Wat weten we nu van de coronacrisis?

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Mahalingam »

En daar hebben we dan de coronavlag waarvan de winst naar het goede doel gaat, te weten het Rode Kruis.

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ariel »

We hoeven niet lang en diep na te denken wie die "jonge vage types in dure auto's " zijn.

Wat denken jullie. Dit soort types?
Spoiler! :
Afbeelding
Directeur medicijnbedrijf bedreigd door ‘vage types’ die hoge bedragen voor coronamedicijn bieden

De directeur van een medicijnbedrijf uit Zeewolde wordt bedreigd en krijgt 24 uur per dag politiebescherming. Het bedrijf produceert een oud-malariamedicijn dat in ziekenhuizen wordt gebruikt bij de behandeling van coronapatiënten.

Gisteren werd al bekend dat het pand van Ace Pharmaceuticals in Zeewolde (Flevoland) door de politie werd bewaakt. Vanochtend bevestigde directeur Jan Willem Popma van het bedrijf tegenover EenVandaag de dreiging. Volgens hem kwamen er de afgelopen week steeds vaker ‘vage types’ langs bij zijn bedrijf en zijn huis. ,,Meerdere dure auto’s reden mijn straat in, terwijl je die hier normaal nooit ziet. Met opvallend jonge bestuurders die bij me aanbelden", zegt Popma tegen het tv-programma. ,,Ze boden flinke bedragen voor de pillen, maar ik heb mijn hele voorraad allang gedistribueerd over het land. Alle pillen die we produceren worden nog dezelfde dag verspreid.” Popma wil niet verder op de zaak ingaan, zo stelt hij tegenover deze site.

Bij Ace Pharmaceuticals wordt onder meer het medicijn chloroquine gemaakt. Dat medicijn, eigenlijk bedoeld voor malariapatiënten, is door het RIVM ook opgenomen in het voorlopige behandelplan tegen corona. Het zou een anti-virale werking hebben: het medicijn remt ontstekingen, maar doodt het virus niet. Het is dus geen vaccin. Het wordt in Nederland ook gebruikt voor de behandeling van enkele honderden reumapatiënten. Het is niet vrij voor particulieren beschikbaar, maar alleen op recept verkrijgbaar.

Het middel is getest op een aantal coronapatiënten in China en zij knapten sneller op dan patiënten die het medicijn niet kregen. In China werd wel gewaarschuwd voor bijwerkingen, zoals misselijkheid en diarree.

Een woordvoerder van de korpsleiding van de Nationale Politie laat weten dat dit vooralsnog een incident lijkt. Er zijn geen bedreigingen bekend van andere bedrijven die medicijnen maken die worden gebruikt voor het behandelen van corona-patiënten. Ace Pharmaceuticals kwam de afgelopen weken meerdere keren in het nieuws met de productie van chloroquine, dat heeft mogelijk de aandacht van de bedreigers getrokken.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Pilgrim »

Dekmantel?!...

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ariel »

Pilgrim schreef:Dekmantel?!...
Dat moeten ze zeggen tegen alle patiënten die nu naar lucht liggen te happen in een ziekenhuis of thuis, en de artsen en verpleegsters die die patiënten verzorgen en behandelen.

Ach...Het is een dekmantel. icon_thumbdown.gif
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Pilgrim »

Het Duitse contactverbod: Was me, maar maak me niet nat!

Geplaatst op 23 maart 2020

Afbeelding

De beslissing werd met spanning verwacht. Nu staat vast: in de strijd tegen corona geldt met onmiddellijke ingang voor heel Duitsland een “contactverbod”. In de realiteit zullen er bevolkingsgroepen zijn die speciale rechten genieten, omdat zij zich aan het “contactverbod” onttrekken en er van uit kunnen gaan dat de straf-voltrekking – eens temeer – alleen bij diegenen plaatsvindt die taalkundig en cultureel bereikbaar zijn.

Het is het typische “zowel- alsmede”, het vermijden van de duidelijke beslissing, in de hoop het iedereen naar de zin te doen – in dit geval de ruziënde schare van de 16 ministers-presidenten van de Duitse deelstaten.

Slechts heel weinigen onder ons zijn deskundigen op het gebied van medisch onderzoek. En zelfs virologen zijn het niet met elkaar eens welke maatregelen zinvol of überhaupt noodzakelijk zijn. Daarom is het dus zonder omhaal onmogelijk om op dit moment te voorspellen wat de tot nu toe verordende beperkingen zullen brengen. Eén ding is echter duidelijk: als de politiek van mening is dat er drastischer ingrepen in de grondrechten van de burgers nodig zijn om de gezondheidscrisis te doorstaan, als zij er van overtuigd is dat de economische offers zonder alternatief zijn, dan is het een bewijs van onvermogen dat het haar alleen maar lukt om een onbevredigend compromis te sluiten.

Duitsland lijdt niet alleen aan een virus dat cellen aantast en mensen in dodelijk gevaar brengt. Het land lijdt vooral aan het virus van het vermijden. Om halverwege te blijven staan wanneer men er van overtuigd is dat de maatregelen noodzakelijk zouden zijn, toont aan dat een “politieke elite”, die de middelmatigheid gecultiveerd heeft, niet in staat is consequent te handelen.

Dit kennen we van de crises van de afgelopen tien jaar. Het hoogste doel blijft daarbij altijd om het kind niet bij de naam te noemen. En weer is de overdreven bedrijvigheid alleen maar boerenbedrog.

Nu mogen twee personen bij elkaar komen in de openbare ruimte, uitgezonderd in huiselijke gemeenschap samenlevende groepen

Gevreesd moet worden dat het “contactverbod” in het dagelijks leven snel zijn limiet zal bereiken, dat het nauwelijks te controleren valt en dat het slechts in ontoereikende mate rekening houdt met het gepropageerde doel van een verlangzaming van de uitbreiding van de infectie. Twee personen mogen bij elkaar komen in de openbare ruimte, uitgezonderd in huiselijke gemeenschap samenlevende groepen.

Het zal spannend zijn om te zien hoe men de concentratie van meer dan twee personen wil reguleren. De duivel zit uiteindelijk zoals bekend in het detail. De bondskanselier vermeed in haar toespraak daarom waarschijnlijk bewust het noemen van de strafmaat, die door de ministers-presidenten van Beieren en Baden-Württemberg met tot € 25.000,- boete tot aan gevangenisstraf toe werd bepaald.

Het zal ook heel interessant zijn om te observeren hoe delen van de bevolking zich nu gedragen, tot wier levenswijze het behoort om zich in grotere groepen in de open lucht op te houden. Hoe wil de overbelaste stadswacht van de gemeente vaststellen of het om een samenlevende familie gaat waarvoor de regeling niet geldt? Dit alleen al zou wel eens kunnen mislukken aan de moeilijkheid om met elkaar te kunnen communiceren.

In de realiteit zullen er bevolkingsgroepen zijn die speciale rechten genieten, omdat zij zich aan het “contactverbod” onttrekken en er van uit kunnen gaan dat de straf-voltrekking – eens temeer – alleen bij diegenen plaatsvindt die taalkundig en cultureel bereikbaar zijn. Waar moet iemand bang voor zijn, die de ervaring heeft opgedaan dat het bij de staatsmacht ontbreekt aan de wil om te handhaven? Daar komt nog een jonge generatie bij, waarvan menigeen vindt dat dit alles hem niet aan zou gaan.

Wie nu beslissingen neemt die boterzachte compromisboodschappen bevatten, creëert onzekerheid, wantrouwen en tweedracht

De politiek maakt een fout met het “contactverbod”. Ze laat aan diegenen, die sowieso niet echt geneigd zijn om zich aan de regels te houden, teveel speelruimte en zendt een signaal uit dat alles toch niet erg genoeg is om ingrijpende uitgaansbeperkingen op te leggen. Dat zeg ik niet, omdat ik graag de totale “lockdown” en de steeds verdergaande beperking van burgerrechten wil. Ik zeg het ook niet, omdat ik mezelf een inschatting met betrekking tot de gevaarlijkheid van het virus zou toevertrouwen.

Ik zeg het, omdat ik bang ben dat de “zowel-alsmede”-verordening voor onvrede zal zorgen. Wie in een crisis, waarin veel burgers heel bang zijn, beslissingen neemt die boterzachte compromisboodschappen bevatten, creëert onzekerheid, wantrouwen en tweedracht. Als de corona-pandemie eenmaal achter de rug is, zal de woede erover nawerken dat een deel van de samenleving regels gewoon geïgnoreerd, zich onsolidair gedragen of anderen zelfs bedreigd heeft.

Dit onbehagen bestaat al, maar het werd door de corona-uitbraak meestal niet als persoonlijke bedreiging gevoeld. In een door recessie geteisterd land met verbitterde verdelingsgevechten zullen de gevolgen drastischer zijn dan na het politiek grootst denkbare ongeluk van het jaar 2015. Nawerken zal ook de boosaardigheid van jonge idioten dat vooral de “milieuzwijnen” en de “oude blanke man” de dupe zullen zijn.

Het zal moeilijk zijn om deze samenleving weer te verenigen. Een “contactverbod”, dat bij de tig miljoenen, die zichzelf al vrijwillig beperkingen opleggen, onvermijdelijk de argwaan wekt dat anderen het ongegeneerd kunnen ontduiken, is hiervoor zeker de verkeerde manier.

Bron: https://philosophia-perennis.com

Door: Ramin Peymani

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2020/03/23 ... -niet-nat/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Pilgrim »

“De Slag om Aldi”...

Afbeelding

Monument ter herdenking van de Slag om Aldi in 2020.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Pilgrim »

Thaise koning doneert medische apparatuur aan ziekenhuis [goed voorbeeld doet goed volgen!?]

23 maart 2020

Afbeelding

De Thaise koning Vajiralongkorn (foto) heeft aan verschillende ziekenhuizen medische apparatuur gedoneerd. Dat melden Thaise media. De koning hoopt zo dat de ziekenhuizen hun mannetje kunnen staan tijdens de corona-crisis.

„De koning erkent dat er nog genoeg medische plekken zijn waar de apparatuur ontoereikend is tijdens deze crisis”, laat het hof weten. De koning heeft honderd beademingsapparaten uitgedeeld aan verschillende ziekenhuizen in Thailand. Welke dit precies zijn, is niet bekendgemaakt.

Thailand stelde onlangs de nieuwjaarsviering in april uit om te voorkomen dat het corona-virus zich verspreidt. Het feest zou worden gehouden van 13 tot 15 april. Wanneer het nu wordt gevierd, is nog niet bekend.

bron
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Pilgrim »

Corona drama’s in Spanje en VS; ‘Dit is echt geen griep’ zeggen geschokte artsen

Posted on 23/03/2020

Afbeelding
Dit Spaanse ziekenhuis wordt zó overspoeld met corona patiënten, dat ze –soms met zuurstofmasker op- in de hallen op de grond moeten worden gelegd.

Beeld dat alleen ouderen doodziek worden blijkt niet te kloppen: In Duitsland juist veel meer besmettingen onder de 50; In Spanje en VS worden alle leeftijden getroffen, ook kinderen – ‘Gezonde mensen gaan plotseling compleet onderuit, alsof ze door een vrachtwagen zijn overreden’

(05.05 uur) – Aan de stroom verwarrende, tegenstrijdige berichten en meningen over de verspreiding van het coronavirus komt maar geen einde. Virologen, epidemiologen, artsen en andere experts blijven elkaar tegenspreken over het gevaar van het virus, en de (on)zin van de getroffen maatregelen. Op basis van de statistieken uit Italië en Nederland zou kunnen worden geconcludeerd dat het virus voornamelijk 60-plussers met een slechte gezondheid treft. Kijken we echter naar Duitsland, Spanje en de VS, dan zien we dat ook veel 50-minners worden getroffen, waaronder ook kinderen. Uit Amerikaanse ziekenhuizen komen afschuwelijke verhalen, waaruit blijkt dat corona in de verste verte niet met een normale griep is te vergelijken, maar veel erger, gevaarlijker en dodelijker is.

Een arts in een ziekenhuis in New Orleans, die nog maar kort geleden alarm sloeg, werd door collega’s aanvankelijk niet serieus genomen. Ze dachten dat de media teveel een hype van corona maakten. ‘Maar achteraf bezien had hij gelijk om zo bezorgd te zijn,’ verklaarde een ademhalingsexpert die op de IC werkt, die volgens hem nu één grote corona afdeling is geworden. In het ziekenhuis liggen tientallen patiënten, waarvan ongeveer een derde aan de beademing moet.

‘Ik was geschokt toen ik zag dat dit veel erger is dan de griep’
‘Toen ik in het nieuws las over corona, wist ik dat het erg zou worden. Maar we hebben ieder jaar met de griep te maken, dus ik dacht dat het niet veel slechter zou worden. Echter, na het zien van Covid-19 patiënten kijk ik daar totaal anders tegenaan. Dit is veel beangstigender. Ik heb ook patiënten die nog maar net 40 zijn geweest. Ja, ik was best geschokt. Mensen die relatief gezond waren, met een minimale medische geschiedenis, die compleet onderuit gaan, alsof ze door een vrachtwagen zijn overreden.’

‘Dit virus legt mensen die helemaal fit en gezond zouden moeten zijn, lam. Patiënten die eerst minimaal worden ondersteund, met een beetje zuurstof, stoppen plotseling compleet met ademhalen, en kunnen dat helemaal niet meer.’

Talloze nog redelijk functionerende patiënten die positief op het virus testen en worden opgenomen, blijken letterlijk binnen seconden zeer ernstig ziek te worden, zo erg dat ze niet eens meer adem kunnen halen. ‘Hun longen worden gevuld met zoveel vloeistof, dat de zuurstof die daar zou moeten zitten wordt verdrongen. Dat wordt Acute Respiratory Distress Syndrome (ARDS) genoemd. Deze mensen zijn extreem moeilijk van zuurstof te voorzien, en hebben een heel hoog sterftepercentage van 40%. Om dit te managen moeten ze aan de beademingsapparatuur.’

Patiënten hebben gevoel te verdrinken; ‘Wat als dit maanden zo doorgaat?’
De ernst van de ARDS die corona patiënten krijgen is te vergelijken met (bijna) verdrinken. ‘Ik heb nog nooit een micro organisme of besmettelijk proces gezien dat zoveel en zo snel acute schade aan de longen aanrichtte. Dat heeft me echt geschokt... Zelfs als je ARDS overleeft, kun je zeer langdurige schade aan je longen oplopen.’

‘Toen ik mijn eerste coronapatiënt zo zag verslechteren, besefte ik hoe anders dit is, dat dit niet de griep is. Ik zag deze relatieve jonge man naar adem happen, terwijl er roze schuimige afscheiding uit zijn mond en adembuis kwamen. De apparatuur had het voor hem moeten doen, maar hij hapte nog steeds naar lucht. We moesten hem in bedwang houden, net als alle andere corona patiënten. Ze gaan echt hyperventileren en worstelen met ademhalen... Je hebt het gevoel dat je verdrinkt.’

‘Ik werk nu in diensten van 12 uur. We hebben vier keer zoveel beademingsapparaten dan normaal aanstaan, en hebben al zoveel patiënten. Het heel moeilijk genoeg mensen te vinden om de diensten te draaien. De kans dat we niet genoeg IC bedden meer hebben, is heel groot geworden. En dan? Als dit maanden zo doorgaat, en tientallen mensen sterven omdat we niet genoeg apparatuur hebben? Dan moeten we kiezen welke patiënten een grotere kans maken om te overleven, en welke niet. Ik heb gehoord dat dit in Italië al gebeurt.’ (1)

Atlanta: voorheen gezond meisje van 12 vecht voor haar leven
In een ziekenhuis in Atlanta vecht een voorheen kerngezond meisje van 12 voor haar leven. Haar neefje Justin Anthony zegt dat Emma op 15 maart de diagnose longontsteking kreeg. Afgelopen vrijdag bleek dat dit door het coronavirus was veroorzaakt. Ze ligt aan de beademing en haar toestand is stabiel.

Emma is recent niet op reis geweest. Het is niet bekend hoe ze het virus heeft opgelopen. Haar geval maakt duidelijk dat de jonge generaties weliswaar minder kwetsbaar, maar niet immuun zijn, zoals veel jongere Nederlanders ook nog lijken te denken. Sterker nog: in de VS is tot 20% van alle in het ziekenhuis opgenomen patiënten tussen de 20 en 44 jaar oud.

Uit dit statistiekje blijkt dat er grote verschillen tussen de getroffen landen zitten. In Duitsland (18.610 besmettingen, 55 doden) is maar liefst 84,5% van alle patiënten onder de 60, en slechts 15,5% 60-plusser. In Italíë (59.138 besmettingen, 5476 doden) is de meerderheid van de besmettingen (59,7%) juist 60+.

Afbeelding

Ziekenhuizen Spanje overvol, patiënten in gangen op de vloer gelegd
In Spanje (28.603 besmettingen, 1756 doden) zijn sommige ziekenhuizen zó overvol, dat verse corona patiënten in de gangen op de vloer worden gelegd (helaas zijn Brighteon video’s nog niet te embedden). Sommige patiënten hebben zuurstofmaskers op, maar ook voor hen zijn geen bedden meer beschikbaar. (2)

Nederland ligt met 4204 besmettingen en 179 doden op koers om Italië en Spanje achterna te gaan.

Xander

(1) Zero Hedge
(2) Hal Turner
(3) Hal Turner

https://www.xandernieuws.net/algemeen/c ... te-artsen/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Pilgrim »

Corona-virus – Nederland gaat dicht, duur onbekend

Door Hannibal · 13 maart 2020

Afbeelding

Het Corona-virus heeft tot gevolg dat Nederland zachtjesaan gaat sluiten. Hoe lang dat duren gaat is onbekend, maar dat het gebeurt is een feit.

Ik keek zonet even op Teletext, en de conclusie is onontkoombaar. Nederland is bezig te sluiten. Zeven van de acht artikeltjes over zaken in het binnenland hieronder betreffen het Corona-virus of de gevolgen er van, alle secundaire stukjes gaan ook al over Corona-gerelateerde zaken.

De staatsomroep heeft vanavond zelfs een speciaal programma voor mensen die vragen hebben.

Afbeelding

Officieel gaan de scholen nog niet dicht (het virus wordt vooral gevaarlijk geacht voor ouderen, zodat dat verdedigbaar is). Over leraren en hun gezondheid wordt heel luchtigjes heen gesprongen. Maar enfin, zo gezond was les geven op scholen toch al niet.

Indirect zien we hieraan dat de paniek veel groter is dan we willen toegeven – aan elkaar, en aan onszelf. Dat intussen ook alom de roep klinkt om diverse bedrijven (zoals horeca) te steunen et cetera is bijna een reflex, maar tevens een signaal van de afhankelijkheid die we psychisch tegenwoordig hebben van staatsbemoeienis. Niet iets waar je vrolijk van wordt.

Wat draait nog opdat het land overleeft? De logistiek, de (sociale en) draadloze media, en we moeten allemaal maar binnen blijven. Niet dat dat wordt afgekondigd – zo slim is men wel. Een straatverbod resulteert altijd opnieuw in ongewenste elementen die juist dan hun holen verlaten. Maar ik vrees dat als dit zich doorzet, we binnen de kortste keren beelden hebben zoals recent in het Chinese Wuhan:

Afbeelding

Dat geeft wel weer antwoord op de angstige vraag die ik hier en daar via Twitter verschijnen zag, of de bewoners van die stad niet al volledig zijn bezweken aan de ziekte? Gewonde of zieke dieren trekken zich terug in de bescherming van hun holen. Mensen zijn nog steeds niet veel meer dan wezens met diezelfde instincten.

Of ik u alvast een gezellig Pasen moet wensen? Ik hoop het niet.

Meer over het Corona-virus en haar economische gevolgen vindt u hier op Veren of Lood.

http://verenoflood.nu/corona-virus-nede ... -onbekend/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Pilgrim »

Kappersketens vertrouwen RIVM niet – Sluiten deuren om 13.00 uur

23 maart 2020

Afbeelding
Een kapper in een winkelstraat heeft besloten zij winkel te sluiten ivm het Coronavirus. ANP SANDER KONING

600 vestigingen dicht

Een aantal grote kappersketens gaat vanaf maandagmiddag 13.00 uur dicht vanwege de uitbraak van het nieuwe corona-virus. De ketens menen dat het in het algemene belang is om dicht te gaan, ondanks het advies van het RIVM dat kappers gewoon open kunnen blijven.

De grote ketens, aangesloten bij samenwerkingsverband Kappersunited, besloten tot de sluiting na de NL-Alert van zondag en de oproep van artsen in de media om binnen te blijven. “We hebben allemaal gezien dat de Nederlandse bevolking zich onvoldoende aan de gestelde afstandseisen houdt”, laat een woordvoerster van Kappersunited weten. De sluiting van de kapsalons moet verdere verspreiding van het virus helpen voorkomen.

Bij Kappersunited zijn ketens als BrainWash, Cosmo, Hizi Hair, Kinki Kappers en TEAM Kappers aangesloten. In totaal gaat het om vijftien ketens. Samen hebben zij ruim 600 vestigingen. In totaal telt Nederland ongeveer 25.000 kapperszaken en 45.000 kappers, waarvan het merendeel eigen baas is.

Kappersbrancheorganisatie ANKO had haar leden vorige week al opgeroepen de deuren te sluiten. Die organisatie vond het onverantwoord om te blijven knippen terwijl mensen anderhalve meter afstand moeten houden en zoveel mogelijk binnen moeten blijven. Veel kappers bleven echter open omdat ze mogelijk geen gebruik kunnen maken van regelingen als werktijdverkorting.

ANP

https://tpo.nl/2020/03/23/kappersketens ... 13-00-uur/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Pilgrim »

Coronacrisis: EU blijkt incompetent en wil daarom meer geld en macht

15 maart 2020

Afbeelding

Iedere week wisselen FVD Europarlementariërs Derk Jan Eppink en Rob Roos elkaar af in het schrijven van een column over hun ervaringen in Brussel.

De Verenigde Staten heeft deze week de grenzen voor reizigers uit Europa gesloten met uitzondering van Groot-Brittannië. Een buitengewoon strenge maatregel die president Trump woensdagavond bekendmaakte. Trump verweet de Europese Unie dat er onvoldoende maatregelen waren getroffen om reizigers uit China en andere ‘hotspots’ buiten de grenzen te houden. De Europese Unie keurde het inreisverbod af. Volgens EU-president Charles Michel is het besluit “eenzijdig en zonder overleg genomen”.


Collega Derk Jan Eppink en ik waren twee weken geleden nog in Washington DC en we hadden daar een boeiend overleg bij het Amerikaanse Ministerie van Financiën. Eén van de gespreksonderwerpen was de G20 topvan alle ministers van financiën - waaronder Duitsland, Frankrijk, Italië én de Europese Unie- in Saoedi-Arabië op 22 februari 2020. Terwijl een groot deel van de Chinese economie tot stilstand was gekomen en het coronavirus inmiddels ook in Italië ernstige vormen aannam, wilde de Europese ministers de G20 enkel gebruiken om over klimaat-maatregelen te praten. Uiteraard tot grote verbazing en ergernis van de Amerikaanse delegatie. Niet over corona, niet over de gevolgen daarvan op de wereldeconomie, maar over ‘klimaat-maatregelen’!

De EU heeft het virus onderschat en het onderwerp te lang gemeden. Daarmee is de afkeuring en verontwaardiging over het Amerikaanse inreisverbod vanuit Europa ongepast. Onze EU-bestuurders vegen hier alleen hun eigen straatje schoon. Natuurlijk hadden zij dit kunnen zien aankomen. Maar ze waren zoals altijd te druk binnen hun eigen bubbel. Waaronder alles en iedereen hun klimaatreligie opdringen. Trump was wel alert. Deze president sloot op 1 februari de grenzen voor reizigers uit China. Ook over die maatregel was de wereld verontwaardigd omdat het veel te vroeg zou zijn. Had de EU dat ook maar gedaan, want het navelstaren breekt ons nu op.

De Amerikaanse ambassadeur Pete Hoekstra maakte donderdagavond bij Jinek pijnlijk duidelijk hoe kwetsbaar de EU in de wedstrijd zit. “What is Europe?” vroeg hij. “This is not an EU sanction, this is Schengen.” Elk land binnen de EU heeft een andere strategie, maar de interne grenzen staan wagenwijd open voor vrij verkeer van personen. De ketting is zo sterk als het zwakste lidstaat. Daarmee kan je dus geen pandemie voorkomen. De crisissituatie in Italië loopt circa twee weken voor op de rest van de Europese Unie. Dat waren twee cruciale weken maar onze regeringsleiders hebben die kans laten liggen. Nederland en de andere lidstaten hadden gelijk de controle over de eigen landsgrenzen moeten oppakken en preventief de reizigers uit risicogebieden moeten weren.

Juist het tegenovergestelde gebeurt nu. Brussel benut deze crisis direct om meer macht en meer geld naar zich toe te trekken. Ironisch genoeg ‘voelen’ zij dat de mensen daarom vragen. “Never waste a good crisis” zei Winston Churchill en dat advies slaat de Europese Commissie blijkbaar niet in de wind. Zo misbruikte de EU eerder al de eurocrisis en nu lijkt het opnieuw te gebeuren. Eerst de boel uit de hand laten lopen en dan meer macht eisen om het ‘op te lossen’. We moeten voorkomen dat dit incompetente gedrag wordt beloond. Want had onze Tweede Kamer op 28 januari 2020 maar gehoor gegeven aan de oproep van Baudet om een spoeddebat te voeren over het coronavirus. En had minister Bruins van Medische Zorg en Sport de Kamer maar willen informeren over de succesvolle aanpak van Singapore, in plaats van alleen te kijken naar andere falende EU landen om ons heen. Dan hadden we als zelfstandige natie veel betere voorzorgsmaatregelen kunnen treffen. Dat had ons een hoop ellende bespaard.

Rob Roos, Europarlementariër voor Forum voor Democratie.

Volg mij op: Facebook: https://www.facebook.com/RobRoos.MEP

Instagram: robroos.mep

Twitter: @rob_roos

LinkedIn: linkedin.com/in/robroosnl

https://forumvoordemocratie.nl/ep/actue ... Nbed2YBnjw
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ariel »

Inmiddels zijn 213 mensen in Nederland overleden aan de gevolgen van het coronavirus. Het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) maakte maandag bekend dat er sinds zondag 34 doden zijn bijgekomen.

Daarmee komt het totaal aantal positief geteste mensen op 4749. Onder hen zijn 1230 mensen die in het ziekenhuis opgenomen zijn
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Pilgrim »

Deze coronaberichten op sociale media kloppen niet

Op sociale media gaan veel onjuiste berichten rond over het coronavirus en de pandemie. NUcheckt zet de veel gedeelde berichten op een rijtje.

Lees verder>>>
(Pas op: NU.nl is soms zelf ook niet altijd betrouwbaar.)
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door sjun »

Corona: Offene Grenzen, leere Straßen: Die Woche COMPACT
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Mahalingam »

Paniek in Buckingham Palace: medewerker heeft corona en prins Charles in quarantaine
De leden van het Britse koningshuis maken zich zorgen over hun gezondheid, melden de zondagskranten in Groot-Brittannië. Een medewerker van Buckingham Palace testte positief op het coronavirus, en daarnaast zou prins Charles (71) in dezelfde ruimte zijn geweest als prins Albert van Monaco, die eveneens geïnfecteerd is.
https://www.ad.nl/show/paniek-in-buckin ... ~a02f0caf/
Prins Albert van Monaco is als eerste royal positief getest op het coronavirus
Het is officieel: de eerste royal is getroffen door het coronavirus. Prins Albert II van Monaco is positief getest op het virus, blijkt uit een statement van zijn paleis. De prins zou op dit moment in het Princess Grace Hospital behandeld worden, al zou er 'geen reden zijn voor zorgen' voor zijn gezondheid. Wel is hij voor nu in quarantaine geplaatst.

Prins Albert II van Monaco is de eerste royal die getroffen is door het coronavirus, aldus Time. De Aartshertog van Oostenrijk, Karl von Habsburg, is ook positief getest op het virus, maar hij is slechts een royal in de traditionele zin. Albert is ook daadwerkelijk het ceremoniële hoofd van zijn land, en is daarmee ook het eerste staatshoofd dat positief getest is op het coronavirus.
https://www.vogue.nl/celebrity/nieuws/a ... ronavirus/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ariel »

Stupidity has no cure.

An Iranian cleric makes Coronavirus patients smell liquid to "cure" them.

The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Pilgrim »

Franse artsen klagen premier aan om corona: ‘Regering heeft vanaf het begin gelogen’

Posted on 23/03/2020

Afbeelding

Nederland vandaag: 4749 (= + 547) besmettingen en 213 (= +34) doden – Veel Nederlanders negeren sociale afstand; stranden, parken en OV weer vol

Net als in Italië en Spanje kunnen de Franse ziekenhuizen de stortvloed aan corona patiënten bijna niet meer aan. Drie Franse artsen hebben nu een officiële aanklacht ingediend tegen premier Philippe (foto (2)) en oud-minister van Volksgezondheid, Agnes Buzyn. Volgens de artsen wist de regering al in januari hoe gevaarlijk het coronavirus was, en hoe erg het allemaal zou worden, maar ‘kozen ze ervoor om niets te doen.’ Dit bevestigt de vermoedens dat de heersende politici het virus opzettelijk over Europa wilden laten verspreiden, om de ontstane crisis vervolgens aan te grijpen voor zeer drastische maatregelen die anders nooit zouden worden geaccepteerd.

‘Op zeker moment moet de waarheid worden verteld, en die is dat deze mensen vanaf het begin af aan hebben gelogen,’ verklaarde de advocaat van de drie artsen, Fabrice di Vizio. In de aanklacht wordt verwezen naar het interview dat minister Buzyn gaf aan de krant Le Monde, waarin ze zei spijt te hebben gekregen van haar besluit om af te treden en zich kandidaat te stellen voor het burgemeesterschap van Parijs:

‘Ik wist dat de tsunamigolf eraan kwam. Op 30 januari waarschuwde ik (premier) Edouard Philippe dat de verkiezingen mogelijk niet door zouden kunnen gaan. We hadden alles moeten stoppen, maar speelden toneel.’

Zou het credo ‘never let a good crisis go to waste’ alleen voor de Franse regering gelden?

Franse weerzin tegen falende overheid groeit
Parijs ontkent natuurlijk iets verkeerd te hebben gedaan, en zegt dat de reactie op het virus ‘bevredigend’ is. Desondanks is het aantal besmettingen en doden in het land pijlsnel opgelopen naar 16.018 / 674 (= 4,2% sterfte).

Volgens Di Vizio is de overheid nog steeds niet goed voorbereid, en zijn er grote tekorten in de ziekenhuizen. Het commentaar van Zero Hedge: ‘Het zou een absolute ramp zijn als de Franse artsen en verplegers zich aansluiten bij de protesten van de Gele Hesjes, puur omdat ze walgen van het falen van de regering. Vorige maand sloot de Franse brandweer zich er ook al bij aan.’ (1)

Nederland: 4749 besmettingen (= minimaal 15.000) en 213 doden
In Nederland zijn er nog eens 34 dodelijke slachtoffers bijgekomen, waardoor het totaal is opgelopen naar 213. De jongste overleden persoon was 55 jaar. Het totaal aantal geregistreerde besmettingen steeg naar 4749. Inmiddels geven ook de media toe dat het werkelijke aantal veel hoger ligt (waarschijnlijk tussen de 15.000 en 40.000).

Sociale afstand zal de verspreiding vertragen, maar gezien de wederom volle stranden, treinen en parken houdt lang niet iedereen zich hieraan. Experts zijn het totaal niet eens of dit nu goed of slecht is. Volgens de ene helft wordt het gevaar van het virus sterk overdreven, en zou de samenleving weer zo snel mogelijk aan het werk, naar school en de zon in moeten. De andere helft ziet juist een ramp van ongekende omvang gebeuren, en vindt dat er zo snel mogelijk een lockdown moet komen.

Xander

(1) Zero Hedge
(2) Afbeelding Edouard Philippe: WikiMedia Commons, bron Edouard Philippe-2, auteur Jacques Paquier, Creative Commons Attribution 2.0 Generic license.
Virus: Vektor Kunst, Pixabay (rechtenvrij)

https://www.xandernieuws.net/algemeen/f ... n-gelogen/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Pilgrim »

Afbeelding

We zijn net terug van een cruise. We hebben een fantastische tijd gehad!
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ariel »

Heftig. Maar het kan nog erger.

Het kabinet gaat strenger optreden tegen samenkomsten in Nederland. Het is niet meer toegestaan om met meer dan drie mensen de straat op te gaan. De politie kan torenhoge boetes uitdelen als burgemeesters een samenscholingsverbod verstandig vinden. Het kabinet wil verder dat kappers en nagelstudio’s de deuren sluiten.

Afbeelding
Sorry guys.
De regels voor groepsvorming worden aangescherpt. Wie met drie of meer mensen niet op anderhalve meter uit elkaar blijft kan problemen krijgen met handhavers.
Dat gaat straks voor problemen zorgen bij onze allochtone medemens. Die gaan deze regels gewis aan hun laars lappen. Hoe moet dat nou straks op de Haagse en Amsterdamse markt. Dat kunnen we onze mohammedaanse vrienden toch niet aandoen .
Afbeelding
Zo moeten winkels posters ophangen met corona-instructies en mogen niet te veel mensen in de supermarkt betreden. Zaken die zich daar niet aan houden kunnen worden gesloten.
Moeilijk in drukke steden. Als mensen niet met grote getale naar binnen mogen, gaat men in een kluitje voor de winkel deuren staan.


En samenkomsten worden tot 1 juni verboden en er geldt geen ondergrens meer voor 100 personen. Minister Grapperhaus (Justitie en Veiligheid) geeft burgemeesters de ruimte om groepsvorming te verbieden en kunnen locaties zoals stranden en parken sluiten. Boetes kunnen oplopen tot 400 euro voor particulieren en 4000 euro voor bedrijven.
En nu volgt het meest tragische nieuws. Zanger DRIES ROELVINK zit in zak en as. Hij moet, net als iedereen, leren leven met de crisis. :shock:
„Het maakt de wereld klein. Zowel als het gaat om mijn privéleven als zakelijke activiteiten heb ik niets te doen. Financieel kan ik het misschien nog een paar maanden uithouden, maar dan komt écht de bodem in zicht.”

De dagelijkse wandeling van de P.C. Hooftstraat naar de sportschool zit er niet meer in voor DRIES ROELVINK (61). Oók al niet meer… Zijn werk, lekker eten in fijne restaurants en de kilo’s er de volgende dag weer aftrainen, álles is stil komen te liggen.

„Vreselijk…. Kijk, ik ben géén miljonair en zal ook straks ergens van moeten leven. Ik wil beslist niet zielig doen, want de mensen die momenteel op de intensive care liggen of zieke mensen in hun omgeving kennen, hebben het natuurlijk vele malen zwaarder, maar dit is wel de keiharde realiteit waar ook ik mee te maken krijg als de crisis nog maanden voortduurt.”
:cry: Sterkte Roel. Heel Nederland leeft met je mee.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ariel »

Te laat volgens de doventolk.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ariel »

Oeps!!!!! :shock: Wat vervelend nou.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Pilgrim »

BREAKING!: Corona-virus – Kabinet verbiedt alle evenementen tot 1 juni – Burgemeesters mogen hard optreden

[...]

De maatregelen houden ook in dat Dodenherdenking op de Dam in Amsterdam niet doorgaat. De volgende stap is een totale lockdown, zei minister-president Mark Rutte tijdens een persconferentie maandagavond die u hier beneden kan terugkijken.

Terugkijken – De gehele persconferentie



https://tpo.nl/2020/03/23/coronavirus-k ... ot-1-juni/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Pilgrim »

Een denkbeeldig scenario

Geplaatst op 23 maart 2020

Afbeelding

Een denkbeeldig scenario, schrijf ik, maar dat hoeft helemaal niet denkbeeldig te zijn. Het Duitse ministerie van Financiën komt met een verklaring dat het wegens de lockdown een potje heeft liggen van € 200 miljard dat het wil gebruiken om bedrijven te steunen die getroffen worden door de lockdown. Enkele dagen later komt het ministerie van Financiën met de verklaring dat het de bedrijven wil steunen met € 500 miljard. Dat is een beetje vreemd, want als je € 200 miljard hebt kun je geen € 500 miljard uitgeven, dus gaat men een lening aan van € 300 miljard. Nu weten we allemaal wel dat er bijna zeker een bankencrash aan zit te komen en wat gaat er gebeuren als die crash er komt?

Dan wordt de bank die de lening verstrekt heeft, overgenomen door een andere bank. In dit geval waarschijnlijk de ECB, en die wil dan de leningen die afgesloten zijn per direct opeisen, wat die firma’s op dat moment natuurlijk niet kunnen wegens de gevolgen van corona. Dan krijg je een golf van onteigeningen, waardoor Europa het monopolie krijgt op de productie en we dus van de ene op de andere dag in een super-Venezuela beland zijn. En de toch al schatrijke wereldelite, die al bijna onmetelijk rijk is en nog rijker en machtiger wordt, en de communistische heilstaat die de Europese Commissie voorstaat, is in één klap een feit. Nergens in de media is hier iets over te lezen, terwijl, mits ze niet de roeptoeters zouden zijn van “Europa”, dit toch duidelijk naar voren zou moeten zijn gekomen.

Om even terug te komen op het corona-virus en de media. De vraag zou gesteld moeten worden waarom de slachtoffers van het virus allemaal over één kam geschoren worden en niet ingedeeld in groepen die met name boven de 60 jaar oud zijn en ook niet in mensen met meerdere kwalen, maar allemaal alleen maar genoemd worden als slachtoffer, terwijl toch allang duidelijk is dat dit heel duidelijk niet het geval is. Wat ook pertinent niet genoemd wordt, is dat in Italië een heel groot deel van de slachtoffers mensen zijn die ziek zijn geweest en antibiotica hebben gekregen, omdat daar in Italië al sinds mensenheugenis rondgestrooid wordt met antibiotica en die zooi al voorgeschreven wordt bij het minste of geringste kuchje, waardoor de weerstand bij veel Italianen tot het nulpunt is afgenomen.

Of het corona-virus nu wel of niet in Wuhan of ergens in Amerika ontwikkeld is, en of het van een vleermuis komt of niet, doet hier eigenlijk weinig ter zake, maar wat wel ter zake doet is het feit dat deze zogenaamde pandemie door Brussel zwaar overtrokken wordt. Zoals gezegd zijn de meeste dodelijke slachtoffers mensen van boven de 60 jaar, maar de enkeling die jonger is, wordt in de media breed uitgemeten en op die manier misbruikt om de hoax gaande te houden. We weten dat de maffia, die huist in de Europese Commissie, totaal geen scrupules kent en dat hetzelfde ook geldt voor de, met name, West Europese regeringen. Wat ook zeker niet vergeten mag worden, is dat vanuit Brussel al jarenlang gekeken wordt hoe men de Nederlandse burger kan beroven van de pensioenpotten, wat met het hierboven geschrevene een heel stuk makkelijker zal worden om zich die toe te eigenen.

Dan hebben we het Event 201 van vorig jaar, ik dacht oktober dat dit gehouden werd, waar een scenario werd gecreëerd gelijk aan wat nu speelt, zeg maar een soort van generale repetitie die georganiseerd werd door Bill Gates en mensen uit zijn kennissenkring, waarvan de meesten multimiljonair dan wel multimiljardair zijn. Dat Bill Gates tegenwoordig met zijn Foundation erg diep in de medische wetenschap genesteld zit, is algemeen bekend en dat hij zich tegenwoordig verkoopt als een soort filantroop mag wel enige verwondering wekken, want in werkelijkheid is hij een keihard zakenman die er niet voor terug zal deinzen om over enkele 10 tot 100 duizend lijken te gaan.

Om even terug te komen op de situatie in Duitsland. Als je even goed kijkt naar hetgeen er in Europa aan de hand is, kun je zien dat zich in de hele EU min of meer hetzelfde scenario afspeelt met wat kleine verschillen, zoals dat-wij hier ten overstaan van de rest van Europa “nog” geen lockdown hebben. Maar om het nog sterker te maken; de mensen die in de frontlinie staan tegen het corona-virus mogen pertinent niet getest worden en zelfs bij hoesten worden ze niet gecontroleerd of ze besmet zijn. Een kennis van mij werkt in de bejaardenzorg en heeft een temperatuur van 39 graden en kreeg van haar baas te horen dat dit geen reden is om in zelf quarantaine te gaan, want dat zou neerkomen op werkweigering, en let wel; dit komt van het RIVM heeft ze gehoord van haar baas. Het klonk haar onwaarschijnlijk in de oren, dus ging ze eens controleren of dat klopt. En inderdaad klopt het, vertelde ze mij.

Voor mij is dan de conclusie dat er 2 mogelijkheden zijn. Of men weet bij het RIVM niet waar men mee bezig is of men is op een misdadige manier bezig, waarbij ik wil opmerken dat ik zelf denk aan het laatste, en wel om de volgende reden. Niet dat het RIVM per se de mensen in de verzorging allemaal het hoekje om wil hebben, maar dat men bij het RIVM maar al te goed weet dat deze “pandemie” geen “pandemie” is, maar een gewone griepgolf die door de EU misbruikt wordt om de economie zo veel te schaden dat ze dat kleine beetje soevereiniteit die de landen nog hebben de nek om kan draaien om de totale macht over te nemen.

Dit hier neer geschreven hebbende, zou ik trouwens bij god niet weten hoe zo iets omgedraaid kan worden, en eerlijk gezegd hoop ik dat ik er faliekant naast zit, maar de tekenen wijze toch in de slechtste richting. En het idiote is dat ik voor hen daar in Brussel vanuit hun standpunt gezien zelfs nog begrip op kan brengen, want ze gaan daar voor een socialistische heilstaat. Momenteel zitten veel politieke partijen aan de rechterkant hun plannen nogal dwars, om het maar mild uit te drukken, en gaan ze nu met deze corona hoax vol op het orgel, omdat als ze te lang wachten rechts te veel macht krijgt in Europa en hun beurt voorbij is.

Door: “Henk der Niederländer”

https://ejbron.wordpress.com/2020/03/23 ... -scenario/
Dit een gewone griepgolf? Lijkt me sterk! :thinking:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Pilgrim »

Tweet Filip Dewinter



De voorzitster van de Europese Commissie, Ursula von der Leyen, leert ons hoe we onze handen moeten wassen, terwijl ze het “Europese volkslied” neuriet. Tot zover de bijdrage van de EU aan de bestrijding van het corona-virus!

Geplaatst via: E.J. Bron (via Twitter; Filip Dewinter)
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Pilgrim »

Corona-voorzorgsmaatregelen: “Islamisten” bespotten Duitse “kafirs”

Geplaatst op 23 maart 2020

Afbeelding

Voorbeeldig geïntegreerde “islamisten” midden in Duitsland nemen de corona-crisis tot aanleiding om hun gebruikelijke ressentimenten en vooroordelen tegenover ongelovigen, “kafirs”, ongeremd uit te leven. Dat niet-islamitische Duitsers nu regelmatig om redenen van infectiebescherming de handen wassen of “zich bedekken”, is voor hen aanleiding tot spot.

Islamitische websites op internet maken zich vrolijk over de corona-preventiemaatregelen van de autochtonen – alsof het hierbij om nieuw verkregen inzichten zou gaan, die de koran als sinds 1400 jaar zou bevatten. Dat het bij het gebod van het handen wassen net zomin om een rituele reiniging gaat als bij het dragen van mondkapjes om een vorm van versluiering – maar om hygiënische maatregelen, die in het overwegende grote deel van de islamitische hemisfeer nog niet eens in beginsel gerealiseerd zijn.

Dat maakt de haatpredikers van de islam natuurlijk geen bal uit. Hun collectieve minderwaardigheidscomplex, dat de eigen aanhangers een gevoel van superioriteit suggereert, ziet over het hoofd dat de gehate “ongelovigen” wetenschappelijk-medisch lichtjaren vooruit zijn op de islamitische stand van ontwikkeling. Zeker waren natuurkunde, oeroude geneeskundige kennis en Oriëntaalse geneeskunde in de Maghreb en de Mashreq fascinerend en eerbiedwekkend, maar wat Salafisten en Wahabieten aan hun aanhangers hier als superioriteit suggereren, zijn grove halve waarheden en bakerpraatjes voor een voor-middeleeuws wereldbeeld. Voor deze fanatiekelingen zijn blote handen om je reet mee schoon te maken in ieder geval belangrijker dan toiletpapier.

Bron: www.journalistenwatch.com

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2020/03/23 ... se-kafirs/
Het is zo langzamerhand wel duidelijk bij welke bevolkingsgroep de grootste klappen zullen vallen.

Er bestaan twee verschillende opvattingen over deze epidemie. De ene ziet het als gewone sterke griepepidemie die politiek uitgebuit wordt en daarom overdreven wordt voorgesteld en de ander ziet het als een epidemie die wel veel gevaarlijker is dan een griep. Jensen, die de eerste opvatting voorstaat, vergeleek de hype met de klimaathysterie waarbij óók overdreven en zinloze maatregelen worden genomen. Maar het verschil met deze epidemie is dat, als het virus echt zo gevaarlijk is, de effecten op zeer korte termijn al merkbaar zullen zijn terwijl bij de klimaathoax de voorspelde rampzalige effecten vaak tientallen jaren in de toekomst worden geprojecteerd. We zouden dus bij deze epidemie op zeer korte termijn (een paar weken) al moeten merken of het virus echt zo gevaarlijk is als ons wordt voorgesteld, maar... dat gaat immers niet door! Want evenééns op zeer korte termijn worden immers draconische maatregelen genomen om het virus in te dammen. We zouden op deze manier er dus niet achter kunnen komen wat er zou gebeuren als die draconische maatregelen niet genomen waren, want je zet immers geen mensenlevens op het spel.

Toch lijkt er nu mogelijkheid te bestaan om toch te controleren wat het effect van deze epidemie zou zijn als die krachtige maatregelen niet genomen zouden zijn. Want er lijkt immers een bevolkingsgroep te zijn (zelfs in een parallelsamenleving!) die zich helemaal niets aantrekt van al maatregelen. Als ze er niet veel meer hinder van het virus hebben dan de rest van de (autochtone!) bevolking valt het dus allemaal wel mee en is de epidemie dus niet veel meer dan een grote hype. Maar als het virus echt zo gevaarlijk is zullen er vele slachtoffers vallen onder allochtonen...
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Plaats reactie