Ex-president Donald Trump

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89908
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: President Donald Trump

Bericht door Ariel »

Zwartmeer schreef: Voor een neurale organisatie is het opmerkelijk dat die Trump adviseerde, mocht hij de verkiezingen verliezen, om vooral niet de uitslag te erkennen. Hij moet blijven claimen dat de verkiezingen van hem gestolen zijn. Onrust en Chaos moet ie stoken is de boodschap.
Goshie zeg. :shock: Wat was het antwoord van Trump of van zijn zoon?

:smile7: Misschien heeft wikileaks zo'n zelfde mail gestuurd aan Hillary. Die heeft dan het advies heel goed opgevolgd.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: President Donald Trump

Bericht door Zwartmeer »

Ariel schreef:
Zwartmeer schreef: Voor een neurale organisatie is het opmerkelijk dat die Trump adviseerde, mocht hij de verkiezingen verliezen, om vooral niet de uitslag te erkennen. Hij moet blijven claimen dat de verkiezingen van hem gestolen zijn. Onrust en Chaos moet ie stoken is de boodschap.
Goshie zeg. :shock: Wat was het antwoord van Trump of van zijn zoon?

:smile7: Misschien heeft wikileaks zo'n zelfde mail gestuurd aan Hillary. Die heeft dan het advies heel goed opgevolgd.
Volgens mij heeft Trump jr ze bedankt. Pa heeft kort na een contact met wikileaks al gebruik gemaakt van de door hen verschafte info.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89908
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: President Donald Trump

Bericht door Ariel »

Zwartmeer schreef: Volgens mij heeft Trump jr ze bedankt. Pa heeft kort na een contact met wikileaks al gebruik gemaakt van de door hen verschafte info.
: nono3: Dat is nepnieuws Zwartmeer. Dat mag niet meer. Verboden. Of was het een grapje.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: President Donald Trump

Bericht door Zwartmeer »

Ariel schreef:
Zwartmeer schreef: Volgens mij heeft Trump jr ze bedankt. Pa heeft kort na een contact met wikileaks al gebruik gemaakt van de door hen verschafte info.
: nono3: Dat is nepnieuws Zwartmeer. Dat mag niet meer. Verboden. Of was het een grapje.
Op 12 oktober 2016 (die datum staat in de berichten van Wikileaks die jij hier plaatste) berichtte WikiLeaks aan Trump Jr om zijn vader ervan op de hoogte te brengen dat Wikileaks emails betreffende HC had.

Heel kort daarna kwam pa Trump al in actie! Wat ie nou weer gevonden had! De oneerlijke media verweet ie hier niet over te publiceren. Volgens mij was dit nieuws zo nieuw dat de media daar nog niets van weten kon. Maar dat zal Trump niets uit hebben gemaakt. In iedergeval maakt die alles duidelijk dat ook pa Trump, en niet alleen zijn zoon, er tot z'n nek in zit.

Afbeelding
Afbeelding
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: President Donald Trump

Bericht door Ali Yas »

Zwartmeer schreef:Volgens mij was dit nieuws zo nieuw dat de media daar nog niets van weten kon.
De media berichten anders onbekommerd over zaken die ze alleen maar vermoeden, mits dat uiteraard in het nadeel van Trump is. Dat hoeft dan ook niet.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89908
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: President Donald Trump

Bericht door Ariel »

Zwartmeer schreef: Afbeelding

Ik ben niet onder de indruk van deze post. Er is niets mis met die tweet. Jij ziet apen en beren waar geen apen en beren zijn.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: President Donald Trump

Bericht door Zwartmeer »

Ali Yas schreef:
Zwartmeer schreef:Volgens mij was dit nieuws zo nieuw dat de media daar nog niets van weten kon.
De media berichten anders onbekommerd over zaken die ze alleen maar vermoeden, mits dat uiteraard in het nadeel van Trump is. Dat hoeft dan ook niet.
Jij ziet alleen wat je wilt zien. Dit nieuws was net naar Trump gemaild en logischerwijs nog niet in de media terwijl DT daar wel daar meteen wel over klaagde. Jij ziet alleen wat je wilt zien. David Cay Johnston die Trump goed kent en over hem boeken geschreven heeft, zegt dat een van de grootste missers van de media is dat ze niet of nauwelijks hebben bericht over Trump's criminele verleden en zijn connecties met de georganiseerde misdaad. Zou dit beter belicht zijn dan was Trump nu geen president! Johnston zegt dat hij bv hierover vertelde bij CBS en dat dat er uitgeknipt is. Voor een media die zo op sensatie uit is, is dit toch wel iets waar ze mee kunnen scoren.

Dat Johnston gelijk heeft met zijn claims over Trump kun je oa afleiden uit dat Trump, die mensen voor het minste geringste voor smaad voor de rechter daagt, hier ook tegen Johnston mee gedreigd heeft, maar daar toch van afgezien heeft.

Geloof me, er zijn heel weinig mensen die zulke vernietigende aantijgingen tegen Trump maken als Johnston en er ermee wegkomen. Al jaren! Donald pikt niks! Van niemand niet! Geeft nooit toe en gaat altijd in de tegenaanval! Maar om David Cay Johnston, die veel aandacht krijgt met wat over DT zegt, loopt ie met een grote boog omheen. Blijkbaar is Trump bang voor mensen die niet bang van hem zijn!
"The Making of Donald Trump": David Cay Johnston on Trump's Ties to the Mob & Drug Traffickers
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: President Donald Trump

Bericht door Zwartmeer »

Ariel schreef:
Zwartmeer schreef: Afbeelding

Ik ben niet onder de indruk van deze post. Er is niets mis met die tweet. Jij ziet apen en beren waar geen apen en beren zijn.
Er is ook niks mis mee maar het bewijst, samen met die van 12 oktober, die heel kort nadat Trump jr het wikileaks bericht ontving getweet is, dat Pa op de hoogte was het contact met wikileaks. Voor zover ik weet noemen alle inlichtingendiensten het een Amerika vijandig gezinde organisatie waar waarschijnlijk de Russen achter zitten. In iedergeval dient het hun belangen. Maar Trump, mr America first, heult met deze verraders bende! I love wikileaks!
Trump mentioned Wikileaks 164 times in last month of election, now claims it didn’t impact one voter
https://thinkprogress.org/trump-mention ... a62ea5002/
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: President Donald Trump

Bericht door Zwartmeer »

Democraten starten procedure om president Trump af te zetten
https://www.ad.nl/buitenland/democraten ... ~a9ffd926/

Democratische Congresleden zijn een afzettingsprocedure tegen president Donald Trump gestart.

Volgens de Democraten heeft Trump de grondwet geschonden. Luis Gutiérrez, lid van het Huis van Afgevaardigden, twitterde vandaag dat hij samen met een aantal andere Democraten de zogeheten impeachment-procedure is gestart. Op een persconferentie meldden zij dat de afzettingsprocedure gestart wordt uit zorgen over de nationale veiligheid.

De parlementsleden voeren aan dat Trump de rechtsgang hindert, de rechterlijke macht en persvrijheid ondermijnt en onwettige bijverdiensten uit binnen- en buitenland geniet. ,,De tijd is gekomen om het Amerikaanse volk duidelijk te maken dat er een eind moet komen aan een reeks van schendingen van onze grondwet door de president'', verklaarde één van de initiatiefnemers.

Tegenstanders

Luis Gutiérrez is een van de felste tegenstanders van Donald Trump sinds deze aantrad. Op 31 oktober gaf hij al aan dat hij achter een impeachment staat en dat de procedure voor Thanksgiving Day (23 november) van start zou gaan.

Het daadwerkelijk afzetten van Trump lijkt niet zeer waarschijnlijk. In de huidige zitting van het Congres hebben de Republikeinen de meerderheid in beide kamers. Amerikaanse media melden dat het deze keer toch opmerkelijk is, omdat twee eisers lid zijn van de commissie Justitie van het Huis. Die buigt zich over de aangevoerde redenen tot afzetting.

Slechts twee keer is een afzettingsprocedure tegen de president ook in gang gezet. Het overkwam Andrew Johnson (1808-1875) en Bill Clinton. In beide gevallen werd de president niet afgezet. Richard Nixon (1913-1994) vertrok voor het tot een procedure kwam.
De reden dat Clinton bijna uit z'n ambt geschopt is is omdat hij onder ede loog over dat een bepaalde deel van zijn lichaam in de mond van Monica Lewinsky zou zijn verdwenen. Deze leugen, en niet dat ding van hem in haar mond, was dus de reden van de roep om impeachment:
Het door Clinton ontkennen van zijn relatie met Lewinsky werd (voornamelijk door leden van de Republikeinse Partij) gebruikt om een afzettingsprocedure (impeachment) tegen de president te beginnen omdat hij onder ede zou hebben gelogen. Starr werd ook belast met het onderzoek hiernaar. Lewinsky werd niet vervolgd voor het in de zaak Jones onder ede ontkennen van haar seksuele relatie met Clinton, in ruil voor het getuigen in de zaken tegen Clinton. https://nl.wikipedia.org/wiki/Monica_Lewinsky
Ik wil Trump wel eens onder ede verhoord zien. Het gaat in ieder geval over veel ernstigere zaken dan waar Clinton over moest getuigen. Maar een boel mensen zullen het daar niet mee eens zijn.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: President Donald Trump

Bericht door Zwartmeer »

Five Democrats have introduced articles of impeachment against President Donald Trump, a long-shot effort that stands little chance in the Republican-led House.
The five articles accused the president of obstruction of justice, undermining the independence of the federal judiciary and other offenses.
Rep. Steve Cohen of Tennessee led the effort, saying in a statement Wednesday "the time has come to make clear to the American people and to this President that his train of injuries to our Constitution must be brought to an end through impeachment."
Republicans hold the majority in the House and are unlikely to act on the impeachment articles. Democratic leaders largely oppose the effort, fearing that it only riles up the GOP base that is strongly supportive of the unpopular president.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: President Donald Trump

Bericht door Zwartmeer »

Ali Yas schreef:
Zwartmeer schreef:Volgens mij was dit nieuws zo nieuw dat de media daar nog niets van weten kon.
De media berichten anders onbekommerd over zaken die ze alleen maar vermoeden, mits dat uiteraard in het nadeel van Trump is. Dat hoeft dan ook niet.
Ik heb niks met Hillary Clinton en wil haar ook niet verdedigen. Maar dat maakt nog niet dat ik zwijg als er grove onwaarheden over haar verspreid worden in het belang van DT. Dat iets wat Fakenews Foxnews aan de lopende band schaamteloos doet!

Shep Smith is mijn ogen de enige integere persoon van het hele Foxnews. Hij vertelt gewoon de waarheid en trekt zich niets aan van zijn door Trump betaalde collega's die een leugenfabriek van deze zender hebben gemaakt. Vergelijk het verschil tussen Shep Smith en Hannity over het zelfde onderwerp. Ik weet toevallig dat Shep gelijk heeft! Ali Yas, ik ben benieuwd naar je reactie!



Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12641
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: President Donald Trump

Bericht door sjun »

Hoewel ik kan begrijpen dat the Donald tante Hill met gelijke munt terugbetaalt moeten we wel het huisje bij het schuurtje houden en eerst nader onderzoeksresultaat over de toedracht afwachten. :greeting2:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12641
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: President Donald Trump

Bericht door sjun »

Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: President Donald Trump

Bericht door Zwartmeer »

sjun schreef:Hoewel ik kan begrijpen dat the Donald tante Hill met gelijke munt terugbetaalt moeten we wel het huisje bij het schuurtje houden en eerst nader onderzoeksresultaat over de toedracht afwachten. :greeting2:
Dat Fakenews Foxnews artikel is al totaal weerlegd door oa Shep Smith. Het wel jammer voor Foxnews, vroeger had ik nog wel respect voor ze, dat ze met Trump in zee zijn gegaan en zijn PR-zender zijn geworden. Ze zitten daar mooi aan vast! Trump trekt immers nooit iets in. Dus tot in eeuwigheid moeten ze deze onzinnige samenzweringstheorie blijven verdedigen. Deze hoort in Trump's rijtje 'Obama niet in Amerika geboren, Obama heeft hem afgeluisterd, en 11/09 was een inside job'.
What you need to know about Hillary Clinton, Russia, and uranium

http://www.politifact.com/truth-o-meter ... and-urani/

Why some of the critics’ charges during the campaign went too far

In June 2016, we fact-checked a statement by then-candidate Donald Trump -- who was running against Clinton for president -- that Clinton’s State Department "approved the transfer of 20 percent of America’s uranium holdings to Russia, while nine investors in the deal funneled $145 million to the Clinton Foundation."

We gave the statement a rating of Mostly False. While the connections between the Clinton Foundation and the Russian deal may appear fishy, there was simply no proof of any quid pro quo.

Trump’s allegation went too far in two ways.

One, Trump seemed to say that Clinton bears all of the responsibility for the deal’s approval. That is incorrect.

Clinton told a New Hampshire TV station in June 2015 that "I was not personally involved because that wasn’t something the secretary of state did." And Jose Fernandez, who served as assistant secretary of state for economic, energy and business affairs under Clinton and represented the department on the panel, told the Times that Clinton "never intervened with me on any CFIUS matter."

But even if you don’t take either Clinton or Fernandez at their word, the reality is that the State Department was just one of nine government agencies that signed off on the transaction.

Second, while we concluded that nine people related to the company did at some point donate to the Clinton Foundation, we found that the bulk of the $145 million came from Giustra. Guistra said he sold all of his stakes in Uranium One in the fall of 2007, "at least 18 months before Hillary Clinton became secretary of state" and three years before the Russian deal.

We couldn’t independently verify Giustra’s claim, but if he is telling the truth, the donation amount to the Clinton Foundation from confirmed Uranium One investors drops from more than $145 million to $4 million.

The main exception is Ian Telfer, an investor who the New York Times found donated between $1.3 million and $5.6 million to the Clinton Foundation during and after the review process for the Russian deal.

So while Trump was within his right to question links between foundation donors and their ties to Uranium one, his specific charge was exaggerated.

Meanwhile, the Washington Post Fact Checker subsequently looked at a similar Trump statement: "Remember that Hillary Clinton gave Russia 20 percent of American uranium and, you know, she was paid a fortune. You know, they got a tremendous amount of money."

The Fact Checker came to the same conclusion about Trump’s misleading language, giving Trump’s assertion its worst rating of Four Pinocchios.
Is there any truth to the allegations?

As PolitiFact has laid out in great detail, there is no direct evidence of a quid pro quo among Clinton, the State Department, Rosatom and the Clinton Foundation donors with ties to Uranium One. Clinton has repeatedly denied any involvement in the State Department’s approval of the Uranium One sale, insisting that such approval was granted at lower levels of the department and would not have crossed the secretary’s desk.

Jose Fernandez, who was the assistant secretary of state for economic, energy and business affairs when the Uranium One deal was approved, told the Times that Clinton “never intervened with me on any [Committee on Foreign Investment in the United States] matter."

Beyond the State Department, eight other government agencies approved the Uranium One sale.

https://www.politico.com/story/2017/11/ ... ner-244895
Zie hier, een van de slechtste interviews ooit. De Foxnews presentator had bij aanvang al besloten dat feiten er niet toe doen, en van z'n Trump-onzin, waar ie voor betaald wordt, te blijven uitgaan.

Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12641
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: President Donald Trump

Bericht door sjun »

Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: President Donald Trump

Bericht door Ali Yas »

Zwartmeer schreef:Shep Smith is mijn ogen de enige integere persoon van het hele Foxnews. Hij vertelt gewoon de waarheid en ...
Ik kan dat echt niet beoordelen hoor Zwartmeer. Hij komt wel oprecht over, maar ook een beetje naïef, als hij suggereert dat alles volgens het boekje gaat en als hij één van de vermoedelijke omkopers kritiekloos als bron opvoert.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: President Donald Trump

Bericht door Zwartmeer »

Als iemand zo'n samenzweringsidee eenmaal de wereld inbrengt komt het er nooit meer uit. Er zijn politieke belangen mee gediend om het levend te houden. Behalve misschien dat de Clintons waren 'vergeten' open te zijn over het geld dat hun stichting had ontvangen, was alles waar DT nu over zeikt al bekend. Wat het bedrag ook was, het komt niet in de buurt van de 140 miljoen dollar waar Trump graag de geruchten mee voedt.
The deal was finalized by the end of 2010.
https://en.wikipedia.org/wiki/Uranium_One
Het is voor de zoveelste keer weer opmerkelijk dat alles waar DT de Clintons nu van beschuldigt in 2013 ook al bekend was, en toen zij hij er dit over:

Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: President Donald Trump

Bericht door Zwartmeer »

Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: President Donald Trump

Bericht door Zwartmeer »

Nucleair commandant zou illegale opdracht Trump weigeren

https://nos.nl/artikel/2203503-nucleair ... geren.html

De Amerikaanse generaal John Hyten heeft op een forum in Canada gezegd dat hij de opdracht van president Trump tot het lanceren van kernwapens zou weigeren, als hij die opdracht als illegaal zou inschatten.

"Wij generaals zijn niet gek", zei Hyten, "het is onze verantwoordelijkheid om goed na te denken over dergelijke zaken". Hyten is de bevelhebber van de nucleaire afdeling van het strategische commandocentrum Stratcom.

Hyten zou in zo'n geval met de president in gesprek gaan, zei hij. Het is mijn taak de president te adviseren de opdracht in overeenstemming te brengen met de wettelijke regels en hem daartoe allerlei opties te bieden, zei Hyten. Hij merkte ook op dat het uitvoeren van een illegale opdracht strafbaar is.

Senaat

De kwestie werd op het internationale forum in Canada aan de orde gesteld naar aanleiding van een hoorzitting, dinsdag in de Amerikaanse Senaat, over de bevoegdheid van de president om kernwapens in te zetten of een oorlog te beginnen.

Robert Kehler, een luchtmachtgeneraal in ruste, zei toen tegen de senatoren dat hoge officieren een opdracht van de president om kernwapens af te vuren kunnen weigeren, als ze de opdracht zien als onwettig. Kehler zei erbij dat officieren verplicht zijn om wettige opdrachten van de president uit te voeren.
Het mag wel wat zeggen dat de top van de legerleiding zich met de vraag bezig houden of ze een opdracht van Trump zouden weigeren. Als het een illegale opdracht is dan wel. Maar dat zouden ze van elke president weigeren dus dat is de vraag niet. Het gaat hier om Trump. Ik kan me, behalve bij Nixon, niet herinneren dat deze vraag ooit over een andere president is opgekomen. Voor Nixon gold in de laatste dagen van zijn presidentschap dat men zei, dat als hij gekke dingen met het leger zou doen, dit niet uitgevoerd zou worden.

Het heeft er met Trump dus alle schijn van dat de legertop hem niet voor vol aanziet. Anders gaan ze niet zulke zaken in de media brengen.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: President Donald Trump

Bericht door Ali Yas »

Zwartmeer schreef:
De Amerikaanse generaal John Hyten heeft op een forum in Canada gezegd dat hij de opdracht van president Trump tot het lanceren van kernwapens zou weigeren, als hij die opdracht als illegaal zou inschatten.
Meteen ontslaan die vent en vervangen door iemand die zich wél aan de wet houdt.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89908
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: President Donald Trump

Bericht door Ariel »

Zwartmeer schreef: Het mag wel wat zeggen dat de top van de legerleiding zich met de vraag bezig houden of ze een opdracht van Trump zouden weigeren.
Nou, kunnen we allemaal weer rustiger slapen. Wat heerlijk. icon_thumbup.gif

Dan ligt de schuld niet bij Trump, maar bij de eigengereidheid van een enge linkse hypocriete linkse commandant. Jij denkt toch niet dat er een dag zal komen dat Trump s'morgens uit bed stapt en denkt..."Kom, laat ik een kernwapen lanceren."
Het heeft er met Trump dus alle schijn van dat de legertop hem niet voor vol aanziet. Anders gaan ze niet zulke zaken in de media brengen.
Dat is dus een hypothese van jou. Een soort van nepnieuws wat jij ons wil laten geloven.

Het blijkt dat het gesprek zo ging. Klinkt zo toch iets anders.
Air Force General John Hyten, commander of Strategic Command, said he and Donald Trump have had conversations about such a scenario and that he would tell the President he couldn't carry out an illegal strike.

Air Force General John Hyten says ‘we’re not stupid people ... if you execute an unlawful order, you will go to jail’

Air Force General John Hyten, commander of the US Strategic Command (Stratcom), told an audience at the Halifax international security forum in Nova Scotia, Canada that he had given a lot of thought to what he would say if he received such an order.

“I think some people think we’re stupid,” Hyten said in response to a question about such a scenario. “We’re not stupid people. We think about these things a lot. When you have this responsibility, how do you not think about it?“

Hyten, who is responsible for overseeing the US nuclear arsenal, explained the process that would follow such a command.

As head of Stratcom “I provide advice to the president, he will tell me what to do,” he said in his remarks, retransmitted in a video posted on the forum’s Facebook page.
“And if it’s illegal, guess what’s going to happen? I’m going to say, ’Mr President, that’s illegal.’ And guess what he’s going to do? He’s going to say, ’What would be legal?’ And we’ll come up with options, of a mix of capabilities to respond to whatever the situation is, and that’s the way it works. It’s not that complicated.”
Het sensatiestukje over 'weigeren atoombevel Trump' is eigenlijk gewoon een beschrijving van de normale checks bij inzetten van krijgsgeweld.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: President Donald Trump

Bericht door Ali Yas »

Ariel schreef:Het sensatiestukje over 'weigeren atoombevel Trump' is eigenlijk gewoon een beschrijving van de normale checks bij inzetten van krijgsgeweld.
Bedankt voor de verduidelijking, Ariel. Ik had me op het verkeerde been laten zetten.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: President Donald Trump

Bericht door Zwartmeer »

Ariel schreef:
Zwartmeer schreef: Het mag wel wat zeggen dat de top van de legerleiding zich met de vraag bezig houden of ze een opdracht van Trump zouden weigeren.
Nou, kunnen we allemaal weer rustiger slapen. Wat heerlijk. icon_thumbup.gif

Dan ligt de schuld niet bij Trump, maar bij de eigengereidheid van een enge linkse hypocriete linkse commandant. Jij denkt toch niet dat er een dag zal komen dat Trump s'morgens uit bed stapt en denkt..."Kom, laat ik een kernwapen lanceren."
Waarom schoot die gast daar laatst in Las Vegas zomaar 60 mensen dood? In iedergeval, hoewel hij ook bij dood ging, gaat z'n naam in de geschiedenisboeken. Wat heeft ie daaraan? Wat heb je aan 60 willekeurige mensen doodschieten? Op het meeste gedrag volgt een beloning, er is altijd een reden...
Mr Jackson added how he must have suffered from a personalty disorder that made him so narcissistic.

He said: “Paddock will possibly have some disorder of personality that is likely to see him unable to accept responsibility for his own actions, blaming others, bearing grudges, unable to take criticism.

“He will also have seen others as being inferior to himself.

https://www.dailystar.co.uk/news/latest ... andaly-bay
Extreme narcisme?

Wil Trump net zo bekend worden als Neil Armstrong of Adolf Hitler en dat de komende eeuwen iedereen weet wie hij was dan wil een atoomoorlog goed helpen! Een kleine man schiet 60 mensen dood, maar 1 die de juiste knoppen bedient gaat voor 60 miljoen. Trump kan dan zo de geschiedenisboeken in!

Alles wijst erop dat DT een extreme narcist is met waandenkbeelden en totaal buiten de realiteit staat. Duizenden foto's ten spijt blijft hij erbij dat zijn in inauguratie de grootste ooit is. Dit zijn de belangrijke dingen waar de president van Amerika zich mee bezighoudt! Verder heeft hij denkbeeldige vriendjes die hem bellen, om hem te complimenteren. Waar anders ook voor? We zijn de 1700 leugens sinds zijn aantreden inmiddels gepasseerd. Je mag je afvragen, zou een gewoon burger, met zo'n achtergrond, een wapenvergunning krijgen...

Hoe zou jij kijken naar de persoon, die zo iemand, een wapenvergunning heeft verstrekt als het uitmondt in een bloedbad op een school ? Zou je de vergunningverstrekker iets verwijten? Als een TBSer in de fout gaat kijken we ook meteen naar wie hem heeft losgelaten. Maar hoe dan ook, de nucleaire code is DT wel weer toevertrouwd!
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: President Donald Trump

Bericht door Zwartmeer »

Ali Yas schreef: Zwartmeer schreef:

De Amerikaanse generaal John Hyten heeft op een forum in Canada gezegd dat hij de opdracht van president Trump tot het lanceren van kernwapens zou weigeren, als hij die opdracht als illegaal zou inschatten.
Meteen ontslaan die vent en vervangen door iemand die zich wél aan de wet houdt.
Vind je? Iedereen die in het leger gezeten heeft weet dat je een onrechtmatig bevel niet alleen mag weigeren, maar zelfs moet weigeren, als het ernstig is. Als een sergeant je zomaar opdracht geeft Pietje dood te schieten ben jij minstens zo strafbaar als de sergeant als je er gevolg aan geeft.

Weet je nog dat Trump onlangs naar aanleiding van gesprekken met de legertop besloten heeft transgenders uit het leger te weren? Nou weet nog steeds niemand van de legertop met wie Trump van de legertop hierover gesproken heeft. Het heeft er daarom alle schijn van dat dit door Trump verzonnen en gelogen is. Of het is een waandenkbeeld die een realiteit voor hem geworden is.

Met dit in het achterhoofd, zou jij, als jij degene was die een kernwapen moet afvuren, Trump's bevel opvolgen, als hij zegt dat de generaals hierop aan hebben gedrongen?

Ik denk dat iedereen zich in deze situatie, met Trump, wel een keer bedenkt. Hier kun je uit afleiden dat in tijden van grote spanning Trump een enorm gevaar voor het land is! Of er worden zonder noodzaak raketten afgevuurd, of helemaal niet terwijl het wel zou moeten. Je moet een 100% slaafse kritiekloze volgeling zijn om zulke vergaande bevelen op te volgen van een leider die je niet kunt vertrouwen. Als je niet weet of ie de waarheid spreekt (na 1700 leugens binnen een jaar mag je gerust vraagtekens zetten), of waandenkbeelden en hallucinaties heeft. Alleen al hierom is zo'n leider totaal ongeschikt om te leiden.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89908
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: President Donald Trump

Bericht door Ariel »

Zwartmeer schreef: Waarom schoot die gast daar laatst in Las Vegas zomaar 60 mensen dood? In iedergeval, hoewel hij ook bij dood ging, gaat z'n naam in de geschiedenisboeken. Wat heeft ie daaraan? Wat heb je aan 60 willekeurige mensen doodschieten? Op het meeste gedrag volgt een beloning, er is altijd een reden...
Oh, ja..Dit is de nieuwste. Trump vergelijken met Stephen Paddock.

Jouw sensatiestuk over 'weigeren atoombevel Trump' is gewoon een beschrijving van de normale checks bij inzetten van krijgsgeweld.

Maar ja... :nietverstaan: Je moet toch wat schrijven om Trump te demoniseren.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie