ZIEKTES

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

ZIEKTES

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Er zijn meer ziektes dan u meent te weten en u lief zijn. We weten eigenlijk nog zo weinig. Slechts twee dingen zijn zo zeker als de dood:

De evolutietheorie klopt

en

God klopt

Nu klopt ook een hart. En wat klopt gaat dood. Of het nu Sinterklaas aan de deur betreft of de Gestapo tijdens de Tweede Wereldoorlog. Mensen proberen zichzelf te redden met de onnozele gedachte dat de mens een vrije wil heeft. Ach, we hebben vanzelfsprekend allemaal een wil. Dat begint al vroeg met het gekrijs van een baby. Mooi toch? Maar een VRIJE wil is toch echt wel wat anders. Je hebt goede mensen en je hebt foute mensen. Je hebt gezonde mensen en je hebt ongezonde mensen. Dat heeft met roken niets te maken. Je bent zielig en vatbaar voor waar je geen vrije wil over kunt uitoefenen. En dat geldt voor alles. Ook voor de aftrap van deze topic over de

aspergillus fumigatus


Het is niet de naam van een ziekte - die is nog niet genoemd - maar wel de leverancier van een verschrikkelijke snelle dodelijke ziekte.
Hij groeit via het bloed en dwars door je botten.

Resistente schimmel nestelt zich in de longen en zaait uit naar het brein. Tientallen mensen sterven eraan en het probleem wordt jaarlijks ernstiger.


De schimmel is waarschijnlijk resistent door de toepassing van anti-schimmelmiddelen in de industrie en de landbouw.
"Het is ernstig genoeg om een groot landelijk onderzoek te gaan opzetten, dat er op gericht is om maatregelen te kunnen gaan treffen. Om de verspreiding van die schimmel te minimaliseren,” aldus Anton Rietveld van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM).
In wezen is de schimmel, de aspergillus fumigates, een onschuldige. Elke dag ademt de mens overal sporen van de schimmel in. Die sporen komen terecht in de longen. Voor gezonde mensen is dat geen probleem, het afweersysteem ruimt alles direct op. Maar voor mensen met immuunproblemen - zoals leukemiepatiënten - kan de schimmel een infectie veroorzaken.

"De schimmel groeit in de organen en beschadigt die. Dat begint in de longen en dat zaait uit naar de rest van het lichaam. Na weken of maanden, is dat fataal", vertelt Bart Rijnders, infectioloog bij het Erasmus MC. Daarom moet de schimmel worden behandeld. En dat is nou net wat er bij de resistente vorm van de schimmel niet goed lukt: de schimmel is ook resistent tegen het best werkende medicijn.

Het is inmiddels een internationaal probleem, door heel Europa en zelfs in India zijn resistente stammen van de schimmel gevonden. "De sporen van deze schimmel kunnen zich heel makkelijk verspreiden, in de regio maar ook in hogere luchtlagen, over grote afstanden. Dat is een complicerende factor, het is een internationaal vraagstuk."
BRON
Het is een internationaal vraagstuk waar een vrije wil toch antwoord op zou moeten vinden. Een resistent vrij antwoord. [icon_lol.gif]
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: ZIEKTES

Bericht door Hans v d Mortel sr »

KANKER is allang geen onbekende ziekte meer. Veel mensen hebben er last van. Mogelijk zonder dat ze het weten. Het is een slijtage proces van de cellen. Het wordt pas gevaarlijk als het proces roekeloos voortwoekert. In sommige gevallen is de ziekte te genezen. In andere gevallen blijkt de ziekte onoverkomelijk dodelijk te zijn. Een tumor wordt nog weleens weggehaald, maar na een paar maanden is het dan toch afgelopen. Een lang geleden overleden vriend van mij kreeg plotseling een puist van groot kaliber op zijn hoofd. Een tumor. Zou het door zijn enorme (rood) vlees consumptie zijn gekomen? Ik weet het niet. Wat ik wel weet is dat hij elke dag een groot stuk vlees at. Niet lang nadat de tumor was geconstateerd was hij dood.

Een schoolvriend van mij die in België woonde is drie jaar geleden overleden aan prostaatkanker. Hij liet euthanasie toepassen. Een week voordat dit gebeurde was ik met een andere vriend bij hem thuis in zijn fraaie bungalow. Hij waarschuwde mij dat prostaatkanker veel voorkomt en dat een regelmatig onderzoek is aan te raden. Ik meen dat mijn vriend een behandeling van een jaar had ondergaan met bestraling en chemo. Het ging weg en kwam net zo snel weer terug en werd uiteindelijk erger met de slechte afloop in het vooruitzicht. Mijn vriend was op het laatst erg moe en sprak bedachtzaam langzamer dan voorheen, maar voor de rest leek alles ok. Zijn vrouw overleed eerder al aan kanker. Mijn vriend was ongelukkig vertelde hij mij ooit. Ik begreep dat hij doelde op de relatie met zijn vrouw. Met hun probleem heb ik mij nooit ingelaten.

Nog niet zo lang geleden werd een tumor in het hoofd van een aardige Marokkaanse vader weggehaald. Hij had een goede baan en mooie auto. Hij werd ontslagen in de tijd dat er overal ontslagen vielen. Misschien maakte hij zich ernstige zorgen over de toekomst. Pas daarna ontstond de tumor in zijn hoofd. Hij zei ooit tegen mij: "Hans je leeft maar een keer." Ik begreep toen dat hij geen moslim was, maar ik ben daar verder nooit op ingegaan. Een paar maanden later was hij dood. Hij laat een Marokkaanse vrouw met een strak om het hoofd zittende hoofddoek achter met twee jongens. In de leeftijd van 22 en de ander waarschijnlijk 16.

Zou het zo zijn dat vrolijke mensen, vrij van stress en ongenoegen, de minste kans op kanker hebben? Dat beweren sommige wetenschappelijke tongen. Ik doe daar liever geen uitspraak over.

Wat ik niet wist is dat de behandeling van kanker de smaak doet verliezen. Of dat in alle gevallen zo is weet ik niet. Ik hoorde in een radio interview vanmorgen dat een ex kanker patiënt het eten ervoer als het eten van roestige spijkers. Het is voor patiënten dan ook te hopen dat een goede behandeling van korte duur is.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: ZIEKTES

Bericht door Hans v d Mortel sr »

SNURKEN

Niet zo maar een risicovolle ziekte. Volgens iemand die meent te weten hoe het zit, komt dit voor bij zo'n twee miljoen mensen. Of dit voor de wereldbevolking geldt of alleen Nederland laat Piet-Heijn van Mechelen, voorzitter van de Apneu Vereninging ons niet weten. . . . Ik schijn ook te snurken. Misschien niet altijd, maar toch. En dan heb ik het over toch wel een tijd geleden toen iemand uit mijn geliefde nabijheid mij daarop attendeerde. Ik heb echter nergens last van. Ik weet wel dat ik droom, maar snurken? Wacht, ik ga - als ik eraan denk de volgende keer - 's nachts mijn voicerecorder aanzetten en dan laat ik het op FFI alsnog horen.

De inhoud van mijn dromen die ik elke nacht beleef, wisselt af, maar enge dromen herken ik niet. Toch raar als je bedenkt dat er 1,7 miljard moslims op de wereld vrij rondlopen onder het juk van Allah de knecht van profeet Mohammed en de massa bang is voor het geweld dat moslims menen te moeten plegen uit naam van hun geliefde profeet. In Nederland houden moslims zich gedeisd. Zij zijn de laffe honden omdat zij ook al parasiet zijn op onze kenniseconomie en beschaving.



Uiteraard horen ALLE ziektes ook thuis in het dossier 'Het taboe van de vrije wil'. [icon_lol.gif]
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: ZIEKTES

Bericht door Hans v d Mortel sr »

EBOLA VIRUS
Een hypothese is dat het virus overleeft in mensapen, maar aangezien deze in kolonies leven, zou dat moeten opvallen door de vele besmette dieren. (Bron: Wikipedia)
Zouden met mensapen misschien negers in Afrika worden bedoeld? En heeft de Europese regering niet in de gaten, al ziende blind, dat scheepsladingen vol met dit soort mensapen, middels grootscheepse reddingsacties, Europa overspoeld met de bepaald niet geruststellende kreet 'Allah akbar!' ?
Laatst gewijzigd door Hans v d Mortel sr op ma mei 28, 2018 8:05 am, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: ZIEKTES

Bericht door Hans v d Mortel sr »

ISLAM VIRUS

Een wereldwijd zich steeds dreigender uitbreidend virus waarvan uitsluitend moslims de dragers zijn en linkse agitatoren zich verheugen met de besmetting hierdoor. Het rare is dan ook dat dit virus niet bestreden wordt, maar juist in Europa als reddend virus van de mensheid wordt aangeprezen.

De overheden en allerlei linkse organisaties stellen alles in het werk en sparen kosten noch moeite om maar zoveel mogelijk met het kwaadaardige virus in aanraking te komen. Zoals bij de politie, om samen de Iftar te beleven, de gezamenlijke maaltijd tijdens de zieke heilige heidense Ramadan van de moslims; zo ook in het openbaar onderwijs. Dit alles spruit waarschijnlijk voort uit de gedachte dat wanneer men de islamitische krokodil voert, men zelf gespaard zal blijven voor zijn grote bemoeizuchtige bek die uit is op de vernietiging van onze beschaving. Je kunt natuurlijk ook deze krokodil vangen en in een dierentuin tentoonstellen. Maar daar is men te laf voor door te verwijzen naar het verbod van de islamitische dierenbescherming, waarvan Frau Merkel de voorzitter is.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: ZIEKTES

Bericht door mercator »

Hans v d Mortel sr schreef:Wat ik niet wist is dat de behandeling van kanker de smaak doet verliezen. Of dat in alle gevallen zo is weet ik niet. Ik hoorde in een radio interview vanmorgen dat een ex kanker patiënt het eten ervoer als het eten van roestige spijkers. Het is voor patiënten dan ook te hopen dat een goede behandeling van korte duur is.
Verliezen in mijn geval niet, maar de smaak verandert. Wat ik me meende te herinneren van bepaalde smaakervaringen is nu beduidend anders maar daarom niet slechter. Gek genoeg hebben de intensieve bestraling en chemotherapie andere medische problemen die niets met kanker te maken hadden ineens mee opgelost.
Dat van die "roestige spijkers" is m.i. onzin. Ik heb gemerkt dat heel wat patiënten het interessant vinden om de bijwerkingen van de behandelingen die ze ondergaan enorm te overdrijven. Dat lees je gedurig in de damesblaadjes toch.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: ZIEKTES

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Medicijnen tegen een ziekte kunnen ernstige bijwerkingen veroorzaken waardoor weer andere medicijnen deze bijwerkingen moeten tegengaan. Zo heeft een Engelse vriend van mij een hele doos met pillen waar hij dagelijks mee in de weer is. Je moet er tijd voor uittrekken om de draad niet kwijt te raken. Het begon bij zijn hartprobleem . . .

Ik denk ook aan mijn overleden moeder. De schuld lag bij de arts die met medicijnen ging experimenteren om haar veel te hoge bloeddruk omlaag te krijgen. Zij had NOOIT problemen met haar hoge bloeddruk. Zij was levendig, vrolijk en kerngezond op haar 84-jarige leeftijd en kon lopen als een Kieviet. Als kleine jongen heb ik haar als Duits rotwijf ervaren, maar dat is lang geleden. Ik overdrijf met de Kieviet, maar zij had in ieder geval geen stok of rollator nodig. Sorry mensen, maar ik heb een vastgeroest wantrouwen in onze medische zorg. Want het moet niet gekker worden dan de tien minuten die aan iedere patiënt met problemen besteed mag worden. Los daarvan, er gaat veel en veel te veel fout in de ziekenhuizen en bij de persoonlijke visite bij de huisarts.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: ZIEKTES

Bericht door mercator »

Hans v d Mortel sr schreef:Sorry mensen, maar ik heb een vastgeroest wantrouwen in onze medische zorg. Want het moet niet gekker worden dan de tien minuten die aan iedere patiënt met problemen besteed mag worden. Los daarvan, er gaat veel en veel te veel fout in de ziekenhuizen en bij de persoonlijke visite bij de huisarts.
Zo dacht ik er voor mijn ziekte ook over. Nu bekijk ik dat helemaal anders: 3 dokters hadden een verkeerde diagnose gesteld, de 4de zat er pal op. Als ik na nr. 3 er genoeg van had gehad was ik nu wss al dood geweest.
Moslims zouden alles moeten kunnen genezen met fris bronwater, wilde honing en kamelenurine volgens de voorschriften van Mohammed maar ik zie ze toch in drommen naar de ziekenhuizen van de ongelovigen trekken.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: ZIEKTES

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef:Nu bekijk ik dat helemaal anders: 3 dokters hadden een verkeerde diagnose gesteld, de 4de zat er pal op. Als ik na nr. 3 er genoeg van had gehad was ik nu wss al dood geweest.
Nee, je bekijkt het precies zoals ik, zoals ik het lees. Zonder gerechtvaardigd wantrouwen was je nu misschien dood geweest en konden we naar onze bierafspraak binnenkort in Antwerpen fluiten. Met jou erbij is het toch een stuk aangenamer en lol van de bovenste plank. :cool:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: ZIEKTES

Bericht door Hans v d Mortel sr »

ZEEUWSE KOORTS
De Zeeuwse Koorts was een gematigde vorm van malaria die op Walcheren voorkwam en in combinatie met besmettelijke infectieziekten in veel gevallen dodelijk verliep.

Van de 40.000 Engelse soldaten die in 1809 tijdens de Walcherenexpeditie Zeeland binnenvielen om Napoleon Bonaparte zo in de rug aan te vallen en het strategische Antwerpen te bedreigen waren er binnen enkele weken al 13.000 door deze ziekte geveld. Daarom werd de Grote Kerk van Veere zo veel mogelijk als lazaret ingericht. Nog datzelfde jaar 1809 trokken de Engelse troepen zich terug. Zij waren niet door de Fransen maar door de muskieten verslagen.

In de Grote Kerk van Veere stierven 1427 mannen in negen maanden tijd. Naar schatting zijn onder de Engelse troepen 4000 man aan de gevolgen van de Zeeuwse koorts overleden. Door gevechtshandelingen stierven minder dan 50 Engelse manschappen. (BRON: Wikipedia)
Mahalingam heeft de koorts overleefd. Hij was geboren in Zeeland. icon_thumbup.gif

God schiep de mens en vergat daarbij de muskieten niet. :hypocrite:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: ZIEKTES

Bericht door Ariel »

Nieuwe variant van meningokokken rukt op in de lieve stad Amsterdam. Die stad is namelijk heel gastvrij en elke vluchteling is daar welkom.
De ziekte meningokokken komt steeds vaker voor in de stad. Het aantal ziekenhuisopnames neemt toe en dat is zorgwekkend, want de infectieziekte kan dodelijk zijn als je er niet op tijd bij bent. Het gaat om een nieuwe variant, type W genoemd. Kinderen kunnen binnenkort een uitnodiging verwachten om ook daartegen gevaccineerd te worden.

De verspreiding van deze ziekte blijkt uit cijfers van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM). In de eerste vier maanden van 2017 werden 27 mensen in het ziekenhuis opgenomen, maar in dezelfde periode van dit jaar waren dat er al vijftig. Dat zijn landelijke aantallen, maar ook in Amsterdam neemt het aantal zieken toe.

Vroeg vaccineren
In Amsterdam is de GGD verantwoordelijk voor de vaccinaties en zij hebben al ervaring met de meningokokken. 'In 2002 zagen we iets soortgelijks gebeuren, maar dan met type C,' vertelt Gerard Sonder, expert op het gebied van meningokokken bij de GGD. 'Daar zijn alle kinderen in Nederland toen tegen ingeënt.'

'De huidige stijging van type W is nog lang niet zo ver als destijds van type C, maar toch gaan we nu in een vroeg stadium vaccineren. Zo voorkomen we dat het verder toeneemt in de stad.'

Zwarte vlekken
Catheleine Peters was zes jaar oud toen ze besmet raakte met de meningokokkenbacterie. 'Ze dachten eerst dat het een griepje was, maar het werd alleen maar erger. Tot ik op een avond uit bed kwam en bij mama kwam omdat mijn benen zo'n pijn deden. We dachten nog steeds dat het niet erg zou zijn, maar toen mijn pyjama uit ging bleek dat ik grote zwarte plekken op m'n been had. Ze werden groter terwijl ik er naar keek. Mijn weefsel was aan het afsterven,' herinnert Catheleine zich.

Vaccinproductie duurt lang
Vanaf deze maand zullen kinderen vanaf veertien maanden daarom ingeënt worden tegen deze nieuwe variant. Tieners moeten ook gevaccineerd worden, maar dat gebeurt pas later. Er is namelijk wel een probleem: vaccinproductie duurt heel lang. 'Het is een beetje zoals bier brouwen, het kan maanden duren voordat het vaccin klaar is,' zegt Sonder. 'Daarom kun je niet heel snel vaccins bijmaken als de vraag toeneemt.'

Tieners worden om die reden in het najaar pas uitgenodigd voor vaccinatie. Reden tot zorgen is er gelukkig niet, de kans op besmetting is namelijk ongeveer één op een miljoen.

http://www.at5.nl/artikelen/182932/nieu ... -amsterdam
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: ZIEKTES

Bericht door Mahalingam »

Nog even over Zeeuwse koorts:
" Het laatste geval van inheemse malaria was in 1961, in 1970 werd Nederland officieel malaria vrij gemeld! "
Ik was dus een van de laatste patienten ervan. (het zal ongeveer 1950 zijn geweest.)
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: ZIEKTES

Bericht door Mahalingam »

Over de meningokokken werd gezegd: " het kan maanden duren voordat het vaccin klaar is,". Onze kinderen moeten even wachten op de inenting.
Wat er nu voorradig is heeft een andere belangrijke doelgroep
PVV boos: Geen vaccins voor Nederlandse kinderen, wel voor Mekka-gangers

De PVV is ziedend omdat er niet genoeg vaccins zijn om kinderen tussen de 15 en 16 jaar in te enten tegen een levensgevaarlijk type meningokokken, terwijl er wél voldoende inentingen beschikbaar zijn voor moslims die op bedevaart gaan. ,,Geen vaccins voor Nederlandse kinderen maar wel voor Mekka-gangers? Dat is echt schandalig!'' Het RIVM benadrukt dat er maar een fractie van de inentingen naar reizigers gaat.
[...]
Volgens het RIVM overweegt de Gezondheidsraad om ook kinderen van 15 en 16 jaar in te enten, maar zijn daar niet genoeg vaccins voor.
[...]
Volgens het RIVM is er wél genoeg vaccin voor reizigers die van plan zijn deel te nemen aan de jaarlijkse bedevaart naar Mekka.
https://www.ad.nl/politiek/pvv-boos-gee ... ~a7574fc2/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: ZIEKTES

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Wie naar Mekka gaat kent automatisch de beste verzekering tot het paradijs. Inenting daarbij behoort tot de niet halal activiteiten van islamitische boosdoeners.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: ZIEKTES

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Afbeelding

Priapisme en het moslimgeweten

Het inkleuren en verfraaien van de werkelijkheid ten aanzien van de vieze smerige perverse weerzinwekkende pedofiele psychopaat profeet en Arabische oorlogsmisdadiger Mohammed, legt 1,7 miljard moslims in de wereld bepaald geen windeieren.

Echt waar? De door een historische Arabische lul geobsedeerde achterlijke moslims kijken met z’n allen, voordat zij doodgaan, met verlangen uit naar het hoerenparadijs van Allah na hun dood. Allah was de doofstomme knecht van profeet Mohammed. Hij bezorgde de Arabieren een priapisme: de aanhoudende hinderlijke erectie van de penis door ziekelijke oorzaken – waarschijnlijk veroorzaakt door heidense godsdienstwaanzin.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: ZIEKTES

Bericht door Mahalingam »

Mahalingam schreef:Nog even over Zeeuwse koorts:
" Het laatste geval van inheemse malaria was in 1961, in 1970 werd Nederland officieel malaria vrij gemeld! "
Ik was dus een van de laatste patienten ervan. (het zal ongeveer 1950 zijn geweest.)
Eindelijk malariavrij, dankzij zoeter water
Amsterdam is gesmeed uit talloze polders, elk met een eigen verhaal en bijzonderheden. Vandaag: de voedingsbodem voor malaria.

Pas in 1970, als een van de laatste landen in Europa, werd Nederland officieel malariavrij verklaard. Al ging het niet om de levensgevaarlijke tropische variant, toch maakte ook de 'goedaardige' malaria flink ziek.

Zowel in 1921 als in de jaren na de Tweede Wereldoorlog werden nog honderden Amsterdammers bevangen door de koortsaanvallen, vooral in het waterrijke Noord.

Officieel zijn daar in 1946 zo'n tweeduizend zieken geregistreerd, met nog eens 468 gevallen 'bezuiden het IJ'. Maar toen de huisartsen in Noord hun uitgeschreven recepten bij elkaar legden, kwamen ze tot de conclusie dat tenminste 4500 volwassenen en duizend kinderen malaria hadden.
https://www.parool.nl/amsterdam/eindeli ... ~a4603519/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: ZIEKTES

Bericht door Mahalingam »

Door inteelt liepen er in Europa heel veel adelijken rond met een enorme centenbak: 'de habsburgse kin'.

Afbeelding

En zie ik dat de clan van Saoud ook zo'n 'inteelt' kenmerk heeft: veel te veel tenen. (polydactylisme)
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: ZIEKTES

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Mahalingam schreef:
En zie ik dat de clan van Saoud ook zo'n 'inteelt' kenmerk heeft: veel te veel tenen. (polydactylisme)
Je bedoelt zeker 'lange tenen'? Het sterkste kenmerk van de massa inteelt bij dit minderwaardige soort moslim Arabieren is de uniforme rood geruite theedoek om hun heidense rotkop.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: ZIEKTES

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:Grappig. Deze mohammedaanse super kroonprins uit Saudi Arabië heeft 6 tenen aan z'n voet. Ik zou die andere voet ook weleens willen zien. Grappig toch die Allah.

afbeelding

afbeelding
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: ZIEKTES

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Bij tuberculose denk je misschien aan een ziekte uit een grijs verleden. Toch is de strijd tegen tbc nog lang niet gestreden: jaarlijks gaan er wereldwijd 1,7 miljoen mensen aan dood. De tbc-bacterie is steeds vaker resistent tegen antibiotica, en door verre reizen, globalisering en het massaal toelaten van parasieten, vooral uit Afrikaanse landen, steekt de ziekte ook in Nederland weer regelmatig de kop op.
Wat maakt tbc de dodelijkste infectieziekte ter wereld?

Video Tuberulose

Tbc is een ernstige infectieziekte die wordt veroorzaakt door de bacterie Mycobacterium tuberculosis. In de meeste gevallen zit deze bacterie in de longen, maar hij kan zich ook nestelen in bijvoorbeeld je lymfeklieren of hart. De ziekte kan dus op verschillende plekken in je lichaam schade aanrichten.

Mensen met tbc kunnen last krijgen van allerlei symptomen, van hoesten en pijn op de borst tot koorts, vermoeidheid en gewichtsverlies. Sommige patiënten lopen lang met tbc rond voordat ze dit soort klachten krijgen. De tbc-bacterie is namelijk behoorlijk geniepig: hij kan zich goed verbergen voor je afweersysteem. Daardoor kun je hem jarenlang in je lichaam hebben zitten zonder dat je er iets van merkt. Op een later moment, bijvoorbeeld als je een verlaagde weerstand hebt, kan de ziekte dan alsnog toeslaan.

Zonder de juiste behandeling kan tuberculose dodelijk zijn. Het is op dit moment zelfs de meest voorkomende en dodelijkste infectieziekte ter wereld. Vooral bij mensen die ook geïnfecteerd zijn met hiv heeft tbc vaak fatale gevolgen. Via de lymfekanalen en bloedbaan kan de tbc-bacterie allerlei inwendige organen aantasten, zoals het maagdarmkanaal, de urinewegen en het zenuwstelsel. Als je erg ziek bent door de tuberculose, kunnen je longen of hart er op een gegeven moment mee ophouden. En komt de bacterie in je hersenvocht terecht, dan kan dat leiden tot hersenvliesontsteking.

BRON
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: ZIEKTES

Bericht door Hans v d Mortel sr »

AUTISMESPECTRUMSTOORNISSEN (ASS)

Criteria voor diagnostiek volgens DSM-5

A. Blijvende tekorten in sociale communicatie en interactie, die niet verklaard kunnen worden door ontwikkelingsachterstand, en die in allerlei situaties blijken, te weten
1. tekorten in sociaal-emotionele wederkerigheid
2. tekorten in het voor sociale omgang gebruikelijke non-verbale communicatieve gedrag
3. tekorten in aangaan, onderhouden en begrijpen van relaties

B. Door herhaling gekenmerkte gedragspatronen, beperkte interesses en beperkte activiteiten ( HBB); deze doen zich voor in allerlei situaties. Ze blijken uit de volgende vier tekorten waarvan er tenminste twee bij het kind waargenomen moeten worden om de diagnose te kunnen stellen:
1. herhaling en stereotypie in motorisch gedrag, spreken, gebruik van voorwerpen
2. overmatig en star vasthouden aan routines
3. geritualiseerde patronen van verbaal of non-verbaal gedrag
4. zeer beperkte, gefixeerde belangstellingen die opvallen door hun intensiteit en onderwerp
5. over- of onderreageren op zintuiglijke waarnemingen of ongewone aandacht voor zintuiglijk waarneembare aspecten van de omgeving

C. De verschijnselen zijn aanwezig vanaf de vroegste kindertijd (maar worden soms pas later onderkend)

D. De verschijnselen veroorzaken klinisch relevante verstoring van het huidige functioneren in sociale of andere belangrijke levensgebieden

E. De stoornissen worden niet beter verklaard uit intelligentiestoornis of globale ontwikkelingsachterstand en de sociale communicatie moet minder zijn dan past bij het cognitieve niveau van het kind.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: ZIEKTES

Bericht door Mahalingam »

Niet alleen corona maar ook malaria (en weet ik veel voor andere tropische ziektes) komen hier per vliegtuig. De wereld is 1 groot dorp geworden.
Koppel raakt thuis besmet met malaria en sterft: “Uitzonderlijke, geïsoleerde situatie”
Een koppel uit Kampenhout is twee weken geleden overleden aan de tropische ziekte malaria. Het Agentschap Zorg en Gezondheid van de Vlaamse overheid en het Instituut voor Tropische Geneeskunde (ITG) onderzoeken de besmettingen. “Het gaat om een uitzonderlijke, geïsoleerde situatie”, zeiden ze op een persconferentie in de gemeente.

Het echtpaar is met zekerheid overleden aan een tropische variant, de meest erge variant”, legt Joris Moonens, woordvoerder van het Agentschap Zorg & Gezondheid, uit. “Het is een variant die niet lang sluimert. De incubatietijd is zeven dagen. Het verloop is dus zeer snel, met fatale gevolgen.”
“Het echtpaar is niet op reis geweest en heeft geen bezoek gekregen van terugkerende reizigers. De enige aanneembare hypothese is de mug kwam van de luchthaven van Zaventem of Melsbroek, die een paar kilometer ver liggen van de woning van het koppel. Het lijkt ons de enige mogelijke verklaring dat de mug via een cargoruimte van een vliegtuig op de luchthaven terechtgekomen is en zo toevallig in de woning”, aldus Moonens nog.

Geen bijkomend gevaar

“Hier in Vlaanderen is er maar één geval geweest van een inheemse besmetting in 2014. Dit is een zeer uitzonderlijke gebeurtenis. Er is hier geen bijkomend gevaar. Mensen hoeven zich dus geen zorgen te maken. Mocht iemand anders al gestoken zijn, zou die persoon al lang ziek geweest zijn. Het zou niet ongemerkt voorbij gegaan zijn”, voegt Moonens er nog aan toe.

De besmettingen zijn vermoedelijk midden september gebeurd. Toen was het nog warm genoeg voor een exotische malariamug om tijdelijk te overleven. De mug zelf kan het koude weer van de voorbije weken niet overleven. Ze is dus zo goed als zeker dood.

Onderzoek naar soorten

Ook Wim Van Bortel, insectendeskundige van het Tropische Instituut sprak van een “lokale overdracht die zeer uitzonderlijk is”. “We gaan komende weken enerzijds in de woning levende en dode muggen zoeken en een val zetten met lokstof om na te gaan welke soorten muggen daar aanwezig zijn. Anderzijds starten we ook een buurtonderzoek om muggen en larven te zoeken. Daarvoor zullen broedplaatsen zoals boomholtes, vijvers en recipiënten die water kunnen bevatten, onderzocht worden.”

“Het is niet de bedoeling om de exotische mug te zoeken, ze is intussen reeds gestorven. We gaan wel bestuderen welke muggen in de buurt voorkomen. Sommige Anopheles-muggen kunnen mogelijk malaria overdragen. Dit is om lessen te trekken naar de toekomst. Het toont het belang aan van monitoring en het onderzoek naar de import van uitheemse muggen.”
En nu maar hopen dat geen inheemse muggen dat echtpaar hebben gestoken want dan zou deze malaria bij onze muggen kunnen gaan heersen.

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/ko ... ~a6590f86/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: ZIEKTES

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:
za okt 10, 2020 12:18 pm

En nu maar hopen dat geen inheemse muggen dat echtpaar hebben gestoken want dan zou deze malaria bij onze muggen kunnen gaan heersen.
Vanaf nu gaan we allemaal aan de Hydroxychloroquine. Dubbel beschermt .
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: ZIEKTES

Bericht door Mahalingam »

De dochter van een vriendin besloot dat ze vegatarisch ging worden. Ze was toen in de leeftijd dat ze ging uitbotten. Gevolg: door algehele malaise verloor ze een schooljaar.
Na een foeigesprek met de huisarts en een deskundige ging ze weer normaal eten en groeide ze verder op tot een normale vrouw.
Ik moest hieraan denken bij het lezen van het volgende:
'Kwakkelkleuter knapt op van rundvlees, volle zuivel en groenten’

Kwakkelende peuters en kleuters, de Twentse kinderarts Ellen van der Gaag ziet ze regelmatig op haar spreekuur. Het zijn kinderen die de ene infectie na de andere doormaken. “Ze knappen maar niet op, blijven hoesten, piepen en snotteren.” De kinderarts vond het frustrerend dat ze voor deze kinderen nauwelijks iets kon betekenen. In 95 procent van de gevallen was niet eens een medische oorzaak aan te wijzen. Het zette haar aan het denken: “Kan ik iets doen op een ander vlak?”

Van der Gaag promoveert vandaag aan de Universiteit Twente op het antwoord op die vraag. Ze stelde een voedingsadvies samen om het immuunsysteem van de kinderen te versterken: vijf keer per week groene groenten bij de avondmaaltijd, drie keer per week rundvlees, dagelijks volle zuivel en roomboter op brood. Alles in kinderporties. Ze onderzocht wat dit deed voor kinderen met bovenste luchtweginfecties, schildklierproblemen en vermoeidheid. De resultaten zijn hoopgevend.
Spoiler! :
Waar is uw voedingsadvies op gebaseerd?

“Deze vier producten zitten vol voedingstoffen waar die zogeheten kwakkelende kinderen tekorten aan hebben, blijkt uit ons onderzoek. Zo’n 16 procent van hen eet minder dan 1 keer per week groenten. Dat vind ik erg weinig. 28 procent eet nauwelijks rundvlees. Rundvlees is taai, ik snap ook wel dat je dat met een snotterig hoofd niet makkelijk wegkauwt. Maar als je een klein beetje rundvlees eet, krijg je veel eiwitten, vetten, vitamines en mineralen binnen. Er zit ook veel zink en ijzer in, wat je afweer echt goed doet. Fruit en brood werden al beter gegeten, daar hebben we ons niet op gericht.”

U onderzocht 118 kinderen met terugkerende luchtweginfecties. De ene helft volgde een half jaar lang het advies, de andere helft ging door met eten zoals altijd. Wat gebeurde er?

“De kinderen die het voedingsadvies volgden knapten op. De infecties verdwenen niet, maar ze kregen minder vaak koorts en hoestten minder. Het percentage kinderen met een of meer antibioticabehandelingen was 17 procent in de dieetgroep, en 45 procent in de controlegroep. Zoals de meeste ouders zeiden: ze rollen met deze voeding sneller door de infectie heen, het lichaam kan het beter oplossen. Ook de bloedwaarden verbeterden, we troffen minder ontstekingswaarden aan. Wel bleven beide groepen een loopneus houden. In andere studies onderzochten we kinderen met schildklierproblemen en onverklaarde vermoeidheid. Zij voelden zich met het voedingsadvies minder moe en sliepen beter. Maar we zagen bij hen geen verbetering van de schildklierwaardes.”

Het voedingscentrum adviseert halfvolle melk en margarine voor kinderen. Waarom u niet?

“Roomboter en volle melk, het klinkt misschien raar, maar er zijn steeds meer bewijzen dat die onbewerkte producten juist goed voor je zijn, ook al zit er veel verzadigd vet in. Ook in onze studies zagen we dat het cholesterol van de kinderen in de studie ten positieve veranderde en dat de kinderen door het voedingsadvies niet in gewicht aankwamen. De ideeën hierover zijn in de wetenschap aan het kantelen.”

Is er een vegetarisch of veganistisch alternatief voor deze producten?

“Eigenlijk niet. Jonge kinderen hebben een hoge eiwit- en vetbehoefte. In rundvlees zitten essentiële aminozuren die het lichaam makkelijk kan opnemen. Vegetariërs moeten veel groenten en vleesalternatieven eten om te compenseren. Voor volwassenen is dat geen probleem, maar kinderen eten kleinere porties en groente is vaak niet favoriet. Bovendien, drie keer per week een kleine kinderportie rundvlees, dat is toch niet overdreven? De rest van de week kunnen ze peulvruchten eten, vis, of noem maar op.”

Iedereen weet toch dat goed eten gezond is, waarom moeten we dit nog onderzoeken?

“In de praktijk schiet het er in gezinnen soms toch bij in. Iedereen is druk, en het is niet altijd makkelijk om jonge kinderen groene groenten te laten eten. Maar met zo’n onderzoek kun je zeggen: het is de echt moeite waard om erin te investeren.”
https://www.trouw.nl/binnenland/kwakkel ... ~b224209b/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: ZIEKTES

Bericht door xplosive »

Mahalingam schreef:
vr okt 23, 2020 12:52 pm
De dochter van een vriendin besloot dat ze vegatarisch ging worden. Ze was toen in de leeftijd dat ze ging uitbotten. Gevolg: door algehele malaise verloor ze een schooljaar.
Na een foeigesprek met de huisarts en een deskundige ging ze weer normaal eten en groeide ze verder op tot een normale vrouw.
Het één volgt niet noodzakelijk uit het ander. Jezelf (of je kinderen) slecht voeden heeft niets met veganisme/vegetarisme an sich te maken. Het maakt daarbij niet uit in welke leeftijd of ontwikkelingsfase kinderen of volwassenen zijn. Ook vleesetende kinderen kunnen verkeerd gevoed worden.

Goede voeding is belangrijk voor opgroeiende kinderen uiteraard. En dat kan heel goed veganistisch. Zie bijvoorbeeld :

Top 10 Vegan Bodybuilders

Daaruit :
Jehina Malik

She’s been competing in bodybuilding when she was 19 so it’s no surprise that she’s so accomplished and recognised now. In 2014, Jehina had her first international show (Team Universe) where she received a Pro Card from the IFBB which made vegan history. She is the first vegan from birth competitor to ever receive one and by the end of 2019, she’s competed as an IFBB Pro Physique competitor three times. Unlike most other athletes, she never transitioned to veganism as she was already born into a vegan family. The next time someone tells you that it’s unhealthy to raise a child vegan… introduce them to this incredible bodybuilder!
Maar er zijn meer voorbeelden :







Kortom, Mahalingam : ga je grote gloeiende onzin ergens anders verkopen!
 
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Plaats reactie