Terreur in Amerika

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: (Islam) terreur in Las Vegas?

Bericht door Zwartmeer »

mercator schreef:
Zwartmeer schreef: Dan hoeft ie er niet weer een te houden en dan had deze de standaardspeech kunnen worden die na elke mass shooting wordt afgedraaid.
...en hier houden ze dezelfde standaardspeech na elke aanslag door moslims. Dat wapen probleem in de VS is niet nieuw, alle vorige presidenten hebben daar ook niks aan gedaan.
De vorige president had wel degelijk plannen maar als de rest van de politiek tegenwerkt houdt alles op. Trump's enige plan is om de volgende keer weer zo'n speech te houden. Wat islamitisch terrorisme betreft, daar kun je wel wat aan doen, door het zoveel mogelijk buiten je grenzen te houden.

Het wil erbij mij niet in dat de wapenindustrie niet aansprakelijk kan worden gemaakt net zoals steeds meer met de tabaksindustrie gebeurt. Het is zelfs veel gemakkelijker te bewijzen dat iemands dood het gevolg is van een wapenmerk dan van een tabaksmerk. Als ze voor elke dode die door een bepaald merk wapen komt een boete van een ton opleggen dan zul je zien hoe snel de wapenindustrie zichzelf restricties oplegt. Ik weet wel daar zitten ook weer haken en ogen aan dus laat maar. Het vooral gemakkelijk zijn niet waar?

Maar toch zeg ik dat het een politiek probleem is en politiek er niet alleen is om gemakkelijke problemen op te lossen. Als niemand zich er aan branden wil wil niemand zich er aanbranden. Voor een politicus daar hangt zijn opvattingen hierover nauw samen met zijn populariteit. Dan moeten ze gewoon zo doorgaan zoals ze steeds doen en er maar mee leren leven alsof het aardbevingen zijn waar je niks aankunt doen.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: (Islam) terreur in Las Vegas?

Bericht door Zwartmeer »

Deze moeder die haar kind verloor en schreeuwt dat Trump er voor moet zorgen dat er op scholen metaaldetectoren komen begrijp ik wel. Maar dat lost toch helemaal niks op? Het probleem is toch niet dat er een gebrek aan metaaldetectoren is?


EPSTomcat
Trump loves guns, the NRA and the NRA loves Trump. Even after Vegas you can still buy bumpstocks. Nothing was done and nothing will be done as long as our politicians are BOUGHT by big business. Mental illness is a red herring. Plenty of mentally ill people would never do this. The obvious common denominator is assault rifles.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: (Islam) terreur in Las Vegas?

Bericht door Zwartmeer »

Vorig jaar kwam Trump ook al met het bla bla dat die mass shootings niet een wapenprobleem zijn. Maar er zit werkelijk geen lijn in zijn politiek. De wapenindustrie heeft een goeie aan hem en in zijn foute diagnose stelt hij dat niet de guns maar Mental Illness het probleem is. Maar op de geestelijke gezondheidszorg bezuinigt hij juist en als aan hem ligt komen er dadelijk miljoenen onverzekerden bij die van geestelijke gezondheidszorg uitgesloten zullen worden...
How Trump Is Undermining the Fight Against Mass Shootings
Look at the budget numbers, not the press-conference rhetoric.
https://www.thenation.com/article/how-t ... shootings/
School safety money would be slashed in Trump budget

The Trump budget would eliminate “project prevention grants” as part of its proposal that would cut $25 million in national school safety activities. Those grants have directed millions to school districts with pervasive violence to help pay for activities like counseling and conflict resolution.
https://www.politico.com/story/2018/02/ ... ion-348968
Trump Cuts Funding For Mental Health Then Blames Mental Illness For Texas Church Shooting

http://www.politicususa.com/2017/11/06/ ... oting.html
By Jason Easley on Mon, Nov 6th, 2017 at 9:47 am

The problem is that Trump’s budget cuts $400 million from mental health programs. It is estimated that 1.2 million people with serious mental health and substance abuse issues will lose their health insurance if Obamacare is repealed.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: (Islam) terreur in Las Vegas?

Bericht door Zwartmeer »



Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: (Islam) terreur in Las Vegas?

Bericht door Zwartmeer »

Volgens mij is er in Amerika niet een groepering die zich zo met de verkiezingen bemoeit als de NRA. Voor hen is er maar 1 verkiezingsitem en ze steunen elke politieke partij/presidentskandidaat die voor wapenbezit is. In wat die nog meer vinden zijn ze niet geïnteresseerd. Hier staat tegen over dat ze er veel geld tegen aan klappen om elke partij/presidentskandidaat te demoniseren d.m.v. anti-reclame spots.
NRA spends $3 million on new anti-Clinton ad

https://edition.cnn.com/2016/08/09/poli ... index.html
Sean Hannity‏Geverifieerd account @seanhannity

I'm a proud @NRA member because there's no group in America that teaches gun safety more than the NRA.
19:23 - 7 jan. 2016
Ik kon het niet vinden, maar zou er niet van opkijken dat Sean Hannity behalve dat ie lid is ook nog door de NRA betaald wordt.

In de video' hieronder worden een paar harde waarheden verteld die een hoop mensen niet zal bevallen. Maar er iets tegen inbrengen lijkt me heel lastig...
These Congressmen and lobbyists don’t work for the NRA, they work for us. If you want to help go to http://www.everytown.org and write to your representatives. If they don’t listen, vote them out.
Gepubliceerd op 3 okt. 2017
While most Fox News anchors are struggling to push a narrative after the mass shooting in Las Vegas, Sean Hannity takes a preemptive stance against gun control.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: (Islam) terreur in Las Vegas?

Bericht door mercator »

Zwartmeer schreef:De vorige president had wel degelijk plannen maar als de rest van de politiek tegenwerkt houdt alles op.
Zo werkt dat in de Amerikaanse politiek. Trump zijn plannen worden ook langs alle kanten tegen gewerkt.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: (Islam) terreur in Las Vegas?

Bericht door Zwartmeer »

mercator schreef:
Zwartmeer schreef:De vorige president had wel degelijk plannen maar als de rest van de politiek tegenwerkt houdt alles op.
Zo werkt dat in de Amerikaanse politiek. Trump zijn plannen worden ook langs alle kanten tegen gewerkt.
Hij en zijn partij hebben in de hele regering, congres en senaat, de meerderheid. Ik vind het nogal een slap excuus dat de muur met Mexico er nog niet staat omdat president van Mexico niet meewerkt. Zo zou Trump op zijn eerste werkdag Obamacare afschaven en vervangen door iets zoveel beters en zoveel goedkopers. Maar ook dat heeft ie nog steeds niet gedaan. Waarom niet? Het enige dat DT vlot gelukt is is de belastingverlaging waar hij zelf de grootste profiteur van is. Ik zie die tegenwerking dus niet zo...
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: (Islam) terreur in Las Vegas?

Bericht door Zwartmeer »

Trump bezoekt slachtoffers van de mass shooting deze week in Florida. Dat ligt mooi op het pad naar z'n favoriete golfbaan waar ie een derde van zijn presidentschap doorbrengt.

Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24955
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: (Islam) terreur in Las Vegas?

Bericht door King George »

Zwartmeer schreef: Hij en zijn partij hebben in de hele regering, congres en senaat, de meerderheid
De regering is een kabinetsploeg en deze is niet het Congres. Het Congres omhelst de parlementaire instituties Huis van Afgevaardigden en Senaat. Tot zover even wat staatsinrichting in ons Amerika.

Dat Donald Trump het bij de (Republikeinse) kiezers wist te schoppen tot genomineerde namens de Republikeinse Partij wil nog niet zeggen dat een president automatisch medewerking krijgt van Afgevaardigden en Senatoren, ookal zijn deze van dezelfde partij. Deze volksvertegenwoordigers zijn geen privébezit van de President. Het zal je zijn niet ontgaan wat voor een tegenwerking Donald Trump heeft moeten ondervinden tijdens de primaries door toedoen van het Republikeinse partij establishment zelf, net zoals Burney Sanders dat ondervond in zijn kandidatuur voor genomineerde voor de LibDems, want het partij establishment van de LibDems ging voor Crooked Hillary voor en Crooked Hillary na. Sterker nog: Men ging bij de LibDems al sinds het aanstellen van Hussein O'Drama voor de campagne van Crooked Hillary. Men heeft daar nooit gedacht aan de vorming van andere kaders. Dat houdt dan in ieder geval wel de LibDems zwakker en dat is winst voor ons Amerika.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24955
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: (Islam) terreur in Las Vegas?

Bericht door King George »

Een goed voorbeeld van fake news:

“Dader van schietpartij in Florida was depressief, geradicaliseerd en lid van een extreem-rechtse beweging”

Het blijkt nu dat de schutter geen lid was van een “extreem rechtse” organisatie.

