Bijna-doodervaringen en uittredingen

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
xplosive

Re: Bijna-dood ervaringen

Berichtdoor xplosive » Ma Okt 15, 2012 9:31 am

Dhana schreef:Ik heb wel even gekeken en internet staat er bol van evenals een tegenartikel van Skepsis. Ik zou zeggen, leef je uit.

Ik heb even gezocht en vond het artikel Bijna-doodervaringen, binnen of buiten het lichaam? op de website van Skepsis. Daarin staat onder andere:

Belangrijker is de vraag of je bijna dood moet zijn om een BDE te hebben. Het antwoord is duidelijk: nee (Morse et al., 1989). Vele soortgelijke ervaringen zijn opgetekend bij mensen die bepaalde stoffen hebben ingenomen, erg moe zijn, of soms zelfs met hun gewone activiteiten bezig zijn.

Waarmee het bestaan van BDE's niet als bewijs voor een leven na de dood kan gelden. Het hele artikel is wat mij betreft interessant genoeg om eens rustig in zijn geheel door te lezen. De schrijfster van het artikel heeft ook dergelijke ervaringen zelf gehad.
Laatst gewijzigd door xplosive op Ma Okt 15, 2012 9:34 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten

Dhana

Berichtdoor Dhana » Ma Okt 15, 2012 9:33 am

xplosive schreef:
Dhana schreef:Nogmaals ook statieken zijn gemaakt door mensen die zich kunnen vergissen. Ik word er een beetje mies van om wel die wel aan te moeten nemen als jij een punt wil maken en als dat andersom het geval is wordt de boel in twijfel getrokken met als reden dat het ineens om mensenwerk gaat.

Er is wel een verschil. Het ging hier niet om een wetenschappelijke verhandeling of onderzoekswaarnemingen van de betreffende neuroloog, maar om een persoonlijke beleving van die neuroloog, waarbij die neuroloog er zonder bewijs van uitgaat dat zijn ervaringen en het uitvallen van zij hersenen simultaan plaatsvonden. Zijn ervaringen zijn gegeven en het uitvallen van zijn hersenen is gegeven, maar voor de gelijktijdigheid daarvan is geen enkel bewijs.

Nee hoor. Er zijn zat aanwijzingen dat statistieken bij tijd en wijle gemanipuleeerd worden als dat beter uitkomt. Nog niet zo lang is er een wetenschapper ontslagen omdat die nogal creatief om was gegaan met het publiceren van data. Dat wil niet zeggen dat je daarom alle wetenschappelijke verhandelingen per defintie met wantrouwen tegemoet moet treden.

Ik heb ook geen bewijs dat mijn vader werkelijk mijn vader is want er is nog nooit DNA onderzoek naar gedaan. Dus zou ik het met geen mogelijkheid over mijn vader kunnen hebben want het is nog maar zeer de vraag of dat werkelijk zo is. Misschien zijn mijn kinderen wel niet de mijne en zijn ze per ongeluk verwisseld op de kraamafdeling. Dat is precies de wijze waarop jij redeneert en met name bij zaken die buiten jouw referentiekader vallen. Zo hangt het hele leven van misschientjes in elkaar.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.

xplosive

Berichtdoor xplosive » Ma Okt 15, 2012 9:49 am

Dhana schreef:Nee hoor. Er zijn zat aanwijzingen dat statistieken bij tijd en wijle gemanipuleeerd worden als dat beter uitkomt. Nog niet zo lang is er een wetenschapper ontslagen omdat die nogal creatief om was gegaan met het publiceren van data. Dat wil niet zeggen dat je daarom alle wetenschappelijke verhandelingen per definitie met wantrouwen tegemoet moet treden.

Ik weet dat en ik ontken dat ook niet. Die onderzoeken kunnen echter opnieuw gedaan worden, waarmee bestaande onderzoeken gefalsificeerd kunnen worden. Die mogelijkheid bestaat in het geval van Dr. Eben Alexander niet, want die simultaniteit is immers niet door metingen vastgesteld. Als twee onderzoeken elkaar tegenspreken dan is er een gegronde reden voor skepsis (en misschien wantrouwen).

Dhana schreef:Ik heb ook geen bewijs dat mijn vader werkelijk mijn vader is want er is nog nooit DNA onderzoek naar gedaan. Dus zou ik het met geen mogelijkheid over mijn vader kunnen hebben want het is nog maar zeer de vraag of dat werkelijk zo is.

Hier geldt het argument dat sterke claims (voorstellingen hebben gedurende hersenuitval) om sterke bewijzen vragen. Dat jouw vader jouw biologische vader is, is een minder sterke claim, maar natuurlijk kun je ook dáár aan twijfelen. Daar is mijns inziens niets mis mee.

Dhana schreef:Misschien zijn mijn kinderen wel niet de mijne en zijn ze per ongeluk verwisseld op de kraamafdeling. Dat is precies de wijze waarop jij redeneert en met name bij zaken die buiten jouw referentiekader vallen. Zo hangt het hele leven van misschientjes in elkaar.

Het gaat er om dat er in verband met die hersenuitval een sterke claim wordt gedaan. Dat is het grote verschil. Je vergelijkt hier dus appels met peren. Maar natuurlijk kun je overal aan twijfelen en daar is op zichzelf niets mis mee. Uiteindelijk bepaalt een mens zelf of iets als voldoende voorlopig bewijs voor die mens geldt of niet. Zo hebben we allemaal onze eigen "weegschalen" op grond waarvan we iets voorlopig aannemen of niet.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten

Dhana

Berichtdoor Dhana » Ma Okt 15, 2012 10:05 am

Laat verder maar, Xplosive. Jij hebt je eigen spelregels voor hoe iets wel of niet aantoonbaar en ik heb werkelijk geen zin om me daar aan te comformeren.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.

Ozes

Berichtdoor Ozes » Ma Okt 15, 2012 10:48 am

Xplosive hanteert het oude, de ene regel voor jouw, de andere regel voor mij.

Maar mijn vermoeden is nou juist dat hij die voorstellingen pas ging maken toen zijn brein weer op gang kwam.

Dat mag ook, maar je maakt dat vermoeden onderdeel van de bewijslast. Je zegt zelfs dat je geen andere optie ziet dan dat het voorstelling is (dus dat het waar is komt niet in je op, en dat heet..... hoe?), en je maakt de minst waarschijnlijke optie tot de minst waarschijnlijke optie het bewijs negerend.

Het gaat er vooral om wanneer hij die voorstelling maakte.

Klopt, en dat valt in de tekst niet te lezen, dus je staat een eigen vermoeden toe de in jouw ogen meest waarschijnlijke optie te negeren. Als je eerlijk zou zijn, zou je de optie waarvoor er bewijs voor staat als meest waarschijnlijk kiezen, ook al wil je dit liever verder onderzocht zien. Alles anders is pure speculatie waar je zelf voor waarschuwden.

Maar je lijkt dit niet te zien, in de analogie die ik eerder gebruikte van de twee mogelijke daders kies jij duidelijk de man zonder mes, dat niet alleen, je ziet zelfs geen mogelijkheid dat de man met het mes er iets mee te maken heeft.

De meest reële optie gebaseerd op gepresenteerd bewijs is de interpretatie van de man, voor iets anders is geen bewijs binnen de tekst. Dat zou voor iedereen hetzelfde moeten zijn, ongeacht hoe men vanuit de ervaring naar de zaak kijkt. Als je weigert algemene methoden aan te houden dan kan je altijd zaken "afwijzen" of "bewijzen".
Laatst gewijzigd door Ozes op Ma Okt 15, 2012 11:24 am, 2 keer totaal gewijzigd.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Ma Okt 15, 2012 10:53 am

xplosive schreef:
Belangrijker is de vraag of je bijna dood moet zijn om een BDE te hebben. Het antwoord is duidelijk: nee (Morse et al., 1989). Vele soortgelijke ervaringen zijn opgetekend bij mensen die bepaalde stoffen hebben ingenomen, erg moe zijn, of soms zelfs met hun gewone activiteiten bezig zijn.

Waarmee het bestaan van BDE's niet als bewijs voor een leven na de dood kan gelden. .

Maar dan spreek je volgens mij niet meer over BDE maar over een uittreding.
Een uittredingservaringen kenmerkt zich door:
dat jij het gevoel hebt dat jij je buiten je lichaam bevindt.
dat jij je heel snel over grote afstanden kunt verplaatsen.
dat jij op bezochte plaatsen handelingen kunt verrichten.

Het klinkt misschien gek, maar ik kon als kind vroeger vliegen. Of liever...Zo voelde het. Mijn geest kon vliegen. Mijn uittredingen kwamen voor in de diepe rust van de slaap. Of ik echt gevlogen heb, ik weet het niet. Het voelde zo...Ik ging dan uit mijn lichaam, ik zag mezelf slapen, en ik kon net als een vogel vij door het luchtruim zweven. Ik zag ons huis en ook ons dorp van boven af liggen. Het was een heerlijk gevoel, en ik dacht dat iedereen dat kon. Dat het normaal was. Ik heb toen die tijd ook nooit aan iemand gevraagd of hij ook wel eens als een vogel vloog over zijn eigen huis, net zoals je ook nooit aan iemand vraagt of hij kan lopen. Zo normaal was dat voor mij. Een uittreding is een toestand waarbij het astrale lichaam uit het lichaam is of schijnt te zijn getreden.
Toen ik ouder werd stopte dat vliegen, maar toen ik zelf kinderen kreeg vroeg ik wel eens aan de jongens..."Hebben jullie nog heerlijk gevlogen vannacht" Ze keken dan naar me of ze water zagen branden of dat ik niet goed wijs was. :lol:

Heeft iemand van jullie wel eens of meerdere keren "gevlogen" ? Of ben ik de enige . Als iemand aan mij vraagt ( ook nu nog) wat voor dier ik graag zou willen zijn dan zeg ik altijd een vogel. Waarschijnlijk omdat ik nog steeds verlang naar het heerlijke vrije gevoel van vroeger.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Dhana

Berichtdoor Dhana » Ma Okt 15, 2012 11:33 am

http://www.youtube.com/watch?v=J_qBIw7q ... re=related

Ik krijg het filmpje er niet op maar deze wetenschapper verklaart veel en erkent zelfs dat we alle antwoorden nog lang niet hebben gevonden.

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Ma Okt 15, 2012 11:53 am

xplosive schreef:

Waarmee het bestaan van BDE's niet als bewijs voor een leven na de dood kan gelden. Het hele artikel is wat mij betreft interessant genoeg om eens rustig in zijn geheel door te lezen. De schrijfster van het artikel heeft ook dergelijke ervaringen zelf gehad.

Er bestaan ook zogenaamde bijna-dood achtige ervaringen (vaak uittredingen, maar soms ook zonder uittreding), waarbij de persoon soortgelijke zaken ervaart als bij een BDE, maar zonder fysiek letsel en zonder in levensgevaar te verkeren. Verder komen BDE's ook voor bij levensbedreigende situatieswaarbij er echter geen fysiek letsel optreedt. Dus bijvoorbeeld als er een groot ongeluk dreigt te gebeuren, maar toch op het nippertje niet plaats vindt. Zuurstoftekort als oorzaak voor hallucinaties kan dus in dit soort gevallen absoluut niet de verklaring voor de BDE zijn.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Ma Okt 15, 2012 11:55 am

Ariel schreef:Heeft iemand van jullie wel eens of meerdere keren "gevlogen"? Of ben ik de enige.

Ik heb alleen vaak vliegdromen gehad. Ik droom dan dat ik ook echt kan vliegen. Ik spring bijvoorbeeld een eindje in de lucht en blijf daar 'hangen'.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)

Dihya

Berichtdoor Dihya » Ma Okt 15, 2012 12:13 pm

Ik heb wel eens gehad dat het mijn geest of iet uit mijn lichaam trad. Ik kon een paar minuten niet bewegen en schreeuwen en dacht echt even dat mijn dagen geteld waren en de engel des doods me kwam ophalen. Dat is vast geen bijna-dood ervaring, maar was wel de dag dat voor mij de knop omging en besefte dat ik meer aan de islam moet doen en het elk moment afgelopen kan zijn.

Voor hetzelfde geldt was het wel de engels des doods. Wat had ik dan moeten zeggen? ' Nee wacht, zet me terug, ik wil mijn gebeden wat optimaliseren en meer op tijd verrichten, had meer extra gebeden moeten verrichten, had meer moeten vasten op de maandagen en donderdag, had net iets meer zakaat moeten geven, had minder moeten schelden, had wat minder oeff moeten zeggen tegen mijn ouders, etc. Nee, dan is het te laat en dan sta ik alleen voor mijn Heer.
Voorwaar, het meest waarachtige woord is het Boek van Allah en de beste leiding is de leiding van Mohammad.

Ozes

Berichtdoor Ozes » Ma Okt 15, 2012 12:18 pm

Er zijn genoeg consistente "spirituele" zaken in mijn leven waardoor ik weet dat er meer is. Hiernaast beantwoord God elk gebed. Veel mensen weten helaas niet hoe te bidden.

Video van Dhana
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.

Dhana

Berichtdoor Dhana » Ma Okt 15, 2012 12:32 pm

Dihya schreef:Ik heb wel eens gehad dat het mijn geest of iet uit mijn lichaam trad. Ik kon een paar minuten niet bewegen en schreeuwen en dacht echt even dat mijn dagen geteld waren en de engel des doods me kwam ophalen. Dat is vast geen bijna-dood ervaring, maar was wel de dag dat voor mij de knop omging en besefte dat ik meer aan de islam moet doen en het elk moment afgelopen kan zijn.

Voor hetzelfde geldt was het wel de engels des doods. Wat had ik dan moeten zeggen? ' Nee wacht, zet me terug, ik wil mijn gebeden wat optimaliseren en meer op tijd verrichten, had meer extra gebeden moeten verrichten, had meer moeten vasten op de maandagen en donderdag, had net iets meer zakaat moeten geven, had minder moeten schelden, had wat minder oeff moeten zeggen tegen mijn ouders, etc. Nee, dan is het te laat en dan sta ik alleen voor mijn Heer.

Kijk dat is nou het verschil met het Christendom. Daar heb heb je niks aan extra bidden als je als alles in het werk stelt om je naasten zo gemeen mogelijk onder uit te halen. En naasten in het Christendom zijn alle andere MENSEN en niet alleen medechristenen.

Teva Teff

Berichtdoor Teva Teff » Ma Okt 15, 2012 12:39 pm

Pilgrim schreef:
Ariel schreef:Heeft iemand van jullie wel eens of meerdere keren "gevlogen"? Of ben ik de enige.

Ik heb alleen vaak vliegdromen gehad. Ik droom dan dat ik ook echt kan vliegen. Ik spring bijvoorbeeld een eindje in de lucht en blijf daar 'hangen'.

Ariel heeft die vraag al eens gesteld. En mijn antwoord is daar nog steeds te lezen.
viewtopic.php?f=8&t=10310&p=115373&hilit=+vliegen#p115373
Ik heb dat hele topic trouwens met veel genoegen herlezen.
Interessante bijdragen van typische forumpersoonlijkheden.

Ozes

Berichtdoor Ozes » Ma Okt 15, 2012 12:40 pm

Jammer dat Dihya gelooft dat een God iemand als Profeet Mohammed als voorbeeld voor elk mens op aarde zou brengen. Tevens jammer dat ze in een god gelooft die in bepaalde surah zegt dat ongelovigen alleen mogen leven zodat ze hen zonden kunnen vergroten opdat deze naar de hel gaan, en dat ongelovigen per definitie naar de hel zullen gaan. Zelfs als ik zo geloven in zo'n god, zou ik weigeren deze te aanbidden.Een god die goedkeurt dat Mohammed een vrouw haar familie vermoord en deze vrouw dan ook nog eens onteerd, daar kan ik nooit achter staan.

~Winston Churchill.

Ozes

Berichtdoor Ozes » Ma Okt 15, 2012 12:43 pm

~Winston Churchill.

Dhana

Berichtdoor Dhana » Ma Okt 15, 2012 12:57 pm

Teva Teff schreef:
Pilgrim schreef:

Ariel heeft die vraag al eens gesteld. En mijn antwoord is daar nog steeds te lezen.
viewtopic.php?f=8&t=10310&p=115373&hilit=+vliegen#p115373

Heeeyyy. Wat lees ik nou? Je beantwoordt wel eens vragen?? Ik ben prettig verrast.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Ma Okt 15, 2012 1:04 pm

Teva Teff schreef:http://dutch.faithfreedom.org/forum/vie ... en#p115373

:lol: Typische forumpersoonlijkheden die Teva met genoegen het gekkenhuis in zou willen schoppen.
Ik kan er ook niks aan doen Teva dat ik deze "ervaringen" gehad hebt. Misschien moet je eerst zoiets mee maken voordat je een "believer" wordt. En waarschijnlijk is het ene mens gevoeliger voor dit soort zaken dan een ander mens. Maar verder heb ik er nooit enige last van gehad , en kom ik redelijk normaal en "down to earth " over. Ik ben geen zwever. Ik voel me trouwens een echte vrijdenker, omdat mijn geest open staat, en ik niet bijvoorbaat alles wat een beetje vreemd voor me is afwijs.

En waarom heb je dat topic "met veel genoegen herlezen"? Heb je weer even genoten van al je briljante en snedige opmerkingen in dat topic?
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Ma Okt 15, 2012 1:06 pm

Dhana schreef:

Heeeyyy. Wat lees ik nou? Je beantwoordt wel eens vragen?? Ik ben prettig verrast.

:lol: Nou, dat valt er tegen hoor Dhana. maar eerlijk is eerlijk, toch iets meer dan nu.

Dhana

Berichtdoor Dhana » Ma Okt 15, 2012 1:13 pm

Ariel schreef:Misschien moet je eerst zoiets mee maken voordat je een "believer" wordt. En waarschijnlijk is het ene mens gevoeliger voor dit soort zaken dan een ander mens. Maar verder heb ik er nooit enige last van gehad , en kom ik redelijk normaal en "down to earth " over. Ik ben geen zwever. Ik voel me trouwens een echte vrijdenker, omdat mijn geest open staat, en ik niet bijvoorbaat alles wat een beetje vreemd voor me is afwijs.

En waarom heb je dat topic "met veel genoegen herlezen"? Heb je weer even genoten van al je briljante en snedige opmerkingen in dat topic?

:lol:

In mijn tijd werd je opgenomen als je aan grootheidswaanzin leed.

Ach ja, die goeie ouwe tijd.

Teva Teff

Berichtdoor Teva Teff » Ma Okt 15, 2012 1:39 pm

Ariel schreef:
Teva Teff schreef:viewtopic.php?f=8&t=10310&p=115373&hilit=+vliegen#p115373

:lol: Typische forumpersoonlijkheden die Teva met genoegen het gekkenhuis in zou willen schoppen.
Ik kan er ook niks aan doen Teva dat ik deze "ervaringen" gehad hebt. Misschien moet je eerst zoiets mee maken voordat je een "believer" wordt. En waarschijnlijk is het ene mens gevoeliger voor dit soort zaken dan een ander mens. Maar verder heb ik er nooit enige last van gehad , en kom ik redelijk normaal en "down to earth " over. Ik ben geen zwever. Ik voel me trouwens een echte vrijdenker, omdat mijn geest open staat, en ik niet bijvoorbaat alles wat een beetje vreemd voor me is afwijs.

Vooral de bijdragen van naar boven in dat topic kan ik heel erg waarderen.
Jammer dat hij tegenwoordig minder actief is.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Ma Okt 15, 2012 2:06 pm

Teva Teff schreef:Vooral de bijdragen van naar boven in dat topic kan ik heel erg waarderen.

Tja Teva. Ik kan me niet voorstellen ( of mischien wel ;) ) dat jij een harde jonge meneer kreeg van de vage korte antwoorden van naar boven ( hoezeer ik hem ook waardeer ) , want naar boven was niet van plan om een discussie met deze vrouw aan te gaan.
Maar jij en een paar andere so called liberale atheisten hebben deze dame de grond in getrapt, en dat was niet echt netjes. Weer een bloem vertrapt omdat de kleur en de geur je niet aanstond. Soms denk ik dat jij je het prettigst voelt in de nabijheid van een strontkar.

Laten we even naar een snedige opmerking in dat topic van je kijken.

Weet je wat je kan doen met je kinderachtige toneelstukje?
Gewoon oprotten, je denkt toch niet dat ik trek heb om de mij toebedeelde rol te spelen in je achterlijk en daarbij nog volledig nagepapegaaide theaterstukje!

Deze post naar mij toegericht is trouwens ook heel grappig.

En welke kennis hebben de doden die in je brein huizen aan je doorgegeven?
En aan jouw anecdotische hallucinatie-ervaringen tijdens een lichamelijke crisissituatie heb je net zo weinig als aan mijn droomervaringen dat ik kan vliegen.

Hoe zit het ook alweer met je Sire en je tolerantie. Het topic dat je begon om ons de les te lezen, maar waar je later na lang nadenken toch ook je bedenkingen tegen had.

Teva Teff

Re: Stel je eens voor dat Mohammed is "gereincarneerd"

Berichtdoor Teva Teff » Ma Okt 15, 2012 2:22 pm

Ariel schreef:
Teva Teff schreef:Vooral de bijdragen van naar boven in dat topic kan ik heel erg waarderen.

Tja Teva. Ik kan me niet voorstellen ( of mischien wel ;) ) dat jij een harde jonge meneer kreeg van de vage korte antwoorden van naar boven ( hoezeer ik hem ook waardeer ) , want naar boven was niet van plan om een discussie met deze vrouw aan te gaan.
Maar jij en een paar andere so called liberale atheisten hebben deze dame de grond in getrapt, en dat was niet echt netjes. Weer een bloem vertrapt omdat de kleur en de geur je niet aanstond. Soms denk ik dat jij je het prettigst voelt in de nabijheid van een strontkar.

Laten we even naar een snedige opmerking in dat topic van je kijken.

Weet je wat je kan doen met je kinderachtige toneelstukje?
Gewoon oprotten, je denkt toch niet dat ik trek heb om de mij toebedeelde rol te spelen in je achterlijk en daarbij nog volledig nagepapegaaide theaterstukje!

Deze post naar mij toegericht is trouwens ook heel grappig.

En welke kennis hebben de doden die in je brein huizen aan je doorgegeven?
En aan jouw anecdotische hallucinatie-ervaringen tijdens een lichamelijke crisissituatie heb je net zo weinig als aan mijn droomervaringen dat ik kan vliegen.

Hoe zit het ook alweer met je Sire en je tolerantie. Het topic dat je begon om ons de les te lezen, maar waar je later na lang nadenken toch ook je bedenkingen tegen had.

De korte antwoorden van naar boven zijn niet vaag.
Ze zijn vlijmscherp en to the point.
Hoe zit het ook alweer met je Sire en je tolerantie. Het topic dat je begon om ons de les te lezen

Waar haal jij die onzin vandaan?

Ariel

Berichtdoor Ariel » Ma Okt 15, 2012 2:35 pm

Teva Teff schreef:
Ariel schreef:
Hoe zit het ook alweer met je Sire en je tolerantie. Het topic dat je begon om ons de les te lezen

Waar haal jij die onzin vandaan?

Onzin? Waarom begon je dat topic dan Teva? Vast niet omdat je dat tolerantie gedoe van Sire achterlijk vond. Dan had je wel een korte inleiding geschreven. Je hebt gekeken wat voor kant de discussie uit ging, maar je eerste intentie was om ons wat tolerantie jegens moslims aan te leren.

Teva Teff

Berichtdoor Teva Teff » Ma Okt 15, 2012 2:43 pm

Ariel schreef: Onzin? Waarom begon je dat topic dan Teva? Vast niet omdat je dat tolerantie gedoe van Sire achterlijk vond. Dan had je wel een korte inleiding geschreven. Je hebt gekeken wat voor kant de discussie uit ging, maar je eerste intentie was om ons wat tolerantie jegens moslims aan te leren.

Dat was niet mijn intentie.

Ozes

Materialisme> Marxisme> corruptie

Berichtdoor Ozes » Ma Okt 15, 2012 2:44 pm

Veel mensen vragen zich af waarom dit soort discussies vaak gepaard gaan met het belachelijk maken van de participanten. Andere vragen zich af waarom er zoveel vijandigheid is tegen het geloof in een God en de rol van religie in de geschiedenis en de maatschappij.

Dit komt omdat dit soort zaken, zoals de Bruce Greyson vertelt, de theorie van het materialisme verzwakken. De theorie van het materialisme ondersteund op politiek gebied het marxisme, het socialisme en het relativisme. Al deze zaken verklaren namelijk dat er altijd een materialistische oorsprong is van een conflict, en dat andere zaken niet bijzaak zijn, maar van geen belang.

De reden dat politici niet luisteren naar burgers die vertellen dat de immigratie misloopt , is omdat de klachten niet overeenkomen met de sociaaleconomische theorie die verklaart dat alles in orde dient te zijn in dit land, en als dit nog niet zo is, dan zitten we slechts in een fase waar de immigranten & Islam zich moeten aanpassen. Het materialisme vermindert namelijk de toegevoegde waarde van de menselijke geest. Menselijke ambities, geloof, een eigen wereldvisie zijn allemaal zaken die volgens het marxisme slechts voortkomen uit de inrichting van de maatschappij en door de distributie van economische middelen. Een juiste configuratie van de laatst genoemde variabelen leid dus ook tot een "betere' wereldvisie, menselijke ambities, enzovoort.Als jij een bepaalt wereldbeeld hebt, is dat een illusie gecreëerd door jouw financiële status & positie vis-à-vis de minder bedeelden of de elite. Het heeft geen enkele praktische waarde.

Dit betekent dat als een groep Moslims naar Spanje vertrekt en daar tegen de lokale inwoners verteld dat in hun geloof het land van de Moslims is, dat slechts lege woorden zijn voor de materialistische Marxisten, en dat de moslims zich moeten ontdoen van hun eerdere status als "volk onderdrukt door het kapitalisme" en moeten wennen aan hun status als gelijken in een land van gelijken. Wat de Moslims geloven, zeggen of willen maakt dus niets uit voor de materialist, omdat er geen duidelijk materialistische oorsprong is van hun wensen. En zelfs als er wel een duidelijk materialistische oorsprong is voor de vijandigheid van een individuele moslim omdat hij uit een voormalige kolonie komt, dan word de reden voor vijandigheid weggenomen nu men via sociale voorzieningen en kansen op de banenmarkt gelijk zijn aan de andere burgers. En daarmee verdwijnt tevens het idee dat "Spanje van de Moslims" is, volgens de marxist.

Ook zijn socialistische utopisten erg afhankelijk van het materialisme, omdat binnen de socialistische filosofie, een verwaterd marxisme in de praktijk, mensen gelukkig zullen zijn en zich zullen gedragen als de materialistische eisen welke elk mens volgens hen heeft maar voldaan worden. Zodra dit is gebeurd, verdwijnen alle dreigingen als sneeuw voor de zon. Het is dus emotioneel voor hen erg belangrijk voor hen om vast te houden aan het idee dat we dichtbij een historische omslag zijn waar elk mens bevredigt zal zijn volgens de marxistische theorie en er dus vrede op aarde is.Zolang mensen als Wilders dit maar niet verpesten natuurlijk.

De reden dat iemands mening niets meer waard is als deze de consensus niet steunt, is dus, het materialisme.

Geschiedenisles
Iedereen die zich heeft ingelezen over de kruistochten weet dat de gemiddelde Westerling slechts mythen kent over de kruistochten.Men gelooft dat de kruistochten expansionistisch en imperialistisch waren.

De werkelijke reden was dat de Moslims heilige gronden veroverden van de Christenen, en de Christenen bruut onderdrukten en de Paus na lang wachten hier eindelijk op reageerden met de verklaring van een heilige oorlog. "Heilige grond" en ideeën als rechtvaardigheid en religieuze broederschap passen niet in de lezing van de marxistische geschiedenis, dat zijn namelijk hersenschimmen of zelfs leugens en daarom horen we slechts een heel andere versie van de geschiedenis. Als je iemand vraagt over de kruistochten, is het zeer onwaarschijnlijk dat deze een andere inkijk heeft dan de marxistische kijk op dit deel van de geschiedenis.

Hetzelfde gebeurt in India, waar de marxisten ontkennen dat er ooit een conflict was tussen Moslims & Hindoes. Dit conflict was zoals altijd "slaaf tegen de bourgeoisie", en had niets met religieuze achtergronden te maken. Al het bewijs toont aan dat het laatste onzin is. Ik denk dat de voornaamste reden is dat men het Christendom onjuist neerzet als imperialistische macht en de Islam compleet negeert, is omdat het Christendom zelf niet een heilige oorlog eist. Dit betekent dat men de werkelijke intenties kan negeren en men ander bewijs kan gebruiken om een revisionistische lezing van de kruistochten te verdedigen.

Verdiende sommige Christenen geld met de oorlog?

Dan is dat voor de marxist belangrijker bewijs dan de woorden van de Paus, en waren de kruistochten gewoon een veroveringstocht voor macht & rijkdom. Dit ondanks dat er voor de kruistochten geen aanwijzingen hiervoor zijn, en tijdens de kruistochten slechts enkele willekeurige gebeurtenissen de imperialistische versie ondersteunen.

Bij de Islam is dit niet zo makkelijk, omdat de Islam zelf een verklaring geeft voor de oorlogslust van Moslims.

Om de materialistische marxistische theorie te verdedigen, is het dus belangrijk de Islam te negeren. Of erger nog, veel marxisten zien de Islam als zo'n overweldigend bewijs van de Marxistische lezing dat deze te complex is om juist te analyseren, het functioneert eigenlijk als axioma. Hierdoor schieten veel marxisten in de verdediging voor de "onderdrukten der onderdrukten"en is dat een reden waarom de Marxisten een alliantie hebben gesloten met Islam.

~Winston Churchill.

Terug naar “Topics allerhande”