Wat weten we nu van de coronacrisis?

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ariel »

Ondernemers hameren op lage besmettingscijfers in sector

Horeca woest: ’We kunnen niet braafste jongetje van de klas blijven

Horecaondernemers zijn woedend over het voorgenomen besluit om de horeca vanaf zaterdag vanaf 19 uur te sluiten. Vooral omdat, zo zeggen ze, er maar weinig coronabesmettingen in de horeca ontstaan.

Veel ondernemers hameren op het percentage dat het RIVM zelf bekend heeft gemaakt qua infecties met Covid-19: de voorbije week was de horeca voor minder dan 3 procent verantwoordelijk voor het aantal besmettingen.

„Dat is ongelooflijk”, zegt ondernemer Ruud Bakker uit Eindhoven, bekend van de zaak Dommel 18 en voorzitter van Koninklijke Horeca Nederland in Eindhoven. „Wéér de horeca. Waarom steeds? Het kabinet plakt opnieuw een pleistertje op een kleine bloeding, maar de grote wond wordt niet behandeld.”

Oproepen tot open blijven
Hij stelt dat het aantal oproepen tot protest flink oploopt. „Ik weet dat het niet mag, maar er komen oproepen om toch gewoon open te blijven in de avond. We móeten een keer een statement maken, kunnen niet als het braafste jongetje van de klas aan de gang blijven. De groepsapps lopen over, de telefoon staat roodgloeiend.”

Volgens Bakker zijn horecaondernemers het geloof in de overheid compleet verloren. „Vorig jaar dacht ik zelf dat ik een maand dicht zou moeten, zo was ook gemeld, maar ik ben veel langer dicht geweest. De geloofwaardigheid van al die politici is enorm laag, hoor ik ook om me heen. Ik hoop echt dat de bevolking ook eens in actie komt, dat mensen laten weten dat dit gewoon niet kan. Het water staat ons aan de lippen? Welnee, het klotst er al lang overheen.”

Sommige ondernemers wachten het besluit, vrijdagavond aangekondigd door minister De Jonge en minister-president Rutte, niet af. Zij hebben uit wanhoop en frustratie zelf de stekker al uit hun plannen getrokken.

Zoals café Het Heerenhuis en eetcafé De Toog in de Zaanstreek. Ze zouden meedoen met de 49e zogeheten ’Bokketocht’ komend weekeinde, maar hebben weinig vertrouwen in een ongestoord evenement.

Schade enorm
„We kunnen onmogelijk wachten tot vrijdagavond 19 uur, wanneer de persconferentie is”, zeggen Willem en Karin van het bestuur ’Zaanse Bokketochie’ in een verklaring op Facebook. „Er komt heel wat bij kijken om alles in goede banen te leiden. Denk aan vele spullen die ingehuurd moeten worden: fietsenrekken, toiletwagens, frietwagens et cetera. En de kosten daarvan. In het ombouwen zit veel tijd en energie. Als het kabinet vrijdag alsnog besluit dat de nieuwe regels per direct op zaterdag in zullen gaan is de schade enorm!”

Overigens hebben vier andere zaken die aan het jaarlijkse evenement meedoen wel besloten te wachten tot de persconferentie voor ze een besluit nemen over hun deelname, omdat zij qua kosten en organisatie minder risico lopen.

Elders in Brabant is ook met woede gereageerd op het besluit om, opnieuw, de horeca tot – zo voelen ze dat – zondeboek te bombarderen. „Je zal wel begrijpen dat iedereen op zijn achterste benen staat”, zegt Harold Schuurbiers, eigenaar van Schenklokaal Prins Heerlijk in Bergen op Zoom.

„Vooral het beleid is niet meer te volgen. Wat ik van mede-ondernemers begrijp is dat iedereen eerst de persconferentie af wil wachten, maar dat niemand meer vertrouwen heeft in ons kabinet. Vooral om het feit dat de theaters, bioscopen et cetera wel open mogen blijven, en de horeca niet.”

Ook in het oosten van het land is er volop onbegrip. „Als er één branche is die het afgelopen anderhalf jaar zwaar is geraakt door alle maatregelen, dan is het de horeca wel”, zegt Erwin Kwakman van cultuurpodium en muziekcafé De Cactus in Hengelo tegen RTV Oost.

„Maar als er één branche is die altijd heeft geprobeerd om zich aan alle maatregelen te houden, dan is dat ook de horeca. Bovendien blijkt uit allerlei onderzoeken dat de horeca, net als de theaters en bioscopen geen besmettingshaarden zijn.”

’Niet gehoord’
Kwakman laat de persconferentie aan zich voorbijgaan, zegt hij. Hij kan het niet aanhoren. „Te veel stress. Horecaondernemers proberen aan alle kanten hun best doen, maar we worden niet gehoord. We worden vermalen door het systeem. Ik snap nu hoe die slachtoffers van de toeslagenaffaire zich voelen, want zo voel ik me ook.”

Toch zegt hij ’geen keus te hebben’. Hij moet wel tijdelijk sluiten. „Ik vind het best angstig wat er allemaal gaande is, maar ik moet wel mee. Wat kan ik anders? De stekker eruit trekken lijkt steeds meer een reële optie te worden, maar dan ben ik mijn pensioen kwijt.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ali Yas »

King George schreef:
vr nov 12, 2021 1:18 pm
En passant ook de groepsgrootte tot maximaal 4 beperkt tijdens Sinterklaas, Kerst en Oud en Nieuw.
Wie je in je eigen huis uitnodigt gaat de overheid niets aan.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ariel »

Ali Yas schreef:
vr nov 12, 2021 1:30 pm
King George schreef:
vr nov 12, 2021 1:18 pm
En passant ook de groepsgrootte tot maximaal 4 beperkt tijdens Sinterklaas, Kerst en Oud en Nieuw.
Wie je in je eigen huis uitnodigt gaat de overheid niets aan.
Wij hebben ons nog nooit aan maximale groepsgrootte gehouden, dus ook nu zullen we dat niet doen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ali Yas »

Horecaondernemers zijn woedend over het voorgenomen besluit om de horeca vanaf zaterdag vanaf 19 uur te sluiten.
Terecht. Het is broodroof.
Vooral omdat, zo zeggen ze, er maar weinig coronabesmettingen in de horeca ontstaan.
Dat doet er niet eens toe.
„Wéér de horeca. Waarom steeds?
Het juiste antwoord op die vraag kon wel eens heel pijnlijk zijn. Het gaat niet om het pakken van de ondernemers, dat is slechts bijkomende schade, maar om het straffen van de burger. De horeca is een belangrijke bron van levensvreugde en door dat af te nemen kan de overheid de burgers manipuleren.
Volgens Bakker zijn horecaondernemers het geloof in de overheid compleet verloren.
Ja, maar zolang de rest van de bevolking de overheid nog vertrouwt, of tenminste het gezag op deze terreinen accepteert, gebeurt er niks.
Ik hoop echt dat de bevolking ook eens in actie komt, dat mensen laten weten dat dit gewoon niet kan.
Dat hoop ik ook. En die actie zou moeten zijn: het straal negeren van al die rare dictaten. Maar dan wel in meerderheid graag.

De horeca-ondernemers kunnen ook iets doen: op gemeenteniveau de koppen bij elkaar steken en, in overleg met de gemeenteraad, besluiten normaal te gaan doen.
Als het kabinet vrijdag alsnog besluit dat de nieuwe regels per direct op zaterdag in zullen gaan is de schade enorm!”
Vroeger heette dit "onbehoorlijk bestuur" maar in de oorlog tegen corona is blijkbaar alles geoorloofd. Maar Don Quirutte kan gewoon doorgaan. Komt doordat wij geen betere Tweede Kamer hebben gekozen.
Kwakman laat de persconferentie aan zich voorbijgaan, zegt hij. Hij kan het niet aanhoren.
Ik luister er al jaren niet meer naar. Een show van leugenaars en dictators is het, en wie zich daar wat van aantrekt weet niet wat er op het spel staat.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door King George »

Ariel schreef:
vr nov 12, 2021 1:39 pm
Ali Yas schreef:
vr nov 12, 2021 1:30 pm
King George schreef:
vr nov 12, 2021 1:18 pm
En passant ook de groepsgrootte tot maximaal 4 beperkt tijdens Sinterklaas, Kerst en Oud en Nieuw.
Wie je in je eigen huis uitnodigt gaat de overheid niets aan.
Wij hebben ons nog nooit aan maximale groepsgrootte gehouden, dus ook nu zullen we dat niet doen.
En daar hebben ze nou 5 000 BOA's voor aangesteld om ons daarop te controleren en daarvoor te vervolgen. Aan geld en ander middelen hiervoor kennelijk geen gebrek. Tot 5000 BOA's nodig voor controle coronabewijzen. Vier sterrenhotels boeken voor asielzoekers is ook geen probleem. Asielzoekers kunnen blijven rekenen op een oneindige blanco cheque. Noodopvanglocatie asielzoekers Utrecht: Vier sterrenhotel. Geen wonder dat die asielzoekers ons gemiddeld een miljoen euro per persoon kosten (en waar we veelal alleen maar ellende voor terug krijgen).

Waar geen geld voor uitgetrokken wordt is de beschamende kaalslag in de zorg teniet te doen. Mede hierdoor worden er meer bedden in de ziekenhuizen bezet gehouden omdat patiënten niet naar een verzorgingstehuis of een verpleegtehuis voor revalidatie kunnen doorstromen, omdat die capaciteit er niet meer is doordat het is wegbezuinigd. En dat al jaren. Het had dus ook al jaren gerepareerd kunnen en moeten zijn.
Ziekenhuizen in Limburg sloegen gisteren alarm vanwege het snel toegenomen aantal coronapatiënten. Maar niet alleen de ziekenhuisbedden liggen vol, liet Ernst Kuipers van het Landelijke Netwerk Acute Zorg kort daarop vallen: ook de thuiszorg en verpleeghuiszorg kampen met capaciteitsproblemen. En die beïnvloeden op hun beurt de ziekenhuiscapaciteit.

Volgens Kuipers is het probleem in Limburg tweeledig. Niet alleen is de instroom van coronapatiënten er hoger dan in andere regio's, ook de uitstroom loopt vertraging op, zei hij tegen de NOS. "Een deel van de patiënten moet eigenlijk uit het ziekenhuis naar een verpleeghuisbed, maar ook daaraan Ziekenhuizen in Limburg sloegen gisteren alarm vanwege het snel toegenomen aantal coronapatiënten. Maar niet alleen de ziekenhuisbedden liggen vol, liet Ernst Kuipers van het Landelijke Netwerk Acute Zorg kort daarop vallen: ook de thuiszorg en verpleeghuiszorg kampen met capaciteitsproblemen. En die beïnvloeden op hun beurt de ziekenhuiscapaciteit.

Volgens Kuipers is het probleem in Limburg tweeledig. Niet alleen is de instroom van coronapatiënten er hoger dan in andere regio's, ook de uitstroom loopt vertraging op, zei hij tegen de NOS. "Een deel van de patiënten moet eigenlijk uit het ziekenhuis naar een verpleeghuisbed, maar ook daaraan is in Limburg nu een tekort. Dat komt onder meer door een gebrek aan personeel."
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1344802 ... errenhotel
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ariel »

LOL. Toch nog een paar blije mensen. Bioscoop en theaters lijken open te blijven. Van mij mag het, maar het is raar dat restaurants om 7 uur moeten sluiten, en dat mensen wel s' avonds veilig in een afgesloten bioscoop kunnen zitten.
Aan het advies van het Outbreak Management Team (OMT) om theaters en bioscopen voor een periode van minimaal twee weken te sluiten, geeft het kabinet vermoedelijk geen gehoor. De theaters en bioscopen blijven naar alle waarschijnlijkheid open, tot grote opluchting van de film- en theaterbranche.

Van der Ham wil benadrukken dat een sluiting van bioscopen en theaters echter ontzettend onlogisch zou zijn. ,,Je kan alleen maar begrip voor regels krijgen op het moment dat daar een ratio achter zit en wij hebben als branche laten zien dat wij de coronamaatregelen uitstekend kunnen naleven. Aan de poorten wordt altijd streng gecontroleerd, de ventilatie in theaters en bioscopen is goed en mensen zitten geplaceerd. Dat zijn dus voorspelbare processen.”

Theaterproducent Hans Cornelissen deelt die mening. ,,Mensen zitten op een vaste plek en gaan niet joelen, hossen of lopen. Die placering en overige coronamaatregelen in theaters zijn voor 100 procent controleerbaar. Alle feiten pleiten dan ook voor het openhouden van de theaters.”

Cornelissen staat aan de vooravond van de première van Titanic; een grote theaterproductie. ,,Het zou echt een ramp zijn als dat door een sluiting niet door kan gaan. Niet alleen op financieel vlak, maar ook voor de artistieke staat van het geheel. Acteurs landen nu net in hun rol en we zijn volop bezig het publiek weer te her-veroveren.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door hans van de mortel »

Ali Yas schreef:
vr nov 12, 2021 1:49 pm
Ik hoop echt dat de bevolking ook eens in actie komt, dat mensen laten weten dat dit gewoon niet kan.
Dat hoop ik ook. En die actie zou moeten zijn: het straal negeren van al die rare dictaten. Maar dan wel in meerderheid graag.
De enige juiste oplossing!

Laat iedereen in zijn waarde. Vroeger was het de kerk en de aan de kerk verschuldigde samenzweerders die het volk manipuleerden en desnoods met geweld naar hun hand zette. Tegenwoordig zijn het twee clowns in regeringsjassen die omhoog zijn geklommen dankzij de nalatigheid en overduidelijke egoïstische domheid, de hypocrisie van de mens, die door zijn domme stemgedrag kiest voor de grote leugen die hem het beste uitkomt: Mark Rutte, beschermheer van de vaccin producenten (Van Janssen is vastgesteld dat dit een Nederlands halfwas product is dat ernstige bijwerkingen tolereert - wie dit ontkent is een minderwaardig mens!)

We zullen de straat op moeten en ons recht halen! Wie ons met geweld tegenhoudt zal tegengeweld te wachten staan. Geen revolutie is overwonnen met zachtmoedigheid en begrip voor miserabele achterbakse klootzakken die menen over de ander zijn leven te kunnen beschikken.

De doodstraf is volgens de hypocritische gedachte afgeschaft. Maar daar hebben de miserabele smerige politici iets op bedacht: het coronapaspoort. Niet te vergelijken met de doodstraf, maar met onnodig pesten en plezier hebben in satanisch genoegen van de macht die nog nooit gebaseerd was op rechtvaardigheid maar op egoïstisch politiek gewin, kom je ook een heel eind in de 'goede' richting van hoe mensen ongestraft te laten lijden.

POLITIEK IS SMERIG.

Ik ben niet meer in de twintig. Anders had ik allang voor de noodzakelijke niet aflatende rellen gezorgd. Te beginnen in Den Haag. Opwachten die twee en bekogelen met rotte tomaten en eieren en ander afgekeurd fruit. Nog niet zo lang geleden liet de smerige politiek toe dat tonnen gezond fruit ongeschikt werden gemaakt voor menselijke consumptie en beter als varkensvoer kon dienen.
"Fruittelers zijn pionnen van Europees stratego"

Honderdduizenden kilo's hardfruit klaar voor vernietiging

oktober 2016

Tholen - Honderdduizenden kilo's appelen en peren, uitgespreid op het Belgisch-Limburgse land, liggen klaar om vernietigd te worden. Dat gebeurt met het overaanbod fruit dat wordt 'weggehaald' om de markt te beschermen. Fruitteler Kris Franssens maakte deze week foto's van het fruit op de velden. Na de Russische boycot zorgde Europa ervoor dat er een interventieregeling kwam waardoor een bepaald deel van fruit uit de markt wordt gehaald. De appelen en peren kunnen niet worden 'weggegeven', want dan komt het alsnog op de markt terecht.
Zo werden de prijzen hoog gehouden. Maar dit keer gaat het om gezonde mensen die men probeert 'door te draaien' in plaats van wezenloos fruit.

Mensen die ziek worden en mensen die niet ziek worden van het coronavirus. En zij die in meerderheid ziek worden, zijn doorgaans na een paar dagen weer beter. En wie dood gaat aan het virus, heeft pech gehad. Net zoals alle ander mensen die, vaak op middelbare leeftijd, aan kanker overlijden, onder de tram terecht komen, een leuke vakantie tegemoet zagen met MH17, en zijn overleden aan het verschrikkelijke oorlogsgeweld waar onze vieze smerige regering niet vies van is door haar hand- en spandiensten unaniem blijmoedig aan te bieden vanuit het Ministerie Van Defensie dat eerlijkheidshalve beter omgedoopt kan worden in Ministerie van Oorlog.


POLITIEK IS SMERIG.

En Mark Rutte spant al 12 jaar de kroon. Het succes van zijn liegen is zijn loon.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ariel »

We kunnen mensen ook verbieden om naar huis te gaan, of thuis te blijven, want daar zijn de hoogste besmettingen . :thinking: Hoe kunnen we dat aanpakken.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12624
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door sjun »

Zolang mensen gedwee op de hen onderdrukkende partijen blijven stemmen, verandert er niks. Hooguit groeit het bewustzijn waarom vroeger elke gemeente zijn eigen galgenstraat of -heuvel had. Types als Hubert Bruls en Hugo de Jonge blijven daarbij ondersteund door gelijkgeschakelde massamedia hun dienst uitmaken. Zo'n 80 jaar geleden bestuurden soortgelijke types het Europese vasteland.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Wat weten we nu van het natte vingerwerk van de politiek?

Bericht door hans van de mortel »

Ariel schreef:
vr nov 12, 2021 4:35 pm
We kunnen mensen ook verbieden om naar huis te gaan, of thuis te blijven, want daar zijn de hoogste besmettingen . :thinking: Hoe kunnen we dat aanpakken.
Dat lijkt mij inderdaad de beste oplossing. Gelukkig is iedereen in bezit van een telefoon, vast of mobiel, en een computer. Zodat alles op tijd aan huis bezorgd kan worden. Bovendien is er een enorm aanbod aan tv-programma's. Waarmee tevens de complottheorie ontzenuwd is van de gedachte dat The Great Reset met het vaccinatieprogramma de bedoeling heeft de wereldbevolking uit te dunnen. Want nu al is aangetoond dat de corona-maatregelen juist een geboortegolf op hun geweten hebben. [icon_lol.gif]

Ook al is aangetoond dat in de volle voetbalstadions nauwelijks of geen besmettingen voorkomen, het onberekenbare duo Peppie (Mark Rutte) en Kokkie (Hugo de Jonge) hebben besloten dat er voorlopig geen voetballiefhebbers in de stadions mogen komen.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Wat weten we nu van de vaccin oplichters?

Bericht door hans van de mortel »

Afbeelding

𝗚𝗥𝗔𝗧𝗜𝗦 𝗖𝗢𝗥𝗢𝗡𝗔𝗧𝗢𝗘𝗚𝗔𝗡𝗚𝗦𝗕𝗘𝗪𝗜𝗝𝗦 𝗩𝗢𝗢𝗥 𝗛𝗔𝗡𝗦 𝗩𝗔𝗡 𝗗𝗘 𝗠𝗢𝗥𝗧𝗘𝗟

Met dit bewijs heb ik van de overheid gratis toegang gekregen tot het coronavirus, mocht mijn Janssen-vaccinatie met slechts een prik niet bestand zijn tegen het zich toegang willen verlenen van het virus in mijn longen. Voor de zekerheid heeft het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Werk, mij dan ook de verzekering gegeven dat ik met Pfizer ben ingeënt. [icon_lol.gif] icon_thumbup.gif

Mijn initialen zijn niet J.M. maar J.W.H. Bovendien is mijn 𝗴𝗲𝗯𝗼𝗼𝗿𝘁𝗲𝗱𝗮𝗴 niet 12 september maar 𝘇𝗼𝗻𝗱𝗮𝗴. Mijn geboortedatum is wèl 12 september. Wat zie ik? Een lachende Mark Rutte. En Hugo de Jonge legt het allemaal haarfijn uit.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Wat weten we nu van het verder rommelende ex-kabinet?

Bericht door hans van de mortel »

𝗤𝗥-𝗖𝗢𝗗𝗘 𝗢𝗣 𝗧𝗘𝗥𝗥𝗔𝗦. 𝗚𝗘𝗘𝗡 𝗤𝗥-𝗖𝗢𝗗𝗘 𝗜𝗡 𝗗𝗘 𝗦𝗨𝗣𝗘𝗥𝗠𝗔𝗥𝗞𝗧. 𝗗𝗘 𝗢𝗩𝗘𝗥𝗛𝗘𝗜𝗗 𝗥𝗢𝗠𝗠𝗘𝗟𝗧 𝗠𝗔𝗔𝗥 𝗪𝗔𝗧 𝗔𝗔𝗡.

Afbeelding

Ik ben geprikt met het 𝙅𝙖𝙣𝙨𝙨𝙚𝙣-𝙫𝙖𝙘𝙘𝙞𝙣 (wordt als virusbestrijder niet erkend in Oostenrijk) en toch beweert de overheid dat ik met 𝙋𝙛𝙞𝙯𝙚𝙧 ben geprikt. Bovendien verleent de overheid mij middels het aan mij verstrekte bewijs, gratis toegang tot het corona-virus (coronatoegangsbewijs). Op het coronatoegangsbewijs (gratis toegang tot het virus) zijn bovendien mijn initialen verkeerd ingevuld.

Het duo Peppie (Rutte) en Kokkie (de Jonge) slaan de luchtigheid van het virus in de buitenlucht niet alleen in de wind door ook op het terras de mens te verplichten een QR-code paraat te hebben, maar ook door onzin te verkondigen en foute informatie te verstrekken. De eersteklas hypocriete misselijk makende mannetjes stellen er een genoegen in het volk te ringeloren en te kleineren door een QR-code op het luchtige winderige terras, waar het virus een hekel aan heeft, te verplichten; maar compensatie verlenen in alle supermarkten waar mensen vrijelijk zonder QR-code lekker dicht langs elkaar lopen. Het mondkapje immers vervangt de QR-code. En ik moet blij zijn met mijn gratis coronatoegangsbewijs. Van enige logica is geen sprake omdat die ver te zoeken is.

𝗣𝗼𝗹𝗶𝘁𝗶𝗲𝗸 𝗶𝘀 𝗮𝗹𝘁𝗶𝗷𝗱 𝘀𝗺𝗲𝗿𝗶𝗴 𝗲𝗻 𝗼𝗻𝗯𝗲𝘁𝗿𝗼𝘂𝘄𝗯𝗮𝗮𝗿 𝗴𝗲𝘄𝗲𝗲𝘀𝘁. Vooral nu. Daar hoeft niet aan getwijfeld te worden. Dat moge blijken uit het beleid van die twee ongeloofwaardige mafketels die met fascistische dictatoriale mensonwaardige maatregelen het liegen nader staat dan de vrijheid van de mens in ere te houden.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door King George »

We gaan dus nu een derde winter in met allerlei vrijheidsbeperkingen. Moeten we daar blij van worden? En wie gelooft dat het bij het beleid voor de komende drie weken blijft en het daarna weer normaal wordt?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door King George »

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ali Yas »

Ariel schreef:
vr nov 12, 2021 2:30 pm
Cornelissen staat aan de vooravond van de première van Titanic; een grote theaterproductie. ,,Het zou echt een ramp zijn als dat door een sluiting niet door kan gaan.
Nee, dat is geen ramp.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Mahalingam
Berichten: 52289
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Mahalingam »

We hebben heel wat gehoord over de Christenen in de Biblebelt en waarom die niet overlopen van enthousiasme om zich te laten prikken.
Maar hoe zit dat nu met de Mohammedanen die ook een heel laag vaccinatieniveau hebben?
De schriftgeleerden zijn voor vaccinatie, maar veel Nederlandse moslims aarzelen: ‘Het lichaam is iets heiligs wat je moet koesteren’

Het coronavaccin heeft de zegen gekregen van tal van islamitische geleerden en instituten. Toch is er heel wat aarzeling onder Nederlandse moslims. Een gesprek met drie zorgmedewerkers die campagne voeren onder hun geloofsgenoten.

Van de 40-jarige Sanna Elkadiri uit Eindhoven weet bijna iedereen dat ze gevaccineerd is tegen corona – en dat zorgt voor ‘heel bizarre situaties’, vertelt ze. Ze haalde in januari het nieuws omdat ze als eerste Nederlander het coronavaccin kreeg. Sindsdien doen in de islamitische gemeenschap de wildste verhalen de ronde over haar, zegt Elkadiri. “Mensen beweren zelfs op sociale media dat ik eraan ben overleden.”

Elkadiri, die verzorgende is op de islamitische afdeling in verpleeghuis Het Wereldhuis in Boxtel, blijft er zelf nuchter onder. “Ik ben dus maar een ronde gaan doen langs buurthuizen”, zegt ze. “Om mensen te laten zien dat ik gewoon leef.”

Varkensgelatine en chips

Zo zijn er meer zorgmedewerkers en artsen in de weer om spookverhalen te weerleggen over het coronavaccin die de ronde doen onder Nederlandse moslims. Verhalen die nauw samenhangen met de lage vaccinatiebereidheid van Nederlanders met een niet-westerse migratieachtergrond. Uit een onderzoek van het CBS in mei bleek dat iets meer dan de helft van hen van plan was zich te laten vaccineren, tegenover 74 procent van de Nederlanders in het algemeen. Begin dit jaar waarschuwde de Rotterdamse moskeekoepel Spior al voor de complottheorieën die ze zagen langskomen: van berichten dat er varkensgelatine in het vaccin zat, tot de implantatie van chips die je zouden volgen.

Intussen hebben tal van islamitische geleerden en instituten het coronavaccin al goedgekeurd. Zowel het Marokkaanse ministerie voor godsdienstzaken als de Turkse overheidsinstantie en moskeekoepel Diyanet lieten imams in preken oproepen tot vaccinatie. En Saudi-Arabië maakte begin dit jaar al bekend dat ongevaccineerden die op pelgrimage naar Mekka willen, er niet inkomen.

Branden in de hel

Des te vreemder vindt Sanna Elkadiri de reacties op haar vaccinatie. “Mensen haalden ook het geloof erbij. Ze zeiden bijvoorbeeld dat ik zou gaan branden in de hel, omdat er varkensgelatine zou zitten in het vaccin, en het daarom niet halal was.” Door deze reacties zat ze eerst met vragen. “Ik dacht: hoe kan het dat mensen dit zeggen? Ze gaven er geen bronnen bij, en als ik het googelde, kon ik er niets over vinden.”

Zij voelde zich weer zeker van haar zaak toen ze een bekende die actief is voor een Marokkaanse moskee in Den Bosch, en die ze via haar werk kent, om religieus advies vroeg. Hij kwam met een fatwa, een uitspraak van een geleerde – in dit geval uit de Verenigde Arabische Emiraten – over een religieuze kwestie. De boodschap: er zit geen varkensmateriaal in het vaccin, maar zelfs áls dat erin zou zitten, zou het een dusdanige chemische transformatie hebben doorgemaakt dat het ‘niet meer dezelfde natuur heeft’ waarvoor het was verboden.

Van die fatwa heeft ze meteen een screenshot gemaakt, vertelt Elkadiri, en die opgeslagen in haar telefoon. “Dat klopte ook met wat ik van huis uit heb meegekregen. Als er een ziekte heerst, en er is een medicijn, dan dien je dat te allen tijde in te nemen. Ik heb het vaccin genomen voor mijn cliënten, want ik heb er heel wat zien gaan. En zodat ik mijn moeder weer kon knuffelen. Dat kon acht maanden lang niet, vanwege problemen met haar gezondheid.”

Moskeeën als priklocatie

Nadat de Rotterdamse moskeekoepel Spior met hun waarschuwing kwam, lieten zij filmpjes maken om te verspreiden via sociale media. In een van die video’s komt de 28-jarige arts Mustafa Sener aan het woord. Hij werkt bij de GGD Rotterdam Rijnmond als arts-coördinator van het bron- en contactonderzoek. Zijn werkgever heeft afgelopen zomer bewust al een priklocatie in een moskee opgezet: de Kocatepe-moskee, onderdeel van de Turkse moskeekoepel Diyanet. Binnenkort komen hier nog twee moskeeën bij. Ook op andere plaatsen in het land wordt er vanuit moskeeën gevaccineerd: in de Utrechtse Ulumoskee, in de Kubamoskee in IJmuiden, en in de Al Madinahmoskee in Den Haag.

Al zijn er dus ook moskeeën die de overheid helpen bij de vaccinatiecampagne, toch ziet Sener een groot verschil tussen de manier waarop er in Turkije en Nederland over het vaccin wordt gesproken. “In Turkije is het zo vanzelfsprekend: iedereen wordt zo veel als mogelijk gevaccineerd, en de overheid koppelt dat ook aan de islam: ze willen dat wij gezond zijn.”

Hier in Nederland is er iets bijzonders aan de hand met de islamitische gemeenschap, zegt hij. “Ik denk dat als ze in Turkije zouden wonen, ze allemaal in de rij zouden staan voor het vaccin. Hier is het eerste gevoel: wie zegt dat? De overheid? En de overheid vertrouwen ze niet zo.” Hij vindt dat niet verwonderlijk, zegt Sener. “Als je erop gaat letten, zie je dat de politiek moslims vaak in een negatief daglicht zet. Denk aan hoe moeilijk er op allerlei plekken wordt gedaan over moskeebouw, of het feit dat Rutte een kabinet begon met gedoogsteun van Wilders, die een kopvoddentaks wilde. Dat doet iets met je als gelovige.”

Facebookgroepen

Tel daarbij op dat populaire desinformatie over het coronavirus die niets met het islamitische geloof te maken heeft, ook doorsijpelt in de gemeenschap, zegt Sener. “Ze gebruiken zulke theorieën dan als argumenten om hun gevoel te onderbouwen. Ik zie het ook bij mijn zus en haar vriendinnen bijvoorbeeld, die zitten veel op Facebook in groepen over ‘gezond leven’, en daar lezen ze dat het vaccin allerlei schadelijke effecten kan hebben, bijvoorbeeld met het oog op zwangerschap.”

Hij zucht even. “Dat geloven ze dan meer dan mij, ook al ben ik arts én moslim. En dan ben je nog maar één stapje verwijderd van de complottheorieën over Bill Gates die met het vaccin geboortes zou willen beperken.”

In zijn vrije tijd verdiept Sener zich graag in de islamitische geschiedenis. Al vanaf het bestaan van vaccins laten moslims zich vaccineren om op pelgrimage naar Mekka te gaan, weet hij. Zes jaar geleden heeft hij hier al eens een lezing over gegeven voor zijn eigen moskee.

Een oude, Ottomaanse vorm van vaccinatie

Dus toen Spior een filmpje wilde maken in het kader van de vaccinatiecampagne, wist hij meteen waar hij het over wilde hebben. Over een oude vorm van vaccineren tegen de pokken, waar men in het Ottomaanse rijk mee voorliep op Europa: de korsten van besmette personen via een incisie in de huid van kinderen aanbrengen, zodat ze een mildere vorm van de ziekte zouden krijgen. In het begin van de achttiende eeuw werd deze methode opgemerkt door de vrouw van de Britse ambassadeur in Constantinopel, Lady Mary Wortley Montagu. “Zij liet haar kinderen op die manier behandelen, en haalde die kennis naar Europa.”

De reden dat hij deze geschiedenis belicht is dat het tegenwoordig vaak lijkt alsof de medische wereld compleet op westerse uitvindingen draait, vertelt Sener. “Dan kan het voor iemand met een andere achtergrond lijken alsof vaccineren iets vreemds is voor hen. Ik vond het belangrijk om mensen uit te leggen: dit is niet iets nieuws voor jou.”

Hij dacht ook dat het indruk zou maken, omdat de geschiedenis van het Ottomaanse rijk vooral bij Turkse moslims tot de verbeelding spreekt. De afgelopen jaren is er sprake van een trend die wel ‘Ottomanie’ wordt genoemd: Netflixseries over dit tijdperk breken records. “De situatie is nu belabberd in veel islamitische landen”, zegt Sener. “Daarom wordt het verleden zo geromantiseerd. Mensen zoeken eigen waardigheid en respect: dingen die ze vandaag niet zien en voelen.”

‘Allah bepaalt mijn overlijden’

Ook de 46-jarige internist en infectioloog Ouafae Karimi uit Amsterdam heeft dit jaar al tal van gesprekken gevoerd met geloofsgenoten over het coronavaccin. Ze werkt bij het ziekenhuis St Jansdal in Harderwijk en Lelystad, en ging daar met een voorlichtingscampagne de markt en de straat op. Daarnaast nam ze deel aan een symposium over corona en de islam, georganiseerd door het ministerie van sociale zaken.

Daar vertelde Karimi dat ze onder islamitische ouderen één opmerking vaak hoort als het om het vaccin gaat. ‘Ach, Allah heeft toch al het uur van mijn overlijden bepaald’. “En dat klopt, zo staat het ook geschreven. Maar: Allah zegt óók dat je je voorzorgsmaatregelen moet nemen.”

Er is een bekende anekdote uit het leven van de profeet Mohammed die ze mensen dan voorhoudt. “Een van zijn vrienden liep met zijn kameel aan een lijntje, maar wilde ergens heen, en de kameel even achterlaten. Wat doet hij: hij laat de kameel staan, zonder het dier vast te maken aan een boom. Toen zei de profeet: wat doe jij nou? Die vriend zei: ‘Ach, Allah waakt wel over de kameel. Als hij wil dat ik hem kwijtraak, dan zij dat zo’. Nou, nee, zo werkt dat dus niet, legde de profeet hem uit. Je hebt hersens die je kunt gebruiken. En dan kun je daarnaast nog op Allah rekenen dat hij je kameel beschermt.”

Het lichaam is iets heiligs


Zo is het ook binnen de geneeskunde, zegt Karimi. “En met de zorg voor kinderen bijvoorbeeld. Daar zeg je ook niet: ‘Ik heb geen zin om ze te voeden, Allah zorgt wel voor ze’. Integendeel: je hebt het lichaam gekregen, en dat is iets heiligs wat je moet koesteren.”

Karimi denkt dat veel van de huiver voor het coronavaccin te maken heeft met het lagere opleidingsniveau van een deel van de gemeenschap. “Bij ouderen heeft dat vaak te maken met laaggeletterdheid of ongeletterdheid. Dan is een filmpje op sociale media al snel overtuigend. Ik merk in de gesprekken met mensen dat ze best openstaan voor informatie. Als ik gewoon rustig uitleg waar het om gaat, dan zijn ze één en al oor. En dan nemen ze de vaccinatie meteen.”

Maar dan moet er actief campagne gevoerd worden, zegt Karimi. “Ik denk wel dat er nog veel tijd en aandacht nodig is. Het gaat niet vanzelf. Onze taak als artsen is dat wij goede voorlichting geven, zodat de mensen een weloverwogen besluit kunnen nemen.” Ze raadt collega-artsen aan om rekening te houden met cultuurverschillen. “Als je het vaccin niet duidelijk aanraadt, en te veel nadruk legt op de vraag: ‘Wat wilt u zelf?’, dan kan de oudere generatie migranten denken dat er iets mis is met het vaccin. Zij zien de dokter vaak als de alwetende, en verwachten dat die stellig weet wat goed voor hen is.”

Op de islamitische afdeling van het verpleeghuis bij Sanna Elkadiri heeft iedereen inmiddels een coronavaccinatie gekregen. Er is veel tijd en energie gestoken in voorlichting, zegt ze. “Er zijn best veel ongeletterde mensen, die we dingen heel rustig hebben moeten uitleggen. Maar we hebben bewust niemand gepusht. Gelukkig hoefde dat ook niet.”

Koranverzen paraat

Elkadiri, die afgelopen jaar een opleiding tot zorgambassadeur afrondde, heeft ook veel bijgeleerd over haar geloof en vaccinatie. Inmiddels heeft ze tal van Koranverzen en overleveringen uit het leven van de profeet paraat om haar beslissing mee te onderbouwen. “Om een voorbeeld te geven: als er in mijn huis nu corona zou heersen, dan weet ik als moslim: ik moet dan binnen blijven. Je mag je medemens niet in gevaar brengen.”

Ze ziet de coronapandemie als een beproeving, vertelt ze. “Allah zegt: na elke beproeving is er weer een deur die open gaat. En de deur, geloof ik, dat is deze vaccinatie. Mensen kunnen nog zoveel tegen me zeggen dat ik naar de hel ga. Ik weet: als ik het virus aan iemand zou overbrengen, aan mijn patiënten, of aan mijn moeder, dan zou ik er niet goed uitkomen. Dan zou ik dat als moslim de rest van mijn leven moeten meedragen.”
https://www.trouw.nl/verdieping/de-schr ... ~b87fe1f1/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Wat weten we nu van de coronacrisis-manipulanten?

Bericht door hans van de mortel »

Afbeelding

Het probleem van deze tijd is dat geen mens meer in staat blijkt logisch te denken.

Terwijl logisch denken juist nodig is om onze beschaving in goede banen te leiden en in stand te houden tegen een tekort aan betaalbare huurwoningen die door islamitische parasieten op onze beschaving in bezit worden genomen. De overheid frommelt maar wat aan. Politieke leiders kenmerken zich vooral door hun ongebreidelde domheid van handelen en een voorkeur aan de dag leggen voor schaamteloze eigenwijsheid en vooral maling hebben aan de belangen van de autochtone bevolking.

Irak was een fantastisch cultureel land om naar toe te gaan, met in overvloed historische bezienswaardigheden en een aardige bevolking met mooie vrouwen zonder hoofddoek. Het land werd geleid door een echte ouderwetse dictator die zichzelf uiteraard niks tekort deed. Het volk deelde in vrede. Er werden wel wat joden terecht gesteld en opgehangen. De wereld glimlachte of keek de andere kant op. Enfin, Irak was een 24-uurs feest van jewelste met aan de top een christelijke minister van Buitenlandse Zaken.

Wie niet leert van de geschiedenis zal hem moeten overdoen

Iedereen kon de Tweede Wereldoorlog zien aankomen omdat zich dat in geleidelijke schaal voltrok. 60 miljoen doden leverde deze volkshysterie op door toedoen van een paar smakeloze leiders met een verdorven geest, waarbij het Duitse volk - Duitse soldaten behoorden ook tot het verschrikkelijke moffenvolk - zich beestachtig gedroeg door alles gedwee toe te laten.

Na deze weerzinwekkende mensenvernietiging van dood en verderf zaaien vond er een schijnproces plaats te Neurenberg. Vele Duitse oorlogsmisdadigers vonden - vaak via de Rooms-katholieke kerk - een gemakkelijke weg naar Zuid-Amerika. En de politiek van de VS vond het allemaal prachtig. Zij had ondertussen haar buit al binnen: Werner von Braun, om maar iemand te noemen die geen dag in de gevangenis hoefde te boeten voor zijn deelname aan de vernietiging van mensen.

Toen was er Vietnam
Ook zo'n verderfelijke politiek van het bewust vernietigen van onschuldige mensenlevens. En last but not least Irak en Syrië.
Wie was verantwoordelijk voor al deze ellende in het vernietigen van onschuldige mensenlevens? Mohammedanen mogen dan wel behoren tot het domste volk ter wereld, het geeft de ander niet het recht het lastig te vallen. En wat krijgen we nu? De dwaze achterlijke Europese politiek - met als dirigent dat verschrikkelijke marxistisch domme wijf Angela Merkel - nodigde al die moslims, waaronder ook de vele negermoslims uit Afrika, uit om ons als niet politieke monsters lastig te vallen. En dat hebben we geweten.

Politieke chaos
Aangezien de politiek van wanten weet waar het aankomt om voor chaos te zorgen, verkeren we nu weer voor de zoveelste keer in troebel water. Ditmaal was de aanleiding Corona, een griepvirus dat niks voorstelde, want binnen no time had men vaccins gefabriceerd met het goed verkopende label: 90% effectieve garantie. Ondertussen doet ook de jaarlijkse, minder gevaarlijke griep, van zich spreken. Een griep die al duizenden jaren huishoudt over de wereld. In Nederland is men nog nooit verder gekomen met vaccins tegen de 'gewone' griep dan (oude) mensen te verleiden met de ongelooflijke dwaasheid dat vaccineren tegen de griep helpt.

Waarom ik mij nog nooit voor dat wrakke karretje van onze dubieuze gezondheidszorg heb laten spannen en mij nog nooit - behalve nu uit pragmatische onmacht met de Janssen-prik - heb laten vaccineren laat zich raden. Goed lezen en logisch denken volstaat: de jaarlijkse prik biedt slechts 60% garantie. Ik sprak hierover met mijn huisarts, dat de anti corona-vaccins 90% leugens verkondigen en de jaarlijkse griepprik maar 60%. Zij bleef met haar mond vol tanden het zwijgen er aan toe doen.

Het is waar. Net zoals Hitler niet eigenhandig een mens dood schoot - daar was hij te 'beschaafd' voor en stond daarom ook in hoog aanzien bij de Britse leider van het volk, de dwaas Chemberlain, zo ook vermoorden Rutte en De Jonge geen mens eigenhandig. Zij vervullen namelijk de taak van de beul. Dat zieke mensen eerder sterven is logisch. Niet logisch is dat de overheid er alles aan doet om gezonde mensen zo ver te krijgen dat zij ook eerder sterven. Door hen ziek te laten worden. Niet door corona - het virus gaat aan deze mensen voorbij - maar door hen geestelijk te onderdrukken en hun leven tot een waar ongenoegen maken.

We weten hoe het afliep met het Duitse volk dat voor Hitler koos. Bijna heel Duitsland is plat gebombardeerd en in de stad Dresden werden bijna alle bewoners geradbraakt door de intense hoeveelheid vuur dat op instigatie van Churchil over de stad werd neergelaten.

Ach . . . het domme Nederlandse volk kiest, net als de Duitsers toen, het liefst voor zijn eigen ondergang. In Nederland koos men voor de leugenaar erger dan Hitler: Mark Rutte. Hitler loog slechts een paar keer. De minister-president van Nederland grossiert erin en hij doet alsof het de gewoonste zaak van de politiek is. En daarin moet ik hem gelijk geven. Politiek is niet te vertrouwen. In maart 2022 zijn er weer verkiezingen. Het zal mij worst wezen. Ik lach mij rot om zoveel domheid. Nadenken! Hersenen gebruiken! Dat behoort de niet domme mens eerst te doen en niet als mosterd na de maaltijd wanneer het kalf verdronken is en de domme mens mag concluderen dat hij met zijn domheid zijn eigen belang heeft geschaad.

POLITIEK IS SMERIG!

Probeer eens wat anders! Bijvoorbeeld PVV of Forum voor Democratie.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:
za nov 13, 2021 1:10 pm
Een oude, Ottomaanse vorm van vaccinatie
Dus toen Spior een filmpje wilde maken in het kader van de vaccinatiecampagne, wist hij meteen waar hij het over wilde hebben. Over een oude vorm van vaccineren tegen de pokken, waar men in het Ottomaanse rijk mee voorliep op Europa: de korsten van besmette personen via een incisie in de huid van kinderen aanbrengen, zodat ze een mildere vorm van de ziekte zouden krijgen. In het begin van de achttiende eeuw werd deze methode opgemerkt door de vrouw van de Britse ambassadeur in Constantinopel, Lady Mary Wortley Montagu. “Zij liet haar kinderen op die manier behandelen, en haalde die kennis naar Europa.”
Nou, nou nou...Ik wil niet kinderachtig zijn, maar dit is een beetje pronken met blanke veren Mustafa Sener. Alle eer moet naar de melk blanke Lady Mary Wortley Montagu, en Edward Jenner voor de ontdekking van zijn vaccinatie, en niet naar de Ottomanen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door King George »

Is de Islam nu alweer aan het jatten wat ze zelf nooit hebben kunnen innoveren en produceren?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12624
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door sjun »

Dàt en de bijzonder voorzorgzuchtige en submissieve houding van de Trouw door niet even door te vragen of zelf op onderzoek uit te gaan of beweringen wel kloppen geeft exact aan waarom ik weinig vertrouwen heb in wat er zoals aan regelrechte propaganda in de mainstream media van Belgische Mediahuizen verschijnt.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door xplosive »

Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ariel »

Forum-leider Baudet noemt ongevaccineerden 'de nieuwe Joden'

Forum voor Democratie-leider Baudet noemt mensen die niet gevaccineerd zijn "de nieuwe Joden". In een Twitterbericht schrijft hij dat de situatie van nu, door de coronamaatregelen, te vergelijken is met de jaren 30 en 40. Hij ziet "de wegkijkende uitsluiters" als nazi's en NSB'ers.

Gisteren zei Baudet op een bijeenkomst van zijn partij al dat de overheid door het vaccinatiebeleid de integriteit van het menselijk lichaam en daarmee een belangrijk grondrecht schendt. "Eén handtekeningetje van Hugo de Jonge. En Willem-Alexander heeft dat maar een beetje bekrachtigd, de slappe lul."

Baudet veroorzaakte in september, in het debat over Prinsjesdag, ophef omdat hij het in een tweet over de "holocaust" had gehad. Kamerleden zeiden dat het door de aanhalingstekens leek alsof hij vraagtekens had bij de moord op 6 miljoen Joden. Ook premier Rutte zei toen dat het "ongelofelijk gevoelig" kan liggen als de geschiedenis op "onnadenkende wijze" wordt aangehaald.

Baudet nam afstand van de kritiek en zei dat hij het woord als citaat had gebruikt en daarom aanhalingstekens had gebruikt.

Dinsdag praat de Tweede Kamer met het kabinet over de nieuwe coronamaatregelen. Het zal dan ook gaan over het mogelijke 2G-beleid, waarbij alleen mensen die gevaccineerd zijn of genezen van corona een QR-code voor toegang tot onder meer de horeca kunnen krijgen.
Je kan het met de huidige regels eens of oneens zijn, maar het feit blijft dat er iets moet gebeuren om de cijfers weer naar beneden te brengen om de druk voor de ziekenhuizen te verminderen..

De regels zijn aangescherpt niet omdat de regering dat nou zo leuk vindt, maar dat is mede op verzoek van de zorg

Niks doen kan natuurlijk ook. En dan kijken wat er gebeurd. Iemand die ziek is zoekt het thuis maar uit met homeopatische middelen en andere geneesmiddelen. Ivermectine of zo.

Om het even grof te zeggen, alle ziekenhuizen heffen de corona afdelingen en covid IC op, en gaan weer opereren en zich richten op hun pre corona normale werk.

Van mij mag het. Geef de mensen hun "vrijheid" terug. Laten we als experiment kijken wat er gebeurd. Misschien hebben de mensen die nu moord en brand schreeuwen over de maatregelen gelijk, en misschien valt het tegen, en gaan er veel mensen dood. Dat moet dan maar.

En wat Baudet betreft..Niemand gaat dood door deze regels, en nergens in Nederland of in de rest van Europa staan gaskamers klaar om ongevaccineerde te vergassen.

Dit is ongeveer de hoeveelheid medicijnen die een corona-ziekenhuispatiënt dagelijks in zijn lijf krijgt om weer beter te worden.

Afbeelding

Vandaag...1863 coronapatiënten in het ziekenhuis
In de ziekenhuizen nam de bezetting toe. Er liggen nu 1863 mensen met corona in het ziekenhuis (gisteren: 1790), van wie 377 op de IC (gisteren: 365), meldt het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS).

7 overleden covid-patiënten
Bij het RIVM werden 7 overleden covid-patiënten gemeld. De afgelopen zeven dagen registreerde het RIVM gemiddeld 25 doden per dag, tegen 21 doden per dag een week eerder.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door xplosive »

 
Ariel schreef:
zo nov 14, 2021 9:31 pm
En wat Baudet betreft..Niemand gaat dood door deze regels
Baudet stelt wel dat hij met harde cijfers kan aantonen dat in gebieden waar méér gevaccineerd werd er méér doden te betreuren waren. Hoe dat dan kan, vraagt Baudet. Maar het antwoord daarop lijkt vooral ontweken te worden, behalve dan met een spervuur aan jijbakken en emokaarten.
 
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Wat weten we nu van de onbetrouwbare corona-politiek?

Bericht door hans van de mortel »

Ariel schreef:
zo nov 14, 2021 9:31 pm
Je kan het met de huidige regels eens of oneens zijn, maar het feit blijft dat er iets moet gebeuren om de cijfers weer naar beneden te brengen om de druk voor de ziekenhuizen te verminderen.
Afbeelding

Duidelijk. Het feit blijft dat er in de loop der tijd het ene na het andere ziekenhuis is opgedoekt en het werken in de Zorg zo onaantrekkelijk mogelijk is gemaakt. Ook lijkt het erop dat de Rutte-dictatuur van het bestaan van virussen geen flauw benul had. Typisch politiek: DOM, SMERIG en vooral ONBETROUWBAAR.
De regels zijn aangescherpt niet omdat de regering dat nou zo leuk vindt, maar dat is mede op verzoek van de zorg
Dat de Zorg al jaaaaaren achtereen klaagde over waar de leugenregering Rutte in gebreke bleef, kwam deze regering blijkbaar goed uit, of zij heeft zich er niks van aangetrokken. Heeft dus niets met wel of niet leuk vinden te maken. : nono3:
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door xplosive »

 
Ariel schreef:
zo nov 14, 2021 9:31 pm
En wat Baudet betreft..Niemand gaat dood door deze regels
Baudet stelt dat de coronamaatregelen juist averechts werken omdat doordat mensen onnodig de stress in gejaagd worden door de coronamaatregelen die mensen depressief maakt en daardoor minder weerstand krijgen waardoor ze eerder dood gaan aan virussen door stress.
 
Dus volgens Baudet zijn er wél meer doden vanwege de coronamatregelen door een behoorlijk verhoogde stress.
 
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Plaats reactie