Wat weten we nu van de coronacrisis?

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door hans van de mortel »

Afbeelding
Bericht op pagina 1 van de Diemer Courant van 7 mei 2020.

Mijn ex werkt bij Cordaan in Diemen. Ik breng en haal haar vier keer per dag op - vaak vanwege dubbel diensten (van 9-1 en 4-8). Mijn zoon (24) wil dat. Uit angst voor besmetting in de bus. Onzin. Maar ik doe dit uit overweging van familieliefde en rust in de tent. Ach, zo breekt de dag voor mij. Zij werkt veertig uur per week bij Coraan. Niet als verzorgster - wassen aan- en uitkleden van demente mensen - maar als hostess. Ik lach me rot om haar wanneer ze Piet imiteert die zelf niet meer weet waar hij het over heeft. Ze kan zo optreden in een cabaret-uitvoering via de tv. Er is nooit een probleem geweest met mondkapjes, anti-Chinese-virus-brillen, kleding en noem maar op. Er werken een aantal Marokkaanse vrouwen. Ik ken er een paar. Zij zijn hard nodig en doen goed werk. Helaas, eentje ervan draagt een hoofddoek. Zij kreeg Corona van Allah cadeau, maar mocht hem niet houden. Haar zoon Youssef (23), leuke gozer die ik goed ken, kreeg ook het virus. En toen? Alsof er niks aan de hand was. Corona is tenslotte een griep-variant. Na een week was alles weer in orde. Dat gebeurde ook bij onze recht-voor-zijn-raap-cabaretier Youp van het Hek, hartpatiënt en dikkertje. Opgenomen in ziekenhuis en na een week weer thuis. De vaste termijn voor simulanten (grapje).

Ik begrijp nog altijd die hele heisa niet rond het Chinese virus. Zo'n land als China is en blijkt toch wel even anders dan wat wij gewend zijn.

Hoe goed werkt de jaarlijkse griepprik?
Afbeelding

Voordat de griepprik op de markt is toegelaten, is er uitgebreid onderzoek gedaan naar de werking van de griepprik. Hieruit blijkt dat de griepprik tussen de 30% en 60% bescherming biedt tegen griep. Dit betekent dat als u de griepprik haalt, u minder kans heeft op griep.
Ik heb hier nog nooit aan meegedaan. De zwakken leggen het loodje, de sterken overleven. Dat is toch wat we zo graag willen horen over de rechtgeaarde theorie van de evolutie? NOU DAN! Tel uit je winst of sterf als bijdrage aan de vermindering van onze overbevolking!

POLITIEK IS SMERIG.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ariel »

hans van de mortel schreef:De zwakken leggen het loodje, de sterken overleven. Dat is toch wat we zo graag willen horen over de rechtgeaarde theorie van de evolutie? NOU DAN! Tel uit je winst of sterf als bijdrage aan de vermindering van onze overbevolking!
Steeds meer ‘coronabedden’ bezet door vijftigers en zestigers

Het jongere deel van de samenleving krijgt de komende tijd meer en meer vrijheden, maar de vraag is het of het die al niet nam. Het is juist deze groep die verhoudingsgewijs steeds meer ziekenhuisbedden bezet houdt. In april was bijna 55 procent van de coronapatiënten een 70-minner. In maart was dat nog maar 45 procent.

Dat blijkt uit een analyse van cijfers uit de dagelijkse rapporten van het RIVM, waarin veel details terug te vinden zijn over de bijna 11000 coronapatiënten die in maart en april in het ziekenhuis terecht kwamen. Vooral het aantal opnames van mensen tussen 50 en 65 jaar oud steeg relatief hard: ruim 30 procent van de patiënten kwam in april uit die leeftijdsgroep. In maart was dat nog maar 24 procent.

Maar waarom daalt het aantal oudere patiënten in de ziekenhuizen? Een mogelijke oorzaak zit in het gedrag van de bevolking, oppert arts-microbioloog Jan Kluytmans van het Amphia ziekenhuis in Breda. ,,Misschien hebben jongeren meer interactie en is er daardoor meer verspreiding?” Dat vraagteken plaatst Kluytmans niet voor niets, zegt hij er meteen bij. ,,Deze observatie heeft vele mogelijke oorzaken.”

Toch houden ouderen, van wie het overgrote merendeel zelfstandig woont, zich strikter aan de coronaregels dan jongeren, mogelijk uit angst voor de gevolgen van een besmetting. Uit onderzoek van bureau Newcom onder 5000 Nederlanders bleek onlangs dat 91 procent van de 75-plussers zich aan de regels houdt. In de leeftijdsgroep 16 tot 24 was dat 70 procent.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Pilgrim »

HAHA! De slager keurt zijn eigen vlees: OVV gaat op verzoek van kabinet onderzoek doen naar aanpak corona-crisis

Geplaatst op 7 mei 2020

Afbeelding

Hilarischer dan dit wordt het niet. Het mediakartel bericht vandaag dat de leiders van het partijkartel – dat wil zeggen, het kabinet – de Onderzoeksraad voor Veiligheid (OVV) opdracht heeft gegeven om te onderzoeken hoe datzelfde partijkartel is omgegaan met de corona-crisis.

“De raad gaat,” aldus mediakartel-outlet pur sang Nu.nl, “onder meer kijken naar de voorbereiding op een pandemie, de crisisbeheersing en de getroffen maatregelen. Ook wordt er gekeken naar het effect van de corona-crisis op kwetsbare mensen in de samenleving.” Dan hebben ze het dus over “zwakkeren” die in het verdomhoekje zijn gekomen, doordat reguliere zorg en maatschappelijke diensten zijn weggevallen.

Het kabinet is zelf in ieder geval heel blij met zichzelf. “Gelet op de ongekende omvang en impact van de coronacrisis op onze maatschappij zijn wij van mening dat de OVV bij uitstek de positie heeft om de crisisaanpak van het kabinet in al zijn relevante aspecten te evalueren,” aldus het kabinet. Jawel, ze hebben er écht zin in.

Op dit moment is de Raad om zich “voor te bereiden.” Er vindt namelijk nog geen onderzoek plaats omdat “de betrokken partijen nog volop bezig zijn met het bestrijden van de crisis.” Aldus Nu.nl, dat het op heerlijke wijze verwoordt — je krijgt bijna de indruk dat Rutte, Van Dissel en De Jonge een Superman cape dragen en het opnemen tegen één of andere vreselijke schurk die het hele universum wil vernietigen.

Afijn. Hoe dan ook: het punt is natuurlijk dat het wel heel moeilijk is om het eindoordeel van de OVV op voorhand serieus te nemen. Het heeft wel een heel hoog “wij van WC Eend” gehalte.

https://www.dagelijksestandaard.nl/2020 ... onacrisis/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Pilgrim »

Pandemie | Wie wist wat op welk moment? | Karel van Wolferen en Ramon Bril
7 mei 2020

De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Pilgrim »

Inbreng Geert Wilders Coronadebat (07-05-2020)

De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Pilgrim »

Ariel schreef:Kom op Pilgrim, deze mensen willen naar een bar, restaurant, strand, enz, enz... Deze mensen zijn dissidenten, dwarsliggers, die zich verzetten tegen de overheersende opvattingen of beleidslijnen van de politiek. Dat beseft zo'n slimme jongen als jij toch ook wel.
Bedankt voor je compliment, maar je krijgt me helaas niet helemaal hierin mee. Natuurlijk zijn er mensen die van meet af aan zo’n virus onderschatten en gewoon naar een café willen gaan ofzo, maar ik merk op de altmedia in het algemeen dat het daar helemaal niet over gaat maar dat iedereen zich zorgen maakt over de economische gevolgen en eventueel ook misbruik van de crisis. Hier een verhaal in de spoiler waar je natuurlijk niet mee eens bent maar goed weergeeft waar mensen zoals ik zich echt zorgen over maken. Volgens mij onderschat je de gevolgen van zo’n lockdown volledig. Het is een ramp! Miljoenen failliete bedrijven wereldwijd, werkloosheid, armoede, ellende,...
Spoiler! :
De voorspelde 5100 doden zijn bereikt, tijd om de balans op te maken

Geplaatst op 6 mei 2020

Afbeelding

Het is droevig dat de media tegen elkaar op boden met doden en ellende en dat de laagste voorspelling het uiteindelijk wordt. Het verwachte aantal van 5100 doden is behaald en het virus loopt op zijn laatste benen. Voor alle belangstellenden, maar vooral voor de mensen die tot nu toe niet meer logisch konden denken, geven we een tussentijdse evaluatie, want de wedstrijd is nog niet afgelopen. De economie staat namelijk voor een groot gedeelte nog op lockdown en Rutte en W. Alexander maken nauwelijks aanstalten hem met gezwinde spoed weer op te starten. Voor het aantal doden maakt wel of niet een lockdown geen verschil, want er zijn hier in verhouding niet minder doden dan in Zweden of Japan, waar géén lockdown was. Voor de economie maakt het wél veel uit, want door de lockdown wordt er een krimp van de economie verwacht tussen 7,5% en 15%. Misschien goed om even toe te lichten wat dat voor Nederland betekent.

We zitten in een peperdure, nutteloze lockdown

Na alle voorspellingen van tienduizenden tot honderdduizend doden in Nederland is het aantal van 5100 doden wel érg schraal. Het is de helft van het aantal griepdoden uit 2018 en vergelijkbaar met een gewone griep in andere jaren. Natuurlijk, ook deze keer levert het weer veel verdriet op voor wie het treft. Dit jaar extra veel, omdat bejaarden moedwillig werden opgesloten en zonder hun geliefden van verdriet en geestelijke uitputting gestorven zijn. Maar de ellende is nog niet voorbij hoor. Onze intelligente bestuurders hebben het land in een nutteloze lock-down geplaatst. En het meest opzienbarend is dat nog steeds niemand van onze 150 Kamerleden zijn mond open doet om dat te veranderen. Ze willen zelfs met z’n allen de grondwet veranderen om deze fratsen nog vaker uit te kunnen halen.

Heeft u enig idee wat er wordt aangericht?
Laten we uitgaan van het minimum krimpscenario van 7,5 %. Het Nationaal Inkomen van ons land is een dikke 800 miljard euro. Dat is het bedrag dat alle Nederlandse burgers en bedrijven sámen verdienen. 7,5% krimp betekent dat in Nederland per jaar 60 miljard minder verdiend gaat worden. Bij 17 miljoen inwoners is dat ruim 3500 euro per persoon per jaar. Een gezin van 4 personen gaat er € 14.000,- per jaar op achteruit. Daarvoor hebt u 0 extra levens gered, maar wél een rustige ochtendspits en dolfijnen terug in Venetië. En zoveel ontspanning en blauwe lucht, u bent weer hélemaal bij uzelf. En uw huisje en tuintje zijn weer keurig opgeknapt. Was het dat waard? Gelukkig merkt u het straks niet voor de volle € 3500,- in uw eigen portemonnee, want u bent gewend 60% van uw inkomen meteen aan de staat te geven, dat zijn € 2100,- U ziet uw inkomen dus maar met € 1400,- per persoon terug lopen. Voor het gezin is dit dan € 5600,- En dit is dan nog in het meest optimistische scenario...

Gelukkig werkt u bij de overheid
O ja, dat is waar, wat een geluk. Als je bij de overheid werkt, komt je geld vanzelf binnen. Weet u wat zo vervelend is: als het Nationaal Inkomen met € 60 miljard krimpt, krijgt de overheid over dat bedrag ook niet de 60% belasting, dus loopt vadertje staat € 36 miljard belasting mis. Jaar na jaar. En extra belasting heffen zal dit keer wel moeilijk worden als tienduizenden hun baan en inkomen verliezen en bedrijven niet of nauwelijks meer winst maken. Dan valt er voor de overheid ook niks meer te halen. Overheden in nood zetten dan als laatste redmiddel de gelddrukpers aan, zoals de ECB nu al enige jaren doet. Duitsland deed dat vóór de oorlog en ging dat goed? En hoe verging het onlangs nog Zimbabwe en Venezuela? Straks verdient u zóveel dat u met een kruiwagen geld uw brood kunt gaan halen. Maar dát zal niet gebeuren hoor met zulke intelligente bestuurders. Die laten u het bedrag pinnen. Dat is heel hygiënisch bovendien. En dan merkt u niets van het aantal nullen.....

Gezondheid gaat toch boven alles
Wat lief hè van al die mensen en ondernemers die op de televisie mochten verklaren dat ze hun zaak graag dicht deden om mensenlevens te redden. Dat gaf zo’n goed gevoel en verder vroegen ze zich helemaal niet af of dat verband tussen hun bedrijf opofferen en levens redden er wel was. Dat verband is er dus helemaal niet. Nu begint er misschien ergens een belletje te rinkelen, maar zitten ze opgesloten in hun eigen val. Met zijn allen verliezen ze dit jaar € 60 miljard waarmee ze van 5100 corona-doden waardig en in alle rust afscheid hadden kunnen nemen. Dat is € 12 miljoen per corona-dode. Iedere dode had daarvan zijn eigen privékliniek kunnen hebben met 6 private Intensive Cares. Eéntje voor iedere dag van de week. Of elk een landgoed van een paar honderd hectare met een eigen praalgraf. Zitten er bij die 150 Kamerleden niet een flink aantal die kort voor de corona-crisis nog gepleit hebben om de bejaarden maar geen ziekenhuisbehandeling meer te geven? Die medicijnen voor leukemie-patiëntjes te duur vonden? De gehandicapte zijn eigen rolstoel lieten betalen? Hoor je ze niet meer over. Groots als onze politici zijn, denken ze natuurlijk alleen nog maar mondiaal.

https://ejbron.wordpress.com/2020/05/06 ... -te-maken/
Ariel schreef:Stop nou eens Pilgrim, om dit virus te vergelijken met een griep. Het is geen griep.
Natuurlijk is het geen griep en dat zeg ik toch ook. Het is een coronavirus! De vergelijking wordt alleen gemaakt om aan te tonen hoe gevaarlijk dit virus wel of niet is in vergelijking met een griepvirus. Immers met een krachtig griepvirus heb je ook geen lockdown, maar nu wel. De rechtvaardiging voor de lockdown komt doordat men dit virus veel gevaarlijker acht dan een griepvirus, maar is dat (nog) wel zo?

Dat men in Japan meer gedisciplineerd is dan hier geloof ik best wel, maar of alleen dat het grote verschil kan verklaren met ons zonder dat er daar een lockdown is betwijfel ik toch wel een beetje. Wanneer we de opgeschoten jeugd en allochtonen niet meerekenen denk ik dat we in het bedrijfsleven ons vrijwel net zo goed aan de regels houden als daar. Tenminste dat is mijn ervaring in de zaak waar ik zelf werk. (Maar misschien in Japan nog ietsje beter.)
Ariel schreef:Nogmaals, stop hier mee Pilgrim. Corona is GEEN GRIEP. Jensen is een ophitser met zijn 11.000 griep doden. Gebruik zelf je verstand en doe je eigen onderzoek.
Nou, dat klinkt wel een beetje denigrerend hoor. :unhappy: Alsof ik mijn verstand niet kan gebruiken. Nogmaals, ik heb toch nooit gezegd dat het een griep is! Men vergelijkt corona soms met een griep om in te kunnen schatten hoe ernstig deze crisis is. En natuurlijk doe ik ook mijn eigen onderzoek, maar als je je eigen bron(!) even nakijkt (cursor op verticaal balkje houden) kun je in die statistiek zien dat er in de epidemie van 2017/2018 een oversterfte was van 9400 doden! Dat is de oversterfte, want er overlijden altijd gemiddeld ca. 250 tot 2000 per jaar aan griep. Als je dat meerekent kom je op ca. 11.000.

https://www.rivm.nl/monitoring-sterftecijfers-nederland

https://www.tubantia.nl/theo-hakkert/tw ... google.nl/
Ariel schreef:Waar? Xander struint het internet af naar artikelen en quotes die hem heel goed uitkomen. ...
Zou kunnen, maar geldt dat niet ook voor jou en mij of iedereen? Ze noemen dat ook wel cherrypicking. Ik heb overigens wel het idee dat er een team achter schuilgaat die sommige zaken zeer goed onderzoekt. Volgens mij is Xander eigenlijk een soort doorgeefluik van de Amerikaanse altmedia.
Ariel schreef:Zucht.... :no1: Je moet je informatie van betrouwbare sites afhalen Pilgrim. Kom met bewijzen.
https://www.rivm.nl/sites/default/files ... 1337_0.pdf

