Censuur voor internet

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Censuur dreigt voor internet

Bericht door Mahalingam »

Het is bijna te eng om waar te zijn. Het is alsof onze regenten steeds verder van het padje af gaan.
German government wants ‘backdoor’ access to every digital device: report
Germany’s Interior Minister wants to force tech and car companies to provide the German security services with hidden digital access to cars, computers, phones and more, according to a media report from Friday.

The RedaktionsNetzwerk Deutschland (RND) reported that Thomas de Maizière had written up a draft proposal for the interior minister conference, taking place next week in Leipzig, which he has called “the legal duty for third parties to allow for secret surveillance.”
According to the RND, the proposal would “dramatically extend” the state’s powers to spy on its citizens.

The Interior Minister has been motivated to propose a new law by the fact that it is becoming ever more difficult for the intelligence agencies to break through the security systems which protect privacy on digital devices.

For example, the modern locking systems on cars are so intelligent that they even warn a driver if their car is shaken a little bit. De Maizière wants the new law to ensure that these alerts would not be sent out to a car owner if the police determined it to be justified by their investigation.

But the parameters of the proposed law are reportedly much wider. De Maizière also wants the security services to have the ability to spy on any device connected to the internet. Tech companies would have to give the state "back door" access to private tablets and computers, and even to smart TVs and digital kitchen systems.

The security services would need the authorization of a judge to hack into any of these devices.

The proposal was met with astonishment by digital activists and politicians on Friday.

The draft law is “a frontal attack on the digital and physical security of all citizens,” Frank Rieger, spokesman for the Chaos Computer Club (CCC) told netzpolitik.org. “Access to the IT system of a car means danger to life and limb - it is a literal kill switch.”

“The Interior Minister's plans sounds like an Orwellian nightmare. Soon all flats in Germany will be equipped with devices which are potential wiretaps,” Konstantin von Notz, deputy faction leader of the Green Party, told Spiegel.

“We need to think really hard about the fact that we are a country with two dictatorships in its recent history. Do we want to live in a land where there is no privacy and where the state can interfere wherever it is technologically possible?” he asked.
https://www.thelocal.de/20171201/german ... ice-report

In Oost Duitsland geloofde men dat iedere kamer waar een telefoon in stond afgeluisterd kon worden, zelfs met de hoorn op de haak. Na de ineenstorting van de DDR bleek dat dit inderdaad het geval was.

P.S.: 'hoorn op de haak" is een uitdrukking van vroeger toen de telefoon er zo uit zag:
Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Censuur dreigt voor internet

Bericht door Pilgrim »

Duitse regering wil geheime toegang tot ieders PC, tablet, smartphone en TV

Xander, 04-12-2017

Afbeelding
Voormalige Stasi gevagenis in Berlijn (Getty Images (2)). Het lijkt nog maar een kleine stap voordat internet dissidenten die niet de politiek-correcte mening verkondigen, opnieuw achter muren en prikkeldraad worden opgeborgen.

Critici noemen voornemen van regime Merkel Orwelliaanse nachtmerrie – Nieuwe digitale Stasi troepen dwingen nu al op social media ongekende staatscensuur af (straks ook in Nederland?)

Omdat het volk de ene na de andere inperking en afschaffing van de vrijheid van meningsuiting gelaten over zijn kant laat gaan, zet de Duitse regering de volgende stap naar de totalitaire technocratische controlemaatschappij door geheime toegang te willen krijgen tot ieders PC, tablet, smartphone, TV en zelfs auto. Als burgers hier opnieuw zonder in verzet te komen mee akkoord gaan, en bij de volgende verkiezingen gewoon weer op de gevestigde orde stemmen, blijft er van hun privacy helemaal niets meer over.

De Duitse minister van Binnenlandse Zaken Thomas de Maizière vindt dat ‘derde partijen de wettelijke verplichting hebben om geheime spionage toe te staan’, nu allerlei nieuwe encryptie methoden en andere beschermingssystemen het steeds moeilijker maken om mensen af te luisteren. Als zijn voorstel wordt aangenomen, dan krijgt de overheid vrijwel onbeperkte geheime toegang tot alle apparaten die met het internet zijn verbonden. PC, tablet, smartphone, TV en auto-fabrikanten zullen worden verplicht om die spionage mogelijk te maken.

Gestapo en Stasi
Dat er nog wel een rechter aan te pas moet komen om toestemming te geven om heimelijk in te breken op iemands apparaten, is voor burgers nauwelijks een geruststelling. Als er één partij is die doorgaans massaal zijn eigen wetten negeert en breekt, is het de overheid zelf, en zeker de diensten die bezig zijn met de veiligheid en bescherming van het land.

De Amerikaanse FBI wilde na de islamitische terreuraanslag op een kerstfeestje van een bedrijf in San Bernardino (14 december 2015) dezelfde macht krijgen. Dat de Duitsers dit nu ook willen doet op huiveringwekkende wijze terugdenken aan enkele zwarte bladzijden in hun geschiedenis: de Nazi Gestapo en de Oost Duitse Stasi, die met veel beperktere technologie in staat bleken om een heel volk totaal te controleren en onder de duim te houden.

‘Orwelliaanse nachtmerrie’
‘Dit klinkt als een Orwelliaanse nachtmerrie,’ reageerde Konstantin von Notz, vice fractieleider van de Groenen. ‘Binnenkort zullen alle flatgebouwen in Duitsland uitgerust worden met potentiële afluisterapparatuur.’ Vermoedelijk verwees hij daarmee naar verplichte rookmelders en digitale energiemeters, die onderdelen bevatten waarmee mensen kunnen worden bespioneerd. ‘We moeten heel goed bedenken dat wij een land zijn dat in zijn recente geschiedenis twee dictaturen had. Willen we echt in een land leven zonder privacy, waar de staat overal waar dit technisch mogelijk is bij kan?’

