Israël en de VN

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
Mahalingam
Berichten: 52065
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Israël en de VN

Bericht door Mahalingam »

De VN heeft weer eens gedaan waar ze goed in zijn: de zoveelste resolutie tegen Israël aannemen. En Obama sprak geen veto uit.
De ontwerpresolutie, die vrijdag door de Veiligheidsraad werd aangenomen, werd ingediend door Nieuw-Zeeland, Senegal, Maleisië en Venezuela.
Netanyahu liet in een eerdere reactie al weten dat Israël de resolutie verwerpt en er zich niet aan zal houden. Het voelt zich ook door de VS zwaar in de steek gelaten omdat die weigerden hun veto over de resolutie uit te spreken. 'De regering van Obama heeft niet alleen nagelaten Israël te beschermen tegen deze bendevorming in de VN, ze spande er achter de schermen mee samen', aldus Netanyahu. [...]
Volgens het kabinet van de premier, heeft hij de ambassadeurs in Nieuw-Zeeland en Senegal direct teruggeroepen voor overleg. Daarnaast heeft hij opdracht gegeven om het geplande bezoek van de Senegalese minister van Buitenlandse Zaken aan Israël te annuleren, en wil hij alle hulpprogramma's voor Senegal stop zetten.
http://www.volkskrant.nl/buitenland/boz ... ~a4439709/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Israël en de VN

Bericht door Ariel »

Israël betaalt niet meer mee aan VN, en gelijk hebben ze.
Israël stopt met betalen aan instellingen van de Verenigde Naties. Dit heeft de Israëlische premier Benjamin Netanyahu laten weten. Daarmee reageert hij op een VN-resolutie over de noodzaak de kolonisatie van door Israël bezet Palestijns land te stoppen.

De VN hameren erop dat de bouw van nederzettingen in strijd is met het internationaal recht. Daardoor zou vrede op basis van een Israëlische en een Palestijnse staat onmogelijk worden gemaakt. Volgens de Veiligheidsraad moet Israël ermee stoppen. In de raad wordt Israël al heel lang de hand boven het hoofd gehouden door het veto van permanent lid Verenigde Staten. Maar vrijdag onthielden de VS zich van stemming.

Dat was volgens Netanyahu ,,een slinkse anti-Israëlische manoeuvre van de regering van Barack Obama''. Obama en Netanyahu hebben nooit goed met elkaar overweg gekund en Netanyahu ziet in het plotseling wegvallen van de steun van de VS een wraakactie van Obama die 20 januari aftreedt.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Israël en de VN

Bericht door Ariel »

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Israël en de VN

Bericht door King George »

Wat een zegen dat die Hussein O'Drama het veld ruimt en wordt vervangen door Donald Trump.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Israël en de VN

Bericht door Ariel »

Netanyahu is laaiend. The resolution “doesn’t bring peace closer. It pushes it further away,” Netanyahu said Saturday, calling the document “crazy.” Hij heeft ook de ambassadeurs van tien landen die instemden met de resolutie ter verantwoording geroepen. Dat hij dit op Eerste Kerstdag doet is extra opvallend, omdat de meeste ambassades dicht zijn.
President Barack Obama’s administration constituted a “shameful ambush” by allowing the resolution's passage, Netanyahu said in his first public comments since Friday’s vote.

“Half a million ... are being slaughtered in Syria, tens of thousands are butchered in Sudan. The Middle East is up in flames, yet the Obama administration and the UN Security Council choose to set upon the only democracy in the Middle East,” Netanyahu told his television audience.

Netanyahu said that by abstaining the US has violated a pledge made by former president Jimmy Carter who promised Tel Aviv that Washington would not dictate peace terms to Israel at the UN Security Council.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Teva Teff

Re: Israël en de VN

Bericht door Teva Teff »

Trouw: Een klap in het gezicht van Israël, én Bibi
Dat heeft Israël af en toe nodig.
Een corrigerende tik voor hun nederzettingen gedoe in bezet gebied.
Acht jaar lang nam de Amerikaanse president Israël in bescherming. Tot afgelopen vrijdag.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Israël en de VN

Bericht door Ariel »

