Formule 1: Gaan we van Max Verstappen horen?

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Formule 1: Gaan we van Max Verstappen horen?

Bericht door King George »

Max Verstappen wordt jongste Formule 1-coureur ooit

Gepubliceerd: 18 augustus 2014 21:22 | Laatst gewijzigd: 19 augustus 2014 11:05

Max Verstappen wordt volgend seizoen op 17-jarige leeftijd de jongste coureur ooit in de Formule 1.

Red Bull Racing brengt de Nederlander onder bij Scuderia Toro Rosso, het satellietteam van de Oostenrijkse renstal. Dat maakte de renstal maandagavond bekend.

Vorige week werd al bekend dat Verstappen per direct is opgenomen in het opleidingsprogramma van Red Bull Racing, de formatie van viervoudig wereldkampioen Sebastian Vettel.

Bij zijn debuut volgend jaar in de Formule 1 is Verstappen met zijn 17 jaar en 164 dagen verreweg de jongste coureur aller tijden in de koningsklasse van de autosport. Momenteel heeft Jaime Alguersuari (19 jaar en 125 dagen, in 2009) dit record in handen.

Verstappen geeft zondag 31 augustus tijdens VKV City Racing Rotterdam zijn eerste demonstratie in zijn Scuderia Toro Rosso-F1 auto, zo meldt Autoweek.

Formule 3
Verstappen bezet momenteel na al acht gewonnen races dit jaar de tweede plek in de Formule 3 en stond naar verluidt ook in de belangstelling van onder meer Ferrari, Mercedes en Lotus.

Door zijn overstap naar de opleiding van Red Bull kan Verstappen dit seizoen al getest worden in hogere klasses zoals de Formule Renault 3.5.

De vader van Max Verstappen, Jos, is de bekendste Nederlandse Formule 1-coureur uit de geschiedenis. Hij reed tussen 1994 en 2003 acht jaar in de Formule 1, waarin hij 106 races reed en twee keer het podium haalde.

Jongensdroom
"Dat ik in 2015 met Scuderia Toro Rosso in de Formule 1 debuteer is een jongensdroom die uitkomt", aldus Max Verstappen. "Al sinds mijn zevende is het bereiken van de koningsklasse mijn doel geweest, dus nu dat eenmaal is verwezenlijkt, ben ik echt enorm blij."

Verstappen is veel mensen dankbaar voor zijn promotie naar de Formule 1. "Voorop natuurlijk mijn vader Jos, die al die jaren dag en nacht voor me heeft klaargestaan."

"Dank voor het geloof in mijn talent van al mijn sponsoren die mij financieel, in deze toch moeilijke tijden, hebben ondersteund bij mijn eerste schreden in de autosport. Ik hoop van ganser harte dat deze samenwerking mee zal groeien in het verloop van mijn F1-loopbaan."

Herleven
Verstappen hoopt voort te borduren op het werk van zijn vader. "We hebben er met zijn allen enorm had voor gewerkt om de Formule 1 te bereiken en ik zal mijn uiterste best doen en alles geven om ook in deze hoogste autosportklasse succesvol te worden."

"Met de terugkeer van de naam Verstappen in de Formule 1 hoop ik dat oude tijden gaan herleven en dat ik vele fans mag begroeten op de Grand Prix circuits."

'Max Verstappen is de betere versie van Jos Verstappen' | Top 10: De jongste Formule 1-coureurs aller tijden

Door: NU.nl

Beeld: ANP


http://www.nusport.nl/formule-1/3855385 ... -ooit.html
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Formule 1: Gaan we van Max Verstappen horen?

Bericht door King George »

Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Formule 1: Gaan we van Max Verstappen horen?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Nou en of!

Er is volop aandacht in de media en op de TV voor deze ongeëvenaarde lefgoser die alom in de wereld bewondering geniet. Geen moslim te bekennen. In niet een enkele sport die anders is dan voetballen of kickboksen.

Nederland scoort hoog op de ladder van sporten. Pas heeft Rico Verhoeven met kickboksen een Marokkaan tegen de grond geslagen in de derde ronde. Als ik mij goed herinner is die Marokkaan moslim. Want uit respect voor niet-moslims spugen die lui altijd. Dit keer niet op de grond maar naar Rico toe een paar dagen voor de wedstrijd bij een interview. Uit minachting of onkunde?
Kickbokser Rico Verhoeven is tijdens een persconferentie in zijn gezicht getuft door tegenstander Jamal Ben Saddik. Tijdens de zogenaamde staredown, waarbij de boksers elkaar die in de ogen kijken, bespuugde Jamal de aankomende wereldkampioen Rico.

De twee kemphanen staan 9 december tegenover elkaar in de ring in Ahoy, met als inzet de wereldtitel in het zwaargewicht.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Formule 1: Gaan we van Max Verstappen horen?

Bericht door King George »

Nederland vs Marokko





:vhappy; :vhappy;
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Formule 1: Gaan we van Max Verstappen horen?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Het licht van Allah ging uit voor de Belgische Marokkaan Jamal Ben Saddik in de vijfde ronde.

Verhoeven slaat Belg Jamal Saddik tot moes
Laatst gewijzigd door Hans v d Mortel sr op di dec 12, 2017 10:54 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Formule 1: Gaan we van Max Verstappen horen?

Bericht door King George »

Dat waren eens even een flink aantal corrigerende tikken. :roll:
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Plaats reactie