Alles over feminisme/misogynie/manosphere/LHBTI

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Alles over feminisme/misogynie/manosphere/LHBTI

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:
vr mei 13, 2022 9:19 am
De invloed van Westerse denkbeelden is sterker geworden in de Oekraïne de laatste jaren.

Dat is heel erg zeg: vluchten naar Polen kan niet vanwege de mentaliteit van de Polen die nog niet op EU-niveau is wat betreft gender-denken. Het artikel gaat verder met veel tranentrekkende verhalen over het speciale leed van de LHBTQIA+ mensen in de Oekraïne. ZIjn ze nu banger voor hun landgenoten dan voor de Russen? Dat lijkt er wel op.
Stel dat ze het overleven, dan hebben ze straks misschien te maken met Russen. Die zijn ook niet dol op trans people.

Heeft iemand de trans seksuelen al gewezen op Nederland. Wij zijn dol op transseksuelen, en bieden ze graag een complete gratis verbouwing aan van man naar vrouw, of visaversa.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52143
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Alles over feminisme/misogynie/manosphere/LHBTI

Bericht door Mahalingam »

Stop ontkenning van de biologische werkelijkheid: geslacht doet ertoe

In Nederland zijn gender-kritische stemmen nog zwak, schrijft socioloog Elise van Hoek in een ingezonden opinie. Wanneer dringt breed het besef door dat de lobby van transactivisten aankoerst op een openlijke ontkenning van biologisch geslacht, onwerkbaar beleid en schade aan kinderen?


De nieuwe transgenderwet waarover de Tweede Kamer dit voorjaar debatteert, moet het eenvoudiger maken om juridisch van geslacht te veranderen. Een lichaamsveranderende operatie is hiervoor sinds 2014 al niet meer nodig, nieuw is dat een arts of psycholoog niet langer een diagnose hoeft te stellen van genderdysforie (aanhoudend onbehagen over je eigen geslacht). Het woord hiervoor is zelfidentificatie.

En hier zijn we bij de kern van het probleem. Want deze wet creëert een nieuwe werkelijkheid die grote gevolgen kan hebben. Er is dan geen definitie meer van wat een man of een vrouw is. Subjectieve genderidentiteit krijgt voorrang boven biologisch geslacht. Terwijl lichamelijkheid, vrouwelijkheid en mannelijkheid positieve ordenende principes zijn die ertoe doen. Als we die zichtbare biologische realiteit inruilen voor postmodern relativisme, verliezen we daarmee een gedeelde visie op de werkelijkheid.

Een brede culturele beweging

Hierbij is een kanttekening op zijn plaats. In deze bijdrage richt ik me op een oprukkende cultuurstrijd die om tegenwicht vraagt en die mede over de ruggen van kwetsbare transgender personen wordt gevoerd. Dat is onwenselijk. Juist in het belang van mensen die lijden onder genderdysforie, moeten we de ideologie blootleggen. Daarbij gaat het hier niet om de vraag of genderdysforie een aandoening is die wel of niet in de DSM-V (het handboek psychiatrie) thuishoort. Dit is geen medisch-wetenschappelijke discussie, maar vooral een culturele, sociale en uiteindelijk politieke controverse.

Wereldwijd worden SOGI-wetten ingevoerd. SOGI staat voor seksuele oriëntatie en genderidentiteit. Bij wet wordt geregeld dat er geen medische diagnose van genderdysforie meer nodig is, geen hormonale therapie of operatieve ingreep en geen verandering in uiterlijk om van geslacht te veranderen. De realiteit van man of vrouw zijn bestaat alleen nog in het hoofd van de persoon die zegt man of vrouw te zijn. Je kunt je dus een vrouw noemen, maar een penis hebben. Of zeggen dat je een man bent, maar je eigen kind baren.

Zelfidentificatie

Zelfidentificatie is in een aantal landen al praktijk. Een biologische man kan zich vrouw noemen en toegang krijgen tot vrouwentoiletten, kleedruimten of gevangenissen. Vrouwen kunnen zich daar niet alleen ongemakkelijk of onveilig bij voelen, maar het heeft al daadwerkelijk tot fysiek geweld en verkrachting geleid. Binnen de vrouwensport heeft de invloed van transvrouwen grote impact zoals Lia Thomas, de Ivy League-transzwemmer, die als winnaar boven haar teamgenoten uittorent. Als zelfidentificatie bij wet geregeld is, wordt hiertegen bezwaar maken een vorm van discriminatie.

Wat betreft beleid en taal doet Nederland al volop mee om een genderneutrale werkelijkheid te creëren. ‘We promoten diversiteit omdat het essentieel is voor het realiseren van onze strategie,’ vermeldt ING. De gemeente Amsterdam stelde voor haar ambtenaren genderneutrale taaltips op. Dat burgers hier en masse kritisch op reageren, laat zien dat de vraag niet vanuit de samenleving komt maar dat dit onder de radar en vanuit internationale verbanden wordt doorgevoerd.


De ontkenning van de vrouw

Begin april stelde de liberale Australische senator Alex Antic in de Senaat van Canberra de vraag of het ministerie van Volksgezondheid kon definiëren wat een vrouw is. De minister, professor Brendan Murphy, kon slechts na het nodige geschutter toegeven dat er ‘definities zijn hoe mensen zich definiëren’. Labour-partijleider Keir Starmer bekritiseerde al eerder parlementslid Rosa Duffield, die de uitspraak steunde dat ‘alleen vrouwen een baarmoederhals hebben’. Het benoemen van de eigenheid van mannen en vrouwen, zoals genderexpressie of het feit dat geslacht ook sociaal en cultureel doorwerkt, komt steeds meer onder vuur te liggen.

En wie de grenzen loslaat of overgaat, krijgt een podium in de media als dapper inspirerend rolmodel. Maar ook de medische wetenschap neemt positie in. The Lancet werd bedolven onder boze reacties van vrouwen toen zij sprak over ‘lichamen met vagina’s’ terwijl in hetzelfde nummer mannen wel bij naam genoemd werden. Maar het gaat niet alleen om mannen en vrouwen. Binaire onderscheidingen zijn nodig om onderscheid te maken tussen verschijnselen, om ergens een oordeel over te vellen. Het stelt ons in staat een onderscheid te maken tussen goed en kwaad. Het politieke doel van deze beweging is de betekenis van biologisch geslacht, als belangrijk ordeningsprincipe in onze samenleving, op te heffen. Dit leidt onherroepelijk tot wanorde en chaos. Geslacht doet ertoe in regels, wetten, beleid, taal en cultuur.

Sociale druk en sancties


Weerstand gaat gepaard met informele en formele sancties. Vanwege haar kritiek op ‘mensen die menstrueren’ ontving Harry Potter-auteur J.K. Rowling doodsbedreigingen. Haar opvattingen over biologisch geslacht gaven zo veel controverse dat hoogleraar Kathleen Stock zich genoodzaakt zag haar universiteit te verlaten. Werknemers die de ‘nieuwe’ aanspreekvorm van hun non-binaire collega’s niet willen gebruiken, kunnen rekenen op boetes. In ons land stelde het College voor de Rechten van de Mens transvrouw Aleksandra, inclusief penis, in het gelijk. De sportschool zou discrimineren omdat die Aleksandra de toegang tot de vrouwenkleedkamer ontzegde.

Maar de gevolgen kunnen nog ingrijpender zijn. In Canada kwam vader Robert Hoogland in de cel terecht omdat hij niet instemt met de medische transitie van zijn 14-jarige dochter. En in Californië kwam vader Ted voor de rechtbank te staan en werd hij uit de ouderlijke macht ontzet omdat hij de plotseling opgekomen transitiewens van zijn zoon Drew niet steunde.Veranderende opvattingen raken niet alleen wetgeving en beleid, maar ook de levens van jonge tieners.

Stijgende transitiewens bij tieners


Het zou naïef zijn te hopen dat deze ontwikkelingen overzee in ons land wel voorbij waaien. Hoewel de toegang tot transgenderzorg in de Verenigde Staten laagdrempeliger is dan in Nederland, is ook hier de trend ingezet naar affirmatieve (bevestigende) zorg. Mede door lesmethoden van Rutgers en COC raken kinderen al op jonge leeftijd vertrouwd met het idee dat genderidentiteit een keuze is en je geslacht te veranderen is. Bedoeling is dat bij de nieuwe transgenderwet de leeftijdsgrens verdwijnt, zodat jongeren onder de zestien hun geslachtsregistratie kunnen wijzigen. Terwijl vroeger vooral jonge jongens kampten met genderdysforie, melden zich nu toenemend pubermeisjes zich bij de genderpoli.

Deze trend is breder zichtbaar in westerse landen. Daarbij signaleren deskundigen dat de vraag verandert. Waren het eerst kinderen met een duidelijk aanwijsbare geschiedenis van problemen met het eigen geslacht, nu is dat niet meer zo. Er zijn sterke aanwijzingen dat verwarring rond geslacht en gender bij tieners en jongvolwassenen kan ontstaan door ‘sociale besmetting’ en dat sociale media daarbij een grote rol spelen, zoals journalist Abigail Shrier en onderzoeker Lisa Littman beschrijven en inmiddels door meerdere toonaangevende genderartsen wordt erkend.

Eerst debat

Wat op het spel staat, is de vrijheid om vragen te stellen en je mening te uiten over deze ontwikkeling. Dan klinkt het verwijt dat je de transidentiteit van mensen in twijfel zou trekken, hun diepste zelf niet erkent en je hen daarmee pijn doet, schade toebrengt of trauma’s vergroot. Tegelijk wordt zo elk gesprek onmogelijk gemaakt. En dat is ernstig. Dit raakt niet alleen het leven van jongeren die zoeken naar hun identiteit, maar dit raakt de vrijheid in onze samenleving om onze gedachten te uiten. Het raakt onze journalistieke vrijheid en een open debat.

Hier functioneert onze democratie niet zoals het zou moeten: dit is een issue waarover maatschappelijk debat moet zijn en waarover politieke partijen ruim vooraf kleur moeten bekennen. Anders kan er een nieuwe transgenderwet ingevoerd worden waar velen nooit van gehoord hebben, laat staan de consequenties overzien. Ook wie zorgeloos denkt los te komen van het binaire en individuele expressie toejuicht, leeft in een samenleving met anderen. We moeten de signalen van toenemende chaos over man-vrouw-definities, de druk en dwang tegen wie zich verzet en de explosief stijgende transitiewens bij jongeren uiterst serieus nemen. Een wetswijziging is het laatste dat daar nu bij past.
https://www.ewmagazine.nl/opinie/opinie ... oe-884215/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52143
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Alles over feminisme/misogynie/manosphere/LHBTI

Bericht door Mahalingam »

'Ik voel mij Chinees, dus ben ik een Chinees'

Er galmt een gil door de ruimte. Het is sowieso één en al gegil en gekwetter hier, in deze holle kleedruimte van het Zwemparadijs, maar deze gil is anders. Ik kijk in de richting van het geluid en zie een meisje wijzen op het geslachtsdeel van de jongen, die zich naast haar aan het omkleden is. ‘Jongens mogen hier niet komen!’ Hé, dat is inderdaad vreemd, die jongen lijkt een verkeerde afslag te hebben genomen. Mijn dochter ziet het nu ook en kijkt me vragend aan. De verstrooide aandacht van moeders en dochters balt zich nu samen in het tafereel, daar op het bankje aan de overkant. De jongen bloost zijn badpak snel aan. Badpak?

De badjuf ziet het ook gebeuren en grijpt kordaat haar autoriteit. Gelukkig maar, hoef ik die arme jongen niet vriendelijk te verzoeken de volgende deur te pakken. De badjuf stapt naar het centrum van de ruimte. Op zachte maar resolute toon zegt ze: ‘jongens, mag ik jullie vragen niet te discrimineren? Dat is niet alleen tegen de reglementen van het Zwemparadijs, maar ook tegen de wet en dus strafbaar.’ ‘Maar jongens mogen hier niet komen!’, werpt het meisje nogmaals moedig tegen. De badjuf vervolgt: ‘Het is geen jongen, het is een meisje. Hè Janine?’ De jongen in badpak knikt nauwelijks zichtbaar. De badjuf loopt voldaan terug naar de plek waar ze vandaan kwam, haar gehoor in verbijstering achterlatend.

In de laatste stafvergadering van het Zwemparadijs was deze casus goed voorbereid. Met de nieuwe Transgenderwet, die medio juni a.s. door de tweede kamer geloodst zal gaan worden, is iedereen namelijk vrij om -zonder tussenkomst van psycholoog of rechter- ‘de vermelding van het geslacht in de geboorteakte te wijzigen.’ Omdat het binnenkort dus niet meer dan een formaliteit zal zijn van geslacht te veranderen, vond de directie van het zwembad het de hoogste tijd hier eens zorgvuldig bij stil te staan. ‘Objectieve, uiterlijke kenmerken zijn niet bepalend voor de geslachtsaanduiding, maar het subjectieve, innerlijke gevoel,’ legde de voorzitter gewichtig uit. ‘Als een jongen zich meisje voélt en hij dat heeft laten aanpassen in zijn geboorteakte, ís hij dus een meisje en mag hij naar de meisjeskleedkamer.’ ‘Maar dit gaat toch problemen geven?’ werd vanuit een scherp oplettende badmeester nog tegengeworpen, maar de voorzitter was resoluut: ‘het staat binnenkort in de wet en we bestaan bij gratie van de subsidies van de wetgever. We willen dus geen gelazer. En jullie gaan op cursus om te leren wat een jongen en wat een meisje is.’

Mijn dochter kijkt me vragend aan: ‘is hij een meisje omdat hij een badpak aan heeft?’ ‘Nee schat,’ antwoord ik, ‘hij is een meisje omdat hij zich meisje voelt.’ ‘Maar als ik mij Chinees voel, ben ik toch nog geen Chinees?’, werpt mijn dochter geïrriteerd tegen. ‘Je bent blijkbaar wat je voelt,’ mompel ik nog wat terug en duw haar in de richting van de badjuf omdat de zwemles begint en om van de discussie af te zijn.

Een lachspiegel van het postmodernisme
De Transgenderwet die over een maand door de Tweede Kamer zal worden aangenomen is een nieuwe, gewonnen slag in de continue afbraak van het idee van het bestaan van een objectieve werkelijkheid. De -in dit geval- biologische werkelijkheid is in deze wet gedegradeerd tot een lagere orde dan wat door het individu zelf wordt ervaren: ik vóel mij man, dus bén ik een man, ook al heb ik een baarmoeder. Het simpelweg respecteren van andere ‘genderidentiteiten’ volstaat niet langer: via de wet kunnen we eraan worden gehouden een objectief vaststaand feit te verdraaien omwille van het gevoel van de transgender. Dit kunnen we niet uitleggen, niet aan onszelf en al helemaal niet aan onze kinderen. Omdat de Transgenderwet de waarheid te veel geweld aan doet, gaat dit project vroeg of laat faliekant mislukken, met alle gevolgen van dien, vooral voor die arme jongen in zijn badpak. De wet is een lachspiegel van het postmodernisme.

Maar met het wegstemmen van de Transgenderwet is het probleem van de jongen niet opgelost. Hij voelt zich immers nog steeds meisje met alle ingewikkeldheden van dien. Van de experts heb ik begrepen dat de maatschappelijke ontkenning van iemands genderidentiteit diep kan inhakken in de psychologie van de persoon. Het is daarom goed dat zij via een wet gesteund worden. De aankomende wet schiet zichzelf echter in de voet. De wet regelt dat de jongen in badpak een meisje is, maar hád moeten regelen dat de jongen zich ongehinderd meisje kan voelen. Het lijkt erop dat de boosheid van radicale ‘wokers’ aan de ene kant en het chronisch morele schuldgevoel van linkse partijen aan de andere, geleid hebben tot een kaping van het onschuldige vakje ‘geslacht’ in onze geboorteaktes. We zullen jullie (lees: gemiddelde Nederlander) krijgen! Met de huidige wet maken we een knieval voor de boosheid, maar dienen we niet de transgender.

Sekse versus genderidentiteit
Als ingenieur naar de zaak kijkende zou het veel logischer zijn een vakje ‘gender’ aan de geboorteakte toe te voegen. Naast het biologische en bij de geboorte vaststaande feit van de ‘sekse’, zou een hiervan afwijkende genderidentiteit kunnen worden ingevuld (man, vrouw, beide, geen van beide, of wat dan ook). Een nieuwe categorie dus, die niet de biologische vervángt, maar ernáast plaatst. In het geval van de jongen in badpak zou dat een mannelijke sekse en een vrouwelijke gender zijn. Daar waar de sekse in concrete situaties objectief van onzinnig belang is, kunnen we afspreken dat de gender moet worden gehanteerd. Ik denk dan aan een briefhoofd (Beste mevrouw huppeldepup), of de vrijheid je als man of vrouw te kleden, op welke plek dan ook, of bepaalde amateursporten, etc. Daar waar de sekse er wel degelijk toe doet (kleedkamers, sporten, dosering geneesmiddelen) hanteren we de sekse. Hierdoor respecteren we het kleurenspel van de subjectieve m/v-beleving, zonder de objectieve werkelijkheid geweld aan te doen. Het transgender-fenomeen zal dan, net als homoseksualiteit, veel breder gedragen kunnen gaan worden. Bij het huidige wetsvoorstel zal het publiek zich terecht keren tegen het feit dat de jongen in badpak simpelweg geen meisje ís.

In dit meer gedifferentieerde model zal de jongen zich in de jongenskleedkamer moeten omkleden en de badjuf moet dáár aan de vervelende jongens uitleggen dat hij volgens de reglementen van het Zwemparadijs en ook de wet vrij is om een badpak aan te trekken als hij zich daar prettiger in voelt. Als ik die jongen was, zou ik wel weten waar ik mij liever wil omkleden. Liever de hoon om mijn kleding dan de hoon om mijn geslacht. Aan het eerste zal iedereen op termijn wennen, aan het tweede nooit.

Alain Sadon,
Amsterdam
https://www.geenstijl.nl/5165121/ik-voe ... nees/#more
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52143
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Alles over feminisme/misogynie/manosphere/LHBTI

Bericht door Mahalingam »

Pastor Latzel vrijgesproken van beschuldiging van haatzaaien

BREMEN. De rechtbank van Bremen heeft de evangelische predikant Olaf Latzel vrijgesproken van de beschuldiging van aanzetten tot haat. Met zijn uitspraken over gendertheorieën viel hij volgens het vonnis van vrijdag sociale concepten aan, niet specifieke mensen.


In november 2020 heeft de rechtbank van Bremen Latzel veroordeeld tot drie maanden gevangenisstraf, omgezet in een boete, wegens vermeende aanzetten tot haat tegen homoseksuelen . In oktober 2019 publiceerde de geestelijke een audio-opname op YouTube waarin hij homoseksualiteit omschreef als een “degeneratieve samenlevingsvorm” tijdens een huwelijksseminar in zijn gemeente. Hij verklaarde ook: "Criminelen rennen overal rond vanaf Christopher Street Day. Al deze genderviesheid is een aanval op Gods scheppingsorde, is duivels en satanisch.”

Latzel: Ik voel me gebonden door het Woord van God

Aan het begin van het hoger beroep had de verdachte zich herhaaldelijk verontschuldigd en benadrukt dat hij zich gebonden voelde door het woord van God, dat homoseksualiteit veroordeelde. Zelf heeft hij "helemaal niets tegen homoseksuelen", dit past niet bij zijn christelijke mensbeeld.

De rechtbank van Bremen volgde de analyse van een deskundige, volgens welke zowel het Oude als het Nieuwe Testament homoseksualiteit als een zonde zien en het daarom onmogelijk is om een ​​predikant wettelijk te beschuldigen van dergelijke uitspraken.

Pastor mag blijven prediken

Na de veroordeling in eerste aanleg stopte de werkgever van Latzel, de Bremer Evangelische Kerk (BEK), in december 2020 met de samenwerking . De secretaris van de BEK, Bernd Kuschnerus, had gezegd: "Naar onze mening is het niet mogelijk voor een predikant die door een rechtbank in de Bondsrepubliek Duitsland wegens haatzaaien is veroordeeld om zijn bediening te doen voor de duur van de disciplinaire straf. procedure."

In maart 2021 kreeg de pastoor een schikking aangeboden in opdracht van een kerkelijke rechtbank, waarmee de inmiddels 55-jarige had ingestemd. Na een publieke verontschuldiging en een belofte om voortaan zijn eigen woorden zorgvuldiger te kiezen, mocht hij onder politiebescherming en tegenprotesten weer preken. (ste)
https://jungefreiheit.de/politik/deutsc ... ch-bremen/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52143
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Alles over feminisme/misogynie/manosphere/LHBTI

Bericht door Mahalingam »

De Duitse taal wordt zwaar verminkt door de gender gekte. En de inclusiviteitswaan.
Maar niet iedereen schik zich in zijn lot.
Eerste medium veroordeeld voor gendertaal


HAMBURG. Media en uitgevers mogen artikelen van hun auteurs niet herschrijven in zogenaamd "gender-eerlijke taal" als ze dat niet willen. De rechtbank van Hamburg heeft dat nu beslist, en was het daarmee eens met een vrouw die bezwaar maakte tegen het feit dat in haar artikel van "„Zeichner“ " (=tekenaar) een "„zeichnende Person“" werd gemaakt. Dit moet nu weer veranderd worden in de online versie.

De beeldend therapeut Sabine Mertens klaagde de uitgeverij “Manager Seminare” in oktober 2021 aan. De redactie van het daar gepubliceerde coachingblad "Training aktuell" had de controversiële wijzigingen in de tekst van Mertens aangebracht. Zij heeft er meerdere malen op gewezen dat zij het niet eens is met de gewijzigde versie.

Als gevolg hiervan verzekerden de redacteuren van de auteur, die betrokken is bij de "Duitse Taalvereniging" (VDS) tegen gendering, dat ze de genderneutrale woorden niet zouden drukken. Nadat Mertens de tekst echter had goedgekeurd, plaatste de uitgever deze opnieuw.

Volgens de rechtbank van Hamburg staat vast dat de uitgever auteursrechten en persoonsrechten heeft geschonden. Mertens is blij met de beslissing waar ze voor gestreden heeft: "Van de redactie van een tijdschrift dat zich bezighoudt met vervolgonderwijs en leren verwacht ik meer respect voor de vrijheid van de auteur." (fh)
https://jungefreiheit.de/kultur/medien/ ... erurteilt/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Alles over feminisme/misogynie/manosphere/LHBTI

Bericht door sjun »

He actually went there... and they HATE HIM for it

:greeting2:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Alles over feminisme/misogynie/manosphere/LHBTI

Bericht door King George »

Die gendergekte is ook zo'n vrucht van de maatschappelijk rotte boom woke. En heel dat woke gedoe slaat alleen nog maar verder door.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Alles over feminisme/misogynie/manosphere/LHBTI

Bericht door Ariel »

Links op de foto is transgender activiste Jenna Boeve, kandidaat vice-voorzitter partij groen. Rechts is minister van energie en voor klimaatneutraliteit. Ieder mag zijn zoals hij/zij is.

Gisteren liepen ze voor alle rechten die ze verworven hebben en nog moeten krijgen ? Welke rechten Jenna?

Afbeelding
Heel wat reacties op lingeriefoto van transgender kandidaat-voorzitster Groen

Een lingeriefoto van transgender kandidaat-voorzitster van Groen Jenna Boeve op de Belgian Pride maakt heel wat reacties los op sociale media, gaande van “plaatsvervangende schaamte” tot “you rock girl”.

Zaterdag vond in Brussel de Belgian Pride plaats, hét grote feest van de LGBTQIA+-gemeenschap in ons land. Het evenement wist meer dan 100.000 aanwezigen op de been te brengen. De 32-jarige Jenna Boeve, transgender en kandidaat-voorzitster van Groen, was een van hen. Boeve is onder meer bekend omwille van haar deelname aan het tv-programma Taboe.

Tijdens het evenement deelde Boeve een foto op Instagram en Twitter, waarop zij in lingerie gekleed staat naast minister van Energie en partijgenote Tinne Van der Straeten. “Vandaag lopen we voor alle rechten die we verworven hebben en nog moeten krijgen”, luidt het bijschrift.

“Plaatsvervangende schaamte” of “you rock girl”

Niet iedereen weet de foto echter te smaken. Zo kwamen er op sociale media heel wat negatieve reacties op het beeld. Zo schreef Chris Janssens, ondervoorzitter van het Vlaams Belang en zelf homo: “Onvoorstelbaar dat iemand denkt dat je rechten kan opeisen/verdedigen door in lingerie over straat te lopen. Terwijl je daarmee net het beeld ophangt dat een zogenaamde ‘gemeenschap’ enkel uit excessen bestaat. Plaatsvervangende schaamte voor dit potsierlijke gedrag.”

Anderen, waaronder heel wat partijgenoten van Boeve, steunen haar weer. Zij halen onder meer aan dat de foto volgens hen net bewijst dat transgenderrechten nog niet helemaal verworven zijn.

“PRIDE (voorzien van regenboogvlagjes)”, reageert vicepremier Petra De Sutter, ook transgender. “Sommigen hebben het er moeilijk mee dat het gaat over de vrijheid te zijn wie je bent en daar fier op te zijn. You rock girl!”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52143
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Alles over feminisme/misogynie/manosphere/LHBTI

Bericht door Mahalingam »

In het Huijgenspark te Den Haag wappert een regenboogvlag die niet duurzaam is.
Het duurt nooit lang of die is vernield/verdwenen. Soms samen met de mast.
Hier zie je een broepshomo op een homobankje zitten in dat park kijkend naar zijn vlag.

Afbeelding

Het gewone volk van aldaar zit liever op de betonnen rand dan een statement te maken op dat homobankje.
Regenboogvlag voor zesde keer vernield: mast wordt vastgezet in beton

DEN HAAG - Voor de zesde keer is de regenboogvlag in het Huijgenspark in Den Haag vernield. 'Ik word er moedeloos van', zegt COC-voorzitter Marion Tahapary. De vlaggenmast wordt binnenkort in beton gegoten om te voorkomen dat die nog een keer wordt neergehaald.
De regenboogvlag is de afgelopen tijd vaker het doelwit geworden van vernielingen. Zo werd de vlag meerdere keren weggehaald en begin april werd de hele mast eruit gehaald.
Volgens Tahapary heeft de politie camerabeelden van de zoveelste vernieling afgelopen weekend. Ook is de politie volgens de COC-voorzitter nog druk bezig met onderzoek, vertelt ze tegen mediapartner Den Haag FM.

Meer regenboogsymbolen
Samen met de buurt wordt gekeken of er ook andere regenboogsymbolen in de wijk kunnen komen. 'Een regenboogbankje of een zebrapad. Zodat die continu zichtbaar is. Het symbool zal in de Stationsbuurt blijven', zegt ze.
Tahapary geeft de moed nog niet op. 'Ik heb goede hoop dat we toch een stapje verder gaan komen. Zodat we de beweegredenen van de daders kunnen begrijpen en in gesprek kunnen gaan.'
https://www.omroepwest.nl/nieuws/456461 ... t-in-beton

In de Stationsbuurt is 40% allahtoon.
Er wonen geen houthakkers dus zo iemand zal er niet zijn om die mast om te hakken:

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52143
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Alles over feminisme/misogynie/manosphere/LHBTI

Bericht door Mahalingam »

Wanneer LGBTQ-activisme arriveert in de KITA
Spoiler! :
De stad München sluit eindelijk een open wond in de landelijke LGBTIQ*-vloed van de stadsbevolking en is momenteel op zoek naar een gendergevoelige "coördinator*in LGBTIQ* (m/v/d)" voor de KITA-kinderen van de stad met een vacature. Ter herinnering: we hebben het over kinderen in de leeftijd van nul tot zes jaar.

Nu, met mijn naïeve halve kennis, zou ik hebben aangenomen dat mensen die met driejarigen willen praten over seksuele diversiteit bij volwassenen een paar jaar gevangenisstraf of een goede therapeut moeten krijgen, in plaats daarvan krijgen ze een vaste parttime baan aangeboden. baan bij het stadhuis, maar wat weet ik ervan?

De ijver waarmee elk deel van de openbare ruimte systematisch wordt uitgebreid met LGBTQ-kwesties , maar vooral in de onderwijssector, waar de staat onbeperkte en alomtegenwoordige toegang heeft tot de kinderen van de volgende generatie, moet eindelijk een eye-opener zijn voor degenen die nog denken, we hebben het puur over tolerantie jegens minderheden. Er wordt een agenda afgedwongen en het bereiken van de jongsten op een leeftijd waarop verzet onmogelijk is.
Bias is een belangrijke competentie voor LGBTQ-banen

Het is ook duidelijk hoe de naadloze aansluiting van LHBTQ-activisme op officiële staatsacties werkt: lobbygroepen zijn erbij betrokken, waardoor ze het stempel van ernst en populaire wil krijgen. In de vacature staat dat je voor deze baan veel ‘skills’ nodig hebt: vaardigheden op het gebied van gelijkwaardigheid en diversiteit, waaronder vooral reflecteren op de eigen vooroordelen, maar ook specialistische kennis van de LGBTIQ*-gemeenschap in München. "Professionele ervaring op het gebied van LQBTIQ* in relatie tot kinderdagverblijven" is ook een pré.

Men vraagt ​​zich af: waar moet iemand het vandaan halen, het is - godzijdank - tot nu toe een uitzondering dat deze verscheidenheid aan onderwerpen van de leeftijdsgroep van kleine kinderen wordt verwacht? In ieder geval zijn ook minimaal twee jaar "relevante beroepservaring" en beroepservaring met LQBTIQ*-onderwerpen vereist. Het schreeuwt om een ​​lid van de scene om eindelijk een vaste baan te krijgen. Maar goed, de mensen in dit land zijn eraan gewend geraakt dat als het om LHBTQ gaat , mensen niet worden gecast volgens objectieve criteria, maar volgens een schaal van zorg. Bias in het onderwerp is de nieuwe sleutelcompetentie.

Bovenal is het onduidelijk welk werk hier moet gebeuren en met welke doelstellingen. Wat zou men zich precies kunnen voorstellen als men geacht wordt “lokale concepten en strategieën te ontwikkelen om de gelijkheid van kinderen in de LGBTIQ*-context te bevorderen”? Is het voldoende om ze de aflevering van de "Show with the Mouse" met de transvrouw Erik in een continue loop te laten zien of gaat de olifantengroep ook meedoen aan de volgende CSD? Een kleurrijk regenboogfestival in de we-hou-van-elkaar-modus maakt waarschijnlijk deel uit van het basisconcept.
Hoe reageren ouders op zo'n coördinator?

Terwijl ik deze regels aan het schrijven was, kwam er spontaan een scène uit mijn eigen huishouden in me op, toen mijn toen vierjarige zoon 16 jaar geleden een bruiloft wilde spelen met zijn beste vriend en beste vriend en ze het niet eens konden worden over wie wees het enige meisje in het trio dat een sterrenbeeld krijgt. Een van de vierjarigen suggereerde toen: "We kunnen met z'n drieën trouwen", en als moeder dacht ik gewoon: tot je volwassen bent, is dat waarschijnlijk wettelijk mogelijk. We zijn nu niet ver meer, met professionele structuren en overheidsgeld wordt de nieuwe "normaliteit" van diverse en ook willekeurige relatiepatronen al in de hoofden van kinderen overgebracht .

Maar terug naar de nieuwe “coördinator”. Naast 'organisatietalent' moeten ook 'strategische vaardigheden' in het bijzonder naar voren komen bij de kandidaat voor de functie. In feite is dat nodig om dit alles op de een of andere manier te verkopen als het bevorderen van tolerantie. Ik zou er echter ook "escape-competentie" op schrijven. Omdat het relevant kan worden als de eerste ouders beseffen dat de LHBTQ-lobby nu al losgelaten wordt op hun kleine kinderen.
https://jungefreiheit.de/debatte/kommen ... a-ankommt/
De Duitse stad München “zorgt” ervoor dat ook kindercrèches ‘eindelijk’ geconfronteerd worden met en openstaan voor LGBTQ-activisme. Voor de KITA-vestigingen van de stad (de kindercrèches) is de lokale overheid op zoek naar een gendergevoelige coördinator voor LGTBQ* (wat staat voor man/vrouw/x/?). We hebben het hier over de opvang van kinderen van 0 tot 6 jaar!

Een normaal mens – maar dat zijn wij volgens de politiek correcte elites niet meer – zou denken dat mensen die met 3-jarigen over seksuele diversiteit bij volwassenen spreken, ofwel een therapeutische behandeling zouden moeten volgen, of voor enkele jaren de gevangenis in moeten. Neen, in Duitsland wordt voor dit soort activisme zelfs arbeidsplaatsen gecreëerd. Dit is niet meer onschuldig, hier wordt een politieke agenda uitgerold, en nu moeten ook de allerkleinsten in LGBTQ-onzin worden opgevoed?

In de functiebeschrijving van de stad München kan men lezen dat de kandidaat/kandidate over “meerdere competenties” moet beschikken voor deze officiële functie: gelijkheids- en diversiteitscompetentie, vakkennis over de LGBTQ-community in München. Kandidaten hebben een voetje voor als men “beroepservaring heeft in het themacomplex LGBTIQ”, kan men verder lezen. Het stadsbestuur lijkt aan te geven dat de aangestelde ambtenaar een voorstander moet zijn van deze genderonzin. Beroepservaring???

Onduidelijk blijft waaruit juist het werk van deze LGBTQ-coördinator in de kindercrèches van de stad München zal bestaan. Wat moet men ervan denken als men leest dat deze coördinator “lokale concepten en strategieën om de gelijkstelling van kinderen in een LGBTIQ-context te promoten” moet ontwikkelen.

Welke ouder zal haar kroost met een bijzonder gerustgesteld gevoel bij deze stads-Kita afzetten? Nog een plaats waar LGBTQ-minderheden ten volle worden gepromoot. En dan kan men zich ook afvragen welke opvoedkundige speeltjes daar aangeboden worden.

De TV-zenders (gefinancierd door de belastingbetaler) laten zich niet onbetuigd. De “Sendung mit der Maus” is een programma voor kleine kinderen. Niet alleen is de presentatrice een “typisch” neo-Duitse, maar bovendien wordt hét probleem van de eeuw verkocht aan de kleine kijkertjes. Een voorbeeld:

Maar… Oekraïne moet zich dringend aanpassen aan de EU-ideologie… Eigenlijk, feitelijk, zijn de verschillen met Rusland dan toch niet zo groot???
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Alles over feminisme/misogynie/manosphere/LHBTI

Bericht door sjun »

Een beetje armoede laat zulke opgetuigde subsidieschepen wel zinken. Tot die tijd is argwaan jegens spilzieke overheden en de lobbycratie die er omheen hangt een vereiste om kinderen goed terecht te laten komen.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Mahalingam
Berichten: 52143
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Alles over feminisme/misogynie/manosphere/LHBTI

Bericht door Mahalingam »

Dit heeft helemaal niks te maken met feminsime of positieve discriminatie.
Op Terschelling zijn geen glazen plafonds.
Vrouwen aan de macht op Terschelling: ‘Was geen bewuste keuze’

In het nieuwe college van burgemeester en wethouders op Terschelling zitten alleen maar vrouwen. Een welkome afwisseling met de veelal door mannen gedomineerde lokale besturen, maar volgens wethouder Jeltje Hoekstra-Sikkema (VVD) geen vooropgezet plan.

Vrijdag meldde deze website dat er, van de 154 gemeenten waarin wethouders zijn voorgesteld aan de raad of reeds zijn benoemd, nu al 46 gemeenten zijn met alleen mannelijke wethouders. Op Terschelling heeft dat compleet anders uitgepakt in het nieuwe college, al wordt het leeuwendeel van de gemeenteraad nog altijd bevolkt door heren. Maar burgemeester Caroline van de Pol en wethouders Gea van Essen (Plaatselijk Belang) en Jeltje Hoekstra-Sikkema (VVD) zwaaien de komende jaren de scepter op het eiland.

Gefeliciteerd met uw plek in het nieuwe college, mevrouw Hoekstra-Sikkema...
,,Dank u, we zijn deze week geïnstalleerd! En niet alleen de burgemeester en wethouders zijn vrouwelijk, ook de gemeentesecretaris/algemeen directeur. Allemaal vrouwen.”

Hoe is dat?

(Lacht) ,,Dat zullen we moeten afwachten, we moeten nog beginnen. Maar het maakt mij in principe niet zoveel uit of ik nou met mannen of vrouwen samenwerk. Het is wel opmerkelijk dat het zo’n item is. En misschien doet goed voorbeeld wel goed volgen. Maar u zou me niet hebben gebeld als we alleen maar met mannen waren geweest.”

Was dit de bedoeling?

,,Je hebt maar drie smaken. Het is niet dat er bewust is gezocht naar vrouwen voor deze posten, maar naar mensen die inhoudelijk een goede bijdrage kunnen leveren. Dat is het allerbelangrijkste.”

Je zou kunnen beweren dat alleen vrouwen in de top, net als alleen mannen, niet goed is voor de diversiteit.

,,Klopt. Ik heb zelf dat doorbreken van het ‘glazen plafond’ en het instellen van een vrouwenquotum niks gevonden. Triest dat het nodig is. Dus is het extra mooi dat er bij ons niet specifiek naar een vrouwelijk collega is gezocht. Je moet voorkomen dat je later het verwijt krijgt dat er wellicht andere, betere kandidaten waren.”

Ze zeggen wel eens dat de wereld er een stuk mooier uit zou zien als die alleen door vrouwen wordt bestuurd.

,,Dat kunnen we niet bewijzen, is een aanname. Er moet vooral op inhoud worden geselecteerd. Dat gezegd hebbende, je krijgt wel een andere dynamiek bij een gemengde samenstelling. Zeker in een mannenwereld. Ik heb in het verleden veel in de verzekeringswereld gewerkt en dan merk je dat er andere kanten worden belicht als een vrouw deelneemt aan de discussies.”

Dan wordt de haantjescultuur wat afgezwakt?

,,Dat is heel generaliserend. En daar kan ik ook niet goed over oordelen, want ik zit er natuurlijk altijd als vrouw bij.”

Wat vindt u van al die colleges met mannen die nu in Nederland zijn gevormd?


,,Opmerkelijk en vreemd. Ik vraag me dan af: hebben vrouwen die ambitie niet? Stellen ze zich niet kandidaat? Is er een andere reden voor? In onze gemeenteraad zitten ook tien mannen en één vrouw, hoe komt dat?”

Tot slot, maakt het geslacht van een burgemeester nog wat uit?

,,Ik weet niet wat de criteria waren van de vertrouwenscommissie destijds, want daar zat ik niet in. Maar er is vast gezocht naar de beste kandidaat, dat is ook het goede uitgangspunt. En onze burgemeester is uiteraard fantastisch!"
https://www.ad.nl/politiek/vrouwen-aan- ... ~a0315a90/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52143
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Alles over feminisme/misogynie/manosphere/LHBTI

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding

Daniëlle Huizing-Leeman (rechts) is de caddy voor haar man Daan Huizing (links) tijdens de Dutch Open in Cromvoirt.

https://www.volkskrant.nl/sport/vier-uu ... ~bae87069/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52143
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Alles over feminisme/misogynie/manosphere/LHBTI

Bericht door Mahalingam »

De gruwel, de gruwel...

Afbeelding
EU finances ‘Drag Queen’ courses to the tune of hundreds of thousands

More than 220 000 euros have flowed from the EU youth program Erasmus+ to so-called "Drag Queen" projects. This is shown by research by the German MEP Nikolaus Fest (AfD).

Brussels
Erasmus+ is a multi-billion euro EU program to support “education”, youth and sport. Among the many funded projects are several “drag” organizations. “Drag” stands for “dressed as a girl”.

According to publicly available information from Brussels, a “Drag It Up” workshop by a Berlin group was funded with 21 797 euros in tax money. In November 2021, the group Critical Queer Solidarity hosted the “Drag It Up” seminar, which the EU described as a “youth exchange” in Berlin with 38 participants aged between 18 and 30.

The European Commission apparently sees this as an educational project worthy of funding. It explained that it promoted “Drag It Up” to increase “the self-confidence of young queer people”. It wanted to “empower them to become artists and performers”. To this end, the seminar would teach them how to “wear makeup and wigs, walk in high heels and other methods of blurring traditional binary gender roles”.

According to the prospectus, the participants in the seminar were able to “get to know the rich and diverse drag and queer scene in Berlin,” according to the EU’s description.

‘EU finances gender culture wars’

The news site Breitbart London was the first English-language medium to report on the promotion of the various “drag” groups on Saturday. However, MP Nikolaus Fest, head of the AfD delegation in the European Parliament, has been researching this for years.

He criticized the use of EU funds speaking to Breitbart in no uncertain terms. “This is a waste of taxpayers’ money.” The EU throws away taxpayers’ money “for lipstick courses and lace underwear for men”. In doing so, it showed that it was “following a woke agenda no matter what”. The AfD politician spoke of an EU-financed culture war against traditional gender roles.

Drag projects and LGBTQ friendly schools

The list of EU-funded “Drag” projects that he created, is surprisingly long. In 2021, for example, the EU subsidized a “Beyond Gender Summer Camp” near Göttingen with 62 690 euros. In an academy, 75 participants – namely “trans*, inter*, non-binary and gender-questioning young people” – were supposed to come together for a one-week summer camp.

The EU Commission also granted almost 40 000 euros tax money for the project “EUROPE – identities under (trans)formation: GENDER*X”, which took place in Salzburg.

In Spain and Slovenia, Erasmus+ also supported various “drag queen” and LGBTQ projects. The EU paid 24 597 euros to the LGBTQ group “Dragtivism” for seminars in Barcelona and Girona and 21 770 euros to the Slovenian “United with Pride” project, which also featured “drag queens”.

EU funds other LGBTQ initiatives

The EU Commission is financing the project for “LGBTQ-friendly schools throughout Europe” with 434 000 euros. A project funded by Erasmus+ with almost 135 000 euros was allotted to better care for “queer migrants”.

Fest also complained that the EU promoted children’s books about “adventures of gay kangaroos”, although this is a violation of the EU treaties, because questions of bringing up children are a matter for the member states, not the EU.
https://freewestmedia.com/2022/05/23/eu ... thousands/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Alles over feminisme/misogynie/manosphere/LHBTI

Bericht door sjun »

GLSEN (GAY-LESBIAN-STRAIGHT EDUCATION NETWORK) INFILTRATE OUR SCHOOLS TO REPROGRAM OUR CHILDREN.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 975
Lid geworden op: di mar 21, 2017 3:00 pm
Locatie: Twente

Re: Alles over feminisme/misogynie/manosphere/LHBTI

Bericht door Maarten »

Documentaire die vragen stelt bij transgenderisme-ideologie doet veel stof opwaaien in de VS

Het conservatieve The Daily Wire neemt al een tijdje de transbeweging in de VS op de korrel. Het noopte hun schermgezicht Matt Walsh om de fundamentele vraag te stellen: “Wat is een vrouw?” Een vraag die voor buitenstaanders makkelijk te beantwoorden lijkt, maar genderactivisten blijken niet op die vraag te kunnen antwoorden.
Volledig:
https://palnws.be/2022/06/documentaire- ... -in-de-vs/
Mahalingam
Berichten: 52143
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Alles over feminisme/misogynie/manosphere/LHBTI

Bericht door Mahalingam »

Laat het maar aan Amerikanen over om geld te verdienen met wat dan ook.
Baarmoedervormige 'menstruatiecornflakes' moeten lans breken voor menstruatiepraat aan ontbijttafel

Voor een echte kutochtend!

Wie in de VS een willekeurige supermarkt binnenstapt en op zoek gaat naar ontbijtgranen, komt al snel de meest uiteenlopende soorten en maten van het spul tegen. Toch komt er nu een variant van de cereal waar je als consument van opkijkt: cornflakes in de vorm van een baarmoeder.

Het product, Period Crunch geheten, is in het leven geroepen door Intimina, een Zweeds bedrijf dat menstruatiecups maakt en zich inzet voor de emancipatie van vrouwen de baarmoederdragende medemens. Er ligt volgens Intimina een stigma op alles omtrent het vrouwelijke baarmoederdragende geslacht en seksualiteit, en zeker op menstruatie.

"Als de maandelijkse periode als normaal zou worden gezien, kan het ook besproken worden aan de ontbijttafel", aldus Intimina. Het ontbijtproduct smaakt naar aardbeien en wordt geleverd in een doos met daarop een afbeelding van een baarmoeder met tekst en uitleg over vruchtbaarheid, voortplanting en andere baarmoedergerelateerde zaken.

Als het aan Inimina ligt eten we dus binnenkort allemaal de vulva- vagina- en baarmoederstigma's van de wereld weg bij het ontbijt. De ontbijtgranen zijn nog niet te koop, maar geïnteresseerden kunnen contact opnemen met het bedrijf om een gratis proefpakket te ontvangen.
https://www.nieuwnieuws.nl/5156443/baar ... bijttafel/
Afbeelding
INTIMINA
@Intimina
We created #PeriodCrunch to encourage families to discuss menstruation more openly, even at the breakfast table.
"If periods were truly normalized then they wouldn't be off this table - or off any table for that matter."
https://twitter.com/Intimina/status/1530629982510166016
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 975
Lid geworden op: di mar 21, 2017 3:00 pm
Locatie: Twente

Re: Alles over feminisme/misogynie/manosphere/LHBTI

Bericht door Maarten »

ik krijg van deze draad toch zowaar braakneigingen...ligt dat nu aan mij, of....??
Mahalingam
Berichten: 52143
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Alles over feminisme/misogynie/manosphere/LHBTI

Bericht door Mahalingam »

Hoe dat, het product is toch helemaal vega ?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Alles over feminisme/misogynie/manosphere/LHBTI

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:
do jun 02, 2022 3:39 pm
Hoe dat, het product is toch helemaal vega ?
Of voor honderd procent vagi.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Alles over feminisme/misogynie/manosphere/LHBTI

Bericht door sjun »

Leaked Zoom Call of Disney Executives Shows Their Shocking Plan For New Children's Movies


Disney Airs Drag Queen Special for Kids - Doubling Down on Their Marxist Agenda
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Mahalingam
Berichten: 52143
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Alles over feminisme/misogynie/manosphere/LHBTI

Bericht door Mahalingam »

Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52143
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Alles over feminisme/misogynie/manosphere/LHBTI

Bericht door Mahalingam »

Gender is geen administratieve categorie om aan te vinken

Genderidentiteit is geen kwestie van een hokje aanvinken. De Transgenderwet gaat ons daarom niet helpen, betoogt Bertine van Brakel.

In het redactioneel commentaar (24 mei 2022) toont Trouw zich een warm voorstander van de nieuwe Transgenderwet, omdat ze denkt dat het de positie van de transgenders zal verbeteren. Als transgender verwacht ik eerder een verslechtering, ook voor vrouwen. Waar ligt dat aan?

Laat ik vooropstellen dat ik geen moment twijfel aan de goede bedoelingen van de wetgever. Echter, het wetsvoorstel leunt te zwaar op het dogma van een invloedrijke maar niet representatieve translobby, die de nuance uit elk debat heeft gesloopt door te poneren dat gender maakbaar is. Iedereen die daar anders over denkt zou transfoob zijn.

Het resultaat is een ondoordacht wetsvoorstel waarin gender is gereduceerd tot een administratieve categorie, genderidentiteit tot lifestyle – het lichaam irrelevant is geworden. Als iemand mij vraagt wat gender­identiteit voor mij betekent moet ik denken aan wat de kerkvader Augustinus zegt over het begrip tijd: als het me niet wordt gevraagd weet ik het, als het me wordt gevraagd weet ik het niet. Maar, hoeveel cisgenders kunnen daar overigens helder antwoord op geven zonder direct te verwijzen naar genderexpressie, al dan niet cultureel bepaald?

Contrecoeur

Wat ik echter zeker weet is wat het is om vanaf kindsbeen niet samen te vallen met je lichaam. Wat het betekent om contrecoeur te leven als man, ingegeven door lieden die me deden geloven dat mijn ‘afwijking’ een tijdelijke hersenschim was die ik kon uitbannen. Ik heb die onzin uiteindelijk overleefd. Er zijn helaas vandaag de dag nog steeds mensen die door de conversiemal van hun culturele en religieuze omgeving worden geperst, en bij uitblijvend ‘succes’ worden uitgekotst.

Gender is niet maakbaar of een keuze, net zo min als seksuele voorkeur. Toch kun je genderidentiteit zeker niet met seksuele voorkeur vergelijken. Je bent hetero, lesbisch, homo, of anderszins. Seksuele voorkeur draagt bij aan identiteit, maar is daarmee niet uitwisselbaar. Wetten die discriminatie op grond van seksuele geaardheid tegengaan zijn goed te formuleren, want er ligt een helder begrippenkader onder.

Voor transgenders is dat kader niet uitgekristalliseerd. Of gender is maakbaar en een keuze, of – en daar is dan vanuit de lobby kritiek op – het is een biologisch gegeven. Dat beide elkaar niet hoeven uit te sluiten komt niet in ze op. Want je hebt niet alleen een lichaam, maar je bent ook het lichaam dat je hebt. Dat de wetgever dit probleem omzeilt door het fenomeen lichaam compleet te negeren vind ik een omissie. En die omissie doet de grootste minderheid van de Nederlandse bevolking te kort, namelijk de cisgendervrouw.

Mens met baarmoeder

Wordt haar lichaam nog steeds gezien als discriminerend criterium, lustobject, broedmachine of bezit van een ander, door de nieuwe wet wordt haar zelfs het recht ontnomen haar lichaam te beschouwen als essentieel onderdeel van haar identiteit. Ze mag zich mens met baarmoeder noemen, dat weer wel.

Gelijke behandeling van trans­genders wordt zo een zero-sum game: wat je gunt aan de een, haal je weg bij de ander. ‘En weer is de vrouw de pineut’, zoals journalist Sanne Kloosterboer een paar maanden geleden terecht opmerkte in het FD. Die wet gaat ons dus niet helpen de harten te winnen van de gemiddelde Nederlander. Het is te academisch, te vaag, sluit niet aan bij hun huidige wereldbeeld – het wekt terechte weerstand op.

Terug naar de tekentafel ermee. Laten we daarom eerst dat wereldbeeld veranderen. De serieuze media kunnen hierin een cruciale rol spelen door te laten zien dat transgenders doodnormale mensen zijn die kunnen excelleren zodra ze de kans krijgen zichzelf te mogen zijn. Dat ze meer zijn dan hun transitie.

De wetgever zou moeten komen met een verbod op conversietherapie. Dat vereist slechts politieke moed en wat juridische creativiteit om misbruik van godsdienstvrijheid in te dammen.
https://www.trouw.nl/opinie/gender-is-g ... ~bd30a41f/

Als een man na veel gepraat met COC leden tot de slotsom komt dat hij homo is, dan is dat wat de wiskundigen een 'trapdoor function' noemen?
Een homo die door praten met pastoor of dominee tot de conclusie komt dat hij dat toch niet is (immers gender is fluïde) moet die mogelijkheid wettelijk ontnomen worden?
Conversie in 1 richting.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52143
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Alles over feminisme/misogynie/manosphere/LHBTI

Bericht door Mahalingam »

Wat een dilemma. Hoe moet je als lesbische vrouw reageren als er opeens een man aan komt zetten die beweert een lesbische vrouw te zijn en die onderdeel van de zusterschap wil worden?
Daar kan je dan beter ja en amen op zeggen want anders dreigt het gevang.
Noors OM onderzoekt „haatzaaiende” tweets over gender

Het Noorse openbaar ministerie (OM) doet onderzoek naar „haatzaaiende” tweets van de feministe Christina Ellingsen, gericht aan een man die beweert een lesbische vrouw te zijn. Als Ellingsen schuldig wordt bevonden, kan ze een gevangenisstraf van maximaal drie jaar krijgen.

Ellingsen plaatste de tweets tussen februari 2021 en januari 2022. Het gaat om reacties aan Christine Marie Jentoft, vertegenwoordiger van de transactivistengroep Foreningen FRI. Jentoft is een biologische man die zich identificeert als lesbische vrouw.

„Waarom leert FRI jonge mensen dat mannen lesbiennes kunnen zijn? Is dat geen conversietherapie?”, tweette Ellingsen. En later schreef ze hoe „gestoord” FRI is, een „organisatie die zogenaamd werkt om de belangen van jonge lesbiennes te beschermen.”

Amnesty International Noorwegen beschuldigde Ellingsen onlangs van „pesten” nadat ze Jentoft op de nationale televisie duidelijk maakte dat hij een man is. „Je bent een man. Je kunt geen moeder zijn”, aldus Ellingsen. „Het normaliseren van het idee dat mannen moeders kunnen zijn, is een vorm van vrouwendiscriminatie.”

De aanklacht tegen Ellingsen heeft alles te maken met de toevoeging van het begrip genderidentiteit aan de Noorse wetsparagrafen over belediging en haatmisdrijven in januari 2021. Dat de politie vrouwen die zich bezighouden met vrouwenrechten wettelijk kan onderzoeken en vervolgen is zorgwekkend, zegt Ellingsen. „Dit is nieuw in Noorwegen, dus de uitkomst van het onderzoek is belangrijk.”

Vrouwen worden volgens haar in Noorwegen niet beschermd tegen zogenaamd haatzaaiende uitlatingen. „Maar mannen die beweren zowel lesbisch als vrouw te zijn, worden zowel op grond van genderidentiteit als op grond van seksuele geaardheid beschermd.”

In 2021 is al een Noorse man veroordeeld vanwege het via Facebook „beledigen” van een transman. Hij kreeg 21 dagen cel en een boete van ongeveer 1500 euro.

Voormalig minister van Binnenlandse Zaken Kajsa Ollongren werkte aan een Nederlands verbod op haatdragende taal, met het doel genderidentiteit tegen „belediging” te beschermen. Het onderwerp speelt ook op Europees niveau. Eind 2021 stelde de Europese Commissie voor om haatzaaien toe te voegen aan de bestaande lijst ”EU-misdrijven”. Naar verwachting wordt hierover volgende week in Luxemburg een besluit genomen.
https://www.rd.nl/artikel/977396-noors- ... ver-gender
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52143
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Alles over feminisme/misogynie/manosphere/LHBTI

Bericht door Mahalingam »

Hoe Springer-Verlag toegeeft aan de druk van de queerlobby

Achter de schermen van de Axel Springer Group is er een enorme knal geweest sinds een kwintet wetenschappelijke auteurs woensdag het gastartikel "Hoe ARD en ZDF kinderen seksualiseren en heropvoeden" in die Welt publiceerden. De druk op het mediabedrijf lijkt zo groot dat CEO Mathias Döpfner nu publiekelijk ineenkrimpt. Vrijdag rond 18.00 uur publiceerde hij 'voor eigen rekening' een brief die eerder bijna woord voor woord naar alle medewerkers van de uitgeverij was gestuurd: 'Ons huis staat voor diversiteit en vrijheid' is de titel van zijn verontschuldiging. Even terzijde, de titel is ook veranderd van 'seksualiseren en heropvoeden' in 'indoctrineren ' .

Döpfner is het onderwerp - dat wil zeggen seksuele en genderdiversiteit - "bijzonder dicht bij zijn hart", maar eerst houdt hij zich bezig met de zaak, "en in de zaak - denk ik - is de bijdrage van de vijf gastauteurs ondergronds". De wetenschappers zouden de publieke omroepen in het algemeen bekritiseren vanwege hun berichtgeving over transseksuele identiteiten bij kinderen en jongeren en suggereren ook dat er slechts twee genderidentiteiten zijn.

Excuses voor biologische feiten

"Wetenschappelijk gezien is de tekst op zijn best grof eenzijdig", bekritiseert de geschoolde journalist de promovendi. In hun bijdrage aan Die Welt verwijzen ze naar het dossier dat ze schreven, "Ideologie in plaats van biologie in de publieke omroep", waarin talloze bewijzen van indoctrinatie en propaganda-misrepresentatie van biologische feiten worden gedocumenteerd - vooral in programma's die gericht zijn op kinderen en jongeren. De publieke oproep die bij het dossier hoort, kent tal van andere ondertekenaars uit verschillende wetenschappelijke disciplines.

Een van de belangrijkste auteurs is Alexander Korte, senior consultant aan de Ludwig-Maximilians-Universität München, die al ongeveer twintig jaar kinderen met transseksuele genderdysforie behandelt. In tal van interviews, zoals onlangs in de TAZ - "Het is hip om trans te zijn" - waarschuwt Korte voor de geplande zelfbeschikkingswet van de stoplichtcoalitie en voor het nog verder aanwakkeren van de transgenderhype onder jonge meisjes. Net als veel andere artsen heeft hij de afgelopen jaren een exponentiële toename van transgender-zelfdiagnoses door jonge meisjes waargenomen .

De transhype onder puberende meisjes is een 'moderne stoornis' die de plaats inneemt van anorexia, constateert Korte, die als behandelend arts honderden van dergelijke gevallen heeft begeleid. De boodschap van de translobby ontmoet mentaal onstabiele meisjes die enorme problemen hebben met hun ontwikkelende vrouwelijkheid. De verandering naar het andere geslacht wordt door de translobby aangeprezen als de oplossing voor al hun problemen.

Rainbow home power


Korte ziet ook een gedeelde verantwoordelijkheid in de vele formats van de ÖRR afgestemd op kinderen en jongeren, die “op basis van de valse verklaring van polyseksualiteit” van “trans” een permanent onderwerp maken. Geslachtsaanpassende chirurgie wordt afgeschilderd als een gemakkelijke stap, en puberteitblokkers, geslachtshormonen en chirurgische verwijdering van de borst en baarmoeder worden gebagatelliseerd. "De mentaal en fysiek ernstige en onomkeerbare gevolgen van dergelijke maatregelen worden echter ofwel helemaal niet beschreven, of worden op zijn best terloops genoemd", luidt de waarschuwing over de "ideologische heropvoeding van de kinderen", die nu leidt tot een sensatie. "Het publiek moet de ogen openen", eisen de vijf auteurs. "Het kan niet"

Maar de "ontwaakte" translobby is de nieuwe thuismacht in Rainbow Duitsland en de uitgeverij Axel Springer voelt nu de effecten. Döpfner spreekt dit alleen publiekelijk aan in zijn brief: "De Sticks & Stones queer job fair georganiseerd door de Uhlala Group heeft het bedrijf Axel Springer dit jaar in een verklaring uitgesloten van deelname."

kowtow naar de tijdgeest

Döpfner, die zijn best deed om de gastbijdrage af te doen als "oppervlakkig, neerbuigend en vol wrok" en de verzamelde biologen en artsen van een "reactionaire houding" te beschuldigen, liet er geen twijfel over bestaan ​​dat hij persoonlijk en dus Springer als geheel op het punt stond goede en tolerante kant: Voor iedereen die zich onderdeel voelde van de "LHBTIAQ*-gemeenschap", was de gastbijdrage "een belediging en een onbeschaamdheid".

Wat volgde op Döpfners liefde voor de queer tijdgeest, is waarschijnlijk een pleidooi dat uniek is in de geschiedenis van Springer-Verlag: vanwege een enkele gastbijdrage van externe auteurs zouden "bijna 18.000 medewerkers van dit bedrijf hoofdelijk aansprakelijk worden gesteld", klaagde de CEO. Gaat het echt alleen om de queer banenbeurs? Axel Springer is “een van de allereerste bedrijven die deze vakbeurs sinds 2010 ondersteunen”, vervolgde Döpfner. De uitsluiting van de jobbeurs is uiteraard van enorm belang. De Uhlala Group, die niet alleen de banenbeurs organiseert, maar ook bedrijven als Microsoft, Coca Cola, Google en SAP ondersteunt bij hun "LGBTIQ+ Diversity Management" en het PRIDE Champion Gold-zegel toekent aan bijzonder compliant bedrijven, is een voorbeeld van

Axel Springer heeft een eigen LGBTIAQ*-netwerk

Döpfner is niet bang om van elke jobbeurs uitgesloten te worden, maar de volle kracht van de annulatiecultuur - en dat, zoals de uitgeversbaas alle goede daden opsomt, "hoewel er meer dan 800 mensen betrokken zijn bij het wereldwijde LGBTIAQ*-netwerk van Axel Springer", en hoewel het bedrijf, zoals weinig anderen, "niet alleen jarenlang verschillende seksuele identiteiten en manieren van leven heeft geaccepteerd, maar deze zelfs uitdrukkelijk heeft gepromoot". Veilige zones en toiletten voor alle geslachten zouden de inspiratie zijn voor deze "diep liberale bedrijfscultuur".

Vanuit het oogpunt van Döpfner kan het lijken op het kwadrateren van de cirkel om de gastbijdrage waar de Republiek het over heeft, te heroveren zonder het heterogene, maar doorgaans meer conservatief-burgerlijke lezerspubliek te vervreemden. “Ons huis staat voor diversiteit. Dus ook en vooral voor de diversiteit van meningen”, breekt Döpfner een lans voor ongemakkelijke opmerkingen van gasten in het algemeen en de “underground” in het bijzonder. Veel te veel van zijn lezers zijn zich ervan bewust dat de kwestie van "hoe en wanneer kinderen te ontkennen of toe te staan ​​om te discussiëren over en beslissingen te nemen over vloeibare genderidentiteiten" een uiterst belangrijke en gevoelige kwestie is.

uitzetting en uitsluiting

Een passage in het schrijven van Döpfner, die de geest van gebondenheid in zijn essentie beschrijft, komt met de moed van wanhoop: “Maar uitsluiting belemmert niet alleen debatten, maar ook kennis en ontwikkeling. Uitsluiting is precies het tegenovergestelde van inclusie en diversiteit. Uitsluiting en uitsluiting bevorderen tolerantie en begrip niet. Maar onverdraagzaamheid. Het is een bijna tragische clou als de strijd voor diversiteit en inclusie, voor tolerantie en vrijheid van levensvormen, wordt gevoerd met de middelen van uitsluiting, intolerantie en gebrek aan vrijheid.”

Döpfners uitnodiging aan de Uhlala-directeur en organisator van de Sticks & Stones-banenbeurs, Stuart Bruce Cameron, om een ​​tegenpositie in de wereld te vertegenwoordigen, grenst bijna aan roekeloosheid.
https://jungefreiheit.de/kultur/medien/ ... -springer/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie