Tijd om milieufreak te worden?

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.

Houd jij je bezig met het milieu?

Ja. Ik ben anti-milieu en koop alles zo goedkoop en vervuilend mogelijk. Ik ben de anti-hippie!
2
10%
Ja. Ik houd me graag bezig met het vitten op Greenpeace-mensen als ze weer eens op de tv zijn; heerlijk om te roepen: Zoek es een normale baan man!
2
10%
Nee. Ik denk er nooit aan. Walvissen gaan toch eens een keer dood en als wij die bomen niet vellen doet een bosbrand of moslim het wel.
2
10%
Nee. Maar dat is omdat ik het niet interessant vind.
3
14%
Nee. Maar dat is omdat het me te deprimerend is.
2
10%
Ja. Ik koop vaak de duurdere eco-versie maar besef wel dat ik er niet aan kan ontsnappen dat ik óók een ecologische voetafdruk heb.
8
38%
Ja. Ik voel me superschuldig, en ik wil alles doen om te voorkomen dat ik het milieu belast!
2
10%
Ja. Ik vind dat zo'n zalig gevoel, dat ik steeds voor de bio-eco-versie ga, en dat iedereen dan ziet: Tjonge, wat is die goed bezig!
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 21

Ozes

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Ozes »

Tweederde van de varkens wordt bedwelmd met een elektrische schok. Het varken wordt gescheiden van de groep, wat veel stress veroorzaakt. De elektrodes worden met klemmen vast gezet op de kop. Als de elektrische schok correct wordt uitgevoerd, is het varken binnen een seconde buiten bewustzijn. Maar dan moet de bedwelmingsapparatuur wel goed zijn onderhouden en juist zijn afgesteld, het personeel goed opgeleid zijn en de snelheid van de slachtlijn niet te hoog zijn
Gewoon goed dus, uiteraard moet het goed uitgevoerd zijn. Hoe dit erger is dan halal: beats me.
Uiteraard ondervinden ze wat stress.

Afbeelding
Heel wat anders.
Eenderde van de varkens, ruim 4,5 miljoen per jaar, wordt met CO2-gas verdoofd. De varkens gaan met een lift in groepen een put in, die wordt gevuld met CO2. Dit is een verstikkend gas, dat pijnlijk brandt bij het inademen. Bewusteloosheid treedt pas na enkele tot tientallen seconden in.
"Enkele tot Tientallen seconden. Langer dan zou moeten, het mooie is wel dat ze allemaal doodgaan. Enkele kan net zo goed twee of drie seconden betekenen waar niks mis mee is.Het kameeltje hierboven deed er wat langer over. Het kan altijd beter natuurlijk, maar om daarom te vertellen dat het zo vreselijk is in Nederland, nee..
Bij de omstreden waterbakmethode wordt een kip in het slachthuis ondersteboven aan een haak gehangen. Haar kop gaat door een waterbak die onder stroom staat. De stroomstoot zou het dier in een keer moeten verdoven. De praktijk is vaak anders. Vaak staat het voltage lager dan de norm, zodat er geen bloeduitstortingen op de kipfilet ontstaan. Daardoor zijn veel kippen nog bij bewustzijn als hun hals langs het mes gaat. Doordat de kippen spartelen, worden ze vaak slechts half door het mes geraakt.
Ik heb dit slechts met vissen gezien, daar werkte het uitstekend. Onduidelijk verhaal, net als de "enkele tot tientallen seconde" (het woord "vaak" hoort niet thuis in een redelijk onderzoek). Niet verantwoordelijk geschreven, dat is nogal een verschil.

Over het hele visgebeuren, vervelend inderdaad. Ik vind persoonlijk een schaap die dood word gemarteld erger dan een vis, dat is wel iets wat je onder preferentie kan scharen.

Staat er ook iets over de doodstrijd van dieren met onverdoofd halal in die bron?
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Schepsel

Bericht door Schepsel »

Dan weet je dus geen flikker van de Europese geschiedenis als je niet eens weet dat het vele malen slechter was in China of Egypte. "Ietsje beter" Ja hoor, het scheelt maar een haartje. Er zijn landen waar elk beest getrakteerd word op een steen tegen zijn kop, video's genoeg. De Chinezen doodden massaal zeldzame dieren, de Chinese immigranten in Amerika hebben daar hun tradities meegebracht waar nu een enorme toename is in het stropen van beren. In Nederland is er nooit een tijd geweest, en als je interesse werkelijk zo groot was kon je dat weten, dat voor de komst van het hypocriete groenlinks-type dierenmishandeling normaal was zoals in veel andere landen.
Ken je niet van die wrede spelletjes met dieren die we vroeger hadden, zoals een gans ondersteboven aan een touw hangen en er dan op een paard onderdoor galopperen, en wie het eerst de kop van het beest eraf kon trekken, won? Of zoals paarden en pony's vreselijke levens hebben gehad in de mijnen? Ik weet niet ALLES over ELK aspect van de Europese geschiedenis, en dus ook niet zoveel specifieks over dierenrechtenactivisten anno 1530. Ik weet wel dat ze nare spelletjes hadden. En, hoe kan ik weten of het destijds in Egypte slechter was? In welke zin waren de Egyptenaren wreder? Denk je nu dat wij bijvoorbeeld onze last-en trekdieren niet zwaar afbeulden? Ander voorbeeld, zoals men honden hield. Ze werden heel vals gemaakt zodat ze ''waaks'' zouden worden. Of hoe kunstenmakers op straat omgingen met beren en andere dieren.

En wat is dat GroenLinks-type? En geef je nu niet toe wat ik nota bene juist zei, namelijk dat hier vroeger OOK allemaal dierenmishandeling was?
Gewoon goed dus, uiteraard moet het goed uitgevoerd zijn. Hoe dit erger is dan halal: beats me.
Ja natuurlijk beat dat je, want ik zei niks over dat halal SLACHTmethode beter is. Ik zei enkel dat qua kuttigheid dat schaap het beter heeft gehad dan de gemiddelde vleeskip, dat schaap heeft over het algemeen minder geleden dan de kip, en dan heb ik het over het hele leven.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Schepsel

Bericht door Schepsel »

"Enkele tot Tientallen seconden. Langer dan zou moeten, het mooie is wel dat ze allemaal doodgaan. Enkele kan net zo goed twee of drie seconden betekenen waar niks mis mee is.Het kameeltje hierboven deed er wat langer over. Het kan altijd beter natuurlijk, maar om daarom te vertellen dat het zo vreselijk is in Nederland, nee..
De slachtmethode is iets wat me minder boeit dan het leven van het dier. Maar vertel mij eens, hoe maakt het uit hoe andere landen het verneuken voor het winstbejag (als men nou iets meer kosten wil maken en tijd neemt voor zorgvuldige verdoving is dat een stuk beter) en de wrede miesmuizerigheid van onze bio-industrie? Kut is gewoon KUT.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Ozes

Bericht door Ozes »

Ken je niet van die wrede spelletjes met dieren die we vroeger hadden, zoals een gans ondersteboven aan een touw hangen en er dan op een paard onderdoor galopperen, en wie het eerst de kop van het beest eraf kon trekken, won? Of zoals paarden en pony's vreselijke levens hebben gehad in de mijnen? Ik weet niet ALLES over ELK aspect van de Europese geschiedenis, en dus ook niet zoveel specifieks over dierenrechtenactivisten anno 1530. Ik weet wel dat ze nare spelletjes hadden. En, hoe kan ik weten of het destijds in Egypte slechter was? In welke zin waren de Egyptenaren wreder? Denk je nu dat wij bijvoorbeeld onze last-en trekdieren niet zwaar afbeulden? Ander voorbeeld, zoals men honden hield. Ze werden heel vals gemaakt zodat ze ''waaks'' zouden worden. Of hoe kunstenmakers op straat omgingen met beren en andere dieren.
Geen idee, mijn opa heeft het nooit gespeeld, was het populair in jouw familie?
Hoe kan je weten of het destijds in Egypte slechter was. Daarvoor bestaat het woord "geschiedenis". Het is een vak op school maar geloof het of niet, wat ze daar vertellen is slechts een kleine portie van wat er allemaal vertellen valt.Ken je ook populaire spelletjes die nog steeds worden gespeeld in Afghanistan, Egypte of China met dieren?

En wat is dat GroenLinks-type? En geef je nu niet toe wat ik nota bene juist zei, namelijk dat hier vroeger OOK allemaal dierenmishandeling was?
Nee, dat lees je compleet verkeerd. Wat het groenlinks type is?
Dat ben jij, je weet heel wat over hoe slecht het was voor dieren in NL gebaseerd op een paar voorbeelden, maar weet niets over het leven van dieren in Egypte e.d. Hoe je het leven voor dieren hier "iets beter" kan noemen dan elders, daar zou ieder ander dan een 'groenlinks type" stijl van achterover slaan.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Ozes

Bericht door Ozes »

Schepsel schreef:
De slachtmethode is iets wat me minder boeit dan het leven van het dier. Maar vertel mij eens, hoe maakt het uit hoe andere landen het verneuken voor het winstbejag (als men nou iets meer kosten wil maken en tijd neemt voor zorgvuldige verdoving is dat een stuk beter) en de wrede miesmuizerigheid van onze bio-industrie? Kut is gewoon KUT.
Dat is wel heel simpel, natuurlijk bestaan is het een meer acceptabel dan de ander. Dat af en toe een varken niet direct doodgaat is vervelend, maar zolang het maar een uitzondering is valt dat wel mee vergeleken bij bv halal waar geen enkel beest er goed vanaf komt.

~Winston Churchill.
Schepsel

Bericht door Schepsel »

Hoe kan je weten of het destijds in Egypte slechter was. Daarvoor bestaat het woord "geschiedenis". Het is een vak op school maar geloof het of niet, wat ze daar vertellen is slechts een kleine portie van wat er allemaal vertellen valt.Ken je ook populaire spelletjes die nog steeds worden gespeeld in Afghanistan, Egypte of China met dieren?
En voor het gemak herdefinieer je ''vroeger'' even om te doen alsof het enkel gaat om de 20e eeuw?
Nee, dat lees je compleet verkeerd. Wat het groenlinks type is?
Dat ben jij, je weet heel wat over hoe slecht het was voor dieren in NL gebaseerd op een paar voorbeelden, maar weet niets over het leven van dieren in Egypte e.d. Hoe je het leven voor dieren hier "iets beter" kan noemen dan elders, daar zou ieder ander dan een 'groenlinks type" stijl van achterover slaan.
Ik weet wel van het leven van dieren in Egypte, alleen haal ik enkel aan dat het HIER daarmee nog niet *goed* is, verre van zelfs. En ''ietsje beter'' sloeg op ''in verhouding met vroeger hier''.
Dat is wel heel simpel, natuurlijk bestaan is het een meer acceptabel dan de ander. Dat af en toe een varken niet direct doodgaat is vervelend, maar zolang het maar een uitzondering is valt dat wel mee vergeleken bij bv halal waar geen enkel beest er goed vanaf komt.
...en heel regelmatig kippen. Maar er staat, heel duidelijk, dat het me gaat om het *leven* van het dier. In die zin heeft de kip denk ik meer geleden dan het schaap in zijn wei. Ik heb dit nu al zo vaak gezegd!
Schepsel

Bericht door Schepsel »

Oh ja, en op welke manier ben ik nu hypocriet? Ik ontken geen leed in andere landen en mijn visie op halalschaap versus reguliere vleeskip heb ik al 3x ofzo uitgelegd.
Ozes

Bericht door Ozes »

Hoe haal je dit
En voor het gemak herdefinieer je ''vroeger'' even om te doen alsof het enkel gaat om de 20e eeuw?
Uit dit?
Ik wil best bewijs dat Europa vroeger even erg of erger was dan een andere beschaving. In de meeste landen interesseert men het niets hoe men met dieren omgaat. Ik heb genoeg gezien waar iedereen staat te lachen als een kind stenen naar een aap gooit, dat is vandaag de dag, niet eens 200 jaar geleden.

~Winston Churchill.
Schepsel

Bericht door Schepsel »

Ik heb meerdere voorbeelden genoemd van situaties die voorkwamen en die slecht waren. Nog een die me te binnen schiet: 40 jaar terug werden dierentuindieren nog gehouden in belachelijk kleine betonnen hokken, waar ze heen en weer liepen uit verveling en ellende, vandaar het woord ''ijsberen''. Nu zou ik weleens willen weten waarom we dan zo netjes en humaan waren. En als we dat waren en geen dierenbeulen zijn we de laatste 50 jaar toch wel hard afgezakt met onze megastallen. En waar zeg ik dat het hier ERGER was dan in Egypte? Ik zei dat ik, op dit moment met de huidige kennis, denk dat het hier inderdaad niet beter was.
Ozes

Bericht door Ozes »

Schepsel schreef:Ik heb meerdere voorbeelden genoemd van situaties die voorkwamen en die slecht waren. Nog een die me te binnen schiet: 40 jaar terug werden dierentuindieren nog gehouden in belachelijk kleine betonnen hokken, waar ze heen en weer liepen uit verveling en ellende, vandaar het woord ''ijsberen''. Nu zou ik weleens willen weten waarom we dan zo netjes en humaan waren. En als we dat waren en geen dierenbeulen zijn we de laatste 50 jaar toch wel hard afgezakt met onze megastallen. En waar zeg ik dat het hier ERGER was dan in Egypte? Ik zei dat ik, op dit moment met de huidige kennis, denk dat het hier inderdaad niet beter was.
1.Je noemde enkele voorbeelden, hoe die representatief zijn voor Nederland is onduidelijk. Ik weet niks van die spelen buiten bepaalde gebieden bijvoorbeeld.
2. De dierenbescherming werd opgericht in 1864, de economische en politieke aspecten van die tijd in acht nemende, lijkt me dat de mentaliteit er voor er al was.
3. Pas sinds de 20e eeuw (eigenlijk pas sinds jaren 50) kent Nederland een middenklasse die groot genoeg is om de kostprijs van een groot dierenpark te betalen.
4. Artis verwoord het zo:

"De exotische dieren veroorzaakten een sensatie bij bezoekers en wetenschappers. Olifanten, nijlpaarden en giraffen waren nooit eerder levend vertoond. Hoe het de beesten zelf verging daar was nog niet veel aandacht voor. De 19e eeuwse dierenverblijven waren mooi qua vormgeving, maar vaak krap bemeten. Toch waren deze verblijven niet per se slecht voor de dieren. In de oude stoomrijstpelmolen die honderd jaar lang diende als nijlpaardenverblijf plantten de nijlpaarden zich beter voort dan in het huidige verblijf. Ook de ijsberen leken beter op hun gemak in de oude berenburcht die in 1974 is afgebroken. Op de rotsen die in 1973 in gebruik zijn genomen, is nog geen jonge ijsbeer door zijn ouders grootgebracht"

Als ijsberen het ergste is wat die beesten meemaakten, ik ben niet onder de indruk.

~Winston Churchill.
Schepsel

Bericht door Schepsel »

1.Je noemde enkele voorbeelden, hoe die representatief zijn voor Nederland is onduidelijk. Ik weet niks van die spelen buiten bepaalde gebieden bijvoorbeeld.
2. De dierenbescherming werd opgericht in 1864, de economische en politieke aspecten van die tijd in acht nemende, lijkt me dat de mentaliteit er voor er al was.
3. Pas sinds de 20e eeuw (eigenlijk pas sinds jaren 50) kent Nederland een middenklasse die groot genoeg is om de kostprijs van een groot dierenpark te betalen.
Oké, je krijgt je zin, ik zal wel in blokken citeren.

Dat met die gans heb ik uit een boek over de Middeleeuwen, toegegeven, wel een spelletje voor de rijkaards: Niet iedereen had een gans te verwedden (als men nog mussen in de pap gooide) en niet iedereen had een paard.

Dat de Dierenbescherming destijds is opgericht en er ook bourgeois mevrouwen waren die voor arbeiders-en dierenrechten waren (tijdens de Industriële Revolutie, toen kwam er ook een soort van feminisme op gang en bezocht men arbeidershuizen onder het mom van ''deze mensen moeten geholpen worden!'') verandert niks aan dat er bijvoorbeeld pony's in de mijnen moesten werken, om maar wat te noemen. En zo te zien bestaat de Dierenbescherming nu bijna 150 jaar en nu we de kans krijgen, technisch, mishandelen we dieren meer dan ooit, omdat we het toen gewoon niet konden. Die mentaliteit is er bij *sommige* mensen geweest, net zoals die er nu bij sommige mensen is. We hebben nu meer dierenorganisaties dan ooit maar er worden weer nieuwe megastallen bijgebouwd. Gelukkig keert de publieke opinie zich stukje bij beetje meer tegen die dingen.
"De exotische dieren veroorzaakten een sensatie bij bezoekers en wetenschappers. Olifanten, nijlpaarden en giraffen waren nooit eerder levend vertoond. Hoe het de beesten zelf verging daar was nog niet veel aandacht voor. De 19e eeuwse dierenverblijven waren mooi qua vormgeving, maar vaak krap bemeten. Toch waren deze verblijven niet per se slecht voor de dieren. In de oude stoomrijstpelmolen die honderd jaar lang diende als nijlpaardenverblijf plantten de nijlpaarden zich beter voort dan in het huidige verblijf. Ook de ijsberen leken beter op hun gemak in de oude berenburcht die in 1974 is afgebroken. Op de rotsen die in 1973 in gebruik zijn genomen, is nog geen jonge ijsbeer door zijn ouders grootgebracht"

Als ijsberen het ergste is wat die beesten meemaakten, ik ben niet onder de indruk.
Het was een voorbeeld van slechte/nalatige behandeling van dieren; ze moesten op een erg dier-onvriendelijke manier leven opdat de bezoekers ze het beste zouden zien, en ik weet niet in welke mate ''wat wil dat beest nou eigenlijk'' in ze opkwam. Een klein rottig hokje vind ik toch een akelig leven voor een sterk, energiek dier dat in het wild normaal gesproken kilometers per dag zou lopen.
Ozes

Bericht door Ozes »

Oké, je krijgt je zin, ik zal wel in blokken citeren.

Dat met die gans heb ik uit een boek over de Middeleeuwen, toegegeven, wel een spelletje voor de rijkaards: Niet iedereen had een gans te verwedden (als men nog mussen in de pap gooide) en niet iedereen had een paard.

Dat de Dierenbescherming destijds is opgericht en er ook bourgeois mevrouwen waren die voor arbeiders-en dierenrechten waren (tijdens de Industriële Revolutie, toen kwam er ook een soort van feminisme op gang en bezocht men arbeidershuizen onder het mom van ''deze mensen moeten geholpen worden!'') verandert niks aan dat er bijvoorbeeld pony's in de mijnen moesten werken, om maar wat te noemen. En zo te zien bestaat de Dierenbescherming nu bijna 150 jaar en nu we de kans krijgen, technisch, mishandelen we dieren meer dan ooit, omdat we het toen gewoon niet konden. Die mentaliteit is er bij *sommige* mensen geweest, net zoals die er nu bij sommige mensen is. We hebben nu meer dierenorganisaties dan ooit maar er worden weer nieuwe megastallen bijgebouwd. Gelukkig keert de publieke opinie zich stukje bij beetje meer tegen die dingen.
Bedankt. Naast Pony's werkte in die tijd ook mensen in de mijnen. Die gingen er vaak ook dood. Ik vind het dan niet raar dat pony's volledig gespaard waren. Maar waren mensen express gemeen tegen dieren? Werd er echt geen rekening gehouden met dieren in enige vergelikig met mensen zoals ik vaak zie in midden-oosten/China?

Dat geloof ik niet. Voor mij gaat het er juist om hoe de gemiddelde persoon er tegen aankijkt, en op dat gebied liepen we toen voor, en zijn we nu ongeëvenaard.
Hoe weet je dat het slechts sommige mensen waren in die tijd?

Iedereen die ik ken wil dieren goed behandeld zien, bijna elke Nederlander die ik ken word boos als er een beest word mishandeld. Bij immigranten is dat vaak heel anders. Wellicht vind je dat mensen zich niet genoeg inzetten,maar dan eis je dat iedereen zo erg bezig is met het onderwerp als jij.

Afrikanen zeggen vaak in koor met links: In Nederland worden honden beter behandeld dan mensen.

En alsnog, volgens Artis waren die beesten toen zo slecht niet af, dat ze vandaag het juist minder doen. Dat zegt wel heel wat. Dat er meer dieren worden mishandeld vind ik onzin, je moet wel per capita denken als je vergelijkingen wilt trekken. Natuurlijk consumeren we meer vlees, maar verdoofd slachten is de norm en dat het weleens misgaat is inderdaad vervelend.

~Winston Churchill.
Schepsel

Bericht door Schepsel »

http://www.youtube.com/watch?feature=en ... 082tXCac08 Ze drinken liever 3 dagen niet dan dat ze weer die CO2 toegediend krijgen. Duidt erop dat dat onderzoek ook erg zachtzinnig ging trouwens :roll: De meeste varkens worden ''verdoofd''met kooldioxide. Zou je dat onverdoofd kunnen noemen? Het is *niet* dodelijk omdat ze het niet te lang laten gebeuren. Anders is het gewoon einde varken, dus in wezen zou je kunnen stellen dat dit maar een schijnverdoving is.
Naast Pony's werkte in die tijd ook mensen in de mijnen. Die gingen er vaak ook dood. Ik vind het dan niet raar dat pony's volledig gespaard waren. Maar waren mensen express gemeen tegen dieren? Werd er echt geen rekening gehouden met dieren in enige vergelikig met mensen zoals ik vaak zie in midden-oosten/China?
Het kon ze volgens mij gewoon niet schelen, veel werden ook IN de mijnen geboren, werden blind en kwamen toch nooit buiten. Beetje zoals de dieren nu.
Dat geloof ik niet. Voor mij gaat het er juist om hoe de gemiddelde persoon er tegen aankijkt, en op dat gebied liepen we toen voor, en zijn we nu ongeëvenaard.
Hoe weet je dat het slechts sommige mensen waren in die tijd?
We zijn ongeëvenaard als het om schattig bevonden dieren gaat.
Iedereen die ik ken wil dieren goed behandeld zien, bijna elke Nederlander die ik ken word boos als er een beest word mishandeld. Bij immigranten is dat vaak heel anders. Wellicht vind je dat mensen zich niet genoeg inzetten,maar dan eis je dat iedereen zo erg bezig is met het onderwerp als jij.
Ik heb mijn vraagtekens bij een dierenliefhebber die blij een paar kuikens wegschranst. Moet die weten. Ik zou willen dat men zich meer inzette maar ik ga er geen oordelen op plakken verder, niet zomaar. Het zou het beste zijn als mensen nog bewuster zouden kopen!
Afrikanen zeggen vaak in koor met links: In Nederland worden honden beter behandeld dan mensen.

En alsnog, volgens Artis waren die beesten toen zo slecht niet af, dat ze vandaag het juist minder doen. Dat zegt wel heel wat. Dat er meer dieren worden mishandeld vind ik onzin, je moet wel per capita denken als je vergelijkingen wilt trekken. Natuurlijk consumeren we meer vlees, maar verdoofd slachten is de norm en dat het weleens misgaat is inderdaad vervelend.
Beter dan mensen hier, of mensen in Afrika?

Als je dat filmpje van het varken ziet, zie je dat dat ''verdoofd'' ook niet leuk is. Het beest wordt à la jood vergast! Er gaan honderden miljoenen dieren door in de vleesindustrie, per capita eten we daar meer van dan ooit. Het zijn nu vooral de eigenaars van veebedrijven die het doen ja, en nertsenfokkers enzo. Zijn er meer dan genoeg.
Schepsel

Bericht door Schepsel »

Ik wil eieren mijden. Oke! Prima. Maar voor veel dingen kom je dan uit bij de bio-winkel waar je speciale alternatieve bio-dingen kunt kopen, 3x zo duur en gadverdamme wat vies. Heb net bio-bijna-veganistische stroopwafels geprobeerd. Het was alsof ik meel at en nu heb ik er zachte buikpijn van icon_e_confused.gif En dan die veganistische soepen- urrrrggggh, zelfs karton zal nog beter smaken. Alleen goed om door de wc te spoelen, misschien hebben de visjes er wat aan. Het vervelende is ook dat veel dingen zonder ei *bio* zijn, oftewel strontduur en ik betwijfel of het nou zoveel beter is voor het milieu. Als het niet *bio* zou zijn zou het vast de helft goedkoper zijn. Was al eerder bij zulke zaken en probeerde eens iets, elke keer was het enige product dat nog te pruimen was bio-wijn of iets van soja.

Wat nu! Het gros van de etensdingen kan en ga ik echt niet zelf maken, dat hou ik toch nooit vol. Dus dan maar basaal koken en zorgen dat bepaalde producten vaak genoeg terug komen? Wat een miserie zeg.

Eieren zijn ook niet goed, want om de eierproductie op gang te houden worden alle hanenkuikentjes de eerste dag vermoord. 30 miljoen per jaar in Nederland! Nee hoor, geen geld daarheen. En dan sowieso de manier waarop ze met kipjes omgaan.
Schepsel

Bericht door Schepsel »

Afbeelding

Nog weer een mooie foto van vervuiling. Het gaat daar alle perken te buiten. Maar waar trek je de grens tussen consumeren en leven in een lemen hutje? Achter elk product dat je koopt zit zo ongeveer wel leed, vervuiling op grote schaal en ellende. En als dan de enige keuze het hutje wordt, vind ik dat ik geen keuze heb! Maar zo is het ergens ook met eten. Wat nog wel, en wat niet meer.
xplosive

Bericht door xplosive »

Schepsel schreef:waar trek je de grens
Die vraag is niet algemeen te beantwoorden. Ieder kan dat alleen maar steeds maar weer opnieuw voor zichzelf afwegen. Helemaal goed zul je het toch nooit doen.

Het is wel goed als steeds meer zichtbaar gemaakt wordt voor een toenemend aantal mensen wat de consequenties zijn van een bepaald soort consumeergedrag of produceergedrag. Vanuit de politiek kun je een bepaald soort produceergedrag aan banden leggen en door belastingheffing een bepaald soort consumeergedrag ontmoedigen.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Ozes

Bericht door Ozes »

Vanuit de politiek kun je een bepaald soort produceergedrag aan banden leggen en door belastingheffing een bepaald soort consumeergedrag ontmoedigen.
Dwang dus. VInd je overigens dat de Nederlandse regering nog niet genoeg (50% van het GDP) uitgeeft?
Nieuwe wetten=Nieuwe kosten.

~Winston Churchill.
xplosive

Bericht door xplosive »

Ozes schreef:
Vanuit de politiek kun je een bepaald soort produceergedrag aan banden leggen en door belastingheffing een bepaald soort consumeergedrag ontmoedigen.
Dwang dus. VInd je overigens dat de Nederlandse regering nog niet genoeg (50% van het GDP) uitgeeft?
Nieuwe wetten=Nieuwe kosten.
Bepaalde gunstige zaken komen nou eenmaal moeilijk op gang zonder een politieke ruggesteun. Het is in mijn ogen wel goed als de overheid schadelijke productie intoomt. Zo wordt de inventiviteit van mensen gestimuleerd om betere productiemethoden te vinden. Die investering verdient zich wel terug. Vooral als je die schonere techniek aan het buitenland kunt verkopen. Bovendien kost vervuiling óók geld. De vraag is verder of je maatregelen van een democratisch (dus door de bevolking zèlf) gekozen overheid als dwang kunt beschouwen.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
Ozes

Bericht door Ozes »

Zo wordt de inventiviteit van mensen gestimuleerd om betere productiemethoden te vinden.
Ik heb nog niet gezien dat restricties opgelegd door de regering ook maar tot 1 uitvinding of ontwikkeling heeft geleid.
Die investering verdient zich wel terug. Vooral als je die schonere techniek aan het buitenland kunt verkopen.
Je gelooft dat groene energie levensvatbaar is. Dat staat niet vast en daar is geen enkele garantie voor.
De vraag is verder of je maatregelen van een democratisch (dus door de bevolking zèlf) gekozen overheid als dwang kunt beschouwen.
Als 51 procent van de bevolking iedereen een avondklok wilt geven, dan zie ik het als dwang voor de andere 49%.

~Winston Churchill.
xplosive

Bericht door xplosive »

Ozes schreef:Als 51 procent van de bevolking iedereen een avondklok wilt geven, dan zie ik het als dwang voor de andere 49%.
OK. Daarmee zeg je feitelijk: democratie is dwang. Een anarchist is het daarmee direct eens.
xplosive

Bericht door xplosive »

Ozes schreef:
Zo wordt de inventiviteit van mensen gestimuleerd om betere productiemethoden te vinden.
Ik heb nog niet gezien dat restricties opgelegd door de regering ook maar tot 1 uitvinding of ontwikkeling heeft geleid.
Waar komen al die ingebouwde roetfilters in auto's dan vandaan? Zijn die uit de lucht komen vallen?
xplosive

Bericht door xplosive »

Ozes schreef:Je gelooft dat groene energie levensvatbaar is. Dat staat niet vast en daar is geen enkele garantie voor.
Grijze energie is op termijn sowieso niet levensvatbaar, want de voorraden voor grijze energie zijn eindig.
Ali Yas
Contacteer:

Bericht door Ali Yas »

xplosive schreef:
Ozes schreef:
Waar komen al die ingebouwde roetfilters in auto's dan vandaan? Zijn die uit de lucht komen vallen?
icon_thumbup.gif En vergeet ook de driewegkatalysator niet!
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Ozes

Bericht door Ozes »

xplosive schreef:
Ozes schreef:
Ja, dat is innovatief. Een filter.

~Winston Churchill.
Schepsel

Bericht door Schepsel »

We móeten wel alternatieven zoeken. Anders zijn de geschiedenisboekjes over 100 jaar zo giftig over ons! De bronnen zijn nu eenmaal eindig- of je een hippie bent of niet. Het gaat volgens mij trouwens ook veel te hard met het water.
Plaats reactie