Noord-Korea

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Een MOAB op die steen der dommen in Mekka een optie?

Bericht door King George »

Men kan zoiets als een MOAB op de steen der dommen in Mekka symboolpolitiek noemen, maar nu speculeer ik even over de atoombommen op Japan: Stel, er was één atoombom afgeworpen welke bij precizie explodeerde bij de Mount Fuji en daarbij een voor de Japanners tot in de kern van hun ziel heilige berg zou hebben doen "aftoppen" in plaats van twee atoombommen (in volgorde van grootschalige bombardementen op stedelijke en industriële concentraties de 84ste en de 86ste) die in twee plaatsen wat gebouwtjes en zo wegbliezen; Wat zou in Japan tot op hedentendage diepere wonden hebben geslagen?

Hier ben ik in 1992 en in 1994 geweest. In juli is het er overigens wel sneeuwvrij. Slechts op de noordhelling ligt er hoger gelegen nog een ijsplaat. Via een bergpad kan men dan vanaf de bomengrens op zo'n 2400 meter hoogte omhoog klimmen tot de rand van de krater van de dode vulkaan op zo'n 3760 meter hoogte.

Afbeelding

Neem van mij één ding aan: Het land zou voor eeuwig ontzield zijn geweest indien deze berg zou zijn "afgetopt" bij een atoomexplosie.

In 1945 waren de weergoden Nagasaki niet gunstig gezind. Voorafgaand aan een extreem meteorologisch verschijnsel ontsprongen twee andere steden op het zuidwestelijk gelegen eiland Kyushu de dans door teveel bewolking waardoor het bij het ontbreken van precisie navigatie zoals wij deze nu kennen toen destijds niet mogelijk was de juiste locatie van het hypercentrum in te kunnen schatten en moest er met de Fat Man in het vliegtuigruim worden doorgevlogen naar een ander doelwit. In Nagasaki had het hypercentrum zich moeten bevinden ter hoogte van de marine scheepswerven van Mitsubishi, gelegen in het dichtbevolkte stadscentrum. Nou was het zicht boven Nagasaki ook niet optimaal. Er was weliswaar een gat in de bewolking, maar van stralend weer en optimaal zicht was geen absoluut geen sprake. En alzo bevond het hypercentrum zich uiteindelijk niet boven de marine scheepswerven van Mitsubishi, maar ergens 3 kilometer verderop in de dunner bevolkte bergachtigere wijk Urakami op zo'n 500 meter van de Urakami Kathedraal, toen de grootste kathedraal van het Verre Oosten. Daar bleef niet veel van over.

Afbeelding Afbeelding

Maar gebouwen kan je herbouwen, al dan niet een eindje verderop. In deze stad ben ik in 1992 en in 1994 geweest.

Afbeelding

In Hiroshima waren er geen problemen met de bewolking. Het was er stralend weer. Het was geen mission impossible om Little Boy af te droppen boven het stadscentrum gelegen in de vlakke Hiroshima Delta, waar zich o.a. de coördinatiecentravan landmacht en luchtmacht bevonden.

Ook in Hiroshima werden gebouwen herbouwd. In deze stad ben ik in 1993 en in 1994 geweest. In 1993 heb ik daar in een parkje naast de locatie waar zich eens het hypercentrum bevond kennis mogen maken met het verschijnsel kersenbloesem. Japanners trekken dan traditiegetrouw massaal met hun collega's, vrienden, familie, geliefden met eten en drinken naar parken om zich aldaar te goed te doen aan het door hen meegenomen eten en drinken. En geloof me dat die sushi en sake die mij en twee Canadezen met wie ik op een bankje in dat park zat te babbelen door verscheidene Japanners her en der uitgereikt werden prima te pruimen waren.

We kennen de plaatjes van Hiroshima in 1945 en Hiroshima in 2012. Wat valt een oplettende kijker overigens op als je deze plaatjes vergelijkt met die van Detroit in 1945 en Detroit in 2012? Wat is er fout gegaan met Detroit, eens een bloeiende autoïndustriestad met schone strada's? Waarom zijn de steden in Japan veilig en schoon en is Detroit onveilig en smerig? Je zou haast gaan denken dat eens een keer een kernramp hebben moeten incasseren uiteindelijk minder fataal is dan omvolking door niet inpasbaren die zich op een heel ander level playing field bevinden...

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Hans van de Mortel: Atoombom op Noord-Korea

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Je hebt Detroit genoemd. Maar wat valt er te zeggen over Washington?

Die stad herbergt wijken waar geen zinnig mens zich durft vertonen. Wijken die beheerst worden door verval, de zwarte armoede en bovenal criminaliteit. Drugs is het bestaansrantsoen van de neger aldaar. Uncle Sam staat erbij en kijkt ernaar. Uncle Sam doet zich beter voor dan hij in wekelijkheid is.

USA is een gevaarlijk explosief dat op imploderen staat.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Hans van de Mortel: Atoombom op Noord-Korea

Bericht door King George »

Dus had oud-premier Nakasone van Japan niet gewoon gelijk toen hij in de jaren '80 in het Japanse Lagerhuis hardop stelde dat in Japan het gemiddelde IQ wellicht hoger ligt dan in de VS, omdat er in de VS
Spoiler! :
teveel zwarten en Puorto Ricanen wonen
?

Het moord- en brandgeschreeuw vanuit de overkant van de Grote Oceaan was uiteraard niet van de lucht. In plaats van zich eens zinnig af te gaan vragen waarom zo'n man zoiets zinnigs zei.
Uiteraard werd hij bevoogdend op de vingers getikt. Even bevoogdend werd toen aan hem gevraagd wat hij hiervan geleerd had. Zijn antwoord was: "Dat ik beter op mijn woorden moet passen." Hij zei dus niet dat het fout was wat hij analyseerde. M.i. was het ook geen verkeerde analyse.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Een MOAB op die steen der dommen in Mekka een optie?

Bericht door mercator »

King George schreef:Je zou haast gaan denken dat eens een keer een kernramp hebben moeten incasseren uiteindelijk minder fataal is dan omvolking door niet inpasbaren die zich op een heel ander level playing field bevinden...
Dat is zeker zo, en je moet het niet eens zo ver als Japan gaan zoeken. Bijna alle Duitse steden werden gebombardeerd door de geallieerden . Niet alleen Duitse steden overigens, iemand zou s moeten vergelijken hoeveel Europeanen er zijn omgekomen door Engels/Amerikaanse wapens en hoeveel door Duitse. Zo'n onderzoek mag uiteraard niet uitgevoerd worden. Het aantal van slachtoffers van de geallieerden zou best wel s het mythische getal van de holocaust kunnen overtreffen en dat mag uiteraard niet gebeuren.
In een paar jaar tijd was Duitsland opnieuw opgebouwd. In het Oosten wat minder dan in het Westen, maar toch. De schade die Merkel en co. met hun moslim-import aan Duitsland hebben toegebracht is permanent want niet materieel.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Hans van de Mortel: Atoombom op Noord-Korea

Bericht door Ariel »

Ik vind het een beetje eng worden. China: ‘Oorlog kan elk moment uitbreken’
PEKING - De Chinese minister van Buitenlandse Zaken, Wang Yi, heeft vrijdag verklaard dat de oorlog om Noord-Korea ‘elk moment kan uitbreken’.

,,Ik heb het gevoel dat het ieder moment zover kan zijn”, verklaarde Wang op een persconferentie. ,,Als er een oorlog komt, belanden we in een situatie waarin er alleen maar verliezers zijn en geen enkele winnaar.”

Peking heeft steeds gehamerd op een vreedzame oplossing tussen Amerika en het regime van Kim Jong-un, maar dat de Chinese minister van Buitenlandse Zaken nu openlijk verklaart rekening te houden met het ergste scenario, houdt in dat die hoop vrijwel vervlogen is.

Wang voegde eraan toe dat degene die verantwoordelijk is voor een oorlog ‘de historische verantwoordelijkheid zal moeten dragen en de prijs ervoor zal moeten betalen’. Hij gaf niet aan wie China daarvoor verantwoordelijk zal houden.

Zaterdag is het 105 jaar geleden dat Kim Il-sung, de stichter van de staat Noord-Korea, werd geboren. Deze feestdag gaat vaak gepaard met militair machtsvertoon. Alles wijst erop dat Kim een ondergrondse kernproef zal houden, iets wat volgens de Amerikaanse president Donald Trump aanleiding kan zijn om militair in te grijpen.

Washington heeft een oorlogsvloot, aangevoerd door vliegdekschip USS Carl Vinson, naar de kust van de dictatuur gestuurd.

Noord-Korea’s minister van Buitenlandse Zaken, Han Song-ryol, heeft in een reactie gezegd dat ‘als Amerika een oorlog wil, ze die zullen krijgen’.
Het Kremlin heeft vrijdag opgeroepen alle crises, waaronder die op het Koreaans schiereiland, langs diplomatieke weg op te lossen. De spanningen tussen Washington en Pyongyang lopen steeds verder op door het Noord-Koreaanse nucleaire programma.

„We roepen alle landen op terughoudendheid te tonen en af te zien van acties die als provocatie kunnen worden uitgelegd”, zei woordvoerder Dmitri Peskov vrijdag tijdens een persconferentie.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hallo Tokyo
Berichten: 573
Lid geworden op: di mar 06, 2012 10:49 am
Locatie: achter de duinen...

Re: Hans van de Mortel: Atoombom op Noord-Korea

Bericht door Hallo Tokyo »

Eng was het natuurlijk al lang, maar Obama wenste zijn handen er niet aan te branden, die heeft het gezwel maar voort laten etteren en Trump moet nu of op die voet door gaan en het beste ervan hopen of resoluut optreden, geef mij het laatste maar.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Hans van de Mortel: Atoombom op Noord-Korea

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:Ik vind het een beetje eng worden.
Noord-Korea’s minister van Buitenlandse Zaken, Han Song-ryol, heeft in een reactie gezegd dat ‘als Amerika een oorlog wil, ze die zullen krijgen’.
Haha! Als dit geen olie op het vuur gooien is dan weet ik het ook niet meer.

Beloofd is beloofd!

Amerika wil oorlog en wacht af tot hij komt. Komt die niet dan treedt 'beloofd is beloofd' in werking en kan Amerika de oorlog alsnog beginnen.

Is de soep nu aan het koken? Rustig laten koken. Die verdampt vanzelf wel. Als je hem maar door laat koken. [icon_lol.gif]

P.S.: Stel Amerika gaat raketten afschieten. Die worden dan op de atoomfabriekwerkplaats van Noord-Vietnam gericht. Ja, en wat dan? Gaat Noord-Vietnam dan over tot het plat gooien van de USA?

Kom op mensen! De schreeuwers in Noord-Vietnam zullen hun wonden gaan likken en kunnen zich daarna bezinnen op hoe zij voortaan toch maar beter kunnen oppassen voor Uncle Sam, in welke gedaante dan ook. Ik doel hier op Trump als tijdelijk gekozen zetbaas van het achter de schermen opererende kartel van kwade bedoelingen.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Hans van de Mortel: Atoombom op Noord-Korea

Bericht door Ariel »

Japan is finalizing plans to evacuate 60,000 of its citizens from South Korea in the event of war as tensions between the United States and North Korea continue to build.
Millions of citizens in Seoul and other major South Korean cities could be at risk if North Korea decides to retaliate against U.S. aggression.

It was also reported yesterday that North Korea has evacuated 600,000 citizens from Pyongyang because the city does not have enough bunkers to shelter its entire population. although the veracity of that report was subsequently questioned.

North Korea’s Vice foreign minister Han Song Ryol told the Associated Press today that the country is prepared to use its most “powerful nuclear deterrent” if the U.S. launched a pre-emptive strike.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Hans van de Mortel: Atoombom op Noord-Korea

Bericht door Zwartmeer »

Hoe dit allemaal aflopen zal weet ik niet maar ik weet wel dat de leiding van Noord-Korea niet gek is. Ook zijn ze niet levensmoe, ze leiden immers een fantastisch leven. Volgens insiders en overlopers begonnen ze aardig zenuwachtig te worden nadat Saddam Hoessein en andere dictators waren afgezet. Het ondenkbare was gebeurd. Ik heb daarom toch het idee dat ze op het laatste moment zullen buigen. Aan de andere kant is wat Trump nu doet veel te provocerend, hij riskeert, totaal onnodig, een kernoorlog. Een land als Noord-Korea moet verzuipen in de sancties en boycotten en zal dan een keer net als China, de Sovjet-Unie of Cuba een keer een ommezwaai maken. Daar is geen oorlog voor nodig geweest.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Hans van de Mortel: Atoombom op Noord-Korea

Bericht door Ali Yas »

Tot nu toe heeft de wereld de Kims de hand boven het hoofd gehouden, bijvoorbeeld door het verstrekken van voedselhulp. Een totale boycot zou het volk er misschien toe brengen, met de rug tegen de muur, een revolutie te starten.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Een MOAB op die steen der dommen in Mekka? Goed idee!

Bericht door Zwartmeer »

King George schreef:
'Hans van de Mortel' schreef:Helaas heeft men daarbij Saoedi-Arabië over het hoofd gezien. Want juist Mekka plat gooien had moeten dienen als antwoord op het terroriseren namens en verheerlijken van Allah.
Zonder waarschuwing vooraf een MOAB ter hoogte van die zwarte steen der dommen hebben afgeworpen had wellicht het meest gepaste antwoord op de Elfde September geweest. Ben ik nu drager van de steen der wijzen indien ik dit opteer? Afbeelding
Er wordt steeds gezegd dat de MOAB (Mother of all Bombs) de zwaarste niet-nucleaire bom is. Maar ik geloof dat de Russische FOAB (Father of All Bombs) de zwaarste bom is: https://en.wikipedia.org/wiki/Father_of_All_Bombs

Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Hans van de Mortel: Atoombom op Noord-Korea

Bericht door Ariel »

Morbid fascination or genuine distress? Google searches for ‘World War 3’ at record high

An increasing number of people around the world seem to be preoccupied with thoughts of a global military conflict, as amid growing tensions in the international arena the number of web searches for ‘World War 3’ has hit the highest level ever.

The number of ‘World War 3’ Google searches is at a high unseen since records started in 2004, according to Google Trends, the service that monitors search requests.

The interest by region statistics shows that the US, the UK, Australia, Canada and Pakistan are in the top 10 countries where citizens are looking for information about a potential global conflict. Perhaps oddly, the Philippines tops this list.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Hans van de Mortel: Atoombom op Noord-Korea

Bericht door Pilgrim »

Een speciale topic van mij m.b.t. dit onderwerp staat ook altijd erg hoog in de google-rating. Maar moet ik daar blij mee zijn? :emm2:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Hans van de Mortel: Atoombom op Noord-Korea

Bericht door Ariel »

.. Just in case Trump is going to bomb North Korea ... a reminder ... there too are "beautiful little babies" ...

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Hans van de Mortel: Atoombom op Noord-Korea

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Zwartmeer schreef:Hoe dit allemaal aflopen zal weet ik niet maar ik weet wel dat de leiding van Noord-Korea niet gek is. Ook zijn ze niet levensmoe, ze leiden immers een fantastisch leven. Volgens insiders en overlopers begonnen ze aardig zenuwachtig te worden nadat Saddam Hoessein en andere dictators waren afgezet. Het ondenkbare was gebeurd. Ik heb daarom toch het idee dat ze op het laatste moment zullen buigen. Aan de andere kant is wat Trump nu doet veel te provocerend, hij riskeert, totaal onnodig, een kernoorlog. Een land als Noord-Korea moet verzuipen in de sancties en boycotten en zal dan een keer net als China, de Sovjet-Unie of Cuba een keer een ommezwaai maken. Daar is geen oorlog voor nodig geweest.
Goede schakers en top-damspelers zijn buiten het feit dat ze erg intelligent zijn, uitstekende analisten. Zwartmeer hoort bij de laatste groep. icon_thumbup.gif
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Hans van de Mortel: Atoombom op Noord-Korea

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ali Yas schreef:Tot nu toe heeft de wereld de Kims de hand boven het hoofd gehouden, bijvoorbeeld door het verstrekken van voedselhulp. Een totale boycot zou het volk er misschien toe brengen, met de rug tegen de muur, een revolutie te starten.
In je laatste zin - je schreef terecht 'misschien' - had je beter de verschrikkelijke honger kunnen opperen. Dat kan eerder een van de redenen voor een revolutie zijn. En onderdrukking van de geest? Ik weet het niet. Want in Noord-Korea lijkt iedereen uitermate gelukkig. Ik begrijp dat best met zo'n krachtige sterke leider waar de mens met trots en liefde tegenaan wil kijken.

Deze wereld loopt in het gareel van de macht, onnozelheid en gebrek aan vrije wil. Vind je het gek? Ook in de armste landen heerst tegenwoordig het succes van brood en spelen. Het constant TV kijken maakte mensen apathisch.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Hans van de Mortel: Atoombom op Noord-Korea

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Men overdrijft.

Uncle Sam zal hooguit het beoogde doel nastreven: de atoomfabriek in Noord-Korea plat gooien en meer niet.

En daar hoef je geen toestemming voor te vragen van de VN. Waar de wereldleiders voor huiveren is hoe de grote leider in Noord-Korea hierop zal reageren. Het meest verstandige is zijn wonden te likken. Je kan altijd proberen stiekem weer een nieuwe kernproef op stelten te zetten. Saddam Hoessein is het voorbeeld van wat er kan gebeuren als de eisen van Uncle Sam niet worden ingewilligd. Het is de grote wijze les dat iedereen vervangbaar is. Zelfs God. (door Darwin, het digtale tijdperk. [icon_lol.gif] )
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Hans van de Mortel: Atoombom op Noord-Korea

Bericht door Ali Yas »

'Hans van de Mortel' schreef:En onderdrukking van de geest? Ik weet het niet. Want in Noord-Korea lijkt iedereen uitermate gelukkig.
Hoe kom je aan dit beeld? Het bedrijven van objectieve journalistiek binnen de grenzen van Noord-Korea is namelijk geen sinecure. Maar ik trap een open deur in natuurlijk. De bedreiging met verschrikkelijke straffen die de Noordkoreanen in het gareel moet houden zou niet nodig zijn als het volk vol pure blijdschap en adoratie achter de grote leider aan zou hobbelen.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Hans van de Mortel: Atoombom op Noord-Korea

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ali Yas schreef:
'Hans van de Mortel' schreef:En onderdrukking van de geest? Ik weet het niet. Want in Noord-Korea lijkt iedereen uitermate gelukkig.
Hoe kom je aan dit beeld?
Kom op Ali! Sarcasme in mij is niet onbekend. De laatste tekstregel is van doorslaggevende aard. Net zoals in de Koran. Dat heet abrogatie. Alle mohammedanen lijken ook gelukkig vanwege de grote leider. Zij ondervinden dezelfde geestelijke rampspoed als in Noord-Korea. Dezelfde? In ieder geval zijn de overeenkomsten mij niet ontgaan.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Hans van de Mortel: Atoombom op Noord-Korea

Bericht door Ariel »

Lol. Iemand op twitter schrijft :

Koby Zicher
Het enige wat er nodig is om N-Korea uit te schakelen is een grote magneet.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Hans van de Mortel: Atoombom op Noord-Korea

Bericht door King George »

Toch nog mensen met aantrekkingskracht, zo te zien. [icon_lol.gif]
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Hans van de Mortel: Atoombom op Noord-Korea

Bericht door Ali Yas »

'Hans van de Mortel' schreef:
Ali Yas schreef: Hoe kom je aan dit beeld?
Kom op Ali! Sarcasme in mij is niet onbekend.
Dat wist ik wel, maar ik kon het niet laten snap je... :redface2:
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Hans van de Mortel: Atoombom op Noord-Korea

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ali Yas schreef:
'Hans van de Mortel' schreef:
Ali Yas schreef: Hoe kom je aan dit beeld?
Kom op Ali! Sarcasme in mij is niet onbekend.
Dat wist ik wel, maar ik kon het niet laten snap je... :redface2:
Een tevreden mens is volgens mij een gelukkig mens.

Ik snap het. Want volgens mij kan een mens nooit gelukkig zijn als hij de hele dag rekening moet houden met de tevredenheid van de ander.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Hans van de Mortel: Atoombom op Noord-Korea

Bericht door Pilgrim »

‘VS bereidt preventieve aanval op Noord Korea voor en stuurt 50.000 man naar Syrië’

Xander, 14-04-2017

Afbeelding

‘Noord Korea kan Zuid Korea alleen al bij vermoeden Amerikaans ingrijpen preventief aanvallen’ – 600.000 mensen geëvacueerd uit Noord Koreaanse hoofdstad Pyonyang

Diverse hoge Amerikaanse inlichtingenofficials hebben aan NBC laten weten dat de Verenigde Staten een preventieve aanval op Noord Korea voorbereiden. Op dit moment koersen twee destroyers bewapend met kruisraketten op enkele honderden kilometers afstand van de Noord Koreaanse nucleaire installaties. In Washington is men nog het meest bang voor een verwoestende Noord Koreaanse vergeldingsaanval op buurland Zuid Korea, mogelijk met kernwapens. Dictator Kim Jong-un (foto) zou alleen al bij het vermoeden van een aanstaande Amerikaanse aanval als eerste het vuur kunnen openen.

Volgens diverse bronnen zou Noord Korea aanstaande zaterdag een zesde ondergrondse kernwapentest gaan uitvoeren. Daarmee zou het alle waarschuwingen van zowel de VS als China trotseren. Sowieso gaat men er overal van uit dat Noord Korea keihard uithaalt als het wordt aangevallen door wat voor land dan ook.

‘Rand van een kernoorlog’
Naast de destroyers hebben de Amerikanen ook zware bommenwerpers naar de basis op het eiland Guam gestuurd, en zal de ‘carrier strike group’ rond de USS Carl Vinson dit weekend in de wateren bij de Korea’s arriveren. De Noord Koreaanse regering verklaarde dat de Verenigde Staten daarmee ‘de vrede en veiligheid ernstig bedreigen, en de situatie naar de rand van een kernoorlog brengen.’

Uit de Noord Koreaanse hoofdstad Pyonyang zouden vanaf deze week zo’n 600.000 mensen worden geëvacueerd. Dat zou volgens berichten worden gedaan omdat men in deze crisissituatie enkel regime getrouwe burgers in de stad wil hebben (2). Het kan er echter ook op duiden dat Kim Jong-un feitelijk al uitgaat van een oorlog.

Moeder van alle Bommen waarschuwing?
Mogelijk een waarschuwingsignaal aan het adres van de dictator was de allereerste operationele inzet van Amerika’s zwaarste niet-nucleaire bom, ook wel de ‘Mother of All Bombs’ (MOAB) genoemd, tegen ISIS in Afghanistan. Eén zo’n bom heeft de explosieve kracht van 21 kruisraketten, en verwoest in een klap een gebied van 300 meter doorsnee.

Zuid Korea zou Amerikaans ingrijpen nog kunnen tegenhouden, omdat het land zo goed als zeker te maken krijgt met een zware Noord Koreaanse vergeldingsaanval. Officials benadrukken dat de Zuid Koreaanse regering overtuigd moet worden dat dit risico genomen dient te worden.

‘50.000 troepen naar Syrië’
Trump lijkt ondanks de waarschuwingen van Rusland ook in Syrië te gaan ingrijpen, en tussen de 10.000 en 50.000 troepen naar Syrië te sturen Volgens enkele serieuze bronnen worden dat er later zelfs 150.000. Sinds 2014 zijn er overigens al beperkte aantallen Amerikaanse special forces in het land actief. Een invasie van een dergelijke omvang zou officieel bedoeld zijn om ISIS eens en voor altijd te verslaan. Dat moge misschien waar zijn, maar het verwijderen van president Assad, bondgenoot van Rusland, zal officieus de eerste prioriteit hebben.

Waarmee ook hier de Derde Wereldoorlog steeds onafwendbaarder lijkt te worden.

Xander

(1) Zero Hedge
(2) Infowars
(3) Zero Hedge

http://xandernieuws.punt.nl/content/201 ... -naar-Syri
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Hans van de Mortel: Atoombom op Noord-Korea

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Pilgrim schreef:
Waarmee ook hier de Derde Wereldoorlog steeds onafwendbaarder lijkt te worden.

Xander
Typisch Xander. Dat komt hem dan goed uit. Hij snakt blijkbaar naar het einde van deze ellendige wereld die er ook al was voor de tijd van Jezus en nu al bijna tweeduizend van kwaad tot erger wordt. En dat is nu precies de bedoeling van de uitleggers van de Bijbel. Wanneer de nood het hoogst is, is de Verlosser nabij. Maar de Eerste en Tweede Wereldoorlog was blijkbaar nog niet erg genoeg om van bovenaf in te grijpen. Elk jaar wordt gevierd dat de zoon van God aan het kruis werd geofferd om ons van onze zonden te verlossen. Maar het zondigen neemt zonde op zonde zonder ophouden toe. Opsodemieteren met dat walgelijke gezwets! Ik ken de Vader en Zoon uit de hemel niet. Ik heb eerder geprobeerd hen te leren kennen, maar dat heeft tot niets geleid. Geen enkel verstandig hersenen verruimend resultaat was bij mij waarneembaar. Jammer, en ik was nog wel zo enthousiast aan mijn ontdekkingsreis naar God begonnen. Wel meer inzicht in het probleem Godsdienstwaanzin gekregen. [icon_lol.gif]

De Derde Wereldoorlog dus.

Hoe moeten wij ons dat voorstellen? Om welke partijen gaat het die dan tegenover elkaar komen te staan? Daar lees je niks over van Xander. Ik zou het ook niet weten.

LOL.
Over de eindtijd wordt geen mens ingelicht, zei Jezus. Zelfs Jezus moest in een staat van het ongewisse blijven verkeren. Zijn Vader vertrouwt zijn eigen zoon blijkbaar voor geen meter, want alleen God kent de eindtijd en Hij is niet van plan dat voor geen Zoon prijs te geven. Want er kan er maar één God zijn: Hij die alles voor zichzelf houdt. Zoals Boudwijn A. over een scala aan valse namen beschikt (het typeert dat wezen), volstaat God met slechts één naam: JHWH (spreek uit: Jêhowáh). Hij is nu eenmaal één, en zal altijd alleen blijven. Vandaar zijn verwoestende multipel scheppingsdaad: de mens, zodat God zich nooit meer hoefde te vervelen. De vraag die dit oproept luidt dan ook: Hoe lang deed God erover om erachter te komen dat hij zielig en verlaten eenzaam en alleen was?

De Eindtijd is volgens mij nog heel erg ver weg. Sterker nog, die zal waarschijnlijk nooit komen. Ach Jezus toch! Met zo'n vader zoek je toch beter een stiefvader. Hans senior bijvoorbeeld. Ik ben mij bewust dat wij best samen door een deur kunnen gaan. Sterker nog, wij BEIDEN zijn in staat door het oog van de naald te kruipen. Jezus was een groot psycholoog en verrijkte vlak voor zijn bizarre dood onze taal nog met wat later een beroemde spreuk zou worden: “Wederom zeg Ik u, voor een kameel is het gemakkelijker door het oog van een naald te gaan dan voor een rijke het koninkrijk Gods binnen te gaan.” (Matteüs 19:24) Deze spreuk zou de mohammedaanse gemeenschap toch bijzonder moeten kunnen overtuigen en verblijden. [icon_lol.gif]
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Plaats reactie