Vakantie in Turkije. Dat is helemaal top.

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
Ariel

Vakantie in Turkije. Dat is helemaal top.

Berichtdoor Ariel » Do Aug 13, 2015 3:09 pm

Excuses nadat hotelpersoneel aanslag naspeelt

Een Turks vijfsterrenhotel in de badplaats Icmeler heeft excuses aangeboden nadat hotelpersoneel een terreuraanslag had nagespeeld als onderdeel van het entertainmentprogramma bij een van de zwembaden.

Afbeelding
Een van de `terroristen` met een jerrycan `benzine` in z`n handen.

Volgens het Grand Yazici Mareshotel, dat ook via Nederlandse reisorganisaties kan worden geboekt, was het toneelstukje bedoeld als grap. Hotelgasten konden er echter niet om lachen toen de 'gewapende' mannen verschenen.

Een van hen goot een plastic fles met daarop het woord brandstof over een toerist en deed alsof hij die wilden aansteken. De 43-jarige Britse toerist Jason Phythian vertelt aan Daily Star: "Ze dachten dat het grappig was om verkleed als terrorist rondjes rond het zwembad te rennen. We waren zo opgelucht toen bleek dat het om entertainment ging."

Aanwezige toeristen noemden de 'show' getuigen van slechte smaak, omdat de terreuraanslag in een vakantieresort in Tunesië nog vers in hun geheugen staat. Daar schoot een aanhanger van Islamitische Staat 38 mensen dood, onder wie dertig Britten.

„Het hotelmanagment heeft ons verzekerd dat het nooit de bedoeling was aanstoot te geven of te kwetsen met het entertainmentprogramma”, stelt de Britse reisorganisatie Jet2Holidays in een verklaring.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Ariel

Re: Vakantie in Turkije. Dat is helemaal top.

Berichtdoor Ariel » Do Aug 13, 2015 3:31 pm

Vertrouw maar op de DailyMail om een spannend verhaal van een incident te maken.

British holidaymakers have told of the terrifying moment staff at a Turkish resort staged a mock ISIS-style attack and stormed the pool area with fake guns and cans of 'fuel' - just six week after the Tunisian beach massacre.

Jason Phythian, 43, was relaxing beside the pool at the five-star Grand Yazici Mares hotel in Icmeler when a worker – dressed in Arab clothing – poured liquid marked 'fuel' over him.

The electrician, from Fallowfield, Greater Manchester, then watched in horror as the man pulled out a lighter, while other nearby sunbathers ran for their lives as other 'attackers' ran amok with fake machine guns.

The terrified holidaymakers were later informed the ordeal was part of a 'Hollywood-themed poolside show', but many were left outraged and said it resembled the atrocities in Tunisia.

Ms Sutton, 41, also complained about the incident in a review on the hotel's page on Trip Advisor.
She wrote: 'So shocked to see them dressed up. One was dressed in army pants walking round with a gun and pointing it at people.

'Then there were two walking about as Arabs, one with a rifle and one with a container with 'Fuel' written on — it was only water.

'He came up to a family member and poured it on his head, then pretended to light his head. They thought it was entertainment.

'I just thought it was bad taste since what happened in Tunisia.'

Other reviews on Trip Advisor also condemned the poolside actions of the hotel staff.

One recent review, written by Danni909 three weeks ago, said: 'The animation team were running around, throwing water over people who were sunbathing.

'They even managed to soak a poor woman who was lay there reading her kindle and who was also wearing a hearing aid.

'Needless to say, she was not very happy. I'm certainly no kill joy, and it was nice to see the kids having fun, but they should keep their entertainment to those who wish to get involved and not those who are innocently lay on sun loungers minding their own business.'

Jet2Holidays, with whom the Phythian family booked their holiday, told MailOnline that it regretted the incident.

'We are sorry to hear about the distress experienced [by the family] and on hearing this we immediately spoke to the hotel management. They have assured us it was never their intention to cause any offence or upset with their entertainment programme.

'This was a Hollywood themed poolside show, which included the characters Rambo and Superman, and it is always well received by the hotel’s residents.'

'The hotel management now understands that some of the costumes may have caused offense and they will no longer use these in their shows.”

De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Wo Okt 28, 2015 1:13 pm

Afbeelding

Personeel in een Turks hotel in Marmaris dacht grappig te zijn, en haalde een opnieuw een IS grap uit.

Doodsangst IS-grap in Turks resort

Gasten van een hotel in de populaire Turkse badplaats Marmaris dachten dat hun laatste uur had geslagen toen een in een zwart gewaad gehulde man het terrein opstormde, Arabische kreten schreeuwde en naar een wapen leek te grijpen. Een IS-terrorist, was het eerste dat bij veel vakantiegangers door hun hoofd schoot, terwijl ze renden voor hun leven. Het bleek echter een misselijke grap van het hotelpersoneel.

De medewerkers hadden bedacht dat het wel lachen zou zijn als een van hen zich zou verkleden als terrorist (zie hier een foto). Niet dus. ,,Mensen hadden geen idee wat hen overkwam. We vreesden het ergste”, vertelt de Britse Jade tegen The Sun. ,,Toen we naar de receptie renden om ze te waarschuwen werden we uitgelachen.” Jade en haar gezin klagen het hotel aan vanwege de misplaatste grap.

Je zou zeggen dat ze in Turkije hun lesje inmiddels ook wel hebben geleerd. Drie maanden geleden brak er massale paniek uit onder hotelgasten toen een personeelslid verkleed als terrorist met een nepwapen liep te zwaaien. Ook een grap, maar angstaanjagend, omdat kort daarvoor, op 26 juni, islamitische extremisten in het Tunesische Sousse 38 buitenlandse badgasten dood hadden geschoten.

mercator

Berichtdoor mercator » Wo Okt 28, 2015 1:23 pm

Pff mij zal het niet overkomen ik onderga nog liever een geslachtsverandering zonder verdoving dan op vakantie te gaan naar Turkije. Of om het even welk moslimland.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel

Ariel

Berichtdoor Ariel » Wo Okt 28, 2015 1:53 pm

mercator schreef:Pff mij zal het niet overkomen ik onderga nog liever een geslachtsverandering zonder verdoving dan op vakantie te gaan naar Turkije. Of om het even welk moslimland.

Ik denk daar precies hetzelfde over. Ik moet er niet aan denken om vijf keer per dag het gejank van de azaan aan te moeten horen. En verder wil ik geen halal vlees eten.

mercator

Berichtdoor mercator » Wo Okt 28, 2015 7:49 pm

Ariel schreef:Ik denk daar precies hetzelfde over. Ik moet er niet aan denken om vijf keer per dag het gejank van de azaan aan te moeten horen. En verder wil ik geen halal vlees eten.

Ik heb daar s een relatie voor verbroken. De vriendin wilde absoluut op vakantie naar Egypte en ik niet.
Ik ben voor veel in maar naar moslimgebieden gaan is onbespreekbaar.

Schepsel!

Berichtdoor Schepsel! » Wo Okt 28, 2015 10:21 pm

mercator schreef:
Ariel schreef:Ik denk daar precies hetzelfde over. Ik moet er niet aan denken om vijf keer per dag het gejank van de azaan aan te moeten horen. En verder wil ik geen halal vlees eten.

Ik heb daar s een relatie voor verbroken. De vriendin wilde absoluut op vakantie naar Egypte en ik niet.
Ik ben voor veel in maar naar moslimgebieden gaan is onbespreekbaar.

Hmm, kon/wilde ze niet alleen gaan dan?
(^v^)

mercator

Berichtdoor mercator » Do Okt 29, 2015 10:07 am

Schepsel! schreef:Hmm, kon/wilde ze niet alleen gaan dan?

Zo is het dan ook gebeurd en daar in Egypte heeft ze een andere vriend leren kennen [icon_lol.gif]

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Do Okt 29, 2015 12:56 pm

En was dat een Egyptische moslim? :emm2:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Za Apr 29, 2017 2:00 am

De belangstelling voor Turkije als vakantieparadijs is kennelijk verlopen. :sly7:

87% van de Duitse vakantiegangers mijdt Turkije

Geplaatst op 28 april 2017

Afbeelding
Blik op het strand van het Turkse Alanya.

Politieke omwentelingen en terreuraanslagen zijn een vast bestanddeel bij het plannen van vakantie door de Duitsers geworden. Uit een representatieve peiling van Forsa voor de RTL-Trendbarometer blijkt dat nog slechts 12% van de geënquêteerden Turkije als veilig vakantieland inschat. 87% vindt het land na de putsch-poging en Erdoğan´s referendum eerder onveilig.

De Duitsers hebben een identieke mening over Egypte. Na de terreuraanslagen in Egypte vindt slechts 15% deze reisbestemming nog veilig, 83% noemt het land aan de Nijl een onveilig vakantieland. Ook het vakantieland Frankrijk lijdt onder de terreur van de afgelopen maanden: meer dan een vierde deel (28%) kwalificeert het Duitse buurland als veeleer onveilig voor zijn zomervakantie. Daardoor verplaatsen de vakantieplannen zich naar populaire vakantiebestemmingen dichterbij, die in de zomer van 2017 kunnen rekenen op boekingsrecords.

Op de eerste plaats staat Duitsland zelf: 31% van de geënquêteerden plant zijn zomervakantie tussen Noord- en Oostzee en Alpen. Italië staat met 16% op de tweede plaats. 10% van de geënquêteerden zal zijn vakantie in Spanje doorbrengen, iets minder in Scandinavië (9%) en Oostenrijk (8%).

Dat de Duitsers hun naam als “wereldkampioen vakantie” kunnen behouden, blijkt eveneens uit de peiling. 59% van de geënquêteerden plant minstens een week echte zomervakantie in het jaar 2017. 39% is dit niet van plan. Slechts 29% van de mensen die niet op vakantie gaat, geeft aan dat zij zich dat op dit moment financieel niet kan veroorloven. Bij 71% heeft het niet op zomervakantie gaan andere redenen, meestal mijden ze de schoolvakanties en gaan in andere periodes van het jaar op vakantie.

Bron: www.contra-magazin.com

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2017/04/28 ... t-turkije/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)

Maarten

Berichtdoor Maarten » Za Apr 29, 2017 8:19 am

Ben er nog nooit geweest en zal er ook nooit komen. Mijn afkeer voor Turken zit diep, en da ga ik zeker niet mijn centen aan dat zooitje uitgeven hé...

Ariel

Berichtdoor Ariel » Di Aug 14, 2018 6:03 pm

:nietverstaan: Ik begrijp zo wie zo niet dat er nog Nederlanders bestaan die naar Turkije op vakantie gaan.

Leersumse bloemisten John en Henny in Turkse cel door 'miscommunicatie

John en Henny Achterberg, eigenaren van een bloemenzaak in Leersum, zitten vast in Turkije. Dat staat op de Facebookpagina van hun bedrijf.

Ze zouden zijn aangehouden op de luchthaven van Istanbul toen ze terug wilden vliegen naar Nederland. Aanleiding zou een 'miscommunicatie' zijn. Zowel het Ministerie van Buitenlandse Zaken als de familie van het echtpaar willen niet zeggen wat er precies is gebeurd. "U zult begrijpen dat wij hier helemaal kapot van zijn", staat er in het bericht op hun Facebookpagina. Wel schrijft de familie dat het naar omstandigheden goed met John en Henny gaat.

Het stel was op vakantie in Turkije. Begin deze maand lieten ze op hun facebookpagina al optekenen hun vakantie te verlengen. De zaak aan de Rijksstraatweg in Leersum blijft voorlopig dicht. Het Ministerie van Buitenlandse Zaken zegt van de arrestatie op de hoogte te zijn, maar wil er verder niet al te diep op in gaan. "Het ligt gevoelig, maar we zijn er mee bezig. In verband met de privacywetgeving kunnen we er verder niets over zeggen."

Ook burgemeester Frits Naafs van Utrechtse Heuvelrug is inmiddels op de hoogte van de situatie. "Maar ik kan er niets over zeggen. Dat heeft de familie mij verzocht en daar hou ik me aan."

Meer dan 200 klanten, kennissen en andere mensen hebben gereageerd op het bericht en wensen de familie sterkte.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Vr Jan 17, 2020 5:19 pm

LOL. :razz:

All inclusive verandert in halal-hotel, toeristen in shock

Afbeelding

Toeristen die dachten te genieten van een lekkere all inclusive-vakantie in het Ova Resort Hotel in het Turkse Ölüdeniz komen van een koude kermis thuis. Stond het hotel eerst nog garant voor zonnen, drinken en de nodige entertainment, sinds januari is het in handen van islamitische eigenaren die het roer drastisch hebben omgegooid.

Volgens de Daily Mail is er een compleet halal-menu en wordt van vrouwen verwacht om zich bij het zwembad te bedekken. Ook zijn er verschillende zwembaden voor mannen en vrouwen. Alcohol is verboden.

„Ik ben er kapot van. Deze plek was als ons tweede huis. Maar nu ze de alcohol verbannen hebben, kunnen we er niet meer heen. Je kunt niet van een Brit verwachten dat ze vakantie vieren zonder een paar biertjes bij het zwembad”, aldus de 51-jarige Sam Taylor.

Sarah Robins laat weten: „Dit hotel hebben we gebruikt tijdens ons huwelijk in 2013 en het personeel deed alles wat ze konden om onze trouwdag zo fantastisch mogelijk te laten verlopen.”

TUI is ondertussen gestopt met het aanbieden van vakanties naar het Ova Resort Hotel en probeert voor de mensen die al geboekt hebben een alternatief te vinden.

mercator

Berichtdoor mercator » Vr Jan 17, 2020 6:07 pm

Ariel schreef:LOL. :razz:

Idd, laat het een goede les wezen en dat niemand nog een cent uitgeeft in achterlijk Turkije. Allah moet de faillissementen dan maar afwenden.

Hans v d Mortel sr

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Vr Jan 17, 2020 6:31 pm

mercator schreef:

Idd, laat het een goede les wezen en dat niemand nog een cent uitgeeft in achterlijk Turkije. Allah moet de faillissementen dan maar afwenden.

Maar dan inderdaad ook voor wat betreft HEEL TURKIJE.

WE zijn te laf. Maar dat is al jaren zo. Trouwens, voor zover ik weet kun je zelfs in Saoedi-Arabië je amuseren met hoeren uit de OekraÏne en Rusland. Sterke drank is er ook in overvloed. Dat dit alles verborgen, gebeurt beneden in de discotheek van grote hotels. Dus mensen moeten niet zeiken over een halal resort in Turkije. Ga naar Griekenland verdomme! Zo steun je tenminste nog het Europese ideaal. Maar mensen zijn egocentrisch en zelfingenomen dom. Niemand interesseert zich voor het geheel van waarden.

Toen de grote schoft Saddam Hoessein aan de macht was, kon de hele wereld 24 uur per dag in Bagdad feest vieren en zich lam zuipen. Irak bestond hoofdzakelijk uit moslims [. . . ] Maar er werd tenminste rekening gehouden met christenen. DANKZIJ de verschrikkelijke schoft Saddam Hoessein.

Ik weet niks met zekerheid. Ik ben gelovig atheïst en verkondig uitsluitend eigen dogma's wegens gebrek aan de vrije wil.

King George

Berichtdoor King George » Vr Jan 17, 2020 7:49 pm

De leiders van het Panarabisch nationalisme van het eerste uur (Denk aan iemand als Nasser!) hadden haarfijn door waarom de overheid seculier diende te zijn. Ze hadden heel goed door dat de Islam een bijl aan de wortel van nation building was.
Het morele gelijk ligt bij het volk

Respectabele fora de moeite van een bezoek meer dan waard:
Haarlems Vrije Mening Forum Uitingsvrij 3.2

Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam

King George

Berichtdoor King George » Vr Jan 17, 2020 7:50 pm

mercator schreef:

Ik heb eerlijk gezegd ook weinig medelijden. En zo maken ze nog eens kennis met de Islam. Dat moeten we toch allemaal zo nodig? Nou, hier heb je dan de Islam; Geen all-in, maar halal.
Het morele gelijk ligt bij het volk

Respectabele fora de moeite van een bezoek meer dan waard:
Haarlems Vrije Mening Forum Uitingsvrij 3.2

Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam

mercator

Berichtdoor mercator » Za Jan 18, 2020 6:51 pm

Hans v d Mortel sr schreef:WE zijn te laf. Maar dat is al jaren zo.

Als ik zo s aan mensen vraag wat hen zo naar dat Turkije trekt krijg ik steevast als eerste antwoord: omdat het daar zo goedkoop is.
Dus eigenlijk dezelfde reden waarom je rommel in de Action of Zeeman gaat kopen.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Za Jan 18, 2020 9:45 pm

mercator schreef:
Hans v d Mortel sr schreef:WE zijn te laf. Maar dat is al jaren zo.

Als ik zo s aan mensen vraag wat hen zo naar dat Turkije trekt krijg ik steevast als eerste antwoord: omdat het daar zo goedkoop is.

De meeste vakantiegangers komen tijdens zo'n vakantie niet eens van zo'n resort af. Ze zitten daar 2 weken bij het zwembad en that's it.

Dat heb ik gehoord van vrienden en van familieleden die ook op dit soort vakanties gaan.

mercator

Berichtdoor mercator » Zo Jan 19, 2020 12:46 pm

Ariel schreef:Dat heb ik gehoord van vrienden en van familieleden die ook op dit soort vakanties gaan.

Het rare is dat heel wat lui die hier rabiaat tegen Turken en Marokkanen zijn toch naar die achterlijke landen op vakantie gaan. Hier roepen dat de moslims ons komen bestelen en dan in de zomer naar ginder trekken om ze nog wat extra centen toe te stoppen.

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Zo Jan 19, 2020 12:52 pm

Een journalist belande ooit bij die All-Inclusive Hotels in Isla Margarita.
En vroeg aan de Nederlanders daar om aan te wijzen op een wereldkaart waar ze waren.
De meeste dachten een eiland bij Spanje.
" Isla de Margarita, part of Venezuela, lies in the Caribbean Sea about 40 kilometers north of the mainland. It’s a popular holiday destination..." (Wiki)

Bij verder doorvragen vonden ze wel dat ze erg lang in het vliegtuig gezeten hadden.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

Terug naar “Topics allerhande”