Het feit dat je "plezier" associeert met "pijn doen"...geeft mij een heel ander beeld van stenigingen...
Je doet jezelf dus wel pijn met stenigen omdat het illegaal is in Islam en je ervoor gestenigd zult worden,dus dan is het niet slim om overspel te plegen lijkt mij. Zo ook met stelen. Deze straffen zijn goed,omdat het de goede manieren behoudt. Kijk maar eens naar Saudi Arabia,,,daar worden nog handen afgehakt,,,,maar.........niemand steelt er of bijna niemand,,,dat kan je in Europa niet zeggen. Met alle detectors proberen ze het nog! Daar ligt alles open en bloot en durven ze er niet aan te komen. Dit houdt de society goed.
Plezier zit in veel dingen...dingen die helemaal niemand "pijn" doen hoor. Naar muziek luisteren...muziek maken..spannende film kijken...uitgaan...sigaretje roken...een nachtje wilde sex met een lekker ding...biertje drinken op een terrasje en "aapjes kijken".....etc etc...die dingen doen niemand pijn. [
Dit is jouw mening over plezier. Maar al deze dingen hebben niet echt nut. Ja je hebt gelijk dat je met al deze dingen niemand pijn doet behalve jezelf. Als ik er voor het gemak even vanuit ga dat je alleen naar muziek luistert of met mensen die dat ook willen,dat je niet rookt in het huis van mensen die dat niet willen,,sex hebt met iemand die dat niet wil en mensen lastig valt wanneer je ''aapjes kijkt''. Uitgaan,,daar kan je mensen mee lastig vallen als je bijvoorbeeld uitdagende kleding draagt en mannen de kop op hol brengt. Dus als je het voor jezelf val je inderdaad niemand lastig.
Maar al deze dingen hebben totaal geen nut in het leven van mijn standpunt. Muziek is verboden in Islam omdat het verslavend werkt,,we luisteren liever naar de Koran.
Roken is een manier van ''zelfmoord/jezelf pijnigen/ziekmaken'' dus is ook verboden in Islam.
Sex voor en buiten het huwelijk spreekt voor zich.
''Aapjes kijken'' =mensen aanstaren. Dit is ook niet goed in Islam,omdat als je bijvoorbeeld getrouwd bent en je veel kijkt naar andere mannen of andersom je misschien niet helemaal gelukkig meer zult zijn met je man/vrouw,omdat je veel andere aantrekkelijke mensen ziet. In Islam moet je je ''blik neerwerpen'' om dit te voorkomen,,,telt zowel voor mannen als vrouwen.
Uitgaan in Islam mag,maar het moet naar iets Islamitisch zijn natuurlijk. Lessen,moskee,vrienden bezoeken,zieken bezoeken,mensen uitnodigen tot Islam,dat soort dingen.
Allemaal prima...maar...kennelijk zijn veel moslims niet zo gelukkig met hun leven in een islamitisch land...de hele zwik komt hierheen...
Dit heeft niet zoveel mee te maken dat ze gek zijn op Europa,maar vaak heeft dit met geld te maken. Veel Islamitische landen zijn nogal arm en de mensen zoeken een beter leven in Europa/Amerika. Maar deze mensen volgen de Islam niet 100% goed,omdat ze hun godsdienst zullen verliezen/verminderen in Westerse landen door het cultuurverschil.Tenzij ze er heen gaan om mensen uit te nodigen tot de Islam,want ik wil nou ook weer niet iedereen over 1 kam scheren en zeggen dat iedereen die van een meer Islamitisch land naar Europa komt slecht is,dat is niet de bedoeling. Ze zullen hun redenen wel hebben lijkt mij.