Wat weten we nu van de coronacrisis?

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89880
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ariel »

Beste xplosive, ik heb hier al eerder duidelijk gemaakt dat van mij niemand gedwongen hoeft te worden om een prik te nemen, en iedereen is in mijn huis welkom. Gevaccineerd en ongevaccineerd. Ik ben ook geen voorstander van testen, pasjes, 2G en andere toestanden.

Maar omdat ik een schaap ben, en alle regels rucksichtslos volg, waarvan ongevaccineerde mij beschuldigen, blijf ik wel van mening dat er iets gedaan moet worden om de drukte voor de ziekenhuizen te verminderen. En vaccinatie en mondkapjes in afgesloten ruimtes kunnen naar mijn idee daarbij helpen. Maar ja, dat is mijn mening, en dat mag volgens mij.

Die houding zal wel met mijn achtergrond te maken hebben.

2 weken geleden had ik keelpijn en was ik heel erg verkouden, dus bleef ik thuis, en vertelde ik mijn vrienden en familie dat ze beter even niet op bezoek konden komen. Ik weet niet of ik een zware verkoudheid had, of dat ik besmet was met corona, ik heb me niet getest, dus ik weet het niet. Ik ben van mening dat gezond verstand en minder zeuren beter is dan luisteren naar een Baudet of een andere ophitser.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89880
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ariel »

Politieke spanning over 2G-beleid loopt op

De politieke spanning rond de coronapas loopt op. Wordt de pas alleen nog beschikbaar voor gevaccineerden en mensen die corona hebben gehad? Het plan van het demissionaire kabinet om het zogeheten 2G-beleid in te voeren bij horeca en evenementen leidt niet alleen tot heftige verdeeldheid in de samenleving, maar ook in de politiek. Een dag voor een belangrijk debat over corona is het onduidelijk of een meerderheid van de partijen het plan in zijn huidige vorm steunt.

Dat plan komt erop neer dat niet-gevaccineerden straks niet meer in cafés, restaurants, en bijvoorbeeld sportkantines terechtkunnen, waar ze dat nu met een negatieve test nog wel kunnen. Pure vaccinatiedwang, zeggen partijen waaronder de PVV, Forum voor Democratie, JA21, Denk en de SGP.

Dwang
In maart van dit jaar steunde de voltallige Kamer nog een motie van de ChristenUnie en de PVV die uitspreekt dat er van dwang geen sprake mag zijn bij vaccineren. Ook het kabinet stelde zich op dat standpunt. Nu, een half jaar later, zijn er verschuivingen zichtbaar, maar is voldoende steun voor het 2G-plan allerminst zeker.

VVD en D66 lijken geen andere uitweg te zien uit de huidige situatie met hoge aantallen besmettingen en snel oplopende ziekenhuisopnames. D66 wil zo snel mogelijk 2G en een derde prik invoeren, zei partijleider Kaag afgelopen vrijdag. "Anders is het dweilen met de kraan open."

Partijen als het CDA, de ChristenUnie, GroenLinks en de PvdA, die belangrijk zijn om het plan aan een meerderheid te helpen, leggen hun kaarten nog niet op tafel. Het CDA noemt de maatregelen die dit weekend ingingen "logisch", omdat de zorg het zo niet langer trekt. Over 2G is de partij er nog niet uit, en ook bij ChristenUnie, GroenLinks en PvdA is dat overleg nog gaande.

Met name de ChristenUnie heeft moeite met de 2G-maatregel vanwege het inperken van vrijheden van mensen die niet gevaccineerd zijn en een dreigende tweedeling. Maar ook de andere partijen hebben moeite met het uitsluiten van ongevaccineerden. Aan de andere kant beseffen ze dat het sluiten van de horeca voor alle gevaccineerden eveneens ingrijpend is.

Wat wil het kabinet met het 2G-plan?
Het kabinet wil 2G met name mogelijk maken op plekken waar mensen in grote groepen bijeen zijn, zoals in de horeca en op evenementen, zogeheten "hoog risico situaties".

Ondernemers krijgen binnen dit plan de keuze van het kabinet of zij deze maatregel in hun zaak willen overnemen of een negatieve test ook goed vinden (3G). Die keuzevrijheid is met name bedoeld voor de horeca, maar heeft consequenties.

Als een café of restaurant ervoor kiest alleen gevaccineerde of herstelde mensen toe te laten, gelden verder geen beperkingen. Wanneer ook mensen met een negatieve testuitslag welkom zijn, moet iedereen in de zaak op een vaste plek zitten en mag er bijvoorbeeld niet gedanst worden of aan de bar gestaan worden.

Het kabinet kondigde het plan afgelopen vrijdag op de persconferentie aan, waarbij ook de tijdelijke lockdown werd aangekondigd.

"Dat is een pakket waarvan we nu denken dat het voor drie weken nodig zal zijn", zei Rutte toen. "Die drie weken hebben we nodig om een aantal maatregelen wettelijk mogelijk te maken waarmee we het virus voor de periode daarna willen vertragen."

Demissionair minister De Jonge spreekt ook vandaag weer van "een levensgroot dilemma". Het is volgens hem een maatregel "waar je liever niet mee komt". Maar "makkelijke maatregelen zijn er niet", zei hij na torentjesoverleg over de coronasituatie.

De Jonge hoopt eind deze week met het wetsvoorstel voor 2G te komen. Ook het OMT komt nog met een onderzoek over de effectiviteit van de verschillende scenario's. De Jonge verwacht dat partijen pas daarna, dus volgende week, hun standpunt over 2G bepalen. Als 2G geen meerderheid krijgt, is het vaker nemen van "lockdownachtige" maatregelen volgens hem niet te voorkomen.

"Het 2G-systeem beperkt de mogelijkheden van niet-gevaccineerden. Maar met een lockdown beperken we vrijheden van gevaccineerden. Het is een keuze tussen of deze maatregel een tijdje, of vaker in lockdown", aldus De Jonge, die erop wees dat gezien de druk op de zorg maatregelen deze winter onontkoombaar zijn.

Het debat over de coronamaatregelen staat morgenmiddag om 15.00 uur gepland.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ali Yas »

xplosive schreef:
ma nov 15, 2021 4:42 pm
 
Ariel schreef:
zo nov 14, 2021 9:31 pm
En wat Baudet betreft..Niemand gaat dood door deze regels
Baudet stelt dat de coronamaatregelen juist averechts werken omdat doordat mensen onnodig de stress in gejaagd worden door de coronamaatregelen die mensen depressief maakt en daardoor minder weerstand krijgen waardoor ze eerder dood gaan aan virussen door stress.
 
Dus volgens Baudet zijn er wél meer doden vanwege de coronamatregelen door een behoorlijk verhoogde stress.
 
Baudet bedoelt het misschien goed, maar hij slaat de plank mis. De werkelijke killer van de coronamaatregelen is de daling van de levensstandaard. Nou okee, de stijging van het aantal zelfmoorden is ook een ding.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Wat vor incompetente berichten nu weer over het corona-virus?

Bericht door hans van de mortel »

Ariel schreef:
ma nov 15, 2021 5:37 pm
Nog even geduld, dom gedeelte van Nederland! Tot de spanning zover is om te snijden. [icon_lol.gif]
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Met het coronacrisis maak je geen vrienden. Waarom dan wel met de griep?

Bericht door hans van de mortel »

Afbeelding

Moties ingediend bij het debat over de ontwikkelingen rondom het coronavirus

Dit gedoe lijkt op een kakelende kippenmenigte in een kippenren. Ook wel Tweede Kamer genoemd. Mijn, of beter gezegd: de ander z'n god. Wat een gedoe. Hier past alleen boegeroep. Men is blijkbaar niet in staat eerst goed na te denken bij een ernstig probleem om passende maatregelen te treffen die niet IEDEREEN treffen in onze samenleving. Want het amateuristisch improviseren heeft inmiddels het stadium en hoogtepunt van pure discriminatie bereikt. Nou ja, langzamerhand is heel Nederland wel bekend met de chaos die het duo Jut (Mark R.) en Jul (Hugo de J.) met de regelmaat van de klok verkondigen.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Mahalingam
Berichten: 52313
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Mahalingam »

... schaapjes over de dam:

Afbeelding

Oostenrijk gaat 2G. Deze mensen wachten op hun prik.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Wat weten we nu van de corona oplichterspraktijken?

Bericht door hans van de mortel »

Afbeelding

Ben je er nog, Ariel? Logisch nadenken! Hersenen gebruiken, en stoppen met het geloof in deze wereld die wordt gedomineerd door goede mensen in plaats van slechte mensen! Sorry lieverd! Dit is geen bevel, natuurlijk niet, maar een aanrader. Van de gedachte dat de mens geen vrije wil heeft, kan ik je toch niet overtuigen. [icon_lol.gif] Of wil je soms dood? Dat gaat zondermeer lukken, verzeker ik jou. Of denk je soms dat je met je super krachtige vrije wil kunt ontsnappen aan magere Hein? Niet te geloven!

En ook nu weer, voor de zoveelste keer, het bewijs dat politiek door de domme machtswellust van haar politieke lapzwansen, smerig is.

16 november 2021 – De Telegraaf

Coronavaccinmakers verdienen 1000 dollar per seconde

AMSTERDAM (ANP/AFP) - De farmaceutische concerns Pfizer, BioNTech en Moderna maken elke minuut een gezamenlijke winst van 65.000 dollar, oftewel ongeveer 1000 dollar per seconde, met hun coronavaccins. Dat heeft de People’s Vaccine Alliance (PVA), een coalitie die campagne voert voor bredere toegang tot coronavaccins, becijferd op basis van de kwartaalrapporten van de betreffende bedrijven.
De profiteurs van de pandemie

Een recente analyse door de internationale NGO The People’s Vaccine Alliance heeft de omvang van de winsten aan het licht gebracht die grote producenten van mRNA-vaccins – waaronder het Duitse BioNTech (Mainz) – opstrijken dankzij de COVID-19 pandemie. In de analyse, die onlangs werd gepubliceerd onder de titel The Great Vaccine Robbery, wordt de verkoopprijs van het BioNTech/Pfizer-vaccin geraamd op 6 tot 24 maal de productiekosten. Volgens The People’s Vaccine Alliance zijn de inkomsten van BioNTech/Pfizer uit de verkoop van hun vaccin ongeveer 24 miljard dollar hoger dan hun productiekosten. The People’s Vaccine Alliance is een coalitie van ongeveer 70 internationale NGO’s, waaronder Oxfam en Amnesty International. Berlijn beschermt de winsten van deze vaccinfabrikanten door de tijdelijke ontheffing van het octrooirecht op vaccins te blijven blokkeren. Met reeds 570 miljoen doses is China de belangrijkste leverancier van vaccins voor de opkomende en ontwikkelingslanden. Duitsland, daarentegen, richt zich nu op extra-dosissen (‘booster shots’). De regering is van plan een voorraad van tientallen miljoenen doses vaccin aan te leggen als “voorzorgsmaatregel”.

