Freethinker.nl forum is schijn.

Is iemand voor arrogante kwast uitmaken een reden tot banning ?

ja, dat kun je niet maken.
5
20%
nee, dat moet kunnen, zo erg is dat niet.
20
80%
 
Totaal aantal stemmen: 25

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89868
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Welkom LindaK.
Op dit forum ben je redelijk veilig.
Hier bannen we niet zo snel. Dan moet je het wel heel erg bont maken.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
ongelovige
Berichten: 40
Lid geworden op: vr nov 17, 2006 11:51 am

Re: Hallo ik ben Linda.

Bericht door ongelovige »

LindaK schreef:Ook ik ben gebanned op Freethinkers; niets freethinkers dus. Als je even iets zegt (schrijft) dat de Moderator niet aanstaat word je gebanned. Het (kleine) groepje mensen dat dagelijks hun mening op het forum zet bestaat voornamelijk uit gefrustreerde, kortzichtige, veelal met zichzelf ingenomen mensen. En het meest erge is is dat deze mensen geen enkel gevoel voor humor hebben.

Hallo!!! Ik ben Linda, de K is de eerste letter van mijn achternaam.
HA DIE LINDA, GA JE HIER OOK EVANGELISEREN?
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Begint hier wel aardig vol te lopen.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Gebruikersavatar
jHenosch
Berichten: 65
Lid geworden op: za nov 11, 2006 12:43 am
Locatie: Al Kuds
Contacteer:

Re: Hallo ik ben Linda.

Bericht door jHenosch »

LindaK schreef:Ook ik ben gebanned op Freethinkers; niets freethinkers dus. Als je even iets zegt (schrijft) dat de Moderator niet aanstaat word je gebanned. Het (kleine) groepje mensen dat dagelijks hun mening op het forum zet bestaat voornamelijk uit gefrustreerde, kortzichtige, veelal met zichzelf ingenomen mensen. En het meest erge is is dat deze mensen geen enkel gevoel voor humor hebben.

Hallo!!! Ik ben Linda, de K is de eerste letter van mijn achternaam.
Linda K,
Linda, Linda K,
K,K,K.


Humorloze fundamentele atheisten zijn het, net zo humorloos als fundamentele gelovigen, van welke soort ook.
Gebruikersavatar
Kafir
Berichten: 284
Lid geworden op: wo okt 29, 2003 11:19 pm
Locatie: Nederland

Bericht door Kafir »

@LindaK.
Je bent helemaal niet geband. Jouw naam staat niet in de banlijst, maar het kan zijn dat jouw ipadres overeenkomt met een ipadres die in de banlijst staat.
Je bent overigens niet helemaal eerlijk. Het is namelijk smakeloos om de oprichters van de site met 'de Führer' te vergelijken, en de moderatoren met de nazi's, en dat is precies wat jij hebt gedaan, en er was geen enkele aanleiding toe. Op veel fora zou dat genoeg reden zijn om iemand te bannen. Maar jij bent niet geband, dus de reden waarom jij niet op de site kunt komen ligt ergens anders aan.

Een vriendelijke groet.
Laatst gewijzigd door Kafir op di nov 21, 2006 4:39 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Kafir
Berichten: 284
Lid geworden op: wo okt 29, 2003 11:19 pm
Locatie: Nederland

Bericht door Kafir »

Overigens begrijp ik het nut van deze draad niet helemaal. Als ik me niet vergis is deze categorie bedoeld voor nieuwe gebruikers, waar ze zichzelf kunnen voorstellen, en dit hele forum heeft als doel om kritiek te leveren op de Islam. Maar de topicstarter en een andere nieuwe gebruiker hebben zichzelf hier niet voorgesteld, maar zijn meteen begonnen om een ander forum en haar moderatoren zwart te maken met allerlei leugens (iedereen die het interesseert - ik kan me het amper voorstellen - kan controleren dat het onwaar is wat er gezegd is), en wat deze draad met de doelstellingen van het forum te maken heeft is mij ook een raadsel. Het heeft informatiewaarde nul.
Deze draad hoort, naar mijn bescheiden mening, in de prullenbak, of in de Zoo, óf een slot erop. Meer wil ik er niet meer over kwijt. Ik heb wel wat beters te doen, dan me met dit vuilspuiterij bezig te houden.

Een vriendelijke groet.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89868
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Your wish is my command Kafir.

Ik verplaats deze thread naar de prullebak, maar ik laat hem nog even open zodat sommige leden reactie op jouw post kunnen geven.
Ik weet niets van Freethinkers af, dus kan ik er ook geen mening over geven.
Maar ik ben wel van mening dat vuilspuiterij niet door de beugel kan.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
jHenosch
Berichten: 65
Lid geworden op: za nov 11, 2006 12:43 am
Locatie: Al Kuds
Contacteer:

Bericht door jHenosch »

Dat je een beetje vuil wordt als er zomaar zaken verwijderd worden of erger je zonder waarschuwing geband wordt, lijkt me niet meer dan logisch, vooral als je er jaren hebt gepost, word je inderdaad best wel een beetje kwaad,

het heeft erg weinig met freethinking te maken, die site, als je er dit soort dictatoriale methoden op nahoudt.
ongelovige
Berichten: 40
Lid geworden op: vr nov 17, 2006 11:51 am

Bericht door ongelovige »

jHenosch schreef:Dat je een beetje vuil wordt als er zomaar zaken verwijderd worden of erger je zonder waarschuwing geband wordt, lijkt me niet meer dan logisch, vooral als je er jaren hebt gepost, word je inderdaad best wel een beetje kwaad,

het heeft erg weinig met freethinking te maken, die site, als je er dit soort dictatoriale methoden op nahoudt.
Een forum op een site blijft een privé gebied, en als jij je niet houdt aan de regels kun je sancties verwachten, dat is overal zo.

Je bent en blijft een vage warhoofd.
Gebruikersavatar
Kafir
Berichten: 284
Lid geworden op: wo okt 29, 2003 11:19 pm
Locatie: Nederland

Bericht door Kafir »

jHenosch schreef:Dat je een beetje vuil wordt als er zomaar zaken verwijderd worden of erger je zonder waarschuwing geband wordt, lijkt me niet meer dan logisch, vooral als je er jaren hebt gepost, word je inderdaad best wel een beetje kwaad,

het heeft erg weinig met freethinking te maken, die site, als je er dit soort dictatoriale methoden op nahoudt.
Er zijn niet 'zomaar' zaken verwijderd, jHenosch. Je moet wel alles vertellen. Je bent herhaaldelijk off-topic gegaan; hebt gereageerd met postings die niets met het onderwerp te maken hadden. Het is dan logisch dat moderatoren je een waarschuwing geven. Als je na meerdere waarschuwingen gewoon doorgaat, dan moet je er niet vreemd van op kijken dat je berichten verwijderd worden. Op de meeste fora is dat de procedure (en de moderatoren hadden dat tot grote irritatie van de meeste forumleden meer dan een jaar lang getolereerd, dat was hun fout).
Als vervolgens je bericht verwijderd wordt en je daarna heel brutaal hetzelfde bericht opnieuw plaats, dan is dat op sommige fora al voldoende voor een ban. Maar nee, de moderators van Freethinker waren zo tolerant om slechts een afsplitsing te maken naar het klachtenforum, en daar vond je het nodig om de Admin van de site Ahmedinneyad te noemen; die vreselijke islamofascistische dictator uit Iran.
Zelfs daarna wilde de Admin je nog niet bannen, en heeft je de kans gegeven om je woorden terug te nemen en je excuses aan te bieden. Maar nee, je was te trots om je eigen fouten te erkennen. Nadat de moderatoren twee dagen hadden gewacht, heb je nog een aantal regels overtreden, en iemand met een adhominem beledigd. En toen was de maat vol. (die andere Admin heeft toen de ban uitgevoerd).

Het Freethinker Forum bestaat zo'n 4 jaar, en in al die tijd zijn er maar tien mensen geband. Misschien is het daar wat strenger dan hier. Niet alles is toegestaan (dit is absoluut geen kritiek naar de forumbeheerders en moderatoren van Faithfreedom), maar de suggestie dat de oprichters en moderatoren een stel verschrikkelijke fundamentalistische atheistische dictators zijn, slaat nergens op. jHenosch heeft heel lang zijn zegje kunnen doen, terwijl hij constant regels overtrad (te lange quotes, telkens off-topic reacties; kijk maar, voor degenen die het niet geloven, of die het interessant vinden om te weten (wat ik me bijna niet voor kan stellen).
Veel van de vaste forumgebruikers zijn niet eens sterk atheïstisch. Er zitten veel agnosten tussen, deïsten, vrijzinnige christenen, en mensen met een niet nader gedefinieerde vorm van spiritualiteit. jHenosch heeft de neiging om constant mensen over één kam te scheren.

Een vriendelijke groet.
Gebruikersavatar
jHenosch
Berichten: 65
Lid geworden op: za nov 11, 2006 12:43 am
Locatie: Al Kuds
Contacteer:

Bericht door jHenosch »

wanneer meningen niet helemaal stroken ben je al gauw offtopic, zo gaat dat, en als je dan ook nog de macht hebt, is voor sommige "freethinker" moderator 1 + 1 = precies, geweest, sterk maken jullie je er niet meem, Devious.


Bovendien als het toch niet interessant was, zo'n string en die bijdragen, waarom dan zo much fuzz om iemand te bannen?

Maar goed, laten we ermee ophouden,

onze wegen kunnen in dit geval heel goed scheiden, toch jammer.
Gebruikersavatar
Fleur
Berichten: 154
Lid geworden op: vr nov 17, 2006 5:47 pm

Bericht door Fleur »

Een ding wil ik er wel over zeggen. Ik ken freethinker als een club zeer tolerante en vrijdenkende mensen, met een wel zeer hoog anti-bangedrag. Ik zou als forum dus niet meteen blij zijn gebanden van freethinker op mijn forum te krijgen, want dat daar iets mee loos is, is zeer waarschijnlijk zo niet zeker. Maar zoals meestal, de ervaring en de tijd zal het leren.
Gebruikersavatar
jHenosch
Berichten: 65
Lid geworden op: za nov 11, 2006 12:43 am
Locatie: Al Kuds
Contacteer:

Bericht door jHenosch »

Fleur schreef:Een ding wil ik er wel over zeggen. Ik ken freethinker als een club zeer tolerante en vrijdenkende mensen, met een wel zeer hoog anti-bangedrag. Ik zou als forum dus niet meteen blij zijn gebanden van freethinker op mijn forum te krijgen, want dat daar iets mee loos is, is zeer waarschijnlijk zo niet zeker. Maar zoals meestal, de ervaring en de tijd zal het leren.
Vluchtelingen die geband zijn uit hun landen, daar zal ook wel wat loos mee zijn,
een beetje op die toer, Fleur ?
Laatst gewijzigd door jHenosch op wo nov 22, 2006 10:00 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Fleur
Berichten: 154
Lid geworden op: vr nov 17, 2006 5:47 pm

Bericht door Fleur »

Kom nou toch JHenosch, je kunt jezelf toch echt niet vergelijken met een vluchteling. Als je dan toch soortgelijke vergelijkingen wil maken, dan ben je meer een crimineel die het land uit is gezet.
Gebruikersavatar
jHenosch
Berichten: 65
Lid geworden op: za nov 11, 2006 12:43 am
Locatie: Al Kuds
Contacteer:

Bericht door jHenosch »

Fleur schreef:Kom nou toch JHenosch, je kunt jezelf toch echt niet vergelijken met een vluchteling. Als je dan toch soortgelijke vergelijkingen wil maken, dan ben je meer een crimineel die het land uit is gezet.
waar rook is, is vuur toch ?

en was het niet de messenger, die het meestal gedaan heeft?
Gebruikersavatar
Fleur
Berichten: 154
Lid geworden op: vr nov 17, 2006 5:47 pm

Bericht door Fleur »

Goed verwoord JHenosch, waar rook is, is vuur,
Gebruikersavatar
jHenosch
Berichten: 65
Lid geworden op: za nov 11, 2006 12:43 am
Locatie: Al Kuds
Contacteer:

Bericht door jHenosch »

om even iets offtopic op te merken, een doodzonde !!!!

sp, pvda, pvdd, cu, cda pvdv

coalitie,

zou gerechtvaardigd zijn, maar is politiek bijzonder moeilijk te realiseren.

1 of twee partijen moeten afvallen.
Gebruikersavatar
jHenosch
Berichten: 65
Lid geworden op: za nov 11, 2006 12:43 am
Locatie: Al Kuds
Contacteer:

Bericht door jHenosch »

Fleur schreef:Goed verwoord JHenosch, waar rook is, is vuur,
Vuur hoeft niet altijd verkeerd te zijn,

vooral als het een waterstofvuurtje is, de enige "rook" is dan stoom dat afgeblazen moet worden.


Laten we hiermee de discussie sluiten, als de leden het goed vinden, er is genoeg over gepraat.
LindaK
Berichten: 3
Lid geworden op: ma nov 20, 2006 10:04 pm
Locatie: Rotterdam

Even voorstellen

Bericht door LindaK »

Mensen deze topic is bedoeld je voor te stellen; dat je daarmee de reden aangeeft waarom je je op dit forum wil manifesteren, vind ik een geldige. Maar ook hier word je (m.n. door Kafir) aangevallen dat je leugens vertelt, in mijn geval ontkent hij/zij dat ik gebanned ben op Freethinkers.
Ik zet slechts één bericht op dit forum en je wordt uitgemaakt voor leugenaar.
Ik denk dat er een (klein) aantal personen op dit soort fora actief is, die een soort van terreur uitoefenen waarbij zij hun mening als de totale waarheid neerzetten, en wat erger is, zij dulden geen tegenspraak.
Op fora als Annabee, Forum-zoek. Socrates enz. kom je dit soort praktijken ook tegen.
Hou dit forum vrij van dit soort figuren.
Alles van waarde is weerloos.
Gebruikersavatar
Kafir
Berichten: 284
Lid geworden op: wo okt 29, 2003 11:19 pm
Locatie: Nederland

Bericht door Kafir »

Wel, sorry LindaK als ik je heb beschuldigd van het vertellen van leugens (want misschien is er een andere reden dan banning, dat je niet op dat forum kan komen, (je bent sowieso niet geband aldaar). Maar de manier waarop jijzelf binnenviel, en meteen bijna alle gebruikers en beheerders van het Freethinker Forum over dezelfde kam scheerde, deugt natuurlijk ook niet.

Vriendelijke groet.
wahlers
Berichten: 368
Lid geworden op: vr nov 17, 2006 8:27 pm

Re: Hallo ik ben Linda.

Bericht door wahlers »

LindaK schreef:Ook ik ben gebanned op Freethinkers; niets freethinkers dus. Als je even iets zegt (schrijft) dat de Moderator niet aanstaat word je gebanned. Het (kleine) groepje mensen dat dagelijks hun mening op het forum zet bestaat voornamelijk uit gefrustreerde, kortzichtige, veelal met zichzelf ingenomen mensen. En het meest erge is is dat deze mensen geen enkel gevoel voor humor hebben.

Hallo!!! Ik ben Linda, de K is de eerste letter van mijn achternaam.
Hallo Linda,

Ik ben Wim ahlers.
Ik ben ook aktief op freethinker.nl
Ik kan me niet herinneren dat ik ooit op één van jouw of jij op één van mijn berichten hebt gereageerd.
Wat natuurlijk heel goed mogelijk is als we niet hetzelfde interesse gebied delen!
Wellicht is de volgende vraag dan ook mogelijk niet te beantwoorden, maar beschouw je mij als een:
  • "...gefrustreerde, kortzichtige, veelal met zichzelf ingenomen mens"?
Ik bedoel hier verder niets mee! Ik ben gewoon nieuwsgierig, en ik sta open voor kritiek!


MvG, Wim Ahlers.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
LindaK
Berichten: 3
Lid geworden op: ma nov 20, 2006 10:04 pm
Locatie: Rotterdam

Re: Hallo ik ben Linda.

Bericht door LindaK »

wahlers schreef:
LindaK schreef:Ook ik ben gebanned op Freethinkers; niets freethinkers dus. Als je even iets zegt (schrijft) dat de Moderator niet aanstaat word je gebanned. Het (kleine) groepje mensen dat dagelijks hun mening op het forum zet bestaat voornamelijk uit gefrustreerde, kortzichtige, veelal met zichzelf ingenomen mensen. En het meest erge is is dat deze mensen geen enkel gevoel voor humor hebben.

Hallo!!! Ik ben Linda, de K is de eerste letter van mijn achternaam.
Hallo Linda,

Ik ben Wim ahlers.
Ik ben ook aktief op freethinker.nl
Ik kan me niet herinneren dat ik ooit op één van jouw of jij op één van mijn berichten hebt gereageerd.
Wat natuurlijk heel goed mogelijk is als we niet hetzelfde interesse gebied delen!
Wellicht is de volgende vraag dan ook mogelijk niet te beantwoorden, maar beschouw je mij als een:
  • "...gefrustreerde, kortzichtige, veelal met zichzelf ingenomen mens"?
Ik bedoel hier verder niets mee! Ik ben gewoon nieuwsgierig, en ik sta open voor kritiek!


MvG, Wim Ahlers.
Beste Wim,
Ik ken je niet, dus kan ik ook niet beoordelen of JIJ een gefrustreerde, kortzichtige en met zich zelf ingenomen mens bent. Jij zegt zelf dat jij nog nooit (onder welke naam dan ook) gereageerd hebt op één van mijn berichten op Freethinkers.En zover ik weet ik ook niet op jouw berichten.
Jij zegt met jouw bericht niets te bedoelen. Prima, wat mij betreft. Maar wat wil je dan van mij horen?? Kritiek kan ik op jou niet leveren (zoals eerder gezegd, ik ken je niet).

Je zegt actief te zijn op Freethinkers, het zal wel. Maar verwacht van mij geen commentaar op uitspraken van mensen die ik niet ken. Sorry hoor Wim, ik vind het aardig van je dat je op mijn berichtje op dit forum reageert, maar ik kan daar niets mee.
Ik begrijp dat jij wilt zeggen dat niet alle mensen op Freethinker gefrustreerd, kortzichtig en met zichzelf ingenomen zijn. Oké, sorry dat ik jou over één kam scheer met, met de eerder genoemde Moderator en (het kleine aantal) van zijn/haar companen.
Mijn kritiek op Freethinker doelde zich op laatstgenoemde mensen.

Ik hoop hiermee jouw vraag te hebben beantwoord.
Blijf wel de humor van dit soort zaken inzien. Ik denk dat te veel mensen dit allemaal veel te serieus nemen.

Groeten Linda.
Alles van waarde is weerloos.
Gebruikersavatar
jHenosch
Berichten: 65
Lid geworden op: za nov 11, 2006 12:43 am
Locatie: Al Kuds
Contacteer:

Bericht door jHenosch »

Het leven is een serieuze zaak,
je moet het alleen niet te serieus nemen.


Jules Deelder.
Theo
Berichten: 15
Lid geworden op: do aug 14, 2008 10:44 am

Re: Hallo ik ben Linda.

Bericht door Theo »

LindaK schreef:
wahlers schreef:
LindaK schreef:Ook ik ben gebanned op Freethinkers; niets freethinkers dus. Als je even iets zegt (schrijft) dat de Moderator niet aanstaat word je gebanned. Het (kleine) groepje mensen dat dagelijks hun mening op het forum zet bestaat voornamelijk uit gefrustreerde, kortzichtige, veelal met zichzelf ingenomen mensen. En het meest erge is is dat deze mensen geen enkel gevoel voor humor hebben.

Hallo!!! Ik ben Linda, de K is de eerste letter van mijn achternaam.
_________________________
Dag Linda, en overig Forum.
Kwam toevallig op dit forum aangaande Freethinkers,
een láte post, in elk geval zat ik afgelopen dagen op Freethinker en opeens ben je gebanned. Zeker, het werd me echt te kwaad. Kortom (voor even omdat ik weg moet, maar zou er desnoods op terug komen of gewoon niet meer) Freethinkers zo kan ik behoorlijk concreet en rationel stellen, vinden het blijkbaar zelf leuk en amusant om posters op stang te jagen, of om buitengewoon negatief en ook neerhalend te reageren. Als je daar daar eens flink op terug post, ga je dus het boekje te buiten: Dat boekje van hun vermeld evenwel niet,
dat de forumleden zélf zich ook naar behoren hebben te gedragen naar alle posters toe. Als ik als niet gelovige een gelovige ga beledigen omwille zijn geloof, en vind dat die daar maar moeten tegen kunnen - maar als er van de gelovcige dan een reactie komt (die niet boven het onfatsoen van de forumleden zelf uitsteekt) moeten deze zich niet verbazen. Natuurlijk hebben zij de 'macht (maar ach, macht ik hier zeer relatief natuurlijk) om iemand te bannen. de oneerlijkheid bestaat er alleen uit dat de "banner" dan geen weerwoord meer kan uiten. En dat de heren FREETHINKERS zich verder als keurige brave burgers opvoeren.

De vrijheid in hun denken betwijfelde ik overigens al vanaf moment,
dan laat je anders denkenden niet alleen toe, maar word je ook niet onbeschoft tegen deze mensen, of ga je melige opmerkinmgen plaatsen in de zin van: Wat is je probleem Theo? Wil je erover praten?"
Als je dan diezelfde bal terug speelt: Wat is je probleem "forumlid"
Wil je erover prate"?" krijg jer waarschuwingen en word je gebanned. Laten dit soort lieden eerst zichzelf rechtzetten, hun eigen fatsoenregels nog een goed overwegen. Ikzelf ben feitelijk blij dat ikl ben gebanned. Je neiging om tóch weer te reageren, en zo verder... is daarmee in elk geval afgekapt. En zo is het mij althans goed,
want ik vind Freethinkers dus helemaal geen sympathiek forum,
maar ieder zijn mening. dat ze zich in hun eigen uitlatingen dus - perslot - eerst maar eens goed gaan beheersen.

Kijk eerst naar jezelf,
en dan naar de ander...


geldt ook voor mij - geef ik toe,
geldt voor iedereen.


Het beste met iedereen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89868
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Hallo Theo. Fijn dat je ons gevonden hebt. Je bent van harte welkom op dit forum, en je kan hier vrijelijk je mening kwijt.


Vriendelijke groet.
Ariel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie