Verdomming van het onderwijs

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Verdomming van het onderwijs

Bericht door Pilgrim »

Brits onderwijs reduceert WOII tot ruzie tussen 'Meneertje Kietel en Meneertje Andersom'

Door: Patrick van IJzendoorn − 13/05/13

Afbeelding
© Mr Men. Meneertje Precies

'Discussieopdracht: wat is de overeenkomst tussen Meneertje Precies en Adolf Hitler?' Deze vraag, met afbeeldingen van het nette personage uit de Meneer-boekjes van kinderboekenschrijver en illustrator Roger Hargreaves en 's werelds bekendste dictator, maakt deel uit van het lesmateriaal op sommige middelbare scholen in Engeland. Dit tot woede van de Britse minister van Onderwijs Michael Gove, die al jaren strijdt tegen de infantilisering van het onderwijs.

Het gebruik van Mr. Men-personages om de Tweede Wereldoorlog beter te begrijpen is niet de enige klacht die de Conservatief Gove heeft. Hij hekelde ook het bestuderen van de Middeleeuwen aan de hand van een Disneyfilm als Robin Hood. Volgens Gove, die Engelse taal en letterkunde heeft gestudeerd op Oxford, tast de verdomming ook het vak Engels aan. Met toestemming van hun docenten schuwen leerlingen steeds vaker de klassiekers van Charles Dickens en Thomas Hardy om zich te verdiepen in Lord of the Flies, dat voorheen geschikt werd bevonden voor basisscholieren.

Gove uitte zijn klachten tijdens een toespraak op een privéschool in Brighton. Hij sprak over wat de socioloog Frank Furedi 'de cultuur van de lage verwachtingen' pleegt te noemen, waarbij leerlingen zelfs 'interactieve powerpoint-presentaties over welbekende, geanimeerde onderwaterpersonages als Nemo' mogen houden. Spottend vroeg Gove zich af wat de eminente Derde Rijk-deskundige Richard Evans ervan vindt dat de zwartste dagen uit de Duitse geschiedenis worden gereduceerd tot een ruzie tussen 'Meneertje Kietel en Meneertje Andersom'.

Evans behoort tot de progressieve historici die kritiek hebben op Goves hervormingen van het geschiedenisonderwijs. De bewindsman wil dat leerlingen de Britse geschiedenis weer op chronologische wijze gaan bestuderen, compleet met jaartallen. Momenteel hanteren de scholen een curriculum waarin de wereldgeschiedenis op thematische en postmoderne wijze wordt behandeld. Critici hebben Goves plannen afgeserveerd als een veredelde pubquiz.

Gove voert al jaren een loopgravenoorlog met de gevestigde belangen in het onderwijs. Veel docenten en onderwijskundigen zijn tegen de herinvoering van traditioneel onderwijs. Ook Goves plannen om een prestatieloon voor leraren in te voeren en zomervakanties te beperken, liggen gevoelig in het onderwijs.

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2668/Bui ... rsom.dhtml
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Verdomming van het onderwijs

Bericht door mercator »

In de musea is die trend ook helemaal IN. Het lijkt wel alsof het erop aan komt om de geschiedenis en de archeologie als wetenschap compleet belachelijk en kinderachtig te maken. Info over het Romeinse verleden van de benelux moet ZO gebracht worden:

Gallo Romeins museum Tongeren(België)
Afbeelding
Gallo Romeins museum Heerlen( Nederland)
Afbeelding
Het lijkt wel alsof alleen kinderen nog welkom zijn in een museum.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Mahalingam
Berichten: 52290
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Verdomming van het onderwijs

Bericht door Mahalingam »

In Nederland hebben we een Archeon. Daar kan je zien hoe ze vroeger leefden en wat ze deden.
Zo zijn Asterix en Obelix en de Romeinen samen te zien.
Archeon Romeinen bij feestelijke premiere Asterix en Obelix bij de Britten.
http://www.archeon.nl/index.php?option= ... Itemid=191
Groot beeld:
http://www.archeon.nl/images/stories/fo ... %20(2).jpg
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Verdomming van het onderwijs

Bericht door mercator »

Maar dat is Maarten van Rossem, met NOG vettiger haar dan anders!
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Verdomming van het onderwijs

Bericht door Ariel »

mercator schreef: Maar dat is Maarten van Rossem, met NOG vettiger haar dan anders!
Jouw grote vriend..... :lol: En hij heeft meer buik.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Verdomming van het onderwijs

Bericht door mercator »

Gisteren was er op de Belgische show van Paul de Leeuw een mooie symbolische actie: een grote halfnaakte neger kwam met een lepel chocolade pasta voeren aan een blanke knaap tot die er misselijk zou van worden. Het schetst m.i. helemaal onze relatie met Afrika maar dat zal wel niet de insteek van linksmens Paultje geweest zijn.
Verder kwam er ook iemand een volledige pot hosties eten om de katholieke mis eventjes belachelijk te maken.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Verdomming van het onderwijs

Bericht door Manon »

mercator schreef:Gisteren was er op de Belgische show van Paul de Leeuw een mooie symbolische actie: een grote halfnaakte neger kwam met een lepel chocolade pasta voeren aan een blanke knaap tot die er misselijk zou van worden. Het schetst m.i. helemaal onze relatie met Afrika maar dat zal wel niet de insteek van linksmens Paultje geweest zijn.
Verder kwam er ook iemand een volledige pot hosties eten om de katholieke mis eventjes belachelijk te maken.
ik ga enkel kijken als hij op dezelfde manier een halalkoe gaat slachten. hilarisch! toch?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Verdomming van het onderwijs

Bericht door Ariel »

Paul de Leeuw weet van gekkigheid niet meer wat hij moet doen om aandacht te trekken. Belgie zal hem binnenkort ook uitspugen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Verdomming van het onderwijs

Bericht door Pilgrim »

CBS bevestigt conclusie Visionair.nl: onderwijs wordt steeds slechter

Visionair: GERMEN op 7 juni 2011

Het Centraal Planbureau heeft vastgesteld dat er in al de jaren dat er veel geld in het onderwijs is gepompt, de kwaliteit alleen maar achteruit is gegaan. Vooral begaafde leerlingen blijken achter te blijven. De achteruitgang is het grootst bij wiskunde op de middelbare school, maar ook op begrijpend lezen blijken leerlingen steeds slechter te presteren.

Opmerkelijk is dat de achteruitgang in onderwijs gepaard ging met veel hogere uitgaven. Klaarblijkelijk hebben de uitgaven dus averechts gewerkt(1). Geen wonder. De overvloedige stromen overheidsgeld zijn voornamelijk opgegaan aan meer beleidsambtenaren, meer management op de scholen en de vele fusies, waar uiteraard weer peperdure imagocampagnes voor nodig waren. De aangestelde managers houden de leraren van het werk, omdat ze voor eindeloze rapportages steeds meer kengetallen willen verzamelen en de ‘efficiëntie willen bevorderen’. Worden de slagingspercentages niet gehaald, dan wordt gesmokkeld met diploma’s, zoals in de InHolland-affaire (die vermoedelijk nog maar het topje van de ijsberg is).

De achterstanden ontstaan op de basisscholen. In vergelijking met andere ontwikkelde landen wordt er in Nederland het minste tijd gestoken in onderwijs in exacte vakken. Vooral wiskunde en begrijpend lezen komen daarom in de verdrukking, aldus het rapport(2). Nederland holt achteruit op de internationale ranglijsten.

Vooral de uitblinkers blijven achter. Dit is uiteraard slecht nieuws, maar de grootste ramp die het onderwijs nu kan overkomen is als er nu nog meer geld wordt ingepompt. Zo zullen er namelijk nog meer managers en nog meer bureaucratie komen. We hebben al eerder voorgesteld het onderwijsbudget te halveren. Hierdoor moet het onderwijs radicaal worden geherstructureerd. Alleen als het onderwijs totaal op de schop gaat, wordt het rijp voor de eenentwintigste eeuw. Een halvering van het budget, gevolgd door een herverdeling van het vrijkomende geld over de meest effectieve onderwijsvormen, is hier een uitstekende motivatie voor.

Bronnen
1. CPB:dalende kwaliteit onderwijs schaadt economie : Volkskrant
2. Nederlandse onderwijsprestaties – perspectief: CPB

http://www.visionair.nl/politiek-en-maa ... -slechter/
Laatst gewijzigd door Anonymous op do mei 23, 2013 11:52 am, 1 keer totaal gewijzigd.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Verdomming van het onderwijs

Bericht door xplosive »

Ariel schreef:
mercator schreef: Maar dat is Maarten van Rossem, met NOG vettiger haar dan anders!
Jouw grote vriend..... :lol: En hij heeft meer buik.
Niet te verwarren met :

Afbeelding

ook wel vertolkt als :

Afbeelding

Dit is 'm dus :

Afbeelding
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Verdomming van het onderwijs

Bericht door King George »

Met het multicultureler worden zijn de onderwijsprestaties overigens ook gedaald. Aan geïmporteerde achterlijkheid kleeft dus een prijskaartje.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Verdomming van het onderwijs

Bericht door King George »

Mentor voor allochtone jongere

maandag 9 dec 2013, 06:41
(Update: 09-12-13, 07:55
)

Afbeelding
De werkloosheid onder allochtone jongeren is hoger dan die onder autochtone leeftijdsgenoten.
ANP


Allochtone jongeren in Amsterdam en Rotterdam krijgen voortaan meer begeleiding bij het kiezen van hun studie. Vandaag begint een bedrijfsmentorenproject dat moet voorkomen dat allochtonen na hun studie werkloos thuis komen te zitten.

De werkloosheid onder allochtone jongeren is drie keer zo hoog als die onder autochtone leeftijdsgenoten. Een van de oorzaken is de studiekeuze, blijkt uit onderzoek van de Sociaal-Economische Raad.

Zorg en techniek
Allochtone jongeren kiezen relatief weinig voor beroepen waar veel werk in is, zoals de zorg of techniek. Dat komt volgens de SER doordat ze vaak vooroordelen hebben over beroepen waarbij je 'met je handen' moet werken. Ook kennen ze weinig mensen in die sectoren.

Volgens het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid hebben allochtone jongeren daarom baat bij een 'bedrijfsmentor'. Dat is een werkende jongere die scholieren wegwijs kan maken in het bedrijfsleven en hun professionele netwerk kan vergroten.

Link2Work
Vandaag gaat in Amsterdam en Rotterdam de werving van bedrijfsmentoren voor het project Link2Work van start. Er zijn al bedrijven die hebben gezegd dat ze een mentor willen leveren.

De bedrijfsmentoren worden door een professioneel bureau gekoppeld aan jongeren die hulp willen bij hun beroepskeuze. Het is de bedoeling dat het project uiteindelijk landelijk wordt ingevoerd.


NOS
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Verdomming van het onderwijs

Bericht door King George »

Waarom niet onderwijsachterstanden die het gevolg zijn van ongeoorloofd schoolverzuim en jeugdcriminaliteit sanctioneren met (met terugwerkende kracht) korten op of stopzetten van de kinderbijslag? Wellicht dat zoiets de ouders meer prikkelt aan deze kinderbijslag (Welke een tegemoetkoming in het voeden en opvoeden van hun eigen kinderen die ze zelf op de wereld hebben gezet en waar ze zelf verantwoordelijk zijn.) consequenties te verbinden m.b.t. het opvoeden van hun eigen kinderen in plaats van deze alleen maar als een vrijblijvende fokpremie op te strijken.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52290
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Verdomming van het onderwijs

Bericht door Mahalingam »

Ik heb al eerder geklaag over de lesmethode "nieuwe rekenen' op de scholen waardoor maar een enkeling in staat blijkt na afloop om enige rekenvaardigheid te bezitten. Rekentoetsen? Zo'n 25% of nog minder slagen daarvoor. Mogelijk is dit ook zo teleurstellend resultaat omdat die toetsen slaan op begrijpend lezen en niet op rekenen. Wat natuurlijk op zijn beurt ook weer teleurstellend is wat betreft de leesvaardigheid.
Jan van de Craats is al eerder bekend geworden als fel tegenstander va de 'nieuwe reken'-methodiek. Totaal onpedagogisch enz.
Experts kraken rekentoets
Emeritus hoogleraar wiskunde Jan van de Craats maakte, voor hij naar de Kamer ging, zelf een rekentoets. Hij kwam tot verontrustende conclusies. Driekwart van de vragen kwamen op hem over als 'absurd' en 'gekunsteld'. Op een totaal van zestig vragen vond hij er zeker elf die dubbelzinnig waren. Twaalf waren van het niveau dat een kind van acht moet hebben. "Die toets toetst niet wat getoetst moet worden", zei Van de Craats. "Deze moet van tafel."
[...]
De nieuwe rekentoets is de afgelopen twee jaar getest. Beide jaren waren de resultaten dramatisch. Op het laagste niveau van het vmbo, basis, haalde in het voorjaar van 2013 nog geen kwart van de scholieren de toets. Maar ook onder de vmbo-t'ers kwam het aantal geslaagden op slechts 32 procent. Op de havo haalde 28 procent de toets, van de vwo'ers slaagde 78 procent.
http://www.trouw.nl/tr/nl/4492/Nederlan ... oets.dhtml

Ik vrees dat als er een toets komt die echt de rekenvaardigheid test, dat dan de resultaten nog steeds beroerd zullen zijn.
http://staff.science.uva.nl/~craats/
Waarom Daan en Sanne niet kunnen rekenen.
http://staff.science.uva.nl/~craats/#panama
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Verdomming van het onderwijs

Bericht door King George »

mercator schreef:
Maar dat is Maarten van Rossem, met NOG vettiger haar dan anders!
Je vriend is weer in het nieuws. Lees je mee, mercator?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Verdomming van het onderwijs

Bericht door Pilgrim »

Universitair onderwijs in de VS...

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Verdomming van het onderwijs

Bericht door Pilgrim »

Hoe onze kinderen op school mishandeld worden

Geplaatst op 30 november 2016

Afbeelding

Door alle “vernieuwingen” in het onderwijs , te beginnen bij de Mammoetwet uit 1963, die vanaf 1968 werd ingevoerd, is het met het Nederlands onderwijs steeds meer bergafwaarts gegaan. De oorspronkelijke gedachte achter de “vernieuwingen” was het terugdringen van schooluitval. In de praktijk werd dat ingevuld door alles gewoon gemakkelijker te maken, zodat meer kinderen een diploma konden halen. Om meer geslaagden te krijgen door de eisen te verlagen, is al een ramp. Maar wat veel erger is: Er werd en wordt steeds meer een politieke heilsboodschap in het onderwijssysteem gestopt: de school bepaalt wat goed en slecht is. Als je de kinderen inpalmt met links gedachtegoed heb je links stemvee als ze volwassen zijn.

En als klap op de vuurpijl is het systematisch leren denken en analyseren vervangen door “het werken in groepjes”. Niet de kennis van de leerling bepaalt zijn niveau, maar de mate waarin hij via onderhandelen zijn doel kan bereiken. Het begint bijna misdadig te worden dat veel kinderen op school door de hele schijnvertoning in steeds mindere mate een kans krijgen om hun geestelijke kwaliteiten normaal te ontwikkelen en daardoor grip op hun eigen toekomst verliezen.

De lagere school
Het is een mooie gedachte veel meer kinderen een diploma te laten behalen. Verkeerd echter is dat op de socialistische manier te doen. In die denkwijze kun je de lat namelijk niet hoog leggen, omdat dat niet “eerlijk” is tegenover de kinderen die wat minder capaciteiten hebben. Dus verlaag je de norm onder het motto: iedereen even stom en dan heb je het socialistische gelijkheidsideaal bereikt. Dat is in het kort de ontwikkeling van het onderwijs in de laatste 50 jaar. Het gemanipuleer begint al op de basisschool. Deze vorm van onderwijs zou er op gericht moeten zijn de kinderen een ontwikkeling en een aantal basisvaardigheden bij te brengen waar ze hoe dan ook in hun verdere leven plezier van hebben. Lezen en schrijven, rekenen en hoofdrekenen, geschiedenis, aardrijkskunde, lichamelijke oefening, maatschappijleer en creatieve vakken. Dat is de basis van een cultuur en dat zijn de middelen die onontbeerlijk zijn om in het verdere leven zelfstandig na te kunnen denken en inhoud te geven aan het eigen leven. Dat onderwijs was niet altijd even leuk en kwam de kinderen niet altijd even goed uit. Wat dat betreft was het eigenlijk al net zoals in de echte maatschappij dat je niet altijd datgene kunt doen wat je leuk vindt. En sommige dingen ga je pas leuk vinden als je met zachte hand gedwongen wordt het maar eens te proberen. Al naar gelang de aanleg pikte de één meer op dan de ander. Over dit systeem was beslist goed nagedacht. Er was dan nog de nuance dat men naar levensbeschouwing het onderwijs kon inrichten, maar aan de basiseisen moest worden voldaan.

Er zijn nog maar weinig scholen die zich consequent bezighouden met basisvorming en steeds meer wordt het een decor van ongevraagde hersenspoeling.

1. Onderwijs moet vooral “leuk” zijn. De tere kinderzieltjes moeten beschermd worden tegen alle vormen van dwang en ze geven zelf wel aan wanneer ze ergens aan toe zijn. Wanneer ze er nooit aan toe komen; het zij zo. Het diploma komt toch wel.
2. Eisen stellen om een doel te bereiken is er niet meer bij. Nadelig in dit verband is natuurlijk dat veel kinderen thuis als een kleine godheid behandeld worden en dat daar ook geen enkele eis aan ze gesteld wordt. Waarom zouden ze op school dan wel een prestatie neerzetten?
3. De kinderen worden als jongvolwassenen beschouwd en worden daarom al volgepropt met volwassenen-standpunten die ze onmogelijk kunnen beoordelen. Complexe maatschappelijke vraagstukken zoals de immigratie van sterke jonge kerels worden teruggebracht tot het niveau van “de arme kindertjes die gevlucht zijn” en die altijd geholpen moeten worden.
4. Moraliteitskwesties zoals het verschil tussen goed en kwaad worden niet meer behandeld. De tien geboden zijn afgeschaft. In principe is iedereen goed en als ie niet goed is bedoelt hij het wel goed. Volgens het socialistische principe ligt de moraliteit nu anders: heeft iemand het slechter dan jij dan is die “zielig” en moet je hem helpen. Dat kan heel ver gaan: de al genoemde immigranten zijn zielige vluchtelingen, de zielige natuur wordt om zeep geholpen, het zielige milieu, de zielige derde wereld en niet te vergeten de talloze zielige medeburgers die om één of andere reden een uitkering nodig hebben omdat ze een erkend zieligheidslabel hebben. Al het andere dan jijzelf is zielig. Jij moet helpen, jij moet voor iedereen opkomen, jij moet iedereen van dienst zijn, jij bent verantwoordelijk voor alles en iedereen, jij bent een echt goed mens.
5. Het onderwijzend personeel bestaat voor veruit het grootste deel uit linkse rakkers (excuses E.J. Bron, er zijn zeker uitzonderingen) die er niet voor terugdeinzen hun politieke mening vol overtuiging maar vaak heel subtiel uit te dragen. Aan die lui moet je dan je kind toevertrouwen om hem te vormen voor later.

