Ex-president Donald Trump

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: President Donald Trump

Bericht door Ali Yas »

Pilgrim schreef:
Hij zei dat als het Witte Huis probeert om ‘Rusland-onderzoeker’ Robert Mueller te ontslaan
Het zou een keer tijd worden! Die onderzoekers spelen niks klaar, al meer dan een half jaar lang.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: President Donald Trump

Bericht door Pilgrim »

Het Trump-offensief is begonnen

Geplaatst op 27 juli 2017



Er is eindelijk een officiële start gemaakt met het onderzoek naar de corruptie die zo kenmerkend was voor de regering-Obama. De heer Gaetz, lid van het House Judiciary Committee, diende een officieel verzoek in tot een diepgaand onderzoek naar diverse misdragingen van Comey, Clinton, Lynch en Rice.

Dit verzoek komt niet uit de lucht vallen. In de afgelopen twee weken werd iedere dag een vurig pleidooi gehouden op ‘Hannity’ voor deze onderzoeken. Ook ging president Trump vol en publiekelijk in de aanval tegen nota bene zijn eigen minister van Justitie, Jeff Sessions, die te weinig zou doen om onder andere de wantoestanden van de regering Obama aan te pakken.

De toelichting op het verzoek Gaetz loog er niet om. En ik zal dit hieronder zo goed mogelijk proberen te vertalen:

“Meneer de voorzitter,

Mijn wetgeving in de vorm van een amendement vraagt om een speciale commissie om de ECHTE misdaden, schadelijke leugens en het ondermijnen van de Amerikaanse veiligheid door de vorige regering. Alleen omdat Hillary Clinton de verkiezingen verloor, betekent dit niet dat we wangedrag mogen vergeten of vergeven.

De verkiezingen van 2016 waren een verkiezingen voor wetshandhaving. De kiezers willen ECHTE criminele, die ons land schade hebben toegebracht, achter de tralies:

Susan Rice’s ‘unmasking’ van leden van president Trump’s transitieteam is een zwaarwegende zaak waar nog geen verantwoording voor is afgelegd. Loretta Lynch sommeerde James Comey om het Hillary-Email-schandaal te bagatelliseren als een ‘zaak’ in plaats van een onderzoek. We moeten weten waarom de minister van Justitie wilde dat de FBI- directeur loog tegen het Amerikaanse volk.

En nu we het toch hebben over Loretta Lynch; wat ter wereld bezielde haar om op een privévliegtuig te stappen op vliegveld Phoenix met Bill Clinton, terwijl zij een onderzoek moest uitvoeren naar zijn vrouw? Dit zit in het grijze gebied tussen onethisch en crimineel gedrag. We hebben een onderzoek nodig naar Tarmac- gate.

We moeten weten waarom de regering-Obama aan vele potentiële medeplichtigen van Hillary immuniteit gaf. Denk hier eens over na: immuniteit geven aan mensen die Hillary Clinton hielpen de wet te breken.

Laten we de Clinton Foundation onderzoeken: cash stroomde naar de Clinton Foundation, terwijl de uranium 1 – deal bezig was. Dat is ECHTE collusie die Amerika’s veiligheid bedreigt. Ik vermoed zeker wel dat er collusie plaats heeft gevonden in de verkiezingen van 2016, maar het enige feitelijke bewijs beperkt zich tot Fusion GPS, een bedrijf dat nep dossiers creëerde over toenmalig kandidaat Trump en deze vervolgens voor en na de verkiezingen verspreidde om de legitimiteit van zijn presidentschap te ondermijnen.

Federaal statuut 600, punt 1 bepaalt de criteria voor een Speciale Adviescommissie; het zegt dat er een belangenconflict moet zijn of bijzondere omstandigheden en dat deze Commissie in het publieke belang moet zijn. Het ministerie van Justitie heeft overduidelijk dit belangenconflict tegen haar voormalige minister en FBI- directeur. Tevens hebben vele personen binnen dit ministerie ook een conflict, omdat ze hebben meegewerkt aan de immuniteitsdeals of de implementatie van richtlijnen die door Lynch of Comey zijn afgegeven. Dit zijn bijzondere omstandigheden, waar de vorige regering prioriteit gaf aan politieke belangen boven de wet. En voor wat betreft het publieke belang: als dit geldt voor de regering-Trump, dan geldt dit ZEKER voor de ECHTE MISDADEN door de ECHTE MISDADIGERS.”


