Corona ontsporing

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Corona ontsporing

Bericht door Pilgrim »

Ariel schreef:
vr mei 28, 2021 10:12 am
Maar ik ga NU de link bij de quotes zetten. Beloof jij mij dan dat je de pagina's goed zal lezen? Anders heeft die link geen zin.
Maar natuurlijk! Overigens bedoelde ik met mijn opmerking over dat linkje alleen dat artikel van Henk 50 (is hij 50 jaar oud?), die ik trouwens zelf al vond op internet.
Ariel schreef:
vr mei 28, 2021 12:56 am
Nou nee hoor. Veel mensen denken zo. Ninefornews is een complottheorieënwebsite die allerhande pseudowetenschap, kwakzalverij en andere complottheorieën publiceert en aanprijst. Je mag er de typische onzin over chemtrails, de Illuminati en de Reptilian aliens verwachten, en helaas ook een heleboel levensgevaarlijke kwakzalverij, maar nieuws gebaseerd op realiteit is er niet bij.
Van deze tekst dacht ik aanvankelijk dat het gewoon allemaal je eigen woorden waren.
Ariel schreef:
vr mei 28, 2021 12:56 am
Veel mensen denken zo. ...
Vooral extreem linkse mensen heb ik de indruk als ik die website lees. Deze link had je misschien beter niet kunnen geven. Heb je die site zelf wel gelezen? :smile4: Typisch zo’n site die rechtse sites probeert te ridiculiseren en verdacht te maken. Het is weer allemaal ‘extreem rechts’ voor en na lees ik en ook Xander en de ‘Dagelijkse Standaard’ worden er genoemd zie ik.

Bij ‘Xander’ lees ik:
  • 9/11[4]
  • Ontkenning van klimaatverandering[5][6]
  • Extreemrechtse paranoïde anti-islampropaganda[7]
  • Pseudowetenschap en complottheorieën omtrent GMO en Monsanto[8]
  • Obama 's geboortecertificaat[9][10]
  • ...
En bij de ‘Dagelijkse Standaard’:
De Dagelijkse Standaard (dagelijksestandaard.nl), soms afgekort tot DDS, is een (extreem)rechts-conservatieve clickbait-website die enerzijds artikels met sensationele en hyperbole titels, en anderzijds pseudowetenschap (o.a. ontkenning van de klimaatverandering), hoaxes en haatberichten publiceert. Als bron van informatie is deze website verwerpelijk.
[...]
De Dagelijkse Standaard is geenszins een standaard voor neutrale berichtgeving over nieuwsfeiten. Eenmaal nietsvermoedende bezoekers in de val van de clickbait-artikels zijn gelopen, is het de bedoeling om ze bloot te stellen aan andere artikels, met een (extreem)rechts-conservatieve inslag. De categorie "Politiek" gaat bijna uitsluitend over de Nederlandse extreemrechtse PVV van Geert Wilders en de fascistische FvD van Thierry Baudet[22]. Tevens maken de schrijvers van de amateursite er geen geheim van dat hun politieke voorkeur uitgaat naar conservatieve kandidaten zoals Ted Cruz[23], Rand Paul[24], de libertarische republikeinse Amerikaanse politicus die de radicale Tea Party steunt en tegenstander is van het homohuwelijk[25]. Uiteraard wordt übergekkie Donald Trump ook geprezen[26].
Ze doen tenminste niet alsof ze objectief zijn. Die site is net zoiets als de Hoaxwijzer, die eigenlijk zelf een hoax is. Ongelooflijk dat je dit een betrouwbare bron vindt waar je je mening over Ninefornews kennelijk op baseert. :scratch: Vroeger zou je zo’n baggersite volgens mij totaal genegeerd hebben. Wat zal ik er verder van zeggen? Er zitten bij Ninefornews zeker ook speculatieve onderwerpen, waarvan sommige beslist onzin zijn en andere beslist niet. Maar dat heb je in de MSM net zo goed. Ook in de Telegraaf heb je wel eens artikelen over UFO’s, e.d. en zelfs bij ons op FFI zijn er sensatietopics, die ik soms met opzet gemaakt heb om gasten naar het forum te lokken. Maar andere artikelen van Ninefornews zijn zeker zeer goed en beslist niet van realiteit gespeend. We moeten niet alles op één hoop gooien. En bestaan er geen echte complotten? De zogenaamde zelfmoord van Epstein vond ik wel erg verdacht. En wat te denken van de moord op Kennedy of de massale verkiezingsfraude in Amerika, waarbij de hele MSM doet alsof ze van niets weten. En bij de kwestie van 9/11 heeft grondig onderzoek aangetoond dat het officiële verhaal onmogelijk kon kloppen. Vooral een driejarig(!) onderzoek van de universiteit van Alaska heeft aangetoond dat het derde gebouw (WTC-7) onmogelijk door brand of neerstortend puin kon zijn ingestort, maar alleen door een globale collaps van alle steunpilaren tegelijk. Of m.a.w. door explosieven...
Ariel schreef:
vr mei 28, 2021 10:19 am
Pilgrim schreef:
vr mei 28, 2021 1:15 am

Toch wel jammer dan van al die artikelen over die klimaathoax of Trump... :sly7:
:nietverstaan: Wat bedoel je Pilgrim? Zijn die artikelen weg? Daar weet ik niks van. En heb jij het artikel dat ik geplaatst hebt over Trump en het vaccin niet gelezen?

Doe dat dan nog even.
Nou, ik bedoelde gewoon dat je al die artikelen nu waardeloos zou kunnen vinden omdat ze van Ninefornews kwamen. En wat moet ik met dat artikel over Trump en het vaccin? Is dat bijzonder?
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24955
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Corona ontsporing

Bericht door King George »

Ariel schreef:
vr mei 28, 2021 1:43 pm
King George schreef:
vr mei 28, 2021 11:22 am

Iemand die werkelijk Marc Van Ranst wil vermoorden kondigt dat niet van tevoren aan. Ook niet in een app-groep. Jurgen Conings, een militair met vermoedelijk PTSS, is slechts de bliksemafleider voor een zee van aandacht waar hij om bedelt en krijgt.
Ik denk dat jij gelijk hebt. Ik hoop niet dat ze hem doodschieten.
Een gewezen militair die in veel missies heeft gediend kan ook wel eens teveel weten.

Maar Jürgen Konings is natuurlijk debideake bliksemafleider om ons bang te maken voor het grote gevaar vermeend extreem rechts.

Ik denk dat hij eerdaags wordt opgepakt. Dat gaat niet lang meer duren. Maar wedden dat er nog eerder weer ook in België een verwarde man gaat steken dan dat Jürgen Conings wordt opgepakt?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Corona ontsporing

Bericht door Ariel »

Pilgrim schreef:
Maar natuurlijk! Overigens bedoelde ik met mijn opmerking over dat linkje alleen dat artikel van Henk 50 (is hij 50 jaar oud?), die ik trouwens zelf al vond op internet.
Beste Pilgrim...Die Henk heeft een gewone ordinaire hollandse naam, maar die man is wel een orthopedagoog/GZ-psycholoog...GZ psycholoog dus... Misschien moet jij eens een gesprekje met deze man aan gaan.