Het lijdt geen twijfel dat het al een hele kunst is om de lagere school niet als een halve goedmensch te verlaten, volgestopt met naïeve idealen. Zo niet, dan komt het door de nodige ondersteuning van zijn ouders, anders is het kind een weerloos slachtoffer van deze subtiele vorm van hersenspoeling. Maar hoeveel kinderen krijgen die ondersteuning? Hoeveel van die ouders hangen niet iedere avond aan de lippen van onze tv-coryfeeën die precies dezelfde boodschap verkondigen samen met het krantje en de overige media? En daar komt nog bij dat je het je kind niet aan wilt doen het voor Wilders op te nemen als die weer eens zwart gemaakt wordt, want dan bestaat de kans dat het pesten op school pas echt begint; door de linkse volwassenen wel te verstaan.

De middelbare school
Op de middelbare school wordt de situatie alleen maar ernstiger. Veel van die instellingen zijn niet veel meer dan een dure methode om de jeugd van de straat af te houden. Het handelen staat in het teken om de dag goed door te komen en de deksel op de pot te houden. Daar is alles voor geoorloofd.

Het is niet voor niks dat categorale scholen zoals het Stedelijk Gymnasium van Haarlem en Amsterdam de overvloed aan aanmeldingen niet kunnen verwerken. Het zijn de scholen die niet geteisterd worden door een ongemotiveerde onderbouw en waar nog een geest kan heersen van werklust en blijheid om datgene te doen waar de school eigenlijk voor bedoeld is: jezelf te ontwikkelen tot een volwaardig mens. Helaas is het ook weer zo dat bij die aanmeldingen natuurlijk een buitengewoon groot aandeel kinderen zit van de politieke elite die zich op die manier kan onttrekken aan de ellende die ze in het land zelf geschapen heeft.

Met name in de grote steden is de kwaliteit van het onderwijs dramatisch. Praktisch alle basiskwaliteiten ontbreken daar: de kinderen kunnen niet fatsoenlijk lezen, schrijven of rekenen, aardrijkskunde is landje-pik geworden, de geschiedenis wordt herschreven, want de Holocaust bestaat niet meer en maatschappijleer wordt hartelijk om gelachen. Gymnastiek en zwemmen mag om allerlei redenen niet meer. De leerlingen zijn de baas in de klas en bepalen het programma.

Om het gebrek aan basiskennis te verdoezelen, wordt op grote schaal projectonderwijs ingevoerd, een veredelde vorm van het werken in groepjes.

1. Leren in de zin van kennis vergaren wordt minder belangrijk. In plaats daarvan komen eigenschappen als onderhandelen en een grote mond om het doel te bereiken. De beste koopman haalt het hoogste punt. Op zich is dit een oer-Nederlands systeem en de lui die hier succesvol zijn hebben grote kans dat in de maatschappij ook te zijn. Het droevige is alleen dat het weinig bijdraagt aan de persoonlijkheids- en kennisontwikkeling van de desbetreffende leerling.
2. Onderwijs is op die manier verworden tot een soort poldermodel met een grootste gemene deler en geen eigen mening meer. Bij het onderhandelen en het “gezamenlijk” je doel bereiken is het kunnen relativeren van allerlei zaken nodig om tot een compromis te komen. Het “ja maar….” model waarbij ieder argument afgezwakt wordt om toch maar vooral evenwicht te krijgen in de discussie. “Erg hè, hoe die Van Gogh is afgeslacht, Ja, maar hij schreef ook vreselijke stukjes.” “Erg hè, dat mensen in naam van hun geloof andere mensen executeren. Ja, maar dat hebben christenen ook eeuwenlang gedaan”.

Door dit soort relativeringen is een gecastreerde christen in Syrië minder erg dan een onthoofde christen, want de eerste heeft tenminste zijn eigen leven nog. Moraliteit is ruilhandel geworden. Van het absolute begrip goed of kwaad is geen notie meer over. Als je maar in het compromis zit, kan je niks gebeuren. Later in de maatschappij kun je ook maar het beste kleurloos zijn en het denken overlaten aan de politieke elite.

Om de puinhoop nog te vergroten, is ruim tien jaar geleden het zogenaamde “studiehuis” ingevoerd. Vanaf de helft van de middelbare school moesten de leerlingen voortaan zichzelf onderwijzen. Leraren waren niet meer nodig voor de klas. Het resultaat was desastreus. Vooral de jongetjes van een jaar of zestien hadden op die leeftijd wel wat beters te doen dan zichzelf te onderwijzen. De meisjes, die van huis uit wat gezagsgetrouwer en verantwoordelijker zijn, haalden daardoor betere cijfers en gingen in grotere getale dan de jongens naar de universiteit. Hogere cijfers geven tevens een grotere kans om ingeloot te worden bij studies als medicijnen. Gevolg is dat de verhouding jongens/meisjes in wetenschappelijke opleidingen sterk verschoven is in het nadeel van de jongens. Er zijn nu veel meer meisjes die studeren, terwijl niet gesteld kan worden dat de jongens zoveel stommer zijn. Door het gemarchandeer met opleidingen worden op deze manier talloze jongeren (vooral jongens) ernstig benadeeld in hun toekomstkansen. Nadat in de eerste jaren na invoering van het studiehuis de resultaten bij de eindexamens flink werden opgekrikt om niet 50% van de leerlingen te laten zakken, is een aantal scholen weer op zijn schreden teruggekeerd en heeft het lesprogramma weer (ten dele) hervat, maar de intellectuele schade is enorm, vooral voor jongens.

Universitair onderwijs
De situatie op de middelbare scholen is inmiddels zo belabberd dat verschillende universiteiten de eerstejaars kandidaten die zich aanmelden gaan testen op hun eenvoudige basiskwaliteiten, anders komen ze er niet in. Het is natuurlijk een aanfluiting dat dit nodig is, omdat de centraal afgenomen examens een waarborg zouden moeten zijn dat degene die dat diploma heeft ook die kwaliteiten bezit. Helaas, niets is minder waar.

Maar veel universiteiten en hogescholen zijn niet vies van een potje socialistisch gelijkheidsdenken.

Met name universiteiten als de VU en de UVA in Amsterdam hebben zich ontwikkeld tot linkse roeptoeters in plaats van objectieve wetenschappelijke instellingen. Voor de multiculti-flauwekul moet er daar tevens een minimumquotum allochtone studenten komen, ongeacht het niveau. Maatschappelijke vorming volgens de leer van de politieke elite onder het mom van wetenschap. In de slipstream van deze wetenschappelijke charlatans zitten de grachtengordel en de daar gevestigde kranten , media en de lui die in Hilversum de touwtjes in handen hebben. Samen zullen ze Nederland wel eens even manipuleren naar hun simpele socialistische droomwereldje. Ook sommige hogescholen kunnen er wat van. Zo kregen studenten op hogeschool InHolland en Hanzehogeschool Groningen gratis en voor niets hun diploma uitgereikt enkel en alleen om hun eigenwaarde te strelen zodat ze beter konden gaan functioneren in de maatschappij! “Ja maar, zo’n gratis diplomaatje. Er zijn mensen die véél ergere misdaden begaan.”

En dat is de spijker op zijn kop: wie kan zich een grotere misdaad voorstellen dan zij die hun eigen jeugd op een dood dwaalspoor zetten?

Door: “Weethetwel”

https://ejbron.wordpress.com/2016/11/30 ... ld-worden/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Verdomming van het onderwijs

Bericht door Pilgrim »

Allochtone leerling scoort veel slechter dan autochtone

Geplaatst op 15 december 2016

Afbeelding

De uitslag van het PISA-onderzoek viel niet mee voor Nederland. Weer slechter dan de vorige keer. En het niveau van de leerlingen daalt ook nog eens harder dan in andere landen. Vooral VMBO’ers scoren op alle drie de onderdelen, wiskunde, lezen en natuurwetenschappen, slechter. En allochtonen scoren weer een stuk zwakker dan autochtonen. De gestage achteruitgang moet ons zorgen baren.

Verklaringen te over: de onderzoeksmethode deugt niet, er gaat te weinig geld naar het onderwijs, de klassen zijn te groot, er wordt te weinig rekening gehouden met verschillen in onderwijscultuur. En, vergoelijkend, we staan nog in de subtop (hoe lang nog?) en we werken aan vernieuwing. Maar wat iedereen zelfs met de ogen dicht kan zien, wordt niet benoemd. Zelfs niet als mógelijke oorzaak: de toename van het aantal van leerlingen met een migratieachtergrond.

In zijn boek ‘Deutschland schafft sich ab’ waarschuwt econoom Thilo Sarrazin ervoor dat een multiculturele samenleving Duitsland steeds ‘dommer’ zal maken. Die waarschuwing en impliciete kritiek op de multiculturele samenleving kwam hem te staan op kwalificaties als ‘islamofoob, racist, fascist, nazi, bruinhemd’.

Sarrazin heeft wel degelijk een punt. Kijk maar naar landen die het goed doen. Stuk voor stuk landen met weinig of geen migranten. Neem koploper Finland, een land dat al jaren bejubeld wordt om zijn keurige scholen en geweldige onderwijsprestaties. Maar alleen al de gedachte dat die mooie prestaties iets te maken hebben met de homogene samenstelling van de Finse (en ook Japanse en Koreaanse) bevolking, strookt niet met het sprookje van etnische diversiteit. Een sprookje dat voor migrantenleerlingen slecht uitpakt en autochtone leerlingen nachtmerries bezorgt.

Sarrazin ziet vooral de komst van steeds meer moslims als oorzaak van het verdommen van Duitsland. Hij heeft het zelfs over “sabotage van het onderwijs”. Dat is tegen het zere been van de multicul gelovigen. Die jammeren liever over ongelijke kansen, discriminatie en racisme. Ze zouden zich eens af moeten vragen hoe het toch komt dat immigranten uit Oost-Azië zowel in het onderwijs als op de werkplek het wel goed doen. Zelfs de eerste generatie steekt autochtonen al de loef af.

Islam en wetenschap staan op gespannen voet. De koran weet het altijd en op alle terreinen beter. Bovendien is de islam een ‘religie’ die gebaseerd is op onderwerpen en tot slavernij brengen. Kortom: oogsten wat anderen gezaaid hebben. Voeg daarbij dat moslims met de paplepel binnen krijgen dat de islam superieur is aan alle heersende systemen en je hebt de perfecte mix, die niet alleen het algemeen gebrek aan leergierigheid verklaart, maar ook de haat tegen elke succesvolle minderheid die positief staat tegenover kennis. Joden ervaren dat al heel lang. Maar ook de Koptische christenen in Egypte en de Chinezen in Indonesië kunnen daar over meepraten.

Ondertussen mogen VMBO en MBO de ongemotiveerden en lastpakken opvangen. Om toch goed uit de bus te komen, delen scholen ‘gratis diploma’s’ uit. Bestuurders en beleidsbepalers vinden dat prima. Zij hebben belang bij een positieve evaluatie van hun beleid. Dat de voorgestelde werkelijkheid niet spoort met de ervaren werkelijkheid interesseert hen niet. Net zomin als zij ervan wakker liggen dat de verdomming toeneemt en de zo graag gepromote kenniseconomie zo een ken-niks economie wordt. Je zult maar een kind hebben dat op dit type onderwijs is aangewezen...

Leraren en goedwillenden zuchten ook nog eens onder de chaos die in veel Nederlandse klassen heerst. De roep (door de vakbonden) om kleinere klassen en minder lesuren lost niets op. Hoogstens wordt de chaos iets beter beheersbaar. Nederland, kampioen ongedisciplineerde leerlingen, heeft een groot probleem met gezag. Dat leert het domme liedje ‘Vijftien miljoen mensen’ met de (on)zin: “Die schrijf je niet de wet voor, die laat je in hun waarde”. Geen wonder dat 50% van de beginnende leraren binnen vijf jaar stopt, omdat zij geen orde kunnen houden.

Het wordt er met dat gezag ook niet makkelijker op met gebrainwashte moslimkinderen in de klas. Een Turkse jongen in groep 8 die niet met meisjes wil samenwerken. Een Marokkaanse jongen die geen gezag van de leerkracht accepteert, omdat zij een vrouw is, of als het een hij is, omdat hij een kafir is. Jongeren die de lerares melden dat zij de vormen van haar lichaam kunnen zien, opstaan om te gaan bidden, de oren dicht stoppen als het om de Holocaust gaat, moslimterreur goedpraten of zelfs toejuichen enz. enz.

De transculturele softe aanpak, die vooral gaat over ‘open houding’, ‘begrip’ en ‘leren van elkaar’, laat zien dat men na tientallen jaren getob nog steeds geen begin van antwoord op de onwil tot aanpassing van moslims heeft.

Ook al wil men het niet zien en mag het al helemaal niet gezegd worden, het alsmaar verder dalen van het niveau van ons onderwijs, vooral veroorzaakt door de lage prestaties op VMBO en MBO, hoort nu eenmaal bij het multiculturele drama.

Door: Wim van Schaik

https://ejbron.wordpress.com/2016/12/15 ... utochtone/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52290
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Verdomming van het onderwijs

Bericht door Mahalingam »

Ongeveer 3 % van de bevolking heeft onverbeterbare dyslexie.
Er is nu een epidemie van dyslexie op gang gekomen.
Reden? Met een dyslexieverklaring heb je een streepje voor in het onderwijs: recht op extra tijd tijdens toetsen en examens en voor studenten een compensatie bij studievertraging.
En verder: mijn kind is niet dom maar dyslectisch. Een hele geruststelling.
Een dyslexie-epidemie heerst - in elk geval op papier
Er zijn veel meer scholieren en studenten dan op basis van de statistiek mag mogen verwacht in het bezit van een dyslexieverklaring. Op 39 procent van de basisscholen heeft meer dan 10 procent van de leerlingen zo'n verklaring op zak. Op vmbo-scholen (beroepsgerichte leerweg) heeft gemiddeld 19 procent van de eindexamenleerlingen dyslexie.[...]
In het voorgezet onderwijs neemt het aantal dyslectici bovendien al jaren toe. Op het vwo is het aantal dyslectici sinds 2012 bijna verdubbeld. Op alle niveaus (vmbo, havo en vwo) ligt het gemiddelde percentage leerlingen dat eindexamen doet met een dyslexieverklaring boven de 10 procent.
[...]
Uit cijfers van het NKD blijkt dan ook dat er in goede wijken meer kinderen met dyslexie wonen dan in achterstandsbuurten.
http://www.volkskrant.nl/wetenschap/een ... ~a4438108/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Verdomming van het onderwijs

Bericht door Ariel »

Zes leerlingen Arcus in cel voor belagen conciërge

Zes leerlingen van scholengemeenschap Arcus in Lelystad zijn aangehouden omdat ze op hun school een conciërge zouden hebben belaagd. De politie verdenkt de scholieren van openlijke geweldpleging.

Conciërge wilde ruzie sussen
Volgens de school wilde de conciërge tijdens de middagpauze ingrijpen bij een ruzie tussen twee leerlingen, die veel bekijks trok. Hij zou door een scholier in het gezicht gespuugd zijn en vervolgens door een groep leerlingen zijn belaagd.

De gealarmeerde politie besloot vijf leerlingen aan te houden. Agenten zouden daarbij gehinderd zijn door andere scholieren. Onder deze leerlingen was één meisje, dat later weer naar huis mocht. De vier andere verdachten hebben de nacht in de cel doorgebracht.

Nog meer verdachten
Volgens de politie hebben zich woensdagmorgen nog twee leerlingen vrijwillig gemeld op het bureau. Twee andere scholieren die ook bij het incident betrokken waren, zijn door de politie uitgenodigd om zich te komen melden.

Aangifte en nadere stappen
Volgens rector Philip Wim Lindeman van scholengemeenschap Arcus gaat het naar omstandigheden goed met de conciërge. De school neemt de zaak hoog op. Er is aangifte gedaan en de school beraadt zich op te nemen stappen. Die worden niet alleen gezet tegen de aangehouden leerlingen, maar ook tegen degenen die het werk van de politie moeilijk maakten.

De rector legt een link naar eerdere incidenten in het land waarbij ambulancepersoneel en politie werden gehinderd in hun werk. Hij wil voorkomen dat dit gedrag als normaal wordt gezien op zijn school.
Filmpje. De enige blanke die je in het filmpje ziet lopen zijn het onderwijzend personeel. Deze leerlingen zijn de toekomst voor Nederland. :nietverstaan:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Verdomming van het onderwijs

Bericht door Pilgrim »

Een zéér eenvoudig invul-lesje...

Geplaatst op 13 februari 2017

Afbeelding

Afgelopen weekend ontving ik een mailtje van een oude schoolvriendin van mij, alweer jaren woonachtig in de Randstad. Haar dochter woont met echtgenoot en kinderen in één van de provinciesteden in die omgeving, waar de oudste kleinkinderen tevens naar school gaan; officieel een basisschool op christelijke grondslag. Ik spreek deze vriendin niet echt regelmatig, maar zij is wel op de hoogte van mijn islam-kritische activiteiten. Daar kan met haar dan ook normaal openlijk over van gedachten worden gewisseld, omdat zij zich eveneens wel de nodige zorgen maakt over de actuele ontwikkelingen: Dat de school van haar kleinkinderen, hoewel dus officieel christelijk, een opvallend hoog percentage leerlingen uit migrantengezinnen herbergt, waarvan een aantal behoorlijk orthodox – getuige de uiterlijke verschijning van de ouders/verzorgers – beziet zij met tamelijk gemengde gevoelens, maar bij haar dochter en schoonzoon vindt ze in dat opzicht weinig gehoor, zodat ze inmiddels heeft geleerd er omwille van de lieve vrede maar het zwijgen toe te doen.

Omdat ze weet dat ze dat gehoor in ieder geval wel bij mij vindt, laat ze er bij gelegenheid wel eens iets over los: Bij een sporadisch bezoek over en weer, in een enkel telefoontje... En nu dus in deze mail: “Ik kreeg dit toevallig in handen”, legde ze me uit, “komt uit de klas van mijn kleindochter. En als ik er over zou beginnen tegen haar ouders geeft dat weer irritatie, dat weet ik nu al, maar mij bevalt het niets. Wil je er eens naar kijken? Als je dat nuttig mocht vinden, mag je het wat mij betreft best aankaarten op die site van jullie, zolang je maar geen namen noemt. Maar ik geloof wel dat dit eens onder de aandacht gebracht moet worden.”

Dus ik bekeek de fotokopie die met de mail was meegestuurd: Een Nederlands invul-lesje, naar de leeftijd van haar kleindochter te oordelen op het niveau van groep 5/6. En ik begreep prompt wat ze bedoelde. U, waarde lezers van E.J. Bron, eveneens, naar ik aanneem, zodra u kennis genomen heeft van de inhoud, die ik U hierbij letterlijk zal voorschotelen:

“Lees de zinnen.
Welk woord past in de zin?
Kies uit:
afkoelen -doorrijden – snee brood – de achtertuin – crossfietsen – het natuurgebied – onderzoekt – het vet – voorin – wegrijden.

1. Tante Jet laat de appeltaart eerst………anders brand ik mijn mond.
2. We moeten………..en niet meer stoppen, anders komen we te laat.
3. Mijn broertje houdt het meest van een………….met hagelslag.
4. Bij Mimoun hebben ze een zwembad in…………..
5. Serap en Paul racen op hun………….naar de uitgang van het park.
6. In………..leven veel zeldzame vogels.
7. De dokter………..de wond van het kleine meisje.
8. De jongen van de snackbar laat de patat in………zakken.
9. Fouad rijdt mee in de auto. Hij mag………..zitten.
10. Eva ziet haar beste vriendin……….op haar fiets.

Om tamelijk onduidelijke redenen wordt het geheel afgesloten met de getekende afbeelding van een dónker getint jongetje in een sporthemd, dat welgemoed een flesje van de één of andere frisdrank achterover slaat.

Goed, daar stá je dan. Wat er zoal opvalt aan dit invul-lesje, toch samengesteld voor het taalonderricht op een Néderlandse basisschool op chrístelijke grondslag:

-Ten eerste dat van de zes genoemde namen er dríe uitgesproken allochtoon zijn -twee Marokkaans en één Turks.
-Ten tweede dat er maar wordt gedaan alsof het vanzelf spreekt dat Serap (Turkse meisjesnaam), toch waarschijnlijk al gauw een jaar of 10, maar vrijelijk met haar klasgenoot/vriendje Paul kan ronddarren op de crossfiets, zonder dat er van de kant van háár familie de grootste heibel over gemaakt wordt. (kán, dames en heren pedagogen, is echter helaas níet vanzelfsprekend. Maar aan dát aspect wenst U duidelijk geen aandacht te besteden.)
-En dan dat afsluitende plaatje van dat donker getinte kind. (als het toch om een Néderlandse taalles gaat, waaóm dan persé een dónker getint kind?)

Het lijken allemaal kleinigheden. Maar klein of niet, het zijn, voor wie er althans óóg voor wenst te hebben, overduidelijk spèldenprikken. Speldenprikken, uitgedeeld door het Nederlandse onderwijs, dat de jeugd zo op subtiele wijze vertrouwd lijkt te willen maken met de gedachte dat Nederland “multicultureel” is, dat het “van ons allemaal” is, en niet (meer) in de eerste plaats van de autochtone Nederlanders. En uiteráárd wordt dat alleen maar voorgesteld als zijnde luchtig en leuk: Aan de heel wat minder leuke, maar daarom niet minder reële, keerzijde van de medaille wordt, onnodig om het te vermelden, geen enkele aandacht besteed.

Verder, beste medereaguurders, viel me het lage niveau van deze invul-les op: Ik kan me nog goed herinneren dat wij op wat zo’n halve eeuw geleden de ‘lagere school’ heette in klas 3 en 4 – de huidige groep 5 en 6 – eveneens invul-lesjes kregen, maar dat de woorden bovenaan de bladzijde heus niet netjes op volgorde stonden, zodat je het maar voor het overschrijven had: Die stonden juist opzettelijk door elkaar, zodat je ze goed moest lezen om vervolgens het goede woord in de goede zin te zetten. Was wel wat logisch nadenken voor vereist, maar eenieder die niet volslagen dyslectisch was, kwam daar zonder al te veel moeite echt wel uit! De opzet van dit lesje is, ik zal het even hard stellen, ronduit onnozel: Je hoeft er totaal niet voor na te denken! Dus is de onvermijdelijke vraag: Waarom is dat zo gedaan? Is dat soms, omdat een té groot aantal leerlingen van huis uit zó’n taalachterstand meekrijgt dat ze het anders niet bolwerken? Is dát wat het niveau zo drukt, wat de kinderen – ook de autochtone – zoveel minder uitdagingen aanreikt, dan ze naar hun leeftijd, normaal gesproken, bèst zouden aankunnen?

Dat is dan meer dan een ongelukkige ontwikkeling, dat is een uitgesproken négatieve ontwikkeling! En dat op een willekeurige basisschool, ergens in Nederland. Een school op ‘christelijke grondslag,’ waar je echter, zeker bij het brengen en ophalen van je kind, struikelt over de ‘hijabs’ en de ‘niqabs.’

En het onderwijzend personeel maar lyrisch doen over de situatie! What’s next? Een “kenningsmakingbezoek” aan de moskee? Wordt dat belangrijker dan op je eigenlijke niveau iets leren? Mijn vriendin is allesbehalve gelukkig met wat ze waarneemt: Ze is weliswaar ‘maar’ de gróótmoeder en heeft zich op gepaste wijze afzijdig te houden, maar ze houdt haar hart vast voor de toekomst. En ze heeft gelijk: Zelf heb ik een vijf maanden oude kleinzoon en drie stief-kleinkinderen; ook ík houd mijn hart vast... voor de toekomst.

Door: Theresa Geissler

https://ejbron.wordpress.com/2017/02/13 ... nvullesje/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Verdomming van het onderwijs

Bericht door Ariel »

Dit is één van de weinige keren dat ik Maarten van Rossem leuk vind.

Maarten van Rossem is helemaal klaar met klas in DREAM SCHOOL!. In DREAM SCHOOL proberen bekende Nederlanders 16 schoolverlaters opnieuw te inspireren om zichzelf te ontwikkelen. De jongeren die centraal staan zijn tussen de 16 en 23 jaar en stuk voor stuk vastgelopen in het reguliere schoolsysteem. Onder leiding van coach Lucia Rijker en rector Eric van ’t Zelfde krijgen de jongeren 3 weken les van o.a. Minister van defensie Jeanine Hennis-Plasschaert, misdaadverslaggever Peter R. de Vries, schrijver Abdelkader Benali, profvoetballer John Heitinga en cabaretière Karin Bloemen.

Veel kijk plezier :razz:
.


The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Verdomming van het onderwijs

Bericht door Pilgrim »

“Onderwijsvernieuwing”...

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Verdomming van het onderwijs

Bericht door Pilgrim »

Wie zijn weer eens de dupe?

Geplaatst op 27 april 2018

Afbeelding

Nieuws duurt maar heel kort. Ook het nieuws dat het onderwijs in Nederland er niet best voor staat, duurde maar een paar dagen. Even was men verrast, verontrust of zelfs geschokt. Stel je voor; Nederland niet langer in de wereldtop! Weer iets waar we ooit trots op waren, gesloopt. Hoe heeft het zover kunnen komen? Jaar na jaar worden miljarden in het onderwijs gepompt, vooral in de zwakste scholen, en jaar na jaar daalt de kwaliteit. Al twintig jaar op rij.

Hoe komt dat toch dat we niet hoger scoren dan een mager zes minnetje? Die vraag lijkt ingewikkeld. Geloven we de meeste ‘deskundigen’, dan is de loodzware werkdruk in het onderwijs de boosdoener. Minister Arie Slob (CU) ging daar gretig in mee. Zo kon hij het probleem op het bordje van de leraren leggen. Hij stak ze zelfs nog de helpende hand toe en deed de heilloze suggestie om korter les te geven en leerlingen meer projecten te laten doen en vaker op (meestal zinloze) snuffelstages te sturen.

Voor de burger is het helemaal geen vraag waardoor het onderwijs zo achteruit gekacheld is. Ook de werkers in het onderwijs weten heus wel hoe dat komt. Maar er rust een zwaar taboe op een van de belangrijkste oorzaken van de gestage achteruitgang, en daarom durven zij niets te zeggen.

Nu is het wel zo, dat het feit dat Nederland internationaal niet goed scoort nog helemaal niet wil zeggen dat er in dit land geen goede scholen meer zijn. Het toont alleen maar aan dat er te veel scholen zijn die niet goed scoren. Basisscholen waar leerlingen na acht jaar onderwijs nauwelijks kunnen lezen, schrijven of rekenen zorgen ervoor dat het gemiddelde niveau van het onderwijs daalt. Dat daalt trouwens in alle landen met een sterke instroom van ‘vluchtelingen’. Maar het noemen van dat verband wordt gemeden als de pest. Politici willen het niet weten en burgers mogen het niet weten.

Maar we kunnen het wel weten. Thilo Sarrazin legde al in 2010 een verband tussen multiculturalisme en de ‘verdomming’ van Duitsland (‘Deutschland schafft sich ab’). Hij onderbouwde zijn stelling met een overvloed aan statistisch materiaal. Zijn onwelgevallige conclusies wekten de woede van de wegkijkers en leverde Sarazzin het bekende verwijt op dat hij bevolkingsgroepen tegen elkaar opzette. Zelf zei hij daarover: “Eerst werd ik ritueel verketterd en daarna op de mesthoop geveegd van alles wat bruin en verdacht is.”

De voorspelling van Sarazzin is door het alarm van de onderwijsinspectie alleen maar bevestigd. Ook voor ons land. Maar niemand voor de radio, op tv of in de schrijvende pers die ook maar met één woord aan het onderzoek van Sarazzin refereerde. Negatieve effecten van het grenzeloos toelaten van mensen zijn per definitie onbespreekbaar. Men keuvelt liever over diversiteit, inclusief en gelijke kansen. Dat er nog uitblinkers onder de scholen zijn, lijkt zelfs te steken. Die vermaledijde witte scholen die goed presteren!

Ouders die voor hun kind het beste willen en niet kiezen voor de school om de hoek, daar heeft de inspectie geen goed woord voor over: ‘De inspectie maakt zich zorgen over de oplopende segregatie in het onderwijs, omdat eilandvorming gevolgen kan hebben voor onderwijskansen van groepen leerlingen en voor de kwaliteit van het onderwijs.’ Als ouders hun kind niet naar een school willen sturen waar ze een Marokkaans accent oplopen, hun Nederlands afleren en het hebben over ‘de meisje’, pakken zij dus ‘groepen leerlingen’ (hoe verhullend wilt u het hebben?) onderwijskansen af. Kan het gekker?

De verloedering van het onderwijs past in een patroon dat alles heeft te maken met ‘de vreemdeling in ons midden’. Volgens Vluchtelingenwerk Nederland wonen er in totaal 200.000 tot 250.000 ‘vluchtelingen’ in ons land. Die komen uit landen als Afghanistan, Irak, Iran, Somalië en Syrië en hun aantal groeit met tienduizenden per jaar, nog afgezien van toename door geboorten. Maar niet alleen zij drukken de kwaliteit van het onderwijs. Het aantal matig tot slecht geïntegreerde ‘nieuwe Nederlanders’ overtreft het aantal ‘vluchtelingen’ vele malen. En ook deze groep doet het niet goed in het onderwijs.

Maar bij geen van de problemen in dit land wordt ooit de link gelegd (of het moet heel zijdelings zijn) met het offer dat de autochtone bevolking moet brengen op het altaar van de multikul. De jaarlijks terugkerende en oplopende kosten die onze welkomstcultuur meebrengt, zijn onbespreekbaar. En of het nu gaat om het woningtekort, de oplopende zorgkosten, de verstopping van het wegennet, het beslag op groen dat eerder nog heilig verklaard werd, de veiligheid en leefbaarheid in steden en dorpen, de opdringerige islamisering of de toename van antisemitisme, nooit ziet men het verband met de grote veranderingen in de samenstelling van onze bevolking. Zelfs de klimaatfanatici durven geen kanttekening te maken bij de explosieve groei van de bevolking in dit toch al overbevolkte land.

En wie zijn steeds de dupe? Juist, de gewone burgers. Maar zodra zij zeggen wat zij dagelijks zien en meemaken, wordt hen verweten de onderbuik te laten spreken. Maar er is niets mis met die onderbuik. Anders dan de verweekte hersens en het aangetaste geheugen van de elite is die onderbuik nog kerngezond.

Die gewone burgers leven in de echte wereld. De kosten en lasten van ongecontroleerde ‘immigratie’ treffen hen het hardst. Zij ondervinden de gevolgen dagelijks aan den lijve. Zij vangen de klappen op. Zij wonen in wijken die verloederen. Zij moeten inschikken. Zij ervaren op elk terrein de afbraak. En nu moeten ze ook nog hun kinderen naar scholen sturen waar ze vreemdeling in eigen klas zijn, en waar het onderwijs steeds minder voorstelt. En voor hen is er – anders dan voor de elite – ook geen ontkomen aan. Zij zijn weer eens de dupe.

Door: Wim van Schaik

https://ejbron.wordpress.com/2018/04/27 ... s-de-dupe/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Verdomming van het onderwijs

Bericht door xplosive »

Als ze nou denken aan verbetering van het onderwijs, dan is het een goede verbeteringsmaatregel om in alle scholen in Nederland verplicht aan alle schoolgaande kinderen (zonder uitzondering) te leren dat de Koran een verderfelijk, racistisch en mensonterend boek is en dat veel aanbevelingen in de Koran regelrecht in strijd zijn met de mensenrechten en een groot gevaar vormen voor elk streven naar vreedzaam samenleven.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Plaats reactie