Bijna-doodervaringen en uittredingen

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Bijna-dood ervaringen

Bericht door Ozes »

xplosive schreef:
Ozes schreef:
xplosive schreef:Pilgrim, wat zegt dit nou helemaal, anders dan dat mensen in staat zijn tot het maken van mooie voorstellingen? Mensen kunnen mooie dingen (die voor mensen mooi zijn) bedenken, getuige vele mooie verzonnen sprookjes en andere fantasieverhalen.
Wie zegt dat dit voortkomt uit de fantasie?
Is dat weer geen speculatie in jouw ogen?
Het zijn in ieder geval voorstellingen. Of die voorstellingen dan ook noodzakelijkerwijs op reële entiteiten gebaseerd zijn, daar kun je dan over van mening verschillen. Een bewijs voor het bestaan van een hemel zie ik er in ieder geval niet in.
Je hebt dus geen feitelijke onderbouwing dat dit een verzonnen verhaal is of zou kunnen zijn volgens de informatie in het artikel. Maar het is geen speculatie, want xplosive zegt het.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Bijna-dood ervaringen

Bericht door Schepsel »

Pilgrim schreef:
Schepsel schreef:Hebben zij dan in die hemel WEL emoties?
Ik heb niet op alles een antwoord, maar op deze wel. Ik heb vrij veel boeken over bijna-dood ervaringen en uittredingen gelezen en er blijkt onmiskenbaar uit dat in de lichaamloze staat emoties véél intenser zijn dan wanneer ze fysiek ervaren worden. Het is net alsof speakers wijd open staan! Op de één of andere manier dempt het lichaam dus gevoelens.
Hmm, het lichaam is toch ook juist het voertuig van emoties? Het zijn je lichaamsdelen die maken dat je emoties hebt, dingen als zenuwen, hormonen. Je reageert ook fysiek op je psyche. Zonder lichaam ervaar je die emoties dus ook, dat zal ook wel, in het idee van een ziel. Het lijkt me wel tof om in de hemel te kunnen vliegen icon_e_smile.gif
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Bijna-dood ervaringen

Bericht door Ozes »

Het lijkt me wel tof om in de hemel te kunnen vliegen icon_e_smile.gif
^^
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Bijna-dood ervaringen

Bericht door Schepsel »

De hemel mag wel zijn zoals mijn dromen, dat ik allemaal briljante absurde dingen doe en avonturen beleef, en bijvoorbeeld mijn eigen paard maak van rommel uit een antiekwinkel, met een stofzuigerslang als nek icon_e_biggrin.gif Of zoals laatst dat ik op een bureaustoel door een spookbos crosste, soms een beetje eng en meestal leuk, of dat ik met Poetin naar een verkleedfeest ging, en allemaal rare mensen zie en bizarre winkels. En allerlei dromen over het bos. Ik heb geen zin eigenlijk in een saaie lichtbak met mooie muziek. Maar ieder z'n meug. Misschien zijn er wel hemels op maat. Ik zie niet in waarom een God, als die de moeite neemt om een hemel te maken, dat niet zou doen.

Maar terug on topic...
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Bijna-dood ervaringen

Bericht door Eliabe »

Pilgrim schreef:
Schepsel schreef:Hebben zij dan in die hemel WEL emoties?
Ik heb niet op alles een antwoord, maar op deze wel. Ik heb vrij veel boeken over bijna-dood ervaringen en uittredingen gelezen en er blijkt onmiskenbaar uit dat in de lichaamloze staat emoties véél intenser zijn dan wanneer ze fysiek ervaren worden. Het is net alsof speakers wijd open staan! Op de één of andere manier dempt het lichaam dus gevoelens.
Op aarde, in het stoffelijk lichaam, moet alles verwerk worden door het zenuwstelsel voordat het lichaam tot handelen over gaat. In de geest is deze blokkade niet aanwezig en zal alles direct gebeuren. Voorbeeld: je wi je verplaatsen zo'n 100 kilometer verder. Hier in de stof zijn we wel even bezig. In de geest en met de juiste concentratie zal die verplaatsing direct zijn en zal er, naar aardse begrippen, geen tijdsverlies zijn. Ook al je iets wil meemaken zal je hier in de stof eerst een aantal handelingen moeten verrichten maar in de geest is dit weer direct.
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Bijna-dood ervaringen

Bericht door Ariel »

Ik heb wel eens gelezen dat we allemaal onze eigen hemel creeeren schepsel, dus misschien zit jij ooit goed met je spookbos. Alleen moet jij je wel realiseren dat tegen de tijd dat je gaat hemelen jij misschien wel behoefte hebt aan een lichtbak met mooie muziek. icon_e_biggrin.gif
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Bijna-dood ervaringen

Bericht door Schepsel »

Dat zou echt mooi zijn! Maar kan je dan wel in contact komen met mensen die in een andere ''hemel'' leven/dood zijn? Kan je bij elkaars hemels op bezoek?

Mijn moeder denkt trouwens dat het verhaal van Jezus met z'n rijkdom en kameel die door die naald moet niet betekent dat je geen geld mag hebben, maar dat (te grote) aardse gehechtheid een soort eindtoestand, of rust, tegengaan, en dat hij daarop doelt. Ik noemde depressie, omdat in die lezing, je aardse gesteldheid en niet alleen je daden, uitmaken voor wat je krijgt na je dood.
Laatst gewijzigd door Schepsel op zo okt 14, 2012 7:12 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Bijna-dood ervaringen

Bericht door Ariel »

Schepsel schreef:Dat zou echt mooi zijn! Maar kan je dan wel in contact komen met mensen die in een andere ''hemel'' leven/dood zijn? Kan je bij elkaars hemels op bezoek?
Volgens de verhalen zullen al jouw geliefde je opwachten of jij kan hun bezoeken. En volgens de verhalen kan jij niet naar een niveau hoger in je uppie, maar wel naar lagere niveau's
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Bijna-dood ervaringen

Bericht door Dhana »

Ariel schreef:
Schepsel schreef:Dat zou echt mooi zijn! Maar kan je dan wel in contact komen met mensen die in een andere ''hemel'' leven/dood zijn? Kan je bij elkaars hemels op bezoek?
Volgens de verhalen zullen al jouw geliefde je opwachten of jij kan hun bezoeken. En volgens de verhalen kan jij niet naar een niveau hoger in je uppie, maar wel naar lagere niveau's

Wat ik begrepen heb Schepse,l dat je geen fysiek lichaam nodig hebt om je geest te vervoeren. Alleen de gedachte een ander te willen zien te gaan zou al voldoende zijn. Alleen schijnt Ariel ook gelijk te hebben en kan je niet zomaar alleen naar een lager niveau af dalen. Dus is het handig op aarde vrienden te zoeken van je eigen niveau als je ze later nog hoopt te ontmoeten.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Bijna-dood ervaringen

Bericht door Dhana »

Teva Teff schreef:
ali(09-01-2011). Maandenlang provocatieve en nietszeggende opmerkingen plaatsen in topics.
Dan zijn wij hier stukken toleranter want jij mag nog steeds mee doen.

O, en voor dat ik zelf dood ben, heb je nog over het beantwoorden van mijn vragen nagedacht?

Ik vraag me af wat zwaarder weegt. "Nietszeggende" posts plaatsen of te confronterende vragen gewoon negeren.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Bijna-dood ervaringen

Bericht door xplosive »

Ozes schreef:Je hebt dus geen feitelijke onderbouwing dat dit een verzonnen verhaal is of zou kunnen zijn volgens de informatie in het artikel.
Het kan verzonnen zijn, maar het kunnen ook feitelijk eerlijke getuigenverklaringen zijn. Maar zelfs in het laatste geval bewijst het mijns inziens niets.
Ozes schreef:Maar het is geen speculatie, want xplosive zegt het.
Waar dit nou weer op slaat ontgaat me dan weer.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Bijna-dood ervaringen

Bericht door xplosive »

Dhana schreef:Wat ik begrepen heb Schepsel, is dat je geen fysiek lichaam nodig hebt om je geest te vervoeren.
Dit gaat dan uit van het bestaan van een geest. Is het mogelijk om er voor open te staan dat er helemaal geen geest zou kunnen zijn als je er vast van uitgaat dat er een geest is?
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Bijna-dood ervaringen

Bericht door Ozes »

xplosive schreef:
Ozes schreef:Je hebt dus geen feitelijke onderbouwing dat dit een verzonnen verhaal is of zou kunnen zijn volgens de informatie in het artikel.
Het kan verzonnen zijn, maar het kunnen ook feitelijk eerlijke getuigenverklaringen zijn. Maar zelfs in het laatste geval bewijst het mijns inziens niets.
Ozes schreef:Maar het is geen speculatie, want xplosive zegt het.
Waar dit nou weer op slaat ontgaat me dan weer.
Het bewijs dat zijn brein niet werkte, en dus "voorstellingen" onmogelijk maakte is er wel. Bewijs dat dit op een of andere manier toch een voorstelling is, is er niet.
Die mogelijkheid opperde je wel, wat speculatie is. Zo lastig is het allemaal niet.
Dit gaat dan uit van het bestaan van een geest. Is het mogelijk om er voor open te staan dat er helemaal geen geest zou kunnen zijn als je er vast van uitgaat dat er een geest is?
Stel dat je er van uitgaat dat de geest niet bestaat, is het dan mogelijk om er voor open te staan dat er wel een geest bestaat?
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Bijna-dood ervaringen

Bericht door xplosive »

Ozes schreef:
xplosive schreef:
Ozes schreef:Je hebt dus geen feitelijke onderbouwing dat dit een verzonnen verhaal is of zou kunnen zijn volgens de informatie in het artikel.
Het kan verzonnen zijn, maar het kunnen ook feitelijk eerlijke getuigenverklaringen zijn. Maar zelfs in het laatste geval bewijst het mijns inziens niets.
Ozes schreef:Maar het is geen speculatie, want xplosive zegt het.
Waar dit nou weer op slaat ontgaat me dan weer.
Het bewijs dat zijn brein niet werkte, en dus "voorstellingen" onmogelijk maakte is er wel. Bewijs dat dit op een of andere manier toch een voorstelling is, is er niet.
Die mogelijkheid opperde je wel, wat speculatie is. Zo lastig is het allemaal niet.
Ik dacht even dat je op de geposte "hemelvoorstellingen" van Pilgrim doelde, maar je hebt het dus kennelijk over Dr. Eben Alexander. Als je mijn posts in dit topic gelezen hebt, dan kun je constateren dat ik in twijfel trek of de ervaringen van Dr. Eben Alexander tijdens het uitvallen van zijn hersenen plaatsvonden, omdat het heel goed mogelijk is dat die ervaringen daarna pas plaatsvonden.
Ozes schreef:
xplosive schreef:Dit gaat dan uit van het bestaan van een geest. Is het mogelijk om er voor open te staan dat er helemaal geen geest zou kunnen zijn als je er vast van uitgaat dat er een geest is?
Stel dat je er van uitgaat dat de geest niet bestaat, is het dan mogelijk om er voor open te staan dat er wel een geest bestaat?
Zeker wel.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Bijna-dood ervaringen

Bericht door Dhana »

xplosive schreef:
Ozes schreef:Je hebt dus geen feitelijke onderbouwing dat dit een verzonnen verhaal is of zou kunnen zijn volgens de informatie in het artikel.
Het kan verzonnen zijn, maar het kunnen ook feitelijk eerlijke getuigenverklaringen zijn. Maar zelfs in het laatste geval bewijst het mijns inziens niets.
Het lijkt mij niet dat deze neuroloog er op uit zou zijn om wat dan ook te bewijzen. Het is zijn persoonlijke ervaring, waarvan er wel meer bekend zijn. Weliswaar met andere details maar in grote lijnen op hetzelfde neerkomend. Ik zie niet in waarom het een verzonnen verhaal zou zijn. Verzonnen verhalen hebben altijd een reden en ik zie hier geen enkele reden voor, anders dat deze arts door zijn collega's ronduit uitgelachen wordt. Verder denk ik niet dat iemand met zo'n opleiding enig financieel voordeel zou hebben met een de verkoop van een verzonnen verhaal.

Het enige dat er dan nog over blijft is te veronderstellen dat zijn hersenen hem hallucinaties hebben laten beleven maar zo ver zou ik niet gaan alleen uit uit respect voor een kennelijk diepe en indrukwekkende ervaring van de man zelf. Het is nu eenmaal zo dat er zaken zijn die niet aan wel of niet tijdelijk hersenuitval of stofjes of wat dan ook op te hangen zijn. Omdat ze niet te bewijzen zijn, hebben ze dus geen recht van bestaan?
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Bijna-dood ervaringen

Bericht door Pilgrim »

Hier een christelijke(!) documentaire over helse bijna-dood ervaringen. In het eerste stukje zelfs over een klassieke brandende hel. Negatieve bijna-dood ervaringen kunnen trouwens (net als de positieve) flink van elkaar verschillen. Destijds las ik een boekje van iemande die zelfmoord had gepleegd en in een duistere wereld kwam waar mensen als schimmen langs elkaar heen schuifelden. Niemand kon zich daar verlossen van de hopeloosheid en apathie. Weer een andere BDE'er verteld over een somber heuvellandschap met allemaal naakte mistroostige mensen, enz. Er schijnt ook een soort 'grijs' gebied te bestaan, in tegenstelling tot wat in onderstaande documentaire beweerd wordt.

De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Bijna-dood ervaringen

Bericht door Ozes »

Ik dacht even dat je op de geposte "hemelvoorstellingen" van Pilgrim doelde, maar je hebt het dus kennelijk over Dr. Eben Alexander. Als je mijn posts in dit topic gelezen hebt, dan kun je constateren dat ik in twijfel trek of de ervaringen van Dr. Eben Alexander tijdens het uitvallen van zijn hersenen plaatsvonden, omdat het heel goed mogelijk is dat die ervaringen daarna pas plaatsvonden.
Dus je kan in de bron zelf geen enkel bewijs hier voor vinden. Er staat nergens een periode aangegeven waar het brein mogelijk zo reageerde dat deze niet alleen voorstellingen produceerde, maar het Dr. Alexander ook de illusie gaf dat deze eerder hadden plaatsgevonden.
Zeker wel.
Dan heb je ook je eigen vraag beantwoord : )
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Bijna-dood ervaringen

Bericht door Dhana »

xplosive schreef:
Dhana schreef:Wat ik begrepen heb Schepsel, is dat je geen fysiek lichaam nodig hebt om je geest te vervoeren.
Dit gaat dan uit van het bestaan van een geest. Is het mogelijk om er voor open te staan dat er helemaal geen geest zou kunnen zijn als je er vast van uitgaat dat er een geest is?
Ik heb zelf te veel ervaringen gehad om ook maar te kunnen uitgaan van het niet bestaan van de menselijke geest. Dat wil niet zeggen dat ik vind dat ik anderen daar ook van wil overtuigen. Het zijn mijn persoonlijke ervaringen. Niet meer of minder dan dat. Hoe een ander dat ziet, is niet mijn pakkie aan.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Bijna-dood ervaringen

Bericht door xplosive »

Dhana schreef:
xplosive schreef:
Ozes schreef:Je hebt dus geen feitelijke onderbouwing dat dit een verzonnen verhaal is of zou kunnen zijn volgens de informatie in het artikel.
Het kan verzonnen zijn, maar het kunnen ook feitelijk eerlijke getuigenverklaringen zijn. Maar zelfs in het laatste geval bewijst het mijns inziens niets.
Het lijkt mij niet dat deze neuroloog er op uit zou zijn om wat dan ook te bewijzen. Het is zijn persoonlijke ervaring, waarvan er wel meer bekend zijn.
Ik heb niet beweerd dat zijn verhaal niet waar is. Ik interpreteer het alleen anders. Dr Eben Alexander gaat er van uit dat zijn ervaringen samenvielen met het uitvallen van zijn hersenen, maar dat hoeft helemaal niet zo te zijn. Wel is duidelijk dat Dr. Eben Alexander christenen benijdde die een rotsvast geloof hadden en zelfs dat hij zichzelf nog steeds graag christen noemde. Dat maakt iemand als Dr. Eben Alexander dus vooraf bepaald niet onbevangen ten aanzien van zijn ervaringen.
Dhana schreef:Het enige dat er dan nog over blijft is te veronderstellen dat zijn hersenen hem hallucinaties hebben laten beleven maar zo ver zou ik niet gaan alleen uit uit respect voor een kennelijk diepe en indrukwekkende ervaring van de man zelf.
Dat begrijp ik niet. Ook als je er van uitgaat dat zijn voorstellingen hallucinaties zijn kun je respect hebben voor wat iemand ervaart. Dat wil alleen niet zeggen dat je die ervaringen op exact dezelfde wijze moet uitleggen als de persoon in kwestie zelf doet.
Dhana schreef:Het is nu eenmaal zo dat er zaken zijn die niet aan wel of niet tijdelijk hersenuitval of stofjes of wat dan ook op te hangen zijn.
Voorlopig misschien niet, maar ooit misschien wel. Er zijn wel meer zaken waarvoor vroeger geen stoffelijke verklaring gegeven kon worden en nu wel.
Dhana schreef:Omdat ze niet te bewijzen zijn, hebben ze dus geen recht van bestaan?
De zaken of voorstellingen hebben uiteraard recht van bestaan. Maar als er (op zeker moment) wetenschappelijk nog niets verklaard kan worden wil dat niet zeggen dat een verzonnen en uit de lucht gegrepen verklaring daarom juist zou moeten zijn.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Bijna-dood ervaringen

Bericht door xplosive »

Dhana schreef:
xplosive schreef:
Dhana schreef:Wat ik begrepen heb Schepsel, is dat je geen fysiek lichaam nodig hebt om je geest te vervoeren.
Dit gaat dan uit van het bestaan van een geest. Is het mogelijk om er voor open te staan dat er helemaal geen geest zou kunnen zijn als je er vast van uitgaat dat er een geest is?
Ik heb zelf te veel ervaringen gehad om ook maar te kunnen uitgaan van het niet bestaan van de menselijke geest.
Geef je daarmee aan dat je zeker denkt te weten dat je je eigen ervaringen juist interpreteert?
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Bijna-dood ervaringen

Bericht door Eliabe »

Voor de mensen die hier "skepsis" reageren. Het bewijs voor een leven na de de dood zijn wij zelf. Wij handelen allemaal vanuit ons gevoel. Een gevoel wat wij opbouwde met onze vorige levens. Aan het gevoel kun je zien hoe ver een mens in zijn evolutie is. De islam is hier een zeer duidelijk bewijs van.
Het bewustzijn is verdeeld in graden. Iemand die het dagbewustzijn verlaat komt in de slaap. Je kunt nog dieper. De diepste graad is de overgang naar de dood van het stoffelijk lichaam. Iemand met een bijna doodervaring zit op bijna de laatste graad van het bewustzijn en kan in het leven achter de kist kijken. Maw hij komt los van zijn lichaam. Daar het zijn kosmische tijd nog niet is zal het fluidekoord aan het lichaam verbonden blijven en niet overgaan maar terugkeren in het stoffelijk lichaam. Het is zo simpel allemaal.
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Bijna-dood ervaringen

Bericht door xplosive »

Ozes schreef:Er staat nergens een periode aangegeven waar het brein mogelijk zo reageerde dat deze niet alleen voorstellingen produceerde, maar het Dr. Alexander ook de illusie gaf dat deze eerder hadden plaatsgevonden.
Dat staat er inderdaad niet, maar het sluit het daarom ook niet uit. Het is een reële mogelijkheid.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Bijna-dood ervaringen

Bericht door Dhana »

xplosive schreef:Ik heb zelf te veel ervaringen gehad om ook maar te kunnen uitgaan van het niet bestaan van de menselijke geest.
Geef je daarmee aan dat je zeker denkt te weten dat je je eigen ervaringen juist interpreteert?[/quote]

Ja inderdaad. Ik vind het dat eigenlijk een eigenaardige vraag want als ik van iemand houd en daar mijn leven verder mee wil delen ga ik ook niet bij anderen te rade of ik mijn gevoelens wel juist intepreteer. Voor mij vallen beide gevallen in diezelfde persoonlijke ervaringssfeer. Stel je voor ik kunnen bewijzen dat hij inderdaad de perfecte man is en iedere andere vrouw zou dat met me eens zijn. Dat wordt dan wel een chaotisch en dodelijk vermoeiend zootje.
Laatst gewijzigd door Dhana op zo okt 14, 2012 9:10 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Bijna-dood ervaringen

Bericht door Ozes »

xplosive schreef:
Ozes schreef:Er staat nergens een periode aangegeven waar het brein mogelijk zo reageerde dat deze niet alleen voorstellingen produceerde, maar het Dr. Alexander ook de illusie gaf dat deze eerder hadden plaatsgevonden.
Dat staat er inderdaad niet, maar het sluit het daarom ook niet uit. Het is een reële mogelijkheid.
Meer reëel als de kans dat het verhaal accuraat is?
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Bijna-dood ervaringen

Bericht door xplosive »

Eliabe schreef:Een gevoel wat wij opbouwde met onze vorige levens.
Dat iemand vorige levens heeft gehad is toch slechts een aanname waarvoor geen bewijs is?
Eliabe schreef:Iemand met een bijna doodervaring zit op bijna de laatste graad van het bewustzijn en kan in het leven achter de kist kijken. Maw hij komt los van zijn lichaam.
Ook dit is voor zover ik weet slechts een aanname zonder bewijs.
Eliabe schreef:Daar het zijn kosmische tijd nog niet is zal het fluidekoord aan het lichaam verbonden blijven en niet overgaan maar terugkeren in het stoffelijk lichaam. Het is zo simpel allemaal.
Meer dan een speculatie is dit mijns inziens niet. Het is mij iets tè simpel.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Plaats reactie