Maar AP heeft dit bericht , zonder te controleren of het klopt, de wereld ingestuurd en veel media hebben dit overgenomen. Er blijkt dus nu geen enkel bewijs te zijn dat de schutter lid van een “extreem rechtse” organisatie.

“Law enforcement officials have said they didn’t have any evidence to support the claim that Republic of Florida leader Jordan Jereb made in interviews with several news organizations.”

http://www.breitbart.com/big-government ... l-shooter/

De schutter was mentaal ziek en gebruikte langdurige medicijnen daarvoor. Ook dat hij “gek” was, was bekend bij de politie, maar er werd niets mee gedaan. Zelfs niet met alarmeringen over zijn op handen zijnde plannen.
Laatst gewijzigd door King George op za feb 17, 2018 1:17 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: (Islam) terreur in Las Vegas?

Bericht door Ariel »

Zwartmeer schreef:Trump bezoekt slachtoffers van de mass shooting deze week in Florida. Dat ligt mooi op het pad naar z'n favoriete golfbaan waar ie een derde van zijn presidentschap doorbrengt.
Busje komt zo Zwartmeer.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: (Islam) terreur in Las Vegas?

Bericht door Zwartmeer »

King George schreef:De schutter was mentaal ziek en gebruikte langdurige medicijnen daarvoor. Ook dat hij “gek” was, was bekend bij de politie, maar er werd niets mee gedaan. Zelfs niet met alarmeringen over zijn op handen zijnde plannen.
Ik herhaal nog maar eens wat ik al eerder schreef. Het is duidelijk dat ik een open zenuw heb aangeraakt waar niemand op wil reageren. Ik begon met het bericht over de mass shooting in Florida dat Trump daar niet verantwoordelijk voor is. Daar staat wel tegenover dat Trump zelf er als de kippen bij is om een dader aan te wijzen als het bv islamitisch terrorisme betreft. Dan zegt ie dat de rechter of degene die moslims die een aanslag plegen hebben binnengelaten bloed aan hun handen hebben. Daar zal ik hem niet op tegenspreken! Niemand hier toch?

Nu zegt Trump ook dat die mass shootings niet een probleem zijn als gevolg van teveel wapenbezit maar dat Mental Illness het probleem is:

Gepubliceerd op 16 feb. 2018

It is ironic that President Donald Trump is speaking of addressing mental health issues to avoid gun violence when one of his first acts as president made it easier for the mentally ill to purchase firearms.
Maar:
Trump Signs Bill Revoking Obama-Era Gun Checks for People With Mental Illnesses
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180217_03362518
Je kunt Trump dus wel degelijk verantwoordelijk stellen voor die mass shootings! Het zijn Trump's wetten die gestoorden helpen aan wapens te komen! Hij is verantwoordelijk daarvoor! De NRA zal tevreden met Trump zijn! Door hem zijn er honderdduizenden potentiële wapenkopers bijgekomen, en daar draait het allemaal echt om!

Face it, Trump is een flut president! Altijd naar anderen wijzen maar zelf nooit ergens verantwoording voor dragen. Zijn aanhangers zijn als goede sekteleden precies zo. Ze lullen hem precies na! Ik geloof niet dat voor Hannity deze enorme tegenstrijdigheid een item is. Net als hier niet. Ook nu niet terwijl Trump volgens zijn overduidelijke uitspraken liters bloed aan zijn klauwen heeft!

Tot de volgende grote aanslag! Verwacht dan maar weer een bijzonder hypocriete toespraak van een bijzonder slechte president!
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: (Islam) terreur in Las Vegas?

Bericht door Ariel »

Zwartmeer schreef: Ik herhaal nog maar eens wat ik al eerder schreef. Het is duidelijk dat ik een open zenuw heb aangeraakt waar niemand op wil reageren.
Ik vermoed dat er niet veel mensen meer zijn die jou nog serieus nemen Zwartmeer. Helaas.. :nietverstaan: . Vandaar dat bijna niemand meer op jou reageert. Het heeft geen nut om jouw Trump haat muur te slopen zodat we dichter bij elkaar kunnen komen.

Ik heb dus ook geen zin meer om me serieus in jouw posten te verdiepen. Dus niks open zenuw, maar het is meer een soort van moedeloosheid. Een soort van "What ever, what next"

Dit zijn vaak mijn gedachten als ik een post van jou tegen kom.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: (Islam) terreur in Las Vegas?

Bericht door mercator »

Zwartmeer schreef: Het zijn Trump's wetten die gestoorden helpen aan wapens te komen! Hij is verantwoordelijk daarvoor! De NRA zal tevreden met Trump zijn! Door hem zijn er honderdduizenden potentiële wapenkopers bijgekomen, en daar draait het allemaal echt om!
Die wetten zijn door alle vorige presidenten goedgekeurd, ook de democratische. Daar is Trump dus helemaal niet verantwoordelijk voor. Onder Obama waren er exact dezelfde schietpartijen, toen werd er ook betoogd om die wapenwetten te verstrengen maar Obama deed niks. Trouwens, de wapenwetten in de VS zijn van staat tot staat verschillend . In Texas bijv. kan je zowat alles vrij kopen maar in andere staten is het even streng als hier.
De wapenverkoop in de VS is onder Trump zelfs GEDAALD, itt wat jij hier allemaal beweert. Colt was al failliet, Remington nu ook. Reden: omdat Trump de wapenwetten niet wil verstrengen loopt niemand nog naar de gunshop om snel wat wapens te komen.
Maar ik ga niet verder reageren op de anti Trump hysterie hier, die begint alle redelijke normen te overstijgen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24955
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: (Islam) terreur in Las Vegas?

Bericht door King George »

Heeft de FBI het soms te druk met partijpolitiek te bedrijven ten gunste van de LibDems/Crooked Hillary in plaats van labiele personen die op punt staan te gaan zelfontbranden te monitoren en tot stoppen te brengen? Wat alle strapatsen van de schutter waren bekend, maar de FBI liet hem lopen.
FBI maanden geleden getipt over YouTube-filmpje van Nicolas Cruz (19): “Ik wil schoolschutter worden”

Het lijkt wel alsof de FBI alleen nog in partijpolitiek bedrijven middels het proberen kalt te stellen van Donald Trump is geïnteresseerd.
Laatst gewijzigd door King George op zo feb 18, 2018 12:31 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24955
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: (Islam) terreur in Las Vegas?

Bericht door King George »

mercator schreef:
Zwartmeer schreef: Het zijn Trump's wetten die gestoorden helpen aan wapens te komen! Hij is verantwoordelijk daarvoor! De NRA zal tevreden met Trump zijn! Door hem zijn er honderdduizenden potentiële wapenkopers bijgekomen, en daar draait het allemaal echt om!
Die wetten zijn door alle vorige presidenten goedgekeurd, ook de democratische. Daar is Trump dus helemaal niet verantwoordelijk voor. Onder Obama waren er exact dezelfde schietpartijen, toen werd er ook betoogd om die wapenwetten te verstrengen, maar Obama deed niks. Trouwens, de wapenwetten in de VS zijn van staat tot staat verschillend. In Texas bijv. kan je zowat alles vrij kopen maar in andere staten is het even streng als hier.
Bijvoorbeeld in de staat Illinois met Chicago is het wapenbezit nagenoeg verboden. Niettemin heb je daar wapengeweld van hier tot Tokio door criminelen die zich niet aan de wet houden waartegen de gewone burgers geen verweer/geweer (mogen) hebben.
mercator schreef:De wapenverkoop in de VS is onder Trump zelfs GEDAALD, itt wat jij hier allemaal beweert. Colt was al failliet, Remington nu ook. Reden: omdat Trump de wapenwetten niet wil verstrengen loopt niemand nog naar de gunshop om snel wat wapens te komen.
Maar ik ga niet verder reageren op de anti Trump hysterie hier, die begint alle redelijke normen te overstijgen.
Ben benieuwd naar wat hier de reactie op is. Die anti-Trump hysterie hier geëtaleerd begint steeds agressiever, ziekelijker en obsessiever te worden. Ben blij toe hier geen last van te hebben, want Donald Trump zal nog zo'n zeven jaar president blijven. En dat is goed voor Amerika.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: (Islam) terreur in Las Vegas?

Bericht door mercator »

King George schreef:Ben benieuwd naar wat hier de reactie op is.
Daar ben ik ook benieuwd naar . Obama kondigde altijd aan met een bedrukt smoelwerk dat hij s de wapenverkoop ging verbieden na de zoveelste massamoord op een school. Gevolg: een stormloop op de wapenwinkels die gouden zaken maakten dank zij vredesduif Obama. Uiteindelijk deed Obama niks maar er waren wel een massa nieuwe wapens in omloop.
Stel dat Rutte aankondigt binnenkort wordt de accijns op sigaretten vertienvoudigd je zal nogal wat omzet krijgen in de tabakswinkels.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: (Islam) terreur in Las Vegas?

Bericht door Pilgrim »

Die discussie over die vrije wapenverkoop hebben we hier toch al eerder gevoerd?

viewtopic.php?f=18&t=26363#p437726

De correlatie tussen vrij wapenverkoop is dus niet bewezen. De zuidelijke staten in de VS zijn nu eenmaal crimineel en gewelddadig, wat mogelijk nog een erfenis is van de slavernij. Maar waarom moeten we deze discussie nu iedere keer opnieuw voeren.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: (Islam) terreur in Las Vegas?

Bericht door Ariel »

Pilgrim schreef:
De correlatie tussen vrij wapenverkoop is dus niet bewezen. De zuidelijke staten in de VS zijn nu eenmaal crimineel en gewelddadig, wat mogelijk nog een erfenis is van de slavernij. Maar waarom moeten we deze discussie nu iedere keer opnieuw voeren.
Omdat we daar zo heerlijk Trump de schuld van kunnen geven. Dat kunnen sommige hier niet vaak genoeg doen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: (Islam) terreur in Las Vegas?

Bericht door Zwartmeer »

Ariel schreef:
Zwartmeer schreef: Ik herhaal nog maar eens wat ik al eerder schreef. Het is duidelijk dat ik een open zenuw heb aangeraakt waar niemand op wil reageren.
Ik vermoed dat er niet veel mensen meer zijn die jou nog serieus nemen Zwartmeer. Helaas.. :nietverstaan: . Vandaar dat bijna niemand meer op jou reageert. Het heeft geen nut om jouw Trump haat muur te slopen zodat we dichter bij elkaar kunnen komen.

Ik heb dus ook geen zin meer om me serieus in jouw posten te verdiepen. Dus niks open zenuw, maar het is meer een soort van moedeloosheid. Een soort van "What ever, what next"

Dit zijn vaak mijn gedachten als ik een post van jou tegen kom.

Afbeelding
Wat is het haatvol om de waarheid te zeggen! Heb je nou werkelijk geen ander antwoord op de constatering dat DT degene is die ervoor zorgt dat mensen met mental illness wapens kunnen kopen, en ook eens bezuinigd op de geestelijke gezondheidszorg, om vervolgens zelf te concluderen dat die mass shootings door mensen met mental issues gepleegd worden? Ga dit maar eens op een feestje goedpraten en je zult zien hoeveel mensen jouw serieus nemen!
Laatst gewijzigd door Zwartmeer op zo feb 18, 2018 4:16 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: (Islam) terreur in Las Vegas?

Bericht door Zwartmeer »

mercator schreef:
Zwartmeer schreef: Het zijn Trump's wetten die gestoorden helpen aan wapens te komen! Hij is verantwoordelijk daarvoor! De NRA zal tevreden met Trump zijn! Door hem zijn er honderdduizenden potentiële wapenkopers bijgekomen, en daar draait het allemaal echt om!
Die wetten zijn door alle vorige presidenten goedgekeurd, ook de democratische. Daar is Trump dus helemaal niet verantwoordelijk voor. Onder Obama waren er exact dezelfde schietpartijen, toen werd er ook betoogd om die wapenwetten te verstrengen maar Obama deed niks. Trouwens, de wapenwetten in de VS zijn van staat tot staat verschillend . In Texas bijv. kan je zowat alles vrij kopen maar in andere staten is het even streng als hier.
De wapenverkoop in de VS is onder Trump zelfs GEDAALD, itt wat jij hier allemaal beweert. Colt was al failliet, Remington nu ook. Reden: omdat Trump de wapenwetten niet wil verstrengen loopt niemand nog naar de gunshop om snel wat wapens te komen.
Maar ik ga niet verder reageren op de anti Trump hysterie hier, die begint alle redelijke normen te overstijgen.
Je verdraait totaal de werkelijkheid! Trump maakte de wetten die het moeilijker maakten voor gestoorden om wapens te kopen ongedaan. Juist die mensen zegt ie zelf zijn het probleem. Reageer daar eens op!
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: (Islam) terreur in Las Vegas?

Bericht door Ariel »

MASS SHOOTINGS under last 4 Presidents before President Trump

George H. W. Bush - 7 mass shootings
Bill Clinton - 18 mass shootings
George W. Bush - 15 mass shootings
Barack Obama - 37 mass shootings
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: (Islam) terreur in Las Vegas?

Bericht door Pilgrim »

Trump steunt wet om controle bij wapenverkoop te verbeteren

Gepubliceerd: 19 februari 2018

De Amerikaanse president Donald Trump wil het achtergrondonderzoek dat wordt uitgevoerd bij het kopen van een wapen verbeteren.

Dat meldt een woordvoerder van het Witte Huis maandag. Trump steunt een wetsvoorstel van de Republikeinse senator John Cornyn en de Democraat Chris Murphy waarin de controle wordt aangescherpt.

De wet is er vooral op gericht om de controle van wapenverkopers op een criminele achtergrond te handhaven. De wetgeving is er volgens senator Cornyn al. Die wordt alleen niet gehandhaafd. Ook zouden de staat en de landelijke overheid criminele gegevens moeten uploaden, zodat mensen die geen wapens mogen kopen, ook niets kunnen kopen.

Cornyn en Murphy zijn al sinds eind vorig jaar bezig met de wet.

Blokkeren
Veel Republikeinse senatoren blokkeren alle wetten die worden ingediend over het controleren van de wapenverkoop. Dit lijkt een van de weinige wetten te zijn die wel aangenomen kan worden.

Kort na de schietpartij op een middelbare school in Parkland, Florida werd Trump bekritiseerd omdat hij de wapenwet die Barack Obama had ingevoerd had versoepeld. Daardoor zou controle voor mensen met een psychische aandoening zijn afgezwakt.

Bij de schietpartij kwamen zeventien mensen om het leven. De schutter had een psychische aandoening.

Studentenmars
Na de schietpartij in Parkland roepen overlevenden van die school op tot strengere wapenwetten. Scholieren uit het hele land roepen op tot marsen tegen wapengebruik en voor strengere wapenwetten.

De mars gaat plaatsvinden op 24 maart in Washington. De scholieren uit Parkland worden gesteund door scholieren in Sandy Hook, een basisschool waar in 2012 meer dan twintig slachtoffers vielen tijdens een schietpartij.

Door: NU.nl/Reuters

https://www.nu.nl/buitenland/5141102/tr ... teren.html
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: (Islam) terreur in Las Vegas?

Bericht door Ariel »

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: (Islam) terreur in Las Vegas?

Bericht door Zwartmeer »

Ariel schreef:Afbeelding
Die spotprent is niet compleet:
Gewapende bewaker school Parkland neemt ontslag na dodelijke schietpartij

https://www.nu.nl/buitenland/5147144/ge ... artij.html

De gewapende bewaker die aanwezig was bij het schietincident op de school in Florida, stond buiten het gebouw en bleef buiten toen de schutter Nikolas Cruz binnen een bloedbad aanrichtte.

De bewaker op de Marjory Stoneman Douglas High School in Parkland heeft als gevolg daarvan ontslag genomen bij het departement, heeft sheriff Scott Israel van Broward County laten weten. Hij had de man eerder op non-actief gesteld, maar wilde niet zeggen of de bewaker ook vervolging wacht.

De sheriff zei dat hij de bewaker geschorst had na het zien van videobeelden waarop te zien was hoe die gereageerd had op de schietpartij die zeventien mensen het leven kostte. ''Wat ik zag was dat de agent arriveerde aan de westkant van gebouw 12, zijn positie innam, maar nooit naar binnen ging."

Volgens sheriff Israel duurde het bloedbad dat Cruz binnen aanrichtte zes minuten. De bewaker was bij het gebouw gearriveerd negentig seconden nadat de schutter de eerste schoten had afgevuurd. Vervolgens was hij ruim vier minuten buiten blijven wachten.

Doden

''Hij had naar binnen moeten gaan, de schutter moeten confronteren en hem moeten doden", zei de sheriff op de vraag wat de bewaker had kunnen doen.

Ook is de sheriff een onderzoek begonnen naar twee agenten die in het verleden al vaker met de Cruz en diens broer te maken hadden gehad. Onderzocht wordt of ze meer hadden kunnen doen of moeten doen. Sinds 2008 had het kantoor van de sheriff 23 meldingen binnengekregen over Cruz of zijn broer, zo liet Israel weten.

Na de schietpartij gingen er in de Verenigde Staten steeds meer geluiden op om de wapenwet in het land strenger te maken. President Donald Trump heeft al laten weten dat hij zich actiever wil opstellen bij het beheersen van wapenbezit in de Verenigde Staten. Hij zei donderdag dat hij een minimumleeftijd van 21 jaar wil invoeren voor de aanschaf van wapens.

Ook wil hij leraren op scholen bewapenen. Daarmee hoopt Trump potentiële schutters af te schrikken.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Plaats reactie