OPEN BRIEF AAN HET MELDPUNT DISCRIMINATIE INTERNET
===============================================
DATUM: zondag 3 augustus 2008
VAN: eva surga
AANGAANDE DIT:
freddie-v-iersel wrote:
Ik wil je laten weten, ik heb heden aangifte gedaan van smaad, belediging en discriminatie en wel bij: meldpunt dis, gerecht griffie s'hertogenbosch dit via een advocaten b.
Deze aangifte wordt door drie personen neergelegd.
Voorts heb ik de door jouw vernoemde personen of diens nabestaanden in kennis laten stellen.
Hoe dan ook en waar dan ook je zult je verantwoorden voor je uitspraken, waarom er zijn twee redenen, er is geen uitwisseling zonder belediging mogelijk, reden twee: ik twijfel aan je verstandelijke vermogens en vrees dat je bedoelingen beweringen niet zuiver zijn. In een poging of aanzet daartoe derden geestelijk zodanig afhankelijk te maken van een waanbeeld dat er sprake zou kunnen zijn van mishandeling met lichamelijk/ geestelijk schade als gevolg.
Al je woorden zullen worden gewogen door
gezagsdragers.(zonder codex)
Ik verheug me op je soortgenoten
SVP VAN ONDERSTAANDE TWEE TEKSTEN NOTA NEMEN, BETREFFENDE MIJN REPLIEK:
TEKST EEN========================================
even over dit:
freddie-v-iersel schreef:ik twijfel aan je verstandelijke vermogens
dat komt doordat je mij niet begrijpt. ik verzeker je dat ik wel degelijk normaal verstandig kan denken, maar jij twijfelt daaraan omdat je mystiek niet begrijpt, en codetaal niet kent.
freddie-v-iersel schreef:en vrees dat je bedoelingen beweringen niet zuiver zijn.
deze zijn wel zuiver. bewijs: een van de posters hier op dit forum deed de most kursus met goed gevolg, en is een kennis rijker, en heeft geen enkele schade opgelopen.
freddie-v-iersel schreef:In een poging of aanzet daartoe derden geestelijk zodanig afhankelijk te maken van een waanbeeld dat er sprake zou kunnen zijn van mishandeling met lichamelijk/ geestelijk schade als gevolg.
dit is wat jij en ook destijds ed van der meulen denkt. de werkelijkheid is echter dat de most kursus dingen uitlegt, maar nergens tot bepaalde praktijken aanzet. er is dus geen sprake van welke schade dan ook. dat is meer jouw idee ervan, waaraan je hardnekkig blijft hangen.
hoe cru het ook klinkt, de fout zit echt bij jezelf, beste freddie vang.
wat betreft die meldpunt aangifte van jou: het is te hopen dat de maatschappelijke beoordelaars een evenwichtige kennis van zaken hebben, en eerst alle betreffende posts lezen, alvorens te oordelen over dingen waar ze wellicht geen verstand over hebben.
ik sta hierin niet alleen: ook hoeiboei, geen stijl, nicodijkshoorn.com, gregoriusnekschot, etc. etc. zijn gepest door domme mensen als jij, die zelf niet inzien dat ze zelf stom zijn. dus ja, het is niet anders.
de kursus most en ook mijn postings wil juist mensen die daar intelligent genoeg voor zijn de mogelijkheid bieden een studie te volgen waardoor ze inzicht krijgen en leren begrijpen hoe alles in elkaar zit. de 'kindermishandeling' schade etc. is wat bij jou en destijds ook de poster ed van der meulen blijft leven. dat is jouw beeld ervan, die niet klopt met de realiteit. misschien is het nuttig als jij jouw verkeerde ideeën zelf bijstelt?
eva.
TEKST TWEE=======================================
ik wil hier nog even verder op ingaan, en het lijkt mij verstandig als het meldpunt discriminatie internet de volgende zaken en informatie weegt:
freddie-v-iersel schreef:Ik wil je laten weten, ik heb heden aangifte gedaan van smaad, belediging en discriminatie en wel bij: meldpunt dis, gerecht griffie s'hertogenbosch dit via een advocaten b.
Deze aangifte wordt door drie personen neergelegd.
bovenstaande daad is bedoeld om mij te intimideren, met als doel om mijn werk - de foraposts - tegen te werken. het is immers niet zomaar een willekeurige lezer die zich toevallig stoort aan mijn teksten, maar dezelfde persoon die mij sinds het begin van mijn forawerk - zomer 2004 - zit te pesten, te belasteren en tegen te werken. hij was eerst bekend onder de valse internet nickname ed van der meulen, waarna volgend nog vele, vele valse nicknames. in de wrevel, hetze en ongenegenheid van deze freddie van iersel herken ik precies en onmiskenbaar dezelfde gegriefde ed van der meulen, hoewel freddie altijd zal ontkennen dat hij hem is.
dit is zijn doel, het is belangrijk dat u dit weet:
freddie-v-iersel schreef:Ik zie het als een primaire opgave groepen zoals waar jij toebehoort te bestrijden met het woord. Weet je waarom, de helft van alle geestelijk ontspoorden in instellingen blijken slachtoffer van soortgelijke groeperingen. Je wringt je in een andere menselijke geest terwijl je niet weet wat je aan het doen bent.
Je draait en wringt tot het knapt en dan krijgen wij ze van jullie.
Ik ga de confrontatie in woord aan met een ieder die zich schuldig maakt aan deze praktijken.
Nogmaals zou het geen uitdaging zijn jij met je groep...fantasie, zomaar een frontale botsing van waarheid en leugen.
dus wat men moet weten is: er zit meer achter die aangifte. het komt immers niet van een willekeurige lezer maar van juist die ene, zelfde persoon die mij nu al bijna 5 jaar het foraleven zuur maakt - onder steeds wisselende nicknames. zijn doel is mij van het internet af krijgen omdat de kursus mystiek die wij verzorgen hem niet zint - terwijl hij het nooit zelf heeft gevolgd, en daar dus ook geen oordeel over kan geven! de stok die hij daarvoor heeft gevonden is dit:
freddie-v-iersel schreef:smaad, belediging en discriminatie
hij doelt op: "eva beledigt mensen. eva noemt gelovigen dom, stom, debiel. eva scheldt moslims uit."
ik wil daar - en ik hoop van harte dat meldpunt discriminatie internet dit leest - op ingaan en een toelichting geven:
1. ik ben een professionele opiniemaker.
samen met hirsi ali, ebru umar en cindy hoetmer behoor ik - eva surga - tot de vier vrouwelijke fora opiniemakers die allen - ieder met hun eigen redenen - gekant zijn tegen de islam. dat mag. dat is niet alleen vrijheid van meningsuiting, maar ook beredeneerbaar, beargumenteerbaar.
de nederlandse rechtspraak heeft erkend dat openbare professionele opiniemakers en kunstenaars daarin een ruimte hebben die ruimer is dan voor de gewone mensen, lezers, receptoren.
2. ik beredeneer het, het is dus niet zomaar lukraak schelden:
wie goed de posts leest waarin ik mij keer tegen moslims, joden, christenen, ziet, leest dat ik het niet alleen om het schelden zelf doe. in de rest van de post lees je altijd het waarom, namelijk:
het is mijn opinie dat godsdienst, het geloven in de here god, of dat nu de islamitische, joodse, christelijke god is, dat dat de ontwikkeling van de mens tot een zelfstandig bewust denkend wezen belemmert en beperkt. anders gezegd: een onafhankelijke, kunstzinnige filmregisseur is dus knapper en vrijer en "meerwetend" dan onze debiele andre rouvoet de vieze premier of de doorsnee imam of rabbi - dit moet ik kunnen zeggen, of anders kan ik mijn forawerk niet doen. wij leven in een vrij land, met vrije meningsuiting.
gelovige mensen in onze samenleving beperken, beklemmeren "de vaart der volkeren", omdat zij vasthouden aan debiele rituelen en gewoonten. gelovigen zijn vaak ouderwets en preuts, en onderdrukken en vertragen daarmee de ontwikkeling en progressie van de mens.
ik ben daarom ook niet bang voor die aangifte. ik heb mijn argumenten en verdediging klaar.
wat ik wil zeggen is: het schelden doe ik niet om het schelden zelf, maar verbind ik altijd met mijn beredenering daarvan, en: het is alleen in mijn inhoudelijke posts. het is dus niet zo dat ik verder moslims zit uit te schelden op straat of zo. ik schep daar ook helemaal geen plezier in. ik ben - net als geert wilders - dan ook niet tegen de goede moslimburger, maar tegen de beperkende, onderdrukkende, mens-ontplooiings belemmerende kant van de islam.
3. het domineert bij lange na mijn posts niet.
het is uiterst belangrijk dat - mocht het zover komen - het meldpunt discriminatie internet eerst werkelijk al mijn teksten leest, alvorens tot een oordeel te komen. neem hiervoor alle tijd. men zal dan zien dat ik zeer veel heb geschreven en gepubliceerd, en dat van al die vele posts - geschat 10.000 van alle fora bij elkaar, ook in fora die al gesloten zijn - slechts een zeer klein deel het beledigen van moslims, etc. behelzen. in verreweg het overgrote deel van mijn posts komen het beledigen van moslims niet eens voor. het meeste van wat ik schrijf zijn inhoudelijke, kwalitatief hoge teksten over mystiek en codetaal waarvoor ik gestudeerd heb. zaken die het meldpunt zelf niet eens goed kan plaatsen, dus hoe te oordelen daarover?
4. ik word zelf vals beschuldigd.
freddie-v-iersel schreef:ik twijfel aan je verstandelijke vermogens en vrees dat je bedoelingen beweringen niet zuiver zijn. In een poging of aanzet daartoe derden geestelijk zodanig afhankelijk te maken van een waanbeeld dat er sprake zou kunnen zijn van mishandeling met lichamelijk/ geestelijk schade als gevolg.
zo ben ik namelijk wel bij mijn zinnen: lees al mijn posts, waarin ook prachtige thema's zoals "de dag vind zie coat" en andere mystieke thema's - allemaal niet gerelateerd aan "moslim beledigen". zo schrijven kan alleen als je niet gek bent, maar creatief, kunstzinnig, mystiek onderlegd bent. kortom, het beschuldigen als dat ik zelf kierewiet zou zijn, is een verzinsel van de pester ed van der meulen / freddie van iersel om mij zwart te maken. besef dat terdege, beste meldpunt.
verder zijn mijn bedoelingen wel zuiver: de kennis in de kursus most die wij aanbieden is niet nep, en geeft de kursist die inzicht, waardoor hij of zij eindelijk weet hoe alles in elkaar zit op deze wereld. het gaat dan om taalbetekenis, woordduiding, beeldtaalanalyse. er zit dus niks schadelijks of schadeplegend aan. wat de pester / aangiftepleger freddie van iersel hier zegt:
freddie-v-iersel schreef:zodanig afhankelijk te maken van een waanbeeld dat er sprake zou kunnen zijn van mishandeling met lichamelijk/ geestelijk schade als gevolg.
is zijn eigen waanbeeld, door hemzelf verzonnen, om mij zwart te maken. dat is zeer onterecht en ook heel gemeen en lelijk.
bewijs: geen enkel van de kursisten die bij ons de most kursus heeft gevolgd is erdoor beschadigd geraakt in de zin zoals de pester dat beschreef.
5. verdere lelijkheden van de pester.
wat hier staat:
freddie-v-iersel schreef:Voorts heb ik de door jouw vernoemde personen of diens nabestaanden in kennis laten stellen.
betreft sylvia millecam en anton heyboer. welnu, over millecam merkte ik alleen binnen een codische post op, dat zij - door paranormale genezers te volgen - zichzelf daarmee heeft benadeeld. het is dus juist zo, dat ook ik kritiek heb op types als jomanda, omdat zij de mensen nept. ware mystiek is namelijk iets heel anders dan tarot kaarten, channelings, readings en healings. helaas geloofde millecam daarin, wat haar noodlottig werd.
wat anton heyboer betreft: daarover merkte ik op dat hij scp lid was. dat is waar, dat heb ik niet zomaar verzonnen. bij zijn overlijden is toen die foto en tekst gemaakt - om hem te eren, te honoreren. dat is goed en integer bedoeld, en helemaal geen beschimping of zo. het zijn ook antons eigen woorden, wat op die afbeelding staat. over een andere publiek figuur - jan wolkers - heb ik ook een artikel geschreven, en korrekt vermeld dat hij geen scp lid was. ik ben in al mijn artikelen altijd integer geweest, en daarom ben ik nu zelf ook kwaad, dat deze freddie van iersel mij vals zit te beschuldigen. hij zet zijn pesterijen - die hij de jaren hiervoor pleegde onder andere valse nicknames die hij nu niet meer gebruikt - gewoon voort tegen mij! er is veel meer aan de hand dan alleen een simpele aangifte, omdat mevrouw eva surga moslims beledigt of zo.
dus, beste meldpunt discriminatie internet,
lees eerst werkelijk al mijn teksten, dat is heel erg belangrijk. dan ziet men dat mijn posts niet op dezelfde hoop gegooid kan worden als bijvoorbeeld die van een neo nazistische website: die zijn fulltime bezig met negers, joden, moslims uit te schelden - dat is hun hoofdbeleid. mijn "moslims uitschelden" is heel anders:
elke keer als ik zeg: "joden en moslims zijn dom" dan is dat omdat in dezelfde post ook de beargumentatie staat, namelijk:
dat godsdienst de persoonlijke ontwikkeling van de mens belemmert, beperkt. ik zeg dan: "je bent mens! geen moslim, geen jood!"
stelt u zich dit eens voor: wat nu, indien joden en palestijnen voortaan zeggen: "wij zijn mensen! wij zijn geen jood of palestijn!" dan is gelijk die hele midden-oosten konflikt voorbij!
dus wat ik zeg heeft een educatieve, ideeële achtergrond. het is dus niet schelden om het schelden zelf.
de wereld zou namelijk veel minder ellende en konflikten behelzen, indien eenieder een bewust mens is, en niet gevangen zit in hokjes als: "ik ben moslims, dus ik moet joden haten" of vice versa. dat bedoel ik.
oplossing:
wij zijn allen mensen. niet: "ik ben katholiek, ik ben moslim." daardoor is alle ellende en konflikten ontstaan.
maar besef bovenal dat de aangifte die onze lelijke pester eddie freddie deed, vooral gebaseerd is op zijn persoonlijke wrevel naar mij toe - gebaseerd op zijn waanideeën over mij en de kursus most - dan dat een willekeurige lezer zich opeens onoverkomelijk bezwaarlijk voelt bij het lezen van mijn post.
besef dus, beste meldpunt discriminatie internet, dat de aangifte exact uit de hoek komt van die ene persoon, degene die al sinds ik met mijn foraposts begon, de pest heeft aan mij en mij al - tevergeefs - op vele manieren heeft gepest en mij het leven zuur wil maken.
zijn wapen is dat hij elke keer steeds nieuwe valse nicknames aanneemt, waardoor hij denkt ermee weg te kunnen komen: ik kan dan immers niet bewijzen dat hij het was. toch zegt heel mijn taalgevoel - en ik heb een zeer goed gevoel voor taalgebruik - dat deze "freddie van iersel" echt dezelfde persoon is als degene die zich destijds bediende van de valse nickname "ed van der meulen". het is een vervelend iemand die onder talloze verschillende valse nicknames in bijna alle nederlandse kennisfora opduikt, en overal daar waar ik post, mij belastert.
beoordeel niet enkele, maar het geheel aan mijn posts - dan zult u zien dat daar zoveel moois staat, zo bijdragend aan de nederlandse forakultuur, met het accent op mystiek en codetaal en beeldtaalanalyse. dat is zo waardevol. en dat wil onze freddie de pester vernietigen. de stok: "eva scheldt moslims uit, noemt han peekel dik en zegt dat piet hein donner stom is. daar gaan we haar op pakken."
zie dus in, beste meldpunt discriminatie internet, dat hier met die aangifte - al dan niet wel of niet echt gedaan - een gemeen, vies spelletje tegen mij wordt gespeeld, waarbij u als meldpunt zijnde gewoon wordt gebruikt. iemand die een hele geote bijdrage levert aan de nederlandse fora - ik dus - wil hij intimideren, wegpesten. alleen omdat hij te stom is om mijn codische teksten en mystieke artikelen te snappen. daardoor kreeg hij ook die onjuiste waanideeën over mij en de kursus most, als dat dat mensen zou beschadigen, kindermishandeling, etc. dat is allemaal niet waar, want de kursus zelf is gewoon taal, woorden, symbolen, tekens uitleg. zijn aangifte is met name bedoeld om mij te intimideren. mij te pesten, mij uit de tent te lokken. onze eddie freddie is namelijk geobsedeerd door mijn posts, en wil wanhopig weten wie ik ben. door aangifte te doen hoopt hij stiekem dat ik - in navolging van gregorius nekschot en de moderator van hoeiboei, annelies - van mijn bed wordt gelicht en een paar dagen in een politiecel wordt gestopt. want hij wil weten wie die vrouw toch is, van wie hij in de ban is, maar die hij nooit zal krijgen. pas dan is hij helemaal blij.
besef dit alles. lees eerst al mijn posts voordat men oordeelt. besef ook, dat artikelen over mystiek geschreven in codetaal niet altijd makkelijk juist te interpreteren zijn, en daarom nauwelijks een taak die u, meldpunt discriminatie internet, op zich kan nemen. ontdek dat al mijn teksten, ook die waarin ik de islam zeer bekritiseer - verre verschillen van de voor moslims beledigende posts gepleegd in bijvoorbeeld neo nazi websites.
ik laat het - voorlopig - hierbij.
en wat betreft "freddie van iersel": zijn teksten zullen worden verwijderd, en ik reageer niet meer, maar dan ook echt niet meer op zijn laster!
ik moet mijn forawerk goed kunnen doen - in alle vrijheid en verantwoordelijkheid - en daarom laat ik mij niet intimideren door deze pester die - en daar ben ik van overtuigd - dezelfde persoon is als "ed van der meulen" destijds!
bewijs: uitgerekend hij dient een aanklacht in tegen mij, terwijl geen enkel ander lezer - moslim of niet - zich daartoe geroepen of genoodzaakt voelde! ik post bijvoorbeeld ook in niburu en vele andere fora, en daar heeft geen enkele lezer zich genoodzaakt gevoeld om een aanklacht in te dienen tegen mijn posts! het is gewoon deze "freddie / eddie" die iets tegen mij heeft, en daarom elke keer van alles zoekt om mij toch te kunnen pesten en mij op het internet tegen te werken!
eva surga.
EINDE BERICHT
===============================================
OPEN BRIEF AAN HET MELDPUNT DISCRIMINATIE INTERNET