Vervolgens vraagt de heer Gaetz om een kort reces om voor het informeel tellen van de stemmen. De Democraten hebben hierna het debat in de commissie gestaakt en het wordt op een andere datum voortgezet. Maar niet getreurd: het eerste verzoek is er en komt zeker niet uit de lucht vallen.

Trump is gestart met zijn offensief.

Door: “Manna”

https://ejbron.wordpress.com/2017/07/27 ... -begonnen/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: President Donald Trump

Bericht door Zwartmeer »

Ali Yas schreef:
Pilgrim schreef:
Hij zei dat als het Witte Huis probeert om ‘Rusland-onderzoeker’ Robert Mueller te ontslaan
Het zou een keer tijd worden! Die onderzoekers spelen niks klaar, al meer dan een half jaar lang.
Waarom zou Trump Robert Mueller willen ontslaan?

Lindsey Graham, een van de bekendste Republikeinse senatoren, zegt hier dat het ontslag van Robert Mueller het einde van Trump's presidentschap kan betekenen...

Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: President Donald Trump

Bericht door Ariel »

Zwartmeer schreef: Waarom zou Trump Robert Mueller willen ontslaan?
Omdat Robert Mueller niet te vertrouwen is. Hij en zijn staf lekken naar de pers.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: President Donald Trump

Bericht door Zwartmeer »

Gisteren tweete Trump out of the blue de volgende tweets:

Afbeelding

Er blijkt dat Trump helemaal geen overleg met de generaals en militaire experts heeft gehad. Alles wijst erop dat hij dit alles totaal uit zijn duim gezogen heeft. Een zoveelste afleidingsmanoeuvre van het Ruslandonderzoek? Niemand van het leger kan er commentaar opgeven. De transgenders die het betreft, 2500 a 15000, willen nu graag weten of ze per direct of volgende week ontslagen zijn. Sommigen vechten in Afghanistan, moeten die nu naar huis? Velen hebben langlopende contracten, hoe worden die afgekocht, en wanneer komt dat geld? Van de legerstaf tot minister van defensie is er niemand die deze vragen beantwoorden kan...

Inhoudelijk klopt er ook nog eens niets van DT's beweringen. Volgens experts bedragen de jaarlijkse extra kosten die transgenders meebrengen niet meer dan twee weekendjes golf van Trump...

Wie ging er tijdens de verkiezingsrally's ook al weer prat op dat er niemand beter is dan hij voor de belangen van transgenders? De schijnheiligheid van deze man is niet in woorden uit te drukken...

Laatst gewijzigd door Zwartmeer op vr jul 28, 2017 12:44 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: President Donald Trump

Bericht door Zwartmeer »

Ariel schreef:
Zwartmeer schreef: Waarom zou Trump Robert Mueller willen ontslaan?
Omdat Robert Mueller niet te vertrouwen is. Hij en zijn staf lekken naar de pers.
Hoe weet je dat? En wat hebben ze gelekt?

Ik heb toch meer het idee dat het gaat over de redline die volgens Trump niet mag worden overschreden. Mueller trekt zich hier niets van aan...

Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: President Donald Trump

Bericht door Ariel »

Zwartmeer schreef:Gisteren tweete Trump out of the blue de volgende tweets:

Afbeelding
Ben jij van mening dat elk persoon die van geslacht wil veranderen dat op kosten van het leger moet en kan doen ?
Arguments against including transgender people in the military

There are arguments against the inclusion of transgender people in military service based on the view that being transgender is a mental illness, and as such transgender individuals are unfit for service. This argument follows a high incidence of depression and suicide manifest in transgender individuals. This is especially pertinent in post sex-reassignment surgery individuals who are unsatisfied with the results; in such cases severe depression is prevalent.

Hormone therapy can affect mood and a sense of well-being, a factor that counts against inclusion of transgender people and its effect on service capability. Besides the well-being argument of hormone treatment, complications may arise due to hormone treatments. Possible complications arising from oestrogen and testosterone therapies include an increased risk of thromboembolic disease, myocardial infarction, breast cancer, fertility problems, stroke, abnormal liver function, renal disease, endometrial cancer, and osteoporosis. Any of these could cause significant issues to effective military service, especially when deployed in remote areas or in field training settings.

A further argument is that in order to have an effective, smooth-running military, there must be cohesion within the unit. It is argued that transgender individuals would have a negative impact on unit cohesion. "The bonds of trust among individual service members" are vital. There is a fear that if transgender personnel be allowed to serve openly, morale will be detrimentally affected. But this argument neglects to deal with the question of what kinds of structural accommodations might be needed to maintain morale and unit cohesion in such situations. Military service forces members into very intimate living quarters. Requiring members to live in situations that make them feel disconcerted and uncomfortable may result in their performance being undermined. The logistics of accommodating a group of individuals with such varying degrees of gender representation would be staggering. The costs alone of allowing transgender people to serve counts heavily against inclusion . Not only logistically and structurally, but also in medical costs. It is estimated that a male to female transition can cost between $7,000USD - $24,000USD; female to male transition can exceed $50,000USD. Which, depending on policy, the military may have to fund.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: President Donald Trump

Bericht door Ali Yas »

Zwartmeer schreef:Alles wijst erop dat hij dit alles totaal uit zijn duim gezogen heeft. Een zoveelste afleidingsmanoeuvre van het Ruslandonderzoek?
Hoor eens, dat onderzoek loopt al een half jaar (en het schiet niet op). Moet Trump dan maar op zijn handen gaan zitten tot dat onderzoek is afgerond?
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: President Donald Trump

Bericht door Zwartmeer »

Ariel schreef:
Zwartmeer schreef:Gisteren tweete Trump out of the blue de volgende tweets:

Afbeelding
Ben jij van mening dat elk persoon die van geslacht wil veranderen dat op kosten van het leger moet en kan doen ?
Voor de duidelijkheid, ik vind die transgenders altijd een beetje eng. Ik kijk er niet graag naar. Ik besef ook dat dat mijn vooroordelen zijn. Het heeft een beetje van zo ik 20 jaar geleden naar homo' keek. Ik moest daar niks van hebben. Nu sta ik daar anders tegenover en begrijp dat het gewoon een deel van de mensheid betreft en dat is niet anders.

Ik geloof niet dat er sprake van is dat we het hebben over een geslachtsverandering tijdens actieve dienst. Daar zou ik als leger geen tijd en geld in willen steken. Maar ik geloof niet dat dit is waar Trump op bedoelde.

Ben jij van mening dat sommige mensen, die medisch geschikt zijn bevonden, op voorhand moeten worden uitgesloten om hun land in het leger te mogen dienen of hun land te mogen verdedigen?

Moet nu dadelijk een transgender die een administratieve functie in het leger vervult ontslagen worden? Of een arts, verpleegkundige? Of alleen infanteriesoldaten? Dit zijn toch de vragen die meteen beantwoord moeten kunnen worden op het moment dat de regering verklaart transgenders uit het leger te willen bannen?

Ondanks dat DT claimt dat deze beslissing is genomen in overleg met de generaals weet niemand in het leger hiervan. Dat het een volslagen verrassing is zou ook mogen blijken uit Trump's verkiezingsbeloftes waarin hij juist zo, itt Hillary Clinton waar ze niks aan hebben, voor deze mensen op zei te zullen komen...



Laatst gewijzigd door Zwartmeer op vr jul 28, 2017 4:32 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: President Donald Trump

Bericht door Zwartmeer »

Ali Yas schreef:
Zwartmeer schreef:Alles wijst erop dat hij dit alles totaal uit zijn duim gezogen heeft. Een zoveelste afleidingsmanoeuvre van het Ruslandonderzoek?
Hoor eens, dat onderzoek loopt al een half jaar (en het schiet niet op). Moet Trump dan maar op zijn handen gaan zitten tot dat onderzoek is afgerond?
Het onderzoek loopt al sinds vorige zomer en dat de wereld niet op de hoogte gehouden wordt met de stand van zaken betekent niet dat er niets is. Dat Trump van Sessions en Mueller af wil spreekt boekdelen. Hij heeft Mueller gewaarschuwd om niet in zijn financiën te spitten. Dat is ongeveer zoiets als iemand die tegen de politie zegt 'je mag mijn hele auto doorzoeken maar je mag niet in de achterbak kijken'. Waar denk je dat die agent dan gaat kijken?
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: President Donald Trump

Bericht door Zwartmeer »

Het zal allemaal wel niet deugen wat Panneta hier zegt, hij is immers een Democraat. Maar in mijn ogen zegt hij het hier het best van allemaal tot nou toe!

Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: President Donald Trump

Bericht door Ariel »

Zwartmeer schreef:
Ik geloof niet dat er sprake van is dat we het hebben over een geslachtsverandering tijdens actieve dienst. Daar zou ik als leger geen tijd en geld in willen steken. Maar ik geloof niet dat dit is waar Trump op bedoelde.
Jawel. Daar gaat het wel om. Lees de tweet van Trump nog maar een keer. Veel transgenders worden omgebouwd in dienst. Dure grappemakerij , want tijdens hun geslachtsverandering zijn ze ook niet beschikbaar.

Ik kan me voorstellen dat Obama een voorstander is van transgenders, en dat hij veel voor ze gedaan heeft.

Er gaan verhalen in Amerika rond dat Michelle een transgender is. Of dat roddels zijn weet ik niet.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pizzaman
Berichten: 2485
Lid geworden op: do apr 14, 2016 8:43 pm

Re: President Donald Trump

Bericht door Pizzaman »

Pilgrim schreef:
.....
Voor de Amerikaanse regering is in Syrië de strijd tegen ISIS, die ook door het leger van Assad wordt bestreden, veel belangrijker geworden dan de val van Assad met onduidelijke gevolgen. Bovendien verloren de “rebellen” na verliezen tegen het Syrische leger ook strategisch aan betekenis.
Wat er na de val van Assad zou gebeuren is niet zo moeilijk te voorspellen.
De zoveelste halve ayatollah allah akbar dictator oetlul zou op de troon worden gehesen.
En vervolgens weer dezelfde shit want men leert er niks van.
Zalig zijn de onnozelen en simpelen van geest, want zij zullen er in lopen.
Gebruikersavatar
Pizzaman
Berichten: 2485
Lid geworden op: do apr 14, 2016 8:43 pm

Re: President Donald Trump

Bericht door Pizzaman »

Zwartmeer schreef:Ben jij van mening dat sommige mensen, die medisch geschikt zijn bevonden, op voorhand moeten worden uitgesloten om hun land in het leger te mogen dienen of hun land te mogen verdedigen?
Ik vraag mij oprecht af of iemand die met z'n eigen seksualiteit in de knoop zit medisch geschikt moet worden bevonden of gewoon afgekeurd.
Als je al niet weet welke plee je zal kiezen, hoe kan je dan beslissen of je al dan niet iemand zal afknallen in naam van de vrede en veiligheid.

Volgens mij heet dat in Nl gewoon 'S5'.
Zalig zijn de onnozelen en simpelen van geest, want zij zullen er in lopen.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: President Donald Trump

Bericht door Zwartmeer »

Pizzaman schreef:
Zwartmeer schreef:Ben jij van mening dat sommige mensen, die medisch geschikt zijn bevonden, op voorhand moeten worden uitgesloten om hun land in het leger te mogen dienen of hun land te mogen verdedigen?
Ik vraag mij oprecht af of iemand die met z'n eigen seksualiteit in de knoop zit medisch geschikt moet worden bevonden of gewoon afgekeurd.
Als je al niet weet welke plee je zal kiezen, hoe kan je dan beslissen of je al dan niet iemand zal afknallen in naam van de vrede en veiligheid.

Volgens mij heet dat in Nl gewoon 'S5'.
Afbeelding
Trump zou een punt kunnen hebben als de legerleiding zich zouden hebben beklaagd over het functioneren van transgenders. Maar als het leger geen problemen meldt hoeft een president geen beleid aan te passen. Deze beleidsverandering komt dus, ongevraagd, puur alleen uit Trump zelf voort. Alle bronnen zeggen dat de hele groep hooguit 10 miljoen dollar extra kost wat gelijk aan twee a drie golfpartijtjes van Trump is! Dus geld kan niet de reden zijn om ze te weigeren.

Het is toch ook niet normaal dat Trump durft te beweren dat hij hierover met zijn generaals en militaire experts heeft gesproken terwijl dat niet zo is? Ze blijken compleet verrast met dit transgender verhaal. Hoe durft iemand, laat staan een president, zoiets onwaars, zoiets wat altijd uitkomt, te beweren?

Nu een dag nadat de tweets de wereld ingegaan zijn heeft hij, of zijn regering, nog niet 1 van de vele vragen die het oproept beantwoord. Zeker laat ie de mensen die het betreft in grote onzekerheid. En maar pochen tijdens de verkiezingen hoe goed juist hij om deze mensen denkt!

Wat kunnen we morgen verwachten? Een Trump-tweet dat Amerika de diplomatieke betrekkingen met Rusland opzegt? Of met Mexico? Of Portugal? Of misschien mogen ervan hem geen vrouwen meer bij de marine? Met Trump is alles denkbaar, ik kijk nergens meer van op!

Ik heb het idee dat Trump leidt aan een ernstige Obama-obsessie en nu het hem niet gelukt is Obamacare af te schaffen probeert ie maar op deze manier iets van Obama's beleid stuk te maken.

Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: President Donald Trump

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ik begrijp iets niet. (ik begrijp zoveel niet)

Vrouwen in de US Army zijn toch niet verboden? En volgens mij doen zij het juist bijzonder goed.
Dus vanwaar die heisa en ommezwaai om een punt te maken van transgenders?
Het is onzin om transgenders niet toe te laten, zegt Mees Soffers (46). "Ze kunnen net zo goed dienen als anderen. Je hebt veel meer aan iemand die zichzelf kan zijn, dan aan iemand die doodongelukkig op de bank ligt."
Mees zit al 26 jaar bij de landmacht. In de laatste zeven jaar maakte ze de transitie naar vrouw en was een van de eerste Nederlandse militairen die uit de kast kwam als transgender. "Over het algemeen wordt er bij Defensie goed mee omgegaan. Ieder geval wordt individueel behandeld."
Niet dat het altijd even makkelijk was: "Vooral in het begin was het moeilijk. Toen ik in 2010 gestationeerd was in Ermelo, reageerden mijn collega's heel negatief. Mijn spullen werden vernield en ik ben twee keer met de dood bedreigd."
Bron: nos.nl
"Not now! I'm inspecting the troops." [icon_lol.gif]
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: President Donald Trump

Bericht door Ali Yas »

Pizzaman schreef:Als je al niet weet welke plee je zal kiezen, hoe kan je dan beslissen of je al dan niet iemand zal afknallen in naam van de vrede en veiligheid.

Volgens mij heet dat in Nl gewoon 'S5'.
Het gaat hoe dan ook om erg ongelukkige mensen die zichzelf buitenproportioneel vaak van het leven beroven. Of dat op missie een groot pluspunt is waag ik te betwijfelen.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: President Donald Trump

Bericht door Zwartmeer »

Ali Yas schreef:
Pizzaman schreef:Als je al niet weet welke plee je zal kiezen, hoe kan je dan beslissen of je al dan niet iemand zal afknallen in naam van de vrede en veiligheid.

Volgens mij heet dat in Nl gewoon 'S5'.
Het gaat hoe dan ook om erg ongelukkige mensen die zichzelf buitenproportioneel vaak van het leven beroven. Of dat op missie een groot pluspunt is waag ik te betwijfelen.
Hoe dan ook, een tijd geleden is bepaald dat ze in het leger mogen dienen om het land te verdedigen. Mocht na verloop van tijd blijken dat dit een vergissing is dan wordt dat beleid teruggedraaid. Maar daar is nu geen sprake van. Dat zou het wel zijn als de generaals Trump erop aangesproken hadden met iets als 'dit kan zo niet langer'. Trump beweert dat zo'n gesprek wel heeft plaatsgevonden, vandaar de nieuwe maatregel. Dat is dus duidelijk niet waar, de legerleiding weet van helemaal niets. Voor mij is Trump totaal geschift! Ik kan me geen enkel voorbeeld herinneren van een leider, van welk land dan ook, die ooit zulk gedrag vertoonde. Dit is ook nog eens schering en inslag.

Na eerder dit jaar de meest succesvolle eerste 100 dagen van een president geclaimd te hebben wist ie zichzelf deze week op Lincoln na de meest presidentiële president ooit te noemen en plaatste daarbij in gedachten ook nog even zijn beeltenis op Mount Rushmore. Deze vent staat volkomen buiten de realiteit! Je mag je afvragen of de nucleaire code wel bij hem in goede handen is...
Voormalig CIA directeur John Brennan heeft bij CNN feitelijk opgeroepen om een staatsgreep tegen Trump te plegen.
Dit is misschien wel een heel goed idee!
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Pizzaman
Berichten: 2485
Lid geworden op: do apr 14, 2016 8:43 pm

Re: President Donald Trump

Bericht door Pizzaman »

Zwartmeer schreef:
Pizzaman schreef:
Zwartmeer schreef:Ben jij van mening dat sommige mensen, die medisch geschikt zijn bevonden, op voorhand moeten worden uitgesloten om hun land in het leger te mogen dienen of hun land te mogen verdedigen?
Ik vraag mij oprecht af of iemand die met z'n eigen seksualiteit in de knoop zit medisch geschikt moet worden bevonden of gewoon afgekeurd.
Als je al niet weet welke plee je zal kiezen, hoe kan je dan beslissen of je al dan niet iemand zal afknallen in naam van de vrede en veiligheid.

Volgens mij heet dat in Nl gewoon 'S5'.
Afbeelding
Trump zou een punt kunnen hebben als de legerleiding zich zouden hebben beklaagd over het functioneren van transgenders. Maar als het leger geen problemen meldt hoeft een president geen beleid aan te passen. Deze beleidsverandering komt dus, ongevraagd, puur alleen uit Trump zelf voort. Alle bronnen zeggen dat de hele groep hooguit 10 miljoen dollar extra kost wat gelijk aan twee a drie golfpartijtjes van Trump is! Dus geld kan niet de reden zijn om ze te weigeren.

Het is toch ook niet normaal dat Trump durft te beweren dat hij hierover met zijn generaals en militaire experts heeft gesproken terwijl dat niet zo is? Ze blijken compleet verrast met dit transgender verhaal. Hoe durft iemand, laat staan een president, zoiets onwaars, zoiets wat altijd uitkomt, te beweren?

Nu een dag nadat de tweets de wereld ingegaan zijn heeft hij, of zijn regering, nog niet 1 van de vele vragen die het oproept beantwoord. Zeker laat ie de mensen die het betreft in grote onzekerheid. En maar pochen tijdens de verkiezingen hoe goed juist hij om deze mensen denkt!

Wat kunnen we morgen verwachten? Een Trump-tweet dat Amerika de diplomatieke betrekkingen met Rusland opzegt? Of met Mexico? Of Portugal? Of misschien mogen ervan hem geen vrouwen meer bij de marine? Met Trump is alles denkbaar, ik kijk nergens meer van op!

Ik heb het idee dat Trump leidt aan een ernstige Obama-obsessie en nu het hem niet gelukt is Obamacare af te schaffen probeert ie maar op deze manier iets van Obama's beleid stuk te maken.

Ik denk dat jij zelf ook wel weet dat de eerste hoge ome die zich beklaagt over transgenders of wat dan ook
dankzij het beleid van Obama en consorten de plee kan gaan staan schrobben tot z'n pensioen.

Het nadeel van politiek correctivisme is namelijk dat afwijken of een andere mening ergens over hebben beslist leidt tot afstraffing.
Trump 'durft' inderdaad te beweren dattie het er met generaals en militaire experts over heeft gehad. Dat 'durft' ie.
Dat isheelwat meer risico dan jij (en anderen) lopen door te 'durven' beweren dat het niet zo is.

En daarom stemden een heleboel Amerikanen op Trump... Daar kijk IK dan weer niet van op.

Overigens heeft Trump niks tegen vrouwen, hoe meer hoe beter.
Waarom zou ie diplomatieke betrekkingen opzeggen met landen waar ie geen ruzie mee heeft?
Wat me meer verbaast is dattie nog steeds met bepaalde landen de diplomatieke betrekkingen NIET heeft opgezegd.
Rutte zou dat bv eens kunnen overwegen mbt Marokko en Turkije. Wat moeten wij met die bacterielanden die alleen op eigen voordeel uit zijn?
Zalig zijn de onnozelen en simpelen van geest, want zij zullen er in lopen.
Gebruikersavatar
Pizzaman
Berichten: 2485
Lid geworden op: do apr 14, 2016 8:43 pm

Re: President Donald Trump

Bericht door Pizzaman »

Zwartmeer schreef:
Ali Yas schreef:
Pizzaman schreef:Als je al niet weet welke plee je zal kiezen, hoe kan je dan beslissen of je al dan niet iemand zal afknallen in naam van de vrede en veiligheid.

Volgens mij heet dat in Nl gewoon 'S5'.
Het gaat hoe dan ook om erg ongelukkige mensen die zichzelf buitenproportioneel vaak van het leven beroven. Of dat op missie een groot pluspunt is waag ik te betwijfelen.
Hoe dan ook, een tijd geleden is bepaald dat ze in het leger mogen dienen om het land te verdedigen. Mocht na verloop van tijd blijken dat dit een vergissing is dan wordt dat beleid teruggedraaid. Maar daar is nu geen sprake van. Dat zou het wel zijn als de generaals Trump erop aangesproken hadden met iets als 'dit kan zo niet langer'. Trump beweert dat zo'n gesprek wel heeft plaatsgevonden, vandaar de nieuwe maatregel. Dat is dus duidelijk niet waar, de legerleiding weet van helemaal niets. Voor mij is Trump totaal geschift! Ik kan me geen enkel voorbeeld herinneren van een leider, van welk land dan ook, die ooit zulk gedrag vertoonde. Dit is ook nog eens schering en inslag.

Na eerder dit jaar de meest succesvolle eerste 100 dagen van een president geclaimd te hebben wist ie zichzelf deze week op Lincoln na de meest presidentiële president ooit te noemen en plaatste daarbij in gedachten ook nog even zijn beeltenis op Mount Rushmore. Deze vent staat volkomen buiten de realiteit! Je mag je afvragen of de nucleaire code wel bij hem in goede handen is...
Voormalig CIA directeur John Brennan heeft bij CNN feitelijk opgeroepen om een staatsgreep tegen Trump te plegen.
Dit is misschien wel een heel goed idee!
Ik zie niet in hoe het een goed idee is om een democratisch gekozen president, die ook democratisch regeert, af te zetten.
Kijk als ie nou a la Erdogan geintjes probeert te flikken is het wat anders. Maar dat zijn beleid iemand niet bevalt, jammer dan.
Er waren er ook veel die kotsten van het beleid van Obama. Kennelijk genoeg om uiteindelijk Trump president te maken.
Ik heb echter nooit beweerd Obama af te zetten een goed idee te vinden.

En nogmaals, bedenk maar eens wat die hoge omes te wachten staat wanneer uitlekt wie zij waren.
De Obama-fans zijn niet te beroerd voor een staatsgreepje bij een niet bevallende mening.
Die vinden vast ook dat legerleiders met dergelijke ideeën voor het vuurpeloton mogen. Toch?

Ik vraag me af wie hier dan de grootste gek is, Trump of z'n tegenstanders.
Zalig zijn de onnozelen en simpelen van geest, want zij zullen er in lopen.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: President Donald Trump

Bericht door Ali Yas »

Zwartmeer schreef:Het onderzoek loopt al sinds vorige zomer en dat de wereld niet op de hoogte gehouden wordt met de stand van zaken betekent niet dat er niets is.
Dat betekent het natuurlijk wel. Of dacht je soms dat de Nederlandse media zulke ontwikkelingen niet kamerbreed zouden uitmeten, als ze er waren?
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: President Donald Trump

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Wat stelde Obama nou eigenlijk voor? Die had toch immers niks van zichzelf en hield zich altijd correct aan wat hem ingefluisterd en voorgekauwd werd. Een bruinkleurig kunstgebit zou Obama niet misstaan. Neem dan de democratisch gekozen uit de toon springende eigenzinnige president Trump die tenminste het lef heeft zijn eigen nar te spelen. Dat we dat mogen meemaken is toch verrukkelijk?

Met Trump is Amerika beslist niet slechter af dan met Obama. Trump mag dan misschien een mafketel zijn, hij is tenminste geen slijmbal, noch een insect dat kruipt voor de islam. Hij liegt niet, hij vergist zich tevergeefs. En vergissen is beslist oer menselijk. Sterker nog, vergissen heeft veel weg van goddelijke wijsheid.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: President Donald Trump

Bericht door Zwartmeer »

Pizzaman schreef:Ik denk dat jij zelf ook wel weet dat de eerste hoge ome die zich beklaagt over transgenders of wat dan ook
dankzij het beleid van Obama en consorten de plee kan gaan staan schrobben tot z'n pensioen.
Wat je zegt is volkomen uit de lucht gegrepen. Het is niet gebaseerd op een weten van wat er gebeurd is. Denk je nou echt dat er geen hoge omes zijn die eventuele problemen durven aan te kaarten? DT zal dadelijk toch echt met namen moeten komen. Hij kan moeilijk een wet wijzigen zonder te verklaren wiens adviezen hij volgt. Als hij erbij blijft dat hij dit met de legertop besproken heeft, maar niet zeggen wil wie dat zijn, dan komt ie met de echte legertop in de grootste moeilijkheden!

Dit gedoe lijkt verdomd veel op hoe DT er achterkwam dat hij door Obama is afgeluisterd. Hij kwam er begin maart achter a.d.h.v. een artikel over afluisteren dat ie in januari gelezen heeft. Volgens DT is het afluisteren bewezen en iedereen, ook jij en ik, weten dat! Ik verwacht in deze transgender kwestie weer zo'n soort antwoord.

Het mag een teken aan de wand zijn dat nou al twee dagen na de tweets niemand van de regering, ook Trump niet, de simpelste vragen erover beantwoord hebben. Het is toch niet normaal dat men het in een verandering van regeringsbeleid moet doen met drie tweets?

Of je wil of niet, transgenders zijn ook mensen, en die willen nu precies weten waar ze aan toe zijn. Wat gebeurt er? Stilte! Normaal, behalve in Noord-Korea, wordt erbij een beleidsverandering ook een boekwerk aangeleverd waarin de meest gestelde vragen worden beantwoord. Dat er behalve de drie tweets nog steeds geen info is geeft mij een indicatie dat het allemaal zo impulsief en ondoordacht de wereld ingebracht is, dat niemand, inclusief Tump zelf, weet wat ie zeggen moet. Iedereen wacht eigenlijk op Trump...

Hij heeft trouwens wel er een vraag over beantwoord!:

Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: President Donald Trump

Bericht door Zwartmeer »

Pizzaman schreef:Ik zie niet in hoe het een goed idee is om een democratisch gekozen president, die ook democratisch regeert, af te zetten.
Kijk als ie nou a la Erdogan geintjes probeert te flikken is het wat anders. Maar dat zijn beleid iemand niet bevalt, jammer dan. Er waren er ook veel die kotsten van het beleid van Obama. Kennelijk genoeg om uiteindelijk Trump president te maken. Ik heb echter nooit beweerd Obama af te zetten een goed idee te vinden.
Bij Trump zie ik zulk afwijkend en abnormaal gedrag dat ik hem de nucleaire code niet toevertrouw. Als er mensen zijn die op de juiste posities zitten en dit ook zien dan kunnen ze zich de vraag stellen of ze passief moeten blijven toekijken of ingrijpen. Een president waarvan het duidelijk is dat ie zo dement als een kraai aan het worden is wordt ook vervangen.
En nogmaals, bedenk maar eens wat die hoge omes te wachten staat wanneer uitlekt wie zij waren.
Je doet het voorkomen alsof het beleid bepaald wordt door een paar vage figuren uit de militaire wereld. Maar hier hebben we het over de absolute top! De beleidsmakers! Hier valt ook de minister van defensie onder! En beleidsmakers zeggen zelf dat ze van niets weten! Er kan niemand namens hen spreken, en als het wel zo is, en ze ontkennen, dan levert dat namens hen spreken niets op.

Zodra de vragen moeilijk worden volgt een samenzweringstheorie. Laten we de zaak maar even afwachten en kijken met welke onwaarachtige verklaring Trump straks komt.

Je bent het hopelijk toch wel met me eens dat het een hele rare gang van zaken is dat de mensen die het betreft van de informatie waar ze om schreeuwen wordt onthouden. Normaal wordt die informatie meteen met de aankondiging van nieuw beleid, of vaak al ervoor, erbij geleverd. Het is toch niet erg netjes om hen zolang in onzekerheid te houden? Ze moeten toch weten wanneer ze de dienst moeten verlaten? Wat de afkoop soms van hun contracten is? Iemand die op het punt staat naar Afghanistan te vertrekken, kan die nu thuis blijven?

Het leger zelf moet ook weten waar het aan toe is. Als er transgenders vliegtuig of tankmonteur zijn en ineens thuis moeten blijven dan moet er op stel en sprong vervanging worden gezocht. Het lijkt me dat het leger dit graag allemaal van te voren weet.

Een vraag die Trump mag beantwoorden is 'als die mensen eruit geschopt worden kan dat de staat behoorlijk op kosten jagen daar het contractbreuk betreft. Als het er nou eens 10.000 zijn kan dit misschien wel in de honderden miljoen gaan lopen. Is het defensiebudget daarop berekend?'
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: President Donald Trump

Bericht door Zwartmeer »

Het het ook niet raar dat Trump in alle openheid tegen Sessions zit te schoppen? Hij heeft al heel wat over hem getweet. Het presidentschap heeft blijkbaar volgens DT nog niet onrust genoeg. De hele wereld moet van zijn probleem met Sessions en Mueller weten. Dit zijn de huidige hoofdonderwerpen van de media, naast die van Rusland en gender kwestie. De media heeft dit alles niet uit de geruchtensfeer maar van de tweets van Trump zelf die iedereen kan zien.

Blijkbaar moet ook iedereen van de slechte sfeer in het Witte Huis weten. Dit is wat Trump's nieuwe perschef Scaramucci allemaal over andere Witte Huis medewerkers te vertellen heeft:
Trumps nieuwe woordvoerder Scaramucci: de stafchef is schizofreen en de topadviseur pijpt zichzelf
https://www.businessinsider.nl/trumps-w ... -zichzelf/
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Plaats reactie