Bijna-doodervaringen en uittredingen

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Bijna-doodervaringen en uittredingen

Bericht door xplosive »

Pilgrim schreef:Een beetje ver gezocht hoor. Gedachten die via lucht, materie (welke?) of (heel geringe) elektromagnetische straling de omgeving beïnvloeden.
Misschien. Maar zoals je weet kunnen kleine krachten onder gunstige omstandigheden soms versterkt worden. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het verschijnsel resonantie. Vandaar waarschijnlijk dat er soms bepaalde zaken (onder daarvoor gunstige omstandigheden) wel herbeleefd kunnen worden en soms niet.

Het beste is mijns inziens om zeer bescheiden (en dus niet hoogmoedig) te zijn over wat er tot nu toe langs wetenschappelijke weg is ontdekt en niet uit te sluiten dat het meeste nog ontdekt moet worden.
Laatst gewijzigd door xplosive op di aug 18, 2015 12:38 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Bijna-doodervaringen en uittredingen

Bericht door Ali Yas »

xplosive schreef:[Electromagnetische straling die van mensen uitgaat is trouwens niet "vreemd" en wat dit vervolgens met de omgeving doet valt meestal buiten ons directe waarnemingsveld
Jazeker. Infraroodstraling met name. Maar erg interessant is die verder niet.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Bijna-doodervaringen en uittredingen

Bericht door xplosive »

Ali Yas schreef:
xplosive schreef:[Electromagnetische straling die van mensen uitgaat is trouwens niet "vreemd" en wat dit vervolgens met de omgeving doet valt meestal buiten ons directe waarnemingsveld
Jazeker. Infraroodstraling met name. Maar erg interessant is die verder niet.
Vergeet ook niet dat er electrische stromen door mensen gaan die magneetvelden opwekken. Verder kun je niet vooraf weten wat er wel of niet interessant is aan de (al dan niet geringe) vormen van straling die van mensen uitgaan.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Bijna-doodervaringen en uittredingen

Bericht door Eliabe »

xplosive schreef: Dat energie van gebeurtenissen "geestelijk" moet zijn is maar zeer de vraag. Het hangt er dan vanaf wat je onder "geestelijk" verstaat.
Voorbeeld: De mens bestaat uit een stoffelijk lichaam en een geestelijk lichaam. Wanneer de mens op een bepaalde locatie zeer negatieven activiteiten begaat, kan die energie honderden jaren op die locatie blijven hangen. Heb hier al teveel ervaring mee.
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Bijna-doodervaringen en uittredingen

Bericht door xplosive »

Eliabe schreef:Voorbeeld: De mens bestaat uit een stoffelijk lichaam en een geestelijk lichaam.
Hoe weet je dat?
Eliabe schreef:Wanneer de mens op een bepaalde locatie zeer negatieve activiteiten begaat, kan die energie honderden jaren op die locatie blijven hangen.
Ik sluit dat niet uit. Dat wil alleen niet zeggen dat je die activiteiten toe moet schrijven aan "geestelijk".
Eliabe schreef:Heb hier al teveel ervaring mee.
Het is altijd goed om eigen opgedane ervaringen serieus te nemen. Het gevaar bestaat soms ook dat je een ervaring inkleurt met een bepaalde "bril" waarmee je naar een ervaring kijkt. Hiermee wil ik trouwens niets afdoen aan jouw ervaringen.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Bijna maar nog niet helemaal

Bericht door Hans v d Mortel sr »

xplosive schreef:De hersenen zijn mogelijk ook tot een reconstructie achteraf in staat van wat er gebeurd moet zijn nadat de bijna-dood-ervaring allang is afgelopen.
Alles vindt in de hersenen plaats dat het gedrag van de mens bepaalt. Ik ben nog nooit gillend wakker geworden van een droom. Wel herinner ik mij vanuit een droom (ik werd toen heel even wakker) dat ik mijn (ex) vrouw een flinke karatetrap had toegediend. Gelukkig viel het nogal mee omdat het vanuit een liggende positie gebeurde. Niet zij was het doelwit, maar een aanvaller die het mogelijk op mijn leven had gemunt en die ik te vlug af was. De beste verdediging is immers de aanval. Wat ik nu vertel is exact een gelijkwaardige belevenis als al die lulverhalen van uit het lichaam getreden zielen.

De wetenschap is bekend met het fenomeen (fenomeen?) dat de hersenen selfsupporting zijn. Soms vinden er veranderingen plaats, zeg maar reparaties. Zijn er nog lieden die durven beweren dat de mens een Vrije Wil heeft? Hoe lang kan het hart stilstaan voordat de dood intreedt? Niet zo lang, want dan treedt hersenbeschadiging op. Jezus, het is allemaal zo simpel en logisch. Ons lichaam is als een motor die selfsupporting werkt. Je hoeft er alleen maar energie in te stoppen. Vandaar dat dit ook opgeld doet bij de hersenen. Je kunt natuurlijk ook vanuit de vrije wil en geestelijke tekortkomingsovertuiging besluiten dat niet te doen omdat jouw Vrije Wil nu eenmaal allesbepalend is. Leuk experiment. Waarom heeft een mens dorst en honger? Het brein waakt over ons, NIET DE VRIJE WIL.

De hersenen produceren voor u een verhaal. Dat kan alleen maar ontstaan uit bestaande gegevens in de hersenen. Bijna-doodervaring is niets anders dan een illusie, EEN DROOM. Of is wat ik gedroomd heb dan werkelijk gebeurd? Jongens, ophouden met dat kinderachtige sprookjesgedoe! Doorgaan mag natuurlijk ook van mij. [icon_lol.gif]



Kan een kat praten of een slang? Ik dacht het niet.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Bijna-doodervaringen en uittredingen

Bericht door Eliabe »

xplosive schreef:
Eliabe schreef:Voorbeeld: De mens bestaat uit een stoffelijk lichaam en een geestelijk lichaam.
Hoe weet je dat?
Door jaren studie en ik ben bekend met helderziend, helderhorend en heldervoelend.
Eliabe schreef:Wanneer de mens op een bepaalde locatie zeer negatieve activiteiten begaat, kan die energie honderden jaren op die locatie blijven hangen.
xplosive schreef:Ik sluit dat niet uit. Dat wil alleen niet zeggen dat je die activiteiten toe moet schrijven aan "geestelijk".
De gedane activiteiten waren stoffelijk. De oorsprong van de negatieve activiteiten en het gevoel waar de negatieve activiteiten mee zijn begaan waren geestelijk. Deze geestelijke energie kan honderden jaren blijven hangen. Ik kan ze voelen.
Eliabe schreef:Heb hier al teveel ervaring mee.
xplosive schreef:Het is altijd goed om eigen opgedane ervaringen serieus te nemen. Het gevaar bestaat soms ook dat je een ervaring inkleurt met een bepaalde "bril" waarmee je naar een ervaring kijkt. Hiermee wil ik trouwens niets afdoen aan jouw ervaringen.
Zie mijn eerste punt.
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Bijna maar nog niet helemaal

Bericht door Eliabe »

'Hans van de Mortel' schreef:Bijna-doodervaring is niets anders dan een illusie, EEN DROOM. Of is wat ik gedroomd heb dan werkelijk gebeurd? Jongens, ophouden met dat kinderachtige sprookjesgedoe! Doorgaan mag natuurlijk ook van mij. [icon_lol.gif]
Hans, laten we afspreken, zodra we beide aan gene zijde zijn dan gaan we samen naar dit terugkijken.
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Bijna-doodervaringen en uittredingen

Bericht door Ali Yas »

xplosive schreef:Vergeet ook niet dat er electrische stromen door mensen gaan die magneetvelden opwekken. Verder kun je niet vooraf weten wat er wel of niet interessant is aan de (al dan niet geringe) vormen van straling die van mensen uitgaan.
Die elektrische stromen zijn erg zwak en de magneetvelden die ze opwekken nog veel zwakker. De elektromagnetische straling is helemaal verwaarloosbaar, want veel te langgolvig en energie-arm.

De enige twee verschijnselen van betekenis zijn thermische straling (afgegeven door alle materie, bij lichaamstemperatuur loopt dat spectrum tot infrarood) en gammastraling als gevolg van radioactief verval (vooral van kalium-40, normaal gesproken).

Je kunt je met de huidige stand van de wetenschap niet meer veroorloven te stellen dat er misschien wel een of andere mysterieuze vorm van straling is die van het menselijk lichaam uitgaat en invloed uitoefent op de omgeving.
eliabe schreef:Wanneer de mens op een bepaalde locatie zeer negatieven activiteiten begaat, kan die energie honderden jaren op die locatie blijven hangen.
Ik denk dan vooral aan het dumpen van hoogradioactief afval.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Bijna-doodervaringen en uittredingen

Bericht door xplosive »

Eliabe schreef:
xplosive schreef:
Eliabe schreef:Voorbeeld: De mens bestaat uit een stoffelijk lichaam en een geestelijk lichaam.
Hoe weet je dat?
Door jaren studie en ik ben bekend met helderziend, helderhorend en heldervoelend.
En zijn er geen materialistische verklaringen hiervoor mogelijk?
Eliabe schreef:De gedane activiteiten waren stoffelijk. De oorsprong van de negatieve activiteiten en het gevoel waar de negatieve activiteiten mee zijn begaan waren geestelijk. Deze geestelijke energie kan honderden jaren blijven hangen. Ik kan ze voelen.
Maar kan, wat je voelt en als "geestelijke energie" omschrijft, mogelijk niet materialistisch verklaard worden?
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Bijna-doodervaringen en uittredingen

Bericht door xplosive »

Ali Yas schreef:Die elektrische stromen zijn erg zwak en de magneetvelden die ze opwekken nog veel zwakker. De elektromagnetische straling is helemaal verwaarloosbaar, want veel te langgolvig en energie-arm.
Dat zegt vrij weinig. Zoals ik hiervoor al uitgelegd heb kunnen zwakke energieën (bijvoorbeeld door resonantie) versterkt worden (onder gunstige omstandigheden).
Ali Yas schreef:Je kunt je met de huidige stand van de wetenschap niet meer veroorloven te stellen dat er misschien wel een of andere mysterieuze vorm van straling is die van het menselijk lichaam uitgaat en invloed uitoefent op de omgeving.
Electromagnetische straling is niet mysterieus en kan wel degelijk invloed uitoefenen op de omgeving.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

We zijn er bijna maar nog niet helemaal. De overgang.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Beetje bij beetje al doende lerend komen we erachter dat verborgen krachten zichtbaar gemaakt kunnen worden. Maar niet allen. Het leven zal altijd een mysterie blijven. Omdat het leven altijd dood gaat en toch blijft doorgaan. Alleen jij kunt je dat niet meer herinneren. Neem reïncarnatie. Kan het belachelijker? Ik was in mijn vorige leven . . . nou ja, vul maar in. Maar kan ik mij dat herinneren als voormalige muis volgens heet hindoeïsme? Of volgens de westerse module van mens op mens. In een vorig leven was ik koning en nu ben ik bedelaar. Ook zo'n ervaring onlangs gehad? Dat zou dan toch eens moeten plaatsvinden. Of komt die herinnering pas in de overgang van leven na de dood bij stralend weer? [icon_lol.gif]
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: We zijn er bijna maar nog niet helemaal. De overgang.

Bericht door Pilgrim »

'Hans van de Mortel' schreef:Of komt die herinnering pas in de overgang van leven na de dood bij stralend weer? [icon_lol.gif]
Zie een vorige post van mij over dit onderwerp.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Bijna-doodervaringen en uittredingen

Bericht door Pilgrim »

En hier hebben we dan ook nog even de reïncarnatie van Anne Frank. Ze heet nu Barbro Karlen. Ze lijkt zelfs ook op het meisje in haar vroegere leven.

De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Bijna-doodervaringen en uittredingen

Bericht door xplosive »

Over Anne Frank is internationaal heel veel bekend. Het is dus vrij gemakkelijk (als je als persoon sowieso al enige gelijkenis vertoont) om met opgedane informatie reïncarnatie te veinzen.

Denk ook nog eens even terug aan het jongentje dat volgens eigen zeggen in de hemel was geweest en waar miljoenen dwazen goedgelovig achteraan liepen en dat achteraf puur bedrog bleek te zijn. De fantasie gaat nou eenmaal met veel mensen op de loop, maar niet iedere bedrieger bekent zijn of haar bedrog.

