Ex-president Donald Trump

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
Zwartmeer

Re: President Donald Trump

Bericht door Zwartmeer »

Pizzaman schreef:
Zwartmeer schreef:
Pizzaman schreef:Beste Zwartmeer, zoek jij de "feiten" dan maar, het enige wat ik stel is dat ik al vaker op die bullshit heb gereageerd,
maar dat jij dan niet thuis bent. Wat mij betreft zijn het gewoon beide (Trump en de AntiTrump) namelijk zwamneuzen.
Maar degene die met nonsens komt en het nog gelooft ook en zich d'r druk over loopt te maken, tja, dat ben jij.
Ik ga gewoon niet liggen soebatten over het gewauwel van twee sterk overdrijvende, wellicht zelfs liegende tegenstanders.
Dat jij de bronnen waar je je van bedient 100% serieus wil nemen moet jij zelf weten. Ze fantaseren mij allebei teveel.
Als er in die memo staat dat Carter Page al lang voordat hij tot team Trump toetrad gevolgd werd, dan mag jij dat in twijfel gaan trekken, maar je zou ook die memo eens kunnen gaan opgooglen en kijken of dat er echt in staat. Als je al niet wilt accepteren wat er letterlijk in die memo staat, afgezien van of het inhoudelijk klopt, dan houdt inderdaad echt alles op.
Waarom zou ik dat doen, het lost niets op want hier kom jij al met nog meer erwtensoep.
Jij stelt nu dat je geen reden hebt om een bewering van jezelf die aantoonbaar fout is, daar het gemakkelijk te controleren is, aan die controle te onderwerpen. Waarom zou je dat ook doen? Je hebt ooit besloten om de tijd tussen je geboorte en doodgaan te vullen met wat getyp op een toetsenbord, maar dat mag niet op werken gaan lijken.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Hans v d Mortel sr

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Hehe! Eindelijk wordt het leuk met Zwartmeer.

Voorheen refereerde hij aan het eindeloos commentaar geven op bijdragen van anderen. Maar gelukkig zijn we nu in de einddfase beland met een originele eigen mening van Zwartmeer en zijn ongeremde lust om er op los te fantaseren. Met ondergewaardeerde Trump in de hoofdrol van grootste Amerikaanse spion aller tijden neerzetten doet Zwartmeer ons kostelijk en meer dan vermakelijk amuseren. Er valt nu tenminste wat te lachen dat voorheen onmogelijk leek. Ik vind dit een applaus waard. Ik ken Zwartmeer. Hij is best in staat om te overdrijven, te relativeren en de lachers naar zijn hand te zetten. Ik hoef mij vanaf nu geen zorgen meer te maken over zijn gemoedstoestand. Applaus voor Zwartmeer en een alcoholische tractatie is op zijn plaats
icon_thumbup.gif :applause:

Afbeelding
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben gelovig atheïst en verkondig uitsluitend eigen dogma's wegens gebrek aan de vrije wil.
Pilgrim

Bericht door Pilgrim »

Inderdaad om te gillen! [icon_lol.gif]
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Zwartmeer

Bericht door Zwartmeer »

Zwartmeer schreef:Jij stelt nu dat je geen reden hebt om een bewering van jezelf die aantoonbaar fout is, daar het gemakkelijk te controleren is, aan die controle te onderwerpen. Waarom zou je dat ook doen? Je hebt ooit besloten om de tijd tussen je geboorte en doodgaan te vullen met wat getyp op een toetsenbord, maar dat mag niet op werken gaan lijken.
Bij nader inzien, waarom heb je eigenlijk voor een keyboard gekozen? Het zou nog gemakkelijker zijn om de tijd tussen geboren worden en doodgaan te vullen met wat tikken op een tafel. De beweging is ongeveer dezelfde en zo krijg je ook geen reacties waar je weer op, meent, te moeten reageren. Als je eens nadenkt dan kom je er achter dat een hoop dingen vaak nog beter kunnen. Maar dan dringt de vraag zich weer op waarom je zou gaan nadenken als je al besloten hebt de tijd die je gegeven is te vullen met wat getyp op een keyboard.
Pizzaman

Bericht door Pizzaman »

Zwartmeer schreef:Jij stelt nu dat je geen reden hebt om een bewering van jezelf die aantoonbaar fout is, daar het gemakkelijk te controleren is, aan die controle te onderwerpen. Waarom zou je dat ook doen? Je hebt ooit besloten om de tijd tussen je geboorte en doodgaan te vullen met wat getyp op een toetsenbord, maar dat mag niet op werken gaan lijken.
Inderdaad Zwartmeer, als jij steeds meer erwtensoep produceert en niet ingaat op tegenargumenten, gaat het op werken lijken.
Daar mogen ze me voor betalen, zolang d niemand dat doet ga ik geen erwtensoep schuiven.

ik wil wel op je reageren als je het bij hetzelfde brod erwtensoep blijft houden.
Als je steeds weer aankomt met verse wordt het gewoon een wedstrijd wie het meeste pulp kan opduikelen.
Gezien ik weet dat o.a. Sjun een hele grote soeplepel heeft en ook een enorme ketel ga ik die wedstrijd met jou niet aan.
Zwartmeer schreef:Het is bekend dat het de Russen gelukt is om spionnen te werven in alle delen van het Amerikaanse leger. Dat lukt ze door hoge bedragen te bieden of door chantage. Russische spionnen zijn dan ook vrijwel steeds Amerikanen met Amerikaanse nationaliteit.
OK, laten we aannemen dat je daar gelijk in hebt, en dat de Russen daadwerkelijk eentje met een hogere rang dan gulpdichtknoper hebben gevonden.
Gechanteerd, omgekocht, gehersenspoeld, whatever. Maar we nemen dat dan aan.

Vraag 1: Zijn er jou dan dingen bekend die tot detrimente gevolge hebben geleid, als gevolg vabn een dergelijek spion?

Zwartmeer schreef:Voor zover bekend is het ze nog nooit gelukt om een spion in het Witte Huis te krijgen. Maar met de komst van Trump ziet dat er toch anders uit. Ten eerste lijkt Trump tot de groep te behoren die zijn land wel voor geld verraden wil en ten tweede vertoont hij chantabel gedrag.
Volgens mij kan je Trump nog niet chanteren al heb je een film van hem waarbij hij zich, angend aan een kroonluchter,
door tien hoeren tegelijk laat onderzeiken en schijten. Hoeveel zou je de man trouwens moeten betalen, ik denk dat ie te duur is voor Poetin.
Zou het bedrag hoger of lager zijn dan voor Hillary?
Zwartmeer schreef:Dit geldt voor zijn zonen/schoonzoon net zo.
Ten eerste, wat voor functie heeft (hebben) die dan volgens jou wat kwaad kan voor de nationale veiligheid,
en ten tweede, zouden ze banger zijn voor (schoon)pappie Trump (erfenis) en de CIA of voor Nonkel Poetin.
Ten derde, zeten we Hilly d'r tegenover met die testosteronbom van d'r.
Zwartmeer schreef:Hierbij komt ook nog eens dat de drempel laag is om het Witte Huis binnen te gaan. De schrijver Micheal Wolff kon een jaar lang ongehinderd en onopgemerkt er in en uit lopen. De vraag is of hij de enige is of dat er nog meer zo zijn. Van een professionele organisatie is in ieder geval geen sprake. Je kunt daarom moeilijk volhouden dat de grootste staatsgeheimen bij de familie Trump in goede handen zijn.
Dat zou kunnen - echter dat ligt niet aan Trump. En Trump is daar ook nuiet erger of beter in.
Vast en zeker herinner je je een zekere stagiaire nog.
Zwartmeer schreef:Als de Russen ooit de mogelijkheid hebben gehad om spion in het Witte Huis was dit het moment. Een betere spion dan de president zelf is ondenkbaar. Het is alleen wat lastig communiceren tussen hen en hun spion. Elk gesprek van de president wordt immers opgenomen en geregistreerd. Ze moeten het doen met koeriers, een backchannel zou enorm helpen...
Kan natuurlijk verlopen via een stagiaire met een dikke sigaar met ingebouwde microfoon, toch?
Zalig zijn de onnozelen en simpelen van geest, want zij zullen er in lopen.
Zwartmeer

Bericht door Zwartmeer »

Pizzaman schreef:Vraag 1: Zijn er jou dan dingen bekend die tot detrimente gevolge hebben geleid, als gevolg vabn een dergelijek spion?
Zeker wel! Bij deze een paar van die gevallen:

(ik wil je er nog wel even op wijzen dat bovenstaande documentaire uit 2002 is. Anders zou je misschien gaan denken dat dit gemaakt is, zoals die nieuwe docu over Watergate, om Trump voor de voeten te lopen.)
Zwartmeer schreef:Voor zover bekend is het ze nog nooit gelukt om een spion in het Witte Huis te krijgen. Maar met de komst van Trump ziet dat er toch anders uit. Ten eerste lijkt Trump tot de groep te behoren die zijn land wel voor geld verraden wil en ten tweede vertoont hij chantabel gedrag.
Volgens mij kan je Trump nog niet chanteren al heb je een film van hem waarbij hij zich, angend aan een kroonluchter,
door tien hoeren tegelijk laat onderzeiken en schijten. Hoeveel zou je de man trouwens moeten betalen, ik denk dat ie te duur is voor Poetin.
Dat weet je nooit. Ik vergat nog te zeggen dat er ook spionnen zijn die handelen uit idealisme maar daar zal bij Trump nooit sprake van zijn tenzij je geld ook als idealisme wilt zien.
De meeste spionnen die voor het geld vallen hadden al goed verdienende functies en hadden het geld helemaal niet nodig. Trump die claimt miljardair te zijn drukte ook een paar ton dat bestemd was voor kinderkankeronderzoek achterover. Als ie daar al geen gewetenproblemen mee heeft dan zal ie die helemaal nooit hebben en is een psychopaat pur sang.
Zwartmeer schreef:Dit geldt voor zijn zonen/schoonzoon net zo.
Ten eerste, wat voor functie heeft (hebben) die dan volgens jou wat kwaad kan voor de nationale veiligheid, en ten tweede, zouden ze banger zijn voor (schoon)pappie Trump (erfenis) en de CIA of voor Nonkel Poetin.
Ze zijn puur onnozel en zitten dicht bij pa. Voor de Russen zijn zij op dit moment gemakkelijker te bereiken dan pa en kunnen zij goed als boodschapjongens dienen. Donald jr zei een aantal jaren geleden dat ze een groot deel van hun zaken met de Russen deden. Hij kwam er vaak. Als het puntje bij het paaltje komt kun je om pa te pakken ook hem chanteren. Steve Bannon trouwens beschuldigde hen al van landverraad. Maar dat had ik zonder hem al bedacht toen ik voor het eerst hoorde van die bijeenkomst met de Russen in Trump Tower.
Zwartmeer schreef:Hierbij komt ook nog eens dat de drempel laag is om het Witte Huis binnen te gaan. De schrijver Micheal Wolff kon een jaar lang ongehinderd en onopgemerkt er in en uit lopen. De vraag is of hij de enige is of dat er nog meer zo zijn. Van een professionele organisatie is in ieder geval geen sprake. Je kunt daarom moeilijk volhouden dat de grootste staatsgeheimen bij de familie Trump in goede handen zijn.
Dat zou kunnen - echter dat ligt niet aan Trump. En Trump is daar ook nuiet erger of beter in.
Vast en zeker herinner je je een zekere stagiaire nog.
Die stagiaire had daar werk weet je nog? Er zullen nu ook wel stagiaires aan het werk zijn.
Zwartmeer

Bericht door Zwartmeer »

Wat kunnen sommige mensen de dingen toch goed uitleggen!

sjun

Bericht door sjun »

Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Pizzaman

Bericht door Pizzaman »

Zwartmeer schreef:Zeker wel! Bij deze een paar van die gevallen:
Moooiiiii, een History Channel documentaire. Da's in ieder geval 'te pruimen' (vermakelijk).
Bron, hoewel 'populair' en niet al te diepgravend, goedgekeurd. Kan de test van Fake News doorstaan.
1. Millers motivatie: hij haatte de FBI en neukte Svetlana. Werd gepakt voordat ie (veel) kwaad kon. Rather pathetic... zeggen ze zelf.
2. Die Walker, in de marine was al een hoop erger. Deed het vanwege dik geld. Dat waren zeker schadelijke gegevens. En simpel verkregen... 18 jaar!
3. Via Luchenko, de KGB figuur komen we bij de spion Howard die vanuit de CIA geplaatst werd in Moskou... maar toch niet... enzovoorts. Wraakactie. Had voorkomen kunnen worden als de CIA en FBI beter hadden samengewerkt.
4. Luchenko en die Felton bij de NSA, motief: persoonlijk zo ongeveer failliet en zwaar cashprobleem.
5. Ames, om zijn minnares/vrouw te betalen (hahahaha da's een classic echt waar), de zogenaamde idealist? Hij viel ook een beetje op...
6. Hanssen, deed het voor het geld zei hij. Een gladjakker, onnavolgbaar - twee-gezicht, bedoel je dat met Trump? Ook die had geld nodig...

Ja Zwartmeer daar heb je een aantal gevallen. Maar ik denk dat je nu geen map meer buiten krijgt door die onder je kussen te verstoppen. Zomaar.
Daar was de USA inderdaad gekke Henkie. Of ze dat nu nog zo doen, dat denk ik niet, maar mogelijkheden zijn er altijd. Valt niet 100% uit te sluiten.

Maar waar zie jij Trump in deze gevallen? Ik zie bij Trump ook geen cashprobleem (legaal nog genoeg te scammen van o.a. allerlei zogenaamd goede doelen). Sex, geld en wraak kunnen nooit motieven zijn voor Trump. Geld heeft ie genoeg, sex kan ie daarmee wel kopen. En wraak, waarop dan? Clinton ligt al op z;'n bek. De grootste wraak van Trump zal zijn als ie in 2020 weer wint...

Kortom dat was zeker vermakelijk. Maar de relevantie moet je nog aantonen. Al deze figuren waren nobodies, die eigenlijk niet opvielen.
Daarbij waren de CIA/FBI/NSA ook zo achterlijk bezig als wat. Echter, daadwerkleijke 'kopstukken' zie ik daar niet. En dat betekent, waarom zouden de Russen dan een Trump kopen/huren/chanteren, als ze voor veel minder een (vervangbare) onopvallende onderknuppel hetzelfde kunnen laten leveren?

Och zeker wel is Trump een mafkees. Maar de keus was uiteindelijk Trump, of Clinton. Dit wilde varken vind ik veiliger dan die linkse koe.
Met het gewip van d'r mannetje zie ik daar meer risico bij Clinton. Een verrader of spion zie ik niet in Trump.
Zwartmeer schreef:Dat weet je nooit. Ik vergat nog te zeggen dat er ook spionnen zijn die handelen uit idealisme maar daar zal bij Trump nooit sprake van zijn tenzij je geld ook als idealisme wilt zien.
De meeste spionnen die voor het geld vallen hadden al goed verdienende functies en hadden het geld helemaal niet nodig. Trump die claimt miljardair te zijn drukte ook een paar ton dat bestemd was voor kinderkankeronderzoek achterover. Als ie daar al geen gewetenproblemen mee heeft dan zal ie die helemaal nooit hebben en is een psychopaat pur sang.

Zie de zes hierboven. Daarvan zijn vier van de zes gedreven door geld, want ze hadden veel te weinig. Leugentje, Zwartmeer? Of fake news?
Wat zou Trump, motivatie nog vast te stellen, kunnen doen dan? Inmiddels zal de beveiliging verbeterd zijn. Hillary hebben ze ook gepakt met d'r email. Ik geloof ook echt niet dat Trump dat gaat doen voor geld. Hij heeft zat om wel 10 minnaressen by the pussy the grabben. Daarom zal ook niemand dat geloven. Dattie geld achterover drukt is ranzig (...daarom heeft ie ook genoeg centen). Maar ranzig, dat zijn ze allemaal. In hoeverre acht jij dan Trump een groter gevaar dan Hillary? Ik schat dat in als 99% Clinton : 1% Trump gevaar.
Zwartmeer schreef:Ze zijn puur onnozel en zitten dicht bij pa. Voor de Russen zijn zij op dit moment gemakkelijker te bereiken dan pa en kunnen zij goed als boodschapjongens dienen.

JIJ vind ze onnozel... of ze dat zijn, dat denk ik niet. Ze zullen heus wel wat kunnen. Van PVV-ers zeggen ze ook dat ze onnozel zijn, blijkt uiteindelijk dat de tegenpartij onnozeler is (lager opgeleid etc) dan de PVV. Er zijn er ook veel die denken dat Wim Lex onnozel is. Heb jij die wel eens gesproken?De CIA en FBI zullen de Trumps ook wel in de gaten houden, want hun grootste nadeel: ze vallen behoorlijk op.
Zwartmeer schreef:Die stagiaire had daar werk weet je nog? Er zullen nu ook wel stagiaires aan het werk zijn.
Denk ik ook wel, maar Trump heeft geld genoeg om ze te betalen... daar heeft ie de Russen niet voor nodig.
Daarbij als ie d'r een een beurt geeft, is ie daar nog trots op ook. Zal ie er ook wel voor zorgen dattie filmmateriaal heeft.
Mogelijk huurt ie zelfs een stand-in voor de close-ups. The eagle has landed!
Zwartmeer

Bericht door Zwartmeer »

Pizzaman schreef:Zie de zes hierboven. Daarvan zijn vier van de zes gedreven door geld, want ze hadden veel te weinig. Leugentje, Zwartmeer? Of fake news?
Sommige mensen hebben altijd te weinig! Ik heb het even vluchtig teruggezien (ik had het hier al eerder geplaatst) en als ik het me goed herinner zit er ook bv een Russische tweede man van de VN in die voor het geld viel.
In hoeverre acht jij dan Trump een groter gevaar dan Hillary? Ik schat dat in als 99% Clinton : 1% Trump gevaar.
Je schreef in je vorige bijdrages al dat Trump zich nergens voor schaamt. Dat ben ik dan met je eens. Maar je nergens voor schamen betekent ook dat je bereidt bent je land voor geld te verraden daar er geen schaamte aan vast zit. Een schaamteloos persoon kent geen morele remmingen die hij om wille van eventuele van schaamte zou nalaten. Zou hij dat wel daarom nalaten betekent immers dat ie wel schaamte kent. Schaamteloosheid is ook 1 van de kenmerken van een psychopaat: http://www.librapersoneelsdiensten.nl/p ... sychopaat/
Je weet nog toen dat pussy grab verhaal de wereld in kwam. Trump reageerde daar fel op, niet omdat hij zich schaamde, maar omdat het hem zijn presidentschap zou kunnen kosten. Trump wordt vaak met Nixon vergeleken maar daar doet men Nixon een groot onrecht mee aan. Nixon schaamde zich werkelijk kapot omdat hij aftreden moest, het was voor hem een gigantische vernedering. Voor Trump zal dat nooit zo zijn.
Zwartmeer

Bericht door Zwartmeer »

De Democraten willen ook een memo vrijgegeven om de memo die Trump vorige vrijgaf te counteren. De vraag is nu of Trump daar toestemming voor wil gegeven. Ik denk het niet!

Pizzaman

Bericht door Pizzaman »

Zwartmeer schreef:
Pizzaman schreef:Zie de zes hierboven. Daarvan zijn vier van de zes gedreven door geld, want ze hadden veel te weinig. Leugentje, Zwartmeer? Of fake news?
Sommige mensen hebben altijd te weinig! Ik heb het even vluchtig teruggezien (ik had het hier al eerder geplaatst) en als ik het me goed herinner zit er ook bv een Russische tweede man van de VN in die voor het geld viel.
De Russische Tweede Man (die Luchenko dus) opvoeren als grootverdiener is niet echt een argument...
Hoeveel meer of minder denk je dat hij kreeg dan een gemiddelde Nederlandse uitkeringstrekker?
OK daar overdrijf ik wellicht mee... wellicht ook niet... feit is: hij KEERDE TERUG naar Rusland...
Zwartmeer schreef:
Pizzaman schreef:In hoeverre acht jij dan Trump een groter gevaar dan Hillary? Ik schat dat in als 99% Clinton : 1% Trump gevaar.
Je schreef in je vorige bijdrages al dat Trump zich nergens voor schaamt. Dat ben ik dan met je eens. Maar je nergens voor schamen betekent ook dat je bereidt bent je land voor geld te verraden daar er geen schaamte aan vast zit. Een schaamteloos persoon kent geen morele remmingen die hij om wille van eventuele van schaamte zou nalaten. Zou hij dat wel daarom nalaten betekent immers dat ie wel schaamte kent. Schaamteloosheid is ook 1 van de kenmerken van een psychopaat: http://www.librapersoneelsdiensten.nl/p ... sychopaat/
Ik ben het met je eens dat Trump geen schaamte kent. Immers, alles wat The Donald doet, is goed.
Maar hij kent wel TROTS en EER, op z'n Trumpiaans dan. Hoewel hij zich dus nergens voor schaamt, denkt hij wel in een soort stramien
waarin bepaalde normen en waarden de maat aangeven. En daar hoort 'America first' wel bij, maar 'stiekem Rusland helpen' niet.
Hij zal zich niet schamen als zijn zoon een spion blijkt. Hij zal hem dan wel grondig onterven omdat hij een grote sukkel is die er in is getrapt.
En vindt dan dat zijn plicht is gedaan, zoiets. Aan zakendoen met Poetin vindt Trump niks mis, zoalng America maar first blijft en Poetin second.
Zwartmeer schreef:Je weet nog toen dat pussy grab verhaal de wereld in kwam. Trump reageerde daar fel op, niet omdat hij zich schaamde, maar omdat het hem zijn presidentschap zou kunnen kosten. Trump wordt vaak met Nixon vergeleken maar daar doet men Nixon een groot onrecht mee aan. Nixon schaamde zich werkelijk kapot omdat hij aftreden moest, het was voor hem een gigantische vernedering. Voor Trump zal dat nooit zo zijn.
Dat klopt. Hij schaamde zich niet echt, was er min-of-meer wel trots op of zo. Dat men er wat van zei vond ie maar gezeur.
Hij legde het ook op z'n Trumpiaans uit, dat je bij bepaalde vrouwen aan de kop (of kont...) kan zien of je ze kan grabben of niet.
Wellicht kan Trump ook aan de maat van de plastictieten aflezen wat het gaande tarief is voor dat grabben, zou mij niet verbazen.
Is dat dan goed of fout? Tja dat is weer een andere discussie - maar volgens mij heeft Trump hier wel gelijk met zijn stellingen.
De grab-radar van Trump, die draait op dollars, never fails. Tenminste, zo ongeveer gaat die redenering.

Nixon schaamde zich kapot ja. Daar hadden we ook niks aan, aan die schaamte. Wat koop je er voor.
EN uiteindelijk ga had ie het zelf gedaan dus leuk hoor als je je dan schaamt. Lost echt wat op.
Of je belazerd wordt door een 'fatsoenlijk' man of door een klootzak maakt echt geen verschil.
Pizzaman

Bericht door Pizzaman »

Zwartmeer schreef:De Democraten willen ook een memo vrijgegeven om de memo die Trump vorige vrijgaf te counteren. De vraag is nu of Trump daar toestemming voor wil gegeven. Ik denk het niet!
Misschien vindt hij het ook wel 'nice people'. En behoudt zich het recht voor om elk van die nice people de zak te geven.
Dat zou ik dan weer helemaal niet gek vinden eigenlijk.
Zwartmeer

Bericht door Zwartmeer »

Trump beticht Democraten van 'on-Amerikaans' gedrag omdat ze niet voor hem klapten

https://www.volkskrant.nl/buitenland/tr ... ~a4567023/

President Trump heeft de Democraten van 'on-Amerikaans' gedrag beschuldigd, omdat ze weigerden voor hem te applaudisseren toen hij vorige week de successen van zijn regering opsomde in zijn 'State of the Union'.

Door: Bert Lanting 5 februari 2018, 23:52

'Kunnen we dat verraad noemen? Waarom niet?', zei Trump in een toespraak voor aanhangers in Ohio.

Hij klaagde dat de Democraten zelfs niet klapten als hij het had over de lage werkloosheidscijfers onder Latino's en zwarten. Volgens hem zien de Democraten 'liever dat Trump het slecht doet dan dat het goed gaat met het land.'

Trump kreeg vorige week inderdaad een ijzige ontvangst van de Democraten, toen hij zijn 'troonrede' voor beide kamers van het Congres hield. Maar het is niet ongewoon dat Congresleden van de oppositiepartij zich stil houden, als de president zijn eigen beleid aanprijst. Ook Obama kon maar op weinig applaus van de Republikeinen rekenen.

'Verraad' en 'on-Amerikaans' zijn uiterst beladen termen die meteen herinneringen oproepen aan de jaren vijftig van de vorige eeuw toen de Amerikaanse senator Joe McCarthy jacht maakte op 'communisten' in het overheidsapparaat. Hij had destijds de leiding over de 'Commissie voor on-Amerikaanse activiteiten', die tal van vooraanstaande figuren voor het Congres sleepte.

Inlichtingendiensten

Eerder noemde Trump de traditionele media al eens 'vijanden van het volk', terwijl hij de inlichtingendiensten van 'nazi-praktijken' beschuldigde na het uitlekken van een omstreden rapport over zijn contacten met de Russen.

Trump haalde maandag nog eens uit naar de inmiddels afgetreden chefs van de inlichtingendiensten. In een uitbarsting op Twitter noemde hij hen 'de grootste leugenaars van Washington' samen met het Congreslid Adam Schiff. 'Little Adam', zoals Trump hem noemde, is een vooraanstaand lid van de commissie die onderzoek doet naar de Russische inmenging in de Amerikaanse presidentsverkiezingen. 'Adam verlaat besloten hoorzittingen om illegaal geheime informatie te laten uitlekken. Moet worden gestopt!', zei Trump in zijn tweet.

Schiff had vorige week felle kritiek op het openbaar maken van een memo waaruit volgens de Republikeinen zou blijken dat de FBI tegen Trump is. Trump genoot in zijn toespraak nog na van de publicatie van het memo. 'We hadden ze toch flink te pakken of niet soms? We hebben hen op heterdaad betrapt!', zei hij glunderend.
Trump beschuldigt Democraten die niet voor hem klapten van verraad
https://www.ad.nl/buitenland/trump-besc ... ~a06182ef/
De Amerikaanse president Donald Trump heeft forse kritiek geuit op Democraten die volgens hem niet enthousiast genoeg reageerden tijdens zijn State of the Union van vorige week. ,,Kunnen we dat verraad noemen? Waarom niet? Ik bedoel, het leek er zeker niet op alsof ze van veel van ons land houden", aldus Trump tijdens een speech in Ohio.

,,Heeft iemand toevallig mijn State of the Union gezien?", vroeg de president tijdens zijn toespraak in Ohio plotseling aan het publiek. Hij klaagde vervolgens dat de Democraten zelfs niet applaudisseerden toen hij het had over de lage werkloosheidscijfers onder Latino's en zwarten. ,,Doodse stilte, zelfs geen glimlach."

Volgens hem zien de Democraten 'liever dat Trump het slecht doet dan dat het goed gaat met het land.' ,,Dat is wat het betekent. Het is erg egoïstisch." Trump vermeed naar eigen zeggen om naar het Democratische deel van het verzamelde Congres te kijken, omdat van daaruit 'slechte energie' kwam. De reactie van de Democraten op het positieve nieuws was volgens Trump 'on-Amerikaans'.

mercator

Bericht door mercator »

Zwartmeer schreef: Volgens hem zien de Democraten 'liever dat Trump het slecht doet dan dat het goed gaat met het land.'
Dat geloof ik absoluut. Dat is hier in België ook zo, een typisch linkse reactie . De "extreem rechtse" burgemeester De Wever in Antwerpen heeft de criminaliteit bijna gehalveerd door een zero tolerantie beleid en toch wordt hij gehaat door de groenen en de roden . Liever bloed en geweld op straat dan iemand met een "verkeerde" ideologie aan de knoppen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Zwartmeer

Bericht door Zwartmeer »

Trump interpreteert een pro-healtcare demonstratie in GB als een demonstratie voor afschaffing. Ik gok er deze keer op dat deze onwaarheid niet een leugen is van Trump maar een blijk van hoe verschrikkelijk clueless hij is.
President Trump bekritiseert Britse ziekteverzekering

https://www.demorgen.be/buitenland/pres ... -be2a96e7/

De Amerikaanse president Donald Trump heeft vandaag in een aanval op de Democratische oppositie in zijn land de Britse ziekteverzekering bekritiseerd.

"De Democraten ijveren voor Universele Gezondheidszorg terwijl in het Verenigd Koninkrijk duizenden mensen op straat komen omdat uw systeem ineen zal storten en niet werkt. De Democraten willen de belastingen geweldig verhogen voor een echt slechte en niet-persoonlijke gezondheidszorg. Nee, bedankt", luidde het vandaag in een presidentiële tweet.

Zaterdag zijn in Londen duizenden mensen op straat gekomen voor de National Health Service (NHS) die in zwaar vaarwater zit.

Dieptepunt

Theresa May reageerde vrijwel onmiddellijk op de uithaal. "De premier is trots over een gezondheidssysteem te beschikken dat kosteloos zijn diensten aanbiedt", liet May via een woordvoerder van Downing Street weten. Haar minister van Gezondheid Jeremy Hunt zei het nog duidelijker: "Ik ben er trots op een burger te zijn van een land dat de universele zorg heeft uitgevonden, waar iedereen medisch behandeld wordt, ongeacht hoe groot zijn bankrekening is", schreef Hunt op Twitter.

De presidentiële uitlatingen over dit zwaar geladen debat in Groot-Brittannië dreigt Trump nog verder te verwijderen van een deel van de bevolking dat hem al een bewogen onthaal heeft beloofd als hij het land bezoekt.

Sinds Trump zijn intrek nam in het Witte Huis en vervolgens wild om zich heen twitterde, zijn de relaties tussen Londen en Washington naar een dieptepunt gedaald.

Trump en May hadden onlangs al over Twitter-berichten van de Amerikaanse president gepraat, die zich daarin achter extreemrechts in Groot-Brittannië had geschaard. Daarvoor had Trump zich later onrechtstreeks verontschuldigd.
Amerikaanse president Donald Trump bekritiseert Britse ziekteverzekering
https://nl.metrotime.be/2018/02/05/news ... rzekering/

De Amerikaanse president Donald Trump heeft in een aanval op de Democratische oppositie in zijn land de Britse ziekteverzekering bekritiseerd.
“De Democraten ijveren voor Universele Gezondheidszorg terwijl in het Verenigd Koninkrijk duizenden mensen op straat komen omdat uw systeem ineen zal storten en niet werkt. De Democraten willen de belastingen geweldig verhogen voor een echt slechte en niet-persoonlijke gezondheidszorg. Nee, bedankt”, luidde een presidentiële tweet. Zaterdag zijn in Londen duizenden mensen op straat gekomen voor de National Health Service die in zwaar vaarwater zit. Het debat rond de toekomst van de NHS is niet van emoties gespeend.

De presidentiële uitlatingen over dit zwaar geladen debat in Groot-Brittannië riskeert hem nog verder te verwijderen van een deel van de bevolking dat hem reeds een bewogen onthaal heeft beloofd als hij het land bezoekt.

Sinds Trump zijn intrek nam in het Witte Huis en vervolgens wild om zich heen twitterde, zijn de relaties tussen Londen en Washington naar een dieptepunt gedaald.
Zwartmeer

Bericht door Zwartmeer »

mercator schreef:
Zwartmeer schreef: Volgens hem zien de Democraten 'liever dat Trump het slecht doet dan dat het goed gaat met het land.'
Dat geloof ik absoluut. Dat is hier in België ook zo, een typisch linkse reactie . De "extreem rechtse" burgemeester De Wever in Antwerpen heeft de criminaliteit bijna gehalveerd door een zero tolerantie beleid en toch wordt hij gehaat door de groenen en de roden . Liever bloed en geweld op straat dan iemand met een "verkeerde" ideologie aan de knoppen.
DT is de eerste president die ik ooit gezien heb die voor zichzelf klapt. Hij is ook de eerste die verontwaardigd is dat men niet massaal applaudisseert zoals in Noord-Korea gebruikelijk is als de leider spreekt. Een van de reden waarom iedereen zou moeten klappen is dat de werkloosheidcijfers zo laag zijn. Nou dezelfde Donald Trump zegt dat je cijfers beneden de 5% niet moet geloven en dat het eerder 42% is. Moet daar dan voor geklapt worden?

Maar is niet voor Trump klappen gelijk aan verraad? In Noord-Korea zou het dat inderdaad wel zijn.
mercator

Bericht door mercator »

Zwartmeer schreef:DT is de eerste president die ik ooit gezien heb die voor zichzelf klapt.
Dat is toch maar een onbetekenend detail. Jullie Rutte staat gekke bekken te trekken, Macron paradeert als een pauw door Parijs, zo heeft iedereen wel iets.
Zwartmeer

Bericht door Zwartmeer »

mercator schreef:
Mag ik hieruit afleiden dat je denkt de Republikeinen altijd hopen bij een Democratische president dat die het goed doet....
Zwartmeer

Bericht door Zwartmeer »

mercator schreef:
Zwartmeer schreef:DT is de eerste president die ik ooit gezien heb die voor zichzelf klapt.
Dat is toch maar een onbetekenend detail. Jullie Rutte staat gekke bekken te trekken, Macron paradeert als een pauw door Parijs, zo heeft iedereen wel iets.
Was iedereen maar zo begripvol als jij. Ik heb vorige week een belangrijke dampartij gewonnen en heb daarna 10 minuten voor mezelf staan klappen. Iedereen keek mij aan alsof ik gek geworden ben. Terwijl ik me alleen maar door Trump heb laten inspireren. Maar sinds vandaag heb ik geleerd dat ik bij winst niet alleen voor mezelf moet klappen maar dat ook van anderen mag verwachten. Anders begaan ze verraad!
mercator

Bericht door mercator »

Zwartmeer schreef: Terwijl ik me alleen maar door Trump heb laten inspireren.
Ik kan geen you tube filmpjes meer zien wegens computer te oud . Stond Trump daar alleen te klappen of klapte hij met de rest mee ? Dat is een essentiëel verschil.
Zwartmeer

Bericht door Zwartmeer »

mercator schreef:
Zwartmeer schreef: Terwijl ik me alleen maar door Trump heb laten inspireren.
Ik kan geen you tube filmpjes meer zien wegens computer te oud . Stond Trump daar alleen te klappen of klapte hij met de rest mee ? Dat is een essentiëel verschil.
Maakt niet uit, hij klapt voor zichzelf!
Hans v d Mortel sr

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef:
Dat citaat is NIET van Zwartmeer maar van de krant het AD (Algemeen Dagblad).
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben gelovig atheïst en verkondig uitsluitend eigen dogma's wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator

Bericht door mercator »

Zwartmeer schreef:Maakt niet uit, hij klapt voor zichzelf!
Dat kan jij toch helemaal niet weten ? Mss klapte hij in de zin van goed gedaan jongens! Wat zijn wij een goed team !
mercator

Bericht door mercator »

Hans v d Mortel sr schreef:Dat citaat is NIET van Zwartmeer maar van de krant het AD (Algemeen Dagblad).
Zwartmeer had het wel begrepen. Ik bedacht me net iets grappigs dat aansluit bij de theorie van Zwartmeer dat Trump een Russische spion is . Dan is het niet meer dan logisch dat Poetin een Amerikaanse spion is . Dus Amerika wordt bestuurd vanuit Moskou en Rusland vanuit Washington !
Plaats reactie