Tijd om milieufreak te worden?

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.

Houd jij je bezig met het milieu?

Ja. Ik ben anti-milieu en koop alles zo goedkoop en vervuilend mogelijk. Ik ben de anti-hippie!
2
9%
Ja. Ik houd me graag bezig met het vitten op Greenpeace-mensen als ze weer eens op de tv zijn; heerlijk om te roepen: Zoek es een normale baan man!
2
9%
Nee. Ik denk er nooit aan. Walvissen gaan toch eens een keer dood en als wij die bomen niet vellen doet een bosbrand of moslim het wel.
2
9%
Nee. Maar dat is omdat ik het niet interessant vind.
4
17%
Nee. Maar dat is omdat het me te deprimerend is.
2
9%
Ja. Ik koop vaak de duurdere eco-versie maar besef wel dat ik er niet aan kan ontsnappen dat ik óók een ecologische voetafdruk heb.
8
35%
Ja. Ik voel me superschuldig, en ik wil alles doen om te voorkomen dat ik het milieu belast!
3
13%
Ja. Ik vind dat zo'n zalig gevoel, dat ik steeds voor de bio-eco-versie ga, en dat iedereen dan ziet: Tjonge, wat is die goed bezig!
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 23

Mahalingam
Berichten: 52141
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Mahalingam »

En komt niemand op het idee om het wat echter te laten lijken door een fles tomatenketchup op ze te legen?
En ik vindt bij de toneeelbenodigdheden dit:

Afbeelding

Ik wist niet dat het bestond. Vlekken zijn uitwasbaar.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52141
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Mahalingam »

Zie je koeien in de wei dan zijn die daar illegaal. Want er is geen geldige vergunning meer voor.
De overheid heeft in zijn wijsheid besloten dat niet gehandhaaft zal worden.
Boeren blij, koeien blij.
Koeien kunnen toch de wei in: ‘geen boete voor de boer’
Boeren kunnen nog steeds hun koeien in de wei zetten en mest uitrijden over hun akkers, zonder dat ze het risico lopen op een boete. Dat schrijft minister Schouten (Landbouw) vanavond aan de Tweede Kamer.
[...]
Nu blijkt dat gedurende het huidige beweidings- en bemestingsseizoen niet actief zal worden gehandhaafd op de vergunningplicht. Voor volgend jaar wordt ‘alles op alles gezet’ om een aanpak beschikbaar te hebben waardoor beweiden en bemesten weer legaal is.

CDA’er Jaco Geurts spreekt van ‘een zeer wijs besluit van de minister’. ,,Dit is zo terecht, omdat een verbod de hele samenleving zal raken. Boeren zijn hier enorm bij gebaat en uiteindelijk dus iedereen.”
https://www.ad.nl/politiek/koeien-kunne ... www.ad.nl/
Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52141
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Mahalingam »

Milieuwetten (en inspraak) worden aan de kant gezet om het klimaat te redden. Dat denk ik bij het lezen van onderstaande:
Rechter vernietigt vergunningen van een van de grootste nog te bouwen mestfabrieken van Nederland
Het hof vernietigde de omgevings- en watervergunning voor de gigantische installatie die nabij het Gelderse stadje Groenlo zou verrijzen. Volgens de rechter is onvoldoende duidelijk wat de milieugevolgen van de mestfabriek zijn.

De rechtbank oordeelt dat door de provincie Gelderland in de vergunningen onvoldoende duidelijk is gemaakt waarom er geen omvangrijke milieueffectrapport (MER) is gemaakt, die de milieugevolgen inzichtelijk maakt. ‘Vooral de milieugevolgen over de energie-efficiëntie van de installatie, over de potentieel in het afvalwater voorkomende schadelijke stoffen en over de uitstoot van stikstof zijn onvoldoende gemotiveerd’, schrijft de rechtbank.

De uitspraak betekent niet dat het bedrijf van de baan is. Gedeputeerde Staten en het waterschap kunnen opnieuw vergunningen verlenen, ‘maar moeten dan eerst nauwkeuriger de gevolgen voor het milieu in kaart brengen en in ieder geval extra voorschriften in de vergunning opnemen’. Over de vergunning op grond van de Wet natuurbescherming, die ook ter discussie staat, doet de rechter later uitspraak.
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b2307778/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Ali Yas »

De Volkskrant maakt er in de kop een potje van, want het gaat niet om een mestfabriek maar om een mestverwerker. Een AVI noem je toch ook geen huisvuilfabriek?
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Mahalingam
Berichten: 52141
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Mahalingam »

Hoe wordt er reclame gemaakt voor aardwarmte? Met plaatjes zoals deze:

Afbeelding

Je ziet die warmte zitten. Vlak onder onze voeten. En die warmte is gratis. Maar nu even meten en dus weten.
Estimates of the total heat flow from Earth's interior to surface span a range of 43 to 49 terawatts (TW) (a terawatt is 10**12 watts).[9] One recent estimate is 47 TW,[1] equivalent to an average heat flux of 91.6 mW/m2
Dat is dus niks bijna. Gaan we heet water oppompen en koud water terugpompen dan plegen we dus roofbouw. Na een tijdje is de warmte ter plekke op en er komt bijna niets bij.

https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... ~b55f2803/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Ali Yas »

Mahalingam schreef:Dat is dus niks bijna. Gaan we heet water oppompen en koud water terugpompen dan plegen we dus roofbouw. Na een tijdje is de warmte ter plekke op en er komt bijna niets bij.
Vervelende spelbreker, die natuur...
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Mahalingam
Berichten: 52141
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Mahalingam »

Voor voetgangers en fietsers zijn die electrische voertuigen gevaarlijk. Je hoort ze niet en opeens zijn ze er.
Nieuwe elektrische auto's moeten vanaf vandaag verplicht geluid maken
Nieuwe elektrische auto’s moeten vanaf vandaag zijn voorzien van een akoestisch waarschuwingssysteem. Dit moet ervoor zorgen dat de elektrische voertuigen gehoord worden. Wereldwijd hebben bonden voor blinden en slechtzienden het waarschuwingssysteem geïnitieerd.

De komst van elektrische auto's is voor de meeste mensen een verademing. Ze verhogen de levenskwaliteit omdat de auto's geen of nauwelijks geluid maken. Ook de bestuurders zelf genieten van de stilte aan boord. Maar deze vreugde is van korte duur, want vanaf vandaag is voor nieuwe elektrische auto's de introductie van een zogeheten Acoustic Vehicle Alerting Systems (AVAS) verplicht.
[...]
De EU-verordening stelt dat het geluid tot een snelheid van 20 km/u uitgezonden moet worden. Daarboven maken de banden zoveel geluid dat men ze daardoor kan horen aankomen. Het geluid moet lijken op een verbrandingsmotor en bestaan ​​uit frequenties die ook door ouderen goed waarneembaar zijn. Het volume moet minimaal 56 dB en maximaal 75 dB zijn bij 20 km/u. Achteruitrijgeluiden zijn ook verplicht. Een ‘pause switch’, een schakelaar om bijvoorbeeld ‘s nachts toch onhoorbaar door een woonwijk te kunnen rijden, is toegestaan.
https://www.ad.nl/auto/nieuwe-elektrisc ... ~ab0d2b89/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Pilgrim »

FOTO´S: “Anti-plasticfestival” in Glastonbury

Afbeelding

De zwijnenstal van linksvolk is niet te overzien! Klik HIER voor foto´s.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89713
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Ariel »

:emm2: Tja...CO2..Weg Er Mee!!!!!!

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door mercator »

Mahalingam schreef:Voor voetgangers en fietsers zijn die electrische voertuigen gevaarlijk. Je hoort ze niet en opeens zijn ze er.
Kan er geen geluid opgewekt worden zoals dat van paardenhoeven? Je kan het zelfs differentiëren naar gelang de snelheid van de auto, draf, gestrekte draf, galop...
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Mahalingam
Berichten: 52141
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Mahalingam »

Ik moest terugdenken aan de begintijd van de eerste brommers. Toen was het als jongetje stoer om je fiets lawaai te laten maken dat erop leek.
Wat is dat, een klepper?

Een klepper is een herrieding wat je aan de beugel van het spatbord van je fiets kunt maken. Bij het vooruit rijden maakt het ding een voortdurend klepperend geluid. Hoe harder je rijdt, hoe harder het ding kleppert.

Wanneer je per ongeluk achteruit rijdt, dan komt je klepper tussen de spaken en dat is niet zo goed voor je klepper.
Afbeelding

Handleiding zelfbouw:http://www.cubra.nl/leedknutselen/klepper.htm
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89713
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Ariel »

lol. Ik had vroeger ook een klepper aan mijn fiets....

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52141
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Mahalingam »

Laten we het weer eens over die warmtepomp hebben.
Iedereen aan de warmtepomp? Een op de vijf is ontevreden
Een op de vijf mensen met een warmtepomp is ontevreden over de werking van het duurzame alternatief voor de cv-ketel. Dat blijkt uit een enquête van Radar, ingevuld door ruim 1100 consumenten die een warmtepomp hebben of hebben gehad. 20 procent van de mensen krijgt het huis niet warm genoeg en bij 17 procent valt de energierekening niet lager maar juist hoger uit na installatie van de warmtepomp. En dat terwijl kostenbesparing de belangrijkste reden is (34 procent) om te kiezen voor een warmtepomp.
https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... ntevreden/

En nu hebben de buren ook te klagen. Want teveel lawaai. Daar gaat iets aan gedaan worden.
‘Nieuwe geluidsnorm maakt warmtepomp te duur’
Nieuwe warmtepompen mogen vanaf volgend jaar juli geen herrie voor de buren meer veroorzaken. Op de erfgrens mag nog maar 40 decibel te horen zijn. Dat is te vergelijken met een het geluid van een huiskamer of een stil klaslokaal.
[...]
Kast om buiteninstallatie
De meeste huishoudens die een elektrische warmtepomp kopen ter vervanging van de op aardgas draaiende cv-ketel, gaan voor de variant met een buiteninstallatie. Om de nieuwe geluidsnorm te halen, moeten zij straks bijvoorbeeld een soort kast om hun pomp laten bouwen. Dat kost geld. Bovendien leidt zo’n kast vaak tot slechtere prestaties, waardoor nóg meer geïnvesteerd moet worden in isolatie of zonnepanelen. De consument voelt het straks dus dubbel in de portemonnee.
https://www.ad.nl/wonen/nieuwe-geluidsn ... ~affe67a4/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Ali Yas »

Mahalingam schreef:
Bovendien leidt zo’n kast vaak tot slechtere prestaties, waardoor nóg meer geïnvesteerd moet worden in isolatie of zonnepanelen.
Hahaha, wat een onzin. Vooral omdat die zonnepanelen niks doen als je de warmtepomp het hardste nodig hebt, namelijk in de winter. Het is gewoon extra betalen aan de stroomleverancier. En die stookt dan gewoon wat extra gas op.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89713
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Ariel »

’Alsof er een vrachtwagen gestart wordt’
Verhitte burenruzies door warmtepomp

Felle burenruzies en geluiden alsof er een snelweg onder je raam ligt: de warmtepompen maken veel los in Nederland. Buren die geterroriseerd worden door het geraas zijn dan ook maar wat blij met de nieuwe plannen van minister Ollongren om strenge geluidsnormen in te stellen. Vanaf volgend jaar juli mag op de erfgrens nog maar 40 decibel te horen zijn, in plaats van de gemiddeld 53 tot 74 decibel die warmtepompen nu produceren. „Wij lagen ’s nachts voortdurend wakker!”

Rene, die niet met zijn volledige naam in de krant wil om te voorkomen dat oudere conflicten escaleren, kent als geen ander de warmtepompterreur. „Zo’n vier jaar geleden liet onze buurman een warmtepomp op zijn dak neerzetten, zodat hij zijn zwembad kon verwarmen. In het begin hoorden we er nog weinig van, maar na anderhalf jaar werden we ’s nachts regelmatig wakker vanwege een rare brom. En die verergerde alleen maar. Het is net alsof er op een afstandje een vrachtwagen gestart wordt.”

Toen hij zijn buurman ermee confronteerde en vroeg of de warmtepomp in ieder geval ’s nachts kon worden uitgezet, reageerde die laconiek. „Hij vertelde dat alles binnen de geluidsnorm lag, die toen met zo’n 60 decibel nog een stuk hoger zou zijn. Daarom wilde de gemeente ook niks doen. Ondertussen lagen wij ’s nachts voortdurend wakker en konden we overdag amper functioneren, vanwege de vermoeidheid en migraine. Mijn vrouw en ik konden er psychisch en emotioneel niet meer tegen.”

En toen besloot Rene zijn buurman zelf met de overlast te confronteren. „Onder het motto ’als wij niet slapen, slaap jij ook niet’. Iedere keer dat wij wakker lagen, gingen we de man uit zijn bed bellen om te vertellen dat zijn warmtepomp overlast gaf. We deden dit netjes en zonder (verbaal) geweld, maar na drie keer klagen, kregen we bezoek van de politie die aangaf dat onze aanpak strafbaar was.”

Onderschat
Daarom zag Rene geen andere oplossing dan verhuizen. „Van Gelderland naar Groningen, waar we nu in alle rust tussen de vogeltjes zitten. Heerlijk! Maar dit verhaal toont voor mij aan dat warmtepompen en vooral de goedkope varianten een enorm onderschat probleem zijn. Dat wordt door de branche en klimaatlobby handig verzwegen om het draagvlak niet te bederven. Het laagfrequente geluid dringt overal doorheen, is vreselijk en kan dan ook je leven volledig verpesten. Ik hoop echt dat dit aangepakt gaat worden. De norm moet gewoon lager, want 40 decibel is nog steeds veel te hoog, omdat dit soort laagfrequente geluid andere eigenschappen heeft dan bijvoorbeeld muziek of verkeer.”

Ook Niki heeft last van het geluid van een warmtepomp. Haar slaapkamer bevindt zich aan dezelfde kant als waar de warmtepomp van haar buurman staat. „Als ik dan ga slapen, hoor ik voortdurend een ruisend geluid. Het is net alsof er een snelweg onder je slaapkamerraam loopt. Heel irritant. Zeker de afgelopen weken met de hitte, want dan staat het raam ook nog open.” Bovendien reageert haar buurman geïrriteerd als ze hem ermee confronteert. „Ik heb hem verschillende keren gevraagd of het geluid misschien door zijn warmtepomp en zonnepanelen veroorzaakt wordt. ’Nee, dat kan niet’, was dan zijn antwoord. Prima dat die nieuwe normen komen, zou ik zeggen! Deze overlast is gewoon niet goed.”

Eigenaars van warmtepompen zijn op hun beurt niet blij met de nieuwe eisen, omdat ze daardoor kastjes moeten bouwen om het geluid van de pompen te dempen, wat weer extra geld kost. Volgens Frank Agterberg, voorzitter van de Dutch Heat Pump Association, brengt het plan de klimaatambities van het kabinet in gevaar.

