Bijna-doodervaringen en uittredingen

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Bijna-doodervaringen en uittredingen

Bericht door Pilgrim »

De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Bijna-doodervaringen en uittredingen

Bericht door Pilgrim »

Reïncarnatie, het verhaal van een schotse jongetje - Compleet - NL sub

Geupload op 23 jul 2011
Het verhaal over een 5-jarige schotse jongetje dat z'n vorig leven herinnert. Het speelt zich af in 2008. Sinds dat hij 2 jaar was en kon spreken vertelde hij reeds over z'n 'andere' familie ergens anders, dit van vóór zijn geboorte.
De details dat hij verteld komen met een precisie overeen op een paar details na. Pas na 3 jaar besliste z'n moeder, tegen de raad van iedereen in, om echt naar de plek te gaan waar hij beweert ervoor geleefd te hebben. Het huis werd gevonden. Het gezicht van Cameron, het jongetje, werd lijkbleek toen hij zag en besefte dat het niet meer was zoals vroeger. Ook was z'n geliefde moeder en zusters en broers daar ook niet meer. Enkel een liefdevolle herinnering dat hem triestig maakt. Na het bezoek aan een langst levende familielid werd ook meteen een paar beweringen van Cameron bevestigd.
Na dit alles heeft hij eindelijk de rust en vrede in zichzelf gevonden en kunnen aanvaarden dat zijn herinneringen uit het verleden behoren.

Tijdens de reis werden de moeder en het jongetje vergezeld van een psychiater die, zoals verwacht, sceptisch blijft na alle bewezen beweringen van het jongetje. Voor de psychiatrie zullen deze fenomenen altijd een probleem blijven, We hadden ook niets anders verwacht, het onbekende schrikt hun af. Ze hebben er geen controle over.

*Ondertiteld door ExperiencedGhost* met een bijkomende nawoordje.

De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Bijna-doodervaringen en uittredingen

Bericht door Pilgrim »

Hier nog een paar voorbeelden van reïncarnatiegevallen.
1. Het geval Shanti Devi. Waarschijnlijk het meest bekende geval van reïncarnatie. Zij werd geboren in 1926 in Delhi, India. Op driejarige leeftijd begon ze reeds te vertellen over haar vorig leven. Ze noemde de naam van haar man en kinderen, de plaats waar ze gewoond had (Muttra) en gaf bovendien nog tal van andere gegevens en details over haar vorig leven als Ludgi. Zo vertelde ze ook dat ze als Ludgi gestorven was in het kraambed. Slechts jaren later begon men haar verhaal te geloven. Een familielid besloot toen de zaak nader te onderzoeken. Ze bezochten Shanti’s familie uit haar vorig leven, die haar eerst vrij sceptisch ontvingen. Shanti kon echter haar oude familie overtuigen door tal van details te vertellen die zij als Ludgi (en haar man) kon weten. Eén argument dat de doorslag gaf was dat ze kon vertellen dat Ludgi een aantal ringen had begraven. Ze kon bovendien exact de plaats aanwijzen waar ze lagen.
Verschillende wetenschappers en een commissie onder leiding van een parlementslid werd deze zaak verder onderzocht. Dit opmerkelijke verhaal verscheen niet alleen in de Brits Indische pers, maar haalde de ganse wereldpers.

http://www.rnlnd.com/aanwijzingen-en-bewijzen.htm

2. Parmod Sharma werd in 1944 geboren als zoon van een Indiase professor in Uttar Pradesh. Stevenson schreef:

Toen hij ongeveer tweeënhalf jaar oud was, zei hij zijn moeder dat ze niet meer hoefde te koken, want dat hij een vrouw in Moradabad had die dat kon doen. Een jaar later liet hij doorschemeren dat hij eigenaar was van een grote zaak in Moradabad waar hij limonade en koekjes verkocht. Hij vroeg of hij er heen mocht gaan en zei dat hij een van de ‘Gebroeders Mohan’ was. Hij was, zei hij, in goeden doen en had nog een zaak gehad in Saharanpur. Voor koekjes en winkels had hij bijzonder veel belangstelling. Hij vertelde hoe hij in een vroeger leven ziek was geworden, nadat hij teveel wrongel had gegeten en ‘in een badkuip’ was gestorven.

Stevenson reisde naar India om het kind te ondervragen. Ook sprak hij met de familie en kreeg te horen dat ze niemand kenden die Mohan heette. Vervolgens ontdekte Stevenson dat er een koekwinkel in Moradabad bestond, die ‘De Gebroeders Mohan’ heette. En hij kwam er achter dat die ook nog een koekwinkel in Saharanpur hadden en dat er nog een broer was geweest, die was overleden aan een maagdarmziekte. Stierf hij in een badkuip? Bijna.

Mensen die de familie Mohan hadden gekend, verklaarden dat Parmanand met geneeskrachtige baden had geprobeerd van zijn blindedarmontsteking af te komen. Enkele van deze behandelingen onderging hij vlak voor zijn dood, maar hij was niet echt in de badkuip gestorven. In een brief gedateerd op 7 september 1949 bevestigde Sri B.L. Sharma dat Parmod had gezegd dat hij stierf omdat ‘hij dronken van het water’ was en dat hij gehoord had – waarschijnlijk van de familie Mohan – dat Parmanand vlak voor zijn dood nog een behandeling had ondergaan.
(Uit: Vorige Levens, Raymond Moody)

3. De kleine Eduardo, vier jaar, leeft in Havanna en spreekt tegen zijn ouders over een ander huis en andere ouders die hij zou hebben gehad in een vroeger leven. Zijn vorige vader heette Pedro Seco en zijn moeder, die naar zijn zeggen een lichte huid had en zwart haar, Amparo. Hij herinnerde zich het nummer in de straat waar het huis stond (Campanariostraat 69), dat zijn broertje Juan heette en zijn zusje Mercedes. De laatste keer dat hij dit huis verliet, 28 februari 1903, begon zijn moeder te schreeuwen. Hij was toen 13 jaar en heette niet Eduardo, zoals nu, maar Pancho. Hij liet zijn fiets altijd in het benedenhuis staan en hij deed boodschappen bij de Amerikaanse kruidenier omdat die minder duur was dan de andere winkels. De ouders waren er zeker van dat noch hun zoon noch zijzelf dit huis kenden. Zij wilden het natrekken en begaven zich naar het opgegeven adres. In de straat aangekomen herkende de jongen dadelijk het huis maar niet de bewoners. Naspeuringen wezen uit dat het huis niet meer aan Pedro Seco behoorde, maar dat het in die tijd inderdaad eigendom was van een Antonio Seco wiens echtgenote Amparo en wiens kinderen Juan, Mercedes en Pancho heetten. De kleine Pancho was gestorven in februari 1903. De bewuste kruidenier was op de hoek van de straat. Van de acht beweringen die het kind had gedaan bleken er zeven juist te zijn, alleen de voornaam van de vader was verkeerd.
(Uit: Voorbij dit leven, Helene Renard)

4. In 1974 verscheen het boek van Edward Ryall, Second time around, waarin hij zijn eigen bevindingen weergeeft. Deze werden verscheiden jaren door Dr. Stevenson bestudeerd. Het ging om een historische herinnering die ronduit verbijsterend was. Ryall herinnerde zich dat hij in 1645 John Flatcher was geweest. Hij had deelgenomen aan de slag van Montmouth, had een tragische liefdesgeschiedenis achter de rug en was daarna bij een veldslag in 1685 door een ruiter van Jacobus II gedood. Er lagen 217 jaar tussen de beide incarnaties. De vanzelfsprekende vraag die zich voordeed was om zeker te weten of Ryall deze herinneringen niet kon hebben verkregen uit geschriften, die hij vervolgens was vergeten, een geval van cryptomnesie.
Zeer nauwkeurige onderzoekingen en nasporingen, die door Dr. Stevenson werden uitgevoerd, hebben ertoe geleid dat de uitlatingen van Ryall op talrijke punten juist werd bevonden: drie dagen voor de dood van Flatcher was de komeet Halley, die Ryall verklaarde reeds als kind gezien te hebben inderdaad voorbij gekomen. De dateringen waarmee hij aankwam waren juist, de namen van de notabelen en de plaatselijke geestelijken eveneens, de huiselijke voorwerpen, de landbouwwerktuigen, de gebruikelijke woorden en uitdrukkingen werden werkelijk in die tijd gebruikt. Dr. Stevenson heeft geen geschreven bron kunnen ontdekken voor zoveel gedetailleerde herinneringen en moest ook de mogelijkheid van bedrog uitsluiten.
(Uit: Voorbij dit leven, Helene Renard)

5. Een bijzonder vreemd geval van reïncarnatie werd door de Engelsman Dr. Arthur Guirdham tot in alle details onderzocht. Zijn patiënte, een zekere Mrs. Smith, zag zich soms in wakende toestand, meestal echter in dromen, terugverplaatst naar een vroeger leven in de 13e eeuw.
Dr. Guirdham, van nature sceptisch en als geschoold arts en psychiater in staat werkelijkheid en fantasie van elkaar te scheiden, zette zich aan een nauwkeurige bestudering van dit geval.
Bij het controleren van Mrs. Smiths uitspraken beperkte hij zich tot de rol van amateur-historicus. Voor het overige consulteerde hij internationale grootheden, zoals prof. Nelli van de universiteit van Toulouse, en hij kwam tenslotte na alle feiten aan een nauwkeurig onderzoek te hebben onderworpen, tot de conclusie dat het hier ogenschijnlijk om een authentiek geval van reïncarnatie ging. De vrouw was in het Frankrijk van de dertiende eeuw van ketterij beschuldigd. Ze noteerde gebeurtenissen, plaatsbeschrijvingen, historische details als kleding en vele andere dingen.
Niet alleen slaagde Dr. Guirdham erin de juiste datum vast te stellen waarop de vrouw bij de toenmalige geestelijke autoriteiten als ketterse werd aangeklaagd, maar ook de namen van haar verwanten en haar medeketters.
Na langdurige navorsingen door bekende historici werden haar opgaven tenslotte als juist bestempeld.
(Uit: Reizen in de eeuwigheid, Johannes von Butlar)
Hier nog een paar aardige sites waarin je over nog meer van dergelijke gevallen kan lezen:

http://www.txtxs.nl/artikel.asp?artid=107

http://paranormal.about.com/library/wee ... 41700a.htm

Voor wie zich in deze materie wil verdiepen geef ik hier een paar tips voor goede boeken over reïncarnatie:

Bewijzen van reïncarnatie – Ian Stevenson (ik weet de Engelse titel niet)
Ring van licht – Hans ten Dam
Life before life – Raymond Moody (ook in het Nederlands onder de titel: Vorige levens)
Voorbij dit leven – Hélène Renard
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Bijna-doodervaringen en uittredingen

Bericht door Eliabe »

God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Bijna-doodervaringen en uittredingen

Bericht door Eliabe »

God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Bijna-doodervaringen en uittredingen

Bericht door Eliabe »

Bekijk de onderstaande filmpjes in de juiste volgorde en u weet in grote lijnen hoe het eea in elkaar steekt.
1. Ontstaan van het heelal.


2. Het ontstaan van de mens.


3. Het ontstaan van het hiernamaals.


4. Onze kosmische bestemming.
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Re: Bijna-doodervaringen en uittredingen

Bericht door Iznogoodh »

Pilgrim schreef:
Reïncarnatie, het verhaal van een schotse jongetje - Compleet - NL sub

Geupload op 23 jul 2011
Het verhaal over een 5-jarige schotse jongetje dat z'n vorig leven herinnert. Het speelt zich af in 2008. Sinds dat hij 2 jaar was en kon spreken vertelde hij reeds over z'n 'andere' familie ergens anders, dit van vóór zijn geboorte.
De details dat hij verteld komen met een precisie overeen op een paar details na. Pas na 3 jaar besliste z'n moeder, tegen de raad van iedereen in, om echt naar de plek te gaan waar hij beweert ervoor geleefd te hebben. Het huis werd gevonden. Het gezicht van Cameron, het jongetje, werd lijkbleek toen hij zag en besefte dat het niet meer was zoals vroeger. Ook was z'n geliefde moeder en zusters en broers daar ook niet meer. Enkel een liefdevolle herinnering dat hem triestig maakt. Na het bezoek aan een langst levende familielid werd ook meteen een paar beweringen van Cameron bevestigd.
Na dit alles heeft hij eindelijk de rust en vrede in zichzelf gevonden en kunnen aanvaarden dat zijn herinneringen uit het verleden behoren.

Tijdens de reis werden de moeder en het jongetje vergezeld van een psychiater die, zoals verwacht, sceptisch blijft na alle bewezen beweringen van het jongetje. Voor de psychiatrie zullen deze fenomenen altijd een probleem blijven, We hadden ook niets anders verwacht, het onbekende schrikt hun af. Ze hebben er geen controle over.

*Ondertiteld door ExperiencedGhost* met een bijkomende nawoordje.

Lekker vaag. Wat we konden verwachten.
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Re: Bijna-doodervaringen en uittredingen

Bericht door Iznogoodh »

Pilgrim schreef:Hier nog een paar voorbeelden van reïncarnatiegevallen.
1. Het geval Shanti Devi. Waarschijnlijk het meest bekende geval van reïncarnatie. Zij werd geboren in 1926 in Delhi, India. Op driejarige leeftijd begon ze reeds te vertellen over haar vorig leven. Ze noemde de naam van haar man en kinderen, de plaats waar ze gewoond had (Muttra) en gaf bovendien nog tal van andere gegevens en details over haar vorig leven als Ludgi. Zo vertelde ze ook dat ze als Ludgi gestorven was in het kraambed. Slechts jaren later begon men haar verhaal te geloven. Een familielid besloot toen de zaak nader te onderzoeken. Ze bezochten Shanti’s familie uit haar vorig leven, die haar eerst vrij sceptisch ontvingen. Shanti kon echter haar oude familie overtuigen door tal van details te vertellen die zij als Ludgi (en haar man) kon weten. Eén argument dat de doorslag gaf was dat ze kon vertellen dat Ludgi een aantal ringen had begraven. Ze kon bovendien exact de plaats aanwijzen waar ze lagen.
Verschillende wetenschappers en een commissie onder leiding van een parlementslid werd deze zaak verder onderzocht. Dit opmerkelijke verhaal verscheen niet alleen in de Brits Indische pers, maar haalde de ganse wereldpers.

http://www.rnlnd.com/aanwijzingen-en-bewijzen.htm
Vaag vaag vaag...
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Bijna-doodervaringen en uittredingen

Bericht door Pilgrim »

Positieve en negatieve bijna doodervaringen

Door Malchus, 30 okt 2006

Telkens weer zeggen stervenden, dat ze iemand zien die ze zonder enige aarzeling met Jezus identificeren. Ook deze getuigenissen zijn niet aan plaats of tijd gebonden. In 1683 werd een zekere M. Homel door een wagen overreden. Zijn laatste woorden waren: "Ik zie de hemel geopend en Jezus met uitgestrekte armen." De Ierse predikant Thomas Walsh stierf al op zijn 27e jaar met de woorden: "Hij is gekomen, Hij is gekomen mijn geliefde is van mij en ik ben van Hem voor eeuwig." Het Amerikaanse meisje Filura Clark kwam tijdens een opwekking op negentienjarige leeftijd tot bekering. Op haar sterfbed zei ze tegen de huilende familie: "Jezus is bij me. Ik hoef niet alleen te gaan." Ze keek omhoog en zei: "Kom, ik ben klaar om te gaan." Het verhaal over haar heengaan bracht veel leeftijdgenoten tot geloof. In enkele gevallen wordt Jezus samen met een engel of eerder gestorvene gezien.

De engelse predikant ds. William Kendall riep vlak voor zijn dood uit: "De hemel is naar de aarde afgedaald. Ik zie de engelen, ze vliegen door het huis." Na een korte slaap zei hij: "Ik heb de Koning gezien in zijn schoonheid, de Koning der ere. Ik was in zijn paleis." Een Deense zei vlak voor haar heengaan: "Ik zag moeder. Ze zat aan de zijde van de Heiland en breidde haar armen naar me uit." Daisy Dryden zag voor haar dood niet alleen gestorven familieleden, maar ook Jezus zelf, die haar zei, dat Hij haar mee zou nemen naar de hemel.

De wereldbekende evangelist Billy Graham verteld in zijn boek over engelen bij het sterfbed van zijn grootmoeder: De kamer scheen voor een ogenblik gevuld te zijn met een hemels licht. Ze ging rechtop in bed zitten en zei: "Ik zie Jezus, Hij strekt zijn armen naar me uit. Ik zie Ben (dat is haar man, die enkele jaren eerder overleden was) en ik zie engelen." Een zendeling in China, ds. Talbo stond aan het sterfbed van een chinese christin. Opeens was de kamer vol hemelse muziek. De stervende keek stralend op en riep uit: "Ik zie Jezus, staande aan Gods rechterhand, en Margaret (een dochtertje van de Talbots dat enkele maanden tevoren was gestorven) is bij Hem!"...

De Indiaan, die uit de dood werd opgewekt, zei: "Ik ben bij Jezus geweest." Het Zoeloemeisje Lydia Thofozi, dat uit de dood terugkeerde, vertelde dat ze in een prachtige plaats Jezus gezien had. Ook had ze veel gelovigen waargenomen, gehuld in sneeuwwitte kleren. Overal heerste er totale harmonie. Men kon alles tot de bodem toe waarnemen. Jezus was het licht, dat alles doordrong. Hij had tegen haar gezegd: 'Ik wil je nog een keer naar de aarde terugzenden.' De vrouwenarts Richard Eby viel van twee verdiepingen hoog naar beneden. Na zijn terugkeer uit klinische dood vertelde hij, dat hij met Jezus in de hemel was geweest. Hij 'was zich daar van Jezus' alomtegenwoordigheid bewust. Zijn indruk was, dat er in de hemel geen tijd bestond en evenmin aardse dingen als voedsel, bloed en zuurstof. Alles werd er door een verfrissend aroma doordrongen.

Op zijn 63e jaar overleed dr. Hunt. De artsen legden hem in de lijkenhal. Hunt was penningmeester geweest van een christelijke organisatie, die zich inzette voor alcohol- en drugsverslaafden. Hij voelde, hoe zijn geest zijn lichaam verliet. Hij hoorde engelen zingen en had een ontmoeting met Jezus. "Heer, ik heb nog geen opvolger," zei hij tegen Jezus. De Heer zond hem terug. Een zuster zag, hoe onder het laken zich iets bewoog: Hunt leefde weer. Martensen-Larsen vertelt van een jonge vrouw die enkele uren lang dood was geweest. Een pinksterevangelist beval de dood van haar te wijken. Daarop kwam de dode tot het leven terug en begon God te prijzen. Ze vertelde: "Toen ik in mijn bed lag, voelde ik dat de dood over me kwam. Ook voelde ik, hoe op een bepaald moment mijn ziel het lichaam verliet en wegging. Ik kon het niet verhinderen en wilde het ook niet. Want mijn ziel kwam in een ruimte, waar een onbeschrijfelijke sfeer heerste en waar ik blijvende vrede kon hebben. Terwijl ik daar verbleef, hoe lang weet ik niet, zag ik plotseling de Here Jezus naar me toe komen in al zijn heerlijkheid. Deze heerlijkheid kan ik niet beschrijven. Hij sprak tegen me en zond me terug, opdat ik van Hem getuigen zou. En door de kracht van Zijn Woord wendde mijn ziel zich naar mijn licham terug. Vervuld van de heerlijkheid, die ik gezien en ontvangen heb, ontwaakte ik en begon ik te zingen, te profeteren, in tongen te spreken en de Heer te loven en te danken."

Marietta werd door engelen naar Jezus gebracht. Ze wist zich niet waardig om Hem te ontmoeten. Ze zag Hem met een kroon op het hoofd. Vlak voor haar terugkeer naar de aarde zag ze Hem nog eens. Daarbij ontving ze de opdracht, op aarde te vertellen wat ze gehoord en gezien had. Will Hilty, een jongeman, stierf op 21-jarige leeftijd aan longontsteking, op de dag die hij zelf voorzegd had. Zijn broer riep hem toe: "Will, ga nog niet dood!" Even keerde Will tot het leven terug. Hij fluisterde: 'Moeder, John, huil niet om mij. Ik ben bij Jezus geweest en de glorie en het wonder ervan is zo groot! Jullie verdriet deed me pijn en ik vroeg toestemming om terug te komen en jullie te zeggen, blij te zijn. Ik moest beloven, jullie niets te vertellen over de geheimen, die God voor zijn heiligen bereid heeft, maar ik wil dat jullie weten, dat het veel, veel wonderbaarder is, dan alles wat jullie je kunt voorstellen.' Daarna nam hij opnieuw afscheid van zijn familieleden en overleed hij definitief...

Augustus Toplady, de dichter van het bekende lied 'Vaste rots van mijn behoud', stierf in 1778 op 38-jarige leeftijd. Een uur voor de dood werd hij wakker na een korte slaap. 'O wat een verukking', riep hij uit: "Wie kan de vreugde van de derde hemel peilen? Wat een stralende zonneschijn is om me heen uitgespreid! Ik heb geen woorden genoeg om die te beschrijven. Ik weet dat het niet lang meer kan duren voor mijn Heiland me komt halen, alles is licht, licht, het stralen van Zijn eigen glorie. O, kom Heer Jezus, kom vlug."

De predikant van de jonge vrouw Carrie Carmen berichtte over haar sterven. Hij zag, hoe ze plotseling omhoog keek en uitriep: "Prachtig, prachtig!" Iemand vroeg: "Wat is zo prachtig?" "O, ze zijn zo mooi!" "Wat zie je dan?" "Engelen, ze zijn zo mooi!" "Hebben ze vleugels?" "Ja, luister, ze zingen zo mooi als ik nog nooit eerder gehoord heb!" "Zie je Jezus?" "Nee, maar ik zie de Heilige stad. (de hemel) Ze is zo mooi, ik kan je niet zeggen hoe schitterend ze is!" Ze sloot haar ogen en rustte een ogenblik. Toen keek ze stralend omhoog en zei: "Ik zie Jezus en o, wat is Hij mooi!" Haar echtgenoot vroeg: "Hoe ziet Hij eruit?" Zij: "Ik kan het je niet zeggen, maar Hij is veel mooier dan al de anderen," en weer zei ze: "Ik zie de Heilige stad," en na wat staren in de verte zei ze: "Zo velen!" "Wat zie je, waarvan zijn er zo velen?" "Mensen, meer dan ik kan tellen." "Wie?" "Oom George en heel veel meer, ze roepen me, ze wenken me!" Toen sloeg ze haar ogen op en zei: "O, draag me van dit bed." Haar echtgenoot zei: "Ze wil van bed af." Maar haar vader zei: "Ze spreekt tegen engelen." Toen hij vroeg of dat zo was, bevestigde ze dat. Ze dankte de arts voor zijn goede zorgen en vroeg hem, haar in de hemel te ontmoeten. Ze sloot haar ogen en leek snel weg te zinken. Haar echtgenoot kuste haar en vroeg: "Carrie, kun je me kussen?" Ze opende haar ogen weer en kuste hem en zei: "Ja, ik kan terugkomen om je te kussen, ik was al bijna aan de overkant." Enkele ogenblikken later ging ze daar definitief heen.

De beroemde evangelist Moody overleed in 1899. Vroeg in de morgen van de 22ste december zei hij bij het wakker worden: "De aarde trekt zich terug. De hemel opent zich voor me." Zijn zoon dacht, dat hij dat in zijn slaap zei, maar Moody zei hem: "Nee, dit is geen droom. Het is prachtig! Als dit de dood is, dan is die liefelijk. Er is hier geen diep dal. God roept me en ik moet gaan." De familie en de arts werden naar de slaapkamer geroepen. Moody gaf hun zijn laatste beschikkingen en bepaalde, wie welke taak zou voortzetten. Toen was het, alsof hij door de sluier heenzag: "Dwight, Irene! Ik zie de gezichten van de kinderen!" (dat waren 2 kleinkinderen, die het jaar tevoren overleden waren) Daarna bleef hij nog even bij kennis en sprak hij helder met zijn familieleden, totdat hij vredig definitief insliep...

Beste lezer(es), zo zeker dat jij ook eens zult sterven, zo zeker is er leven na de dood. Als jij nu nog geen geloofszekerheid hebt over jou bestemming na jou dood, neem dan Jezus Christus nu aan in jou hart. Vraag Jezus in een eenvoudig gebed om in jou leven te komen. Jezus stierf voor al jou ongerechtigheden aan het kruis en kan jou alleen op grond daarvan na de dood in de hemel toelaten; want in Opb.21:27 staat geschreven: In de hemel kan niets onreins binnen komen, en niemand die gruwel en leugen doet, maar alleen zij die geschreven zijn in het boek van het Lam, Jezus Christus...

Een methodistenpredikant vertelt in zijn biografie, hoe hij tijdens een zware ziekte beide werelden tegelijkertijd kon waarnemen. Daarna raakte deze aardse wereld uit zijn gezichtsveld en zag hij alleen Jezus en hen, die aan de overkant in de hemel met Hem zijn. Naar zijn gevoel bereikte hij bijna de hemelse oever. Hij zag er zijn eerste vrouw en zijn jong gestorven kinderen, die er nu als volwassenen uitzagen. Ook zag hij velen, die hij tot geloof had gebracht en die naderhand waren overleden. Allen stonden hem op te wachten om hem te verwelkomen. Maar net voordat hij de andere oever bereikte, hoorde hij hoe Jezus tegen hem zei: "Je moet terug, Ik heb meer werk op aarde voor je te doen." Nadat haar hand door Jezus was gevat, hoorde Betty Baxter in de verte muziek. Ze kwam aan een wijde rivier. Aan de overkant zag ze gras en bloemen in allerlei kleur. Ze nam waar, hoe de rivier door een stad heen liep, en hoe aan de andere oever een groep verlosten stond te zingen. Toen hoorde ze Jezus zeggen: "Je tijd om over te steken is nog niet gekomen. Dit najaar zul je genezen." Daarop kwam ze uit haar coma tot bewustzijn. Inderdaad ontving ze volledige genezing. Tot nu toe getuigt ze daarvan in de hele wereld.

Enkele dagen na zijn eerste ervaring viel ds. Work opnieuw weg. Was hij in een coma of in de dood? Zijn vrouw was overtuigd van het tweede en bestrafte de dood in Jezus naam. Ds. Work kwam tot bewustzijn terug. Hij vertelde, wat hij had meegemaakt: "Ik was bij de Heer. Ik reed in een hemels voertuig door de ruimte naar een helder licht. Ik stopte bij de poort van een onbeschrijfelijk mooie stad. Ik werd door engelen en geliefden omringd en kon in de stad naar binnen kijken. Ik zag straten van goud en andere schitteringen, die ik niet beschrijven kan. Ik kon mensen zien, die overleden en nu bij de Heer zijn. Net toen ik door de paarlen poort van de hemel heen zou gaan, hielden twee hemelse wezens me tegen. "Je kunt niet naar binnen gaan," zeiden ze, "Je moet terugkeren, je werk is nog niet af." Toen ik protesteerde zei één van de engelen: "Er is een gebed, dat beantwoord moet worden. Je moet terug." Ds. Work kwam in zijn lichaam bij. Zijn gebroken nek en zijn schedelwonden bleken geheeld te zijn. De arts, een niet-christen, moest erkennen, dat hier een wonder gebeurd was.

De ervaring van de engelse Anna Ward uit 1928 wordt als volgt beschreven. Na het verlaten van haar lichaam voelde ze zich omhoog stijgen langs wat ze de eerste hemel noemde en voorbij de sterren. Plotseling zag ze het betoverende gouden en jaspislicht van de hemelse stad. Ze naderde snel de met juwelen bezette stralende metropolis, maar een engel kwam haar tegemoet en verwees haar naar beneden met de woorden: "Je moet naar de aarde terugkeren." De dag erop kon ze, van haar ziekte genezen, weer aan het werk gaan...

Niet alle sterfbed-ervaringen zijn positief. Van velen wordt verteld, dat ze op de grens van leven en dood met een verschrikkelijke werkelijkheid werden gekonfronteerd. Hun ogen stonden vol angst en ontzetting, vaak bleef deze gezichtsuitdrukking ook na de dood. Vaak is er een laatste angstige uitroep. Van een aantal bekende persoonlijkheden is deze genoteerd. Koning Karel de 9e, gestorven 1574 zei: "Ik ben verloren, ik zie het!" Sir Thomas Scott, gestorven 1621 zei: "Ik geloofde, dat God noch hel bestond. Nu weet en voel ik dat ze allebei bestaan en dat ik door een rechtvaardig oordeel tot ondergang gedoemd ben." De filosoof Thomas Hobbes, gestorven 1679 zei: "Ik sta op het punt om in het duister (de verlorenheid) te springen." Edward Gibbon zei: "Alles is nu verloren, alles is donker." Talleyrand, gestorven 1838, zei tegen zijn koning: "Ik lijd, Sire, de pijnen van de verdoemden."

Verschillende zielzorgers stellen telkens weer vast, dat mensen die zich met okkulte praktijken (zoals wicca, toverij, geesten oproepen, voorspellingen, of satanisme) hebben afgegeven een ellendig sterfbed hebben. Dr. Kurt Koch geeft in zijn boeken daarvan telkens voorbeelden; Een magische belezer stierf onder vloeken. Een doordringende stank vulde de kamer. Een ouderling, die met het zogenaamde 'zesde en zevende boek van Mozes' magie bedreven had, stierf eveneens onder vloeken. Van een aantal, die huiveringwekkend stierven, is bekend, dat ze van hun geloof waren afgevallen of er zich hardnekkig tegen hadden verzet. William Pope, een engelse ex-methodist, riep op zijn sterfbed uit: "O, de brandende vlam, de hel, de pijn die ik voel. O, de hel, de kwelling, het vuur in me. O, eeuwigheid, eeuwigheid. Altijd met demonen te moeten wonen en met verdoemden geesten in de poel van vuur, dat moet mijn lot zijn, en het is een rechtvaardig lot. Ik wil niets anders dan de hel! Kom, duivel, en haal me!"

Een meisje, dat zich hardnekkig tegen een keuze voor Christus had verzet zei: "O, wat ontzettend, o red me, ze trekken me naar beneden. Verloren, verloren!" De franse atheïstische filosoof Voltaire wilde zich op zijn sterfbed met de kerk verzoenen. Ongelovige vrienden, die dit wilden verhinderen, werden door hem uitgevloekt. Daarna legde hij de herroeping van zijn oude standpunten schriftelijk vast. Maar hij bleef woeden tegen God en mensen. Hij riep zijn arts toe: "Ik moet sterven, door God en mensen verlaten." Toen de arts verklaarde, niets meer voor hem te kunnen doen, riep Voltaire uit: "Dan zal ik ter helle varen, en u mee." Later zei zijn verpleegster, dat ze voor alle rijkdom van Europa nooit meer een ongelovige zou willen zien sterven, zo verschrikkelijk was zijn einde...

De laatste woorden van een bendeleider waren: "Ik ga naar de hel, ik ben verloren. Zo kan ik niet sterven. O moeder, het is vreselijk om naar de hel te gaan." Van Stalins sterfbed zijn we op de hoogte gebracht door zijn dochter Swetlana, ze verteld: "Het sterven van mijn vader was verschrikkelijk zwaar. De doodsstrijd was ontzettend. In de laatste minuut opende hij plotseling zijn ogen. Het was een verschrikkelijke blik, half waanzinnig, half toornig. Toen wees hij naar boven, waarbij hij ons allen bedreigde."

De laatste woorden van een atheïstische man waren: "Ik zie een grote muur voor me oprijzen, en nu het te laat is, ontdek ik dat het makkelijker is om in de hel te komen, dan eruit." Een spotter met het geloof zei: "Kijk, hoe het water omhoog komt. Gauw zal de rivier me overspoelen. Ik heb nooit in een hel geloofd, maar nu geloof ik erin. O, hoe verschrikkelijk!" Anderen spreken eveneens over een duivel of over 'ze'.

