Het Westen versus Rusland

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
Teva Teff

Re: Het Westen versus Rusland

Bericht door Teva Teff »

Ali Yas schreef:
Teva Teff schreef:Volgens mij is de Russische Federatie het meest corrupte land van de wereld.
Welnee.

Afbeelding
Wat leuk. Een gezellige kleurplaat. Ik ben benieuwd wie de kleurpotloden vast heeft mogen houden.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Het Westen versus Rusland

Bericht door Pilgrim »

Teva Teff schreef:Ach, wat zielig. Het ejbronmannetje kreeg het benauwtjes.
Gelukkig wordt hij opnieuw weer gered door het moderatievrouwtje.
Met een lulkoekverhaaltje.
Want zelf lukt dat hem natuurlijk niet.
Waaruit concludeer je dat ik het benauwd van je zou krijgen? [icon_lol.gif]
Je interesseert me gewoon helemaal niet, dus waarom zou ik op je gereutel reageren. Ik plaats mijn artikelen gewoon ter informatie. Het is trouwens ook niet zo dat die artikelen altijd mijn persoonlijke visie vertegenwoordigen.

Het idee dat iemand hier het benauwd van je zou krijgen is echt te zot voor woorden. Je moet wel een enorme opgeblazen eigendunk hebben om zoiets zelfs maar te veronderstellen... :roll:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Teva Teff

Re: Het Westen versus Rusland

Bericht door Teva Teff »

Pilgrim schreef:
Teva Teff schreef:Ach, wat zielig. Het ejbronmannetje kreeg het benauwtjes.
Gelukkig wordt hij opnieuw weer gered door het moderatievrouwtje.
Met een lulkoekverhaaltje.
Want zelf lukt dat hem natuurlijk niet.
Waaruit concludeer je dat ik het benauwd van je zou krijgen? [icon_lol.gif]
Je interesseert me gewoon helemaal niet, dus waarom zou ik op je gereutel reageren. Ik plaats mijn artikelen gewoon ter informatie. Het is trouwens ook niet zo dat die artikelen altijd mijn persoonlijke visie vertegenwoordigen.

Het idee dat iemand hier het benauwd van je zou krijgen is echt te zot voor woorden. Je moet wel een enorme opgeblazen eigendunk hebben om zoiets zelfs maar te veronderstellen... :roll:
Best wel gemakkelijk toch?
Iemand die je te hulp schiet als jij zelf nog niet eens door hebt dat je het benauwd hebt.
Maar of je hiermee jouw geloofwaardigheid opkrikt. Wat denk jij?
Ik haak nog wel eens vroegtijdig af als mijn zoon te technisch wordt, maar Pilgrim begrijpt die uitleg volkomen. Hij ( Pilgrim) stelt altijd heel goede vragen. Ik wil niet opscheppen, maar ik vermoed dat Pilgrim en mijn zoon op dit moment samen dat ding al kunnen produceren.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Het Westen versus Rusland

Bericht door xplosive »

Zo maar wat over anderen roepen zonder iets te checken of over het onderhavige onderwerp beweringen te doen zonder die stevig te onderbouwen geeft niet de indruk van doen te hebben met een hoogvlieger.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Het Westen versus Rusland

Bericht door Pilgrim »

Teva Teff schreef:Best wel gemakkelijk toch?
Iemand die je te hulp schiet als jij zelf nog niet eens door hebt dat je het benauwd hebt.
Maar of je hiermee jouw geloofwaardigheid opkrikt. Wat denk jij?
Ik haak nog wel eens vroegtijdig af als mijn zoon te technisch wordt, maar Pilgrim begrijpt die uitleg volkomen. Hij ( Pilgrim) stelt altijd heel goede vragen. Ik wil niet opscheppen, maar ik vermoed dat Pilgrim en mijn zoon op dit moment samen dat ding al kunnen produceren.
Als je mijn topic over futuristische ontwikkelingen goed gevolgd heb zou je weten dat we nu bezig zijn met de bouw van een space plane. :smile7:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Teva Teff

Re: Het Westen versus Rusland

Bericht door Teva Teff »

xplosive schreef:Zo maar wat over anderen roepen zonder iets te checken of over het onderhavige onderwerp beweringen te doen zonder die stevig te onderbouwen geeft niet de indruk van doen te hebben met een hoogvlieger.
Jammer dat jij ook een Poetinpositivo bent.
Dan ben jij ook niet in staat om het E.J.Bron schrijfseltje te herkennen als een via via peptalkpropagandastukje oorspronkelijk dus hoogst waarschijnlijk afkomstig van de Russische Federatie zelf. Want het nieuwe gevechtsvliegtuig is natuurlijk ook handel.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Het Westen versus Rusland

Bericht door xplosive »

Teva Teff schreef:
xplosive schreef:Zo maar wat over anderen roepen zonder iets te checken of over het onderhavige onderwerp beweringen te doen zonder die stevig te onderbouwen geeft niet de indruk van doen te hebben met een hoogvlieger.
Jammer dat jij ook een Poetinpositivo bent.
Weer zo'n op niets gebaseerde conclusie. Het is een patroon.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Teva Teff

Re: Het Westen versus Rusland

Bericht door Teva Teff »

viewtopic.php?f=22&t=24532&p=443139&hil ... on#p443139
NAVO in de problemen: Nieuwe Russische jager Su-57 zonder gelijkwaardige tegenstander in het Westen
Is dat zo?
Russia's New Su-57 Stealth Fighter Has A Big Problem That Won't Be Fixed Until 2025
Als je beide 2 artikelen over de Su-57 bestudeert, blijft er niet veel over van die propagandakop van het nageschreven E.J.Bron schrijfseltje.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89909
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Het Westen versus Rusland

Bericht door Ariel »

Teva Teff schreef:Ach, wat zielig. Het ejbronmannetje kreeg het benauwtjes.
Gelukkig wordt hij opnieuw weer gered door het moderatievrouwtje.
Met een lulkoekverhaaltje.
Want zelf lukt dat hem natuurlijk niet.
Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Teva Teff

Re: Het Westen versus Rusland

Bericht door Teva Teff »

Teva Teff schreef:
Pilgrim schreef:Sorry Teva Teff, maar je bent hier echt niet belangrijk. Het spijt me. :no1:
Het is voor mij wel zo gemakkelijk met die oude Ariel.
Elke keer als ik de realiteit te dichtbij breng bij haar reageert zij met een kinderachtig plaatje. Dan weet ik zeker dat ik goed zit.
Deze al bestudeerd, Ariel?
Russia's New Su-57 Stealth Fighter Has A Big Problem That Won't Be Fixed Until 2025
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89909
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Het Westen versus Rusland

Bericht door Ariel »

Ik ga het er met mijn zoon over hebben Teva. Dit is inderdaad ernstig. :shock: Maar, ik heb er vertrouwen in dat mijn zoon dat probleem heel snel zal oplossen.

Volgens mij is hij er al mee bezig, want hij stuurde me juist deze foto via whatsap

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Het Westen versus Rusland

Bericht door Ali Yas »

Teva Teff schreef:Ik ben benieuwd wie de kleurpotloden vast heeft mogen houden.
De Finnen vermoedelijk. Niet de Somaliërs in elk geval, en de Noordkoreanen ook niet. Die hebben trouwens niet eens kleurpotloden.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Teva Teff

Re: Het Westen versus Rusland

Bericht door Teva Teff »

Ali Yas schreef:
Teva Teff schreef:Ik ben benieuwd wie de kleurpotloden vast heeft mogen houden.
De Finnen vermoedelijk. Niet de Somaliërs in elk geval, en de Noordkoreanen ook niet. Die hebben trouwens niet eens kleurpotloden.
Je hebt er geen ene reet aan is te sterk uitgedrukt.
Maar om mijn stelling "de Russische Federatie is het meest corrupte land van de wereld" te weerleggen is deze aardrijkskundekleurplaat volstrekt onvoldoende.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Het Westen versus Rusland

Bericht door Ali Yas »

Teva Teff schreef:Maar om mijn stelling "de Russische Federatie is het meest corrupte land van de wereld" te weerleggen is deze aardrijkskundekleurplaat volstrekt onvoldoende.
Als je die kant op wilt: prima. Het plaatje is een grafische weergave van de "Corruption Perceptions Index" van Transparency International, een organisatie met vestigingen in 100 landen. Daar tegenover staat Teva Teff. Wil je je heterodoxe claims serieus genomen laten worden, dan ligt de bewijslast bij jou, niet bij mij. Succes ermee, ik wacht af waar je mee komt.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Teva Teff

Re: Het Westen versus Rusland

Bericht door Teva Teff »

Afbeelding
Dit is het meest actuele plaatje met het lijstje. 2016 dus.
Transparency International is een internationale organisatie die corruptie in kaart brengt, hierbij ook politieke corruptie.
De geldstromenrekenwonders van Transparency International hebben met een optelsom van allerlei economische binnenlandse zaken en transacties een soort formule willen maken waarmee je in theorie een eerlijke vergelijking kan maken tussen alle landen van de wereld. In theorie krijgt een land 100 punten voor brandschoon en 0 punten voor volledig verrot corrupt. In de praktijk, tenminste die van 2016, blijven alle landen tussen de 90 en 10.
Rusland zit in de laatste regionen, wellicht op nummer 135 van de lijst van totaal 176 landen.
Aangezien de Russische Federatie van die laatsten in de rij met grote voorsprong het grootste bruto nationaal product heeft, is de totale corruptie in geld uitgedrukt van dat land, de Russische Federatie dus, het grootste van de wereld.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Het Westen versus Rusland

Bericht door xplosive »

Stel dat (fictief gezien) China afgezet per inwoner de minste corruptie zou kennen, dan zou dat land volgens de redenering van Teva Teff in theorie toch het corrupste land ter wereld kunnen zijn puur en alleen vanwege het grote aantal inwoners dat dat land heeft. Ra ra, wat kan er mis zijn met zo'n (bespottelijke) redenering?!
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Teva Teff

Re: Het Westen versus Rusland

Bericht door Teva Teff »

xplosive schreef:Stel dat (fictief gezien) China afgezet per inwoner de minste corruptie zou kennen, dan zou dat land volgens de redenering van Teva Teff in theorie toch het corrupste land ter wereld kunnen zijn puur en alleen vanwege het grote aantal inwoners dat dat land heeft. Ra ra, wat kan er mis zijn met zo'n (bespottelijke) redenering?!
Ik begrijp wel dat een PoetinPositivo mijn conclusie niet prettig vindt.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Het Westen versus Rusland

Bericht door xplosive »

Teva Teff schreef:
xplosive schreef:Stel dat (fictief gezien) China afgezet per inwoner de minste corruptie zou kennen, dan zou dat land volgens de redenering van Teva Teff in theorie toch het corrupste land ter wereld kunnen zijn puur en alleen vanwege het grote aantal inwoners dat dat land heeft. Ra ra, wat kan er mis zijn met zo'n (bespottelijke) redenering?!
Ik begrijp wel dat een PoetinPositivo mijn conclusie niet prettig vindt.
Als jouw conclusie dat Rusland in geld uitgedrukt (maar dat is natuurlijk een wat vreemde maatstaf) het meest corrupte land ter wereld is en jij kunt dat bewijzen (wat je nu hooguit slechts aannemelijk hebt gemaakt) dan zal ik dat niet betwisten. Met Rusland is veel mis, dat moge duidelijk zijn. Helaas hebben we ook nog met andere machten op de wereld rekening te houden waar verhoudingsgewijs nog veel onfrissere praktijken zijn dan in Rusland. Poetin is voor mij geen heilige en Rusland is voor mij niet heilig.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Teva Teff

Re: Het Westen versus Rusland

Bericht door Teva Teff »

xplosive schreef:
Teva Teff schreef:
xplosive schreef:Stel dat (fictief gezien) China afgezet per inwoner de minste corruptie zou kennen, dan zou dat land volgens de redenering van Teva Teff in theorie toch het corrupste land ter wereld kunnen zijn puur en alleen vanwege het grote aantal inwoners dat dat land heeft. Ra ra, wat kan er mis zijn met zo'n (bespottelijke) redenering?!
Ik begrijp wel dat een PoetinPositivo mijn conclusie niet prettig vindt.
Als jouw conclusie dat Rusland in geld uitgedrukt (maar dat is natuurlijk een wat vreemde maatstaf) het meest corrupte land ter wereld is en jij kunt dat bewijzen (wat je nu hooguit slechts aannemelijk hebt gemaakt) dan zal ik dat niet betwisten. Met Rusland is veel mis, dat moge duidelijk zijn. Helaas hebben we ook nog met andere machten op de wereld rekening te houden waar verhoudingsgewijs nog veel onfrissere praktijken zijn dan in Rusland. Poetin is voor mij geen heilige en Rusland is voor mij niet heilig.
Het ging over corruptie.
Ik maakte de losse opmerking en Ali Yas dacht deze onklaar te kunnen maken met een aardrijkskundeplaatje.
Ali Yas schreef:
Teva Teff schreef:Volgens mij is de Russische Federatie het meest corrupte land van de wereld.
Welnee.

Afbeelding
Dat plaatje en de daarbij horende informatie heeft mij voldoende handvatten gegeven om mijn stelling te onderbouwen.
Wat er nu staat is geen religieuze waarheid of absolute waarheid. Maar staat er wat mij betreft stevig genoeg bij.
Poetin is voor mij geen heilige en Rusland is voor mij niet heilig.
Poetin is een door en door corrupte despotenschoft, leider van het grootste land met de meeste en rijkste oligarchen ter wereld.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Het Westen versus Rusland

Bericht door xplosive »

Teva Teff schreef:Poetin is een door en door corrupte despotenschoft, leider van het grootste land met de meeste en rijkste oligarchen ter wereld.
Hm, tsja. Zie de IJzeren wet van de oligarchie.

Daaruit :
De oorzaak is de trend bij de leiders om zich te organiseren en de eigen belangen te behartigen, de dankbaarheid van de geleide groep en de passiviteit van de massa.
De passiviteit van de massa en "politieke correctheid" (binnen de EU bijvoorbeeld) : ook een thema?

Is het dan op termijn toch verstandiger om het bestuur over te laten aan kunstmatige intelligentie?!
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Teva Teff

Re: Het Westen versus Rusland

Bericht door Teva Teff »

Een aardige theorie. Dat oligarchenpraatje in Wikipedia.
Maar om dit een ijzeren theorie te noemen is m.i. schromelijk overdreven.
Mahalingam
Berichten: 52330
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Het Westen versus Rusland

Bericht door Mahalingam »

Sinds de 'freaking'is bedacht heeft de USA veel aardgas ter beschikking.
Dat willen ze vloeibaar maken en verkopen aan de EU.
En alhoewel een nieuwe aardgaspijp vlak langs Polen loopt, gaan ze USA gas kopen. Niet dat die zoveel goedkoper is maar dan zijn ze niet afhankelijk van de Russen. En in Polen is heel veel anti-Russisch sentiment.
En tot nu toe stroomt Russisch gas via de Oekeraïne naar West-Europa en dat moet zo blijven.
Als er twee gasstromen zijn dan wordt de stabiliteit verminderd. Stabiliteit waarvan?
Leuk toch dat de oligargen van de Oekraïne de EU gaskraan dicht kunnen draaien?
Polen en VS gekant tegen nieuwe Russisch-Duitse pijplijn: "Bedreiging voor Europese stabiliteit"
De Verenigde Staten en Polen hebben gezamenlijk de geplande bouw van een gaspijplijn tussen Rusland en Duitsland via de Baltische Zee bekritiseerd. "Polen en de VS zijn tegen Nord Stream 2, omdat het de algemene veiligheid en de energiepolitieke stabiliteit van Europa bedreigt", zei de buitenlandminister van de Verenigde Staten, Rex Tillerson, vandaag in Warschau. Het project vergroot de afhankelijkheid van Russische gasleveringen, waarschuwden de Poolse regeringsleider Mateusz Morawiecki en buitenlandminister Jacek Czaputowicz.
[...]
De VS streven de eigen belangen na en willen hun eigen export van vloeibaar gas uitbouwen in Midden- en Oost-Europa. In juni 2017 ontving Polen de eerste levering uit de VS. Tillerson verzekerde Polen, tijdens zijn twee dagen durende bezoek dat vrijdagavond begon, van steun tegenover Rusland. Hij loofde het gastland. "Polen is een wonderbaarlijke, democratische bondgenoot van de Verenigde Staten", zei hij aan de regeringsgezinde Poolse tv-zender TVP Info.
Kan hij wel zeggen maar de EU is zwaar aan het twijfelen of Polen nog wel een democratie is volgens de Brusselse normen van dit moment.

https://www.demorgen.be/buitenland/pole ... -bd0d7568/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Teva Teff

Re: Het Westen versus Rusland

Bericht door Teva Teff »

Volkskrant: Russen zijn als de dood voor revolutie, daar maakt Poetin handig gebruik van
Ik wrijf over mijn kristallen bol.
Ik voorspel dat Poetin deze verkiezingen gaat winnen.
Voorspellen met een bijna 100% zekerheid en toch zal het op geen enkel wijze bijdragen aan mijn visionair imago welke ik in de loop der jaren op het FFI heb opgebouwd.
Dit artikel kwam ik vanmorgen tegen.
Deze passage van het artikel zegt het eigenlijk al helemaal.
Toch pretendeert Rusland een democratie te zijn.

'In woorden noemen ze het een 'geleide democratie'. Dat wil zeggen: het Kremlin bepaalt wie mee mag doen. De politieke partijen in het parlement staan onder controle van het Kremlin en fungeren als uitlaatklep, maar onafhankelijke bewegingen worden niet toegestaan.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Het Westen versus Rusland

Bericht door mercator »

Teva Teff schreef:'In woorden noemen ze het een 'geleide democratie'. Dat wil zeggen: het Kremlin bepaalt wie mee mag doen.
Dat is hier in W Europa toch net hetzelfde ? Zolang de PVV of aanverwante visionnaire partijen geen 51 % van de stemmen halen komen ze er niet aan te pas.
En die absolute meerderheid zullen ze nooit halen door alles hier vol te stouwen met allochtonen dus verkiezingen hier hebben even weinig zin als in Rusland.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Teva Teff

Re: Het Westen versus Rusland

Bericht door Teva Teff »

mercator schreef:
Teva Teff schreef:'In woorden noemen ze het een 'geleide democratie'. Dat wil zeggen: het Kremlin bepaalt wie mee mag doen.
Dat is hier in W Europa toch net hetzelfde ? Zolang de PVV of aanverwante visionnaire partijen geen 51 % van de stemmen halen komen ze er niet aan te pas.
En die absolute meerderheid zullen ze nooit halen door alles hier vol te stouwen met allochtonen dus verkiezingen hier hebben even weinig zin als in Rusland.
Dat is hier in W Europa toch net hetzelfde ?
Bij lange na niet.
Plaats reactie