Ex-president Donald Trump

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: President Donald Trump

Bericht door Ariel »

silkyboxershortXL schreef:[quote="Ali Yas schreef :]Enfin, het lijkt er dus op dat je even je kennis op modern peil moet brengen, Zwartmeer.

"Zwartmeer"] dan lijkt me handel tussen Israël en de islamitische wereld praktisch onmogelijk.
Niet denken Zwartmeer maar weten en informeren niet zomaar wat zwetsen.
[/quote]

En Zwartmeer moet misschien eens wat minder linkse bagger sites bezoeken. Lees niet alleen anti Trump sites maar ook eens wat andere positieve berichten.

Je geest is op dit moment vergiftigd door al die linkse bagger. Jij kan naar mijn idee niet meer realistisch denken.

Wat betreft zaken doen met Islamitische landen? Israel doet goed zaken met Turkije , doet zelfs zaken met Syrie en de gaza strook en andere omliggende landen. .
Israel's major exports include cut diamonds, pearls, other precious stones and metals, electrical machinery and equipment, mechanical machinery and appliances, pharmaceutical products and fertilizers, sound and TV recorders, and reproducers and computer equipment.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: President Donald Trump

Bericht door Zwartmeer »

Ariel schreef:
silkyboxershortXL schreef:[quote="Ali Yas schreef :]Enfin, het lijkt er dus op dat je even je kennis op modern peil moet brengen, Zwartmeer.

"Zwartmeer"] dan lijkt me handel tussen Israël en de islamitische wereld praktisch onmogelijk.
Niet denken Zwartmeer maar weten en informeren niet zomaar wat zwetsen.
En Zwartmeer moet misschien eens wat minder linkse bagger sites bezoeken. Lees niet alleen anti Trump sites maar ook eens wat andere positieve berichten.

Je geest is op dit moment vergiftigd door al die linkse bagger. Jij kan naar mijn idee niet meer realistisch denken. [/quote]
Ik zou niet weten welke linkse bagger site ik bezocht moet hebben. Maar misschien ben ik niet helemaal op to date ben met de veranderingen mbt Israël. Wat realistisch denken betreft, ik denk dat dat nog wel goed zit. Als je mijn kritiek op Trump onrealistisch vind, dat is aan jouw. Ik vind de Trump-fans nogal onrealistisch. Trump zegt constant dingen die echt niet kloppen. Dat is al zo vanaf het moment dat ie aankondigde aan de verkiezingen mee te zullen doen en dat is zo gebleven. Waarschijnlijk is die man gewoon zo en altijd zo geweest. Maar ik vraag ik mij af, zien de Trump-fans het nou niet, of willen ze het niet zien, of vinden ze alles wel best. Dat houding van de Trump-fans is zo dat mocht ooit uitkomen dat Trump een vrouw verkracht heeft ze de vrouw de schuld geven. In alle andere gevallen vinden ze dat je verkrachters moet castreren of doodmaken.

Je denkt dat ik negatief ben maar ik kan niet anders dan de dingen zien zoals ik ze zie.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: President Donald Trump

Bericht door Zwartmeer »

silkyboxershortXL schreef:[quote="Ali Yas schreef :]Enfin, het lijkt er dus op dat je even je kennis op modern peil moet brengen, Zwartmeer.

"Zwartmeer"] dan lijkt me handel tussen Israël en de islamitische wereld praktisch onmogelijk.
Niet denken Zwartmeer maar weten en informeren niet zomaar wat zwetsen. [/quote]
Dezelfde kritiek geven moslims mij ook dus het laat mij koud wanneer iemand die zo fanatiek achter iemand aanloopt dat het religieuze kenmerken begint te vertonen, dat ook doet.

Over zwetsen gesproken. Hoe noem je dit?

Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: President Donald Trump

Bericht door Ali Yas »

Zwartmeer schreef:Ik heb helemaal niet beweerd dat Israël niks exporteert!
Nee, maar wel dat het land alles importeert.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: President Donald Trump

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Zwartmeer schreef: Ik heb helemaal niet beweerd dat Israël niks exporteert!
Klopt! Ik denk dat SilkyboxershortSM zijn pijlen nu even beter op Ali Yas moet richten dan op jou. Volgens mij is Siky de enige binnen ons gezelschap die de pest over jou in heeft.
Als je ervan uitgaat dat er in, ik denk alle Europese landen, door moslims opgezette websites zijn die oproepen tot boycot van Israëlische producten, en welke dat zijn ook benoemen, dan lijkt me handel tussen Israël en de islamitische wereld praktisch onmogelijk.
Welnee, ben je soms vergeten dat mohammedanen de meest betrouwbare huichelaars zijn die Allah geschapen heeft? Er zijn ongelooflijk veel manieren om het toezicht door Allah te omzeilen.

Een christelijke (Assyrische) Iraakse vriend van mij wist ten tijde van de handelsboycot tegen Irak ladingen dadels te laten bezorgen in Limburg. Daar is een onderneming gevestigd die onder andere appelstroop fabriceert. Mijn vriend Zaja was in contact met hem gekomen en adviseerde hem dadelstroop te produceren omdat de smaak veel lekkerder zou zijn. Om begrijpelijke reden heb ik het etiket voor het potje toen ontworpen. Hoe ging dat transport van Irak naar Limburg in zijn werk? Nogal simpel. Met vrachtwagens naar Jordanië en vandaar als Jordaanse handel verder naar een zeehaven en zo verder naar Nederland. Zaja streek een provisie op want hij had niet het geld om de boel te financieren.
Hier de afbeelding van het potje dadelsiroop. De dadelsiroop werd ook naar Engeland geëxporteerd vanuit Limburg. De stroop was alleen verkrijgbaar in delicatesse winkels als ik het mij goed herinner.
Ook de handelsboycot naar Cuba was een farce en werd op de enig mogelijke manier omzeild, via zee. [icon_lol.gif]

Afbeelding
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: President Donald Trump

Bericht door mercator »

Teva Teff schreef:Als je dat graag niet wilt zien dat moet iedereen zelf weten, maar ik zie het wel.
Dan zit je beter bij de freethinkers dan hier, want daar denken ze ook allemaal dat ze hoogbegaafd zijn.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
silkyboxershortXL
Berichten: 2541
Lid geworden op: za apr 24, 2010 3:20 pm

Re: President Donald Trump

Bericht door silkyboxershortXL »

'Hans van de Mortel' schreef: Volgens mij is Siky de enige binnen ons gezelschap die de pest over jou in heeft.
IS niet. Wat mij stoort is de arrogantie alles te weten terwijl Zwartmeer hopeloos ongeïnformeerd blijkt en vrijwel uitsluitend MSM posten heeft geplaatst want daar komt zijn bias vandaan en waar hij uiteraard zijn gelijk bevestigd krijgt, bovendien niet ingaat op reacties die hem niet welgevallig zijn, willekeurig en ongecontroleerd antwoord met wat hem zoal te binnen schiet om dat vervolgens als wijsheid te nemen. Bovendien niet weet hoe terug scrollen gaat en verwacht dat anderen voor zijn info moeten zorgen als hij ergens op aangesproken wordt. De hele media is vergiftigd met links geleuter en dan hebben we hier iemand in ons midden die in zijn wijsheid over Trump meehuilt met de wolven. En met de complete hersenspoelende MSM boodschap hier de Trump draad verstiert.
Is er eindelijk iemand die de moslim kwaadaardige ideologie onderkend wordt ie gesloopt door onze eigen Zwartmeer.
Hoop is geen strategie.
WWG1WGA
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: President Donald Trump

Bericht door King George »

Het worden moeilijke tijden voor de deugdmensen...

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: President Donald Trump

Bericht door Hans v d Mortel sr »

silkyboxershortXL schreef: Wat mij stoort is de arrogantie alles te weten terwijl Zwartmeer hopeloos ongeïnformeerd blijkt en vrijwel uitsluitend MSM posten heeft geplaatst want daar komt zijn bias vandaan en waar hij uiteraard zijn gelijk bevestigd krijgt, bovendien niet ingaat op reacties die hem niet welgevallig zijn, willekeurig en ongecontroleerd antwoord met wat hem zoal te binnen schiet om dat vervolgens als wijsheid te nemen.
MSM is een organische zwavelverbinding die van nature in plant, dier en mens wordt aangetroffen. Als voedingssupplement is MSM vooral populair geworden als pijnstiller en ondersteunend middel bij aandoeningen van het bewegingsapparaat zoals osteoartritis (artrose), (reumatoïde) artritis, (sport)blessures en RSI (repetitive strain injuries).

Niks mis mee dus . . .
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: President Donald Trump

Bericht door mercator »

King George schreef:Het worden moeilijke tijden voor de deugdmensen...
Hun arme hersentjes worden danig in verwarring gebracht door de linkse standpunten van Trump. Een paar maanden geleden kwam het linkse luiaardsvolkje massaal op straat tegen die handelsverdragen want die waren zo verwerpelijk rechts en nu blaast de rechtse demon Trump die zelf op.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: President Donald Trump

Bericht door Zwartmeer »

silkyboxershortXL schreef:
'Hans van de Mortel' schreef: Volgens mij is Siky de enige binnen ons gezelschap die de pest over jou in heeft.
IS niet. Wat mij stoort is de arrogantie alles te weten terwijl Zwartmeer hopeloos ongeïnformeerd blijkt en vrijwel uitsluitend MSM posten heeft geplaatst want daar komt zijn bias vandaan en waar hij uiteraard zijn gelijk bevestigd krijgt, bovendien niet ingaat op reacties die hem niet welgevallig zijn, willekeurig en ongecontroleerd antwoord met wat hem zoal te binnen schiet om dat vervolgens als wijsheid te nemen. Bovendien niet weet hoe terug scrollen gaat en verwacht dat anderen voor zijn info moeten zorgen als hij ergens op aangesproken wordt. De hele media is vergiftigd met links geleuter en dan hebben we hier iemand in ons midden die in zijn wijsheid over Trump meehuilt met de wolven. En met de complete hersenspoelende MSM boodschap hier de Trump draad verstiert.
Is er eindelijk iemand die de moslim kwaadaardige ideologie onderkend wordt ie gesloopt door onze eigen Zwartmeer.
In mijn reactie aan Teva Teff heb ik al uitgelegd dat Trump de laatste is die je moet hebben om zich de islam bezig te houden.

In de praktijk nemen volgelingen van een sekteleider bepaalde karaktertrekken van hem over. Trump reageert op kritiek met aanvallen op de criticus. Dat doe jij ook. Vorige week nog was de CIA een hot item maar Trump is ineens verlieft op deze organisatie en het onderwerp is meteen van de kaart. Trump richt zich de laatste tijd steeds meer op de media die hij de schuld geeft van alles wat er fout gaat en jij volgt gedwee. Verder reageer je inhoudelijk niet op de kritiek. Precies Trump! Maar je hebt ook weinig andere keus daar je een inhoudelijk discussie meteen zou verliezen. Probeer maar eens mij mijn denkfout over het volgende te doen inzien.

Dit weekend gaf Trump te kennen dat hij zijn belastingaangifte niet openbaar zal maken. Hij zegt dat niemand daar in geïnteresseerd is want de mensen hebben hem toch gekozen terwijl hij zijn aangifte niet openbaar gemaakt heeft. Maar, tijdens de verkiezingen heeft hij tig maal gezegd dat hij zijn aangifte openbaar zou maken zodra het kan. Dat noemen we een verkiezingsbelofte en het niet nakomen daarvan noemen we kiezersbedrog. Mee eens Silky?

Trump zit vol met dit soort kwesties en daarin ligt de werkelijke basis van Trump's afkeer van de media. Hij mijdt ze als de pest onder valse voorwendselen. Zou hij ze niet mijden dan moet ie hun vragen gaan beantwoorden wat in een drama voor hem zal eindigen. Ga hier eens op in Silky...
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Donald Trump had gewoon gelijk.

Bericht door King George »

- DECEMBER 07, 2015 -

DONALD J. TRUMP STATEMENT ON PREVENTING MUSLIM IMMIGRATION

(New York, NY) December 7th, 2015, -- Donald J. Trump is calling for a total and complete shutdown of Muslims entering the United States until our country's representatives can figure out what is going on. According to Pew Research, among others, there is great hatred towards Americans by large segments of the Muslim population. Most recently, a poll from the Center for Security Policy released data showing "25% of those polled agreed that violence against Americans here in the United States is justified as a part of the global jihad" and 51% of those polled, "agreed that Muslims in America should have the choice of being governed according to Shariah." Shariah authorizes such atrocities as murder against non-believers who won't convert, beheadings and more unthinkable acts that pose great harm to Americans, especially women.

Mr. Trump stated, "Without looking at the various polling data, it is obvious to anybody the hatred is beyond comprehension. Where this hatred comes from and why we will have to determine. Until we are able to determine and understand this problem and the dangerous threat it poses, our country cannot be the victims of horrendous attacks by people that believe only in Jihad, and have no sense of reason or respect for human life. If I win the election for President, we are going to Make America Great Again." - Donald J. Trump


https://www.donaldjtrump.com/press-rele ... mmigration
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: President Donald Trump

Bericht door Pilgrim »

Zwartmeer schreef:Ik vind de Trump-fans nogal onrealistisch. Trump zegt constant dingen die echt niet kloppen. Dat is al zo vanaf het moment dat ie aankondigde aan de verkiezingen mee te zullen doen en dat is zo gebleven. Waarschijnlijk is die man gewoon zo en altijd zo geweest. Maar ik vraag ik mij af, zien de Trump-fans het nou niet, of willen ze het niet zien, of vinden ze alles wel best. ...
Nee, je hebt voor een deel wel gelijk en ik zie het ook wel. Ik vind hem vooral meer een onhandige prater, dan dat het echte bewuste leugens zijn. Een Trumpiaanse woordenbrei zoals mijn achterneef het soms noemt. Ook weinig diplomatiek, soms bot en mogelijk ook met narcistische trekken. In zijn manier van doen komt hij vaak over als een typische blaaskaak.

Maar... het is altijd nog beter dan die Hillary, die aanstuurde op een confrontatie met Rusland en net als Obama de islam de hand boven het hoofd hield. Ze wilde ook miljoenen extra immigranten toelaten om zich zo te verzekeren van blijvende steun voor de Democratische Partij. Dezelfde truc die Blair toepaste. Trump wil die illegale immigratie aanpakken, met name die vanuit de moslimwereld en hij streeft naar goede relaties met Rusland. Voor mij is dat voldoende. Ik heb geen zin in een atoombom op mijn hoofd en ik zie ook graag wat minder moslims.

De onhebbelijkheden van Trump neem ik maar voor lief. Leuk is het natuurlijk niet, maar misschien dat, naarmate hij meer groeit in zijn ambt, hij wat handiger wordt en beter met zijn woorden kan omgaan. Persoonlijk had ik ook liever een geweldig charismatische politicus gezien, die geslepen is in zijn vak, maar wel achter onze zaak staat. Helaas hebben we die niet, dus moeten we het hier maar mee doen. Het is nu eenmaal niet anders.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Donald Trump

Bericht door Ariel »

The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Donald Trump

Bericht door Ariel »

[icon_lol.gif] geniaal.

The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Donald Trump

Bericht door King George »

#Trump vs. #Merkel: He loves his country. She not!.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Donald Trump

Bericht door Hans v d Mortel sr »

King George schreef:#Trump vs. #Merkel: He loves his country. She not!.
Dat had je ook wel wat groter kunnen posten zodat ook Zwartmeer dit met zijn beslagen bril kan lezen.

#Trump vs. #Merkel: He loves his country. :heart: She does not!
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Donald Trump

Bericht door Eliabe »

Afbeelding
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Donald Trump

Bericht door Pilgrim »

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Donald Trump

Bericht door Pilgrim »

Trump trekt VS terug uit handelsakkoord met Aziatische landen

Gepubliceerd: 23 januari 2017

Afbeelding

Donald Trump heeft maandag officieel aangekondigd dat de Verenigde Staten zich terug zullen trekken uit het handelsakkoord met landen aan de andere kant van de Pacifische Oceaan, het zogeheten Trans Pacific Partnership (TPP).

Het besluit van Trump ligt in lijn met zijn eerdere uitspraken over een nieuwe koers van de Verenigde Staten op het gebied van handelsakkoorden.

Via TPP handelt de VS met twaalf landen in Azië en de Pacific, waaronder Australië en Maleisië. Het akkoord werd gesloten in 2015, maar is nog niet door alle landen geratificeerd. In plaats van TPP wil Trump handelsafspraken maken met afzonderlijke landen.

Trump had eerder al door laten schemeren van TPP af te willen, omdat hij van mening is dat het schadelijk is voor de Amerikaanse economie. Zo veroordeelde hij het uitbesteden van productie door Amerikaanse bedrijven aan het buitenland. In zijn inauguratiespeech sprak Trump daarnaast de woorden: "Koop Amerikaans en huur Amerikanen in".

Wereldeconomie
Het handelsakkoord TPP vormt een groot onderdeel van de Amerikaanse economie. Daarnaast is de impact van TPP op de wereldeconomie aanzienlijk. Het akkoord beslaat ongeveer 40 procent van de wereldwijde handel.

Naast TPP heeft Trump eerder ook gezegd over het zogeheten NAFTA-akkoord te willen heronderhandelen of het akkoord te willen opzeggen. NAFTA is een samenwerking tussen de Noord-Amerikaanse landen Canada, Mexico en de Verenigde Staten.

Overheidsmedewerkers
Ook binnen de VS zal Trump enkele wijzigingen doorvoeren op economisch gebied. Zo heeft hij maandag onder meer gezegd dat er een stop komt op het aannemen van personeel bij bepaalde onderdelen van de Amerikaanse overheid.

Door: NU.nl/Reuters

http://www.nu.nl/economie/4411920/trump ... redirect=1
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: President Donald Trump

Bericht door Ali Yas »

Pilgrim schreef:Ze wilde ook miljoenen extra immigranten toelaten om zich zo te verzekeren van blijvende steun voor de Democratische Partij.
Ik lees dat argument vaker en het klinkt wel enigszins logisch, tot je aan het rekenen slaat. Het zijn er gewoon te weinig voor een duidelijk verschil en bovendien: bestaande kiezers kunnen door dat beleid ook heel goed van de partij worden vervreemd. Dus het is iets anders, maar wat?

Eén mogelijke reden is dit. Men zegt steeds dat die nieuwkomers de vergrijzing zullen opvangen. Daar is niet erg diep over nagedacht en er wordt ook niet gecontroleerd of het klopt, maar dit is wat er wordt geloofd. Het is een geloof dat geen bewijs nodig heeft, het is het geloof in de maakbare samenleving waarbij het éénstemmig uitspreken van de wens genoeg is om die in vervulling te laten gaan.

Wie hier tegenin gaan zijn spelbrekers, zij ondermijnen de eenstemmigheid en zijn daarom verantwoordelijk voor het mislukken van het prachtige plan.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Donald Trump

Bericht door Pilgrim »

Trump wil EU-leger verhinderen: Britse officieren praten na briefing in het Pentagon

Geplaatst op 24 januari 2017

Afbeelding

Trump wil een EU-leger verhinderen. Dat verklaren hoge Britse officieren na een briefing in het Pentagon. Hij beschouwt de NAVO ook niet als “verouderd”, zoals hijzelf en insiders duidelijk maken. Maar hij verwacht dat Duitsland € 30 miljard meer aan het leger uitgeeft – per jaar. Enkele interessante details uit een interview met Trump over de NAVO.

Hoge Britse officieren, die in het Pentagon dienen, berichten het volgende van een briefing: het zou een van de belangrijkste taken van de nieuwe Amerikaanse regering zijn om plannen “van tafel te vegen” waar door Duitsland en Frankrijk vaart achtergezet wordt: de vorming van een EU-leger.

“Ons werd behoorlijk duidelijk te verstaan gegeven dat er in een omgeving waar in Oost-Europa de politieke temperatuur hoog is en de fiscale druk op de begroting toeneemt, maar één gezamenlijke strijdmacht kan bestaan – en dat is de NAVO.”

Dat zei een officier volgens de Britse krant “Express”. Verder zei hij:

“Hoge Amerikaanse officieren, die de toekomstige strategie ontwerpen, willen meer betrokkenheid van de Europese landen zien. Men maakt zich grote zorgen over de bedoeling en de toenemende gesprekken over een EU-leger, dat ten koste lijkt te gaan van de bronnen van de alliantie [NAVO].”

Trump: “Ik vind de NAVO heel belangrijk”
Vorige week maakte Trump in een interview met “Times” en “BILD” duidelijk:

“En het andere ding is dat de landen hun faire deel niet bijdragen; dus moeten wij landen beschermen waarvan velen niet betalen wat ze moeten betalen, wat volgens mij heel oneerlijk is tegenover de Verenigde Staten. En om het maar eens gezegd te hebben, ik vind de NAVO heel belangrijk.”

Het bevalt hem niet dat de VS het grootste deel van de gezamenlijke defensie betalen. Sinds 2010 gaven de VS meer dan 4% van hun bbp, meer dan $ 700 miljard, aan defensie uit. Duitsland kwam op 1,2% van het bbp (2015), omgerekend $ 46 miljard.

Een Amerikaanse insider die dichtbij de regering staat, zei volgens de “Express”:

“President Trump is een man van cijfers. De uitgaven voor defensie zijn zo´n zaak. Maar als hij dit jaar de chefs van de NAVO in Brussel ontmoet, zal hij de zaak berekenen: de VS zetten bijna zes bataljons in Europa in. Hoe verhoudt dit zich tot de betrokkenheid van Europa? De VS en Duitsland spelen hun rol, maar hoe zit het met de rest?”

Hij zei dat Trump´s uitdrukking “verouderd” in verband met de NAVO verkeerd geïnterpreteerd zou zijn: “Hij vindt dat de NAVO zich aan de uitdagingen van de 21e eeuw moet aanpassen, inclusief haar rol tegenover de terreurafweer.”

“President Trump is zich ervan bewust dat hij met maar 1% van de Amerikaanse defensiebegroting 27 landen rondom de wereld ertoe kan oproepen in actie te komen.”

Trump: Duitsland moet minstens € 30 miljard meer uitgeven
Of anders gezegd: Trump verwacht dat Duitsland minstens € 30 miljard meer uitgeeft aan de gezamenlijke defensie – per jaar.

Trump plaatste in zijn interview ook geen vraagtekens bij de NAVO, zoals dit deels in het Duitstalige gebied werd geïnterpreteerd. Hij zei direct: “With that being sais, Nato is very important to me”.

Hij eist: “We zullen een sterk leger hebben”. In een verkiezingsjaar is dat voor Duitsland en de andere Europese landen slecht nieuws.

Aan Trump werd ook gevraagd wie hij meer vertrouwt: Poetin of Merkel?
De nieuwe Amerikaanse president is een manager. In het interview werd aan hem gevraagd wie hij meer vertrouwt, Poetin of Merkel. Zijn antwoord was:

“Ik begin ermee beide te vertrouwen. Maar laten we afwachten hoe lang dat duurt. Wellicht niet heel lang.”

Een EU-leger? Nog veel geheimer dan TTIP
De plannen voor een EU-leger zouden nog beter geheim gehouden worden dan TTIP. Langzamerhand komen er echter met de hand geschreven notities naar buiten. In de plannen staat over de noodzaak van het leger: “Veiligheid en defensie zijn de terreinen waarop verandering het meest dringend is.”

En verder: “De EU kan haar bijdrage aan Europa´s veiligheid en defensie vergroten. Onze buitenlandse activiteiten moeten in alle politieke terreinen, instellingen en lidstaten met elkaar verbonden worden. Een krachtiger uniform maken van de doelen is nodig op de politieke terreinen die onze buitenlandse aangelegenheden betreffen.”

Bron: www.epochtimes.de

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2017/01/24 ... -pentagon/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Donald Trump had gewoon gelijk.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

King George schreef:- DECEMBER 07, 2015 -

DONALD J. TRUMP STATEMENT ON PREVENTING MUSLIM IMMIGRATION
Als de theorie van Zwartmeer klopt, zal in de lijn van het gedrag van Trump het moslimverkeer straks weer vrijelijk kunnen binnenstromen.

Ik zeg hierop: NEE. Want Trump weet dondersgoed onderscheid te maken tussen wat belangrijk is voor de natie en wat niet. Meten is weten. En een verstandig mens doet hier zijn voordeel mee. Welnu, met moslims is nog niet één mens wijzer geworden. Laat staan dat een verstandig mens zijn voordeel kan doen met een moslim. Van parasieten ondervinden alle andersdenkenden nadeel. Behalve dus de Achterlijken, de mohammedanen onderling. Die zijn zo ontzettend dom dat zij ervan uitgaan dat de meerderheid altijd gelijk heeft. En dan te bedenken dat de waarde van de historische Mohammed tezamen met God slechts één is. Een islamitische waarde die voor onze kenniseconomie gelijk staat met een antieke drol in het Museum van Merkwaardige Antiquiteiten.
Laatst gewijzigd door Hans v d Mortel sr op wo jan 25, 2017 9:20 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Donald Trump

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Dankzij Trump is het probleem met de Achterlijken tenminste bespreekbaar geworden. Dat is in ons land nog even niet het geval. Misschien dat 15 maart daar verandering in kan aanbrengen. We hebben in ieder geval, zo vlak voor de verkiezingen, de wind mee dankzij het leugenachtige windmolenpark van nep minister-president Rutte cum suis.

Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: President Donald Trump

Bericht door mercator »

Pilgrim schreef:Ik vind hem vooral meer een onhandige prater, dan dat het echte bewuste leugens zijn. Een Trumpiaanse woordenbrei zoals mijn achterneef het soms noemt. Ook weinig diplomatiek, soms bot en mogelijk ook met narcistische trekken. In zijn manier van doen komt hij vaak over als een typische blaaskaak.
Ook helemaal mijn indruk. Alle andere politici denken eerst een week na over wat ze gaan zeggen en dan laten ze het uitschrijven door een ploeg spin-doctors . De bedoeling is dat ze iets zeggen maar dat ze daarbij zo weinig mogelijk belangengroepen voor het hoofd stoten. Dan krijg je zoiets onbetekenends als Rutte die zegt wij verwerpen de PVV maar staan open voor hun kiezers.
Trump werpt zich er onvoorbereid in en dan krijg je een totaal ander effect.
De fascinatie voor pussy en zijn belastingaangifte laten de Amerikaanse kiezer met wat doorzicht koud en zo hoort het ook.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Plaats reactie