Kosten
Marretje Kramer, die de afgelopen jaren een warmtepomp heeft gehad, snapt dat wel. „Je koopt die dingen omdat je denkt bij te dragen aan het milieu, maar ondertussen word je gewoon op kosten gejaagd en krijg je te maken met klagende buren.” Inmiddels heeft ze haar pomp weggedaan. „Want ook in huis had ik zelf geluidsoverlast. Het is nooit meer stil, voortdurend hoor je zo’n zoemende ruis. En ik had nogal last van warme, droge lucht. Ik vind het geen aanrader.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89713
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Ariel »

Oeps!!!!!!! :shock:

Afbeelding
Nog nooit zo'n koude julinacht: -1,6 graden in Twente

Het heeft vannacht gevroren in Nederland. Op de oude Vliegbasis Twenthe was het zo koud aan de grond dat er volgens Weerplaza -1,6 graden op de teller stond, een record voor de maand juli.

Het record voor de laagste temperatuur op 10 cm boven de grond stond op -1,5 graden. Dat werd op 1 juli 1984 gemeten in Gilze en Rijen. Het is sinds het begin van de metingen in 1971 slechts zes keer voorgekomen dat er vrieskou is gemeten in juli.

Weerman Martin Bosch van RTV Oost zegt dat mensen in Twente niet de warme truien uit de kast hoeven te halen. Vrieskou in juli is volgens hem een opvallend fenomeen. Maar in Overijssel wordt het vandaag ongeveer 24 graden.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Ali Yas »

Ja, bij wind uit het Oosten zijn de temperatuurverschillen wat groter, want over land koelt het 's nachts sneller af (als er geen wolken zijn) terwijl het overdag sneller opwarmt.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Mahalingam
Berichten: 52141
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Mahalingam »

In Amsterdam verbranden ze afval, ook van buiten de stad. Dat laatste is nu gestopt.
Er blijft nu er weinig warmte over voor de stadsverwarming. Maar gelukkig is het zomer.
Dus komende winter kunnen die grote (reserve) CV installaties voluit gaan met aardgas.
Afvalverbranding stilgelegd door veiligheidsproblemen
AEB spreekt van ‘drastische maatregelen’. Meer dan de helft van de verbrandingscapaciteit wordt buiten bedrijf gesteld. Slechts twee van de zes verbrandingslijnen blijven draaien. De hoogrendementscentrale uit 2007 wordt helemaal stilgelegd, net als de helft van de tweede afvalenergiecentrale die uit 1993 stamt.
[...]
Al sinds vorig jaar stond AEB onder verscherpt toezicht. In 2017 kreeg het vijf keer te maken met branden. Vooral vanwege de manier waarop daar binnen AEB op was gereageerd vroeg de Omgevingsdienst zich hardop af of de veiligheid bij het bedrijf in goede handen was.
[...]
Behalve de veiligheid speelde ook een rol dat de betrouwbaarheid van de afvalverbranding en de productie van warmte te wensen overliet. Tienduizenden huishoudens in Amsterdam-Noord en Nieuw-West krijgen verwarming en warm water via AEB. Door achterstallig onderhoud leek het wel of AEB continu achter de feiten aanliep, zegt de woordvoerder.
[...]
De Omgevingsdienst zegt nu blij te zijn met het besluit van AEB om de afvalverbranding deels stil te leggen. Het verscherpte toezicht leek lange tijd weinig los te maken binnen AEB. Tot drie keer toe legden de toezichthouders een last onder dwangsom op. Daarnaast werd een strafrechtelijk onderzoek ingesteld. “We merkten dat gereageerd werd met incidentele verbeteringen en niet met structurele oplossingen,” zegt Mark van Loosdrecht van de Omgevingsdienst.
https://www.parool.nl/amsterdam/afvalve ... ~b5a3ae39/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89713
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Ariel »

Het is al weer twee weken redelijk fris in Nederland, op sommige plekken in het land had men zelfs nachtvorst, dus is het hoogtijd om het volk weer wat angst aan te jagen.
Onze uitstoot maakte kans op hittegolf als vorige maand zeker vijf keer groter

De kans op de hittegolf die eind vorige maand Europa teisterde, was minstens vijf keer groter als gevolg van de uitstoot van broeikasgassen. Dat is de conclusie van een rapport van de World Weather Attribution (WWA), een samenwerkingsverband van wetenschappers, van onder andere het KNMI.

In de laatste week van juni brak een hittegolf in grote delen van Europa records. Zo zijn er in Zwitserland, Oostenrijk, Duitsland, Tsjechië, Italië en Spanje records gemeten. In Frankrijk werd zelfs de hoogste temperatuur ooit genoteerd, 45,9 graden. Op de top van de Mont Blanc werd ook een record gevestigd, met een temperatuur van 7 graden.

Volgens Geert Jan van Oldenborgh van het KNMI, die het onderzoek leidde, worden de problemen steeds groter. "Zolang we broeikasgassen uitstoten en de aarde opwarmt, krijgen we meer en warmere hittegolven. Niet alleen in Europa."

Dodelijke gevolgen
Hittegolven hebben vaak dodelijke gevolgen. Een extreem voorbeeld is de hittegolf van juli 2006, in die maand zijn er 1000 mensen meer overleden dan gemiddeld. Van de recente hittegolf zijn de gevolgen nog niet bekend.

Als een hittegolf relatief vroeg in de zomer plaatsvindt, zoals bij deze, zijn de gevolgen groter dan later in het jaar. Hittegolven vinden meestal midden in de zomer plaats. Dan zijn mensen beter voorbereid op de hitte en zijn de schoolvakanties begonnen.

Hittegolven zoals die van vorige maand in Frankrijk komen nu minstens vijf keer vaker voor dan een eeuw geleden. Toen was de hoeveelheid broeikasgassen in de lucht aanzienlijk lager. De gemiddelde hittegolf is nu in Frankrijk in juni zo'n vier graden warmer geworden. Voor Nederland is dat ongeveer drie graden.

Hitteplannen belangrijk
De hoge temperaturen leidden tot grote bosbranden in het Spaanse Catalonië en in Zwitserland waren er vertragingen in het treinverkeer omdat het spoor de hitte niet aankon. Ook was afgelopen maand de warmste juni ooit in Nederland. Boeren in Nederland vrezen dit jaar voor misoogsten door de hitte en droogte.

Volgens het KNMI werken de hitteplannen goed, om de impact van hittegolven te verkleinen. Wel vraagt het KNMI zich af of de huidige hitteplannen voldoende zijn omdat de temperatuur snel verder blijft stijgen door onze CO2-uitstoot.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52141
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Mahalingam »

Je weet nu als milieufreak wat jijzelf en iedereen moeten worden: arm. Zo redt je het klimaat.
Hoe lager het inkomen, hoe kleiner de CO2-uitstoot
Gezinnen met een laag inkomen stoten tot vier keer minder CO2 uit dan de rijkste gezinnen in ons land. Dat blijkt uit een studie van de Universiteit Antwerpen.
[...]
Wat blijkt? Als je kijkt naar de maandelijkse uitgaven, stoten de 10 procent armste Belgen tot vier keer minder CO2 uit dan de 10 procent rijkste. Daar tegenover staat dat per uitgegeven euro lagere inkomens een hogere uitstoot hebben. Dat komt omdat zij relatief gezien meer geld uitgeven aan basisnoden zoals verwarming, elektriciteit en voeding. En vooral die eerste twee categorieën zijn verantwoordelijk voor een hoge uitstoot.
https://www.demorgen.be/nieuws/hoe-lage ... ~bf19ac27/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52141
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Mahalingam »

Dieselmotoren ziijn des Duivels, zo wordt ons wijsgemaakt. Ze halen de steeds strenger gemaakte normen niet ! En dan lees je zo iets waarbij feiten je in verwarring brengen.
Moderne diesel net zo schoon als elektrische auto, aldus de Consumentenbond

Een moderne dieselauto kan net zo schoon zijn als een elektrische auto. Dat blijkt uit onderzoek van Europese consumentenorganisaties, automobielclubs, overheden en universiteiten. ,,Diesel is de afgelopen jaren weggezet als een vuile brandstof. Mercedes laat zien dat dit niet nodig is‘’, concludeert de Consumentenbond, een van de organisatoren van de test.

Natuurlijk heeft een diesel altijd nog uitlaatgas en een elektrische auto helemaal niet, maar de luchtvervuiling van de moderne diesel is zo weinig, dat deze te verwaarlozen is, blijkt uit het onderzoek. Voor het eerst krijgt daarom een dieselauto, de Mercedes-Benz C220d, de maximale score in de zogenoemde Clean Air Index van Green NCAP. De test, die mede door de Nederlandse Consumentenbond en ANWB is opgezet, meet 17 auto’s onder meer op schadelijke uitlaatgassen. Elektrische auto’s produceren helemaal geen vervuilende emissies, waardoor ze automatisch een 10 krijgen in de Clean Air index. Naar nu blijkt, ligt de uitstoot van de Mercedes zo ver onder de drempelwaarden van Green NCAP, dat hij eveneens een 10 krijgt. De Mercedes krijgt in het nieuwste onderzoek evenveel punten als zijn elektrische concurrenten Nissan Leaf, BMW i3 en Hyundai Ioniq.

Erg zuinig is de Mercedes overigens niet. Voor brandstofverbruik krijgt hij een 5,6, waarmee het eindoordeel op 3 sterren komt (van de 5). Dat is evenveel als bij de andere geteste diesel, de Renault Scénic Blue. De Renault is qua uitstoot viezer, maar rijdt iets zuiniger. Sandra Molenaar, directeur van de Consumentenbond: ,,Al met al een verrassende uitkomst. De test maakt duidelijk welke producenten serieus werk maken van het verduurzamen van hun auto’s, én helpt consumenten bij het kiezen van een ‘schone’ auto.‘’ Een auto haalt in de test de maximale score van 5 sterren als hij zeer schoon èn zuinig is. De elektrische Nissan Leaf krijgt in deze test als enige 5 sterren.
https://www.ad.nl/auto/moderne-diesel-n ... ~a5630fdd/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door sjun »

Ariel schreef:Het is al weer twee weken redelijk fris in Nederland, op sommige plekken in het land had men zelfs nachtvorst, dus is het hoogtijd om het volk weer wat angst aan te jagen.
Onze uitstoot maakte kans op hittegolf als vorige maand zeker vijf keer groter

De kans op de hittegolf die eind vorige maand Europa teisterde, was minstens vijf keer groter als gevolg van de uitstoot van broeikasgassen. Dat is de conclusie van een rapport van de World Weather Attribution (WWA), een samenwerkingsverband van wetenschappers, van onder andere het KNMI.

In de laatste week van juni brak een hittegolf in grote delen van Europa records. Zo zijn er in Zwitserland, Oostenrijk, Duitsland, Tsjechië, Italië en Spanje records gemeten. In Frankrijk werd zelfs de hoogste temperatuur ooit genoteerd, 45,9 graden. Op de top van de Mont Blanc werd ook een record gevestigd, met een temperatuur van 7 graden.

Volgens Geert Jan van Oldenborgh van het KNMI, die het onderzoek leidde, worden de problemen steeds groter. "Zolang we broeikasgassen uitstoten en de aarde opwarmt, krijgen we meer en warmere hittegolven. Niet alleen in Europa."

Dodelijke gevolgen
Hittegolven hebben vaak dodelijke gevolgen. Een extreem voorbeeld is de hittegolf van juli 2006, in die maand zijn er 1000 mensen meer overleden dan gemiddeld. Van de recente hittegolf zijn de gevolgen nog niet bekend.

Als een hittegolf relatief vroeg in de zomer plaatsvindt, zoals bij deze, zijn de gevolgen groter dan later in het jaar. Hittegolven vinden meestal midden in de zomer plaats. Dan zijn mensen beter voorbereid op de hitte en zijn de schoolvakanties begonnen.

Hittegolven zoals die van vorige maand in Frankrijk komen nu minstens vijf keer vaker voor dan een eeuw geleden. Toen was de hoeveelheid broeikasgassen in de lucht aanzienlijk lager. De gemiddelde hittegolf is nu in Frankrijk in juni zo'n vier graden warmer geworden. Voor Nederland is dat ongeveer drie graden.

Hitteplannen belangrijk
De hoge temperaturen leidden tot grote bosbranden in het Spaanse Catalonië en in Zwitserland waren er vertragingen in het treinverkeer omdat het spoor de hitte niet aankon. Ook was afgelopen maand de warmste juni ooit in Nederland. Boeren in Nederland vrezen dit jaar voor misoogsten door de hitte en droogte.

Volgens het KNMI werken de hitteplannen goed, om de impact van hittegolven te verkleinen. Wel vraagt het KNMI zich af of de huidige hitteplannen voldoende zijn omdat de temperatuur snel verder blijft stijgen door onze CO2-uitstoot.
Als na regen zonneschijn komt, komt na zonneschijn ook regen... :smartass:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Pilgrim »

Elektrische auto´s: Berlijn kan kinder- en dwangarbeid bij de productie van accu´s niet uitsluiten

Geplaatst op 13 juli 2019

Afbeelding

Accu´s voor elektrische auto´s uit Duitse productie kunnen grondstoffen bevatten die door kinderen of dwangarbeiders werden gewonnen. De Duitse regering kan niet uitsluiten dat er ook in accu´s voor elektrische auto´s uit Duitse productie grondstoffen zitten die gewonnen werden door kinderen of dwangarbeiders.

Dat blijkt uit het antwoord op een interpellatie van de fractie van de FDP in het Duitse parlement, waarover de “Welt am Sonntag” bericht. Ongeveer 10 tot 20% van de kobaltproductie van de Democratische Republiek Kongo zou niet industrieel, maar “handmatig” gewonnen worden.

Daarbij zou vooral het risico op kinderarbeid en dwangarbeid bestaan.

“De productie gaat voor het grootste deel naar China, en het is daarom niet uit te sluiten dat in de kobalt bevattende producten die door China geëxporteerd worden ook handmatig gewonnen kobalt uit de Democratische Republiek Kongo voorkomt”, aldus de Duitse regering.

Ook Duitse producenten halen hun accucellen deels uit China. Weliswaar wijst de regering op initiatieven van enkele producenten om de herkomst van de grondstoffen te controleren, maar er zouden “nog steeds afzetmarkten voor illegaal materiaal” bestaan. De woordvoerder verkeerszaken van de FDP, Oliver Lusic, bekritiseerde gezien de situatie dat de Duitse regering vastbesloten is om het gebruik van elektrische voertuigen te stimuleren. “Het jezelf economisch vastpinnen op door accu´s aangedreven auto´s is niet alleen een risico voor een Duitse sleutelindustrie, het gaat ook gepaard met problematische arbeidsomstandigheden en milieuverwoesting.”

Bron: www.epochtimes.de

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2019/07/13 ... itsluiten/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Pilgrim »

TU professor: Elektrische auto’s zijn grote zwendel en ‘waardeloos’ voor het klimaat

Posted on 15/07/2019

Afbeelding
Alleen al VW heeft voor de omschakeling op e-auto’s meer kobalt nodig dan de totale huidige wereldproductie, die ook nog eens met behulp van kinderarbeid tot stand komt. (Afbeelding: Kobalt mijn in Congo; Getty Images (3)).

Aarde heeft veel te weinig zeldzame metalen voor massale omschakeling op e-auto’s – Gewone benzine auto is 120 x efficiënter dan e-auto – ‘De enige echte brandstof van de toekomst heet waterstof’

Elektrische auto’s zijn ook in Nederland de heilige graal van de linksgroenliberale elite. Jörg Wellnitz, professor aan de Technische Universiteit van Ingolstadt met een professoraat in Melbourne, rijdt er zelf een, maar is alles behalve een fan van het concept. Integendeel, volgens Wellnitz is de straks verplichte omschakeling op e-auto’s een grote zwendel die slechts één doel dient: de autofabrikanten willen hiermee de gezamenlijke uitstoot van hun modellen ‘schoon’ rekenen, om de door de EU aangekondigde miljardenboetes niet te hoeven betalen. De klant is slechts bijzaak. Bovendien is een gewone benzine auto nog altijd 120 x energie efficiënter dan een elektrische.

Wellnitz veegt het beeld van de Westerse elite van een toekomst met enkel nog e-auto’s op de wegen compleet van tafel. Dat gaat volgens hem nooit zo gebeuren. ‘Volgens de publieke opinie is e-mobiliteit een geweldig iets,’ zegt de professor. ‘Maar als je alle aspecten van dit thema bekijkt slaat dat helemaal nergens op.’

E-auto’s ‘waardeloos’ voor het klimaat
Kern van de (on)zin van de e-hype is dat het klimaat er niet of veel minder door belast zou worden. Nog even los van de enorme twijfels die er in de wetenschappelijke wereld zijn over het CO2/opwarmingsverhaal is het autoverkeer voor slechts 16% verantwoordelijk voor de CO2 uitstoot. De mega veehouderij, containerschepen, cruiseschepen en vliegtuigen produceren allemaal veel meer CO2.

Maar ook zonder CO2 is een e-auto in het geheel niet beter voor het milieu, zo betoogt Wellnitz. Sterker nog, hij noemt elektrische auto’s ‘waardeloos’ voor het klimaat. ‘Voorbeeld: tot de batterij voor één Tesla gefabriceerd is kun je 8 jaar lang met een verbrandingsmotor rijden om dezelfde klimaatbelasting te bereiken.’ De ‘zero emissie’ waar de industrie mee adverteert is dan ook absurd.

Na 8 jaar kan e-auto op de schroothoop
Hetzelfde geldt voor het sprookje dat elektrisch rijden veel goedkoper is. Het is namelijk slechts een kwestie van tijd voordat de overheid de stroom die nodig is om de batterijen op te laden net zo zwaar gaat belasten als nu wordt gedaan met benzine en diesel. Zodra dit gebeurt stijgen de maandelijkse kosten voor een e-rijder naar ongeveer 800 euro per maand, en dat voor een auto die na maximaal 8 jaar nog maar zo weinig waard is dat die op de schroothoop kan, omdat de accu’s dan volledig zijn uitgeput.

Dat houdt in dat autorijden straks –net als destijds in de Sovjet Unie- alleen nog maar voor een klein eliteclubje te betalen zal zijn, en verreweg de meeste huidige autorijders straks met de bus of trein moeten – precies waar de traditioneel autohatende linksgroene partijen altijd al naar hebben gestreefd, en waar ze nu de im- of expliciete steun van de liberale en christelijke partijen voor hebben gekregen.

‘Het gaat noch om het milieu, noch om de klanten’
‘Ze weten dit alles,’ zegt Wellnitz over de auto industrie. ‘Maar het gaat ze noch om het milieu, noch om de klanten. De redenen waarom Audi, BMW, VW en de andere fabrikanten in deze nieuwe technologie investeren zijn totaal anders. Ten eerste levert het ze miljarden aan EU-subsidies op. Daarnaast voorkomen e-auto’s dat de grote fabrikanten boetes moeten betalen vanwege het niet behalen van de klimaatdoelen, omdat ze met hun zogenaamde zero emissiemodellen hun totale uitstoot naar beneden brengen.’

Verder willen de auto fabrikanten een ‘groen’ imago opbouwen. ‘Ze maken deze e-auto’s terwijl ze weten dat deze alles behalve de auto’s van de toekomst zijn.’ Een auto manager vertelde hem dat het –met het oog op de subsidies en boetes- voor de fabrikanten echter goedkoper is om e-auto’s te fabriceren dan om dit niet te doen. ‘Het is weliswaar zinloos, maar het kost minder.’

Winning grondstoffen voor accu’s extreem belastend voor milieu
Er rijden inmiddels 1,6 miljard auto’s rond op de wereld. Jaarlijks worden er zo’n 80 miljoen nieuwe verkocht, net zoveel als dat er kinderen worden geboren. E-auto’s zullen vanwege de materiële en technologische beperkingen voor de fabrikanten nooit de kern van hun bedrijf worden, maar enkel aan de man kunnen worden gebracht als tweede of derde auto.

Maar zelfs dan is de belasting die e-auto’s op het klimaat leggen enorm. De winning van lithium (Chili) en kobalt (centraal Afrika) veroorzaakt nu al extreme milieuschade in deze landen, en gaat bovendien gepaard met kinderarbeid . Wellnitz: ‘Als Audi zijn A4 serie enkel nog elektrisch zou gaan bouwen, dan moeten ze de halve wereldmarkt voor kobalt leegkopen.’

Bij VW hebben ze uitgerekend dat ze voor de productie van e-auto’s 130.000 ton kobalt nodig hebben. Probleem: de totale wereldproductie bedraagt op dit moment slechts 123.000 ton. ‘De VW klanten krijgen de hartelijke groeten van de kinderen in Afrika!’ spot de professor.

Moderne diesel het milieuvriendelijkst, toekomst heet waterstof
Niet de e-auto accu, maar de moderne dieselmotor is volgens Wellnitz de schoonste en milieuvriendelijkste motor. Een accu levert slechts rond de 100 Wattuur energie per kilo gewicht. Een benzine auto is met 12.000 Wattuur oneindig veel efficiënter, en een motor op waterstof, naar zijn overtuiging de enige echte brandstof van de toekomst, zelfs 33.000 Wattuur.

De Consumentenbond oordeelde onlangs op basis van onderzoeken van onder meer overheden en universiteiten dat moderne dieselauto’s net zo schoon zijn als e-auto’s. De luchtvervuiling van moderne dieselauto’s is zelfs ‘te verwaarlozen’ (2). Het weren van dieselauto’s uit grote steden is daarom niets anders dan leugenachtige symboolpolitiek.

De (overigens eveneens zinloze) Europese klimaatdoelen komen overigens heel eenvoudig binnen handbereik als iedere autorijder gemiddeld 7,5 kilo minder ballast met zich meeneemt, zo stelt Wellnitz. Als alles wordt meegerekend –prijs, prestatie, milieubelasting- dan kom je nog altijd uit bij een benzine-, gas- of dieselauto. E-auto’s zullen slechts een tijdelijke hype blijken te zijn, want ‘de waterstof auto zal er heel zeker gaan komen.’ Zowel politiek als industrie zouden hun energie en enorme hoeveelheden geld daarom veel beter gelijk op waterstof kunnen zetten.

Wellnitz heeft het nog niet eens over de twijfelachtige veiligheid van e-auto’s. Hoewel we na ons laatste artikel een mail kregen van een Nederlandse Tesla rijder die schreef zeer tevreden te zijn, lezen we nog steeds regelmatig dat e-auto’s spontaan in brand vliegen of zelfs exploderen. Daarnaast moeten Tesla rijders met pech vaak weken tot soms maanden wachten voordat hun auto gerepareerd kan worden, omdat de benodigde onderdelen niet beschikbaar zijn.

Klimaatsekte breekt welvaart af
Als politiek en samenleving hun gezonde verstand weer zouden gaan gebruiken, pleit alles ervoor om e-auto’s onmiddellijk in de ban te doen en vol in te zetten op de ontwikkeling van waterstof motoren.

Helaas hebben we wat het klimaat betreft echter niet meer met op wetenschap en gezond verstand gebaseerde aantoonbare cijfers en nuchtere analyses en conclusies te maken, maar met een elite die een nieuwe religie volgt, een sektarische klimaatreligie, die niets anders zal doen dan onze vrijheid van energie en vervoer en daarmee uiteindelijk onze totale welvaart tot op de grond toe afbreken, om zo de weg te bereiden voor een totalitair neo-marxistisch-socialistisch wereldregime.

De taak van de door links beheerste media is om u net zo lang wijs te maken dat dit slechts een ‘complottheorie’ is, totdat het een voldongen en niet meer terug te draaien feit is – precies zoals het is gegaan en nog steeds gaat met de vorming van een EU-superstaat.

Xander

(1) Deutschland Kurier
(2) AD.nl
(3) Afbeelding: Embed from Getty Images (vrij voor redactioneel, niet commercieel gebruik)

https://www.xandernieuws.net/algemeen/t ... t-klimaat/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52141
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Mahalingam »

Waren de Extinctionisten van plan om voor lijk te gaan liggen bij de vierdaagse?
Klimaatactiegroep wilde Vierdaagse-intocht kapen
Actievoerders van klimaatactiegroep Extinction Rebellion zijn vrijdagmiddag door de politie uit de intocht van de Vierdaagse gehaald. De groep sloot zich op de Sint Annastraat in Nijmegen aan bij het wandellegioen, maar werd na een paar honderd meter door agenten tegengehouden.

De internationale actiegroep wil dat er meer maatregelen tegen de klimaatverandering worden genomen. Volgens de actievoerders zijn evenementen als de Vierdaagse en de Elfstedentocht niet meer mogelijk als er niks tegen opwarming van de aarde wordt gedaan.

De regels van de Vierdaagse verbieden elke politieke uiting op het parcours. De actiegroep is verontwaardigd dat „reclame wel mag, maar demonstreren voor de klimaatcrisis niet.”
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2113371 ... ocht-kapen

Zouden ze met "de Vierdaagse en de Elfstedentocht niet meer mogelijk" bedoelen dat het te heet wordt om te wandelen en geen ijs in de winter om op te schaatsen?
Of bedoelen ze in navolging van de Grauwe Eeuwers en de antipieten: we komen de boel goed verzieken met ons protest.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie