Re: Kolonisatie van Mars noodzaak!

mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Kolonisatie van Mars noodzaak!

Bericht door mercator »

Pilgrim schreef:
Verder zou ik het op prijs stellen als jij en Mercator deze topic niet voortdurend gaan verpesten met allemaal rotzooiposts. Maak daarvoor een eigen topic s.v.p. :nono1:
We zullen je met rust laten en je voortaan niet meer storen in je Sinterklaasdromen a.g. Mars reizen 8) .
Hebben jullie eigenlijk al "conventies", naar analogie met de Star Trek liefhebbers?
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Koloniseren is een besmet woord. Ander woord graag!

Bericht door Pilgrim »

mercator schreef:We zullen je met rust laten en je voortaan niet meer storen in je Sinterklaasdromen a.g. Mars reizen. 8)
Mooi zo, dat is een hele geruststelling! :smile:
mercator schreef:Hebben jullie eigenlijk al "conventies", naar analogie met de Star Trek liefhebbers?
We hebben geen conventies a la Star Trek maar wetenschappelijke internationale conferenties waar zwaargewichten komen uit de wereld van de wetenschap, techniek en de ruimtevaartindustrie. De Amerikaanse koerswijziging in de politiek (tijdens president Bush) om een bemande missie naar Mars te sturen was dankzij ons of beter gezegd dankzij lobbygroepen die zich daarvoor inzetten.
Laatst gewijzigd door Pilgrim op vr jan 10, 2014 7:45 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Kolonisatie van Mars? Pas maar op!

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Naar Mars? Vergeet het maar. Voor dat je het weet ben je nergens meer. Goed luisteren en opletten. Daar gaat het tenslotte om. En vooral met die missie om Mars te koloniseren. Misschien wil simpele geest Pilgirm zich nog eens bedenken. Hij is een onnozele alleraardigste ziel in het streven naar rechtvaardigheid. Net zoals ik. Met dit verschil dat ik weet dat de mensheid tot niets leidt, hooguit lijdt. Maar dat wisten we al. Behalve het restant volhardende christenen die weigeren met hun tijd mee te gaan en zich niet humanist durven noemen.

Wie in het verdomhoekje van de wereld schuil gaat, zijn meestal de achtergestelden van God. De ellendigen, de armoedzaaiers, de lijdenden, de in hoopvolle verwachting verkerende onnozele gelovigen in de goedheid van God. Waarom juist deze zielenpoten? Vraag het God! De God volgens de bijbel en de menselijke invaliditeit manifesteert zich door het omgekeerde. De onschuldigen gaat het slecht, de satans gaat het goed. Typisch karaktertrekje van God. Ik kan het weten, want ik ken mijn bijbel. God is een waardeloze lul. Waarom? Hij is nog niet in staat – de stumperd – om zich aan zijn eigen maatstaven te houden. Wie aan mij twijfelt kan zich melden. Ik sta voor een ieder klaar om met welke stompzinnige waardeloze bijbeltekst dan ook te verklaren dat IK gelijk heb. Niet inzake de kwestie met Mars. Daar ben ik simpelweg te dom voor. Desalniettemin geef ik graag het woord aan de fantasie. In dit geval van gave muziek. Van Jeff Wayne. Die heeft wat te vertellen over Mars, waar mister Pilgrim blijkbaar nog geen weet van heeft.

Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

verwijderd wegens OT naar prullenbak

Bericht door Pilgrim »

'Hans van de Mortel' schreef: Misschien wil simpele geest Pilgrim zich nog eens bedenken. Hij is een onnozele alleraardigste ziel in het streven naar rechtvaardigheid.
Ik simpel en onnozel? Je speelt nog al op man vind ik, wat je mij juist verweet. Kan me trouwens niet schelen, maar ik ga me niet bedenken! :sly:
'Hans van de Mortel' schreef: Behalve het restant volhardende christenen die weigeren met hun tijd mee te gaan en zich niet humanist durven noemen.
Ik ben inderdaad een volhardend en tegendraads persoon die meestal tegen de tijdgeest of de waan van de dag ingaat. :wink:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Kolonisatie van Mars noodzaak!

Bericht door mercator »

Is de Mars-fascinatie van Pilgrim ook religieus ingegeven ? Het verlangen om andere werelden te koloniseren om samen met getrouwen een ideale maatschappij ver van alle pottenkijkers en vervolgers te bouwen vindt je bij vele sectes. Zo is het een feit dat nogal wat Mormonen bedrijvig zijn in de Amerikaanse ruimtevaart-industrie, om ooit s het ideaal van Joseph Smith-de 100 % monoculturele Mormonensamenleving- te kunnen realiseren.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Kolonisatie van Mars noodzaak!

Bericht door mercator »

Pilgrim schreef: Ik ben inderdaad een volhardend en tegendraads persoon die meestal tegen de tijdgeest of de waan van de dag ingaat. :wink:
Ja maar dat kan je van Mercator ook zeggen :D .
Zowat iedereen zegt moslims zijn ok, maar Islam is slecht terwijl ik zeg : klopt niks van, het is omgekeerd!
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Kolonisatie van Mars noodzaak! Toonbeeld van gezichtsbedrog

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Pilgrim schreef:
'Hans van de Mortel' schreef: Misschien wil simpele geest Pilgrim zich nog eens bedenken. Hij is een onnozele alleraardigste ziel in het streven naar rechtvaardigheid.
Ik simpel en onnozel? Je speelt nog al op man vind ik, wat je mij juist verweet. Kan me trouwens niet schelen, maar ik ga me niet bedenken! :sly:
'Hans van de Mortel' schreef: Misschien wil simpele geest Pilgirm zich nog eens bedenken. Hij is een onnozele alleraardigste ziel in het streven naar rechtvaardigheid. Net zoals ik.
Er zit toch een steekje los aan jou. Een heel klein steekje maar.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Kolonisatie van Mars noodzaak!

Bericht door Pilgrim »

mercator schreef:Is de Mars-fascinatie van Pilgrim ook religieus ingegeven?
Ja, waarschijnlijk wel. Daar heb ik het al eerder over gehad.
Pilgrim schreef:De kolonisatie van Mars is daarom eigenlijk in wezen een 'religieus' streven omdat je dan een doel nastreeft dat niet meer in het eigen leven bereikt kan worden en het ook onzelfzuchtig is.

http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... &start=150" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Pilgrim op vr feb 21, 2014 3:31 am, 1 keer totaal gewijzigd.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Kolonisatie van Mars noodzaak! Toonbeeld van gezichtsbedrog

Bericht door Pilgrim »

'Hans van de Mortel' schreef:Er zit toch een steekje los aan jou. Een heel klein steekje maar.
Best mogelijk. Ik dacht trouwens dat je met dat 'net zoals ik' alleen het streven naar rechtvaardigheid bedoelde. Ik wist niet dat je onnozel was, of jezelf als zodanig beschouwde. :evil:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: verwijderd wegens OT naar prullenbak

Bericht door Ariel »

Hans, ik wil graag dat je stopt met het aanvallen en jennen van Pelgrim.
Ik krijg steeds meer de indruk dat jij en mercator met opzet Pilgrim aan het pesten zijn.
Daar ben ik niet van gediend, en nogmaals. Als jullie tegenwoordig hier alleen zijn om het starten van aan flamewars ( ruzie) dan heb ik liever dat jullie beide zelf afscheid van het forum nemen.

Lees ook nog eens de Forum regels. door, dan wordt het misschien wat duidelijker wat ik bedoel.

http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... f=1&t=8161" onclick="window.open(this.href);return false;

Vriendelijke groet.
Ariel/moderator.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Kolonisatie van Mars komt eraan.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Afbeelding

En wat zien we hier? Wat denken jullie? Een Mars karretje op wieltjes. Maar geen futuristisch design met ruimte energie aandrijving dat zich niet hoeft voort te stuntelen op basis van krakkemikkige wielvorming. Het is en blijft een karretje.

Met dit armetierige karretje wil men de zoektocht naar buitenaards leven in gang zetten. Te beginnen bij Mars, omdat Mars nu eenmaal energie geeft. Dit karretje is afgelopen zaterdag op weg gegaan naar de rode planeet. Nadere berichten volgen nog over een tijdje met wetenswaardigheden waar we geen ene malle moer aan hebben.

Kunnen wij ons nog herinneren hoe de eerste automobiel eruit zag? Dat was net zoiets. Maar dan wel wat groter. Er is dus nog een lange weg te gaan met een heleboel hoop erop geplaveid. Want hoop doet leven, nietwaar?.

Afbeelding

De allereerste 'automobiel', zelfbeweger, het door stoom aangedreven voertuig van Joseph Cugnot. Het gevaarte uit 1769/1770 was bedoeld voor het trekken van zwaar transport voor het leger. Succesvol was de wagen niet. De grote stoomketel voorop maakte het ding vrijwel onbestuurbaar. De wagen kwam tegen een muur tot stilstand, aldus de overleveringen. Cugnots wagen staat in het Musée des Arts en Métiers in Parijs.

Omdat Pelgrim nu Mars wil koloniseren is dit werkpaard misschien wel een interessante optie voor hem. Maar hoe krijg je zoiets nu naar Mars? Alweer een probleem erbij.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Reorganisatie van Aarde noodzaak!

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Denkt Amerika nu echt aan vrede? Op Mars bijvoorbeeld? Want de mensheid redden heeft alleen zin in de verwachting dat de mens op die planeet tot bezinning zal komen. Op de aarde is het mislukt. Maar misschien wil het op Mars weleens lukken. Wie niet waagt die niet wint. Nooit een raket naar Mars geschoten . . . altijd mis.

Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Plaats reactie