Presidentsverkiezingen Amerika

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
Hans v d Mortel sr

Re: Presidentsverkiezingen Amerika

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Wo Nov 30, 2016 6:58 am

Pilgrim schreef:Bedankt voor je compliment. :wink2:

Geef onze complimenten door aan je neef!
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben gelovig atheïst en verkondig uitsluitend eigen dogma's wegens gebrek aan de vrije wil.

Hans v d Mortel sr

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Wo Nov 30, 2016 7:06 am

xplosive schreef:Ik weet ook wel dat Michael Moore op een bepaald terrein oogkleppen op heeft . . . en hij snapt niets van het islamitische gevaar, zoals ongeveer de standaard is op links,

Mensen die niets van het islamitisch gevaar snappen en vooraan willen staan om hun mening gehoord te krijgen, negeer ik onmiddellijk. Daar hoef ik niets verder over te horen of over te lezen. Het verschil in deze met mij en Mercator? Mercator is een realist net zoals ik. Dus wat is nu het verschil? Hij wil het niet en ik kan het niet laten. Wat dan? De profeet uithangen. [icon_lol.gif]

Dezelfde houding heb ik mij aangeleerd ten aanzien van al of niet bekende, beroemde, alom de hemel in geprezen filosofen. Zodra ik in de gaten kreeg dat zij in God gelovigen waren, haakte ik onmiddellijk af. Dat soort mensen zijn voor mij onbetrouwbaar in hun objectieve manier van denken. Ik heb helemaal niets tegen mensen die in God geloven. Als het maar met Jezus Christus te maken heeft. Echter, wanneer God binnen wordt gesleurd in de waarden van de filosofie, moge het duidelijk zijn dat er voor mij alleen maar sprake kan zijn van het serieus nemen van die filosoof met een korreltje zout. [icon_lol.gif] Mij boeien alleen de weinige filosofen uit de oudheid die niet bevreesd waren voor God. Tof! icon_thumbup.gif Dat scheelt ontzettend veel overbodig leeswerk en leidt tot meer rust in mijn hoofd.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben gelovig atheïst en verkondig uitsluitend eigen dogma's wegens gebrek aan de vrije wil.

Hans v d Mortel sr

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Wo Nov 30, 2016 7:59 am

Ik kreeg dit bericht binnen van een vriendin: Drie maanden voor de verkiezingen maakte een ministerie van de Duitse Bondsregering 5 miljoen dollar over naar het fonds van Hillary Clinton (bron Die Welt). Voor wie het nog niet allemaal weet, hier een paar berichten over deze zeer gevaarlijke vrouw die het voorlopig god-zij-dank moet stellen met een riante nederlaag en met een mogelijk tot krankzinnigheid leidende deceptie. De moraal van dit verhaal? Met geld kun je bepaalde mensen omkopen, maar niet het hele volk. Daar is nooit geld genoeg voor.

Nederland geeft miljoenen aan Clinton Foundation

30-4-2015. Bron: NOS

Het Nederlandse ministerie van Economische Zaken steunt de liefdadigheidsorganisatie Clinton Foundation met 4,4 miljoen euro. Maar Amerikanen vragen zich af waarom buitenlandse mogendheden dat doen? Een directe lijn naar the oval office, mocht Hillary Clinton de presidentsverkiezingen winnen?

Elke presidentskandidaat in de Verenigde Staten richt voor de campagne een eigen organisatie op die steunt op giften van burgers, organisaties en bedrijven. Volgens strenge regels. Zo mogen giften nooit hoger dan tienduizend dollar zijn.
Daarnaast zijn er Super Pac's: verenigingen die officieel niet aan een kandidaat verbonden zijn, maar die wel campagne voeren voor een kandidaat. En omdat zo'n vereniging geen officieel campagne-orgaan is, gelden de regels niet. De Pac's kunnen miljoenen binnenhalen en uitgeven. Hillary Clinton heeft haar eigen campagne-organisatie en daarnaast zamelen Super Pac's geld voor haar in.

De Foundation
De Clinton Foundation is een van de grootste fondsenwervingsorganisaties ter wereld, geleid door een paar van de machtigste mensen in de wereld. Opgericht door Bill Clinton na zijn presidentschap en vorig jaar goed voor het inzamelen van 1,6 miljard dollar voor het goede doel.

Dubieuze bedrijven
Sinds haar kandidatuur komt Hillary Clinton steeds meer onder vuur te liggen vanwege de Clinton Foundation. Bill Clinton staat er aan het hoofd, samen met Hillary en dochter Chelsea. Toen Hillary minister van Buitenlandse Zaken was, moest ze afstand nemen van de Foundation. Maar na haar ministerschap ging ze volop het fondsenwerfcircuit in.

Tot vorige week, toen ze vanwege haar kandidatuur weer even afstand nam. Maar dat is voor de Amerikaanse kiezer niet voldoende. Want ondanks dat de Foundation niets met de campagne te maken heeft, vinden veel Amerikanen het verdacht dat daar geld binnenkomt van soms dubieuze bedrijven en buitenlandse mogendheden.
Want wat willen die donoren terug voor hun donaties op het moment dat Hillary president is geworden? Voor veel Amerikanen is de scheidslijn tussen Hillary de presidentskandidaat, Hillary de oud-minister en Hillary de fondsenwerver veel te vaag.

Internationale agenda
Volgens het ministerie van Economische Zaken zijn er diverse landen die met organisaties als de Clinton Foundation, "of de Afrikaanse boerenorganisatie AGRA en de Wereldbank" samenwerken. Het ministerie wil daarmee de thema's voedselzekerheid en klimaatslimme landbouw op de internationale agenda zetten.
De Clinton Foundation werkt samen met Nederland aan internationale landbouwprojecten die aan deze thema's bijdragen. "Goed voor het bevorderen van voedselzekerheid en een kans voor Nederlandse bedrijven om nieuwe markten aan te boren", aldus het ministerie.

The Six Clinton Foundation Scandals Everyone Needs to Know

08/29/16 - OBSERVER. By Ashe Schow

The Clinton Foundation, the nonprofit charity organization run by Bill and Hillary Clinton (that also provides a career to untalented daughter Chelsea), has been in the news recently over what is truthfully just its latest scandal.
The media has latched onto the news that more than half of those who received a personal meeting with Hillary Clinton while she was the secretary of state had also donated to the Foundation. In truth, this is just one of many scandals the Foundation is involved in—but most others have been reported and quickly forgotten, in favor of blowing up something GOP presidential nominee Donald Trump said or did.
Even this latest scandal is trying to be diluted by some in the media. As mainstream journalists continue to point out how bad this is for Clinton, Politico reported that Steve Bannon—Trump’s new campaign CEO and executive director of Breitbart.com—was charged with domestic violence two decades ago. Though these charges were dismissed, Politico thought the decades-old story warranted a breaking news email.
The media will try to memory-hole this latest Clinton Foundation scandal, but it can’t be forgotten. Nor can these other Foundation scandals. This is probably not a comprehensive list, but here are the most egregious.

1. Selling access to the U.S. State Department
I already briefly mentioned this scandal, as it is the most recent. Of the 154 people who met with or had conference calls scheduled with Hillary, at least 85 donated to the Clinton Foundation, according to an Associated Press analysis. The 85 donors gave a combined total of $156 million to the Clinton Foundation, and at least 40 gave more than $100,000 each. At least 20 gave more than $1 million.
How could anyone possibly believe these donations didn’t help get a meeting with Clinton? Turns out only Clinton’s staunchest supporters are defending her on this. The LA Times’ Thursday editorial called for Clinton to leave the foundation. The New York Daily News’ Gersh Kuntzman said this scandal was “impossible” to defend.

2. Sketchy foreign donations from abusive nations
Clinton purports to be a defender of women and has talked about running coal miners out of business (an extension of the Left’s hatred for “Big Oil”), yet her foundation has taken money from countries that commit human rights abuses against women and make their money from selling oil.
In February 2015, The Wall Street Journal reported that Australia, Germany, Saudi Arabia, the United Arab Emirates and a Canadian government agency that was trying to get the Keystone XL pipeline built all donated to the Clinton Foundation.
Obviously, Australia and Germany don’t count as “abusive nations,” but donations from former foreign governments is strange of itself—it had always been clear that Clinton would run for president again. And the donations from Saudi Arabia were especially troubling, since Clinton claims to be a champion of women yet Saudi Arabia bans women from driving or interacting with men to whom they are not related.

3. Using the State Department to help her husband
While his wife was the secretary of state, Bill Clinton’s speaking fees magically doubled and tripled, from about $150,000 a speech to $500,000 for a speech in Russia and $750,000 for a speech in China. The State Department approved these speeches.
How wonderful was it for Bill Clinton to have his wife oversee a department that approved his big-money gigs?

4. Donations in return for Bill Clinton speeches
Bill raked in at least $26 million from speaking to organizations that also donated to the Clinton Foundation. Sure, they paid him to speak to him, and he may have spoken to them just for the money, but I’m sure it didn’t hurt that they also donated to the foundation.

5. Huma Abedin working for State and the Foundation
For six months in 2012, longtime Clinton aide Huma Abedin appeared to be superwoman. She was working for Clinton’s State Department, as well as the Clinton Foundation, Clinton’s personal office and a consulting firm tied to the Clintons. How did she do it?
The Foundation was subpoenaed over Abedin’s work, and was also under investigation by the FBI for ties to the State Department. How it was even legal that Abedin worked for both is astounding.

6. Helping foreign entities that donated to the Foundation
Clinton was a member of the Nuclear Regulatory Commission while she was secretary of state. The commission was working on a “request to approve the sale of U.S. uranium stock to Russian atomic energy agency Rosatom as part of a transitioned takeover of a company which through an earlier merger had acquired U.S. uranium interests,” Politico reported.

Surprise, surprise: Rosatom had ties to the Clinton Foundation. Rosatom acquired 17 percent of a South African company called Uranium One in 2009. In 2007, Uranium One merged with UrAsia, which was owned by Frank Giustra. Giustra gave $31 million to the Clinton Foundation in 2006 and pledged $100 million more in the following years. Giustra along with Bill Clinton, acquired uranium interests in Kazakhstan in 2005.
The chairman of Uranium One when it was acquired by Rosatom, Ian Telfer, also gave $2.35 million to the Clinton Foundation.
Then there was the UBS deal, in which Hillary Clinton intervened. The IRS was suing Swiss bank UBS AG in order to obtain the identities of Americans who used the bank to set up offshore accounts. Again, unsurprisingly, after Clinton stepped in, UBS increased donations to the Clinton Foundation—from $60,000 to $600,000 by 2014. It lent the foundation $32 million for an inner-city loan program and paid Bill Clinton $1.5 million for some speaking gigs with its Wealth Mangement Chief Executive, Bob McCann.

We hoeven beslist niet trots te zijn. Waarom zouden we? We hebben gewoon ons gezonde kritische verstand gebruikt en gingen voor de overwinning van Trump.
Wij van FFI kozen, niet belemmerd door oogkleppen, voor een noodzakelijke CHANGE.

xplosive

Berichtdoor xplosive » Wo Nov 30, 2016 9:40 am

Hier nog eens de uitslag in beeld : http://www.nytimes.com/elections/results/president

Donald Trump won 6 staten meer dan Mitt Romney en sleepte daarmee 306 "electoral votes" in de wacht tegen 232 voor Hillary Clinton.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten

Hans v d Mortel sr

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Wo Nov 30, 2016 10:30 am

Merkel was heilig overtuigd dat Hillary Clinton de wedstrijd naar het presidentschap van de VS zou gaan winnen. Zij heeft in die tijd nooit met Trump gebeld. Wel met Clinton. Duitsland heeft 4 miljoen in die tijd overgemaakt aan Hillary’s Foundation.

Merkel wil ‘nauwe samenwerking’ met Trump, maar wel op één voorwaarde

9 november 2016 – nrc.nl - In een korte verklaring feliciteerde de Duitse bondskanselier Angela Merkel Donald Trump met zijn verkiezing, maar benadrukte ook meteen het belang van gedeelde waarden.
De Duitse bondskanselier Merkel heeft Donald Trump woensdag niet alleen gefeliciteerd, maar hem er ook meteen aan herinnerd dat de nauwe band met Amerika is gebaseerd op bepaalde waarden. Als machtigste leider in Europa bood ze Trump ,,nauwe samenwerking’’ aan - maar ze verbond daar meteen de voorwaarde aan dat de nieuwe president die waarden respecteert.
In een korte verklaring die Merkel rond het middaguur voorlas zei ze:

Merkel gelooft meer dan veel andere Duitse politici sterk in het belang van een goede relatie met Amerika. ,,Met geen land buiten de Europese Unie hebben we een diepgaander band dan met de Verenigde Staten.’’

Ik moet zeggen dat zij niets verkeerd heeft gezegd in haar boodschap. Zij is zeer diplomatiek te werk gegaan. Maar . . . je moet in haar ziel durven kijken. En dan lees ik dit: Het toont eens te meer aan hoe een in een democratie gekozen dictator meent de wijsheid in pacht te hebben en waaraan een ieder moet neerbuigen. Zelfs de machtigste man van de wereld moet aan de voeten van Frau Merkel liggen luisteren naar haar bevelen die van hogerhand tot in haar botte hersencellen zijn neergedaald. Voor mij nogmaals de bevestiging dat dit neo marxistisch mens geestelijk ontspoord is als gevolg van haar jarenlange mix van evangelisatie door haar vader en verzinken in de marxistische leer tijdens haar studie in de voormalige communistische Sovjetunie. Zij beschouwt aanhangers van het mohammedanisme als volwaardige medeburgers. Nog nooit heeft zij enig woord van kritiek geuit op deze . . . nou ja, een ieder weet nu langzamerhand wel wat het mohammedanisme werkelijk is: de ultieme vijand van onze democratische normen en waarden die gevormd zijn door onze eeuwnoude culturele voorsprong op de achterlijkheid van de geestelijke inteelt van de aanhangers van het mohammedanisme.

Trump is de enige politieke kracht van waarde die zijn stem kritische heeft laten horen over aanhangers van het mohammedanisme. Zelfs Wilders mijdt dit als de pest. Wilders ageert wel tegen de islam, maar NIET tegen moslims! Verstandig hoor! Dat wel. Daarom mogen we in onze handen wrijven dat juist de opkomende machtigste man van de wereld dit als eerste heeft gedurfd. En naar verwacht in harmonieuze samenwerking met Poetin. Want ook Poetin heeft een hekel aan het mohammedanisme. Verstandige man.

17 november 2016 – NOS - De vertrekkende president Obama en bondskanselier Merkel hebben op Obama's laatste officiële bezoek aan Berlijn lovende woorden over elkaar en elkaars beleid gesproken. Obama noemde de Duitse kanselier "een uitstekende partner".

Afbeelding
Liefde op het eerste gezicht. (caption door HvdM)

"Demoniseren, schelden en retoriek dragen niet bij aan een evenwichtige samenwerking", zei Obama. "Heftige slogans zetten verschillen aan, terwijl vasthouden aan democratische principes juist nu cruciaal is. En dat is hard werken, want er is creativiteit voor nodig, en goede communicatie."

Ondermijnend
Merkel stelde vast dat de wereld in een overgangsfase zit en dat veel mensen moeten leren omgaan met de digitale ontwikkelingen. "Want die kunnen beschadigend en ondermijnend zijn. We moeten geen groepen uitsluiten of wegzetten, maar nieuwe manieren zoeken om mensen te benaderen en onderling te communiceren."

Resoluut fout! We moeten nutteloze en voor onze democratische gezondheid schadelijke bevolkingsgroepen, zoals aanhangers van het mohammedanisme, uitsluiten. Honderden jaren van onderwijs aan achterlijke mohammedanisten hebben tot niets geleid. Verspilde tijd aan energie en geld. Nou ja, het heeft in ieder geval geresulteerd in een versterkte manier van het parasiteren op onze kennisbeschaving en het vasthouden van mohammedanen aan hun walgelijke smerige heidense afgodenpraktijken ten faveure van hun geliefde, het voor ons historische uitschot van de woestijn, Mohammed.

mercator

Berichtdoor mercator » Wo Nov 30, 2016 11:08 am

'Hans van de Mortel' schreef:Trump is de enige politieke kracht van waarde die zijn stem kritische heeft laten horen over aanhangers van het mohammedanisme. Zelfs Wilders mijdt dit als de pest. Wilders ageert wel tegen de islam, maar NIET tegen moslims! Verstandig hoor!

Natuurlijk vindt Wilders moslims schadelijke parasieten, maar zelfs hij heeft nog een politiek-correcte, "fatsoenlijke" reflex en heeft dit nooit publiekelijk willen zeggen. Op die manier zijn vele jaren verloren gegaan spijtig genoeg. Daarom dat het zo verfrissend is dat Trump de eerste is die het wel degelijk over MOSLIMS heeft en niet over hun boekje. Alleen al daarom verdient hij het president van de VS te worden.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel

silkyboxershortXL

Berichtdoor silkyboxershortXL » Wo Nov 30, 2016 11:17 am

'Hans van de Mortel' schreef: Zodra ik in de gaten kreeg dat zij in God gelovigen waren, haakte ik onmiddellijk af. Dat soort mensen zijn voor mij onbetrouwbaar in hun objectieve manier van denken. Ik heb helemaal niets tegen mensen die in God geloven. Als het maar met Jezus Christus te maken heeft.

:thinking:
Ik heb het precies andersom. Filosofen die de wereld willen verklaren zonder begrip van God zie ik gemankeerd stuntelen, ik bedoel niet te zeggen dat ze persé alles verkeerd zien. Maar wel, en hier vinden we elkaar, geloof en waarheid vinding tezamen en men bevindt zich op z'n zachts gezegd op glad ijs.

Ik ga er vanuit dat de mens in zichzelf (het enige) instrument is om het bestaan van God waar te kunnen nemen. Zo kom ik tot het zeggen: Je moet niet geloven maar zeker weten. Zulk weten is niet overdraagbaar omdat mens zowel instrument als observant is, een gesloten circuit dus.
Dus komt het erop aan het instrument te verfijnen, ik weet meer van de koran dan de bijbel maar er staat vast ergens zoiets als 'luiheid is des duivels oorkussen' 'Mens' als instrument lijkt wel oneindig in z'n mogelijkheden om overal op aan te kunnen grijpen. Ik stel; Blijf kritisch maar stel vertrouwen in eigen observaties en niet alleen vertrouwen in empirische objectiviteit. Bovendien nergens is de betrouwbaarheid van wetenschap zo gering als met de psychologische hoedanigheden van de mens. Ruimte voor twijfel genoeg.
Ik zie als belangrijk obstakel om tot weten te komen het twijfelen aan eigen waarneming omdat die conflicteren met wat algemeen aanvaard is(dus wat nog sociaal aanvaardbaar discours is).....Sociaal Correctisme (ipv PC )maar dan aan het discours dat geldend is voor het moment-heden o.a. het cultureel relativisme- luiheid alsook angst om daar kritiekloos in mee te gaan is zonder meer gevaarlijk.
Om de ravels in deze draad weer wat aaneen te sluiten-Trump weet wel wat los te maken met zijn opschudden van het sociaal correctisme. Hij wrikt aan de structuur van denkwijzen en aannames. Super!

In het volgende filmpje valt me op dat de eerste reactie telkens is O, moeilijke vraag..(Reactie:Maar ik ben student dus moet antwoorden zonder op m'n bek te gaan) Sociaal Correctivisme bepaald en niet Politiek Correctivisme
AU students prefer Castro to Trump

Uitslag verkiezing van 18 tot 25 jarige:
Afbeelding
Hoop is geen strategie.
WWG1WGA

Hans v d Mortel sr

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Wo Nov 30, 2016 11:35 am

mercator schreef:Op die manier zijn vele jaren verloren gegaan spijtig genoeg.

Zo ervaar ik dat ook. Het zou een constant roeren moeten zijn geweest in de strontemmer van de aanhangers van het mohammedanisme. Laat de ondraaglijke stank van het mohammedanisme maar bovenkomen met daarmee gepaard gaande ontstane discussies en hevige debatten. Laat Zwartmeer maar aanschuiven bij DWDD of Pauw, om in debat te gaan met welke imam dan ook. Ik zal zo'n uitnodiging waarschijnlijk niet aanvaarden. Op FFI en Facebook staat zo ontzettend veel informatie die blijkbaar bewust aan de aandacht van de politiek is ontsnapt. Kortom, hier is ons eerste lichtpuntje en redding voor de toekomst: Trump.

Ik wil er graag op rekenen dat Trump zo snel mogelijk met Poetin om tafel gaat zitten.

En als hij verstandig is ook met de Chinese leiders. Het levende mohammedanisme vinden we - zoals Mercator terecht minimaliseert - niet in een boekje. De geestelijke stank van het vieze Koran boekje kan zich uitsluitend verspreiden door het hechten aan de inhoud van anderhalf miljard loslopende godsdienstwaanzinnige geestelijke viezeriken en onnutte mensen die bij het minste geringste de straat op gaan om hun heilige afgod Mohammed te eren met geweld. Zo'n startsein tot religieus islamitisch geweld wordt meestal afgegeven op de vrijdagmiddag. Beter op zo'n tijdstip geen boodschappen doen in het centrum van de stad.

mercator

Berichtdoor mercator » Wo Nov 30, 2016 11:39 am

silkyboxershortXL schreef:Uitslag verkiezing van 18 tot 25 jarige:
Afbeelding

Ik heb altijd volgehouden dat de vergrijzing geen "uitdaging" is maar een zegen. D.w.z., als we maar stoppen met de massa import van jonge en halfwas Mohammedanen.

mercator

Berichtdoor mercator » Wo Nov 30, 2016 11:45 am

silkyboxershortXL schreef:In het volgende filmpje valt me op dat de eerste reactie telkens is O, moeilijke vraag..(Reactie:Maar ik ben student dus moet antwoorden zonder op m'n bek te gaan)

je kan het die jongeren niet eens kwalijk nemen. Van in de kleuterschool hebben ze constant bloot gestaan aan linkse propaganda en indoctrinatie vermits onze scholen en media gekaapt zijn door Frankfurt Marxisten. Neem daarbij de natuurlijke-en genetisch/biologisch bepaalde-drang tot zich tegen de ouders te keren in de puberteit, en je hebt het juiste recept om tot dat algemene linkse bord-voor-de-kop van de jongeren te komen. Later, als ze in de echte wereld terecht komen buiten de veilige schoolomgeving en geleidelijk aan zelf beginnen na te denken draaien de meesten wel bij.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Za Dec 03, 2016 1:29 am

BOMBSHELL: 15 electors will refuse to vote for Trump and are lobbying other electors to follow suit!

In a sensational new development, TV host David Pakman says he was told by a high level source that 15 electors in states Trump won will refuse to vote for Donald Trump.

De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Hans v d Mortel sr

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Za Dec 03, 2016 8:55 am

Ariel schreef:BOMBSHELL: 15 electors will refuse to vote for Trump and are lobbying other electors to follow suit!

In a sensational new development, TV host David Pakman says he was told by a high level source that 15 electors in states Trump won will refuse to vote for Donald Trump.

Volgens mij zijn de aanhangers van Trump doorgaans conservatieve mensen. Kiezers die zich afzetten tegen de goddeloze Democraten. En welk argument lees ik van een van de kiesmannen om straks tegen te stemmen? Dit:

"I believe voting for Trump would bring dishonour to God."

Ik heb het niet onredelijke vermoeden dat we hier te maken hebben met een soort vijfde colonne van godsdienstwaanzinnigen. Ik ben progressief maar ook conservatief. Ik ben echter niet zo'n dwaas als de bende van Obama die vanuit het ideologische standpunt van de Democraten meende de wereld te kunnen verbeteren en daarbij opzettelijk vergat alle aanhangers van het mohammedanisme IN AMERIKA hard aan te pakken. Dus schiet mij maar lek. Want:

"I believe voting for Trump would bring honour to Jesus. Not by islam."

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Zo Dec 04, 2016 6:19 pm

Onder de hand is Jill Stein multimiljonair geworden. En gierig want een miljoentje voor haar ideaal wil ze niet missen.
Stein heeft in totaal 6,5 miljoen dollar ingezameld voor hertellingen maar volgens haar campagne zou er 9,5 miljoen dollar nodig zijn. Donderdag bereidden advocaten van Trump zich voor om een hertelling in Pennsylvania te voorkomen.

En wat gebeurt er bij die hertelling in Pennsylvania? Een rechter beslist dat de rekening van de kosten niet bij de belastingbetaler thuis hoort. (vanwege frivolity argument?)
Initiatiefnemer van de hertelling, Jill Stein, haalde zaterdagavond uit naar de staat die een borgsom van 1 miljoen dollar eist voor de werkzaamheden.
[...]
Autoriteiten in Pennsylvania hadden eerder berekend dat een hertelling er zo’n 500.000 dollar zou kosten.

Put your mouth where your money is. Nee dus.
De Groene Partij heeft een verzoek tot hertelling in de Amerikaanse staat Pennsylvania zaterdag ingetrokken. Dat melden verschillende media op basis van documenten van de rechtbank.

http://www.volkskrant.nl/buitenland/trump-blog-poetin-steekt-loftrompet-over-staatsman-trump~a4417222/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

xplosive

Berichtdoor xplosive » Zo Dec 04, 2016 7:54 pm

Het ligt toch net iets genuanceerder :

Green Party's Jill Stein will pursue Pennsylvania recount federally after dropping state lawsuit

Green Party presidential candidate Jill Stein will seek a Pennsylvania recount through the federal courts instead of dropping a statewide case that was deemed too “expensive.”

Stein’s campaign lawyer, Lawrence Otter, withdrew a the Commonwealth Court of Pennsylvania lawsuit that would have probed whether a hacked voting system handed President-elect Donald Trump a surprise win against Democratic rival Hillary Clinton on Nov. 8.

On Saturday, Stein said the party was unable to pay a court-ordered $1 million bond by 5 p.m. Monday, despite having raked in nearly $7 million in donations to cover recount costs.

“Petitioners are regular citizens of ordinary means,” wrote Otter, detailing the party’s decision to discontinue the filing.

Stein blamed the exorbitant price tag on “elected leaders who have refused to invest in a 21st-century voting system.”

She estimates that recounts in Pennsylvania, Wisconsin and Michigan will require at least $9.5 million. The billionaire candidate snagged a narrow win in the three states that have historically supported Democratic presidential candidates.

“How odd is it that we must jump through bureaucratic hoops and raise millions of dollars so we can trust our election results,” Stein tweeted.

The recount in Wisconsin began Thursday, while Michigan's recount is slated to begin next week.

Stein pledged to address supporters outside Trump Tower on Monday, with plans to keep the recount alive in Pennsylvania. Meanwhile, a local recount, started by Stein, is underway in a handful of Philadelphia precincts.

Laat je dus geen zand in de ogen strooien door de mainstream media, want de Green Party heeft hertelling in Pennsylvania helemaal niet opgegeven. Het enige waarvan slechts sprake is, is een gewijzigde strategie !
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Ma Dec 05, 2016 2:30 am

Bittere domper voor de hoop van Trump-tegenstanders op hertelling van de stemmen

Geplaatst op 4 december 2016

Afbeelding

Te hoge kosten: De presidentskandidate van de Amerikaanse Groenen, Jill Stein, trok zaterdag haar verzoek tot hertelling van de stemmen in de Amerikaanse staat Pennsylvania in. Ze motiveerde dit met te hoge kosten. Oorspronkelijk had Stein zowel in Pennsylvania, Michigan en Wisconsin een hertelling aangevraagd.

In de drie staten had Trump bij de presidentsverkiezing op 8 november volgens de officiële uitslag nipt gewonnen – wat een enorme verrassing was, omdat de Democraat Hillary Clinton daar van tevoren duidelijk als favoriet gold. De politica van de Groenen, Stein, wilde daarom oorspronkelijk in alle drie staten de stemmen nogmaals laten tellen. Ze motiveerde dit met de volgens haar opgetreden “onregelmatigheden”, die zij echter niet nader benoemde.

Nu krabbelde Stein in ieder geval in Pennsylvania terug. In een brief aan de verantwoordelijke rechtbank verwees ze ernaar dat de ondersteuners van haar plan “normale burgers met normale financiële middelen” zouden zijn. “Ze kunnen het door de rechtbank geëiste bedrag van een miljoen dollar niet opbrengen.” Volgens een lijstje op haar website heeft Stein echter al zeven miljoen dollar (€ 6,6 miljoen) aan schenkingen voor de hertelling van de stemmen binnengekregen.

“De hertelling 2016 is zo duur, omdat de gekozen vertegenwoordigers het steeds hebben afgewezen om te investeren in een kiessysteem dat past in de 21e eeuw”, bekritiseerde Stein op Twitter. Bovendien kondigde ze voor maandag een protestmanifestatie aan tegenover de Trump Tower in New York. Ze zou met alle haar ter beschikking staande middelen vechten “om de correctheid, de zekerheid en de eerlijkheid van de verkiezing te controleren”.

Bij de Amerikaanse presidentsverkiezingen waren de drie belangrijke staten Pennsylvania, Michigan en Wisconsin een beslissende factor voor de totale overwinning van Trump. Hij profiteerde daarbij van het gecompliceerde kiessysteem in de VS. Want hij won, hoewel volgens nieuwe cijfers Clinton hem landelijk versloeg met ongeveer 2,5 miljoen stemmen.

De reden daarvoor is dat de president niet rechtstreeks door de kiezers wordt gekozen, maar door een kiesmannen-commissie. Voor diens samenstelling is niet het landelijke resultaat beslissend, maar de resultaten in de individuele staten. In de meeste staten krijgt de winnaar in de staat alle kiesmannen.

Trump had geprobeerd de hertellingen door Stein juridisch te verhinderen. Daarvoor gebruikte hij in een vrijdag in Pennsylvania ingediende interpellatie de argumentatie dat de politica van de Groenen, Jill Stein, geen bewijzen voor een mogelijke vervalsing van de verkiezingsuitslagen gepresenteerd zou hebben.

De onroerend goed magnaat had volgens de huidige uitslagen in Michigan gewonnen met een voorsprong van ongeveer 10.700 stemmen, in Wisconsin met ongeveer 27.300 en in Pennsylvania met circa 67.400 stemmen. Ondanks deze nipte resultaten geldt het als zeer onwaarschijnlijk dat hertellingen in deze staten iets aan de verkiezingsoverwinning van de Republikein zouden veranderen. Zijn concurrente Clinton van de Democraten ondersteunde weliswaar het initiatief van Stein, haar team en zijzelf hielden zich daarbij echter op de achtergrond.

Bron: www.epochtimes.de

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2016/12/04 ... e-stemmen/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)

Hans v d Mortel sr

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Ma Dec 05, 2016 12:38 pm

Pilgrim schreef:
In de drie staten had Trump bij de presidentsverkiezing op 8 november volgens de officiële uitslag nipt gewonnen – wat een enorme verrassing was, omdat de Democraat Hillary Clinton daar van tevoren duidelijk als favoriet gold.

Jill Stein wat ben je toch ontzettend dom of lijkt het maar zo?

Hillary Clinton gold zo wat in de hele wereld als favoriet. Waarom, zal altijd wel een lastig te beantwoorden vraag blijven. En toch bakte Hillary er niets van. Logisch! Omdat zij al jaaaaaren er niets van bakte en in haar ongebreidelde dorst naar min of meer absolute macht meende dat het volk dom is. Dat is het ook, maar niet gek. In de herinnering zien we in Saudi-Arabië Obama een diepe buiging maken voor de statushouder van de vieze smerige achterhaalde mensonwaardige perverse pedofiele sadistische parasietenreligie islam, een mohammedanistische religie naar het voorbeeld van de historische Arabische analfabete zelfbenoemde sadistische profeet die meer proleet was dan dat hij dingen kon voorspellen.

mercator

Berichtdoor mercator » Ma Dec 05, 2016 2:39 pm

'Hans van de Mortel' schreef:Jill Stein wat ben je toch ontzettend dom of lijkt het maar zo?

...en aan de naam te zien Joods ook nog.
Ik begrijp het niet, wat is nou een miljoen dollar voor die Clinton stichting of George Soros ? Had ze dat geld daar niet kunnen vragen?
Het zou mooi zijn, dan zou iedereen die de verkiezingsuitslag niet bevalt en genoeg geld heeft een hertelling kunnen eisen.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Ma Dec 05, 2016 3:02 pm

De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

mercator

Berichtdoor mercator » Ma Dec 05, 2016 3:39 pm

Uiteraard. En die pedofiele campagneleider van Clinton-zijn naam ontschiet me even-ook en zowat het hele links liberale gilde in de VS zijn ook Joden. Zou er dan toch iets van aan zijn dat de Joden-of een bepaald soort Joden-wraak willen nemen op de Westerse beschaving ?

xplosive

Berichtdoor xplosive » Ma Dec 05, 2016 3:48 pm

Uit Here's the Latest in the Presidential Vote Recounts in 4 States :

by The Associated Press DECEMBER 5, 2016, 4:38 AM EST
Wisconsin

The recount began Thursday and continued over the weekend, with little change so far in the unofficial results as reported on election night. A federal lawsuit was filed late last week by a Trump voter and two super PACs seeking to stop the recount. The judge rejected a request to halt the recount while the lawsuit is pending and scheduled a hearing for Friday. State and local election officials have all said they don’t expect Clinton to surpass Trump in Wisconsin, where he won by about 22,000 votes.
Michigan

A federal judge late Sunday night in Detroit ordered a statewide hand recount of roughly 4.8 million ballots to start by noon Monday. Trump won the state by about 10,700 votes, or two-tenths of a percentage point, over Clinton.
Pennsylvania

The Green Party said Saturday it will seek help in federal court to force a statewide recount — a move that came hours after the party dropped a case set to be argued Monday in state courts. An updated count Friday by state election officials showed Trump’s lead shrinking to 49,000 from 71,000 over Clinton, out of 6 million votes cast, as more counties finish counting overseas ballots and settled provisional ballot challenges.
Nevada

A recount of a sample of ballots has begun in Nevada, at the request of De La Fuente. Clinton won in Nevada, and De La Fuente finished last. But De La Fuente requested and paid about $14,000 last week for the recount, which he called a counterbalance to the review sought by Stein in Wisconsin.

Nevada Secretary of State spokeswoman Gail Anderson said late last week that the recount of ballots from Carson City and Douglas, Mineral, Nye and Clark counties should be completed by Friday. If the sample shows a discrepancy of at least 1% for De La Fuente or Clinton, a full recount will be launched in all 17 Nevada counties. Clinton won the state by 27,202 votes over Trump, out of 1.1 million votes cast.

Het gevecht is nog lang niet voorbij en óók niet in Pennsylvania! Laat je geen zand in de ogen strooien!

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Ma Dec 05, 2016 4:33 pm

Stemmen presidentsverkiezing VS in Michigan opnieuw geteld

Gepubliceerd: 05 december 2016

De stemmen bij de verkiezing van de president in Amerika in de staat Michigan moeten opnieuw geteld worden. De hertelling zal maandag beginnen.

De rechter ging akkoord met het verzoek van een hertelling van de Groene Partij in de Verenigde Staten, aldus CNN.

Het is de partij niet gelukt om genoeg geld binnen te halen voor een hertelling van de stemmen die bij de Amerikaanse verkiezingen zijn uitgebracht in Pennsylvania. De partij van Jill Stein laat de zaak daarom vallen.

Stein zegt geen bewijs te hebben van fraude, maar stelt dat het systeem wel zeer fraudegevoelig is.

Wisconsin
Eerder ging Wisconsin akkoord met een hertelling. Daar is donderdag begonnen met het opnieuw tellen van de stemmen.

Donald Trump won bij de verkiezingen op 8 november in de twee genoemde staten nipt van Hillary Clinton. In totaal gaat het om 26 kiesmannen: tien in Wisconsin en zestien in Michigan. Aan de uitslag van de verkiezingen kan de hertelling echter niets veranderen. Trump won in totaal 306 kiesmannen, Clinton kreeg er 232.

Trump beschuldigde Stein ervan dat de campagne alleen het doel heeft om haar "eigen zakken te vullen". "Het is oplichterij van de Groene Partij. De resultaten van de verkiezingen moeten worden gerespecteerd in plaats van te worden betwist", aldus de aankomend president.

Door: NU.nl

http://www.nu.nl/verkiezingen-vs/436063 ... eteld.html

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Ma Dec 05, 2016 4:36 pm

Trump-stemmers
De peilingen zijn niet betrouwbaar gebleken, maar waar kwamen de Trump-stemmers 'opeens' vandaan? "Vrouwen, latino's, afro-Amerikanen; de Democraten dachten: 'kat in 't bakkie'", zegt Groenhuijsen. "Maar een derde van die groepen heeft uiteindelijk op Trump gestemd." Daarmee deed Clinton het bij die groepen slechter dan Obama.

"Het komt vaker voor dat deze groepen tegen hun eigen economische belangen instemmen", zegt Kolsloot. Volgens hem is het gissen naar de reden waarom sommige latino's denken dat Trump geschikt is. "Mogelijk is het een economisch motief. Ze denken: 'Met de Democraten gaat het nu voor mij slecht, wellicht gaat het straks beter met Trump als president'."

Kolsloot en Groenhuijsen denkt dat de onvrede in de Amerikaanse maatschappij over het hoofd is gezien door de campagne van Clinton, terwijl Trump enorme rally's heeft gehouden met veel enthousiastelingen uit de arbeidersklasse.

[...]

http://www.nu.nl/verkiezingen-vs/434881 ... orden.html

Hans v d Mortel sr

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Di Dec 06, 2016 12:41 am

Pilgrim schreef:
Stemmen presidentsverkiezing VS in Michigan opnieuw geteld

Gepubliceerd: 05 december 2016

De stemmen bij de verkiezing van de president in Amerika in de staat Michigan moeten opnieuw geteld worden. De hertelling zal maandag beginnen.

Niet erg duidelijk. De loei grote heading vermeldt dat de stemmen al geteld zijn. Daarna blijkt dat ze nog geteld moeten worden.

xplosive

Berichtdoor xplosive » Di Dec 06, 2016 8:21 am

xplosive

Berichtdoor xplosive » Di Dec 06, 2016 4:55 pm

En jawel, nu is Florida aan de beurt :

Florida Voters Have Launched a Long-Shot Presidential Recount Effort

Daaruit :

Three Florida voters have filed for a presidential election recount in their state—a long-shot effort arguing that Hillary Clinton actually won more votes in the state than Donald Trump.

Their lawsuit was filed Monday in Leon Circuit Court, the Tallahassee Democrat reported. The voters contend that hacking and malfunctioning voting machines led to an incorrect vote tally, citing anecdotal reports of voting problems on Election Day. There has been no credible evidence of hacking or interference. In the suit, plaintiffs requested a hand recount of every paper ballot in the state.

Terug naar “Topics allerhande”