Brutale manipulatie door media

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Brutale manipulatie door media

Bericht door Pilgrim »

Media manipulatie: Item migrantenkinderen in kooien gewist nu VN zegt dat Obama dit deed

Posted on 21/11/2019

Afbeelding
Afbeelding: Protest tegen het veronderstelde immigratiebeleid van Donald Trump, wat tegen Barack Obama gericht had moeten zijn. (2)

Trump zet jaarlijks meer dan 100.000 migranten minder uit dan Obama, maar wordt daar door de mainstream media wèl om verketterd

Een geruchtmakend internationaal nieuwsitem van de afgelopen jaren is door de grote internationale persbureaus AFP en Reuters in alle stilte offline gehaald, nu de feiten niet in overeenstemming blijken te zijn met de destijds verspreide propaganda dat president Trump migrantenkinderen in kooien zou laten opsluiten. De VN heeft nu erkend dat de foto’s van deze kinderen in kooien afkomstig zijn uit het tijdperk van president Obama, de onaantastbare ‘messias’ van de Westerse progressieve elite die nog altijd door de mainstream media wordt aanbeden, ook de Nederlandse.

Het schrappen van het item omdat dit niet langer aan de ‘verkeerde’ president Donald Trump kan worden toegeschreven is het zoveelste schaamteloze voorbeeld van de wijd verspreide, dagelijkse gedachtemanipulatie van het grotendeels nog naïeve publiek door de Westerse mainstream media, die voor 85% worden gecontroleerd door extreemlinkse, zich als journalisten voordoende activisten.

Het oorspronkelijke verhaal dat president Trump in detentiecentra aan de grens 100.000 kinderen had opgesloten in kooien werd breed uitgemeten in de media. Persbureau AFP twittert nu dat ‘het verhaal wordt teruggetrokken, omdat de auteur van het bericht (de VN) heeft verduidelijkt dat de cijfers niet gaan over het aantal kinderen dat op dit moment in Amerikaanse migranten detentiecentra zit, maar over het totale aantal in 2015. Wij zullen dit verhaal wissen.’

Een echt onafhankelijk, neutraal en eerlijk persbureau zou een rectificatie plaatsen en het artikel aanpassen, maar enkel omdat Obama daarmee in een kwaad daglicht zou komen (en Trump (weer) zou worden vrijgesproken), wordt het bericht in zijn geheel gewist, alsof het nooit is gebeurd.

Trump zet 100.000 migranten minder uit dan Obama, maar wordt wèl verketterd
Een van de erfenissen van Obama waar Trump mee opgezadeld werd was nu juist het enorme aantal migranten en migrantenkinderen dat door Obama werden vastgezet. Obama verdiende daar zelfs de bijnaam ‘Deporter in Chief’ (zoiets als ‘opperste uitzetter’) mee. Tijdens zijn eerste termijn zette hij namelijk jaarlijks zo’n 400.000 migranten het land uit, met 409.000 in 2012 als record. Ter vergelijk: Trump zet sinds zijn aantreden jaarlijks minder dan 300.000 migranten uit, maar wordt daar door de mainstream media wèl om verketterd.

‘Dus Obama stopte meer dan 100.000 kinderen in detentiekampen, kooien en hondenkennels. Dat lijkt mij een nieuwswaardige krantenkop, maar de pers heeft daar nog steeds geen serieuze aandacht aan gegeven, omdat het Barack Obama was die dit deed. Dus welja, wis het artikel dan gewoon, alsof het nooit geschreven is,’ luidt een van de commentaren.

De terechte, al talloze malen eerder bewezen conclusie op Zero Hedge: ‘En dit zou dan een neutrale en feitelijke pers zijn.’ (1)

Xander

(1) Zero Hedge
(2) Afbeelding: Embed from Getty Images (vrij voor redactioneel, niet commercieel gebruik)

https://www.xandernieuws.net/algemeen/m ... -dit-deed/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Brutale manipulatie door media

Bericht door Pilgrim »

Zo ziet mediamanipulatie eruit...

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Brutale manipulatie door media

Bericht door Pilgrim »

BBC-manipulatie...

Afbeelding

Foto links: wat de door de het publiek gefinancierde BBC aan haar kijkers toonde over de “Black Lives Matter”-rellen in Londen.

Foto rechts: de hele foto.

We zitten midden in een burgeroorlog en de media hebben een kant gekozen.


Geplaatst via: E.J. Bron (via Twitter; Raheem Kassam)
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Brutale manipulatie door media

Bericht door Ariel »

Volgens CNN was de man die werd beschuldigd van het neerschieten van een zwarte man in Seattle, een blanke supremacist. Oordeel zelf , en kijk hoe zij ons manipuleren.

CNN heeft de witkwast over deze man gehaald.

Afbeelding

Maar dit is zijn echte kleur.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12627
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Brutale manipulatie door media

Bericht door sjun »

Naarmate er meer pluriformiteit in het medialandschap komt, komt er ook beter zicht op wat as nieuws gepresenteerd wordt:

Mainstream media targets One America News without offering evidence to back up claims


Informatiever dan CNN dat wat mij betreft vervangen kan worden. Ik ben wel benieuwd wie nog voor die digitale strak geregisseerde Sorosbode wil blijven betalen. De BBC lijkt hard dezelfde kant op te gaan als CNN. Zeker dezelfde financier en achterliggende politieke ideologie.
:scratch:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Brutale manipulatie door media

Bericht door Pilgrim »

Zo worden statistieken gemanipuleerd: “Kloten blanken!” wordt als “rechts” delict beoordeeld

Geplaatst op 19 september 2020

Afbeelding
“Ongelooflijk! ´Jullie kloten blanken´ is RECHTS delict!”

Opnieuw toont een grof voorbeeld hoe de oude partijen met botte statistiektrucs de hysterie aanwakkeren. Een Zuid-Afrikaanse in het Beierse Lindau verloor tijdens een rechtsgeding met haar verhuurder haar zelfbeheersing, bespuugde een persoon en schold een buurvrouw uit met de woorden “Jullie kloten blanken!”. Ongelooflijk: een interpellatie van de Beierse AfD-fractie bracht aan het licht dat deze belediging in de politiestatistiek onder de categorie “Politiek gemotiveerde delicten – rechts” wordt geregistreerd!

Zo wordt de realiteit op de kop gezet en tegenover het publiek gesuggereerd dat men zich onder de delicten van deze statistische categorie uitsluitend autochtone neonazi´s en racisten dient voor te stellen, die ophitsen tegen buitenlanders. “Een zogenaamd groot gevaar van rechts wordt met middelen van een misleidende criminaliteitsstatistiek van de politie verzonnen”, becommentarieert de parlementair secretaris van de AfD-fractie in het Beierse parlement, Christoph Maier.

Er zit systeem in deze vervalsing van de cijfers. Zo toonde verleden jaar een antwoord op een interpellatie van de AfD-fractie in Sachsen-Anhalt aan dat een duidelijk links gemotiveerde bekladding met een hakenkruis op het kantoor van een AfD-afgevaardigde serieus als “rechts gemotiveerd” in de politiestatistiek werd geregistreerd.

Sowieso zijn de statistische vergelijkingen tussen rechts-extremisme en links-extremisme volledig verdraaid, omdat de rechts-extreme delicten regelmatig grotendeels uit propagandadelicten bestaan, die door links-extremisten helemaal niet gepleegd kunnen worden – omdat communistische en andere links-extreme symbolen niet strafbaar zijn. De AfD zal blijven informeren over deze goedkope propaganda, omdat de permanente nazi-hysterie een verwoestend effect heeft op het politieke klimaat in ons land en voor de gevestigde orde dient als wapen tegen zijn grootste oppositie.

Bron: https://politikstube.com

Door: “PS”

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2020/09/19 ... eoordeeld/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12627
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Brutale manipulatie door media

Bericht door sjun »

Chinese Propaganda Outlet Paid Millions to Washington Post, Wall Street Journal

Ik ben wel benieuwd of daarvan nu veel is overgeschreven door de Volkskrant, het NRC en andere door Belgische Mediahuizen gelijkgeschakelde Nederlandse kranten.
:rolleyes:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Brutale manipulatie door media

Bericht door Pilgrim »

Eén van DE grootste propaganda- en nepnieuws verspreiders van de overheid is de NOS. Dat lijkt nu ook met de coronacrisis het geval te zijn. De NOS berichtte bijvoorbeeld vorige week dinsdag ‘Nederlandse vrouw overlijdt na tweede besmetting met coronavirus’. Een kolossaal bedrog! Want deze vrouw leed aan de ziekte van Waldenström. Dat is hele heftige beenmergkanker waar je aan doodgaat. Bovendien was ze 89 jaar, en zat al in het terminale stadium van haar kanker. Haar immuunsysteem werkte al niet meer. Deze vrouw stierf tijdens de tweede chemokuur aan deze verschrikkelijke kanker. Maar... ze was twee keer ‘positief getest’, dus berichtte de NOS ‘corona’.

Maar ook de andere media verspreiden nepnieuws over corona, zoals hier de Telegraaf:

Afbeelding

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1769492 ... -het-virus

Maar op de altmedia verschijnt een heel ander verhaal. Dmitriy Stuzhuk was een influencer over vooral fitness en gezondheid en interesseerde zich in het geheel niet voor corona. Het was zijn ex-vrouw die zo over de coronacrisis dacht. Dmitriy was een hartpatiënt maar hij kreeg op een gegeven moment de symptomen van corona of griepvirus. Hij dacht dat hij, na de positieve test, het coronavirus had opgelopen in Turkije (onbewezen dus). Maar door zijn hartproblemen traden er complicaties op en hij stierf vervolgens aan een hartaanval.

https://commonsensetv.nl/massale-media- ... y-stuzhuk/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Brutale manipulatie door media

Bericht door Pilgrim »

Manipulatietrucs van linkse media

Geplaatst op 23 oktober 2020

Afbeelding

“Nadat een antifascistische demonstrant gedood was bij een witte nationalistische bijeenkomst in Charlottesville in 2017”, zo schreef de Britse krant The Guardian enkele weken geleden, “claimde Trump dat er ’heel goede mensen aan beide zijden’ waren.” Ook schreef The Guardian dat “in februari 2016 Trump, toen hij in de running was voor het presidentschap, weigerde om prominente witte supremacisten als de voormalige Ku Klux Klan leider David Duke te veroordelen.” Dit zijn serieuze aantijgingen. Maar ze zijn niet waar, ook al worden ze jaar na jaar herhaald.

In een veelbekeken ochtendprogramma zei Trump begin maart 2016: “David Duke is een slecht persoon, die ik bij ontelbare gelegenheden gedurende de jaren afgewezen heb. (...) Ik wees hem af. Ik wees de KKK af. Wil je dat ik het voor de twaalfde keer doe? Ik wees hem in het verleden af.” Over de “heel goede mensen” in Charlottesville zei Trump het volgende in een persconferentie enkele dagen na die fatale demonstratie: “Je had een paar hele slechte mensen in die groep, maar je had er ook heel goede mensen, aan beide kanten. (...) Je had mensen die er waren om te protesteren tegen het neerhalen van een heel belangrijk standbeeld en tegen het veranderen van de naam van het Robert E. Lee park. Maar weet je wat, dat is allemaal okay. Je verandert geschiedenis. Je verandert cultuur. En je had mensen – ik heb het niet over de neonazi’s en de witte nationalisten, want die moeten totaal veroordeeld worden – maar je had veel mensen in die groep anders dan neonazi’s en witte nationalisten. Okay?” The Guardian liet opzettelijk Trump´s veroordeling van neonazi’s weg, net als zijn veroordeling van David Duke. Wat The Guardian daarmee verspreidt, is de stank dat Trump wel neonazi’s, de KKK en David Duke steunt.

NOS
Deze methodiek zien we ook regelmatig bij Nederlandse media, inclusief de NOS. De NOS is nu in het nieuws, omdat er verdwaasden zijn die journalisten en reporters het werk lastig maken, die hen bedreigen en apparatuur vernielen. Dat tuig moet gegrepen en berecht worden. Maar daarmee is de NOS niet heilig verklaard. De NOS is te weinig een neutrale organisatie, zoals het recente item over de publicaties van The New York Post over Joe Biden en zijn zoon Hunter ten overvloede duidelijk maakt.

The New York Post drukte e-mails af die erop duiden dat Hunter toegang tot zijn vader „verkocht”; Russen, Chinezen en Oekraïners hadden daar miljoenen voor over. En naar het schijnt kreeg Joe de helft van wat Hunter inde. De NOS bracht dit bericht zoals de meeste Amerikaanse media erover berichtten: door de brengers van het Biden-kritische nieuws aan de kaak te stellen. De inhoud van de mails kwam mondjesmaat aan de orde, terwijl de Post en burgemeester Giuliani, aan wie een kopie was toegespeeld van de harddrive van een computer van Hunter Biden, door de NOS uiterst kritisch werden bejegend.

Vergelijk dat eens met de vele tientallen geruchten en roddels en klinkklare nonsens, meestal gebaseerd op anonieme bronnen, over Trump´s “samenspanning” met Rusland – alles fake, maar goed voor opgewonden items bij de Nederlandse staatstelevisie, vol hoop over Trump´s val. Over de authenticiteit van de harddrive bestaat geen twijfel – waardoor er verse argumenten nodig waren om de corruptie van de familie Biden te neutraliseren. En er gelden opeens andere regels dan bij Trump: de harddrive is gehackt of gestolen en de media willen geen gehackt of gestolen materiaal belichten. De hypocrisie is adembenemend.

Fortuyn
En welk verhaal maken de media van dit schandaal? De Russen zitten er achter! Ja, de Russen hebben de harddrive gefabriceerd en Giuliani is erin getrapt. Dus ook Giuliani is nu een agent van de Russen, net als Trump.

Tijdens de opkomst van Pim Fortuyn verkeerde ik geregeld in de wandelgangen van Hilversum. Weinig journalisten die ik tegenkwam, waren niet bezig met het vinden van het grote verhaal dat Fortuyn´s weg naar de top zou dwarsbomen: waar zit het schandaal? Ik kwam geen hogepriesters van de Waarheid tegen, maar gewone mensen met hun vooroordelen, opportunisme, hypocrisie, ambitie, persoonlijke of ideologische agenda’s, allen op zoek naar het journalistieke wapen waarmee Fortuyn kon worden gestopt. Objectiviteit bestond niet.

Een redacteur van een nieuwsprogramma die niet links denkt en stemt, is met moeite te vinden. Dat wil niet zeggen dat er geen vakmensen rondlopen die zo neutraal mogelijk hun werk willen doen. Maar de trucjes van The Guardian – selectieve berichtgeving, ofwel letterlijk correct maar door te weinig context manipulatief – kom ik bijna elke dag tegen in de nieuwsvoorziening van de NOS en de NPO. Dus blijven de nepverhalen over Trumps vermeende sympathie voor neonazi’s en witte nationalisten in leven. Dat veel media daarmee als propagandisten in plaats van als journalisten optreden, is geen probleem. Het doel is de ondergang van Orange Man tot stand te brengen, ongeacht de waarheid. Die kan desnoods worden verzonnen.

Bron: https://www.telegraaf.nl (Premium-artikel)

Door: Leon de Winter

https://ejbron.wordpress.com/2020/10/23 ... kse-media/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Brutale manipulatie door media

Bericht door Ariel »

Pilgrim schreef:
vr okt 23, 2020 3:36 pm

Maar op de altmedia verschijnt een heel ander verhaal. Dmitriy Stuzhuk was een influencer over vooral fitness en gezondheid en interesseerde zich in het geheel niet voor corona. Het was zijn ex-vrouw die zo over de coronacrisis dacht. Dmitriy was een hartpatiënt maar hij kreeg op een gegeven moment de symptomen van corona of griepvirus. Hij dacht dat hij, na de positieve test, het coronavirus had opgelopen in Turkije (onbewezen dus). Maar door zijn hartproblemen traden er complicaties op en hij stierf vervolgens aan een hartaanval.
https://commonsensetv.nl/massale-media- ... y-stuzhuk/
Ook CommonSenseTV , een website die zich profileert als een (alternatieve) nieuwswebsite, en een website is die heel vaak desinformatie verhuld als nieuws, bijvoorbeeld over de gevaren van 5G, de corona ontkend, moet eerlijk blijven. Ze zeggen dat ze eerlijk nieuws door burgers, voor burgers geven! Met gezond verstand. Zonder politieke correctheid. Doe dat dan ook.

Laat ik ook even kijken naar het verhaal van Dmitriy Stuzhuk. Ook ik heb hun artikelen door de vertaal machine gegooid, en ik lees daar wat ik ook in de telegraaf lees, dat de man door hartcompicaties overleden is.

But his ex-wife and mother of his three children, Sofia Stuzhuk, 25, who announced his death, said coronavirus had triggered heart complications

En laten hartcomplicaties nou eens de meest voorkomende complicatie van corona zijn.
Bij zeker één op de tien coronapatiënten die in het ziekenhuis is opgenomen, treden hartproblemen op. Het kan gaan om hartritmestoornissen, maar ook om volledig hartfalen of een hartstilstand. Dat blijkt uit een groot onderzoek onder Nederlandse patiënten.
En ik lees nergens in die berichten dat de man al een hartpatiënt was zoals men op CommonSense schrijft.

Ik laat het hier maar bij. Ik heb medelijden met alle mensen die hun "kennis" van dit soort sites afhalen, en denken dat deze site zaligmakend is en alle goddelijke waarheid in pacht heeft.

Wat moet er gebeuren in deze wereld waardoor mensen de zinloze desinformatie van dit soort complot sites gaan negeren. :nietverstaan:

Zo voer je een (zinnig) gesprek met een complotdenker in je omgeving :nietverstaan: Ik kan dat niet meer op een goeie manier. Ik ga dit artikel maar even bestuderen.
Spoiler! :
Een vriend, collega of familielid gelooft in complottheorieën en deelt desinformatie, on- en offline. Hoe ga je het gesprek aan, zonder in een zinloze discussie verzeild te raken? Experts geven advies. ‘Heb het niet meteen over de feiten. Vraag waar iemand zich zorgen over maakt.’

Frustratie en woede. Meer leverden de discussies die Anna (25) met haar vader had eigenlijk niet op. Maar ze kon zijn vergaande complottheorieën ook niet altijd onweersproken laten.

De uitbraak van het coronavirus maakte de discussies alleen maar erger. De pandemie is een voorwendsel om chips te implanteren via vaccins, klonk het nu uit zijn mond.

‘Ik besefte: als we niet op een rustige manier met elkaar kunnen praten, hebben we straks misschien helemaal geen contact meer. Op sociale media kun je complotdenkers uit je tijdlijn gooien. Maar ik kan mijn vader niet uit mijn leven gooien.’

Ze besloot dat ze eens echt met hem wilde praten, over wat hij nu precies geloofde en waar dat vandaan kwam.

Maar hoe doe je dat, in gesprek gaan met een complotdenkende dierbare? Ertegenin gaan met feiten en bewijzen werkt vaak averechts en escalatie ligt op de loer, met meer vervreemding tot gevolg. Wat is raadzaam? We vroegen het experts.

1. Zet de ander niet weg als gek
Hoe onzinnig sommige complottheorieën ook mogen lijken, experts zijn eensgezind: de ander uitlachen is niet zinvol. Het is normaal dat mensen in onzekere tijden, zoals in een pandemie, vragen hebben en op zoek gaan naar antwoorden. ‘Ook mensen die normaal niet geneigd zijn tot complotdenken, kunnen daar nu toe worden aangetrokken’, zegt Karen Douglas, sociaal psycholoog en onderzoeker aan de Universiteit van Kent. ‘Ze voelen zich angstig, onzeker of machteloos.’

De complotdenkers vormen een brede groep, zei ook socioloog Jason Harambam van de KU Leuven, eerder tegen de Volkskrant. ‘Volgens het stigma is de complotdenker iemand die heel stellig en zonder bewijs beweert dat een groepje mensen stiekem ergens achter zit – maar dan heb je het over de extreme figuren.’

Volgens Harambam zitten er genoeg mensen tussen met legitieme vragen en kunnen we ons beter afvragen wat zij nu precies zeggen en wat we daarvan kunnen leren.

2. Stel vragen en luister
Wie vol gas tegen de complotdenker ingaat, kan een averechts effect verwachten: het zal de ander sterken in zijn wantrouwen. Grote kans ook dat je geloofwaardigheid in twijfel wordt getrokken: jij bent immers nog niet ‘wakker’. Wat moeten we dan wel doen, als ons eerste instinct om de ander te overtuigen niet werkt?

‘Een gesprek met een complotdenker loopt al heel snel uit op een discussie, waarin twee mensen hun posities verdedigen, in plaats van ze te onderzoeken’, zegt de Britse wetenschapsjournalist Mick West, die met zijn platform metabunk.org complottheorieën ontkracht. ‘Het doel is om de ander aan het nadenken te krijgen. Daarom is het belangrijk eerst vragen te stellen: wat geloof je precies, waarom geloof je dat en van wie heb je het gehoord?’

3. Bouw een vertrouwensband op
Het is een paradox: wie in een samenzwering gelooft, zal zichzelf zien als een kritische denker, maar zijn gesprekspartner, die de complotten verwerpt, ziet zichzelf net zo. Dat kan juist een gemeenschappelijke basis vormen voor een open gesprek, denkt ‘ontkrachter’ Mick West. ‘Je kunt zeggen dat je er goed bewust van bent dat er mensen in de top van de politiek of in het bedrijfsleven heimelijk slechte dingen doen. Neem alles van Nixons Watergateschandaal tot de emissiefraude van Volkswagen.’

Volgens West is het belangrijk om duidelijk te maken waar je vandaan komt en wat voor jou de insteek is van het gesprek: ‘Complotdenkers beweren vaak dat ik een agent ben van de overheid. Mijn reactie is om volledig open te zijn over wie ik ben en wat ik doe. Ik maak duidelijk dat als ik iets beweer, ik dat zelf ook oprecht geloof.’

4. Laat de ander tot zijn eigen conclusies komen
West: ‘Complotdenkers zeggen graag dat ze alles en iedereen wantrouwen. Maar vaak geloven ze iets juist, puur omdat het buiten de mainstream ligt. Dan vraag ik: waarom vertrouw je je alternatieve bron van informatie dan wel zomaar?’

Het kan al waardevol zijn om de ander nieuwe, nuttige informatie te verschaffen, zegt de debunker: ‘Veel mensen weten simpelweg niet hoe dingen werken, bijvoorbeeld hoe besluiten in de politiek tot stand komen.’

West vraagt mensen die geloven dat 9/11 een inside job was bijvoorbeeld: ‘Hoe waarschijnlijk is het dat honderden of duizenden mensen heimelijk betrokken zijn bij een supercomplex plan met een hele kleine kans van slagen?’

5. Besef dat je zelf ook niet alles weet
Iedereen is geneigd datgene te geloven wat zijn wereldbeeld bevestigt. Kijk dus ook zelf kritisch naar wat je gelooft en waarom, zeggen kenners. Het stomste wat je kunt doen, meent Jelle van Buuren (Universiteit Leiden), is om in je pleidooi tegen een complottheorie zelf kritiekloos te worden: ‘Alsof er nooit wat fout gaat, alsof er nooit sprake van belangenverstrengeling is bij machthebbers, alsof grote media onfeilbaar zijn.’

Anna praat nu geregeld met haar vader en heeft de websites waar hij zijn informatie vandaan haalt gezien. ‘Ik begrijp daardoor beter hoe hij aan zijn denkbeelden komt.’

‘Ik zeg niet dat hij van mening is veranderd, maar ik denk wel dat onze gesprekken hem een ander perspectief hebben geboden. Zo is hij kritischer geworden op wat hij deelt op Facebook en wordt hij minder kwaad als ik zijn waarheden in twijfel trek.’

Toch is het goed, denkt Anna, om op een gegeven moment weer over andere onderwerpen te praten. ‘Dan vraag ik hem: hoe gaat het verder met je?’
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Brutale manipulatie door media

Bericht door Pilgrim »

Je hoeft geen complotdenker te zijn om te geloven weten dat de media staan te liegen. Dat doen ze al jaren lang en daar hebben we hier hele topics over vol staan. In de krant stond in een suggestieve kop dat hij overleden was aan corona, terwijl het een hartaanval was. Er is dus geen bewijs dat hij overleed aan corona (zo’n PCR-test zie ik niet als bewijs). Een gewone hartaanval lijkt me waarschijnlijker. Nou wordt er snel even bijgehaald dat ook die hartaanval door corona veroorzaakt is. Zo lust ik er nog wel een paar. Alle kwalen waaraan iemand in deze tijd kan overlijden kan je zo wel ‘verklaren’ door corona. (Een griep verhoogt trouwens ook het risico op een hartaanval.) De symptomen die die Dmytro beschrijft (ademhalingsproblemen) zijn vaak ook symptomen van de hartaanval zelf.

Ik heb het stuk op Instagram ook even door de vertaalmachine gehaald en er lijkt iets tegenstrijdigs te staan.
[...] Volgens de blogger [vrouw van Dmytro] is haar man vandaag erg ziek geworden. Dmytro had hartproblemen, waardoor hij COVID-19 kreeg en in coma raakte.
In deze zin wordt gesuggereerd dat hij COVID-19 kreeg doordat hij al hartproblemen had. Is dat logisch? Lijkt me een bizarre gevolgtrekking van de auteur van het artikel, niet van die vrouw
"Alles is erg slecht, ik kan niet zeggen, ik ga met mijn vader naar het ziekenhuis. Dima verkeert nu in een zeer ernstige toestand, ligt in een bewusteloze toestand op de intensive care. Artsen geven nog geen voorspellingen. Ik sprak met een dokter die Dima behandelt, een heel goede man. Ik wil alle geruchten over onze familie in één keer stoppen. Coronavirus is niet gevaarlijk voor perfect gezonde mensen, maar Dima had hartproblemen, dus er traden complicaties op. Zijn hart faalt, en Dima heeft een klinische dood geleden, - zei Sofia Stuzhuk op haar Instagram-pagina's.
Hij had dus al hartproblemen?!
In maart van dit jaar wijdde Sofia Stuzhuk in haar Telegram een grote post aan het coronavirus.

Ze schreef toen dat het virus, naar haar mening, "kunstmatig gecreëerd was in 2015".

“Het is ongetwijfeld niet erg prettig. Maar het gevaar is ronduit overdreven. Het is eigenlijk niet veel erger dan de gewone griep ”, schreef ze.

'Ik ben niet bang voor het virus', voegde ze eraan toe.
Het lijkt me niet waarschijnlijk dat zijn vrouw de conclusie deelde dat haar man overleed aan corona, het was gewoon een hartaanval. Ook blijkt in het Oekraïense artikel nergens dat Dmytro een grote coronacriticus was, maar wat wel heel duidelijk in het artikel van de Telegraaf staat. Het hele artikel lijkt kritiekloos over gekopieerd te zijn van de Oekraïense media en vervolgens nog wat aangedikt.

Waarom vinden de media het eigenlijk de moeite waard om zo’n groot artikel te maken van iemand die ver weg is overleden aan een hartaanval en/of corona (of iets anders) en hier nauwelijks bekend is?
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Brutale manipulatie door media

Bericht door Ariel »

Pilgrim schreef:
vr okt 23, 2020 6:21 pm
Je hoeft geen complotdenker te zijn om te geloven weten dat de media staan te liegen. Dat doen ze al jaren lang en daar hebben we hier hele topics over vol staan. In de krant stond in een suggestieve kop dat hij overleden was aan corona, terwijl het een hartaanval was.
Nee, dit was geen suggestieve kop. De man is aan corona gestorven, maar hij kreeg als complicatie hartklachten waaraan hij stierf.
Bij zeker één op de tien coronapatiënten die in het ziekenhuis is opgenomen, treden hartproblemen op. Het kan gaan om hartritmestoornissen, maar ook om volledig hartfalen of een hartstilstand. Dat blijkt uit een groot onderzoek onder Nederlandse patiënten.
Dmitriy had de pech dat hij die complicatie kreeg. Als hij geen corona had gekregen was hij hoogst waarschijnlijk nog in leven. Dus conclusie. De knul is gestorven door corona.
Tijdens het verblijf in het ziekenhuis overleden 595 (bijna 20 procent) patiënten, van wie 16 door problemen aan het hart.

Tijdens de opname werd hartfalen bij 55 patiënten vastgesteld, een hartinfarct bij 15 patiënten, hartritmestoornissen die tot een hartstilstand kunnen leiden bij 14 mensen en ontstekingen van de binnenbekleding van het hart, de hartkleppen, de hartspier of het hartzakje bij 8 patiënten. Bijna 200 patiënten (6,6 procent) kregen een longembolie. Bij de ernstige zieke patiënten op de intensive care treden deze complicaties vaker op.
Als jij ook regulieren kranten leest, dan had jij dat ook kunnen weten. Je denkt toch niet dat kranten alleen maar liegen?
In het Universitair Ziekenhuis Antwerpen (UZA) is afgelopen weekend een jonge veertiger overleden door Covid-19.
Het virus nestelde zich in de hartspier, waarna het pijlsnel de foute kant opging met de nochtans gezonde man. Het is de tweede erg jonge persoon in ons land die door het virus wordt geveld.
De plotse dood van de Genkse Isaura Castermans (30) maakte vorige week pijnlijk duidelijk dat het coronavirus niets of niemand spaart. “Ze was kerngezond, maar het virus had haar hart aangetast”,

En misschien hebben kranten hier, en ook in buitenland het bericht gedeeld omdat de man een bekende influencer was, vooral over fitness en gezondheid. Misschien is het een soort van waarschuwing , zo van mensen.."ook al ben je fit, je kan toch doodziek van corona worden."

Maar dat artikel over die influencer was onwelgevallig in de ogen van de waanzinnige virus complot denkers. Vandaar dat ze een dwaas tegenartikel geschreven hebben.

De rest van je post vind ik de moeite niet waard om te lezen of te beantwoorden. Sorry. Slecht voor mijn bloeddruk. Eigenlijk zou ik helemaal dit soort berichten van jou niet meer moeten lezen, voor mijn eigen gemoedsrust, maar niemand geeft jou tegengas, dus moet ik het doen. Maar leuk vind ik het niet. Ik doe het niet voor me lol, of om je te pesten.

Onderzoek zelf alle dingen Pilgrim, en klem je niet vast aan vage sites om de "waarheid" te achterhalen. .

Coronapatiënt Egbert keek de dood in de ogen. Maar hij heeft het "overleeft"

The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Brutale manipulatie door media

Bericht door Pilgrim »

Een verontrustend bericht in de AD over de coronacrisis....
Duits crematorium moet coronadoden stapelen: ‘Uitvaartzaal fungeert nu als koelcel’

Caspar Naber, 12-01-21

Een crematorium in een coronahotspot in het oosten van Duitsland draait al drie weken non-stop om het grote aantal overledenen te kunnen cremeren. Desondanks stapelen de doodskisten zich op. ,,Wij zitten aan de grens van onze capaciteit, zoals alle crematoria in Saksen’’, verzucht directeur Jörg Schaldach.

https://www.ad.nl/buitenland/duits-crem ... ~a5ed6275/
Maar... als we de zaak onderzoeken blijkt het in deze tijd van het jaar heel vaak zo druk te zijn! Een stevige, maar normale griepperiode wordt dus veel heftiger voorgesteld dan die in werkelijkheid is.
Zu viele Tote: Krematorium in Meißen arbeitet in Extraschichten - wegen der Grippewelle

13.03.2018

Bestatter bekommen die Grippewelle zu spüren: So ist etwa das Krematorium Meißen derzeit an der Belastungsgrenze. Die Mitarbeiter schieben Extraschichten.

https://www.infranken.de/ueberregional/ ... rt-3239871
Het crematorium is gewoon erg populair omdat het zo goedkoop is, wat ook de drukte verklaart.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Brutale manipulatie door media

Bericht door Ariel »

Pilgrim schreef:
zo jan 17, 2021 3:51 am
Een verontrustend bericht in de AD over de coronacrisis....

Duits crematorium moet coronadoden stapelen: ‘Uitvaartzaal fungeert nu als koelcel’

Maar... als we de zaak onderzoeken blijkt het in deze tijd van het jaar heel vaak zo druk te zijn! Een stevige, maar normale griepperiode wordt dus veel heftiger voorgesteld dan die in werkelijkheid is.
Zucht. Wees toch eens eerlijk Pilgrim. Verdraai de feiten niet. Het artikel uit 2018 heeft het over 358 doden op 13 maart in heel Duitsland. Dat aantal liep later op.

De cijfers in het artikel in het AD zijn van een geheel andere orde.
In zijn crematorium in de stad Meißen, zo'n 25 kilometer ten noordwesten van Dresden, heerste voor het eerst in de 25 jaar dat Schaldach er de scepter zwaait geen rust met kerst. Integendeel. De twee ovens waren beide kerstdagen vanaf 05.00 uur in bedrijf en brandden non-stop op 1000 graden. Personeel werkte in drie shifts maar dat kon niet voorkomen dat er een file van zo'n 100 meter aan lijkwagens voor de deur ontstond. Sinds de laatste week van december wordt er gewerkt in vier shifts en is het crematorium 24 uur per dag, zeven dagen in de week open. Alleen zo slagen ze erin om dagelijks 60 mensen te cremeren.

Afbeelding

Desondanks liggen zo'n 300 overledenen te wachten op hun crematie. Het plaatsgebrek is zo nijpend dat het crematorium een opmerkelijke maatregel moest treffen. ,,We hebben onze uitvaartzaal noodgedwongen omgebouwd tot koelcel’’, zegt de afgestudeerde bouwingenieur in een reportage van de regionale nieuwszender Sachsen Fernsehen. Wrang voor de nabestaanden, die nu geen afscheid kunnen nemen van hun dierbare, maar de meesten hebben er volgens hem begrip voor. ,,De plechtigheid vindt later plaats als de situatie weer wat normaler is en hopelijk ook zonder coronabeperkingen.’’

Infectiegevaar
De tijdelijke koelruimte oogt onwerkelijk. Zo ver het oog reikt zijn houten doodskisten in lichte en donkere tinten te zien. Soms drie kisten op elkaar gestapeld, de bovenste ietwat scheef achterover hellend, de onderste steevast op een onderstel met wieltjes. Op elke kist kleeft een briefje met gegevens, op elke tweede kist zit een sticker van de stad Meißen met de tekst ‘Infectiegevaar’.

De omgang met de coronadoden vergt vanwege de strenge hygiënemaatregelen veel extra tijd, legt de crematoriumdirecteur uit. Zo worden de lijken behandeld met desinfectiemiddel en worden de doodskisten met folie omwikkeld om verspreiding van het virus te voorkomen. ,,Onderzoek heeft uitgewezen dat lijken nog infectieus kunnen zijn. Zo kan er nog adem vrijkomen bij beweging van de kist’’, zegt Schaldach.

Zijn crematorium, een van de grootste in de deelstaat, kreeg in oktober 23 coronadoden te verwerken, in november 250 en in december plots 587. De slachtoffers waren gemiddeld 85 jaar oud en kwamen uit Saksen en de buurstaat Thüringen maar ook uit Saksen-Anhalt en Berlijn. Schaldach: ,,In Duitsland laat meer dan de helft van de mensen zich cremeren. In Saksen is dat 92 procent. Naast de normale sterfte in deze tijd van het jaar, het traditionele griepseizoen, krijgen we nu nog eens 100 procent erbij als gevolg van de coronapandemie. Alle crematoria zitten aan de grens van wat ze aankunnen.’’
De enige die nu brutaal manupileert ben jij. En jij hebt zelf geen onderzoek gedaan, jij bent via facebook, of een andere site dat oude Duitse artikel tegengekomen.

Heb jij dit artikel al gelezen? Duitse begraafplaats slaat coronadoden op in zeecontainer
Een begraafplaats in het Duitse Hanau is begonnen met het tijdelijk opslaan van coronadoden in een zeecontainer, omdat ziekenhuismortuaria vol zitten. „Helaas is de situatie in Hanau zo sterk veranderd dat we nu gebruik moeten maken van containers die we hier sinds april hebben, aanvankelijk uit voorzorg”, zegt Alexandra Kinski, hoofd begraafplaatsen en crematoria in Hanau in de deelstaat Hessen.
We hoeven de corona crisis niet erger te maken, maar bagatelliseren is ook niet nodig.

En nu we het toch over brutale manupilatie hebben, Hoe komt het dat ik nergens, maar dan ook nergens op internet meer informatie over over de 55 doden in Amerika kan vinden behalve dan bij de Epoch Times, maar niet in de gewone media.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Brutale manipulatie door media

Bericht door hans van de mortel »

Als ik de geplaatste foto bekijk, is dit een ongelukkige keuze.

Ik kan er ergens wel om lachen. Ja, enig sarcasme kan mij niet onthouden worden. [icon_lol.gif]

Voor alle duidelijkheid, want niet iedereen begrijpt mijn humor: doodskisten worden doorgaans netjes gestapeld - met of zonder lijken. Ik blijf lachen. :roll:
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Brutale manipulatie door media

Bericht door Ariel »

hans van de mortel schreef:
zo jan 17, 2021 2:22 pm
Als ik de geplaatste foto bekijk, is dit een ongelukkige keuze die vast en zeker niet aan de werkelijkheid getoetst is.
Helaas Hans. Het is de waarheid.

Kijk even. Een kort filmpje
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Brutale manipulatie door media

Bericht door Pilgrim »

Ariel schreef:
zo jan 17, 2021 2:17 pm
Zucht. Wees toch eens eerlijk Pilgrim. Verdraai de feiten niet. Het artikel uit 2018 heeft het over 358 doden op 13 maart in heel Duitsland. Dat aantal liep later op.

De cijfers in het artikel in het AD zijn van een geheel andere orde.
Gemiddeld vallen er in Nederland ca. 2000 doden door de griep en wat daar bovenuit komt noemt men oversterfte. Aangezien Duitsland veel meer inwoners telt zal dat getal daar natuurlijk veel groter zijn.

https://www.volksgezondheidenzorg.info/ ... -influenza

Het zijn veelal mensen van rond de 80 jaar die vaak ook al onderliggende kwalen hebben. Maar wanneer we het hebben over mensen die uitsluitend en alleen aan corona overlijden wordt het getal véél kleiner. In Nederland zijn gedurende het vorig jaar 111 mensen overleden aan ‘corona’ van onder de 70, die geen onderliggende kwalen hadden. Als je boven de 70 meerekent kom je op een paar honderd. Dan gaat het dus om mensen die uitsluitend aan ‘corona’ zijn overleden. (Aangezien COVID-19 in de plaats gekomen is van de griep reken ik ‘corona’ als griep.) Vermoedelijk heeft dat getal van 358 doden daar dan ook betrekking op en als je ook naar de datum van het Duitse artikel kijkt zie je dat het in maart van dat jaar is. Dat is dus nog maar het BEGIN van de voorjaarsgriep. De cijfers van dat jaar verschillen dus niet heel veel met die van dit jaar. Sterker nog, ze waren waarschijnlijk hoger. Want volgens het grafiekje in bovenstaande link was er in de griepgolf van 2017/2018 in Nederland een oversterfte van 9400 doden. Dus met de 2000 meegerekend kom je op meer dan 11.000 doden. Het was een zware griepgolf, maar beslist nog niet de zwaarste. Als je alle coronadoden in Nederland van vorig jaar optelt kom je ook op ca. 11.000 doden (maar dat is dan dus ook van het héle jaar).

https://www.rivm.nl/sites/default/files ... 9_1229.pdf

Dat crematorium in dat Duitse artikel is heel populair omdat het zo goedkoop is en er zullen natuurlijk niet alleen mensen heen gebracht worden die aan corona/griep overleden zijn, maar ook anderen. Dus voornamelijk mensen die ook gewoon aan hun ouderdom overleden zijn. Alles bij elkaar opgeteld verklaart dat waarom het daar zo enorm druk is, maar de krant laat het nu voorkomen alsof het veel ernstiger is dan anders.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12627
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Brutale manipulatie door media

Bericht door sjun »

The Capitol Riot – The Truth Rises and Crystalizes , 3457
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12627
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Brutale manipulatie door media

Bericht door sjun »

Antifa Terrorist ARRESTED For Threatening To END Trump Supporters On Jan 20th.. Where Is The MEDIA?!
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Brutale manipulatie door media

Bericht door Ariel »

Pilgrim schreef:
ma jan 18, 2021 12:55 am

Dat crematorium in dat Duitse artikel is heel populair omdat het zo goedkoop is en er zullen natuurlijk niet alleen mensen heen gebracht worden die aan corona/griep overleden zijn, maar ook anderen. Dus voornamelijk mensen die ook gewoon aan hun ouderdom overleden zijn. Alles bij elkaar opgeteld verklaart dat waarom het daar zo enorm druk is, maar de krant laat het nu voorkomen alsof het veel ernstiger is dan anders.
Tja, Pilgrim weet het beter, want hij leest geen regulieren kranten, want die vertellen leugens. Pilgrim is zelf op onderzoek gegaan en hij heeft gesproken met mensen van dat crematoruim.

Weet je Pilgrim. Pas geleden kwam ik een uitspraak tegen.

“When people start from a place of mistrust, they then become vulnerable to misinformation, including conspiracy theories, which represent a kind of antithesis to authoritative accounts.”

Het is nuttig en interessant om deze pagina eens door te lezen.
Humans are prone to believe conspiracy theories because they have evolved to make sense of the world quickly to identify danger, Friedman said. It can be useful, for example, to assume a dangerous animal is approaching when grass rustles, even if the cause is usually just the wind. But such a way of viewing the world also means humans are prone to errors.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Brutale manipulatie door media

Bericht door Pilgrim »

Media manipulatie bij de coronacrisis

Er zijn kennelijk nog veel mensen die meer vertrouwen hebben in de MSM dan in de alternatieve of vrije media m.b.t. de coronapandemie, maar is dat vertrouwen gerechtvaardigd? Laten we even kijken naar het begin van de pandemie.

Op deze foto zien we een man op straat liggen die geveld zou zijn door het coronavirus. In werkelijkheid had hij gewoon een hartaanval gehad (en wat niets te maken had een coronavirus). Het hele verhaal is ook door factcheckers gecontroleerd.

Afbeelding

Maar dit schreven de media er over:

Een inwoner van de stad Wuhan ligt dood op straat, na te zijn bezweken aan de gevolgen van besmetting met het coronavirus (januari 2020)
(De Telegraaf)

Dit beeld zegt alles over toestand in Wuhan, miljoenenstad in quarantaine door corona

A man lies dead in the street: the image that captures the wuhan coronacrisis

Hier nog meer voorbeelden van nepnieuws wat achteraf ontmaskerd is:

Video falsely claims to show bodies of virus victims in china

Slachtoffers van een aardbeving in Kroatië werden voorgesteld alsof het coronaslachtoffers in Italië waren.

Afbeelding

‘Croatian earthquake survivors not Italian patients’

https://www.boomlive.in/fake-news/croat ... ients-7363

https://www.bbc.com/news/52124740

Deze foto zou ook gaan over coronaslachtoffers in Italië, maar bleken in werkelijk van verdronken bootvluchtelingen in Lampedusa in 2013.

Afbeelding

Coronavirus: Italy’s COVID-19 situation is dire but a photo of coffins is not from the coronavirus pandemic

Zoek de “verschillen”...

Afbeelding

Sterbezahlen ITALIEN - Finale Daten zu 2020 - Wie schlimm war es wirklich?


Spoiler! :
Over het hele jaar gemeten was er geen oversterfte, zeker niet in relatie tot de samenstelling van de bevolking. En dat niet alleen: in de categorie mensen van 0 tot 70 jaar waren er nog nooit zo weinig jaarlijkse doden in Italië als in 2020. Dat er foto’s opdoken van lijken die niet verwerkt konden worden, heeft te maken met het feit dat de overheid begrafenissen verboden had.
UPDATE 7-6-2021
Afbeelding

De stilte van BBC News & Sky News is oorverdovend, nadat ongeveer een miljoen mensen op 29 mei voor uw vrijheid demonstreerden.

https://ejbron.wordpress.com/2021/05/30 ... het-virus/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Plaats reactie