President Donald Trump

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
Ariel

Re: President Donald Trump

Berichtdoor Ariel » Za Jul 21, 2018 12:26 pm

Vervolg brieven.

Spoiler! :
15. Waar moet je beginnen met een uitleg over fan te zijn van President Domald Trump? Ten eerste is er niets leuker als dat heel links Amerika zich zo onsterfelijk belachelijk heeft gemaakt voor de overwinning van president Donald Trump, hij zou ’nooit’ President kunnen worden. Trump is de meest anti-interventionistische kandidaat (inmenging buitenlandse staten). Trump wil geen nieuwe Koude Oorlog. Trump wil de grenzen beter beschermen (een langdurige overeenkomst op immigratie). Trump is geen globalist (tegen TTIP en TPP). Trump is politiek-incorrect. Zoals Pim Fortuyn zei, ik zeg wat ik denk en ik doe wat ik zeg! Trump zet de corruptie en leugens van de politiek op de kaart.

Trump heeft een goed belastingplan gemaakt, waar veel Amerikanen voordeel bij hebben. Maar vooral is President Donald Trump, een President voor de Amerikanen. Hij wil eerst goed voor zijn eigen bevolking zorgen voordat hij naar het buitenland kijkt.

Hoop dat u hier wat aan heeft.

groetjes,

Carolus Lansbergen

16. Hallo Wierd,

A: campagne gevoerd met veel tegenstand binnen eigen partij B: democratisch gekozen

C: werkt hard aan de punten die hij in campagne belooft had

D: hoort niet echt bij intellectuele elite

E: gelukkig niet politiek correct

F: wordt, schat ik in, erg hard en onjuist bejegend door een ieder.

Denk terug aan Ad Melkert en zijn houding tov Pim Fortuyn. En zeker Nederlandse media volgen die lijn. DWDD spant de kroon.

Succes met je artikel.

Zutphen, meer dan 20 jr. ondernemer, 45 jaar. Stemde altijd VVD, daarna Pim en tijd niet. Nu FvD.

Eddy Sievers

17. Beste heer Duk,

Tijdens mijn colleges bestuurskunde aan de Erasmus Universiteit wordt Donald Trump geregeld aanhaalt als zijnde een racist, ongeleid projectiel of gek. Zelf zal ik ook nooit bestrijden dat het een man is met zeer grote narcistische trekken, feiten dikwijls in eigen voordeel uitlegt of zelf verdraait, en verre van diplomatiek is.

Maar inhoudelijk zouden wij in Nederland nog wel wat van hem kunnen leren. Trump wordt nu verweten dat hij Amerika isoleert als hij begint over bijvoorbeeld begint over de afdrachten bij de NAVO. Europa, en Duitsland voorop, stonden op haar achterste poten. Maar is het niet heel reëel? Het lijkt wel of wij in Nederland allergisch zijn geworden voor handelen naar ons eigen voordeel. Dat mis ik bij Rutte , Pechtold en vele anderen. Nederland lijkt vaak van ondergeschikt belang; de EU is de heilige graal. Trump handelt wel naar Amerikaans belang, en dat valt te prijzen. Hij is immers gekozen door Amerikanen, en hij dient hen te vertegenwoordigen. Als ik lieden als Pechtold hoor praten denk ik wel eens dat hij Roemenië, Kroatië of Cyprus vertegenwoordigt! Het heeft niks met nationalisme te maken, ik zou graag zien dat Rutte meer denkt aan het Nederlandse (economische) belang en niet van de EU als geheel; er is al genoeg genivelleerd. Er valt nog genoeg te leren van Trump.

Vriendelijke groet,

Koen

18. Geachte heer Duk, beste Wierd,

In de eerste plaats omdat Trump een topstrateeg is. Dat heeft hij tijdens de verkiezingen bewezen. Hij koos altijd het meest extreme standpunt en liet niemand passeren.

Iedereen een bijnaam geven. Mooiste is natuurlijk No-Energy-Bush. Moet je voorstellen dat je in het stemhokje staat en daar de naam van Jeb Bush ziet staan. Dan schiet toch direct ’No Energy’ door je hoofd. Nieuwste is natuurlijk Little Rocketman ...

Hij lijkt onberekenbaar, maar als je goed oplet, werkt hij stap voor stap zijn agenda af. Hij laat de EU volledig links liggen. Daar is voor hem niets te halen. Daar steekt hij dus ook geen energie in. Hij heeft een heel heldere focus en drukt door. NAVO partners moeten hun afgesproken deel betalen.

Bovenal vind ik het een verademing dat Trump niets doet om populair te zijn.

Hij is niet bang om te schofferen en de kwade genius te zijn als dat zijn agenda dient. Hij is realist genoeg om te weten dat er een groep is die hij nooit voor zich zal winnen. Die geeft hij dus verbaal liever een draai om de oren via Twitter. Als je een tijdje naar een Trump-tweet kijkt dan zie je de likes en de retweets gaan als een geigerteller in de buurt van Tsjernobyl.

Die Jeruzalem erkenning was strategisch een hoogstandje. Je verliest er niets mee en ziet direct waar iedereen staat. En dat flikt hij ook met DACA. Terugwijzen naar het congres en daarmee een decreet van Obama wettelijk proberen te regelen, maar wel verbinden aan zijn belofte om illegale immigratie in te dammen (& dus de muur).

En tot slot (maar ik heb er nog een hoop meer) de strategische meesterzet om zich nadrukkelijk te richten op Zwarten en Latino’s. Juist een groep die Obama links heeft laten liggen (want die stemmen toch wel blauw). Als het Trump lukt om die groep (en vergis je niet, dit is de club die het meeste te vrezen heeft van illegalen) aan zich te binden, dan zitten de Republikeinen de komende 20 jaar op rozen.

Minder gerust ben ik over de Iran politiek, evenals de statements van Tillerson over een regime change in Syrië. Maar op dit moment lijkt het er op dat Trump zich richt op een pact tussen Egypte (waar hij dit weekend naar toe zou gaan), Saudi Arabië en Israël.

Tot zo ver. Er is nog (veel) meer. Eventueel telefonisch.

Warme groet,

Jaap Jan de Vries.

19. Ferm en duidelijk standpunt met betrekking tot Israël.

Laat zich niet chanteren door vlag verbrandende georganiseerde „spontane” demonstraties in het Midden Oosten.

Laat zich niet intimideren door media hetzes en door gekte en hysterie gevoede demonstraties en acties in eigen land. Is goed voor de economie. Komt op voor de werkende middenklasse en zorgt tevens voor banen op alle niveaus.

Laat niet met zich sollen door dictatoriale regimes; buigt niet (b.v. zoals de EU „leiders”), maar toont zijn vuisten.

Tracht islamisering is de VS, ondanks tegenwerking, enigszins in te dammen.

Is direct, soms bot, soms ontactisch, maar wel duidelijk, draait er niet omheen.

Groet,

Jan Bulthuis Vlaardingen

20. Dag heer Duk,

Ben fan van Trump om een aantal redenen.

De eerste was dat hij niet Hillary Clinton is. Deze geharde oorlogsmisdadigster had ons al in WOIII gestort. Trump is nog geen oorlog begonnen, en dat is voor een POTUS voor het eerst sinds in ieder geval 1991.

Hij herstelt de rule of law, niet onbelangrijk na de volslagen criminaliteit van alle administraties sinds Reagan.

Hij is geen globalist en rijk genoeg om niemands knecht te hoeven zijn. Trump is geestig, ook wel eens ten koste van zichzelf.

Trump is geen dief, ook dat was sinds 1988 niet vertoond. Trump is geen psychopaat, ook dat is na 30 jaar wel eens prettig.

Trump weet dat praatjes geen gaatjes vullen, en doet dus dingen ipv er op havo-3 niveau over te filosoferen.

Trumo is hoog- en multibegaafd, I like that in a man. Trump is een man en geneert zich daar geen moment voor.

Trump is iedereen te slim af, en laat mensen zichzelf tonen zoals ze zijn (zie de hele MSM melt down), en er is geen geworpen bom die niet in het gezicht van de werper ontploft. Knap.

Hen hun geld afpakken is ook briljant, en de manier waarop hij achter kinderverkrachters aangaat, is geweldig.

Over dat man-zijn: kijk eens wat een leiders we in de EU hebben, er zit geen man bij, althans niet één waarvan je denkt: die moet zich scheren. Vreemde ontwikkeling, want vroeger zag je de testosteron nog wel eens terug in a 5 o’clock shadow en wat daar verder zoal bij hoort.

Maar dat hij niet oorlogszuchtig is, dat is het belangrijkste. Dat, en dat hij de mensen moed geeft en bijvoorbeeld leert dat ’veel beloven, weinig geven’ geen wet van Meden en Perzen is, maar dat een belofte schuld maakt en nagekomen dient te worden. Dat waren we in Nederland allemaal geheel afgeleerd, en nu weten een aantal mensen het weer.

Enfin, ik kan nog wel even door gaan.

Maar dat doe ik niet.

Nou, nog een ding dan: als die man zegt dat vrouwen je toestaan hen bij de pussy te pakken als je maar rijk/beroemd genoeg bent (wat in 99,99% van de gevallen gewoon waar is), dat dat dan ook gewoon gebeurt. Geen nota’s, geen ’in 2024 zal’ geen ’dat heb ik niet gezegd’maar hoppa, 50 shades of orange,

Heb je hier iets aan?

groeten, Caroline

Nog vergeten: hoe hij door te tweeten het hele politieke debat heeft veranderd. Had jij 2 jaar geleden gedacht dat ’wereldleiders’ elkaar

zouden gaan zitten tweeten, en de rest van de wereld die tweets watcht, zoals vroeger de opstelling op het Kremlin-bordes werd bekeken? Entertaining: hij is de meest onderhoudende politicus sinds Cicero.

21. Goedenavond,

Hoe kan je nou geen fan zijn van Trump?

Ik volgde hem al lichtelijk sinds zijn bekendmaking van de race voor het presidentschap. Maar vanaf de Republikeinse verkiezingen voor de nummer 1 werd het pas echt mooi.

Hij lijkt verschrikkelijk veel op de gewone, hardwerkende man. Hij zegt wat hij denkt, hij weet hoe je zaken moet voere n(nogal gewenst voor een land), en hij weet gewoon de juiste snaar te raken. De onvrede die er al jaren is, en niet alleen in Amerika, geeft hij mooi weer. Kijk naar bijv. zijn Zweden uitspraak van afgelopen jaar.

Overal werd hij uitgelachen, maar hij had dus wel gelijk. Zoals de gewone man natuurlijk al wist. Het ergste is nog dat die waarheid onder het tapijt word geschoven. En daarom is Trump nou zo prachtig. Die benoemt de problemen, zonder een blad voor de mond te nemen, zoals het hoort! Ik en vele anderen, worden met de dag meer pro-Trump. Het is toch niet normaal hoe media, journalisten, talkshows etc. hem onterecht afzeiken.... niet snappend dat dit zijn fanbase alleen maar groter en vooral sterker maakt. Het is een held!

Mvg,

Klaas Braak

22. Hoi Wierd,

Even mijn mening over Trump nav. je vraag op Twitter:

Trump-fan vanaf het begin. Hij doet het formidabel. Alle politieke doemscenario’s die door zijn tegenstanders zijn geschetst: het is allemaal totale lege en angstige kletspraat gebleken. Er is geen wereldoorlog, economische ramp, of een nazi-Amerika ontstaan. Integendeel: Trump komt beloftes na en gaat stug door met zijn beleid. In alle besluiten klinkt door: ’America First.’ Precies zoals beloofd.

Trump neemt bijvoorbeeld concrete stimuleringsmaatregelen om het voor bedrijven aantrekkelijker te maken zich te (her)vestigen. De werkloosheid blijft maar dalen en het consumentenvertrouwen is hoog als je onderzoeken mag geloven. De beurzen knallen het ene na het andere

record. ISIS is één jaar tijd 98% van zijn terrein verloren. En de illegale migratie is, nog zonder muur, in één jaar met 70% afgenomen. Tot slot is het ook mooi om te zien dat de NAVO-landen door Trumps druk eindelijk terechte betalingsverplichtingen gaan nakomen. En ook met Noord-Korea zie ik strateeg en onderhandelaar Trump er wel uitkomen.

Het jammere is wel dat de agressieve, activistische anti-Trump campagnemodus (’Trump is slecht’) die we kennen van 2016 nog volop gaande is. De msm zien het als hun dagtaak zijn successen zoveel mogelijk te ’downplayen’. Onzin wordt echter belangrijk gemaakt (schoenen van Melania, de niet bewezen Rusland-connecties,

handen schudden van Trump etc.) De nieuwsvoorziening omtrent Amerika en Trump én de duiding van sommige zogenaamde ’Amerika- kenners’ is belabberd, zeer ongeïnformeerd en bovenal zwaar bevooroordeeld. Volg de Twitter-timeline van Erik Mouthaan enkele dagen intensief en het maagzuur komt spontaan naar boven drijven. Hebben de msm iets geleerd van Brexit en Trump? Nee, HELEMAAL NIKS!

Het opmerkelijke is tot slot dat je zelden Trump-haters ziet die zijn beleid verafschuwen en daar onderbouwing bij geven. De kritiek is standaard op de persoon; het vaste riedeltje (racist, narcist, vrouwenhater etc.) zonder argumenten of verdieping in de ’waarom-vraag’. Armoedig vind ik, maar er rest weinig anders. Want zoals de Iron Lady mooi zei: ’If they attack you personally, it means they have not a single political argument

left.’ Trump is een verademing na 8 rampjaren Obama. Zie maar wat je er mee doet in je Telegraaf-verhaal!

Vriendelijke groet, Bastiaan

23. Beste Wierd,

Trump fan is een groot woord. Ik ben geen fan van de man zelf maar wel van de andere, vooral a-politieke benadering en aanpak die hij vaak toont.

Dat is ook wat ik van hem verwacht had: vooral het internationale „politieke toneel” eens een beetje ’opschudden’

Persoonlijk vind ik het vooral mooi om te zien hoe die politieke wereld op hem reageert: vol ongeloof en op hun teentjes getrapt. Inhoudelijk zie je echter steeds dat hij vaak toch voor elkaar krijgt wat hij wil en als je kijkt naar de internationale verhoudingen staat USA weer een stuk

steviger op de kaart dan de politieke ’watjes’ die ze 1 jaar geleden nog waren. Zijn zakelijke onderhandelingstechniek heeft hem daarbij zeer zeker geholpen. Ik zeg niet dat dat 100% beter is dan de in de politiek standaard aanpak van compromissen sluiten maar die methode is zo ingebakken in de politiek dat iedereen in compromissen denkt en meteen maar een compromis op tafel legt waardoor ze hun eigen eisen + positie op voorhand verkwanselen. Methode Trump werkt dus in ieder geval zeer verfrissend.

Het blijft alleen jammer dat andere politici zo afwijzend op hem reageren dat ze er niets van leren en hun ouderwetse compromis methode blijven hanteren.

Natuurlijk zegt / tweet de man regelmatig dingen die politiek gezien moeilijk door de beugel kunnen en trapt hij vaak heilige huisjes

omver. Steevast komt daarop een reactie van ongeloof en vermanende en beschuldigende vingertjes vanuit pers en politiek.

Het enige dat ik daarop te zeggen heb is al jarenlang: de reactie zegt altijd meer over de persoon die reageert dan over de persoon die poneert. Deze mensen laten zich meestal enorm kennen en zijn vaak ook niet bereid te kijken naar hetgeen Trump wel bereikt. Ze laten zich volledig leiden door hun afkeer en de bevestiging daarvan binnen hun ’bubbel’ en alle feiten doen er voor hun totaal niet toe.

Ik heb dat ook al meegemaakt tijdens discussies: er gewoon totaal niet over willen praten. Zelfs zonder zijn naam te noemen zijn mensen niet bereid er verder op in te gaan.

Ik zie dat gedrag meer als excuus om niet te hoeven toegeven dat Trump toch resultaat behaalt heeft, een bijna puberale benadering dus.

Ik vermoed dat deze mensen in hun eigen leven ook vaak moeite hebben om toe te geven dat ze iets fout gedaan hebben en meestal anderen de schuld geven van zaken die fout gaan in hun leven. Er bestaat een type mens die geen verantwoordelijkheid neemt voor hun eigen leven en ik zie dat met name dat type mens volledig, 500% anti-Trump is, zonder overtuigende argumenten.

Of ik zijn hele periode ’fan’ zal blijven weet ik niet.

Zoals aan het begin al gezegd ben ik geen fan van de man zelf, maar wel van de ’frisse (tegen)wind’ die hij teweeg brengt. Als dat stopt zal mijn interesse in hem ook afnemen.

Voorlopig is er nog wel werk voor hem want het overgrote deel van pers en politiek hebben hun lesje nog niet geleerd ;)

Met vriendelijke groeten, John Kuipers

24. Ik was op mijn 45e klaar in NL en dat kwam door het verziekte politieke klimaat. Opgegroeid, ik ben van 1963, in een arbeidersbuurt van de grote stad zag en ervoer ik dagelijks de voornamelijk negatieve gevolgen van de massa immigratie golven.

Toen ik later politiek bewust werd zag ik hoe de enige politicus van die tijd met kritiek op deze immigratie (Hans Janmaat) werd weggezet als racist.

Later zag ik mijn vrienden bewust kiezen voor een uitkering, een goedkope sociale woning en zwartwerk in de horeca. Terwijl ik verzoop in een 40-urige werkweek en mijn inkomen grotendeels besteedde aan de hoge lasten van een woning in de vrije sector.

Het was de tijd van de krakers, ik hoef U niet te vertellen dat er toen massaal misbruik werd gemaakt van bijstandsuitkeringen. Maar ik zag dezelfde politici, die Amsterdammers voor racisten uitmaakten wanneer ze klaagden over immigranten in de straat, emotioneel en boos betogen dat ’natuurlijk’ niemand misbruik maakte van de voorzieningen van onze mooie verzorgingsstaat.

Ik begon te begrijpen dat dit een patroon was en zag door de jaren heen politici carrière maken door makkelijke politiek correcte standpunten in te nemen. De destructieve gevolgen voor de belastingbetaler en de verzorgingsstaat namen ze op de koop toe. Zo zag ik dat.

Nog later werd ik me bewust van het verborgen EU-proces, en de zeer nadelige gevolgen hiervan voor NL. De groep politici die telkens vermeed hier iets aan te doen, sterker nog, die voor al dit kwaad ijverde was groot. Zij verdeelden de macht in NL zodat gelijkgestemde geesten in de media, de universiteiten en de culturele instituten allemaal voor dezelfde agenda werkten, en dit helaas tot de dag van vandaag nog steeds doen.

Er waren na Janmaat maar een paar politici (Fortuyn, AH Ali, Wilders) die het lef hadden tegen deze stroom in te gaan. Deze mensen die het lef hadden de realiteit onder woorden te brengen en het daarmee

opnamen voor het Nederlandse volk werden door de gevestigde horden op de meest smerige manieren aangevallen. U kent de gevolgen hiervan.

Ik zie in Trump dezelfde onconventionele kwaliteiten van werkelijke problemen benoemen en daar iets aan trachten te doen ondanks de

tegenwerking van de gevestigde orde (zowel links als rechts net als in NL)

Ik kende het politieke landschap in de VS niet geweldig goed, maar ik ben me daar sinds Trump meer in gaan verdiepen. Ik ben erg dankbaar dat in het VS-systeem een man als Trump president kan worden, dat is pas echte democratie, niet de nep democratie van NL. Maar het was close, en de krachten werken volgens mij niet anders in de VS dan in NL.

Ik heb Obama altijd als een meesteroplichter gezien, ik zag live op tv bij z’n inaugurele rede hoe hij zijn stem verhief om duidelijk te maken hoe krachtig hij positie nam, „there is no discussion on climate chance!!.” Tja, dat klopt, de discussie is over de rol van de mens daarin, nietwaar?

Hillary geeft me altijd de ’creeps’ en zowel bij haar vrouw zijn als Obama’s ’zwart’ zijn speelde m.i. een enorme lobby voor positieve discriminatie, waar ik een tegenstander van ben. Niet discrimineren en gewoon de beste kiezen is mijn idee.

Dus ja, voor mij was Trump, en zijn manier de ’gewone’ Amerikaan aan te spreken, de beste. Ook geloof ik dat zijn niet-klakkeloos-meelopen- met-het-globale-kapitalisme, zoals o.a. de EU van Merkel en consorten, het beste is voor de wereld.

Trump doet nu in de VS wat Fortuyn voor ons had gedaan.

Beste Weird, het spijt me dat het zo’n lang verhaal is geworden. Als je het tot hier hebt gelezen ben ik je dankbaar.

Misschien dit nog. Ik werkte van 2000 tot in 2010 bij dagblad Trouw als internetredacteur. Ik heb altijd het gevoel gehad dat ik daar vanaf het begin ben tegengewerkt omdat ik niet meedeed met het gescheld op Fortuyn. Dat was ook de reden, zeker na het vertrek van hoofdredacteur Frits van Exter, die nog iets van balans hield, dat ik daar vrijwillig ben vertrokken toen de kans zich voordeed.

Hoogachtend, Leo van Essen

25. Beste Wierd,

Naar aanleiding van je verzoek het volgende.

Als volger van het Amerikaanse nieuws sinds jaren, ben ik ook Trump tegengekomen. Het verbaast me niets dat een zakenman, die dagelijks geconfronteerd wordt met corruptie en waanzinnige regelgeving, op een goede dag besluit, een gooi naar het presidentschap te doen. Het verbaasde me ook niets, dat Trump de verkiezingen heeft gewonnen op één simpel feit: zijn aankondiging, dat hij zich aan zijn beloftes zal houden.

Nu blijkt dat hij dat ook doet, zijn de rapen gaar, voor zover ze nog niet gaar waren vanwege de liberale angst, dat hij dat zou doen.

Zonder Trump zou de wereld er een stuk slechter uitzien.

De hele bashing beweging in de EU is slechts gebaseerd op de panische angst, dat iets dergelijks ook hier kan plaats vinden en dan bedoel ik niet door mensen als Wilders, maar eerder door Baudet, die er goed aan zou doen, wat minder filosofisch en wat meer praktisch te zijn. Als Trump dus en als Fortuyn voorheen.

Als hij niet vermoord wordt, zal Amerika er na 8 jaar Trump veel beter uitzien. Goede connecties met China en Rusland, Israël en India. De EU is volkomen onbelangrijk. In Brussel lopen ze allemaal in een broek, die groot genoeg is voor allen, inclusief Timmermans.

Daarbij velen die dromen van een snorretje.

Trump is uit op het gestalte geven aan een plan dat erg lijkt op het ICEDAL plan.

Isolation, Colonization, Education, Development en Leave.

In het kort

• Isolation - Dit geldt voor de Islam. daar valt voorlopig nauwelijks mee te werken.

• Colonization - Afrika. Ditmaal niet om te halen, maar om te brengen in de vorm van Education en Development onder leiding van de gulle gevers. Het wordt een take it or leave it systeem.

• And Leave - Vertrek van de gulle gevers, als het project is voltooid, waarbij natuurlijke grenzen zoveel mogelijk worden hersteld, er gezorgd is voor voldoende energie, voorlopig door middel van kerncentrales (molten salt) etc.

De Education spreekt voor zichzelf. Development beslaat alle infrastructuur, landbouw etc. etc.

Tijdsduur: zo’n 100 jaar.

Alleen een samenwerkingsverband van China, USA, Rusland, India en Israël kan zoiets voor elkaar krijgen. Gebeurt er niet zoiets, dan gaan we

met zijn allen terug naar de islamitische Middeleeuwen.

Ongetwijfeld zal verwend links alles proberen om zoiets tegen te houden. Het zou de doodsteek betekenen voor hun Utopia met honderden genders, nul critici, brandende kaarsjes en lief zijn voor elkaar in bittere armoede en de modder.

Op dit moment is Trump de enige in de wereld die zoiets voor elkaar kan krijgen. Met bloed, zweet en tranen, dat wel, maar ook hoop. Hoop die er niet is met de huidige wereldpolitiek en een vleugellamme VN, die gegijzeld wordt door een club van tirannen, die allemaal een stem hebben. Het zou me niets verbazen, als er een tweede club wordt opgericht met dezelfde doelstellingen, maar zonder die gijzel mogelijkheid.

Er is natuurlijk nog veel meer.

Met vriendelijke groet,

Maarten Vasbinder, gepensioneerd huisarts

26. Beste Wierd,

Hoe kan je in vredesnaam nou geen fan worden van iemand die het presteert om president te worden, terwijl corrupte Hillary 99% van de pers als campagneteam mee had?

Wat heb ik genoten. Ik zie ze nog zo zitten, de tafelheren en dames bij de wereld draait door, onder leiding van rode rakker Matthijs, met een studio gevuld met klapvee geselecteerd op Joop.nl (voor mij het linkse afvoerputje op internet).

Op radio 1 waar dag in dag uit de nieuws bv van BNN VARA uitpuilde van de anti Trump laster, met de psst van Peter van Bruggen waarin Trump elke dag werd afgeschilderd als een boze kleuter.

Elke dag werd de mening van de linkse media via radio, televisie en kranten onze strot door gedrukt. En toen kwam het grote moment. De media (die in sommige polls Trump 1,6% kans toedichtten, zoals Huffington Post deed) kreeg de loodzware deksel keihard op zijn neus. De NOS, de VARA, eigenlijk de gehele NPO, alle kranten met hun deugende columnistjes, alle ’BN-ers’ die zo graag de politiek correcte filantroop uithingen, in één klap stonden ze allemaal voor aap. Wat hebben ze gestotterd en gestameld op de televisie. Wit weggetrokken verbijsterde gezichten van de grachtengordel in DWDD.

Heerlijk.

Zelden smaakte mijn biertje zo lekker voor de televisie (die ik overigens tegenwoordig uitlaat, ze hebben er nog steeds niet van geleerd namelijk).

Voor mij was de overwinning niet zozeer geweldig vanwege Trump zelf (al doet hij het best aardig, ondanks alle tegenstand krijgt hij veel voor elkaar), het was voor mij voornamelijk een fantastisch moment omdat ik bijna de gehele media, zo links, politiek correct, deugend, en vooral zo oneerlijk, zag afgaan.

Het toont eens te meer aan dat de kloof tussen het volk en zijn mening, en dat wat onze kranten en omroepen ons door de strot willen drukken, onoverbrugbaar groot is geworden.

En dankzij Trump, en de Amerikaanse kiezer die zich niet liet sturen, is dat nog maar eens extra duidelijk geworden.

Met vriendelijke groeten, Kees uit Winterswijk

27. Wierd hier in het kort mijn inzichten.

Ik kan mij nog goed herinneren toen Trump in beeld kwam dat ik een discussie had met een kennis via Facebook. Op een gegeven moment kreeg ik op mijn argumenten alleen maar emoticons terug die huilden van het lachen, met andere woorden ik was knettergek. Even later heeft deze kennis mij geblokt. Ik moest naderhand lachen toen Trump inderdaad president werd.

Hillary Clinton gaf eigenlijk hetzelfde melodie af als de linkse partijen hier in Nederland en de EU over de asielzoekers / migranten. Daarnaast liet Hillary Clinton steeds maar weer oorlogsretoriek horen met betrekking tot Rusland. Ze zou de wereld wel even laten zien dat ze een ijzeren lady is dat oorlog niet schuwt.

Trump gaf in niet politiek-correcte taal aan wat er moest gebeuren met vooral Amerika en zette zich af tegen de EU en de landen die van hun Defensie en veiligheid een potje hadden gemaakt. Net als in Nederland zie je dat jaar na jaar bedrijven de productie uitbesteed aan lage lonen landen, dat was ook het geval in Amerika. Kenniseconomie moest het worden, de maak-industrie verdween zowel in Amerika en als in Nederland onder het socialistische gedachtegoed steeds meer van het toneel. De mensen met een minder hoog IQ hebben pech gehad. In Amerika zag je onder Obama precies hetzelfde gebeuren en daar werden vooral de Afro-Amerikanen het slachtoffer van en kwamen in een soort van bijstand terecht en werden zo afhankelijk van de staat. Onder Hillary Clinton zou dit duizend maal verergerd worden door het opnemen van

miljoenen asielzoekers en migranten, precies wat je nu vooral in Zweden, Frankrijk, Duitsland, Engeland, Italië en Nederland ziet gebeuren. Dat kan alleen maar tot een onbetaalbare verzorgingsstaat, chaos en islamisering leiden en Trump zag dat.

Met vriendelijke groet, Rob Esveldt

28. Sinds ik Trump ben gaan volgen, ver voor hij verkozen werd als president, heb ik vertrouwen dat hij iets wil en kan veranderen aan de corruptie van de zittende politieke macht wereldwijd. Daarvoor moet je iemand hebben die a-politiek is en bereid is om als een olifant door de porselein kast kan gaan. De Amerikaanse ’deep state’, maar ook de wereldwijde milieu - gender- anti-Israël lobby is hij aan het doorbreken. Hij maakt politiek incorrecte capriolen, maar dat kan niet anders. Hij maakt ook (communicatieve) fouten, waardoor ik met zorg op de reacties wacht. Maar het moet.

We zouden zo iemand hier ook moeten hebben, die de trap van bovenaf schoonveegt. Een kliekje van politici en hoge ambtenaren gijzelen ons volk. Laat er maar een Trump opstaan. Overigens verwacht ik niet dat het hier een paradijs wordt. Als dominee en gelovig mens wacht ik op de toekomende eeuw waarin de Messias zal verschijnen. En dat is niet Trump.

Simon van Groningen

29. Geachte heer W. Duk,

Reagerende op uw verzoek waarom ik een fan ben van president D. Trump.

Bewondering voor Trump is een groot woord eerder fascinerend om het spel te aanschouwen. Van de heer Trump had ik weleens gehoord of gezien voor mij kwam hij toen als een clown over.

Maar nu zijn mijn gedachten toch bijgesteld over Trump.

Trump legde met zijn benoeming pijnlijk bloot wat de politieke elite is en hoe het gestuurd wordt in Amerika en hoe het verder verspreid wordt over de wereld.

En dat het voornamelijk gestuurd wordt door de linkse politieke elite.

Als je de media, de filmindustrie en de universiteiten onder controle heb is het land in je macht.

Vooral de universiteiten, daar moet het gebeuren want dat is de kweekvijver voor de linkse elite.

En toch liet Trump zien dat het volk via stemmen het landschap kan veranderen. Dus de democratie werkt wel.

Dat hij in Nederland belachelijk gemaakt wordt door diverse journalisten zoals E Mouthaan en de NPO en een aantal meelopers om hun baantje te behouden, laat vooral zien dat ook deze onder invloed staan van George Soros en de Amerikaanse elite.

Ook hier legt hij pijnlijk bloot hoe het hier werkt en dat de media / politiek hier ook dood is - uitzonderingen daargelaten.

(Want wij kennen een heer Wilders en Baudet en pareltjes van enkele journalisten vandaar de negativiteit over hen en Trump ).

Hij laat zien: als het volk het wil, dan kan het.

Hij wordt weggezet als een dom en ongeleid projectiel vooral door de linkse kerk.

Maar als je miljardair bent en meer dan 500 bedrijven bezit is het tegendeel bewezen, lijkt mij.

Ik vind het fantastisch en indrukwekkend zoals hij zich niet houdt aan de spelregels die de elite afgesproken heeft.

Hij is een businessman en gaat zo dus ook te werk en handelt zo.

Zijn inauguratie-speech was indrukwekkend en maakte op mij veel indruk.

Dat hij de macht van maffia clan de Clintons gebroken had (Hoe is het mogelijk dat je zoals de Clintons altijd in de publieke sector gewerkt heb en met niks begonnen bent een privé vermogen bezit van meer dan 300 miljoen dollar dat geeft te denken).

Hij laat verder ook zien dat als je de politiek wat zakelijker beziet dat dit ook werkt.

De grootste uitdaging voor Amerika is de macht van China, dat flink op weg is om de grootste militaire macht en politieke macht in de wereld te worden.

Door zijn grote bek en Twitter krijg hij de dingen voor elkaar want de overige slappe politieke figuren in Europa zijn in de macht van de elite. De media snapt niet dat je Trump in de media niet kan verslaan. Hij beheerst dat spelletje als de beste.

Hij laat zich ook niet chanteren door de politiek, hij is onafhankelijk van iedereen. De Democraten zien dit nu ook in. (zie het stoppen van de shutdown )

Vandaar mijn bewondering voor hem. Dit is ook de reden waarom hij gekozen is door het Amerikaanse volk.

Met vriendelijke groet,

G. T. van Eijk, 58 jaar (stemt FVD ), opleiding LBO 30. Dag Wierd,

Ik ben de Vlaming die je op Twitter heeft gecontacteerd.

Kort samengevat: ik ben nog steeds fan van Trump omdat hij de links- globalistische pensée unique bedreigt. Omdat zijn aanwezigheid in het Witte Huis nog steeds een middelvinger is naar de Merkels en de Junckers van deze wereld.

Kijk: dat hij een proleet is, een puber in het lichaam van een bejaarde man; het zal allemaal wel. Maar dat is net de mop. Als libertariër (met conservatieve trekjes) vind ik het geweldig dat zijn presidentschap de rol van de overheid in een samenleving bagatelliseert. En tegelijkertijd worden ’s mans al te autoritaire tendensen ingedijkt door de sterk functionerende rechtsstaat, de checks and balances: geweldig.

Trump is en blijft een verademing voor de vrije gedachte in het Westen. De mainstream media, de academische en culturele wereld: de intellectuele bovenlaag worden gegijzeld door het politiek correct denken, de consensus is cultuurmarxistisch. Trump blaast dat allemaal op.

Dat er een probleem is met de islam en met massa-immigratie wist het volk al lang, maar wou de MSM grotendeels onder de pet houden. Door hem worden de media gedwongen om dingen te onderzoeken (bvb.: zijn Zweden-uitspraak). Door hem ben ikzelf de hele klimaathetze in vraag beginnen stellen, heb ik opzoekwerk gedaan en heb ik geleerd dat de wetenschappelijke consensus over de rol van CO2 in klimaatopwarming hoegenaamd zo stellig niet is als de MSM doet uitschijnen.

Hij roept Jeruzalem (wat al de de facto hoofdstad was) uit tot hoofdstad van Israël, en de MSM ontploft van verontwaardiging. NAVO- bondgenoot Turkije valt Syrië binnen, richt een slachting onder de IS- bevechtende Koerden aan: steppenrollers op CNN. Nogmaals brengt Trump de hypocrisie van de links-globalistische intellectuele mainstream aan het licht; hier wel indirect.

Mijn kritiek: hij had het showelement van de Fake News Awards misschien iets beter kunnen verzorgen. ’He half-assed that one’, zoals commentator Ben Shapiro opmerkte. Van een reality show-president verwacht je op dat vlak meer.

Ik hoop dat je hier wat mee bent! Keep up the great work, overigens!

Vriendelijke groeten, Laurens B. uit Gent

31. Trump is (tot zover) de enige politicus (hoewel...) die zijn uiterste best doet om de in de campagne beloofde zaken ook te realiseren. Daarbij interesseert het ’m geen fluit of er anderen (lees: geen medestanders) zijn die zulke dingen ’not done’ vinden.

Met z’n gestuntel zet-ie dus min of meer de gevestigde orde (die zichzelf uiteraard correct vinden) volstrekt voor paal.

Groet,

Carlo Vervoord

32. Beste Wierd,

Nadat ik je oproep op Twitter zag, vond ik het toch leuk om mijn gevoel eens te delen.

Ik heb de hele opkomst van Trump, zijn rally’s, zijn speeches, zijn manier van het electoraat voor zich winnen gevolgd.

Ik heb het gezien als David die tegen Goliath vecht (de reus tegen het kleine mannetje).

Al die vooringenomen democraten, gelijkend aan de regenten van de PvdA in Nederland, die allemaal zo zeker wisten dat Clinton ging winnen. De statistieken en peilingen die uitwezen dat het 98% kan zou zijn dat Clinton zou winnen.

Ik vond Trump eigenlijk in elk debat de bovenliggende partij, met name omdat hij op geen enkele wijze afhankelijk is van wie dan ook en zichzelf volledig kon profileren als „de man van het volk” die tijdens rally’s het prachtige lied ’God bless the USA’ meezong.

Ik kreeg een heel raar gevoel, soort overmoedig gevoel, dat er iets

bijzonders stond te gebeuren en voelde me erg verbonden met de gewone man uit de VS, die zich groen en geel ergerde aan die schijn vriendelijkheid en hooghartigheid van de Democraten en Clinton in het bijzonder, die met een minzaam en denigrerend lachje de debatten inging. Haar grootste fout was natuurlijk hen ’deplorables’ noemen, massaal werden mensen nog fanatieker om hun stem te laten horen.

Mijn kinderen, 4 stuks in totaal, 2 jongens van nu 8 en 7 en mijn 2 dochters van nu 11 en 9 kwamen dagelijks uit school met de meest idiote indianenverhalen over de vrouwen-hatende, racistische, antisemitische, ordinaire Trump, waarin ik 1 op 1 de linkse juffies hoorde. Zodra Trump op tv kwam, werden ze gek van woede, kreeg een keer een blad onder ogen, waarin er allemaal rare beweringen over Trump stonden, dat-ie alle buitenlanders haat en een muur wil bouwen om mensen in nood buiten te houden. Ik was overigens niet verbaasd, daar de school op elke 5 december ook veegpieten en dat soort onzin opvoeren.

Toen kwam de dag van de verkiezing. Ik heb zoveel mogelijk gevolgd, maar ben uiteindelijk toch gaan slapen. Ik werd wakker, checkte direct de telefoon en zag dat Trump had gewonnen. Ik was ontroerd, daar ik wist, dat de man die zijn miljardair levensstijl in de waagschaal had gelegd, met alle demoniserende boodschappen aan zijn adres, nu echt voor het Amerikaanse volk moest knokken. En wat een jaar is het geworden! Alle bijzaken worden door de 90% negatieve belichting van de media als hoofdzaak opgevoerd en de hoofdzaak (tegenhouden illegale immigratie, laagste werkloosheidscijfers (ook onder alle geledingen), de beurs sky high, bedrijven die zich (her) vestigen, werkgelenheid opgevoerd, belastingen verlaagd, minimum loon bij grootste supermarkten verhoogd, bureaucratie hervormd enz enz.) worden nauwelijks belicht. Het blijft gaan over Rusland collusion, Shithole, DACA en andere ellende.

Maar nu komt de #memo waarschijnlijk en zal de corruptie van verscheidene instanties worden blootgelegd. Eindelijk heeft iemand het voor elkaar gekregen om zaken aan de kaak te stellen, heilige huisjes omver te kegelen en de haat groeit meer en meer.

Ik geniet en droom van een leider als Trump (of Orban).

Indien je nog vragen hebt, verneem ik graag van je en keep up the good work!

Groetjes, Roderick

33. Hallo Wierd Duk,

Hier de reden dat ik vanaf het begin en nog steeds fan ben van

Trump: Mijn context waarin zijn boodschap binnen kwam:

1. Eyeopener: Aanval op de natiestaat, Thierry Baudet.

2. Bracken, http://gatesofvienna.net/2015/11/tet-ta ... lams-2016- european-offensive/ over drie machtsblokken in de wereld. Ik ben het meest bang voor international socialism icm. international bankers.

3. Naomi Wolf- ’The end of america full documentary’ op YouTube. https://youtu.be/eFz72e9jcOg

Zo bleek Trump voor mij een passend deksel op het potje waar op staat: ’openlijk verzet tegen de totalitaire pc NWO’ Ik zie zijn hang naar zelfbevestiging ook wel. Maar hij maakt ook ongewoon veel klaar

vergeleken bij de gewone DC politicus Vr. Groet,

Wouter Rozema Zwolle

34. Fan zou ik mezelf niet willen noemen.

Niet van de persoon Trump in ieder geval.

Wel van zijn manier van politiek bedrijven.

Wat meer nationalisme zou voor veel landen een verbetering zijn. Korte metten durven maken met contraproductieve wetten en regels evenzeer.

Het meel uit de mond spugen en zeggen waar het op staat. Illegaliteit aanpakken.

Fiscale kneveling van het volk terugdringen.

Ik ben de huidige manier van politiek bedrijven, verworden tot carrièreplanning van politici en semantische indoctrinatie van het volk, meer dan beu.

Sterker nog, ik ben af en toe de razernij voorbij door het politiek-correcte gebazel, de hypocrisie, de eindeloze herhaling van mantra’s opdat het volk het zelf gaat geloven.

Dan heb ik veel liever iemand die zegt waar het op staat, al zou ik persoonlijk minder grof zijn.

Maar misschien moet de schrille toon wel, wil het doordringen.

M. de Rooij

35. Donald Trump is een allesbevattend pakketje zogezegd wat hem bij mij zo populair maakt. Ten eerste is het een top zakenman en eigenlijk ook een topmarketeer, want wat een timing om aan te kondigen op 16 juni 2016 ’I am officially running for president of the USA en ik zal de grootste banenpresident worden die God ooit geschapen heeft’.

Hij speechte precies waar miljoenen mensen op zaten te wachten en graag wilden horen, een president die het noemt bij de naam: oa. het smerige politieke spel in Washington en hoe een paar rijken de macht naar zich toe trekken. Trump trok meteen mijn aandacht omdat hij precies benoemde wat we niet willen. En daar vervolgens ook meteen mee aan de slag ging. Een echte smartass! Ik heb nooit getwijfeld dat hij president zou worden, omdat de timing perfect was. Iets nieuws, brutaal, soms misschien wat lomp, maar wel recht voor zijn raap en er ook echt wat aan willen doen. En vooral een president die naar het volk luistert.

Ik heb jaren in Florida gewoond en heb mij sindsdien altijd verbonden gevoeld met de Amerikanen. Leukste aan Donald Trump vind ik dat hij gewoon zichzelf is en tegen het zgn. politiek correcte systeem aanschopt en dat maakt hem mateloos populair. Een mensenmens!

Ok, so far mijn reden.

Groet, Sylvie

36. Hoi Wierd,

Je vroeg op Twitter naar „Trump fans”, vandaar mijn mailtje, ik ben een Trump-fan. Trump de president, niet Trump de show business ster. Het waarom laat zich niet heel gemakkelijk omschrijven, maar ik zal een poging doen.

Allereerst klopt veel van de negatieve framing niet. Vaak overdreven, bijna altijd irrelevante gossip. Als je alle framing, leugens en halve waarheden eraf haalt, blijft een heel ander beeld over van Trump dan dat de media je wil doen geloven.

Zijn opmerkingen over vrouwen zijn volstrekt irrelevant en worden 10 van de 10 keer volstrekt uit hun verband gerukt of overdreven. De dikke

lading boter op alle (mannen)hoofden is inmiddels al ruimschoots aangetoond met de #metoo ontwikkelingen.

Zijn ijdeltuiterij zou je wellicht als probleem kunnen aanduiden, maar dan moet je al zijn woorden uit diverse interviews en speeches volledig negeren, of niet geloven. Hij heeft bij herhaling (en uit het hoofd, niet van een teleprompter) volstrekt duidelijk gemaakt dat die ijdeltuiterij nu zal worden ingezet voor het landsbelang. Ik geloof dit omdat het geheel in lijn is met zijn karakter en consequent aansluit bij wat hij al decennia beweert. Deze man heeft al geld. Heeft al macht. Heeft al roem. Wat hij niet heeft (en wat hij overduidelijk wil) is een plek in de geschiedenisboeken, als beste president ooit. Gouden standbeelden door het hele land en ver daarbuiten. Heldenstatus a la Lincoln en Jefferson. Dit zal allemaal alleen maar lukken als hij de goede dingen doet.

Zijn „leugens”, aldus de MSM, zijn eigenlijk nooit leugens. Het zijn hyperbolen, waarbij de kern gewoon klopt, maar hij de cijfers

overdrijft. - Zijn opmerkingen over islam en immigratie zijn correct en rationeel. Uiteraard wil je legale immigratie, geen illegale. Er is nog nooit een Amerikaanse president geweest die het andersom beweerde, maar bij Trump is het ineens ’racistisch’. Over islam idem dito. Iedereen met intellectuele integriteit en moed ziet dat islam een probleem is (voor tradionele Westerse opvattingen, die superieur zijn aan islamitische) en een veel groter probleem zal gaan worden als het niet wordt aangepakt. In Europa idem dito.

Zijn twittergedrag zie ik als geniaal. Ook de dubieuze tweets. Dit geeft een inkijkje in zijn karakter en is vaak een bevestiging van zijn gesuggereerde intenties. Daarbij doet hij wat hij heeft beloofd (talloze zaken kun je zo oplijsten). De berichten dat hij „niks voor elkaar krijgt” overal in de media zijn gewoon onzin. Daar waar dingen mislukken, kun je over het algemeen zeggen dat het niet aan hemzelf ligt, maar aan politieke spelletjes in „de swamp.” Hij is overduidelijk in gevecht met een „deep-state”, activistische ambtenaren en zelfs activistische rechters. Hij is de strijd aan het winnen. De komende maanden zal hij er meer in meer in slagen in zijn „drain the swamp” missie. Het zal ook steeds zichtbaarder worden en zijn aanhang zal groeien. In 2020 zal hij met overmacht de verkiezingen winnen. De allerbelangrijkste reden: Hij is politiek incorrect en spreekt vanuit zijn hart (en niet vanaf een briefje). Hij durft in te gaan tegen de virtue-signalling-cultuur. En hij weet wat hij doet. Allerlei zelfverklaarde intellectuelen hebben Trump dom, achterlijk en wat al niet meer genoemd, maar dat is uiteraard absurd. Verwar zijn pragmatisme niet met ideologisch onbenul. Deze persconferentie vat

het wat mij betreft helemaal

samen: https://www.youtube.com/watch?v=poFDm0WRqUo

Een held deze man, want wat hij aan het doen is, is niet zonder risico’. Groet,

H. K. (gaarne volledige naam niet publiceren) 38. Beste Wierd,

Eerst had ik vooral te doen met de Amerikanen, wat was hun keuze nu eigenlijk? Corrupte Clinton of Blaaskaak Trump met zijn gestrekte been plannen. Was dit het beste wat Amerika te bieden heeft op dat moment?

In de aanloop van de verkiezingen, tijdens de campagne van Clinton werden er zoveel smerige spelletjes gespeeld, dat ik sympathie voor Trump begon te krijgen. Alles werd van de plank getrokken in het Clinton kamp, het leek wel „House Of Cards” in het echt.

De Russen, beschuldigingen van aanrandingen, de opkomst en ondergang van Bernie Sanders, ik begon steeds meer sympathie te krijgen voor Trump. En bewondering voor zijn standvastigheid.

Wat zijn de Amerikaanse media en die van ons, trouwens, door de mand gevallen. Wat een erbarmelijke vertoning van vooringenomenheid was/is dat zeg.

Toen hij tot verbazing van vriend en vijand de verkiezingen won, dacht ik: die man gaat zo tegengewerkt worden dat niets van de grond komt en men achteraf kan zeggen : zie je wel, was niks wordt niks.

De dramatische reacties van de democratische kiezers waren vermakelijk en zo overdreven.

Nu een jaar later kan worden gezegd dat hij veel van zijn plannen heeft waargemaakt, ondanks alle anti-Trump media campagnes, aantijgingen en tegenwerking. En het werpt vruchten af. Hoe men ook probeert de resultaten te bagatelliseren. En wat blijkt: veel van de beschuldigingen van het Clintonkamp worden nu onderzocht met betrekking tot de Clintons zelf en de Obama administratie. Russische contacten, Uranium One Deal, Bengazi, verdwenen mailtjes en pogingen om de onderzoekscommissie voor te liegen.

Ik kijk altijd met bewondering naar Trey Gowdy en Jason Chaffetz hun interviews met liegende en draaiende getuigen op Youtube.

Dus, ja ik ben eigenlijk wel fan van Trump geworden.

Met vriendelijke groet, Fabian Spruijt

39. Beste Wierd,

Waarom zou een man die multimiljardair is en 72 jaar, zich de moeite getroosten zich zo in te zetten voor zijn land.

Mijn opa was nagel-raper bij de Werf Wilton Fijenoord. Die mensen waren echt arme arbeiders. Dat er in Nederland een sociaal systeem is ontworpen om dit soort mensen een vangnet te geven, dat is uitstekend. Maar, wat er de laatste 65 jaar in Nederland is gebeurd met het linkse gedachtegoed, is gewoonweg van de gekke.

Ik heb 35 jaar voor Amerikaanse bedrijven gewerkt. Heel, heel veel over de wereld gereisd. Veel in het Midden Oosten en Afrika.

Ik meld dit omdat wanneer je veel buiten Nederland hebt geleefd, je met een ander perspectief naar Nederland kijkt.

Een groot deel van de Nederlanders zijn tot op het bot erg links. Een heel raar soort links. Salon socialisme. Zodra je normaal doet, of in het midden van het spectrum, ben je al extreem rechts. Volgens de radio en de tv-mensjes dan.

Dat begint al bij het Koningshuis. Maar hoe kan een Koningshuis nu links zijn. Dat is de schijnheiligheid ten top.

Onze gehele MSM en de NPO zijn extreem links. Begrijpelijk, dat wordt allemaal uit de staatskas betaald. En politiek gemonitord.

De manier waarop op de NPO Trump wordt bejegend is hemeltergend onbeschoft en uitermate dom.

Hoe komt het nu dat een land als Israël zo’n rijk en vooruitstrevend land is. Technisch heel hoogstaand.

Daarentegen Palestina een grote bende. Kijk eens naar het hele Midden Oosten inclusief heel Centraal Azië en Afrika. Produceren nauwelijks, corrupt en arm. Ligt voor het grootste deel aan corrupte leiders.

Trump is het prototype conservatieve Amerikaan.

Hij heeft vanaf minuut 1 gezegd hoe hij het aan zou pakken.

Noem maar op: meer banen, infrastructuur (en dat is heel hard nodig). De muur, het klimaat, de economie , de gezondheidszorg , immigratie etc etc.

Hij doet wat ie zegt. Alles kan niet in een jaar. Hij heeft nog meer tijd nodig. Hij gaat Amerika echt weer groot maken.

Hij heeft in dat jaar wel een oorlog beëindigd (Syrië). En geen oorlog begonnen, terwijl hij wel is uitgedaagd.

De NPO is nog niet in staat geweest een keer een juiste, op waarheid geschoeide analyse over Trump te geven. De NPO en correspondenten maken er een pantomime van.

Het is hemeltergend, dat wij met de EU in die flow meegaan. Dat de EU het zoekt bij de Palestijnen. Dat Timmermans ons de diversiteit blijft opleggen. Met Macron en nu in Duitsland Merkel weer, zal het niet verbeteren.

Ik heb zelf 20 jaar in Frans taalgebied gewoond en 17 jaar in Parijs gewerkt. Frankrijk heeft een immens immigratie probleem.

Maar Wierd, je vroeg over Trump. Welnu, een fijne frisse wind, hij houdt zich aan zijn woord.

En als hij de tijd krijgt, zal hij Amerika weer groot maken.

Met vriendelijke groet. Chris Wielders

40. Waarom ik fan van Trump ben:

1. Omdat hij president is geworden, volledig op eigen kracht. Hij komt niet uit de politieke klasse zoals de Clintons. de Bush-clan en Obama. Hij heeft 90% van de media tegen zich.

2. Het politieke systeem in de VS is zo ingericht dat de president (een gekozen burger) tijdelijk de macht heeft. Een politiek klasse van beroeps politici die het steeds weer voor het zeggen hebben zoals in veel westerse democratieën is slecht. Een democratie moet opgewassen zijn tegen populisten als Trump of Wilders. Als het daar niet tegen kan is heeft het geen bestaansrecht. Overigens wordt de macht van de (minister) president overschat. Er zijn genoeg controle mechanismen.

3. De resultaten van 1 jaar Trump worden niet genoemd of gebagatelliseerd in de media. Economische groei, werkgelegenheid (laagste werkloosheid onder niet blanken en vrouwen), buitenlandse politiek (China, Noord Korea, Navo, IS).

4. De stuitende eenzijdige berichtgeving in de Nederlandse media is een ergenis. Trump is de duivel. Gisteren was het Wilders, morgen is het Baudet. De BN’ers duwen elkaar aan de kant om te laten weten door over welk onderwerp dan ook eerst even te vermelden dat zij wel deugen omdat zij zo’n hekel hebben aan Trump of Wilders.

5. Als ik 1 ding zeker weet is dat wanneer ergens 100% consensus over bestaat, deze consensus niet klopt Vrijwel niets is onder alle omstandigheden alleen maar goed of slecht. De stelling Trump (de duivel) is slecht en Obama (de Messias) is goed, is absurd. Obama de

slechtste president (buitenlands beleid MO) met de beste pers want kleurling en een prima presentatie.

Henk Meerema Groningen
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Hans v d Mortel sr

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Zo Jul 22, 2018 1:35 am

Hans van de Mortel schreef:I like Trump for his directness. He draws attention to the danger of muslims who are the carriers of the virus Islam.

Ik weet niks met zekerheid. Ik ben gelovig atheïst en verkondig uitsluitend eigen dogma's wegens gebrek aan de vrije wil.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Ma Jul 23, 2018 2:55 pm

Oeps!!!! .The tweet came on the heels of Rouhani’s warning to Trump that hostile policies could lead to the “mother of all wars" with Iran.

Afbeelding
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Hans v d Mortel sr

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Ma Jul 23, 2018 3:36 pm

Ariel schreef:Oeps!!!! .The tweet came on the heels of Rouhani’s warning to Trump that hostile policies could lead to the “mother of all wars" with Iran.

Ik heb gelezen dat de Iraanse zetbaas van Allah gedreigd heeft de Perzische golf af te sluiten. Als ik Trump was had ik gereageerd als volgt:

"Beste zetbaas van Allah, doe wat je zegt en let dan op wat er vervolgens met jou persoonlijk gebeurt. Want mijn hekel geldt niet aan het Iraanse volk, maar aan zijn verdorven achterlijke leiders die het elke dag zonder de hulp van Allah moeten stellen en niet verder presteren dan de stoute baby die zijn zin niet krijgt en niet zonder westerse luier kan."
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben gelovig atheïst en verkondig uitsluitend eigen dogma's wegens gebrek aan de vrije wil.

xplosive

Berichtdoor xplosive » Ma Jul 23, 2018 4:48 pm

Een paar "artificial intelligence drones" die Iran kunnen binnendringen en gericht kunnen schieten moet voldoende zijn.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten

mercator

Berichtdoor mercator » Ma Jul 23, 2018 6:22 pm

Hans v d Mortel sr schreef:[i]"Beste zetbaas van Allah, doe wat je zegt en let dan op wat er vervolgens met jou persoonlijk gebeurt.

Was het niet dat andere Islamitische haantje Saddam dat vanalles zat te dreigen over de "moeder van alle oorlogen" etc. ? We weten hoe het die vergaan is. In Iran hebben ze het toilet met waterspoeling nog niet eens uitgevonden en dan zouden ze de VS eens gaan aanpakken ?
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Di Jul 24, 2018 2:40 pm

Marginalizing Melania
Need more evidence that there are two Americas? Here: Left-wing hatred of Melania Trump is inversely proportional to flyover admiration for the first lady.

In just the last month, late-night clown Jimmy Kimmel mocked Trump’s Slovenian accent, CNN contributor April Ryan attacked her as “not culturally American,” former Hillary Clinton spokesman Philippe Reines derided her genteel presence at former President George H.W. Bush’s wife, Barbara’s funeral, and horror writer Stephen King snickered at her hospitalization this week for kidney surgery.

Yet, while partisans in the political press and entertainment media work hard to stoke division against and resentment of the Trump administration, “Melania” is now among the fastest-growing baby names in the nation, according to recently released Social Security data. And a new poll by anti-Trump CNN released on Monday reported a 10 percent jump in the first lady’s favorability ratings — from 47 percent in January to 57 percent last week.
http://michellemalkin.com/2018/05/16/marginalizing-melania/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Wo Jul 25, 2018 11:20 pm

Ruzie met Trump: Amerikanen boycotten Harley-Davidson – winst zakt in

Geplaatst op 25 juli 2018

Afbeelding

In de ruzie met Donald Trump heeft Harley-Davidson zich vergaloppeert: de motorrijders en trouwste klanten gaan aan de kant van de Amerikaanse president staan en roepen op tot de boycot van het cultusmerk. Die heeft effect: de omzet en de winst zakten in het tweede kwartaal enorm in. De EU wilde met strafheffingen op de motoren Trump verzwakken – een eigen doelpunt.

De meeste Harley-Davidson-rijders zijn trouwe Trump-fans. Dat brengt hen in een dilemma, maar nu hebben ze duidelijk een standpunt ingenomen: tegen hun lievelingsmerk uit Milwaukee en voor de 72-jarige: “Wij staan aan de kant van de president. Hij heeft voor de volle 100% gelijk”, zegt de baas van “Bikers-for-Trump”, Chris Cos, op “[url]Fox News[/url]”. Tegelijkertijd zegde hij het vertrouwen in de onderneming op: Wij hebben altijd gehouden van Harley-Davidson, in goede en in slechte tijden.” Maar men zou er van overtuigd zijn dat “Trump de firma terecht aanvalt.”

Trump´s dreiging had effect – de Amerikanen boycotten Harley-Davidson
Achtergrond is de aankondiging van de motorfabrikant om op grond van de in de handelsruzie geheven hogere EU-heffingen delen van de productie naar Europa te verplaatsen. Deze plannen waren enorm door Trump aangevallen: “Harley-Davidson moet volledig in Amerika blijven – bij het volk dat jullie succes gebracht heeft.” Hij en ook “jullie klanten zullen dat nooit vergeten”, dreigde hij. En hij kreeg gelijk. Op bijzonder indrukwekkende wijze is dat te zien aan de verkoop van T-shirts, halskettingen en hoofd-shawls te zien. Nauwelijks een Amerikaan koopt deze spullen nog.

De EU had er met de strafactie op gespeculeerd Trump stamkiezers afhandig te maken en hem zodoende op een gevoelige plek te raken. Maar de Amerikaanse president ging niet door de knieën en ging over tot de aanval op Harley-Davidson. De verplaatsingen van de fabrieken zouden het “begin van het einde” van de onderneming zijn. Niet alleen de “Bikers-for-Trump”, maar ook andere klanten keren de traditionele firma de rug toe. In het tweede kwartaal kochten de Amerikanen 6,4% minder Harley´s dan in dezelfde periode verleden jaar. Het waren nog maar 46.490 stuks, deelde de onderneming mee. Ook de winst daalde met meer dan 6% naar $ 242,3 miljoen. De omzet daalde met 1,5% naar $ 1,5 miljard.

Draai om de oren voor Harley-Davidson – en de EU
Dat het inzakken niet nog duidelijker uitviel, heeft Harley-Davidson te danken aan zijn buitenlandse handel: hier steeg de omzet met 0,7% naar 31.938 motoren. Maar juist die internationale business is nu in gevaar. De verhoging van de EU-heffingen op de motoren van 6% naar 31% zou de machines ongeveer € 2200,- duurder maken. De onderneming wil prijsstijgingen echter verhinderen. Tot de verplaatsing naar het buitenland is afgesloten, is Harley-Davidson van plan de kosten door de heffingen zelf te dragen.

Maar dat kan de kiezers in de VS weinig schelen. De “Bikers-for-Trump” startten nu een inzamelingscampagne voor de volgende kandidatuur van Trump over twee jaar. Een draai om de oren voor Harley-Davidson – en de EU.

Bron: www.journalistenwatch.com

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2018/07/25 ... t-zakt-in/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)

Hans v d Mortel sr

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Do Jul 26, 2018 8:54 am

Ondanks alles valt het dus wel mee met Trump

Afbeelding

Onderstaande alinea’s zijn overgenomen uit De Groene van 13 juni 2018

De bespiegelingen over het einde van traditionele diplomatie en de liberale wereldorde worden vaak geschreven met een onmiskenbaar gevoel van doem. Het gedicht The Second Coming van Yeats wordt regelmatig geciteerd: Things fall apart; the center cannot hold. Vorig jaar waren boeken zoals A World in Disarray, van de Amerikaanse diplomaat Richard Haass, nog een uitzondering: een boek vol woorden als ‘onzekerheid’, ‘afbrokkelen’, ‘crisis’ en ‘angst’. Inmiddels schreef zelfs Nu.nl na de G7 van dit weekend: ‘Trump is langzaam de westerse wereldorde aan het slopen.’

Maar dat een gevoel van crisis en onvoorspelbaarheid om zich heen grijpt, betekent niet per se dat rampen om de hoek liggen, stelt een gerenommeerd historicus ons gerust: Paul Kennedy, de auteur van het vermaarde The Rise and Fall of the Great Powers. Dertig jaar na de publicatie van die klassieker, die stelde dat alle wereldmachten opkomen en weer inzakken (inclusief de VS), doceert de in Engeland geboren en in Connecticut wonende Ier nog steeds diplomatieke geschiedenis aan Yale.

De relatieve neergang van de VS, die Kennedy voor deze eeuw voorspelde, is volgens hem vertraagd, maar lijkt zich nu toch te voltrekken. ‘Het zou de VS heel erg helpen als slimme politici de gevolgen daarvan konden opvangen met effectieve diplomatie, dan zou het wellicht nauwelijks merkbaar zijn’, zegt Kennedy. ‘Nu gebeurt het tegenovergestelde. Amerikaanse diplomatie en inzet van soft power is ingeruild voor dwaasheid, banaliteiten en verwarring. Het diplomatieke netwerk is leeggetrokken en normaal diplomatiek verkeer ligt stil. Maar terwijl we praten over het falen van diplomatie zie ik Rusland en China hun beste diplomaten naar Noord-Korea sturen. Iran, Europese landen, iedereen doet het nog, om anderen over te halen naar hun kant. Als andere landen nog steeds denken dat het sturen van slimme, ervaren mensen over de wereld een goed idee is, dan kan ik alleen maar vaststellen hoe triest het is dat de Amerikaanse regering er anders over denkt.’

Kennedy deelt het gevoel van doem niet. ‘Ik heb over het huidige moment na zitten denken en ik denk dat er in de afgelopen 130 jaar zeker drie, vier momenten waren waarop er grote verwarring was over het politieke systeem in de wereld, waarop er geen leiderschap leek te zijn, het moeilijk was lange-termijntrends te zien en orde leek te ontbreken’, zegt hij. ‘Net zoals nu was er zo’n moment in de jaren 1890, na de dood van Bismarck. Halverwege de jaren twintig, toen de Volkenbond en allerlei verdragen niet goed leken te werken. En na de dood van Kennedy, in de jaren zestig. Angst en verwarring komen dus vaker voor. Steeds lijken de structuren zwak, terwijl ze nog wel bestaan.’

Ook nu is dat zo, denkt Kennedy. ‘Er wordt hard aan onze structuren geschud. Maar toch zijn ze in redelijke staat’, stelt hij. ‘Een macropolitieke blik op de wereld ziet er op dit moment niet zo mooi uit, maar macro-economisch gaat het in de meeste delen van de wereld goed. Je zou kunnen zeggen: het is opmerkelijk hoe robuust het internationale economische systeem is, ondanks het feit dat er een dolleman in het Witte Huis zit. Trump kan de economische banden tussen de VS en andere landen niet afbreken – zelfs als hij zou willen – en de groei van de wereldhandel niet stoppen. En er zit een grote inherente kracht in westerse landen. Misschien ben ik te optimistisch, maar de internationale liberale orde is volgens mij nog lang niet dood.’

De volgende door mij onthouden wijsheid getuigt van historisch inzicht:

Koning keizer admiraal, stinken doen ze allemaal.

Kom op nou beste mensen waaronder eigenwijze journalisten en hoog opgeleide betweters! De wereld wordt beheerst door de eenmalig pratende beruchte slang zonder naam, die de mens gratis geschonken werd door God. Echter zonder omruil garantie. Want God was een smerige jood. Omdat God zoveel van mensen houdt en mensen van dieren. Ook al worden die voornamelijk tot voedsel verwerkt.

De oplossing voor als er straks ernstige hongersnood dreigt? Legaliseer kannibalisme! Goed voor Afrika. Goed voor de dieren.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Do Jul 26, 2018 10:26 am

En ook Juncker vindt dat Trump meevalt. Er mocht zelfs gezoend worden. :razz: De NOS schreef er een zuur artikel over.

Afbeelding

'Juncker heeft staand beleid als cadeau voor Trump verpakt'

"We zitten weer op het goede spoor met de Europese Unie. Dit was een grote dag voor vrije en eerlijke handel!", twitterde Trump kort na zijn ontmoeting met Jean-Claude Juncker, de voorzitter van de Europese Commissie.

Eerder was hij nog inniger. Bij een foto van een kus van Juncker schreef hij: "De liefde is duidelijk tussen de EU, vertegenwoordigd door Juncker, en de Verenigde Staten, vertegenwoordigd door ondergetekende."

Obviously the European Union, as represented by @JunckerEU and the United States, as represented by yours truly, love each other!
9 uur geleden

Het is moeilijk voor te stellen dat dit dezelfde persoon is die eerder dit jaar staalheffingen voor Europa invoerde uit naam van de nationale veiligheid, dreigde met een importtaks op auto's en de Europese Unie ronduit een vijand noemde als het om internationale handel gaat.

"We weten inmiddels dat er verschil kan zitten tussen wat Trump van tevoren zegt en hoe hij zich gedraagt als een leider naast hem in het Witte Huis zit", redeneert Amerika-correspondent Wouter Zwart. "Denk aan zijn optreden tijdens de NAVO-top vorige week: eerst was hij boos tegen de Duitsers, maar later een stuk vriendelijker tegen Angela Merkel; eerst boos tegen de Britten, toen vriendelijk tegen Theresa May."

Duidelijk was in ieder geval dat Juncker vooraf geen hoge verwachtingen koesterde, stelt EU-correspondent Thomas Spekschoor. "Juncker zelf zei niet te gaan om een deal te maken. Hij wilde de temperatuur nemen, kijken of er ruimte zat bij Trump of dat hij alleen op escalatie uit is."

De twee kwamen met een opvallend lang lijstje afspraken de ontmoeting uit. Ze willen gaan spreken over de afschaffing van alle importheffingen over en weer. Zolang dat duurt, zal Trump geen nieuwe heffingen invoeren, ongetwijfeld tot opluchting van de Europese auto-industrie. In ruil belooft Europa meer vloeibaar gas en sojabonen uit de VS te halen.

"De kou is uit de lucht", denkt Zwart, hoewel hij waarschuwt dat het niet om een finale oplossing gaat: de metaalheffingen waar alles om begon zijn nog steeds niet van de baan. "Keiharde afspraken zijn er niet gemaakt. Het is de intentie om eruit te komen. Daarover moet nu onderhandeld worden. Sommige experts roepen in herinnering dat Trump een paar maanden geleden een soortgelijke deal had met China, maar dat hij toen toch besloot er niet mee akkoord te gaan."

Spekschoor denkt dat de Europese reacties gemengd zullen zijn. Juncker had immers altijd gezegd niet te willen onderhandelen "met een pistool op tafel", namelijk de importheffingen. "Dat geladen pistool ligt nog altijd op tafel, en toch heeft hij al concessies gedaan."

Toch heeft Juncker ook niet heel veel prijs gegeven, redeneert Spekschoor. Europa wilde al meer vloeibaar gas importeren om minder afhankelijk te worden van Russische voorraden. En de markt van sojabonen verschoof ook al door de importheffingen die Trump op China invoerde.

"Juncker heeft staand beleid verkocht in een nieuwe cadeauverpakking. Trump heeft het aangepakt, vriendelijk bedankt en zal het thuis gaan verkopen."

Dat zijn achterban blij is met de toezeggingen bleek gisteren al tijdens de persconferentie van de twee leiders. De Congresleden uit industrie- en landbouwstaten die Trump op de eerst rij had gezet, applaudisseerden hartelijk voor het resultaat. "In die gebieden wonen veel Trumpstemmers", zegt Zwart. "Dat was een zorgenpost voor Trump, maar nu kan hij de mensen zeggen: ik heb op jullie gelet, ik zorg voor jullie."

Trump en Juncker kunnen nu nog even genieten van de hervonden liefde, later zal duidelijk worden of de twee echt op een lijn zitten. Trump kennende kan dat al snel zijn.

"Het blijft president Trump. Hij kan niet alleen vooraf tekeergaan, maar ook achteraf, waarschuwt Zwart. "Het is dus zeer de vraag hoe we er voorstaan als de president morgen wakker is."

Spekschoor beaamt dat. "Er zijn vaker afspraken gemaakt waar hij een dag later van terugkomt. In het gebouw van de Europese Commissie zullen ze vandaag goed zijn Twitteraccount checken. Maar het is absoluut winst dat er gepraat wordt."

Hans v d Mortel sr

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Do Jul 26, 2018 11:09 am

Ariel schreef:En ook Juncker vindt dat Trump meevalt. Er mocht zelfs gezoend worden.

Dit is wat Juncker bij Trump in zijn oor fluisterde (vertaald uit het Engels): "Ik sta helemaal aan jouw kant Donald, maar dat kan ik in mijn eentje niet verkopen bij mijn achterban."

Hans v d Mortel sr

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Do Jul 26, 2018 11:27 pm

• Wat is er mis met Trump?

• Wie heeft last van hem?

• Als Trump liegt, herstelt hij, anders dan anderen dat doen, bliksemsnel zijn leugen.

• De dagelijkse successen van Trump zijn niet aan te slepen.

• Lange tijd niet zo'n interessante amusante politieke figuur meegemaakt.

Afbeelding
Twee wereldvermaarde alom door links geroemde beruchte historische
terroristenleiders druk bezig elkaar vol overgave op de bek te zoenen.
Links Mandela, rechts Khadafi.

xplosive

Berichtdoor xplosive » Vr Jul 27, 2018 8:20 am

The Immigrants Deported to Death and Violence

Daaruit :

One of the things that was interesting about this reporting process is that it actually began far before Trump was even elected.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Di Jul 31, 2018 1:49 am

Trump prijst harde lijn Italië ten opzichte van bootmigranten

Gepubliceerd: 30 juli 2018

Afbeelding

De Amerikaanse president Donald Trump heeft maandag de Italiaanse premier Giuseppe Conte geprezen vanwege de houding die Italië aanneemt ten opzichte van bootmigranten.

Trump liet dat weten tijdens een persconferentie in het Witte Huis. Volgens Trump staat het bezoek van Conte aan het Witte Huis in het teken van immigratie.

De Amerikaanse president zei dat hij achter Italië staat als het gaat om "migratie, illegale immigratie en legale immigratie". "Hij doet volgens mij het juiste", aldus Trump.

De Italiaanse minister van Binnenlandse Zaken, Matteo Salvini, is een van de voorvechters van de Italiaanse strijd tegen bootvluchtelingen. Hij wil de grenzen gesloten houden voor migranten die via schepen van hulporganisaties Italië bereiken.

Mensensmokkel
De hulporganisaties maken zich volgens Salvini schuldig aan mensensmokkel. Daarnaast moet Italië volgens hem te veel de lasten dragen van de bootvluchtelingen die de Europese kust bereiken. Hij wil een eerlijkere verdeling van vluchtelingen over Europa.

Schepen van hulporganisaties die in Italiaanse kustplaatsen willen aanmeren worden de laatste maanden door Italië geweigerd. Verschillende schepen bevonden zich volgens Salvini eerst in de wateren van Malta, waardoor dat land de vluchtelingen moeten opnemen, vindt hij.

Ook vindt Salvini dat de Libische kustwacht de drenkelingen moet oppikken als ze zich nog in Libische wateren bevinden. Nu gebeurt het volgens hem nog te vaak dat bootmigranten die in het water liggen worden opgepikt door schepen van hulporganisaties.

Mexico
Trump ageert zelf ook tegen volgens hem illegale migranten die vanuit Mexico de Verenigde Staten binnenkomen. Om die vluchtelingen tegen te houden wil Trump een muur bouwen op de grens tussen Mexico en de Verenigde Staten.

Trump beschouwt migranten die illegaal voet op Amerikaanse bodem zetten als criminelen. Daarom worden migrantenkinderen gescheiden van hun ouders als ze in de VS worden opgepakt. Op die handelswijze kwam veel kritiek vanuit de internationale gemeenschap, maar ook vanuit de Republikeinse partij zelf.

Daarom ondertekende Trump in juni een decreet dat het scheiden van migrantenkinderen van hun ouders moet voorkomen. Eerder nog stelde hij dat scheiden van de kinderen en hun ouders nodig was om te voorkomen dat de VS een "migrantenkamp" zou worden.

Daling
Sinds 2014 bereikten al meer dan 650.000 migranten de Italiaanse kust. Het aantal vluchtelingen dat via de Middellandse Zee Europa probeerde te bereiken halveerde in de eerste helft van 2018 ten opzichte van het jaar ervoor. Dat laten cijfers van de Internationale Organisatie voor Migratie ([url=https://www.nu.nl/buitenland/5351291/vluchtelingenstroom-europa-middellandse-zee-gehalveerd.html]IOM) zien.

In Italië is die daling nog groter, zei een woordvoerder van de IOM begin juli. In de eerste helft van 2018 daalde het aantal vluchtelingen met 80 procent ten opzichte van het eerste half jaar van 2017. Dat aantal daalt volgens het IOM nog steeds.

https://www.nu.nl/bootvluchtelingen/539 ... anten.html

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Di Jul 31, 2018 3:08 am

Afbeelding

Tijd voor uitbreiding op Mount Rushmore... :wink2:

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Wo Aug 01, 2018 12:54 pm

Trump´s aanhangers staan als één man achter hun president

Geplaatst op 1 augustus 2018

Afbeelding

Slechts 11% van de Trump-aanhangers vertrouwt de mainstream media

De Trump-aanhangers in Amerika laten zich niet misleiden. Ze vertrouwen hun president meer dan de mainstream media. Na de hetze van de afgelopen twee jaar is dat nauwelijks verbazingwekkend.

Zoals “The Independent” berichtte, hebben Trump-aanhangers in Amerika een rotsvast vertrouwen in hun president. Hij kan er zeker van zijn dat de basis van zijn kiezers achter hem staat.

Volgens een peiling van “CBS News” vertrouwt 91% van de Trump-aanhangers vooral hun [president meer dan andere bronnen.

Slechts 63% van de Trump-aanhangers vertrouwt zijn vrienden en familieleden als het gaat om politieke discussies.

Slechts 11% van de Trump-aanhangers vertrouwt de mainstream media.

Deze reactie is na de media-hetze tegen de Amerikaanse president niet verwonderlijk. Bijna alle grote Amerikaanse mediaconcerns (behalve FOX) hebben zich tegen Trump opgesteld. Maar veel kleine alternatieve media, kranten, websites en radiostations evenals lokale tv-zenders staan aan de kant van de Trump-aanhangers. Het land is mediaal gespleten als nooit tevoren.

Bron: www.freiewelt.net

https://ejbron.wordpress.com/2018/08/01 ... president/

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Wo Aug 01, 2018 9:24 pm

Donald Trump legt sancties op aan Turkse ministers

Door: Redactie, 01 augustus 2018

Afbeelding

President wil dat Ankara Amerikaanse predikant vrijlaat

De Verenigde Staten leggen twee Turkse ministers sancties op vanwege het gevangenschap van een Amerikaanse predikant in Turkije. Het gaat om ministers Abdulhamit Gül (Justitie) en Süleyman Soylu (Binnenlandse Zaken), melden de Amerikaanse autoriteiten.

De bewindslieden speelden volgens de VS belangrijke rollen binnen de organisatie die verantwoordelijk zijn voor de arrestatie en detentie van Andrew Brunson. “President Donald Trump heeft duidelijk gemaakt dat de Verenigde Staten verwachten dat Turkije hem onmiddellijk laat gaan”, zegt minister Steven Mnuchin (Financiën).

De sancties hebben onder meer tot gevolg dat Amerikaanse burgers onder de meeste omstandigheden geen zaken meer mogen doen met de ministers, meldt het ministerie van Financiën. De Turkse autoriteiten arresteerden Brunson in 2016. Hij wordt onder meer beschuldigd van steun aan terreurorganisaties.

ANP

https://tpo.nl/2018/08/01/donald-trump- ... ministers/

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Vr Aug 03, 2018 11:52 pm

Zelden zo gelachen: DJV vreest vanwege Trump geweld tegen journalisten

Geplaatst op 3 augustus 2018

Afbeelding

Zoals bekend hebben veel Duitse journalisten ervoor gezorgd dat linkse haat en hetze in de mainstream media verspreid werd en zodoende het geweld in het politieke dagelijkse leven werd gedragen. Zoals bekend behoren veel linkse journalisten tot de geestelijke brandstichters, die de Antifa op AfD-politici en journalisten van de vrije media hebben losgelaten. Nu ze lik op stuk krijgen, is het gejammer natuurlijk groot:

De uitlatingen van de Amerikaanse president Donald Trump over journalisten – “vijanden van het volk” – worden door de chef van de DJV (Duitse Journalisten Vereniging), Frank Überall, scherp bekritiseerd. De chef van de DJV zei zaterdag tegenover de “Heilbronner Stimme”: “Men kan deze uitlatingen van de Amerikaanse Donald Trump niet meer anders noemen: dat is hetze tegen journalisten!” Überall vreest geweld tegen journalisten: “Terecht waarschuwen mensenrechtenactivisten ervoor dat er in de VS in toenemende mate een media-vijandig klimaat ontstaat en collega´s in gevaar zouden kunnen komen. Deze ophitsende propaganda komt blijkbaar goed aan bij aanhangers van Trump – en er moet daadwerkelijk gevreesd worden dat individuen hun vijandigheid tegenover mediavertegenwoordigers met geweld uitleven.”

Duitsland zou daarop geen uitzondering vormen: “Iets dergelijks maken we in Duitsland al mee bij rechtse manifestaties met media-hetze: het klimaat wordt ruwer, op grond van de haat die, net als door Trump, ook door extreme politici hier in het land wordt aangewakkerd. Tegelijkertijd worden daardoor feiten in diskrediet gebracht door hun overbrengers retorisch stevig aan te vallen en te proberen hun geloofwaardigheid aan te tasten. Wanneer feiten echter in een democratie niet meer tellen, dan dreigt de stap naar despotische wijze van regeren zonden openbare controle.”

Alsof bij linkse journalisten feiten ooit een rol gespeeld hebben.

https://ejbron.wordpress.com/2018/08/03 ... rnalisten/

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Ma Aug 06, 2018 9:33 pm

Trump probeert kennelijk het VN-agentschap voor Palestijnse vluchtelingen te sluiten

Geplaatst op 6 augustus 2018

Afbeelding
Hoofdkwartier van de UNRWA in Gaza.

De Palestijnse vluchtelingen zijn in de ogen van de wereld zo uniek dat ze zelfs hun eigen VN-hulporganisatie hebben. Dat ligt er niet aan dat zij de grootste vluchtelingenpopulatie zijn (dat zijn ze niet, zelfs niet wanneer ze veel te grote aantallen tellen) of omdat ze de armsten zijn (ook dat zijn ze niet). Het ligt er alleen maar aan dat aan de andere kant Israël staat, de natie die door de internationale gemeenschap het liefst wordt gehaat.

Opnieuw lijkt de Amerikaanse president Donald Trump vastbesloten te zijn om de spelregels te veranderen. Hij zou graag de hulporganisatie van de Verenigde Naties (UNRWA) willen sluiten, een organisatie die hij verregaand als verantwoordelijk voor de verhindering van het bereiken van vrede in het Midden-Oosten beschouwt. Deze mening wordt ook gedeeld door de Israëlische minister-president Benjamin Netanyahu.

Daarom heeft de adviseur van het Witte huis en Trump´s schoonzoon, Jared Kushner, er onlangs aan gewekt om erachter te komen hoeveel echte Palestijnse vluchtelingen er op dit moment daadwerkelijk zijn in de wereld.

De VN definiëren een vluchteling normaal gesproken als een persoon die uit zijn thuisland werd verdreven. Maar in het geval van de Palestijnen werd een uitzondering gemaakt om deze status erfelijk te laten worden, wat betekent dat de oorspronkelijk 650.000 Palestijnse vluchtelingen er nu miljoenen geworden zijn. Er is ook ruzie over of velen van hen als echte vluchtelingen of gewoon als “verdrevenen” gekwalificeerd zouden moeten worden, omdat zij nu slechts weinig kilometers van hun oorspronkelijke huizen verwijderd leven en altijd nog onder hun eigen mensen in hetzelfde geografische gebied leven.

Volgens het tijdschrift “Foreign Policy” heeft Kushner onlangs tegen vertegenwoordigers van het Witte Huis gezegd dat het spel van de UNRWA met Palestijnse vluchtelingen een solide vredesakkoord moeilijk, zo niet onmogelijk zou maken.

In juni bezocht Kushner Jordanië en zou het Hasjemitisch koningshuis verzocht hebben om de vluchtelingenstatus van de Palestijnen in zijn land af te nemen. Het werd gezien als eerste stap om de noodzakelijkheid van de hele UNRWA uit de weg te ruimen.

Al jarenlang houdt de Palestijnse leiding als een van haar “rode lijnen” het recht van iedere Palestijnse vluchteling in de wereld in stand om terug te keren naar hun voormalige huizen in Israël. Gezien de bovengenoemde uitzonderingsregeling, die van de kinderen en kleinkinderen van deze oorspronkelijke vluchtelingen zelf vluchtelingen heeft gemaakt, zou dit betekenen dat de joodse staat met tot 7 miljoen Palestijnen overstroomd en de demografische balans onherstelbaar verplaatst wordt (zonder een massa-immigratie van Amerika´s joodse bevolking).

Dat is een omstandigheid die geen enkele Israëlische regering van beide kanten van het politieke spectrum ooit kan accepteren.

De UNRWA ondersteunt deze onmogelijke situatie door constant het aantal Palestijnse vluchtelingen te verhogen en hen (via de UNRWA-scholen) er zelfs toe brengt om zichzelf als niets anders dan vluchtelingen te beschouwen.

Anders dan de machthebbers voor hem, lijkt Trump te begrijpen dat het vredesproces nergens naartoe leidt zolang deze blokkade niet uit de weg geruimd wordt.

Bron: www.israelheute.com

https://ejbron.wordpress.com/2018/08/06 ... e-sluiten/

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Wo Aug 08, 2018 2:34 am

CARTOON

Geplaatst op 7 augustus 2018

Afbeelding

Niemand kan de ontroerende scene aan het eind van “The Lord of The Rings, The Return of The King” vergeten. Het is de scene, waarin koning Aragorn de Hobbits vertelt dat ze voor niemand hoeven buigen. Het is een van mijn favoriete films.

President Trump had onlangs een ontmoeting met de koningin van Engeland en hij boog niet voor haar. Hij schudde respectvol haar hand. De verontwaardigde en woedende Twitter-meute viel de president aan en noemde hem vulgair en oneerbiedig. Ze hebben het fout.

Obama hield ervan om Amerika te vernederen. Daarom knielde hij voor iedereen. Afgezien daarvan, Amerikaanse presidenten moeten VOOR NIEMAND buigen. Zeker niet voor vorstelijkheid.

We hebben een revolutionaire oorlog gevochten om dit de vermijden.

Helaas blijven teveel Amerikanenhulde betuigen aan het snobistische Britse koninklijk huis en blijven helemaal gefixeerd door een zogenaamde superieure kaste mensen. Onlangs vond er een koninklijke bruiloft in Engeland plaats en men spendeerde miljoenen dollars van hun “onderdanen” aan. Vele Amerikanen vergaapten zich hier aan. Ik weigerde om er ook maar een seconde aandacht aan te schenken.

Aragorn verdiende zijn troon door leiderschap en zijn bereidheid zijn leven op het spel te zetten. Hij verdiende hem echt. Tegenwoordig hebben “koninklijke mensen” gewoon de genetische loterij gewonnen. Zij erfden hun ringen van macht.

Ze zijn niet superieur aan ons – vooral niet op moreel gebied.

Door: Ben Garrison

Vertaald uit het Engels door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2018/08/07/cartoon-729/

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Wo Aug 08, 2018 4:58 pm

Fabelachtige record kwartaalcijfers onder Trump: America is great again

Geplaatst op 8 augustus 2018

Afbeelding

Donald Trump´s belasting- en dereguleringspolitiek is een fabelachtig succes. Na slechts anderhalf jaar presidentschap bloeit de Amerikaanse economie als sinds lange tijd niet meer. Ze groeide in het tweede kwartaal met 7,4%, de lonen stegen met 2,7% en de Dow Jones steeg sinds de verkiezing van Trump met 40%. Tegelijkertijd daalde de werkloosheid onder de 4%. De opleving bereikt alle lagen van de bevolking.

Zijn belofte “Make America great again” heeft de 72-jarige al na 18 maanden ingelost. De “Welt” spreekt zelfs tandenknarsend van een “historische economische opleving die het land meemaakt”. De Amerikaanse economie heeft zich uit de Obama-lethargie bevrijd en groeide in het afgelopen kwartaal zo sterk als sinds 2014 niet meer. Experts verwachten dat de opleving nog aantrekt en de groeicijfers de komende kwartalen nog groter zouden kunnen zijn. “Amerika is op weg naar de langste economische opleving aller tijden”, zegt Don Rissmiller van het analyse-instituut “Strategas Research Partners”. Dit record zou weinig in de weg staan.

Trump´s Amerika laat Duitsland met lengtes achter zich
Ter vergelijking: de Duitse economie groeide volgens het Duitse Bureau voor de Statistiek maar met 1,6% – de opbloei verzwakte verder. Belastingen en heffingen bereikten een recordniveau en wurgen de opleving af. Anders in de VS: Trump verlaagde onder grote kritiek de directe belasting van 35% naar 21%. Dat heeft consequenties: de winsten van de 500 vooraanstaande Amerikaanse concerns stegen in het tweede kwartaal gemiddeld met een fabelachtige 24%. 86% van de ondernemingen overtrof de verwachtingen van de analisten. En die waren op grond van Trump´s belastinghervorming sowieso al heel hoog.

Zelfs de eigenlijke Trump-kritische analisten van Goldman Sachs spreken inmiddels van “Amerika en de rest van de wereld”. Daarmee willen ze duidelijk maken welke uitzonderingspositie de VS op dit moment innemen. De ondernemingen maken winsten als nooit tevoren. De “Welt” constateert: “Het schijnt alsof Trump met zijn belastinghervorming van miljarden en zijn deregulering Amerika weer echt groot heeft gemaakt”.

Amerikanen hebben duidelijk meer geld om te investeren
De opleving wordt gedragen door de Amerikanen, want ook bij hen komt de opleving aan. Hun lonen stegen met 2,7% en de druk van de belastingen daalt. Ze hebben duidelijk meer geld om uit te geven. Tegelijkertijd bloeit de arbeidsmarkt: het werkloosheidscijfer daalde onder de magische grens van 4%. Dat gebeurde in de afgelopen vijftig jaar alleen maar tijdens de New-Economy periode.

De enorme winsten versterken ook de onafhankelijkheid van de Amerikaanse economie. Goldman Sachs voorspelt dat Amerikaanse ondernemingen dit jaar eigen aandelen ter waarde van een biljoen dollar zouden kunnen terugkopen. Zodoende zouden buitenlandse investeerders worden teruggedrongen.

Aandelenmarkt bloeit
Hoewel alle experts in het geval van de verkiezing van Donald Trump een beurscrash hebben voorspeld, gebeurde het tegendeel – en weliswaar ook nog in een ongekende mate: sindsdien steeg de technologie-index “Nasdaq” met meer dan 50%, en de Dow Jones met ongeveer 40%. Ter vergelijking: de Duitse index “Dax” is in dezelfde periode maar met 26% gestegen.

Onder Trump hebben de VS economische gezien de rest van de wereld met lengtes achter zich gelaten. Het land keert terug naar de oude welvaart, de mensen vinden goed betaald werk – en ook de rentes stijgen. In Amerika vindt, anders dan in Duitsland, geen onteigening van de spaarders plaats. America is great again.

https://ejbron.wordpress.com/2018/08/08 ... eat-again/

Hans v d Mortel sr

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Wo Aug 08, 2018 6:14 pm

Wat mij betreft mag Trump nog wel een paar keer meer vreemd gaan en hier en daar wat meer leugens of onzin verspreiden.

Als het zijn vrouw niet bevalt - als ik zijn vrouw zou zijn, was ik allang opgestapt. Kom op nou zeg! - kan zij zich van hem laten scheiden. En met het vele geld kan zij zich vele heerlijke jonge stoere knullen laten welgevallen.

Een mens kan best wat leugens verdragen
Maar honger hebben is een ander verhaal. Er moet brood op de plank komen. En als dat met een of meer leugens wordt verkregen: ik ga ervoor. Ik ben namelijk geen moralist zoals een enkele verdwaalde bisschop die het idee opperde brood te stelen als je niet weet hoe je het verdienen moet.

Een mislukt mens kan beter zelfmoord plegen. Dan is hij er van af (ik denk aan moslims). Wat mij betreft mag hij ook doorgaan met afzien. Maar niet van mijn geld.

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Do Aug 09, 2018 12:22 am

LINKSE CENSUUR...

Afbeelding

Vandaag doneerde Trump zijn presidentiële salaris van $ 400.000,- aan de renovatie van militaire begraafplaatsen. Waarom is dit niet op het nieuws?

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Do Aug 09, 2018 12:55 am

De Amerikaanse president Donald Trump doet veel dingen goed

Geplaatst op 8 augustus 2018

Afbeelding

De razendsnel groeiende economie in de VS toont aan dat president Trump blijkbaar toch niet de gek is waarvoor hij ons door de Duitse media altijd verkocht wordt. De krachtige economische groei en de daling van de werkloosheid tot de laagste stand sinds 18 jaar spreken ervoor dat Trump met zijn economische politiek veel dingen goed doet – voor het welzijn van Amerika en zijn burgers.

“America First” is de sleutel tot het succes

Terwijl Trump niets anders doet dan hetgeen hij onder het motto “America First” voor zijn verkiezing heeft aangekondigd: hij houdt zich bezig met de belangen van zijn land. Maar in plaats van dit te waarderen, bespotten veel journalisten in Duitsland Trump liever of ze beweren dat hij de wereld in de chaos zou storten met zijn politiek.

Maar misschien moeten de Duitse media er eerst nog aan wennen dat er politici bestaan die hun verkiezingsbelofte daadwerkelijk houden – en die de mening van journalisten niets kan schelen, maar de belangen van hun kiezers.

Bron: https://philosophia-perennis.com

Door: Alice Weidel

https://ejbron.wordpress.com/2018/08/08 ... ngen-goed/

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Vr Aug 10, 2018 6:54 pm

LOS ANGELES...

Afbeelding

Trump’s Star on the Walk of Fame definitief weg gesloopt door stadsbestuur, maar door ‘rechts’ ’s nachts hersteld, d.w.z. er zijn meerdere sterren voor in de plaats gekomen.

Afbeelding

https://ejbron.wordpress.com/2018/08/10/los-angeles/

Terug naar “Topics allerhande”