Apple Mecca: de volgende rel?

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Apple Mecca: de volgende rel?

Bericht door Ketter »

Ik ben 's benieuwd hoe dit gaat uitdraaien:

http://memri.org/bin/latestnews.cgi?ID=SD131506

Afbeelding

Dit moet inderdaad op de Ka'ba lijken, daar is geen twijfel aan. Natuurlijk worden er drankjes geserveerd. Alcoholisch, uiteraard. Het heet Apple Mecca.
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

ik zou er eerder de echte geschiedenis van allah plaatsen (360goden in beeld) zodat de hele wereld met name moslims wakker kunnen worden, vele moslims begrijpen het verloop niet, allah beeld transformatie naar almachtige allah.
men zal gaan nadenken en er zou een OPEN dialoog op gang kunnen komen.
vele moslims gaan steeds meer nadenken en zo kunnen ze misschien wel gaan twijfelen en dus zelf op onderzoek uit gaan.

liefs nadia
Gebruikersavatar
Abdul Hamzah
Berichten: 87
Lid geworden op: do mar 30, 2006 9:31 am
Locatie: Rotterdam

Bericht door Abdul Hamzah »

inderdaad Nadia daar heb je gelijk in , in de Kaaba zaten 360 afgodsbeelden. Maar je bent er vergeten bij te vermelden dat met de komst van de profeet (v.z.m.h) hij toen alle afgodsbeelden heeft vernietigd. De geschiedenis herhaarld zich, de Kaaba bestond al in de tijd van de profeet Ibrahim (a.s.) toen zaten er ook honderden afgodsbeelden en die heeft Ibrahim (a.s.) ook van gezuiverd. Tot de dag van vandaag is de kaaba gezuiver van afgodsbeelden en dat zal ook zo blijven insahellah en dat komt omdat de profeet Moahmed (v.z.m.h)de laatste profeet is . De zegel der profeten.

Ja jammer he Nadia nu moet je weer iets anders gaan verzinnen.
In de naam van Allah, de meest Barmhartige de Genadevolle.
Gebruikersavatar
sprot
Berichten: 4146
Lid geworden op: ma jan 27, 2003 11:25 pm
Locatie: Hel
Contacteer:

Bericht door sprot »

profeet Moahmed de laatste profeet is .....
En wie zegt dat .... ?? Hij zelve ???
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Abdul Hamzah schreef:inderdaad Nadia daar heb je gelijk in , in de Kaaba zaten 360 afgodsbeelden. Maar je bent er vergeten bij te vermelden dat met de komst van de profeet (v.z.m.h) hij toen alle afgodsbeelden heeft vernietigd. De geschiedenis herhaarld zich, de Kaaba bestond al in de tijd van de profeet Ibrahim (a.s.) toen zaten er ook honderden afgodsbeelden en die heeft Ibrahim (a.s.) ook van gezuiverd. Tot de dag van vandaag is de kaaba gezuiver van afgodsbeelden en dat zal ook zo blijven insahellah en dat komt omdat de profeet Moahmed (v.z.m.h)de laatste profeet is . De zegel der profeten.

Ja jammer he Nadia nu moet je weer iets anders gaan verzinnen.
Neen Abdul,

Je begrijpt Nadia niet.
Eén van de afgodsbeelden was Allah.
Mohammed heeft gewoon er ééntje uitgekozen. Dat is juist het punt.

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Mohammed is alleen nog even vergeten om de zwarte steen te verwijderen. :D

Afbeelding

Moslims zoenen deze steen en vereren hem.

Rare jongens deze mohammedanen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
sprot
Berichten: 4146
Lid geworden op: ma jan 27, 2003 11:25 pm
Locatie: Hel
Contacteer:

Bericht door sprot »

Ariel schreef:Mohammed is alleen nog even vergeten om de zwarte steen te verwijderen. :D

Afbeelding

Moslims zoenen deze steen en vereren hem.

Rare jongens deze mohammedanen.

DOet mij denken aan een grote KUT
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

nadia schreef:
ik zou er eerder de echte geschiedenis van allah plaatsen (360goden in beeld) zodat de hele wereld met name moslims wakker kunnen worden, vele moslims begrijpen het verloop niet, allah beeld transformatie naar almachtige allah.
men zal gaan nadenken en er zou een OPEN dialoog op gang kunnen komen.
vele moslims gaan steeds meer nadenken en zo kunnen ze misschien wel gaan twijfelen en dus zelf op onderzoek uit gaan.

liefs nadia
Abdul Hamzah schreef:inderdaad Nadia daar heb je gelijk in , in de Kaaba zaten 360 afgodsbeelden. Maar je bent er vergeten bij te vermelden dat met de komst van de profeet (v.z.m.h) hij toen alle afgodsbeelden heeft vernietigd. De geschiedenis herhaarld zich, de Kaaba bestond al in de tijd van de profeet Ibrahim (a.s.) toen zaten er ook honderden afgodsbeelden en die heeft Ibrahim (a.s.) ook van gezuiverd. Tot de dag van vandaag is de kaaba gezuiver van afgodsbeelden en dat zal ook zo blijven insahellah en dat komt omdat de profeet Moahmed (v.z.m.h)de laatste profeet is . De zegel der profeten.

Ja jammer he Nadia nu moet je weer iets anders gaan verzinnen.
nee hoor, ik hoef niets te verzinnen want dat is mijn doel helemaal niet.
Als je eens goed kijkt dan zie je dat ik deze vraag eerder gesteld heb aan maroc, ik heb hier zelfs een topic voor geopend.
http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... &highlight

Toen ik het "360goden-allah" verhaal ben tegengekomen schrok ik wel even en ik weet zeker dat veel moslims hier niets van weten omdat dit niet belangerijk genoeg is waarschijnlijk,het word ze niet meegegevn omdat het gezuiverd moet zijn maar het blijft wel geschiedenis en uit geschiedenis haal je de wordtels !!!!
zoals ik nu nog steeds met vragen rondloop zullen zij dat ook doen.

een god van beeld in dezelfde kaaba als nu zal mensen zeker aan het denken zetten !!
ik heb dit al tegen een aantal verteld en zij staan er net zo gek tegenaan te kijken als ik.
ik weet verder niet hoe graag jij de waardheid hierachter wil onderzoeken maar voor diegene die dit graag willen zijn deze soort vragen belangerijk om hun religie onder de loep te nemen en dat is mijn doel wel omdat zij het recht hebben om de waardheid over hun eigen religie te onderzoeken, net als jij dit ook hebt en als jij dit nodig vind of geen misstanden ziet dan ben jij zo maar gelukkig is niet iedereen zoals jij.....
een ander moslim kan wel aan het denken gaan, weet jij veel en dat is maar goed ook. mij heeft het ook aan het denken gezet en ik was al een ex-moslim dus het denken blijft doorgaan.(gelukkig).

Nu mijn vraag aan jou want je weet het blijkbaar ............
waar kan ik de hele verhaal lezen over de "verzuivering" van mohammed ? en hoe was zijn heidense religie met allah ?
Waarom is de naam allah gebleven?
waarom is de vrouwelijke allahbeeld weggegaald?
en wat is er nu zo bijzonder aan de naam allah als dat toch maar een naam is van een beeldgod, dat vraag ik me dan af...
ik zou het fijn vinden als jij mij hierover kunt en wilt informeren.


oja, voor het geval dat jij het nog niet wist, ik ben geen islamgeleerde en ik lees de koran niet en ook geen hadiths of wat dan ook.
ik lees hier weleens iets, maar verder nooit, ik hou me daar niet mee bezig en ik hou niet zo van de korancitaten en alle regels er omheen.
ik weet al wat ik moet weten en daar ben ik blij mee, wat betreft mijn relatie met god.
geloof is iets persoonlijks en bij mij past er geen mohammed in en zijn daden laten zien wat hij is, voor mij athans.
waarom, omdat al deze regels de mens geen mens maken, eerder een robot en ik vind dat iedere moslim of geen moslim vrij en zichzelf moet kunnen zijn...

en daarnaast is de islam een gevaar geworden (achteraf gezien altijd geweest) wat ik de laatste jaren heb moeten ondervinden en eenmaal dit gezien veranderd je ziel van binnen, ook betreft de islam en zijn waarde want zonder mohammed valt alles in de soep en jij zou moeten weten dat zo'n man god nooit lief kan hebben gehad om als voorbeeld te dienen...zo denk ik erover en dat blijft zo, als je een beetje mensenkennis hebt dan zie je meer maar daar ga ik het niet over hebben want dan ben ik morgen nog bezig.
je hoeft echt geen geleerde te zijn, je hebt nog eltijd een ziel die aangeeft wat goed en fout is, daar heb je geen boek voor nodig en mijn ziel heeft voldoende gezien om eigen keuzes te maken.
hoe jij hier over denkt weet ik niet als jij maar voor vrede en liefde gaat, dan vind ik het allang goed en laten we elkaar in eigen waarde laten.
dus jij als moslim moet mij als "geen mohammed volger" ook accepteren maar zou jij dat doen, dat is nog maar de vraag.......

verder wil ik graag dat jij mij nog een aantal antwoorden wil geven op de allah (beeldgod) zie boven, ik wil dit graag weten voor mezelf, thanks.

liefs nadia
Gebruikersavatar
Abdul Hamzah
Berichten: 87
Lid geworden op: do mar 30, 2006 9:31 am
Locatie: Rotterdam

Bericht door Abdul Hamzah »

oke nadia je hebt gelijk elk mens heeft een ziel en kan zelf ongeveer bepalen wat goed is en slecht, Ik heb alleen sterk de indruk dat jouw ziel is aangetast door invloed van media en mensen etc. over wat zij vertellen over de Islam.

Ik zal antwoord geven op je vragen......... gun me een beetje tijd.
In de naam van Allah, de meest Barmhartige de Genadevolle.
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

Abdul Hamzah schreef:oke nadia je hebt gelijk elk mens heeft een ziel en kan zelf ongeveer bepalen wat goed is en slecht, Ik heb alleen sterk de indruk dat jouw ziel is aangetast door invloed van media en mensen etc. over wat zij vertellen over de Islam.

Ik zal antwoord geven op je vragen......... gun me een beetje tijd.
ja hoor, ik gun je zeker de tijd.
aangezien ik anders denk dan jij kunnen we elkaars wereld beter begrijpen en zo hoort het ook.
dit is nodig om elkaars visie/mening in waarde te laten.


Zo krijgt de ziel een mooi en belangerijk basis, het begin van respect in andersdenkende. het begin van de naastenliefde laten "leven".
het begin van ieders vrijheid.

liefs nadia
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

Ketter schreef:
Abdul Hamzah schreef:inderdaad Nadia daar heb je gelijk in , in de Kaaba zaten 360 afgodsbeelden. Maar je bent er vergeten bij te vermelden dat met de komst van de profeet (v.z.m.h) hij toen alle afgodsbeelden heeft vernietigd. De geschiedenis herhaarld zich, de Kaaba bestond al in de tijd van de profeet Ibrahim (a.s.) toen zaten er ook honderden afgodsbeelden en die heeft Ibrahim (a.s.) ook van gezuiverd. Tot de dag van vandaag is de kaaba gezuiver van afgodsbeelden en dat zal ook zo blijven insahellah en dat komt omdat de profeet Moahmed (v.z.m.h)de laatste profeet is . De zegel der profeten.

Ja jammer he Nadia nu moet je weer iets anders gaan verzinnen.
Neen Abdul,

Je begrijpt Nadia niet.
Eén van de afgodsbeelden was Allah.
Mohammed heeft gewoon er ééntje uitgekozen. Dat is juist het punt.

mvg,
Ketter
ik hoop dat hij mij straks wel begrijpen kan want hij heeft het inderdaad verkeerd opgepakt... hij denkt waarschijnlijk dat ik redenen aan het verzinnen was om moslims wakker te maken.. hij heeft niet ingezien dat ik het belangerijk vind dat de moslims zelf moeten kunnen na gaan denken over hun geschiedenis wat ik aangaf met deze kaaba vullen met de echte geschiedenis zou heel wat mensen aan het denken zetten, dat op zijn minst.

met andere woorden een belangerijk grondgeschiedenis aan het dialoog krijgen !!
dialoog kan ons wereldje DEELS redden, hier ben ik heilig van overtuigd.
ik wil de moslims aan het "zelf denken" zetten, dat is mijn grootste doel, waneer het motertje boven gaat lopen dan komt de rest vanzelf, athans bij het liefst zoveel mogelijk motortjes.

liefs nadia
Gebruikersavatar
Abdul Hamzah
Berichten: 87
Lid geworden op: do mar 30, 2006 9:31 am
Locatie: Rotterdam

Bericht door Abdul Hamzah »

hier is je antwoord op je vraag , Allah (s.w.t.) heeft in het verleden profeten naar de aarde gestuurd om de mensen te waarschuwen te geloven in (1)God. Dit is het monotische eenheid. Dus heeft de naam Allah(s.w.t.) altijd bestaan. Maar wat gingen de mensen nou doen, ze geloven dan in Allah maar kennen dan ook andere goden toe bijv. maangod, zongod etc. Telkens werd dat door de profeten op verwezen dat er maar (1) god is. Vandaar dat je de naam Allah (s.w.t.) vaak zult tegenkomen als afgodsbeeld. De mensen die anti-islam zijn hebben hier gebruik van gemaakt om er dan een theorie aan te hangen dat moslims in een afgodsbeeld geloven.