Ik ken iemand op dit forum die totaal geen medische achtergrond heeft, maar wel net doet alsof hij de mannelijke Marie Curie is, met een paar Nobelprijzen achter zijn naam.

Ik ben even vergeten wat voor opleiding jij gedaan heeft. Wat was dat ook alweer.
Pilgrim schreef:Van deze tekst dacht ik aanvankelijk dat het gewoon allemaal je eigen woorden waren.
Nee, niet mijn eigen woorden, net zoals alle artikelen die jij hier post ook niet jouw eigen woorden zijn. . Maar, ik sta voor honderd procent achter deze woorden. Ik zou ze zelf verzonnen kunnen hebben.

Pilgrim schreef: En wat moet ik met dat artikel over Trump en het vaccin? Is dat bijzonder?
Van mij hoef je daar niks mee, maar ook in normale kranten kan je dit soort informatie halen. Daar heb je geen hoax sites voor nodig.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Corona ontsporing

Bericht door Ariel »


Als ik een hond was ging ik hard blaffen

Door ROB HOOGLAND

Zojuist, tijdens het bekijken van mijn dagelijkse therapeutische Dodo-video, grijnsde ik tegen mijn vrouw: „Kijk, dat zal ik dan wel wezen.” Er werd een doodsbange, sterk vermagerde straathond in getoond, type labrador, die zich onder een donker viaduct verscholen hield en elke reddingspoging bevend tot in al zijn ledematen trachtte te voorkomen.

Eerst even dit: ik neem zo’n drieminutenfilmpje van The Dodo, waarin altijd straat- en zwerfhonden door barmhartige dog rescue teams worden gered, iedere dag tot mij omdat dat beter werkt dan welke kalmeringspil ook. De mens kan wel degelijk goed zijn, blijkt er immers uit.

Laat ik benadrukken dat ik, als hond, wellicht een goedaardige lobbes en allemansvriend zou zijn, kwispelend op alles en iedereen af sjokkend en voor niets en niemand bang (niet alleen volgens mijn eigen inschatting). Maar er was mij de laatste dagen zo vaak ingepeperd dat ik een angstige oude man was, dat het commentaar zoals in de beginzin vervat toch in mij opborrelde.

Enkele antivaxxers hadden mij aangesproken, moet u weten.

Nou ja, maak daar maar vele honderden van.

Tsunamigewijs en in veel gevallen krankzinnig onbeschoft reageerden zij op een Twitteriaanse opmerking van mij, nauw verwant aan een uitspraak van viroloog Ab Osterhaus, toen men er nog vanuit ging dat Oranje-speler Matthijs de Ligt zich niet tegen Covid-19 zou laten vaccineren. „Je doet het niet alleen voor jezelf”, zei Osterhaus. Omdat ik ervan overtuigd ben dat vaccineren in dit geval de enige uitweg biedt – dat wordt nu ook bewezen – beaamde ik dat in mijn eigen bewoordingen, waarmee ik het putdeksel naar het riool van de sociale media opentrok.

Megatags in al dat digitale gescheld en getier: angst, oud, griepje, experimenteel. Ooit stelde iemand dat mensen die zich committeerden aan de lockdown die ons was opgelegd zich door hun angsten lieten leiden. Hoeveel onweerlegbare logica je daar ook tegenin bracht, de stelling werd door velen blijvend overgenomen, opvallend genoeg vooral types die meer belang hechten aan YouTube- en Facebook-bakerpraatjes dan aan serieuze media. En dat lult elkaar maar na.

De deskundigheid is in die uitermate luidruchtige kringen de oorlog verklaard. Er is geen houden meer aan en hetzelfde geldt voor onverantwoordelijke uitlatingen over de ouderdom van veel coronapatiënten, over ’het feit’ dat het hier slechts een griepje betreft en over de ’experimentele fase’ waarin de vaccins zich nog zouden bevinden.

Totale onzin, ook dat laatste. Fact checks laten dat keurig zien, maar aangespoord door politici als Thierry Baudet en Wybren van Haga – over onverantwoordelijk gesproken – klampen de antivaxxers zich nu eenmaal vast aan iedere bewering, hoe zot ook, die hun vooroordelen bevestigt.

Ik heb dan telkens weer even een Dodo-filmpje nodig.

Geen naald in je arm durven laten zetten en dan glashard roepen dat mensen die dat wel doen bang zijn.

Als ik een hond was ging ik nu heel hard blaffen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Corona ontsporing

Bericht door Ali Yas »

Ariel schreef:
ma mei 31, 2021 8:15 pm
... en over de ’experimentele fase’ waarin de vaccins zich nog zouden bevinden.

Totale onzin, ook dat laatste. Fact checks laten dat keurig zien
Ik zou die feiten waar Rob zich op beroept dan wel eens willen zien. Ik heb wat anders:
Currently, no coronavirus vaccine is fully approved by the FDA, but three were given emergency use authorization by the agency
Waarom zijn ze niet (volledig) goedgekeurd? Nou, hierom:
FDA approval of a drug, which requires a rigorous and structured process, means that data on the drug’s effects have been reviewed by the Center for Drug Evaluation and Research, which rules on whether the drug's provided benefits "outweigh its known and potential risks for the intended population," according to the agency's website.
Het is de FDA dus nog niet duidelijk of de voordelen wel tegen de nadelen opwegen en je hoeft geen graad in medicijnen te hebben om te begrijpen dat dat komt door onvoldoende gegevens. Wat best verbluffend is, gezien de massale toepassing. Maar ja, iedereen een prik geven en niet behoorlijk nagaan wat er vervolgens gebeurt (VAERS is alles behalve sluitend) is geen manier van wetenschap bedrijven en zo kom je er nooit achter.

Wat Rob ook niet schijnt te begrijpen is dat langetermijneffecten niet op korte termijn kunnen blijken. Dat is ook de reden dat medicijnen vaak vele jaren op goedkeuring moeten wachten. Gruwelvoorbeelden zoals thalidomide en di-ethylstilbestrol (DES) maken duidelijk waarom geduld een schone zaak is.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Corona ontsporing

Bericht door Pilgrim »

Ik weet niet of het hier ook gebeurt, maar in Engeland zijn mensen die gevaccineerd zijn, stiekem gevolgd door de regering om te zien of hun gedrag na de vaccinatie was veranderd. Een vreemd verhaal en een inbreuk op onze privacy! :emm2:
UK vaccine recipients were secretly surveilled

By Ken Macon - Issue: May 25, 2021

A shocking revelation.

The UK government tracked millions of people, without their knowledge, using their phones to gain insights into behavioral changes after vaccination, according to a new report. The government somehow insists the data collection was ethical and no privacy laws were broken.

A report by the Scientific Pandemic Influenza Group on Behaviors (SPI-B) admitted that government funded researchers tracked one in ten people via their phones in February, without the users’ knowledge or permission.

They used “cell phone mobility data for 10 percent of the British population,” and chose over 4,200 vaccinated individuals. They then focused on the vaccinated group, and tracked it through 40 “CDR [call data records] with corresponding location observation.” The data collected was used for behavioral analysis, looking at “gyration (radius of gyration on vaccination day), time (opening hours) and home (do they go home directly after vaccination).”

Privacy activists heavily criticize the tracking, especially as it was conducted by the government, and it was not made public.

A spokesperson for Big Brother Watch said citizens would be “disturbed to discover they were unwittingly tracked and subjected to behavioral analysis via their phones”.

“No one expects that by going to get a vaccine they will be tracked and monitored by their own Government.

“This is deeply chilling and could be extremely damaging to public trust in medical confidentiality.

“Between looming Covid passports and vaccine phone surveillance, this Government is turning Britain into a Big Brother state under the cover of Covid. This should be a wake up call to us all.”

The government insisted that the data collection did not break any privacy laws and was ethical.

“All the data sets used in this research are set out in the paper which makes clear that the mobile phone location data used is GDPR-compliant and has been provided from a company that collected, cleaned, and anonymized the data,” said a government spokesperson.

“The data is at cell tower rather than individual level and the researchers were granted access to the dataset under a research contract with ethical approval provided to the researchers from the University of Oxford, working on behalf of SPI-B”.

The Telegraph found (paywalled) a source who reiterated the “ethical” and legal nature of the data collection. The source added that the data was collected from cell towers.

“This analysis is at the cell tower level of anonymized data and is therefore not individual surveillance,” the source said.

https://reclaimthenet.org/uk-vaccine-re ... urveilled/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Corona ontsporing

Bericht door Ali Yas »

Uit De Telegraaf:
Het is helaas niet zo dat je je niet meer aan de maatregelen hoeft te houden als je gevaccineerd bent. Dus ook de anderhalve meter zal je nog eventjes in acht moeten nemen. Dat komt simpelweg doordat er nog mensen zijn die niet zijn gevaccineerd.
Als we dit verhaal geloven dan kunnen gevaccineerden dus nog door ongevaccineerden worden aangestoken en dan ziek worden. Op hun beurt zijn die gevaccineerden dan weer een infectiebron voor anderen, niet alleen voor ongevaccineerden maar ook voor gevaccineerden. En dat betekent dan weer dat ook als iedereen gevaccineerd is, de maatregelen niet (volledig) kunnen worden opgeheven.

Maar ik geloof het vehaal niet. Gevaccineerden zijn niet behoorlijk beschermd, dat weet iedereen, maar mensen die de ziekte hebben doorgemaakt zijn dat wél. Dat betekent dat er onder de groep niet-gevaccineerden een groeiend aandeel mensen zit die niet meer ziek kunnen worden en het ook niet meer kunnen doorgeven. Op die manier wordt het risico vanzelf kleiner voor iedereen, gevaccineerd of niet.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Corona ontsporing

Bericht door Ariel »

Ali Yas schreef:
wo jun 02, 2021 12:53 pm
Op hun beurt zijn die gevaccineerden dan weer een infectiebron voor anderen, niet alleen voor ongevaccineerden maar ook voor gevaccineerden. En dat betekent dan weer dat ook als iedereen gevaccineerd is, de maatregelen niet (volledig) kunnen worden opgeheven.

Maar ik geloof het vehaal niet.
Ik heb maar één advies voor je Ali Yas. Blijf ver uit de buurt van mensen die gevaccineerd zijn zodat ze je niet kunnen infecteren met het covid virus. Alhoewel. Het is maar een griepje, en jouw immuunsysteem werkt goed.. Dus... :nietverstaan:

Maar voor alle zekerheid toch maar uit de buurt blijven van die gevaarlijke gevaccineerden.

Beter safe than sorry.

Prettige dag toegewenst.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Corona ontsporing

Bericht door Ali Yas »

Ariel schreef:
wo jun 02, 2021 1:18 pm
Ik heb maar één advies voor je Ali Yas.
Ik geloof dat je de essentie hebt gemist van wat ik bedoelde te zeggen.

De overheid (en de gelijkgeschakelde media) sorteert ondanks het vaccinatieprogramma nu al voor op eindeloze maatregelen, en voor het geval burgers daar boos over worden is er ook al een zondebok aangewezen: de ongevaccineerden.

Dan even een persoonlijke noot.

Je lijkt te suggereren dat ik nu bang begin te worden voor gevaccineerden. Dat is niet het geval. Verder suggereer je dat ik denk dat covid19 slechts "een griepje" is. Die suggestie klopt ook al niet. Met je badinerende advies ben je bij mij aan het verkeerde adres.

Blijkbaar heb ik iets gedaan of gezegd waarmee ik jouw permanente toorn en minachting heb opgewekt. Dat is jammer en zorgwekkend. Jouw opstelling doet me namelijk denken aan die van global warming-gelovigen die in een agressieve zelfverdedigingsmodus schieten zodra aan hun dogma's wordt getwijfeld. Ik zit je niet te trollen of te pesten, ik hoop alleen dat je je wat minder zorgen gaat maken over een (weliswaar gemeen) verkoudheidsvirus en wat meer over het gevaarlijke groepsdenken dat ons in economische en maatschappelijke chaos stort.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Corona ontsporing

Bericht door Ariel »

Ali Yas schreef:
wo jun 02, 2021 5:37 pm

Blijkbaar heb ik iets gedaan of gezegd waarmee ik jouw permanente toorn en minachting heb opgewekt. Dat is jammer en zorgwekkend. Jouw opstelling doet me namelijk denken aan die van global warming-gelovigen die in een agressieve zelfverdedigingsmodus schieten zodra aan hun dogma's wordt getwijfeld. Ik zit je niet te trollen of te pesten, ik hoop alleen dat je je wat minder zorgen gaat maken over een (weliswaar gemeen) verkoudheidsvirus en wat meer over het gevaarlijke groepsdenken dat ons in economische en maatschappelijke chaos stort.
Laat ik het maar eerlijk zeggen Ali Yas. Jij hebt gelijk dat ik geïrriteerd raakte door jouw post. Die post neigt inderdaad naar getrol en gepest. Zo voelde dat. Dat gevoel heb ik al een tijdje bij jou.

Ik sluit een topic, omdat ik van mening ben dat alles wat betreft het gevaar van de corona nu wel gezegd is, en alles wat we er nog meer over willen zeggen herhalingen zijn van herhalingen.

En wat doe jij? Jij gaat door in dit topic. Het voelde alsof jij denkt.. "Wat denkt die meid wel om dat topic te sluiten. Dat ze de baas is of zo ? "

Anyway. Covid 19 is geen gemeen verkoudheidsvirus. Bij sommige mensen kunnen de klachten lijken op een verkoudheid, Maar de ziekte kan een ernstige longontsteking veroorzaken, waar ook mensen aan overlijden. De belangrijkste symptomen van COVID-19 zijn koorts, hoesten en kortademigheid. Daarnaast komen diarree, buikpijn, verlies van reukzin en smaak en vermoeidheid voor. Ook andere organen zoals het hart- en vaatstelsel en de nieren kunnen grote schade oplopen.