Een meisje dat nogal wild geleefd had zei: "O, de duivel komt om mijn ziel in de hel te trekken. Ik ben voor altijd verloren!" Een Deen, die als magiër bekend stond, zag de duivel naderen. "Kijk, daar is hij. Hij neemt me mee naar de hel! Help!" Een zakenman vertelde over een donkere tunnel waar hij zich bevond, en heel in de verte was een uitgang die erg aan hem 'trok'. Hij zegt: "Overal om me heen waren vreselijke figuren, die me probeerde vast te pakken. Het beste kun je ze vergelijken met de verminkte, monsterachtige bedelaars uit oude films. Wat me vooral bij staat was een ongelovige hitte, een hitte die alles wat ik ben probeerde te verbranden. Gelukkig hebben de artsen mijn leven kunnen redden en ben ik er nog. Ik heb het gezien en ervaren; de hel is echt!"

Soldaat Ritchie maakte niet alleen mooie dingen mee. Hij zag ook een wereld van verlorenen, die voortdurend elkaar bevochten en waaruit gebrul opklonk. Een zekere Andrew Kosh, wiens hart was blijven stilstaan, vertelt: "Ik rende een lange gang weg naar beneden. Plotseling was er een splitsing: een pad ging een lange heuvel af, het andere ging omhoog. Ik besloot om de weg naar beneden te nemen. Ik had altijd al gevoeld, dat ik in de hel terecht zou komen. Na wat een eindeloze tocht leek te zijn, zag ik een groot aantal mensen, allen zonder gezicht, die zich in een arena voortbewogen. Verschillende stemmen riepen me toe: 'Je hoort hier niet.' Ik klom toen moeizaam naar omhoog." Kosh vertelt, hoe hij tenslotte de wijd open hemelpoorten zag, maar poortwachters begonnen de poort te sluiten. Toen hij de poort bereikte, was ze dicht. Toen hoorde hij een stem roepen: "Het is je tijd niet."

De Canadees Godkin bericht, dat hij ook naar de hel werd geleid. Hij noemt het 'een plaats van straf voor allen, die Jezus Christus verwerpen.' Hij voelde de kwelling, die allen die erheen gaan, zullen ervaren en spreekt over een drukkende duisternis, die een besef van eenzaamheid geeft, en over een droge hitte, waarbij men zich voelt als een withete oven.

Het eerste, dat de na twee dagen uit de dood opgewekte Timoorees zei, was: "Ik zal jullie iets vertellen. Eerst: het leven eindigt niet, als je sterft. Ik was twee dagen dood, ik heb het ervaren. En het tweede is: de hel en de hemel zijn realiteiten. Ook dat heb ik ervaren. En het derde dat ik wil zeggen is: als je Jezus niet vindt in je leven, zul je nooit naar de hemel gaan. Je zult dan tot de hel veroordeeld worden..."

De bekende duitse toneelspeler en filmster Curd Jürgens had een ervaring van de hel tijdens een hartoperatie in Houston. Hij merkte, hoe verwrongen gezichten op hem neerkeken. Vol ontzetting zag hij vuurvlammen om zich heen. Een vrouw met een verschrikkelijke blik in haar ogen, trok hem weg in een wereld vol weeklachten.

De kardioloog Maurice Rawlings, had zijn eerste ervaring op dit gebied, toen hij iemand, die klinisch dood was, moest proberen te reanimeren. Plotseling riep de man: "Ga door!" Rawlings had ondervonden, dat de patiënten de arts meestal vragen te stoppen, omdat hij hen pijn doet. Maar deze man wilde perse in het leven terugkeren. 'Waarom wil je niet, dat ik ermee ophoud?' vroeg Rawlings. "Ik ben in de hel", schreeuwde de man. 'Bedoel je, dat je bang bent om naar de hel te gaan?' Maar de man antwoorde met de angst in zijn ogen: "Nee, ik ben in de hel, laat me niet teruggaan." 'Hoe kan ik ophouden met in de hel te zijn.''Ik ben geen dominee', zei de arts terwijl hij doorging het hart van de man te masseren. Maar toen de man zijn vraag herhaalde, stelde Rawlings hem voor, een zondagsschoolgebed uit te spreken: 'Heer Jezus, vergeef mijn zonde en leef in mij. Als U mijn leven spaart, dan blijf ik met U verbonden. Als U mijn leven neemt, neem me dan op in uw hemel.' Daarop stierf de man opnieuw. Rawlings moest hem verschillende malen tot leven terugbrengen. Achteraf wist de man niets meer van zijn ontmoeting met de hel af, maar nog wel, dat hij gebeden had. Rawlings was echter door zijn ervaring zo geschokt, dat hij, die altijd gezegd had, dat godsdienst hokus-pokus was, nu de bijbel begon te lezen. Sindsdien maakte hij vaker mee, dat klinisch doden achteraf vertelden over licht, een weiland, een stad, maar ook over een gevangenis, over een vuur, over verschrikkelijke wezens en een doordringende stank. Rawlings raakte er zo van overtuigd, dat er een leven na dit leven bestaat, maar dat dit niet altijd een goed leven is.

Anna Katherina Emmerich zag in het vuur van de hel nergens een blauwe lucht, een boom of een vrucht. Alles is er kleurloos. Naar de graad van reiniging is het er lichter of donkerder. In de duistere gedeelten zag ze zielen voor de helft of tot de hals. Ieder was er in een aparte kerker of put en leed er dorst en hitte. Theresia van Avila heeft een plaats gezien vol van pijn en ellende. Ze beschrijft de toegang als een nauwe steeg en de duisternis als een bakoven met een modderige bodem vol wormen. Ze voelde het vuur in haar ziel branden, dat erger pijn deed dan welke aardse pijn ook. Ze had de indruk, geperst en verstikt te worden. De ziel snijdt zich daar kapot, de muren knijpen er zich samen, bericht ze. Men kan er niet zitten of liggen, alles is er zonder licht en vol vertwijfeling, is haar ervaring...

http://www.moslim.net/viewtopic.php?p=2 ... 05ce504001
Laatst gewijzigd door Pilgrim op ma jan 13, 2014 5:10 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Re: Bijna-doodervaringen en uittredingen

Bericht door Iznogoodh »

Eliabe schreef:Je kunt bewust of onbewust uitreden. Onbewust uitreden komt het meest voor. Mensen kunnen ik hun slaap door Gene Zijde worden opgehaald om dingen te beleven of overgegane te ontmoeten. Je lichaam krijgt bescherming van Gene Zijde. Deze mensen herinneren zich dit als een droom. Bewust uitreden is levensgevaarlijk is je gevoel niet goed dan kunnen duistere geesten bezit nemen van je lichaam met alle gevolgen van dien. Het gekkenhuis is meestal de plaats waar deze mensen terecht komen.
Er wordt hier weer behoorlijke geouwehoerd zeg. Mensen geloven die flauwekul omdat ze graag iets na dit leven hebben.
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Bijna-doodervaringen en uittredingen

Bericht door Pilgrim »

Iznogoodh schreef:Er wordt hier weer behoorlijke geouwehoerd zeg. Mensen geloven die flauwekul omdat ze graag iets na dit leven hebben.
Mogelijk, als het maar niet de hel is. Maar als ik al die verslagen lees krijg ik sterk de indruk dat het makkelijker is om in de hel te komen dan er uit. :emm2: Waarschijnlijk kom je er zelfs helemaal niet meer uit. :no1:
Heel internet zit trouwens vol met verslagen over uittredingen en bijna doodervaringen heb ik gemerkt.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Re: Bijna-doodervaringen en uittredingen

Bericht door Iznogoodh »

Pilgrim schreef:
Iznogoodh schreef:Er wordt hier weer behoorlijke geouwehoerd zeg. Mensen geloven die flauwekul omdat ze graag iets na dit leven hebben.
Mogelijk, als het maar niet de hel is. Maar als ik al die verslagen lees krijg ik sterk de indruk dat het makkelijker is om in de hel te komen dan er uit. :emm2: Waarschijnlijk kom je er zelfs helemaal niet meer uit. :no1:
Heel internet zit trouwens vol met verslagen over uittredingen en bijna doodervaringen heb ik gemerkt.
Het is een populair onderwerp. Net als Atlantis, de Yeti, Leylijnen, Astrologie, Tarot en nog meer van die zaken. Dat er veel verhalen op internet zijn zegt niets. Wat telt is keihard, reproduceerbaar bewijs voor de relatie tussen een BDE en een hiernamaals.
En dan haken de dames en heren natuurlijk af.
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Bijna-doodervaringen en uittredingen

Bericht door Pilgrim »

Iznogoodh schreef:En dan haken de dames en heren natuurlijk af.
Wie bedoel je nou met 'dames en heren'? Mensen die een BDE hebben ervaren?
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Bijna-doodervaringen en uittredingen

Bericht door Pilgrim »

Hier een filmpje over de persoon waar deze topic mee begonnen is.

De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Bijna-doodervaringen en uittredingen

Bericht door Manon »

Pilgrim, kan je me even duiden wat deze hobby van jou met islam of islamgerelateerde onderwerpen te maken heeft aub?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Bijna-doodervaringen en uittredingen

Bericht door Pilgrim »

circe schreef:Pilgrim, kan je me even duiden wat deze hobby van jou met islam of islamgerelateerde onderwerpen te maken heeft aub?
Wel, als je bijvoorbeeld googelt op de trefwoorden 'bijna doodervaringen' plus 'Islam' of 'moslims' kom je gelijk op deze site uit. Het staat hoog in Google en lokt dus buitenstaanders hier naar toe. Er zijn trouwens wel meer topics op dit forum die niet direct (of soms indirect) aan de Islam gerelateerd zijn zoals bijvoorbeeld Klimaatverandering, EU, financiële crisis, politiek, windmolens, de zorg, de jukebox, armoede in Nederland, weerpraatjes, topics in de rubriek ‘andere godsdiensten’ en andere onderwerpen in het café, enz. Het aantal topics dat niet of weinig Islamgerelateerd is is trouwens maar een fractie van een procent van het aantal topics dat dat wel is.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

De bijna-doodervaring van Chooky Wooky

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Afbeelding
Een blinde kip, genaamd Chooky Wooky, had een bijnadoodervaring toen ze in het zwembad van haar 14-jarig baasje Rayna Rapo belandde. Rapo begon de kip meteen drie uur lang te reanimeren door op haar borst te drukken en lucht door haar bek te blazen. Raar maar waar: Chooky overleefde het hele voorval!
En zo doen ook al die blindgangers in hun smoezen verhaal over hun bijna-doodervaring. [icon_lol.gif]
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Bijna-doodervaringen en uittredingen

Bericht door Pilgrim »

Ik ben soms erg nieuwsgierig naar bijna doodervaringen bij moslims, maar je kan er op internet vrijwel niets over vinden. Hier een paar quotes van mensen die hier ook naar gezocht hebben:
Researching Muslim NDEs, on the web at the NDERF home page, I find that there are only a handful of Muslim NDE experiences out of the thousands of NDE's they have listed on their web site. There is only one really deep Muslim NDE in which there is a reference to "the Light". Not surprisingly, this NDE occurred to a teenage boy. In the handful of somewhat deep Muslim NDEs that I have read about, the Muslim NDES never mentioned "the Light", "Supreme Being" or a "Being of Light". If this holds steady for all Muslim NDEs, then this will fall into stark contrast to the majority of deep Judeo/Christian NDE testimonies of s for the western world.

http://tentmaker.org/forum/bible-threat ... 1/10/?wap2
Do a search for Muslim near death experiences. What you'll find is that many will see Jesus, but never Muhammad, nor any other figures from other religions, such as Buddha, Krishna, etc. After this experience they'll often convert to Christianity.

This happens often with atheists as well. There's been many cases of atheists seeing Jesus, but never Muhammad, and again nor Buddha, Krishna, etc. Likewise, many of these atheists will then convert to Christianity.

http://www.godlikeproductions.com/forum ... 009907/pg1
Ze zien dus nooit Mohammed, wat je zou verwachten als een BDE door de cultuur bepaald wordt, en die 72 maagden (of zijn het druiven) konden ook wel eens tegenvallen. Dat is hier zelfs al eerder opgemerkt. :smile4:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Bijna-doodervaringen en uittredingen

Bericht door Ariel »

Pilgrim schreef:Ik ben soms erg nieuwsgierig naar bijna doodervaringen bij moslims, maar je kan er op internet vrijwel niets over vinden.
Ik vermoed dat moslims daar niet over durven te praten, omdat het niet overeenkomt met hun religie.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Bijna-doodervaringen en uittredingen

Bericht door Pilgrim »

Ja, dat denk ik ook. Dit verschijnsel is in strijd met hun geloof en mogelijk dat er daardoor een taboe op ligt. Het wordt zelfs nog erger als moslims een BDE hebben waarin ze ook zaken zien die in strijd zijn met de Islamitische geloofsvoorstellingen, bijvoorbeeld een verschijning van Jezus i.p.v. Mohammed of een negatieve ervaring bij een moslim die aan de jihad heeft mee gedaan. :smile4:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Bijna-doodervaringen en uittredingen

Bericht door Pilgrim »

En hier hebben we een gevalletje van bedrog. Dit boek schijnt heel populair te zijn in orthodox christelijke gezinnen. :smile4:
Ik heb gelogen, zegt de jongen die 'terugkwam uit de hemel'

Robin de Wever − 19/01/15

Hij had een ernstig auto-ongeluk, raakte in coma en werd na twee maanden verlamd wakker. Eenmaal ontwaakt wist hij het zeker: tijdens zijn afwezigheid was hij even dood geweest en had hij Jezus gesproken.

Het boek waarin Kevin Malarkey zijn ervaringen optekende, 'De jongen die uit de hemel terugkwam', ging ruim zes miljoen keer over de toonbank. Vijf jaar lang stonden hij en zijn vader in de Amerikaanse bestsellerlijsten. Nu brengt Malarkey zijn lezers een ontluisterende boodschap: hij is nooit dood geweest. De hemel heeft hij niet bezocht en Jezus heeft hij niet gezien.

"Ik zei het omdat ik dacht dat het me aandacht zou opleveren", schrijft hij op de website PulpitandPen. In een korte verklaring geeft hij er blijk van het rechte orthodox-christelijke pad gevonden te hebben en wijst hij naar het enige boek dat volgens hem wel deugdelijke informatie geeft over hemel en hiernamaals: de Heilige Schrift.

Malarkey: "Toen ik mijn beweringen deed, had ik de Bijbel nog nooit gelezen. Mensen hebben van mijn leugens geprofiteerd en zullen dat blijven doen. Ze zouden de Bijbel moeten lezen, dat is genoeg. Het is de enige bron van waarheid. Niets dat door mensen is geschreven, is onfeilbaar. We worden alleen vergeven als we ons van onze zonden te bekeren en geloven dat Jezus de Zoon van God is."

Uit de handel gehaald
Het mea culpa zorgt voor schaamte bij Malarkeys uitgever, de grote christelijke firma Tyndale House. Die heeft inmiddels excuses aangeboden en besloten om de verkoop van de boeken en aanverwante producten stop te zetten. Een van de grootste Amerikaanse ketens van christelijke boekhandels, LifeWay, haalde het boek direct uit de schappen. De uitgever van de Nederlandse vertaling, Kok, laat desgevraagd weten dat zij ook de verkoop stopzet. Er zijn zo'n 2000 Nederlandstalige exemplaren verkocht.

Afbeelding

Kritische bloggers wijzen ondertussen op berichten die Malarkeys moeder vorig jaar op haar blog plaatste. Daarin noemde ze het boek 'onbijbels' en sprak ze haar verbazing uit over het feit dat niemand er vraagtekens bij plaatste. Haar zoon zou zich er al langer ongemakkelijk bij gevoeld hebben, maar werd volgens haar niet gehoord. Zijn vader zou ondertussen binnenlopen.

Ondanks dat de vader het boek samen met Kevin schreef, stond het contract alleen op zijn naam en gingen de royalties naar zijn rekening. Sommige prominente evangelicalen vragen zich nu af waarom de memoires niet eerder ter discussie zijn gesteld. Er stond te veel op het spel, vermoeden zij.

'Hemeltoerisme': een heus genre
'De jongen die uit de hemel terugkwam' is een van de pioniers in het genre dat 'hemeltoerisme' wordt genoemd. Twee jaar geleden kreeg het concurrentie van 'Na dit leven' van neurochirurg Eben Alexander, die door een bijna fatale bacterie-infectie in coma raakte en een reis door de hemel gemaakt zou hebben.

Alexander profileert zich sinds zijn reis als een bekeerd scepticus. Hij beschouwde bovennatuurlijke uitstapjes aanvankelijk als hallucinaties, maar sluit uit dat hij zelf hallucineerde. Tijdens zijn reis vertoonden zijn hersenen geen activiteit, redeneert Alexander. En dus is het uitgesloten dat zijn brein met hem aan de wandel was gegaan.

Ook populair is het relaas van Colton Burpo, die op vierjarige leeftijd naar de hemel gereisd zou zijn toen hij werd geopereerd aan een gesprongen blinde darm. De kleine Colton zou Johannes de Doper hebben ontmoet en bij Jezus op schoot hebben gezeten. Ook ontmoette hij naar eigen zeggen zijn overgrootvader, die hij nooit gekend had. Zijn verhaal werd vorig jaar verfilmd door Sony Pictures. Deze film 'Heaven is for real' werd een bioscoophit in Amerika.

http://www.trouw.nl/tr/nl/4716/Christen ... emel.dhtml
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Bijna-doodervaringen en uittredingen

Bericht door xplosive »

De geschiedenis van de mensheid staat bol van voorbeelden over hoe allerlei mensen hun fantasie de vrije loop lieten en die fantasie vervolgens als waarheid poneerden. En ook dat er miljoenenmassa's volgzaam achter die leugens aan kunnen lopen op basis van "wishful thinking". Blijkbaar zijn mensen heel creatief en ook vaak heel creatief in het bedriegen. De goedgelovigheid van veel mensen helpt daar natuurlijk ook bij. Sommige van die leugens werden op schrift gesteld. Maar op schrift gesteld of niet, leugens blijven het. Sommige van die leugenverhalen kunnen desondanks boeiende proza zijn met soms ook leerzame zaken erin. Zoiets als bijvoorbeeld sprookjes met een moraal.

Wel is het soms verbijsterend om te ervaren hoe gemakkelijk allerlei bizarre zaken domweg geloofd worden. Daaruit zou kunnen blijken dat de gemiddelde mens redelijk gemakkelijk geneigd is om aan allerlei onware verhalen geloof te hechten. Ook onware verhalen in de MSM, zoals die "lijkenpikkerij" rondom de MH17. Dat "domweg geloven" bepaalt helaas vaak ook hoe mensen in het stemhokje hun stem uitbrengen.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Bijna-doodervaringen en uittredingen

Bericht door King George »

Opmerkelijk: tiener is 20 minuten klinisch dood, komt tot leven en vertelt dan wat hij zag

Afbeelding

Een verhaal over leven, de dood, en een miraculeuze redding.

Zack Clements is een 17-jarige jongen uit Texas, Amerika. Hij was altijd kerngezond, deed graag aan sport, en was verder een prima jongen.
Alles veranderde onlangs toen hij aan het sporten was. Dokters weten nog steeds niet waarom, maar hij kreeg opeens een plotselinge hartstilstand en viel zomaar neer. 911 werd gebeld en de ambulance was er in slechts een paar minuten tijd. Het personeel probeerde hem te redden, maar zijn hartslag kwam niet terug.

Daarom werd hij snel in de ambulance geladen waar de behandeling doorging. Hij kreeg hartmassages, ze probeerden het hart weer aan de gang te krijgen, maar niets sloeg aan. Toen kwamen ze aan bij het ziekenhuis waar Zack’s moeder al was aangekomen. Ze zag verplegers op de borstkas van haar zoon zitten in een poging om hem te redden. Hij was helemaal blauw aangelopen.
Na 20 minuten zonder hartslag was de hoop bij vrijwel iedereen vervlogen. Toch gingen de verpleegkundigen en artsen door. Ze weigerden de jongeman op te geven.

En toen gebeurde er iets miraculeus: zijn hart begon opeens weer te slaan. Ja, ongelooflijk genoeg werd Zack weer wakker.
Een bijzonder mooi en opmerkelijk verhaal natuurlijk, maar het wordt nog opmerkelijker. Toen Zack weer kon praten vertelde hij namelijk wat hij had meegemaakt gedurende de 20 minuten dat hij buiten bewustzijn was – of eigenlijk, beter gezegd: klinisch dood.
Wat hij zag? Kijk de video hieronder.

Wat vind jij? Is dit geloofwaardig of niet? En kent u mensen met een bijna-doodervaring?
Overigens is dit alles niet het enige wonderbaarlijke aan dit verhaal. Zijn artsen zeggen dat Zack veel sneller hersteld dan verwacht en binnenkort weer in optima forma zal zijn. Of zijn verhaal nou wel of niet klopt, dat is in ieder geval buitengewoon mooi.


DDS
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Bijna-doodervaringen en uittredingen

Bericht door Pilgrim »

Je kan je afvragen wanneer iemand echt helemaal dood is. Zo lang het lichaam nog niet tot ontbinding over gaat kan je in principe nog gereanimeerd worden, maar ben je dan wel echt dood of is er nog een sprankje leven? Hier nog zo’n verhaal van iemand die beweert toch echt helemaal dood te zijn geweest. Het is een ervaring die vooral interessant is m.b.t. zelfmoord. Dit soort ervaringen zijn vrijwel altijd negatief.
Over BDE, Bijna-Doodervaring: Zelfmoord plegen is niet dé juiste, noch de énige oplossing

Door Angelus - zondag 4 september 2011

Kathy Baker maakte geen bijna-doodervaring mee, maar een echte doodervaring en wat ze in het hiernamaals ervoer, beschreef ze in haar boek 'A Room Nearby'.

Ik houd van liefdesverhalen met betrekking tot bijna-doodervaringen, afgekort als BDE’s, maar die van Kathy Baker is bovendien zeer goed gedocumenteerd.

Zijn ze gebaseerd op waargebeurde feiten? Of, zijn ze het product van een sterke verbeelding én het gevolg van een sterk geloof in alles wat er in de Bijbel afgedrukt staat? De Bijbel, hoogstwaarschijnlijk omdat ze van een katholieke opvoeding heeft genoten. Indien ze als Australische aboriginal was geboren, speelde haar verhaal even waarschijnlijk in een totaal andere omgeving af. Maar, wie zijn wij om haar ervaringen tegen te spreken?

En, nu we het tóch even hadden over de aboriginals van Australië... Zij beweren, dat wanneer we geloven dat we wakker zijn, we in wezen slapen – en, wanneer we slapen, de slaaptijd onze realiteit is.

Tijdens dat wat een gewone keizersnede zou kunnen worden genoemd, verliet Kathy Baker deze planeet Aarde. Iets liep tijdens de anesthesie dodelijk verkeerd, waardoor ze stierf: 8 minuten lang. Na klinisch dood te zijn geweest bracht de Dood haar persoonlijk terug.

Van al hetgeen Kathy Baker in die 8 minuutjes ervoer, heeft ze een geheel boek over geschreven, getiteld ‘A Room Nearby’. Maar ze heeft er wel 10 jaar over gedaan. Tijd genoeg dus om elke bladzijde op te vullen.

Het is een boek waarvan 99,99% van de mensen, die in een leven na dit leven geloven, zullen kunnen snoepen. Hieronder verkrijg je een idee van waarover het enigszins gaat. En, of je er nu ja dan neen geloof aan hecht, is niet zo belangrijk: het is een mooi verhaal, dat tot nadenken stemt. Vooral gericht aan mensen die met zelfmoordgedachten rondlopen. Men zegge het voort ...

Hier gaan we dan, door Kathy zélf aan het woord te laten.

“In mei van 1985, terwijl ik geboorte gaf aan mijn eerste kind, stierf ik. Voor een volle acht minuten was ik volledig weg. In die periode ervoer ik een Doodervaring. Ik noem datgene wat me overkwam een Doodervaring in tegenstelling tot het meer gebruikte ‘Bijna-doodervaring’, gewoonweg omdat ik totaal dood was tijdens deze beproeving.

De meeste Doodervaringen, zoals die door verschillende mensen worden verteld, neigen tot dezelfde soort van ervaringen, met misschien hier en daar enkele kleine verschillen. Ze verschillen op eenzelfde manier als de levenservaringen van persoon tot persoon verschillen.

Terwijl mijn persoonlijke doodervaring binnen het geaccepteerde kader valt van wat we allemaal aan de weet zijn gekomen van wat een Bijna-Doodervaring is, verschilden de mijne in een aantal manieren, en ze beantwoordden vele vragen, die voor mij tot dan toe altijd onbeantwoord waren gebleven.

Van al de mirakelen, waarvan ik getuige was, waren velen ervan in strijd met de hedendaagse religieuze overtuigingen; maar anderzijds, waren er anderen, die met de waarheid van de Bijbelse leer overeenkwamen en die ook bevestigden.

Sinds de mensheid in staat was om dingen te schrijven en herschrijven, is het mijn vaste overtuiging dat ergens langs de weg de basiswaarheden lichtjes werden besmodderd. Er moet helderheid worden bereikt, en soms toont het vermogen van helder zien ons dingen, die we ons nooit zouden hebben kunnen voorstellen.

De hoge spirituele misdaad van zelfmoord is er een voorbeeld van. Terwijl ik aan de andere zijde mijn grootmoeder ontmoette, die ik gedurende dit even nooit persoonlijk had ontmoet, kwam ik van haar te weten dat ze zelfmoord had gepleegd, nog vooraleer ik geboren was. Terwijl ik met haar sprak, werd het duidelijk dat we elkaar doorheen de eeuwen kenden en in vele aardse gedaanten.

Het was door deze ontmoeting dat ik begon te begrijpen dat de daad van zelfmoord wel degelijk één van de meest denkbare slechte daden was dat een mens zou kunnen plegen; maar een gruwelijke daad, die niet voor die redenen is gekend, noch als zodanig aanvaard.

Van zodra we in dit leven toetreden, sluiten we op een metaforische manier een 'contract' af. Vooraleer we elke nieuwe incarnatie binnentreden, verlaten we een wereld en gaan we de Aardse wereld binnen met zeer veel grote verwachtingen, met zeer veel enthousiasme, met een sterke hoop tot slagen, zigzaggend doorheen die lessen en obstakels die er op onze weg zijn geplaatst.

Falen is op dat ogenblik geen optie. Zelfs het niet bereiken van de spirituele doelstelling wordt niet in overweging genomen.

Maar dan belanden we in het fysieke – een conditie die effectief vreemd aandoet voor onze Ziel. We bevinden ons plotseling in een verdichte en beperkte, begrensde omgeving, gelimiteerd door fysieke wetten. We hebben gekozen voor de meest harde en meest bestraffende onderwijscentra teneinde een spirituele groei door te maken. Zelfs de engelen verheerlijken onze moed en standvastigheid en ze moedigen ons aan om de reis verder te zetten.

Helaas zijn er vele zielen, die onderweg, tijdens dit proces, struikelen...

Ik herinner me nog dat, toen ik verpleegster was en nadat ik een abnormale jungleziekte had opgedaan, erover contempleerde om mezelf van kant te maken.

Het is echt waar een verschrikkelijke toestand waarin een mens mentaal kan verzeild geraken. Na bijna drie jaar bedlegerigheid, en in een permanente toestand van verschrikkelijk lijden en vreselijke kwellingen, had ik er genoeg van. De medische wereld informeerde me dat het slechts een kwestie van tijd was. Ik was de dood nabij en men raadde me aan om me ermee te verzoenen en vrede te maken met mijn God. Maar het was omwille van de genade van God dat ik mijn geestelijke gezondheid onderhield en me aan het leven bleef vastklampen, met als gevolg dat ik me er doorheen slaagde.

Velen die zelfmoord plegen bevinden zich in een helachtig stadium. Geschat wordt dat minstens 10% van hen, die van een doodervaring terugkomen, spreken over verschrikkelijke straffen in ‘de andere zijde’. Sommige beschrijven taferelen die ons doen denken aan Dante’s Inferno, terwijl anderen de opmerking maken dat ze zichzelf omringd voelden door duisternis en wanhoop. Waar ze het allen eens over waren was, dat van zodra ze om hulp riepen ze onmiddellijk uit die helse situatie werden weggenomen om in een - op een hemel gelijkende omgeving terecht te komen – of, dat ze in hun fysiek lichaam terugkeerden met een hernieuwde kracht om het leven in een positieve en liefdevolle manier te beleven.

In het geval van mijn grootmoeder was de hel die ze voor zichzelf had geschapen dé beslissing om in het Aardse Niveau te verblijven, uit angst voor vergelding, weigerend het ‘licht’ in te gaan, en om datgene te worden wat we in ons algemeen woordgebruik bestempelen als een Geest!

Het was pas na een pleiten voor hulp dat er hulp werd gegeven en dat ze naar haar hemelse huis werd teruggebracht. Haar grootste spijt was dat ze een verkeerde beslissing had genomen in het beëindigen van haar aardse leven. Ze had uiteindelijk begrepen dat door een einde aan haar leven te maken ze de ellende en het lijden niet had beëindigd.

Ze begreep ook dat ze ‘het contract had verbroken’ en dat ze zou worden verplicht om in een eerstvolgende leven met dezelfde reeks van omstandigheden opnieuw te worden geconfronteerd.

Wat ze in het leven ervoer, waren die lessen die door haar hogere zelf waren uitgekozen ten voordele van de groei van haar ziel. Mijn grootmoeder realiseerde zich dat zelfs de meest ellendige dag op Aarde een zegen is en een geschenk van onschatbare waarde dat nooit mag worden verspild.

Er wordt ons nooit meer gegeven dan datgene wat we aankunnen. Het maakt niet uit hoe negatief de dingen in het heden lijken: we kunnen ze via het gebed overwinnen. We hoeven ons alleen maar doorheen het lijden te loodsen, het te verdragen, omdat de lessen die ze in zich meedragen kostbaarder zijn dan we ons kunnen indenken.



http://www.spiritualia.be/blogs/angelus ... ssing.html
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Bijna-doodervaringen en uittredingen

Bericht door Pilgrim »

Er komt geloof ik nu toch meer nieuws naar buiten over BDE’s bij moslims... :thinking:
Why Do Muslims Experience The Worst Near Death Experiences?

We have all heard the stories of people who appeared to have died, then somehow "came back." Of all the stories that I have read regarding people who experienced near death experiences, I have yet to read about a happy Muslim experience!

From non-Muslims we hear the stories of the dark tunnel, speeding to the most beautiful light ever, then entering a world that is absolutely beautiful and cannot be described. These people tell us of meeting loved ones, angels/beings of light, some even claim meeting Prophets pbuh (e.g. Jesus). However, whenever a Muslim experiences an NDE it is usually a horror story: punishment in the grave, seeing angry angels who question you in the grave, etc. Typically, the non-Muslims who experience terrible NDE are people who attempted to commit suicide.

I do not get it. If Muslims are on the Right path, then why Muslims who are chosen to experience an NDE have to suffer so? We know that NDE is real because the Noble Qur'an speaks of such a state. Allah SWT tells us that some souls He takes away at night, some souls He chooses to return back to the humans. To me, this is in reference to an NDE.

Anyone have a happy NDE story to share from a Muslim?

http://wup-forum.com/why-do-muslims-exp ... 28401.html
Verwarring...
Some of you might have heard stories of people having Near Death Experiences, or NDEs, as most people call them. I've been reading up on this phenomena hoping that it'd strengthen my faith, but what I've found doesn't really make any sense.

If you Google "near death experiences", you'll come across thousands of stories. But there's one story in particular which interests me: it's about a blind woman whose optical nerves were completely destroyed shortly after birth. She had a near death experience where she was able to accurately describe the tools used to resuscitate her. She could see the doctors trying to revive her while she was dying.

This is just one of the many stories I found. In many of them, people claimed that they saw Jesus Christ, even though it isn't his job to collect our souls once we're dead. This is what confuses me. I know that Christianity isn't the true religion, since the idea of God having a child is completely absurd. Why were these people seeing Jesus in their NDEs? How come none of what is described in the hadith happened (the angel coming down and asking people who their last messenger is, who their god is, etc...)?

http://www.yanabi.com/index.php?/topic/ ... periences/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Plaats reactie