Verzet tegen de lockdown en andere beperkende maatregelen m.b.t. de coronacrisis

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Verzet tegen de lockdown en andere beperkende maatregelen m.b.t. de coronacrisis

Bericht door Pilgrim »

Ik vind dit artikel zo belangrijk en verontrustend dat ik het hier integraal plaats. Het gevaar van de spoedwet! Dit is waar veel mensen bang voor zijn. Baudet heeft gezegd dat de spoedwet in de eerste kamer gaat blokkeren, maar ik had zoiets ook graag van Wilders gehoord. Als ik dat niet alsnog duidelijk van hem hoor zal ik de volgende keer mijn stem op de FvD geven en niet op de PVV.
Jurist Jeroen Pols legt uit dat het Nederlandse volk met de Spoedwet feitelijk vogelvrij wordt verklaard

Posted on 20/09/2020

Afbeelding

Schokkend en schandalig dat deze wet überhaupt op tafel ligt – Onbegrijpelijk dat partijen met ‘christelijk’ in hun naam gaan instemmen met zulke antichristelijke maatregelen – D66 leider en minister Kaag op achtergrond grootste boosdoener, legt communistisch WHO beleid aan Nederland op

De uitgestelde Spoedwet die de Tweede Kamer zo goed als zeker alsnog gaat aannemen, maar die misschien in de Eerste Kamer nog kan sneuvelen, komt erop neer dat de resten van de Nederlandse democratie met instemming van het parlement compleet worden afgebroken, en ons volk feitelijk vogelvrij wordt verklaard. Vier ministers kunnen straks volledig naar eigen inzicht en zonder instemming van de Kamer de meeste extreme dictatoriale maatregelen nemen, waaronder verplichte coronatesten en keiharde sancties tegen de mensen die weigeren zich straks te laten vaccineren.

Onderzoeksjournalist Ab Gietelink sprak gisteren met jurist Jeroen Pols van Viruswaarheid over de inhoud van de ‘Tijdelijke wet maatregelen Covid-19’ (de Spoedwet), en de standpunten van de politieke partijen hierover. Dat gebeurde op basis van 10 stellingen:

1. De noodwet is een machtigingswet met verregaande bevoegdheden voor de minister van Volksgezondheid. Pols: ‘Niet alleen voor de minister van VWS (Hugo de Jonge), maar ook die van Justitie (Grapperhaus) en Binnenlandse Zaken (Ollongren).’ Samen met premier Rutte gaan zij een soort kernkabinet vormen. Het heet een ‘machtigingswet’, omdat er geen specifieke nieuwe maatregelen in worden vastgelegd, maar de ministers de bevoegdheid geeft om deze naar eigen inzicht te nemen. In een Noodwet zouden wèl specifieke maatregelen moeten worden opgenomen.

2. De minister van Volksgezondheid kan zonder inmenging van het parlement de rechten en grondrechten verregaand inperken op basis van vage criteria. Zo’n vaag criterium is een ‘dreiging’ van een epidemie. ‘Maar wat is een dreiging? Kijk om je heen: alle ziekenhuizen zijn (vrijwel) leeg, en er sterft bijna niemand. Als je naar de getallen kijkt, is er helemaal niets aan de hand. Toch vindt men dat er een noodwet moet komen.’ Iedereen kan echter zien ‘dat van een bedreiging voor de samenleving (door het virus) geen enkele sprake is.’

Een ander vaag en rekbaar begrip is dat de maatregelen ‘noodzakelijk’ moeten zijn. Het Europese Hof voor de Mensenrechten heeft bepaald dat maatregelen noodzakelijk moeten zijn in een democratische samenleving. Dat is heel wat anders dan dat nu een paar ministers zonder democratische inspraak mogen bepalen wat zij noodzakelijk achten.

Gietelink wijst op diverse bekende rechtsgeleerden die daarom waarschuwen dat de Spoedwet niet democratisch gelegitimeerd is. De ministers hoeven hun besluiten enkel een week ter inzage te leggen voor de Tweede Kamer. Die mag daar echter geen uitspraak over doen. Blokkeren of wijzigen is niet mogelijk. Gietelink: ‘Dat gaat wel heel ver, want dat betekent dat de democratie tijdelijk wordt afgeschaft, en een soort directorium van een paar ministers per decreet gaan regeren. Het parlement zet zichzelf buitenspel.’

Pols bevestigt dit. ‘Grootste probleem met de wet is dat jij als burger in continue in onzekerheid leeft. Je weet niet hoe de situatie morgen is.’ Als de minister besluit om morgen de scholen en bedrijven te sluiten, en iedereen thuis in quarantaine op te sluiten, dan gebeurt dat gewoon. ‘De rode draad is onzekerheid. Een rechtstaat is juist gebouwd op zekerheden.’

3. ‘De minister kan scholen sluiten of voorwaarden stellen.’ Studies (van o.a. de Universiteit van Leipzig) bevestigen dat kinderen en jongeren op geen enkele manier bijdragen aan de verspreiding van het virus. Uit die universitaire studie blijkt ook dat de scholensluitingen een ‘rampzalig effect op kinderen hebben gehad.’ Hun vertrouwen in de toekomst is permanent beschadigd. Pols: ‘Het is al bezopen dat volwassenen überhaupt over zo’n wet als deze spreken. Dat dan ook kinderen en jongeren erbij worden betrokken is een echte no-go. Dat kan niet.’

4. ‘Het zou een belangrijke vooruitgang zijn als de expliciete parlementaire controle en instemming voor iedere maatregel in de wet wordt opgenomen.’ Pols: ‘Dat is een voorwaarde. Het kan niet zo zijn dat de grondrechten worden ingeperkt zonder toestemming van de volksvertegenwoordiging (Eerste en Tweede Kamer).’ De parlementariërs moeten zelf verantwoording nemen voor de Spoedwet, en straks, als zaken fouten zijn gegaan, niet enkel naar de regering kunnen wijzen.

5. In de Spoedwet wordt de verplichte 1,5 meter buiten je eigen woning vastgelegd. Pols: ‘Deze wet stelt normaal menselijk sociaal gedrag, zoals we dat al duizenden jaren doen, strafbaar. Ik denk dat wij de eersten in de geschiedenis zijn die dit proberen. We worden strafbaar als we te dichtbij komen.’ Dan krijg je ‘de meeste bezopen situaties. Er zit nog een heel gevaarlijk addertje onder het gras: het speelt mensen tegen elkaar uit.’

6. Boetes met strafblad blijven in stand. Stel dat de minister besluit dat er morgen nog maar 4 mensen bij elkaar mogen staan. Komt daar een 5e bij, krijgen ze alle 5 een boete van € 435,-. ‘Dat betekent dat we elkaars vijanden worden.’ Met een aantekening op je strafblad kun je bijvoorbeeld geen ambtenaar meer zijn of worden. Daar zouden ook leraren door getroffen kunnen worden. De carrières van heel veel mensen lopen zo gevaar.

‘Dat is juist de reden dat ze dit erin willen hebben,’ vervolgt Pols. ‘Het is echt een dwangmiddel om mensen tot gehoorzaamheid te dwingen. We worden op dit moment aan gedragstraining onderworpen.’

7. Het ‘handhaven achter de voordeur’ is uit het wetsontwerp geschrapt. De voorstanders vinden het maar niks dat dit nu toch niet mag, want ‘nu worden woningen ‘misbruikt’ voor feestjes. Zo staat het echt in de Kamerstukken! Als je je verjaardag viert ben je dus heel fout bezig, dat is ‘misbruik’.’ Agenten kunnen echter wèl met een andere reden (laten we het gewoon een smoes noemen) aan de deur van mensen gaan controleren, zoals ‘overlast’.

8. Met ‘vangnetbepalingen’ kunnen ook niet in de wet vastgelegde bevoegdheden alsnog opgenomen worden. Ondanks het feit dat we alles met het virus al achter de rug hebben, vindt de minister nog steeds dat er maatregelen nodig zouden kunnen zijn die we nu nog niet kunnen bedenken. De minister mag iets besluiten dat onmiddellijk van kracht wordt, maar waarvoor hij pas na 2 weken een wetsvoorstel hoeft in te dienen.

