Futuristische ontwikkelingen

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Futuristische ontwikkelingen

Bericht door xplosive »

Pilgrim schreef:
Definitie van hoogmoed:

de hoogmoed zelfst.naamw. (m.) Uitspraak: ['hoxmut] overschatting van jezelf en je eigen kunnen. Voorbeeld: 'Zijn grootse plannen getuigen van hoogmoed.'

http://www.encyclo.nl/begrip/hoogmoed
Hoogmoedig kan ook zijn te denken dat jouw eigen oordeelsvermogen over hoe zaken zijn en in elkaar zitten superieur is. Bijvoorbeeld door een schijnzekerheid te poneren dat bepaalde zaken wel nooit haalbaar zullen zijn. Of door de schijnzekerheid te poneren dat een oplossing voor alle problemen ooit uit de hemel zal komen vallen.

Verder ben ik er wel benieuwd naar welke alternatieve mogelijkheden jij ziet om zaken te helpen in goede banen te leiden ten opzichte van de mogelijkheden die ik al aangedragen heb.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Futuristische ontwikkelingen

Bericht door Pilgrim »

Ik verwachtte al dat je zoiets zou zeggen. Een overschatting van het eigen beoordelingsvermogen die dan vervolgens een onderschatting maakt van het menselijk kunnen. Maar het komt in de context van onze discussie wel wat gekunsteld over en schept alleen maar verwarring. Zoals ik het stelde heb ik het woord hoogmoed goed gebruikt, d.w.z. in de betekenis van overschatting van het menselijk kunnen.
Sommigen verwachten dat de biologische veroudering al binnen tien jaar teruggedraaid kan worden. We worden weer allemaal jong en leven 1000 jaar of meer... Hoogmoed?
Ik heb het dus niet over het over- of onderschatten van het beoordelingsvermogen an sich, maar over de CONCLUSIE van dat beoordelingsvermogen. Pffffff!
xplosive schreef:Verder ben ik er wel benieuwd naar welke alternatieve mogelijkheden jij ziet om zaken te helpen in goede banen te leiden ten opzichte van de mogelijkheden die ik al aangedragen heb.
Die heb ik eigenlijk niet. Zoals ik al eerder stelde denk ik dat de wereld er gewoon niet aan toe is. Ik heb (voor de doorsnee seculiere mens) misschien wat bizarre of esoterische opvattingen over spirituele krachten die het verloop van de geschiedenis bepalen (God wikt en beschikt of zoiets) en daarom denk ik dat het voorlopig gewoon niet gaat gebeuren. Ik maak me er daarom ook niet druk om. Fysiologische onsterfelijkheid heeft in onze wereld geen zin en zie ik persoonlijk zelfs als schadelijk. We leven eigenlijk in een aards tranendal met de ene crisis en oorlog na de andere, dus waarom zou je hier 1000 jaar oud willen worden?
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Futuristische ontwikkelingen

Bericht door Pilgrim »

Studenten komen met extreem zuinige waterstofauto

Caroline Kraaijvanger, 11 maart 2017

Afbeelding

Deze auto kan op een hoeveelheid waterstof die net zoveel energie bevat als 1 liter benzine maar liefst 5000 kilometer rijden!

De superzuinige auto wordt momenteel ontwikkeld door studenten van de TU Delft. Zij hopen er later dit jaar – in mei – de Shell Eco-marathon mee te rijden. Tijdens deze wedstrijd – waaraan meer dan 200 studententeams uit Europa deelnemen – is een prijs weggelegd voor het team dat op de equivalent van 1 liter benzine het verst weet te komen.

Winst
In 2015 wisten de studenten van de TU Delft de Eco-marathon te winnen. Hun waterstofauto Ecorunner V reed toen 3653 kilometer – vergelijkbaar met de afstand van Barcelona naar Moskou – op de equivalent van 1 liter benzine.

Heuvel
Dit voorjaar volgt dus een nieuwe poging. En wel met een gloednieuwe auto: de Ecorunner VII. “Eerdere Ecorunners waren sterk gefocust op een plat parcours,” vertelt Paul Hulsman, namens Ecorunner Team Delft aan Scientias.nl. “Dit keer is het parcours echter wat dynamischer. Er zit bijvoorbeeld ook een heuvel in.” En dat vraagt toch net wat anders van de auto. “Bij een plat parcours verlies je met name energie door de rolweerstand en aerodynamische weerstand. Op een parcours met heuvels is gewicht weer heel belangrijk, omdat je dat allemaal de heuvel op moet trekken. Elk grammetje telt dus.” Vandaar dat de studenten de Ecorunner VII een stuk lichter hebben gemaakt. “We hopen uiteindelijk uit te komen op een gewicht van zo’n 34 kilo.” Een flinke verbetering ten opzichte van de Ecorunner VI die op een gewicht van 42,5 kilo bleef steken.



Strips
Maar dat is natuurlijk niet de enige wijziging die de studenten hebben doorgevoerd. Zo is ook de aerodynamica van de auto verbeterd. Daartoe is voor het eerst gebruik gemaakt van aerodynamische strips die op het laatste moment op de auto worden geplakt. In het verleden werden dergelijke strips ook wel ingezet in de schaatssport. De strips verminderen de weerstand, waardoor een hogere snelheid kan worden behaald. De strips worden pas kort voor de race op het voertuig geplakt. “De optimale locatie is afhankelijk van de weersomstandigheden,” vertelt Hulsman. Naast de strips worden ook sensoren ingezet die real-time de ideale (oftewel de meest energiezuinige) snelheid bepalen.

De winst
Het moet er uiteindelijk allemaal tot leiden dat de Delftse studenten er dit jaar opnieuw met de winst vandoor gaan. “We willen 3500 km op de equivalent van 1 liter benzine rijden op een heuvelachtig parcours en 5000 km op de equivalent van 1 liter benzine op een plat parcours,” vertelt Hulsman. “En ik heb er alle vertrouwen in dat dat gaat lukken.”

Missie
Maar het gaat de studenten niet alleen om het winnen van de Eco-marathon. Ze hebben ook een boodschap. “We willen laten zien dat waterstof een veilige energiebron is. Veel mensen denken bij waterstof aan explosiegevaar, maar als ze zien dat zelfs studenten ermee werken, verandert dat misschien.” Want hoewel veel mensen wel inzien dat fossiele brandstoffen hun beste tijd hebben gehad en waterstof een mooi alternatief lijkt, lukt het de waterstofauto maar niet om voet aan de grond te krijgen. Zonde, vindt Hulsman. “Wij zijn ervan overtuigd dat waterstof een goede oplossing is, onder meer omdat een kleine hoeveelheid waterstof heel veel energie kan dragen.”

Dat de waterstofauto het toch nog altijd verliest van de elektrische auto is volgens Hulsman goed te verklaren. “Er moet heel veel voor de waterstofauto geregeld worden.” We vinden het vanzelfsprekend dat we elke dertig of vijftig kilometer een tankstation tegenkomen waar we onze benzine- of dieselauto’s vol kunnen gooien. En toen de elektrische auto aan een opmars begon, was het vrij gemakkelijk om bij die tankstations een laadpuntje te maken. Elektriciteit was er immers reeds voorhanden. Anders is dat voor waterstofauto’s. “Daar moet nog een heel netwerk voor worden gemaakt.” En zonder de benodigde infrastructuur lijkt de waterstofauto op korte termijn geen toekomst gegund. Jammer, vindt Hulsman, want “de technologie is rijp.” Wat nu nodig is, is een cultuuromslag. “Zowel de autofabrikanten als de politiek en de consument moeten er de waarde van in gaan zien.” Het futuristisch uitziende autootje van het team van Hulsman kan daar wellicht een rol in spelen. Want hoe kun je de potentie van de waterstofauto nu beter in de kijker spelen dan een recordbrekende 5000 kilometer af te leggen op de equivalent van 1 liter benzine?

Over de waterstofauto
Een waterstofauto is eigenlijk ook een elektrische auto. Alleen zit er geen batterij, maar een brandstofcel in. In die brandstofcel wordt waterstof – met behulp van zuurstof – omgezet in water. Daarbij wordt elektriciteit gegenereerd.

https://www.scientias.nl/studenten-kome ... rstofauto/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Futuristische ontwikkelingen

Bericht door Pilgrim »

En hier nog wat leuke YT-filmpjes over truckers en bussen van de toekomst.


Gepubliceerd op 22 dec. 2016


Gepubliceerd op 12 okt. 2016

En hier onze vliegende auto van Hollandse bodem.

Flying Car – PAL-V Liberty 2018 – World First Flying Car on Sale


Gepubliceerd op 16 feb. 2017
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Futuristische ontwikkelingen

Bericht door xplosive »

Pilgrim schreef:Zoals ik het stelde heb ik het woord hoogmoed goed gebruikt, d.w.z. in de betekenis van overschatting van het menselijk kunnen.
Ik heb niet gesteld dat je het woord hoogmoed verkeerd gebruikt hebt. Ik wilde alleen maar aangeven dat je op allerlei manieren hoogmoedig kunt zijn. Zelf denk ik trouwens niet dat er sprake is van hoogmoed in de context waarin jij het gebruikte. Ik denk eerder dat een aantal intelligente mensen in alle bescheidenheid allerlei reële mogelijkheden aan de horizon zien opdoemen.
Pilgrim schreef:Fysiologische onsterfelijkheid heeft in onze wereld geen zin en zie ik persoonlijk zelfs als schadelijk. We leven eigenlijk in een aards tranendal met de ene crisis en oorlog na de andere, dus waarom zou je hier 1000 jaar oud willen worden?
Je zou samen met anderen kunnen pogen om dat aards tranendal om te vormen tot iets mooiers. Maar dat is uiteraard een zeer lastige opgave. Maar om naar zoiets te streven is niets mis, lijkt mij.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Futuristische ontwikkelingen

Bericht door Pilgrim »

Sommigen verwachten dat de biologische veroudering al binnen tien jaar teruggedraaid kan worden. We worden weer allemaal jong en leven 1000 jaar of meer... Hoogmoed?
Zie je ook de vraagteken achter het woord ‘hoogmoed’? Ik speculeerde of het misschien hoogmoed was, maar bracht het niet als zekerheid. De context was dus goed. Iemand die leidt aan hoogmoed zal zichzelf trouwens niet als zodanig zien, denk ik.
xplosive schreef:Je zou samen met anderen kunnen pogen om dat aards tranendal om te vormen tot iets mooiers. Maar dat is uiteraard een zeer lastige opgave. Maar om naar zoiets te streven is niets mis, lijkt mij.
Uiteraard en dat doe ik op mijn manier door hier bijvoorbeeld mensen te waarschuwen voor het gevaar van de islam.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Futuristische ontwikkelingen

Bericht door xplosive »

Pilgrim schreef:Uiteraard en dat doe ik op mijn manier door hier bijvoorbeeld mensen te waarschuwen voor het gevaar van de islam.
Ik ben wel de laatste om dat te ontkennen! Veel waardering daarvoor!
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Futuristische ontwikkelingen

Bericht door Pilgrim »

Hier nog een interessant artikel waar ik het op de vorige pagina van deze topic over had. Hoe is het allemaal mogelijk?
Wetenschappers bewijzen: supersnelle DNA-computer is mogelijk

02 maart 2017

Afbeelding

Wetenschappers van de universiteit van Manchester kunnen een computer maken die DNA gebruikt om berekeningen uit te voeren. Zo'n computer kan in theorie veel sneller rekenen.

Professor Ross D. King en zijn onderzoeksteam in Manchester zijn erin geslaagd om aan te tonen dat het mogelijk is om een supersnelle DNA-computer te bouwen.

De theorie dat DNA gebruikt kan worden voor computer-toepassingen werd voor het eerst in 1994 geformuleerd. Het idee is dat DNA problemen veel sneller kan oplossen dan gewone computers, omdat DNA zichzelf kan kopiëren. Dat betekent dat een DNA-computer een groot aantal berekeningen tegelijkertijd kan uitvoeren.

Doolhof
"Stel je voor dat een computer een doolhof moet doorzoeken en dat hij op een punt komt waar hij moet kiezen uit links en rechts. Elektronische computers moeten vervolgens kiezen welke weg ze eerst inslaan. Maar onze nieuwe computer hoeft niet te kiezen, omdat hij zichzelf kan kopiëren en beide wegen tegelijkertijd kan afleggen", licht King toe.

Daarmee is het idee van een DNA-computer vergelijkbaar met dat van de quantumcomputer die eveneens meer dan één opdracht tegelijkertijd kan uitvoeren. Toch bieden DNA-computers volgens King een groot voordeel.

"Quantumcomputers kunnen ook beide wegen in een doolhof volgen, maar alleen als het doolhof zekere symmetrieën heeft. Daarmee heeft quantumcomputing de nodige beperkingen", zegt King.

Extreem klein
Een voordeel van DNA-computers is bovendien dat DNA-moleculen extreem klein zijn. "Een kleine desktopcomputer zou daarom meer processors kunnen aanwenden dan alle traditionele computers in de wereld bij elkaar", voorspelt King die er ook op wijst dat het energieverbruik bij DNA-computers veel lager ligt.

Bekijk ook ons item uit 2015 over synthethische biologie in Bright TV:



http://www.rtlnieuws.nl/technieuws/wete ... s-mogelijk
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Futuristische ontwikkelingen

Bericht door Pilgrim »

What if Quantum Computers Used Hard Drives Made of DNA?

Sophia Chen | Date of Publication: 03.15.17

Afbeelding

You’ve heard the hype: The quantum computer revolution is coming. Physicists say these devices will be fast enough to break every encryption method banks use today. Their artificial intelligence will be so advanced that you could load in the periodic table and the laws of quantum mechanics, and they could design the most efficient solar cell to date. And they’ll be here soon: Writing in Nature earlier this month, Google researchers said they anticipate the first commercial quantum computers in five years, and the company wants to build and test a 49-qubit—that’s “quantum bit”—quantum computer by the end of this year. Some experts say that a 50-qubit computer could outperform any conventional computer.

But there’s a big problem: By its nature, you can’t save or duplicate information on a quantum computer. All that computing power is of little use if you can’t back up your work. You can convert quantum data and put it on a traditional storage device, but all that converted data takes up a lot of space. So physicists are hunting for reliable, super-compact hard drives made of new materials—including DNA.

Quantum computers are so powerful exactly because of their data density. A classical computer reads, stores, and manipulates bits: 1’s and 0’s. A quantum computer uses qubits: tiny quantum objects that can be in two states—both 1 and 0—at the same time, as long as you’re not looking at it. And if you control a quantum particle in a superposition of two states, you can perform tasks in parallel, which speeds up certain computational tasks exponentially. That speed won’t improve your Netflix experience or make Microsoft Excel more bearable, but it will be much faster at running search algorithms or simulating complicated systems like organic materials or the human brain.

But the weirdness of quantum mechanics has its drawbacks. Its laws permit superposition, but they also forbid anyone from copying a quantum particle. “It’s called the ‘no-cloning theorem,’” says physicist Stephanie Simmons of Simon Fraser University in Canada. Say that a quantum computer programs an atom to be in a specific quantum state that represents a set of numbers. It is physically impossible for the computer to program another atom to be in the exact same quantum state.

So Simmons proposes a roundabout way of storing quantum data: First, you’ll need to convert it into binary data—translating the numbers that describe quantum superposition into simple 1’s and 0’s. Then, you store that converted data in a classical storage format. In other words: hard drives. Super compact ones, because the size of each quantum data file from a 49-qubit computer will be on the scale of 40,000 videos.

To store that much data, quantum computer developers need new data storage technologies, Simmons says. Commercial drives aren’t compact enough right now. A single quantum file would occupy a stamp-sized area on a solid-state hard drive.

So one alternative storage contender is DNA. Published earlier this month in Science, scientists demonstrated a method that could store 215 petabytes, or 215 million gigabytes, in a single gram of DNA. At that density, all of humanity’s data could fit in a couple pickup trucks. Unlike conventional hard drives, which only store data on a two-dimensional surface, DNA is a three-dimensional molecule. That extra vertical dimension lets DNA store much more data per unit area.

Plus, it lasts a long time. “Think about your CDs from the ’90s,” says computer scientist Yaniv Erlich of Columbia University, who worked on the research. “They’re probably a bit scratched, and you can’t read the data accurately. But DNA can store information for a very long time. We can read DNA from skeletons thousands of years old to very high accuracy.”

Another super-compact technology encodes bits in single atoms. Last week, researchers at IBM published that they stored a bit in a single atom and successfully read the data back. To do this, they embedded holmium atoms on a chip and used electronics to control the direction of the inherent magnetic field produced by each atom. They found that they could control the atoms independently when they were spaced just a nanometer apart. So basically, it’s possible to encode one bit per atom. You can’t get more dense than that, says physicist Chris Lutz of IBM. Commercial hard drives store a bit in at least 100,000 atoms—and even a DNA base pair is made of some thirty atoms.

Both of these methods, like quantum computers themselves, are years from being commercial technology. DNA is expensive to synthesize and takes a long time to read out. And to store data in single atoms, you have to keep the atoms extremely cold—close to absolute zero—because otherwise, the atoms will interfere with each other and overwrite their data. On top of that, the quantum computing crowd will need to develop algorithms to efficiently compress and convert quantum data to binary—and then design hardware to execute those algorithms.

Even as Google prepares to run its 49-qubit quantum computer, it’s still not clear how quantum computers will back up their information. “I see huge challenges coming our way,” says Simmons. Because if quantum computers don’t back up their data, autosave won’t be coming to the rescue.

https://www.wired.com/2017/03/quantum-c ... -made-dna/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Futuristische ontwikkelingen

Bericht door Pilgrim »

Bell flies into the future with first concept helicopter

David Szondy, March 9th, 2017

Afbeelding
Artist's impression of the Bell FCX-001 concept rotorcraft. (Credit: Bell)

Bell Helicopter isn't known for indulging in concept aircraft, but it's dipped its toes in the concept waters for the first time with the FCX-001. Unveiled at Heli-Expo 2017 in Dallas, Texas, the rotorcraft concept features an airframe crafted from sustainable materials, a hybrid power system, an artificial intelligence co-pilot, and morphing rotor blades that change to suit different flight conditions.

"Six months ago we created a dedicated team to focus on emerging technologies and how we could incorporate them into our products." Bell Helicopter's President and CEO Mitch Snyder aid as Heli-Expo. "Among that team's first tasks was to display visually the technologies and innovations that present a roadmap that we envision bringing to market."

The result is a concept that features a number of innovations both inside and out. At the rear, the tail boom has an embedded anti-torque system to improve safety, reduce noise, and increase performance. The copter's hybrid propulsion system sees advanced thermal engine cores handling main propulsion and feeding into the electric motors that power the anti-torque system for better control and simplifying maintenance.

Afbeelding

Providing the lifting power are morphing rotor blades that can change shape for better performance under different flight conditions. Meanwhile, the airframe is designed to improve visibility and situational awareness, and is not only customizable, but is also made of advanced sustainable materials. In addition, Bell says that the airframe is central to the aircraft's energy management system, which harvests, stores, attenuates, and distributes external energy or system energy to the flight systems.

Afbeelding

Inside, there's a single pilot seat with augmented reality technology and an artificial intelligence computer system instead of a co-pilot or engineer. This allows the traditional Multi Function Display to be replaced and enables the aircraft to be optionally piloted, with the pilot acting more as an overseer. Bell says this is a logical stepping stone on the path to fully autonomous unpiloted VTOL aircraft.

In the passenger cabin, a modular flooring system makes it easy to customize the seat layout or removes seats to make more room for cargo. The brightness and color of the overhead LED lighting can also be customized, while augmented reality is again put to use, this time for infotainment or to allow the passengers to carry on video conferences or share documents.

"Being a pioneer in the aircraft industry is in our DNA and we want to share this renewed passion with the world," says Snyder. "The FCX-001 points the way for our future – a renewed focus on innovative solutions and technologies. When the time is right we look forward to sharing more of what we're doing behind closed doors."

Source: Bell Helicopter

http://newatlas.com/bell-fcx-100-concep ... ult-widget
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Futuristische ontwikkelingen

Bericht door Pilgrim »

Life expectancy to be extended by more than a DECADE with new supercomputers

By Sean Martin, PUBLISHED: Sat, Mar 18, 2017

Afbeelding
Life expectancy to be extended by more than a DECADE with new supercomputers.

SUPERCOMPUTERS could help extend life expectancy by more than a decade, according to scientists in the field.

Supercomputers will accelerate medical advancements and will lead to an increased life expectancy of over 10 years, scientists at the Irish Centre for High-End Computing (ICHEC), Ireland’s leading supercomputing organisation.

The difference between a standard computer and a supercomputer is that the former operates on million instructions per second (MIPS) while a supercomputer runs on floating-point operations per second (FLOPS).

In layman’s terms, supercomputers have a much faster processor and can run more complex tasks – for example they are currently being used for nuclear research.

The supercomputers are capable of doing a lot more research and Prof Jean-Christophe Desplat, director of ICHEC says that it will lead to a prolonged lifespan for humans.

He says that the machines in the near future will use “deep artificial intelligence learning” in a number of fields such as medicine, according to the Irish Times.

The introduction of the machines to the medical industry will allow for personalised medicine and care that is catered to the individual.

Additionally, the supercomputers equipped with artificial intelligence will be able to diagnose ailments quicker and with better accuracy.

Also on the horizon are quantum computers which make supercomputers look like standard machines.

While a standard computer uses “bits” to process problems and information, quantum computers use “qubits” which can store and process multiple bits of information at the same time.

Experts believe they will be beneficial to the scientific community in many aspects, but predominantly in artificial intelligence, where new forms will be able to be created due to quantum computing’s abilities in deciphering problems.

[Zie video op de site.]

http://www.express.co.uk/news/science/7 ... -computing
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Futuristische ontwikkelingen

Bericht door xplosive »

Chemists Are First in Line for Quantum Computing’s Benefits
by Tom Simonite March 17, 2017

This month IBM and Google both said they aim to commercialize quantum computers within the next few years (Google specified five), selling access to the exotic machines in a new kind of cloud service. The competitors predict a new era in which computers are immensely more powerful, with dividends including more efficient routing for logistics and mapping companies, new forms of machine learning, better product recommendations, and improved diagnostic tests.

But before any of that, the first quantum computer to start paying its way with useful work in the real world looks likely to do so by helping chemists trying to do things like improve batteries or electronics. So far, simulating molecules and reactions is the use case for early, small quantum computers sketched out in most detail by researchers developing the new kind of algorithms needed for such machines.

Quantum computers, which represent data using quantum-mechanical effects apparent at tiny scales, should be able to perform computations impossible for any conventional computer. Recent advances on hardware that might be used to build them has led to a flurry of investment from companies including Microsoft, Intel, Google, and IBM (see “10 Breakthrough Technologies 2017: Practical Quantum Computers”).

“From the point of view of what is theoretically proven, chemistry is ahead,” says Scott Crowder, chief technology officer for the IBM division that today sells hardware including supercomputers and hopes to add cloud-hosted quantum computers to its product line-up in the next few years. “We have more confidence in the smaller systems for chemistry.”

Researchers have long used simulations of molecules and chemical reactions to aid research into things like new materials, drugs, or industrial catalysts. The tactic can reduce time spent on physical experiments and scientific dead ends, and it accounts for a significant proportion of the workload of the world’s supercomputers.

Yet the payoffs are limited because even the most powerful supercomputers cannot perfectly re-create all the complex quantum behaviors of atoms and electrons in even relatively small molecules, says Alán Aspuru-Guzik, a chemistry professor at Harvard. He’s looking forward to the day simulations on quantum computers can accelerate his research group’s efforts to find new light-emitting molecules for displays, for example, and batteries suitable for grid-scale energy storage.

“Right now we have to calibrate constantly with experimental data,” says Aspuru-Guzik, who pioneered methods for simulating molecules on quantum computers. “Some of that will go away if we have a quantum computer.”

Simulating the quantum effects that shape molecular structures and reactions is a natural problem for quantum computers, because their power comes from encoding data into those same challenging quantum states. The components that make up quantum computers, known as qubits, can use quantum-mechanical processes to take computational shortcuts impossible for a conventional machine. (The Canadian company D-Wave already offers a chip with quantum properties to industrial and academic researchers, but it isn’t clear whether the device offers the benefits expected of quantum computers.)

Microsoft is betting on a less mature form of quantum hardware than IBM and Google (see “Microsoft’s Quantum Mechanics”), but it has one of the most advanced efforts to develop practical quantum algorithms. Chemistry and materials science are among of its primary areas of focus. The group’s researchers have recently tried to show how hybrid systems in which a conventional computer and a small quantum computer work together could simulate chemistry.

“It has great promise for studying molecules,” says Krysta Svore, who leads Microsoft’s group working on quantum algorithms. Looking for new, practical superconducting materials is one possible application of the hybrid model that shouldn’t require very large quantum computers, she says. Conventional computers struggle to replicate the quantum behavior of electrons that underpins superconductivity.

When—or if—it comes, early success in chemistry should bode well for the future of quantum computers. Their potential for studying molecules is just one manifestation of their flair for what computer scientists call optimization problems, which involve identifying the best possible solution from many alternatives. That can mean the most stable configuration of an atom’s electrons, or the most efficient delivery route around a city.

Today, chemistry simulations may be the type of practical optimization problem researchers best understand how to pose to a quantum computer, says Chris Monroe, a professor at the University of Maryland and cofounder of the quantum computing startup IonQ. But progress is being made on understanding other applications of quantum-powered optimization, such as machine learning, and there should be many more.

Svore of Microsoft thinks that machine-learning applications could come relatively quickly. Meanwhile, breaking encryption, although a genuine threat, is one of the most distant applications of the technology, because the algorithms involved would require an extremely large quantum processor.

Monroe likens the current moment in quantum computing to the earliest days of the transistor, which had its first breakthrough success in hearing aids before going on to larger things.

“They didn’t imagine you could get 50 billion onto a chip and do all this other stuff,” he says. “We’re sort of at the hearing aid stage, where we understand a few very specific applications and need to keep exploring.”
Dit zou (op termijn) een zichzelf versterkend effect kunnen hebben waarbij denkende machines betere materialen (of methoden) uitvinden die de productie van nog geavanceerder denkende machines (met nog betere en snellere productiemethoden) mogelijk maken die op hun beurt weer nog betere materialen en (productie)methoden uitvinden.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Futuristische ontwikkelingen

Bericht door Pilgrim »

Nanowapens worden grote dreiging in de nabije toekomst

By Germen · 21 maart 2017

Dr. Frédéric Kula, een dissident, is gevlucht uit zijn geboorteland. Hij houdt vanuit zijn nieuwe land een weblog bij, waarin corruptie en machtsmisbruik door de machthebbers in zijn thuisland aan de kaak worden gesteld. Hij controleert daarom de deuren en ramen van zijn beveiligde appartement goed en gaat met een gerust hart slapen. Dat had hij beter niet kunnen doen. Door een ventilatiekoker vliegt een robotinsekt naar binnen. Bestuurd door geheim agenten, landt de nanodrone op het gezicht van Kula en injecteert een dodelijke dosis botulinetoxine.

Het lijkt het plot van een paranoïde SF-thriller. Niets is minder waar. Drones zo groot als een insect bestaan al. In 2017 zijn deze kleiner dan een euromunt.

De techniek wordt steeds beter, wat zich onder meer uit in zeer kleine versies van dodelijke wapens. Atoombommen die je in een handtas kan meenemen. Drones zo groot als een insekt om een politieke tegenstander mee uit de weg te ruimen. Technisch is het nu al mogelijk. Wat staat ons te wachten?

Afbeelding
Drones zo groot als een insekt kunnen voor spionage, maar ook voor moordaanslagen worden gebruikt. – Bron: studyihub.com

Mini-nukes
Atoombommen leveren per kilogram honderdduizenden malen zoveel explosiekracht als TNT. Dat betekent, dat een atoombom van twee kilo een gebouw ter grootte van het voormalige World Trade Center kan verwoesten. Tot voor kort was de kleinste atoombom de W54, bijgenaamd Davy Crockett. Deze bom van ongeveer twintig kilo kan in een rugzak meegenomen worden. Dit ontwerp dateert uit de jaren vijftig. Dit ligt dicht tegen het theoretische minimum aan. Met de wetenschappelijke kennis van nu kunnen veel kleinere wapens worden gebouwd. Er doen wilde geruchten de ronde dat Pakistan over nucleaire wapens zo groot als een tennisbal zou beschikken. In principe kan dit alleen met een extreem rijke neutronenbron, veel rijker dan de bekende splijtbare isotopen U-235 en Pu-239. Het is waarschijnlijker dat de Pakistanen bluffen.

www.studyihub.com

Genetisch gemanipuleerde dodelijke insecten
Het is op dit moment met CRISPR mogelijk een bestaand gen uit een genoom te knippen en te vervangen door een ander gen. Zo zou je bijvoorbeeld het gen in muggen dat codeert voor een pijnstillend enzym, kunnen vervangen door een gen dat codeert voor een dodelijk giftig eiwit. Laat deze genetisch gemanipuleerde muggen los en zie daar: een leger des doods, dat zich al voortplantend een fatale jacht opent op de bevolking. Uiteraard is dit dan ook dodelijk voor je eigen mensen. Insecten trekken zich niets aan van landsgrenzen. Dit is daarom meer een tactiek, die door een terroristische groepering zal worden gebruikt om af te rekenen met de rest van de mensheid.

Zichzelf vermenigvuldigende nanobots
Het meest enge scenario bestaat uit ‘black goo’, zichzelf vermenigvuldigende nanobots met een sinister militair doel. Deze verzamelen grondstoffen uit hun omgeving en maken hiermee nieuwe kopieën van zichzelf. Als er geen beperking is ingebouwd, zal het vermenigvuldigen doorgaan tot er een einde komt aan de beschikbare grondstoffen. Niet voor niets schat het Future of Humanity Institute van de universiteit van Oxford de kans dat dit leidt tot het uitsterven van de mens, hoog in – rond de vijf procent tot 2100.

http://www.visionair.nl/ideeen/wereld/n ... -toekomst/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Futuristische ontwikkelingen

Bericht door xplosive »

 
Onderzoekers Erasmus MC vinden middel om te verjongen
NOS, 23 maart 2017, 18:50 uur

Onderzoekers van het Erasmus MC in Rotterdam hebben een middel gevonden om veroudering terug te draaien. Het middel is nog niet getest op mensen, alleen op muizen. Die werden fitter, alerter, kregen een vollere vacht en hun organen gingen weer beter werken.

De stof proxofim, die door de onderzoekers zelf is ontwikkeld, pakt de cellen aan die een rol spelen bij veroudering. Die cellen zijn gestopt met delen maar blijven wel eiwitten uitscheiden, waaronder ontstekingsstoffen. Die laten weefsels sneller verouderen en organen slechter werken.

Deze zogenoemde senescente cellen spelen ook een rol bij kanker. Ze maken kanker bijvoorbeeld minder gevoelig voor chemokuur en kunnen de groei van tumoren versnellen. Proxofim doodt deze cellen, het zou daarom kunnen helpen bij sommige vormen van kanker.

Bijwerkingen

Het was wetenschappers eerder wel gelukt om veroudering te vertragen. "Maar de tijd terug te draaien bleek erg lastig", zegt verouderingsbioloog en onderzoeker Peter de Keizer van het Erasmus MC. Bij het onderzoek op muizen bleek dat het middel geen nadelige bijeffecten had op de gezondheid van de dieren.

De onderzoekers hopen het onderzoek over een jaar of twee uit te breiden naar patiënten met agressieve vormen van kanker. Later moeten ook ouderdomskwalen onderdeel worden van het onderzoek.

Maar eerst worden de veiligheid en de werkzaamheid van het middel nog verder onderzocht. De onderzoekers benadrukken dat ze "niet streven naar het eeuwige leven" maar dat "een langer leven zonder kwalen en in een uitstekende gezondheid", prachtig zou zijn.
Zie ook : Eén stofje en oude muis is als herboren
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Futuristische ontwikkelingen

Bericht door Pilgrim »

Tsjonge Xplosive, misschien worden we allebei wel een paar honderd jaar oud (of meer) en slijten we onze oude dag (als we die nog hebben) op Mars. :smile7:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Futuristische ontwikkelingen

Bericht door xplosive »

 
March 20, 2017, by electronics

Launch of a five-year, 6.1 million euros EU-Horizon 2020 project that aims to build a new type of powerful computer based on biomolecules

Crashing computers or smartphones and software security holes that allow hackers to steal millions of passwords could be prevented if it were possible to design and verify error-free software. Unfortunately, to date, this is a problem that neither engineers nor supercomputers can solve. One reason is that the computing power required to verify the correct function of many types of software scales exponentially with the size of the program, so that processing speed, energy consumption and cooling of conventional microelectronic processors prevent current computers from verifying large programs.

The recently launched research project aims to develop a biocomputer that can overcome the two main obstacles faced by today’s supercomputers: first, they use vast amounts of electric power – so much that the development of more powerful computers is hampered primarily by limitations in the ability to cool the processors. Second, they cannot do two things at the same time. The EU now funds a project that will develop a computer based on highly efficient molecular motors that will use a fraction of the energy of existing computers, and that can tackle problems where many solutions need to be explored simultaneously.

The potential impact of the project results is not limited to the design of error-free software: “Practically all really interesting mathematical problems of our time cannot be computed efficiently with our current computer technology”, says Dan V. Nicolau, Ph.D. M.D., from the UK-based enterprise Molecular Sense, who had the original idea of using biomolecular motors as computers. This is the limit that the new project aims to push by using biomolecular motors as computing units: The idea is that biomolecular machines, each only a few billionth of a meter (nanometers) in size, can solve problems by moving through a nanofabricated network of channels designed to represent a mathematical algorithm; an approach the scientists in the project termed “network-based biocomputation”. Whenever the biomolecules reach a junction in the network, they either add a number to the sum they are calculating or leave it out. That way, each biomolecule acts as a tiny computer with processor and memory. While an individual biomolecule is much slower than a current computer, they are self-assembling so that they can be used in large numbers, quickly adding up their computing power. The researchers have demonstrated that this works in a recent publication in the Proceedings of the National Academy of the USA (PNAS). “We are using molecular motors of the cell that have been optimized by a billion years of evolution to be highly energy efficient nanomachines”, says Prof. Stefan Diez who is heading the participating TU Dresden research team, “and the biological computing units can multiply themselves to adapt to the difficulty of the mathematical problem”, adds Dr. Till Korten from TU Dresden, co-coordinator of the Bio4Comp project and equally contributing first author of the PNAS publication.

The research consortium will focus on developing the technology required to scale up network-based biocomputers to a point at which they are able to compete with other alternative computing approaches such as DNA computing and quantum computing. In the process, they aim to attract a larger scientific and economic community that will focus on developing the technology into a viable alternative computing approach. To do so, they have received 6.1 million euros from the Future & Emerging Technologies (FET) programme of the EU to run a highly interdisciplinary research project touching mathematics, biology, engineering, and computation.

Of this funding, 1.1 million euros will go to Fraunhofer-Gesellschaft in Germany. Fraunhofer brings in their expertise in fabrication technology, device integration and materials research, participating with two of its 69 institutes: Fraunhofer ENAS (Fraunhofer Institute for Electronic Nano Systems), based in Chemnitz, Saxony and Fraunhofer ISC (Fraunhofer Institute for Silicate Research), based in Würzburg, Bavaria.

Fraunhofer ENAS will contribute with its expertise in nanopatterning and smart systems integration to allow a scalable fabrication of the biocomputation network structures. “An exciting feature of this project is that standard microfabrication tools known from microelectronics manufacturing and advanced nanopatterning techniques are used for this task in an entirely new context“, says Prof. Stefan E. Schulz, Deputy Director of Fraunhofer ENAS, Head of the Business Unit Micro and Nano Electronics and principal investigator for the EU project Bio4Comp within the Fraunhofer-Gesellschaft. The main tasks of the work will be performed in the nanopatterning group at Fraunhofer ENAS, headed by Dr. Danny Reuter, using electron beam nanolithography (EBL) tackling the engineering challenges of upscaling the footprint of the channel networks in parallel to a downsizing of the interchannel distances and diameters.

Fraunhofer ISC will contribute with its core competence in materials design and functionalization in the field of hybrid polymers. The institute has taken over the task of writing error-free junctions between the microfluidic channels. For this aim, two-photon polymerization (2PP) as a true three-dimensional laser writing technique is used. The project work envisages bridge-like microstructures that provide accurate directional guiding for the motor proteins. ”The task is really challenging, as an error-free movement of the protein agents in the junctions requires sub-µm feature sizes and high precision”, explains Gerhard Domann, Head of the Business Unit Optics and Electronics at Fraunhofer ISC. “Moreover, a defined chemical interaction between the structures and the nanoscaled proteins has to be ensured by specially designed hybrid polymer materials”, he adds.

In common challenge for Fraunhofer will be the integration of microfluidic elements such as the junctions developed at Fraunhofer ISC to be included into channel structures fabricated at Fraunhofer ENAS to a functional biocomputation network structure. The further partners for the Bio4Comp project comprise Lund University and Linnæus University Kalmar in Sweden, the Molecular Sense Ltd. in Oxford, UK, the Bar-Ilan University in Ramat-Gan, Israel, and Dresden University of Technology.

The project Bio4Comp (2017 – 2021) is funded by Horizon 2020, the EU framework program for Research and Innovation under Grant Agreement No 732482.

More information can be found on the research consortium’s webpage: www.bio4comp.eu.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Futuristische ontwikkelingen

Bericht door Pilgrim »

Nog meer anti-verouderingsnieuws...!
Nieuwe ontdekking lijkt anti-verouderingsmedicijn binnen handbereik te brengen

Caroline Kraaijvanger, 23 maart 2017

Volgens onderzoekers zijn we dichter bij een effectief anti-verouderingsmedicijn dan ooit: het kan al binnen vijf jaar op de markt komen.

Tot die conclusie komen Australische onderzoekers in het blad Science. Het is allemaal gebaseerd op recent onderzoek naar het moleculaire proces dat cellen in staat stelt om beschadigd DNA te herstellen.

Beschadigingen
Ons DNA loopt met grote regelmaat beschadigingen op. Bijvoorbeeld wanneer we op een zomerse dag in de zon wandelen. Gelukkig zijn onze cellen veelal in staat om die beschadigingen te repareren. Maar hoe ouder we worden, hoe meer moeite onze cellen daarmee hebben. En een opeenhoping van DNA-beschadigingen kan leiden tot veroudering en verouderingsziekten. Wetenschappers hebben nu een stofje gevonden dat de DNA-reparatie een boost kan geven en zo veroudering tegen kan gaan.

NAD+
Het onderzoek draait allemaal om de metaboliet NAD+. Dit stofje is van nature in elke cel aanwezig en speelt een belangrijke rol in het proces dat leidt tot reparatie van het DNA. NAD+ reguleert de interactie tussen twee enzymen die de reparatie van DNA controleren: DBC1 en PARP1. DBC1 houdt PARP1 uit de kern van cellen, waardoor PARP1 geen rol kan spelen in het repareren van het DNA (dat zich in die celkern bevindt). NAD+ doorbreekt die interactie tussen de twee, waardoor PARP1 toch reparaties kan uitvoeren in de celkern. De onderzoekers hebben een stofje gevonden – NMN – dat NAD+ een boost kan geven, waardoor cellen veel beter in staat zijn DNA-beschadigingen te repareren.

Experimenten
Experimenten met muizen zijn veelbelovend. De onderzoekers behandelden muizen die DNA-beschadigingen op hadden gelopen door straling of ouderdom met NMN en “de cellen van de oude muizen waren na slechts één week van behandeling niet meer te onderscheiden van die van de jonge muizen,” vertelt onderzoeker David Sinclair.

Op de markt
De onderzoekers hopen de NMN-behandeling binnen zes maanden ook onder mensen te toetsen. Als die experimenten goed verlopen, kan de behandeling al binnen drie tot vijf jaar op de markt komen.

Astronauten
NMN is niet alleen interessant voor ouderen. Ook NASA heeft interesse getoond. Wellicht kan het stofje ingezet worden om astronauten tijdens lange ruimtereizen – bijvoorbeeld naar Mars – gezond te houden. Tijdens dergelijke lange reizen eist kosmische straling zijn tol: naar schatting sterven vijf procent van de cellen van Marsreizigers en stijgen hun kansen op kanker naar bijna 100 procent. Geen wonder dat NASA zeer geïnteresseerd is in medicijnen die cellen beter in staat stellen om beschadigd DNA te repareren en langer gezond te houden.

Naast astronauten zouden ook mensen die veelvuldig in het vliegtuig zitten bij het stofje gebaat kunnen zijn. Ook zij worden namelijk aan verhoogde stralingsniveaus blootgesteld. Ook mensen die als kind kanker hebben gehad, zouden baat kunnen hebben bij dit onderzoek. Zo’n 96 procent van de mensen die als kind kanker hebben gehad, krijgt op latere leeftijd een chronische ziekte zoals diabetes type 2, Alzheimer of hart- en vaatziekten. “Dat alles draagt bij aan het feit dat ze versneld oud worden en dat is vreselijk,” stelt onderzoeker Lindsay Wu. “Het zou geweldig zijn als we daar iets aan kunnen doen en we denken dat we dat met dit molecuul kunnen.”

https://www.scientias.nl/nieuwe-ontdekk ... k-brengen/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Futuristische ontwikkelingen

Bericht door xplosive »

Ik zie dat je hier een Nederlandse versie aan het plaatsen was van nieuws op hetzelfde moment dat ik bezig was een versie in het Engels ervan te plaatsen (maar dan in relatie tot reizen naar Mars). Toeval? Of gedeelde interesse?
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Futuristische ontwikkelingen

Bericht door Pilgrim »

Allebei denk ik,
... naar schatting sterven vijf procent van de cellen van Marsreizigers en stijgen hun kansen op kanker naar bijna 100 procent.
Dit is volgens mij onzin. Er is volgens Zubrin en andere deskundigen slechts één procent toename van kans op kanker.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Futuristische ontwikkelingen

Bericht door xplosive »

Volgens mij is dat inderdaad onzin. Het artikel in het Engels bevatte niet zo'n verregaande uitspraak, alhoewel "nearly guarantee they'd develop cancer" ook wel vrij verregaand is.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Futuristische ontwikkelingen

Bericht door Pilgrim »

Stan Draws Spaceships Episode 2 Part 2: Falcon and Skylon
Gepubliceerd op 21 mrt. 2017



Zie ook hier: http://www.universetoday.com/134586/wha ... s-explain/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Futuristische ontwikkelingen

Bericht door Pilgrim »

BOMBSHELL! Full Solution Found to Reverse Aging of Human Cells with Dr. Bill Andrews - Pt. 2*
Gepubliceerd op 22 mrt. 2017



(* Deel 1 schijnt nergens meer te vinden te zijn.)
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Futuristische ontwikkelingen

Bericht door Pilgrim »

Twee grote doorbraken met levensverlenging bereikt

By Germen · Published 27 maart 2017

Afbeelding
De Fontein van de Eeuwige Jeugd. Schildering van Lucas Cranach Sr. (1475-1553)

Twee wetenschappelijke doorbraken eind maart 2017 brengen de vooruitzichten op levensverlenging een heel stuk dichterbij. Zo is er door een onderzoekteam van Erasmus Universiteit Rotterdam ontdekt dat met een klein peptide, senescente cellen in muizen zelfmoord gaan plegen. Dit had 20% levensverlenging tot gevolg. Het behandelen van muizen met NMN, een voorganger van het coenzym NAD+, helpt hun cellen met het repareren van schade aan het DNA, waardoor ze terugkeren tot een jonger stadium.

De dood, een wreed noodlot?
Net op het moment dat je als mens zo’n beetje door hebt hoe het leven werkt, sterf je. Hiermee gaat alles wat je geleerd hebt, verloren. Dit na, vaak, een mensonterend ziekbed. Denk aan kanker, dementie of een andere chronische ouderdomsziekte. Wijlen Jan Arends, een Nederlandse dichter die zelfmoord pleegde, schreef hierover een kernachtig gedicht.

Ik denk niet dat de dood goed is. En zeker niet de manier waarop de meeste mensen dood gaan. Een belangrijke verworvenheid aan de vooruitgang nu is dat we de tijd tussen onze geboorte en onze dood behoorlijk hebben opgerekt, van gemiddeld zo’n 30 jaar in de bronstijd tot meer dan tachtig jaar in ontwikkelde landen. Waarom zouden we er, gewapend met onze wetenschappelijke middelen, er niet wat decennia in goede gezondheid aan vastknopen?

Senescente cellen
Kenmerkend aan veroudering is dat bepaalde cellen minder goed beginnen te werken. Zo heeft schrijver dezes steeds meer grijze haren op zijn hoofd en zijn kin. Dit wordt voor het grootste deel veroorzaakt door senescente cellen. Dit zijn cellen die zich – doorgaans door een drastisch ingekort telomeer, maar ook door zogeheten epigenetische veroudering – in sluimertoestand bevinden. Ze delen zich veel minder, functioneren slechter en – het vervelendste probleem- ze verstoren de gezonde cellen in hun buurt door het afscheiden van verschillende stoffen. Hun enige positieve effect is het versterken van de immuunrespons. Dit heeft ook ernstige nadelen – ook oorlogen op celniveau brengen de nodige schade met zich mee. Proeven met muizen laten zien, dat het verwijderen van senescente cellen, muizen aanmerkelijk langer laat leven. Ook worden kankergezwellen gevoeliger voor chemotherapie.

Hier zijn al enkele middelen voor bekend, en enkele andere in onderzoek, maar bijzonder aan het middel dat door de Rotterdamse onderzoeksgroep is ontdekt, is de elegante manier waarop het deze cellen zelfmoord laat plegen (apoptose). Dit gebeurt met het peptide Proxofim (stofnaam: FOXO4-DRI). Peptides zijn een soort mini-eiwitten die omdat ze zo klein zijn (enkele tientallen aminozuren in de keten),makkelijk in cellen kunnen binnendringen. Proxofim wringt zich tussen de twee eiwitten FOXO4 en p54 in. Het gevolg: de cel “krijgt door” dat deze rijp is voor de sloop en ondergaat apoptose. Ook prikkelt proxofim de stamcellen in de buurt om te gaan delen en zo het verouderde weefsel te vervangen door jonge cellen. De resultaten waren -bij muizen- spectaculair. De uitgedunde vacht werd weer jong, ze renden na een week weer door de kooi als jonge muizen. Met andere woorden: proxofim draaide de veroudering zelfs terug.

Zoals het commercieel denkende onderzoekers betaamt, hebben ze als dank voor het Nederlandse belastinggeld, met een blanket patent alle concurrerende peptides die er meer dan 90% op lijken, geblokkeerd. Voor de biohackers onder ons die zelf aan de slag willen en over een lab met muizen en toegang tot een protein sequencer beschikken: het patent is hier te vinden. [1]

NADP
Bovenstaande ontdekking was wereldnieuws. Enkele dagen later volgde een andere ontdekking met spectaculaire implicaties. Deze keer afkomstig van de universiteit van New South Wales in Australië. Visionair schreef al eerder, in 2013, over de effecten van NMN op muizen. In dit latere onderzoek wordt vastgesteld dat NMN, een voorganger van het belangrijke coenzym NADH/NAD+, cellen in staat stelt hun DNA weer te repareren[2]. Het gevolg hiervan is dat ze weer als jonge cellen gaan functioneren – in de woorden van de onderzoekers, er was geen verschil meer te zien tussen de cellen van oude en jonge muizen. Dit komt,volgens de onderzoeksleider,omdat NMN alle zeven SIRT-enzymen (die een anti-verouderingswerking hebben) tegelijk activeert.

DNA-schade is een belangrijke oorzaak van kanker. Op dit moment bestaat er bij NASA een grote ongerustheid over de kans dat astronauten op weg naar Mars kanker zullen oplopen. Hoewel in principe een grote elektromagneet dit gevaar met 99% kan doen afnemen, zal een middel dat actief de schade door straling helpt opruimen, langdurige ruimtereizen veel haalbaarder maken. Om deze reden heeft NASA grote interesse in dit middel. Ook de overlevers van kanker op jonge leeftijd hebben te kampen met meer ouderdomsverschijnselen dan normaal. Ze preventief behandelen met NMN kan, denken de onderzoekers, hun kans op ouderdomsziekten sterk doen afnemen. Ook hier, dat begrijpt u, zijn er lucratieve contracten met farmareuzen afgesloten.[3]

Waarom liggen deze middelen nog niet in de apotheek?
De langdurigste en kostbaarste fase in medicijnonderzoek bestaat uit de testen op mensen, de klinische trials. De Rotterdamse onderzoekers in kwestie hebben het over een tijdsbestek van tien jaar, waarna de middelen door artsen ingezet kunnen gaan worden.De Australiërs zijn nu al bezig met klinische trials. In eerste instantie zouden deze middelen uitgetest kunnen worden op terminale kankerpatiënten. Ergere gifstoffen dan de doorsnee chemotherapie zijn lastig te vinden.

Bronnen
1. M.van Baar et al., Targeted Apoptosis of Senescent Cells Restores Tissue Homeostasis in Response to Chemotoxicity and Aging, Cell, 2016
2. UNSW-Harvard scientists reveal a major leap for anti-ageing, UNSW News, 2017
3. Yun Li et al., A conserved NAD+ binding pocket that regulates protein-protein interactions during aging, Science, 2017

https://www.visionair.nl/ideeen/foxo4-d ... ij-muizen/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Futuristische ontwikkelingen

Bericht door Pilgrim »

Elon Musk richt bedrijf op voor integreren technologie in hersenen

Gepubliceerd: 27 maart 2017

Tesla- en SpaceX-oprichter Elon Musk is een bedrijf gestart dat zich richt op technologie die elektrodes in het brein plaatst om menselijke hersencapaciteit met kunstmatige intelligentie te verbinden.

Dat meldt The Wall Straat Journal op basis van ingewijden. De krant beroept zich onder meer op een vermeend mede-oprichter van het bedrijf, Max Hodak. Die bevestigde het bestaan van Neuralink, zoals het nieuwe bedrijf heet, evenals de betrokkenheid van Musk.

Volgens ingewijden zou Musk actief betrokken zijn bij het starten van Neuralink en het ontwikkelen van de beoogde technologie. Hij liet zich vorig jaar al uit over een mogelijke integratie van kunstmatige intelligentie en het menselijk brein.

Daarbij stelde hij een gebruikersinterface voor die een computer direct met de hersenen verbindt, waardoor gebruikers niet meer gebonden zijn aan de besturing van apparaten als een smartphone of een virtualrealitybril. Dat gaat volgens Musk te langzaam.

De bronnen van The Wall Street Journal melden dat Musk Neuralink voornamelijk zelf wil financieren. Het bedrijf zou al verschillende experts binnen het vakgebied hebben aangetrokken als nieuwe medewerkers.

Naast Tesla, SpaceX en het vermeende Neuralink is Musk ook eigenaar van een tunnelbedrijf genaamd The Boring Company.

Door: NU.nl

http://www.nu.nl/internet/4574421/elon- ... senen.html
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Futuristische ontwikkelingen

Bericht door Pilgrim »

SpaceX lanceert voor het eerst hergebruikte raket

Gepubliceerd: 31 maart 2017

Afbeelding

Voor het eerst is een recycle-raket de ruimte in gegaan. Het gaat om een Falcon 9 van het commerciële bedrijf SpaceX van Tesla-oprichter Elon Musk.

Die is al eens in de ruimte geweest, veilig geland op aarde en daarna klaargemaakt voor een nieuwe missie.

De Falcon 9 bracht vorig jaar een capsule richting het internationale ruimtestation ISS. Na het opstijgen landde de eerste trap, het deel dat de raket genoeg snelheid moet geven om te ontkomen aan de zwaartekracht, veilig en gecontroleerd op een onbemand schip, deinend op de golven van de oceaan.

Het raketdeel werd vervolgens naar de wal gebracht, schoongemaakt, onderzocht en opgeknapt, klaar voor hergebruik.

Onbemande schip
Nu moet de raket een communicatiesatelliet in een baan rond de aarde brengen. En ook daarna moet hij op hetzelfde onbemande schip landen, klaar voor weer een missie. Hergebruik van raketten moet het goedkoper, dus toegankelijker, maken om satellieten naar de ruimte te brengen.

Blue Origin, het ruimtevaartbedrijf van Amazon-oprichter Jeff Bezos, wist in januari al een raket voor de tweede keer te lanceren. Die raket bereikte een hoogte van rond de honderd kilometer, terwijl de raketten van SpaceX een stuk hoger vliegen, om bijvoorbeeld satellieten in een baan om de aarde te krijgen of om het internationale ruimtestation ISS te bereiken.

Door: ANP/NU.nl

http://www.nu.nl/gadgets/4583145/spacex ... raket.html
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Plaats reactie