280308: DE NAFIT

Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Bericht door SDX »

eva surga schreef:
Was niet echt een steunbetuiging Eva, you of all people should've known, met jouw hoge opleiding in je codetaaltje etc. had dat toch moeten begrijpen, was meer een uitdaging, of jij je standpunten ook open en bloot op straat durft te uiten, ik ga met je mee!
nee, ik durf het niet open en bloot op straat. dan weten ze hoe ik er uit zie en kan ik op straat ook lastig gevallen worden. neem nou hirsi ali: die moet geld zoeken voor de bekostiging van haar beveiliging... ik wil al die problemen niet.

eva.
Dacht ik al...zoveel is het 'vrije woord' je dan toch niet waard...
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
Links666
Berichten: 1039
Lid geworden op: di mei 20, 2008 1:36 pm
Locatie: Flanders Fashion Institute

Bericht door Links666 »

mooie forumdraad, ik hoop dat onze moslimvrienden ook Buurvrouw's reactie op Eva's 1e post nog lezen :)
Gebruikersavatar
migrantenjong
Berichten: 1064
Lid geworden op: za nov 24, 2007 4:58 pm
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen

Bericht door migrantenjong »

SDX schreef:
Dacht ik al...zoveel is het 'vrije woord' je dan toch niet waard...
Midden in de roos.
Now watch what you say, or they'll be calling you a radical, a liberal, oh fanatical, criminal.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Die Eva, dat is me toch een vreemde vogel.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Links666
Berichten: 1039
Lid geworden op: di mei 20, 2008 1:36 pm
Locatie: Flanders Fashion Institute

Bericht door Links666 »

Reactie op Chaimae:


Een interessant concept vind ik de verborgen Mahdi van de shiiten. En wat betekent 'verborgen' precies? Maar ja, shiiten zijn natuurlijk geen "echte moslims"

+

Eva Surga's teksten lijken in eerste instantie wartaal. Maar dat is de eerste indruk.

+
Buurvrouw schreef: Denk dat Eva juist heel slim deze codetaal gebruikt is net de Koran hoe ingewikkelder, hoe geloofwaardiger
+
Chaimae schreef: regel waarvan niemand de achterliggende gedachte/wijsheid van kent. ... Aan de hand [hiervan] kan Allah zien of de mens daadwerkelijk met zijn hart gelooft, een soort graadmeter.


+

Idris, Noach, Abraham, ..., ..., Jezus, Mohammed. Wat valt je op aan dit rijtje behalve dat zij geen Marokkanen of Nederlanders zijn? Juist ja: het zijn kerels!
Volgens de Islam heeft God duizenden profeten gezonden, denk je nou echt dat dat allemaal mannen zijn?

=

Dus Chaimae ............................................ ben je slim of ben je dom? :smile:
Sta je open voor signalen van God of heeft sunni Islam het copyright op De Waarheid?
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Vroeger bestonden er vast en zeker Marokkanen en Hollanders? God heeft naar elke volk profeten gestuurd met als boodschap alleen in Hem te geloven en geen deelgenoten naast Hem te erkennen. De Profeten zijn allen van het mannelijke geslacht.
Allah zegt:
"En wij zonden slechts vóór u mannen aan wie Wij een openbaring gaven – vraag daarom aan degenen die de vermaning bezitten als gij het niet weet – met duidelijke tekenen en geschriften."
Dit is niet alleen in de islaam het geval, maar ook het christendom en jodendom ken slechts mannelijke Profeten. Waarom? Dit uit bescherming van de vrouw..Een profeet moest heel zijn leven lang een taak vervullen en werd altijd bespot of tegengewerkt. Wanneer je de geschiedenis induikt zal je al gauw tot de conclusie komen dat het profeetschap een zeer zware taak was. Vele profeten werden blootgesteld aan gevaren en moeilijkheiden. Sommigen moesten hun leven betalen en anderen werden gemarteld en vermoord. (Yahya, Johannes en Isa, Jezus)
De vrouwen zijn hoe je het ook wendt of keert toch zwakker dan de man. De vrouw is van nature zwak en zachtaardig, terwijl de mannen wat harder en woester zijn. Dit had je toch echt nodig voor het profeetschap! De mannen kunnen fysieker meer dragen en de vrouw kent natuurlijk de zwangerschapsperiode. In zo'n periode ben je uiteraard niet opgewassen tegen allerlei barrieres die de profeten tegenkwamen. En de vrouw heeft een menstruatieperiode waarin ze van 'stemming' kan veranderen.. die op hen beurt effect hebben op de geaardheid. Kortom reden genoeg om de man boven de vrouw als profeet te kiezen.. En ik weet vrijwel zeker als God de profeetschap aan de vrouw had opgelegd dat je me dan vandaag deze vraag zou hebben gesteld:'' Waarom hebben de vrouwen zo'n moeilijke taak van God gekregen.''

P.S: De Koran kent 25 profeten, waarvan sommige in naam bekend zijn en waarvan een aantal de naam niet bekend is.

P.S.S: Dit had je natuurlijk ook zelf kunnen bedenken, hé! Dus wie is er nou dom?
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Chaimae schreef: Dit is niet alleen in de islaam het geval, maar ook het christendom en jodendom ken slechts mannelijke Profeten. Waarom? Dit uit bescherming van de vrouw.
Dus, vertel je me nu ook: we moeten Chaimae afraden om studies te volgen en een job te zoeken. We moeten Chaimae thuis laten huisvrouwtje spelen "uit bescherming van de vrouw". Immers, het meeste werk heeft wel z'n "gevaren". Immers, overal zitten wel agressieve, ambitieuze en woeste mannen die hun willen verdringen uit hun positie.

Kom op Chaimae, dit argument is al jarenlang in het gezicht van Feministes gesmeten en die reageren terecht in de trend van: Waarom moet een vrouw beschermd worden? Denken jullie dat wij kleine kinderen zijn of zo?
Chaimae schreef:Een profeet moest heel zijn leven lang een taak vervullen en werd altijd bespot of tegengewerkt.
Als ze niet met andersdenkenden zouden spotten, die profeten, zou het misschien anders lopen.
Chaimae schreef:De vrouw is van nature zwak en zachtaardig, terwijl de mannen wat harder en woester zijn.
Vertel dat maar 's aan Iron Lady Margaret Thatcher, Elisabeth Ist, Hilary Clinton, ... Eens zien wat hun antwoorden zijn. :)

Soit, harde en woeste mannen zijn dus kompleet ongeschikt voor het verkondigen van een religie van de vrede.
Chaimae schreef:En ik weet vrijwel zeker als God de profeetschap aan de vrouw had opgelegd dat je me dan vandaag deze vraag zou hebben gesteld:'' Waarom hebben de vrouwen zo'n moeilijke taak van God gekregen.''
neen.
Chaimae schreef:P.S.S: Dit had je natuurlijk ook zelf kunnen bedenken, hé! Dus wie is er nou dom?
Diegene jou deze absurde drogredenen heeft in het oor gefluisterd?

Ik kan makkelijk op iets komen waar jij niet op bent gekomen:
De kracht van de profeet komt toch van God, niet? Waarom zou een vrouw niet geschikt zijn daarvoor? Is God soms niet almachtig dat hij geen enkele vrouw kan ondersteunen als profeet?

De Koran, beste Chaimae, is volledig naar de mannen geschreven. Enkel de man wordt aangesproken en er staat dikwijls "en zeg tegen uw vrouw dat..."

Hoe komt dat?

En ja, de andere monoprofetisten zijn ook paternalistische vehikels. So what?

Kom op, Chaimae, je kunt beter dan mensen idioot noemen, vooral als je goed weet dat je argumenten toch wel niet zo sterk zijn. :)

groetjes,
Ketter
Laatst gewijzigd door Ketter op vr mei 23, 2008 12:34 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89848
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

De Bijbel heeft het wel degelijk over vrouwelijke profeten (profetessen) Chaimae.
In de Hebreeuwse Bijbel (het O.T.) wordt Mirjam (zuster van Mozes), Debora, Chulda en Hanna genoemd
Het N.T. noemt de vier dochters van evangelist Philippus.
Paulus schrijft over profetessen als het om het bedekken van het hoofd gaat tijdens het profeteren.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Links666
Berichten: 1039
Lid geworden op: di mei 20, 2008 1:36 pm
Locatie: Flanders Fashion Institute

Bericht door Links666 »

