Bijna-doodervaringen en uittredingen

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Bijna-doodervaringen en uittredingen

Bericht door xplosive »

Eliabe schreef:Wanneer je je kringloop op aarde hebt beëindigd en aan Gene Zijde verder ga, dan blijft je stoffelijk lichaam op aarde en ga je geestelijk verder in de sfeer waar je met je gevoel afstemming op hebt.
Hoe weet je dat en hoe bewijs je dat?
Eliabe schreef:Je moest eens weten wat er geestelijk om ons heen gebeurde en hoeveel er door ons huis heen banjerde.
Ja, echt?
Eliabe schreef:Je kunt geestelijk alleen dat zien wat een gelijk niveau aan gevoel heeft met jou en die een lager gevoel hebben dan jou. Die een hoger niveau hebben kun je niet zien want die hoogte moet je nog behalen, maar dat is weer een ander verhaal.
Vanwaar heb je die "wijsheid"? Iemand die nooit wat "ziet" bevindt zich volgens jouw theorie dus op het allerlaagst denkbare "geestelijk" niveau.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Een psychosomatische kwestie

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Eliabe schreef:
xplosive schreef: Je moest eens weten wat er geestelijk om ons heen gebeurde en hoeveel er door ons huis heen banjerde. Je kunt geestelijk alleen dat zien wat een gelijk niveau aan gevoel heeft met jou en die een lager gevoel hebben dan jou. Die een hoger niveau hebben kun je niet zien want die hoogte moet je nog behalen, maar dat is weer een ander verhaal.
Ahum . . . je hebt het over de levendige fantasie van de mens . . . Niks mis mee.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Een psychosomatische kwestie

Bericht door xplosive »

'Hans van de Mortel' schreef:
Eliabe schreef:
xplosive schreef: Je moest eens weten wat er geestelijk om ons heen gebeurde en hoeveel er door ons huis heen banjerde. Je kunt geestelijk alleen dat zien wat een gelijk niveau aan gevoel heeft met jou en die een lager gevoel hebben dan jou. Die een hoger niveau hebben kun je niet zien want die hoogte moet je nog behalen, maar dat is weer een ander verhaal.
Ahum . . . je hebt het over de levendige fantasie van de mens . . . Niks mis mee.
Het is alleen niet (zoals je het hier slordig geciteerd hebt) mijn fantasie, Hans!
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Bijna-doodervaringen en uittredingen

Bericht door Ariel »

xplosive schreef: Vanwaar heb je die "wijsheid"? Iemand die nooit wat "ziet" bevindt zich volgens jouw theorie dus op het allerlaagst denkbare "geestelijk" niveau.
Nee natuurlijk niet. Jij kan en zal waarschijnlijk op een hoog geestelijk niveau staan, ( zeker omdat je een goed mens bent, en jij tegen geweld bent, en ook geen vlees eet) maar omdat jij te aards en wetenschappelijk denkt , heb jij geen gevoel voor het geestelijke en zal jij je onderbewustzijn niet ontwikkelen.

Maar je moet maar zo denken xplosive, of er nu wel of niet een hiernamaals bestaat, het maakt voor jou niks uit. Is het er niet, dan is er wat jou en ook de rest van de mensheid betreft niks verloren, en is het er wel, dan zal dat na jouw overlijden even een schok zijn, maar een prettige schok want het lijkt me toch fijn om te merken dat de dood geen dood betekent.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Bijna-doodervaringen en uittredingen

Bericht door mercator »

Ariel schreef:Maar je moet maar zo denken xplosive, of er nu wel of niet een hiernamaals bestaat, het maakt voor jou niks uit. Is het er niet, dan is er wat jou en ook de rest van de mensheid betreft niks verloren, en is het er wel, dan zal dat na jouw overlijden even een schok zijn, maar een prettige schok want het lijkt me toch fijn om te merken dat de dood geen dood betekent.
Het probleem met het hiernamaals is dat je daar niet alleen je geliefden gaat tegenkomen maar ook de lui waaraan je de pest had.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Bijna-doodervaringen en uittredingen

Bericht door Ariel »

mercator schreef:
Het probleem met het hiernamaals is dat je daar niet alleen je geliefden gaat tegenkomen maar ook de lui waaraan je de pest had.
[icon_lol.gif] Dat weet ik niet. Ik geloof dat men in het hiernamaals niet haat. En niet iedereen zit op het zelfde niveau. Je geest stijgt naar het niveau waar jij behoort. Met jou zit het wel goed mercator. De mensen waar jij een pest aan hebt, zitten vast in een veel lagere hemel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Bijna-doodervaringen en uittredingen

