De indoctrinatie op scholen

Manon

De indoctrinatie op scholen

Berichtdoor Manon » Ma Nov 07, 2016 2:17 pm

Verleden week vroeg mijn poetsvrouw me naar een koranvers dat verwees naar het mogelijk dragen van de hoofddoek. Dit voor haar dochtertje dat dit nodig had voor de les "islam" op een KATHOLIEKE school.

Steeds bereid om (ook vooral de juf) wat meer inzicht te geven, zette ik vier vertalingen van vers 33.59 op papier, inclusief de Nederlandse vertaling, mèt verwijzing naar de link (Nederlandse koranvertaling).
Mijn eigen commentaar (dat ze dus hun vrouwen willen herkennen zodat ze niet worden lastiggevallen, maar wij blijkbaar wel mogen worden lastiggevallen) had ik er niet bijgezet. Puur, zuiver en allen dat ene koranvers.

Vandaag kreeg ik de commentaar van de juf: het antwoord was niet goed gerekend want dat zou enkel tot discussie leiden en we gingen geen polemiek starten......

dit was wat ik meegaf:

033.059
YUSUFALI: O Prophet! Tell thy wives and daughters, and the believing women, that they should cast their outer garments over their persons (when abroad): that is most convenient, that they should be known (as such) and not molested. And Allah is Oft-Forgiving, Most Merciful.
PICKTHAL: O Prophet! Tell thy wives and thy daughters and the women of the believers to draw their cloaks close round them (when they go abroad). That will be better, so that they may be recognised and not annoyed. Allah is ever Forgiving, Merciful.
SHAKIR: O Prophet! say to your wives and your daughters and the women of the believers that they let down upon them their over-garments; this will be more proper, that they may be known, and thus they will not be given trouble; and Allah is Forgiving, Merciful.

of in het schoon vlaams:

33.59. O profeet! Zeg aan uw vrouwen en uw dochters en de vrouwen der gelovigen dat zij een gedeelte van haar omslagdoeken over haar (hoofd) laten hangen. Dit is beter, opdat zij mogen worden onderscheiden en niet lastig worden gevallen. En Allah is Vergevensgezind, Genadevol.

More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.

Ariel

Re: De indoctrinatie op scholen

Berichtdoor Ariel » Ma Nov 07, 2016 2:38 pm

Manon schreef:
Vandaag kreeg ik de commentaar van de juf: het antwoord was niet goed gerekend want dat zou enkel tot discussie leiden en we gingen geen polemiek starten......

Nou ja... [icon_lol.gif] Wat kan je daar nou op antwoorden. Heeft het nut om met juf in discussie te gaan?
Wim Camp, CDA... 'De islam is onze bondgenoot"
I Stand with Israel

Schepsel

Berichtdoor Schepsel » Ma Nov 07, 2016 3:23 pm

Het doet me heel erg denken aan min basisschoollessen vroeger: als je niet beter zou weten zou je denken dat de verschillen tussen religies en culturen enkel dingen inhouden als:

-de naam van hun god(en)
-de architectuur van hun tempels en paleizen
-hun kleding
-de precieze namen en data van feesten, en de invulling van feesten
-andere rituelen
-hun keuken

Dán is het inderdaad heel makkelijk om kinderen lekker te maken met het idee van tolerantie, want wat een achterlijke ben je wel als je andere culturen afwijst alleen maar omdat ze een iets ander geloof en wat andere kleren hebben. (ja oké, sommige christenen zijn nog zo) Ze vertellen je er de hele rest niet bij: dat meisjes uit de klas in een andere cultuur voor een deel al uitgehuwelijkt zouden zijn, dat sommige culturen op hun beurt extreem intolerant zijn naar andere ideeën en geloven, en ga zo maar door. Je moet later zelf uitzoeken dat het allemaal niet zo'n mooi, kleurrijk feest is.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Zo Jan 07, 2018 1:10 pm

Dit wordt in het vierde middelbaar van de Vlaamse scholen verteld.
"Door het eten van varkensvlees stompt het menselijk gevoel voor schaamte en voor wat onfatsoenlijk is, af."

Afbeelding
I Stand with Israel

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Zo Jan 07, 2018 5:11 pm

Dit verhaal kan je overal horen (ik hoorde het in 1972) in Allahstan waar het altijd tegen Westerse niet-Moslims wordt verteld om de Islam te loven.
Terwijl het gewoon is omdat Mohammed dat verbod heeft uitgesproken en het zodoende de wens van Allah is. Meer niet.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

mercator

Berichtdoor mercator » Ma Jan 08, 2018 10:51 am

Mahalingam schreef:Dit verhaal kan je overal horen (ik hoorde het in 1972)

Ik herinner me zulke zaken ook van in mijn middelbare schooltijd ook in jaren 1970. Dat de kruisvaarders een bende onbeschaafde barbaren waren die de o zo superieure Arabische beschaving gingen plunderen . Daar zouden wij dan allerlei lekkers aan te danken hebben, meer specifiek artisjokken en dadels want dat brachten ze mee van ginder. En dat de antieke cultuur door de moslims zou bewaard zijn gebleven en dat we daar dan de renaissance aan te danken hebben en meer van die onzin. Dat het helemaal omgekeerd is wist Henri Pirenne al in het begin van de 20ste eeuw in Mahomet et Charlemagne.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel

Teva Teff

Berichtdoor Teva Teff » Ma Jan 08, 2018 11:45 am

Ariel schreef:Afbeelding

Goddelijke Wijsheid? Ordinaire achterlijkheid zal je bedoelen.
Soms vragen ze mij: "Zeg, Teva Teff. Waarom ben jij nog steeds atheïst?"
Meestal antwoord ik dan zoiets als: "'Godsdienst is er voor de allerdomsten der mensheid die dat ook heel graag willen blijven." Als ze het dan nog niet begrijpen laat ik ze een bladzijde van een onlogisch religielesje lezen zoals dit Islam blogspot.
Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand.

mercator

Berichtdoor mercator » Ma Jan 08, 2018 12:30 pm

Teva Teff schreef:Soms vragen ze mij: "Zeg, Teva Teff. Waarom ben jij nog steeds atheïst?"
Meestal antwoord ik dan zoiets als: "'Godsdienst is er voor de allerdomsten der mensheid die dat ook heel graag willen blijven."

Hoe verklaar je dan dat er even goed oliedomme atheïsten bestaan ?

Ariel

Berichtdoor Ariel » Ma Jan 08, 2018 12:54 pm

mercator schreef:
Teva Teff schreef:Soms vragen ze mij: "Zeg, Teva Teff. Waarom ben jij nog steeds atheïst?"
Meestal antwoord ik dan zoiets als: "'Godsdienst is er voor de allerdomsten der mensheid die dat ook heel graag willen blijven."

Hoe verklaar je dan dat er even goed oliedomme atheïsten bestaan ?

Maar er bestaan ook superieuren atheisten. Zoals ........... bescheiden als hij is..........Teva Teff. :greeting2:
I Stand with Israel

King George

Berichtdoor King George » Za Apr 14, 2018 1:18 pm

Bij atheïst-realisten denk ik dan toch eerder aan onze mercator en onze Hans vd Mortel sr. en niet aan een of andere zelfbenoemde autonoom realist.
Het morele gelijk ligt bij het volk

Respectabele fora de moeite van een bezoek meer dan waard:
Haarlems Vrije Mening Forum Uitingsvrij 3.2

Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam

King George

Berichtdoor King George » Za Apr 14, 2018 1:25 pm

Het hedendaagse onderwijs in België. Waarom onderwijzers hierdoor geschokt en hierover verbaasd zijn verbaast mij dan weer. Want het is de resultante van de Islam de ruimte geven, voor alles wegkijken en alles goedpraten, want politiek correcte dramdwang. Geheel inlijn met het politiek correcte vakjargon de Islam alle ruimte geven komen de rotte vruchten van de dito Islamitische opvoeding vanzelf naar je toe. En kleuters verwoorden slechts het gif van de haat wat ze van huis uit met de paplepel krijgen meegegoten. Ik ben hier dus totaal niet verbaasd over.

Radicalisering bij Belgische kleuters

RONSE - Kleuters op een school in het Belgische Ronse lijken onder invloed staan van een extremistische islamitische stroming. Leraren luiden de noodklok. Dat staat in een rapport waar de krant Het Laatste Nieuws over bericht.

De kleuters citeren bijvoorbeeld Arabische verzen uit de Koran tijdens de speeltijd of komen vrijdag niet naar school om religieuze redenen. Sommigen weigeren een hand te geven. Het komt zelfs zover dat kinderen ongelovigen met de dood bedreigen, leeftijdgenoten varkens noemen en „met de vinger aan de keel bewegingen maken”, citeert de krant uit het interne rapport. Het is de eerste keer dat wordt vastgesteld dat bij zulke jonge kinderen signalen van radicalisering worden waargenomen, aldus de krant.
De Telegraaf

King George

Berichtdoor King George » Za Apr 14, 2018 1:28 pm

Afbeelding

Afbeelding

King George

Berichtdoor King George » Za Apr 14, 2018 1:32 pm

Verbaasd? Ik niet. Iemand hier (nog) verbaasd over?

Afbeelding

mercator

Berichtdoor mercator » Za Apr 14, 2018 3:00 pm

King George schreef:Verbaasd? Ik niet. Iemand hier (nog) verbaasd over?

Wie daar nu verbaasd over is heeft heel de tijd onder de grond geleefd. Ik hoorde die uitspraken vol van haat voor de ongelovigen al 30 jaar geleden . En niet bij enkele fanatieke moslims maar algemeen, op straat, op school en in de winkel.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Vr Apr 20, 2018 11:55 am

Citaten op de website van de leraren islam in Vlaanderen.

Afbeelding
I Stand with Israel

Terug naar “België - Vlaanderen”