Corona ontsporing

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Corona ontsporing

Bericht door Ariel »

King George schreef:
za mei 22, 2021 1:21 pm

Het is speculeren, maar heeft hij misschien met meer dan alleen wapens het kazerneterrein uit kunnen lopen wat ze bij defensie/overheid heel graag terug willen hebben?
Ik weet het niet. :nietverstaan: Het is een vreemd verhaal. Ik begin het een beetje overdreven te vinden. Is hij werkelijk zo gevaarlijk? Volgens mij heeft de man al zelfmoord gepleegd. Zo is hij de dag dat er naar hem werd gezocht, nog bij het graf van zijn ouders geweest, op de begraafplaats in Peer, zo melden Belgische media. Hij zou bij de laatste rustplaats van zijn vader en moeder zijn medailles hebben afgedaan en ze daar hebben neergelegd.
Kat-en-muisspel Belgische Rambo nog niet voorbij

Speelt de Belgische Rambo een kat-en-muisspel met de Belgische politie en zijn collega’s van het leger? De voortvluchtige scherpschutter Jurgen Conings naar wie al dagenlang wordt gezocht is nog altijd spoorloos, maar blijkt wel wat meer ’broodkruimels’ te hebben achtergelaten die zijn route duidelijk maken.

Zo is de 46-jarige rechts-extremistische militair dinsdag – de dag dat er naar hem werd gezocht – nog bij het graf van zijn ouders geweest, op de begraafplaats in Peer, zo melden Belgische media. Hij zou bij de laatste rustplaats van zijn vader en moeder zijn medailles hebben afgedaan en ze daar hebben neergelegd.

Medailles
Dat heeft een grote symbolische betekenis. Door zijn decoraties – gekregen na elf buitenlandse missies in onder andere Afghanistan, Irak en Kosovo – achter te laten, neemt hij duidelijk afstand van Defensie. En dus ook van zijn collega’s, die de voorbije dagen alles uit de kast trokken om hem te vinden. Er is dna van het eremetaal afgenomen, om te kunnen vergelijken met gevonden objecten in het bos, zoals een gevonden tentje.

Zit spoorloze Jurgen Conings in een hol verscholen? ’Als scherpschutter heeft hij geleerd een vijand te ontwijken’
Onder de afgelegde decoraties zijn enkele marksmanship-medailles, een erkenning voor uitmuntende kwaliteiten als scherpschutter, en een survival-medaille, gekregen omdat hij in staat is te overleven in moeilijke omstandigheden.

Boobytrap
Precies waar hij al dagen mee bezig is. Inmiddels gaan de autoriteiten ervan uit dat hij zich niet meer in natuurpark De Hoge Kempen bevindt. Zijn auto met enkele raketwerpers, die hij achterliet aan de rand van het dichtbijgelegen Dilserbos en die een boobytrap bevatte, is mogelijk geen dwaalspoor geweest, maar de acties in het moeilijk toegankelijke gebied lijken inmiddels behoorlijk afgeschaald.

Met andere woorden: hij is er wel geweest, maar is als survival-expert erin geslaagd te ontkomen. Er is een ooggetuige die heeft verklaard dat donderdag een man die op Conings zou lijken vanuit het bos de afgesloten snelweg E314 over was gerend.

Ook is bekend geworden dat Conings maandag niet alleen enkele uren rondhing bij de woning van viroloog Marc van Ranst, die hij ernstig bedreigde, maar ook bij de Tevhid-moskee in Eisden, een deelgemeente van Maasmechelen.

Volgens het Nieuwsblad zou de kale, gespierde en getatoeëerde veertiger een goede vriend van hem hebben gemeld daar een aanslag te willen plegen. Deze vriend – die ook in extreemrechtse kringen verkeert – liet zich afgelopen dagen op sociale media horen en sprak zijn steun uit aan Conings.

’License to kill’
De moskee wordt inmiddels beveiligd, is zaterdagochtend te zien. Mannen met zware wapens staan bij de ingang van het islamitische gebedshuis. Ook andere moskeeën in de regio worden bewaakt, zolang niet duidelijk is waar de geoefende ’sniper’ is. In zijn gevonden afscheidsbrief gaf hij aan niet te willen leven in een maatschappij die wordt geregeerd door politici en virologen. Sinds dat moment wordt gevreesd voor een bloedbad. Dé reden om een ’license to kill’ af te geven, toestemming om hem dood te schieten.

Vrijdagavond deed Gwendy, de vriendin van de meest gezochte Belg op het moment, een oproep aan hem bij de commerciële zender VTM. Het was niet zozeer een emotionele smeekbede, eerder een dringende boodschap.

„Jurgen, als je nog leeft, maak geen slachtoffers”, zei Gwendy, die onherkenbaar was gemaakt. „Zorg dat het stopt. Voor mij, mijn familie. Bepaal zelf hoe, maar zorg dat het stopt.”

Veel mensen vroegen zich af wat voor zin het heeft een oproep te doen als iemand zonder makkelijk traceerbare smartphone zit ondergedoken. Maar nu hij zich daar niet meer lijkt te begeven, leeft de hoop dat hij de oproep meekrijgt en tot bezinning komt. Voor hij daadwerkelijk een aanslag pleegt.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Corona ontsporing

Bericht door King George »

Zijn auto en zijn wapens heeft hij al achtergelaten. Zoiets doe je niet als je nog even je moment of fame wil maken door een aanslag te gaan plegen.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Corona ontsporing

Bericht door King George »

Zo is de 46-jarige rechts-extremistische militair dinsdag – de dag dat er naar hem werd gezocht – nog bij het graf van zijn ouders geweest, op de begraafplaats in Peer, zo melden Belgische media. Hij zou bij de laatste rustplaats van zijn vader en moeder zijn medailles hebben afgedaan en ze daar hebben neergelegd.
Men heeft nu in die media geen enkele moeite met bij herhaling zijn naam te noemen en hem constant te framen als extreem rechts (Wat dat dan ook mag inhouden.). Van een messentrekker in Amsterdam waarbij daadwerkelijk slachtoffers zijn gemaakt mogen we dan niet meer weten dan dat het om een 29-jarige man uit Amstelveel is en niet meer dan dat. En vooral geen link met een terroristische aanslag mogen leggen.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Corona ontsporing

Bericht door Pilgrim »

Jurgen Conings, vijand van de staat

Acta Sanctorum - 25/05/2021 Johan Sanctorum

Afbeelding
Jürgen Conings, staatsvijand nummer 1.

Wat de sympathiegolf voor de opgejaagde beroepsmilitair en de recente politieke peiling met elkaar te maken hebben

Op je eentje al een week het Belgisch leger plus de federale politie, ondersteund door omliggende NAVO-bondgenoten, in het ootje nemen, en dat allemaal zonder één schot te lossen, gewoon even in de natuur te verdwijnen: il faut le faire. Defensieminister Ludivine Dedonder (PS) zou maar beter goed opletten. Op basis van competentie en inzet steekt niemand minder dan Jurgen Conings haar naar de kroon.

Misschien is dat wel de reden waarom Conings tot staatsvijand nummer één is verklaard, hij is de exponent van het immer sudderende Vlaamse fascisme waarvan de grootste partij in Vlaanderen de gangmaker is. En heft één van de 150 sympathiebetogers toch wel twee seconden zijn hand op zeker, tot iets wat op een Hitlergroet lijkt: koren op de molen van het Belgische politieke establishment aan de twee zijden van de taalgrens, en niet in het minst ook de Vlaamse linkerzijde die haar groot gelijk bevestigt ziet, namelijk dat niet alleen Jurgen Conings maar eigenlijk heel die rechtsdraaiende onderstroom, goed voor de helft van de stemmen, aan een Endlösung toe is. Te beginnen natuurlijk met de gezochte beroepsmilitair zelf, die volgens Dedonder koudweg mag ‘uitgeschakeld worden’ (DS van 22/5). Pas zondagavond herriep federaal procureur Van Leeuw dit executiebevel.

‘Enemy of the state’
Of waarom de voortvluchtigheid van Conings met de dag politieker én meer communautair geladen wordt, ook al omdat de media hun uiterste beste doen om deze verwarde man, die toch emoties blijkt te hebben volgens zijn afscheidsbrief, verder te demoniseren op een manier die zelfs Marc Dutroux niet ten deel viel. Waar zitten nu al die psychologen, zielenknijpers, straathoekwerkers die zo graag de mens achter de dader (nu ja) ontdekken? Ik hoor er geen een. Iemand begrip voor een mogelijk beschadigde elitesoldaat met zijn staat van dienst? Of zou het kunnen dat deze witte, oudere mannelijke hetero niet binnen de woke-criteria valt die recht geven op menselijkheid?

Feit blijft natuurlijk dat Jurgen C. zich in zijn afscheidsbrief zelf als ‘enemy of the state’ omschrijft, wat de beschuldiging verzwaart: ‘Dreigen met een terroristische aanslag tegen personen en regime’. Meteen goed voor een plaatsje op de Interpollijst van meest gezochte personen. Dat woord ‘regime’ is intrigerend. Het ‘regime’ voelt zich blijkbaar ook aangesproken, al is dat bij mijn weten geen juridisch begrip. Het is een vage aanduiding van de staat en zijn instellingen, maar ook het politieke status-quo, het establishment en de ondersteunende media. Zoals je bijvoorbeeld een Poetin- of een Erdoğanregime hebt. In Rusland staat Aleksej Navalny ook als een staatsgevaarlijke crimineel geboekstaafd, ik geef het maar mee. Carles Puigdemont in Spanje idem.

Ik zeg het dus maar meteen: als dat door Conings geviseerde regime de Belgische staat en de monarchie is, de natie die proportioneel de meeste coronadoden ter wereld scoorde, heel het leugenpaleis daar rond met actieve medewerking van de experten en de media, het malgoverno met zijn eindeloze lijst van disfuncties, het hellhole dat als internationale uitvalsbasis van het moslimterrorisme bekend staat, dan bevindt hij zich in slecht gezelschap. Ook ondergetekende heeft zich namelijk al lang tot regimetegenstander verklaard, en met hem vermoedelijk nog een pak Vlamingen. Neen, wij lopen niet met schiettuig rond en ventileren onze mening via Twitter en elders, maar dat is voor dé regimetechnocraat van het moment, Marc Van Ranst, genoeg om ons als ‘toxisch’ te beschouwen, ongedierte dat eigenlijk mag geliquideerd worden.

De klopjacht wordt dus een politieke spijtzwam. De Antwerpse cultband Catastroof is al gesplitst, en het zal bij die groep met de voorbestemde naam niet blijven. Als Conings lang genoeg onder de radar blijft en vermijdt van slachtoffers te maken, wordt hij een icoon voor die ene ‘foute’ helft van de Vlaamse publieke opinie. Politicologen mogen verder uitzoeken hoe dat komt. Ik heb een paar suggesties.

Bezemwagen
In de recente politieke peiling van DS en VRT vallen een paar interessante zaken op. Dat de twee Vlaams-nationalistische partijen samen goed zijn voor zowat de helft van het electoraat, is geen verrassing. In zetels zou dat zelfs een absolute meerderheid opleveren. De rest is voor de politieke lilliputters, de tienpercenters die in de federale Vivaldiregering zetelen, met name CD&V, Open VLD, Groen en Vooruit. De twee voorzitters, Tom Van Grieken en Bart De Wever doen het goed qua populariteit, zij het dat federaal premier De Croo met de lauweren gaat lopen. De Vlaamse ministers echter komen in dit stuk niet voor: we vinden, ondanks zijn zichtbaarheid als Minister-President, Jan Jambon pas terug op de zesde plaats met 2,7%. Hilde Crevits moet zelfs de Waalse communist Raoul Hedebouw laten voorgaan.

De Vlaming lust zijn eigen besturende klasse dus niet. Vooral het oordeel over de corona-aanpak is vernietigend, zo blijkt verder uit de peiling. Merkwaardiger nog: van de respondenten oordeelt twee derden dat ze de Belgische structuur verkiezen boven de Vlaamse. Hoe is dat te rijmen met de partijpolitieke voorkeur? Hallo VB en N-VA?

Het is een ronduit vernietigend oordeel voor de Vlaamse regering in haar totaliteit. Een regering van incompetente treuzelaars en knullige dagjespolitici. Te beginnen uiteraard met Jan Jambon (N-VA) over wiens daadkracht en communicatievermogen zelfs binnen zijn partij serieuze twijfels zijn gerezen. En dan natuurlijk het desastreus coronaparcours van zorgminister Wouter Beke: de Vlaming is het fiasco in de woonzorgcentra niet vergeten. De actuele ‘vaccinsprint’ van Beke is veeleer deze van een ronderenner die probeert de bezemwagen voor te blijven.

Verder zijn er nog de vaste waarden Bart Somers (Open VLD) en Hilde Crevits (CD&V) , de twee viceminister-presidenten die onsterfelijk zijn geworden sinds hun sprong uit het raam in de zomer van 2020 om aan de journalisten te ontsnappen. Somers heeft ons nadien Sihamagate opgeleverd, Crevits is nog aan het bekomen van haar negerinnentettenschandaal. Niveau gewaarborgd: dit zijn kleine kinderen op een ministerstoel. De rest is navenant: als ik Ben Weyts of Zuhal Demir of Lydia Peeters op het scherm zie verschijnen, krullen mijn tenen al. En blijkens de peiling ben ik niet alleen.

Paradoxale conclusie: minstens de helft van de Vlamingen kiest voor een partij die minder België wil, maar tegelijk is de ontgoocheling over het Vlaamse beleid groot. Simpele wiskunde vertelt me dat nogal wat Vlamingen zich in een politiek niemandsland voelen, zonder echte leiders, ontheemd, stateloos. De culturele elite en de mainstream media stralen alleen verachting uit voor deze onderstroom. De doorgeslagen politieke correctheid die half Vlaanderen voor racistisch verklaart, doet de rest.

Zou dat een verklaring kunnen zijn voor de Jurgen-golf die eraan komt? Brutale huiszoekingen zonder resultaat, aan de andere kant mensen die publiek verklaren hem onderdak te zullen geven. De politieke klasse beseft nog niet half wat op haar afkomt. De bezemwagen gaat een versnelling hoger. Laten we, los van het ongenoegen, toch ook de grap in heel dit verhaal zien. Het Belgisch/Vlaamse politieke circus, het overtreft elke karikatuur.

https://doorbraak.be/jurgen-conings-vij ... -de-staat/
Kennelijk is hij toch wel een beetje een held in de ogen van veel mensen...
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Corona ontsporing

Bericht door Pilgrim »

Hé!! Woeps! En weg is het alweer.... :ohmy2:

Mijn mooie artikel over injecties bij kinderen zonder toestemming van de ouders verdwenen door de FFI-censuur. Je kan het hier nog lezen. Dat mogen de mensen hier dus vooral niet lezen. :scratch:
Laatst gewijzigd door Pilgrim op do mei 27, 2021 1:50 am, 1 keer totaal gewijzigd.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Corona ontsporing

Bericht door Ariel »

Pilgrim schreef:
do mei 27, 2021 1:14 am
Hé!! Woeps! En weg is het alweer.... :ohmy2:

Mijn mooie artikel over injecties bij kinderen zonder toestemming van de ouders. Je kan het hier nog lezen. Dat mogen de mensen vooral niet lezen. :scratch:
Ik had het je beloofd. Foute zender lieverd, en onzin post. En in Polen kan je een auto winnen als je gevaccineerd bent. En hier in Nederland krijgen we een beker koffie na de vaccinatie.
En wat ze in Canada doen moeten ze zelf weten. Hier is het niet verplicht, en volgens mij in Canada ook niet. Maar ik zal me er in verdiepen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Corona ontsporing

Bericht door Ariel »

Kijk eens wat ik gevonden heb voor jou. Kan je rustig zonder zorgen gaan slapen.

COVID-19 vaccination for Ontario children will not be compulsory, health minister says

Ontario Health Minister Christine Elliott said that receiving a COVID-19 vaccine will not be made compulsory for children, as the government sets a target date of June for vaccinations of those aged 12 to 17.

Elliott made the comments Wednesday at a vaccination plan update.

“Many young people will require parental consent to have the vaccine or not. If the parents do not wish to have their son or daughter vaccinated, and that approval is required, it wont be forced upon them,” Elliott said.

“We encourage people very strongly to receive the vaccine as soon as its their time to protect themselves and their loved ones, but at this point it will not be compulsory.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Corona ontsporing

Bericht door Pilgrim »

Gelukkig maar! Nu ben ik weer helemaal gerustgesteld. Bedankt hoor...! icon_thumbup.gif

Dat van die ijsjes hadden ze natuurlijk uit hun duim gezogen... :smile4:

PAS OP VOOR DE IJSCOMAN!

(Helaas heb ik meer vertrouwen in Ezra Levant, dan in de Canadese overheid.)
Laatst gewijzigd door Pilgrim op za mei 29, 2021 3:22 am, 1 keer totaal gewijzigd.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Corona ontsporing

Bericht door Ariel »

Pilgrim schreef:
do mei 27, 2021 1:47 am

(Helaas heb ik meer vertrouwen in Ezra Levant, dan in de Canadese overheid.)
Helaas heb ik geen vertrouwen in hysterische leugenachtige complotsites zoals ninefornews Pilgrim. Ik had je gewaarschuwd , en als ik iets beloof, maak ik mijn belofte waar.

En jij moet niet, zoals een geschrokken dramaqueen, overal kwaadwillige bedoelingen achter zien.

In China deelt men ook ijsjes uit, en eieren, en gebraden kippenpoten en groente .

Misschien moet jij wat vroeger naar bed gaan. Elke nacht opblijven tot zeker 4 uur kan nooit gezond zijn.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Corona ontsporing

Bericht door mercator »

Ariel schreef:
do mei 27, 2021 1:22 am
En hier in Nederland krijgen we een beker koffie na de vaccinatie.
...en ik kreeg welgeteld één melkchocolade praline grootmoedig geschonken door de plaatselijke chocoladefabriek.
En ik liet me ook vertellen dat de zwarte bevolking in Brussel zich niet laat vaccineren omdat ze het als een ziekte van en voor blanken beschouwen en dat ze zelf zondermeer immuun zijn.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Corona ontsporing

Bericht door Ariel »

mercator schreef:
do mei 27, 2021 12:21 pm

...en ik kreeg welgeteld één melkchocolade praline grootmoedig geschonken door de plaatselijke chocoladefabriek.
:razz: Dat is wel heel karig mercator. Maar ja, wij kregen geen koekje bij de koffie. :unhappy: Dat is eigenlijk ook heel zuinig .
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Corona ontsporing

Bericht door mercator »

Pilgrim schreef:
wo mei 26, 2021 11:50 pm
Kennelijk is hij toch wel een beetje een held in de ogen van veel mensen...
Zeker. Hoewel ik het grotendeels eens ben met zijn analyse( de zgz. afscheidsbrief) zou ik hem toch geen held noemen. Een held is in mijn ogen iemand die iets nuttigs voor de zaak doet. De amok die Conings maakt helpt niets, en zal de repressie vanwege links gewoon nog erger maken.
Wat ik dan wel weer goed vind is dat die akelige Van Ranst opgesloten blijft in zijn safe house tot ze Conings gevonden hebben. Het beste scenario zou zijn dat die zelfmoord heeft gepleegd en ergens in een auto in een kanaal ligt en dat ze hem nooit vinden. Dan kan de opperviroloog elke avond met het angstzweet op zijn kop naar bed toe.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Corona ontsporing

Bericht door Ariel »

De Belgische Vereniging van Artsensyndicaten (BVAS) eist het ontslag van Interministerieel Commissaris Influenza, viroloog Marc Van Ranst. Dat bericht de krant Le Soir donderdag. De BVAS zegt dat Van Ranst "zijn fouten en zijn chaotische beheer aan het maskeren is".

De voorzitter van de BVAS, dokter Roland Lemye, vraagt zich af of de Interministerieel Commissaris niet "zijn fouten en zijn chaotische beheer aan het maskeren is, door de fout af te schuiven op de dokters, die bericht en tegenbericht krijgen, foute uitleg, of zelfs regelrechte leugens".

De voorzitter van de BVAS vindt dat de houding van Van Ranst "twijfel opwekt over zijn capaciteiten om de gebeurtenissen in goede banen te leiden en het vertrouwen wegneemt dat het medische korps in hem kon hebben".
mercator schreef:
do mei 27, 2021 12:27 pm
Het beste scenario zou zijn dat die zelfmoord heeft gepleegd en ergens in een auto in een kanaal ligt en dat ze hem nooit vinden. Dan kan de opperviroloog elke avond met het angstzweet op zijn kop naar bed toe.

Ik denk niet dat Jurgen dood is. Willem Engel stuurde hem een twitter berichtje.
@marc. Ik heb Jurgen net gesproken, je mag weer naar buiten. Op voorwaarden dat je het debat aangaat en je stopt met haatzaaien.
Marc Van Ranst als antwoord op @willem_engel
Ik zit hier goed, dank u.

Het leven is veel te kort om te debatteren over Covid-19 met dansleraars die het verschil niet kennen tussen ‘feiten’ en ‘haat’.

Maar als er ooit een foxtrotvirus losbarst, beloof ik je een wals van een debat!
Marc Van Ranst daagt uit. Hij verveelt zich? Ik denk niet dat het slim is.
Ondergedoken Marc Van Ranst tart aanhangers Jürgen Conings in chatgroep

De Belgische viroloog Marc Van Ranst is in de nacht van dinsdag op woensdag opgedoken op berichtendienst Telegram in een groep van aanhangers van de voortvluchtige beroepsmilitair Jürgen Conings. Daar daagde hij de aanwezigen uit met enkele opmerkingen. Het Belgische tv-programma VRT NWS deed de ontdekking. Van Ranst, die ondergedoken zit vanwege doodsbedreigingen, bevestigt dat het om hem ging en dat het ‘niet slim’ was.

De groep ‘Als 1 man achter Jürgen’ telt iets meer dan 1000 leden. Om half drie ‘s nachts kregen zij opeens de melding dat Marc Van Ranst lid geworden was van de groep. Dat veroorzaakte meteen consternatie.

Ik dacht eens te komen scouten om te kijken welke creativiteit er hier opborrelt’, reageerde Van Ranst na enkele minuten. ‘Ik moet zeggen, ik ben teleurgesteld.’ Even later volgden nog twee andere berichten: ‘en veel schrijffouten!!’ en ‘niveau nihil, maar ja, wat hadden we verwacht van een groepje terroristenondersteunders (sic).’ Na een halfuurtje sloot hij af met ‘welterusten strijders!’

De berichten van Van Ranst konden rekenen op fikse afkeuring en verwensingen van de leden van de groep, zoals ‘kick die trol eruit man’.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Corona ontsporing

Bericht door Ariel »

Ik denk dat netflix straks een prachtige, spannende zes delige serie kan maken over Van Ranst/ Jurgen.
Nog even wachten, want we weten de afloop nog niet.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Corona ontsporing

Bericht door Pilgrim »

Ariel schreef:
do mei 27, 2021 11:27 am
Helaas heb ik geen vertrouwen in hysterische leugenachtige complotsites zoals ninefornews Pilgrim. Ik had je gewaarschuwd, en als ik iets beloof, maak ik mijn belofte waar.
Jaaaaa, je had me gewaarschuwd en ik verwachtte dus ook wel dat je zoiets zou doen. Tegen zulke krachtige ‘argumenten’ is niemand opgewassen. Grote bewondering van mij dus... icon_thumbup.gif

Dat je Ninefornews een leugenachtige, enz. site vindt, is gewoon je eigen perceptie. Niet veel meer dan een mening dus. Zelf ben ik van mening dat die vrije media heel wat eerlijker en betrouwbaarder zijn dan de MSM, die bewezen(!) hebben al vanaf het begin van de coronacrisis gelogen te hebben. De vrije (alt)media lopen tenminste niet aan de leiband van overheden en lobbygroepen.

Kijk eens wat er in Duitsland aan de hand is. We glijden langzaam een dictatuur in lijkt het wel. Merkel heeft alle macht naar zich toe getrokken en de federale staat opgeheven. Lezen we daar iets over in de MSM? Nauwelijks! Zelfs rechters worden geïntimideerd. Zo werd bijvoorbeeld Christian Detmarr, de kantonrechter van Weimar, plotseling geconfronteerd met kantoor- en huiszoekingen omdat hij een uitspraak had gedaan die de regering Merkel niet zinde. Een moeder had een zaak tegen twee scholen aangespannen om met onmiddellijke ingang te stoppen met de verplichting mondkapjes te dragen, het doen van sneltesten en het houden van afstand. De moeder werd in het gelijk gesteld! Dit kwam tot stand door bewijzen, die aangeleverd werden door professoren op het gebied van hygiëne, Psychologie en biologie. Ook arts en ondernemer Heiko Schöning vertelde reeds eerder alles kwijt te zijn geraakt, omdat zijn kritiek op het coronabeleid niet door de regering werd geduld. Al zijn bezittingen zijn in beslag genomen en hij verwacht die niet meer terug te krijgen. Waar gaat dit allemaal naar toe? Het is verschrikkelijk!
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Corona ontsporing

Bericht door Ariel »

Pilgrim schreef:
vr mei 28, 2021 12:29 am


Jaaaaa, je had me gewaarschuwd en ik verwachtte dus ook wel dat je zoiets zou doen. Tegen zulke krachtige ‘argumenten’ is niemand opgewassen. Grote bewondering van mij dus... icon_thumbup.gif
Dank je Pilgrim. Lief van je.
Pilgrim schreef:Dat je Ninefornews een leugenachtige, enz. site vindt, is gewoon je eigen perceptie. Niet veel meer dan een mening dus.
Nou nee hoor. Veel mensen denken zo. Ninefornews is een complottheorieënwebsite die allerhande pseudowetenschap, kwakzalverij en andere complottheorieën publiceert en aanprijst. Je mag er de typische onzin over chemtrails, de Illuminati en de Reptilian aliens verwachten, en helaas ook een heleboel levensgevaarlijke kwakzalverij, maar nieuws gebaseerd op realiteit is er niet bij.
Het is dus een soort speld, ( Uw vaste prik voor betrouwbaar nieuws ) maar dan zonder humor.
Pilgrim schreef: Ook arts en ondernemer Heiko Schöning vertelde reeds eerder alles kwijt te zijn geraakt, omdat zijn kritiek op het coronabeleid niet door de regering werd geduld. Al zijn bezittingen zijn in beslag genomen en hij verwacht die niet meer terug te krijgen. Waar gaat dit allemaal naar toe? Het is verschrikkelijk!
Mijn hart huilt voor die "arts". :unhappy:
Maar wie is deze Hamburgse arts? Volgens de site ‘Corona-Stocks’ is hij zelfs professor. Dan zou hij dus te gemakkelijk te vinden moeten zijn op internet. En wat is zijn specialisme? Is hij viroloog? Is hij immunoloog? Helaas, nergens op internet is een Professor Heiko Schöning te vinden.

Als hij gewoon dokter is moet hij ook zijn te vinden. Zijn woonplaats Hamburg telt – volgens de Weisse Liste – bijna 5000 artsen. Daar zit geen dokter Schöning bij. Het Duitse BIG-register kan ik helaal niet raadplegen. Linked-in dan maar? Daar staat twee maal de naam Heiko Schöning in. Beide heren werken in een heel andere tak van sport: ze zijn juridisch geschoold.

Toch moet Heiko Schöning arts zijn. In Londen zei hij: “Als arts heb ik een beroepseed afgelegd dat ik mijn patiënten geen nodeloos pijn zal doen en alles in het werk zal stellen om hen goed te behandelen. Maar nu ik me vanuit die beroepseed publiek uitspreek wordt mij het zwijgen opgelegd.” Hoe kan het dan dat deze arts onvindbaar is?

Je moet even flink doorzoeken, kennelijk heeft Schöning nog niet veel publicaties op zijn naam staan die zoekmachines hebben getriggerd. Maar als je dan zijn naam vindt, dan blijkt dat hij met heel andere zaken bezig is geweest.

Op Founderio (waar bedrijven zich presenteren) noemt hij zichzelf een ‘Denker’ en een ‘Ontwerper’. Zijn specialisme is ‘Business Development’. Je hebt ook wel artsen die daar goed in zijn, maar dat is niet het eerste waar ik bij een dokter aan denk. Wie is dan toch deze hoogleraar in de geneeskunde? Waarom is hij zo onvindbaar?

O.a. de website Correctiv heeft onderzoek gedaan naar de bezigheden van Heiko Schöning. Op een site is te vinden dat hij o.a. betrokken was bij de ontwikkeling van medische technologie: het bedrijf Onkocom, voor behandeling van kanker. In 2015 presenteerde hij een noodkoeler op de Vox-show “Den of the Lions” , die patiënten moet redden bij een hartstilstand. Hij zou daarnaast in 2017 betrokken zijn geweest bij de organisatie van het esoterische festival “Pax Terra Musica”.

In een uitgebreid interview met Kai Stuht zegt Schöning dat hij arts is en dat hij in Berlijn heeft gestudeerd (in: Der grosse Bluff). Samen met twee andere artsen vormt hij het bestuur van Ärtze der Aufklärung. Hij beroept zich ook op zijn beroepseed: hij kan niet anders dan de corona-maatregelen aanvechten. Als hem wordt gevraagd hoeveel artsen er in Duitsland werkzaam zijn weet hij het antwoord niet, maar hij schat zo’n 300.000. Is het dan niet vreemd dat 299.700 artsen zich niet aan die beroepseed houden, vraagt Stuht zich af.

Als Schöning wordt gevraagd of hij niet bang is om zijn baan te verliezen zegt hij plotseling dat hij géén arts en dat hij dus géén gevaar loopt om uit zijn ambt te worden gezet. Hij is iemand die probeert een appel te doen op de emoties van mensen. En hij heeft inmiddels enorm veel bewijs dat achter het hele corona-verhaal op strategische opzet zit.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Corona ontsporing

Bericht door Pilgrim »

Tsjonge, wat zet ik je weer aan het zoeken! :smile7:

Moet er geen linkje bij?

Hier heb je eentje van mij: https://www.psiram.com/de/index.php/Heiko_Sch%C3%B6ning
Ariel schreef:
vr mei 28, 2021 12:56 am
..., maar nieuws gebaseerd op realiteit is er niet bij.
Toch wel jammer dan van al die artikelen over die klimaathoax of Trump... :sly7:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Corona ontsporing

Bericht door Ariel »

Pilgrim schreef:
vr mei 28, 2021 1:15 am
Tsjonge, wat zet ik je weer aan het zoeken! :smile7:
Moet er geen linkje bij?
:redface2: Je hebt gelijk Pilgrim. Ik ga het gelijk doen.Ik was het al van plan. Ik dacht dat doe ik morgen wel. Als excuus wil ik graag aanvoeren dat ik het op mijn Ipad heel moeilijk vind om een link te copieren, of te knippen en plakken. Ik was al trots op me zelf dat het mij tot zover gelukt was. Maar je hebt gelijk. Ik had gewoon uit bed moeten komen, en de computer op moeten starten om een keurige link te plaatsen. Dom dus...Ik had niet gerekend op jouw verlangen om die artikelen onmiddelijk te lezen.

Maar ik ga NU de link bij de quotes zetten. Beloof jij mij dan dat je de pagina's goed zal lezen? Anders heeft die link geen zin.

Dank voor jouw link, maar mijn Duits is niet zo goed. Ik zal straks nog wat onderzoek naar de goeie man doen.

Het is heerlijk weer vandaag. Genieten. Ik hoop dat je een gezellige dag gehad hebt, en dat jij niet de hele dag binnen gezeten hebt. Ga een lekkere wandeling maken, zodat de zon al de corona ellende uit je hoofd zal laten verdwijnen.

Ik ga zo naar het tuincentrum, nog wat plantjes kopen voor op het balkon.


Update...De links staan er Pilgrim. Dus lees die sites even.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Corona ontsporing

Bericht door Ariel »

Pilgrim schreef:
vr mei 28, 2021 1:15 am

Toch wel jammer dan van al die artikelen over die klimaathoax of Trump... :sly7:
:nietverstaan: Wat bedoel je Pilgrim? Zijn die artikelen weg? Daar weet ik niks van. En heb jij het artikel dat ik geplaatst hebt over Trump en het vaccin niet gelezen?

Doe dat dan nog even.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Corona ontsporing

Bericht door mercator »

Ariel schreef:
do mei 27, 2021 12:41 pm
Marc Van Ranst daagt uit. Hij verveelt zich? Ik denk niet dat het slim is.
Die is niet alleen niet slim, maar ook lui. Hij wordt door ons allen vorstelijk betaald om wetenschap te bedrijven in een laboratorium maar doet liever mee aan kinderachtige ruzies op tv en internet. Het wordt hoe langer hoe meer duidelijk dat deze man psychisch niet in orde is anders kan je die constante aandachtzoekerij niet verklaren.
Daar is een woord voor, nl. een sociopaat. Dat is iemand die een onbedwingbare drang heeft om overal controverse en wantrouwen te zaaien. Veel onfrisse figuren uit de geschiedenis waren van dat soort, Mohammed en Marx bijv.
Ik neem mijn mening terug dat Van Ranst schrik heeft van Jurgen. Integendeel, die geniet volop van de ophef en de aandacht. Dat hij én zijn gezin sart met zijn psychische kwaal, én de hele wetenschappelijke sector verdacht en ongeloofwaardig maakt is een bijkomende bron van welbevinden voor hem.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Corona ontsporing

Bericht door King George »

Ariel schreef:
do mei 27, 2021 4:59 pm
Ik denk dat netflix straks een prachtige, spannende zes delige serie kan maken over Van Ranst/ Jurgen.
Nog even wachten, want we weten de afloop nog niet.

Iemand die werkelijk Marc Van Ranst wil vermoorden kondigt dat niet van tevoren aan. Ook niet in een app-groep. Jurgen Conings, een militair met vermoedelijk PTSS, is slechts de bliksemafleider voor een zee van aandacht waar hij om bedelt en krijgt.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Corona ontsporing

Bericht door Ariel »

King George schreef:
vr mei 28, 2021 11:22 am

Iemand die werkelijk Marc Van Ranst wil vermoorden kondigt dat niet van tevoren aan. Ook niet in een app-groep. Jurgen Conings, een militair met vermoedelijk PTSS, is slechts de bliksemafleider voor een zee van aandacht waar hij om bedelt en krijgt.
Ik denk dat jij gelijk hebt. Ik hoop niet dat ze hem doodschieten.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Corona ontsporing

Bericht door Ariel »

Het gekibbel tussen Engel en van Ranst veranderd in een soap. :smile7: Elke dag een nieuwe aflevering. Vandaag....Willem daagt Marc uit voor de rechter.
Ruzie tussen Willem Engel en topviroloog Van Ranst escaleert, aangifte van smaad en laster

Het aanhoudende conflict tussen coronascepticus Willem Engel en de Belgische topviroloog Marc van Ranst dijt steeds verder uit. Na een reeks beschuldigingen over en weer ligt er nu ook een aangifte van smaad en laster op tafel. Die komt van Willem Engel, omdat hij vindt dat Van Ranst hem in de media vergelijkt met een terrorist en een virusontkenner. De topviroloog is zich van geen kwaad bewust. ,,Ik heb hem mafkees genoemd, en daar neem ik geen letter van terug.”

In de aangifte, die deze site heeft ingezien, stelt Engel dat de topviroloog zich in een interview met het Financieele Dagblad schuldig maakt aan strafrechtelijke uitingen. In het artikel stelt Van Ranst dat hij ‘niet met extreemrechtse mensen en virusontkenners in debat gaat’. ,,Dat heeft geen enkele zin. Ik vind dat zo’n Willem Engel in Nederland veel te veel de ruimte krijgt, terwijl zijn kennis over het virus nihil is”, stelt Van Ranst. ,,Nodig geen mensen uit aan tafel die geen enkele autoriteit hebben om aan het debat deel te nemen. De kijker denkt al snel als Willem Engel tegenover een wetenschapper zit: de waarheid zal wel ergens in het midden liggen. Maar dat is niet zo. Virusontkenning is een geloof, geen wetenschap.”

In een toelichting benadrukt de Belgische viroloog dat hij met ‘extreemrechts’ niet Willem Engel bedoelt. Dat gaat er bij de Viruswaarheid-voorman niet in. ‘Er wordt gepoogd een beeld te scheppen waarmee ik als persoon en de beweging in het algemeen in een kwaad daglicht worden gezet’, stelt hij. ‘Hij beschuldigt mij indirect dat ik extremistisch ben en een wapen zou trekken. Dit vat ik als een persoonlijke belediging op.’ Engel benadrukt ook geen virusontkenner te zijn, maar scepticus.

Kritiek op Engel
Overigens heeft Engel in de nog altijd voortdurende Twitter-discussie zelf geen ongeschonden blazoen. Zo beweerde de coronscepticus dat hij hoogstpersoonlijk contact heeft gehad met de voortvluchtige militair Jurgen Conings. ‘Ik heb Jurgen net gesproken, je mag weer naar buiten’, gaf hij de viroloog mee. ‘Op voorwaarden dat je het debat aangaat en je stopt met haatzaaien’. De opmerkelijke tweet kwam Engel op een stortvloed aan kritiek te staan. Desgevraagd laat hij weten dat het om een grapje ging en dat hij geen contact heeft gehad met de militair.

De Twitterruzie tussen de twee kemphanen groeide, met dank aan internetondernemer Alexander Klöpping, even uit tot een landelijk fenomeen. Via crowdfunding werd binnen een paar dagen tijd ruim 25.000 euro opgehaald om het gesprek op abri’s te laten verschijnen. De discussie, waarin Van Ranst onder meer zegt ‘dat hij geen flying fuck geeft om wat Engel uitkraamt’, werd enkele dagen op meer dan tweeduizend plekken in Nederland getoond, van tankstations tot bushokjes, van winkelcentra tot op Schiphol.

Salsapandemie
In het gesprek, dat volgens Klöpping ‘het grootst mogelijke publiek’ verdient, zei Engel eerder dat Van Ranst een aandeel heeft in de ‘angstpandemie’. De viroloog zit met zijn gezin ondergedoken omdat een voortvluchtige extreemrechtse beroepsmilitair hem heeft bedreigd. Hoewel Engel geen voorstander is van het bedreigen van wie dan ook, stelt hij dat Van Ranst het zo bont heeft gemaakt ‘dat hij nu extreem gehaat is’.

Van Ranst reageerde daarop snoeihard op Engel: ,,Wanneer we ooit geconfronteerd worden met een salsapandemie, ga ik met veel plezier luisteren naar wat jij als dansleraar te zeggen hebt.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Corona ontsporing

Bericht door Ariel »

humor. :razz:

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Corona ontsporing

Bericht door mercator »

Ariel schreef:
vr mei 28, 2021 3:09 pm
Het gekibbel tussen Engel en van Ranst veranderd in een soap. :smile7: Elke dag een nieuwe aflevering. Vandaag....Willem daagt Marc uit voor de rechter.
Van een heuse professor en zelfverklaard topwetenschapper zoals Van Ranst zou je wel wat niveau mogen verwachten. Niet dus, het is een pijnlijke ruzie tussen kleuters die met de eigenlijke zaak niks meer te maken heeft.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Plaats reactie