Een uitgestreken "eerlijk" gezicht zegt niet altijd alles over de waarheid.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Herinnering en DNA

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Pilgrim schreef:
'Hans van de Mortel' schreef:Of komt die herinnering pas in de overgang van leven na de dood bij stralend weer? [icon_lol.gif]
Zie een vorige post van mij over dit onderwerp.
Fascinerend. Daar heb ik geen antwoord op.

Of toch wel? . . . De herinnering wil niet zeggen en kan niet bewijzen dat het gaat om een vorig leven van de persoon die leeft in het heden. Hoe de hersenen het klaarspelen als helderziende te spelen blijft voor de wetenschap een raadsel. Denk aan paragnosten. Het valt niet te ontkennen dat er mensen bestaan die door concentratie, gewaarwordingen tot stand kunnen brengen in de hersenen die kunnen leiden naar oplossingen van wat er met overledenen (slachtoffers) is gebeurd. Ik vergelijk deze geestelijke 'krachtpatserij' met mijn dromen. Ik kan mij herinneren dat ik een keer op een galafeest was van - ik ben even de naam kwijt ondanks dat zijn gezicht helder in mijn geest opdoemt - van een bekende Nederlandse TV-persoonlijkheid. Dat was zeg maar tien jaar geleden dat ik deze droom had. De bekende TV-persoonlijkheid was echter al twintig jaar dood. Voor hetzelfde geld had ik een droom beleefd die zich afspeelt in de tijd van Napoleon. Zou best kunnen, kan mij alleen zoiets niet herinneren. En daar gaat het tenslotte om: de herinnering. Er is toch niks mis dat ik (bekende) voorvaderen heb gehad? Iedereen stamt uit een vorig geslacht. Wat duizend jaar geleden is beleefd kan op deze manier doorgegeven worden via de hersenen. Denk ook aan DNA, de erfelijkheidsleer. Bekende vraag van de arts als u daar zit wegens bloedarmoede: "Komt bloedarmoede voor bij u in de familie?" Dezelfde vraag zou gesteld kunnen worden ten aanzien van helderziendheid. Dit wordt echter niet tot een ziekte gerekend.

Dus eigenlijk is er niks mis met het idee van reïncarnatie. Maar JIJ was die persoon NIET in dat vorige leven. Dat was een ANDER! Het brein herinnert zich slechts enkele details uit jouw vorige generatie. Leuk toch! Ik heb terug in de tijd gedroomd. Ik was aanwezig in een situatie die ik mij niet kon herinneren. Voor hetzelfde geld kun je duizenden jaren terug beleven - in je dromen of zelfs bij bewustzijn. Geen mens is hetzelfde. Ongelooflijk dat een kind van pak weg vier jaar Shakespeare uit zijn hoofd kan citeren - ik noem maar wat. Hoe dan ook, of we ons nu herinneren bij God op visite te zijn geweest of naast miss World geslapen te hebben, alles heeft te maken met gebeurtenissen die terug in de tijd gaan. En inderdaad is God een kerel die met zijn engelen reeds terug in de tijd bestond. Maar in de toekomst kunnen kijken is een heel ander verhaal. Ook daar is een topic over (van Pilgrim). Niks mis mee. Best wel interessant. Ik keur niks af - behalve moslims dan - en sla niks over om kennis te vergaren. Het bovenstaande is allemaal van mijzelf. Dus daar staat copyright op. Wel even vermelden als u daar met anderen over praat. icon_thumbup.gif :wink2:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Bijna-doodervaringen en uittredingen

Bericht door Ali Yas »

xplosive schreef:
Ali Yas schreef:Die elektrische stromen zijn erg zwak en de magneetvelden die ze opwekken nog veel zwakker. De elektromagnetische straling is helemaal verwaarloosbaar, want veel te langgolvig en energie-arm.
Dat zegt vrij weinig. Zoals ik hiervoor al uitgelegd heb kunnen zwakke energieën (bijvoorbeeld door resonantie) versterkt worden (onder gunstige omstandigheden).
Ik heb eerlijk gezegd een hekel aan vage termen als "energieën" en "resonantie". Resonantie in de muziek en de techniek is een vrij nauw omschreven begrip, maar dat is in dit geval naar ik vermoed niet wat er wordt bedoeld. "Energieën" is zo mogelijk nog vager. Zou je eens nader kunnen preciseren wat je nou eigenlijk bedoelt? Of praat je anderen na, en zo ja, wie?
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Bijna-doodervaringen en uittredingen

Bericht door Eliabe »

Het grote probleem bij dit topic is dat bijna iedereen alleen maar stoffelijk denkt. Wil je de dood en het geestelijke begrijpen dan moet je over de (doods)kist heen kijken en dan kom je in het geestelijke gebied. O ja. Ik ben bekend met uittredingen maar daar zal ik jullie niet mee lastig vallen want dan kom ik bij het begrip energie en geestelijk.
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Bijna-doodervaringen en uittredingen

Bericht door xplosive »

Ali Yas schreef:Ik heb eerlijk gezegd een hekel aan vage termen als "energieën" en "resonantie". Resonantie in de muziek en de techniek is een vrij nauw omschreven begrip, maar dat is in dit geval naar ik vermoed niet wat er wordt bedoeld. "Energieën" is zo mogelijk nog vager. Zou je eens nader kunnen preciseren wat je nou eigenlijk bedoelt? Of praat je anderen na, en zo ja, wie?
Waarom zou ik dat nader moeten preciseren? Ik wil alleen maar duidelijk maken dat er veel is dat we nog niet (kunnen) weten en dat het heel gemakkelijk is om voorbarige conclusies te trekken uit voorkomende gebeurtenissen.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Bijna-doodervaringen en uittredingen

Bericht door xplosive »

Eliabe schreef:Het grote probleem bij dit topic is dat bijna iedereen alleen maar stoffelijk denkt.
Waarom is dat een probleem? Ik denk trouwens dat "bijna iedereen" bij dit topic niet helemaal opgaat. Ik heb stellig de indruk dat er hier minstens enkelen zijn die geloven in het bestaan van "onstoffelijk" of "niet materialistisch".
Eliabe schreef:Wil je de dood en het geestelijke begrijpen dan moet je over de (doods)kist heen kijken en dan kom je in het geestelijke gebied. O ja. Ik ben bekend met uittredingen maar daar zal ik jullie niet mee lastig vallen want dan kom ik bij het begrip energie en geestelijk.
Ik begrijp hieruit dat ik in jouw context voor "geestelijk" moet lezen "onstoffelijk" of "niet materialistisch". De vraag is dan echter hoe je bepaalt of een verschijnsel "onstoffelijk" of "niet materialistisch" is. Waar leid je dat uit af of waar zou je dat uit af kunnen leiden?
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Bijna betekent letterlijk DUS NIET

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Eliabe schreef:Het grote probleem bij dit topic is dat bijna iedereen alleen maar stoffelijk denkt. Wil je de dood en het geestelijke begrijpen dan moet je over de (doods)kist heen kijken en dan kom je in het geestelijke gebied. O ja. Ik ben bekend met uittredingen maar daar zal ik jullie niet mee lastig vallen want dan kom ik bij het begrip energie en geestelijk.
Ik ben maar een simpele ziel. Vandaar. Ik bedoel te weten dat de doden zich van niks bewust zijn. Laatst zei ik nog tegen een bekende dode van mij: "Je laat toch wel wat van je horen hè, wanneer je in het geestenrijk bent gearriveerd?" Later begreep ik dat wanneer de dode om twaalf uur sterft, je dit beter vijf voor twaalf moet vragen als je op resultaat wilt rekenen. Waarom? Anders kan de dode zich jou later niet meer herinneren.

OK, laten we voor de gewone gang van zaken aannemen dat geesten bestaan. Ik heb weleens een paar keer op de TV zo'n Amerikaanse serie daarover gezien. Fraaie verhalen, maar van de geesten alleen maar wat enge geluiden, gepiep, gekreun of gejammer. Dat moeten dan beslist getraumatiseerde en teleurgestelde geesten zijn geweest. Ik heb nog nooit van een grappige luid lachende geest als lolbroek gehoord. Toch geef ik de voorkeur aan een geest die zich kan herinneren hoe een normaal goed gesprek gevoerd dient te worden. En dat laatste is nu juist wat mij zo aanspreekt. Anders kan hij beter in zijn graf blijven liggen. In ieder geval weet ik na het zien van zo'n Amerikaanse TV-uitzending dat in mijn huis vroeger nooit een moord is gepleegd. Want het is elke nacht doodstil bij mij. Toch schijn ik vaak te snurken. Hoe komt het dat ik nooit wat hoor? Geen idee. Misschien ben ik dan tijdens de diepe slaap uit mijn lichaam getreden. Dat zal het zijn.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Bijna-doodervaringen en uittredingen