Dus Allah (s.w.t.) heeft altijd bestaan als naam, wist je trouwens dat
Allah (s.w.t.) nog 99 schone namen heeft.
In de naam van Allah, de meest Barmhartige de Genadevolle.
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

Abdul Hamzah schreef:hier is je antwoord op je vraag , Allah (s.w.t.) heeft in het verleden profeten naar de aarde gestuurd om de mensen te waarschuwen te geloven in (1)God. Dit is het monotische eenheid. Dus heeft de naam Allah(s.w.t.) altijd bestaan. Maar wat gingen de mensen nou doen, ze geloven dan in Allah maar kennen dan ook andere goden toe bijv. maangod, zongod etc. Telkens werd dat door de profeten op verwezen dat er maar (1) god is. Vandaar dat je de naam Allah (s.w.t.) vaak zult tegenkomen als afgodsbeeld. De mensen die anti-islam zijn hebben hier gebruik van gemaakt om er dan een theorie aan te hangen dat moslims in een afgodsbeeld geloven.

Dus Allah (s.w.t.) heeft altijd bestaan als naam, wist je trouwens dat
Allah (s.w.t.) nog 99 schone namen heeft.
Sorry hoor. Maar als je dit leest moet er toch een HD-crash in je bovenkamer hebben plaatsgevonden om dit te kunnen geloven!!!!

Sorry hoor maar mijn SF boeken zijn realistischer!!!
Gebruikersavatar
Abdul Hamzah
Berichten: 87
Lid geworden op: do mar 30, 2006 9:31 am
Locatie: Rotterdam

Bericht door Abdul Hamzah »

Dit zijn de 99 Schone Namen van Allah (s.w.t.). Hij die Zijn dienaar het Boek heeft gezonden, en Hij heeft daarin geen afwijkingen gemaakt.

Allah (God in al zijn Majesteit)


ar-Rahman (de Meest Barmhartige)


ar-Rahim (de Meest Genadevolle)


al-Malik (de Absolute Heerser)


al-Quddus (de Heilige)


as-Salam (de Bron van Vrede)


al-Mu'min (de Beschermer van Geloof)


al-Muhaymin (de Beschermer & Beheerder)


al-'Aziz (de Machtige)


al-Jabbar (de Onweerstaanbare)


al-Mutakabbir (de Majesteuze)


al-Khaliq (de Schepper)


al-Bari' (de Schepper met het vermogen om al het bestaande van de ene toestand naar de andere te veranderen.)


al-Musawwir (de Vormgever)


al-Ghaffar (de Vergever van de zonden van Zijn dienaren keer op keer.)


al-Qahhar (de Onderwerper)


al-Wahhab (de Gever)


al-Razzaq (de Schenker van onderhoud)


al-Fattah (de Opener)


al-'Alim (de Alwetende)


al-Qabid (de Samentrekker)


al-Basit (de Verruimer)


al-Khafid (de Vernederaar)


al-Rafi' (de Verheffer)


al-Mu'izz (de Schenker van Eer)


al-Mudhill (de Onteerder)


as-Sami' (de Alhorende)


al-Basir (de Alziende)


al-Hakam (de Rechter)


al-'Adl (de Rechtvaardige)


al-Latif (de Subtiele)


al-Khabir (de Bewuste)


al-Halim (de Verdraagzame)


al-'Azim (de Grote)


al-Ghafur (de Meest Vergevingsgezinde)


ash-Shakur (de Dank Aanvarende)


al-'Ali (de Allerhoogste)


al-Kabir (de Bezitter van Grootheid)


al-Hafiz (de Beschermer)


al-Muqit (de Onderhouder)


al-Hasib (de Opsteller van de Rekening)


al-Jalil (de Sublieme)


al-Karim (de Edelmoedige)


ar-Raqib (de Waakzame)


al-Mujib (de Verhoorder)


al-Wasi' (de Alomvattende)


al-Hakim (de Wijze)


al-Wadud (de Liefhebbende)


al-Majid (de Luisterrijke)


al-Ba'ith (de Opwekker van de Doden)


ash-Shahid (de Getuige)


al-Haqq (de Waarheid)


al-Wakil (de Gevolmachtigde)


al-Qawiy (de Sterke)


al-Matin (de Standvastige)


al-Waliy (de Beschermende Vriend)


al-Hamid (de Prijzenswaardige)


al-Muhsi (de Optekenaar)


al-Mubdi' (de Voortbrenger)


al-Mu'id (de Hersteller)


al-Muhyi (de Levengevende)


al-Mumit (de Levenontnemer)


al-Hayy (de Eeuwiglevende)


al-Qayyum (de Zelfbestaande)


al-Wajid (de Vinder)


al-Majid (de Nobele)


al-Wahid (de Unieke)


as-Samad (de Onafhankelijke)


al-Qadir (de Machtige)


al-Muqtadir (de Meest Machtige)


al-Muqaddim (Degene die Bevordert)


al-Mu'akhkhir (de Vertrager)


al-Awwal (de Eerste)


al-Akhir (de Laatste)


az-Zahir (de Openlijke)


al-Batin (de Verborgene)


al-Waali (de Legeerder)


al-Muta'ali (de Meest Verhevene)


al-Barr (de Bron van Alle Goedheid)


at-Tawwab (de Berouwaanvaardende)


al-Muntaqim (de Vergelder)


al-'Afuw (de Schenker van Vergiffenis)


ar-Ra'uf (de Milde)


Maliku-l-Mulk (de Bezitter van Soevereiniteit)


Dhu'-Jalali wa'l-ikram (de Heer van Glorie en Eer)


al-Muqsit (de Billijke)


al-Jami' (de Verzamelaar)


al-Ghani (de Zelftoerijkende)


al-Mughni (de Verrijker)


al-Mani'eh (de Verhinderaar)


ad-Darr (de Brenger van Nood)


an-Nafi'eh (de Begunstiger)


an-Nur (het Licht)


al-Hadi (de Gids)


al-Badi'eh (de Blijvende)


al-Baqi' (de Eeuwige)


al-Warith (de Erfgenaam)


ar-Rashid (de Gids naar het Juiste Pad)


as-Sabur (de Geduldige)
In de naam van Allah, de meest Barmhartige de Genadevolle.
Gebruikersavatar
Abdul Hamzah
Berichten: 87
Lid geworden op: do mar 30, 2006 9:31 am
Locatie: Rotterdam