Bericht door Eliabe »

xplosive schreef: Vanwaar heb je die "wijsheid"? Iemand die nooit wat "ziet" bevindt zich volgens jouw theorie dus op het allerlaagst denkbare "geestelijk" niveau.
Verkeerde gedachte.
Eliabe schreef:
Wanneer je je kringloop op aarde hebt beëindigd en aan Gene Zijde verder ga, dan blijft je stoffelijk lichaam op aarde en ga je geestelijk verder in de sfeer waar je met je gevoel afstemming op hebt.
Je ga aan Gene Zijde verder naar gelang je gevoel is. Heeft niets te maken met personen die nooit wat zien.
De personen die op het allerlaagste niveau zitten en dus de laagste duistere sferen zijn bv: Adolf Hitler, mohammed en al zijn moordende kornuiten.

Die wijsheid heb ik van meer dan 20 jaar iedere dag studie op dit gebied.
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Bijna-doodervaringen en uittredingen

Bericht door Eliabe »

Ariel schreef: [icon_lol.gif] Dat weet ik niet. Ik geloof dat men in het hiernamaals niet haat. En niet iedereen zit op het zelfde niveau. Je geest stijgt naar het niveau waar jij behoort. Met jou zit het wel goed mercator. De mensen waar jij een pest aan hebt, zitten vast in een veel lagere hemel.
In de duistere sfeer bestaat wel degelijk haat.
Mercator, wanneer jij hoger in een sfeer zit dan de mensen waar jij de pest aan heb, geen probleem zei kunnen jou niet zien. Je kunt ze wel in liefde helpen. Zitten ze hoger dan zijn ze liefde en zullen ze jou helpen om niet meer de pest aan hen te hebben.
Probleem opgelost.
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Een psychosomatische kwestie

Bericht door Hans v d Mortel sr »

xplosive schreef:
hans van de mortel schreef: Ahum . . . je hebt het over de levendige fantasie van de mens . . . Niks mis mee.
Het is alleen niet (zoals je het hier slordig geciteerd hebt) mijn fantasie, Hans!
Excuus! Foutje. Jeetje hoe kon dit nu weer? De kanker met de niet-vrije-wil.
xplosive schreef: en die een lager gevoel hebben dan jou.
Zo! Nu ben jij weer aan de beurt. Het is: . . . dan jij – fout is: dan jou.

En zo houden we elkaar wakker. icon_thumbup.gif
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Bijna-doodervaringen en uittredingen

Bericht door Ali Yas »

Eliabe schreef:Je ga aan Gene Zijde verder naar gelang je gevoel is.
Dat is dan wel flink balen als je op Aarde al een rotleven had...
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Bijna-doodervaringen en uittredingen

Bericht door xplosive »

'Hans van de Mortel' schreef:
xplosive schreef: en die een lager gevoel hebben dan jou.
Zo! Nu ben jij weer aan de beurt. Het is: . . . dan jij – fout is: dan jou.

En zo houden we elkaar wakker. icon_thumbup.gif
Lees eens goed, Hans. Ik was het niet die dit schreef. Houd dus vooral jezelf wakker !
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Bijna-doodervaringen en uittredingen

Bericht door Eliabe »

Ali Yas schreef: Dat is dan wel flink balen als je op Aarde al een rotleven had...
Een rotleven staat los van je gevoel.
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Bijna-doodervaringen en uittredingen

Bericht door Eliabe »

Hans, ik ben Rotterdammer dus niet zeiken. Jatochniettan.
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Bijna-doodervaringen en uittredingen

Bericht door xplosive »

Eliabe schreef:
xplosive schreef: Vanwaar heb je die "wijsheid"? Iemand die nooit wat "ziet" bevindt zich volgens jouw theorie dus op het allerlaagst denkbare "geestelijk" niveau.
Verkeerde gedachte.
Eerst zeg je :
Eliabe schreef:Je kunt geestelijk alleen dat zien wat een gelijk niveau aan gevoel heeft met jou en die een lager gevoel hebben dan jou. Die een hoger niveau hebben kun je niet zien want die hoogte moet je nog behalen, maar dat is weer een ander verhaal.
En nu is dat ineens weer verkeerd?
Eliabe schreef:Die wijsheid heb ik van meer dan 20 jaar iedere dag studie op dit gebied.
Maar hoe hoog is het kwalitatieve gehalte van die 20-jarige studie? En hinken de leringen in die studies niet op dwaalgedachten die een misleidend beeld van de werkelijkheid geven?
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Bijna-doodervaringen en uittredingen

Bericht door mercator »

Eliabe schreef:Je kunt ze wel in liefde helpen. Zitten ze hoger dan zijn ze liefde en zullen ze jou helpen om niet meer de pest aan hen te hebben.
Maar dat wil ik helemaal niet ! Ik wil geen lagere "entiteiten" helpen en ik wil ook niet geholpen worden door hogere.
Door dat soort waanideeën zijn we in de ellende gekomen waarin we nu zitten. Half Afrika scheept zich in om hier geholpen te worden en wij staan er klaar voor om dat nog te doen ook. Het enige wat ik wil is dat de natuur en het toeval ongehinderd hun loop kunnen krijgen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Bijna-doodervaringen en uittredingen

Bericht door Eliabe »

xplosive, ik denk dat we langs elkaar heen praten. Volgens mij denk jij dat ik het heb bij "ziet" van stoffelijk naar geestelijk.
Ik praat over geestelijk zien wanneer je aan Gene Zijde bent.
Voor geestelijk zien vanuit het stoffelijke moet je gevoelig zijn maar dan krijgen we te maken met de wetten van geestelijke gaven. Dit is een hoofdstuk apart.
xplosive: Maar hoe hoog is het kwalitatieve gehalte van die 20-jarige studie? En hinken de leringen in die studies niet op dwaalgedachten die een misleidend beeld van de werkelijkheid geven?
Laat ik duidelijk zijn. Het is mijn waarheid en mijn werkelijkheid. Wat een ander er mee doet zal mij een zorg zijn. Het voordeel van mijn waarheid is, dat ik geen vragen meer heb en jij barst er nog van.

Wat is volgens jou de werkelijkheid?
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Bijna-doodervaringen en uittredingen

Bericht door Eliabe »

mercator schreef:
Eliabe schreef:Je kunt ze wel in liefde helpen. Zitten ze hoger dan zijn ze liefde en zullen ze jou helpen om niet meer de pest aan hen te hebben.
Maar dat wil ik helemaal niet ! Ik wil geen lagere "entiteiten" helpen en ik wil ook niet geholpen worden door hogere.
Door dat soort waanideeën zijn we in de ellende gekomen waarin we nu zitten. Half Afrika scheept zich in om hier geholpen te worden en wij staan er klaar voor om dat nog te doen ook. Het enige wat ik wil is dat de natuur en het toeval ongehinderd hun loop kunnen krijgen.
Ook jij bent stoffelijk aan het denken. Aan Gene Zijde ben je geestelijk. Dacht je dat de lichte sferen aan Gene Zijde vol zitten? Nee die zijn leeg. Deze werken zich de pleuris in de duistere sferen en op aarde om daar een beetje licht te krijgen. Wat Afrika betreft is dit allemaal karma, oorzaak en gevolg en rotstreken vanuit de duistere sferen en is weer een hoofdstuk apart.
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

De wakkere mens Xplosive

Bericht door Hans v d Mortel sr »

xplosive schreef:
'Hans van de Mortel' schreef:
xplosive schreef: en die een lager gevoel hebben dan jou.
Zo! Nu ben jij weer aan de beurt. Het is: . . . dan jij – fout is: dan jou.

En zo houden we elkaar wakker. icon_thumbup.gif
Lees eens goed, Hans. Ik was het niet die dit schreef. Houd dus vooral jezelf wakker !
Ik heb het goed gelezen. Nota bene met bril op. Je moet zo niet kinderachtig doen. Het is tweemaal dat Eliabe iets onder jouw naam citeert dat verkeerd is. Vermeld dit dan ook in je commentaar als je jezelf zo wakker vindt! Ieder mens heeft recht op een dutje. Ook ik. [icon_lol.gif]
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Bijna-doodervaringen en uittredingen

Bericht door xplosive »

Eliabe schreef:Ik praat over geestelijk zien wanneer je aan Gene Zijde bent.
Bestaat dat "Gene Zijde" ?
Eliabe schreef:Laat ik duidelijk zijn. Het is mijn waarheid en mijn werkelijkheid. Wat een ander er mee doet zal mij een zorg zijn. Het voordeel van mijn waarheid is, dat ik geen vragen meer heb en jij barst er nog van.
Bedoel je dat je geen behoefte meer hebt aan het stellen van vragen of dat je op alle vragen een antwoord hebt of ..... iets anders?
Eliabe schreef:Wat is volgens jou de werkelijkheid?
De werkelijkheid is volgens mij het geheel aan bestaanbare verschijnselen.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Bijna-doodervaringen en uittredingen

Bericht door Eliabe »

xplosive schreef: Bestaat dat "Gene Zijde" ?
Ja.
xplosive schreef: Bedoel je dat je geen behoefte meer hebt aan het stellen van vragen of dat je op alle vragen een antwoord hebt of ..... iets anders?
Ik heb op al mijn vragen antwoorden.
xplosive schreef:De werkelijkheid is volgens mij het geheel aan bestaanbare verschijnselen.
Dan zal je in dit leven zoekende blijven.
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Bijna-doodervaringen en uittredingen

Bericht door xplosive »

Eliabe schreef:
xplosive schreef: Bestaat dat "Gene Zijde" ?
Ja.
Hoe kun je daar zeker van zijn?
Eliabe schreef:Ik heb op al mijn vragen antwoorden.
In principe kan iedereen een willekeurig antwoord verzinnen op iedere vraag. In die zin heeft iedereen antwoorden op alle vragen. Of zo'n willekeurig gekozen antwoord helpt om de werkelijkheid beter te begrijpen is echter uiterst twijfelachtig.
Eliabe schreef:
xplosive schreef:De werkelijkheid is volgens mij het geheel aan bestaanbare verschijnselen.
Dan zal je in dit leven zoekende blijven.
Ik zie niet in hoe mijn opmerking over "de werkelijkheid" verband houdt met "zoekende zullen blijven". Veel mensen klampen zich trouwens vast aan een vondst die vaak achteraf een fata morgana blijkt te zijn. Maar goed, zolang die fata morgana niet doorgeprikt is kunnen ze er (schijn)geluk aan beleven.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Bijna. Wat jammer dan.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Eliabe schreef: Ik heb op al mijn vragen antwoorden.
Op een door mij gestelde vraag krijg ik meestal wel antwoord. Zo niet, dan heb ik zelf een antwoord klaar : "Dat is een retorische vraag."
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Bijna-doodervaringen en uittredingen

Bericht door Pilgrim »

Jesus Christ Tells Muslim Man in Hell there is no Allah Then Gives Him Another Chance – Testimony
Gepubliceerd op 29 jun. 2016



Het begint steeds vaker op te vallen dat de bijna-doodervaringen van moslims meestal negatief zijn. Verder staat er heel interessante informatie in dit filmpje dat veel moslims zich bekeren tot het Christendom, met name door acties van ISIS.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Bijna-doodervaringen en uittredingen

Bericht door xplosive »

Ondanks mijn atheïsme en mijn andere interpretatie van dit soort bijna-doodservaringen kan ik wel (een weliswaar meewarige) sympathie opbrengen voor mensen die graag "Een Machtige Barmhartige Helper" aan hun zijde zien (en die daar eventueel troost uit putten). Dat is mijns inziens oneindig veel beter dan je leven beheerst te voelen door "Een Machtige Wrekende Tiran".
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Bijna-doodervaringen en uittredingen

Bericht door Hans v d Mortel sr »

xplosive schreef:Ondanks mijn atheïsme en mijn andere interpretatie van dit soort bijna-doodservaringen kan ik wel (een weliswaar meewarige) sympathie opbrengen voor mensen die graag "Een Machtige Barmhartige Helper" aan hun zijde zien (en die daar eventueel troost uit putten). Dat is mijns inziens oneindig veel beter dan je leven beheerst te voelen door "Een Machtige Wrekende Tiran".
Onthoud! Wie in een Machtige Wrede Tiran zijn geloof stelt, gaat dat voorbeeld navolgen.

Dat deden de mensen die geloof stelden in de nazi's en daarbij revens hun heil zochten. Dat zien we nu ook overal in de wereld, waar moslims in de schijnwerpers staan. Niet op het podium van succes, maar in het open riool van HUN beschavingsnormen en waarden.

Moslims deugen niet. Zij zijn parasieten op onze kenniseconomie en beschaving!

Tacitus: “Suum cuique decus posteritas rependit.”
(Het nageslacht geeft ieder de eer die hem toekomt).
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Plaats reactie