Voorspellingen .

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Re: Voorspellingen over de ondergang

Bericht door Iznogoodh »

Pilgrim schreef:Hier is dan eindelijk mijn topic over de profetieën van Europese zieners die ik een tijd geleden heb aangekondigd en misschien wordt deze topic wel het begin van een soort omwenteling. Vanwege het extreem controversiële karakter heb ik deze topic maar in de Zoo geplaatst omdat het hier de minste aanstoot geeft (hoewel ik natuurlijk van mening ben dat het hier eigenlijk niet thuis hoort). Het is een heel werk geweest en een compilatie van voorspellingen van een groot aantal zieners.
Net zo iets als wetenschappelijke wonderen uit de Koran. Men redeneert naar het wonder toe.
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Voorspellingen over de ondergang

Bericht door Pilgrim »

Nostradamus, waar ik het in mijn vorige post over had, is voor mij persoonlijk niet zo populair omdat aan zijn profetieën vaak geen touw is vast te knopen. Dat komt omdat hij met opzet de chronologische volgorde van zijn voorspellingen heeft verbroken uit angst voor de inquisitie. Nostradamus heeft echter een sleutel verborgen in zijn brieven of centuriën waardoor de chronologische volgorde weer hersteld wordt, maar tot op heden heeft niemand die sleutel gevonden. Het volgende is echter interessant.
De Roden zullen marcheren
Christopher Marlowe schreef De tragische geschiedenis van het leven en de dood van Doctor Faust, die door Volker von Collande, de bekende intendant van het Stedelijk Toneel in Freiburg i.Br. werd bewerkt. Faust, en daarmee ook de interessante passages over Nostradamus, werd in Freiburg ten tonele gebracht. De tekst, waaruit wij hieronder enkele markante uittreksels geven, verdient de grootste aandacht.
In een felle discussie tussen Faust en Satan verlangt Faust met Nostradamus te mogen spreken, om van hem de waarheid te vernemen.
Het blijkt al spoedig dat niet Faust, maar Satan de gesprekspartner wordt van de uit het hiernamaals gehaalde Nostradamus, en hij voorspelt — ook over hetgeen na ons komt.

Faust:
Goed en kwaad —
Wat betekent goed of kwaad voor Nostradamus!
Is Hij als ik? Heeft hij hem afgezworen,
of bleef hij hem trouw? Almachtige Satan —
kan ik in zijn ziel schouwen,
indien hij die nog heeft? Ik wilde hem al altijd vragen,
hij ontweek mij steeds.
Satan:
Vraag het hem dan nu! (Bliksem en donderslagen — Beëlzebub brengt Nostradamus met geweld binnen)
Nostradamus:
Wat betekent deze reis,
ik laat me niet door Beëlzebub commanderen.
Ik dien het kruis en niet de hel.
Ik ben geen spitsvondig boek,
ben slechts een mens met al zijn tegenstrijdigheden.
Faust:
Hij ontwijkt.
Zeg eerlijk wat de waarheid is!
Slechts daarom heb ik je laten komen.
Satan:
Laat ik de rechter zijn:
Ik ken de hoofdzaak der geschiedenis
met alle hartstochtelijke pogingen
van hem daarboven, de poppen te dresseren,
met een aan waanzin grenzend geduld,
het steeds weer te proberen, de mensheid
door de fouten van weleer te louteren:
O, waanzin, ze te willen verbeteren!
Nu Nostradamus, als je ons een goede toekomst wilt voorspellen — spreek vrijuit
over alle oorlogen, die hij, die gij vertrouwt
niet kan verhinderen.
Wie wordt er over 250 jaar geboren? (1769-1821)
Nostradamus:
Een keizer wordt geboren, een man uit Corsica.
Van gering soldaat zal hij het tot keizer
brengen. O, Frankrijk, dat zich verstout, eindigt
in grote verwarring,
nadat Egypte en Rusland hem niet ver genoeg waren.
Een leven vol tranen en bloedige strijd,
die naar Elba verbannen was dringt door tot Marseille
honderd dagen tot Waterloo brengen de tiran
geen overwinning,
doch de duizendvoudige dood.
Zijn lijf sterft eenzaam op een klein eiland.
Satan:
Over 315 jaar? (1870)
Nostradamus:
veel mensen worden vermoord,
de neef van de Corsicaan wordt gevangen.
De trotse herder ontloopt de schijnbare dood,
waarna een Wilhelm Duitse keizer wordt.
Satan:
Over 350 jaar? (1914-1918)
Nostradamus:
Als eerste in Gallië, als eerste in Roemenië,
over landen en zeeën trekt hij op tegen Londen,
Moskou en Parijs.
Met bloedige handen zal hij wilde daden volbrengen.
Vier jaren van oorlog die de wereld en de kronen
van Europa te niet doen.
Opdat de revolutionaire fakkel moge stralen
zullen de Roden marcheren over doodsbeenderen,
De een wil nog roder zijn dan de ander.
Satan:
En over 385 jaar? (1938-1945)
Nostradamus:
Halfgrijs, half bruin zal een grote oorlog ontbranden,
in naam van Engeland zal men naar de wapens grijpen.
Eerst naar het oosten, dan naar het westen, vliegen
grauwe vogels tot de horizon.
Een kwaad einde — miljoenen mensen zullen sterven,
de bruine wordt gegrepen en moet de kelk
tot op de bodem ledigen;
de tempel van Hadrie staat dan open.
Twee worden op het asfalt verbrand.
Nog eer men weer vrede kent
Ligt de oude wereld in puin en scherven -
Een vuurstraal valt uit de hemel.
Ver in het oosten moet alles sterven.
Faust:
Fantasterij, opgeblazen grootspraak,
Angstaanjagend gezwets!
Welaan — de wereld is slecht,
de duivel is in de mode,
maar zou een sterkere — zoal niet ik —
dan toch de goede oude aarde niet voor ondergang
bewaren?
Satan:
Ze zal heel langzaam sterven
en niet door één vuurstraal worden verbrand.
Nee, ze zal langzaam verrotten, verzieken, stinken
en in vertwijfeling over teleurgestelde hoop
ons om verlossing smeken, ons, het geweld.
Faust (tot Nostradamus):
Kent ge een enkel voorbeeld
in de geschiedenis
hoe God in de hemel over de antichrist zegeviert?
Zo, dat een ieder het ziet en gelooft,
dat ieder overtuigd en gelovig bidt?
Nostradamus:
Na het tijdperk der vissen volgt het veel grotere.
Het brengt ons regen, melkachtig bloed en honger,
zwaard en pest.
De Roden zullen dan opmarcheren.
Aan de hemel ziet men vuur als gloeiende slangen.
Maar nog vóór de strijd zal de grote muur instorten,
uit het oosten dreigt gevaar, een oorlog,
razend snel, want 's morgens staat de vijand
voor de deur; het is geen geloofsstrijd,
maar allen die aan Christus geloven, zullen samengaan.
Breslau siddert, Lübeck en Meissen
zullen de opmars der door God verlatenen zien.
Als de grootste de zege behaalt zal bij Neurenberg,
Augsburg en Basel nog gestreden worden.
De overwinnaar van Keulen verovert Frankfurt terug.
De brandstichter valt ten offer aan het
door hem zelf ontstoken vuur. De jonge Roden
zullen de oude Roden verslaan.
(Orgelmuziek zet zachtjes in).
Dan zal men het Paaslied zingen en kaarsen
voor de Zwarte Madonna branden.
Door het gebed van alle Christenen die geloven
zal de macht van de boze teniet gaan;
want moorden, branden en roven is
slechter dan... bidden.
(De orgelmuziek zwelt aan — Duisternis).

De Nederlandse helderziende Martien van Bergen voorspelt voor de toekomst het volkomen onverwachte afbreken van de muur in Berlijn. Deze voorspelling komt overeen met een gelijkluidende profetie van Nostradamus, die zegt dat "de grote muur" verdwijnt als de Derde Wereldoorlog voor de deur staat.
Laatst gewijzigd door Pilgrim op vr feb 14, 2014 9:55 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Voorspellingen over de ondergang

Bericht door Pilgrim »

Ook de volgende voorspelling slaat op Derde Wereldoorlog en dan met name op de slag bij de Rijn bij Keulen. Net als bij de voorspelling van de Turkenslag bij Keulen staat ook hier dat de slag drie dagen zal duren en dat de Rijn rood gekleurd zal zijn van bloed. De koning van Frankrijk is hier trouwens ook de Grote Monarch.
The monk of Werl, Cologne (1701):
"There will be a terrible war; on one side will be the people who live where the sun rises, on the other all those who live where the sun sets. Russia will send out enormous masses of soldiers and Cossack cavalry. One will fight a long time without decisive result, until finally one comes to the country of the Rhine. There, one will fight so much during three days that the water of the Rhine will be reddened. This war will come when there is general contempt for religion. When nobody wants to obey any more, when one cannot distinguish the rich person from the poor, when the people give up themselves entirely to sensual pleasures, when iniquity reaches its climax believe that this time is close. What follows this battle: Peace will be returned to you, Germany; France will recover its king; the shepherd will bring the flock to its fold."

http://www.jrnyquist.com/may14/new_page_2.htm
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Voorspellingen over de ondergang

Bericht door Pilgrim »

De visioenen van Anna Katharina Emmerich

De in 1774 op een boerderij in Flamske bij Coesfeld in Westfalen geboren Augustijner non Anna Katherina Emmerich was volgens de dichter Clemens v. Brentano, die haar visioenen in vijf boekdelen vastlegde, misschien wel de grootste historische en allegorische helderziende sinds de oudheid. In de in 1971 bij de uitgeverij Paul Pattloch, Aschaffenburg, verschenen Visioenen van de helderziende wordt — naast andere machtige visioenen — ook melding gemaakt van het afschrikwekkende visioen van een oorlog, die begint in een Berlijn dat in een rode lus gevangen ligt.

Afbeelding
Anna Katherina Emmerich

Op 2 september 1822 vertelde Anna Katherina Emmerich de dichter von Brentano over het volgende visioen dat zij had aanschouwd
"Ik kwam over steile hoogten in een zwevende tuin. Daar zag ik tussen middernacht en ochtend, gelijk de zon aan de horizon, de gestalte oprijzen van een man met een lang, bleek gezicht. Zijn hoofd was met een spitse muts bedekt. Hij was in verband gewikkeld en droeg een schild op de borst, waarvan ik het opschrift ben vergeten.
Hij droeg een met bonte linten omwikkeld zwaard en zweefde langzaam als een duif boven de aarde, wikkelde de linten los, bewoog zijn zwaard heen en weer en gooide de linten op de slapende steden. En de linten kronkelden als lussen er omheen. Ook vielen blaren en builen van hem af op Rusland, Italië en Spanje.
Rond Berlijn lag een rode lus, daar vandaan kwam het op ons af. Nu was zijn zwaard ontbloot, bloedrode linten hingen neer van het gevest, er druppelde bloed op onze omgeving. Hij vloog in zigzag-vlucht en de linten waren net ingewanden."
Van de 11de september dateert dit aanvullende bericht:
"Er stijgt een engel omhoog tussen ochtend en middag met een zwaard, en het gevest van het zwaard steekt in een schede vol bloed, die hij hier en daar leeggiet, en hij komt hierheen en giet het bloed over de kathedraal op het Domplein."
Reeds op 29 september 1820, dus twee jaar vroeger, had zij in verband met de aartsengel Michael, de schutspatroon van de Duitsers en Fransen, dit visioen:
"Ik zag nog een beeld van een monsterachtige strijd. Er hing damp over het gehele veld; uit alle struiken, waar overal soldaten waren, werd geschoten. Het gebied was laag gelegen, in de verte lagen grote steden. Ik zag de H. Michaël met een grote schare engelen neerdalen en de vechtenden uiteenjagen. Dat zal echter pas gebeuren als alles verloren lijkt. Een aanvoerder zal de H. Michaël aanroepen en dan zal de zege uit de hemel neerdalen.
De visioenen van de zwevende man en de omhoog stijgende engel hebben duidelijk betrekking op onze tijd. Tot het eind van — de Tweede Wereldoorlog was de beschreven "rode lus om Berlijn" volkomen onbegrijpelijk. Zoals deze voorspelling pas door de gebeurtenissen van de Tweede Wereldoorlog gedeeltelijk werd bevestigd, zo wordt het totale visioen slechts begrijpelijk als voorschouw van een volgende oorlog.
Het bleke gezicht van de omhoog rijzende mannelijke gestalte duidt op een dodelijk begin. De spitse muts is het signaal voor de aanval. Het is een allegorisch teken dat uit de oudste symboliek stamt. Het vredige contrast daarmee vormt de muts met de neerhangende punt, zoals die bijvoorbeeld in de karikatuur van de slapende "Duitse Michiel" wordt gedragen. De spitse muts is echter tevens een zinnebeeld van de Mongoolse volken, waartoe ook de Turkse volken van de zuidelijke Sovjet-Unie gerekend moeten worden. Deze zouden volgens de oudste voorspellingen, die gedeeltelijk teruggaan tot Methodius van Byzantium (8ste eeuw), tot Keulen doordringen en daar in een grote strijd worden vernietigd.
Het opschrift op het borstbeeld van de gestalte vergat de helderziende — gewild of ongewild. Misschien was het vaag, onbegrijpelijk, moeilijk te onthouden of van geen belang.
De bonte linten zijn de misleidende woorden van vrede en de camouflage-organisaties die de ware doeleinden moeten verhullen, en zich rond de argeloos slapende bewoners slingeren en wikkelen, om ze op het moment van de militaire aanval te kunnen boeien of wurgen. De kalme vlucht van een duif — de wiekslag van de vredesduif — completeert dit beeld. De misleidende bonte linten worden van het zwaard afgewikkeld. De verhulling van de ware doeleinden is voorbij en wordt onverwacht afgeworpen. Het blote zwaard wordt zichtbaar en brengt het grote bloedvergieten.
De zigzag-vlucht duidt zowel op de bedoeling tot misleiden als op een omsingelende beweging.
De rode lus rond Berlijn is de aanleiding tot het gebeuren. Het op het marktplein van de kathedraal uitgegoten bloed zou weer kunnen wijzen op de sinds oudsher voorspelde "wereldstrijd bij de berkeboom" in het gebied Westfalen-Keulen. De op ingewanden lijkende kokers sproeien "blaren en builen" uit, dus pestepidemieën over de slapende landen. Worden daarmee misschien bacteriologische wapens bedoeld? Ook de Apocalyps wijst hier wellicht op. De engel die de volgende ochtend na de nachtelijke aanval opstijgt is de tegenstander van de zwevende man.
... Ik zag de H. Michaël met een grote schare engelen neerdalen en de vechtenden uiteenjagen. Dat zal echter pas gebeuren als alles verloren lijkt. Een aanvoerder zal de H. Michaël aanroepen en dan zal de zege uit de hemel neerdalen.
Dit lijkt volgens mij betrekking te hebben op het einde van de Vierde Wereldoorlog als de wereldvrede definitief aanbreekt en de ‘zege uit de hemel neerdaalt’. De Heilige Michaël wordt vaak geassocieerd met de ‘Grote Monarch’ in andere voorspellingen en is er misschien ook een associatie met de slapende "Duitse Michiel" die het nationale karaktersymbool is van Duitsland en vaak afgebeeld wordt met een slaapmuts?

Afbeelding

Michaël is zowel de beschermheilige van de Fransen als van de Duitsers en dat is interessant want de Grote Monarch is immers in veel voorspellingen zowel een Fransman als een Duitser. In de profetie van Daniël wordt Hij ook Michaël genoemd:
Te dien tijde zal Michaël opstaan, de grote vorst, die de zonen van uw volk terzijde staat; en er zal een tijd van grote benauwdheid zijn, zoals er niet geweest is sinds er volken bestaan, tot op die tijd toe. Maar in die tijd zal uw volk ontkomen: al wie in het boek geschreven wordt bevonden. (Daniël 12:1)
Ook in Daniël 10 komt deze Michaël een paar keer ter sprake. Dat velen zullen kunnen ontkomen is heel raadselachtig en zal ik verderop in deze topic uitgebreider behandelen.

Hier nog een paar visioenen van Anna Katherma Emmerich:
"Ik zag de aarde als een ronde vlakte, die door duisternis werd bedekt. Alles verdorde en stierf. Ik zag dit in ontelbare details bij alle wezens, bij bomen, struiken, planten, bloemen en velden. Ja, het was, alsof zelfs het water in beken, bronnen, rivieren en zeeën opgezogen werd of zich naar zijn oorsprong terugtrok.
Ik zwierf over de verwoeste aarde en zag de rivieren als smalle lijntjes, de zeeën als zwarte afgronden, waar in het midden nog slechts smalle stroken water te zien waren. Verder was alles vieze dikke modder, waarin ik allerlei dieren en vissen tegen de dood zag vechten. Ik zag ook steden en mensen in het sombere, trieste gewoel en verderf en zag gelijk met het woest en dor worden van de aarde de duistere werken der mensheid groeien..."
"Weer zag ik de Pieterskerk met haar hoge koepel. Michael stond stralend in een bloedrood gewaad op de top, met een krijgsbanier in de hand. Op de aarde heerste een felle strijd. Groenen en blauwen streden tegen witten, en deze witten, die onder een rood vurig zwaard stonden, schenen het onderspit te delven, maar niemand wist waarom om zij vochten.
De kerk zag even bloedrood als de engel en mij werd gezegd: 'Ze wordt met bloed gewassen'. Hoe langer de strijd duurde, hoe vager de bloedrode kleur en hoe doorschijnender de kerk werd.
Maar de engel daalde af en trad op de witten toe. Toen werden zij door een wonderbaarlijke moed bevangen, zij wisten niet waarom; hij was het, die naar de vijand sloeg, en deze vluchtte naar alle kanten. Het vurige zwaard boven de zegevierende witten was verdwenen..."
Grappig is dat ook bij dit laatste visioen Michael weer wordt genoemd. Hij draagt hier een rode mantel. Dit zien we soms ook in Bijbelse en andere voorspellingen. Hier nog meer voorspellingen van Anna Katherina Emmerich over de kerk:

http://geudens.wordpress.com/2011/09/17 ... r-de-kerk/

Interessant is dat Anna Katherina Emmerich ook in één van haar andere profetieën voorspelde dat Lucifer voor een tijd van 50 of 60 jaar voor het jaar 2000 zal worden losgelaten. Slaat dit op de Tweede Wereldoorlog?

Ze noemt in één van haar profetieën de Grote Monarch ook bij zijn naam en net als in verscheidene andere voorspellingen over de Grote Monarch wordt de keizer kreupel:
12 juli 1820. Ik had een visioen over de Heilige Keizer Hendrik. Ik zag hem ’s nachts knielen aan de voet van het hoofdaltaar in een grote en mooie kerk ... en ik zag de Heilige Maagd Maria helemaal alleen nederdalen. Zij legde op het altaar een rode doek, bedekt met een wit linnen. Ze plaatste een boekinleg met edelstenen. Zij stak de kaarsen en de eeuwige lamp aan. Toen kwam de Redder zelf, gekleed in priesterlijk gewaad. Hij droeg de kerk en het doek. Twee engelen dienden hem en twee engelen volgden. Zijn kazuifel was een volle en zware mantel met doorzichtig rood en wit en glinsterend in juwelen. Er was geen altaarbel, maar wel ampullen voor water en wijn. De wijn was rood als bloed en er was ook een weinig water. De Mis was kort. Het Evangelie van de Apostel Johannes werd op het einde niet gelezen. Toen de Mis ten einde was, kwam Maria naar Hendrik [de keizer] toe, en Zij reikte Haar handen naar hem toe, waarmee ze de erkenning van zijn reinheid bedoelde. Dan voerde Zij hem met klem aan om niet te wankelen. Daarop zag ik een engel die de zenuw van zijn heup aanraakte [zoals bij Jacob]. Hij [Hendrik] leed hevig pijn. Vanaf die dag liep hij mank.

http://www.bloggen.be/medjugorje/archief.php?ID=498355
Dat ze hem hendrik noemt is interessant omdat we dat ook bij Nostradamus vinden. Nostradamus noemt hem Chiren wat een precies anagram is voor Henry, maar zoals het in de oude taal gespeld is als Henric (van het Latijnse Henricus). Nostradamus gebruikte in zijn voorspellingen veel anagrammen.
Laatst gewijzigd door Pilgrim op vr apr 25, 2014 4:47 am, 1 keer totaal gewijzigd.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Voorspellingen over de ondergang

Bericht door Pilgrim »

"Tweemaal zal Bohemen worden gezeefd!"
Al meer dan zeshonderd jaar voorspellen helderzienden uit het Boheems-Beiers-Oostenrijkse gebied de ondergang van de "gouden stad Praag" door ongekende oorlogsgebeurtenissen in verband met de invasie door oostelijke volkeren. In vele van deze visioenen wordt het gebruik van de modernste wapens beschreven en zelfs het juiste tijdstip van de ramp aangegeven.
In de profetieën van de blinde jongeling van Praag uit 1362 wordt gezegd:
"Er zal een algemene invasie door de vijand volgen. Het zal voornamelijk een invasie zijn van Aziatische horden. Praag zal verwoest worden. Later bekeren de volken zich weer tot God en keren rust en eendracht terug."
Deze voorspelling uit het midden van de 14de eeuw is van de 17de tot de 20ste eeuw steeds opnieuw weer in druk verschenen.
Ongeveer zeshonderd jaar lang doen in Bohemen en Moravië de voorspellingen onder de naam van de hierboven geciteerde "blinde jongeling van Praag" de ronde. Achter deze naam schuilt een herdersjongen, die in de eerste helft van de 14de eeuw leefde. De van hem afkomstige voorspellingen bestaan uit achtentwintig stellingen, waarvan er zevenentwintig betrekking kunnen hebben op onze eeuw (bedoeld wordt de 20ste eeuw). In het middelpunt der profetieën staan de drie wereldoorlogen en hun gevolgen voor Bohemen en het naburige Duitsland.
De als "blinde jongeling van Praag" bekend geworden helderziende was waarschijnlijk de blind geworden boerenzoon Tartar (Tartarsin) uit Kouto bij Taus, een schaapherder. De voorspellingen werden, volgens de onderzoekingen van de Duitse pastoor Emanuel Jungmann, in 1941 voor het eerst via Josef Kochan uit Roschmital door Johann Melichar uit Horschov opgeschreven.
Zoals pastoor Jungmann in de Tsjechische bibliotheken ontdekte, moet de voorspelling voor het eerst in 1559 in de Tsjechische taal zijn gedrukt. Het staat vast dat een exemplaar van dit boek zich in 1602 in de Weense Hofbibliotheek bevond.
In 1678 verbood de kerk de verbreiding van de profetieën. Veel exemplaren werden in het openbaar verbrand. Toch werd de voorspelling van de blinde jongeling nog in 1700 in anonieme uitgaven verbreid.
De in 1922 door pastoor Jungmann gepubliceerde Duitse uitgave, die in Lingen (Ems) werd gedrukt, mocht niet in Tsjechoslowakije worden ingevoerd. In de in 1924 verschenen tweede druk werden alle stellingen die de Tsjechische autoriteiten niet bevielen, weggelaten. Deze uitgave was dus eigenlijk vrijwel waardeloos, daar ten gevolge van de weglatingen de oorspronkelijke voorspellingen verminkt waren. Pas in 1972 heeft Max Erbstein onder de titel Der blinde Jungling — eine böhmische Weissagung aus dem 14. Jahrhundert im Spiegel der geschichtlichen Ereignisse, verschenen bij de uitgever Kammweg, Troisdorf, de volledige profetieën gepubliceerd.
Het geboorte- en sterfjaar van de blinde jongeling konden niet meer worden nagegaan. Volgens oude, bewaard gebleven drukwerken werd de herder in 1356 voor keizer Karel IV geleid, die hij in een als droomtoestand omschreven trance de enkele betekenisvolle stellingen verkondigde. De keizer verbood weliswaar de verbreiding ervan, maar de voorspelling was weldra in het ganse land bekend. Omtrent het verdere lot van de blinde herder tast men in het duister.
De hieronder geciteerde voorspellingen hebben wij ontleend aan de in 1972 gepubliceerde uitgave.
De 563 jaren, van 1351 tot 1914, worden in de voorspelling met één zin aangeduid:
"Gedurende één en nog één en een halve tijd zullen over Bohemen vreemde heersers zijn."
De volgende stelling betreft keizer Franz Josef I en zijn 68-jarige regeringsperiode en het uitbreken van de Eerste Wereldoorlog:
"In de periode dat een gebieder langer dan zestig jaar over Bohemen regeert, zal door een vorstenmoord een grote oorlog uitbreken."
De periode tot aan de Tweede Wereldoorlog wordt in de volgende stellingen omlijnd:
"Dan zullen de gekroonde hoofden als rijpe appels van de boom vallen. De Boheemse leeuw zal niet meer onderdaan zijn, maar zelf heersen. Twee volken zullen in Bohemen leven. Het ene heersersvolk zal het andere naar het leven staan en het geen vrijheid gunnen. Tot er een machtig man komt. Dan zullen de heren in Praag het tweede volk de vrijheid uit het raam toegooien, maar dan is het te laat.
Er zal weer een oorlog komen tussen alle volkeren der aarde." Over de afloop van de Tweede Wereldoorlog en zijn gevolgen wordt gezegd:
"Duitsland zal één grote puinhoop worden en slechts de gebieden van de blauwe stenen blijven verschoond. De grote oorlog zal ten einde zijn als de kersen bloeien. Zolang de kersen rijpen zou ik geen Duitser willen zijn. Als echter de kersen geplukt zijn, zou ik geen Tsjech willen zijn."
"Tweemaal zal Bohemen worden gezeefd: de eerste keer blijven er slechts zoveel Duitsers over als onder één eik plaats kunnen vinden. Weer zal de Tsjechische leeuw over Bohemen heersen, maar zijn luister is voorbij. In Bohemen zal nog slechts één volk leven.
Een nieuwe oorlog zal uitbreken, deze zal de kortste zijn. Het volk in Bohemen wordt door de oorlog vernietigd en alles in het land zal verwoest worden.
Tweemaal zal het Boheemse land worden gezeefd: de tweede keer zullen er slechts zoveel Tsjechen overblijven als op één hand plaats kunnen vinden. Maar er zal niet eerder vrede in Europa zijn alvorens Praag een puinhoop is. En weer als de kersen bloeien zal Praag worden verwoest.
Een zon zal naar beneden storten en de aarde zal beven... De wraak komt van over het grote water. Als ten tweede male de kersen rijpen, zullen de verdrevenen uit Bohemen treurig weer tot hun gebieders, hun weefstoelen en hun velden terugkeren. Maar het zullen er nog slechts weinigen zijn... De boeren zullen achter de ploeg met de zweep knallen en zeggen: Hier heeft Praag gelegen. Er zal een nieuw tijdperk aanbreken op aarde, dat het gouden tijdperk zal worden genoemd."
Volgens de voorspelling zal de Derde Wereldoorlog korter zijn dan de voorafgaande wereldoorlogen. De verwoesting van Praag is ook door andere helderzienden voorspeld, bijvoorbeeld door Michael Tölk uit Braunau (in 1750) en de Zieneres van Praag (I7de eeuw). Zij sprak over een "vuurbal". De naar beneden stortende zon zal wel de atoomzon zijn. Op de voorspellingen van de Zieneres van Praag zullen wij nog uitvoerig terugkomen.
Ook uit deze voorspelling blijkt duidelijk dat er na de Derde Wereldoorlog (die dus maar kort zal duren) nog een Vierde zal komen en dat die begint met een atoomaanval.
Laatst gewijzigd door Pilgrim op wo feb 19, 2014 8:39 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Voorspellingen over de ondergang

Bericht door xplosive »

Pilgrim schreef:Nostradamus, waar ik het in mijn vorige post over had,
Hier meer over Nostradamus. Daarin staat dat Nostradamus in 2050 het einde van alle veeteelt voorziet.

Ook een strijd tussen Europeanen en islamieten tussen 2005 en 2015 zou door Nostradamus voorzien zijn.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Voorspellingen over de ondergang

Bericht door Pilgrim »

xplosive schreef:Daarin staat dat Nostradamus in 2050 het einde van alle veeteelt voorziet.
Misschien breekt dan het Gouden Tijdperk aan waardoor we verlost worden van de verfoeilijke veeteelt. :victory:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Voorspellingen over de ondergang

Bericht door Eliabe »

Pilgrim schreef:
xplosive schreef:Daarin staat dat Nostradamus in 2050 het einde van alle veeteelt voorziet.
Misschien breekt dan het Gouden Tijdperk aan waardoor we verlost worden van de verfoeilijke veeteelt. :victory:
Er komt zeker een tijd dat alle mensen vegetarier zijn. Maar dat is ver na 2050.
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Nutteloze voorspellingen

Bericht door Hans v d Mortel sr »

xplosive schreef:
Pilgrim schreef:Nostradamus, waar ik het in mijn vorige post over had,
Hier meer over Nostradamus. Daarin staat dat Nostradamus in 2050 het einde van alle veeteelt voorziet.
Zou het niet handig zijn pagina's uit zijn oorspronkelijke werk hier te posten in plaats van zo'n kermis-achtig pamflet van een ander?

Het heelal en zijn bewegingen daarin, veroorzaken onze natuurrampen, waaronder het bewerkstelligen van oorlogen. Dat kan ik begrijpen. Zo deed ook Nostradamus blijkbaar. Hij stond bekend als een alchemist. In ieder geval als een rare kwast. En nog wat. Er bestaat een gezegde De geschiedenis herhaalt zich. Meneer de alchemist had grondige kennis van de bijbel, als ik het goed heb. Was hij geen jood? Verder schijnt het zo te zijn dat beschavingen gemiddeld duizend jaar duren. Geen idee waarom. Nou ja, zal wel door de stand van de sterren en planeten komen. Die herhalen namelijk ook. Zo kunnen wij in 2026 een terugkeer verwachten van de 'goden', ruimtewezens, van ver weg die tijdens het Sumerische tijdperk al hier op aarde waren en de destijds heersende beschaving veroorzaakten. Dat is opgemaakt uit het spijkerschrift van deze oudste beschaving.

Beschavingen komen en gaan. Oorlogen komen, gaan en verschijnen weer. Steeds in een andere gedaante. Maar wat is het probleem nu wanneer de aarde vergaat? Wij vergaan toch ook? Nou ja, behalve Jezus dan. Die is wel vergaan - niet helemaal - na een paar dagen weer razendsnel hersteld in zijn oude vorm en zo als keurige verschijning richting ver weg in het hiernamaals gelanceerd. Door wie? Deed hij dat op eigen kracht?

Vragen die godsdienstwaanzinnige klootzakken niet kunnen beantwoorden. Mercator en ik kunnen dat wel!
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Nutteloze voorspellingen

Bericht door mercator »

'Hans van de Mortel' schreef: Vragen die godsdienstwaanzinnige klootzakken niet kunnen beantwoorden. Mercator en ik kunnen dat wel!
Dat klopt, Hans en Mercator kunnen de toekomst voor pakweg de volgende 20 jaar haarfijn voorspellen. Tenzij er iets onverwachts gebeurt natuurlijk [icon_lol.gif] ...
Laatst gewijzigd door mercator op di feb 18, 2014 12:07 am, 1 keer totaal gewijzigd.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Voorspellingen over de ondergang

Bericht door Pilgrim »

De volgende voorspelling gaat ook over de vernietiging van de stad Praag. Interessant is dat hier ook weer een uitgekomen voorspelling over de Tweede wereldoorlog te sprake komt.
De ondergang van de Gouden Stad
Reeds in de tijd van koning Wenzel I (1230 tot 1253), dus ongeveer honderd jaar vóór de "blinde jongeling" leefde, had de non Ludmilla in een klooster van Praag verbazingwekkende visioenen. Zij voorspelde de volledige verwoesting van Praag wanneer er een zelfstandige Tsjechische en Poolse staat zou zijn.
En over een eveneens zeer oude voorspelling bericht Hübscher in zijn boek Die grosse Weissagung:
"We vinden in Eberhard Windeckes boek over keizer Sigismund, in aansluiting op voorspellingen en visioenen van Hildegard, Anselm en anderen, de op Gregorius XII (1406 tot 1415) en Johannes XXIII (1410 tot 1415) betrekking hebbende Vaticiena 18 en 20 en het Vaticinium 23 'Heu heu misera civitas !' (Wee, wee, arme stad) als een 'voorspelling over de stad Praag'."
Het Tsjechische volksboek Die Prophezeiung der Sibylle Michalda (1616) is ook nog in de 20ste eeuw bij de Tsjechen bekend en geliefd. Daarin is eveneens sprake van de komende verwoesting van Praag.
De Gouden Stad werd tot dusver nog nooit verwoest in de geschiedenis. Hoe de ondergang van Tsjechoslovakije's hoofdstad zich in de toekomst zou kunnen afspelen, beschrijft een dramatisch visioen van de Zieneres van Praag uit de 17de eeuw. In deze voorspelling van de dochter van een verarmde Boheemse graaf, die een zeer hoge leeftijd bereikte, wordt gezegd:
"Op de dag van de Heilige Veronica (4 februari) zal de mensheid een kreet slaken van angst en ontzetting.
Geweld wordt de aarde aangedaan.
God zal een verschrikkelijk vonnis vellen. Al het leed van voorbije tijden valt in het niet bij deze slagen van het lot...
In het jaar, waarin twee vijven tegenover de negentien staan, nadert het einde van Praag. De klokken zullen het tiende uur van de nacht aangeven. Een verschrikkelijke storm zwiept over het land. Rook van zwavel beneemt de mensen en het vee de adem.
Dan zal Hradschin in vlammen staan en de muren zullen barsten. Alles verzinkt in een zwarte diepte.
Uit Vysehrad komt een vuurbal, de rotsen vliegen door de lucht en overal is geweeklaag en een zee van vuur. Langzaam trekken de wolken weg. Het is voorbij en het lot heeft zich aan Praag voltrokken."
De ene vijfstaat zou Rusland kunnen zijn met zijn satellieten, de andere Noord-Amerika met zijn vijf grote rivieren. Bij de strijd om de heerschappij tussen de beide supermachten zouden negentien Europese staten betrokken zijn.
De "Zieneres van Praag" heeft driehonderd jaar geleden ook de komst van Hitler aangekondigd:
"Bij de buren aan de andere kant van het gebergte spreekt een man die een vreemd kruis draagt in zijn wapen. Allen belooft hij roem en eer. Hij sluit een verbond met de Bijldrager van de Eeuwige Stad, dat hem echter geen geluk zal brengen. Zijn huurlingen met ijzeren huizen, die zich op onderstukken van sleeën voortbewegen, komen ook naar Praag. Het volk zint op wraak. De kruisdrager aanschouwt de wereld echter vanaf Hradschin. Hij geeft het bevel, en zijn huurlingen trekken duizend mijlen naar het noorden en zuiden, oosten en westen.
De oorlog zal geen einde nemen, en uit de hemel vallen pek en zwavel. Grote steden gaan in vlammen op. Maar de kruisdrager komt aan zijn eind en niemand weet waar hij gevallen is."
De bijldrager was ongetwijfeld Mussolini. De huizen op sleeën waren de Duitse tanks. Over de verwoesting van Praag in deze oorlog, de Tweede Wereldoorlog, wordt in de voorspelling niet gesproken.
Het door de beroemde Franse ziener Nostradamus in de 16de eeuw voor onze tijd voorspelde "Stofregenwapen" wordt door Alois Irlmaier (gest. 1959) aangewezen als het middel waarmee Praag wordt verwoest.
Irlmaier zei: "De tankaanval die in drie speerpunten vanuit het oosten wordt ondernomen, wordt door een luchtaanval tot staan gebracht. Een gele stof regent naar beneden in één lijn van Praag tot de Stad aan de Bocht. De Gouden Stad wordt als eerste verwoest, want daar begint de dodelijke stofregen. De wind verdrijft de dodelijke wolken naar het oosten."
De "stofregen" kan een thans nog onbekend Amerikaans geheim wapen zijn, dat volgens de voorspellingen al onmiddellijk in het begin van de Derde Wereldoorlog wordt gebruikt.
De stofregen die in dit geval ook Praag treft tijdens de Derde Wereldoorlog is hier iets anders dan de atoomaanval die eerder werd beschreven. Over deze gele gifgaswolk zal ik het later nog hebben. De definitieve vernietiging van Praag zal dus kennelijk nog wat later plaatsvinden in de atoomoorlog.
Laatst gewijzigd door Pilgrim op ma feb 17, 2014 6:16 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Re: Voorspellingen over de ondergang

Bericht door Iznogoodh »

Het is weer zo vaag als de neten.
Lijkt sterk op de manier waarop moslims proberen de wetenschappelijke 'feiten' van de Koran te verdedigen.
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Voorspellingen over de ondergang

Bericht door Pilgrim »

Het laat in ieder geval aan verbeeldingskracht niets te wensen over! :smile7:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Voorspellingen over de ondergang

Bericht door Pilgrim »

Aanval tussen Italië en Scandinavië
De aanval uit het oosten wordt volgens de voorspellingen over een breed front tussen Noord-Scandinavië, Duitsland en Noord Italië uitgevoerd. In het hoge noorden is vanuit Archangelsk over de Noordpool een aanval te verwachten (visioen van de Noorse ijszeevisser Johansson).
In Duitsland — "verraden en overvallen" — trekken drie legerstoeten naar het westen: "De onderste legerworm komt uit Bohemen door het Beierse Woud, trekt dan echter naar het
noordwesten van de Donau, om met de beide andere legers naar de Rijn op te rukken. Het gaat zeer snel. Angst en verschrikking heersen van de Donau tot aan de kust". (Irlmaier, naar Hübscher).
"De vijand trekt niet over de Donau, maar buigt af naar het noordwesten. Zijn hoofdkwartier is in het Naab-dal in de Oberpfalz. Het tweede oprukkende leger trekt van Saksen in rechte lijn naar het westen, het derde van het noordoosten naar het zuidoosten. Dag en nacht rukken de Russen onweerstaanbaar op, hun doel is het Roergebied." (Naar P. Norbert Backmund Hellseher schauen in die Zukunft).
"Door Hongarije, Oostenrijk, Noord-Italië en Zwitserland zal de rode stormvloed zich naar Frankrijk keren." (Johansson).
Dit is eveneens aangekondigd door Mühlhiasl, de Beierse woudprofeet:
"De eerste legerworm gaat van het blauwe water (Donau) naar het noordwesten tot aan de Zwitserse grens. Tot aan Regensburg zal er geen brug meer over de Donau zijn. Ten zuiden van het blauwe water blijven ze weg.
De tweede aanval is via Saksen op het Roergebied gericht, evenals het derde leger, dat van het noordoosten via Berlijn naar het westen trekt.
Het Alpenland wordt vanuit het noorden en zuiden enigszins erbij betrokken, maar in het oosten van het land heerst rust."
Mühlhiasl heeft — zoals wij weten — de plotselinge overval van de "Roden" of "Roodjankerels" uit Bohemen op Neder-Beieren uitvoerig beschreven en de vernietiging van bijna alle steden in Nederbeieren, de verwoesting van de kerken, kloosters en kerkhoven en de moord op alle geestelijken voorspeld.
Direct voor het uitbreken van de Derde Wereldoorlog "zullen Fransen tegen Fransen, Italianen tegen Italianen strijden... Men zal elkaar afslachten, zelfs in de huizen. Parijs brandt en Marseille gaat in vlammen op." (Profetie van Melanie Matthieu van La Salette naar Alfons Rosenbergs Sibylle und Prophetin.)
Dit laatste slaat duidelijk op de Grote Europese Burgeroorlog die aan de Derde Wereldoorlog vooraf gaat.
Op 14 december 1907 zag Johansson de gehele geschiedenis van onze eeuw zich voor zijn geestesoog afspelen. Christus verscheen voor hem en openbaarde hem wat er in de toekomst zou gebeuren. De komende oorlogen en rampen zag hij op één rij met de jaartallen. Van de overvloed aan visioenen kon hij niet alles onthouden, hoewel hij het meteen op papier zette.
Hij zag de aanstaande Balkanoorlog (1911/13), de ondergang van de "Titanic" (1912), De Eerste Wereldoorlog.
Volgens zijn visioenen zou Amerika vanaf 1907 in totaal vijf oorlogen voeren. Daarvan zijn er reeds vier geweest: De Eerste en Tweede Wereldoorlog, de oorlog in Korea en in Vietnam; een verdere oorlog — waarschijnlijk de Derde Wereldoorlog — staat Amerika nog te wachten.
Hier zit Johansson duidelijk fout. Er hebben immers ook nog twee korte Golfoorlogen plaats gevonden (of worden die niet vermeld omdat ze te kort zijn?). Ik zal het er later over hebben dat voorspellingen niet in steen gegrift staan en ook niet altijd perse uit hoeven te komen of soms ook uitgesteld worden. Ik zal daar later voorbeelden van geven.
De voorspellingen van de Franse zieners, inclusief Nostradamus, leiden tot de conclusie dat ook Frankrijk rechtstreeks bij de gebeurtenissen van de Derde Wereldoorlog betrokken zal zijn.
Een bekende helderziende en astroloog tekende in 1945 hierbij aan:
"De waterman is het teken van de Sovjet-Unie en staat in oppositie tot het teken leeuw, waaronder Frankrijk valt. Dat betekent dat een veelbetekenende, van het oosten uitgaande beweging het westen zal dwingen zich te vernieuwen of te sterven. In dezelfde omvang waarin de collectieve massa haar elitetroepen naar voren brengt en omtrekkende bewegingen laat maken, om met steeds nieuwe en sterkere troepen te komen, zal de aarde een prooi zijn van de afschuwelijkste rampen..."
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Voorspellingen over de ondergang

Bericht door Eliabe »

In de hierboven beschreven beschrijvingen zie ik meer het einde van woII, vooral de rol van de russen.
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Re: Voorspellingen over de ondergang

Bericht door Iznogoodh »

Pilgrim schreef:Dit laatste slaat duidelijk op de Grote Europese Burgeroorlog die aan de Derde Wereldoorlog vooraf gaat.
Om precies te zijn: het slaat nergens op. Raar toch die behoefte die mensen hebben om achter dat gebeuzel iets te zoeken.
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Definitie van profetie

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Tijd voor een logische definitie van een profetie
Het kenmerk van een profetie is, dat een voorspelling binnen het leven van de toehoorders controleerbaar moet uitkomen.

De woorden van Jesaja bijvoorbeeld hebben noodzakelijk betrekking op zijn eigen tijd; niet op iets dat duizend jaar later gaat gebeuren. Zoiets heeft voor de aanhoorders geen enkele zin.

Zijn woorden zijn in de tegenwoordige tijd gesteld: Een zoon is aan ons geboren. Bij het uitspreken van de profetie is het kind dus al ter wereld gekomen; het kind lijdt dan al aan de problemen van het volk: alleen probeert Jesaja aan zijn lijden een diepere zin te geven.

Allegorisch zou de lijdende knecht ook heel goed kunnen slaan op het volk Israël van die tijd als geheel. De boodschap van Jesaja is dan: hoe moeilijk de toestand van ons volk ook is, laat nimmer de hoop op herstel varen.
Bron: Mosje Wetberg (zeer goede vriend van HvdM)
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Re: Voorspellingen over de ondergang

Bericht door Iznogoodh »

Pilgrim schreef:Door de eeuwen heen zijn er altijd mensen geweest die van deze gave blijk gaven en toekomstige gebeurtenissen wisten te voorspellen, vaak in een versluierde taal. Ik zal daarom ook wat uitgekomen profetieën vermelden. De profetieën gaan vooral over grote gebeurtenissen in de wereldgeschiedenis, maar ook over technische zaken die ze onmogelijk konden weten. Er zal blijken dat ze eeuwen vooruit konden zien en voor hun geestesoog zagen ze ook de ondergang van hun wereld die zich in onze tijd zou moeten afspelen.
Ze zagen niet vooruit. Hun geleuter werd als zodanig geïnterpreteerd.
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Voorspellingen over de ondergang

Bericht door Pilgrim »

Jongens, jongens...! :huh:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Re: Voorspellingen over de ondergang

Bericht door Iznogoodh »

Wie is de moderator hier? Ik zou graag dit onderwerp gaan melden want duidelijk is dat Pilgrim hier aan het trollen is.
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Voorspellingen over de ondergang

Bericht door Pilgrim »

Nee hoor. Het is een heel serieus onderwerp waar ik veel tijd in heb gestoken, maar het is wel controversieel. Overigens komt in dit onderwerp ook het het einde van de Islam ter sprake. Dit soort onderwerpen zijn trouwens altijd gerelateerd aan geloofszaken. Er bestaat trouwens ook veel belangstelling voor.
Laatst gewijzigd door Pilgrim op di feb 18, 2014 4:01 am, 1 keer totaal gewijzigd.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Voorspellingen over de ondergang

Bericht door Ariel »

Iznogoodh schreef:Wie is de moderator hier? Ik zou graag dit onderwerp gaan melden want duidelijk is dat Pilgrim hier aan het trollen is.
Wie denk je dat er hier moderator is . :thinking: Drie keer raden. En je hoeft dit topic niet te bezoeken Iznogoodh. Zet Pilgrim op ignore als hij je irriteert.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Voorspellingen over de ondergang

Bericht door mercator »

Pilgrim schreef:Het laat in ieder geval aan verbeeldingskracht niets te wensen over! :smile7:
Ik vind het eerder saai wat die allemaal te vertellen hebben, ik kan dat ook niet allemaal lezen. Maar dat ligt gedeeltelijk aan mezelf natuurlijk. Je ziet zo waar die "zieners" allemaal de mosterd hebben gehaald: een beetje bijbel, een beetje heidense traditie, een beetje veel op hol geslagen fantasie, en wie weet een beetje geestesverruimende middelen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Voorspellingen met een overdosis

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef:
Pilgrim schreef:Het laat in ieder geval aan verbeeldingskracht niets te wensen over! :smile7:
Je ziet zo waar die "zieners" allemaal de mosterd hebben gehaald: een beetje bijbel, een beetje heidense traditie, een beetje veel op hol geslagen fantasie, en wie weet een beetje geestesverruimende middelen.
Vooral de geest verruimende middelen zijn van doorslag gevende betekenis geweest. De bijbel spant inderdaad de kroon en wel in het laatste hoofdstuk van het Nieuwe Testament. Een schande, een ongehoord schandaal dat miljarden mensen aan de hand van de overdosis gebruiker Johannes deze drugs poëzie als aangename goddelijke te verhapstukken kost in de loop der geschiedenis onder aansporing en bedreiging is aangesmeerd. SCHANDE!
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Voorspellingen met een overdosis

Bericht door mercator »

'Hans van de Mortel' schreef: De bijbel spant inderdaad de kroon en wel in het laatste hoofdstuk van het Nieuwe Testament. Een schande, een ongehoord schandaal dat miljarden mensen aan de hand van de overdosis gebruiker Johannes deze drugs poëzie als aangename goddelijke te verhapstukken kost in de loop der geschiedenis onder aansporing en bedreiging is aangesmeerd. SCHANDE!
Bijzonder komisch dat de Getuigen van Jehovah die als de dood zijn voor drugs en allerlei uitspattingen zo'n hoge pet op hebben van het geraaskal van Johannes van Patmos, wat overduidelijk een op schrift gestelde bad trip is voor aleer dat woord bestond.
Zoiets zou ik ook nog wel kunnen verwezenlijken na het nuttigen van met rattenvergif aangelengde crack.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Plaats reactie