Wat weten we nu van de coronacrisis?

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Pilgrim »

mercator schreef:
Pilgrim schreef:Mogelijk is het in het begin verspreid in Wuhan omdat daar zo’n virus-laboratorium is, zodat die de schuld van de opzettelijk veroorzaakte pandemie kon krijgen.
Dat soort wilde theorieën helpen ons nu niks vooruit. Dat is fake news van het type het zou kunnen dat.... Het is ook niet erg logisch om een viruswapen in te zetten dat voor het overgrote deel oude en zieke mensen treft.
Trouwens wat is dat met dat viruslaboratorium in Wuhan? Wat is het adres of telefoonnummer daarvan ? Het fake news verspreidt zich nu nog beter dan het virus zelf.
Heb je het niet goed gevolgd allemaal? :huh:

http://time2wakeup.me/?p=15488

https://en.wikipedia.org/wiki/Wuhan_Ins ... f_Virology

http://english.whiov.Pilgrim.cn/About_Us2016/Contact2016/

http://lssf.Pilgrim.cn/en/facilities-view.j ... 9e677e003d

Phone: +86-27-51861019 of: +86-27-87198593

Address: Xiao Hong Shan No.44, Wuhan, P.R.China
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door xplosive »

 
Michel Brandsma, 24 maart 2020 11:30

De griep eist jaarlijks enkele duizenden levens in ons land. Toch nemen wij tegen het griepvirus niet dezelfde maatregelen als tegen het coronavirus. Waarom eigenlijk niet?

We horen het elke dag om ons heen: ‘Corona is toch gewoon een griepje? Waarom zouden we ons zo druk maken?’ Nou, we maken ons zo druk omdat corona bepaald géén griepje is!

Covid-19 is ernstiger dan griep

Het coronavirus veroorzaakt de ziekte Covid-19. Dat is géén griep, al lijken de verschijnselen er wel op. Van Covid-19 worden veel meer mensen ernstig ziek. Ook gaan er (voor zover nu bekend) veel meer dood.

Ter vergelijking:
  • van de Covid-19 patiënten overlijdt mogelijk 3 tot 4 procent.
  • van de grieppatiënten overlijdt 0,1 tot 0,3 procent.
Covid-19 is veel besmettelijker dan griep

Er zijn nog talloze vragen rond de besmettelijkheid van het coronavirus, maar corona is sowieso veel besmettelijker dan griep.

Ter vergelijking:
  • Een Covid-19 patiënt besmet (voor zover nu bekend) gemiddeld 2,5 andere mensen.
  • Een grieppatiënt besmet gemiddeld 1,3 andere mensen.
Tegen Covid-19 bestaat geen vaccin

Jaarlijks krijgen zo’n 6 miljoen oudere en kwetsbare mensen in ons land de griepprik. Deze prik biedt een bescherming van ongeveer 40 procent. Met andere woorden: dankzij de griepprik krijgen circa 2,5 miljoen mensen géén griep.

Tegen het coronavirus bestaat nog geen vaccin. Wij kunnen onze oudere en zwakkere medemensen dus niet inenten tegen dit besmettelijke en gevaarlijke virus. Niemand is beschermd.

Tegen griep hebben wij weerstand opgebouwd, tegen corona (nog) niet

De meeste mensen hebben wel eens griep gehad. Daardoor hebben ze weerstand opgebouwd tegen (een deel van) de griepvirussen.

Het huidige coronavirus is een compleet nieuw virus. Niemand heeft daar nog weerstand tegen opgebouwd. Het zeer besmettelijke virus kan daardoor erg snel om zich heen grijpen en binnen enkele weken miljoenen mensen ziek maken.

Corona kan ons zorgstelsel doen bezwijken

Door de besmettelijkheid, de ernst van het ziekteverloop en het hoge sterftecijfer pleegt Covid-19 een extreme aanslag op de gezondheidszorg. Als we het virus niet indammen hebben we binnen de kortste keren gebrek aan ziekenhuisbedden.

Bovendien maakt het coronavirus ook artsen en verplegers ziek. Als we daar niets tegen doen houden we veel te weinig dokters, zusters en broeders over om de Covid-19 patiënten te verzorgen.

Maar kan de griep dan niet belastend zijn voor de gezondheidszorg?

Jazeker wel. De griepgolf in de winter van 2017/2018 eiste maar liefst 9.000 levens. Het zorgstelsel kon de patiëntenstroom nog maar net aan. Toch mogen we deze (bijna) griepcrisis in de ziekenhuizen niet vergelijken met de huidige corona-uitbraak.

De 9.000 griepdoden van toen vallen in het niet bij het aantal Covid-19 doden dat we kunnen verwachten als we corona niet indammen.
Hier worden antwoorden geformuleerd op door Robert Jensen in zijn show gestelde vragen. Zo gesteld lijken deze antwoorden zinnige argumenten voor een andere aanpak van het coronavirus dan van een (ernstig) griepvirus. De vraag blijft dan natuurlijk wel nog steeds : kloppen deze hier naar voren gebrachte "feiten" en cijfers?
Laatst gewijzigd door xplosive op za mar 28, 2020 7:01 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door mercator »

Pilgrim schreef:Heb je het niet goed gevolgd allemaal? :huh:

Phone: +86-27-51861019 of: +86-27-87198593

Address: Xiao Hong Shan No.44, Wuhan, P.R.China.
Ok, k zal eens bellen in mijn beste Chinees [icon_lol.gif] en vragen of ze daar het covidvirus hebben gekweekt. Ik wil nu niet moeilijk doen maar dat bewijst alleen maar dat er daar een laboratorium is.

Ik heb wat andere berekeningen gemaakt. Gemiddeld sterven er ca. 300 mensen per dag in België , telkens significant meer in de wintermaanden. De laatste 3 dagen hebben we hier een 60 corona overlijdens per dag. Toegegeven, dat is ca. 1/5 meer dan normaal. Maar-en dat is belangrijk-het overgrote deel zijn oude en zieke mensen. Dus cru gezegd, zodra die op zijn gaan die aantallen drastisch dalen.
Komt nog bij dat er door de lockdown geen dodelijke arbeidsongevallen, verkeersongevallen, moorden en zelfmoorden gebeuren dus dat trekt de reële cijfers ook al naar beneden.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Pilgrim »

Corona-virus: Hoe de Russische jeugd solidair is met zijn ouderen...

Geplaatst op 28 maart 2020

Afbeelding

Het schijnt dat sommigen hier [bedoeld worden de lezers van de site “Riposte-Laique”] – een minderheid gelukkig – trouwe lezers zijn van de Franse media van desinformatie en graag herhalen wat voor negatiefs ze weer over Rusland hebben gelezen. Dat is hun goed recht, maar ik vind hen meelijwekkend en dat maakt me verdrietig.

Zoals Alexey Navalny ( de voorman van de oppositie in Rusland ), die heeft verklaard dat de vrijheid van meningsuiting in Rusland wordt geschonden en dat terwijl een goeie tiental jaren duizenden Russen elke dag naar zijn berichtgeving hebben geluisterd.

Maar laat ik verder gaan, wat ik schrijf is niet voor hen bedoelt. Weer dat corona-virus, maar wees gerust, men heeft ’t ook over andere dingen. Ik wilde vandaag eigenlijk een ander aspect van ons volk laten zien.

Zoals ik al eerder schreef, heeft president Poetin een week vakantie aangekondigd. Een week waarin veel ondernemingen gesloten zullen zijn, maar de salarissen moeten gewoon worden doorbetaald. Zo heeft de burgemeester van Moskou de sluiting van alle zaken bevolen, op de apotheken en voedingsmiddelen winkels na. Alle restaurants, kapperszaken etc. zijn gesloten. Ook de uitgaanscentra zijn tijdens deze “vakantie” dicht. Tenslotte wordt aan mensen ouder dan 65 jaar gevraagd thuis te blijven.

Maar geen enkele gedwongen opsluiting voor de burgers, die blijven gewoon VRIJ om te gaan en te staan waar zij willen. Maar ziet u, wij zijn verantwoordelijke mensen en al meer dan de helft van de Moskovieten (de stad die het ergst getroffen is door het virus met 703 van de 1036 gevallen in het land op het moment dat ik dit schrijf ) blijft thuis; volgende week zullen dit er ongetwijfeld 80 % zijn. En dit allemaal zonder strikte dwangbevelen, gewoon een oproep tot gebruik gezond verstand.

En dan, dat is ook mooi, heeft de verkeerspolitie van Moskou, de DPS, opdracht gekregen om de ogen te sluiten voor kleine overtredingen van automobilisten en zo min mogelijk processen-verbaal uit te schrijven. Dit om de spanningen niet op te laten lopen en om de contacten tussen mensen te minimaliseren. Is dat in Frankrijk ook zo ?

Nu over dat thuisblijven van mensen ouder dan 65. En toen kwam er een voorbeeldige solidariteitsbeweging tevoorschijn die onmiddellijk aan het werk ging. In heel veel flats/appartementen hebben jongeren (in ieder geval jonger dan 65 jaar!) contact gezocht met oudere mensen en een organisatie op poten gezet om hen van levensmiddelen te voorzien. Middelen die zij nodig hebben (levensmiddelen, medicijnen, etc.). Aflevering aan huis welteverstaan en dikwijls worden de spullen ook gratis weggegeven.

Onze pensioengerechtigden hebben dikwijls maar een klein pensioentje en het is fijn als ze geholpen worden. Elk woningcomplex organiseert dit via Telegram of Whatsapp en alles werkt naar tevredenheid. Wat het materiële betreft, zijn onze ouderen in goede handen.

Ik weet niet heel zeker of zoiets ook in Frankrijk bestaat, omdat ik heb gehoord dat er mensen zijn die aan verpleegsters vragen om elders te gaan wonen, omdat zij bang zijn voor besmetting... Dat is toch wel anders bij ons, waar oudere mensen worden gerespecteerd en ik vind dit een van de positieve aspecten in ons land.

Maar er zijn ook, ik verzeker het u, veel negatieve aspecten. En de lezers over wie ik het in het begin had, kunnen dus gerustgesteld zijn.

Bron: https://ripostelaique.com

Door: Boris Genadevitch Karpov

Vertaald uit het Frans door: “delamontagne”

https://ejbron.wordpress.com/2020/03/28 ... n-ouderen/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Pilgrim »

Willem-Alexander belt Dräger voor beademingsapparaten

Geplaatst op 28 maart 2020

Afbeelding

Stefan Dräger is chef van de wereldwijd belangrijkste producent van beademingsapparaten in het Duitse Lübeck. Het bedrijf kan niet aan de vraag voldoen en draait op volle toeren. Het krijgt i.v.m. de corona-crisis op dit moment orders vanuit de hele wereld. Dräger moet beslissen welk land de beademingsapparaten krijgt. Ons land heeft blijkbaar koning Willem-Alexander voor dit klusje ingeschakeld:

WELT:
Wann werden Sie die Geräte liefern können?

Dräger: Im Laufe des Jahres. Und wir werden eine noch größere Menge als diese ins Ausland liefern. Regierungen, Botschafter, Minister, die ganze Welt versucht derzeit, weitere Geräte zu ordern. Der niederländische König hat angerufen, und auch das Weiße Haus hat schon unsere Kontaktdaten angefragt.

Vertaling:

WELT: Wanneer kunt u de apparaten leveren?

Dräger: In de loop van het jaar. En we zullen een nog veel grotere hoeveelheid dan deze naar het buitenland leveren. Regeringen, ambassadeurs, ministers, de hele wereld probeert op dit moment meer apparaten te bestellen. De Nederlandse koning heeft gebeld, en ook het Witte Huis heeft onze contactgegevens al aangevraagd.

Bron: www.welt.de

Door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2020/03/28 ... apparaten/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Pilgrim »

Plaatselijk bestuur!

Geplaatst op 28 maart 2020

Afbeelding

Foei boze oude man, wat doe jij daar in je buitenhuisje op Texel? Oh ja, sorry! Vanaf vandaag geef ik het goede voorbeeld en blijf ik gewoon thuis in mijn tweekamerwoning zonder balkon en zonder tuin op vier hoog achter! Ik neem mijn verantwoording, maar doen anderen dat ook?

Alle kranten staan vol over corona en alles wat er maar een beetje mee te maken heeft, dus doe ik als goed kuddedier ook maar mee. Maar dan wel op mijn manier. Hoe zit het kwalitatief met ons plaatselijke bestuur? Hoe vakkundig is dit in een crisissituatie als nu?

Burgemeesters doen in de pers een oproep aan Randstedelingen om toch vooral niet te gaan thuiswerken in de tweede woning. Dit omdat de plaatselijke gezondheidszorg vaak niet in staat is om dan wellicht een grote golf aan patiënten aan te kunnen.

Weekend- en vakantiehuisjes of caravans mogen in dat geval denk ik ook worden genoemd. Dit lijkt mij ook logisch. Wat mij ook logisch lijkt, is dat die burgemeesters via de raad of direct via een noodverordening in ieder geval campings binnen hun gemeenten moeten dwingen tot het gesloten houden van de camping zolang de pandemie nog niet achter de rug is.

Er blijken namelijk campings (genoeg) te zijn waar de eigenaar blijkbaar om welke reden dan ook vindt dat de verordeningen die landelijk gelden niet opgaan voor campings. Door de camping te openen, nodigen zij mensen uit om die (verboden) nodeloze ritten van soms een paar honderd kilometer te rijden zoals sommige onverantwoordelijke mensen gisterenmiddag deden.

Vaak dwars door het land, wellicht met medeneming van het corona-virus om daar op campings in bijvoorbeeld Gelderland, Overijssel, Zeeland of Drenthe andere onverantwoordelijke camping liefhebbers mee te besmetten. Dreigen met een boete van € 400,- helpt dus niet en zou in dat geval verhoogd moeten worden naar misschien wel € 25.000,-? Zou dat a-socialen afschrikken?

Als sommige of misschien veel campinghouders geen verantwoording willen nemen, waardoor sommige campingliefhebbers vinden dat ook zij dat niet hoeven te doen, dan moeten naar mijn smaak die burgemeesters campings binnen hun gemeente dwingen tot sluiting, dat heeft denk ik meer zin dan enkel verontrusting uiten in kranten.

Terwijl hartverscheurende situaties ontstaan van bijvoorbeeld kinderen die hun ouders niet kunnen bezoeken in verpleeghuizen, is het toch echt te schandalig voor woorden dat sommige anderen doen alsof noodbepalingen niet voor hen gelden en gewoon voor een weekendje naar de camping afreizen.

Door: “bozeoudeman”

https://ejbron.wordpress.com/2020/03/28 ... k-bestuur/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Pilgrim »

Column Jan Roos: Complimenten aan de EU! Ze gebruiken de coronacrisis om de eigen nutteloosheid te benadrukken

Door Jan Roos, 27 maart 2020

Afbeelding

Jan Roos werd door veel lezers vorige week over de knie gehaald na zijn kritische column in het verband met het opstappen van ‘slappeling’ minister Bruins. “Ik ben ook niet van staal,” aldus Jan en belooft daarom deze week iets positiefs te schrijven. Daarom krijgt de EU van hem deze week een groot compliment.

Mijn schrijven op dit podium van vorige week riep nogal gemengde reacties op. In mijn column noemde ik Bruno Bruins, de na twee weken corona-crisis afgetreden minister van volksgezondheid, een slappeling. Meneer was reeds oververmoeid, terwijl de crisis pas net was begonnen. Waar ik hem vergeleek met een deserterende soldaat op de Grebbeberg, nog voordat er een enkel schot was gelost, bleek dat de meerderheid hem als held zag. We moesten zelfs voor hem klappen. Ik denk dat Bruno zich een soort Chamberlain waande, net na zijn ontslag. Hij dacht dat hij door een woedende menigte verscheurd zou worden, maar het bleek te gaan om mensen die hem op het schild wilden hijsen. Ik blijf het een bijzondere reactie vinden op iemand die zo snel zijn post verlaat.

Enfin. Op Twitter was ik twee dagen lang trending topic. Ik moest dood, dan wel in ieder geval corona krijgen. En was sowieso een bijzonder slecht mens zonder ziel. De roep om kritische opiniemakers, kritische wetenschappers, kritische journalisten en kritische politici de mond te snoeren wordt ook steeds harder. De rijen dienen gesloten te worden en de democratie op een gevaarlijk laag pitje gezet. Als je daar tegen bent deug je niet. Nou, ik ben ook niet van staal. Dus heb mijn lesje geleerd en zal deze week eens iets positiefs schrijven.

Ik wil graag de Europese Unie een compliment geven. Juist in tijden van crisis weet je wat je aan zo’n organisatie hebt. Waar mensen soms moeite hebben om uit te leggen waarom het beter is uit de EU te stappen, hoeven ze nu alleen nog maar ‘coronacrisis’ te zeggen. Want wat maken de Brusselse koekenbakkers het ons makkelijk. Weer zitten ze apathisch voor zich uit te staren in crisistijd. Net zoals bij de eurocrisis, de kredietcrisis en vluchtelingencrisis. Weer hoeven we niks van deze lui te verwachten.

Nota bene de Russen, door de EU als grootste gevaar voor het continent bestempeld, rijden met hulpgoederen door Italië. China stuurt medici, Cuba wetenschappers. En de EU? Die deed helemaal niets. Nou ja, niets. Albanië werd via de achterdeur toegelaten. Een maffiastaatje dat alleen maar geld gaat kosten en ellende gaat opleveren. Want blijven groeien is het devies. Ook nu. Het is alsof je een obees, die niet meer kan lopen, een hele slagroomtaart in zijn keel ziet duwen.

Doet de EU dan werkelijk niks? Nou, dat is niet helemaal waar. Ze geven ons geld uit. Maar dat is business as usual. 37 Miljard euro stellen ze beschikbaar in het Corona Response Investment Initiatief ‘om de gezondheids- en economische crisis te lijf te gaan’. Het is de bekende pavlovreactie van Brussel. Bij een crisis eerst heel lang niks doen en dan uiteindelijk met ons geld gaan strooien. Maar wat krijgen wij, als grootste nettobetaler, van de €37.000.000.000, waar wij €2.000.000.000 euro aan bijdragen? Nou, 25 miljoen. 0,06% van de koek. Terwijl ons land zowel qua gezondheid als economie een van de hardst getroffen Europese landen is, kunnen we weer voor anderen betalen en zelf nauwelijks iets terugkrijgen.

Het is dan ook schandalig dat een land als Italië ons kwalijk neemt dat we niet solidair met hen zijn, omdat Nederland niet akkoord is gegaan met de eurobonds. Nederland is altijd solidair met armere Europese landen; daar is die hele transferunie namelijk op gebouwd. Wij betalen, zij ontvangen. Die eurobonds zijn door de eurolanden uitgegeven obligaties om te voorkomen dat lidstaten omvallen en de eurozone uit elkaar klapt. Dus dan houden we niet alleen met ons geld het arme zuiden en oosten in leven, we zijn dan ook mede-eigenaar van hun schulden. Dat zou collectieve zelfmoord zijn.

Dus ook nog een compliment voor Mark Rutte die tegen heeft gestemd. Voor zolang het duurt natuurlijk. Hij was namelijk ook tegen de toetreding van Albanië tot de EU. Maar dat verzet werd vorige week opeens stilletjes gestaakt.

https://www.dagelijksestandaard.nl/2020 ... um=twitter
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Pilgrim »

Actuele status van het corona-virus!

Afbeelding

Klik hier voor groter beeld en meer informatie: https://localfocus2.appspot.com
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12628
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door sjun »

Hoogleraar Datavisualisatie: 'Kijk goed naar de context van coronagrafieken'

'Ik zie vaak gebeuren dat er met veel te veel zekerheid voorspellingen worden gedaan over hoe de coronacrisis zal gaan ontwikkelen.' Dat zegt Casper Albers, hoogleraar Toegepaste Statistiek en Datavisualisatie aan de Rijksuniversiteit Groningen (RUG).

Egbert Minnema, Datajournalist en redacteur
Hij ziet op sociale media veel zelfbenoemde experts die met allerlei coronacijfers gaan rekenen en daar visualisaties bij maken, bijvoorbeeld door landen met elkaar te gaan vergelijken. Dat vindt hij niet zo'n goed idee. 'Er zitten veel onzekerheden bij de coronacijfers, mede door de lage aantallen.' Maar het benoemen van die onzekerheden en de context gebeurt volgens Albers veel te weinig.

'Er zit zoveel onzekerheid in'
Als voorbeeld noemt hij de voorspellingen van de ontwikkeling van de corona-epidemie in ons land. Dat wordt cijfermatig regelmatig naast de ontwikkeling in Italië gelegd waarbij je en vergelijkbaar patroon kunt ontdekken. 'En daar liep het uit de hand, dus dat geeft dan een waarschuwing: neem maatregelen!'

Maar als je diezelfde Nederlandse voorspelling naast de ontwikkeling in Zuid-Korea legt, waar de coronacrisis veel beter onder controle ligt, dan zie je net zo'n vergelijkbaar patroon. 'In die modelmatige voorspellingen zit zoveel onzekerheid dat je op basis van wat we nu weten kunt voorspellen dat binnen een maand 17 miljoen Nederlanders corona krijgen, en ook dat er over twee weken nog maar maximaal 2000 bij komen.' Nuance is dus belangrijk. Voor het goede voorbeeld moeten we volgens hem bij het RIVM zijn. 'Zoals woensdag, tijdens een briefing in de Tweede Kamer. Daar worden veel grafieken getoond, met de juiste onzekerheidsmarges erbij, die ook geduid worden door Jaap van Dissel.'

'Doe een stapje terug'
De coronacrisis gaat veel mensen na aan het hart. Ze worden er onzeker van en willen houvast hebben hoe het zich gaat ontwikkelen. 'Die onzekerheid snap ik heel goed', vertelt Albers. 'En ook dat je dan bovenop het nieuws zit en zelf gaat rekenen.' Maar hij roept op dat niet te doen. 'Doe een stapje terug, kijk ook minder naar die grafieken, en wacht totdat het RIVM of andere teams van experts zelf met cijfers en de bijbehorende duiding komen', adviseert Albers.

Juist die duiding van deskundigen is volgens hem heel belangrijk. Maar hoe genuanceerder de grafiek, hoe moeilijker de grafiek te begrijpen, beaamt ook Albers. Maar simpele grafieken betekent niet altijd betere grafieken. 'Als je grafieken ziet zonder onzekerheidsmarges erin vermeld, dan kun je ze het beste wegleggen.'
Bron : RTV Noord, vrijdag 27.03.20

Tuurlijk Casper. Het RIVM weet het allemaal beter en daar mag je dus vooral geen kritische noten bij plaatsen. Hetzelfde geldt voor de vooraf uitgezochte deskundigen die helemaal geen politieke agenda zouden nastreven door de burgers angst aan te jagen en de staatscontrole te blijven promoten... Hij begon zo leuk met die opmerking over de getallen maar daarna viel hij toch nog door de mand. Alsof iedereen de hele dag bezig zou zijn met Corona om zichzelf angst aan te jagen. Je zou van minder beginnen te denken dat er voor hetzelfde geld een psy-op gestart is om de crisis te benutten door de burgers onder controle te brengen, zelfstandige ondernemingen te beperken en de staatsmacht te vergroten...
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Pilgrim »

Formeel nog geen noodtoestand, maar Duitse democratie wel buiten werking gesteld

Posted on 28/03/2020

Afbeelding
Het Duitse leger bereidt zich erop voor om strenge quarantaine maatregelen te gaan handhaven. (Afbeelding: 4)).

Duitse leger bereidt inzet 15.000 soldaten voor om burgers te ‘helpen’ (waarmee? om thuis te blijven?) – Focus magazine: Beperking burgerrechten zoals nu was paar weken geleden nog ondenkbaar, lijkt bijna op een revolutie – Het einde van de vrije samenleving dreigt’

Het Duitse kabinet Merkel heeft het afgelopen woensdag toch niet aangedurfd om formeel de noodtoestand uit te roepen, zoals Katrin Göring-Eckardt, de leider van de grootste oppositie partij De Groenen, begin deze week had voorspeld. Desondanks komt er vanuit verschillende hoeken felle kritiek op de al wel genomen maatregelen. Professor Staatsrecht Andrea Edenharter noemt deze zelfs in strijd met de grondwet, ‘omdat ze door niet één wet worden gedekt.’ Met andere woorden: de Duitse grondwet en daarmee democratie is de facto reeds buiten werking gesteld. Ook het mainstream magazine Focus constateert dat de strenge beperking van de rechten van de burgers ‘een paar weken geleden nog ondenkbaar was.’ Bovendien bereidt het leger de inzet van 15.000 soldaten voor, om de burgers te ‘helpen’. Maar waarmee? Om thuis te blijven?

Andrea Edenharter is professor Staats- en Bestuursrecht, Europees Recht en Religieus Grondrecht aan de Open Universiteit van Hagen. Zij zegt dat de afgekondigde contact- en uitgaans/reisverboden die de regering in verband met het coronavirus heeft genomen, in strijd zijn met de grondwet. De genomen ingrijpende maatregelen ontberen iedere basis in bestaande wetgeving, aldus Edenharter. Door deze autoritaire besluiten toch door te voeren is de democratie feitelijk opgeschort. (1)

‘Burgerrechten drastisch ingeperkt, was paar weken geleden nog ondenkbaar’
Ook het bekende Duitse magazine Focus constateert met zorg dat de ‘schuldengrenzen en burgerrechten buiten werking zijn gesteld. Van protesten is weinig te merken – nog niet.’ Tevens wordt gewezen op de ‘historische besluiten’ om honderden miljarden euro’s vrij te maken om het Duitse bedrijfsleven te ondersteunen, omdat ‘veel ondernemingen op de rand van de afgrond balanceren.’ Dat komt eigenlijk neer op een grootschalige nationalisering, die bij elkaar opgeteld een duizelingwekkende € 1200 miljard euro kost. ‘Zoveel Staat is er nog nooit geweest, zelfs niet in de financiële crisis van 2008 en 2009.’

‘Maar niet alleen bij kredieten vallen alle belemmeringen weg. Ook de burgerrechten worden dermate ingeperkt, dat dit een paar weken geleden voor een democratische rechtsstaat nog ondenkbaar was. De regering heeft niet alleen de bewegings- en samenkomstvrijheid drastisch beperkt, maar overweegt ook serieus om alle zieke mensen via de contact- en locatiegegevens van hun mobieltje op te kunnen sporen (zoals in China). Big Brother is watching you.’

‘Met deze pandemie dreigt onmiskenbaar het einde van de vrije samenleving’
Daar werd afgelopen woensdag nog nèt vanaf gezien, maar ‘het tot nu toe onvoorstelbare is wel een optie geworden. Met deze pandemie dreigt onmiskenbaar het einde van de vrije samenleving. Welke prijs is Duitsland bereidt te betalen in de strijd tegen corona? Waar liggen de grenzen, gerechtelijk en financieel?’

Bovendien worden ook in Brussel allerlei EU-verdragen die eerder zeer moeizaam tot stand waren gekomen, vanwege corona buiten werking gesteld. De zuidelijke lidstaten eisen ‘corona bonds’, waarmee ze feitelijk op kosten van het de degelijkere noordelijke landen zoals Duitsland en Nederland goedkoop en onbeperkt nieuwe schulden kunnen aangaan. Die landen moeten echter alle zeilen bijzetten om zelf economisch overeind te blijven.

‘Dit doet bijna aan revolutie denken’; Leger bereidt inzet 15.000 soldaten voor
Focus: ‘Niet alleen het dagelijkse leven is op zijn kop gezet. Ook de Duitse maatschappelijke en economische orde is niet meer terug te herkennen. Het land beleeft een verandering die in snelheid en dramatiek bijna aan een revolutie herinnert.’

Dat is geen woord teveel gezegd, want het Duitse leger bereidt inmiddels de inzet van 15.000 soldaten voor. Daarvan worden er 5500 gebruikt voor ‘bescherming’ en het handhaven van (quarantaine) blokkades en afzettingen, en 6000 voor ‘ondersteuning’ van de bevolking. Zo’n 2500 man gaan met 500 militaire trucks voor ‘opslag en transport’ zorgen.

Met deze softe termen worden de laatste resten democratie uit Europa verdreven. De politiestaat is nu ook fysiek in oprichting, en binnenkort zichtbaar in de aanwezigheid van militairen op straat. Het volk zal worden gerustgesteld met –hoogstwaarschijnlijk loze- beloften dat het allemaal ‘slechts tijdelijk’ is. Historisch gezien zijn er echter nauwelijks voorbeelden aan te wijzen van overheden die een dergelijke absolute macht en controle over hun onderdanen vrijwillig weer hebben opgegeven.

Xander

(1) Epoch Times
(2) Focus
(3) Epoch Times
(4) Afbeelding: WikiMedia Commons, auteur Tim Rademacher, Creative Commons Attribution-Share Alike 4.0 International license.

https://www.xandernieuws.net/algemeen/f ... g-gesteld/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door xplosive »

Ondanks all verzekeringen dat alle maatregelen in verband met het coronavirus écht nodig zijn krijg ik bij die maatregelen toch een "unheimisch" gevoel. Intuïtief vertrouw ik de genoemde beweegredenen achter die maatregelen niet helemaal en ik vermoed toch dat er méér achter zit. Ik neem direct aan dat er echt schrijnende ernstige gevallen zijn van mensen die getroffen zijn door het coronavirus, maar ik vermoed dat daar niet alles mee gezegd is. Zoals "captain Kirk" in een aflevering van de serie "Star Trek" ooit zei : "I'm getting a red alert right here" (while laying his hand on his neck)

Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Pilgrim »

Trump betwijfelt betrouwbaarheid van de corona-cijfers uit China – dagelijks 100.000 testen in de VS

Geplaatst op 28 maart 2020

Afbeelding
De Amerikaanse president Donald Trump.

De Amerikaanse president Donald Trump is sceptisch met betrekking tot de voorstelling dat in China de corona-crisis overwonnen zou zijn. Men zou niet weten hoeveel testen daar daadwerkelijk uitgevoerd worden. Het regime in Peking heeft ondertussen opnieuw in het hele land de bioscopen gesloten.

Al wekenlang meldt de leiding in Peking dat China de corona-crisis overmeesterd zou hebben. Inmiddels gelden de VS als het land met de meeste besmettingen – voor Italië. Donderdag al heeft de Amerikaanse president Donald Trump de betrouwbaarheid van de cijfers in twijfel getrokken die de Communistische Partij van China aan de wereld presenteert. En prompt meldde het portaal “Deadline” de dag daarna onder verwijzing naar eigen bronnen dat China voor het eerst na slechts een week in het hele land de bioscopen weer zou hebben gesloten.

Het nieuws, waarover ook op Chinese sociale netwerken heftig werd gediscussieerd, geeft voeding aan de argwaan met betrekking tot een mogelijke tweede golf van de corona-pandemie. Al in verband met de oorspronkelijke uitbraak had de Communistische Partij van China proactief maatregelen verhinderd om het virus in te dammen en te bestrijden en valse informatie gegeven over de situatie van de uitbreiding.

Trump: hoge aantal in de VS hangt samen met de grote hoeveelheid testen
Dat het aantal gemelde corona-infecties in de VS zo sterk gestegen zou zijn en officieel duidelijk hoger is dan in China, beschouwt Donald Trump als consequentie van de intensieve testinspanningen in de VS. Bovendien zei hij: “Men weet niet hoe de aantallen er in werkelijkheid uitzien.”

Op dit moment worden voor de VS 104.256 gevallen van besmettingen (waarvan 100.027 actieve) gemeld, waarvan 2494 patiënten zich in kritieke toestand zouden bevinden. Tot nu toe zijn er 1704 mensen gestorven, die positief op het virus getest waren. Met 315 besmettingen per 1 miljoen inwoners vertonen de VS een duidelijk geringere verbreiding dan de meeste grotere EU-landen.

Dinsdag informeerde de coördinatrice van de Coranavirus Task Force van het Witte Huis, Dr. Dorothea Birx, dat de VS in de acht dagen daarvoor meer testen hadden uitgevoerd dan Zuid-Korea in een periode van acht weken. Op dit moment zouden de VS tussen de 50.000 en 70.000 corona-testen per dag uitvoeren. Volgens een tracker van het American Enterprise Institute over de testcapaciteit van de VS zou het land ondertussen in staat zijn om 100.000 testen of meer per dag uit te voeren.

Xi Jinping zegt samenwerking toe
De regering van de VS en de Task Force hebben de burgers ertoe opgeroepen om ter indamming van de verbreiding van het virus 15 dagen lang het sociale leven te beperken, contact te vermijden en af te zien van het verlaten van de eigen woning wegens niet dringend noodzakelijke beweegredenen. Na afloop van de 15 dagen wil Trump onderzoeken in hoeverre er al een terugkeer naar de normaliteit van het economisch en sociale leven kan plaatsvinden.

Peking meldt op dit moment 81.394 gevallen van corona-besmettingen, waarvan 3128 actieve. Hoe intensief daar getest wordt, zou echter moeilijk in te schatten zijn, verklaarde Donald Trump. Donderdagavond voerde hij een telefoongesprek met machthebber Xi Jinping. Die verklaarde daarin zijn bereidheid tot samenwerking bij de bestrijding van de uitbreiding van de epidemie. In hoeverre de Communistische Partij van China zich deze keer aan haar toezeggingen zal houden, blijft de vraag.

Niet officieel geregistreerd aantal corona-gevallen in China zou tien keer hoger kunnen zijn
De Engelstalige editie van de “Epoch Times” is in het bezit van interne regeringsdocumenten uit China gekomen, die erop duiden dat de situatie in de stad Wuhan, het uitgangspunt van de latere epidemie, duidelijk erger geweest zou zijn dan officieel aangegeven. Volgens statistische datadocumenten van 14 maart over diagnostische testresultaten zou het aantal daadwerkelijke nieuwe infecties meer dan 20 keer hoger geweest zijn dan in de ambtelijke gegevens genoemd werd. Bovendien hadden officiële bronnen in Peking op 19 maart meegedeeld dat het aantal gebruikers van een mobiele telefoon in China met 21 miljoen afgenomen zou zijn – zonder daarvoor een verklaring te geven.

Analisten van de “Epoch Times” gaan er van uit dat het actuele aantal besmettingen in China minstens tienmaal zo hoog zou kunnen zijn dan officieel genoemd.

Bron: www.epochtimes.de

Door: Reinhard Werner

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2020/03/28 ... -in-de-vs/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Pilgrim »

xplosive schreef:Ondanks all verzekeringen dat alle maatregelen in verband met het coronavirus écht nodig zijn krijg ik bij die maatregelen toch een "unheimisch" gevoel. Intuïtief vertrouw ik de genoemde beweegredenen achter die maatregelen niet helemaal en ik vermoed toch dat er méér achter zit. ...
Ik heb ook dat "unheimische" gevoel... Het doet me denken aan een andere film waarin ook een duivelse computer een rol speelt. Deze affiche geeft heel goed weer wat er in ons tijdvak aan de hand is.

Afbeelding

Onder de half verlichte maan (islam) staat het jaartal ‘2001’, wat symbolisch is voor het begin van de 21e eeuw en het derde millennium (dus 2000+). Het is net een soort tijdbalkje en dan... aan het einde komt opeens de rode lens van de duivelse computer HAL in beeld. De film bevat een verholen narratief en is allegorisch. Kubrick waarschuwde in zijn films op een verholen manier tegen een onzichtbare duistere elite, die de werkelijke macht op aarde in handen heeft. Een elite van ultrarijke bankiersfamilies, topmensen uit de zakenwereld en corrupte politici die ook verbonden zijn met geheime genootschappen. Vermoedelijk kreeg Kubrick er op de een of andere manier mee te maken en wist hij dus van het bestaan er van. In de film ‘2001, a space odyssey’ staat HAL symbool voor deze onzichtbare macht achter de schermen (van het ruimteschip Discovery). Om te film te decoderen moet je ook kijken naar de productiefoto’s en affiches e.d. Bovenstaande affiche geeft heel goed weer dat in deze tijd (de eerste decennia van deze eeuw) steeds meer mensen zich bewust worden van het bestaan van deze onzichtbare en duistere macht. De 'rode lens van HAL' wordt nu langzaam zichtbaar... icon_shh.gif
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Pilgrim »

In het zuiden van Italië neemt de angst voor opstanden toe

Geplaatst op 28 maart 2020

Afbeelding

In het zwaar door het corona-virus getroffen Italië, waar tot zaterdagmorgen al meer dan 9100 mensen aan de infectie gestorven zijn, neemt de situatie steeds bedenkelijker vormen aan. Vanwege de restrictieve maatregelen om de pandemie in te perken, neemt vooral in het economisch zwakkere zuiden van het land de bezorgdheid toe dat er opstanden zouden kunnen uitbreken. Gisteren baarde bijvoorbeeld een groep plunderaars opzien, die in Palermo een supermarkt bestormde en op de vlucht sloeg met geroofde goederen.

De burgemeester van Palermo, Leoluca Orlando, sprak van georganiseerde groepen, die op internet tot gewelddadige acties zouden oproepen. De stad zou aan de kant van de behoeftige burgers staan, die levensmiddelen nodig hebben. Alleen al in Palermo zouden 2500 verzoeken om hulp van behoeftige mensen zonder levensmiddelen zijn binnengekomen.

“Sociaal kruitvat” Zuid-Italië
De minister voor Zuid-Italië, Giuseppe Provenzano, waarschuwde dat het economisch benadeelde zuiden van Italië een “sociaal kruitvat” zou kunnen worden als het uitgaansverbod en de productiestop nog langer duren. “Deze crisis is begonnen in een tijd, waarin er al enorme verschillen tussen regio´s in het land bestaan”, zei de minister vandaag in een interview met de het dagblad “La Reppublica” uit Rome.

De Italiaanse regering, die op dit moment een noodtoestand-inkomen voor alle burgers onderzoekt, waarschuwde voor het gevaar dat liquiditeitsproblemen ondernemingen in Zuid-Italië ertoe zouden kunnen bewegen om geld te verkrijgen bij de maffia. Het risico zou zijn dat de georganiseerde misdaad de corona-virus noodtoestand zou gebruiken om dieper in de economische structuur van het land binnen te dringen, waarschuwden de anti-maffia deskundigen van het ministerie van Binnenlandse Zaken.

Maffia zou de situatie kunnen uitbuiten
De Siciliaanse regionale parlementariër Claudio Fava waarschuwde ervoor om de Zuid-Italiaanse burgemeesters in de steek te laten in de omgang met een acute sociale crisis. “Het gevaar is dat de maffia de situatie en haar geld uitbuit om met woeker en corruptie steeds meer de controle over te nemen”, zei Fava.

“Corona-virus is het Ebola van de rijken”
Het corona-virus heeft het noorden van het land echter het zwaarst getroffen. Daar pleitten doktoren van een ziekenhuis in Bergamo, de door de Covid-19-pandemie ergst getroffen stad van Italië, voor “meer gemeenschap-gecentreerde behandelingen” en minder focus op klinieken. “Het corona-virus is het Ebola van de rijken en dat vereist een transnationale inspanning”, aldus de doktoren.

Met een brief in het prestigieuze “New England Journal of Medicine” richtten 13 doktoren van het ziekenhuis van Bergamo zich tot het publiek. Daarin berichten ze dat ze ver over de grenzen van de belastbaarheid werken. “De catastrofe, die zich op dit moment in het rijke Lombardije voltrekt, zou overal kunnen gebeuren. Wij doktoren van een ziekenhuis dat in het epicentrum ligt, raden dringend een plan voor de lange termijn aan voor de volgende pandemie.”

Mattarella met onbedoelde grap: “Ook ik ga niet naar de kapper”
Ondanks de ernst van de situatie heeft de Italiaanse president Sergio Mattarella in een onbedoeld komische situatie de sympathie van zijn landgenoten op zich gevestigd: toen de uitermate gerespecteerde staatschef zich vrijdag op een toespraak op televisie voorbereidde, kuchte en zijn keel schraapte, klonk de stem van zijn adviseur Giovanni Grasso, die hem ertoe opriep zijn kapsel te fatsoeneren.

De 78-jarige president volgde de oproep eerst zonder veel overtuiging op en zei toen: “Eh, Giovanni, ook ik ga niet meer naar de kapper.” Mattarella´s optreden werd in alle media uitgezonden, zonder dat de twijfelachtige scene, die er niet voor bedoeld was om uitgezonden te worden, eruit werd geknipt. Het presidentiële paleis verontschuldigde zich later voor de fout.

Bron: www.krone.at

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2020/03/28 ... anden-toe/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Pilgrim »

The Bossmaker: ondernemen na corona; op naar de People´s Economy!

Geplaatst op 28 maart 2020



De wereld zoals wij die hebben gekend, is ten einde. In de wereld ná corona ontstaat een heel nieuwe wereld, waarin alles waar wij mee vertrouwd zijn, verandert. In de tussentijd lijken angst en verwarring uw slechtste raadgevers te zijn. In deze videoreeks bereidt Bossmaker Ronald Heister u voor op wat komen gaat. Bossmaker helpt professionals en burgers zich voor te bereiden op deze nieuwe wereld. Want hoe goed bent u zowel professioneel en als burger voorbereid op het leven ná corona?

Op dit moment rolt president Trump de People’s Economy voor ons uit. Wat is die People’s Economy? En wat kunt u nu doen om zich hierop voor te bereiden? Wat zijn de consequenties voor uw bedrijf, uw carrière, uw vermogen, uw gezin?

Wereldwijd verliezen burgers en ondernemers het vertrouwen in onze overheden, regeringen en instituties. De autoritaire en totalitaire globalistische instituten als VN en EU zijn op sterven na dood en zullen hervormd moeten worden. Regeringen zullen het belang van de burger weer voorop moeten stellen. Het monetaire op schulden gebaseerde bankensysteem is failliet. En wat kunt u nu doen om zich hierop voor te bereiden? Wat zijn de consequenties voor uw bedrijf, uw carrière, uw vermogen, uw gezin?

Hoe staat het met die dubbele globalistische 2030 Verenigde Naties die tot voor kort van land tot land over al onze sectoren (geld, voedsel, geloof, economie, milieu) is uitgerold? Een agenda die de burgers hun vrijheden ontneemt, geld kost en steeds hetzelfde stramien lijkt te hebben? Wordt de vorming van de Nieuwe Wereld Orde nu een halt toegeroepen?

In The Bossmaker spreekt de bekende PR & Marketing Bossmaker Ronald Heister over de enorme paradigma-verschuiving die momenteel plaatsvindt in de wereld. Wat zijn de gevolgen voor u als burger en ondernemer? En wat u kunt doen om u voor te bereiden op wat komen gaat?

Word lid van Bossmaker en ontvang onder andere de Bossmaker Times nieuwsbrief: https://bossmaker.nl/membership

Door: Ronald Heister

https://ejbron.wordpress.com/2020/03/28 ... s-economy/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89886
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ariel »

icon_thumbup.gif Dat is mooi. Nu alleen nog uitvinden waar die winkel is.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Pilgrim »

IJslandse wetenschappers vinden 40 mutaties van het coronavirus

Posted on 27/03/2020

Afbeelding

Corona explosie in Nederland: +1172 naar 8603 gevallen, en +112 naar 546 doden – Meerdere types corona in Europa, Nederland heeft duidelijk de ergste (Italiaanse) variant – ‘Afzwakken virus gaat wel een paar jaar duren’

In IJsland (365.000 inwoners) zijn zo’n 10.000 mensen op corona getest. Tot nu toe bleken 802 mensen besmet, en zijn er twee patiënten overleden. Voor de overheid werkende wetenschappers op het eiland vonden maar liefst 40 mutaties van het virus, wat kan verklaren dat in het ene land of gebied bijna uitsluitend ouderen worden getroffen, maar in bijvoorbeeld Pakistan vooral jonge mensen tussen de 21 en 30 jaar (2). Als corona inderdaad zo snel kan muteren, dan ziet de toekomst er buitengewoon onzeker uit, en valt onmogelijk te voorspellen of het virus deze zomer alweer verdwenen is, of wereldwijd juist enorme aantallen slachtoffers heeft gemaakt.

Zo’n 5000 IJslanders zonder symptomen gingen akkoord met een coronatest. 48 mensen, dus minder dan 1%, bleek besmet te zijn. Het virus op IJsland werd ‘geïmporteerd’ uit Oostenrijk, zo ontdekten de met de overheid samenwerkende wetenschappers van het biofarmaceutische bedrijf deCODE Genetics.

Maar ‘mensen die in Italië zijn besmet, blijken een ander type te hebben. Dan is er nog een derde variant, die gevonden is in mensen die in Engeland zijn besmet. Zeven van hen hadden daar een voetbalwedstrijd bijgewoond.’ Eén persoon had zelfs twee varianten van corona in zijn lichaam.

40 varianten in 3 clusters; afzwakken virus ‘duurt wel een paar jaar’
Het IJslandse onderzoek moet nog wel worden onderzocht en bevestigd (peer reviewed) door andere wetenschappers. Allan Randrup Thomsen, een Deense viroloog van het Departement van Immunologie en Microbiologie van de Universiteit in Kopenhagen, denkt dat de conclusies van zijn IJslandse collega’s ‘logisch’ zijn.

‘Het is interessant dat 40 specifieke varianten in drie clusters vallen, die herleid kunnen worden naar specifieke infectiebronnen (in Italië, Oostenrijk en Engeland). Van coronavirus is bekend dat het behoorlijk heftig kan muteren, zoals ook berichten uit China zeggen.’ Daarmee bedoelt hij eerdere Chinese onderzoeken waaruit tenminste twee soorten corona naar voren kwamen, een agressieve versie, en een minder schadelijke versie.

Dr. Derke Gatherer, infectieziekten expert aan de Universiteit van Lancaster, denkt dat het nieuwe virus nog besmettelijker kan worden, maar dat de varianten die de ergste symptomen veroorzaken mogelijk zullen uitsterven. Dat proces kan echter ‘wel een paar jaar duren’.

Nederland heeft ergste Italiaanse variant, grootste corona explosie op één dag
Nederland lijkt met de grootste corona explosie op één dag (+1172 gevallen naar 8603, + 112 doden naar 546) overduidelijk de erge ‘Italiaanse’ variant van corona te hebben gekregen, wat voor een groot deel te wijten is aan het zo lang mogelijk openhouden van de grenzen door de regering, wat de krankzinnige actie van honderden studenten mogelijk maakte. Zij gingen gewoon op wintersport naar Noord Italië, terwijl de uitbraak daar al aan de gang was. (Net zo krankzinnig: deze studenten werden na terugkeer niet in quarantaine geplaatst).

Xander

(1) Daily Mail via NY Post
(2) Armstrong Economics

https://www.xandernieuws.net/algemeen/i ... ronavirus/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Pilgrim »

De Israëlische strijdmethode tegen corona: Land opdelen in 16 afgesloten regio’s

Posted on 28/03/2020

Afbeelding
Corona virus checkpoint in Beersheba. Afbeelding: (2).

Hong Kong laat zien wat er gebeurt als social distancing te vroeg wordt verlicht: virus keert weer keihard terug – Cruciaal: Zoveel mogelijk mensen testen, en niet zo weinig mogelijk, zoals nu in Nederland en grootste deel van Europa gebeurt

Israël heeft deze week besloten om het land op te delen in 16 regio’s die hermetisch door het leger van elkaar worden afgesloten. Het lijkt vooralsnog de meest zinvolle, kansrijke en praktisch haalbare methode in de strijd tegen de verspreiding van het coronavirus, die mogelijk door meer landen kan worden overgenomen. Hierdoor is een totale lockdown van een heel land niet nodig, en kan voorkomen worden dat de economie compleet instort.

De Israëliërs hebben lessen getrokken uit het beleid in Hong Kong, dat aanvankelijk een zeldzaam succesverhaal in de strijd tegen corona leek te zijn. Toen het virus op zijn retour was en er geen nieuwe besmettingen meer werden gemeld, werden de social distancing maatregelen verzacht. Gevolg: het aantal besmettingen verdubbelde plotseling, vooral omdat de grenzen weer waren geopend voor reizigers uit het buitenland. Hierdoor moest Hong Kong op 25 maart alsnog besluiten de grenzen compleet te sluiten.

‘Dit patroon van eb en vloed, dat ook is te zien in China, Singapore en Taiwan, roept vragen op. Is het de schuld van het lockdown model? Tenslotte worden mensen het zat als ze thuis moeten blijven. Of werden de maatregelen te vroeg opgeheven?’

Wanneer wordt groepsimmuniteit bereikt?
‘Dat leidt tot de volgende vraag: kan het zijn dat het virus in de eerste golf geen ‘kritische massa’ bereikte, zoals epidemiologen het noemen? Dan werden er niet genoeg mensen besmet om groepsimmuniteit te bereiken, waardoor het virus weer terugkeerde.’

De kritische massa om tot groepsimmuniteit te komen verschilt per virus, en is wat Covid-19 betreft nog niet bekend. Bij een gewone griepvaccinatie wordt ervan uitgegaan dat 70% genoeg is om de niet ingeënte 30% te beschermen. Niemand weet echter nog of het aantal van corona herstelde mensen inmiddels groot genoeg is om ervoor te zorgen dat het virus gaat afzwakken.

‘Totale lockdown is contraproductief’
Israëlische experts zijn van mening dat een totale lockdown contraproductief is. Sharon Mikhailov, bioloog en oud-researcher van het Sheba Medical Center, zegt dat gedeeltelijke lockdowns de voorkeur hebben, zolang ze in fasen in gecontroleerde clusters worden uitgevoerd. Dat betekent dat men het virus gecontroleerd in stappen zijn gang laat gaan, waardoor voorkomen wordt dat de ziekenhuizen overbelast raken.

Voorbeeld van zo’n gecontroleerde cluster is een supermarkt, feitelijk de enige publieke plek waar mensen nog naartoe mogen gaan. Daar mogen ze dan ongestoord winkelen en producten aanraken, waardoor met opzet niet voorkomen wordt dat andere mensen hierdoor besmet kunnen raken.

Beperkt testen is oliedom, want social distancing werkt niet afdoende
Probleem bij deze methode is dat in Israël –net als in Nederland, Duitsland, Frankrijk en andere landen in Europa- heel beperkt getest wordt. Alleen mensen die in het ziekenhuis moeten worden opgenomen of daar werken, worden op corona getest, plus de mensen met wie ze direct in aanraking zijn gekomen (voor zover dat kan worden nagegaan).

Verdachte gevallen die met verkoudheidsverschijnselen de huisarts bellen, worden –eveneens net als in Nederland- niet getest. Dat is oliedom, want zo’n eventueel besmet persoon kan dan gewoon andere mensen blijven besmetten, ook al wordt dat door de social distancing maatregelen vertraagd. Op deze wijze is het zinloos om te proberen om op gecontroleerde wijze groepsimmuniteit te bereiken.

In alle landen waar corona is uitgebroken, is het aantal gevallen in een maand tijd iedere drie dagen verdubbeld. Dat is ook in Israël het geval, en een duidelijk bewijs dat de gekozen strategie van social distancing niet afdoende werkt.

Iedereen testen ondoenlijk? Israël in afgesloten regio’s opgedeeld
Iedere burger testen is echter ‘ondoenlijk’, zo zeggen de Israëlische experts. Wij vragen ons af waarom, want tijdens de Mexicaanse griep pandemie in 2009 sloeg de Nederlandse overheid tientallen miljoenen vaccins in (wat achteraf zinloos bleek). Waarom kunnen er dan nu niet op korte termijn grote hoeveelheden corona testen worden geproduceerd? Natuurlijk zal het een enorme klus zijn om 17,8 miljoen mensen te testen. Dat is niet iets wat in een paar weken is te realiseren.

Toch zou het testen van zoveel mogelijk mensen de beste methode zijn om de uitbraak van het coronavirus zo goed mogelijk in kaart te brengen, en aan de hand daarvan een betrouwbare prognose en indammethode te maken. Afgesloten regio’s of districten die groepsimmuniteit hebben bereikt, kunnen dan weer terugkeren naar het normale leven, waardoor de pijnlijke gevolgen van het platleggen van de economie weer wat worden verzacht.

Sinds afgelopen week hebben de Israëlische medische autoriteiten inderdaad voor deze tactiek gekozen. Het land is door de nationale taakgroep die belast is met de strijd tegen corona opgedeeld in 16 regio’s, die door de politie en het leger van elkaar worden afgesloten (1).

Globalisme moet deels worden vervangen door ‘bulkheads’
Deze methode doet denken aan bulkheads, die vooral na de ramp met de Titanic in grote schepen werden geïnstalleerd. Met deze schotten kan een schip dat water maakt in hermetisch van elkaar afgesloten eenheden worden opgedeeld, waardoor voorkomen wordt dat het hele schip zinkt.

De razendsnelle verspreiding van corona over de hele wereld heeft overduidelijk het falen van het globalisme en open grenzen aangetoond. Nu al , maar op zijn laatst na deze crisis, zouden er daarom stappen moeten worden ondernomen om het globalisme voor een deel weer terug te draaien en internationale ‘bulkheads’ te installeren, om te voorkomen dat de hele mensheid op zeker moment met een nog veel gevaarlijker virus wordt geconfronteerd.

Xander

(1) DEBKA
(2) Afbeelding: WikiMedia Commons, auteur & bron: the Israel Police in the Twirrer account (il_police, Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Unported license.

https://www.xandernieuws.net/algemeen/d ... en-regios/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Pilgrim »

G20 social distance summit: Globalist system breaking down (27 mrt. 2020):
27 mrt. 2020

De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12628
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door sjun »

Ariel schreef:icon_thumbup.gif Dat is mooi. Nu alleen nog uitvinden waar die winkel is.

Afbeelding
Ik heb dat ook bij enkele winkels gezien. Echter daar ging het om winkelwagentjes. Waarschijnlijk is bedoeld dat de mensen daardoor vanzelf afstand van elkaar houden. Echter dan moeten die wagentjes natuurlijk wel schoongemaakt worden na gebruik want anders besmetten de klanten elkaar nog na het overnemen van de winkelwagen. Helemaal als daar ook nog muntjes in moeten worden geduwd. Ergo sla ik elke supermarkt over die mij verplicht tot gebruik van een winkelwagen waar muntjes in moeten gestopt. Kijk maar eens bij je lokale Aldi, LIDL of Jumbo waartoe je als mogelijke klant (met de beste bedoelingen) verplicht wordt...

Overigens denk ik zelf wel voldoende weerstand te hebben en een eventuele besmetting na een paar uurtjes ongemak wel weer te boven te komen. Maar ik kom ook nu nog wel in aanraking met mensen die minder weerstand hebben en die wil ik dan in geen geval besmetten.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12628
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door sjun »

Coen de Jong – De volgzaamheid en zelfcensuur van pers en politiek in tijden van corona is zorgwekkend

Als journalisten en politici oproepen een deel van het parlement (met name FVD en PVV) buiten de orde te plaatsen

Door: Coen de Jong , 11:11, 29 maart 2020
De Corona-crisis laat zien dat menigeen niet zo heel oprecht in parlementaire democratie, transparantie en persvrijheid geloven. Politici die altijd roepen dat het populisme met zijn leiderschapscultus de democratie bedreigt eisen nu volgzaamheid aan Mark Rutte. Journalisten vinden een kritische houding nu even onwenselijk en noemen zichzelf ‘dienstverlenend’. De verleiding tot volgzaamheid en het censureren van tegengeluid is in crisistijd nooit ver weg. Een paar voorbeelden.

Mensen gaan in tijden van crisis en oorlog vaak rond de leider staan – het ‘rally around the flag’ effect. Na de toespraak tot de natie van Mark Rutte op 16 maart – met 7,6 miljoen kijkers – prezen regeringspartijen en media de premier en zijn aanpak de hemel in. Want die aanpak was gebaseerd op wat de experts zeiden. Het pro-Rutte kamp – inclusief doorgaans internationaal denkend, eurofiele politici – vond het onnodig de vraag te stellen waarom EU-landen als Italië en Frankrijk meer maatregelen namen dan Nederland. Of waarom Nederland afweek van adviezen van de Wereldgezondheidsorganisatie.

Vooral het populistische deel van de oppositie kreeg de zwarte piet toegeschoven. Tweede Kamerlid Hayke Veldman van de VVD en Gert-Jan Segers van de ChristenUnie noemden de inbreng van Geert Wilders in het Kamerdebat van woensdag 18 maart ‘kwalijk’ omdat die Rutte verweet te weinig te doen. Terwijl de oppositie – populistisch of niet – er toch is om kritische vragen te stellen. De regering regeert, de Kamer controleert immers. Zeker in een crisis die groter is dan de financiële crisis van 2008.

Het was Mark Rutte zelf die in zijn toespraak van 16 maart het begrip groepsimmuniteit in de openbare discussie introduceerde. Direct ontstond onrust bij burgers. Toen Rutte twee dagen later in het Kamerdebat van 18 maart zonder duidelijke tekst en uitleg al deels terugkwam op groepsimmuniteit hadden media weer amper kritiek.

In hetzelfde Kamerdebat stelden onder andere Jesse Klaver, Lodewijk Asscher, Baudet en Wilders kritische vragen. Wilders vroeg om een ‘lockdown’.Het dagblad Trouw zei in een hoofdredactioneel commentaar: ‘De inbreng van Wilders was schandalig’. Trouw vond dat Wilders Rutte beschuldigde van het moedwillig opofferen van mensenlevens.

Columnist Rob de Wijk, eigenaar van de Haagse denktank HCSS die vooral Haagse ministeries als opdrachtgever heeft, schreef na het debat van 18 maart in Trouw over Baudet en Wilders. ‘Stuitend is dat dit soort politici slechts geïnteresseerd is in het politieke gewin dat de crisis kan opleveren’. Alsof politici van regeringszijde in crisistijd niet ook op zoek zijn naar politiek gewin.

In crisistijd kan de leider zonder consequenties van opvatting veranderen. Na de persconferentie van Rutte op donderdag 12 maart vroegen met name Wilders en Thierry Baudet in de Kamer of niet ook de scholen dicht moesten. De Federatie Medisch Specialisten riep per brief op de scholen te sluiten en kreeg prompt de kritiek de regering voor de voeten te lopen. Maar al op zondag 15 maart ging het kabinet door de pomp, gingen de scholen dicht en meteen ook de cafés en restaurants.

Vrijdag 20 maart zei Rutte op NPO1 dat onrust in de samenleving het kabinet tot sluiting van de scholen had gedwongen. De Nederlandse burgers hadden het weer eens verkeerd begrepen. Op 23 maart kondigde het kabinet scherpere maatregel aan tegen op straat lopen in groepen. In Ruttiaans taalgebruik een ‘intelligente lockdown’. Journalisten vroegen Rutte niet waarom de premier, een week na zijn landelijke toespraak, nu klonk als de oppositie luttele dagen eerder.

Parlementaire controle is juist in crisistijden essentieel. Andries Knevel twitterde echter: ‘ministers hebben wel wat beters te doen’. Rob Jetten (D66) zei op zondag 22 maart in een uitzending van OP1: ‘We moeten als gehele Tweede Kamer volgen wat het kabinet doet en ze daar volledig in steunen’. En wederom Rob de Wijk: ‘Kamerleden (…….) moeten zich achter de leider scharen ook al delen zij zijn politieke mening of zijn aanpak niet.’

Rob Jetten sprak ook over ‘de wetenschap niet ter discussie stellen’. De oppositie mag politici niet ter verantwoording roepen, maar ook niet de experts die volgens Mark Rutte over de maatregelen beslissen. Maar wie dan wel? Bizar was de bijdrage van Pieter Klok, hoofdredacteur van De Volkskrant, die in een radiodebat opriep viroloog Ab Osterhaus – voorheen werkzaam bij het RIVM – van de televisie te weren omdat Osterhaus alarmistisch zou zijn.

Het jubelkoor dat Rutte en het RIVM onfeilbaar heeft verklaard kan eens kijken naar het Verenigd Koninkrijk, waar binnen de expertgroep van de Britse regering grote onenigheid bestond over, jawel, groepsimmuniteit (‘herd immunity’). De zwalkende premier Boris Johnson heeft dat beleid plotsklaps losgelaten. Mogen de Britse pers en het Britse parlement nu geen kritiek op de regering van Johnson hebben?

In Nederland zijn sinds 23 maart noodmaatregelen tegen het samenzijn in groepen van kracht. Die maatregelen hebben een duidelijke basis in de wet, maar het is essentieel dat het parlement kan meepraten over nut, noodzaak en duur ervan. Het is dan niet geruststellend als journalisten en politici oproepen een deel van het parlement (met name FVD en PVV) buiten de orde te plaatsen.

Tegengeluiden, uit alle invalshoeken, zijn juist nu hard nodig. Econoom Kees de Kort vind bijvoorbeeld dat de economie belangrijker is dan de levens van een beperkt aantal oudere en zieke mensen – beslist geen populaire mening. Hans de Boer van VNO-NCW wil de horeca zo snel mogelijk weer open hebben. Yoeri Albrecht schreef op twitter dat we zuinig moeten zijn op onze rechten en vrijheid. Democratie functioneert alleen als we al deze ideeën – of we ze nu fantastisch of walgelijk vinden – kunnen bespreken.

De Franse president Emmanuel Macron zei: ‘We zijn in oorlog met een onzichtbare vijand’. Oorlogstaal kan makkelijk leiden tot oorlogsmaatregelen als censuur. In tijden van spanning willen politici immers liever geen vervelende tegengeluiden horen, zeker niet van politieke tegenstanders.

De Britse conservatief Peter Hitchens verheldert het gevaar als volgt: ‘Stel je noodwetten en censuur voor in de handen van de politicus die je het meest wantrouwt’. Zouden politici en journalisten in crisistijd net zo hard juichen voor de premier als die premier Baudet heette? Zou Pieter Klok dan ook oproepen tot een zuivering van dissidente virologen?

In tijden van nood zoeken velen bescherming bij het gezag van de overheid. Toch moeten we kritisch blijven doorvragen over maatregelen en is rationele discussie en parlementaire controle nodig. In het Kamerdebat van 26 maart over corona gebeurde dat gelukkig al: Kamerleden vroegen kritisch door over de daadkracht van het kabinet om het gebrek aan testcapaciteit en plaatsen op de Intensive Care op te lossen en hadden kritiek op de verwarrende mededelingen van het begin van de week.

Politici kunnen en mogen zich ook in crisistijd niet achter de experts verschuilen. Voor beslissingen die achteraf niet goed uitpakken is de regering, de premier voorop, aanspreekbaar. En niet het RIVM of welke expert dan ook.

Deze column verscheen eerder op Wynia’s Week.

TPO 29.03.20
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24966
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door King George »

mercator schreef:
King George schreef:Kunnen we dit ook in Amsterdam gaan verwachten?
Juist om dit te vermijden treft de Nederlandse regering geen strenge maatregelen. Ze weten dat die toch niet opgevolgd gaan worden en leiden tot oproer en geweld.
Ik moet zeggen dat het hier in België toch redelijk stipt wordt opgevolgd. Je kan discussiëren over het nut van de lockdown hier . We zullen zien wat de beste aanpak is . Het is zeker niet de hel om wat thuis te zitten. Voor sommige getinte groepen zal het dat wél zijn zoals die gewoon zijn om samen te troepen. Toch hoor ik (nog) niet van grootschalig oproer. Itt Nederland heeft de politie hier wel nog gezag en moet je daar niet moeilijk tegen gaan doen.
In Amsterdam heerst sowiezo al een bestuurlijke cultuur van "We gaan niet handhaven, want handhaven is zóóóóó rechts.". Het kan ook anders. In India wordt een samenscholingsverbod wèl gehandhaafd. Hier worden Moslims die willens en wetens het samenscholingsverbod negeerden met de lange lat uit de haatkazerne verwijderd. En goed dat die lat heel lang is. Daar kan je èn harder mee meppen èn je blijft op de veilige afstand van minimaal 1,5 meter van die Moslims vandaan tijdens het doen van het goede werk, te weten het stoepje vegen. icon_thumbup.gif

>> Bekijk video << op twitter
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52316
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Mahalingam »

sjun schreef:
Ariel schreef:icon_thumbup.gif Dat is mooi. Nu alleen nog uitvinden waar die winkel is.

Afbeelding
Ik heb dat ook bij enkele winkels gezien. Echter daar ging het om winkelwagentjes. Waarschijnlijk is bedoeld dat de mensen daardoor vanzelf afstand van elkaar houden. Echter dan moeten die wagentjes natuurlijk wel schoongemaakt worden na gebruik want anders besmetten de klanten elkaar nog na het overnemen van de winkelwagen. Helemaal als daar ook nog muntjes in moeten worden geduwd. Ergo sla ik elke supermarkt over die mij verplicht tot gebruik van een winkelwagen waar muntjes in moeten gestopt. Kijk maar eens bij je lokale Aldi, LIDL of Jumbo waartoe je als mogelijke klant (met de beste bedoelingen) verplicht wordt...

Overigens denk ik zelf wel voldoende weerstand te hebben en een eventuele besmetting na een paar uurtjes ongemak wel weer te boven te komen. Maar ik kom ook nu nog wel in aanraking met mensen die minder weerstand hebben en die wil ik dan in geen geval besmetten.
Bij mijn super gaat het alsvolgt:
de winkelwagentjes zijn verpicht en zitten allen los. Er hoeft dus geen muntje in gestopt te worden.
Alle wagentjes worden na gebruik door iemand met een doek ontsmetting schoon gewreven.
Men verzoekt kontaktloos te pinnen. Tot 100 euro zonder pincode intoetsen. De kassajuf zit achter een plexi scherm.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24966
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door King George »

Analyse van Eduard Bomhoff:

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12628
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door sjun »

Die ex-vicepremier en ex-minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport ziet het volgens mij uitstekend. :greeting2:
Laatst gewijzigd door sjun op zo mar 29, 2020 1:08 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Plaats reactie