Fatale aanrijding maandagmorgen in Landgraaf. Pinkpop

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Fatale aanrijding maandagmorgen in Landgraaf. Pinkpop

Bericht door King George »

Vanmorgen vroeg is er een busje ingereden op voetgangers bij Pinkpop. Wedden dat het een getinte verwarde man was?

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2182596 ... rs-aanreed

Voorproefje?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re:Fatale aanrijding maandagmorgen in Landgraaf. Pinkpop

Bericht door King George »

Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re:Fatale aanrijding maandagmorgen in Landgraaf. Pinkpop

Bericht door King George »

Witte bus en bestuurder incident Landgraaf gevonden
https://www.politie.nl/nieuws/2018/juni ... onden.html

Laatste update:
18-06-2018 | 11:17


Landgraaf - De politie heeft de witte bus gevonden die bij het incident betrokken was maandagochtend op de Mensheggerweg. Tevens is inmiddels een verdachte aangehouden.

Bij het incident met een busje op de Mensheggerweg in Landgraaf zijn maandagochtend drie voetgangers zwaargewond geraakt en is één voetganger overleden. De drie slachtoffers verblijven nog altijd in kritieke toestand in het ziekenhuis. De families van de slachtoffers zijn in kennis gesteld. Op dit moment kan nog geen informatie over de identiteit worden bekendgemaakt.

Technisch onderzoek
Het technische onderzoek aan de Mensheggerweg naar de exacte toedracht is nog in volle gang. De weg blijft voorlopig afgesloten voor het verkeer. Weggebruikers worden gevraagd om de aanwijzingen van verkeersregelaars op te volgen.

Afzetting
Bezoekers van de Pinkpop camping B kunnen geen gebruikmaken van de uitgang aan de Mensheggerweg. De organisatie zal hen helpen om de camping veilig te verlaten vandaag. De uitgang van Pinkpop camping B aan de Einsteinstraat kan wel worden gebruikt. De pendelbussen zijn ook beschikbaar bij de uitgang aan de Einsteinstraat. Op de parkeerplaats van Mondo Verde wordt een Kiss & Ride locatie ingericht.

Publieksinformatie
Er is een callcenter ingericht voor publieksinformatie. Mensen met vragen kunnen dit callcenter bereiken op 0251 – 260 960.

Persmoment
Om 12.00 uur zal er in het gemeentehuis van Landgraaf een persmoment worden georganiseerd waar de burgemeester van Landgraaf samen met partners van de organisatie van het festival, de politie en het Openbaar Ministerie nader toelichting zal geven over het incident.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Fatale aanrijding maandagmorgen in Landgraaf. Pinkpop

Bericht door King George »

Nieuwste updates op het live blog. We lijken wel weer niets te mogen weten. Is er iets wat sommigen niet willen horen?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Fatale aanrijding maandagmorgen in Landgraaf

Bericht door Ariel »

King George schreef:Nieuwste updates op het live blog. We lijken wel weer niets te mogen weten. Is er iets wat sommigen niet willen horen?
Dit mogen we wel weten...Nou ja... :rolleyes: "Dan hadden we het wel anders naar buiten gebracht". Dat wel ja..Dat heeft niks met Islam te maken.
OM: "Er is op dit moment geen enkele aanleiding dat het incident te maken heeft gehad met de parkeerproblemen rondom het festival. Dan hadden we het wel anders naar buiten gebracht."
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Fatale aanrijding maandagmorgen in Landgraaf. Pinkpop

Bericht door King George »

We hebben ook nog niet het volgende gelezen:
"Er is op dit moment geen enkele aanwijzing dat de bestuurder een roomblanke autochtone Nederlander was. Dan hadden we het wel anders naar buiten gebracht."
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Fatale aanrijding maandagmorgen in Landgraaf. Pinkpop

Bericht door Eliabe »

Ik heb even in mijn glazenbol gekeken en daar zag ik het volgende: Eind conclusie is, dat het om een verwarde man gaat.

In ieder geval veel sterkte voor de familie van het slachtoffer en veel sterkte voor de mensen die in het ziekenhuis liggen.
Laatst gewijzigd door Eliabe op ma jun 18, 2018 5:40 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Fatale aanrijding maandagmorgen in Landgraaf. Pinkpop

Bericht door Ariel »

We mogen weten wie de vermoedelijke veroorzaker van het dodelijk ongeval is.

De 34-jarige Danny S. uit Heerlen is de vermoedelijke bestuurder van het witte busje waarmee een dodelijke aanrijding is veroorzaakt. Daarbij is één persoon overleden en zijn drie mensen zeer ernstig gewond geraakt.
Danny S. meldde zichzelf vandaag in Amsterdam bij de politie. Politie en OM houden rekening met alle scenario's.

Het busje is ook in diezelfde buurt aangetroffen in de Keekstraat. Danny is een vader van twee jonge kinderen en zou pas getrouwd zijn. De vader van de verdachte woont in dezelfde straat en is in shock: ,,Het is een hardwerkende man met twee kinderen'', zegt hij. De vader omschrijft zijn zoon als 'een rustige jongen'. ,,Hij werkt in de podiumbouw, in Amsterdam. Het moet gebeurd zijn op weg naar zijn werk, hij moest nog iemand oppikken.''

De vader vervolgt stellig: ,,Dit moet een ongeluk zijn. Hij gebruikt geen alcohol of drugs.''
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re:Fatale aanrijding maandagmorgen in Landgraaf. Pinkpop

Bericht door Ariel »

De slachtoffers van het Pinkpop-drama zaten in een kringetje op de weg toen ze werden aangereden.

Dat zegt Jacqueline Schmeitz die als deejay DJacky op een feestje op Pinkpop-camping B had gedraaid. ,,Ik reed stapvoets want ik heb wel geleerd om overal rekening mee te houden. Niets zo onvoorspelbaar als feestende mensen. Ze zaten daar gewoon in het donker. Ongeveer tien man en één meisje. In een kringetje van de middenstreep tot de berm. Ze droegen donkere kleding, geen verlichting. Echt heel gevaarlijk. Ik snapte het niet, het was tien meter van de camping vandaan. Waarom zaten ze daar niet?’’

Taxichauffeur: ’Pinkpop-slachtoffers zaten op de weg’

Een taxichauffeur die getuige was van de fatale aanrijding maandagmorgen in Landgraaf, zegt dat hij vlak voor het incident de slachtoffers op de weg had zien zitten. Dit vertelt chauffeur Haroen Jalili aangeslagen tegen de regionale zender L1. Ook een dj zag de groep zitten.

Zondagnacht reed de taxichauffeur een aantal keren over de weg om klanten op te halen bij camping B op Pinkpop. „Steeds zat er een groep van ongeveer tien personen in een kringetje op de Mensheggerweg”, aldus Jalili. Het leek volgens hem of ze spelletjes aan het doen waren.

„Ze zaten deels op de weg, en deels op het gras. Ze waren de hele avond vriendelijk en zwaaiden nog naar me”, aldus de taxichauffeur.

De laatste keer zag Jalili een busje opvallend wegrijden. „Toen ik me omdraaide zag ik het busje vol gas de rotonde oprijden.” De chauffeur trof de slachtoffers bloedend op straat aan. „Ik schrok me dood en ben er naartoe gerend.”

Een 35-jarige man uit Heerlen overleed ter plekke. Een 30-jarige man uit Landgraaf en een 26-jarige man en een 23-jarige vrouw uit Heerlen raakten zeer zwaargewond. Ze werden naar het ziekenhuis gebracht. De bestuurder van de bus, een 34-jarige man uit Heerlen, werd maandag in Amsterdam aangehouden.

Ook Jacqueline Schmeitz, een dj uit Sittard, zag de groep zitten toen ze er voorbij reed, meldt ze op Facebook. ”Omdat ik met matige snelheid reed wist ik ze te ontwijken. Ik vroeg me nog af of het een demonstratie zou zijn, wat wel heel vreemd zou zijn op dit tijdstip. Maar waarschijnlijk hadden ze bedacht dat het asfalt gewoon een leuk plekje was om gezellig in een kringetje te gaan zitten.”

Toen ze het nieuws hoorde, schrok ze toen ze ontdekte dat ze ook langs de groep was gereden. „Ik realiseerde me dat dat de ongelukssite was. Wat in mijn geval nog goed afliep, is voor een andere chauffeur een grote nachtmerrie geworden.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Fatale aanrijding maandagmorgen in Landgraaf. Pinkpop

Bericht door xplosive »

De vader vervolgt stellig: ,,Dit moet een ongeluk zijn. Hij gebruikt geen alcohol of drugs.''
Dat kan wel wezen, maar doorrijden na een aanrijding, zonder zelfs ook maar de minste moeite te doen om hulp te bieden, is zeer kwalijk gedrag.

Je weet het in zo'n geval natuurlijk maar nooit, maar dit was duidelijk géén geval van jihad.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Fatale aanrijding maandagmorgen in Landgraaf. Pinkpop

Bericht door Ariel »

xplosive schreef:
De vader vervolgt stellig: ,,Dit moet een ongeluk zijn. Hij gebruikt geen alcohol of drugs.''
Dat kan wel wezen, maar doorrijden na een aanrijding, zonder zelfs ook maar de minste moeite te doen om hulp te bieden, is zeer kwalijk gedrag.

Je weet het in zo'n geval natuurlijk maar nooit, maar dit was duidelijk géén geval van jihad.
Ja, wat de man deed was verkeerd. Hij had nooit mogen doorrijden. Vermoedelijk raakte hij in paniek. Maar het was ook niet slim van die pinkpop jongelui om midden op straat te gaan zitten.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Fatale aanrijding maandagmorgen in Landgraaf. Pinkpop

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef: Ja, wat de man deed was verkeerd. Hij had nooit mogen doorrijden. Vermoedelijk raakte hij in paniek. Maar het was ook niet slim van die pinkpop jongelui om midden op straat te gaan zitten.
Doorrijden na een ongeluk veroorzaakt te hebben is strafbaar. De bestuurder heeft geen ongeluk veroorzaakt; dat deden de jongelui die op straat zaten. En nog wel in besloten kring. :roll:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Fatale aanrijding maandagmorgen in Landgraaf. Pinkpop

Bericht door Ariel »

‘Dit ongeluk móest bijna wel gebeuren’
Er leven veel vragen over de veiligheidssituatie die dramatische ochtend na de afsluiting van het festival.

„Tijdens Pinkpop is alles afgesloten. Je kunt als voetganger je in principe veilig voelen. Maar als die weg open is voor normaal verkeer, dan komen ook reguliere automobilisten daar”, zegt een treurende, maar ook bezorgde bezoeker van de ‘rampplek’. ,,En die verwachten geen mensen op de weg, die echt pikkedonker is. Het lijkt een ongeluk dat bijna wel móest gebeuren.”

Aan opzet denken, inmiddels, maar weinig aanwezigen bij de plek aan de Mensheggerweg in Landgraaf. Daar reed een 34-jarige automobilist uit Heerlen maandagochtend vier Pinkpopgangers aan. Pinkpop-vrijwilliger Gilles Boux de Casson overleed, drie andere festivalbezoekers lagen dinsdag nog in kritieke toestand in het ziekenhuis.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie