De strijd tegen fake nieuws

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
Maarten

Re: De strijd tegen fake nieuws

Berichtdoor Maarten » Do Nov 23, 2017 2:27 pm

Fakenews zeggen ze, mwah...Zoals destijds de zogenaamde atoomwapens van saddam Hoessein... Ring a bell? :victory:

Teva Teff

Berichtdoor Teva Teff » Vr Nov 24, 2017 4:58 pm

Trouw: Russisch nepnieuws is vervelend, maar dat Kamerleden eraan meewerken, is ernstiger
Die sympathie is er ook voor politieke leiders of opiniemakers die onderdelen van de ideologie bewust of onbewust overnemen. Dit soort figuren is van alle tijden en vergelijkbaar met de nuttige idioten van tijdens de Koude Oorlog; fellow travellers die gevraagd of ongevraagd de spreekbuis van de Sovjet-Unie waren of het Kremlin in de kaart speelden.

Thierry Baudet, Harry van Bommel en Pieter Omtzigt zijn moderne Nederlandse equivalenten. Zij gebruikten argumenten uit de Russische koker om verdeeldheid te zaaien over het EU-Oekraïneverdrag of over de toedracht van de MH17. En ze aarzelden niet om de hulp in te roepen van pro-Russische 'deskundigen' die feitelijk slechts propaganda bedrijven. Dat is nog schadelijker dan de activiteiten van netwerken van pro-Russische activisten, zoals Break the System, die speciaal voor de Russische media in Nederland actievoeren om Rusland vrij te pleiten van de MH17-ramp.
Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand.

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Vr Nov 24, 2017 7:09 pm

Ook Trouw staat tegenwoordig vol van fakenieuws zie ik. Ik heb even de link van Teva Teff aangeklikt en toen wist ik gelijk hoe laat het was. Vooral dat artikel over de Friezen en Zwarte Piet zei me genoeg...

Dit staat er ook in het artikel (geschreven door Rob de Wijk) dat door TT genoemd wordt:

Hierachter gaat een revanchistische, reactionaire ideologie schuil die door denkers als Aleksandr Doegin wordt gevoed. In hun ogen is het Westen een ontspoorde, verweekte, decadente maatschappij die het slachtoffer is geworden van doorgeschoten individualisme, zelfontplooiing, gelijke rechten, democratie en consumentisme. De voormalige Witte Huisadviseur Steven Bannon is zijn belangrijkste westerse kompaan.

Elke politicus of partij die tegen dit westerse systeem ageert en toenadering tot Rusland zoekt, kan op steun of sympathie rekenen, zoals het Front National in Frankrijk, Alternative für Deutschland, het Spaanse Podemos, de Italiaanse Vijfsterrenbeweging en het Griekse Syriza.

Dat van die verweekte, decadente en ontspoorde maatschappij klopt helemaal. Onder zelfontplooiing versta ik iets anders.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)

Ali Yas

Berichtdoor Ali Yas » Vr Nov 24, 2017 9:41 pm

Pilgrim schreef:
De voormalige Witte Huisadviseur Steven Bannon

Redacteurs van Trouw hoeven tegenwoordig ook al niet meer te kunnen spellen blijkbaar. :finger:
Truth sounds like hate to those who hate truth.

Terug naar “Topics allerhande”