Op één of twee zinnige dingen die je noemt na, wil je het gewoon niet onder ogen zien dat zelfs onze excentrieke Eva een profete kan zijn en jij sluit je ogen! Maarja een club die nu nog een 7e eeuws instructieboek op een 7e eeuwse manier leest zal dat sowieso niet zien. :twisted:
Chaimae schreef:Vroeger bestonden er vast en zeker Marokkanen en Hollanders?
Marokkanen, jazeker. Hollanders jazeker.
Vind je het niet vreemd dat de Koran geen wijze mensen uit de streek van jouw ouders of Nederland noemt? Dat is ook vreemd.
Verklaring: Koran en Hadith zijn geschriften in en bij Arabië en ze zijn ook voor Arabië.
Vreemde boeken moet je niet weggooien, maar zeker ook niet letterlijk nemen. -imho-
God heeft naar elke volk profeten gestuurd met als boodschap alleen in Hem te geloven en geen deelgenoten naast Hem te erkennen. De Profeten zijn allen van het mannelijke geslacht. -- Allah zegt ...
PRRRFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFKGG Even mijn koffie van het toetsenbord vegen hoor.
Is God gek geworden ofzo?
ook het christendom ...
Christendom my ass, daar heb ik niks mee te maken en heel veel mensen van over de hele wereld hebben er niks mee te maken.

Waarom? Dit uit bescherming van de vrouw..
God denkt ook aan alles hè? Nee, als vrouwen in oude teksten de uitdagende dingen niet mogen doen (of zelfs raar worden behandeld) dan is het zogenaamd om ze te beschermen! Heb je dit zelf bedacht of neem je het maar aan van geleerden? Had God geen koningin of koningsdochter kunnen uitkiezen als profeet? Bijvoorbeeld Cleopatra, Aisha, of Elizabeth I van Engeland. Dat waren toch sterke vrouwen?

profeetschap een zeer zware taak was.
:) Een kind ter wereld brengen ook. Ze opvoeden lijkt me nog erger! Je hele leven een burka moeten dragen in Afghanistan als je toevallig liberaal bent is ook zwaar.
terwijl de mannen wat harder en woester zijn. Dit had je toch echt nodig voor het profeetschap!
Ja, Jezus en Boeddha zeker :)
vrouwen raken zwanger
profeten leiden geen normaal leven, wie zegt dat een vrouwelijke profeet per sé zwanger zou raken?
En ik weet vrijwel zeker als God de profeetschap aan de vrouw had opgelegd, dat jij dan zou vragen ...
Nee ik vraag me af of
(1) God een lage dunk heeft van vrouwen - "mannen zijn betere profeten", of dat
(2) God Zijn werkwijze aanpast aan de mensenlijk mannen-maatschappijen ... mensen zijn koppig en een slap godje kan daar toch niets aan veranderen?

P.S.S: Dit had je natuurlijk ook zelf kunnen bedenken, hé! Dus wie is er nou dom?
Ja ik wist het ook wel .. Maar een duveltje fluisterde in m'n oor dat ik je even moest testen! :rongue:
Gebruikersavatar
eva surga
Berichten: 312
Lid geworden op: wo dec 22, 2004 10:36 pm
Locatie: amsterdam
Contacteer:

Bericht door eva surga »

wie is er allemaal al naar de nieuwe indiana jones geweest? ik al twee keer!

eva, crystal skull...
Links666
Berichten: 1039
Lid geworden op: di mei 20, 2008 1:36 pm
Locatie: Flanders Fashion Institute

Bericht door Links666 »

Nope. Hoe was Harrison? :)

Als ik denkt aan die (joodse) Lost Ark en (christelijke) Holy Grail dan vraag ik me af of er ook wel eens avonturenfilms gemaakt zijn over islamitische relikwieën...
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

avonturenfilms gemaakt zijn over islamitische relikwieën...
Onlangs zijn Nazi-archieven over de Koran bovengekomen, met alle ingredienten voor een Indiana Jones.
Massas kopies van oude teksten van de Koran, sommige ouder dan Mohammed zelf. De relikwien zijn er.
De jacht door Nazis ernaar op exotische plaatsen. Indiana Jones zou er van gehouden hebben. - I hate Nazis - Is een van zijn meest bekende uitspraken.

Alle ingredienten zijn er. Alleen, Harrison Ford is een beetje oud geworden om terug te gaan in de tijd.

De Islam Brotherhood, met al zijn linken naar Nazi-Duitsland zou een latere rol kunnen spelen. Wie weet zit in die archieven een link naar de plaats waar het zwaard van Mohammed verborgen is. Een onmisbaar werktuig als je ideologie oproept tot het onthoofden van alle ongelovigen.

-I hate Nazis, and Moslims too- zou je Indiana Jones in zulk een film kunen laten zeggen.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Plaats reactie