Bericht door Abdul Hamzah »

Het is grappig om te zien dat sommige mensen claimen dat Allah een maangod is terwijl Allah dit in de Qor'aan zegt:

37. En onder Zijn tekenen zijn de dag en de nacht, de zon en de maan; derhalve werpt u niet neder voor de zon of de maan maar werpt u neder voor Allah Die hen schiep, indien gij Hem wilt aanbidden. Qor'aan 41:37

En als Allah een maangod is waarom wordt god in de arabische bijbel aangeduid met Allah?

de Bijbel, statenvertaling (Gen. 1:1)

1 In den beginne schiep God den hemel en de aarde.

de Bijbel, Arabisch (Gen 1:1)

"Fee al-badi' khalaqa ALLAHu
as-Samaawaat wa al-Ard . . . "

Bovendien klinkt het woord voor god in het arabisch en Hebreeuws hetzelfde
Elah en Allah. In het Aramees is het woord voor god Elaw en Allah en beiden betekenen zij hetzelfde.

De naam van God wordt in het boek van Ezra ook aangeduid met Allah, iets van 43 keer tussen (Ezra) 4:24 en 7:26. Vandaag de dag is dit nog steeds zo in het boek van Ezra in het oude testament (de arameese passages).
In de naam van Allah, de meest Barmhartige de Genadevolle.
Gebruikersavatar
Abdul Hamzah
Berichten: 87
Lid geworden op: do mar 30, 2006 9:31 am
Locatie: Rotterdam

Bericht door Abdul Hamzah »

Het is grappig om te zien dat sommige mensen claimen dat Allah een maangod is terwijl Allah dit in de Qor'aan zegt:

37. En onder Zijn tekenen zijn de dag en de nacht, de zon en de maan; derhalve werpt u niet neder voor de zon of de maan maar werpt u neder voor Allah Die hen schiep, indien gij Hem wilt aanbidden. Qor'aan 41:37

En als Allah een maangod is waarom wordt god in de arabische bijbel aangeduid met Allah?

de Bijbel, statenvertaling (Gen. 1:1)

1 In den beginne schiep God den hemel en de aarde.

de Bijbel, Arabisch (Gen 1:1)

"Fee al-badi' khalaqa ALLAHu
as-Samaawaat wa al-Ard . . . "

Bovendien klinkt het woord voor god in het arabisch en Hebreeuws hetzelfde
Elah en Allah. In het Aramees is het woord voor god Elaw en Allah en beiden betekenen zij hetzelfde.

De naam van God wordt in het boek van Ezra ook aangeduid met Allah, iets van 43 keer tussen (Ezra) 4:24 en 7:26. Vandaag de dag is dit nog steeds zo in het boek van Ezra in het oude testament (de arameese passages).
In de naam van Allah, de meest Barmhartige de Genadevolle.
Gebruikersavatar
Abdul Hamzah
Berichten: 87
Lid geworden op: do mar 30, 2006 9:31 am
Locatie: Rotterdam

Bericht door Abdul Hamzah »

Het woord voor God klinkt in het Arabisch, Hebreeuws en Aramees hetzelfde en het is Allah.

Nou zal ik eens archeologisch bewijs geven dat de arabische Christenen en Joden het woord Allah ook voor god gebruikten voordat de Islam er was.

Onlangs vond Vader Pecerillo, een beroemde Franciscaanse Archeoloog meer dan twintig kerken in Madaba bij het zuiden van Jordanië. Van de Eeuw vonden wij vooruit huizen in Syrië, Libanon, Irak en Palestina met deze inschrijving in Arabisch:"Bismi ALLAH al-Rahman al-raheem" Wat aantoond dat de mensen toendertijd voordat de Islam er was het woord Allah gebruikten niet in de zin van een maangod, maar de God van de Bijbel

Vader Pecerillo, die van de huizen vooruit van de Eeuw (200 jaar voor Islam) wordt gevonden in Syrië, Libanon, Irak en Palestina met deze inschrijving in Arabische:"Bismi ALLAH al-Rahman al-raheem" wat betekend in naam van God, de Barmhartige, de meest Genadevolle. Dit bewijst opnieuw dat de naam Allah werd gebruikt als de god van de Bijbel en voor de Christenen en NIET als maangod.

Volgens Christelijke arabische theologen is de Naam Allah de ware naam Voor God, zij gebruiken hiervoor ook archeologisch en historisch bewijs. De naam voor God is in het aramees Elaw in het Hebreeuws Elah (deze naam Elah komt overigens ook in de hebreeuwse bijbel voor) en in het Arabisch Allah, hè, enige overeenkomst he ?
In de naam van Allah, de meest Barmhartige de Genadevolle.
Gebruikersavatar
Hamsa
Berichten: 525
Lid geworden op: za jan 25, 2003 7:45 am

Bericht door Hamsa »

Wat maakt het nu uit of Allah wel of geen maangod is. Toen de Arabieren nog Allah als maangod hadden was er meer rust in de wereld. Ze hadden toen niet de behoefte om die maangod aan anderen op te dringen.
Maar na de komst van Mohammed werd Allah wel een jaloerse God, hij kon ineens geen andere meer verdragen.

Heel die discussie over één of meer goden heeft alleen geleid tot oorlog.
Ik heb het al eerder gezegd. Voor mij is god iets abstracts (net als liefde, bewustzijn enz.) en dus iets wat je niet kunt tellen. Een discussie over hoeveel liefde er is (één of meer) leidt ook tot niets.
Gebruikersavatar
Abdul Hamzah
Berichten: 87
Lid geworden op: do mar 30, 2006 9:31 am
Locatie: Rotterdam

Bericht door Abdul Hamzah »

Ik hoop dat je een beetje engels kan want het is wel in het engels:
"ALLAH" IS THE NAME OF A
"MOON-GOD"
ALLEGES A CHRISTIAN
RESEARCH AND EDUCATION FOUNDATION

--------------------------------------------------------------------------------

Reproduced below is the incriminating text from the Web Site of
HOME OF THE RESEARCH AND EDUCATION FOUNDATION
Truth Seekers, P. O. Box 250, Newport, PA 17074.
http://www.cultbusters.com



--------------------------------------------------------------------------------

Note: The Hi-lites are mine. I have inserted appropriate responses after their allegations. My responses are in Blue Ink.

--------------------------------------------------------------------------------

Where Did Allah Come From?
Dr. Robert Morey (writes):

Muslims worship a god by the name of Allah. They also give him ninety nine other names. The question that naturally arises is who or what is this Allah? Where did the Muslims derive their ideas of Allah’s nature and attributes?

In his works, Dr. Robert Morey - a Christian missionary, maintains having conducted a comprehensive research and made exhaustive study on the subject "Allah of Islam". The author alleges that the Muslims give ninety nine "other names" to Allah. It is indeed strange that a learned scholar who has written books and articles on the subject of "Allah" does not even know that these "ninety nine" are not the "other names" of Allah, but they are His attributes! In the event that the author is quite aware of the true facts and yet has made this remark then one can only guess that the author's intentions, from the outset, are not to deal with the facts but to present distorted views for Allah.

Historical Source of Islam

Historians, linguists, and archeologists have dug into this question for over a century. Various archeological digs in Arabia and throughout the Middle East have uncovered the answer: Islam is a modern version of the ancient fertility religion of the moon god. Once this is grasped, the rise and history of Islam becomes clear.

The Arab conquests were made possible because the central powers in the Middle East had exhausted themselves in wars against each other. They were not able to fight off wave after wave of Arab armies which subdued entire nations with merciless slaughter, rape and plunder.

Conquering Armies

The Arabs destroyed some of the wonders of the ancient world such as the world famous library in Alexandria, Egypt. They destroyed many ancient churches and synagogues. Anthropologists have recorded how the Arabs destroyed the cultural heritage of any nation which fell under their sword.

One may wonder why the author has not stayed on the course? Why has he abruptly started painting pictures of "The Arab Conquests & The Conquering Armies" with a black paint brush? It seems that Dr. Morey is totally ignorant of, beside other true historical facts, of the atrocities committed during the Seven Christian Crusaders inaugurated by Pope Urban II and his successors. I wish Dr. Morey would rather stay on the subject and present specific details concerning the "Muslims beliefs for Allah" and comparing them with the so called beliefs of the "ancient fertile religion of the moon-god".

Who were these Arabs? They obviously were not Christians because they destroyed churches and murdered priests wherever they went. Obviously, they were not Jews because they persecuted Jews without pity. This is seen today in their hatred of Israel and the many wars and acts of terrorism waged against Jews throughout the world.

If the Arab hordes which swept over the ancient world were not Christians or Jews, then what were they? They were pagans who worshipped a pagan god called Allah and followed pagan rites
which were practised in Arabia long before the religion of Islam evolved.

Dr. Robert Morey, who has written texts on the subject of how to debate with the opponents, wants his readers to embrace his innovated theory that if the "Arab Army" was not composed of Jews or Christians then it had to be of "the Pagans, worshipping a pagan god". The fact is; the Islamic Civilization was flourishing and the so called European Civilization and the Renaissance had not yet emerged, when the Islamic Army was conquering the parts of Europe and North Africa, .

Islam Denies the Trinity

These facts of history reveal that Islam does not worship the same God worshipped by Christians. Why? Christians worship one God in three persons: the Father, the Son and the Holy Spirit. But Islam denies the Holy Trinity and worships a different deity called Allah who is not a Father and who has no son.

Since the religion found in the Bible teaches the Trinity, then it does not take a Ph.D. to see that Islam did not come from the Bible. Thus it is not the religion of the biblical prophets, apostles or Jesus.

The untainted "Unity of God", as professed by Islam and Judaism, has
hundred percent "explicit" endorsement in the Old Testament (Ex. 20:3; Is. 45:21) and also in the New Testament (Jn. 17:3). What is not endorsed by the Holy Bible is the "Doctrine of Trinity". Today, it is no secret that it was the Pagan Emperor Constantine who called the Council of Nicaea in his Imperial Roman Palace and approved the observance of Easter Sunday and the Doctrine of "co-equality", "co-eternity" and "consubstantiality" (homoousious) of Jesus with his Father. Constantine was declared "baptized" on his death bed when water was poured on his forehead in 337 A.D. Imagine a Christian theologian, accusing Islam of denying Trinity, does not even know the roots of Trinity! Why should the religion established by the Almighty Allah Himself should endorse a theory that was promulgated by a Pagan Emperor? The proper question is; should the Christians be following a Pagan Emperor or the righteous Christ Jesus who even refused to be called "good", let alone "god-head" (Mk. 10:18)?

Pagan Origins

Islam's origins have been traced back by scholars to the ancient fertility religion of the worship of the moon god which was always the dominant religion of Arabia. The moon god was worshipped by praying toward Mecca several times a day, making an annual pilgrimage to the Kabah which was a temple of the moon god, running around the Kabah seven times, caressing an idol of a black stone set in the wall of the Kabah, running between two hills, making animal sacrifices, gathering on Fridays for prayers, giving alms to the poor, etc.. These were pagan rites practised by the Arabs long before Muhammad was born.

The author seems to be very good at making High Hamburgers without any Beef! Dr. Morey: Where is the "BEEF"? It is easy to make wild accusations without providing credible evidences and documents.

The Crescent Moon

What religion today practices the pagan rites of the moon god? Islam! This explains why the crescent moon is the symbol of Islam. It is placed on top of mosques and minarets and displayed on hats, flags, rugs, amulets and even jewellery. Every time you see the Muslim symbol of a crescent moon, you are seeing the ancient symbol of the moon god.

The Crescent Moon heralds the beginning of the new month and the new year. During the period of Islamic Empire, the crescent moon was adopted as a state emblem. It had nothing to do with religious beliefs. Today, Eagle is the popular state emblem in U.S.A. Does that emblem represent the religious beliefs of the citizens of U.S.A.?

The next time when Dr. Morey happens to see an Easter Egg he should think of Eostre, an ancient Anglo-Saxon goddess and the pagan rituals. Below is an excerpt from Compton's Interactive Encyclopedia Deluxe Copyright © 1994, 1995, 1996, 1997 The Learning Company, Inc.:

"Many Easter customs come from the Old World. The white lily, the symbol of the resurrection, is the special Easter flower. Rabbits and colored eggs have come from pagan antiquity as symbols of new life. Easter Monday egg rolling, a custom of European origin, has become a tradition on the lawn of the White House in Washington, D.C. ... The name Easter comes from Eostre, an ancient Anglo-Saxon goddess, originally of the dawn. In pagan times an annual spring festival was held in her honour. Some Easter customs have come from this and other pre-Christian spring festivals."

Denial Not a Refuge

Does the average Muslim know that he is worshipping a moon god? No. Does he know why the crescent moon symbol sits on top of his mosque? No. Is he shocked and perhaps angered at these facts of history? Yes. But can mere denial or angry threats refute the fact that Islam is nothing more than a modern version of the ancient religion of the moon god Allah? No. The average Muslim has been kept in the dark by the Mullahs and Imams who would lose their power if the truth ever got
out.

An "average Muslim", after reading the above would most probably quote you the following two verses from the Holy Qur'an. These two verses are enough to knock out the brain of your FALSEHOOD.

"Among His Signs are the Night and the Day and the Sun and Moon. Prostrate (adore) not to the Sun and the Moon but prostrate to Allah, Who created them, if it is Him ye wish to serve." Holy Qur'an 41:37
"Nay We hurl the Truth against falsehood and it knocks out its brain and behold falsehood doth perish! Ah! woe be to you for the (false) things ye ascribe (to Us).
Holy Qur'an 21:18

Islam is the fastest growing religion of our era. Today, more Christians are turning to Islam then before. Who should know it better than Dr. Morey who has written a book on The Islamic Invasion. He writes; "This revealing book presents the truth about this rapidly spreading religion...". Are you telling your readers that the new converts to Islam, especially the Christians, are so much impressed and attracted by the "modern version of the ancient pagan religion" that they are trading their Christianity and Trinity for a "moon-god"? The Truth is; Prophet Muhammad (the Spirit of Truth), has "guided" the Islamic Ummah (Islamic Brotherhood) "into all the Truth", as it was prophesied nearly 600 years before his birth, by Jesus Christ. (Please read John 16:13 and keep reading further, you will be amazed).
Worship the True God

Dear Muslim friend, instead of worshipping a false moon god called Allah, you should worship the God of the Patriarchs, prophets, and apostles. This one true God is the Father, the Son and the
Holy Spirit. Read the New Testament for it is the true Word of God.

Dear Truth Seekers: Please pickup a copy of the Holy Bible in Arabic and ask any of your Arabic speaking friend to read loudly the first page from the Old Testament. Keep counting how many times he reads the word "Allah"? I guarantee, it is at least half a dozen times. If "Allah" of the Holy Qur'an is the "moon-god", what is "Allah" of the Holy Bible? I hope Dr. Morey has an answer!!!

A Christian reader responded to me, after reading the article on "moon-god" that the "Muslim Rulers" were so ruthless that they would not allow the circulation of any Bible in Arabic that would dare substitute the word "Allah" with any other word. I asked him; what about the copies that are being presently published and circulated from North America and Europe? Needless to mention, he did not respond.

The Home Of The Research And Education Foundation should rather first undertake the job collecting copies of the "tainted" Arabic Bible from their fellow Christians and replacing them with copies that have no trace of "moon-god", before asking Muslims to clean their houses.

Finally, Jesus Christ and many of his disciples spoke Aramaic. In the Aramaic language the word for the Almighty God is ‘Allaha’ and the name of Jesus is 'Iessa'. There are records of Jesus praying in Aramaic to his God 'Allaha". Was Christ also misguided by the Pagan Arabs?



--------------------------------------------------------------------------------

Below is the title page of
THE HOLY BIBLE IN ARABIC
Published by The Bible Society in Lebanon
GNA 063 - UBS - EPF - 1997
In de naam van Allah, de meest Barmhartige de Genadevolle.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Abdul Hamzah schreef:hier is je antwoord op je vraag , Allah (s.w.t.) heeft in het verleden profeten naar de aarde gestuurd om de mensen te waarschuwen te geloven in (1)God. Dit is het monotische eenheid. Dus heeft de naam Allah(s.w.t.) altijd bestaan. Maar wat gingen de mensen nou doen, ze geloven dan in Allah maar kennen dan ook andere goden toe bijv. maangod, zongod etc. Telkens werd dat door de profeten op verwezen dat er maar (1) god is. Vandaar dat je de naam Allah (s.w.t.) vaak zult tegenkomen als afgodsbeeld. De mensen die anti-islam zijn hebben hier gebruik van gemaakt om er dan een theorie aan te hangen dat moslims in een afgodsbeeld geloven.

Dus Allah (s.w.t.) heeft altijd bestaan als naam, wist je trouwens dat
Allah (s.w.t.) nog 99 schone namen heeft.
Enkele vraagjes, Abdul.

(1)
Het Arabische volk, voordat Mohammed kwam, liep 7 keer rond de Ka'ba, kustten of streelden een steen waarvan ze dachten dat het van de maan kwam, maakte een jaarlijkse pelgrimstocht, enz... ter ere van hun maangod. Is het dan niet aannemelijk dat Allah eigenlijk de maangod was?

(2)
Waarom noemden alle voorgaande gekende profeten God tijdens de tijd van de Joden zich overigens "Jahweh". Waarom noemde hij dan in de Koran plots "Allah" en 99 andere behalve Jahweh? Nu zeggen jullie natuurlijk dat Allah uit het Arabisch vertaald wordt in God, maar jullie hebben ook een woord voor "god", niet? En als Allah tussen meerdere goden stond zoals jij zegt, noemen ze die niet "God" maar een eigennaam: "Allah". Vandaar ook "Allah-u-akhbar", en dat betekent "Allah is Groter"... dan de andere goden. Anders is dat zinloos.

(3)
Er is geen naamgeving in de Koran van de profeten, behalve de profeten die naar de Joden en Christenen werden gestuurd, met één uitzondering: "Zol Qarnayn" die historici en vele Moslimeruditen met Alexander De Grote associëren (raar, een polytheist). Ook historische bronnen maken geen gewag van profeten bij andere volkeren, noch van het ontstaan van monotheïstische godsdiensten die in de buurt komen. Toch zegt de Koran en jij ook dat "naar elk volk" en dan nog wel "herhaaldelijk" profeten zijn gestuurd. Hoe komt dat? Was God om één of andere reden niet in staat om een boodschap over te brengen? Vond hij het vroeger minder belangrijk of zo?

(4)
Waarom duldde Allah zo lang de andere afgodsbeelden naast zich en gaf hij geloof niet gewoon mee zoals een natuurwet wordt meegegeven: zo ingebakken dat je er niet rond kunt. Iets wat de mens misschien innerlijk met zich meedraagt om te weten wat goed en kwaad is... zoiets als... een geweten of zo? Waarom moest plots één man in het geniep de boodschap krijgen? En waarom maar aan één volk? Waarom niet de Koran, die in de Hemel zou geschreven zijn, laten neerdalen aan alle volkeren tegelijk? Dat zou toch heel wat oorlogen hebben vermeden, niet?

(5)
Hier krijg ik maar geen antwoord op: waarom zou ik geloven in het godsbeeld van een narcistische God, die ondanks het feit dat hij niets nodig heeft per sé 5 keer moet aanbeden worden? Waarom zou een God die 100 keer meer van zijn schepping houdt dan een moeder, mensen in de hel gooien, marteling voor eeuwig, gewoon omdat ze verkeerd geboren zijn en de juiste boodschap niet van kindsafaan ingelepeld kregen? Welke moeder zou dat doen? Ik persoonlijk denk niet zo slecht over onze eventuele schepper dat ik dat kan geloven. Da's raar voor mij, en ik denk dat ik mijn schepper zou beledigen, kun je me begrijpen?

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Abdul Hamzah schreef: Onlangs vond Vader Pecerillo, een beroemde Franciscaanse Archeoloog meer dan twintig kerken in Madaba bij het zuiden van Jordanië.
Wie? Ik vind geen referenies van die "beroemde Vader Percerillo". Nergens boeken, bronnen, niets.

Geef me een bron of dit is waardeloos als wetenschappelijk bewijs.

Overigens, als er inscripties gevonden worden uit de 4e eeuw met als opschrift "In naam van Allah, de Barmhartige, de meest Genadevolle" in het arabisch in Irak weet je toch wat de logische conclusie is?

Je beseft toch dat er geen Christenen noch Joden waren in die tijd die in het Arabisch schreven, laat staan zover als Perzië? Je weet toch ook dat Christenen noch Joden niet "de Barmhartige, de meest Genadevolle" gebruiken, maar dat Islam dat ingevoerd heeft?

DUS

Dat bewijst de stelling van Ibn Warraq, dat Mohammed een ingebeelde figuur is en dat Islam is geëvolueerd?

zie ook

http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... php?t=3519
www.secularislam.org

Dat besef je toch?

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

Abdul Hamzah schreef:hier is je antwoord op je vraag , Allah (s.w.t.) heeft in het verleden profeten naar de aarde gestuurd om de mensen te waarschuwen te geloven in (1)God. Dit is het monotische eenheid. Dus heeft de naam Allah(s.w.t.) altijd bestaan.
dit is onjuist, allah heeft altijd bestaan in een heidense religie die men kende in arabie, daarnaast was er al een geloof in 1 god, de joden waren er al en zelfs de christenen.
dus jouw allah antwoord klopt TOTAAL niet.

god, onze schepper heeft inderdaad profeten gestuurd, deze staan allemaal in de bijbel, in de koran word bijna niets vermeld..nog geen 10% van wat er in de bijbel staat over vroegere profeten dus de koran ontneemt eerder kennis dan het wat aanvult.
een nieuw profeet moet heel wat nieuw brengen anders heeft het toch geen zin !!!!
Maar wat gingen de mensen nou doen, ze geloven dan in Allah maar kennen dan ook andere goden toe bijv. maangod, zongod etc.
mohammed zelf was een heidense gelovige en bad beelden aan dus wat zeg je nou....pas toen hij ICHZELF profeet noemde is hij hiermee gestopt maar hij was niet nodig om de mensen tot 1 hemelse vader te bidden, christenen en joden kende al 1 hemelse god...
Telkens werd dat door de profeten op verwezen dat er maar (1) god is. Vandaar dat je de naam Allah (s.w.t.) vaak zult tegenkomen als afgodsbeeld. De mensen die anti-islam zijn hebben hier gebruik van gemaakt om er dan een theorie aan te hangen dat moslims in een afgodsbeeld geloven.
dat er maar 1 god is kende de christenen al en de joden ook dus mo was niet nodig als profeet, sterker nog hij leefde tussen joden en christenen dus als hij echt gelovig zou zijn geweest dan had hij met al zijn liefde voor onze hemelse god zijn eigen heidense volk uitgenodigd of onderwezen om de enige echte god te leren kennen vis de al gelovige mensen en dat waren geeeeeeeen moslims, moslims bestonden nog niet...de christenen en de jogen waren de gelovigen...mohammed was dus niet nodig om de mensen tot de hemelse god te leiden, daar waren al mensen voor....en weet je wat het vreemste van dit alles nu is.....nu 1400 jaar later, wil diezelfde barmhartige mohammed dat jij de christen en de joden ziet als ongelovige terwijl zijn juist de gelovigen zijn en niet mohammed anders had hij zelf geen religie gemaakt wat niet nodig geweest zou zijn.
Dus Allah (s.w.t.) heeft altijd bestaan als naam, wist je trouwens dat
Allah (s.w.t.) nog 99 schone namen heeft.
deze 99 namen zijn onzin en als je anders denkt dan zie je dat mo de traditie van verschillende namen heeft gehouden...hij is dus niet overgestapt naar 1 god, maar van 360 tot....allah en nog 99 namen..wat voor meerwaarde heeft dit, deze hele nieuwe uitvinding van mohammed.....
en allah heeft altijd bestaan is weer een onzin, wel in een heidense religie, als beeld en wel met een vrouwelijke godsbeeld er naast.
dit wsas inderdaad voor de islam, niet als een geloof maar als een beeldgod met rituelen.
heidense religie is een een al rituelen, daar komt het slaan met stenen in mekka ook van..vele traditie's zijn overgebleven..

kijk, als mohammed goddelijk geinspireerd zou zijn dan zou hij ook geinspireerd moeten zijn om rituelen te laten voor wat het is want god kent geen rituelen en dat weet jij ook.
een steen gooien voor duivels weg te jagen is een ritueel, duivels wegjagen doe je met je geest en met niks anders, mocht je hier iets mee te maken hebben.
De steen kussen (kaaba) heeft geen goddelijk betekenis.
deze steen is uit de hemel gevallen zoals zoveel stenen.
waarom moet die steen zonodig gekust worden, je kunt beter dagelijks jezelf een kus geven dat je nog in leven bent en gezond en wel.
Dit is een ritueel zoals wij zoveel stomme rituelen kennen.

wat betreft profeten:
Er zijn ook valse profeten( je kunt ze herkennen).dit staat in de bijbel.
denk hier maar eens over na.
wat jij doet moet je zelf weten maar ik zie heel duidelijk dat mohammed een valse profeet is alleen is het heel moeilijk helemaal te volgen, het kost heel veel tijd en energie voor moslims die al veel weten om dit in te zien.
jij bent gelovig toch, onderzoek de waardheid zoveel je kan... onderzoek mohammed en als jij ziet dat mohammed geen profeet kan zijn, red dan jezelf en kom terug tot god, de schepper van hemel en aarde want als jij mohammed blijft geloven en hem niet onderzoekt dan blijf je op een dwaalspoor...god heeft ook gezegd dat de valse profeten zijn volgers in en in blind zal maken, tot geestelijk toe...
wat heb je te verliezen, doe het voor jezelf, niet voor mij.

liefs nadia
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

Abdul Hamzah schreef:Het is grappig om te zien dat sommige mensen claimen dat Allah een maangod is terwijl Allah dit in de Qor'aan zegt:

37. En onder Zijn tekenen zijn de dag en de nacht, de zon en de maan; derhalve werpt u niet neder voor de zon of de maan maar werpt u neder voor Allah Die hen schiep, indien gij Hem wilt aanbidden. Qor'aan 41:37

En als Allah een maangod is waarom wordt god in de arabische bijbel aangeduid met Allah?

de Bijbel, statenvertaling (Gen. 1:1)

1 In den beginne schiep God den hemel en de aarde.

de Bijbel, Arabisch (Gen 1:1)

"Fee al-badi' khalaqa ALLAHu
as-Samaawaat wa al-Ard . . . "

Bovendien klinkt het woord voor god in het arabisch en Hebreeuws hetzelfde
Elah en Allah. In het Aramees is het woord voor god Elaw en Allah en beiden betekenen zij hetzelfde.

De naam van God wordt in het boek van Ezra ook aangeduid met Allah, iets van 43 keer tussen (Ezra) 4:24 en 7:26. Vandaag de dag is dit nog steeds zo in het boek van Ezra in het oude testament (de arameese passages).
zo te zien snap je er helemaal niets van..... eerst erken je weel dat allah een heidense god is... beeldgod en nu kom je met allerlei onzin dat de naam allah weer elder vandaan moet gekomen zijn........
je geeft 2 TOTAAL verschillende historische bronnen....en daarom zeg ik zo vaaaaak , denk hier zelf over na, onderzoek dit zelf, laat je eigen hersenen denken en zeg wat je weet, uit jezelf !!
anders volg jij een religie wat geen funderingswaarheid bezit...

ik weet dat jij echt gelovig wil zijn, ben het dan ook door zelf met god bezig te zijn, onderzoek zelf en laat je niets aanpraten.
begin bij het begin en lees de bijbel en daarna de koran, zo is het ook gegaan in werkelijkheid..
onderzoeken kun je, maar wil je wel, dat is nog maar de vraag..

liefs nadia
Gebruikersavatar
RH
Berichten: 85
Lid geworden op: ma jun 26, 2006 11:30 pm

Bericht door RH »

En als Allah een maangod is waarom wordt god in de arabische bijbel aangeduid met Allah?
weet je ook toevallig wanneer de arabische Bijbel vertaling gemaakt is?
erg lang na de arabische verovering van het midden oosten, nadat he christen daar hun oorspronkelijke taal verloren hebben en over zijn gegaan op het arabisch, de moslims zeggen dat God = allah daarom staat er allah in de arabische Bijbel vertaling
de Bijbel, statenvertaling (Gen. 1:1)

1 In den beginne schiep God den hemel en de aarde.

de Bijbel, Arabisch (Gen 1:1)

"Fee al-badi' khalaqa ALLAHu
as-Samaawaat wa al-Ard . . . "
in het Hebreeuws
Be-résjiet baráh Elohim et ha-sjamájiem ve-èt ha-arets
in begin schiep God de hemel en de aarde
min of meer een letterlijke vertaling van uit het Hebreeuws dus
Bovendien klinkt het woord voor god in het arabisch en Hebreeuws hetzelfde
Elah en Allah. In het Aramees is het woord voor god Elaw en Allah en beiden betekenen zij hetzelfde.

De naam van God wordt in het boek van Ezra ook aangeduid met Allah, iets van 43 keer tussen (Ezra) 4:24 en 7:26. Vandaag de dag is dit nog steeds zo in het boek van Ezra in het oude testament (de arameese passages).
El is het woord dat betekent god.Voor God wordt in de Torah Elohiem gebruikt.
maar de naam van God zijn de vier letters die volgens de Joods traditie niet mogen worden. dus dat doe ik ook niet
Elah is het aramees voor God
waar je Elaw vandaan hebt weet ik niet dat geen Bijbels Aramees,
en ook geen Syrisch Alaha.
maar allah heeft 2 keer een L, het Hebreeuws en Aramees gebruiken er maar 1

nu Ezra
er staat in 4:24 Bet-Elaha (Alef Lamed He Alef)
maar in Ezra 4: 9 staat le-Elah sjemaja
gewoon het woord voor god in het aramees
nu 7:26 weer Elaha
Elah is het woord voor God in het Bijbels Aramees
Elaha ook maar dat is de emphatische vorm dat betekent de bepaalde vorm
dus de -a erachter is in het Aramees het zelfde als het bepaalde lidwoord in het Nederlands.
ik zou eigenlijk meer moeten uitleggen maar dan wordt het te taalkundig
Ki mi-Tsion tétsé Torah oeDevar-haShem Miroeshalajiem
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Bericht door Iznogoodh »

Abdul Hamzah schreef:hier is je antwoord op je vraag , Allah (s.w.t.) heeft in het verleden profeten naar de aarde gestuurd om de mensen te waarschuwen te geloven in (1)God. Dit is het monotische eenheid. Dus heeft de naam Allah(s.w.t.) altijd bestaan. Maar wat gingen de mensen nou doen, ze geloven dan in Allah maar kennen dan ook andere goden toe bijv. maangod, zongod etc. Telkens werd dat door de profeten op verwezen dat er maar (1) god is. Vandaar dat je de naam Allah (s.w.t.) vaak zult tegenkomen als afgodsbeeld. De mensen die anti-islam zijn hebben hier gebruik van gemaakt om er dan een theorie aan te hangen dat moslims in een afgodsbeeld geloven.

Dus Allah (s.w.t.) heeft altijd bestaan als naam, wist je trouwens dat
Allah (s.w.t.) nog 99 schone namen heeft.
En toen kwam een Olifant met een Grote Snuit, en die blies heel het debiele verhaaltje uit. Dat mensen zulke religieuze flauwekulverhalen met een stalen gezicht kunnen vertellen. Compleet gehersenspoeld.
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
Plaats reactie