Wat weten we nu van de coronacrisis?

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 975
Lid geworden op: di mar 21, 2017 3:00 pm
Locatie: Twente

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Maarten »

Je kunt geen anderhalve meter samenleving in stand houden, daar is ons land gewoon te druk voor...Bovenal wantrouw ik de politieke machthebbers van dit land. Daarnaast, waarom die angst? Waarom bang om ziek te worden. Dood gaan we allemaal, dat is de enige zekerheid in dit leven; eens gaan we allemaal, is het niet aan een kankergezwel in je maag dan misschien corona of een hartaanval. So be it! Dankzij Corona zit ik diep in de rode cijfers. Bedankt he Rutte icon_thumbdown.gif Ik werk liever met kans op besmetting dan niet werken en dus geen geld. En die verrekte UWV weigert mijn zaak in behandeling te nemen.. :x Vooral allemaal lekker braaf als een hond Rutte volgen in zijn waanzin.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door xplosive »

De sfeer rondom corona wordt alsmaar grimmiger. Dit zou wel eens een hete winter kunnen worden.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 975
Lid geworden op: di mar 21, 2017 3:00 pm
Locatie: Twente

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Maarten »

In Denemarken is een groot onderzoek gedaan naar mondkapjes en of ze helpen om de verspreiding van corona te voorkomen. Er is alleen één probleem: wetenschappelijke tijdschriften staan niet bepaald in de rij om het te publiceren. De onderzoekers weten wel hoe dat komt: de resultaten zijn ‘een bedreiging voor de status quo’.

Deense media schrijven dat The Lancet, The New England Journal of Medicine en JAMA de paper hebben geweigerd. Tijdens het onderzoek, dat eind april begon, werden 6000 Denen onderverdeeld in twee groepen. De ene groep droeg altijd een mondkapje in het openbaar, de andere groep droeg geen kapje. Na een maand werden de deelnemers getest op corona en antilichamen tegen het virus.

De wetenschappers willen weinig kwijt over de onderzoeksresultaten, maar lieten wel doorschemeren dat de eindconclusie de reden is dat tijdschriften hun vingers er niet aan durven te branden.
https://www.ninefornews.nl/niemand-durf ... ubliceren/
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89880
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ariel »

Maarten schreef:
zo okt 25, 2020 10:01 am
So be it! Dankzij Corona zit ik diep in de rode cijfers.
Wat voor bedrijf heb jij Maarten?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door mercator »

Maarten schreef:
zo okt 25, 2020 10:01 am
So be it! Dankzij Corona zit ik diep in de rode cijfers. Bedankt he Rutte icon_thumbdown.gif Ik werk liever met kans op besmetting dan niet werken en dus geen geld. En die verrekte UWV weigert mijn zaak in behandeling te nemen.. :x Vooral allemaal lekker braaf als een hond Rutte volgen in zijn waanzin.
Al die maatregelen worden opgelegd door lui die verzekerd zijn van een vast inkomen dat door de actieve economie wordt opgehoest. Politici, virologen, journalisten...niemand heeft ervaring met écht werken voor de kost. En het is wat je zegt, waarom toch al die schrik? Om te beginnen is het prefect mogelijk om jezelf en je naasten efficiënt te beschermen zodat je niet ziek wordt. En als je dan toch besmet raakt is de kans dat je aan corona sterft vele malen kleiner dan aan een hoop andere ziekten.
En eerlijk gezegd, wat er in de ziekenhuizen gebeurt met mensen die ik niet ken boeit me niet zo.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door hans van de mortel »

Ziekenhuisbacterie eist jaarlijks duizenden doden
Volgens het Wetenschappelijk Instituut voor de Volksgezondheid (WIV) bezwijken ieder jaar 2500 tot 3000 mensen (ofwel 8 per dag) aan een dodelijke infectie die ze in het ziekenhuis opliepen. Experts stellen dat het er ook meer kunnen zijn, maar zeer waarschijnlijk niet minder.
Bacterie, virus. Wat maakt het uit. Als je de sjaak bent dan ben je de klos.

Een bedevaart naar Lourdes of Mekka zit er dit jaar in ieder geval niet meer in. :roll:
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door mercator »

hans van de mortel schreef:
zo okt 25, 2020 11:52 am
Een bedevaart naar Lourdes of Mekka zit er dit jaar in ieder geval niet meer in. :roll:
Van Lourdes zou ik het niet weten, maar de activiteiten in Mekka kan ik live volgen op teevee en daar is toch nog heel wat volk op de been, rondjes aan het lopen rond de fetisj van de moslims, de kubus.
Wij hebben hier trouwens ook een fetisj die we allen (moeten) aanbidden, het mondmasker. Dat heeft hetzelfde effect als een bedevaart of een offer aan de goden.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89880
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ariel »

mercator schreef:
zo okt 25, 2020 11:26 am

Al die maatregelen worden opgelegd door lui die verzekerd zijn van een vast inkomen dat door de actieve economie wordt opgehoest. Politici, virologen, journalisten...niemand heeft ervaring met écht werken voor de kost.
Helaas werkt dat zo in deze wereld mercator. Ik zie ook weinig mensen in Nederland die zich druk maken over het lot van beroepsvissers. Dat die kapot gemaakt worden/zijn door regels van de EU en milieuactivisten. En vergeet de boeren niet.
De Nederlandse beroeps vissers zien hun miljoenen investering verdampen en gaan stuk voor stuk failliet.

Ook onze familie is de rederij kwijtgeraakt.

Vandaar dat ik heus wel compassie heb met alle bedrijven die pijn lijden door de corona crisis. Maar deze crisis gaat voorbij en bedrijven moeten zich straks weer herpakken en doorgaan.

Voor boeren en vissers zie ik de crisis niet zo snel voorbij gaan.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Pilgrim »

sjun schreef:
zo okt 18, 2020 10:35 pm
Doctors speak out on misinformation surrounding the coronavirus


Doctors speak out against masks

:thinking:
Nou dit is snel weg gecensureerd zeg! Ik las hier en elders dat YouTube alle kritische filmpjes m.b.t. het coronagebeuren verwijdert. Dat geldt overigens ook voor andere zaken zoals kritische berichtgeving over Biden en de Democraten. Ook veel van mijn filmpjes zijn weg zie ik. Op Bitchute vond ik deze van mij weer terug, maar nu met Japanse ondertiteling.



Indien mogelijk kan beter alles maar gelijk op Bitchute gezet worden. Dus als je iets vindt op YouTube kijk dan gelijk even of het ook op Bitchute te vinden is.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12627
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door sjun »

Gelukkig is er een backup. We waren er op tijd bij niet enkel van YouTube afhankelijk te zijn voor het plaatsen van filmpjes.

DOCTORS SPEAK OUT ON MISINFORMATION SURROUNDING THE CORONAVIRUS


DOCTORS SPEAK OUT AGAINST MASKS
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Pilgrim »

Ik zoek ze in Bitchute op met dezelfde titel die ze hadden in YouTube. Zoals deze bijvoorbeeld.

Falend testbeleid, bron van ellende - Mario Ortiz en Lars Admiraal met Jorn Lukaszczyk
First published at 21:11 UTC on October 22nd, 2020


Spoiler! :
Jorn Lukaszczyk in gesprek met met biochemicus Mario Ortiz en ondernemer in clinical trials Lars Admiraal over hoe de Corona PCR-test dé bron is van de huidige ellende. De besmettingscijfers, het reproductiegetal, de prevalentie, de krapte in zorgcapaciteit en de ziekenhuisdiagnostiek, dit alles komt door de PCR test.

Nederlandse experts: Valse PCR testmethode is bron van alle ellende, RIVM wil zoveel mogelijk positieve uitslagen
Hun falen, uw schuld | #2.31
Een Oorlog Reeds Verloren - 18 okt. 2020


Spoiler! :
Na een veelbewogen week waarin de maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus opnieuw zijn aangescherpt, de horeca wederom geslachtofferd wordt en de W.H.O. zelf een publicatie naar buiten brengt waarin staat dat het sterftecijfer als gevolg van de epidemie vele malen lager is dan gevreesd, is discussie over de proportionaliteit van het beleid eens te meer gerechtvaardigd.

Waar men blijft hameren op de eigen verantwoordelijkheid en beelden van een feesttent in Den Haag gretig werden gedeeld om het volk naar elkaar te laten wijzen, rijst de vraag wie er nu werkelijk in bescherming wordt genomen. Niet de ouderen, noch de kwetsbaren zijn beschermd met het beleid van het afgelopen half jaar, wegkwijnend in eenzaamheid en alsnog oververtegenwoordigd in de mortaliteitscijfers, mede als gevolg van grove missers in de ouderenzorg vroeg in de crisis. Niet de demonstranten, noch de ondernemers die het hoofd boven water proberen te houden zijn het die anderen in gevaar hebben gebracht; het is de bestuurlijke klasse die heeft verzaakt, die door jarenlange kaalslag de zorg heeft uitgekleed, die met verstrengelde belangen en perverse prikkels het land kwetsbaar en afhankelijk heeft gemaakt en die nu uit alle macht probeert zich dieper in te graven om haar falen af te dekken en de verantwoordelijkheid te ontlopen.

Aan de hand van een tekst uit 'Herbetovering' van C.S. Lewis brengt Sven een ode aan de ridderlijkheid, een eigenschap die node gemist wordt heden ten dage. Als men deze niet spoedig uit zijn sluimering ontwaakt, zou het wel eens te laat kunnen zijn.

‘Ongegrond aanjagen van angst maakt dit kabinet tot een terreurorganisatie’
“Café Weltschmerz”: “Er komt een moment dat iedereen het door heeft”
First published at 09:28 UTC on October 25th, 2020


Spoiler! :
Op 14 oktober publiceerde een van de grootste epidemiologen van onze eeuw zijn berekeningen van de dodelijkheid van Covid-19. Hij publiceerde bij de WHO zelf. John P A Ioannidis was al sinds het begin van de ‘crisis’ zeer scherp en tegen de lockdowns, maar werd direct genegeerd door de media. Dat terwijl hij zeker tot de grootste epidemiologen aller tijden behoort. Hij wordt ook wel de ‘scourge of sloppy science’ genoemd. Deze publicatie is niet weg te zetten. Ze berekent de wereldwijde IFR. Zijn conclusie over de dodelijkheid van het virus is als volgt: de IFR (infection fatality rate) van Covid-19 is 0,23% voor alle leeftijden, en de veel meer zeggende IFR voor onder de 70 is 0,05%. Geen enkele reden dus om nog paniek te zaaien. Zeker niet omdat de IFR nog daalt, omdat we meer weten over het virus, en omdat er bij veel van de studies die hij meenam niet helemaal correct geteld is of men echt aan corona overleed. De laatste zin, die voor een wetenschappelijke publicatie vrij hard is, somt eigenlijk alles op: ‘The inferred infection fatality rates tended to be much lower than estimates made earlier in the pandemic.’

Lees HIER het volledige onderzoek (PDF)
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89880
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ariel »

‘Frankrijk is de controle over de coronapandemie kwijt’, zegt de Franse arts Eric Caumes. Hij en zijn collega's roepen om strengere maatregelen nadat het land gisteren ruim 52.000 nieuwe besmettingen meldde. De helft van de ic-capaciteit wordt momenteel aangewend voor coronapatiënten.
Het aantal positieve tests in Nederland stijgt mogelijk vandaag tot boven de 300.000. Als de cijfers niet omlaag gaan, komen strengere maatregelen in zicht.
De Beroepsvereniging van de Belgische longartsen roept de bevolking op om zich strikt aan de opgelegde maatregelen te houden. ,,We worden weer overspoeld door een toevloed aan patiënten. Er is geen plaats meer om de kantjes eraf te lopen”, slaan de longartsen alarm in een open brief. ,,Volg de regels die er al zijn, liever te streng dan te laks.''
De Oostenrijkse kanselier Sebastian Kurz dreigt met een tweede lockdown van zijn land als de besmettingscurve niet afvlakt. ,,Geen land ter wereld zou toestaan dat zijn intensieve zorg overvraagd wordt'', sprak Kurz. ,,De situatie in de ziekenhuizen zal bepalen of er strengere maatregelen moeten worden opgelegd.'' Overbelasting van de zorg is in Oostenrijk een wettelijke vereiste om een lockdown op te leggen.
Belgen moeten de komenden veertien dagen op de 'sociale pauzeknop' drukken, stelt viroloog Steven Van Gucht. Dit om te voorkomen dat de ziekenhuizen de stroom coronapatiënten niet meer aankunnen. In het huidige tempo van nieuwe besmettingen lopen de ic's binnen twee weken tegen de maximale capaciteit van 2000 bedden aan.

,,Beperk uw contacten en maak het thuis gezellig", adviseert Van Gucht. Hij drukt alleenstaanden op de komende tijd consequent met maar één andere, steeds dezelfde persoon af te spreken. Ook riep hij werkgevers op 'hun verantwoordelijkheid' te nemen en hun personeel vanuit huis te laten werken. ,,Telewerk is de norm.''
,,Niemand is veilig voor Covid-19'', sprak de Duitse president Steinmeier. ,,Niemand is veilig tot we allemaal veilig zijn. Zelfs landen die het virus binnen hun eigen grenzen overwinnen, blijven gevangenen binnen diezelfde grenzen tot het overal is verslagen.'' Wereldwijd zijn tot nu toe ruim 42 miljoen mensen besmet geraakt met het virus. Één miljoen van hen overleed aan de gevolgen van de virusinfectie.
,,Het virus trekt je lichaam leeg, het is gewoon gevaarlijk”, zegt de NAC-middenvelder Lex Immers. ,, Met zijn gezondheid gaat het prima, maar zijn vrouw kreeg het anderhalve week benauwd en kon niet meer ademhalen. Ze lag 24 uur in het ziekenhuis en kan na een week voor het eerst weer naar buiten. Makkelijk is het echter niet. ,,Ik heb corona overgedragen op mijn vrouw", zegt Immers. ,,Ik gun het niemand.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Pilgrim »

Een kritisch artikel in het Parool over het huidige coronabeleid.
‘Huidig coronabeleid is enorme schade aan economie, horeca, cultuur en zorg niet waard’

Annemieke van Dongen & Chris van Mersbergen, 24 oktober 2020, 9:59

Afbeelding

Nederland moet radicaal anders na gaan denken over zijn corona-aanpak, stellen hoogleraren Rudi Westendorp en Marli Huijer. Ze pleiten voor een nationaal corona-akkoord, waarin het redden van levens niet meer de enige belangrijke doelstelling is. ‘We moeten weer leren accepteren dat de dood bij het leven hoort.’

Rudi Westendorp liep eventjes te ‘huppelen’ toen hij dit voorjaar een interview met Marli Huijer las. Huijer, oud-huisarts, hoogleraar publieksfilosofie en voormalig Denker des Vaderlands, sprak zich toen als een van de weinige wetenschappers uit voor het heroverwegen van de lockdownmaatregelen waarin Nederland zich had gestort.

Westendorp, hoogleraar ouderengeneeskunde en sinds zes jaar woonachtig in Denemarken, was blij met de hartenkreet van Huijer, die ervoor pleitte om goed te bespreken hoeveel we als samenleving op willen offeren om de levens te redden die corona kost.

Lees verder >>>
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89880
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ariel »

China zet zich weer schrap voor corona

China zet zich schrap om een nieuwe brandhaard van het coronavirus in de provincie Xinjiang zo snel mogelijk te blussen. Critici maken zich zorgen over de situatie in een regio waar etnische minderheidsgroepen zoals de Oeigoeren worden onderdrukt.

In twee dagen tijd zijn er 138 mensen positief getest, zo meldt de Chinese regering op maandag. Hoewel zij allemaal geen symptomen vertonen, en daardoor in China niet worden geteld als bevestigd ziektegeval, maken Chinese deskundigen zich zorgen. „Het is ernstig als zo’n kleine stad in één dag meer dan 100 asymptomatische ziektegevallen meldt”, aldus Zeng Guang, de Jaap van Dissel van China.

De virusmaatregelen in de regio zijn fors aangescherpt. Grote bijeenkomsten en activiteiten worden geschrapt, scholen zijn dicht tot zeker 30 oktober. De autoriteiten benadrukken dat ze de situatie onder controle hebben en dat ze geleerd hebben van de recente uitbraak in de Chinese kuststad Qingdao, waar 10 miljoen mensen in vijf dagen tijd werden getest.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door hans van de mortel »

Ariel schreef:
ma okt 26, 2020 3:14 pm
Het aantal positieve tests in Nederland stijgt mogelijk vandaag tot boven de 300.000. Als de cijfers niet omlaag gaan, komen strengere maatregelen in zicht.
Dus wanneer de cijfers niet omlaag gaan, komen strengere maatregelen in zicht . . .

En wat gaan die strengere maatregelen dan voorstellen? Wanneer mensen er schoon genoeg van krijgen en zich niet aan de strengere maatregelen houden om de doodeenvoudige reden dat zij niet besmet zijn, gaat de politie dan met scherp schieten? Misschien krijgen alle BOA's een versnelde opleiding in schietvaardigheid wanneer zij daartoe (tijdelijk) gemachtigd worden.

Wat een gelul allemaal. En ik houd al helemaal niet van dreigementen. Al dat geschreeuw door elkaar. Er is maar een oplossing:

De kunst van overleven.

En wie gezond van lijf en leden is maakt de meeste kans, daarna kunnen we weer gewoon doen.
icon_thumbup.gif
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89880
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ariel »

Ariel: schreef:
ma okt 26, 2020 5:42 pm
Het aantal positieve tests in Nederland stijgt mogelijk vandaag tot boven de 300.000. Als de cijfers niet omlaag gaan, komen strengere maatregelen in zicht.
Dus wanneer de cijfers niet omlaag gaan, komen strengere maatregelen in zicht . . .

Voorlopig niet Hans, lees ik net.

Maandagmiddag, vlak na de persconferentie van Kuipers, bleek dat het kabinet naar alle waarschijnlijkheid dinsdag nog geen nieuwe, ingrijpende maatregelen aankondigt om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door mercator »

hans van de mortel schreef:
ma okt 26, 2020 5:42 pm
Dus wanneer de cijfers niet omlaag gaan, komen strengere maatregelen in zicht . . .
...en als ze wél omlaag gaan komen er ook strengere maatregelen om te voorkomen dat ze terug omhoog gaan. Al die wijze viro- en andere logen beseffen niet dat de natuur zich maar in een beperkte mate laat dwingen. En goede maatregelen hebben ergens anders een slecht effect. Straks willen ze de mensen nog verbieden om te sterven. Dat is hier in België al volop zo. Voorlopig hebben de Nederlanders nog wat gezond verstand maar ik ben benieuwd hoe lang ze dat nog gaan behouden in de mondiale paniek.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Pilgrim »

In Canada zet men zich ook schrap geloof ik. Hier nog wat filmpjes over vreemde zaken over isolatiekampen in Canada (maar die misschien ook voor iets anders gebruikt kunnen worden).

Toelichting: De eerste video is een korte video van Ezra Levant/The Rebel News uit Canada die indringend verslag doet van Trudeau’s Detention Centres, die veel weg krijgen van gevangenissen of concentratiekampen voor Covid-dissidenten. Dit zou elke opponent van de Covid-protesten de adem moeten benemen. Zoiets kan ook in NL gebeuren als we niet ongelooflijk alert zijn en scherp opletten. Is het een totalitaire aberratie of is het een structureel onderdeel van een groter plan? Ik vrees dat we dat vroeger of later gaan ontdekken.

The Rebel News: Justin Trudeau’s Covid-19 Detention Centres: What You Need to Know (22 okt 2020):
First published at 17:28 UTC on October 22nd, 2020



Interment camps in CANADA - Questions - What's Going On
First published at 19:10 UTC on October 22nd, 2020



De bijbehorende ondertekst stond bij het oorspronkelijke YouTube fimpje dat ik overgenomen heb en hier bij de Bitchute-versie plaats.
Spoiler! :
The Premier has been actively dodging my questions since July. Today was just another example of the new status quo in Queen’s Park, no response. After this exchange I’m not even sure if the Premier and his Cabinet know what's going on regarding the Federal government considering the expansion of isolation/quarantine facilities from coast to coast.

The language in the RFI is overly broad and ambiguous, and we ought to have clarification on the purpose of these isolation/quarantine facilities. I asked clear and precise questions about the Federal government's tendering for “isolation/quarantine camps” in Ontario. Where will they be, how many will there be, and how many people will be housed?

The Government House Leader suggests these are for “international travellers”, however the RFP says “public health and other related federal requirements associated with the COVID-19 pandemic response.” My question on the purpose was cut short and once again the government refused to give an answer. Why won't they answer? It seems to me they aren't even aware of these proposals.

Canadese parlementariër geschokt dat regering in december begint met bouw concentratiekampen voor ‘weigeraars’
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Pilgrim »

Wereldwijd is de griep met 98% afgenomen. Wetenschappers staan voor een raadsel...! :unsure:
Has Covid killed off the flu? Experts pose the intriguing question as influenza cases nosedive by 98% across the globe

By Jo Macfarlane for The Mail on Sunday

Published: 22:24 GMT, 24 October 2020 | Updated: 10:57 GMT, 25 October 2020


[...]

In the Southern Hemisphere, where the flu season happens during our summer months, the WHO data suggests it never took off at all.

In Australia, just 14 positive flu cases were recorded in April, compared with 367 during the same month in 2019 – a 96 per cent drop.

By June, usually the peak of its flu season, there were none. In fact, Australia has not reported a positive case to the WHO since July.

In Chile, just 12 cases of flu were detected between April and October. There were nearly 7,000 during the same period in 2019.

[...]

https://www.dailymail.co.uk/health/arti ... d-flu.html
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89880
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ariel »

Pilgrim schreef:
di okt 27, 2020 1:29 am
Wereldwijd is de griep met 98% afgenomen. Wetenschappers staan voor een raadsel...! :unsure:
LOL. Echt waar? :finger: Kunnen wetenschappers niet meer zelf nadenken? Dat lijkt me sterk.

Wat denk je van deze oplossing.

Laten we even kijken naar de serieuze maatregelen die alle landen hebben getroffen om het coronavirus in te dammen. Thuis werken, afstand houden, betere hygiëne: dat zijn allemaal maatregelen die ook het griepvirus indammen.

Een tweede verklaring is zogeheten interferentie. Tijdens een piek van het ene virus houden andere virussen zich gedeisd. „Dat zien we bij ons altijd in najaar en winter”, vertelt Ron Fouchier, viroloog bij het Erasmus MC in Rotterdam en coördinator van het Nationaal Influenzacentrum. „Verschillende virussen wisselen elkaar af. Een verkoudheidsvirus piekt nooit tijdens een griepgolf, en andersom.”

Maar ja, geen griep die jaar, dat klinkt weer zo heerlijk van "zie je nou wel, corona is niets meer dan een griepje."

Als ik even het motto van Hans mag lenen...

Nadenken, en hersens gebruiken. :sly7:

Ik geloof dat wetenschappers gelijk hebben, dat vrouwenhersenen ( al zijn ze kleiner ) anders werken dan hersenen van mannen. Vrouwen zijn gewoon een stuk slimmer dan mannen...
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89880
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ariel »

Een flinke meerderheid van de Eerste Kamer geeft aan de coronaspoedwet te steunen. De senaat vergaderde maandag van 's ochtends vroeg tot na middernacht over de tijdelijke wet, die een wettelijke grondslag moet bieden voor het coronabeleid. De coalitie heeft geen meerderheid in de senaat, maar met de steun van GroenLinks, PvdA, SGP en 50PLUS komt die ruimschoots in zicht. Dinsdag zal de senaat hoofdelijk over het wetsvoorstel stemmen.
Hoewel ik tegen deze wet ben, ben ik blij dat hij er door is.

Waarom? Daarom!! Gewoon uit rancune, en omdat ik weet dat morgen twitter los gaat met tegenstanders van deze wet. Ik kan niet wachten op alle negatieve reacties. :smile7:

En omdat ik het een zekere Willen Engel en zijn discipelen gun.

I know...Ik ben er niet trots op dat ik dit schrijf.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Pilgrim »

Ariel schreef:
di okt 27, 2020 2:01 am
Laten we even kijken naar de serieuze maatregelen die alle landen hebben getroffen om het coronavirus in te dammen. Thuis werken, afstand houden, betere hygiëne: dat zijn allemaal maatregelen die ook het griepvirus indammen.
Ik denk dat er een veel logischere verklaring bestaat... :smile4:
Pilgrim schreef:
di okt 27, 2020 1:29 am
Wereldwijd is de griep met 98% afgenomen. Wetenschappers staan voor een raadsel...! :unsure:
Sorry, maar ik bedoelde dit juist spottend! :wink2:

Ik denk dat vrouwen meer emotioneel denken en mannen meer rationeel.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door xplosive »

Laatst gewijzigd door xplosive op di okt 27, 2020 4:44 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12627
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door sjun »

Daar zet ik graag een andere hypothese tegenover.
:greeting2:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door mercator »

Ariel schreef:
ma okt 26, 2020 3:14 pm
,,Het virus trekt je lichaam leeg, het is gewoon gevaarlijk”, zegt de NAC-middenvelder Lex Immers. ,, Met zijn gezondheid gaat het prima, maar zijn vrouw kreeg het anderhalve week benauwd en kon niet meer ademhalen. Ze lag 24 uur in het ziekenhuis en kan na een week voor het eerst weer naar buiten. Makkelijk is het echter niet. ,,Ik heb corona overgedragen op mijn vrouw", zegt Immers. ,,Ik gun het niemand.”
Iedereen die s goed ziek is geweest-en ik bedoel dan geen griepje of een zere keel-kan zoiets zeggen. Anderhalve week ademhalingsproblemen en 24u in het ziekenhuis...dan kan ik en vele anderen met mij heel andere verhalen vertellen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Plaats reactie