Wat weten we nu van de coronacrisis?

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door xplosive »

 
sjun schreef:
wo nov 03, 2021 6:07 am
 
Ik begrijp hieruit dat de coronamaatregelen en de massavaccinaties misdadig zijn.
 
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door hans van de mortel »

xplosive schreef:
wo nov 03, 2021 6:22 am
 
sjun schreef:
wo nov 03, 2021 6:07 am
 
Ik begrijp hieruit dat de coronamaatregelen en de massavaccinaties misdadig zijn.
Misdaad is een rekbaar begrip wanneer er geen doodstraf op moord bestaat.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Wat weten we nu van het stygmatiseren van gezonde mensen?

Bericht door hans van de mortel »

King George schreef:
di nov 02, 2021 11:16 pm
Kabinet: ‘Herinvoering coronamaatregelen niet bedoeld om besmetting te voorkomen, maar om urgentiebesef te kweken’
Zo ook werden de sterren in nazi-Duitsland ingevoerd vanuit een voorop gezet plan. Om urgentiebesef te kweken dat een bepaalde soort mensen besmet was: paars voor de Jehovah's Getuigen - geel voor de joden. En nog andere kleuren voor onwelgevallige types veroorzaakt door paringsdrift. Makkelijk toch zo'n herkenningssymbool? Geen bewijs meer van geen-jood-verklaring maar wel de verplichte QR-code.

Het zijn godverdomme de ongezonde mensen die thuis moeten blijven. Niet de mensen waar het virus geen grip op heeft.

Een die in de nacht gaat eerst overdag op onderzoek uit. Hij kiest dan waar hij het makkelijkst kan inbreken. Logisch toch? Zo is het ook - volgens mij en Mario - met de uit de hand gelopen Chinese vleermuizen viruswaanzin. Het virus bevindt zich vrijelijk overal. Maar zoekt - logisch ook - de makkelijkste weg om mensen, die beter niet geboren hadden kunnen worden, te besmetten en zo mogelijk dood te maken. Want God kent nu eenmaal geen genade. Bovendien is hij een sadistische schoft als hij zou bestaan. Hij straft namelijk twee keer en keer op keer voor dezelfde overtreding. Zijn sadistisch genoegen stemt overeen met de historische pedofiele Arabische klootzak Mohammed wiens genoegen lag in het martelen van mensen om hen zo te dwingen de verborgen schat prijs te geven. De vieze gore sadistische Arabische Mohammed ging het maar om één ding:

zelfverrijking.

In plaats van bijna elke avond via de TV corona en vaccin onzin uit te slaan, zou het duo Spic & Span (Rutte & De Jonge) een boekje open moeten doen over het weerzinwekkende islamvirus. Het kopvod is het mondkapje voor domme in de historische viespeuk-profeet Mohammed gelovige kutjes die geilen op de Profeet en waarschijnlijk niet eens weten dat hij in het Hellevuur van Allah bijna uitsluitend kopvodden waarnam. Niet letterlijk, maar daar mogen we van uitgaan. Want in de Hadith uit boek 2:28lezen we duidelijk dit:
Mohammed zei: "Het Hellevuur werd aan mij getoond en het merendeel van degenen die daarin verblijven zijn vrouwen."
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89850
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ariel »

sjun schreef:
wo nov 03, 2021 4:24 am

Dat is nogal een bewering terwijl er al weldegelijk meer bekend is van effecten van experimentele gentherapie dat voor vaccin versleten wordt.
Sorry Sjun, maar ik neem Dr. Steve Hotze van
Doctors for Covid Ethics niet serieus. Wij staan wat betreft covid recht tegenover elkaar, en dat mag. Ik heb meer vertrouwen in ander soort artsen.

Het heeft geen nut om mij te overtuigen van "jouw gelijk", net zo min het voor mij nut heeft om jou te overtuigen van "mijn gelijk".

Even goede vrienden Sjun.

Ik ga deze laatste posten verplaatsen naar het corona topic.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89850
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ariel »

King George schreef:
di nov 02, 2021 11:16 pm
Kabinet: ‘Herinvoering coronamaatregelen niet bedoeld om besmetting te voorkomen, maar om urgentiebesef te kweken’

“Door weer mondkapjes te verplichten, hoopt het kabinet dat de urgentie van het coronavirus weer terugkomt bij de burgers.”

Een totaal tandloos beleid, bedoeld om de burger straks de schuld te kunnen geven van het feit dat de ziekenhuisopnames straks de spuigaten uitlopen. ‘Goh, ja, kennelijk hebben niet genoeg mensen zich aan de strenge adviezen gehouden, dus nu moeten we wel échte maatregelen gaan nemen’, zegt men dan.
Sorry hoor, ik weet dat ik nu weer veel van jullie tegen de haren ga instrijken, maar ik wil toch wat nuances aanbrengen.
Om mee te beginnen vind ik het ook niet leuk dat we weer van voren af aan beginnen met deze covid toestand.
En ja, er zijn regels ( zoals QR code op terassen, en voor het amateur voetbal ) waarvan ik denk "moet dat nou".

Maar ik heb niet de indruk dat de meeste regels opgelegd worden om ons te pesten. Het zal nodig zijn om de zorg te ontlasten.

En niet alleen in Nederland zijn nieuwe maatregels aangekondigd, maar in veel landen wereldwijd.

En de "ja maar Zweden, Noorwegen, Denemarken" landen, daar lopen de corona besmettingen ook weer op. Het is wachten totdat die landen ook weer de regels aanscherpen.

En in Israel is weer een forse daling aantal nieuwe coronabesmettingen na het boostervaccin.

Dus... :nietverstaan: Wie het weet mag het zeggen.

En ik, ik ga niet hysterisch lopen te schreeuwen wat een rotland Nederland is, en dat Mark Rutte en Hugo de Jonge de kogel moeten krijgen zoals ik al op twitter las, maar ik doe vrijdag gewoon ( zonder te klagen) weer een mondkapje op als ik boodschappen ga doen. Niet omdat ik dat leuk vind, maar omdat ook ik denk dat het nu weer even nodig is.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Wat weten we nu van de vaccin oplichters?

Bericht door hans van de mortel »

Ariel schreef:
wo nov 03, 2021 1:07 pm
En ik, ik ga niet hysterisch lopen te schreeuwen wat een rotland Nederland is, en dat Mark Rutte en Hugo de Jonge de kogel moeten krijgen zoals ik al op twitter las, maar ik doe vrijdag gewoon ( zonder te klagen) weer een mondkapje op als ik boodschappen ga doen. Niet omdat ik dat leuk vind, maar omdat ook ik denk dat het nu weer even nodig is.
Verstandig. Daar is niks op tegen. icon_thumbup.gif

Maar . . . de zogenaamde geleerde virologen, die de facto de aanzwengelaars zijn, die onze vrijheid naar de knoppen laten gaan en nauwelijks iets zinnigs weten te vertellen over het effect van vaccineren; denken het allemaal zo goed te weten en kunnen beter een paar striemende zweepslagen op hun mond krijgen.

Het vaccineren met Janssen waarvoor liefst vier weken gewacht moet worden voordat het werkt, berust op de corrupte smerige aanname van virologen die de boel opzettelijk belazeren. Vraag mij niet waarom, het bewijs ligt voor het oprapen.

BEWIJS 1 - Voetbalclub sv Diemen, Rick de Jong, wij zijn vrienden, ingeënt met Janssen. Alras na de prik met Janssen na 18 uur hevige koorts tot 40 graden onder niet zo leuke omstandigheden. Was na een of twee dagen verdwenen en was alles weer (schijnbaar) okay. Ik heb dit van Rick persoonlijk vernomen.

BEWIJS 2 - Het verhaal en ervaring van forumvriend Mario.
Zijn vriend die met vakantie ging naar Spanje was bijna dood. Dankzij de Janssenprik. Maar daar gaat het niet om Cobie. Het gaat erom dat jij eindelijk eens gaat inzien hoe wij belazerd worden. En vraag mij niet waarom. Ik en anderen moeten volgens dat quasi deskundig opererende virologenklootjesvolk dat niets van de werkelijke samenstelling van de verschillende vaccins weet, vier weken wachten (!!!!!!).

Die vriend van Mario liet zich prikken met Janssen (daarna snel dansen bij Jansen, volgens verdacht figuur Hugo de Jonge. Jansen is een danslokaal in Amsterdam). Een week later ging Mario's vriend naar Spanje. In Spanje viel hij binnen een week om. Hij had een accute bloedverklontering opgelopen. Moest toen acuut naar het ziekenhuis. Ambulancekosten niet vergoed. Heeft drie weken op de IC gelegen - niet gedekt door zorgverzekering. Met ambulance terug naar Nederland. Alles bij elkaar zo'n drie maanden ellende van Janssen.

Begint het nu eindelijk wat te dagen in jouw hoofd Cobie? Vier weken wachten op de uitwerking van Janssen. Waarom is dat? Dat klote smerige corrupte tyfus Janssen vaccin dat in no time verkocht werd - niks is GRATIS - werkt als een speer, razendsnel. Dat virologe boefjestuig is dus voor geen cent te vertrouwen. Alles bestaat uit onnadenkend natte vingerwerk. Mij mankeert - nog - niks. Ik maak mij liever druk om andere mensen, zoals bijvoorbeeld 'forumvriend' C.A.S, die is weliswaar uit zichzelf weggegaan, maar door toedoen van de 'liefde' van Cobie voor het leger van deskundigen die het beste met ons voorhebben en waar vaccineren volgens haar een goede noodzakelijk zaak is waarvoor complottheorieën met 'alle geweld' de kop ingedrukt moesten worden.

ONTERECHT!
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89850
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat weten we nu van de vaccin oplichters?

Bericht door Ariel »

hans van de mortel schreef:
wo nov 03, 2021 2:15 pm

Begint het nu eindelijk wat te dagen in jouw hoofd Cobie? Vier weken wachten op de uitwerking van Janssen.
Nee..Ik ken het hele verhaal van de vriend van Mario niet. De bescherming tegen het coronavirus begint ongeveer 14 dagen na de Janssen prik. Als hij direkt de na de vaccinatie is gaan dansen , en daarna naar Spanje gegaan is waar covid gezellig rond ging in disco's en feesttenten, dan kan het heel goed dat die jongen besmet is met Covid .

Lees dit even.
Tijdens de eerste coronagolf in Nederland bleek al snel dat mensen die met het coronavirus in het ziekenhuis belanden vaak trombose krijgen. Trombose is een ongewenst bloedstolsel in een bloedvat. Dit kunnen grote stolsels zijn die de bloedsomloop belemmeren, maar dit kunnen ook kleine en zelfs microstolsels zijn. Alle typen trombose kunnen in weefsels door het hele lichaam schade aanrichten. De gevolgen zijn vooral heel ernstig bij trombose in de longen of de hersenen.
Maar ik weet het niet, net zo min als jij het weet Hans. Maar wat er gebeurd is met die jongen is erg. Heel sneu. Ik hoop dat hij weer opgeknapt is.

Waarom heb jij je eigenlijk laten vacinineren met Janssen Hans?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52280
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Mahalingam »

Ik zou morgen onderzoek hart krijgen in het ziekenhuis.
Ik vulde waarheidsgetrouw het digitale covid formulier in vanochtend.
En ja, ik ben verkouden en heb een loopneus.
En nu mag ik niet komen.

Dat gaat nog wat worden met de zorg want zo gaat er veel zorg uitgesteld worden vanwege de normale winterse verkoudheden.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89850
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:
wo nov 03, 2021 3:43 pm
Ik zou morgen onderzoek hart krijgen in het ziekenhuis.
Ik vulde waarheidsgetrouw het digitale covid formulier in vanochtend.
En ja, ik ben verkouden en heb een loopneus.
En nu mag ik niet komen.
Waardeloos Mahalingam. Kon je een nieuwe afspraak maken? Ik heb gisteren gesmokkeld. Ik ben ook al een dag of 5 zwaar verkouden, en gisteren kon ik de griepprik halen. Er werd ook gevraagd om niet te komen als je verkouden was, of moest hoesten, maar ik ben wel gegaan. Weliswaar met mondkapje, maar die was voor iedereen verplicht.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89850
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ariel »

Bewindslieden durven hun eigen fouten niet toe te geven’

Experts kritisch over coronakoers kabinet: ’Schuld wordt bij de burger neergelegd’

Als maar genoeg mensen zich laten vaccineren, komen we snel uit de coronacrisis, zo stelde demissionair minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid) meermaals. Maar ondanks een vaccinatiegraad van zo’n 84 procent onder de volwassenen, kondigde het kabinet dinsdagavond toch weer nieuwe maatregelen aan. Wat doet dat met Nederlanders? Experts maken zich zorgen. „Dit is psychologisch gezien lastig.”

„Mijn oren begonnen te klapperen toen ik dinsdag de persconferentie hoorde”, reageert antropoloog Ginny Mooy. „Het kabinet toonde totaal geen zelfreflectie. De schuld werd enkel bij de ongevaccineerden en de burger neergelegd.”

Ze vindt de kabinetscommunicatie ’warrig’. „Eerst communiceer je in de afgelopen maanden dat het prima is om weer dichter bij elkaar te komen en je minder aan de basismaatregelen te houden, vervolgens verwijt je de burger dat die zich niet aan de maatregelen houdt, waardoor er extra ingrepen nodig zijn. Wie begrijpt het zo nog? Daardoor ontstaat bij Nederlanders ook het idee dat hun nu weer wat wordt afgepakt en dat we er nooit meer vanaf komen omdat de mooie beloftes toch niet uitkomen. ”

Volgens haar heeft het kabinet veel te hoge verwachtingen gewekt rondom vaccinatie. „Al sinds december was er gewoon te veel vaccinoptimisme. Met de verkiezingen voor de deur regende het slogans als ’dat het einde van de crisis dichtbij was’. Iedereen wilde die mooie boodschap natuurlijk horen. Terwijl nu maar al te duidelijk is dat vaccins alleen de crisis niet gaan beëindigen. Als die verwachtingen meer getemperd waren, was dat psychologisch eenvoudiger geweest.”

’Lastig’
Dat beaamt massapsycholoog Hans van de Sande. „Je ziet dat de bestaande verwachtingen onder mensen dat het allemaal beter gaat worden, moeten worden bijgesteld. Dat is psychologisch gezien lastig. Je hebt je al een hele tijd aan maatregelen gehouden en hebt je mogelijk laten vaccineren in de hoop dat alles weer zo snel mogelijk kan terugkeren naar normaal, maar dan zie je nu toch weer nieuwe maatregelen opduiken.”

Dat brengt ook het risico met zich mee dat het draagvlak afneemt en mensen lakser worden, betoogt Van de Sande. „Je merkt nu al wel dat mensen klaar zijn met al die verschillende meningen die gegeven worden in de media. Dan kunnen ze op een bepaald moment besluiten om het niet meer te volgen omdat ze gewoon geen zin meer hebben in discussies over corona.”

Uit de gedragsunit van het RIVM blijkt dan ook dat minder mensen zich aan de regels houden. Waar bijvoorbeeld in april dit jaar nog 61 procent thuisbleef bij klachten, is dat aandeel inmiddels gedaald naar 55 procent half oktober. En waar vorig jaar oktober zo’n 42 procent zich nog liet testen bij klachten, ging het half oktober om 30 procent.

Van de Sande zag in de afgelopen weken wel al een anticipatie van het kabinet op nieuwe maatregelen. „Doordat leden in de media voortdurend vertelden dat de besmettings- en ziekenhuisgetallen toenamen, kon er bij het publiek al een zekere ongerustheid worden opgewekt. Dat kan mensen het gevoel geven dat er inderdaad wat moet gebeuren en kan weer helpen voor het draagvlak.”

Lichtpuntjes
De massapsycholoog denkt dat Nederlanders juist in deze sombere periode behoefte hebben aan lichtpuntjes. „Uiteindelijk helpt het toch wel als je aangeeft dat het niet meer zo erg zal worden als vorig jaar en dat het in de lente echt weer beter gaat worden. Mensen zijn weliswaar moe van alle meningen en uitspraken, maar blijven altijd behoefte houden aan goed nieuws.”

Volgens hem zou het kabinet ook nog duidelijker moeten benadrukken dat corona vooral in de herfst en winter kan huishouden. „Als je het in dat opzicht met een verkoudheid en griep vergelijkt, wordt het begrijpelijker en snappen mensen beter waarom er nu toch weer wat maatregelen nodig zijn.”

Wat Mooy betreft, moet er een bezem door het kabinet. „De bewindslieden durven hun eigen fouten niet toe te geven. Ze hebben in de afgelopen crisis steeds net niet hard genoeg ingegrepen, waardoor je iedere keer zit te jojo’en tussen maatregelen. En de zorg is intussen niet op orde. Dan wacht je eerst lang met nieuwe maatregelen en vervolgens wil je het beteugelen door onder meer weer een mondkapjesplicht in te stellen, terwijl je eerder juist steeds hebt gezegd dat het nut niet overduidelijk bewezen is. Dat is gewoon niet uit te leggen. Het is tijd voor logischer beleid.”

De antropoloog vindt dat de communicatie dan sowieso helderder moet worden. „Leg uit aan mensen dat we met een globale pandemie te maken hebben waar je nu eenmaal niet zomaar uit komt, waardoor je voor een langere tijd bewuster met basismaatregelen moet leven. Wek geen onrealistische verwachtingen.”

Volgens Mooy zou het kabinet ook wel wat positiever richting de burger mogen zijn. „Want de vaccinatiegraad in ons land ligt hoog en de meeste mensen doen echt nog altijd hun best om zich aan de maatregelen te houden. Als je hun alleen maar de schuld van de crisis geeft, ondermijnt dat het vertrouwen in de overheid.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door King George »

Mahalingam schreef:
wo nov 03, 2021 3:43 pm
Ik zou morgen onderzoek hart krijgen in het ziekenhuis.
Ik vulde waarheidsgetrouw het digitale covid formulier in vanochtend.
En ja, ik ben verkouden en heb een loopneus.
En nu mag ik niet komen.

Dat gaat nog wat worden met de zorg want zo gaat er veel zorg uitgesteld worden vanwege de normale winterse verkoudheden.
Doen ze dan niet meer aan gewoon testen waarbij het antwoord even later duidelijk is of het negatief of positief is?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12624
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door sjun »

xplosive schreef:
wo nov 03, 2021 6:22 am
 
sjun schreef:
wo nov 03, 2021 6:07 am
 
Ik begrijp hieruit dat de coronamaatregelen en de massavaccinaties misdadig zijn.
 
Het gaat hier om een *mening* van een persoon die toevallig vanwege zijn functies iets meer weet. De normale weg van de wetenschap is dan dat er meer deskundigen geconsulteerd gaan worden om vervolgens de opgevoerde argumentaties te wegen. Zolang hier echter nog niks tegenover staat lijkt het me verstandig zelf te wegen wat de man zelf zegt en daaruit eigen *voorlopige* conclusies te trekken. Je zou bijvoorbeeld kunnen zeggen dat je iets om redenen die de man aanvoert niet verstandig lijkt. Je laat een opponent dan de ruimte om met aanvullingen te komen waardoor elke deelnemer aan en lurker bij een discussie nog wat wijzer kan worden.
Laatst gewijzigd door sjun op wo nov 03, 2021 8:04 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12624
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door sjun »

King George schreef:
wo nov 03, 2021 7:24 pm
Mahalingam schreef:
wo nov 03, 2021 3:43 pm
Ik zou morgen onderzoek hart krijgen in het ziekenhuis.
Ik vulde waarheidsgetrouw het digitale covid formulier in vanochtend.
En ja, ik ben verkouden en heb een loopneus.
En nu mag ik niet komen.

Dat gaat nog wat worden met de zorg want zo gaat er veel zorg uitgesteld worden vanwege de normale winterse verkoudheden.
Doen ze dan niet meer aan gewoon testen waarbij het antwoord even later duidelijk is of het negatief of positief is?
Misschien hebben ze intussen evenveel vertrouwen in de tests gekregen als ik. Ik zou wel even navragen of je nu ineens bij de Coronastatistieken bent opgeteld. Het kan immers flink schelen in de afrekening van een ziekenhuis als er extra (al dan niet vermeende) Coronagevallen en Coronaschade gemeld kan worden. Zorg er in dat geval voor dat jij daar geen slachtoffer van wordt doordat je ineens beperkt gaat worden in je publieke handelen op basis van de klassificering van een baliekluiver zonder dat er enige medische analyse heeft plaatsgevonden.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door mercator »

Ariel schreef:
wo nov 03, 2021 1:07 pm
ik doe vrijdag gewoon ( zonder te klagen) weer een mondkapje op als ik boodschappen ga doen. Niet omdat ik dat leuk vind, maar omdat ook ik denk dat het nu weer even nodig is.
Dat is prima als je je daar goed bij voelt. Ik had een nagelnieuw pak mondmaskers gekregen van een vriend van me die in een ziekenhuis werkt. Zoals bij alle medisch materieel was daar een bijsluiter bij en ik begon die toch maar s te lezen. Ik vertaal even los uit het Engels: medisch materiaal bestemd voor medisch personeel bij medische handelingen. Verhindert speekselspatten op korte afstand. Na eenmalig gebruik weggooien. Over virussen en bacterieën geen woord. Evenmin dat het je zelf zou beschermen.
Nu ben ik geen dokter of verpleger en ik verricht geen medische handelingen. De enige die (soms [icon_lol.gif]) riskeert speekselspatten van me op zich te krijgen is mijn vriendin en niemand anders. En ik ga zeker geen 5 van die dingen per dag weggooien en volgens mij doet niemand dat.
Er stond ook nog bij:Made in China.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89850
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ariel »

mercator schreef:
do nov 04, 2021 1:16 pm
Verhindert Verhindert speekselspatten op korte afstand. op korte afstand.
De kans dat je besmet raakt is het grootst als je dichtbij iemand met het coronavirus bent. In principe geldt: hoe groter de afstand, hoe kleiner de kans op besmetting. Dit komt doordat de grotere druppels niet zo ver komen. En de kleinste druppels verdunnen over een grotere afstand. Ook een goede luchtverversing draagt bij aan het voorkomen van verspreiding.

:razz: Dat is dus de bedoeling van die mondkapjes. Speekselspatten op korte afstand tegenhouden.. Het covid virus komt je lichaam binnen via de luchtwegen, Dus.. Eén en één is twee. Afstand houden en in afgesloten ruimte mondkap op.
Buiten hoeft gelukkig niet. Dat valt weer mee. In een bepaald land ( die ik uit gevoeligheid even niet zal noemen) moet je buiten ook een mondkap voor las ik. Dat lijkt me pas echt een ramp


Ik hoef ze pas zaterdag op tijdens winkelen heb ik ontdekt. Dus straks ga ik nog maar even mondkaploos winkelen in een tuincentrum en ik moet ook nog naar een Ikea. :unhappy: ( teveel mondkapjes hoofddoeken daar)
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door mercator »

Ariel schreef:
do nov 04, 2021 2:39 pm
Buiten hoeft gelukkig niet.
Dat hangt er nog maar van af. Als ik beelden zie van voetbalwedstrijden en dance events waarbij 1000en als haringen in een ton bijeen zitten/staan/springen en uit alle macht staan te brullen bij een doelpunt lijkt het me toch dat het daar 1 enorme wolk van speekseldruppels is. En die zitten daar minstens 90 minuten lang. Lijkt me veel dubieuzer dan even 10 minuten de winkel binnen stappen.
Blijft het feit dat het masker alleen effectief is als bescherming van de ander, NIET jezelf. Een niet besmette persoon draagt het dus helemaal voor niets.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89850
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ariel »

mercator schreef:
do nov 04, 2021 4:21 pm

Blijft het feit dat het masker alleen effectief is als bescherming van de ander, NIET jezelf. Een niet besmette persoon draagt het dus helemaal voor niets.
Als jij hem draagt, dan bescherm je mij, en als ik heb draag, dan bescherm ik jou. Dus het klopt niet helemaal wat jij zegt.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door mercator »

Ariel schreef:
do nov 04, 2021 4:49 pm
Als jij hem draagt, dan bescherm je mij, en als ik heb draag, dan bescherm ik jou. Dus het klopt niet helemaal wat jij zegt.
Waarom dragen dokters en verplegers dan altijd een mondmasker en de patiënt zelf niet? In die zin begrijp ik ook de bijsluiter. Als ik uitadem wordt tussen mijn mond/neus en het maskertje een serieuze overdruk gecreëerd zodat de grotere druppels in de stof vliegen, die zelf nauwelijks lucht door laat. Probeer maar eens een kaars uit te blazen met een mondmasker op. Dat lukt dus niet. Dus ok dat dit een bescherming biedt voor iemand anders, hoewel ook niet 100%.
Omgekeerd maak ik als ik inadem een onderdruk en wordt de buitenlucht links, rechts, onder en boven het mondmasker aangezogen zodat ik zowat alles wat in de lucht zweeft binnen krijg want die onderdruk is veel kleiner. Nu, dat is maar een theorie van mij en ik heb ze nog niet elders gehoord of gelezen maar mij lijkt het toch steekhoudend.
Wat je zegt, afstand houden en dus massa's mijden is zowat het enige dat echt helpt. Als het zo is dat je besmet raakt door speekseldruppels in te ademen begrijp ik ook niet waarom we dan zo nodig onze handen en winkelkarren moesten ontsmetten. Niemand doet dat trouwens nog en in elk huishouden staan nu liters ontsmettingsmiddel in de keukenkast. Van die "besmetting via de ogen" waar hier door de experten werd gewaarschuwd bij de eerste golf hoor ik ook al niets meer.
Blijft ook dat als jij niet besmet bent en ik ook niet we allebei gewoon een clowneske vertoning opvoeren [icon_lol.gif] .
Volgende week ga ik naar de kapper. Ik weet niet hoe het in Nederland is maar hier kan ik zonder mondmasker gaan als ik mijn pasje laat zien. De kapster moet wél altijd een mondmasker op. Dat is toch van de gekke, zij mag mijn pasje vragen maar omgekeerd niet !
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89850
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ariel »

mercator schreef:
do nov 04, 2021 6:05 pm

Waarom dragen dokters en verplegers dan altijd een mondmasker en de patiënt zelf niet?
In de operatie kamer bedoel jij? Ter bescherming van de te opereren patient, dat is wat ik kan verzinnen, want alles moet steriel zijn.

Het masker dat wordt gebruikt in de operatiekamer heeft een tweeledig doel. Aan de ene kant wordt de patiënt beschermd tegen deeltjes die onder meer vrij komen tijdens praten, niezen en hoesten door het personeel. Aan de andere kant wordt het personeel beschermd tegen bloedspetters en spatten van lichaamsvloeistoffen van de patiënt.

Maar ja , ik weet ook niet alles. :nietverstaan: Misschien kan het vragen aan je vriend waar jij de mondkapjes van kreeg .
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Wat weten we nu wat we niet kunnen begrijpen van het Chinese Vleermuizenvirus?

Bericht door hans van de mortel »

Ariel schreef:
wo nov 03, 2021 2:41 pm
Waarom heb jij je eigenlijk laten vacinineren met Janssen Hans?
Ik ben een onwetend persoon. Want wat ik weet stelt niks voor in vergelijking met wat wij niet weten.

Daarom noem ik mij met het alle gemak van de wereld: een grote lul-de-behanger. Maar . . . ik weet te genieten van wat met beide handen voorhanden te grijpen is. En een van die geneugten - je weet het best wel - is mijn onbegrijpelijke missie om moslims te afficheren als het grootste achterlijke randdebiele mislukte klootjesvolk dat de wereld ooit heeft gekend en ook nooit meer zal kennen. Nu ja, niets is zeker. Maar gelet op het heden en het toenemend aantal KOPVODDEN die niets beters weten te bedenken dan zich schaamteloos te presenteren met hun verlangen in de gunst te geraken van de meest vuile vieze smerige walgelijke onmenselijke historische sadist Mohammed, en als gevolg hiervan besmet zijn geraakt met het beschavingsvervuilende islamvirus dat van geen wijken weet waar het aankomt om voor zijn aanhangers het parasiteren op onze beschaving hoog in het vaandel te houden en te verheffen als het bewijs van de superioriteit van moslims die in werkelijkheid nooit verder zijn gekomen met hun aanwezigheid in Europa, Amerika, China, Australië, en waar dan ook op de wereld, dan als armzalige miserabele mislukte mensensoort naam te maken tot in alle uithoeken van de wereld.

Tijd voor de grote schoonmaak. Weg met de aanhangers van de meest gore vuile, door . . . bewust in stand gehouden haatdragende discriminerende walgelijke sadistische achterlijke minderwaardige tweedehands plagiaatreligie islam, dat bekend staat als een virus dat ontaard is in de demonstratieve vermenigvuldigingsfactor KOPVODJES, het meest walgelijke minderwaardige onmenselijke, aan de nazi's gerelateerde schouwspel van de 21e eeuw.


Wat was je vraag ook alweer Ariel? O ja: 'waarom laten prikken met Janssen?'


Waar verwarring door derden voor chaos zorgt, biedt logisch denken de oplossing: 1x Janssen is voldoende. En 1x, 2x, 3x, 4x injecteren met elk ander vaccin. Dus koos ik voor meneer Janssen; zonder vertrouwen, zonder kennis, zonder angst, en met de gedachte: koning, Rutte, De Jonge, Janssen, admiraal, stinken doen ze allemaal.

Wie bepaalt en beslist waar de eindstreep ligt? Om met een volkomen gedesoriënteerde hoop op een redelijke rechtvaardige samenleving terug te vallen? Wanneer ik morgen dood neerval, het zal het mij worst wezen. Een paar weken zullen mijn nabestaanden treurig gestemd zijn. Daarna gaat iedereen weer over tot de orde van de dag. Logisch. De mens heeft geen vrije wil. Hij moet verder. Hij wordt gedreven. Door wie weet geen mens, mogelijk gedreven en opgejut door God of zijn vaste huisvriend Satan en in de marge van het voortschrijdende licht Darwin, die allen nooit thuis geven omdat zij een levendige fantasie zijn die in de loop der mensheid als verantwoordelijk - in willekeurige volgorde - voor alle ellende, goedheid en waarheid, zijn gehouden. Alsof God, Satan of Darwin, daar hun voordeel mee kunnen doen. Alle drie zijn zo dood als een moslim in het paradijs van Allah. Die drie lachen zich rot. Dat de mens dit niet begrijpt, heeft alles te maken met zijn miezerige kortstondige bestaan dat - gerelateerd naar de immense tijdloze ruimte die een perpetuum mobile verwezenlijkt dat herhalingen toestaat, maar steeds in een ander jasje. Eens profeet Mohammed, even verderop Hitler, en dan nu Rutte en De Jonge en andere wereldleiders in commissie.

Echter zoals het voorbarig lijkt, minder misdadig voor zover daar de geschiedenis nog geen oordeel over velt.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ali Yas »

King George schreef:
di nov 02, 2021 11:16 pm
Door weer mondkapjes te verplichten, hoopt het kabinet dat de urgentie van het coronavirus weer terugkomt bij de burgers.
Juist. Burgers halen inmddels de schouders op over Corona, want mensen zien er in hun eigen omgeving niet veel meer van en trekken daar hun conclusies uit. De propaganda is uitgewerkt. Met de hernieuwde verplichtingen kweekt het kabinet dus geen gevoel van urgentie maar vooral ergernis. Dat wordt nog amusant.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Wat weten we nu van de corona strontvliegen?

Bericht door hans van de mortel »

De waanzin wordt doorgaans geventileerd door de politieke beunhazen - zeg maar gerust betrouwbare oplichters, om in de sfeer van de eigentijdse meest eerlijke kampioen leugenaar Mark Rutte te blijven, die zich door de eeuwen heen hebben bewezen.

Men heeft al die tijd doen geloven dat het virus ontstaat door het ontsnappen vanuit een besmet persoon: zijn mond of neusgaten. Het is logisch - al zolang ik in de tijd kan terugdenken - dat griep vooral buiten proportionele vormen aanneemt via op elkaar gestapelde mensen in tram en bus, van wie misschien een persoon de griep heeft. Afstand houden is geboden. Een mondkapje heeft totaal geen zin. Het virus zit in de lucht. Dus wanneer je op je gemak over straat loopt met in de verste verte geen mondkapje te bekennen, loop je als mannelijke klootzak of vrouwelijke kut, een grote kans tegen het Chinese Vleermuizenvirus aan te lopen dat mogelijk sneller dan het licht zijn licht opsteekt bij mensen met een zwakke gezondheid. Immers, ook het virus werkt via de logica van de natuur die zich niet laat dwingen en altijd een geode oplossing voorhanden heeft.

Een dief verkent eerst zijn object voordat hij gaat inbreken. En een beroepsdief breekt altijd in waar hij snel zonder veel ongemak kan binnenkomen. Kijk hoe rivieren hun weg vinden. Langs de makkelijkste route. Het virus gaat voorbij aan gezonde mensen. Logisch. Want een en een is twee. En de zon is heet en heeft de vorm van een cirkel. En domme mensen vormen nu eenmaal de meerderheid in de loop der geschiedenis in het bestaan van de sterfelijke mens op zoek naar betekenis van nul en gener waarde.

Wie geloof hecht aan een politicus, vertrouwt zijn eigen schoonmoeder.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Mahalingam
Berichten: 52280
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Mahalingam »

Mahalingam schreef:
wo nov 03, 2021 3:43 pm
Ik zou morgen onderzoek hart krijgen in het ziekenhuis.
Ik vulde waarheidsgetrouw het digitale covid formulier in vanochtend.
En ja, ik ben verkouden en heb een loopneus.
En nu mag ik niet komen.

Dat gaat nog wat worden met de zorg want zo gaat er veel zorg uitgesteld worden vanwege de normale winterse verkoudheden.
Ik ben niet de enige die nu verkouden is.
En ik breng de tijd door met Strepsils zuigen voor de keel, methol inhaleerder voor de snotneus en paracetamol om me een beetje mens te voelen.
veel mensen doen iets dergelijks als ze verkouden zijn:
Niet alleen coronagerelateerde producten worden massaal ingeslagen, dat geldt volgens de drogisterijen ook voor neussprays, zakdoekjes, hoestsiroop en paracetamol. José Mes: ,,Het lijkt wel of half Nederland verkouden is. Normaal zien we een piek in de verkoop van deze producten eind december en begin januari, maar dit jaar is de verkoudheidsgolf er een stuk eerder. Waarschijnlijk te verklaren doordat mensen vanwege de versoepelingen de laatste maanden veel contact met elkaar hebben gehad.’’
https://www.ad.nl/economie/mondkapjes-z ... ~ad0d5d71/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12624
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door sjun »

'What Percent Of CDC Employees Are Vaccinated?': Cassidy Grills Walensky At Senate Hearing

Spot het draaikonten.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door King George »

Met inachtneming van dat het aantal en percentage gevaccineerden is toegenomen waarbij logischerwijs ook het aantal gevaccineerden wat in het ziekenhuisbed of op de IC belandt groter is geworden. Deze grafiek gaat niet over de percentages gevaccineerden vs. ongevaccineerden.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door King George op zo nov 07, 2021 1:08 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Plaats reactie