‘Als je achterdochtig wilt zijn, dan is de bedoeling hiervan om maatregelen mogelijk te maken die nu nog teveel aan discussie onderhevig zijn, zoals gedwongen quarantaine, mondkapjesplicht, gedwongen testen en mogelijk ook gedwongen vaccinaties.’

Gietelink: ‘Ook de vrijheid van publicatie – wat wij hier nu doen – kan dus aan banden worden gelegd.’ Dat is inderdaad een mogelijke vangnetbepaling: de vrijheid van meningsuiting en publicatie zouden ongedefinieerd kunnen worden ingeperkt. Dat betekent vrijwel zeker het einde van de onafhankelijke alternatieve media, en ook deze site. ‘Pols, ik weet niet of het zo is, maar ik heb wel die verdenking. Dit is een hele reële optie.’ De ministers kunnen dan gaan zeggen dat bepaalde informatie ‘het beleid en de bestrijding van het virus ondermijnt’.

9. Verplichte testen en mogelijk zelfs verplichte vaccinaties staan NOG niet in de wet. De vier partijen die de grootste aanjagers van deze Spoedwet zijn (VVD-CDA-D66-PvdA) vinden echter dat dit er wel in zou moeten worden opgenomen (ook al wordt nu steeds beweerd dat verplichte vaccinaties niet aan de orde zijn). Vooral verplichte coronatesten zijn een mogelijke vangnetbepaling.

10. Verplichte quarantaine inclusief opname in GGD faciliteiten en kampen. Reizigers die uit een ‘oranje’ gebied terugkomen, of mensen die toevallig op een terrasje hebben gezeten waar later een ‘positief geteste’ persoon aan een tafeltje bleek te zitten, zouden verplicht 10 dagen in quarantaine kunnen worden gezet. Hoewel het nog niet mag, schijnt dit nu al te gebeuren, aldus Pols. ‘Een soort concentratiekamp dus’, reageert Gietelink.

In de Wet Publieke Gezondheid mogen reizigers die een ernstige besmettelijke ziekte hebben nu al verplicht in quarantaine worden gezet, maar dan krijg je een advocaat toegewezen, en buigt een rechter zich erover. ‘Nu wordt deze wet uitgebreid tot mensen die helemaal niet ziek zijn, en er ook geen vermoeden is dat ze ziek zijn. Dit geeft ze de mogelijkheid om mensen (zonder recht op advocaat) massaal te gaan opsluiten.’ Opsluiten is het juiste woord, want als je naar quarantaine faciliteiten in bijvoorbeeld Australië kijkt, worden die bewaakt door militairen.

Gietelink: ‘Dit is nog nooit eerder in de wereldgeschiedenis gebeurt.’ Pols: ‘Wij zitten in de diepste, grootste crisis in de rechtsstaat sinds de Tweede Wereldoorlog.’

VVD-CDA-PvdA versus FVD-PVV-PvdD
Grootste voorstanders van deze dictatoriale Spoedwet: VVD-CDA-PvdA. Zij willen zelfs nóg veel verder gaan, zoals controle en ingrijpen achter de voordeur mogelijk maken. ‘Zij willen de rechtsstaat afschaffen,’ concludeert Pols. ‘Weg met al die burgerrechten! Onvoorstelbaar wat deze partijen openlijk zeggen… Zij willen dat deze wet altijd kan blijven, dus dat de minister altijd deze bevoegdheid houdt.’

Grootste tegenstanders: FVD, PVV, Partij voor de Dieren en Haga. ‘Forum zegt bijvoorbeeld: ‘Hoe bestaat het dat je überhaupt over zo’n wet wil spreken, en daar hebben ze helemaal gelijk in,’ vindt Pols. Deze partijen zitten op de lijn van de critici die bij o.a. Café Weltschmerz aan bod komen.

50-Plus is in principe voor, maar ‘niet ten koste van alles’. Ook DENK lijkt voorstander, maar kan nog twee kanten op. ChristenUnie is voor, maar stelt wel kritische vragen. ‘Zeker de achterban ziet dat wat er nu gebeurt, niets met christelijke waarden te maken heeft.’

In een Duitse mainstream artikel stond afgelopen week dat er dagelijks 300.000 mensen overlijden als gevolg van de corona maatregelen. Honger, mensen die geen medische behandeling krijgen, eenzaamheid / depressies / zelfmoorden, et cetera. ‘Dit is niet christelijk. Dat beseft de CU steeds meer, maar ze maken wel deel uit van de regering. Ze moeten een beleid verdedigen dat helemaal niet christelijk en ook niet menselijk is.’ De CU zegt daarom wel dat ‘de noodzaak’ van de Spoedwet aangetoond moet worden, waar je de vier grote voorstanders niet over hoort.

Via D66 minister Kaag legt WHO verwoestende beleid aan Nederland op
Volgens Pols is D66 de belangrijkste speler. Zij bepalen of de wet er wel of niet komt. Zij stellen aan de ene kant soms kritische vragen, maar ook zij slaan de cruciale vraag naar de noodzaak van deze wet – de ziekenhuizen zijn immers al maanden vrijwel leeg -, en de verwoestende gevolgen ervan voor de economie en samenleving, over. Dus ook volgens D66 moet die wet er komen.

D66 partijleider en minister van BuZa Sigrid Kaag is wat deze Spoedwet betreft ‘eigenlijk de belangrijkste persoon in het kabinet.’ Kaag zit nl. in het bestuur van een orgaan van de WHO, dat toezicht houdt op het huidige (corona)beleid. ALLE maatregelen die in Nederland zijn genomen zijn 1 op 1 ontworpen door de WHO.

Dat is geen complottheorie, maar is op Viruswaarheid in de officiële stukken terug te lezen.’ Daarin staan ook de verwachte gevolgen van dit beleid, en die zijn op alle gebieden echt rampzalig: massa werkloosheid, sociale instorting, alcoholisme, depressiviteit, verhoogde sterfte, lagere levensverwachting, armoede, noem maar op. Alle ellende die je kunt bedenken wordt over ons heen gestort. Je hoeft geen Einstein te zijn om te zien dat je met dit beleid de hele samenleving naar de afgrond drijft.’

Kaag houdt er vanuit de WHO toezicht op dat dit beleid ook in Nederland wordt geïmplementeerd. Tegelijkertijd voert ze in Nederland als minister hetzelfde beleid uit waar ze ZELF toezicht op moet houden. En kijkt u eens naar haar directe collega’s in dat bestuur: CDC hardliner Anthony Fauci, en een afgezant van de Bill & Melinda Gates Foundation, die, zoals iedereen weet, de vaccinatielobby vertegenwoordigen.

Daarnaast zit Kaag ook bij de Wereldbank, die – net als de WHO – de GAVI vaccinalliantie ondersteunt (waar Bill Gates eveneens achter zit). Kaag zit dus midden in die vaccinlobby. Het doel is om ons in deze ‘nood’toestand te houden tot er een vaccin. ‘En dat is géén complot. Het staat gewoon in de stukken over deze transitiefase.’ Bovendien heeft ook premier Rutte dit vanaf het allereerste begin letterlijk zo gezegd en herhaald.

GroenLinks was voor, maar steeds kritischer – SP lijkt nu tegen te zijn
GroenLinks was in principe ook voor, maar heeft al wel een hoop ‘juiste kritische vragen gesteld.’ Jesse Klaver heeft gezegd in principe voor de wet te zijn, maar het eens te zijn met de mensen die zich zorgen maken over de democratie.

Ook de SP ondersteunde vanaf het begin de wet, maar waren heel kritisch. ‘Inmiddels heb ik begrepen dat de SP tegen de wet gaat stemmen. Ik hoop ook echt dat ze zich daaraan houden.’ Zij hebben een hoop voorbeelden gegeven van de absurde situatie die we door de wet gaan krijgen, zoals de vraag of je straks een strafblad krijgt als je iemand op straat helpt die onwel is geworden, en dat kinderen vanaf 13 een boete (van € 95,-) en een strafblad krijgen als ze op straat hun oma een knuffel geven (en oma gelijk óók een strafblad krijgt). Deze kinderen kunnen zelfs naar Bureau HALT gestuurd worden.

Pols hoopt dat de kritische houding van GroenLinks en SP ertoe leidt dat de wet in ieder geval milder wordt gemaakt, voor het geval de oppositie geen meerderheid behaalt. ‘Maar ik ga ervan uit dat ze gewoon tegenstemmen, want niemand moet deze wet willen. Er is geen noodzaak, er is op dit moment geen enkele aanleiding voor wat voor maatregel dan ook. Ik hoop ook dat CU* en SGP* nog eens goed naar hun achterban luisteren, en niet omgaan.’

(* In ‘hun’ kranten, het Reformatorisch Dagblad en het Nederlands Dagblad, is echter amper iets van kritiek te lezen. Integendeel, de redacties van deze kranten hebben het over Bill Gates als een ‘respectabele man’, en lijken onverkort achter de Spoedwet te staan. – X.)

‘Ik hoop dus dat de wet belandt waar die hoort: in de prullenbak.’

De Tweede Kamer stemt wellicht eind september over de Spoedwet (indien er niet opnieuw uitstel komt). Als deze wordt aangenomen, dan zou de Eerste Kamer zich er mogelijk begin november over kunnen uitspreken. De kans dat deze afschuwelijke wet, die naar onze overtuiging neerkomt op een regelrechte staatsgreep, daar alsnog sneuvelt, is iets groter, omdat het Forum voor Democratie hier de op een na grootste partij is.

Het hele interview (35 minuten):



Xander

(1) Café Weltschmerz

https://www.xandernieuws.net/algemeen/j ... verklaard/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89880
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Verzet tegen de lockdown en andere beperkende maatregelen m.b.t. de coronacrisis

Bericht door Ariel »

De emotionele oproep van bekende Nederlanders om de coronaregels aan hun laars te lappen is onacceptabel en gevaarlijk, waarschuwen deskundigen. Niet alleen de volksgezondheid, maar ook de economie kan daardoor een nog grotere deuk oplopen.
„Alleen samen krijgen we de overheid onder controle. Ik doe niet meer mee.” De 21-jarige hiphopartiest Famke Louise kijkt bloedserieus in de camera en drukt haar hand op haar borst. „Free the people”, klinkt het. Bij de Insta-post schrijft Louise: ’Nee ik houd m’n bek niet!’ en roept haar volgers (zo’n 1 miljoen) op het bericht te delen.
Via Geen Stijl
Gefeliciteerd allemaal. Famke Louise, algeheel warhoofd en een van de influencendste influencers die meedoet aan de volstrekt idiote campagne #ikdoenietmeermee is eerder dit jaar nog met uw belastingcenten betaald om jongeren erop te wijzen dat ze zich aan de coronaregels moeten houden. Dat heeft ze geregeld via haar managementbureau SPEC (vandaag opeens slechter bereikbaar dan de coronatestlijn), dat eigendom is van flikkerzegger Ali B. "Famke Louise is populair omdat ze te gekke muziek maakt, een geweldige persoonlijkheid heeft én strijdt voor gelijkwaardigheid tussen mensen en culturen. Een belangrijke boodschap!" En daar geeft de overheid uw geld aan uit. Hoe krijgen we dit samen weer onder controle?
En het leuke is..ikdoenietmeermee is gecoördineerd door Willem Engel.
Viroloog Ab Osterhaus laat geen spaan heel van de ’volstrekt onacceptabele’ hashtag. „Ik begrijp de frustratie. Maar dat betekent niet dat het beleid niet deugt”, stelt Osterhaus. „We weten nu behoorlijk goed wat er gedaan moet worden. Dat is gebaseerd op wetenschappelijke data en onderzoek. En als je dan zegt ’wij trekken ons daar niets van aan’ dan is dat absoluut een verkeerd signaal.”


Het risico bestaat dat Nederland daardoor alleen maar sneller op een nieuwe lockdown afstevent, waarschuwt de viroloog. „Dat geeft niet alleen gezondheidsrisico’s, ook de economie heeft daaronder te leiden. Mensen zijn gefrustreerd en kijken niet verder dan hun neus lang is. Als je begrijpt wat er aan de hand is, dan kom je niet met dit soort oproepen.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Verzet tegen de lockdown en andere beperkende maatregelen m.b.t. de coronacrisis

Bericht door hans van de mortel »

Ariel schreef:
di sep 22, 2020 4:22 pm
De emotionele oproep van bekende Nederlanders om de coronaregels aan hun laars te lappen is onacceptabel en gevaarlijk, waarschuwen deskundigen.
Ik mag niet door rood licht rijden en dat doe ik ook niet. Ik houd mij aan de wet. Sterker nog, als ik hard kom aanrijden en het licht voor mij springt plotseling op groen minder ik snelheid . . .
Ik ben niet gek. De ander is dat meestal wel. Er zal maar zo'n gek van rechts keihard door het rode licht heen rijden. Nadenken! hersenen gebruiken!

Wilders riep niet op tot het negeren van de Nederlandse wet die de mislukte mensensoort moslims een Nederlands paspoort verschafte zonder na te denken. Hij veronderstelde dat het waarschijnlijk een goed idee was voor de Nederlandse samenleving om met minder Marokkanen, die zich maar al te graag als moslim afficheren, een winstscenario te bewerkstelligen. Dus stelde hij een vraag daarover. De corruptie van de rechterlijke macht kwam daarmee, waarschijnlijk niet gewenst door de overheid, als een stinkend rottend drijvend lijk in troebel water naar boven drijven en iedereen kon het waarnemen. Mondkapje gewenst.

Worden nu deze bekende Nederlanders door het OM aangeklaagd? Dat zou wel moeten. Want zij doen een oproep die ik als rechter zou kunnen interpreteren als een oproep tot volksoproer.

Maar . . . ik ben een fervent voorstander en verdediger van het vrije woord. Even het feit daargelaten dat ik anarchist in hart en nieren ben. Dus . . . niks aan de hand. Maar voor dit in corrupt vaarwater verkerende vieze smerige hypocriete politieke klimaat kunnen we van alles verwachten dat aanleiding zou moeten geven tot invulling van het al lang verwachte noodzakelijke scenario van een broodnodige noodzakelijke revolutie in Nederland. Opstand tegen de smerige corrupte politieke elitaire samenzwering die opereert onder de noemer van Ons Kent Ons. Al was het maar om van die verderfelijke EU verlost te worden die ons verplicht tot steeds meer armoede onder de Nederlandse bevolking over te gaan.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Verzet tegen de lockdown en andere beperkende maatregelen m.b.t. de coronacrisis

Bericht door Pilgrim »

De Haagse antidemocratische maffia en de noodwet

Geplaatst op 22 september 2020

Afbeelding

Het zal een aantal mensen zijn opgevallen dat er op dit moment over deze zogenaamde noodwet wordt gezeverd in Den Haag, maar vooral het tijdstip is opvallend. Als deze zogenaamde noodwet namelijk wordt aangenomen, wordt die over de verkiezingsdatum van 17 maart 2021 heen getild en kan dan nadien elke keer met twee maanden verlengd worden (misschien met drie maanden). De verkiezingen vallen dan precies in het griepseizoen, wat tot gevolg heeft dat de verkiezingen eenvoudig uitgesteld kunnen worden, wat de kartel partijen uiteraard heel goed uit zal komen.

De kans dat het kartel tegen deze noodwet gaat stemmen, is nagenoeg nihil, want het pluche kleeft nou eenmaal en hierbij kunnen de zittende partijen dus uiteraard nog wel een extra jaar hun zakken vullen uit de staatskas. Het is verder dan een nogal raar idee dat we dan in feite geregeerd worden door het trio Rutte, De Jonge en Grapperhaus, 3 gebroeders in crime, van wie de feitelijke machthebber van Nederland de JUNK De Jonge is. Op de achtergrond zit dan Sigrid Kaag, die de politiek van de WHO hier in Nederland de juiste sturing moet geven. En wat blijkt dan weer voor de zoveelste keer? Alweer heeft de club van D66 een sleutelrol in handen.

De Nederlandse bevolking is ondertussen zo diep in coma geraakt dat ze deze hele truc niet doorheeft en het dus allemaal zijn gang laat gaan. Om het allemaal nog wat moeilijker te maken voor de burgers werd een groot deel van de onderdrukking van de bevolking voor het gemak maar bij de zogenaamde veiligheidsregio’s neergelegd om de verantwoordelijkheid niet te veel op eigen schouders te hoeven leggen. Mij is in ieder geval duidelijk waar dit naartoe gaat en ik voorzie een zeer donkere toekomst voor Nederland en de bevolking.

Duidelijk is dat de “democratie” aan de kant geschoven zal worden als het aan het illustere drietal ligt, met medewerking van het partijkartel. Ondertussen zal er een aantal zaken doorgevoerd kunnen worden om het land om te toveren in een dictatuur, waarbij dezelfde comateuze burger het idee moet krijgen dat het allemaal te doen is voor zijn eigen veiligheid. De agenda ven de WHO en de VN kan dus op eenvoudige wijze doorgevoerd worden en tegen de tijd dat de burgers wakker worden, is er eenvoudig geen weg terug meer.

Afbeelding

Zouden we het kunnen stellen zonder een algemene opstand? Nou, ik denk het niet, en wel om meerdere redenen. In de eerste plaats is de bevolking hier niet uit haar stoel te branden, maar zelfs al zou men in opstand komen, dan zullen de politie en de ME en eventueel het leger kunnen rekenen op de hulp van het Europese leger Eurogendfor, dat niet voor niets de afgelopen tijd significant versterkt is, waaruit blijkt dat dingen in de politiek niet toevallig gebeuren.

Tot slot rest me alleen nog maar te zeggen dat ik er hopelijk helemaal naast zit, maar ik ben bang dat bovenstaand draaiboek binnen korte tijd werkelijkheid zal blijken te zijn.

Door: “Henk der Niederländer”

https://ejbron.wordpress.com/2020/09/22 ... e-noodwet/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Verzet tegen de lockdown en andere beperkende maatregelen m.b.t. de coronacrisis

Bericht door Pilgrim »

Baudet in Coronadebat: Geef ons onze vrijheid terug!
Forum voor Democratie - 22 sep. 2020


Elke samenleving maakt voortdurend een afweging tussen veiligheid en vrijheid. De uitkomst moet altijd proportioneel zijn. Corona is minder gevaarlijk dan we eerst dachten. Deze maatregelen zijn niet meer proportioneel. Het is nu tijd om de samenleving te heropenen! #FVD
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89880
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Verzet tegen de lockdown en andere beperkende maatregelen m.b.t. de coronacrisis

Bericht door Ariel »

Deze post stond al op het forum, maar vooruit. :nietverstaan:

Baudet vergelijkt de corona doden met verkeersslachtoffers. Jammer, en heel dwaas. Baudet heeft zijn glans verloren. Langzaam maar zeker zakt baudet weg in de krochten van de tweede kamer. Op twitter zie ik veel mensen bedenkelijk schrijven over hem. Zonde. Zo'n zonde. Het had zo mooi kunnen zijn.

Leesvoer voor een ieder die het met hem eens is.

minder dan 2 weken de tijd.

En ook heel leerzaam. De podcast van Wierd Duk. ‘Was corona maar een hoax:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89880
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Verzet tegen de lockdown en andere beperkende maatregelen m.b.t. de coronacrisis

Bericht door Ariel »

Ik vind het zo aandoenlijk dat heel veel mensen op dit moment ( tijdens de corona crisis) zo begaan zijn met het lot van bejaarden die wegkwijnen in verpleeghuizen. En dat terwijl deze mensen het vroeger geen jota kon schelen wat er met deze mensen gebeurde. Ik vraag me af hoeveel van de mensen, die nu begaan zijn, vroeger ooit wel eens een eenzame oudere opgezocht hebben. Zomaar , met een bloemetje. Want zeker weten waren er ook eenzame oudere voor de corona.

Maar hoe denken we over het lot van medewerkers op de intensive care . Nou zal dit onderstaande artikel vast en zeker lichtelijk overdreven zijn, maar je moet het maar doen. Urenlang met beschermende kleding werken in een warm ziekenhuis.

81 procent van de medewerkers op de intensive care dreigt binnen vier maanden om te vallen. Dat blijkt uit een onderzoek van het Nationaal Centrum Preventie Stress en Burn-out (NCPSB).

En zijn we ook begaan met de families van gestorven corona patienten. Of maken die mensen niet uit omdat ze toch al oud waren.

En stel dat er iemand in de familie van al die "Wedoennietmeermee" klagers sterft aan corona. Hun ouders, partner, kind...

Zeggen ze dan ook..."Hij/zij, had ook een verkeersslachtoffer kunnen zijn. Zo is het leven nu eenmaal.

Is het nou zo moeilijk om je een paar maanden in te houden. Hoe sneller mensen zich aan de regels houden, en niet zo zeuren, hoe sneller we weer terug kunnen naar het normaal.

Deze toestand is voor niemand leuk.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52313
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Verzet tegen de lockdown en andere beperkende maatregelen m.b.t. de coronacrisis

Bericht door Mahalingam »

Een aantal (mij onbekende) Bekende Nederlanders gingen twitters los op corona nadat een zekere Famke aan kwam zetten met #ikdoenietmeermee.
Ze kwaakte baarlijke nonsens uit haar Donald Duck mondje.
"De opgespoten lippen van Famke Louise hebben meer inhoud dan haar bovenkamer"https://www.ad.nl/show/de-opgespoten-li ... ~a183017f/
Er kwam ophef en vele van de BN-ers hebben hun keutel inmiddels ingetrokken.
En dan komt Rob Jetten (die is mij welbekend) met het vaste stokpaardje van zijn clubje: 'defunding'. In dit geval niet de politie maar Famke. Hoezo?
Rob Jetten: Famke Louise moet geld coronacampagne terugbetalen

Politiek Den Haag trekt fel van leer tegen de BN’ers die zich gecommitteerd hebben aan de actie #ikdoenietmeermee. Rob Jetten van D66 vindt dat Famke Louise het geld moet terugbetalen dat ze eerder dit jaar kreeg voor een campagne van de Rijksoverheid. Minister Ferd Grapperhaus noemt de oproep van de artiesten ‘uiterst onverantwoord'.

Het ministerie van Volksgezondheid trok eerder ruim 65.000 euro uit voor campagnes met voorlichting over corona, waar onder anderen Famke Louise en rapper Boef aan meewerkten, zo wist Shownieuws te melden. Afgelopen voorjaar maakte de zangeres deel uit van de betaalde campagne, die bedoeld was om haar volgers te wijzen op het belang van de coronamaatregelen.

In mei plaatste Famke drie video's op haar Instagramaccount, waarin ze de maatregelen promootte. Nu verzet ze zich juist tegen die regels door zich te scharen achter de actie #ikdoenietmeermee. ‘Betaal maar terug. Of liever: geef het aan een goed doel #ikdoewelmee’, schrijft Rob Jetten nu over haar eerdere beloning op Twitter.
https://www.ad.nl/show/rob-jetten-famke ... ~ab66df3b/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89880
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Verzet tegen de lockdown en andere beperkende maatregelen m.b.t. de coronacrisis

Bericht door Ariel »

Famke heeft kennis gemaakt met de harde realiteit. Maar je moet maar zo denken Fam. What does not kill you makes you stronger.

En even een roddel tussendoor...Het blijkt dat ze ook niet meer tot de stal van Ali B behoort.
Famke Louise zegt sorry: ’Ik beloof beter mijn best te doen’

Het was me het weekje wel voor Famke Louise. Waar zij maandagavond nog vol trots een filmpje op sociale media deelde met de hashtag ’ikdoenietmeermee’, maakte zij dinsdagavond in Jinek al duidelijk dat de hashtag niet helemaal de lading dekte en ze zich wel degelijk aan de regels blijft houden. Woensdag laat zij weten de ernst van haar ’ongefundeerde uitspraken’ in te zien en biedt zij haar excuses aan ’aan allen die zich gekwetst of verward hebben gevoeld’.

„Nadat ik het filmpje met de # maandag gepost had, ben ik de ochtend daarop overladen met telefoontjes. De mainstream media koos mij als potentieel aanspreekpunt en daar bovenop kwam ook een breuk met mijn management die vorige week plaatsvond”, reageert ze woensdagavond op Instagram. „Al met al, niet mijn beste dag. Dit alles heeft geleid tot het feit dat ik alleen en onvoorbereid bij Jinek aan tafel schoof. Niemand heeft mij iets verplicht, maar toch dacht ik het verschil te kunnen maken. Dat te hebben gezegd realiseer ik me de ernst van ongefundeerde uitspraken doen.”

Ze legt uit dat ze zenuwachtig was en niet haar verhaal heeft kunnen doen ’zoals ik dat graag wilde.’ „Ik ben geen wetenschapper, arts, viroloog of politicus en dat heb ik ook nooit beweerd. Het is nooit mijn intentie geweest om mensen aan te sporen om laconiek om te gaan met de maatregelen die getroffen zijn rondom het coronavirus. Ik heb respect voor alle zorgmedewerkers en ik heb begrip voor allen die hiermee geconfronteerd worden op dagelijkse basis. De bedoeling bij Jinek was om een ander perspectief te bieden en toch een beetje het tegengeluid te kunnen geven”, gaat ze verder.

Reflectie
„Ik ben een doorzetter en wilde dus daad bij het woord stellen door mijzelf kenbaar te maken op tv, wat ik niet had kunnen voorzien was de totale stilte en gebrek aan support om mij heen. Alhoewel ik dit niet heel verrassend vind, had ik wederom de situatie iets beter kunnen inschatten. Ik ben geen slachtoffer en wil daarom ook nu mijn verantwoordelijkheid dragen. Ik kondig daarom aan dat ik die video weghaal, omdat ik niet meer achter die boodschap sta. Ik ga even een stap achteruit doen, reflecteren en op zoek naar een bijzonder, inspirerend iemand die gespecialiseerd is in pandemieën om mij te educaten over deze situatie en wellicht met mij het podium wil delen.”

Ze hoopt dan ook dat haar de ruimte wordt gegund om te groeien. „Ik wil mijn excuses aanbieden aan allen die zich gekwetst of verward hebben gevoeld en beloof beter mijn best te doen.”
Het optreden van Famke bij Jinek.

The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89880
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Verzet tegen de lockdown en andere beperkende maatregelen m.b.t. de coronacrisis

Bericht door Ariel »

En nog een gratis goede raad Famke. Blijf verre weg bij Willem Engel vandaan. Die man deugt net zo min als zijn broer, en omstreden vader Cees Engel .
Woonzorgcentrum bedreigd na oproep Willem Engel van Viruswaarheid

Personeel van een woonzorgcentrum in Goirle (Noord-Brabant) is met de dood bedreigd en uitgescholden na een oproep van Willem Engel van de actiegroep Viruswaarheid. Engel riep via sociale media op om te bellen naar het verzorgingshuis Guldenakker, dat volgens hem op slot was gegaan.

Er kwamen zes dreigtelefoontjes binnen en ruim het dubbele aantal e-mails, zegt een woordvoerster van Guldenakker in het Brabants Dagblad. De strekking is dat mensen willen dat kwetsbare ouderen niet weer worden opgesloten. "Maar dat is ook óns doel. Wij willen ook dat al onze verzorgingshuizen openblijven."

Het woonzorgcentrum vindt het nog belangrijker dat het coronavirus zich niet verder verspreidt. Het huis is vanaf 9 september acht dagen dicht geweest. Omdat er bewoners en medewerkers besmet waren, is daarvoor gekozen in overleg met de GGD. De verpleegafdeling bleek de bron, die is langer dicht geweest en de bewoners daar zitten in quarantaine.

Willem Engel zegt in de krant dat hij het 'spijtig' vindt dat zijn oproep zo is geïnterpreteerd. "Dit is niet de oproep die wij hebben gedaan. Wij keuren alle vormen van geweld af, ook verbaal geweld. Het is heel jammer dat de telefonistes nu de volle laag krijgen. Maar ik hoop wel dat het een signaal is voor de beleidsmakers, dat de eindverantwoordelijken beseffen dat dit het verkeerde beleid is."

Guldenakker overweegt aangifte te doen.
De oproepen van Willem Engel zijn strafbaar, zei advocaat Jan Vlug in het RTL-programma Jinek. Volgens hem maakt de voorman van actiegroep Viruswaarheid zich schuldig aan opruiing.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Verzet tegen de lockdown en andere beperkende maatregelen m.b.t. de coronacrisis

Bericht door Pilgrim »

Baudet vraagt Rutte: Hoe dodelijk is corona eigenlijk?
Forum voor Democratie - 23 sep. 2020


Ongeveer 1 miljoen Nederlanders hebben volgens onderzoek van de bloedbank al corona gehad. Dat betekent dat het sterftecijfer laag ligt. Lager dan we eerst dachten. Precies dit sterftecijfer is de belangrijkste graadmeter om te weten of de huidige regels proportioneel zijn. Maar Mark Rutte kan de vraag van Thierry Baudet niet beantwoorden.
Ik ben zelf zeer blij met deze omslag van Baudet, al is het een beetje aan de late kant. Het vergt ook wel lef om zo’n standpunt in te nemen als je zelf in het begin voor die lockdown stemde.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Verzet tegen de lockdown en andere beperkende maatregelen m.b.t. de coronacrisis

Bericht door Pilgrim »

Dringende oproep aan de horeca: Op basis van wat worden wij naar de afgrond gedreven?
CommonSenseTV - 22 sep. 2020



Emotionele dokter: "Dit heeft niets met een virus te maken"
CommonSenseTV - 2 sep. 2020

De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89880
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Verzet tegen de lockdown en andere beperkende maatregelen m.b.t. de coronacrisis

Bericht door Ariel »

Pilgrim schreef:
do sep 24, 2020 2:24 am
Dringende oproep vanuit de horeca: Op basis van wat worden wij naar de afgrond gedreven?
Die vraag kan ik beantwoorden hoor. Zonder naar het filmpje te kijken. Op basis van de "ikdoenietmeermee" lui. Die opeengepropt staan in een café, ook al smeekt de uitbater of ze afstand willen houden. Of de jongeren die huis feesten houden omdat ze het anders niet meer uit kunnen houden omdat ze niks leuks meer mogen doen.

Door al die mensen, die schijt hebben aan een paar lullige regeltjes , krijgt de horeca straks nog meer achterstand.

Pak die mensen aan mevrouw in dat filmpje. Des te sneller kunnen jullie weer normaal draaien. Je wijst naar de verkeerde mensen.

En over Dr. med. Guido C. Hofmann uit dat andere filmpje. Dat is echt een corona expert icon_thumbup.gif
Facharzt für Gynäkologie und Geburtshilfe
Praxis für Gynäkologie. Pränatal Level II, Kinderwunsch & Komplementärmedizin
Gynaecologie is de specialisatie in de geneeskunde die zich bezighoudt met organen en ziekten die specifiek zijn voor vrouwen. Een arts die gespecialiseerd is in de gynaecologie wordt gynaecoloog of vrouwenarts genoemd.

Wie weet is de corona ontstaan door menstruatiestoornissen...of ongewenst urineverlies...of verzakkingsklachten...of overgangsklachten , of gynaecologische kanker. ?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52313
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Verzet tegen de lockdown en andere beperkende maatregelen m.b.t. de coronacrisis

Bericht door Mahalingam »

Soms kom je meer te weten over Nederlandse toestanden in de buitenlandse pers dan in de Nederlandse. Lees het hele artikel maar.
Dutch celebrities backtrack after Covid restraints rebellion
They are young, famous and apparently could no longer abide by the coronavirus restrictions. But a group of Dutch celebrities who sparked a national debate after breaking cover on social media with the hashtag #ikdoenietmeermee, (I no longer participate), have begun frantically backtracking after becoming the target of government and public opprobrium.
[...]
The row comes amid a backdrop of criticism of the Dutch government’s handling of the crisis. The charge against the Dutch prime minister, Mark Rutte, had been a lack of “honesty and transparency” about the effectiveness of face masks and the 1.5-metre social distancing rule.
[...]
Health minister, Hugo de Jonge, had responded on Twitter with his own hashtag #ikdoewelmee, (I do participate). “In order for healthcare to last, we have to participate – all of us,” he said.

Klaas Dijkhoff, the chairman of the parliamentary group of the ruling centre-right VVD party, tweeted that “the virus is not a game that you can stop for a while”. The Labour party leader, Lodewijk Asscher, called the celebrities’ campaign “completely wrong”.
https://www.theguardian.com/world/2020/ ... onstraints
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Verzet tegen de lockdown en andere beperkende maatregelen m.b.t. de coronacrisis

Bericht door Pilgrim »

Een andere mening. Mag dat? Van mij wel, maar van links? Oei!

Geplaatst op 25 september 2020

Afbeelding

De terreurmachinerie van Avenue neplinks kon weer volop op het orgel gaan. Er waren ‘bekende’ Nederlanders die zich los hadden durven maken van de door de VN via de WHO opgedrongen, nu politiek correcte en dus enige en echte gangbare mening dat corona de hele mensheid zal gaan verwoesten als we niet allemaal (lees het gewone volk, Halsema en Grapperhaus-types uitgezonderd) mondkapjes gaan dragen overal, ook in huis.

Dat zelf een mening hebben kan en mag natuurlijk niet zomaar, laat staan deze ook nog eens te verkondigen. En dan ook nog eens een mening die niet overeenkomt met die van almachtige grootheden van leeghoofdigheid als Claudia de Breij, Aafke Romeijn en niet te vergeten de briljante Aaf Brandt Corstius, die zonder die bekende achternaam een niemand was geweest.

Begrijpelijk dat de progressieve vernietigingsbrigade dit niet over haar kant kon laten gaan en volop alle registers opentrok op tv en in de andere media om deze ontspoorde bekenden terug in het politiek correct aanvaarde gareel te krijgen. Stel je voor dat anders nog meer bekende en, nog erger, ook nog eens totaal onbekende Nederlanders zelf zouden gaan nadenken en zich los zouden maken van de Avenue brigade van neplinksers en dynastieke carnavalsocialisten.

Dus jongens en meisjes opgelet, ik zeg dit maar één enkele keer: de enige echte geaccepteerde mening die politiek correct is toegestaan, is de mening van types als Claudia de Breij, Aafke Romeijn en natuurlijk Aaf Brandt Corstius. Zo, dat jullie het weten! Niemand kan straks nog zeggen “Ik heb het nooit geweten”. Oh ja, en de alles overtreffende mening van Freek de Jonge natuurlijk, niet te vergeten, de nestor van vrijwel alles en iedereen van hersenloos links.

PS: None of these brainless people still needs to be chipped by Messias Gates.

Door: “bozeoudeman”

https://ejbron.wordpress.com/2020/09/25 ... links-oei/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Verzet tegen de lockdown en andere beperkende maatregelen m.b.t. de coronacrisis

Bericht door Pilgrim »

Nederland een corrupt land

Geplaatst op 26 september 2020

Afbeelding

Toen Wilders tijdens de Algemene Politieke Beschouwingen Nederland een corrupt land noemde, was de gespeelde verontwaardiging niet van de lucht. Aanleiding van zijn aanklacht, want dat was het, was het politieke showproces dat hij al jaren moet ondergaan. Maar er is meer. Al de andere dag stond met grote koppen in de krant dat de politie verziekt is door corruptie. En deze week bleek dat corruptie niet alleen te vinden is op het Ministerie van Justitie en Veiligheid (?), maar ook op dat van Infrastructuur en Waterstaat, dat Halbe Zijlstra (die van de datsjaleugen) tegen alle regels in, op zijn wenken bediende. En, daarover wil ik het hebben, ook op het departement van Hugo de Jonge, dat heel misleidend Volksgezondheid en Welzijn in de naam heeft staan, gaat het er niet zuiver aan toe.

Nederland was te klein toen influencer Famke Louise voor het oog van het volk een eigen mening bleek te hebben. Het kwam haar te staan op bakken kritiek van de makke coronaschapen en direct lieten de deugmensjes haar kennis maken met hun perfide, maar effectieve cancelcultuur. Snel slikte ze haar woorden in. Een influencer moet ook leven. Of had Hugo de Jonge, die haar eerst 65 mille betaalde om zijn praatjes aan de man te brengen, soms weer met euro’s gewapperd? Nu om haar het boetekleed aan te laten trekken?

Terwijl de schijnwerpers gericht waren op rebelse Famke, die zich zwaar verkeken had op het prijskaartje dat bekend-zijn meebrengt, bleef de ware slechterik, die ook nog eens gratis exposure had gekregen voor zijn lijsttrekkerscampagne, buiten schot. Die zat op zijn ministerie te broeden op snode plannen om de angst er bij het volk in te houden om straks zijn vaccins te kunnen slijten. Stel je voor dat het tij keert, en iedereen inziet dat we helemaal niet met een pandemie te maken hebben. Dan zit Hugo met een situatie als bij de Mexicaanse griep. Alleen met dit verschil dat het toen om de kosten voor overbodige en – naar later bleek – niet veilige vaccins ging, terwijl nu de kosten niet te becijferen zijn.

Ongelofelijk dat De Jonge ermee wegkomt: een influencer inhuren om jongeren te beïnvloeden. De schoenenfetisjist maakte misbruik van publieke middelen om op slinkse manier doen en denken van een specifieke groep te beïnvloeden. Zoiets heet corruptie. Je kunt tegenwerpen dat het om een publiek belang gaat: het volk ervan doordringen dat de coronamaatregelen van levensbelang zijn in ‘de strijd tegen het virus’. Maar, tegen betaling overheidsbeleid promoten op een manier alsof de boodschap van een onafhankelijk persoon komt, is van een heel andere orde dan een vakantiebestemming op die manier laten aanprijzen... Als de overheid een influencer inhuurt, is dat verkapte omkoping. Dat zagen we bij Famke die, toen ze tot andere inzichten kwam dan die ze eerder tegen betaling moest uitdragen, gekocht bleek...

Een overheid hoort transparant te zijn. Dat betekent dat als de overheid haar beleid wil communiceren met het volk, dan dient zij zich in woord, geschrift of beeld rechtstreeks tot het volk te richten. Iedereen weet dan uit welke hoek de wind waait. Door influencers te gebruiken, is er geen sprake meer van zakelijke informatie, maar van agitprop: agitatie en propaganda. De Russische communisten gebruikten honderd jaar geleden agitprop met succes om de bevolking te injecteren met de communistische ideologie. De agitatie was bedoeld om mensen emotioneel over de streep te trekken en de propaganda om de geest te hersenspoelen.

De kwestie Famke Louise roept ook de vraag op (die helaas niet gesteld werd) wie er in Nederland in het geheim nog meer’ influencer’ zijn voor overheidsbelangen en daarvoor betaald worden met belastinggeld. Niet onopgemerkt moet blijven dat Ollengren stil bleef. Niemand die haar mening vroeg over deze sluwe beïnvloeding van het volk via social media. Dat hoeft niet te verbazen met een volgzame pers. En we weten ook zo wel dat haar oordeel niet bepaald wordt door een objectieve afweging, maar berust op het vermoeden van in haar ogen mogelijk ongewenste effecten op de publieke opinie. Die moet vooral politiek correct zijn en blijven.

We hebben nu in Nederland al een publieke omroep die met belastinggeld door de overheid gefinancierd wordt. Die bepaalt dus ook de inhoud van de televisiegids. We hebben al een politiek correcte, zogenaamd geëngageerde pers met zogenaamd constructieve journalistiek, die naadloos strookt met de ‘juiste opvattingen’ of daar tegenaan schurkt. Nu hebben we ook nog eens te maken met influencers, marionetten die tegen betaling bepaalde groepen moeten indoctrineren met overheidsstandpunten door middel van selectieve en gemanipuleerde informatie. Doodeng! Maar nog maar het begin.