Teva Teff schreef: Dat heeft Israël af en toe nodig.
Een corrigerende tik voor hun nederzettingen gedoe in bezet gebied.
Er is GEEN BEZET gebied in Israel. Hooguit kan je het "betwist gebied" noemen .

https://brabosh.com/2014/01/15/pqpct-tva/
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Teva Teff

Re: Israël en de VN

Bericht door Teva Teff »

Ik zie geen reden om mijn bijdrage te wijzigen.
Het blijft
Dat heeft Israël af en toe nodig.
Een corrigerende tik voor hun nederzettingen gedoe in bezet gebied.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Israël en de VN

Bericht door Ali Yas »

Teva Teff schreef:Ik zie geen reden om mijn bijdrage te wijzigen.
Dat heb je als de rede geen reden is.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Teva Teff

Re: Israël en de VN

Bericht door Teva Teff »

Ali Yas schreef:
Teva Teff schreef:Ik zie geen reden om mijn bijdrage te wijzigen.
Dat heb je als de rede geen reden is.
Een woordkunstenaar.
Met een geweldige vondst. Na de smerige tekening, een linkje naar de politiek stekeblinde Vlaamse vrienden van Israël nu als argument een geinig woordgrapje waar ik werkelijk helemaal paf van sta. Wat een creativiteit, wat een diepte!
Ik denk nu echt serieus aan opgave!
:israel:
Maar de resolutie en het gedoe eromheen blijft wel gewoon staan.
Elsevier: Na VN-resolutie vreest Israël verdere ‘problematische stappen’ van Obama
Deze reactie onder het artikel wil ik nog even quoten. Zo denk ik er zelf ook ongeveer over.
Volgens internationaal recht is trouwens het in bezit nemen en bebouwen van bezet gebied illegaal. Jammer dat Israel, waar ik sympathie voor heb, vrede onmogelijk heeft gemaakt door de nederzettingenpolitiek. Maar dit zult u waarschijnlijk ook crypto-islamofascistisch geklets vinden.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Israël en de VN

Bericht door Ali Yas »

Teva Teff schreef:
Volgens internationaal recht is trouwens het in bezit nemen en bebouwen van bezet gebied illegaal.
Zou je even twee dingen voor me willen verklaren?

1. Over welk toepasselijk "internationaal recht" gaat het hier?
2. Op grond van welke historische gebeurtenis moeten Judea en Samaria worden beschouwd als "bezet gebied"?
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Israël en de VN

Bericht door Ali Yas »

(28 dec)
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Israël en de VN

Bericht door Ariel »

Ze hebben gelijk , and good luck to them. icon_thumbup.gif
Israel to defy UN, build thousands of new homes in East Jerusalem

BY ROBERT SPENCER

East Jerusalem is not occupied territory. It belongs to Israel by historical right, by UN declaration, and by right of conquest (a right universally recognized for every country in the world except Israel). Obama has betrayed a U.S. ally, while showering billions upon a state whose government orders its people to chant “Death to America.”

Israel will move ahead with plans to build thousands of new homes in East Jerusalem, refusing to back down after a United Nations vote last week declared such housing there and in the West Bank illegal under international law.

The vote succeeded after the United States, in a historic break with precedent, abstained.

According to the New York Times, the city will approve the construction of 600 new housing units Wednesday, a first step in what will ultimately amount to 5,600 new Jewish homes in the Arab section of the city.

“Israel is a country with national pride, and we do not turn the other cheek,” Israeli Prime Minster Benjamin Netanyahu said. “This is a responsible, measured and vigorous response, the natural response of a healthy people that is making it clear to the nations of the world that what was done at the U.N. is unacceptable to us.”

Netanyahu has reacted angrily to President Obama’s decision to abstain from the vote, as has President-elect Trump, who tweeted Monday that the United Nations had become a “club” where people “have a good time.”

Netanyahu also downgraded ties with countries that had voted for the resolution, including Britain, France, Russia, China, Japan, Ukraine and Egypt.

Meanwhile, Palestinian President Mahmoud Abbas hopes the resolution will influence the upcoming Middle East conference in Paris to lay the groundwork to end Israel’s settlement construction

Abbas said early Tuesday that the resolution “proves that the world rejects the settlements, as they are illegal, in our occupied land including East Jerusalem.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52065
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Israël en de VN

Bericht door Mahalingam »

De perfide Franse buitenlandpolitiek heeft nog een potje op het vuur staan voor Israël:
Israel Fears American, French Initiative in Paris Conference Before Obama Leaves Office
Israel fears that the United States and France want to advance another move on the Israeli-Palestinian issue before the Obama administration wraps up its term.

A senior official in Jerusalem said that during Sunday’s security cabinet meeting, ministers were presented with an assessment that during the international foreign ministers’ meeting scheduled for January 15 in Paris as part of the French peace initiative, a series of decisions on the peace process will be made. These will immediately be brought to the UN Security Council for a vote and will be adopted there before January 20.
http://www.haaretz.com/israel-news/1.761317
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Israël en de VN

Bericht door Ariel »

Trump tegen Israël: houd nog even vol

Aankomend president Donald Trump heeft nog eens duidelijk gemaakt dat Israël van hem een stuk meer ruimte zal krijgen dan van zijn voorganger Obama. Naar aanleiding van een kritische resolutie die de VN-Veiligheidsraad vorige week aannam tegen de bouw van nederzettingen door Israël, twitterde Trump woensdag: ,,We kunnen niet toestaan dat Israël met een dergelijke minachting en respectloosheid wordt behandeld.''

Volgens de man die over drie weken het Witte Huis betrekt, is zijn land de laatste tijd geen goede vriend geweest voor Israël. ,,Het begin van het einde was de vreselijke deal met Iran en nu dit. Wees sterk Israël, 20 januari komt er snel aan'', besloot hij zijn bericht.

De resolutie van vrijdag werd door veertien van de vijftien leden van de Veiligheidsraad goedgekeurd. De VS onthielden zich van stemming. Israël had gehoopt op een veto van de Amerikanen, die als een van de vijf permanente leden iedere resolutie kunnen tegenhouden.

Minister van Buitenlandse Zaken John Kerry verdedigde de Amerikaanse opstelling woensdag. Volgens hem kunnen de VS ,,niet stil blijven'' terwijl de kans op vrede steeds kleiner wordt. Volgens hem is de tweestatenoplossing, het idee dat Israël én Palestina volwaardige staten moeten zijn met hun eigen grondgebied, ,,serieus in gevaar''.

In de tekst van de VN-resolutie stond inhoudelijk niet veel nieuws; de VN-Veiligheidsraad heeft zich in het verleden al herhaaldelijk uitgesproken tegen de Israëlische nederzettingen in bezet Palestijns gebied. In 1979 riep de raad Israël al op hiermee te stoppen. Het taalgebruik in de laatste resolutie was wel feller dan voorheen: in de laatste resolutie worden de nederzettingen een ,,flagrante overtreding van het internationaal recht'' genoemd. Eerder stond er bijvoorbeeld dat ,,de juridische basis ontbreekt''.

De Israëlische regering is woedend over de resolutie. Premier Netanyahu sprak van ,,bendevorming'' binnen de Veiligheidsraad en gaf Obama daar de schuld van.

Ook Trump haalde via Twitter uit naar de vertrekkend president. ,,Ik doe mijn best om de vele explosieve uitlatingen en blokkades van president O. te negeren. Ik dacht dat het een soepele overgang zou worden - niet dus.''
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Israël en de VN

Bericht door Ali Yas »

(+2 dagen)

Hé Teva, krijg ik nog antwoord op deze vragen?
Teva Teff schreef:
Volgens internationaal recht is trouwens het in bezit nemen en bebouwen van bezet gebied illegaal.
Zou je even twee dingen voor me willen verklaren?

1. Over welk toepasselijk "internationaal recht" gaat het hier?
2. Op grond van welke historische gebeurtenis moeten Judea en Samaria worden beschouwd als "bezet gebied"?
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Teva Teff

Re: Israël en de VN

Bericht door Teva Teff »

Tijdens de 6-daagse oorlog (5 juni - 10 juni 1967) heeft Israël een stuk Jordanië veroverd en bezet. Dat is alweer bijna 50 jaar geleden.
Die oorlog is dus al lang uitgevochten. Het wordt tijd dat de bezetter Israël dit ooit tijdens een oorlog veroverd gebied weer verlaat en de joodse kolonisten weer herplaatst op eigen grondgebied.
Laatst gewijzigd door Teva Teff op vr dec 30, 2016 10:58 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Mahalingam
Berichten: 52065
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Israël en de VN

Bericht door Mahalingam »

Het is lang geleden dat ik me hiervoor inzette.
http://www.ravagedigitaal.org/2006/apri ... sahara.htm
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Israël en de VN

Bericht door Ariel »

Teva Teff schreef:. Het wordt tijd dat de bezetter Israël dit ooit tijdens een oorlog veroverd gebied weer verlaat en de joodse kolonisten weer herplaats op eigen grondgebied.
Nog maar een keer. Israel is GEEN BEZETTER.

Ik heb uit goede bron vernomen dat de MOSSAD hier meeleest, en waarschijnlijk vandaar, dat jij steeds de melding krijgt dat iemand jouw computer in bezit genomen heeft. Tja.... :israel:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Teva Teff

Re: Israël en de VN

Bericht door Teva Teff »

Bovenaan staat: De neutraliteit van dit artikel wordt betwist.
Dat verbaast mij niet.
Wikipedia: Westelijke Jordaanoever
Het blijft toch een redelijke infopagina waar je veel kan lezen over de geschiedenis tot nu toe van de Israëlische bezetting en joodse kolonisatie van de westelijke Jordaanoever.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Israël en de VN

Bericht door Ali Yas »

Teva Teff schreef:Tijdens de 6-daagse oorlog (5 juni - 10 juni 1967) heeft Israël een stuk Jordanië veroverd en bezet. Dat is alweer bijna 50 jaar geleden.
Die oorlog is dus al lang uitgevochten. Het wordt tijd dat de bezetter Israël dit ooit tijdens een oorlog veroverd gebied weer verlaat
Waarom? Jordanië heeft dit gebied in het vredesverdrag met Israël opgegeven (1994).

En misschien heb je ook nog even tijd het antwoord op mijn eerste vraag uit te zoeken (ik neem aan dat je dat niet paraat hebt dus je mag er best even over doen).
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Israël en de VN

Bericht door Ariel »

Ik wordt ineens weer gelovig.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Israël en de VN

Bericht door Ali Yas »

Kun je nog wat aandacht besteden aan mijn brandende vragen, Teva? Ik herhaal mijn post nog even hieronder.
Teva Teff schreef:Tijdens de 6-daagse oorlog (5 juni - 10 juni 1967) heeft Israël een stuk Jordanië veroverd en bezet. Dat is alweer bijna 50 jaar geleden.
Die oorlog is dus al lang uitgevochten. Het wordt tijd dat de bezetter Israël dit ooit tijdens een oorlog veroverd gebied weer verlaat
Waarom? Jordanië heeft dit gebied in het vredesverdrag met Israël opgegeven (1994).

En misschien heb je ook nog even tijd het antwoord op mijn eerste vraag uit te zoeken (ik neem aan dat je dat niet paraat hebt dus je mag er best even over doen).
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Teva Teff

Re: Israël en de VN

Bericht door Teva Teff »

Vertel eens Ali Yas, waarom zo hardnekkig?
Als ik de moeite neem om te antwoorden, bevalt mijn antwoord jou toch niet.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Israël en de VN

Bericht door Ali Yas »

Teva Teff schreef:Vertel eens Ali Yas, waarom zo hardnekkig?
Als ik de moeite neem om te antwoorden, bevalt mijn antwoord jou toch niet.
Dat is omdat je ontwijkende antwoorden geeft, en de helft van mijn vragen überhaupt niet beantwoordt. Het zijn er maar twee.

Mijn punt is dat je heel forse standpunten inneemt (Israël moet bezet gebied ontruimen, Israël houdt zich niet aan internationaal recht), en ik weet wel dat je daarin niet alleen staat, maar ik wil gewoon het naadje van de kous weten: klets je anderen nou alleen maar na, of weet jij iets wat ik niet weet?
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Plaats reactie