grove privacyschendingen

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

grove privacyschendingen

Bericht door Schepsel »

'VS verzamelen online privégegevens van gebruikers'


De Amerikaanse NSA en FBI zouden op grote schaal online gegevens verzamelen bij bedrijven als Google, Apple en Facebook. Foto AP / Saul Sakuma

door Anouk van Kampen
BUITENLAND De Amerikaanse veiligheidsdiensten National Security Agency (NSA) en FBI hebben directe toegang tot online gegevens van gebruikers bij grote bedrijven als Google, Facebook en Apple. Dat melden de Britse krant The Guardian en de Amerikaanse krant The Washington Post op basis van geheime documenten in het bezit van de kranten.
De toegang tot de servers van deze bedrijven maakt deel uit van het geheime PRISM programma, dat overheden sinds 2007 toestemming geeft materiaal als zoekgeschiedenis, foto's, video's, bestandsoverdrachten, de inhoud van e-mails en chats in te zien. Het programma werd onder president Bush toegevoegd aan de Amerikaanse surveillance wet en onder Obama hernieuwd in december 2012.

Het gaat om toegang tot zowel live als opgeslagen communicatie, zonder dat daar een bevelschrift voor nodig is. De veiligheidsdiensten hebben volgens deze wet eveneens toegang tot de gegevens van gebruikers van de deelnemende bedrijven die buiten de VS wonen.

DE BETROKKEN BEDRIJVEN ZEGGEN VAN NIETS TE WETEN
De kranten hebben beschikking over een 'topsecret' PowerPoint-presentatie waarin het programma wordt beschreven. In de presentatie - die zou zijn gebruikt om medewerkers van veiligheidsdiensten op te leiden - staat aangegeven dat voor het programma wordt samengewerkt met de bewuste bedrijven. De bedrijven zeggen van het programma en de toegang tot hun servers echter niets te weten. Bedrijven zijn verplicht om op aanvraag de communicatie tussen gebruikers aan de Amerikaanse overheid beschikbaar te stellen, maar met het PRISM programma hebben de veiligheidsdiensten directe toegang tot de servers van de bedrijven.

Volgens een overheidswoordvoerder die The Guardian sprak zou er wel informatie worden verzameld, maar gaat het alleen om mensen buiten de VS. De gegevens behoren volgens hem tot de belangrijkste inlichtingeninformatie die de veiligheidsdiensten verzamelen, en worden gebruikt om de VS te beschermen tegen dreigingen van buitenaf. Veiligheidschef James Clapper stelt dat het naar buiten brengen van deze informatie door de kranten "langdurig en onomkeerbare schade" aan de Amerikaanse nationale veiligheid kan toebrengen. Volgens hem bestaat deze mogelijkheid wel binnen de wet, maar laat het nieuws uit de kranten een misleidende indruk achter.

ONDER OBAMA OOK TELEFOONGEGEVENS VERZAMELD
Gisteren meldde The Guardian nog dat de NSA de telefoondata van miljoenen klanten van Verizon, een van de grootste telefoonproviders van de Verenigde Staten, verzamelt. Het nieuws toonde aan dat onder president Obama's leiding miljoenen gegevens van inwoners worden verzameld, ongeacht of ze van iets worden verdacht. Het was al bekend dat onder president George W. Bush dergelijke telefoongegevens door de NSA werden verzameld, maar dit is de eerste keer dat blijkt dat Obama de praktijk van zijn voorganger doorzet.

Obama en het ministerie van Justitie lagen vorige maand ook al onder vuur, toen bleek dat journalisten van persbureau AP in de gaten werden gehouden. Justitie legde beslag op hun telefoongegevens. AP sprak van een "grote en ongekende inbreuk" op een journalistieke organisatie. Obama benadrukte het belang van persvrijheid, maar zei dat mensen tegelijkertijd beschermd moesten worden tegen het uitlekken van geheime informatie. Later bleek uit onderzoek van The Washington Post dat ook de telefoongegevens van een reporter van Fox News waren verzameld, tot grote woede van de tv-zender.
http://www.nrc.nl/nieuws/2013/06/07/vs- ... ebruikers/
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: De glurende creeps van de NSA: grove privacyschendingen

Bericht door Schepsel »

Justitie VS doet onderzoek naar lek over aftappen informatie burgers


De 29-jarige oud-CIA-medewerker Edward Snowden lekte de informatie over de geheime onderzoeksprogramma's van de overheid. Snowden was een contractarbeider bij de NSA. Op Snowdens eigen verzoek maakte The Guardian gisteren bekend wie hij is.

door Anouk van Kampen
BUITENLAND Het Amerikaanse ministerie van Justitie is een strafonderzoek begonnen naar het lekken van geheime informatie over het PRISM-programma, dat het aftappen van informatie van miljoenen burgers door de Amerikaanse regering mogelijk maakte. Het programma kwam deze week aan het licht. De Amerikaanse National Security Agency, die bij de afluisterpraktijken betrokken is, deed eerder naar aanleiding van de onthullingen aangifte bij het Amerikaanse ministerie van Justitie.
Justitie wil verder nog niets kwijt over het onderzoek. De bekendmaking van het onderzoek volgde op de onthulling dat de 29-jarige oud-CIA-medewerker Edward Snowden de informatie over de geheime onderzoeksprogramma's van de overheid had gelekt naar The Guardian en The Washington Post. Snowden was een contractarbeider bij de NSA. Op Snowdens eigen verzoek maakte The Guardian gisteren bekend wie hij is.

Snowden verblijft in Hong Kong in een poging uitlevering te voorkomen en hoopt ergens asiel te krijgen, mogelijk in IJsland. Hong Kong heeft overigens wel een uitleveringsverdrag met de VS, dus het is niet zeker dat hij op deze manier aan uitlevering ontkomt. Over zijn beweegredenen voor het lekken van de informatie zegt Snowden in een interview met The Guardian:

"Ik wil niet in een samenleving wonen die dit soort dingen doet. [...] Ik wil niet leven in een wereld waarin alles wat ik doe of zeg wordt vastgelegd. Dit is niet iets wat ik wil ondersteunen of waar ik onder wil leven."

INTERNETSPIONAGE GEBEURT AL JAREN
Deze week werd bekend dat de Amerikaanse veiligheidsdiensten NSA en FBI directe toegang hebben tot telefoondata en online gegevens van gebruikers bij grote bedrijven als Google, Facebook en Apple. Dat meldden The Guardian en The Washington Post op basis van geheime documenten.

De NSA maakt al jaren gebruik van internetspionage, zo blijkt uit de documenten die de kranten publiceerden. Onder de projectnaam PRISM verzamelt de NSA sinds 2007 gegevens van klanten van Microsoft, Google, AOL, Paltalk, Skype, Facebook, YouTube en Apple. De bedrijven faciliteren samen wereldwijd veruit het meeste internetverkeer. Volgens een document van de NSA zijn de bedrijven op de hoogte, maar Apple, Facebook en Google ontkennen dat.
http://www.nrc.nl/nieuws/2013/06/10/jus ... e-burgers/
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: De glurende creeps van de NSA: grove privacyschendingen

Bericht door Schepsel »

We moeten op de een of andere manier het midden zoeken tussen veiligheid en het grof schenden van privacy onder het mom van dat merken die downies toch niet.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De glurende creeps van de NSA: grove privacyschendingen

Bericht door Ariel »

Schepsel schreef:We moeten op de een of andere manier het midden zoeken tussen veiligheid en het grof schenden van privacy onder het mom van dat merken die downies toch niet.
Leuk vind ik het niet, maar ik denk dat er geen andere manier is. Ook dit hebben we te danken aan Islam. Moslims hebben deze wereld erg onveilig gemaakt.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: De glurende creeps van de NSA: grove privacyschendingen

Bericht door Schepsel »

Ariel schreef:
Schepsel schreef:We moeten op de een of andere manier het midden zoeken tussen veiligheid en het grof schenden van privacy onder het mom van dat merken die downies toch niet.
Leuk vind ik het niet, maar ik denk dat er geen andere manier is. Ook dit hebben we te danken aan Islam. Moslims hebben deze wereld erg onveilig gemaakt.
"Ik wil niet in een samenleving wonen die dit soort dingen doet. [...] Ik wil niet leven in een wereld waarin alles wat ik doe of zeg wordt vastgelegd. Dit is niet iets wat ik wil ondersteunen of waar ik onder wil leven."
^
Dit zei de klokkenluider en eigenlijk ben ik het daar erg mee eens. Ik heb boeken gelezen over de DDR, dit is nog *veel* erger, en van die DDR-verhalen kreeg je het al koud. Is rechts dan niet meer warm te krijgen voor het concept van de mondige en ingelichte burger? Ik wil geen moslimterreur aangezien dit mensenlevens kost en al vrij snel de samenleving kan ontwrichten, maar een overheid die zó buiten zijn boekje gaat? :emm2:

Ik heb gelezen over Ijsland en hoe zij omgingen met het bankenprobleem. ZO wil ik het, een bevolking die ''erbij hoort'', betrokken is, en niet gezien wordt als een domme horde janhagel die je volgens de laatste richtlijnen van de kinky Bilderberg-conferenties onder de duim mag houden. Dat de NSA dit zo grootschalig doet toont óók aan hoe weinig ''respect'' ze eigenlijk hebben voor de mensen en hoe er een cultuur is ontstaan van ''wat niet weet, dat niet deert''.

Zo'n cultuur komt niet uit de lucht vallen.

En op dit moment is er zo'n kloof tussen de bevolking en de machthebbenden. Dit is Koude Oorlog-achtig, zolang wij stemmen en belasting betalen is alles ok, voor de rest zijn we Gekke Henkie en zitten de hoge heren van alles te bekonkelen dat láng niet altijd in ons voordeel is. Er is een bovenlaag en de bevolking wordt keer op keer niet ingelicht en dom gehouden.

Afbeelding

Ik begin er nogal een hekel aan te krijgen. Dit is *ook* niet hoe ik wil dat het gaat. Het is ondemocratisch en fundamenteel onjuist. We zouden de moslims dat niet moeten gunnen!

Er gaat teveel mis dat ''ze'' bekonkelen en waar we dan ineens de zure vruchten van mogen proeven. Als ze nou intelligent waren EN hun hebzucht onder de duim konden houden... maar dat is teveel gevraagd, wij zijn ook maar dieren.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: De glurende creeps van de NSA: grove privacyschendingen

Bericht door Schepsel »

Plus, de overheid is in de meer democratische zo ingericht, dat er niet teveel buitensporige macht bij één of enkele personen terecht komt, of een orgaan, en dat de burger beschermd is tegen willekeur. De burger wordt in de opzet in ieder geval ''gerespecteerd'', en dit ondergraaft dat principe volledig!
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: De glurende creeps van de NSA: grove privacyschendingen

Bericht door xplosive »

Ik ben het met Schepsel eens dat de "democratie" op die manier vaak ver te zoeken is. Ook de mate van toegang tot de media (Berlusconi) wordt vaak (en steeds meer lijkt het wel) ondemocratisch door invloedrijke kapitaalkrachtigen beheerst. Dit is belangrijk aangezien de politieke voorkeursstemmen onder de (domme) bevolking voor een groot deel bepaald worden door wat er via de media naar buiten komt.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: De glurende creeps van de NSA: grove privacyschendingen

Bericht door Manon »

Om te beginnen begrijp ik de heisa niet zo goed: 20 jaar geleden wisten wij al op het werk (amerikaans bedrijf) dat onze emails en intercontinentale telefoongesprekken gescreend werden.

En als ik nu moet kiezen tussen gescreend worden en terrorist-vrij over straat te lopen, of niet gescreend te worden en een veelvoud aan POEF-kansen heb, dan kies ik voor het eerste.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: De glurende creeps van de NSA: grove privacyschendingen

Bericht door Schepsel »

circe schreef:Om te beginnen begrijp ik de heisa niet zo goed: 20 jaar geleden wisten wij al op het werk (amerikaans bedrijf) dat onze emails en intercontinentale telefoongesprekken gescreend werden.

En als ik nu moet kiezen tussen gescreend worden en terrorist-vrij over straat te lopen, of niet gescreend te worden en een veelvoud aan POEF-kansen heb, dan kies ik voor het eerste.
Vandaar ook dat ik wél een balans wil. Maar nu moeten we er ook maar op vertrouwen dat deze mensen betrouwbaar zijn en goede bedoelingen hebben, en dat is in essentie al fout; teveel macht bij een organisatie waarop (bij mijn weten) geen *echte* controle is, en waar de burger zich nauwelijks tegen kan verzetten. Het idee van controle, machtsbalans, beroepsmogelijkheden en verschillende instanties is onder andere juist dat mensen geen ''vertrouwen'' hoeven te hebben in wie dan ook, be it de staat, hun familie, enzovoorts (bijstand voor als je familie je laat stikken en je anders op straat belandt: Voor principes als ''dat zou de familie moeten oplossen'' koop je niks, of voor ''de overheid is echt wel betrouwbaar'', enz). Met de weg naar veel data heeft de overheid ineens een gigantische berg nieuwe kansen voor macht gevonden, en dat we die overheid niet kunnen vertrouwen blijkt bijvoorbeeld ook wel uit het feit dat de vingerafdrukken van de paspoorten voor onjuiste dingen gebruikt zijn en op plekken zijn gekomen waarvoor ze niet bedoeld waren, waaronder bij Justitie.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: De glurende creeps van de NSA: grove privacyschendingen

Bericht door Schepsel »

Privégesprekken van afgelopen 10 jaar moeten over
Communicatie miljarden burgers ongeldig verklaard

DOOR JOCHEM VAN DEN BERG EN DIEDERIK SMIT • DONDERDAG 13 JUNI 2013, 10:08

De privécommunicatie van miljarden burgers van de afgelopen tien jaar moet over. De gegevens zijn mogelijk ingezien door de Amerikaanse NSA en andere geheime diensten, waardoor ze ongeldig zijn verklaard. ”We realiseren ons dat het een ingrijpende maatregel is”, zegt Eric Holder, de Amerikaanse minister van Justitie, die het nieuws bekend maakte.

Het gaat om alle conversaties die tussen april 2004 en vorige week woensdag digitaal of telefonisch hebben plaatsgevonden. De gesprekken die via papier zijn verlopen, blijven gewoon geldig. “Uiteraard. Anders krijg je een situatie waarin je écht heel veel gesprekken over zou moeten doen. Dat is onbegonnen werk”, zegt Holder.

Sinds de introductie van Gmail in 2004 werd informatie van gebruikers door Google opgeslagen om gerichter te adverteren. Andere grote providers zoals Microsoft en Yahoo volgden met min of meer hetzelfde beleid. De geheime diensten van overheden maken gebruik van de data van de digitale giganten. De wetgeving voor zowel bedrijven als overheden liet de verzameling voor gegevens toe. “De burgers hebben met terugwerkende kracht recht op privacy en dus moeten de gesprekken over”, zegt Holder.

“De waarde van privégesprekken moet boven alle twijfel verheven zijn. Als een derde partij stelselmatig meeleest of meeluistert met een gesprek, is het geen privégesprek meer. Dit betekent dat er de facto nauwelijks privégesprekken hebben plaatsgevonden in de afgelopen tien jaar. De enige uitzonderingen hierop zijn de binnenlanden van Borneo, Servië en alle krabbels op Hyves sinds 2010.”

De landen waar de privégesprekken over moeten zijn onder andere de Verenigde Staten, Engeland, Duitsland, Frankrijk, Nederland, Spanje, China en Andorra. Holder: “Heel vervelend voor de betrokkenen, de goeden worden nu de dupe van de slechten. We hebben tienduizenden mensen in 156 landen in dienst om erop toe te zien dat de privacy van de gesprekken ook echt wordt gewaarborgd.”
http://www.speld.nl/2013/06/13/priveges ... eten-over/

[icon_lol.gif]
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: De glurende creeps van de NSA: grove privacyschendingen

Bericht door xplosive »

circe schreef:Om te beginnen begrijp ik de heisa niet zo goed: 20 jaar geleden wisten wij al op het werk (amerikaans bedrijf) dat onze emails en intercontinentale telefoongesprekken gescreend werden.

En als ik nu moet kiezen tussen gescreend worden en terrorist-vrij over straat te lopen, of niet gescreend te worden en een veelvoud aan POEF-kansen heb, dan kies ik voor het eerste.
Op zich heb ik er geen moeite mee dat opsporingsorganisaties die te goeder trouw zijn alles van mij weten, aangezien ik geen criminele activiteiten heb om te verbergen. Het probleem is alleen dat er mogelijk toch misbruik van die informatie kan worden gemaakt. Ik moet er bijvoorbeeld niet aan denken dat shariah-idioten toegang tot die informatie zouden krijgen. En als zulke shariah-idioten hier ooit de macht grijpen dan hebben ze direct toegang tot al die informatie en dan weten ze met behulp van die informatie natuurlijk precies welke mensen ze als eersten moeten elimineren.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De glurende creeps van de NSA: grove privacyschendingen

Bericht door Mahalingam »

Een aangetrouwde achteroom had tien jaar geleden een bedrijf dat een soort grote inkjet printer maakte. Het meters grote ding was voor het bedrukken van textiel. En die inkt kwam uit spuitpistolen.
De printer in India had last van verstopping en vervuiling. Na veel email en telefoontjes kondigde hij aan zelf te komen kijken en wat verbeterde 'pistols' mee te nemen om ter plaatse te testen.
Hij werd op Schiphol opgewacht en ingerekend voor wapensmokkel. Het misverstand werd opgelost. Toen had de veiligheidsdienst al monitoring van email inhoud en/of gesprekken.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De glurende creeps van de NSA: grove privacyschendingen

Bericht door Ariel »

xplosive schreef:En als zulke shariah-idioten hier ooit de macht grijpen dan hebben ze direct toegang tot al die informatie en dan weten ze met behulp van die informatie natuurlijk precies welke mensen ze als eersten moeten elimineren.
Het wordt inderdaad eng. Big Brother is watching you. Wie had ooit verwacht dat het boek van Orwell eens waarheid zou worden.
Straks moeten we net als in de oorlog oppassen met wat we zeggen over een regering of bepaalde groep.
Ik vermoed dat belangrijke brieven straks niet meer over de mail gestuurd worden, maar gewoon weer per post.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De glurende creeps van de NSA: grove privacyschendingen

Bericht door Mahalingam »

Moslims in de USA zijn een beschermde kaste. Dankzij CAIR?


Obama's Snooping Excludes Mosques, Missed Boston Bombers
Homeland Insecurity: The White House assures that tracking our every phone call and keystroke is to stop terrorists, and yet it won't snoop in mosques, where the terrorists are.

That's right, the government's sweeping surveillance of our most private communications excludes the jihad factories where homegrown terrorists are radicalized.

Since October 2011, mosques have been off-limits to FBI agents. No more surveillance or undercover string operations without high-level approval from a special oversight body at the Justice Department dubbed the Sensitive Operations Review Committee.
Who makes up this body, and how do they decide requests? Nobody knows; the names of the chairman, members and staff are kept secret.
[...]
Before mosques were excluded from the otherwise wide domestic spy net the administration has cast, the FBI launched dozens of successful sting operations against homegrown jihadists — inside mosques — and disrupted dozens of plots against the homeland.

If only they were allowed to continue, perhaps the many victims of the Boston Marathon bombings would not have lost their lives and limbs.[...]
One of the Muslim bombers made extremist outbursts during worship, yet because the mosque wasn't monitored, red flags didn't go off inside the FBI about his increasing radicalization before the attacks.
http://news.investors.com/ibd-editorial ... osques.htm
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: De glurende creeps van de NSA: grove privacyschendingen

Bericht door H.Numan »

Afbeelding
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: De glurende creeps van de NSA: grove privacyschendingen

Bericht door Ozes »

xplosive schreef:
circe schreef:Om te beginnen begrijp ik de heisa niet zo goed: 20 jaar geleden wisten wij al op het werk (amerikaans bedrijf) dat onze emails en intercontinentale telefoongesprekken gescreend werden.

En als ik nu moet kiezen tussen gescreend worden en terrorist-vrij over straat te lopen, of niet gescreend te worden en een veelvoud aan POEF-kansen heb, dan kies ik voor het eerste.
Op zich heb ik er geen moeite mee dat opsporingsorganisaties die te goeder trouw zijn alles van mij weten, aangezien ik geen criminele activiteiten heb om te verbergen. Het probleem is alleen dat er mogelijk toch misbruik van die informatie kan worden gemaakt. Ik moet er bijvoorbeeld niet aan denken dat shariah-idioten toegang tot die informatie zouden krijgen. En als zulke shariah-idioten hier ooit de macht grijpen dan hebben ze direct toegang tot al die informatie en dan weten ze met behulp van die informatie natuurlijk precies welke mensen ze als eersten moeten elimineren.
Dat verbaast me ook niets. Vooral de jongere generaties zijn het met je eens, wat ook niet vreemd is aangezien ze in jouw manier van denken zijn opgevoed.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De glurende creeps van de NSA: grove privacyschendingen

Bericht door Pilgrim »

Obama verdedigt spionageprogramma’s NSA

DOOR ANNEMARIE COEVERT, 18 JUNI 2013

BUITENLAND - De Amerikaanse president Barack Obama heeft vannacht op de Amerikaanse televisiezender CBS de spionageprogramma's van de Amerikaasne inlichtingendiensten verdedigd. Hij zei hierover meer openheid te willen geven, maar ook dat "het complete verhaal" nog niet kan worden gegeven.

Obama:

"Ik heb de inlichtingendiensten gevraagd te onderzoeken hoeveel we openbaar kunnen maken om Amerikanen gerust te stellen en te laten zien dat de programma's binnen de wet worden uitgevoerd, maar zonder het programma verder in gevaar te brengen."

'Ik heb veel veranderd na Bush'
Verder verwierp de president nadrukkelijk de suggestie dat zijn beleid nagenoeg een herkauwde versie is van de koers van zijn voorganger Bush:

"Sommige mensen zeggen: 'Weet je, Obama was voorheen een enthousiaste liberaal, en hij is nu Dick Cheney.' Dick Cheney zegt wel eens: 'Ja weet je, hij heeft het allemaal volledig overgenomen.' Ik heb er juist altijd zorg voor willen dragen dat we niet alleen maar inlichtingen verzamelen om terrorisme te voorkomen, maar dat we vooral blijven zorgen dat we een systeem onderhouden dat gegevens goed controleert en de feiten waarborgt. [...] Ik heb veel veranderingen aangebracht in het beleid van de NSA sinds mijn voorganger. Zo moet toezicht door de inlichtingendiensten goedgekeurd worden door het Congres en door buitenlandse inlichtingendiensten."

Bedrijven ontkennen toegang tot servers
Grote techbedrijven ontkennen dat ze opsporingsambtenaren rechtstreeks toegang geven tot hun servers, maar kregen de afgelopen maanden wel tienduizenden verzoeken van Amerikaanse veiligheids- en opsporingsdiensten om gebruikers van hun webdiensten af te luisteren. Dat blijkt uit de eerste harde feiten die zijn vrijgegeven in het Amerikaanse afluisterschandaal sinds details over het surveillance-project PRISM van de National Security Agency (NSA) uitlekten.

Strafrechtelijk onderzoek naar Snowden
De Amerikaanse overheid doet ondertussen strafrechtelijk onderzoek naar klokkenluider Edward Snowden. Volgens de FBI heeft het publiceren van de informatie grote schade aan de VS en de veiligheid in het land veroorzaakt. De Amerikaanse National Security Agency (NSA), die bij de afluisterpraktijken betrokken is, deed naar aanleiding van de onthullingen aangifte bij het Amerikaanse ministerie van Justitie.

Snowden ontkende dat overigens tijdens de livechat:

"Ik heb geen enkele operatie tegen legitieme militaire doeleinden onthuld. Ik heb gewezen op de hacks van de NSA op burgers en instellingen zoals universiteiten, ziekenhuizen en andere private ondernemingen. Iedere keer dat er een publieke discussie is die het Amerikaanse gezag kan ondergraven, zeggen ze dat."

http://www.nrc.nl/nieuws/2013/06/18/oba ... -openheid/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: De glurende creeps van de NSA: grove privacyschendingen

Bericht door Schepsel »

Alsof hij gaat toegeven ''jaja, we zitten u onwettig te begluren, we weten alles van u, en tot het moment dat het uitkwam kon het ons geen lor schelen wat u allemaal vindt'' :rolleyes: Zo'n stukje lezen is eigenlijk verspilde tijd.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: De glurende creeps van de NSA: grove privacyschendingen

Bericht door H.Numan »

Politiek correct heeft uiteraard helemaal geen probleem met afluisteren. Integendeel. Graag zelfs. Deed Stalin tenslotte ook. Mao minder, en Pol Pot niet. Want in hun landen was dat nergens nodig voor.

Even zo goed toch een probleem: "al dat afluisteren heeft heel wat aanslagen voorkomen".
Interessant. Dus die lieve aardige :sheik: en :muslima: zijn dan toch niet zo lief en aardig als we moeten geloven, niet waar?

Al dat afluisteren zou niet nodig zijn als de overheden bereid waren om gezond verstand te hanteren.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: De glurende creeps van de NSA: grove privacyschendingen

Bericht door Schepsel »

https://www.ixquick.nl/ned/protect-privacy.html

Zou dit nou werken?

Wie de DDR schokkend vindt, moet hier al helemaal de gribus van krijgen, en van de DDR vonden ze zichzelf ook de ''good guys''! Je moet niet in zulke dingen trappen.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: De glurende creeps van de NSA: grove privacyschendingen

Bericht door H.Numan »

We leven in een gemakzuchtige maatschappij. De minste of geringste inspanning is al te veel. Je kunt gemakkelijk discreet mail versturen. Maar ... mensen willen niet met Hushmail werken. Is EXACT hetzelfde als gmail of hotmail. Maar kost te veel moeite. Je kunt erg gemakkelijk anoniem surfen. Maar ... kost te veel moeite om dat te doen. Google is gemakkelijker. Maakt dus totaal niet uit wat kan, het is gewoon te veel moeite.

Ik begrijp best dat overstappen van Windows naar Linux voor 99% veel te veel moeite en ook te moeilijk is. Maar overschakelen van google naar http://www.duckduck.go is geen moeite. En toch al teveel moeite voor die 99%.

Dat maakt het voor Obama uiteraard heel gemakkelijk.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: De glurende creeps van de NSA: grove privacyschendingen

Bericht door Ozes »

Waar is al de rechtse weerstand hiertegen Numan?
Ik heb vernomen dat "rechtse bewegingen" onbevlekt van het marxisme door het leven gaan, en een soort geheime intellectueel antwoord hebben op linkse totalitaire spelletjes. Waar zijn ze?
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De glurende creeps van de NSA: grove privacyschendingen

Bericht door Pilgrim »

Privacyschendingen zijn niet een exclusief privilege van Obama, Bush begon er immers al mee. En ook de CIA heeft een indrukwekkende staat van dienst, niet alleen in afluisteren maar ook in het plegen van moordaanslagen.
Het programma werd onder president Bush toegevoegd aan de Amerikaanse surveillance wet en onder Obama hernieuwd in december 2012.

viewtopic.php?p=321967#p321967
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: De glurende creeps van de NSA: grove privacyschendingen

Bericht door Ozes »

Maar goed dat je dat even mededeelt, maar elke regering doet dat wel, het gaat om de schaal en de politieke partijdigheid. De CIA heeft vrij weinig aanslagen gepleegd voor de geheime dienst van s'werelds grootste supermacht in de geschiedenis.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: De glurende creeps van de NSA: grove privacyschendingen

Bericht door H.Numan »

Dat klopt, maar wat Obama nu voor elkaar heeft slaat alles wat Bush en voorgangers wisten te presteren. Uiteraard heeft hij wel een goede verklaring: Bush deed het niet, niet omdat hij hij het niet wilde, maar omdat hij de techniek er niet voor had. Die heeft Obama dus wel.

Waar ik een groot probleem mee heb is ongelimiteerd IEDEREEN in de gaten houden. Dat uiteraard. Maar Obama is net even TE politiek correct: daar waar hij ruimschoots kan oogsten is het ten strengste verboden: in madrassas, moskeeën en religieuze genootschapjes.

Dat is te vergelijken met iedereen indringend controleren op kinderporno, behalve leden van de Stichting Martijn en de Vereniging van Pastores in Nederland.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Plaats reactie