Er staat ons nog wat te wachten. Een aangeschoten De Jonge neemt de vlucht naar voren en wil de ‘desinformatie’ rond het coronavaccin dat er aan zit te komen, gaan bestrijden: “Ook ga ik inzetten op meer zichtbaarheid en op het belang van vaccinatie via sociale media”. Een rammelende zin, maar betekent dat nog meer influencers?

Nu kan het geen kwaad om de stroom aan desinformatie rond corona aan te pakken. Het begint namelijk op te vallen dat kranten, nieuwsprogramma’s en influencers (vaak vermomd als zorgpersoneel) paniek zaaien over vollopende IC’s en ziekenhuizen. Aanpakken die desinformatie! Wie weet krijgen de voor Hugo ongemakkelijke feiten dan ook eerlijke aandacht. Maar dat zal Hugo vast niet bedoelen met ‘desinformatie bestrijden...’

Door: Wim van Schaik

https://ejbron.wordpress.com/2020/09/26 ... rupt-land/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Verzet tegen de lockdown en andere beperkende maatregelen m.b.t. de coronacrisis

Bericht door Pilgrim »

Londen: Duizenden mensen demonstreren tegen coronamaatregelen – gewonden

Geplaatst op 26 september 2020

Afbeelding

Vandaag zijn er opnieuw duizenden demonstranten bij elkaar gekomen in Londen voor een grote manifestatie tegen de coronamaatregelen. Bijna allemaal zonder mondkapje en minimale afstand. De politie trad tegen enkele demonstranten op, waarbij gewonden zouden zijn gevallen.

Op Trafalgar Square laten de foto´s een enorme mensenmassa zien, die luidkeels tegen de beperking van de vrijheids- respectievelijk mensenrechten demonstreert. Ook in Engeland is het aantal nieuwe besmettingen met corona parallel gestegen met de krachtige toename van testen.

Daardoor werden verleden week nieuwe restricties in werking gesteld. Velen doen net zo willekeurig aan als de hier in Duitsland getroffen coronamaatregelen: o.a. een soort uitgaansverbod vanaf 22.00 uur (alle restaurants en pubs moeten om 22.00 uur sluiten).

“Wanneer tirannie wet wordt, wordt verzet tot plicht”
Meerdere politieagenten probeerden zonder succes de demonstratie te ontbinden, omdat nauwelijks iemand een mondkapje droeg of zich hield aan de minimale afstand. Daarbij zouden gewonden zijn gevallen.

Duizenden demonstranten scandeerden “Doe je masker af”. Op de borden stond o.a. te lezen: “Wanneer tirannie wet wordt, wordt verzet tot plicht”.

Aan de demonstratie namen ook prominente personen deel. Piers Corbyn (73), de broer van Jeremy Corbyn, is een van de bekendste activisten die in Engeland het verzet tegen de coronamaatregelen aanvoeren. Ook de voormalige profvoetballer David Icke sprak voor de duizenden demonstranten. En ook zijn zoon, de 38-jarige liedjesmaker Gareth Icke, die de menigte eveneens toesprak.

De democratie en het parlement herontdekken...
De activisten hebben al een volgende manifestatie morgen in het Hyde Park als “People´s Network and Familypicknick” aangekondigd.

Ramin Peymani, die zich op dit moment in Londen bevindt, zegt hier over: “Hier is echt iets aan de hand. En ook vanuit het parlement komt er steeds meer verzet tegen de coronadecreten van de regering. Verstrekkende ingrepen in de grondrechten van aanzienlijke duur zou alleen het parlement moeten besluiten, niet de een of andere minister van Gezondheid en ook niet de premier.”

Bron: https://philosophia-perennis.com

Door: David Berger

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2020/09/26 ... -gewonden/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Verzet tegen de lockdown en andere beperkende maatregelen m.b.t. de coronacrisis

Bericht door Pilgrim »

Duitse arts opgepakt bij groot coronaprotest in Londen: ‘Wat is hier in hemelsnaam aan de hand?’

27 september 2020

Afbeelding

Op Trafalgar Square in Londen protesteerden zaterdag minstens 15.000 mensen tegen de coronamaatregelen. De politie haalde de betogers uit elkaar omdat ‘ze zich niet aan de afstandsregels hielden’. Daarbij zijn ook diverse aanhoudingen verricht. De politie arresteerde onder andere de kritische Duitse arts Heiko Schöning, die vanuit Duitsland was afgereisd naar Londen.

“In Berlijn kreeg hij een groot applaus en in Londen stoppen we hem in de cel,” reageert voormalig BBC-verslaggeefster Anna Brees. “Het wordt tijd dat we onszelf afvragen wat hier in hemelsnaam aan de hand is. We moeten nu actie ondernemen.”

Brees laat weten dat Schöning nog steeds vastzit. Zijn advocaat heeft tegen haar gezegd dat hij onrechtmatig is gearresteerd. Er wordt een vreedzame demonstratie georganiseerd.

De overheid en media domineren de boel
Eerder op de dag nam Brees een interview af met Schöning. Hij zei dat de situatie in Duitsland vergelijkbaar is met die in Groot-Brittannië. “De overheid en media domineren de boel. We hebben in de jaren 30-40 eenzelfde soort situatie gehad, dus veel mensen realiseren zich heel goed wat er speelt. De verhalen die de overheid en de oligarchen ons vertellen, zijn simpelweg niet waar.”

“Wij artsen zien dat er geen sprake is van een pandemie. We zien geen killervirus. En dus moeten we opstaan,” benadrukte Schöning.

De Duitse arts wees erop dat de mensen die in risicogroepen vallen, ouder zijn dan 80 en één of meerdere onderliggende ziektes hebben. “Er zijn maar heel weinig mensen die puur en alleen aan corona zijn gestorven.”

https://www.ninefornews.nl/duitse-arts- ... n-de-hand/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89880
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Verzet tegen de lockdown en andere beperkende maatregelen m.b.t. de coronacrisis

Bericht door Ariel »

‘Wat is hier in hemelsnaam aan de hand?’ :nietverstaan: Ja dat krijg je als mensen zich even niet kunnen bedwingen. En perse willen doordrammen en provoceren. Dan laait het virus weer op.

Dus wie zijn de medige schuldige van deze tweede golf?
Experts: we hadden veel eerder moeten ingrijpen
Spoiler! :
Onze parlementaire redactie Nederland had veel eerder moeten ingrijpen om het coronavirus in te dammen. Al bij de lichte stijging in juli had het kabinet maatregelen moeten nemen. De huidige beperkingen gaan niet ver genoeg om snel de controle terug te krijgen.

Dat is de boodschap tijdens van het zogeheten Red Team, het collectief van experts buiten het gebruikelijke clubje wetenschappers dat het kabinet adviseert bij de bestrijding van de coronacrisis. Twee van de twaalf leden houden woensdagochtend een briefing in de Tweede Kamer. „Nederland heeft het in de eerste maanden ontzettend goed gedaan”, zegt Wim Schellekens, oud-hoofdinspecteur van de Inspectie Gezondheidszorg. „Maar na drie maanden was men het zat, kwam men terug van vakantie en ging men los. Het gevolg: in september zitten we in grote problemen.”

Al bij de eerste lokale verdubbelingen van het aantal besmettingen, toen de aantallen absoluut gezien nog verwaarloosbaar leken, hadden de teugels al moeten worden aangehaald. Toen had de lokale aanpak succesvol kunnen zijn. „Daarmee voorkom je dat het een landelijk probleem wordt. Het is precies wat Duitsland beter doet dan Nederland”, zegt wiskundige Bert Slagter. Daar werden bij lokale uitbraakjes wel maatregelen genomen. „In juli leefde het virus bij ons ook lokaal op. Maar we deden niks. Blijkbaar heeft het reageren op lokale uitbraken niet goed gewerkt.”

Vroeg ingrijpen vergt volgens Slagter wel betere communicatie. Want als de ziekenhuizen nog niet vol liggen, moeten mensen op een andere manier van de noodzaak tot beperkingen worden doordrongen. Vooraf moet vaststaan welke maatregelen klaarliggen bij opleving van een virus. Die maatregelen moeten landelijk vaststaan en lokaal worden uitgevoerd.

Pijn lijden
Slagter zegt dat het met de huidige besmettingen onmogelijk is de onlangs aangekondigde beperkingen na drie weken alweer te kunnen versoepelen. Beter is het volgens hem nu wat steviger in te grijpen en het reproductiegetal sterker naar beneden te krijgen dan 0,9, zoals het kabinet voorstaat. Een reproductiegetal van 1 betekent dat elke drager van het virus één andere besmet. Komt het getal onder de 1, dan krimpt de virusvlek. Bij een getal van 0,6 gaat het echter veel sneller dan bij 0,9. „Beter nu even snel pijn lijden om straks met meer ontspanning te kunnen leven”, zegt Schellekens.

Het Red Team adviseert ook inzet van mondkapjes in de openbare ruimte als onderdeel van een strengere bundel, waarvan ook ventilatie, ondersteuning bij quarantaine en uitgebreid bron- en contactonderzoek deel uitmaken.

Dat de GGD’s zijn ’uitgekleed’ en het ’testapparaat’ niet op orde is, helpt wat dat betreft ook niet, vindt Schellekens. De komende weken moeten we volgens hem gebruiken om de GGD’en op krachten te laten komen voor het uitbreiden van bron- en contactonderzoek en testcapaciteit.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12627
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Verzet tegen de lockdown en andere beperkende maatregelen m.b.t. de coronacrisis

Bericht door sjun »

Het doet zich toch sterk aanzien dat besmettingshaarden welbewust vanuit politiekcorrecte motieven niet geadresseerd worden. En als je dus solidariteitsovervagers niet aanspreekt en duidt gaat de rest van de bevolking natuurlijk weinig happig de cumulerende rekeningen ophoesten. Sterker nog, ook hier zullen er individuen zijn die met het oog op eigen gezondheid en welbevinden hun eigen plan trekken.

“Wanneer tirannie wet wordt, wordt verzet tot plicht”
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89880
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Verzet tegen de lockdown en andere beperkende maatregelen m.b.t. de coronacrisis

Bericht door Ariel »

sjun schreef:
wo sep 30, 2020 2:07 pm

“Wanneer tirannie wet wordt, wordt verzet tot plicht”
Absoluut. Die quote kan ik ook gebruiken. De tirannie van iemand of meerdere personen op dit forum die perse op een bepaalde manier over de viruswaanzin willen berichten omdat men denkt dat ze het gelijk aan hun kant hebben'
Misschien hebben jullie gelijk, of misschien heb ik gelijk. De tijd zal het leren.
Ik had gehoopt dat we de viruswaanzin en en haar complotten even achter de rug konden laten.

Maar nee dus. We gaan dus gewoon hier weer verder.

Nogmaals...Iedereen mag van mij heel gefixeerd geloven en denken wat hij wil, maar laat mij met rust, zodat ook ik met plezier dit forum kan gebruiken. Dat plezier is nu weer even weg.

En nogmaals. Ik ben niet angstig, ik ben niet bang, maar mijn bloeddruk stijgt tot grote hoogte als ik steeds deze waanzin complot theorieën van mensen moet lezen.

Er zijn zoveel andere zaken waar we ons druk over kunnen maken en over kunnen schrijven.

Misschien moet ik afscheid nemen van het forum. Zover ben ik al. Zodat het forum dan een corona-is-niet-meer-dan-een-griepje, en de regering-wil-ons-knechten forum kan worden.

Sorry dat ik zo fel ben. Maar ik ben het zo zat. Het blijkt nu dat ik niet meer normaal kan reageren, en dat spijt me.

Een laatste verzoek, please...kunnen we in godsnaam vanaf nu op een neutrale manier over deze crisis reageren. Niemand weet wat de waarheid is. En leuk is deze corona toestand niet, dat weet ik ook. Het is voor niemand leuk. Het is een rottijd. Maar we moeten er doorheen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52313
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Verzet tegen de lockdown en andere beperkende maatregelen m.b.t. de coronacrisis

Bericht door Mahalingam »

Dat kan ik mij levendig voorstellen.
Ooit hadden we het hier over Islam en al zijn uitwassen.

Nu gaat het veelal over de waan van de dag.
Met alle daarbij behorende complotten die in de 'alternative media' opduiken en waar ik niks voor koop, om het op zijn Zeeuws te zeggen.
Laat ik dit zeggen: er zijn heel veel waarheden over corona. Het is misschien wel in al onze geschiedenis het virus met de meeste waarheden.

Maar onderwijl moet ik doorleven, ondanks bijvoorbeeld al die alarmistische berichten van 'we gaan allemaal dood'- Xander.
En ooit waardeerde ik E.J. Bron voor zijn vertalingen over artikelen die betrekking hadden op de islam. Maar die artikelen van hem alhier op het forum hebben daar voor het merendeel niet veel mee te maken.

En over de Islam is dan misschien in ons landje weinig te berichten op dit moment, maar zijn we zo provinciaal dat we de rest van de wereld waar de Islam te keer gaat, uit het oog verliezen?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89880
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Verzet tegen de lockdown en andere beperkende maatregelen m.b.t. de coronacrisis

Bericht door Ariel »

Dank je Mahalingam.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Verzet tegen de lockdown en andere beperkende maatregelen m.b.t. de coronacrisis

Bericht door Pilgrim »

Weer protesten van artsen e.d.
Over 7,000 Scientists, Doctors Call For COVID Herd Immunity, End To Lockdowns

Over six thousand scientists and doctors have signed a petition against coronavirus lockdown measures, urging that those not in the at risk category should be able to get on with their lives as normal, and that lockdown rules in both the US and UK are causing ‘irreparable damage’.
[...]
The petition, dubbed the Great Barrington Declaration after the town in Massachusetts where it was written, has been signed by close to 73,000 members of the public at time of writing, as well as over 4,700 medical and public health scientists and around 3,200 medical practitioners.
[...]
The Great Barrington Declaration

https://www.zerohedge.com/medical/over- ... -lockdowns
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Verzet tegen de lockdown en andere beperkende maatregelen m.b.t. de coronacrisis

Bericht door Pilgrim »

Politie arresteert zo'n tachtig demonstranten bij coronaprotest in Den Haag

08 oktober 2020

Zo'n tachtig demonstranten zijn donderdagavond aangehouden op het Plein bij de Tweede Kamer in Den Haag. Betogers demonstreerden tegen de spoedwet, die de coronamaatregelen een wettelijke basis moet geven.

De politie verzocht de demonstranten meerdere malen te vertrekken. Toen dat niet gebeurde, zijn de betogers aangehouden. Het protest was volgens de politie niet aangekondigd.

Woensdagavond werden ook al twaalf mensen aangehouden bij een soortgelijk protest op het Plein. Ook deze betoging was niet aangekondigd. De politie ontbond de demonstratie op last van burgemeester Jan van Zanen. Aanwezigen verlieten het plein, maar kwamen rond 21.00 uur weer terug.

Kamerleden debatteren over coronawet
In de Tweede Kamer is woensdag en donderdag gedebatteerd over de wet, die de coronamaatregelen een wettelijke basis moet geven. Van meet af aan was er veel kritiek op de wet, omdat die het kabinet verregaande bevoegdheden zou geven en de Tweede Kamer buitenspel zette.

In een nieuwe versie zijn maatregelen genomen om de democratische controle van de Kamer te herstellen en verschillende omstreden onderdelen geschrapt. Hoewel er nog niet gestemd is, is een meerderheid van de Kamer voor. Oppositiepartijen PVV, SP en PvD blijven wel vraagtekens houden bij de wet.

https://www.nu.nl/coronavirus/6082779/p ... -haag.html
Oppositiepartijen PVV, SP en PvD blijven wel vraagtekens houden bij de wet.
Het valt op dat de FvD hier niet genoemd wordt. :emm2:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Plaats reactie