Dat klachten krijg je gewoonlijk niet als je een stevige verkoudheid op loopt.

En wat betreft dat jij bang moet worden voor gevaccineerde, dat was cynisch bedoelt.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Corona ontsporing

Bericht door Ali Yas »

Ariel schreef:
wo jun 02, 2021 6:29 pm
Ik sluit een topic, omdat ik van mening ben dat alles wat betreft het gevaar van de corona nu wel gezegd is, en alles wat we er nog meer over willen zeggen herhalingen zijn van herhalingen.

En wat doe jij? Jij gaat door in dit topic. Het voelde alsof jij denkt.. "Wat denkt die meid wel om dat topic te sluiten. Dat ze de baas is of zo ? "
Hier heb je wel een beetje gelijk in, maar je lokt mijn gedrag ook zelf uit door niet alleen een topic te sluiten maar dat te doen met een bijdrage die in jouw straatje past.
Anyway. Covid 19 is geen gemeen verkoudheidsvirus
Corona wordt gerekend tot de verkoudheidsvirussen.

Uit Wikipedia:
Er zijn meer dan tweehonderd virussen die een verkoudheid kunnen veroorzaken. De rhinovirussen zijn de belangrijkste verwekkers, soms een coronavirus.
En wat betreft dat jij bang moet worden voor gevaccineerde, dat was cynisch bedoelt.
Ik vind dat niet prettig, maar als jij graag wilt dat we zo met elkaar omgaan dan moet je het even zeggen.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Corona ontsporing

Bericht door Ariel »

Ali Yas schreef:
Hier heb je wel een beetje gelijk in, maar je lokt mijn gedrag ook zelf uit door niet alleen een topic te sluiten maar dat te doen met een bijdrage die in jouw straatje past.
Wat jij dus wil is dat ik me beter kan opstellen als een keurige bescheiden vrouwelijke deelnemer van dit forum, die haar mening beter maar beter voor zich kan houden, en die alleen maar artikelen plaatst die in jouw en sommige andere hun straatje past.

Al maanden worden we op dit forum bedolven onder posten over mondkapjes die niet werken, en waar je aan dood gaat als je hem langer dan een paar uur op hebt, over de horror prik... :shock: De PRIK waar je ook dood aan gaat, of op zijn minst invalide van wordt. Het vervelende griepje die men ook wel eens Covid of corona noemt en waar alleen maar mensen aan dood gaan die toch binnenkort dood zouden gaan, omdat er elk jaar oude mensen dood gaan aan de griep.

En daar geef ik mijn mening over, maar die mening willen jullie liever niet horen.

Corona wordt gerekend tot de verkoudheidsvirussen schrijf jij weer heel blijmoedig. No worries. Inderdaad. Corona wordt inderdaad gerekend tot de verkoudheidsvirussen. Maar waar we op deze wereld al dik anderhalf jaar last van hebben is het Sars-COVID-19 virus. Ook een verkoudheidsvirus, maar net ietsje anders.
Ali Yas schreef:Ik vind dat niet prettig, maar als jij graag wilt dat we zo met elkaar omgaan dan moet je het even zeggen.
Dat begrijp ik. Ik vind ook heel veel dingen niet prettig. En ik wil niet zo met jou of met andere omgaan, ik wil het hier op dit forum gezellig hebben en houden.

Ik weet niet of het je opgevallen is, maar ik plaats op dit forum zelden uit mezelf covid artikelen. Als ik dat wel doe dan is het hoofdzakelijk op een reactie van jou of van Pilgrim .

Er waren tijden dat ik met lood in mijn schoenen (om het zomaar te zeggen) naar het forum ging , omdat ik bang was wat voor Covid en andere ellende ik tegen zou komen. Doomgedachten dat de wereld overgenomen zal worden door de "elite" en andere droevige zaken. Als iemand niet sterk in zijn schoenen staat, dan zou hij er depressief van worden. Er zijn tijden dat ik er om kan lachen , maar er zijn ook perioden ,zoals nu, dat de emmer met shit overloopt en ik heel boos word.

Als ik om 12 uur s'nachts naar mijn bed ga, en nog even op het forum kijk of er nog posten zijn, dan open ik niet eens meer de corona posten, omdat ik me dan een halve nacht dood ligt te ergeren. Dat is niet goed voor mijn nachtrust . en ook niet voor mijn gezondheid.

Nou ja...Ik zou je nog duizend dingen willen zeggen, maar ik moet nu weg.

Ik wens jou en iedereen een mooie dag toe.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Corona ontsporing

Bericht door mercator »

Ariel schreef:
do jun 03, 2021 11:09 am
Doomgedachten dat de wereld overgenomen zal worden door de "elite" en andere droevige zaken. Als iemand niet sterk in zijn schoenen staat, dan zou hij er depressief van worden.
Een échte doemdenker weet dat de wereld al lang is overgenomen door Google, Bill Gates en de Bilderberggroep [icon_lol.gif] . Treffend is dat het corona doemdenken met vanalles in verband wordt gebracht: 5 G straling, verlies van privacy, definitieve avondklok etc.
Ik had en heb geen last van het coronagebeuren, ik zie er zelfs wel voordelen in ook. En dat vaccin vind ik nog het minst ergerlijke. Op 2 x 10 minuten ben je ervan af. Ok dat het semi gedwongen is en dat zint me zo niet, maar er zijn veel ergere zaken waar ik wél toe gedwongen wordt, zoals belastingen betalen om moslims naar hier te halen of een legioen nutteloze politici en ambtenaren te onderhouden, ik zeg maar wat.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Corona ontsporing

Bericht door Ali Yas »

Ariel schreef:
do jun 03, 2021 11:09 am
Wat jij dus wil is dat ik me beter kan opstellen als een keurige bescheiden vrouwelijke deelnemer van dit forum, die haar mening beter maar beter voor zich kan houden
Ik vraag me werkelijk af waar ik dit aan verdiend heb.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Corona ontsporing

Bericht door Ariel »

Peace Ali Yas.... Ik ben weer terug in normale toestand.

En een stevige hand.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Corona ontsporing

Bericht door Ariel »

Voor de liefhebber.
Inspectie waarschuwt voor site Ikwilcorona.nl: stuurt virus om je te besmetten

De Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd waarschuwt tegen initiatieven om jezelf te besmetten met het coronavirus.

Op de site Ikwilcorona.nl werd voor €33,50 een ’coronakit’ aangeboden waarmee je jezelf zou kunnen besmetten met het coronavirus. Het doel: een herstelbewijs verkrijgen.

„Het virus dat u toegestuurd krijgt is niet ouder dan drie maanden, zo bent u er zeker van dat ook de laatste mutaties en varianten zijn meegenomen”, melden onbekende initiatiefnemers op de site.

De inspectie onderzoekt of en welke vervolgstappen nodig zijn. De site is offline.

„Of het nou waar is of niet, je moet dit niet willen”, zegt persvoorlichter Margreeth Fernhout. „Het coronavirus is gevaarlijk. Je kunt er ernstig ziek van worden. En je kunt anderen besmetten, die op hun beurt ernstig ziek kunnen worden. Wie zichzelf besmet, brengt opzettelijk de publieke gezondheid in gevaar”, meldt inspectie.

Ontluisterend
Inspecteur-generaal Marina Eckenhausen: „Terwijl overal in de zorg keihard wordt gewerkt om zowel Covidpatiënten als alle andere patiënten te helpen, zijn er dus blijkbaar organisaties die bewust het virus verder willen verspreiden. Ik vind dat ontluisterend. Het is een klap in het gezicht van iedereen die zich al ruimschoots anderhalf jaar inzet om de pandemie te bestrijden. En natuurlijk ook voor de nabestaanden van mensen die hun leven verloren hebben aan het coronavirus.”

Besmettingsfeestjes
De waarschuwing is volgens Fernhout ook bedoeld voor coronabesmettingsfeestjes. „Precies hetzelfde geldt voor andere manieren waarbij mensen zichzelf opzettelijk blootstellen aan het virus.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Corona ontsporing

Bericht door Ariel »

Student bezocht in het geheim besmettingsfeestjes: ’Ik denk niet dat mijn moeder trots zou zijn’

Hij wil zich per se niet laten vaccineren en bezocht stiekem coronabesmettingsfeestjes. „Het is honderd procent wanhoop.”

De 22-jarige hbo-student uit Heemstede wil anoniem blijven. Hij woont nog thuis en zijn ouders hebben geen idee wat hij heeft uitgespookt. „Het slaat eigenlijk nergens op, dat je ergens heengaat om jezelf te besmetten. Maar het helpt wel, want ik heb nu een herstelbewijs.”

„Je krijgt een nummer door, of gaat met een ander mee naar iemand die in quarantaine zit. Met de ramen dicht”, vertelt hij over de gang van zaken. Mondkapjes kregen daar een heel andere functie. „Eerst doet degene die corona heeft het mondkapje op. Die gaat er een kwartier in hoesten en daarna doe je hem zelf op. Flink doorademen en dan hoop je dat het bingo is.”

Hij zegt dat hij drie feestjes bezocht: twee in Amsterdam, een in Hoofddorp. Na de eerste feestjes gebeurde er niets. „Wel mijn best gedaan. Van een groepje van zes waren er twee besmet.”

Toen was er een besmettingsfeestje bij een jonge vrouw. „Ik kende haar vaag.” Hij ging er heen met ’een raar gevoel’.„Aan de ene kant blij, aan de andere kant zegt alles in je lichaam: ’Dit klopt niet, dit hoor je niet te doen’. In een normale situatie zou ik denken: ’Welke idioot gaat in godsnaam ergens heen om zichzelf ziek te laten maken?’ Maar op een gegeven moment voel je je zo afgezonderd en gedwongen iets te doen. Dan blijft het als enige goede optie over. Ik zou eindelijk weer kunnen uitgaan of in een restaurant eten.”

Er was drank en muziek. Om hem heen werd ’functioneel’ geknuffeld en gezoend. „Maar dat wilde ik mijn vriendin niet aandoen. Je hebt gewoon een gezellige avond”, vertelt de student.

„Het duurde wel even voordat ik besmet was geraakt. De derde keer was het gelukt. Toen ik de uitslag van de GGD kreeg was ik heel blij. Het is natuurlijk raar dat je opgelucht bent als je bent besmet, omdat je dan een deel van je vrijheid terugkrijgt van de overheid.”

McDonald’s
Door de ’dreiging van 2G’ neemt het aantal besmettingsfeestjes volgens hem toe. „Je hebt niet echt een andere keus. Je ziet op Instagram iedereen leuk uitgaan en doorgaan alsof het leven weer helemaal normaal is. En jij kan niet eens mee om een hamburger bij de McDonald’s te eten omdat je geen vaccinatiebewijs hebt.”

„Als je niet gevaccineerd wilt worden is dit je enige manier om mee te kunnen doen. Misschien is het maatschappelijk niet heel erg geaccepteerd, maar ik heb niks strafbaars gedaan en heb nu antistoffen.” Waarom geen test voor een QR-code? „Dat heb ik twee keer gedaan. Ik kreeg een kokhalsreflex van dat stokje in mijn keel. Testen is én vervelend én onpraktisch, als je lastminute wat wilt gaan doen.”

Hij heeft zelfs overwogen een valse QR-code te kopen. „Daar ga ik niet over liegen. Maar dan moet je hopen dat iemand betrouwbaar is en er niet vandoor gaat met je geld. Het is valsheid in geschriften. Als je gepakt wordt is dat ook niet echt een lekkere start van je leven.”

De 22-jarige student besmette zijn vriendin. Zijn gevaccineerde ouders vertelde hij niets over de besmettingsfeestjes. „Voor de gemoedsrust. Ik woon nog thuis, ik denk niet dat mijn moeder heel trots op me zou zijn.” Na de besmetting trok hij zich terug op zijn slaapkamer. „Het leek op een verkoudheid.”

QR-code
Na elf dagen quarantaine kreeg hij een herstelbewijs. „Ik ben meteen naar de McDonald’s gegaan, kijken of de QR-code werkte.” Opgetogen is hij niet. „Ik ben niet blij het te moeten doen.”

Tussen de student en zijn ouders is geen spanning. „Ze vinden het mijn vrije keuze dat ik me niet laat vaccineren.” Met zijn opa heeft hij heftige discussies. „Hij wordt echt boos en schreeuwt: ’Je brengt mij in gevaar’. Dan zeg ik: ’Dat is goed, dan los je je computerproblemen voortaan zelf maar op als je het zo eng vind als ik kom’.”

Waarom laat hij zich niet vaccineren? „Aan het begin van de coronacrisis dacht ik: Zodra er een vaccin is, ga ik het nemen. Want ik wilde dat het hele leven weer normaal werd.” Hij vindt dat is voorgespiegeld dat het vaccin dé uitweg was. „Maar iedere keer klopten er dingen niet. Het coronabeleid was zo inconsequent als wat. Ik dacht: waarom zou ik me in godsnaam laten vaccineren? Ik houd er sowieso niet van als mij wordt verteld wat ik moet gaan doen.”

Principes
Daarbij: „Ik ben jong: ik heb vaccin niet nodig. En niemand kan uitsluiten dat er geen bijwerkingen zijn op lange termijn.” Niets kan hem overhalen een prik te halen. „Ik zou mezelf niet meer in de spiegel kunnen aankijken als ik er nu toch aan toegeef en niet bij mijn principes blijf. Ze hebben het voor mij zo verpest met die drang.”

„Hij probeert de situatie voor zichzelf te optimaliseren”, reageert psycholoog Gijs Coppens van OpenUp op de zelfbesmetting. „Dat zou je als egoïsme kunnen bestempelen. Maar hij vertoont wel een geweten omdat hij in quarantaine is gegaan. Maar het is niet verstandig, er is toch een kleine kans op een ernstig ziektebeloop en long covid.”

Immunoloog Ger Rijkers noemt besmettingsfeestjes ’Russische roulette’. „Het is spelen met je eigen gezondheid en die van anderen.”

Zowel de GGD als het ministerie van VWS hebben vooralsnog geen informatie over hoeveel herstelbewijzen er inmiddels zijn verstrekt en of er recent sprake is van een toename.

De geldigheid van het herstelbewijs gaat verlengd worden van 180 naar 365 dagen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Corona ontsporing

Bericht door Ariel »

Heel dapper.
Rellen Rotterdam: gewonden door schoten, volgens politie nog onrustig.

Afbeelding

Op de Coolsingel in het centrum van Rotterdam zijn hevige rellen geweest. Agenten hebben daarbij gericht geschoten en er zijn zeker twee gewonden gevallen, zegt de politie. Over de omstandigheden en de aanleiding is nog niets bekend. Eerder op de avond had de politie al waarschuwingsschoten gelost.

Om 23.30 uur was het nog steeds onrustig in en rondom de Coolsingel. "Maximale inzet van de politie is noodzakelijk om de openbare orde zo spoedig mogelijk te herstellen", meldt de politie.

Voor het centrum van de stad en voor de omgeving van de stations Rotterdam Centraal en Rotterdam Blaak geldt tot 04.30 uur een noodbevel: dat betekent dat mensen zich daar niet mogen ophouden. Een deel van het centrum is afgesloten. De veiligheidsregio adviseert mensen om het centrum te mijden.

Protest aangekondigd
Voor vanavond was op sociale media een protest aangekondigd tegen de coronamaatregelen en het voorgenomen 2G-beleid van het kabinet. Dat protest liep uit de hand: enkele honderden relschoppers riepen leuzen als "vrijheid", staken onder meer zwaar vuurwerk af en gooiden met voorwerpen richting agenten.

De politie greep met charges in op de Coolsingel, daarbij werd het waterkanon gebruikt. Rond 23.15 uur leek het rustiger te worden in de stad, maar er waren nog wel mensen op straat en ook de politie was nog massaal aanwezig.


Bij het Erasmus MC is een groep demonstranten gesignaleerd. Hun aanwezigheid daar heeft waarschijnlijk met de gewonde van de Coolsingel te maken. De aanwezigen zouden wachten op informatie:


Er werd zeker één politieauto in brand gestoken, andere werden beschadigd door relschoppers. Bij het blussen van de brand zijn ook brandweerlieden bekogeld. Ook andere voertuigen, panden en spullen werden in brand gestoken. Ook is een journalist aangevallen, zijn camera werd vernield.

Politiebusjes reden af en aan. Op livestreams die op sociale media werden uitgezonden, was te zien dat jongeren stenen gooiden naar de busjes.

Boven de stad hing enige tijd een politiehelikopter. Het treinverkeer van en naar Rotterdam Centraal werd een aantal uren stilgelegd. Om 00.15 uur werd het station vrijgegeven en kwam het treinverkeer weer mondjesmaat op gang. Verschillende trams in het centrum werden de hele avond omgeleid en verschillende metrostations werden door vervoerder RET afgesloten.

Volgens een ooggetuige was het een grote chaos in het centrum. "Er stond een grote mensenmassa bij het WTC en het plein ervoor. Er was zwaar vuurwerk en een vuur bijna zo hoog als de C&A. Er werd in politieauto's gekeken, mensen waren duidelijk op zoek naar spullen. Het leek op doelloos geweld, het leek geen demonstratie met een doel."

De regionale omroep Rijnmond meldde dat diverse groepen meededen aan de rellen, zoals Dockers United en de Protestgroep Feyenoord City.

Afbeelding

Afbeelding

The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Corona ontsporing

Bericht door hans van de mortel »

Mijn reactie is kort en krachtig (het wordt langzamerhand 'vervelend'): De mens heeft geen vrije wil.

Soms slaat zo maar de vlam in de pan. Dan laat de Tijdgeest zich weer eens gelden. Dat gebeurde spontaan in Cuba in juli van dit jaar met massa demonstraties voor vrijheid. Voor het eerst na meer dan zestig jaar onder het fascistisch dictatoriale Castro-bewind. Natuurlijk is het niet moeilijk om een stok te vinden om er de valse hond mee te slaan. Het ontbreekt echter aan wapens onder het volk om pas echt een revolutie te starten. Als je massaal de straat op gaat, prima. Maar blijf dat herhalen, dag in dag uit. De kracht van overtuiging zit in de herhaling. Één ding: mohammedanen zijn niet te overtuigen. Daar zijn zij massaal te achterlijk voor. Toch zijn zij niet gek; gelet op hun in grote getale aanwezigheid in de superieure kenniseconomie en beschaving van Europa, waarop mohammedanen (moslims in de volksmond) met religieuze overtuiging massaal parasiteren.

Op 15 november waren er allemaal enorme massa demonstraties gepland. in Cuba. Ik dacht . . . nou dat zal me een spektakel worden. Maar niks hoor. Hahaha! Men bleef thuis. Ondanks alle goede voorbereidingen en ophitserijen door de Cubaanse vlammenaandragers vanuit Miami. Jammer. Volgende keer beter.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Corona ontsporing

Bericht door Ariel »

Achterdocht en wantrouwen regeren in het front tegen de coronamaatregelen. Samen zijn we sterk blijkt niet altijd te werken.
Barsten in radicaal front tegen coronabeleid: ’We maken elkaar kapot’

Het radicale front tegen de coronamaatregelen begint barsten te vertonen. Ruzies liggen op de loer en complotdenkers verdenken elkaar ervan dat ze heimelijk betaald worden door de overheid. „Hier kon je op wachten.” De paranoia onderling regeert en de revolutie dreigt haar eigen kinderen op te eten.

Het is een bonte lappendeken. Wie de coronamaatregelen en de overheid haat, kan kiezen uit tientallen platforms, van gematigd tot extreemrechts tot knotsgek, van regulier tot christelijk tot New Age.

Je kunt je licht opsteken bij FvD, Viruswaarheid van Willem Engel, het katholieke Civitas Christiana of bij de straatvechters van OnrechtTV. Of bij Samen voor Nederland, Nederland in Verzet, Artsen voor Vrijheid, In Het Gelid voor Vrijheid, de Herstelde Republiek, de Bataafse Republiek of de Bataafse Leeuw.

’Openbare executie’
Naarmate de coronacrisis zich voortsleept, groeit de wrevel tussen die protestclubs. Ze vinden elkaar te extreem of juist te soft. Actievoerder Rob Buckens bijvoorbeeld, met 1900 volgers op Telegram, ergert zich aan het slappe optreden van collega’s. Hij klaagt online dat de volksopstand dreigt te verzanden en roept op tot hardere actie: „Het moet sneller. Niet met tienduizend man en gele parapluutjes door een wijkje in Amsterdam, maar met een paar honderd man naar Den Haag en daar het probleem naar buiten trekken. Openbare executie. Ja! Dat gaat gewoon gebeuren.”

Met mannen als Buckens is het niet zo gek dat de veiligheidsdiensten zich zorgen maken over ordeverstoring, geweld en aanslagen. De radicale onderstroom van het coronaprotest zet tegenstanders weg als vijanden tegen wie geweld is toegestaan.

Andere groepen slaan een beschaafder toon aan. Zoals De Blauwe Tijger, door de NCTV een ’ultraconservatieve uitgeverij’ genoemd, ’doorgeefluik van anti-overheidspropaganda, nepnieuws en complottheorieën’. Maar binnen De Blauwe Tijger rommelde het.

Aanvankelijk werkte de uitgever nog van harte samen met de bijlzwaaiende Friese activist Rypke Zeilmaker (’corona is een coup van centrale bankiers’). Toen de politie Zeilmaker begin dit jaar oppakte, stond De Blauwe Tijger nog op zijn achterste poten: „Deze zware daad van staatsterreur laten we als burgers niet onbeantwoord”, aldus een strijdbare hoofdredacteur Tom Zwitser. Maar een halfjaar later was de liefde opeens over en werd de stekker uit Zeilmakers boekproject getrokken, wegens ’een zakelijk conflict’.

Anonieme politiemannen
Begin deze maand ging het mis met een andere medewerker die eerder de hemel in was geprezen. Pieter Kuit was een ambitieuze ’Buitenparlementaire Onderzoekscommissie 2020’ begonnen. Die zou een stem geven aan politiemensen die zich verzetten tegen de coronamaatregelen. Het eindrapport zou als bestseller worden gelanceerd, maar er ontstond twijfel of Kuits tachtig anonieme politiemannen met gewetensbezwaren wel echt bestonden. Kuit weigerde bewijzen te leveren. „Het zou kunnen dat er plusminus tien echte verklaringen zijn en de rest van het rapport is verzonnen”, concludeerde Zwitser. Exit Kuit.

Zwitser maakte de breuk bekend in een verklaring samen met twee geestverwanten, Max von Kreyfelt van Café Weltschmerz en het platform Blckbx van Flavio Pasquino. Dat leek eendrachtig, maar ook deze aan elkaar gelieerde podia hebben hun geschillen. Een insider herinnert zich dat bij Café Weltschmerz het wantrouwen hoogtij vierde. Niet alleen moesten de telefoons uit vanwege afluistergevaar door geheime diensten, maar juist ook van strijdbroeders dreigde verraad. Tegen Flavio Pasquino van Blckbx bijvoorbeeld. Waarom had betaalservice Mollie wel de samenwerking opgezegd met Weltschmerz, maar niet met Pasquino? Dat wekte argwaan. „Een van hen zei in een gesprek dat hij Flavio niet vertrouwde en zich ernstig afvroeg of hij niet werd gebruikt door de overheid.”

’Marionetten’
Online is dat geluid steeds vaker te beluisteren onder anti-corona-activisten: het idee dat collega-complotdenkers in werkelijkheid marionetten zijn van de AIVD of van de sinistere wereldregering. Dockers United bijvoorbeeld presenteert zich als een collectief van goudeerlijke havenwerkers die de coronamaatregelen niet pikken. „Wij zijn met veel, don’t fuck with us”, zeggen ze in een filmpje vol maskers en toortsen in het donker. Maar zijn ze wel echt? Antivaxer Astrid gelooft er niks van. „Dit klopt niet, dit zijn geen havenarbeiders”, reageert ze online. „Dit is de overheid die de haven gaat platleggen zodat we een groot tekort aan voedsel en goederen krijgen.”

"Waar is dat geld van die crowdfunding gebleven?"
Op sociale media wemelt het van zulke beschuldigingen. Niemand ontkomt aan argwaan. Michel Reijinga geldt als organisator van acties met tienduizenden demonstranten als grote jongen van het anti-coronaprotest. Maar voor sommigen is Reijinga juist verdacht omdat hij zo vaak in de schijnwerpers staat. Activist Ralph Jaspers bijvoorbeeld schaart hem in een video bij de ’landverraders’. „We lopen de fokking slachtbank in met die idioten”, raast hij. „Voor de tienduizendste keer op het Malieveld, dan snap je toch dat dat niks brengt. Lekker achter de gecontroleerde oppositie aan, niks bereikt.” Ook Viruswaarheid van Willem Engel moet het ontgelden met hun ’doelloze rechtszaken’. „Ze zetten alles dicht zo.”

„Des te langer het duurt, des te sterker dit verschijnsel”, zegt terrorisme- en extremisme-onderzoeker Jelle van Buuren. „De grap is dat dit inherent is aan complotdenken. Als je gelooft dat niets is wat het lijkt, zie je al snel de tekenen dat je ook van binnenuit wordt belazerd, dat de zogenaamde oppositie eigenlijk bezig is het echte verzet kapot te maken. Je gaat je dan dingen afvragen als: waarom organiseren die lui een mars in Amsterdam, terwijl ze weten dat de echte macht in Den Haag zit? Waar is dat geld van die crowdfunding gebleven?”

Twijfel zaaien
Actievoeren is ook concurreren. Dan kan het voordelig zijn om tussen neus en lippen twijfel te zaaien aan andermans integriteit. „Het gaat er ook om wie aan de top van de piramide staat”, zegt Van Buuren. „Wie is het allemaal begonnen, wie heeft er het hardst gevochten? Op die punten kun je elkaar in twijfel trekken.”

Zo vertrouwt ook activist Jeroen van den Berg (’Vrijheids Beweging Nederland’) de voormannen Michel Reijinga en Willem Engel niet meer. Engel dook opeens op bij een demonstratie in Urk en claimde dat hij die had georganiseerd, klaagt Van den Berg. „Fuck you, Viruswaarheid heeft niks georganiseerd! Reijinga stond er ineens met zijn Samen voor Nederland. Maar waar is je aanhang dan? Het is allemaal gecontroleerde shit. Gladde praters.”

Het probleem volgens Van den Berg: „We zijn kritisch op de media, op de regering, op alles. Maar o wee als we kritisch op onszelf zijn. Al die ’kopstukken’ zijn ondernemers. Die willen een verdienmodel. Prima, maar wees transparant. Ik zag dat Viruswaarheid 313.000 euro bij elkaar heeft gesprokkeld. Wat gebeurt daarmee? Waku Waku kreeg drie ton, wat gebeurt daarmee?”

"Zijn jullie in het elitaire machtsspel bewust meewerkende pionnen?"
Bij restaurant Waku Waku in Utrecht ontstond eind september een spontaan protest toen de gemeente de zaak wilde sluiten: ze hielden zich niet aan de maatregelen. De man achter de demonstratie was Mordechai Krispijn. Zijn actie beheerste het landelijke nieuws. Maar andere actievoerders wantrouwen hem. „Hij praat met de politie”, meldt collega-activist Ferdi Hendriks, die foto’s deelt van dat verdachte onderonsje. Hendriks richtte zelfs een Facebookmeldpunt op voor ’dubbele gezichten, dubbele agenda’s en hypocriet gedrag van kopstukken’.

„We maken elkaar kapot”, snikt activiste Loes Ruesink in een andere video. Zij en haar man stonden vooraan bij het Waku Waku-protest, maar ze kregen daarna ladingen bagger over zich heen – juist van geestverwanten. „Zijn jullie bewust meewerkende pionnen in het elitaire machtsspel?”, vraagt zelfbenoemd onderzoeker Martin Vrijland op zijn website. „En Frank, waarom maak je een teken met je hand op deze foto, het merkteken van het Beest 666? Leg dat ook maar even uit. De waarheidsbeweging waar jij van zegt onderdeel uit te maken is zwaar geïnfiltreerd én geïnfecteerd.”

Moe en geïrriteerd
Vrijland lijkt wel Nederlands kampioen wantrouwen. Hij doorziet iedereen: Weltschmerz, De Blauwe Tijger, Viruswaarheid: allemaal overheid in vermomming, opgezet om te falen. „De controlled opposition dondert in elkaar met mislukkingen en schandalen.”

Bij sommige activisten zakt de moed in de schoenen. „Ik ga bij deze stoppen”, schrijft een van de activisten bitter. „Het hele verzet is inmiddels gecontroleerd.” Kan dit soort wantrouwen het coronaprotest de nek omdraaien? Mogelijk, zegt Van Buuren. „Eenheid in deze beweging is al heel ingewikkeld, omdat allerlei vage complotideeën verschillend worden ingevuld. Zolang er veel dynamiek is, stap je makkelijker over die verschillen heen. Maar het duurt nu langer, mensen worden moe en geïrriteerd. Uit onderzoek weten we dat zo’n beweging dan verbrokkelt. Vaak zie je dat de meest fanatieke flank overblijft. Die kan dan verder radicaliseren.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Corona ontboezeming, ontsporing, maar geen waarheid

Bericht door hans van de mortel »

Er heeft NOG NOOIT EENHEID VAN GELID onder de mensheid bestaan.

Dus . . . waar hebben we het over?

We hebben het nergens over. Het is zinloos gezeik in de marge. Mensen zijn vanaf het begin der schepping overheerst door eenlingen die zichzelf tot leider of redder des vaderlands opwerpen en hierbij zo nodig de karwats, de knoet of tomeloos geweld niet schuwden om nun zin door te drijven. Het volk zal en moet nu eenmaal luisteren naar die ene persoon die meent de waarheid in pacht te hebben. Of dat nu Jezus Christus is, Mohammed, Napoleon, Stalin, Pol Pot of Hitler. Koning keizer admiraal - stinken doen ze allemaal.

P.S.: Jezus was zogenaamd vredelievend. O ja, is dat werkelijk zo? Zijn we dan vergeten wat Armageddon inhoudt voor mensen die in Jezus geloven? Dat betekent:

Totale vernietiging.

De goddelijke wezens - God, een zoon, engelen, satan, zijn niets meer en minder dan een geestelijk en smakeloos aftreksel met bijsmaak en penetrante vieze lucht die door de een of andere godsdienstwaanzinnige idioot ooiy bedacht is. Maar zonder volgers geen bestaansrecht voor de eenling Waarmee duidelijk is gemaakt dat de mens niet deugt en een sterke neiging heeft het slechte te doen. Enig excuus zou zijn dat de mens geen vrije wil heeft. Door dit te ontkennen geeft de mens toe almachtig en onsterfelijk te zijn.

Lang leve de domheid!
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24955
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Corona ontsporing

Bericht door King George »

Iemand dit filmpje gezien? Je hoort na 9/10 seconden een (doffe) knal en ziet dan eentje bij Borrelbar Florijn aan de Coolsingel naar de grond vallen. "Ze hebben Youssouf geknald. Hey Amir, ze hebben Youssouf geknald man!" Amir en Youssouf zijn al echte nieuwe Rotterdamse namen.

https://twitter.com/LandeghemM.../statu ... 9138875396
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Corona ontsporing

Bericht door Ariel »

King George schreef:
za nov 20, 2021 4:13 pm
"Ze hebben Youssouf geknald. Hey Amir, ze hebben Youssouf geknald man!" Amir en Youssouf zijn al echte nieuwe Rotterdamse namen.
In Amsterdam wordt nu een dodenmars gehouden, want op internet gaan berichten rond dat Youssouf en nog iemand , een zekere Marco Buis ,overleden zijn.

De politie ontkent het .
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Corona ontsporing. Vooral bij moslims

Bericht door hans van de mortel »

Ergens moeten we tevreden zijn dat de vieze smerige fascistische dictatoriale islamitische koningsregering van Marokko bepaalde Nederlandse staatsburgers verboden heeft Nederlandse jongens- of meisjesnamen te gebruiken in hun Nederlandse paspoort.

Zo kan de politie makkelijk het Marokkaanse kaf van het Nederlandse koren scheiden.

Weleens vernomen dat Marokkanen massaal gingen demonstreren voor het gebouw van de fascistische Marokkaanse ambassade in Nederland vanwege hun niet vrije naamskeuze voor hun kinderen? Ik dacht het niet. Immers, bijna alle Marokkanen noemen zich met ongepaste trots . . .

MOSLIM

Moslim is een mohammedaan die net zoals de nationale hypocriet en enige in Nederland door de overheid goedgekeurde salafist en 'baas' van Rotterdam, een liefhebber is van de historische walgelijke perverse pedofiel, psychopaat, kinderverkrachter, sadist en ziekelijk geëngageerde oorlogsmisdadiger Mohammed.

De vraag is: 'Hoe komen we van al die moslims af in Nederland?' Lastig. Dat geef ik toe. Maar we zouden kunnen beginnen met op de PVV te stemmen zodat er voortaan niet één nieuwe moslim meer ons land binnenkomt die verslaafd is aan de misdaden van de Profeet. Dat heeft tevens een groot voordeel dat er meer sociale huurwoningen beschikbaar komen voor onze eigen jongens en meisjes die al zeker tot 16 jaar moeten wachten tot zij aan de beurt zijn omdat eerst alle moslim parasieten op onze kenniseconomie en beschaving een sociale huurwoning binnen een jaar wordt toegewezen.

Ik moet nog de eerste beschaafde mens tegenkomen die mij deze opzettelijke verwaarlozing en discriminatie van de Nederlandse bevolking kan uitleggen.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Corona ontsporing

Bericht door sjun »

Over de plas zin er ook bedenkelijke ontsporingen te melden die we om een of andere reden (nog) niet in de mainstream media krijgen te zien.

CDC Admits Having No Records of 'Naturally Immune People' Transmitting Virus | Facts Matter

Later meer... :greeting2:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Plaats reactie