Buitensporige winsten

De People’s Vaccine Alliance heeft onlangs een analyse gepubliceerd die gezamenlijk was gemaakt door de Amerikaanse NGO Public Citizen en door deskundigen van het Imperial College in Londen, gebaseerd op een vergelijking van de kosten en de prijzen van mRNA-vaccins. Volgens deze analyse zou een dosis van het BioNTech/Pfizer-vaccin kunnen worden geproduceerd voor $1,18 en een dosis van het Moderna-vaccin voor $2,85.[1] Volgens de gerapporteerde prijsstelling voor landen waar gegevens beschikbaar zijn, ligt de prijs van Moderna tussen 4 en 13 maal, terwijl de prijs van BioNTech/Pfizer zelfs tussen 6 en 24 maal de produktieprijs ligt, zoals geraamd door The People’s Vaccine Alliance. De laagst bekende prijs voor een dosis BioNTech/Pfizer-vaccin werd betaald door de Afrikaanse Unie (AU). Met $6,75 per dosis is dat 6 maal de geschatte productiekosten. Israël betaalde met 28 dollar per dosis de hoogste prijs. Moderna rekende Columbia naar verluidt $30 per dosis, het dubbele van de prijs die door de Amerikaanse regering werd betaald. Zuid-Afrika werd gedwongen een aanbod van Moderna af te wijzen als onbetaalbaar – naar verluidt zou het bedrijf 42 dollar per dosis vragen.

Coronamiljardairs
De People’s Vaccine Alliance heeft verschillende voorbeelden berekend van excessieve betalingen en die de vaccinproducenten nu als winst kunnen boeken. Zuid-Afrika heeft bijvoorbeeld misschien wel 177 miljoen dollar te veel betaald – een bedrag dat volgens de People’s Vaccine Alliance groot genoeg is om de hele bevolking van Zuid-Afrika, Namibië en Zambia in te enten als het tegen productiekosten was. De AU heeft dus 279 miljoen dollar te veel betaald, Columbia 275 miljoen dollar. Volgens de analyse hebben BioNTech/Pfizer en Moderna samen 41 miljard dollar boven de geraamde productiekosten in eigen zak gestoken, BioNTech/Pfizer alleen al 24 miljard dollar. Alleen al in het eerste kwartaal van 2021 kon BioNTech een nettowinst van 1,13 miljard euro opstrijken op een omzet van 2,05 miljard euro.[2] Vergelijkbare gegevens van Pfizer wijzen op een aanzienlijke stijging in de komende kwartalen. Tot mei hadden COVID-vaccins negen nieuwe miljardairs gecreëerd, waaronder BioNTech CEO Uğur Şahin, vier Moderna-managers en investeerders, en drie managers van China’s CanSino-vaccinproducent.

De vrijgevigheid van de EU
De vaccinproducenten hebben extra winst te danken aan de Europese Unie (EU), die volgens de People’s Vaccine Alliance “bijzonder slecht over de prijzen had onderhandeld”. Voor zover bekend had Brussel voor de eerste 600 miljoen doses BioNTech/Pfizer-vaccin 15,50 euro per dosis betaald. De prijs voor de volgende 900 miljoen vaccindoses sprong omhoog naar €19,50/dosis, merkt The People’s Vaccine Alliance op. Als de toeslag op de productiekosten van de 460 miljoen doses van het Moderna-vaccin erbij wordt opgeteld, zou dat betekenen dat de Unie ongeveer 31 miljard euro heeft uitgegeven bovenop de loutere productieprijs – 19 procent van de hele begroting van de EU voor 2021. Naar verluidt zijn de farmaceutische bedrijven er zelfs in geslaagd de prijs te verhogen voor de meest recente bestelling van de EU van nog eens 2,1 miljard vaccindoses. Aanvankelijk werd gezegd dat BioNTech/Pfizer €15,50 per vaccindosis zou krijgen, nu is dat verhoogd tot €19,90; Moderna heeft op haar beurt haar prijs verhoogd van €19 naar €21,50 per dosis.[4] Dit zal de winsten van de bedrijven nog verder opdrijven – ten koste van de belastingbetalers van de EU.

De blokkade van Duitsland
De Duitse regering en de EU zijn verantwoordelijk voor het feit dat de Duitse en Amerikaanse mRNA-producenten miljardenwinsten mogen blijven opstrijken met de Covid-19 pandemie. In de bevoegde organen van de Wereldhandelsorganisatie (WTO) hebben zij vorige week opnieuw eisen geblokkeerd om de octrooien op het Covid-19-vaccin althans tijdelijk op te schorten.[5] India en Zuid-Afrika hadden deze eis aanvankelijk al in oktober 2020 gesteld. Indien deze eis toen was ingewilligd, had een enorme hoeveelheid vaccins kunnen worden geproduceerd in armere landen en had de distributie ervan kunnen worden verzekerd. Door hun blokkadebeleid zijn Berlijn en de Unie er in wezen verantwoordelijk voor dat tot nu toe slechts 1,1 procent van de mensen in lage-inkomenslanden een vaccin heeft gekregen. BioNTech/Pfizer en Moderna, de farmaceutische bedrijven die het meest profiteren van de Duits-EU-blokkade zijn ook de bedrijven die volgens de People’s Vaccine Alliance de armste landen de minste vaccins leveren. BioNTech/Pfizer heeft slechts acht procent en Moderna slechts zeven procent van hun wereldwijde productie aan lagere en middeninkomenslanden geleverd.

Ik zei het al direct in het begin. En Mercator, beslist niet de eerste de beste, deed/doet er zijn voordeel mee. Ook hij maakt dikke winst. Logisch hahaha! Hij investeerde direct in Pfizer-aandelen of een ander beursgenoteerde vette dikke winstmaker en eersteklas profiteur van de ellende van de afhankelijke mens. Want hij begrijpt net als ieder ander logisch denkend mens dat de mens geen vrije wil heeft. En eerlijk is eerlijk, hij heeft bekend dat hij denkt dat de mens een ietsie pietsie vrije wil heeft. Dat is wel wat anders dan de vaste heilige overtuiging van Ariel die geen moment twijfelt aan het honderd procent bestaan van haar vrije wil. Zo is zij namelijk ook ter aarde gekomen. [icon_lol.gif]
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89880
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ariel »

Het kost me moeite om weer niet te reageren op deze post Hans.

Dus...

Wat heb ik hier mee te maken?
Kan ik hier wat aan doen?
Is het mijn schuld?
Waarom spreek jij mij hier op aan?

Waarschijnlijk dom om te vragen, maar wat wil jij hier eigenlijk mee zeggen, behalve dat farmaceutische concerns een grote schandalige winst maken?

Misschien dat vaccinaties niet werken?

Of heeft het met mijn vrije wil te maken?

Gelukkig zijn er ook farmaceutische concerns die niet meedoen met die geldklopperij.
De acties van de drie bedrijven staan in contrast met die van de Brits-Zweedse farmaceut AstraZeneca en Johnson & Johnson, het moederbedrijf van vaccinmaker Janssen uit Leiden, die hun vaccins op non-profitbasis hebben geleverd. De twee bedrijven hebben wel aangekondigd dat ze voorzien dat deze regeling in de toekomst zal worden beëindigd als de pandemie ten einde loopt.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door hans van de mortel »

Ariel schreef:
di nov 16, 2021 1:13 pm
Het kost me moeite om weer niet te reageren op deze post Hans.

Dus...

Wat heb ik hier mee te maken?

Ik reageer op de manier die ik van Xplosive heb geleerd. icon_thumbup.gif

Wat je hiermee te maken hebt? Alles en niets. Iedereen is vrij om te reageren op wat de ander post. Dat is beslist niet iets van de laatste tijd. Sterker nog, dat maakt het forum juist zo levendig.
Kan ik hier wat aan doen?

De vraag stellen houdt reeds een drievoudig antwoord in: alles, een beetje, of niks! Alhoewel alle beetjes helpen, heb ik mij laten wijsmaken. Je hebt immers een vrije wil, volgens je eigen ondubbelzinnige bewering.
Is het mijn schuld?
Nee! Het is de schuld - en Jezus Christus nog aan toe! Hoe vaak moet ik dit nog herhalen op dit forum? Het is niet jouw schuld maar van de vieze smerige politiek. Want waar gaat het om? Niet om het natuurverschijnsel COVID-19 dat ik ook duizendmaal uitleg door te verklappen dat 'De natuur laat zich niet dwingen,' maar - ik herhaal - het gaat om de smerige politiek die mensen vanuit een misselijk makende machtspositie manipuleert en dwingt op een extreem achterbakse hypocriete dictatoriale communistische fascistische manier . . . en moet ik nog verder met oud nieuws?
Waarom spreek jij mij hier op aan?

Ik probeer met redelijke voor de hand liggende in herhaling tredende argumenten aan te tonen wie jij bent - volgens mij - hoe jij denkt en doet. Dat weet ik natuurlijk niet, maar ik ga uit van jouw eigen woorden. Daar lijkt mij niks mis mee te zijn. Of toch?
Waarschijnlijk dom om te vragen, maar wat wil jij hier eigenlijk mee zeggen, behalve dat farmaceutische concerns een grote schandalige winst maken?

Precies! dat wil ik gezegd hebben. LANG LEVE DE VRIJE MENINGSUITING! En hierover heb ik al veel eerder geschreven.
Misschien dat vaccinaties niet werken?
Die zullen beslist hier en daar wel werken. Maar niet bij iedereen. Erger nog, die troep - hetzelfde geldt godverdomme voor ALLE medicijnen - beschikken over geniepige gecontroleerde vastgestelde bijwerkingen. Doe nou niet zo onnozel alsof jij je daar niet bewust van bent. Mensen zijn - godverdomme - niet verplicht medicijnen in te nemen - maar ze worden - godverdomme - op een listige smerige vieze hypocriete achterbakse manier door de politiek - voor wat het uit de hand gelopen Chinese vleermuizenvirus betreft - gedwongen tot het zich laten vaccineren. Maar jij leest alleen wat jou het beste uitkomt. Dát is jouw probleem en van heel veel andere mensen.
Of heeft het met mijn vrije wil te maken?

Nee! Jouw zogenaamde vrije wil berust volgens mij in door jezelf vastgestelde overtuiging. Maar ik kan het mis hebben. Lijkt mij beter dat je dit nog even op dit forum nader toelicht - dat jij een vrije wil hebt en de rest van de wereld ook, behalve ik dan. :roll:
Gelukkig zijn er ook farmaceutische concerns die niet meedoen met die geldklopperij.
De acties van de drie bedrijven staan in contrast met die van de Brits-Zweedse farmaceut AstraZeneca en Johnson & Johnson, het moederbedrijf van vaccinmaker Janssen uit Leiden, die hun vaccins op non-profitbasis hebben geleverd. De twee bedrijven hebben wel aangekondigd dat ze voorzien dat deze regeling in de toekomst zal worden beëindigd als de pandemie ten einde loopt.
Je bedoelt waarschijnlijk - ik kan het natuurlijk mis hebben:

Geluk bij een ernstig ongeluk? Ja toch? :applause:
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Moeten nu ook peuters gevaccineerd worden?

Bericht door hans van de mortel »

Afbeelding
4 september 2021

Cuba heeft als eerste land ter wereld een nationale campagne voor de vaccinatie van kinderen in de leeftijd van twee tot achttien jaar gelanceerd. De campagne is een voorwaarde van de regering voor de heropening van de scholen, nu het land wordt geconfronteerd met een toename van het aantal coronabesmettingen. (HvdM: dan is het raar dat de regering besloot alle leuke dingen weer toe te staan vanaf 7 november, zoals opening van hotels, restaurants, bars en dansgelegenheden. Speciaal natuurlijk met in gedachte dat toeristen geld in het lege laatje storten.)

De kinderen zullen gevaccineerd worden met vaccins van eigen bodem: Abdala en Soberana. De eerste prikken zijn gereserveerd voor adolescenten van twaalf jaar of ouder, later komen ook kinderen in de leeftijd vanaf twee jaar aan de beurt.
De scholen zijn sinds maart 2020 in het hele land gesloten en gingen pas aan het einde van dat jaar voor een paar weken open, om vervolgens in januari 2021 weer te sluiten. Sindsdien krijgen de kinderen les via de televisie. De regering heeft besloten dat de scholen pas weer opengaan als alle kinderen in het land zijn gevaccineerd. De verwachting is dat de scholen in oktober en november gefaseerd kunnen openen.
Cuba registreerde sinds de uitbraak van de pandemie 672.599 besmettingen en 5.538 doden, op een bevolking van 11,2 miljoen inwoners. Begin augustus hadden 95.100 Cubaanse minderjarigen het virus opgelopen, van wie er zeven overleden.
BRON
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Wat weten we nu van de corona oplichterspraktijken?

Bericht door mercator »

hans van de mortel schreef:
di nov 16, 2021 12:25 pm

En Mercator, beslist niet de eerste de beste, deed/doet er zijn voordeel mee. Ook hij maakt dikke winst. Logisch hahaha! Hij investeerde direct in Pfizer-aandelen of een ander beursgenoteerde vette dikke winstmaker en eersteklas profiteur van de ellende van de afhankelijke mens. Want hij begrijpt net als ieder ander logisch denkend mens dat de mens geen vrije wil heeft.
Deze casus zou toch doen vermoeden dat er minstens een schijn van vrije wil is. De beleggingsadviseur raadde het mij helemaal af want ach dat ,corona gedoe, binnen zowat een maand spreekt niemand daar nog over. En toch dreef ik mijn wil door.
Toen voor het eerst duidelijk werd dat die vaccins toch niet het gehoopte wondermiddel waren maakte ik mij zorgen en dacht aan verkopen voordat de koers zou kelderen. Maar ik ben er nu terug gerust in want de farma industrie en de politiek is nu wel gedwongen om het bestaande narratief verder te zetten met een 3de, 4de,5de etc. prik. Hier in België snakt het overgrote deel van de bevolking naar de derde prik ( hoewel de 2 vorige dus niet veel deden). Zou men ahw verslaafd kunnen worden aan vaccins? In dat geval sta ik er goed voor.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door xplosive »

 
Vaccinatiegraad onder niet-westerse migranten laag
 
Daaruit :
 
Ongeveer de helft van de ongevaccineerde patiënten die in ziekenhuizen worden opgenomen, heeft een niet-westerse migratieachtergrond. Dat blijkt uit een inventarisatie van Nederlandse longartsen.
Al weken liggen er tussen de zes- en zevenhonderd coronapatiënten in de Nederlandse ziekenhuizen; rond de tweehonderd op de ic en ruim vierhonderd op de verpleegafdelingen. Uit een analyse van het RIVM bleek eerder dat zo'n 90 procent niet is gevaccineerd.
 
Dat zijn dus vooral moslims. Als 5% van de bevolking ongeveer 50% van alle problemen veroorzaakt dan vormt die 5% in verhouding een behoorlijk zware belasting voor een samenleving. En als die 5% ooit 10% wordt dan kraakt de samenleving nog veel meer in haar voegen.
 
Westerse samenlevingen zoals die hier in Nederland dragen een groot kruis : de islam. Dat blijkt nu opnieuw maar weer.
 
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Wat is het aandeel van moslims in de coronacrisis?

Bericht door hans van de mortel »

xplosive schreef:
do nov 18, 2021 10:20 pm
 
Vaccinatiegraad onder niet-westerse migranten laag
 
Daaruit :
 
Ongeveer de helft van de ongevaccineerde patiënten die in ziekenhuizen worden opgenomen, heeft een niet-westerse migratieachtergrond. Dat blijkt uit een inventarisatie van Nederlandse longartsen.
Al weken liggen er tussen de zes- en zevenhonderd coronapatiënten in de Nederlandse ziekenhuizen; rond de tweehonderd op de ic en ruim vierhonderd op de verpleegafdelingen. Uit een analyse van het RIVM bleek eerder dat zo'n 90 procent niet is gevaccineerd.
 
Dat zijn dus vooral moslims. Als 5% van de bevolking ongeveer 50% van alle problemen veroorzaakt dan vormt die 5% in verhouding een behoorlijk zware belasting voor een samenleving. En als die 5% ooit 10% wordt dan kraakt de samenleving nog veel meer in haar voegen.
 
Westerse samenlevingen zoals die hier in Nederland dragen een groot kruis : de islam. Dat blijkt nu opnieuw maar weer.
En zo is het toevallig ook nog eens een keer!

Maar daar hoor je geen mens over. Laat staan een politicus. Jammer, want daarmee zou vooral GroenLinks zijn eigen doodvonnis tekenen. Niet echt. Want GroenLinks aanhangers hebben de dikste betonplaat voor hun kop van allemaal. Alleen moslims evenaren deze gezichtsbedekking. [icon_lol.gif]

Wat je van ver haalt is lekker. Het religieuze gif daarbij niet meegerekend.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Wat helpt tegen het Chines vleermuizenvirus?

Bericht door hans van de mortel »

Afbeelding

Selenium in voeding en voedingssupplementen bevordert het positieve ziekteverloop van het Chinese vleermuizenvirus
We weten allemaal dat een eenzijdig voedingspatroon niet hand in hand gaat met een gezonde levensstijl. Maar recent onderzoek maakt het nu wel heel concreet: een studie uitgevoerd door het UZ Gent wees uit dat een tekort aan bepaalde voedingsstoffen ervoor kan zorgen dat je ernstiger ziek wordt van corona. Het blijkt dan vooral de hoeveelheid zink en selenium die daar van belang zijn.

Rol van selenium in het lichaam
Selenium heeft een immunostimulerende werking doordat het betrokken is bij de productie van lymfocyten, de witte bloedcellen die verantwoordelijk zijn voor onze afweer. Selenium verhoogt namelijk de hoeveelheid T-lymfocyten en stimuleert daarvan vooral de natural killer cells in hun activiteit, zodat vreemde indringers beter herkend worden.

Selenium is bovendien een krachtige antioxidant. Antioxidanten helpen oxidatieve stress te verminderen doordat ze de overtollige vrije radicalen neutraliseren en cellen beschermen tegen schade. Oxidatieve stress wordt in verband gebracht met chronische ziektes, maar ook met vroegtijdige veroudering. Ook bevordert oxidatieve stress de reproductie van virussen. Door zijn immuunstimulerende en antioxidatieve eigenschappen kan selenium het ziekteverloop van virussen positief beïnvloeden. En laat corona nu zo’n hardnekkig virus zijn.
BRON: www.gezondheid.be
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door xplosive »

 
Oostenrijk voert verplichte vaccinatie in en gaat vanaf maandag volledig in lockdown
 
Oostenrijk is de eerste dominosteen. Welke Europese landen zullen er straks allemaal nog volgen die wettelijke vaccinatiedwang ook wel een goed idee vinden?
 
Het kan natuurlijk ook nog zijn dat vaccinatiedwang binnenkort tot EU-norm verheven wordt.
 
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Wat weten we nu van de corona en vaccin belangen van de politiek?

Bericht door hans van de mortel »

mercator schreef:
wo nov 17, 2021 6:10 pm
hans van de mortel schreef:
di nov 16, 2021 12:25 pm
En Mercator, beslist niet de eerste de beste, deed/doet er zijn voordeel mee. Ook hij maakt dikke winst. Logisch hahaha! Hij investeerde direct in Pfizer-aandelen of een ander beursgenoteerde vette dikke winstmaker en eersteklas profiteur van de ellende van de afhankelijke mens. Want hij begrijpt net als ieder ander logisch denkend mens dat de mens geen vrije wil heeft.
Deze casus zou toch doen vermoeden dat er minstens een schijn van vrije wil is. De beleggingsadviseur raadde het mij helemaal af want ach dat ,corona gedoe, binnen zowat een maand spreekt niemand daar nog over. En toch dreef ik mijn wil door.
Toen voor het eerst duidelijk werd dat die vaccins toch niet het gehoopte wondermiddel waren maakte ik mij zorgen en dacht aan verkopen voordat de koers zou kelderen. Maar ik ben er nu terug gerust in want de farma industrie en de politiek is nu wel gedwongen om het bestaande narratief verder te zetten met een 3de, 4de,5de etc. prik. Hier in België snakt het overgrote deel van de bevolking naar de derde prik ( hoewel de 2 vorige dus niet veel deden). Zou men ahw verslaafd kunnen worden aan vaccins? In dat geval sta ik er goed voor.
- Een schijn van de vrije wil - correct geformuleerd door het super intelligente brein van Mercator.

Een mens kan zijn brein niet sturen. Het brein lost problemen van het individu op door gevolg te geven aan de keuzevrijheid van die mens. Want zonder juiste keuze vaart geen mens wel. Vandaar de schrikbarende dramatische en walgelijke achterstand van de mislukte mensensoort die besmet is met het weerzinwekkende halsstarrige islamvirus waardoor zijn achterlijkheid de boventoon blijft voeren die wij waarnemen als parasitair gedrag op onze kenniseconomie en beschaving.

Afbeelding

Mercator beschikt nu eenmaal over een stel hersenen die meer waard zijn dan 1,7 miljard moslim hersenen die ook geen vrije wil hebben. De kwestie in deze is dat Mercator in staat is zelfstandig kritisch en vooral logisch na te denken, zonder beïnvloed te worden dat anderen hem aanpraten; hij is inventief, creatief, slim en geen misdadiger zoals het historische Arabische analfabetische stuk ongeluk, pedofiel, psychopaat, sadist en oorlogsmisdadiger Mohammed die een leidraad is voor de uiterst gevaarlijk onbetrouwbare door de overheid goedgekeurde eerste salafist in Nederland die in de rol van Marokkaanse burgervader in Rotterdam tevens de rol vervult van hoofd van de politie.

Jawel, ik heb het over de geraffineerde uitgekookte normen-en-waarden-vertrapper van onze beschaving: Ahmed Aboutaleb.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door xplosive »

 
Een pamflet in verband met het protest tegen de vaccinatiedwang in Oostenrijk :
 
Afbeelding
 
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door xplosive »

 
Het standpunt van Vlaams Belang : Geen verplichte vaccinatie!
 
Daaruit :
 
De regering heeft de verplichte vaccinatie voor de gehele bevolking op tafel gelegd.
Vlaanderen moet alwéér opdraaien voor het slecht beleid in Brussel en Wallonië.
Maar het meest belangrijke gegeven is dat men hiermee onze onvervreemdbare burgerrechten definitief zal begraven
de laatste nagel in de doodskist van het keuzerecht
 
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Wat weten we nu over de corona sterftecijfers in België?

Bericht door hans van de mortel »

BELGIË
Prof. Jean Plum geeft antwoord

VRAAG - Waarom veroorzaakt corona in ons land meer doden dan in sommige anderen landen?
ANTWOORD - Een factor is de registratie van de cijfers in ons land. In veel landen worden enkel de doden geregistreerd in de ziekenhuizen met een bewezen covid-19 infectie. België rekent ook de sterfgevallen mee in woonzorgcentra met een vermoeden van een covid-19 infectie."
Tsja . . . met ook de vermoedens van het Chinese vleermuizenvirus mee te rekenen kom je met het Belgische gevoel voor humor beslist een ver eind op het kerkhof. Professor Plum is heilig overtuigd dat de Chinese vleermuis de grote boosdoener is van de besmetting vanuit China. :sly7:
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Wat weten we nu over de corona sterftecijfers in België?

Bericht door mercator »

hans van de mortel schreef:
za nov 20, 2021 1:31 am
België rekent ook de sterfgevallen mee in woonzorgcentra met een vermoeden van een covid-19 infectie."
En wie formuleert dat vermoeden? Een dokter, de directie, het personeel, de familie ? Ik neem aan de dokter . Ik mag maar hopen dat ik nooit bij leven zal behandeld worden op basis van de "vermoedens" van een dokter. Zo werd in de middeleeuwen de geneeskunde bedreven.
Ik heb net de de uitnodiging-eerder een dwangbevel-ontvangen voor de 3de vaccinatie. Met frisse tegenzin ga ik daar naartoe. Niet omdat ik geloof fat dat vaccin iets uithaalt maar ik zie de bui al hangen. Nu is die spuit verplicht voor ieder die in de zorg werkt op straffe van ontslag. De grens van de waanzin schuift telkens een stukje op en krijg ik ook een berufsverbot en dat kan ik mij niet permitteren.
Het verbaast mij overigens enorm dat er nog zoveel lui zijn die in het vaccinverhaal geloven en de antivaxxers als moordenaars beschouwen. Dat werd vandaag woordelijk gezegd door viroloog prof. dr. Peter Piot in een actualiteiten programma. Nu moet je weten dat dit type op de loonlijst staat van farmabedrijf Moderna maar uiteraard vond de moderator het niet nodig dit even te vermelden.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Wat weten we nu van de corona en vaccin belangen van de politiek?

Bericht door mercator »

hans van de mortel schreef:
vr nov 19, 2021 7:44 pm
Een mens kan zijn brein niet sturen.
Het brein kan zelf helemaal niets, het heeft zintuigen en een lichaam nodig. Zeer goed geïllustreerd door mijn schijnbaar vrije beslissing om toch Pfizer aandelen te kopen. Dat ging helemaal niet via een door het brein weldoordachte planning maar omdat die Pfizer fabriek op 10 minuten rijden van mijn woonplaats staat en ik daar zowat wekelijks voorbij rijd. Mijn ogen-niet mijn brein-hadden gezien dat ze daar een parkeergarage van 6 verdiepingen aan het bouwen waren en het is op basis van die info dat het brein dacht: die zijn daar iets groots van plan. Dat is eigenlijk alles.
Wanneer het brein is losgekoppeld van de zintuigen krijgen we wat s nachts gebeurt: dromen. Een hoop onzinnige beelden waar geen lijn in te trekken valt. Of hallucinaties, dat kan ook. De meeste godsdiensten zijn trouwens ontstaan uit dromen of waanbeelden.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24966
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Wat weten we nu over de corona sterftecijfers in België?

Bericht door King George »

mercator schreef:
zo nov 21, 2021 2:56 pm
hans van de mortel schreef:
za nov 20, 2021 1:31 am
Spoiler! :
België rekent ook de sterfgevallen mee in woonzorgcentra met een vermoeden van een covid-19 infectie."
Spoiler! :
En wie formuleert dat vermoeden? Een dokter, de directie, het personeel, de familie ? Ik neem aan de dokter . Ik mag maar hopen dat ik nooit bij leven zal behandeld worden op basis van de "vermoedens" van een dokter. Zo werd in de middeleeuwen de geneeskunde bedreven.
Ik heb net de de uitnodiging-eerder een dwangbevel-ontvangen voor de 3de vaccinatie. Met frisse tegenzin ga ik daar naartoe. Niet omdat ik geloof fat dat vaccin iets uithaalt maar ik zie de bui al hangen. Nu is die spuit verplicht voor ieder die in de zorg werkt op straffe van ontslag. De grens van de waanzin schuift telkens een stukje op en krijg ik ook een berufsverbot en dat kan ik mij niet permitteren.
Het verbaast mij overigens enorm dat er nog zoveel lui zijn die in het vaccinverhaal geloven en de antivaxxers als moordenaars beschouwen. Dat werd vandaag woordelijk gezegd door viroloog prof. dr. Peter Piot in een actualiteiten programma. Nu moet je weten dat dit type op de loonlijst staat van farmabedrijf Moderna maar uiteraard vond de moderator het niet nodig dit even te vermelden.
Van deze belangenverstrengeling wil ik wel eens meer weten. Heb je een linkje naar dat Peter Piot actief is (geweest) voor Moderna?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24966
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door King George »

Bereid je maar voor op een gehele winter in lock down. Het gaat weer gezellig worden. De brulkikker heeft gebruld. En dan acht ik de kans groot dat dit dictaat wordt gevolgd.

Bruls: 'Als besmettingen niet dalen, zitten we hele winter in lockdown'
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door hans van de mortel »

De mens heeft geen vrije wil. Men zal en moet keuzes maken in zijn leven. Of men wil of niet.

Toch weer burgertje pesten met ingang van de volgende lockdown?

Dan kies ik u-i-t-e-r-a-a-r-d voor rellen en een in het belang van de vrijheid, goed gekeurde volksopstand, om een revolutie teweeg te brengen die dagelijks fatsoen en respect voor het individu weer mogelijk maakt; zodat alle voorgaande oorlogen niet voor niets zijn geweest - ik denk aan de 80-jarige oorlog tegen de smerige religieuze rooms-katholieke machtspolitiek van de Spaanse overheersingsmacht namens het gedrocht God en zijn enige aan het kruis geofferde zoon Jezus Christus die de redding moet voorstellen van de mensheid in het jaar dat nog komen gaat. Weg met de anarchistische trekken van de onovertroffen zelfingenomen kampioen leugenaar en volksverlakker no. 1 Mark Rutte. Helaas; door de domme keuze van het Nederlandse volk moet het klootjesvolk nog drie jaar wachten om van dit rampfiguur verlost te worden.

Het recht op vrijheid kan niet met praten afgedwongen worden als het het met de regelmaat van de macht met voeten wordt getreden door de zich steeds meer als fascistische oorlogsdictatuur manifesterende smerige democratische politiek . . .

OMDAT: wij een democratie zijn met de leugenachtige aanname dat vrijheid hoog in het vaandel staat en de VVD een partij is volgens liberale beginselen die volgens het laatste normbesef binnen die partij een leider gedoogd die van zijn onstuitbare lieggedrag een dagelijkse routine halszaak maakt. OMDAT: volgens onze keurige normen-en-waarden-democratie Rusland niet deugt volgens deze in mislukking zegevierende demissionaire regeringscoalitie. OMDAT: de leider van Rusland Poetin heet en niet Rutte. OMDAT: China een bedreiging vormt. OMDAT: Trump de politiek weer leuk en recht door zee maakte, dat niet mocht van de linkse Gutmensch-coaltie. OMDAT: sterven in het harnas beter is dan als mislukte mens verder door het leven in ongenoegen, die zijn vrijheid is afgenomen en verder moet leven onder de stiekeme machtswillekeur van steeds meer op terroristische machthebbers gelijkende zich als vertrouwelingen van de democratie en het individu in schaapskleren voordoende politici die er de voorkeur aan geven de zaak van de smerige corrupte politiek te dienen.

POLITIEK IS SMERIG.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Wat weten patiënten van de coronacrisis?

Bericht door hans van de mortel »

Drie ex-patiënten over het leven ná corona: "Insmeren met azijn hielp me er doorheen."
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Plaats reactie