‘Meer interventie en monitoring leidt niet automatisch tot meer veiligheid,’ waarschuwde ook Uli Grötsch, secretaris-generaal van de Beierse Staatsvereniging van de SPD. Desondanks is zijn partij in de coalitie met Angela Merkels CDU de afgelopen jaren telkens akkoord gegaan met almaar verregaandere, deels niet aan het publiek bekend gemaakte bevoegdheden om het volk in de gaten te houden. Zo nam de Bondsdag in juni een wet aan waarmee ook versleutelde berichten die via onder andere WhatsApp en Skype worden verstuurd, gecontroleerd mogen worden.

Der Spiegel berichtte in februari dat de Duitse inlichtingendienst BND op dezelfde wijze al jaren Westerse- en internationale media bespioneert. De Amerikaanse NSA registreert zo ongeveer al het mobiele- en internetverkeer van de Europeanen.

Extreemlinkse censuur op social media straks ook in Nederland?
In oktober introduceerden Merkels nieuwe digitale Stasi troepen op social media zoals Facebook, Twitter en YouTube een ongehoorde vorm van extreemlinkse staatscensuur. Mensen die ‘rechtse’ berichten plaatsen met kritiek op de islam, het massa immigratie beleid, de EU of het beleid van het regime Merkel in het algemeen, worden tijdelijk of permanent geblokkeerd, en lopen bij herhaling het risico te worden gearresteerd en aangeklaagd, iets dat sommigen reeds overkomen is.

Ook in Groot Brittannië en Nederland gaan in de parlementen stemmen op om op vergelijkbare wijze een definitief einde te maken aan de vrijheid van meningsuiting, zogenaamd om het misdadigers en terroristen moeilijker te maken. Daarvan zijn er velen echter uitgerekend dankzij het open-grenzen beleid van diezelfde politici binnen onze grenzen gehaald.

Xander

(1) Zero Hedge / Russia Today
(2) Afbeelding: Getty Images (vrij voor redactioneel en niet-commercieel gebruik)

http://xandernieuws.punt.nl/content/201 ... hone-en-TV
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Censuur dreigt voor internet

Bericht door Pilgrim »

Facebook start samenwerking met moslimgroep om islam online te beschermen

Xander, 14-12-2017

Afbeelding
Screenshot van samenwerking tussen Facebook en moslimgroep.

Pakistaan ter dood veroordeeld omdat hij op Facebook de ‘profeet’ Mohammed beledigde

Facebook is begonnen met het actief beschermen van volgelingen van één specifieke religie: de islam. In Groot Brittannië is het linkse globalistische social media concern gaan samenwerken met de moslimgroep ‘Faith Associaties’, en werd een online handboek samengesteld dat eveneens in de omgeving van moskeeën wordt uitgedeeld. Daarin richt Mark Zuckerberg zich hoogstpersoonlijk tot de moslims: ‘Jullie zijn hier altijd welkom. Wij zullen voor jullie rechten vechten, en voor een vreedzame en veilige omgeving zorgen.’

Berichten waarin kritiek wordt geuit op de islam zijn voortaan per definitie ‘islamofoob’. Alle gebruikers worden aangemoedigd ‘de ware islamitische boodschap van vrede, barmhartigheid en tolerantie te plaatsen en te verspreiden.’ Facebook zet intelligente zoeksystemen en anti-terreurexperts in, die specifiek op zoek gaan naar ‘islamofobe retoriek’.

Islamitische terreurorganisaties, aanslagen en misdaden, en extreemlinks geweld vallen expliciet niet onder deze ‘anti-haat campagne’. Wat Facebook betreft komt het enige gevaar van ‘rechts’ en ‘conservatief’ (/ christelijk).

Pakistaan ter dood veroordeeld voor beledigen Mohammed op Facebook
Een moslimland als Pakistan, waar 33 miljoen mensen op Facebook zitten, lijkt het meest te profiteren van de alliantie tussen Facebook en islam. Minister van Binnenlandse Zaken Nisar Ali Khan wil dat alle ‘godslasterlijke’ berichten worden gewist of geblokkeerd, want ‘niets is voor ons heiliger dan onze religie en onze heilige personen’. Eerder werd in Pakistan een man ter dood veroordeeld omdat hij in een Facebook discussie de ‘profeet’ Mohammed had beledigd. (1)

Zo ziet ‘vrede’ en ‘tolerantie’ door islam er uit
Omdat de Koran bomvol haat- geweldteksten tegen Joden, christenen en niet-moslims staat, is het de vraag hoe Facebooks intelligente zoekmachines onderscheid maken tussen het citeren van dit soort ‘heilige’ teksten, waarin wordt opgeroepen heel de wereld te onderwerpen aan islam –en alle weigeraars tot slaven te maken of te vermoorden-, en mensen die deze teksten citeren om te onderstrepen dat de islam allesbehalve een ‘vreedzame, barmhartige en tolerante’ religie is.

We kennen dat soort ‘vrede’, ‘barmhartigheid’ en ‘tolerantie’ inmiddels wel, zoals bijvoorbeeld de Pakistaan die enkele dagen geleden een mislukte zelfmoordaanslag op de metro in New York pleegde (2), joggende Zweedse vrouwen die door agenten tegen een ware seks-jihad door moslimmigranten moeten worden beschermd (3), 1200 moslims die in Berlijn ‘Allahu Akbar’ schreeuwen en hun loyaliteit aan terreurorganisaties zoals Hamas en Fatah betuigen (4), een Turkse moslimdictator die ongehinderd moskeeën in de EU mag laten bouwen waarin moslims wordt opgedragen vooral niet te integreren, omdat ze hier de macht gaan overnemen (5), en –last but not least- wederom aanvallen op Joden en Joodse doelen zoals een restaurant in Amsterdam en een synagoge in Göteburg, de voorbode van nieuwe ‘Kristallnachten’ en –indien de islam en de massa immigratie niet wordt gestopt- vermoedelijk een nieuwe Holocaust.

En deze nieuwe samenleving komt er mede dankzij Facebook, waar sommigen van u vermoedelijk nog steeds ‘stiekem’ een pagina hebben.

Xander

(1) Journalistenwatch
(2) Infowars
(3) Anonymous News
(4) Anonymous News
(5) Anonymous News

http://xandernieuws.punt.nl/content/201 ... beschermen
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Censuur dreigt voor internet

Bericht door Mahalingam »

De lange arm van Erdogan. Die man heeft een bloedhekel aan cartoons en wat hem betreft mogen makers doodvallen.
Erdogan opent jacht op (Nederlandse) Twitteraars die spotprents posten
Twitter heeft een stuk of tachtig gebruikers van de gratis internetdienst gevraagd of ze een door hen geplaatste spotprent van de Turkse president Erdogan willen verwijderen. Dit op basis van een gerechtelijk bevel uit Turkije. Onder de geadresseerden bevinden zich in ieder geval twee Nederlanders.

Politiek cartoonist Ruben L. Oppenheimer, werkzaam voor verschillende media waaronder het AD, is een van hen. Hij tekende in april vorig jaar een spotprent van de Turkse president met als bijschrift: Erdogan is GEEN geitenneuker. [...]

Gerechtelijk bevel
Oppenheimer vond vanmorgen in zijn mailbox een bericht van Twitter Legal. ,,In eerste instantie dacht ik aan spam. Tot ik het bijgevoegde pdf'je opende. Ik zag een in het Turks opgestelde tekst die ik niet begreep maar die er redelijk serieus uitzag. In de begeleidende tekst legt Twitter uit dat het gaat om een gerechtelijk bevel van een Turkse rechter in Istanboel waarover ze mij willen informeren. Twitter zegt nog geen actie te hebben ondernomen maar daar mogelijk wel toe gedwongen kan worden. Om die reden reden wordt mij gevraagd of ik mijn spotprent van Erdogan vrijwillig wil verwijderen."

De cartoonist is dat niet van plan en heeft Twitter 'beleefd' laten weten geen gevolg te zullen geven aan het verzoek. ,,Ik doe voorlopig niets. Ik heb mijn licht opgestoken bij de Nederlandse Vereniging van Journalisten, waarvan ik lid ben. Die zegt dat ik geen actie hoef te ondernemen tot er een aangetekende brief op de mat valt. Voor de zekerheid heb ik in Den Haag nagevraagd of Nederland een uitleveringsverdrag heeft met Turkije. Dat blijkt er te zijn, maar geldt niet voor lichte zaken zoals spotprenten. Voorlopig wacht ik af en zal ik mijn zomervakantie veiligheidshalve niet in Turkije doorbrengen", grinnikt Oppenheimer. Hij postte het verzoek en gerechtelijk bevel op Twitter, inclusief de spotprent van zijn 'Grote Geitenneukende Vriend Erdogan', mét oproep hem massaal te delen.
En de andere Nederlander :
Liberaal
De tweede Nederlander aan wie Twitter vroeg of hij zijn spotprent van Erdogan wil verwijderen is Peter van Dijken uit Den Haag. Geen cartoonist maar 'een liberaal in hart en nieren' die de vrijheid van meningsuiting hoog in het vaandel heeft zitten. Ook hij vond het verzoek van Twitter Legal vanmorgen in zijn mailbox.

,,Ik dacht eerst aan een grap, maar hoe verder ik het bericht las, hoe serieuzer het op mij overkwam. Bizar, dacht ik toen ik zag dat het om een gerechtelijk bevel uit Turkije ging waarin tientallen Twitteraars werden genoemd. Langzaam drong het tot me door: dit is pure intimidatie door Turkije. Heel zorgelijk dat dit gebeurt in Europa. Ik hou heel erg van het vrije woord en ben allergisch voor het aanpakken van mensen om hun mening. We moeten ervoor waken dat dit niet de nieuwe norm wordt", zegt Van Dijken met onderdrukte woede.

Ook hij geeft geen gevolg aan het verzoek van Twitter om de door hem geposte spotprent van Erdogan te verwijderen. ,,Ik zie wel wat er gebeurt. Wij leven in een vrij land waar de vrijheid van meningsuiting verankerd ligt in de Grondwet. Waar je mag zeggen wat je denkt tenzij jouw vrijheid die van anderen beperkt. Daar kan een minder democratische regering van een Turkse dictator geen verandering in brengen. Daarom heb ik bewust de publiciteit gezocht en het Twitterverzoek gepost mét de bewuste spotprent en de tekst: nog even wat extra zout in de wonden van de Erdoturken wrijven".
https://www.ad.nl/binnenland/erdogan-op ... ~a56bfa24/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Censuur dreigt voor internet

Bericht door Pilgrim »

Twitter sluit extreemrechtse accounts na invoering strengere regels

Gepubliceerd: 18 december 2017

Afbeelding

Twitter heeft maandag nieuwe regels ingevoerd om misbruik van het sociale netwerk door kwaadwillende gebruikers beter tegen te gaan. Daarna werden diverse extreemrechtse accounts gesloten, waaronder die van de Britse politieke partij Britain First.

Dat meldt Twitter maandag in een blogbericht. Het bedrijf wil meer gaan doen om geweld aan te pakken op het sociale medium. Zo worden accounts die verwant zijn aan organisaties die geweld gebruiken of verheerlijken permanent verwijderd. Voor onder meer militaire en overheidsinstanties wordt een uitzondering gemaakt.

Daarnaast worden accounts die anderen bedreigen of beledigen ook permanent gesloten. Dit geldt ook voor accounts die discrimineren of zich schuldig maken aan seksisme. Haatdragende afbeeldingen als logo’s, symbolen of platen worden verwijderd.

Britain First
Na het invoeren van de strengere regels werden diverse accounts gesloten door Twitter. Het gaat onder meer om het accounts van de extreemrechtse Britse politieke partij Britain First.

In november tweette Jayda Fransen, vice-voorzitter van de partij, een filmpje waarin een Nederlandse jongen op krukken in elkaar werd geslagen. Volgens Fransen werd de jongen door een moslim-migrant in elkaar geslagen, maar in werkelijkheid is de jongen in Nederland geboren.

De Amerikaanse president Donald Trump retweette dat filmpje, wat hem op veel kritiek kwam te staan. De Britse premier Theresa May noemde de keuze om berichten van Fransen te retweeted fout, omdat het zou gaan om een politieke partij die streeft naar verdeeldheid in de maatschappij.

Ook de persoonlijke Twitter-accounts van Fransen en haar collega Paul Golding, leider van Britain First, zijn gesloten.

Door: NU.nl

https://www.nu.nl/internet/5054627/twit ... egels.html
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Censuur dreigt voor internet

Bericht door Ali Yas »

Pilgrim schreef:
Daarna werden diverse extreemrechtse accounts gesloten, waaronder die van de Britse politieke partij Britain First.
Bij gebrek aan objectieve criteria kan hierna opnieuw een rechtse partij worden aangewezen als "extreem", net zo lang tot er geen rechtse partijen meer over zijn.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Censuur dreigt voor internet

Bericht door Pilgrim »

1984 is werkelijkheid geworden: levensgevaarlijke minister Ollongren zegt dat Facebook gaat samenwerken met Nu.nl en Universiteit Leiden

Geplaatst op 19 december 2017

Afbeelding
Minister Kajsa Ollongren is helemaal van het padje.

Facebook gaat zogenaamd “nep-nieuws” opsporen met behulp van Nu.nl en de Universiteit Leiden.

Minister Kajsa Ollongren (D66) is een heel enge dame. Sterker nog, ze is levensgevaarlijk. Zo wil ze bijvoorbeeld een vergunning invoeren voor online aanbieders van nieuws. Het is echt om bang van te worden.

Gisteravond had mevrouw de minister nóg een aankondiging bij Jinek Live: ze liet weten dat Facebook een samenwerking is aangegaan met Nu.nl en de Universiteit Leiden om “nep-nieuws” te identificeren en vervolgens “als nep te benoemen.” Ze voegde daar heel trots aan toe dat dit soort nieuws dan niet weggehaald wordt (want dat zou censuur zijn! Daar is ze natuurlijk hartstikke op tegen. Ahem) maar dat het ‘slechts’ de kwalificatie ‘nep-nieuws’ krijgt. Zodat Facebook-gebruikers dus zien dat het als zodanig bestempeld is.

Gelukkig kon Thierry Baudet nog iets heel belangrijks zeggen: het wordt er niet afgehaald, maar de artikelen krijgen wel 80 procent minder views. Dan kun je het er net zo goed wél afhalen. Want ja, dit is óók censuur.

Het meest enge hieraan is dat Nu.nl bepaald niet rechts is... en datzelfde geldt voor de Universiteit Leiden. Wie heeft die twee instanties benoemd tot officiële goedkeurders van wat wel en niet echt nieuws is? Niemand. Nou ja, minister Ollongren dus. Die heeft dat even besloten, samen met Facebook, en voila, de rest van Nederland moet dat maar accepteren.

Nou, nee. Bedankt. Als dit al gebeurt — en het moet helemaal niet gebeuren, de invloed van nepnieuws blijkt minimaal te zijn in Nederland — dan wel door ook rechtse instanties erbij te betrekken. Laat een écht rechtse denktank meedoen. Betrek bekende rechtse journalisten en columnisten erbij (Leon de Winter, Wierd Duk, etc.). Alleen dan kunnen we ervan uitgaan dat het misschien nog enigszins eerlijk gebeurt.

Maar nu? Echt niet. Nooit.

Oh, en kan de Tweede Kamer nu meteen actie nemen tegen deze minister? Deze dame komt met het ene na het andere dictatoriale plan. Accepteren de PVV, Forum voor Democratie, de SGP, etc. dat zomaar?

http://www.dagelijksestandaard.nl/2017/ ... it-leiden/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Censuur dreigt voor internet

Bericht door Ali Yas »

Wierd Duk is helemaal niet rechts. En nu.nl is een van de slechtste nieuwssites ooit: de artikelen zijn niet alleen consequent zonder bronvermelding maar ook nog eens dermate uitgehold dat je eigenlijk niet begrijpt waar het over gaat.

Ik pak maar één van die tendentieuze artikelen:
Ook Senaat VS stemt in met omstreden belastingwet Trump
Waarom omstreden? Er waren tegenstanders.
Dit is noodzakelijk omdat de eerste versie, waar het Huis dinsdag over stemde, vol fouten stond en aanpassingen die onwettelijk zijn.
Voorbeelden van één van die vele fouten en onwettelijke zaken? Nul.
De Republikeinen lieten in een reactie weten dat het "een van de medewerkers een vergissinkje heeft gemaakt. Dit betekent niet het einde van de westerse beschaving."
Ah, het ging om één fout. We weten nog steeds niet welke, maar nu.nl geeft liever meningen dan feiten.
De Republikeinen rekenen op een flinke verbetering van de economie, al zetten critici vraagtekens bij deze theorie.
Wat is de aard van die vraagtekens? Een paar namen van deze critici?

Verder geen linkje naar andere artikelen, nauwelijks houvast voor een google-search. Zulke meningsturende, verdieping-blokkerende berichtgeving houdt de lezer dom. En dat moet andere sites gaan controleren op "nepnieuws"? De hemel beware ons.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Censuur dreigt voor internet

Bericht door Pilgrim »

De “democrate” Ollengren...

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Censuur dreigt voor internet

Bericht door Pilgrim »

De evolutie van het Internet...

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Censuur dreigt voor internet

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ali Yas schreef: En nu.nl is een van de slechtste nieuwssites ooit: de artikelen zijn niet alleen consequent zonder bronvermelding maar ook nog eens dermate uitgehold dat je eigenlijk niet begrijpt waar het over gaat.
Juist ja! Dat had ik ook al eerder ontdekt. Er rammelde van alles aan. Meer dilettantistisch dan aangenaam correct.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Censuur dreigt voor internet

Bericht door Pilgrim »

Interessant artikel van Leon de Winter over het gevaar van de toenemende internetcensuur onder het mom van het bestrijden van fakenieuws:

https://www.pressreader.com/netherlands ... 0881164543

Ik kan het niet kopiëren, dus ik plaats alleen de link.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Censuur dreigt voor internet

Bericht door Ariel »

Pilgrim schreef: Ik kan het niet kopiëren, dus ik plaats alleen de link.
Komt tie!.
Vrije meningsuiting staat op het spel

Een van de meest gevaarlijke ontwikkelingen die in 2017 zichtbaar zijn geworden, is het verschijnsel van censuur. Niet de klassieke censuur zoals totalitaire staten toepassen, maar de indirecte door Facebook, Twitter, Youtube.

Wanneer berichten of video’s die bedrijven onwelgevallig zijn, worden ze verwijderd, wordt een account geblokkeerd, of wordt een video ’gedemonetiseerd’, ofwel geïsoleerd en voorzien van een waarschuwing dat de video ongeschikt is voor reclame van sommige bedrijven, en dus afgesloten van mogelijke inkomsten.

Een voorbeeld: de Amerikaan Dave Rubin maakt een politiek-incorrecte online talkshow genaamd The Rubin Report. Hij beschouwt zichzelf als een klassieke liberaal, hij is homo, van Joodse afkomst, en sommige van zijn brave talkshows zijn voor korte of langere tijd door Youtube ’gedemonetiseerd’ omdat de meningen die zijn gasten uitdragen door Youtube onwenselijk worden geacht. Het gaat daarbij niet om oproepen tot geweld maar om opinies die afwijken van linkse axioma’s.

Er zijn politieke krachten aan het werk om deze censuur te institutionaliseren. Dat gebeurt via de term ’fakenieuws’. In Duitsland willen de politieke elites onlinebedrijven als Facebook verplichten, op straffe van hoge boetes, onwelgevallige meningen en berichten die zij als fakenieuws bestempelen, te voorzien van waarschuwingen of te verwijderen.

Ook in Brussel en in Den Haag horen we die stemmen, met name van D66-minister Ollongren, die precies weet wat gevaarlijk fakenieuws is maar nooit met een overtuigend voorbeeld komt.

Moderne sociale media vormen het rijk der vrijheid die berichten en meningen van de The New York Times qua vorm gelijk behandelen als die van een willekeurige loopjongen in India. De gebruiker moet zelf uitmaken wat hij vindt, hoe hij die berichten en meningen beoordeelt. Daarmee is de media en politieke elites een belangrijk wapen uit handen geslagen: het exclusieve recht op publieke informatie en opinievorming. Iedereen kan dat doen, met of zonder moraal, met of zonder nadrukkelijke ideologie.

Buiten de traditionele structuren om, die sinds het begin van de massamedia in de negentiende eeuw zo’n voorname rol gespeeld hebben in westerse samenlevingen, maakt de technologie van het internet dit mogelijk. Het internet heeft de individuele burger machten gegeven die zijn autonomie dramatisch versterken. En bij elkaar vormen die burgers, in de ogen van de heersende culturele en politieke elites, een niet te beheersen macht. Gezocht wordt naar mechanismen om die macht te begrenzen. Via bij voorbeeld de term ’fakenieuws’.

De traditionele media kennen ook incidenten van fakenieuws, maar vaker zie je de effecten van selectieve journalistiek doordat de context niet wordt benoemd. Dit is continu aan de orde in de bestaande nieuws- en opiniemedia.

Een voorbeeld: onlangs kwam de Algemene Vergadering van de VN bijeen om te oordelen over Trumps besluit Jeruzalem als Israëls hoofdstad te erkennen. Daarover werd selectief bericht: Trump benadrukte dat de definitieve grenzen van Jeruzalem via onderhandelingen moeten worden vastgesteld, maar dat kwam niet of nauwelijks aan de orde in de media. En evenmin werd het karakter van die vergadering vastgesteld: sinds 1997 is de VN continu in vergadering over Israël. Dat heet de Tenth Emergency Special Session.

Die is er uitsluitend voor Israël, en de vergadering wordt nooit beëindigd maar alleen geschorst om daarna weer bijeen te komen. Het doel is Israël voortdurend onder druk te houden en te veroordelen. Geen woord hierover in de media; deze karakterisering zou een ander licht werpen op de Algemene Vergadering, en dat past niet in de agenda’s van de media, die overwegend links zijn.

Wat weet het publiek van het dagelijkse proces van de nieuwsvorming, de rol van de persbureaus, het selectieproces op redacties? De meest nieuwsconsumenten hebben geen idee hoe een verhaal over bijvoorbeeld de West-Bank tot stand komt, welke rol gidsen daarbij hebben, welke afspraken er zijn met de mensen die interviews regelen, dat er rellen worden georganiseerd met het oog op fotografen en de verslaggevers, die vooraf zijn ingelicht over tijd en locatie van de rellen.

De media en de politiek vormen een gigantisch sociaal-cultureel complex met heilige thema’s (okay zijn migratie, vluchtelingen, klimaat, de multiculti-samenleving, islam, niet okay zijn Rusland, Trump, Israël) en eigen vormen van directe of indirecte censuur – het internet heeft dat complex voor een deel opgeblazen, tot verbazing en ergernis van de elites. De sociale mediabedrijven hebben iets losgemaakt wat zij nauwelijks meer kunnen beheersen: de autonome burger die zelf naar feiten en waarheden zoekt in de jungle van het internet.

Facebook en Google lijken bereid het vuile werk voor de elites op te knappen – dat is niet verbazingwekkend want de executives van die bedrijven zijn zelf deel van de supranationale elites. Het is zaak ons in 2018 te verzetten tegen elke vorm van regulering en, zolang er niet tot geweld wordt opgeroepen, tegen directe en indirecte censuur van het internet. De inzet is de toekomst van de vrijheid van meningsuiting, die momenteel door regeringen, grote corporaties en politiekcorrecte actievoerders onder vuur wordt genomen.

Mag ik u een gezond 2018 toewensen?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Censuur dreigt voor internet

Bericht door Pilgrim »

Politie doet aangifte tegen Beatrix von Storch, Alice Weidel wordt eveneens geblokkeerd!

Geplaatst op 2 januari 2018

Afbeelding

Vanaf 1 januari 2018 geldt de “Internet doorzoeking wet” (NetzDG) van de Duitse minister van Justitie Heiko Maas (SPD, met steun van de CDU/CSU!)). Zijn eerste slachtoffer: de vicevoorzitter van de fractie van de AfD in het Duitse parlement Beatrix von Storch (foto). Na een tweet werd haar account geblokkeerd en de politie van Keulen heeft aangifte tegen haar gedaan wegens de verdenking van volksophitsing.

De politie van Keulen had zaterdag in het Arabisch, Engels en Frans onder het motto “Vreedzaam vieren, respect tonen” informatie over de jaarwisselingsfestiviteiten in de stad verbreid.

Afbeelding

Als reactie op de Arabische tweet van de politie twitterde Beatrix von Storch op haar account: “Wat in de hel is er in dit land aan de hand? Hoezo twittert een officiële politiesite uit Nordrhein-Westfalen in het Arabisch. Denken ze zodoende de barbaarse, islamitische, groepsverkrachtende hordes mannen te sussen?”

Daarop blokkeerde Twitter, helemaal overeenkomstig de censuurwetgeving van Maas, haar account. Na de blokkering publiceerde von Storch echter nogmaals een screenshot ervan op Facebook, dat nu eveneens werd verwijderd.

“Ik zal barbaren barbaren blijven noemen”
Zoals de “Frankfurter Allgemeine Zeitung” bericht, zou de politie van Keulen aangifte tegen de AfD-politica hebben gedaan. Er zou een onderzoek worden ingesteld wegens de verdenking van volksophitsing. De politie deelde tegenover de krant mee dat de aangifte heel normaal en niets bijzonders zou zijn. “Als de verdenking bestaat dat het om een delict zou kunnen gaan, zijn we hiertoe wettelijk verplicht”, aldus Thomas Held, woordvoerder van de politie van Keulen.

Op vragen van de redactie van de “Frankfurter Allgemeine Zeitung” deelde Beatrix von Storch mee dat ze zich door de blokkering van Twitter “enorm beperkt” zou voelen in haar politieke werk als lid van het Duitse parlement. Met betrekking tot haar uitlating bevestigde de vice-voorzitster van de AfD-fractie: “Ik zal barbaren barbaren blijven noemen als we tegen zulke mensen veiligheidszones nodig hebben”, aldus Storch met het oog op de “”beschermende tenten voor vrouwen” die door de stad werden ingericht.

Maandag schreef de fractievoorzitter van de AfD, Alice Weidel, eveneens op Facebook: “Het jaar begint met de censuur-wet en de onderwerping van onze autoriteiten aan de geïmporteerde, ruïnerende, graaiende, slaande, messen stekende migrantenmeutes, waar we alsjeblieft maar aan moeten wennen. De Duitse politie communiceert inmiddels in het Arabisch, hoewel de ambtelijke taal in ons land Duits is.”

Het is censuur!
David Berger schrijft hierover in een bijdrage op zijn blog: “Het eerste censuurgeval onder de nieuwe wet, die aantoont: de wet wilde en zal nooit wetsovertredingen indammen, hij werd ontworpen voor censuur, intimidatie en het monddood maken van critici van het systeem Merkel.”

Intussen heeft mevrouw von Storch goed gereageerd:

Afbeelding

“In groepen verkrachtende hordes mannen zijn geen barbaren. Vooral niet wanneer het moslims zijn. Ik vind het geweldig wanneer ze zich goed bij ons voelen en plezier hebben. Zo?”

Maar er dreigt al nieuwe trammelant voor de AfD-politici:

Een “solidariteitstweet” van de fractievoorzitter van de AfD, Alice Weidel, werd door Twitter in Duitsland blijkbaar beperkt. Weidel schreef: “Onze autoriteiten onderwerpen zich aan de geïmporteerde, ruïnerende, graaiende, slaande, messen stekende migrantenmeutes. Beatrix von Storch bekritiseert terecht dat de politie in het Arabisch twittert – en wordt geblokkeerd!”

De nieuwe wet werkt verbazingwekkend snel!

Bron: www.journalistenwatch.com

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2018/01/02 ... blokkeerd/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Censuur dreigt voor internet

Bericht door Ali Yas »

"Ophitsing" hè? Nog maar eens de tweet waar het om gaat:
„Was zur Hölle ist in diesem Land los? Wieso twittert eine offizielle Polizeiseite aus NRW auf Arabisch. Meinen Sie, die barbarischen, muslimischen, gruppenvergewaltigenden Männerhorden so zu besänftigen?“
1. Primair is dit kritiek op de politie, die volgens Beatrix von Storch met tweets in het Arabisch niets bereikt.
2. De groep die door de politie zou worden aangesproken, "gruppenvergewaltigenden Männerhorden", wordt door Beatrix voorzien van twee extra bijvoeglijke naamwoorden, "muslimischen" en "barbarischen". Dat eerste kun je ook als een inperking opvatten: ze heeft het dan alleen over groepsverkrachtende hordes die tevens mohammedaans zijn. Het tweede is een beoordeling van deze groepen als "barbaars".

Groepsverkrachters "barbaars" noemen is toch met de beste wil van de wereld geen ophitsing te noemen?! Dat zou het misschien wel zijn als ze andere mannen ertoe zou oproepen dat zootje ongeregeld eens mores te leren, maar dat doet ze niet, in elk geval niet expliciet. Het lijkt er ook op dat ze dat niet beoogt, omdat ze zich immers richt op de politie vanwege de in haar ogen ineffectieve maatregelen.

Kortom, Beatrix von Storch heeft niets verkeerds getweet. Deze zaak moet zo snel mogelijk worden geseponeerd. Maar als de zaak wordt doorgezet, kunnen we gerust spreken van repressieve censuur in Duitsland.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Censuur dreigt voor internet

Bericht door Mahalingam »

Ramzan Kadyrov is de baas in Tjetjenië en heerst op de manier zoals gebruikelijk in Allahstan: moord, terreur en gruwelijkheden. Wat mij betreft mag die gauw naar zijn maagd van 72 vertrekken.

Maar ik kom op deze figuur omdat in de USA een debat is logebarsten over de rol van sociale media.
‘Facebook a government agent? Kadyrov’s ban could amount to First Amendment violation’
The Facebook and Instagram ban of Chechen leader Ramzan Kadyrov, due to him being sanctioned by the US, has raised questions if the tech company is acting as a government agent and trampling free speech rights.

"The first and obvious question that must be addressed is by what authority does Facebook block accounts based upon US sanctions imposed? Is there a reciprocity agreement of sorts?” legal and media expert Lionel told RT via email.

Facebook and Instagram accounts of Kadyrov, prominent in Russia over his sometimes controversial social media posts and photos, went offline on Saturday. Facebook, which owns both platforms, later explained the blocking by “legal obligations,” arising from the new US sanctions against the Chechen leader, who was blacklisted last week as part of the Magnitsky Act. Kadyrov’s account on Instagram had over 3.2 million followers.

Afbeelding
Companies like @facebook and @Twitter need to make it clear that they will not interpret US (or any other gov't) sanctions to mandate closure/blocking of accounts. And they should be prepared to take the case to SCOTUS.
https://twitter.com/samagreene/status/9 ... gnitsky%2F

If social media companies don’t challenge this, Greene added, it “opens the door for any government to demand the closure/blocking of an account and is another step towards the creation of 'sovereign' national networks and the dismantling of the internet as a global public good.”
https://www.rt.com/usa/414491-facebook- ... magnitsky/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Censuur dreigt voor internet

Bericht door King George »

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12512
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Censuur dreigt voor internet

Bericht door sjun »

Zo komen er vanzelf alternatieven voor het politiekcorrecte Twitter en ontstaat er ook een digitale segregatie. Tot die tijd wordt nieuwspraakjargon ontwikkeld om onverkwikkelijke zaken geadresseerd te kunnen duiden.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Censuur dreigt voor internet

Bericht door Mahalingam »

Censuur op het internet is helemaal niet erg. Daar is in Duitsland een wet voor aangenomen en die wordt nu uitgevoerd. Juridisch helemaal in orde.
Onderste foto van de volksvertegenwoodiging toen die NetzDG werd aangenomen.

Afbeelding

Het is natuurlijkde bedoeling dat die wet tegen Rechts gebruikt wordt.
Maar er is een vergissing gemaakt want wat nu gebeurt kan niet de bedoeling zijn van de wetgever.
Ten tonele: het links-extreme satirische tijdschrift "Titanic ".

Afbeelding
Einen satirischen Tweet des Magazins #Titanic gegen AfD-Politikerin von Storch hatte Twitter gelöscht und daraufhin den Account zwischenzeitlich geblockt. Für den DJV eine nicht hinnehmbare Zensur - und eine Folge des #NetzDG.
https://twitter.com/tagesschau/status/9 ... -netzdg%2F

En natuurlijk is de vakbond kwaad.
Afbeelding

Maar kwaad op de verkeerde, immers Twitter houdt zich aan de Duitse wet en handelt in opdracht van de Duitse censuur instantie van de overheid.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Censuur dreigt voor internet

Bericht door Mahalingam »

Met het in werking treden op 1 jan. van die NetzDG wet is het in Duitsland niet leuker geworden.
Beatrix von Storch krijgt op alles wat ze plaatst bericht van Twitter. Zo bijvoorbeeld een foto van haar waarover geklaagd werd. En die foto mocht blijven staan.
Afbeelding
AfD'ers Beatrix von Storch en Alice Weidel eerste slachtoffers in parlement van verdergaande online censuur in Duitsland

Het grote klikken is begonnen. De censuur en de bijbehorende sociale media bans die sinds drie maanden in Duitsland zowel publieke figuren als de gewone man in hun uitingsvrijheid raakten, bleken slechts een klein voorproefje van wat de Duitse overheid in samenwerking met internet platforms sinds dit nieuwe jaar in petto heeft. De overgangsperiode van de ‘NetzDG‘ (voluit: Netzwerkdurchsetzungsgesetz) – een censuurwet ontworpen door SPD justitieminister Heiko Maas (foto) en mede afgedwongen met hulp van de CDU – is sinds 1 januari 2018 voorbij. Nu mogen ook ‘slachtoffers van online criminaliteit’ zelf anoniem klagen op grond van die wet.

Nieuwjaarstweet politie Keulen
Vicevoorzitter van de AfD fractie, Beatrix von Storch, was het eerste slachtoffer van de verscherpte maatregelen. Ze kreeg een Twitter- en Facebook ban nadat de Duitse politie had geklaagd over haar commentaar op deze nieuwjaarstweet waarin moslims een prettig nieuwjaar wordt gewenst:
[...]
Het ‘bestrijden van haat’ en ‘nepnieuws’ – de officiële lezing van de censuurwet – heeft dus niet eens tijd nodig gehad om zich tot het totaal voorspelbare te ontwikkelen: het oplaaien van haat aan de kant van de klagers. Het hek is op dag één al van de dam. Elke gek, gefrustreerde nietskunner, persoon of organisatie met de intentie om iemand monddood te maken heeft nu een hobby erbij. In de Duitse media wordt al gesproken over massale meldingen van ‘links jegens rechts en rechts jegens links’ – niet zelden (voor die laatsten) vanuit een soort pre-emptive strike.

Klagers met een redder-syndroom
Internationale mainstream media blijven het ondertussen maar hebben over ‘hate speech laws‘, wat klagers een redderssyndroom aanpraat – het idee dat ze goed bezig zijn, terwijl deze wet en de praktijk de bijl aan de wortels van rechtsstaat en vrijheid van meningsuiting is.

Kritiek op de wet zou er slechts zijn vanuit ‘extreem-rechtse hoek en internet-activisten‘. Wat niet zo is, maar zo geframed wordt. Ook wordt geroepen dat AfD’er Von Storch doelbewust haar harde bewoordingen uitte om zo de censuurwet in een kwaad daglicht te stellen. Linkse logica waarschijnlijk, want ook al doet zij dit opzettelijk (om de uitwerking van de wet te demonstreren), dan doet dat niets af het feit dat zij als volksvertegenwoordiging niet door de staat (in casu de politie Keulen) zonder tussenkomst van een rechter verplicht zou moeten worden kritiek op diezelfde staat te verwijderen uit haar tijdlijn. Dat is het einde van democratie.
http://politiek.tpo.nl/column/sietske-b ... -begonnen/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Censuur dreigt voor internet

Bericht door Mahalingam »

Ook in ons land kunnen de lakeien van de MSM hun blijdschap niet op.

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Censuur dreigt voor internet

Bericht door Pilgrim »

Voor Trump wordt kennelijk een uitzondering gemaakt... [icon_lol.gif]
Twitter wil accounts van gekozen wereldleiders niet verwijderen

Gepubliceerd: 05 januari 2018

Afbeelding

Twitter heeft een verklaring uitgebracht waarin het bedrijf reageert op suggesties om accounts van wereldleiders, zoals Donald Trump, te verwijderen.

In de verklaring zegt Twitter dat het bedrijf geen accounts wil verwijderen, omdat "gekozen wereldleiders een essentiele rol spelen in het publieke debat."

Door het account van een wereldleider te blokkeren of controversiële tweets te verwijderen, houdt Twitter belangrijke informatie achter, beargumenteert het sociale medium.

"Het zou de wereldleiders bovendien niet het zwijgen opleggen", schrijft Twitter. "Maar het zou er zeker voor zorgen dat de noodzakelijke discussie over hun woorden en acties wordt belemmerd."

Donald Trump
Tegenstanders van Trump roepen Twitter regelmatig op om het account van de Amerikaanse president te blokkeren.

Ook een groot deel van de Republikeinse stemmers wil dat de Amerikaanse president stopt met twitteren, peilde de Harvard-universiteit in november.

In de verklaring ontkent Twitter ook dat het bedrijf accounts van wereldleiders, zoals Trump, vanwege commerciële motieven niet verwijdert. Het account @realDonaldTrump is met 46 miljoen volgers een van de populairste Twitter-accounts.

Door: NU.nl

https://www.nu.nl/internet/5076047/twit ... deren.html
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Censuur dreigt voor internet

Bericht door King George »

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Censuur dreigt voor internet

Bericht door King George »

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Censuur dreigt voor internet

Bericht door Pilgrim »

Antwoord van de Duitse regering op overbelasting van Justitie bij asielprocedures: 50 medewerkers voor de internetcensuur

Geplaatst op 7 januari 2018

Afbeelding
Beatrix von Storch: Antwoord van de regering op de asiel-overbelasting van Justitie? 50 nieuwe medewerkers voor de internetcensuur.

In totaal 40 medewerkers moeten zich bezighouden met 135.000 asielprocedures. Per persoon zijn dat 3.334 procedures. En de regering-Merkel lost het probleem op geheel eigen wijze op: ze neemt 50 mensen aan – om de internetdoorzoekingswet (NetzDG) door te drukken.

Hier de bijdrage van Beatrix von Storch: www.facebook.com

De parlementariër van de AfD, Beatrix von Storch, heeft een verzoek om informatie met betrekking tot het aantal medewerkers in de asielprocedures aan de Duitse regering gericht. Het antwoord luidt dat er 40 medewerkers met de ongeveer 135.000 asielprocedures bezig zijn. Per medewerker liggen er dus 3.334 aanvragen klaar om verwerkt te worden. Plus, aldus von Storch, “de belasting van Justitie door bezwaren tegen negatief uitgevallen asielaanvragen en de vervolging van delicten die door ´vluchtelingen´ worden begaan.”

Maar in plaats van om hier meer personeel op te zetten, wat dringend nodig is, legt de regering-Merkel haar zwaartepunten op een heel ander gebied. Het ministerie van Justitie creëert “liever 50 nieuwe banen om de NetzDG door te drukken, dus de censuur op internet.” In de “Generalanzeiger” werd het volgende over de NetzDG gepubliceerd: “De aangiftes zullen worden gecontroleerd door juristen, bestuursdeskundigen en hogere ambtenaren bij de rechtbanken – er zijn ongeveer 50 nieuwe arbeidsplaatsen ontstaan.”

Daarover Beatrix von Storch: “De staat heeft dus genoeg geld voor de censuur en de beperking van de vrijheid van meningsuiting, maar hij heeft geen geld voor de controle van honderdduizenden, duidelijk valse asielaanvragen. Zo zien de politieke prioriteiten van het politieke establishment in Duitsland er dus uit.”

En verder: Dat herinnert sterk aan de in 2013 door de CDU/CSU beloofde belastingverlagingen, die daarna onder verwijzing naar de situatie van de begroting niet doorgingen. Er waren en zijn sinds 2015 echter plotseling miljarden en nog eens miljarden beschikbaar voor onderkomen, gezondheidszorg en verzorging van miljoenen migranten.

Bron: www.freiewelt.net

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2018/01/07 ... etcensuur/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Plaats reactie