Bericht door Eliabe »

xplosive schreef: Ik begrijp hieruit dat ik in jouw context voor "geestelijk" moet lezen "onstoffelijk" of "niet materialistisch". De vraag is dan echter hoe je bepaalt of een verschijnsel "onstoffelijk" of "niet materialistisch" is. Waar leid je dat uit af of waar zou je dat uit af kunnen leiden?
Als je je op aarde van A naar B wilt verplaatsen moet je hiervoor stoffelijk actie ondernemen en dat kost tijd. Hoe verder weg hoe langer het duurt. Ben je nu naar een mooie en fijne plek aan de andere kant van onze planeet geweest, dan weet je dat je vele uren moet reizen om daar te zijn. Eenmaal terug kun je door concentratie en gedachten binnen een seconden weer op die locatie zijn, maar stoffelijk blijf je gewoon op de plek waar je bent
In de geestelijke wereld reizen ze door middel van concentratie en gedachten. Het kost dus geen tijd. Dus: in de stoffelijke wereld worden bij belemmerd door ons lichaam en kost reizen tijd. In de geestelijke wereld hebben we geen stoffelijk lichaam en is de stof geen belemmering meer we reizen dan in een fractie van een seconde naar de plek waar we willen zijn.
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

De snelle verplaatsing door de geesttrein

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Eliabe schreef: Dus: in de stoffelijke wereld worden bij belemmerd door ons lichaam en kost reizen tijd. In de geestelijke wereld hebben we geen stoffelijk lichaam en is de stof geen belemmering meer we reizen dan in een fractie van een seconde naar de plek waar we willen zijn.
Lijkt mij handig. Het stoffelijke wordt door de mens steeds vaker ervaren als onhandig. Goed om te weten. Meten is weten! [icon_lol.gif]
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Bijna-doodervaringen en uittredingen

Bericht door xplosive »

Eliabe schreef:In de geestelijke wereld reizen ze door middel van concentratie en gedachten. Het kost dus geen tijd. Dus: in de stoffelijke wereld worden bij belemmerd door ons lichaam en kost reizen tijd. In de geestelijke wereld hebben we geen stoffelijk lichaam en is de stof geen belemmering meer we reizen dan in een fractie van een seconde naar de plek waar we willen zijn.
Maar gebeurt dat "reizen" werkelijk of zie je alleen maar beelden van die andere plek op de wereld en ben je niet werkelijk op die andere plek aanwezig?
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Bijna-doodervaringen en uittredingen

Bericht door Eliabe »

xplosive schreef: Maar gebeurt dat "reizen" werkelijk of zie je alleen maar beelden van die andere plek op de wereld en ben je niet werkelijk op die andere plek aanwezig?
Wanneer je je kringloop op aarde hebt beëindigd en aan Gene Zijde verder ga, dan blijft je stoffelijk lichaam op aarde en ga je geestelijk verder in de sfeer waar je met je gevoel afstemming op hebt.
Alles blijft hetzelfde alleen er is alleen geen belemmering van het stoffelijk lichaam meer. Op aarde moet je stoffelijk lichaam in actie komen wanneer je iets wilt. Aan Gene Zijde zal het direct plaatsvinden. Je zal dus 100% bewust daadwerkelijk alles beleven, doen en uitvoeren, maar dan op geestelijk niveau.
Als je stoffelijk door een muur wilt lopen heb je een probleem en pijn in je kop.
Geestelijk is het geen enkel probleem en loop je zo door een stoffelijke muur heen.
Je moest eens weten wat er geestelijk om ons heen gebeurde en hoeveel er door ons huis heen banjerde. Je kunt geestelijk alleen dat zien wat een gelijk niveau aan gevoel heeft met jou en die een lager gevoel hebben dan jou. Die een hoger niveau hebben kun je niet zien want die hoogte moet je nog behalen, maar dat is weer een ander verhaal.
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Plaats reactie