President Donald Trump

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
Ariel

Re: President Donald Trump

Berichtdoor Ariel » Wo Aug 21, 2019 3:33 pm

Trump wil Groenland kopen.

Donald J. Trump

I promise not to do this to Greenland!

Afbeelding
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Wo Aug 21, 2019 3:48 pm

Hierom denkt VS al sinds 1868 (!) aan kopen Groenland

De naam Groenland is een marketingleus. Viking Erik de Rode noemde het eiland ooit zo, om het aantrekkelijker te laten lijken voor kolonisten. De Groenlandse werkelijkheid bleek een stuk grauwer en kouder dan de naam zou suggereren.

Want heel aantrekkelijk is het eiland in de poolcirkel niet. Het is grotendeels bedekt met landijs, een paar maanden per jaar heerst er complete duisternis, en op gletsjers en de plaatselijke fauna na is er niet zo heel veel te zien. De hoofdstad Nuuk - eigenlijk niet meer dan een uit de klauwen gelopen dorpje met amper 20.000 inwoners - staat bijvoorbeeld niet bepaald bekend om zijn spetterende nachtleven.

Toch wil president Trump daadwerkelijk Groenland overnemen, zo heeft hij laten blijken door zelfs een gepland bezoek af te zeggen totdat Denemarken, dat Groenland een autonome status heeft gegeven, wil praten over verkoop.

Aanvankelijk maakte hij er nog geintjes over op Twitter. Te koop is het eiland niet, zo hebben Denemarken en Groenland zelf inmiddels herhaaldelijk laten weten. Vanwaar dan toch die Amerikaanse interesse? Twee woorden: grondstoffen en locatie.

Want het mag er dan kil en donker zijn, in geopolitiek opzicht heeft Groenland een bijzonder strategische ligging. Toen de VS nog in de Koude Oorlog met de Sovjet-Unie verwikkeld was, stonden er observatiestations die Amerikanen konden waarschuwen in het geval van een kernaanval. En ook nu is het Amerikaanse leger nog aanwezig op Groenland. Thule Air Base in het noordwesten van het eiland functioneert nog altijd als observatiepost voor raketlanceringen.

Met het smelten van de Noordpool in het achterhoofd is het niet moeilijk om te bedenken dat de gunstige ligging van Groenland alleen nog maar gunstiger zal worden in de toekomst. Als de roemruchte Noordwestelijke Doorvaart eindelijk realiteit wordt, zou Groenland het beginpunt kunnen vormen van de route om via het noorden rond Noord-Amerika te varen.

Zeldzame aarden
Toch zijn het vooral grondstoffen die Groenland aantrekkelijk maken. Zo is er bijvoorbeeld olie volop. Momenteel is het nog vrij lastig om het zwarte goud boven water of de grond te krijgen, maar met de eerder genoemde opwarming van de aarde in het achterhoofd is het een kwestie van tijd voordat olie-exploratie op Groenland een vlucht zal nemen.

Mijnbouw is al wel een levensvatbare industrie. Er zitten allerlei metalen in de Groenlandse grond, zoals ijzer, lood en goud, en er is ook uranium te vinden. Veruit de meest interessante grondstof is echter zeldzame aarden. Dat is een verzamelnaam voor metalen die, zoals de naam al suggereert, slechts in kleine hoeveelheden voorkomen. Zeldzame aarden wordt vooral gebruikt bij de productie van chips en andere moderne elektronica, en is dus van almaar groeiend belang voor onze geautomatiseerde wereld.

’Waardeloze mensen’
Met het bovenstaande in gedachten is het dus niet eens zo’n gek idee om Groenland te willen kopen. Het is niet voor niets dat de VS dat meermaals heeft geprobeerd. De laatste president die een poging deed, was Harry Truman. Denemarken was op zich geïnteresseerd, maar wees zijn aanbod af want te laag.

Maar ook langer geleden was er interesse. Er bestaat een fascinerend onderzoeksdocument van het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken uit 1868, waarin argumenten worden opgevoerd voor de aankoop van het eiland. Groenland wordt daarin weliswaar een „sombere plek” genoemd die wordt „geplaagd door een slecht klimaat” en waar „een klein aantal waardeloze mensen” woont, maar: „zulke gigantische hoeveelheden vis en talloze havens, en dan ook nog eens overvloedige hoeveelheden steenkool van hoge kwaliteit, moeten wel een voorbode zijn van een tijd waarin de Verenigde Staten de wereldwijde commercie zullen domineren.”
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

silkyboxershortXL

Berichtdoor silkyboxershortXL » Wo Aug 21, 2019 3:58 pm

SerialBrain2: The Secret Reason Trump Said He Wanted To Buy Greenland.

Serial Brain2 is één van mijn favoriete Qanons, lastig te volgen voor degene die totaal geen kennis hebben van numerologie. De Deepstate Satanisten gebruiken allerlei codes, kleurcodes, handgebaren, omkering en doen dat vaak in volle openheid. DT antwoordt op dezelfde wijze.
Hoop is geen strategie.
WWG1WGA

silkyboxershortXL

Berichtdoor silkyboxershortXL » Za Aug 24, 2019 3:52 pm

Daar is het opgewonde standje van AMtv weer. Maar belangwekkend informatie.
DONALD TRUMP BLACKMAILED!! DEEP STATE COUP REVEALED!
Onthullingen over de coupe DT te verwijderen van het WH van de multi miljardair Patrick Byrne.
Hoop is geen strategie.
WWG1WGA

Ariel

Berichtdoor Ariel » Zo Aug 25, 2019 1:50 pm

Trump en Boris amuseren zich. De rest van het gezelschap kijkt behoorlijk zuur.

Afbeelding

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Zo Aug 25, 2019 2:25 pm

Merkwaardig dat onze favoriete leiders allemaal dezelfde haardos hebben. :wink2:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)

Hans v d Mortel sr

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Zo Aug 25, 2019 3:49 pm

Pilgrim schreef:Merkwaardig dat onze favoriete leiders allemaal dezelfde haardos hebben. :wink2:

Ik mag die Boris wel. Hij heeft echter wel een onverzorgd kapsel, een kwajongen waardig. [icon_lol.gif]

Als wat eronder zit maar goed functioneert. En we wisten al dat je met die man kan lachen. icon_thumbup.gif

Wat mij het meest aanspreekt bij die twee is dat zij geen huichelaars uitstralen zoals dat het geval is bij bijna alle andere politici. Dit keer een frisse wind die over de wereld waakt.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben gelovig atheïst en verkondig uitsluitend eigen dogma's wegens gebrek aan de vrije wil.

Hans v d Mortel sr

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Vr Aug 30, 2019 5:08 pm

Ik zie twee gescheiden bedden in het vliegtuig van Trump. :thinking:

Kom er maar in Zwartmeer! [icon_lol.gif]

Psycholoog Van Schie raadt apart slapen alleen aan als er een duidelijke reden is waaraan niets veranderd kan worden, zoals onregelmatige diensten of jonge kinderen voor wie je om en om zorgt. Maar anders: liever niet. ,,Ik ben ervan overtuigd dat samen slapen een toegevoegde waarde heeft in een relatie. Je seksleven wordt er beter door omdat er een logisch moment van fysiek contact is. Ik raad het ook af omdat, soms onbewust, angst of irritatie over de partner vaak de reden is om apart te willen slapen. Als dat zo is, dan is het de moeite waard die angst of irritatie te onderzoeken."
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben gelovig atheïst en verkondig uitsluitend eigen dogma's wegens gebrek aan de vrije wil.

mercator

Berichtdoor mercator » Vr Aug 30, 2019 5:16 pm

Ariel schreef:Trump en Boris amuseren zich. De rest van het gezelschap kijkt behoorlijk zuur.

Dat is nog iets dat linksdenkende types en moslims met elkaar gewoon hebben, geen gevoel voor humor. Zodanig overtuigd van hun grote gelijk dat elke vorm van twijfel daaraan leidt tot frustratie en woede. Als deugdmensen op de teevee komen is het altijd met een chagrijnig voorkomen en stomend van frustratie. Het minste relativerend mopje kan tot een woedeaanval leiden.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel

Hans v d Mortel sr

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Vr Aug 30, 2019 6:16 pm

mercator schreef:
Ariel schreef:Trump en Boris amuseren zich. De rest van het gezelschap kijkt behoorlijk zuur.

Dat is nog iets dat linksdenkende types en moslims met elkaar gewoon hebben, geen gevoel voor humor.

Ben ik niet met je eens. Moslims genieten de steun van linksdenkende en acterende types maar . . . aangezien moslims behoren tot de mislukte mensensoort en linksdenkende types niet, mag je ze niet over één kam scheren. Een voorbeeld: Sylvana Simons is zo links als de pest. Logisch, uit welke andere hoek dan de linkse hoek mag zij steun verwachten? Maar . . . zij heeft als linkse aandachttrekker heel veel gevoel voor humor. Het is jammer dat zij het verkeerde pad is opgeslagen. En wie eenmaal een bewust verkeerde keuze in zijn leven heeft gemaakt komt daar zelden op terug. Ik vorm daarop een uitzondering. Ik ben ook een apart raar geval met een anarchistische kijk op het leven en een bloedhekel aan linksdenkende mensen. Maar ook voor Sylvana maakte ik een uitzondering toen ik haar gevoel voor humor ontdekte. Zij is simpelweg een triest geval met veel pech in haar leven. De witte man draagt daar schuld bij. Zij heeft constant pech met relaties. Ik weet nog niet precies waarom. Zij ligt met haarzelf in de knoop.
Zij koos niet zozeer voor DENK, de politieke beweging vroeg haar. In De Wereld Draait Door zei Simons dat ze met vriendinnen weleens sprak over in de politiek gaan, maar dat nooit deed omdat ze ‘niet helemaal achterlijk’ was. Nu zet ze die stap wel omdat ze het als haar taak ziet haar stem te laten horen in de arena waar ze écht iets blijvends kan bijdragen. Simons besloot vorig jaar al om zaken zoals racisme en Zwarte Piet niet meer zonder tegengeluid te laten passeren na een uitzending van DWDD waarin collega-presentator Martin Simek de term zwartjes in de mond nam.
BRON: nieuwe Revue.

Ik herinner mij dat interview met Simek. Ja ja. Niks aan de hand. Maar slechts één 'verkeerd' woord dat de linkse hyena's van het gelijk niet aanstaat en de rapen in onze beschaving zijn gaar. Het woord 'zwartjes' klikt misschien niet zo aardig, maar er zij ergere dingen in de wereld waar we ons nu juist niet druk om maken. Behalve het noemen van het woord 'zwartjes' (paste volgens mij juist goed in de context) heb ik niks zogezegd onreglementairs kunnen ontdekken in het interview.

Linksdenkende mensen beschikken welzeker over humor, maar weten dit niet in te zetten bij het relativeren van kwesties.

mercator

Berichtdoor mercator » Vr Aug 30, 2019 7:26 pm

Hans v d Mortel sr schreef: Een voorbeeld: Sylvana Simons is zo links als de pest. Logisch, uit welke andere hoek dan de linkse hoek mag zij steun verwachten? Maar . . . zij heeft als linkse aandachttrekker heel veel gevoel voor humor.

Ik refereerde uiteraard vnl. naar de linkse types die hier in België de media teisteren, van SS (!) weet ik alleen dat ze bruin is en iets tegen zwarte Piet heeft. Mss is ze idd in haar persoonlijke omgeving wel een echt lachebekje. De links/groene types hier-Almaci, Calvo,Rzoska,Ridouani( let op de exotische namen) onderscheiden zich door een zich-constant-verongelijkt-voelen. En dat geven ze constant aan door hun lichaamstaal.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Zo Sep 01, 2019 11:36 pm

2009 (Obama)...2019 (Trump)

Afbeelding

Geplaatst via: E.J. Bron (via Twitter; “Bella”)

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Do Sep 05, 2019 11:18 pm

Trump krijgt geld voor grensmuur met Mexico

Geplaatst op 5 september 2019

Afbeelding

Pentagon maakt $ 3,6 miljard vrij voor uitvoering van verkiezingsbelofte

De Amerikaanse president Donald Trump kan beginnen aan de uitvoering van nog een verkiezingsbelofte. Het Pentagon gaf hem dinsdag uit zijn begroting $ 3,6 miljard om de eerste 280 kilometer van een grensmuur met Mexico te kunnen bouwen.

Het Amerikaanse ministerie van Defensie maakt $ 3,6 miljard vrij voor de door president Donald Trump nagestreefde bouw van een muur langs de grens met Mexico. De woordvoerder van het Pentagon, Jonathan Hoffmann, deelde dinsdag mee dat met het geld een stuk muur van 280 kilometer lengte gefinancierd moet worden.

Bij het geld gaat het om begrotingsmiddelen voor bouwkundige maatregelen bij militaire installaties van de VS in het binnen- en buitenland, die opgeschort worden. Minister van Defensie Mike Esper had de herbestemming van het geld uit de begroting van het Pentagon voor 2019 goedgekeurd.

Dit wordt mede mogelijk gemaakt door een beslissing van het Hoogste Gerechtshof van eind juli. Door het Hoogste Gerechtshof werd een eerder vonnis van een federale rechter opgeheven, die Trump het gebruik van middelen uit de begroting van het Pentagon voor de bouw van nieuwe versperringen langs de grens met Mexico verbiedt.

De bouw van een muur langs de ongeveer 3200 kilometer lange grens met Mexico was een van de centrale verkiezingsbeloftes van Trump om vaart te zetten achter de “strijd tegen illegale immigratie en drugssmokkel”. Tot nu toe echter werden er onder druk van de oppositionele Democraten niet genoeg middelen vrijgegeven.

Bron: www.freiewelt.net

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2019/09/05 ... et-mexico/

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Ma Sep 09, 2019 6:46 pm

Ooit werd New York gekocht door de Amerikanen. het was van onsen heette Nieuw Amsterdam.
Ooit werd Alaska van de Russische Tsaar gekocht.
En de aanschaf van Hawaï was ook niet kostenloos.
Dus zou Groenland niet gekocht kunnen worden? Zeker in een tijd waarin patriottisme en nationalisme in het verdomhoekje staan? En de natie-staat moet opgaan in een groter geheel? (EU?)
Nou, mis. Opeens zijn de Denen en de Groenlanders vervuld van nationalisme.

Ik hoorde op de StaatsTV dat door het afgezegde bezoek van Trump de Denen wel een half miljoen euro hebben gespendeerd voor niks.
En de kijkers moet verteld worden waarom Trump niet komt.
"Omdat ze Groenland niet willen verkopen."
Geheel in de lijn met wat de rest van de inmiddels gelijkgeschakelde pers zegt:
"Trump cancels Denmark trip as Greenland says it’s not for sale"
Speaking to reporters on the White House lawn on Wednesday afternoon, Mr Trump took umbrage at Ms Frederiksen's remarks.
"I thought that the prime minister's statement that it was absurd, that it was an absurd idea was nasty," he said.
"I thought it was an inappropriate statement. All she had to do is say no, we wouldn't be interested."
He added: "She's not talking to me. She's talking to the United States of America. You don't talk to the United States that way, at least under me."
https://www.bbc.com/news/world-us-canada-49423968
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Vr Sep 13, 2019 1:11 am

Trump mag strengere asielregels invoeren

Geplaatst op 12 september 2019

Afbeelding

WASHINGTON – Het Amerikaanse Hooggerechtshof staat de regering toe om landelijk strengere regels in te voeren, die het immigranten uit Midden-Amerika moeilijker moeten maken om asiel aan te vragen in de VS.

De rechters maakten daarmee een uitspraak ongedaan van een lagere rechtbank, die had bepaald dat in negen staten het nieuwe asielbeleid niet mochten worden uitgevoerd. De staten Texas en New Mexico vielen daar buiten.

Amerikaanse media noemen het een overwinning voor president Donald Trump, die in zijn verkiezingscampagne een harder immigratiebeleid beloofde. Het beleid is bedoeld om asiel te weigeren aan iedereen die op weg naar de VS door een ander land reist zonder daar bescherming te zoeken.

Tegenstanders van het beleid van de regering verklaarden dat de regels in strijd zijn met de Amerikaanse immigratiewetgeving. Volgens hen is niet de juiste juridische procedure gevolgd.

bron

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Ma Sep 16, 2019 1:55 pm

Trumps nieuwe Nationale Veiligheid Adviseur zei dat kernoorlog met Rusland te winnen is

Posted on 15/09/2019

Afbeelding

Charles Kupperman, door president Trump gevraagd om de ontslagen John Bolton als Nationale Veiligheid Adviseur op te volgen, beweerde in de jaren ’80 dat een kernoorlog met de toenmalige Sovjet Unie ‘te winnen’ was, en er in de VS ‘maar’ 20 miljoen mensen zouden hoeven omkomen, tegen 150 miljoen Russen. Het is nog niet bekend of Kupperman er nog steeds hetzelfde over denkt.

Kupperman was destijds uitvoerend directeur van president Reagans Algemene Advies Comité voor Wapencontrole en Ontwapening. Tijdens een interview met journalist Robert Scheer verklaarde Kupperman dat een ‘kernoorlog iets verwoestends is, maar nog altijd hoofdzakelijk een natuurkundig probleem.’

Het idee van wederzijdse totale vernietiging (MAD), tientallen jaren lang de belangrijkste reden waarom Amerika en Rusland nooit een kernoorlog begonnen, was volgens hem onjuist. Met ‘een bepaalde laag aarde en versterkte bouwmaterialen’ zouden de gevolgen van kernexplosies kunnen worden beperkt, argumenteerde hij. De VS zou daarom ‘in de klassieke zin’ een kernoorlog kunnen winnen.

‘Afhankelijk van hoe deze uitgevoerd wordt, kan dit het verschil zijn tussen 150 miljoen slachtoffers en 20 miljoen slachtoffers. Ik denk dat dit een aanzienlijk verschil is, en als het land 20 miljoen mensen verliest kun je een kans hebben om het daarna te overleven.’ Amerika zou met dit ‘beperkte’ aantal slachtoffers snel kunnen worden herbouwd, maar geen last meer hebben van de Sovjets, omdat die met 150 miljoen doden bijna hun hele bevolking zouden hebben zien wegvagen. (1)

Bolton 2.0?
Veel analisten waren de afgelopen week opgetogen dat Trump eindelijk John Bolton –van wie hij eerder dit jaar nog zei dat als het aan hem lag, hij het tegen de hele wereld zou opnemen- de laan uitstuurde. Trump was het in toenemende mate faliekant oneens met Boltons suggesties, die in principe konden worden samengevat met ‘val aan en voer oorlog tegen alles en iedereen’.

Het is daarom niet te hopen dat Kupperman een Bolton 2.0 blijkt te zijn. Diens bizarre uitspraken dateren echter uit de jaren ’80; het is heel goed denkbaar dat hij er inmiddels totaal anders over denkt. Tenslotte maakte zijn voormalige baas Ronald Reagan nog tijdens zijn presidentschap een opmerkelijke ommezwaai, die de wereld het einde van de Koude Oorlog opleverde.

Xander

(1) MishTalk via Zero Hedge (/ basis afbeelding)

https://www.xandernieuws.net/algemeen/t ... winnen-is/

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Do Sep 19, 2019 2:14 am

Nog een overwinning voor Trump aan het asielfront: Hoogste Gerechtshof keurt aanscherping van het asielrecht goed

Geplaatst op 18 september 2019

Afbeelding

De Amerikaanse president Donald Trump kan een nieuw succes aan het asielfront boeken: het Hoogste Gerechtshof van de VS heeft een door de regering verordende drastische aanscherping van het asielrecht voorlopig goedgekeurd. De regeling moet het migranten uit Zuid-Amerika verhinderen om in de VS asiel aan te vragen. Trump sprak van een “grote overwinning voor de grens”.

Volgens de regeling mogen Centraal-Amerikaanse migranten alleen nog maar een asielaanvraag in de VS indienen wanneer zij daarvoor in Mexico of een ander transitland zo´n aanvraag hebben ingediend en deze werd afgewezen. Bij de meeste migranten aan de Amerikaanse zuidgrens gaat het om mensen uit Guatemala, El Salvador en Honduras.

Het Hoogste Gerechtshof in Washington hief de uitspraak van een ondergeschikte instantie in Californië tegen de aanscherping van het asielrecht op. Het gaat echter niet om een definitieve beslissing.

Het Witte Huis verklaarde dat de beslissing van de rechtbank de regering “zeer” zou helpen in e omgang met de “crisis” aan de Amerikaanse zuidgrens. De directeur van de Amerikaanse immigratieautoriteit, Ken Cuccinelli, kondigde op Twitter aan dat de regeling “zo spoedig mogelijk” zou worden ingevoerd.

Bron: https://zuerst.de

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2019/09/18 ... echt-goed/

Terug naar “Topics allerhande”