Op pagina 9: aantal doden in Nederland onder de 70 jaar en zonder onderliggende kwalen is 58. Dat is dus sinds het begin van de epidemie. (Overigens sterven er per dag gemiddeld 400 mensen.)
Ariel schreef:Je kan maar niet stoppen met je doorsnee griepepidemie die honderdduizenden doden veroorzaakt. Geloof wat je wil geloven Pilgrim. Ik kan je niet meer serieus nemen.
Nou ja, dat hoeft ook niet, maar die cijfers zijn hier al vrij vaak ter sprake gekomen. Ik zal gewoon nog wat extra serieuze bronnen geven. Je kan ze zelf ook wel vinden. Hier heb je wat:

https://www.nu.nl/gezondheid/5048717/to ... griep.html

https://nl.wikipedia.org/wiki/Griep
Toch veroorzaakt de griep jaarlijks 3 tot 5 miljoen ernstige zieken en 290.000 tot 650.000 doden.
https://www.who.int/news-room/detail/14 ... -each-year

https://www.ifpma.org/global-health-mat ... -globally/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6815659/
Ariel schreef:En dan gaan we allemaal dood van de honger.
Inderdaad en vooral in de arme landen... :unhappy:
Ariel schreef:Als die crash komt, dan zal ik jou mijn excuus aan bieden.
Ik zal je eraan houden, want je zult aan mij terugdenken. Ik zal er niet triomfantelijk over doen, maar eerder depressief. Maar als ik goed over je antwoord nadenk ga je je zelf hier dus niet op voorbereiden zoals ik (bijvoorbeeld geld van de bank halen en in goud/zilver omzetten). Daar hadden we het laatst nog over. Zelf doe ik dat wel en ik zal je vertellen dat ik nu echt ernst maak om te verhuizen ver weg naar het platteland. Ik ben nu bezig met papieren in orde te maken (inkomensverklaring e.d.). Ik wil ook een moestuin en zal ook beginnen met noodvoorraden, net als mijn neef. Ik wil nu zo snel mogelijk uit de grote stad weg... Morgen vertrek ik trouwens naar mijn vakantieadres bij mijn bejaarde moeder. Ik zal de mondkapjes meenemen. :wink2:

Zo te zien is er toch wat verdeeldheid in ons kamp gekomen, maar dat mag de pret niet drukken...
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Pilgrim »

Kapper in schuurtje op heterdaad betrapt na tip buurtbewoners

Jeroen Achtereekte, 07-05-20

Vanaf volgende week mogen de kapsalons weer open, maar een kapper uit Deventer kon niet wachten. Door een tip van buurtbewoners werd een illegale kapsalon in de tuin van iemand uit de Rivierenwijk ontdekt.

Op het moment dat de handhaving binnenkwam werd er iemand geknipt. De kapper en de klant zijn allebei beboet.

De gemeentelijke toezichthouders werden opgeroepen om een kijkje te nemen in de Rivierenwijk. Volgens een woordvoerder van de gemeente gaat het om een professionele kapper die normaal in een kapsalon werkt. De kapper had tijdelijk in zijn schuurtje wat ingericht.

Toen de toezichthouders bij het schuurtje kwamen was er een klant aanwezig die werd geknipt. Tot aanstaande maandag zijn contactberoepen zoals de kapper niet toegestaan. Daarom zijn zowel klant als kapper op de bon geslingerd. Voor de kapper gaat het om 4000 euro. De klant heeft door de actie een dure knipbeurt, zijn boete is 400 euro.

https://www.gelderlander.nl/overijssel/ ... boete-uit/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Pilgrim »

Toen ik in mijn stad door de hoofdstraat liep zag ik op de muur gekalkt: God help us! Het gaf me opeens een schok. Een soort graffity die je anders nooit ziet. Een uiting van angst? Voor het virus of... iets anders? :emm2:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Pilgrim »

Kabinet: grote evenementen moeten wachten op coronavaccin

Sebastiaan Quekel en Marlies van Leeuwen, 07-05-20

Pas als er een vaccin tegen het coronavirus is, kunnen grote evenementen weer worden gehouden. Tot die tijd is het gevaar te groot dat het virus daardoor weer opleeft, denkt het kabinet.

Veel van de strenge maatregelen tegen het coronavirus zijn of worden de komende tijd versoepeld. Zo gaan de scholen, horeca, sportverenigingen en culturele instellingen weer open. Maar van grote festivals en andere “massale evenementen met een landelijke uitstraling” komt het voorlopig niet, schrijft ‘coronaminister’ Hugo de Jonge aan de Tweede Kamer.

Organisatoren en publiek moeten afwachten, want een datum kan het kabinet voor de evenementen nog niet noemen. ,,We hopen natuurlijk op snel, maar een jaar of langer is heel reëel.”

Gelaten
Het kabinet was niet eerder zo stellig over de doorgang van grote evenementen zonder de beschikbaarheid van een vaccin. In de branche wordt gelaten gereageerd op het nieuws. ,,Dit lag natuurlijk in de lijn der verwachting”, zegt Arne Dee van Vereniging Nederlandse Poppodia en Festivals (VNPF). ,,Er was altijd al een grote kans dat ook de grotere festivals dit najaar, zoals Amsterdam Dance Event en Le Guess Who, niet door konden gaan. Maar het wordt ook spannend voor de festivals die voor mei volgend jaar gepland staan.”

Volgens Dee heeft een deel van de grotere festivals al aangegeven financieel gezond te zijn om volgend jaar een nieuwe editie te kunnen organiseren. ,,Maar of ze twee geannuleerde edities op rij kunnen overleven is nog maar de vraag. Het zijn echt superspannende tijden voor de branche.”

Vorige week kondigde de organisatie van de Wereldhavendagen al aan het evenement in het eerste weekend van september af te blazen. Er bestond weinig fiducie dat het evenement, dat jaarlijks zo'n 350.000 bezoekers trekt, door kon gaan ‘op de manier zoals het publiek van ons gewend is’.

https://www.bd.nl/show/kabinet-grote-ev ... google.nl/
Als je hier goed over nadenkt gaan we in de richting van een gedwongen vaccinatie... :emm2:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door sjun »

'They're drunk on power': Crenshaw blasts coronavirus restrictions
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door sjun »

TX Supreme Court orders salon owner be released from jail


Er gaat een enorme afrekening met de Democrats komen die zo'n juridisch systeem als erfenis van de Obama-administratie hebben gefabriceerd.

Salon owner Shelley Luther released from Dallas County Jail


Het lijkt me duidelijk dat de tirannieke politiek activistische rechter Eric Moye zich ergens verantwoorden moet. Een zaak om in de gaten te houden.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door sjun »

Gutfeld on Gov. Cuomo and the nursing home scandal
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door mercator »

hans van de mortel schreef: kreeg ook het virus. En toen? Alsof er niks aan de hand was. Corona is tenslotte een griep-variant. Na een week was alles weer in orde.
Zeker. Al die modellen van de experten, uiteenlopend van geen enkele doden tot miljoenen, gaan ervan uit dat het corona virus even onveranderlijk is als om het even welk ander dier. Raar dat iedereen zondermeer accepteert dat bijv. het weer moeilijk te voorspellen is maar wat dat virusje gaat doen dat denken ze allemaal te weten. Even de gegevens in de computer duwen en we weten het. En aan de hand van dat weten worden dan maatregelen genomen. Die mogelijk zinvol zijn maar even goed mogelijk ook niet.
Het grote plaatje wordt helemaal vergeten. Nl. dat de dood bij het leven hoort. Dat wil niet zeggen dat we het gevaar en de moeilijkheden moeten opzoeken maar ook geen dwaze dingen moeten gaan doen zoals de hele economie plat leggen.
Het argument dat ik nu al 2 maanden hoor we moeten de curve vervlakken zodat de IC diensten niet overbelast raken moeten we allemaal logisch vinden maar ik vind dat gewoon absurd. Stel nu dat er ipv 1000 plaatsen zijn we 10.000 plaatsen hebben dan zou er geen lockdown nodig zijn, kom nou. Beter is de capaciteit benutten en dan een triage te gaan doen. Dat klinkt hard maar dat doen dokters in normale omstandigheden voortdurend voor alle soorten aandoeningen maar daar werd tot nu toe nooit over gesproken.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Mahalingam
Berichten: 52145
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Mahalingam »

Zittend vanachter mijn geraniums zie ik hoe de wereld krankzinnig wordt door een virus.
Angst, slapeloze nachten, stress: Een op drie Nederlanders heeft psychische klachten door corona

Een grote groep Nederlanders heeft geestelijk last van de crisis. Veel van hen hadden al depressieve gevoelens, die nu zijn verergerd, zegt Derek de Beurs van het Trimbos-instituut.

De coronacrisis leidt bij sommige Nederlanders tot een verslechterde geestesgezondheid. In een online enquête van het Trimbos-instituut gaf een derde van de mensen aan met meer psychische klachten te kampen dan eerst. Zij hebben last van depressieve gevoelens, slaapproblemen en angst.

Het instituut ondervroeg drieduizend Nederlanders online over hun psychische gezondheid vóór en na de coronacrisis. Iedereen vanaf 18 kon meedoen. Bijna 40 procent van de respondenten ervaart meer stress sinds de crisis, omdat ze zich bijvoorbeeld meer zorgen maken over hun financiële toekomst en werk.

Van de groep mensen die meer stress ervaart, heeft 60 procent last van angstklachten en depressieve gevoelens. Ook heeft de helft vaker last van slaapproblemen en heeft een op de tien gedachten aan de dood.

Angst voor het virus zelf

Een kleine groep van de respondenten (13 procent) heeft angst voor het coronavirus zelf. Bij hen zijn de klachten het hevigst: daar kampt de overgrote meerderheid (80 procent) met depressieve gevoelens en angst. “Die groep moeten we extra goed in de gaten houden”, denkt Derek de Beurs, hoofd epidemiologie bij het instituut. “Hoe bieden we hen nu zorg? Want deze groep lijkt het meest kwetsbaar, en dat terwijl de GGZ-zorg nu moeilijker te bereiken is.”

Representatief voor de hele Nederlandse bevolking is het onderzoek niet: 83 procent van de respondenten is vrouw en relatief weinig jongeren reageerden op de oproep van het instituut. “Maar de uitkomst bevestigt wel wat we al dachten: de coronacrisis valt bij een grote groep mensen zwaar op hun dak”, vertelt De Beurs. “Respondenten die aangaven dat hun psychische gezondheid achteruit was gegaan tijdens deze crisis hadden vaker last van depressieve gevoelens en eenzaamheid.” Wij maken ons zorgen om deze toename van klachten.

De Beurs verwacht binnenkort een “tsunami aan psychologische klachten”, die voorlopig niet stopt. “Het aantal faillissementen blijft de komende tijd stijgen, net als het aantal mensen in rouw”, legt hij uit. “Ook de nasleep van de lockdown kan psychische problemen aanwakkeren.”

Nu al tekorten in geestelijke gezondheidszorg

De psychische gezondheid van Nederlanders behoeft daarom structurele aandacht, vindt de onderzoeker. “Juist als de coronacrisis straks voorbij is, moeten we mensen met klachten niet in de steek laten.” Daarvoor is een opschaling van de geestelijke gezondheidszorg nodig, denkt hij. “Dat is lastig, want er is nu al een tekort aan plekken in de GGZ, dat de komende tijd alleen maar zal stijgen.”

Om dat tekort op te vangen, is laagdrempelige zorg in de wijk een mogelijke oplossing, denkt de onderzoeker. “Daar kunnen mensen met psychische klachten in gesprek met ervaringsdeskundigen uit de buurt”, oppert hij. En E-health biedt kansen, denkt De Beurs. “Bijvoorbeeld door met mensen te videobellen of via apps. Het is niet hetzelfde als een echt consult, maar het geeft wel de mogelijkheid om eerder hulp te bieden aan mensen op een wachtlijst.”

Ook voor mensen met licht verslechterde klachten is hulp zoeken belangrijk, benadrukt hij. “Als je stress ervaart, wacht dan niet tot het ontploft. Zoek hulp. Praat met vrienden, of zoek contact met organisaties die hierin zijn gespecialiseerd. En neem vooral contact op met de huisarts voordat de klachten verergeren.”
We kunnen dus een stortvloed van verwarde mensen verwachten. En de gekkenhuizen zullen overvol raken.

https://www.trouw.nl/zorg/angst-slapelo ... ~bd39686a/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door mercator »

Pilgrim schreef:Als je hier goed over nadenkt gaan we in de richting van een gedwongen vaccinatie... :emm2:
Die verplichte vaccinaties zijn er toch al, polio, bof, mazelen, tetanus etc. Al goed dat ze er zijn, die ziekten komen hier nauwelijks nog voor. Griep vaccinatie dat is iets anders, elk jaar worden miljoenen mensen ingeënt en de griep blijft gewoon bestaan. Daar is een element placebo en big business van de farma industrie bij. Bij mijn weten is er voor sars, mers, hpv en ebola nooit een vaccin gevonden dus daarop hopen als het om corona gaat is zoals de terugkeer van Jezus afwachten.
Dus geen massa evenementen graag, dit jaar niet en nooit meer !
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door sjun »

Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door sjun »

Sheriff refusing to enforce lockdown: 'This is not the country I grew up in'
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door sjun »

Pilgrim schreef:
Kapper in schuurtje op heterdaad betrapt na tip buurtbewoners

Jeroen Achtereekte, 07-05-20

Vanaf volgende week mogen de kapsalons weer open, maar een kapper uit Deventer kon niet wachten. Door een tip van buurtbewoners werd een illegale kapsalon in de tuin van iemand uit de Rivierenwijk ontdekt.

Op het moment dat de handhaving binnenkwam werd er iemand geknipt. De kapper en de klant zijn allebei beboet.

De gemeentelijke toezichthouders werden opgeroepen om een kijkje te nemen in de Rivierenwijk. Volgens een woordvoerder van de gemeente gaat het om een professionele kapper die normaal in een kapsalon werkt. De kapper had tijdelijk in zijn schuurtje wat ingericht.

Toen de toezichthouders bij het schuurtje kwamen was er een klant aanwezig die werd geknipt. Tot aanstaande maandag zijn contactberoepen zoals de kapper niet toegestaan. Daarom zijn zowel klant als kapper op de bon geslingerd. Voor de kapper gaat het om 4000 euro. De klant heeft door de actie een dure knipbeurt, zijn boete is 400 euro.

https://www.gelderlander.nl/overijssel/ ... boete-uit/
De Duitse bezetter is amper 75 jaar geleden verdwenen en nu is er al weer klikgraag volk. Zou het nog kopgeld opgestreken hebben voor de tip?
Afbeelding
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Pilgrim »

Huisarts Rob Elens: “Corona mag blijkbaar niet genezen, want iedereen moet aan de vaccins.” (vanaf 1:10)
8 mei 2020

De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Pilgrim »

“Om corona te bestrijden hoef je vrijwel niets te doen. Je hoeft alleen maar de ouderen te beschermen”, zegt dr. Knut M. Wittkowski, die meer dan 20 jaar lang aan het hoofd stond van de afdeling epidemiologie van de Rockefeller University in Amerika. Lockdowns werken niet en mogelijk zelfs contraproductief. Artsen die kritisch zijn over de coronamaatregelen zeggen dat, lockdowns ons immuunsysteem juist verzwakken. Vertraging van de groepsimmuniteit door lockdowns veroorzaakt een langere blootstelling van de kwetsbaren aan het virus en opent de mogelijkheid (als de groepsimmuniteit daadwerkelijk niet voldoende is opgebouwd door de lockdowns) dat de epidemie weer opnieuw de kop opsteekt. We laten elke jaar de griepgolf gewoon ongestoord z’n gaan, om zo snel mogelijk groepsimmuniteit te bereiken. Daarna beschermt groepsimmuniteit de gehele populatie, inclusief de kwetsbaren. Ons lichaam maakt zelf micro-organismen aan om ons lichaam te herstellen. Als je dit begrijpt dan kun je concluderen dat een vaccin niet nodig is en de maatregelen niet gerechtvaardigd zijn zelfs al zouden de cijfers die nu genoemd worden of straks genoemd gaan worden in de mainstream media kloppen…

[...] En wie wil reizen of werken voor bepaalde werkgevers of deelnemen aan bepaalde activiteiten: kan straks niet meer zonder vaccin… Vaccine voor virus is vrijwel ONMOGELIJK. Virussen muteren altijd en een vaccin voor COVID-19 helpt niet voor COVID-20 (er is wel een vaccin tegen het mazelen, omdat dit virus niet muteert).

https://zlj13051967.wordpress.com/2020/05/07/42602/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Pilgrim »

Seks voor singles in coronatijd: via webcam of solo op 1,5 meter afstand

Edwin van der Aa, 08-05-20

Afbeelding

Singles die seks willen hebben in coronatijd, kunnen het best aan webcamseks doen met hun date. Als ze toch af willen spreken, is afstand houden en masturberen in het bijzijn van de ander de beste optie. Dat adviseert Soa Aids Nederland.

De organisatie stelt dat het niet reëel is om van mensen te verwachten dat ze voor een langere tijd intimiteit en seks mijden. Maar momenteel kunnen alleen mensen met een vaste en samenwonende partner nog seks hebben volgens de coronaregels. Miljoenen singles moeten dus op zoek naar haalbare alternatieven.

Hanna Bos, arts infectieziektebestrijding van Soa Aids Nederland: ,,We moeten mensen zonder een vaste partner voorzien van informatie om het risico op een coronabesmetting zo klein mogelijk te houden, als ze ervoor kiezen seks te hebben. Zo kunnen ze zelf een keuze maken die het beste bij ze past en zichzelf en anderen beschermen.”

Webcam en chatten
Wat betekent dat concreet voor singles die willen daten en misschien wel meer? Je spreekt niet af, maar houdt het op webcam en chatten, al of niet met seksspeeltjes erbij. Als je wel afspreekt dan hou je 1,5 meter afstand en doe je aan soloseks in het bijzijn van die ander.

,,Dat heeft het minste risico op een corona-besmetting en is in lijn met de regels van het RIVM’’, aldus het advies van de organisatie.

Na twee weken zonder corona-klachten (verkoudheid, niezen, hoesten, benauwdheid), wordt het vervolgens mogelijk om intimiteit of seks te hebben waarbij je dichter bij elkaar komt. Dit advies geldt ook voor mensen met een friend with benefits of vast knuffelmaatje.

Tot slot: als het dan tot de daad gaat komen, was eerst je handen en je geslachtsdelen (penis, vagina, anus) voordat je seks hebt of intiem bent. En neem zo weinig mogelijk het openbaar vervoer. Loop, ga met de fiets of auto. Was ook je handen na seks of intimiteit.

https://www.ad.nl/gezond/seks-voor-sing ... press.com/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Pilgrim »

Afbeelding

Wie denk je wel niet dat ik ben?? Ik ben niet één van die sletten die bij de eerste date haar masker afdoet!
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Pilgrim »

Kardinalen waarschuwen voor NWO: “Er bestaan machten, die corona misbruiken voor de greep naar de wereldheerschappij”

Geplaatst op 8 mei 2020

Afbeelding

In een opzienbarend appel richten gerenommeerde kardinalen, bisschoppen, hoge geestelijken en prominente katholieke intellectuelen uit de hele wereld zich tegen het misbruik van het corona-virus om de openbare godsdienstbeoefening te verbieden en een soort nieuwe werelddictatuur op te richten.

Na de kataplexie in de corona-crisis schijnt de katholieke kerk weer naar haar oude grootsheid terug te keren. In ieder geval als het om gerenommeerde kardinalen zoals Robert Sarah, Jasin Pujats, Gerhard Müller en Joseph Zen evenals tientallen bisschoppen, priesters en intellectuelen gaat.

“Van haat vervulde technologische tirannie”
In een dramatische oproep waarschuwen deze prominente katholieken voor de vestiging van totalitaire praktijken, die onder het voorwendsel van de indamming van Covid-19 al heersen of die men van plan is in te voeren.

De drie centrale eisen zijn samenvattend als volgt weer te geven”
  • Laten we niet toestaan dat eeuwen christelijke beschaving met het smoesje van een virus uitgeroeid worden, om een van haat vervulde technologische tirannie op te richten, waarin naamloze en gezichtsloze mensen over het lot van de wereld beslissen door zich tot een virtuele realiteit te beperken.
  • De criminalisering van persoonlijke en sociale betrekkingen moet als onacceptabel deel van het project van diegenen worden beschouwd, die de isolering van mensen eisen om hen beter te kunnen manipuleren en domineren.
  • Wij eisen dat de beperkingen voor de celebratie van de openbare godsdienstbeoefening opgeheven worden.
Daar hebben katholieken in de hele wereld met smart op gewacht
Met dit statement schijnt de katholieke kerk zich – na een pijnlijk proces van aanpappen, in Duitsland zelfs gelijkschakeling met de wereldlijke macht – opnieuw van haar functie als doorn in het vlees van de wereldlijke tijdgeest, als correctief tegen de wereldlijke machten bewust te worden.

Tegelijk hebben de katholieke Herders aan de zwaksten van de zwakken – of ze nu katholiek zijn of niet – moedig een stem gegeven; aan diegenen, die men op dit moment graag neer knuppelt als “gekken” en “warhoofden”. Die men sociaal isoleert, intimideert om zijn ideologie door te drukken.

Daarmee hebben deze opvolgers van de apostelen zichzelf als authentieke vertegenwoordigers van de boodschap van Jezus bewezen. Wanneer zal de opvolger van de heilige Petrus hen volgen met een duidelijk pleidooi voor de rechten van God en de mensen?

Bron: https://philosophia-perennis.com

Door: David Berger

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2020/05/08 ... rschappij/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door King George »

Er hoeft in een AZC maar even Corona uit te breken en alle grof geschut wordt ingezet om te testen. Voor verplegers is testen dan weer niet belangrijk. Verschil moet er zijn, toch? Asielzoekers zijn het Herrenvolk; Verplegers niet. Zoveel is duidelijk.
  • Verpleeghuizen wilden al vroeg testen maar werden geweigerd

    Terwijl verpleeghuizen in maart probeerden een ramp af te wenden, liepen zij vast in onduidelijkheid over richtlijnen en beschikbaarheid van testen. ‘We wilden personeel laten testen, maar we mochten niet.’

    Belia Heilbron en Karlijn Kuijpers (Investico) en Marco Visser9 mei 2020, 1:00

    Verpleeghuizen hebben vanaf begin maart geprobeerd hun personeel te laten testen op Covid-19, maar werden geweigerd door laboratoria hoewel die soms voldoende testcapaciteit in huis hadden. Zelfs toen vanaf half maart bezoek aan verpleeghuizen werd verboden en de urgentie opliep, konden zij nog steeds nergens terecht omdat laboratoria vasthielden aan de RIVM-richtlijnen.

    Dat blijkt uit onderzoek van platform voor onderzoeksjournalistiek Investico voor Trouw, ‘Argos’ en De Groene Amsterdammer. “De maand maart was cruciaal. We wilden personeel laten testen, maar we mochten niet”, zegt directeur Peter Hoppener van zorgorganisatie Vivent uit Den Bosch. “Terwijl nu blijkt dat personeel ongewild voor een flink deel van de besmettingen heeft gezorgd.”

    Zorgorganisatie Vivent werd begin maart de deur gewezen toen het probeerde zijn medewerkers te laten testen. Volgens het RIVM moesten verpleeghuismedewerkers met klachten ongetest thuisblijven. Onmogelijk, zegt Hoppener. “We hebben de mensen hard nodig. Je kan niet tegen een afdeling met twintig mensen met psychogeriatrische problemen zeggen: vandaag even geen personeel.”

    Wildgroei aan laboratoria

    De weigering was mede het gevolg van het ontbreken van een landelijk overzicht van beschikbare capaciteit. Marktwerking leidde de afgelopen tien jaar tot een wildgroei aan laboratoria. Waar voorheen één of twee labs per regio waren, zijn er nu landelijk ruim honderd. Volgens GGD’ers en arts-microbiologen is het overzicht zoek.

    Star-shl, het grootste laboratorium van Nederland, had naar eigen zeggen wel capaciteit, maar weigerde aanvankelijk verpleeghuizen omdat het RIVM dit voorschreef. “Er kwamen verpleeghuizen die wilden testen, maar wij zeiden: ‘We testen alleen huisartsen en verloskundigen. Dat is wat we volgens de richtlijnen mogen doen.’ Pas gaandeweg hebben we verpleeghuizen erbij genomen.”

    Niet alleen de laboratoria, maar ook de verpleeghuizen voelden zich gehinderd door de RIVM-richtlijn. “Op 20 maart werd de situatie zo serieus dat we graag wilden testen. Maar we zaten vast aan de richtlijnen van het RIVM”, zegt een woordvoerder van verpleeghuis De Zellingen.

    Andere aanpak in het noorden

    Het regionaal crisisoverleg in Noord-Nederland besluit juist om vanaf half maart – tegen de RIVM-richtlijnen in – verpleeghuispersoneel te gaan testen. In het noorden was de uitbraak minder ernstig, “maar het snelle testen heeft eraan bijgedragen dat de epidemie relatief beperkt is gebleven”, zegt arts Machiel Vonk van de GGD Groningen.

    In de eerste maand van de coronacrisis bestond geen landelijk overzicht van capaciteit of tekorten. In een Kamerbrief van 31 maart noemt minister De Jonge de zogenoemde ‘huisartsenlabs’, die gezamenlijk duizenden tests per dag kunnen doen, niet eens. Wanneer ‘coronagezant’ Feike Sijbesma eind maart wordt aangesteld, moet hij nog beginnen met het maken van een overzicht van de testcapaciteit.

    Wanneer begin april de RIVM-richtlijnen worden versoepeld en ook verpleeghuispersoneel mag worden getest, lukt het in Brabant nog steeds niet. “Er was onduidelijkheid, we kregen geen formeel bericht over in welk laboratorium we moesten testen”, zegt Hoppener van Vivent. “In het ziekenhuis konden we niet terecht, dat was allemaal onduidelijk.”

    'De vraag weet het aanbod kennelijk niet goed te vinden'

    Bij Star-shl bleek inmiddels wel voldoende capaciteit te zijn. “Ik was verbouwereerd”, aldus Hoppener. “Waarom zitten wij dan te wachten?” “De vraag weet het aanbod kennelijk niet goed te vinden”, zegt Jeroen Bos van Star-shl. “We hebben contact gelegd met huisartsen en overlegorganen in verschillende regio’s, maar het komt toch weinig door.”

    Wanneer Hoppener vanaf 15 april de eerste testen laat uitvoeren zijn die aanvankelijk bij de helft van alle personeel met klachten positief. “Nu zitten we op het landelijk gemiddelde van ongeveer dertig procent.” Inmiddels zijn in veertig procent van alle Nederlandse verpleeghuizen coronabesmettingen geconstateerd.

    Het RIVM laat weten dat de richtlijn niet dwingend is, maar richtinggevend. “Uiteraard kunnen zorgprofessionals eigen afwegingen maken”, zegt een woordvoerder. Het RIVM ontkent dat er een gebrek aan overzicht was. “Er staat een lijst met laboratoria op onze website”, zegt de woordvoerder. “De capaciteit zal ongetwijfeld ook bekend zijn.”

    Het ministerie van volksgezondheid laat in een reactie weten dat reguliere diagnostiek in Nederland decentraal is georganiseerd. Het ministerie heeft eind maart een landelijke coördinatiestructuur opgezet om ‘een vollediger inzicht te verkrijgen in de testcapaciteit.’
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door mercator »

Pilgrim schreef:Vaccine voor virus is vrijwel ONMOGELIJK. Virussen muteren altijd en een vaccin voor COVID-19 helpt niet voor COVID-20 (er is wel een vaccin tegen het mazelen, omdat dit virus niet muteert).
In België is er zowaar een "deskundige" die een totale lockdown wil, zonder tijdslimiet, totdat er een vaccin is gevonden ! Een ongelooflijk dwaas idee maar dat in alle ernst besproken wordt. De politici hebben de facto het bestuur overgedragen aan een half dozijn wetenschappers of pseudo-wetenschappers, allemaal van extreem linkse of groene signatuur. Dus allemaal lui die nooit van hun leven 1 dag gewerkt hebben en denken dat je de economie kan aan en uit zetten zoals het licht in de kamer.
Van dat vaccin , dat verwondert me niks . Moesten die griepvaccins echt werken dan was de griep uitgeroeid, zoals cholera en pest.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Plaats reactie