Hadiths

Amazigh

Hadiths

Berichtdoor Amazigh » Do Jun 14, 2007 5:57 pm

Waarom zit de topic van Chaimae in de prullenbak het zijn de woorden van Mohammed s.a.w dus hier hoort ie thuis.

Allah kijkt niet naar jullie lichamen en uiterlijk, maar Hij kijkt naar jullie harten.

Voorwaar, Allah heeft het goede en het kwade gedefinieerd en hun gradatie duidelijk uiteengezet.
Hij die zich voorneemt een goede daad te verrichten en deze nog niet uitgevoerd heeft, wordt voor de volle maat daarvoor beloond, en indien hij dan deze daad uitvoert, beloont Allah hem tien tot zevenhonderdvoudige of zelfs nog vele malen meer. Hij die naar een slechte daad neigt, maar deze niet uitvoert, wordt door Allah voor de volle maat van een goede daad beloond.
Hij die naar een slechte daad neigt, en deze ook zou uitvoeren, wordt alleen maar één slechte daad aangerekend.

Allah is meer tevreden met het berouw van een dienaar van Hem dan één van jullie zou zijn als hij zijn kameel in een dorre woestijn zou kwijtraken, en hem dan plotseling zou vinden.

Allah, de Heer van Eer en Glorie, zal het berouw van een dienaar van Hem accepteren totdat zijn doodsgerochel begint.

Ik heb geen andere beloning dan het Paradijs voor een gelovige dienaar van Mij, die geduldig blijft wanneer Ik een zijn geliefden wegneem van de bewoners van de wereld.

Abdoe Abdoer-Rahman Abdoellag ibn mas'oed verhaalt:
Het was alsof uk naar de boodschapper van Allah keek toen hij een verhaal vertelde over een profeet wiens volk hem zo ernstig sloeg en verwondde dat hij het bloed van zijn gezicht afveegde en ondertussen zei: ''Allah, vegeef mijn mensen, want voorzeker, zij zijn onwetend.''

Mohammed zei: '' Geen Moslims lijdt aan ietsm de prik van een doorn of erger, of Allah wist iets van zijn zonden daardoor uit; en zijn zonden vallen van hem weg, zoals de bladeren van een boom.''

De sterke man is niet diegen die worstelt, maar diegen die controle over zichzelf heeft tijdens een aanval van woede.

'Het vuur zal twee paar ogen niet raken...
de ogen die tranen laten
uit vrees voor Allah en de ogen die
's nachts op de weg van Allah de
wacht houden.'

Oprechtheid leidt tot deugd en deugd leidt tot het Paradijs. Een man volhardt in het vertellen van de waarheid, totdat hij bij Allah bekend staat als een waarheidsgetrouw man. Leugenachtigheid leidt tot zonde en zonde leidt tot het vuur en een man gaat door met het vertellen van leugens, totdat hij bij Allah als een leugenaar te boek staat.

Het is een onderdeel van de perfectie van de Islam van iemand dat hij datgene schuwt, wat hem niet aangaat.

Vreest Allah, bidt jullie vijf gebeden en vast de maand Ramadan, betaal de Zakaat op jullie eigendommen en gehoorzaam degenen die autoriteit over jullie hebben;en jullie zullen het Paradijs van jullie Heer binnengaan.

Veel mensen zullen het Paradijs binnengaan wiens harten als de harten van de vogels zijn.

Oeqbah ibn Harriht verhaalt:''In Medinah bad ik het Asr-gebed achter de Profeet. Direcht toen hij de Salaam gegeven had stond hij vlug op en stapte over de schouders van de Djamaat (aanwezigen) in de richting van de kamers van zijn vrouwen;de mensen waren verbaast over zijn haast. Hij zei:''Ik herinnerde mij dat ik nog een zilverstuk had en dit verontruste mij. Ik heb ervoor gezorgd dat het uitgedeeld word.
A proud amazigh!

Amazigh

Berichtdoor Amazigh » Do Jun 14, 2007 5:58 pm

The Prophet (peace_be_upon_him) said: When a man loves his brother, he should tell him that he loves him.

It is arrested on the authority of Anas b. Malik that the Prophet (may peace and blessings be upon him) observed: one amongst you believes (truly) till one likes for his brother or for his neighbour that which he loves for himself.

Abu Huraira reported that the Apostle of Allah (may peace be upon him) had said: Seven are (the persons) whom Allah would give protection with His Shade on the Day when there would be no shade but that of Him (i. e. on the Day of Judgment, and they are): a just ruler, a youth who grew up with the worship of Allah; a person whose heart is attached to the mosques; two persons who love and meet each other and depart from each other for the sake of Allah; a man whom a beautiful woman of high rank seduces (for illicit relation), but he (rejects this offer by saying):" I fear Allah" ; a person who gives charity and conceals it (to such an extent) that the right hand does not know what the left has given: and a person who remembered Allah in privacy and his eyes shed tears.

Abu Huraira reported Allah's Apostle (may peace be upon him) as saying: A person visited his brother in another town and Allah deputed an Angel to wait for him on his way and when he came to him he said: Where do you intend to go? He said: I intend to go to my brother in this town. He said: Have you done any favour to him (the repayment of which you intend to get)? He said: No, excepting this that I love Mm for the sake of Allah, the Exalted and Glorious. Thereupon he said: I am a meesenger to you from, Allah: (to inform you) that Allah loves you as you love him (for His sake)

The Prophet said, "Whoever believes in Allah and the Last Day should not hurt (trouble) his neighbor. And I advise you to take care of the women, for they are created from a rib and the most crooked portion of the rib is its upper part; if you try to straighten it, it will break, and if you leave it, it will remain crooked, so I urge you to take care of the women."

A man was with the Prophet (peace_be_upon_him) and a man passed by him and said: Apostle of Allah! I love this man. The Apostle of Allah (peace_be_upon_him) then asked: Have you informed him? He replied: No. He said: Inform him. He then went to him and said: I love you for Allah's sake. He replied: May He for Whose sake you love me love you!

I used to write (the account of) the expenditure incurred on orphans who were under the guardianship of so-and-so. They cheated him by one thousand dirhams and he paid these (this amount) to them. I then got double the property which they deserved. I said (to the man: Take one thousand (dirhams) which they have taken from you (by cheating). He said: No, my father has told me that he heard the Apostle of Allah (peace_be_upon_him) say: Pay the deposit to him who deposited it with you, and do not betray him who betrays you.

Yahya related to me from Malik from Sumayy, the mawla of Abu Bakr from Abu Salih as-Samman from Abu Hurayra that the Messenger of Allah, may Allah bless him and grant him peace, said, "A man was walking on a road when he became very thirsty. He found a well and went into it and drank and came out. There was a dog panting and eating earth out of thirst. The man said, 'This dog has become as thirsty as I was.' He went down into the well and filled his shoe and then held it in his mouth until he climbed out and gave the dog water to drink. Allah thanked him for it and forgave him." They said, "Messenger of Allah, do we have a reward for taking care of beasts?" He said, "There is a reward for every one with a moist liver."

Abu Musa reported Allah's Messenger (may peace be upon him) as saying: A believer is like a brick for another believer, the one supporting the other.

Allah's Apostle said, "There is none amongst the Muslims who plants a tree or sows seeds, and then a bird, or a person or an animal eats from it, but is regarded as a charitable gift for him."

Allah's Apostle said, "Whoever believes in Allah and the Last Day should talk what is good or keep quiet, and whoever believes in Allah and the Last Day should not hurt (or insult) his neighbor; and whoever believes in Allah and the Last Day, should entertain his guest generously."
A proud amazigh!

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Do Jun 14, 2007 6:04 pm

Omdat ze te mooi voor woorden waren. Stelletje hypocrieten.

Maar Dzjaka Allahoe Ghairan voor het opnieuw plaatsen van deze 'oh zo mooie' masa'Allah hadeeths.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.

Monique

Re: Hadiths

Berichtdoor Monique » Do Jun 14, 2007 6:27 pm

ajax schreef:Allah kijkt niet naar jullie lichamen en uiterlijk, maar Hij kijkt naar jullie harten.

L*u*l niet.
Alles draait alleen maar om uiterlijk(heden).
Er kom geen hart aan te pas.
Amorele atheistische nitwit

Silly

Berichtdoor Silly » Do Jun 14, 2007 9:03 pm

Het is een onderdeel van de perfectie van de Islam van iemand dat hij datgene schuwt, wat hem niet aangaat.

vanwaaaaar al die bemoeienis dan?? ik had graag gewild dat moslims zich niet met anderen bezig hielden ja :(
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**

Terug naar “Prullenbak”