Ex-president Donald Trump

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: President Donald Trump

Bericht door hans van de mortel »

Het slechte voorbeeld

En nog zo'n idioot. Foutje! Bedankt! Hand in hand kameraden. Nou ja, na het innige contact niet vergeten de handen te desinfecteren!

Afbeelding
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: President Donald Trump

Bericht door Pilgrim »

Tweet Donald Trump

Afbeelding

“Ik waardeer alle fans en supporters buiten het ziekenhuis enorm. Het is namelijk een feit dat zij echt van ons land houden en zien hoe we het BETER MAKEN DAN OOIT TEVOREN!”

(Via Twitter; Donald J. Trump)
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12624
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: President Donald Trump

Bericht door sjun »

Hilton: Trump's recovery is a 'powerful symbol of America's recovery'
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: President Donald Trump

Bericht door Pilgrim »

BREAKING!: Tweet van Donald Trump

Afbeelding

I will be leaving the great Walter Reed Medical Center today at 6:30 P.M. Feeling really good! Don’t be afraid of Covid. Don’t let it dominate your life. We have developed, under the Trump Administration, some really great drugs & knowledge. I feel better than I did 20 years ago!

Ik zal het geweldige Walter Reed Medical Center vandaag om 6:30 PM verlaten. Ik voel me echt goed! Wees niet bang voor Covid. Laat het je leven niet domineren. We hebben onder de Trump-regering geweldige medicijnen & kennis ontwikkeld. Ik voel me beter dan 20 jaar geleden!


Geplaatst via: E.J. Bron (via Twitter; Donald J. Trump)

Ik vermoedde al een beetje zoiets...
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: President Donald Trump

Bericht door xplosive »

Donald Trump herstelt in een recordtijd van corona, en dat terwijl hij leeftijd en overgewicht tegen heeft. Bewijst Donald Trump hier dat die hele coronahysterie alles bij elkaar één grote gloeiende onzin is?!
Laatst gewijzigd door xplosive op di okt 06, 2020 12:05 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89848
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: President Donald Trump

Bericht door Ariel »

Pilgrim schreef:
ma okt 05, 2020 11:31 pm

Ik vermoedde al een beetje zoiets...
Ik denk niet dat Trump hier zelf geld aan verdiend, maar ik vind het niet erg slim van hem.

Zomaar mijn gevoel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89848
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: President Donald Trump

Bericht door Ariel »

xplosive schreef:
di okt 06, 2020 12:04 am
Bewijst Donald Trump hier dat die hele coronahysterie alles bij elkaar één grote gloeiende onzin is?!
Ik zou de corona geen grote gloeiende onzin vinden.
Bijna alle landen nemen extra maatregels. Het aantal besmettingen loopt in veel landen op. Ook in Nederland.
Stijging aantal coronapatiënten zet door: nu 177 patiënten op ic. Je denkt toch niet dat ziekenhuizen dit verzinnen ?

Maar we wachten af.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: President Donald Trump

Bericht door Pilgrim »

Sterker dan corona: Trump terug in het Witte Huis

Geplaatst op 6 oktober 2020

Afbeelding

De Amerikaanse president Donald Trump is sinds enkele uren weer terug in het Witte Huis en zal weer volledig aan het werk gaan. Een erbarmelijke nederlaag niet alleen voor de Trump-haters, maar ook voor de coronahysterici en machtsgeile politici, die de angst van de mensen voor corona bewust instrumentaliseren om hun totalitaire plannen in te voeren.

Het perfide gejubel en het leedvermaak van de Trump-haters, waardoor deze in de hele wereld werden gegrepen toen het nieuws van de positieve coronatest van de Amerikaanse president door de media ging, is nu veranderd in het grote gejammer.

Trump werd slechts drie dagen in het ziekenhuis behandeld en lijkt nu alweer volledig in staat om te werken. Zijn artsen hebben groen licht voor zijn ontslag gegeven. Enkele uren geleden heeft hij het militaire ziekenhuis Walter Reed verlaten om in een helikopter terug te vliegen naar het Witte Huis.

Voel me beter dan 20 jaar geleden
Daar pakte de president zijn werk weer volledig op en deed zijn mondkapje af (foto). “Het ging niet zo goed met me... Maar twee dagen geleden voelde ik me weer geweldig, beter dan ik me sinds lange tijd gevoeld heb.” Hij zou zich beter voelen dan 20 jaar geleden.

De boodschap die hij daarmee tot het Amerikaanse volk richtte, was duidelijk:

“Laat het niet jullie leven beheersen. Wees er niet bang voor!”

Terwijl de machtigen, wier macht het hoogste doel van hun politieke werk is, – zoals in de coronacrisis duidelijker werd dan ooit – de angst als belangrijkste instrument zien om hun machtsaanspraken door te drukken, roept Trump tegen de bevolking: “Wees niet bang!”

Trump is sterker dan corona
Zulke grootsheid toonde als laatste prominente staatsman de inmiddels overleden paus Johannes Paulus II., voordat hij na het “Hebamus papam” aan de stad en de wereld zijn zegen gaf en de mensen toeriep: “Non abbiate paura!” (Wees niet bang!). Deze woorden markeerden het einde van het genocidale reëel bestaande communisme!

Anderzijds laat Trump met zijn terugkeer na drie dagen in het Witte Huis aan diegenen zien die een corona-infectie nog altijd als het ergste beschouwen wat iemand kan overkomen, dat zijn wil om “America weer geweldig te maken” en zijn volk te dienen nog sterker is dan deze “vreselijke epidemie”. Wat is er dan niet logischer dan te denken: Wanneer iemand zo heldhaftig corona heeft doorstaan, dan zijn alle andere uitdagingen die op hem af zullen komen nog maar peanuts!

Uiterlijk vandaag heeft Trump de verkiezing gewonnen
Uiterlijk vandaag lijkt de winnaar van de presidentsverkiezingen vast te staan. Ook de pijnlijke pogingen van de tegenstanders van Trump om hem nu in de schoenen te schuiven anderen in gevaar te brengen of de corona-infectie alleen maar bedacht te hebben, zullen zonder effect wegsterven.

En ook de Duitse staatsomroep en de mainstream media zullen daaraan niets kunnen veranderen. Hun invloed is deze keer nog geringer dan tijdens de vorige Amerikaanse verkiezingsstrijd voor het presidentschap.

Bron: www.philosophia-perennis.com

Door: David Berger

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2020/10/06 ... itte-huis/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: President Donald Trump

Bericht door Pilgrim »

Weg gecensureerde tweet van Trump...
Donald J. Trump
@realDonaldTrump

Flu season is coming up! Many people every year, sometimes over 100,000, and despite the Vaccine, die from the Flu. Are we going to close down our Country? No, we have learned to live with it, just like we are learning to live with Covid, in most populations far less lethal!!!

2:03 PM · Oct 6, 2020
It appears that last phrase upset The Ministry of Truth as Facebook has now removed the post and Twitter flagged it for "spreading misleading and potentially harmful information related to COVID-19."

https://www.zerohedge.com/political/fac ... 19-comment
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: President Donald Trump

Bericht door Pilgrim »

Trump stopt onderhandeling steunpakket, wil pas na de verkiezingen verder

De Amerikaanse president Donald Trump weigert nog langer te onderhandelen met Democratische beleidsmakers over een uitgebreid economisch steunpakket om de klappen van de coronacrisis op te vangen. Pas na de verkiezingen op 3 november wil hij, als hij wint, een wetsvoorstel voor een groot stimuleringspakket aannemen, zo schrijft Trump dinsdag op Twitter.


Trump heeft zijn onderhandelaars terug geroepen en wil pas na de verkiezingen verder praten over een pakket die vooral "hardwerkende Amerikanen en kleine bedrijven" zal helpen, aldus Trump. Liever ziet hij dat de senaat zich focust op de goedkeuring van Amy Coney Barrett, zijn kandidaat voor het Hooggerechtshof.

Democraten en Republikeinen in het Congres kunnen het al maanden niet eens worden over aanvullende stimuleringsmaatregelen, onder andere wegens meningsverschillen over de omvang van zo'n pakket. Dat terwijl veel steunmaatregelen uit het voorjaar al in de zomer afliepen. [...]

https://www.nu.nl/coronavirus/6082311/t ... erder.html
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12624
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: President Donald Trump

Bericht door sjun »

Na de onbeschaamde bestiering door de moderator van het presidentieel debat Chris Wallace is dit gewoon weer actueel geworden. Het leek me verstandig deze kennis van zaken te verspreiden zodat ook in ons land weerwoord geboden kan worden aan indoctrinatie via de staats- en commerciële media.

How Racist is Trump Toward Black Americans? | Larry Elder Show

:razz:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: President Donald Trump

Bericht door Pilgrim »

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: President Donald Trump

Bericht door Pilgrim »

TO MY FAVORITE PEOPLE IN THE WORLD!
8 okt. 2020



Gelukkig! Er is nu eindelijk een goed medicijn of vaccin dankzij de regering van Trump. We hoeven daar nu geen jaren meer op te wachten. Trump heeft er ook gebruik van gemaakt en was in één dag genezen! Het medicijn wordt door Trump gratis aan iedereen aangeboden. Wat een opluchting!!

Tegen een prikje van Trump kan niemand hier bezwaar hebben denk ik (zelfs ik niet). Hartstikke goed! :victory:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12624
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: President Donald Trump

Bericht door sjun »

Het gaat vast weer de nodige TDS-gevallen opleveren ;-)

'I can't get it and I can't give it': Trump declared COVID-free
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12624
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: President Donald Trump

Bericht door sjun »

Trump Does The Unthinkable By Liz Crokin


Verspreid deze kennis en bevraag je nieuwsvoorziener(s) op gebrek aan vermelding van deze kant van de zaak.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12624
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: President Donald Trump

Bericht door sjun »

He's Baaack!

:rolleyes:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12624
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: President Donald Trump

Bericht door sjun »

Voorbij het geleuter in de Nederlandse MSM:

Trump joins 'Tucker' for first on-camera interview since COVID-19 diagnosis
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: President Donald Trump

Bericht door Pilgrim »

Wat Clint Eastwood over Trump zegt...

Geplaatst op 17 oktober 2020

Afbeelding

Ik hou ervan wanneer mensen Trump dom noemen… Ze bedoelen de multimiljardair, die elke Democraat een schop onder zijn reet gaf, die 16 Republikeinse carrièrepolitici begroef in de voorverkiezingen en deze voormalige nieuwsorganisaties er nog steeds uit laat zien als domkoppen? Je bedoelt de man die het presidentschap heeft gewonnen? Je bedoelt dat figuur met het supermodel als vrouw? U bedoelt de man wiens scherpe woorden alleen al de illegale grensoverschrijdingen enorm afremde? U bedoelt de man wiens aanwezigheid alleen al de beurs ertoe heeft gebracht al haar eerdere records te verbreken?

Bedoelt u de man met de sterkste Amerikaanse economie sinds Ronald Reagan en de extreem stijgende lonen en zijn belastingverlagingen?

U bedoelt de man die alleen al in de eerste zeven maanden van zijn ambtstijd een miljoen arbeidsplaatsen heeft gecreëerd?

Weet je zeker dat je überhaupt weet waartegen je je verzet?

Bent u het niet die een partij (Democraten) ondersteunt die de decimering van elk kernprincipe van ons christelijk samenleven, onze waarden en cultuur mogelijk maakt?

Bent u er zeker van dat u een partij (Democraten) ondersteunt die destijds voor de volle 100% tegen de afschaffing van de slavernij had gestemd? Weet u zeker een politica zoals de Democraat Maxine Waters werkelijk serieus te kunnen nemen?

Weet u zeker dat u met iemand die een 40-jarige carrière als ambtenaar (Hillary) heeft en in een huis van $ 4,5 miljoen woont niet iets verkeerd ziet?

Weet u zeker dat u er niets verkeerds of bijzonders in ziet dat Hillary Clinton een vrouw is die al 30 jaar in de politiek werkzaam is en een nettowaarde heeft van $ 240 miljoen?

Weet u zeker dat u niet alleen steunt op haat, die uitgaat van een krom, door de mainstream media betaald platform?

Kunt u me überhaupt 5 dingen noemen die de Democratische Partij gedaan heeft om uw welstand als hard werkende Amerikaanse staatsburger in het dagelijks leven te verbeteren? Waarschijnlijk niet…

Ziet u het debacle in, waarin u uw kinderen stuurt als ze volwassen worden, door een politieke partij te blijven steunen die niets voor de armen gedaan heeft behalve ze arm te houden, hen gratis abortussen toe te staan en een paar dollar in de maand om een beetje eten in de koelkast te hebben?

De welstand en de veiligheid van de burgers is de taak van hun regering.

Alle andere Democraten hebben je eveneens vreselijk in de steek gelaten! Maakt u het niet gemakkelijk voor zichzelf en neem een standpunt in voor uw kinderen.

U belooft hen een land vol illegale immigranten, abortussen, 5-dollar baantjes per uur en geen geslachtsspecifieke mensen, die uw land en uw leven niet verder zullen verbeteren.

Rosie O´Donnel, Madonna, Katy Perry en Robert De Niro zijn prominenten, die zijn niet zoals u. Die hoeven niet de dagelijkse ongelijkwaardigheid van een gemiddelde Amerikaan mee te maken.

Mannen haten vrouwen niet, blanken haten zwarten niet en Donald Trump is geen racist. Houdt u ermee op om u door een partij aan een hersenspoeling te laten onderwerpen, die u constant in de steek heeft gelaten.

Maakt u zich zorgen om uw welstand, uw veiligheid, uw kinderen en een America FIRST denkwijze. Laat u deze kromme politici vallen, die uw groei hebben afgeremd. Gooit u deze kromme politici weg, die de groei van uw kinderen zullen belemmeren.

Harder worden, een standpunt innemen en je als een trotse Amerikaan gedragen.

Kijkt u eens hoezeer Trump de Amerikanen ondersteunt en van hen houdt in vrijheid en onafhankelijkheid, en stelt u zich eens voor hoever we als land zouden kunnen zijn wanneer alle politici deze zelfde prioriteiten zouden hebben...

Bron: https://heckticker.blogspot.com

Door: Thomas Heck

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2020/10/17 ... rump-zegt/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: President Donald Trump

Bericht door Pilgrim »

Vertrouwen...

Afbeelding

“Ik denk dat ik liever een miljardair zou vertrouwen die politicus wordt, dan politici die miljardair worden.”
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12624
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: President Donald Trump

Bericht door sjun »

Lesley Stahl doesn't understand Trump's sense of humour


Het interview van Lesley Stahl doet sterk denken aan NPO interviewers als Twan Huys die vooral met zichzelf bezig zijn. Ezra Levant legt het uitstekend bloot. Voor wie het hele interview wil zien waarover hierboven gesproken werd om even te verifiëren wat er nu allemaal gebeurde:

President Trump's '60 Minutes' interview:


Nu weet je ook gelijk wat er precies in welk verband gezegd is en ben je de verknutselde clipjes op CNN vast voor. :smartass:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: President Donald Trump

Bericht door King George »

Goed nieuws voor Donald Trump en daarmee voor Amerika en slecht nieuws voor Sleepy Joe. Sleepy Joe kan niet rekenen op zijn zwarte kiesvee. Want 46 % van de zwarten stemt op Donald Trump. Logisch ook, want het is Donald Trump die bij daad ervoor heeft gezorgd dat meer zwarten het beter hebben gekregen.

https://www.theblaze.com/amp/ready-shoc ... 2648464175
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: President Donald Trump

Bericht door Pilgrim »

Donald Trump: een onconventionele vredestichter (1)

24 oktober 2020 - Rob Kern

Afbeelding

Geen diplomatiek getrouwtrek, maar directe aanpak

Ook al heeft Deugend Nederland geen goed woord over voor Trump, toch is de wereld onder Trump veiliger geworden. Bovendien heeft deze ‘onbeschaafde’ president inmiddels heel wat wapenfeiten op zijn naam staan. Hij houdt niet van ellenlang diplomatiek getouwtrek in morsige VN-burelen, maar kiest voor een pragmatische aanpak waarmee hij successen behaalt. En hij is zeker geen angsthaas, betoogt Rob Kern in dit eerste artikel van een drieluik. Dit artikel is geschreven samen met Arjan Hebly.

Halve despoot

Verreweg het grootste deel van de “weldenkende” mensen in Nederland heeft de vaste overtuiging dat de afgelopen vier jaar een vreselijke zot aan het hoofd heeft gestaan van ’s werelds machtigste mogendheid, de VS. Dat laatste willen deze lieden ook nog wel eens betwijfelen, maar alla, daar gaat het hier nu even niet om. Er is vrijwel geen BN’er die zich schaamt om zijn walging over deze halve despoot – in hun ogen dan – te ventileren in welk medium dan ook.

Hier en daar zijn er in de media nog wat Laatsten der Mohikanen, zoals Leon de Winter, die een lans breken voor de Amerikaanse president Donald Trump. Maar die kunnen eenvoudig weggezet worden omdat dit soort geluiden alleen in populistische (lees ‘domme’) media de ruimte krijgen. Nee, alles welbeschouwd is Trump een gevaarlijk, oud, boos en wit heerschap, zonder enige manieren en beschaving, een man om op te kotsen, volgens deze heel weldenkende mensen welteverstaan. Onlangs zei een van hen in een vraaggesprek: “We mogen blij zijn dat er geen echte wereldcrisis in deze vier jaar is uitgebroken”. Om daarna de atoomknop te memoreren die Trump daarbij vast en zeker zou hebben ingedrukt.

Veiliger wereld
De beoordeling van de man Trump heeft veel met de vorm te maken, zo lijkt het. Daar komen we later nog op terug, maar nu eerst een paar opmerkingen over de inhoud: datgene wat Trump in deze vier jaar heeft bereikt. Over het algemeen kan worden verdedigd dat de wereld onder Trump veiliger is geworden. Het lijkt erop dat juist zijn blik naar binnen, naar Amerika zelf, ook de orde naar buiten toe ten goede is gekomen. Een mooiere paradox is bijna niet denkbaar. Het is als in een gezin. De primaire zorg van de ouders moet liggen bij de gezinsleden zelf en daarna bij die van de cirkels daarbuiten, niet andersom. En die zorg voor je eigen kring is daarna een afspiegeling van de zorg voor de kringen om je heen.

ISIS en Iran
Aan het begin van zijn ambtstermijn boekte Trump op buitenlands politiek terrein direct een aantal wapenfeiten. Hij beëindigde de oorlog in Syrië en het Kalifaat van ISIS, op dat moment zo groot als Duitsland, werd vermorzeld. Hij wist in zijn eerste buitenlandse reis in mei 2017 naar Saoedi-Arabië de denkrichting van de soennitisch-islamitische wereld te veranderen naar het niet langer ondersteunen van terroristische activiteiten in het buitenland en het met realisme tegemoet treden van de staat Israël.

Bovendien vinden de soennitische landen Trump aan hun kant in hun strijd tegen Iran. Deze sjiitische mogendheid heeft zich niet alleen in een voor het buitenland met rookgordijnen omgeven atoomprogramma weten te sjoemelen, maar zich er ook op toegelegd overal in de regio onrust te veroorzaken. Denk daarbij aan Syrië, Irak, Jemen, en Libanon met zijn Hezbollah. De Amerikaanse sancties voor Iran hebben de vorm van een wurggreep.

Historisch akkoord
De Amerikanen weten door hun economische macht ook bedrijven uit andere landen het zakendoen onmogelijk te maken. De Europese ‘bondgenoten’ staan er beteuterd naar te kijken. Zij hadden in het kielzog van Obama in 2015 juist hun kaarten gezet op Iran. En wat doet Trump? Juist het tegenovergestelde: hij treedt terug uit de Iran-deal en stekt zware sancties in.

Het effect van Trumps keuzen is echter diepgaand. Er gloort iets van een nieuwe vreedzame orde in het Midden-Oosten. Dit proces is nu na vier jaren Trump nog in volle gang. Zelfs genuanceerde criticasters van Trump, zoals buitenlandcommentator Bernard Hammelburg, betitelen de half september gesloten vrede tussen de Verenigde Arabische Emiraten, Bahrein en Israël als ‘historisch’. Ook is hard gewerkt aan een onorthodoxe oplossing voor het Palestijnse vraagstuk en het bereiken van vrede tussen Palestijnen en Israëli’s.

Aanpak Palestijnen
Trump zette in het begin van zijn ambtstermijn de toon door de Amerikaanse ambassade in Israël te verhuizen naar Jeruzalem. Hij stopte de Amerikaanse bijdrage aan de dubieuze VN-organisatie voor Palestijnse vluchtelingen, de UNRWA. En op dit moment zijn de Palestijnen welkom om mee te werken aan de nieuwe grenzen. Gebieden van Israël komen toe aan de Palestijnen en vice versa. Voor de opbouw van de nieuwe staat van de Palestijnen wordt een groot bedrag beschikbaar gesteld, maar de Palestijnen blijven weigeren aan dit alles deel te nemen.

De Arabische steun voor de Palestijnen, zo die ooit al erg innig was, lijkt nu ook publiekelijk af te brokkelen. Deze Arabische bondgenoten zien ook dat de eisen van de Palestijnen elk raakvlak met de realiteit missen. Maar het vredesplan lijkt zich, onder aanvoering van Trumps schoonzoon Jared Kushner, ondanks de opstelling van de Palestijnen als een niet te stoppen machine voort te bewegen richting een nieuwe realiteit, een nieuwe vrede.

Koerden
Buiten dergelijke grote strategische bewegingen en plannen in het Midden-Oosten heeft Trump ook oog voor de dagelijkse gang van zaken op de grond. Zo leken de Koerden, die een belangrijke rol hebben gespeeld in de overwinning op ISIS, ten prooi te vallen aan hun aartsvijanden, de Turken. Donald Trump regelde in een persoonlijk contact met Erdogan dat dat niet ging gebeuren. Een per direct ingestelde gedemilitariseerde zone houdt de twee partijen uit elkaar.

Geen ellenlang diplomatiek getouwtrek in morsige VN-burelen, maar direct de koe bij de horens gevat en de zaak oplossen. Dat lijkt het devies van deze president.

Servië en Kosovo
Voor Europa bereikte Trump een ongekend resultaat door de bemiddeling in de vrede tussen Servië en Kosovo, beide geen EU-lidstaten. Dit lijkt mogelijk een speldenprik, maar de betekenis hiervan is belangrijk. Kosovo is, als resultaat van de voormalige Ottomaanse expansiedrift, overwegend door moslims bewoond (overigens pas na de etnische zuiveringen door de Kosovaren van de Serviërs in de negentiger jaren). Servië daarentegen staat, samen met Hongarije en Polen, juist symbool voor de teweerstelling van Europa en de christelijke wereld tegen het Ottomaanse rijk.

In 1999 hebben Europa, waaronder Nederland, en de toenmalige VS onder leiding van Bill Clinton, het nodig gevonden Belgrado en diverse andere Servische steden drie maanden lang te bombarderen. Is het Europa niet gelukt om deze open wond te helen, Donald Trump wel. En beide landen, Kosovo als eerste moslimland ter wereld, zullen hun ambassade verplaatsen naar Jeruzalem.

Noord-Korea
Een van de moeilijkste buitenlandse dossiers is Noord-Korea, zelfs Obama heeft dat bij zijn aftreden erkend. Afgezien van het feit dat nu lastig valt vast te stellen hoe de vlag er in de relatie met dit land bijhangt, feit is dat Trump dit dossier met beide handen heeft aangegrepen. De tactiek van Trump is er een van erkenning van het land en zijn leider, en niet van negatie. Het meest krenkende wat mensen en staten elkaar kunnen aandoen, is elkaar negeren. Daarvoor heeft Trump duidelijk niet gekozen. Hij heeft ingeschat dat dit regime en deze leider kennelijk bij de historische fase van dit land horen, en dat zij zelf zullen moeten kiezen voor een andere weg.

China
In het stokken van de relatie tussen de VS en Noord-Korea speelt hoogstwaarschijnlijk China een voorname rol. Want China voelt zich door de VS tekortgedaan. De redenatie van Trump ten aanzien van alle goedkope arbeidslanden, dus niet alleen China maar ook Mexico en Canada, is echter glashelder. Het moet afgelopen zijn met de eenzijdige bevoordeling van deze landen in handel, productie en internationale verdragen (waaronder het Klimaatakkoord van Parijs) ten opzichte van de Verenigde Staten. Dat levert voor de (Democratische) middenklasse wel goedkope mobieltjes op, maar kost duizenden banen in de hele VS.

Al deze koeien en nog vele andere internationale vraagstukken heeft Trump bij de horens durven pakken, want één ding kunnen we hem niet aanwrijven en dat is dat hij een angsthaas is.

https://opiniez.com/2020/10/24/donald-t ... /rob-kern/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: President Donald Trump

Bericht door Pilgrim »

“New York Post” steunt president Trump! (26-10-2020)

Afbeelding

Lees HIER!
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: President Donald Trump

Bericht door Pilgrim »

Amy Coney Barrett is rechter aan het hoogste Amerikaanse gerechtshof: Senaat bevestigt kandidate van Trump

Geplaatst op 27 oktober 2020

Afbeelding

Ruim een week voor de presidentsverkiezingen heeft de Amerikaanse Senaat gisteren de conservatieve juriste Amey Coney Barrett als nieuwe rechter van het constitutioneel hof bevestigd. “Dit is een belangrijke dag voor Amerika”, zei president Donald Trump, die de 48-jarige in september als opvolgster van de linkse rechter Ruth Bader Ginsburg voor het constitutioneel gerechtshof had genomineerd. Met de benoeming van zijn kandidate behaalt de president in de eindspurt van de verkiezingscampagne een belangrijk succes.

52 van de 100 Senatoren stemden maandagavond in de laatste stemming voor Barrett. Toen het resultaat van de stemming werd verkondigd, brak er in de Senaat applaus van de Republikeinen los.

De Republikeinen vormen in de Senaat met 53 Senatoren de meerderheid. Daarom gold een benoeming van Barrett als bijna zeker. Slechts één Republikeinse Senator ging aan de kant van de oppositionele Democraten staan, die unaniem tegen Barrett stemden. Die neemt nu nog voor de presidentsverkiezingen op 3 november zitting in het constitutioneel gerechtshof.

Trump sprak van een “belangrijke dag” voor de VS
Trump ontving Barrett na de stemming in de Senaat voor een beëdigingceremonie op het gazon van het Witte Huis. De president sprak van een “belangrijke dag” voor de VS evenals voor de grondwet en de rechtsstaat van het land.

Barrett, die een eed aflegde op de grondwet, beloofde zich als rechter van het constitutioneel gerechtshof niet door haar persoonlijke overtuigingen te laten leiden. Ze zou haar werk aan het hoogste gerechtshof “onafhankelijk van politieke kampen en mijn eigen voorkeuren” gaan doen. Vandaag werd ze door een zwarte rechter ingezworen aan het constitutioneel gerechtshof.

Met de benoeming van de 48-jarige kan Trump in de eindspurt van de verkiezingsstrijd scoren bij conservatieve kiezers, voor wie conservatieve rechters aan het constitutioneel gerechtshof heel belangrijk zijn. De conservatieve meerderheid aan het machtige Supreme Court wordt door de benoeming van Barrett naar zes tegen drie uitgebreid – en jarenlang of zelfs tientallen jaren lang gegarandeerd. Rechters van het Supreme Court worden in Amerika voor hun leven benoemd.

Democraten proberen met de benoeming van Barrett kiezers te mobiliseren
Trump had Barrett in september na de dood van de linkse rechter Ginsburg voor het Supreme Court genomineerd. Dat zorgde bij de oppositionele Democraten voor boosheid en verontwaardiging: ze riepen de president tevergeefs op de zetel zo kort voor de verkiezingen niet nieuw te bezetten. DE oppositiepartij argumenteerde dat de verkiezingsoverwinnaar het recht zou moeten krijgen om een nieuwe rechter te nomineren.

De Democraten waren echter met het oog op de conservatieve meerderheid in de Senaat uiteindelijk machteloos. Daarom proberen ze voor de presidentsverkiezingen en de verkiezingen voor het Congres met de benoeming van Barrett kiezers te mobiliseren. Ze waarschuwen dat het conservatief gedomineerde Supreme Court de gezondheidshervorming van Trump´s voorganger Barack Obama ongedaan zou kunnen maken, die aan 20 miljoen mensen toegang tot een ziektekostenverzekering had gegeven. Ook zou volgens hen het recht op abortus in gevaar zijn.

Derde conservatieve bezetting van het Supreme Court
De gelovige katholieke Barrett geniet veel aanzien in conservatieve en katholieke kringen. Bij de hoorzittingen in de justitiële commissie twee weken geleden had ze het afgewezen om een standpunt in te nemen over omstreden onderwerpen zoals het gezondheidsstelsel, het recht op abortus en het homohuwelijk. Ook weigerde ze toe te zeggen dat zij zichzelf partijdig zou verklaren mocht Trump bij een verkiezingsnederlaag het hoogste gerechtshof opzoeken.

Voor Barrett´s benoeming had Trump sinds zijn ambtsaanvaarding al twee conservatieve juristen tot rechters aan het Supreme Court benoemd: Neil Gorsuch in 2017 en Brett Kavanaugh in 2018. Omdat het Supreme Court bij belangrijke onenigheden vaak het laatste woord heeft, is de politieke oriëntering van het gerechtshof van beslissende betekenis.

Bron: epochtimes.de

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2020/10/27 ... van-trump/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12624
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: President Donald Trump

Bericht door sjun »

FUNNY + Powerful - TRUMP CAMPAIGN ADS
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Plaats reactie