Israël en de VN

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Israël en de VN

Bericht door Ali Yas »

Kun je nog wat aandacht besteden aan mijn brandende vragen, Teva? Ik herhaal mijn post nog even hieronder om 'm weer bovenaan te krijgen. Met excuses aan Ariel, dit is de laatste dag dat ik dit doe.
Teva Teff schreef:Tijdens de 6-daagse oorlog (5 juni - 10 juni 1967) heeft Israël een stuk Jordanië veroverd en bezet. Dat is alweer bijna 50 jaar geleden.
Die oorlog is dus al lang uitgevochten. Het wordt tijd dat de bezetter Israël dit ooit tijdens een oorlog veroverd gebied weer verlaat
Waarom? Jordanië heeft dit gebied in het vredesverdrag met Israël opgegeven (1994).

En misschien heb je ook nog even tijd het antwoord op mijn eerste vraag uit te zoeken (ik neem aan dat je dat niet paraat hebt dus je mag er best even over doen).
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Teva Teff

Re: Israël en de VN

Bericht door Teva Teff »

Teva Teff schreef:
Ali Yas schreef:
Teva Teff schreef:Ik zie geen reden om mijn bijdrage te wijzigen.
Dat heb je als de rede geen reden is.
Een woordkunstenaar.
Met een geweldige vondst. Na de smerige tekening, een linkje naar de politiek stekeblinde Vlaamse vrienden van Israël nu als argument een geinig woordgrapje waar ik werkelijk helemaal paf van sta. Wat een creativiteit, wat een diepte!
Ik denk nu echt serieus aan opgave!
:israel:
Maar de resolutie en het gedoe eromheen blijft wel gewoon staan.
Elsevier: Na VN-resolutie vreest Israël verdere ‘problematische stappen’ van Obama
Deze reactie onder het artikel wil ik nog even quoten. Zo denk ik er zelf ook ongeveer over.
Volgens internationaal recht is trouwens het in bezit nemen en bebouwen van bezet gebied illegaal. Jammer dat Israel, waar ik sympathie voor heb, vrede onmogelijk heeft gemaakt door de nederzettingenpolitiek. Maar dit zult u waarschijnlijk ook crypto-islamofascistisch geklets vinden.
Naar aanleiding van vooral die lullige tekening van Ariel heb ik 2 reacties met 2 keer een link geplaatst.
Het gaat dus over het voortdurend en stelselmatig stichten van joodse nederzettingen in door Israël bezet gebied door de staat Israël. Daar is niet alleen verzet tegen vanuit de Palestijnse bevolking die daar woont, maar ook vanuit alle landen eromheen en vrijwel de rest van de wereld.
Mijn mening is dat dit gebied oorlogsbuit is welke Israël zich toegeëigend heeft tijdens de 6-daagse oorlog van 1967. Buitenlands territorium met de daarin levende bewoners. De oorlog is allang afgelopen dus de oorlogsbuit moet weer worden ingeleverd, de militaire bezetters moeten vertrekken. Het koloniseren van dit gebied door Israëlische Joden had in principe nooit mogen plaatsvinden, ook alle joodse kolonisten moeten uiteindelijk dit gebied verlaten en weer terugkeren naar hun eigen land. Dit is dus mijn mening!
Ali Yas schreef:
Teva Teff schreef:
Volgens internationaal recht is trouwens het in bezit nemen en bebouwen van bezet gebied illegaal.
Zou je even twee dingen voor me willen verklaren?

1. Over welk toepasselijk "internationaal recht" gaat het hier?
2. Op grond van welke historische gebeurtenis moeten Judea en Samaria worden beschouwd als "bezet gebied"?
Vraag 1. Ik zou niet weten. Op de Elsevierpagina is een door een online redacteur geschreven artikel die behalve feitelijkheden ook haar eigen mening uitdraagt, onder het artikel is een lopende discussie van uitgesproken tegenover elkaar liggende meningen middels ingezonden reacties. Daaruit heb ik een stukje van een inzender gequoot wiens mening ongeveer overeenkwam met die van mij. Dus als jij antwoord op je vraag wilt weten dan zoek je maar in de reacties bij dat artikel en vraag het die inzender. Ik ga daar zelf geen energie in steken. Ik schreef: "Zo denk ik er zelf ook ongeveer over."
Vraag 2 had ik al beantwoord, maar wellicht geeft het woordje oorlogsbuit wel meer helderheid.
Teva Teff

Resolutie 2334

Bericht door Teva Teff »

De resolutie heeft al een eigen Wikipedia pagina.
Resolutie 2334
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Israël en de VN

Bericht door Ali Yas »

Teva Teff schreef:Vraag 1. Ik zou niet weten. Op de Elsevierpagina is een door een online redacteur geschreven artikel die behalve feitelijkheden ook haar eigen mening uitdraagt, onder het artikel is een lopende discussie van uitgesproken tegenover elkaar liggende meningen middels ingezonden reacties. Daaruit heb ik een stukje van een inzender gequoot wiens mening ongeveer overeenkwam met die van mij. Dus als jij antwoord op je vraag wilt weten dan zoek je maar in de reacties bij dat artikel en vraag het die inzender. Ik ga daar zelf geen energie in steken. Ik schreef: "Zo denk ik er zelf ook ongeveer over."
Okee. Dan stel ik vast dat je als zelfverklaard scepticus gewoon te beroerd bent vaste grond onder je eigen meningen te krijgen. Zo iemand noemen we een naprater.
Vraag 2 had ik al beantwoord, maar wellicht geeft het woordje oorlogsbuit wel meer helderheid.
Mijn vraag had ik nog wat nader gespecificeerd nadat je 'm in eerste aanleg had ontweken, maar daar heb je niet op gereageerd. Kennelijk had je geen antwoord of wilde je dat niet geven.

Kortom Teva, je bent voor mij door het ijs gezakt. Je bent geen scepticus maar een ideoloog die klakkeloos overneemt wat in jouw kraam te pas komt.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Teva Teff

Re: Israël en de VN

Bericht door Teva Teff »

Ik hecht weinig waarde aan jouw "vaststelling".
Je stopt nu met zeuren?
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Israël en de VN

Bericht door mercator »

Teva Teff schreef: Het koloniseren van dit gebied door Israëlische Joden had in principe nooit mogen plaatsvinden, ook alle joodse kolonisten moeten uiteindelijk dit gebied verlaten en weer terugkeren naar hun eigen land. Dit is dus mijn mening!
Raar dat jij-en nog zoveel anderen-blijkbaar wakker liggen van wat er in dat godvergeten stukje woestijn aan de hand is. Ik houd het liever dichter bij huis en vind dat alle Islamitische kolonisten Europa moeten verlaten en weer terugkeren naar hun eigen land. Dat zal dan wel MIJN mening zijn.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Teva Teff

Re: Israël en de VN

Bericht door Teva Teff »

mercator schreef:
Teva Teff schreef: Het koloniseren van dit gebied door Israëlische Joden had in principe nooit mogen plaatsvinden, ook alle joodse kolonisten moeten uiteindelijk dit gebied verlaten en weer terugkeren naar hun eigen land. Dit is dus mijn mening!
Raar dat jij-en nog zoveel anderen-blijkbaar wakker liggen van wat er in dat godvergeten stukje woestijn aan de hand is. Ik houd het liever dichter bij huis en vind dat alle Islamitische kolonisten Europa moeten verlaten en weer terugkeren naar hun eigen land. Dat zal dan wel MIJN mening zijn.
Dat van die islamitische kolonisten lijkt heel erg op mijn mening.
En echt wakker liggen van Resolutie 2334 doe ik niet.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Israël en de VN

Bericht door mercator »

Teva Teff schreef:Dat van die islamitische kolonisten lijkt heel erg op mijn mening.
En echt wakker liggen van Resolutie 2334 doe ik niet.
En die Joodse kolonisten gaan niet parasiteren op de Arabieren daar, terwijl onze moslims dat wél doen op ons.

Wat de VN betreft heeft Trump gelijk: het is een clubje mensen die graag samenkomen om zich te amuseren.

Het is toch te gek dat een VN ambassadeur van pakweg Botswana zijn zegje mag doen over de Israëlische politiek.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Israël en de VN

Bericht door Ali Yas »

mercator schreef:Het is toch te gek dat een VN ambassadeur van pakweg Botswana zijn zegje mag doen over de Israëlische politiek.
Dat mag best, maar dan moet het omgekeerde ook kunnen en dat gebeurt niet. Daarmee is de VN verworden tot een pressiegroepje van verwerpelijke regimes. Laten die er dan ook maar voor betalen en het hoofdkwartierin Riyad zetten.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Israël en de VN

Bericht door Ariel »

Teva Teff schreef: Naar aanleiding van vooral die lullige tekening van Ariel heb ik 2 reacties met 2 keer een link geplaatst.
Hier komt de volgende lullige tekening. De wereld van de Islam. En het rode stipje op de kaart is Israël. Dan ga jij, en met jou veel andere huilebalken verkondigen dat Israel land steelt van Moslims? Enig idee hoeveel land moslims al ingepikt hebben?

Afbeelding
Daar is niet alleen verzet tegen vanuit de Palestijnse bevolking die daar woont, maar ook vanuit alle landen eromheen en vrijwel de rest van de wereld.
Uiteraard, door moslims, vrienden van islam en zeikerds zoals jij. Een normaal mens weet dat Israel recht heeft op dat stukje grond.
Mijn mening is dat dit gebied oorlogsbuit is welke Israël zich toegeëigend heeft tijdens de 6-daagse oorlog van 1967. Buitenlands territorium met de daarin levende bewoners.


Israel is nooit te beroerd geweest om gewonnen land terug te geven. Ze hebben de gehele Sinai Peninsula, een gebied rijk aan olie, terug gegeven aan Egypte toen daar een ander regime kwam. Het Midden-Oosten wil geen vrede met Israel. Ze willen het vernietigen.


De oorlog is allang afgelopen dus de oorlogsbuit moet weer worden ingeleverd, de militaire bezetters moeten vertrekken. Het koloniseren van dit gebied door Israëlische Joden had in principe nooit mogen plaatsvinden, ook alle joodse kolonisten moeten uiteindelijk dit gebied verlaten en weer terugkeren naar hun eigen land. Dit is dus mijn mening!
Jouw mening toont aan hoe weinig je op de hoogte bent van het conflict. Jij weet werkelijk niks. Jij bent geen scepticus, maar een ( sorry dat ik het moet zeggen) een dom links draaiend trolletje die het heerlijk vindt om mensen op de kast te jagen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Teva Teff

Re: Israël en de VN

Bericht door Teva Teff »

Ik ben geen moslimvriend. Vreemd dat jij dat na bijna 10 jaar FFI bijdragen nog steeds niet door hebt.
Misschien een keer een middagje gebruiken om je geheugen een beetje op te frissen?
search.php?author_id=1094&sr=posts
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Israël en de VN

Bericht door Ariel »

Teva Teff schreef:Ik ben geen moslimvriend. Vreemd dat jij dat na bijna 10 jaar FFI bijdragen nog steeds niet door hebt.
Misschien een keer een middagje gebruiken om je geheugen een beetje op te frissen?
Jij valt onder de zeikerds Teva.
en zeikerds zoals jij
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Israël en de VN

Bericht door Ali Yas »

Teva Teff schreef:Ik hecht weinig waarde aan jouw "vaststelling".
Je stopt nu met zeuren?
Zoals ik had beloofd zou ik mijn conclusies trekken op basis van de kracht van je argumenten. Je hebt je kans gehad.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Teva Teff

2334

Bericht door Teva Teff »

Ali Yas schreef:
Teva Teff schreef:Ik hecht weinig waarde aan jouw "vaststelling".
Je stopt nu met zeuren?
Zoals ik had beloofd zou ik mijn conclusies trekken op basis van de kracht van je argumenten. Je hebt je kans gehad.
Jouw conclusies zijn mij evenveel waard als die zeikerdsmening van Ariel.
Verder nog iets te melden over de oorlogsbuit van Israël?
Of Resolutie 2334?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: 2334

Bericht door Ariel »

Teva Teff schreef: Verder nog iets te melden over de oorlogsbuit van Israël?
Of Resolutie 2334?
Ja, dat je er NIKS van begrepen hebt, en ook nooit zal toegeven dat je onzin praat. Daar ben jij te klein voor. Stel je voor dat jij, in je eigen ogen, gezichtverlies lijdt.

Ik vergat trouwens nog te zeggen dat je een humorloos mens bent. En als ik iets erg vind zijn mensen zonder gevoel voor humor.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Teva Teff

Re: 2334

Bericht door Teva Teff »

Ariel schreef:
Teva Teff schreef: Verder nog iets te melden over de oorlogsbuit van Israël?
Of Resolutie 2334?
Ja, dat je er NIKS van begrepen hebt, en ook nooit zal toegeven dat je onzin praat. Daar ben jij te klein voor. Stel je voor dat jij, in je eigen ogen, gezichtverlies lijdt.

Ik vergat trouwens nog te zeggen dat je een humorloos mens bent. En als ik iets erg vind zijn mensen zonder gevoel voor humor.

Afbeelding
Leuke foto van jezelf. Jouw man met die geinige tekstballon die achter je fietst lijkt mij een stuk intelligenter dan jij.
icon_wave.gif
Laatst gewijzigd door Teva Teff op za dec 31, 2016 2:43 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: 2334

Bericht door mercator »

Teva Teff schreef:Verder nog iets te melden over de oorlogsbuit van Israël?
Of Resolutie 2334?
Als dat oorlogsbuit is, wat dan nog ? Na de Eerste Wereldoorlog kreeg België een stukje Duitsland als-veel te geringe-herstelbetaling, de Oostkantons met volledig Duitstalig Eupen als hoofdstad. Daar kan elke Belg gaan bouwen als hij/zij daar zin in heeft en niemand die daar graten in ziet. Gekregen is gekregen. Tot iemand anders het weer afpakt.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Teva Teff

Re: 2334

Bericht door Teva Teff »

mercator schreef:
Teva Teff schreef:Verder nog iets te melden over de oorlogsbuit van Israël?
Of Resolutie 2334?
Als dat oorlogsbuit is, wat dan nog ? Na de Eerste Wereldoorlog kreeg België een stukje Duitsland als-veel te geringe-herstelbetaling, de Oostkantons met volledig Duitstalig Eupen als hoofdstad. Daar kan elke Belg gaan bouwen als hij/zij daar zin in heeft en niemand die daar graten in ziet. Gekregen is gekregen. Tot iemand anders het weer afpakt.
Het doet mij genoegen dat de term oorlogsbuit zo snel al ingeburgerd is.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: 2334

Bericht door mercator »

Teva Teff schreef:Het doet mij genoegen dat de term oorlogsbuit zo snel al ingeburgerd is.
Je kan dat vanalles noemen, van oorlogsbuit tot herstelbetaling. Eigenlijk is de zak geld die Israel elk jaar van Duitsland krijgt als "betaling" voor de holocaust ook een soort oorlogsbuit. De huidige Joden daar kunnen daar alleen maar wel bij varen maar ik vind dat ze daar 0 % recht op hebben.
Jullie hebben toch ook oorlogsbuit, zij het van wat langer geleden: Zeeuws Vlaanderen en Z Limburg. Afgepakt van de Vlamingen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: 2334

Bericht door Ariel »

Teva Teff schreef: Leuke foto van jezelf. Jouw man met die geinige tekstballon die achter je fietst lijkt mij een stuk intelligenter dan jij.
icon_wave.gif
Kijk eens aan. Wij zien hier de eerste grappige post van Teva. Ga zo door knul. icon_thumbup.gif Je bent er wat humor betreft nog niet helemaal, maar het is een goed begin. Gelukkig nieuwjaar Teva. :heart:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: 2334

Bericht door Ariel »

mercator schreef: Jullie hebben toch ook oorlogsbuit, zij het van wat langer geleden: Zeeuws Vlaanderen en Z Limburg. Afgepakt van de Vlamingen.
En Frankrijk heeft Elzas-Lotharingen ingepikt, en nooit meer aan Duitsland terug gegeven.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Israël en de VN

Bericht door mercator »

Toch wel, in 1918. In 1945 kregen de Fransen t terug.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Israël en de VN

Bericht door Ariel »

mercator schreef:Toch wel, in 1918. In 1945 kregen de Fransen t terug.
Oke, maar welke stad heeft Frankrijk na de oorlog dan wel gehouden? Of vergis ik me nu?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Israël en de VN

Bericht door Ariel »

Hier raakt de moslim en de goedmens veel meer ontdaan van dan....

Afbeelding

Van dit....

Afbeelding

Of dit.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: 2334

Bericht door Ali Yas »

Teva Teff schreef:Of Resolutie 2334?
VN-resoluties tegen Israël zijn niet bepaald zeldzaam. Zullen we ze maar allemaal in één begrip samenvatten? Dat is: meten met twee maten. Zelfs de laatste twee bazen van de VN vonden dat Israël buitensporig vaak "aan de beurt" was. Met de mensenrechtencommissie is het nog erger: die presteert het meer resoluties tegen Israël aan te nemen dan tegen alle andere landen bij elkaar. Zulke resoluties zijn het daarom waard genegeerd te worden.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Plaats reactie